Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Snakeye2209 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:41:
Bij mij lukt het ook niet, doe het dan wel via draadloos, maar 54mbit moet neem ik aan voldoende zijn. Daarom zet ik altijd dvd's en mkv's op de HDD.

Hoe speel je ze af? .iso .img of gewoon met VIDEO_TS map? Misschien dat het laatste minder problemen geeft....
Die 54 mbit haalt hij volgens mij bij lange na niet. Ook al is het een 300N-stick. De processor houdt dat gewoon niet bij ofzo... Die hele wifi-functie van de HDX1000 is ronduit kansloos. Vanaf dezefde postief kan mijn EVA9150 gewoon draadloos 1080p-content streamen.

Overigens moet ik zeggen dat ik geen enkele moeite heb met het streamen van content wanneer de HDX via de ethernet kabel is aangesloten. Nu stream ik nooit hele DVD's, aangezien ik eigenlijk nooit SD-kwaliteit meer kijk op de HDX. Zou het kunnen dat DVD's meer traffic genereren dan 1080p-mkv's? ISO's werkt overigens ook gewoon prima hier.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

DaTiezl schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:33:
Naast de CSI problemen (DaTiezl in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T...") heb ik nog wat beren op de weg gehad bij de crossflash:

1. Geen mogelijkheid om NMT apps te installeren.
- Oorzaak: HDD vol.
- Oplossing: Zie 2

2. Harde schijf niet kunnen opruimen (zie 1.)
- Oorzaak: Geen SMB, FTP en Telnet toegang omdat deze nog niet geïnstalleerd zijn...
- Oplossing: Telnetd handmatig installeren via USB en daarna bestanden opgeruimd.

Zorg dus dat je voor een crossflash altijd even checked of je harde schijf voldoende ruimte bied voor een apps installatie.
Misschien een hele domme vraag:

Moet ik voor de crossflashecht die tool gebruiken zoals in een eerdere link staat aangegeven? Als ik het zo bekijk is de opzet van de PCH update gelijk aan de van de HDX. Kun je dus ook gewoon de PCH firmware op stick zetten en deze vervolgens in de HDX stoppen en de update file draaien?

Die hele procedure via die MPCclub link lijkt mij nogal wat omslachtig en hij lijkt mij ook niet geschreven voor een HDX, maar voor een ander apparaat.

En kan de HDX me nieuwe PCH firmware ook overweg met BluRay ISO bestanden? Met de huidige officiele firmware van de HDX lukt het mij niet om BluRay iso's af te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Killer op 10-01-2011 16:39 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Moet ik voor de crossflashecht die tool gebruiken zoals in een eerdere link staat aangegeven? Als ik het zo bekijk is de opzet van de PCH update gelijk aan de van de HDX. Kun je dus ook gewoon de PCH firmware op stick zetten en deze vervolgens in de HDX stoppen en de update file draaien?
Nee dat werkt niet, tijdens het updaten wordt er gecheckt of de betreffende update correspondeert met het type apparaat. Als je de A-110 firmware update uitvoert op de HDX1000 zal je dus ook een foutmelding krijgen. Dus je 'moet' wel die 'omslachtige' handleiding volgen om te kunnen crossflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Dank je voor de info. Dan ga ik toch maar eens die handleiding volgen.

Ik ga er vanuit dat nadat je hem gecrossflashd hebt, hij daarna wel eenvoudig te updaten is? Of moet je met elke update die procedure volgen?

Weet iemand nog wat over BluRay ISO's met betrekking tot de nieuwe PCH firmware?

[ Voor 16% gewijzigd door Killer op 10-01-2011 21:19 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 17:54
Ik heb zojuist mijn hdx ook geprobeerd te flashen volgens de instructies op het mpc forum. De backup en crossflash gingen goed, maar het recoveren lukt niet. De box start op met het popcornhour logo en loading, daarna wordt het beeld zwart. Ik gebruik de composite (gele) uitgang.

Welke usb poort moet je gebruiken? De bovenste werkt bij mij niet goed, misschien kijkt de box alleen of er daar een usb stick aanwezig is?
Moet er een harde schijf in de box zitten? Dat heb ik nl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:39
raven22 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:46:
Ik heb zojuist mijn hdx ook geprobeerd te flashen volgens de instructies op het mpc forum. De backup en crossflash gingen goed, maar het recoveren lukt niet. De box start op met het popcornhour logo en loading, daarna wordt het beeld zwart. Ik gebruik de composite (gele) uitgang.

Welke usb poort moet je gebruiken? De bovenste werkt bij mij niet goed, misschien kijkt de box alleen of er daar een usb stick aanwezig is?
Moet er een harde schijf in de box zitten? Dat heb ik nl niet.
Bij mij werkt ook alleen de onderste USB poort. Er hoeft geen HDD in de box te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

The_Haunted schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Bij mij werkt ook alleen de onderste USB poort. Er hoeft geen HDD in de box te zitten.
Komt dat niet gewoon omdat je je cardreader aangesloten hebt zitten (=standaard)? Kun je volgens mij rechttrekken door intern een kabeltje los te trekken van het moederbord (het kabeltje dat naar de cardreader gaat), dan doen beide USB poorten het alleen je cardreader niet meer;
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12047

Denk overigens niet dat dit het probleem is, maar het is het proberen waard voor Raven22

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 11-01-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
FreakNL schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:00:
[...]

Komt dat niet gewoon omdat je je cardreader aangesloten hebt zitten (=standaard)? Kun je volgens mij rechttrekken door intern een kabeltje los te trekken van het moederbord (het kabeltje dat naar de cardreader gaat), dan doen beide USB poorten het alleen je cardreader niet meer;
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12047

Denk overigens niet dat dit het probleem is, maar het is het proberen waard voor Raven22
Nu doet de usb poort het wel, maar de recovery start ook niet op van die poort. Hoelang moet het duren voor het scherm rood kleurt? En krijg je eerst nog wel het popcornlogo te zien of wordt het gelijk rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Nou, daar kan ik je niet direct mee helpen, aangezien ik zelf nog niet gecrossflashed heb (mede door dit soort "horrorverhalen" ;) )..

Ik hoop dat je (met hulp hier van anderen) eruitkomt, dan durf ik misschien ook te gaan voor een crossflash... ;) Ik denk dat je iets met een HDX recovery moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
ik heb 3 verschillende usb sticks geprobeerd, van 1GB tot 8GB in grootte, tot nu toe geen succes.
De kleur van het ledje is wel omgedraait. Als ik de box opstart krijg een popcornhour logo met loading voor ongeveer 1 seconde dan flikkert het beeld even en is het logo weg, maar komt dan binnen een seconde ook weer terug.
Ik zal eens googlen op hdx recover, maar ik ben bang dat mijn box al een pch geworden is (een brakke dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien moet je je usb stick formateren als FAT? (Of ext2?). IPV Fat32 of NTFS

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 11-01-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 18:33
Ik heb mijn hdx ook geflashed naar een pch firmware. Hiervoor heb ik mijn android telefoon als USB stick gebruikt en dat is gewoon FAT32. Weet je zeker dat je deze files naar de root van je USB stick hebt gekopieerd?
Het rode scherm komt overigens vrij snel na het popcorn logo, als ik het goed herinner wordt het scherm even zwart en daarna rood.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Toch vreemd dat het bij sommige mensen feilloos gaat, en anderen problemen hebben. Weerhoudt mij er nog even van om te crossflashen.. Maar het is wel vreemd, random behaviour is niet iets wat je bij appliances/computers tegen hoort te komen.... Het werkt wel, of het werkt niet, lijkt mij... Zou bijna zeggen dat het betekent dat er verschillende revisies HDX-en zijn (vooral qua hardware), waarbij het bij de ene wel lukt om te crossflashen, en bij de andere niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
IceM schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:24:
Ik heb mijn hdx ook geflashed naar een pch firmware. Hiervoor heb ik mijn android telefoon als USB stick gebruikt en dat is gewoon FAT32. Weet je zeker dat je deze files naar de root van je USB stick hebt gekopieerd?
Het rode scherm komt overigens vrij snel na het popcorn logo, als ik het goed herinner wordt het scherm even zwart en daarna rood.
ja ik weet zeker dat ik het gedaan heb zoals in de instructies, zoals eerder gezegd ging het precies zoals beschreven tot de recovery procedure. ik heb ook fat en ext2 geprobeerd maar geen succes. De hdx recovery files zijn niet meer te vinden omdat de hdx site uit de lucht is.
Ik ben bang op zoek te moeten naar een andere mediaplayer. De kinderen kijken me nu al boos aan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Kheb nog wel 2 linkjes voor je, schaamteloze quote van nmt forums:
HDX ONLY

Here's the offical HDX site which looks to have now retreated back to its Chinese roots:-
http://cid-4d31300568c8bf.../browse.aspx/.Public?uc=1

As the HDX official site is forever down and only in Chinese here is a Romanian site that has the HDX firmwares:-
http://www.hdx.ro/descarcahdx1000.php

HDX Recovery files if required:-
http://hotfile.com/dl/945.../HDX_FW_Recovery.zip.html

Thanks to forum member wvn who updates the sites/links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 21-05 20:37
raven22 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:35:
[...]

ja ik weet zeker dat ik het gedaan heb zoals in de instructies, zoals eerder gezegd ging het precies zoals beschreven tot de recovery procedure. ik heb ook fat en ext2 geprobeerd maar geen succes. De hdx recovery files zijn niet meer te vinden omdat de hdx site uit de lucht is.
Ik ben bang op zoek te moeten naar een andere mediaplayer. De kinderen kijken me nu al boos aan......
Heb je al geprobeerd te werken met een HDMI-kabel? Ik heb mijn crossflash uitgevoerd zonder composit kabel.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
DaTiezl schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:46:
[...]

Heb je al geprobeerd te werken met een HDMI-kabel? Ik heb mijn crossflash uitgevoerd zonder composit kabel.
ik heb (nog) geen tv met hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
FreakNL schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:17:
Kheb nog wel 2 linkjes voor je, schaamteloze quote van nmt forums:

[...]
de firmware doet niks want moet eerst recoveren. De recovery files zijn identiek aan die van de pch en ja je raad het al doen het dus ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
raven22 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:59:
[...]

de firmware doet niks want moet eerst recoveren. De recovery files zijn identiek aan die van de pch en ja je raad het al doen het dus ook niet....
Dit is precies wat ik ook had. Kijk een paar posts naar boven. Daar staat een link naar recovery bestanden die mij toen hebben geholpen. (Recoverybestanden zijn van PCH)

Na de recovery deed alleen mij HDMI het niet meer, maar wel component gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ben jij nu helemaal foutvrij en naar tevredenheid over dan Appesteijn? Want dat komt niet helemaal duidelijk naar voren uit je posts... (zeker niet die uit december ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
Uiteindelijk ben ik redelijk tevreden. Ik heb nu wel de laatste firmware van PCH erop staan, waardoor de nieuwste mkv's weer goed afspelen. En ik verwacht dat nieuwe firmware beschikbaar wordt, zodat ik er langer plezier van blijf houden.

Wat vreemd blijft, is dat de HDMI-uitgang het niet meer doet. Of dit door de cross-flash naar een PCH komt is me nog steeds niet geheel duidelijk, maar toevallig is het wel. Nu gebruik ik component en de coaxial uitgang van de HDX. Dit resulteert in dezelfde functionaliteit als HDMI (720p beeld en DTS geluid) dus voor mij maakt dat niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Mmm dat zuigt wel. Ik wil eigenlijk geen nieuwe kabels moeten gebruiken, zeker niet gezien het feit dat component echt op een onhandige en (voor mijn situatie) opzichtige plek zit op mijn Panasonic Plasma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 08:12
Back up en recovery volgens de eerder beschreven handleiding ging perfect. Installeren NMT Apps ging niet vlekkeloos, en gaf op het einde een error. HDX werkt prima, interne HDD ook gevonden, externe HDD wordt ook zonder problemen herkend.

2 kleine probleempjes.. UPNP AV Server blijft op "Starting" staan. Deze start kennelijk niet helemaal door. En NZBGet wil niet meer. Hij lijkt wel te downloaden, maar de webinterface is foetsie. Probleem kan voortkomen uit de error die ik kreeg bij het installeren van de laatste PCH upgrade. Ik ga het overnieuw doen, en kijken of het helpt. Films etc kijken met de PCH software gaat overigens zonder problemen. Werkt wat dat betreft weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patois
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:39
Sidekick schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:28:
Back up en recovery volgens de eerder beschreven handleiding ging perfect. Installeren NMT Apps ging niet vlekkeloos, en gaf op het einde een error. HDX werkt prima, interne HDD ook gevonden, externe HDD wordt ook zonder problemen herkend.

2 kleine probleempjes.. UPNP AV Server blijft op "Starting" staan. Deze start kennelijk niet helemaal door. En NZBGet wil niet meer. Hij lijkt wel te downloaden, maar de webinterface is foetsie. Probleem kan voortkomen uit de error die ik kreeg bij het installeren van de laatste PCH upgrade. Ik ga het overnieuw doen, en kijken of het helpt. Films etc kijken met de PCH software gaat overigens zonder problemen. Werkt wat dat betreft weer als een zonnetje.
Goed om te horen dat het werkt! Maar ik ben wel benieuwd hoe je het gedaan hebt. Heb je zoals beschreven een composite kabel gebruikt, of gewoon heb je alles via HDMI gedaan? Werkt HDMI überhaupt nog, aangezien in de guide beschreven wordt dat het dan niet meer werkt? En is de data die vóór het crossflashen op de hardeschijf stond nog allemaal intact?

Ik overweeg namelijk ook om te crossflashen, maar ik ben nog een beetje terughoudend, aangezien ik de HDX1000 via HDMI gebruik met mijn versterker en ik dat toch wel een ideale configuratie vind. Verder staat mijn ingebouwde hardeschijf ook vol met data die ik niet wil verliezen. Ik zal mijn bevindingen hier ook posten als ik het stappenplan heb doorlopen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:22
HDMI blijft gewoon werken na een crossflash hoor.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patois
DeOS schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:22:
HDMI blijft gewoon werken na een crossflash hoor.
Kijk, da's goed om te weten. Nu heb ik er al iets meer vertrouwen in. Overleeft de data op de interne HD het ook? Dan ga ik zondag eens kijken of mij het ook lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 22:19
Ik ben geen data verloren met de update naar de PCH firmware.

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 08:12
Patois schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:00:
[...]

Goed om te horen dat het werkt! Maar ik ben wel benieuwd hoe je het gedaan hebt. Heb je zoals beschreven een composite kabel gebruikt, of gewoon heb je alles via HDMI gedaan? Werkt HDMI überhaupt nog, aangezien in de guide beschreven wordt dat het dan niet meer werkt? En is de data die vóór het crossflashen op de hardeschijf stond nog allemaal intact?

Ik overweeg namelijk ook om te crossflashen, maar ik ben nog een beetje terughoudend, aangezien ik de HDX1000 via HDMI gebruik met mijn versterker en ik dat toch wel een ideale configuratie vind. Verder staat mijn ingebouwde hardeschijf ook vol met data die ik niet wil verliezen. Ik zal mijn bevindingen hier ook posten als ik het stappenplan heb doorlopen.

Alvast bedankt voor de moeite.
Ik heb een composite aansluiting gebruikt, tenminste... die rode, gele en witte tulp. Moest wel, want ik heb de HDX aangesloten op zo'n auto DVD speler zodat ik aan mijn bureau bij de PC alles kon uitproberen.

Anyway ik heb de volledige handleiding stap voor stap doorgenomen, en uitvoerig getest. Mijn probleem voor de crossflash was NZBget en instabiliteit. NZBget deed het niet meer, of heel traag. Daarnaast viel de netwerkverbinding steeds weg. Na de crossflash is dit opgelost, hoewel NZBget na de crossflash nog steeds niet de oude is. Voor alle problemen kon NZBget makkelijk meerdere downloads in de queue hebben, maar nu geeft ie af en toe nog kuren. Verder werkt de HDX met deze Popcorn software veel beter dan voorheen. Gister ook 3 afleveringen van Sons of Anarchy (720P) achter elkaar kunnen kijken zonder problemen.

Aangaande HDMI heb ik geen enkel probleem gehad. Nadat ik de HDX weer bij de TV had gezet en de HDMI en optische kabel had aangesloten werkte het zonder problemen. Ook de harde schijf heeft direct gewerkt na de crossflash. Het eerder geschetste probleem van de NMT Apps heb ik kunnen verhelpen door via USB stick opnieuw de Apps te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Kan iemand testen of de volgend film wel werkt met PCH firmware op HDX (m.a.w. ondersteunt de PCH firmware al MKV header compression)? Deze film geeft nu nml zwart beeld en geen geluid (teller loopt wel gewoon door, op PC speelt ie gewoon af).

Red.2010.720p.BluRay.x264-SiNNERS.mkv
Red.2010.1080p.BluRay.x264-CiNEFiLE.mkv

Is er misschien nog een manier om deze wel werkend te krijgen op HDX dmv een conversie oid?. (al gevonden, mkWDclean. Straks even proberen)

[ Voor 15% gewijzigd door sverzijl op 16-01-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Het is natuurlijk wel ook handig als je erbij zet wat je hebt gevonden ;) Ik gok even dat het gaat om MKV header compression. Zie ook de attachment in http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1427365 om het te verhelpen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Dat zeg ik toch? mkWDclean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
sverzijl schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:34:
Kan iemand testen of de volgend film wel werkt met PCH firmware op HDX (m.a.w. ondersteunt de PCH firmware al MKV header compression)? Deze film geeft nu nml zwart beeld en geen geluid (teller loopt wel gewoon door, op PC speelt ie gewoon af).

Red.2010.720p.BluRay.x264-SiNNERS.mkv
Red.2010.1080p.BluRay.x264-CiNEFiLE.mkv

Is er misschien nog een manier om deze wel werkend te krijgen op HDX dmv een conversie oid?. (al gevonden, mkWDclean. Straks even proberen)
Speelt hier prima af met de PCH firmware. Wordt dus tijd om te crossflashen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
tnx voor het testen, dat wordt idd crossflashen dus. HDX updates zie ik niet meer gebeuren en mkWDclean is leuk voor 1 keertje, maar duurt mij te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Ik heb net succesvol met HDX-1000 naar de laatste popcorn-firmware crossflashed,,, werkt allemaal super en geen last van alle spookverhalen. Ik heb alleen 2 gekke dingen... het lampje werkt nu andersom, oftewel rood voor aan en blauw voor standby... is daar een bekende fix voor? Overigens is die spin-up bug ook weer terug, nu de HDX op Popcorn firmware draait. Het apparaat heeft een minuut of 5 standby gestaan en ineens, hoor ik een zacht spin-up buzz.

Heb wel het idee dat de boel wat sneller lijkt te werken... sowieso uit een koude start-up veel sneller en het lijkt gewoon net ff iets alerter te werken.

@sverzijl... ik heb vorige week die versie nog gekeken op HDX-firmware... ik had toen geen problemen? Nu met de popcorn firmware werkt het iig ook. (ik heb de file al weggegooid, maar ik zie nu dat je de 720p van sinners had, ik had een 1080p versie...

[ Voor 54% gewijzigd door MicGlou op 16-01-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
hm, ik heb hier 2 HDX-en staan en op beiden werkt het niet (de 'mkWDclean' versie werkt wel). Dan ben ik erg benieuwd na de crossflash.

Edit: poeh, was even schrikken toen het leek fout te gaan in de stap 'Recovering the IOBOX'. Ik zag nml het rode scherm niet, maar toen ik goed keek bleek dat mn TV van de composite ingang was afgeschoten (tijdelijk geen signaal blijkbaar) en naar HDMI was gesprongen.

Anyway, crossflash succesvol en zowel de 720p als 1080p versie van eerder genoemde film werken nu perfect.

Gaan de toekomstige updates nu wel gewoon via het maintenance menu. of moeten die nog steeds handmatig gedaan worden ? [edit] jep, met 2e HDX geprobeerd en die pakte idd gewoon de laatste PCH update.

@RaJitsu: ja, er wordt bij veel nieuwere MKVs gebruik gemaakt van header compression, en dat wordt niet ondersteunt in de HDX firmware (maar wel in de laatste PCH A110 firmware)

[ Voor 81% gewijzigd door sverzijl op 16-01-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik vraag me af hoe het eigenlijk kan dat bepaalde mkv's gewoon niet meer werken. Iemand daar een idee over?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

RaJitsu schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:38:
Ik vraag me af hoe het eigenlijk kan dat bepaalde mkv's gewoon niet meer werken. Iemand daar een idee over?
heeft als zo vaak gezegd met header compressie te maken.
doet ie het niet gooi ik hem even door mkvmerge 2.2.0 heen en dan heb ik nergens meer last van, en het is zo gebeurt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
sverzijl schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:48:
hm, ik heb hier 2 HDX-en staan en op beiden werkt het niet (de 'mkWDclean' versie werkt wel). Dan ben ik erg benieuwd na de crossflash.

Edit: poeh, was even schrikken toen het leek fout te gaan in de stap 'Recovering the IOBOX'. Ik zag nml het rode scherm niet, maar toen ik goed keek bleek dat mn TV van de composite ingang was afgeschoten (tijdelijk geen signaal blijkbaar) en naar HDMI was gesprongen.

Anyway, crossflash succesvol en zowel de 720p als 1080p versie van eerder genoemde film werken nu perfect.

Gaan de toekomstige updates nu wel gewoon via het maintenance menu. of moeten die nog steeds handmatig gedaan worden ? [edit] jep, met 2e HDX geprobeerd en die pakte idd gewoon de laatste PCH update.

@RaJitsu: ja, er wordt bij veel nieuwere MKVs gebruik gemaakt van header compression, en dat wordt niet ondersteunt in de HDX firmware (maar wel in de laatste PCH A110 firmware)
Heb jij er nu ook 'last' van dat het lampje op de HDX nu andersom werkt? Is nu blauw in standby, en rood wanneer actief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Ja, dat is een bekend verschijnsel had ik al eerder gelezen. Niets aan te doen, stoor me er ook niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
sverzijl schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:15:
Ja, dat is een bekend verschijnsel had ik al eerder gelezen. Niets aan te doen, stoor me er ook niet echt aan.
Hmm, ik stoor mij er dus wel aan :) Is ff openschroeven dat ding, die lampjes moeten vast om te draaien zijn....

...Ik had gehoopt op 2 aparte ledjes, maar het is één 2-kleurige led, en daaruit 3 draadjes. Het is dus zaak om 2 van die 3 om te draaien. Ff doormeten zal niet zo'n probleem zijn, ik ben alleen geen held met priegel soldeerwerk :S Iemand toevallig al op de hoogte welke draadjes er omgedraaid moeten worden? Ik heb nu geen multimeter beschikbaar, wel een soldeerbout :)

[ Voor 35% gewijzigd door MicGlou op 16-01-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Of je went er gewoon aan dat het omgekeerd is. ;)

Ik ben nog niet over, maar als dat het enige "probleem" zou zijn waar ik tegenaan loop, ben ik tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Is voor mij gewoon lastig. Ik blijf het idee hebben dat hij aan staat. En wanneer ik hem in de slaapkamer heb staan is het helemaal irritant. Blauw is feller dan rood.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Of je plakt er iets overheen waardoor je het ledje helemaal niet meer ziet. Je ziet op je TV wel of ie aan of uit staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patois
Ik heb gister ook de crossflash uitgevoerd en het verliep allemaal zonder problemen. Ik hoefde niet eens alle stappen te doorlopen van de eerder genoemde handleiding, maar dat komt wellicht omdat ik een andere firmware backup gebruikt heb.

Ik heb eerst een backup gemaakt van de bestaande firmware, zoals staat beschreven, en daarna de firmware (het dff bestand met de backup van PCH firmware) die in deze thread staat beschreven http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=19334 gedownload vanaf deze site http://www.megaupload.com/?d=4AXDWGVA.
Ik kreeg na het flashen van de firmware de Request Cannot Be Processed boodschap, wat klopt met de beschrijving. Heb de HDX uitgezet en even daarna weer aan. Het duurde even, maar ik kreeg na een tijdje het PCH menu te zien op het scherm. Via het instellingen en onderhoud menu heb ik de firmware naar de recentste versie bijgewerkt (update via internet), en daarna de NMT apps opnieuw geïnstalleerd (ook via internet) en nu werkt hij weer als vanouds.

De recovery stap heb ik dus niet hoeven doorlopen. En de firmware update stap, heb ik meteen kunnen doen en via internet uit gevoerd i.p.v. via de usb-stick. Ik had de HDX aangesloten via HDMI en heb daar niks aan hoeven veranderen. De ingebouwde hardeschijf doet het ook nog gewoon. Het lampje is nu inderdaad blauw als hij op standby staat en rood als hij aanstaat, maar dat is gewoon een kwestie van wennen denk ik.

Ik heb nog niet alles allemaal getest, maar op het eerste gezicht werkt het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

sverzijl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 07:52:
Of je plakt er iets overheen waardoor je het ledje helemaal niet meer ziet. Je ziet op je TV wel of ie aan of uit staat ;)
Haha, niet eens zo'n slecht idee. Sowieso dat lampje veel te fel. Dat ik daar niet zelf op gekomen ben als oplossing voor het blauw/rood probleem. Moet ook niet zo moeilijk zijn om dat lampje gewoon los te koppelen....

[ Voor 20% gewijzigd door RaJitsu op 17-01-2011 19:39 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:59
Helaas, is die van mij overleden! In het midden van een film, freeze frame, en niets meer.

Heb h'm nog 1 keer uit de dood op kunnen laten staan door de recovery firmware te flashen (en dan nog alleen maar met de jumper methode) , maar een tweede keer wil hij niet meer opstaan.

Dus ook geen mogelijkheid om de pch te proberen (of eigenlijk wel want de PCH-A210 staat hier nu te snorren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
RaJitsu schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:38:
[...]

Haha, niet eens zo'n slecht idee. Sowieso dat lampje veel te fel. Dat ik daar niet zelf op gekomen ben als oplossing voor het blauw/rood probleem. Moet ook niet zo moeilijk zijn om dat lampje gewoon los te koppelen....
Lampje loskoppelen zou ik niet doen, dat betekent toch weer dat de spanningen over het moederbordje weer wat veranderen en dat kan niet altijd even goed zijn. De moederbordjes in de HDX-en hebben zich al eens bewezen niet tegen een stootje te kunnen... Overigens is het niet 'loskoppelen' want het lampje zit gewoon vastgesoldeerd. Afplakken hoeft overigens nog niet eens, je kan het lampje ook vrij simpel voorzichtig naar binnen duwen.

Weet iemand toevallig de volgorde van de draadjes, inmiddels mijn multimeter gevonden... maar helaas accu leeg en dat is potver weer geen standaard oplaadbare batterij, moet ik een nieuwe voor gaan bestellen à €18,50... Ik wil perse die kleurtjes omdraaien, dit is tweakers toch? Dan zou dit toch kaassie moeten zijn?
Afplakken of gewoon negeren is juist een antwoord wat je op tweakers niet verwacht... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 18-01-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Je kan het natuurlijk ook gewoon proberen, zoveel permutaties met 3 draadjes zijn er nu ook weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Volgens mij moet je de LED gewoon loshalen, 180 graden draaien en weer vast solderen.

De middelste pin is namelijk de cathode en de buitenste zorgen elk voor 1 kleur. Dus bijvoorbeeld links voor rood en rechts voor blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Kom op, kan iemand gewoon ff die PCH firmware modden zodat het ledje op de HDX correct wordt aangestuurd? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Sinds gisteren ben ik van provider gewisseld. Ik gebruikte altijd een modem in combinatie met een router. Het enige dat ik veranderd heb is de modem. Dan zou er toch niets veranderd moeten zijn voor de HDX? Toch werkt een hoop niet meer. Bij NMTCommunityInstaller krijg ik een 404 melding wanneer ik iets probeer te installeren. Op de een of andere manier heb ik wel Transmission erop gekregen, ondanks de 404-melding, maar iets anders lukt niet. Wanneer ik met de Transmission remote GUI mijn torrents wil bekijken, lukt dit ook niet.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb in de HDX gewoon dezelfde instellingen staan als eerst...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

DNS instellingen op de HDX? DNS van nieuwe provider daarin zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
vorige maand had ik het ook al over dat ledje: DaTiezl in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

Ik heb het hele internet afgestruind maar er is dus geen fix daarvoor te bekennen. Ik stoor me er ook aan, niet zo zeer als ik gewoon tv zit te kijken maar als ik naar bed ga en alle lampen uit doe, dan is nog steeds mijn hele woonkamer blauw verlicht. Iets ervoor zetten of overheen plakken ziet er ook niet uit. Ik hoop dat iemand een fix vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
RaJitsu schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:54:
Sinds gisteren ben ik van provider gewisseld. Ik gebruikte altijd een modem in combinatie met een router. Het enige dat ik veranderd heb is de modem. Dan zou er toch niets veranderd moeten zijn voor de HDX? Toch werkt een hoop niet meer. Bij NMTCommunityInstaller krijg ik een 404 melding wanneer ik iets probeer te installeren. Op de een of andere manier heb ik wel Transmission erop gekregen, ondanks de 404-melding, maar iets anders lukt niet. Wanneer ik met de Transmission remote GUI mijn torrents wil bekijken, lukt dit ook niet.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb in de HDX gewoon dezelfde instellingen staan als eerst...
dit geprobeerd?
DaTiezl schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:56:
Tip:
Onlangs merkte ik dat de Comunity Software Installer problemen (404 error) geeft bij het installeren van software na een PCH crossflash. Ik wilde namelijk de webserver (lighttpd) opnieuw installeren omdat die niet meer werkte.

De eenvoudige oplossing hiervoor is om de dir /Apps/AppInit te verwijderen en een software te installen via de CSI. Lighttpd in mijngeval. Daarna zal CSI opnieuw je geinstalleerde apps scannen en kun je weer updaten en installeren.

Deze oplossing heb ik uit de FAQ van dit nmt topic van Ger Teunis.
zet ook in CSI je systeem op PCH A-110 ipv HDX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

FreakNL schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:48:
DNS instellingen op de HDX? DNS van nieuwe provider daarin zetten ofzo?
Dit las ik ook op het NMT-forum. Maar ik zou niet weten hoe dit zou kunnen. Ik gebruikte altijd gewoon de DNS van OpenDNS. Is Ziggo (mijn huidige provider) daar niet compatibel mee dan, i.t.t. Alice (mijn vorige provider)?
Ik moet ook even kijken welke ik dan zou moeten gebruiken. In principe gebruik in namelijk altijd het ip van mijn router als eerste en een DNS van openDNS als secundaire DNS.
Zou het zo makkelijk zijn? Laten we het hopen. Thnx iig. Zal het proberen wanneer ik thuis kom.

[ Voor 33% gewijzigd door RaJitsu op 21-01-2011 18:02 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

DeOS schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:29:
Volgens mij moet je de LED gewoon loshalen, 180 graden draaien en weer vast solderen.

De middelste pin is namelijk de cathode en de buitenste zorgen elk voor 1 kleur. Dus bijvoorbeeld links voor rood en rechts voor blauw.
DaTiezl schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:14:
vorige maand had ik het ook al over dat ledje: DaTiezl in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

Ik heb het hele internet afgestruind maar er is dus geen fix daarvoor te bekennen. Ik stoor me er ook aan, niet zo zeer als ik gewoon tv zit te kijken maar als ik naar bed ga en alle lampen uit doe, dan is nog steeds mijn hele woonkamer blauw verlicht. Iets ervoor zetten of overheen plakken ziet er ook niet uit. Ik hoop dat iemand een fix vind...
Ik heb net het LEDje omgedraaid in m'n HDX-1000 en dat werkt prima, zo eerst maar even dat ding gaan crossflashen. :)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Net m'n HDX ge-crossflashed en het werkt uitstekend.
Nu speelt hij tenminste weer alles netjes af en krijg ik weer gewoon beeld in het hoofdmenu.
Het LEDje werkt overigens ook zoals het hoort, rood in standby en blauw wanneer hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Het werkte, thnx nog. Nu een keer dat ledje omdraaien en we zijn weer good to go.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Ik ben weer terug op de HDX firmware. Sinds PCH crossflash had ik regelmatig last van freezes waarna ie terugspringt naar het menu/fileoverzicht. Vanaf dat moment werkt afspelen niet meer en is herstart de enige oplossing. Na herstart doet ie het weer voor een tijdje (varierend tussen 30min - 2u) en dan weer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Geen problemen na een crossflash.

Heb vanavond ff het ledje omgesoldeerd. Ergerde me echt aan het blauwe licht in standby

Merk trouwens weinig verschil, maar ben graag gegarandeerd van updates, en verwacht niet veel meer van HDX

Edit:

Snapte er niets van dat de HDD ineens vol zat, en ergerde me kapot dat de hdd niet standby ging.
Ben er achter waarom. Nieuwe PCH firmware heeft Casgle oid.
Pokke programma heeft bij mij in 48 uur 60 gigabyte aan podcasts en andere onzin binnen gehaald ...

Net maar ff in NMT aps op UIT gezet!

[ Voor 40% gewijzigd door cypher21 op 23-01-2011 09:42 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 14:08
Heerlijk die crossflash. Het feit dat ik ook simpel ff wat ik net gedownload heb op mijn pc, meteen kan kijken vanaf mijn HDX. Kon eerst niet doordat ik elke keer geen schrijfrechten had op mijn HDD.
Heb verder geen webservices draaien ofzo. Heb natuurlijk wel gewoon 1TB schijf erin zitten voor alle HD films die over mijn 54Mbps netwerk niet helemaal soepel loopt.

Wat ik wel merk, dat als ik een simpel avi of mkv bestand afspeel vanaf mijn pc, dat de HDD in de HDX wordt aangesproken en en na een tijdje begint te zoemen. Het is hetzelfde gezoem als je een film op pauze zet. Want is de HDD actief, wanneer je een film afspeelt, dan hoor je de HDD ook niet.
Weet iemand waarom die HDD überhaupt wordt aangeroepen wanneer je iets afspeelt vanuit het netwerk? Buffer?

[ Voor 7% gewijzigd door Snakeye2209 op 23-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Snakeye2209 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:26:
Heerlijk die crossflash. Het feit dat ik ook simpel ff wat ik net gedownload heb op mijn pc, meteen kan kijken vanaf mijn HDX. Kon eerst niet doordat ik elke keer geen schrijfrechten had op mijn HDD.
Heb verder geen webservices draaien ofzo. Heb natuurlijk wel gewoon 1TB schijf erin zitten voor alle HD films die over mijn 54Mbps netwerk niet helemaal soepel loopt.

Wat ik wel merk, dat als ik een simpel avi of mkv bestand afspeel vanaf mijn pc, dat de HDD in de HDX wordt aangesproken en en na een tijdje begint te zoemen. Het is hetzelfde gezoem als je een film op pauze zet. Want is de HDD actief, wanneer je een film afspeelt, dan hoor je de HDD ook niet.
Weet iemand waarom die HDD überhaupt wordt aangeroepen wanneer je iets afspeelt vanuit het netwerk? Buffer?
Heb je schrijfrechten nodig om te streamen? Ik download zelf alles op de PCH trouwens, vind het alleen jammer dat ik nog een IDE-model heb.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 14:08
Marzman schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:43:
[...]

Heb je schrijfrechten nodig om te streamen? Ik download zelf alles op de PCH trouwens, vind het alleen jammer dat ik nog een IDE-model heb.
Blijkbaar. Ik koppelde vaak mijn HDX aan de pc om zo films over te zetten, puur omdat het sneller ging. Opeens werkte er een sub niet. Dus ik FTP aangezet en ik kon gewoon niks meer toevoegen en aanpassen. Een enkeling hier had er ook last van, maar hij wist helaas niet wat hij gedaan had voor een oplossing.
Sindsdien kon ik ook niet meer bij mijn gedeelde mappen op de pc. Toentertijd ook een firmware update gedaan, dan wel zonder het formatteren van de HDD. Maar het had geen effect.
En nu, na het crossflashen, is er gewoon niks aan het handje.... vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301155

heeft iemand een tutorial voor de PCH firmware op de hdx te krijgen zonder dat er een HD in de hdx zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Kijk eens een paar paginas terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301155

denk dat ik het gevonden heb.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
RaJitsu schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:07:
[...]

Het werkte, thnx nog. Nu een keer dat ledje omdraaien en we zijn weer good to go.
Mooi zo, geen dank, daar zijn de tips voor! Misschien iets voor de startpost?
cypher21 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:09:
[...]

Heb vanavond ff het ledje omgesoldeerd. Ergerde me echt aan het blauwe licht in standby

[...]
Kun je een quick tutorial (met fotos) posten over dat omsolderen of is het daar te eenvoudig voor?
cypher21 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:09:
[...]
Snapte er niets van dat de HDD ineens vol zat, en ergerde me kapot dat de hdd niet standby ging.
Ben er achter waarom. Nieuwe PCH firmware heeft Casgle oid.
Pokke programma heeft bij mij in 48 uur 60 gigabyte aan podcasts en andere onzin binnen gehaald ...

Net maar ff in NMT aps op UIT gezet!
Hmm dit moet ik dan ook eens ff checken, ik heb het idee dat mijn transmission etc niet meer werkt doordat mijn HDD vol is gelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Foto's wordt lastig, hij zit alweer in elkaar ;)

Maar het is echt heel simpel.
hdx openschroeven, voorste printplaatje losschroeven en de aansluitkabels los maken.
LEDje heeft 3 pootjes, een voor een soldering verwarmen, pootje uit het gaatje trekken,
LEDje omdraaien, soldering in gaatjes verwarmen en pootjes een voor een terug stoppen.

Foto van een open HDX, je moet de printplaat bovenin hebben. Rechtsbovenin zie je de IR ontvanger, links daarnaast de LED. eigenlijk hoeven alleen de buitenste twee pootjes omgedraaid te worden, maar ik heb de LED helemaal los gesoldeerd en omgedraaid terug gezet.
Je hebt echter wel een kleine soldeerbout nodig, ik heb een 15watt die ik ook voor ander klein spul gebruik

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_6FcDjD1MzvU/SPvz5msIWlI/AAAAAAAAAEo/H_uKzs8s4p4/s1600/HDX%2B1000%2BOpen%2BBox.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door cypher21 op 24-01-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Betere foto van de led:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_6FcDjD1MzvU/ScP1AYBjdeI/AAAAAAAAASg/Fotl8-QkkrI/s400/hdx_1000_gp_5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
cypher21 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:20:
Foto's wordt lastig, hij zit alweer in elkaar ;)

Maar het is echt heel simpel.
hdx openschroeven, voorste printplaatje losschroeven en de aansluitkabels los maken.
LEDje heeft 3 pootjes, een voor een soldering verwarmen, pootje uit het gaatje trekken,
LEDje omdraaien, soldering in gaatjes verwarmen en pootjes een voor een terug stoppen.
[...]
Super! Dat ziet er inderdaad wel eenvoudig uit. Ik ga van de week even klussen. Je bent ten slotte niet voor niets tweaker.

twee vraagjes:
1. Soldeersel aan onderkant printplaat verwarmen neem ik aan?
2. Die led buigt voorover zie ik, ik neem aan dat je em dus de andere kant op kunt buigen. Is dat met risico op afbreuk of kan dat wel wat hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door DaTiezl op 24-01-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Onderkant of bovenkant verwarmen maakt niet heel veel uit, als het vloeibaar wordt, wordt het allebei vloeibaar ;)
Ik heb iig om de led eruit te halen de onderkant verwarmd, en om hem erin te solderen was de bovenkant makkelijker.

Pootjes zijn erg flexibel, en ik heb ze behoorlijk verbuigt met het eruit halen, en daarna de andere kant op gebogen om de led weer in het gaatje van de behuizing te krijgen.
No problem dus

edit: pootjes zien er binnen in de kast niet meer zo mooi recht uit als op de foto hierboven :P maar het werkt wel top, en van de buitenkant zie je het toch niet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door cypher21 op 24-01-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Misschien iets te algemene vraag voor hier, maar goed, ik heb wél een HDX-1000 :+
Als ik iets heb gedownload, verplaats ik de bestanden via een bedrade router naar de interne HD op de HDX. Dat duurt eeuwen. Als ik nu een NAS zou kopen en die in mijn bedrade netwerk zou hangen, pomp ik mijn content daar dan veel sneller naar toe? En zou ik die content vanaf die NAS voldoende snel naar de HDX kunnen streamen om ook HD-materiaal zonder stotteren af te spelen? Ook een m2ts-file van 30GB? Zo ja, heb ik dan een hele fancy NAS nodig of kan ik het af met een relatief el cheapo apparaat zoals de CH3HNAS van Conceptronic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
m2ts files via draadloos gaat niet goed, of het nu van een NAS is of van een PC maakt niet uit.

Kopieren naar een bedraad apparaat gaat idd wel stukken sneller, goedkoopste en snelste oplossing: gooi een netwerkkabel in de HDX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Zoals ik al schreef: dat is precies wat ik nu doe. Iets simpeler dan: ;)
1. Is file transfer bedraad van PC via router naar een NAS aanzienlijk sneller dan bedraad van PC via router naar de HDX?
2. Is bedraad van NAS via router naar HDX snel genoeg voor het streamen van zware Full HD content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Als je leest heb ik beide vragen al beantwoord :| :|

Iets simpeler dan:
1: JA
2: JA

[ Voor 35% gewijzigd door cypher21 op 24-01-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161096

Ook ik heb vanavond met HDX-1000 gecrossflashed naar een PCH-A110.

Ik had het probleem dat een geplaatste USB stick USB_DRIVE_A heet en niet USB_DRIVE_A-1.. weird oplossing niet vonden.
Gelukkig blijkt een geplaatst sdram kaartje wel USB_DRIVE_A-1 te heten.

Vooralsnog zie ik één echt probleem:
Ik ben mijn oorspronkelijke MAC adres kwijt.
Ik vreesde dat al, maar kon het MAC adres niet vinden in de recovery firmware die ik gebruikt het van het ding een A110 te maken.
Ik denk ook dat iedereen die deze truuc toepast met hetzelfde MAC adres eindigt...nie handig.

O ja, mijn ledje is nu ook omgekeerd, maar ik zet mijn HDX toch uit als ik m niet gebruik. Voor NAS taken heb ik een synology die kan dat ook heel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

cypher21 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:23:
Als je leest heb ik beide vragen al beantwoord :| :|
Niet dus.
Vraag 1: is bedraad naar een NAS sneller dan bedraad naar een HDX. Antwoord: gooi een netwerkkabel in je HDX? De vraag ging over snelheidsverschil tussen NAS en HDX, niet over bedraad versus draadloos. Er zit al een netwerkkabel in mijn HDX en ik vind de file transfer daarmee te traag.
Vraag 2: is bedraad van NAS naar HDX snel genoeg om een grote m2ts te streamen. Antwoord: draadloos gaat niet goed. Dat zal best, maar is bedraad snel genoeg?

Die twee "ja's" waar je nu mee komt, kan ik niet uit je eerdere antwoord opmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door JME op 25-01-2011 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Een NAS zal over het algemeen wel sneller zijn.

De HDX is niet zo snel (ook niet bedraad) omdat de CPU het niet bij kan benen. Het ligt heel erg aan hoe je de data transporteert (NFS/Samba/FTP) welke snelheid je kan halen, maar met grote HD bestanden loop je daar wel tegenaan. Wireless kost nog meer CPUkracht wat de HDX niet heeft en is dus nog een stuk langzamer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Helemaal helder, dank je!
Heb je wellicht ook ervaring met streamen van NAS naar HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Anoniem: 161096 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:23:
Ook ik heb vanavond met HDX-1000 gecrossflashed naar een PCH-A110.

[...]

Vooralsnog zie ik één echt probleem:
Ik ben mijn oorspronkelijke MAC adres kwijt.
Ik vreesde dat al, maar kon het MAC adres niet vinden in de recovery firmware die ik gebruikt het van het ding een A110 te maken.
Ik denk ook dat iedereen die deze truuc toepast met hetzelfde MAC adres eindigt...nie handig.

O ja, mijn ledje is nu ook omgekeerd, maar ik zet mijn HDX toch uit als ik m niet gebruik. Voor NAS taken heb ik een synology die kan dat ook heel goed...
Neem even de moeite dit topic door te lezen of tenminste even te zoeken. Zowel je MAC probleem als je ledje is hier terug te vinden...
cypher21 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:21:
Onderkant of bovenkant verwarmen maakt niet heel veel uit, als het vloeibaar wordt, wordt het allebei vloeibaar ;)
Ik heb iig om de led eruit te halen de onderkant verwarmd, en om hem erin te solderen was de bovenkant makkelijker.

Pootjes zijn erg flexibel, en ik heb ze behoorlijk verbuigt met het eruit halen, en daarna de andere kant op gebogen om de led weer in het gaatje van de behuizing te krijgen.
No problem dus

edit: pootjes zien er binnen in de kast niet meer zo mooi recht uit als op de foto hierboven :P maar het werkt wel top, en van de buitenkant zie je het toch niet ;)
nou dat bleek lastiger dan gedacht. Vooral het vast solderen. Maar na een half uurtje is het me toch gelukt!
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/25/1295955325-870.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door DaTiezl op 25-01-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaTiezl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:38:

Neem even de moeite dit topic door te lezen of tenminste even te zoeken.
Zowel je MAC probleem als je ledje is hier terug te vinden...
'even de moeite..'??? 128 pagina's en dan even? Cursusje snellezen ? :)
Ik heb teruggebladerd en ik heb gezocht en ik heb niet kunnen vinden dat iemand meldt dat je je oorspronkelijke MAC adres verliest. Wel op andere fora, maar niet in dit topic.
Op welke pagina staat het?

Het hele doel van mijn post was mijn ervaringen met het crossflashen te melden.
Dat het omgekeerde ledprobleem meermaals genoemd wordt was me duidelijk. Dank je.
Daarom zeg ik dat het bij OOK optrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 20:28
Vandaag een succesvolle crossflash gedaan. Ik heb deze flash uitgevoerd volgens de hier eerder genoemde methode.

Echter wil ik diegene die na mij volgen een belangrijke tip meegeven. Hou alsjeblieft de TV modus in de gaten. Ik dacht dat ik mijn HDX kapot had gemaakt. Niks werkte kreeg geen wit scherm bij het recovery gedeelte enz enz. Dus ik zag mezelf al een nieuwe PCH aanschaffen. Maar wat bleek na 3 uur allerlei oplossingen proberen: hij stond niet op de goeie tv modus.

Voor het recovery gedeelte kan je het beste de HDX aangesloten hebben op je tv via de s-video uitgang

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Taab op 25-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Anoniem: 161096 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:45:
[...]
'even de moeite..'??? 128 pagina's en dan even? Cursusje snellezen ? :)
Ik heb teruggebladerd en ik heb gezocht en ik heb niet kunnen vinden dat iemand meldt dat je je oorspronkelijke MAC adres verliest. Wel op andere fora, maar niet in dit topic.
Op welke pagina staat het?

Het hele doel van mijn post was mijn ervaringen met het crossflashen te melden.
Dat het omgekeerde ledprobleem meermaals genoemd wordt was me duidelijk. Dank je.
Daarom zeg ik dat het bij OOK optrad.
sorry slechte dag gister :| Ik was in de veronderstelling dat het MACadres probleem ook in dit topic staat maar kennelijk niet dus. Excuus :/

Misschien is het een idee om alle crossflashtips te bundelen in de SP?

Voorzetje SP:

....KNIP....
De nieuwste versie staat hier: DaTiezl in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

[ Voor 184% gewijzigd door DaTiezl op 28-02-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mis je tussen stap 8 en 9 niet het hele verhaal van de recovery firmware die je moet laden .. met dat leuke rode scherm met puntjes en daarna witte of (hopelijk niet) gele scherm????
IK moest dat doen.. jullie niet?????

Verder vraag ik me af uit welk van de genoemde bestanden nu het gewijzigde MAC adres zit.
Is dat in PCH English dune_firmware_syabas_backup.dff of in die PCH-A110 recovery firmware?

Als ik ooit terug wil flashen.. is dan het terugzetten van mijn backup voldoen?
En hoef ik dan geen recovery firmware te gebruiken?

Was soweiso de PCH-A110 recovery firmware niet voldoende geweest om te crossflashen in de first place?
Had ik dan mogelijk mijn MAC adres behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Dat recovery stuk moet er inderdaad wel bij. Ik heb het echter niet uitgevoerd...was niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door DaTiezl op 26-01-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist het oorspronkelijke MAC adres van mijn HDX1000 weten te herstellen nadat ik hem gecrossflashed had naar een PCH-A110.

Dit werkt alleen als je een backup firmware van je HDX hebt.
Dit bestand wordt gemaakt bij stap 3 van de procedure zoals deze een paar posts eerder is beschreven.

JE LOOPT HIERBIJ HET RISICO DAT JE DE NETWERKLAAG VAN JE HDX KAPOTMAAKT

Open dit firmware bestand met een HEX editor.
(Ik gebruik HxD, maar elke is denk ik goed. Notepad is GEEN Hexeditor)

Zoek in dit bestand naar de tekst 'y.cam' (zonder de aanhalingstekens).
Direct na deze tekst volgt een binaire 0 en daarna een string tussen dubbele quotes.

Voorbeeld: y.cam."b8f3e869931894f4."

Deze string is het oorspronkelijke MAC adres, maar gecodeerd...
ik ken het coderingsmechanisme niet!
Neem de string ZONDER de aanhalingstekens en zonder de laatste punt over (op papier oid).
Dus alleen de cijfers/letters.

Open een telnet sessie naar je HDX.

# cd /
# echo b8f3e869931894f4 >bestandje vervang de waarde hier door JOUW string

controleer of het bestandje echt JOUW string bevat. Tik:
# cat bestandje

als het goed is dan de laatste stap die het echt doet:

# genxenv s /dev/mtdblock0 y.cam bestandje

de volgende opdracht moet dan weer jouw string tonen:

# genxenv g /dev/mtdblock0 y.cam

Zo niet, herhaal desnoods de hele procedure tot het wel klopt!

Na een reboot had ik mijn MAC weer terug.

De hier gebruikte voorbeeld is de string van de firmware die gebruikt wordt om te crossflashen.
Die moet je dus NIET gebruiken, maar echt de string uit je backup firmware!!

Mocht alles mislukt zijn kan je volgens mij de crossflash procedure herhalen en zou je HDX weer moeten werken. Ik heb dit echter zelf niet geprobeerd!

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 161096 op 28-01-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Anoniem: 161096 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:47:
Ik heb zojuist het oorspronkelijke MAC adres van mijn HDX1000 weten te herstellen nadat ik hem gecrossflashed had naar een PCH-A110.
[..]
Toegevoegd in SP conceptstukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Waarom zou je zoveel moeite doen om het MAC adres te veranderen?
Maakt toch geen donder uit of deze het zelfde is als tig anderen in de wereld.

Garantie op de HDX kun je momenteel denk ik toch wel vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
als je meerdere hdx'en binnen het netwerk wilt crossflashen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat is idd ook de enige reden die ik kon verzinnnen...

Ik meen dat ik ergens een NMT programma heb gezien om je mac te veranderen, of in de CSI, of ik heb die op networkedmediatank forums gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een mac adres is in principe uniek. Er is maar één netwerkkaart met een bepaald mac adres. Bij verschillende netwerk protocollen speelt het mac adres een rol. Dit geldt voornamelijk voor lokale protocollen, maar toch..

Ik geef toe dat je waarschijnlijk weinig last ervan hebt als je een mac adres hebt dat ook in gebruik is bij anderen, maar persoonlijk hou ik het liever clean. Toen ik eenmaal wist hoe het moest stelde het ook niks meer voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244205

Net de crossflash uitgevoerd. Bij mij was de recovery wel nodig. Na de 1e reboot kwam alleen het Popcorn Hour logo/Loading, na eventjes valt het signaal weg (hdmi). Ik heb een paar minuten gewacht maar er gebeurde niks, 2e reboot hetzelfde. Reboot met recovery files deed aanvankelijk niks. Even van de stroom gehaald (al eerder problemen met een flash gehad waarbij dit hielp) en toen werkte het wel (bovenste USB slot, de mijne boot niet van de onderste, weet niet zeker of dat standaard is). Via hdmi zie je het recovery proces niet (de gekleurde vlakken e.d.) dus ik heb het gewoon een paar minuten z'n gang laten gaan en daarna gereboot. Dat werkte, vervolgens nog geupgrade naar de laatste firmware en bijbehorende apps en nu werkt de HDX weer prima, met de PH firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Zo, ik ben inmiddels ook over.

Via de methode zoals hierboven beschreven door DaTiezl, met deze download dus:
http://www.megaupload.com/?d=4AXDWGVA

Geen issues tijdens het crossflashen, en hoefde ook niet te recoveren. Alles overigens "gewoon" via HDMI gedaan. Na de crossflash meteen vanuit het menu ge-update naar de nieuwste PCH firmware (online methode), ging ook allemaal prima.

Slechts een paar kleine issues;
- Je custom apps doen het niet meer, oplossing is in CSI een bestaande app opnieuw te installeren. Daarna doen al je andere apps het ook weer.

- Je netwerk shares zijn weg, maar het is een kleine moeite om die even opnieuw aan te maken.

- Ik was vergeten welke instellingen ik precies had in het audio/video menu, en die worden gereset.
@DaTiezl, misschien een idee om in de crossflash guide op te nemen dat het handig is om deze even te noteren, zodat je het later terug kan zetten?

Was blij verrast dat mijn skin ook gewoon compleet intact gebleven is. Net een filmpje gestart met header compression en die doet het nu (zoals verwacht) gewoon.

Even afwachten hoe het gaat, maar ben tot nu toe positief en kan de aanschaf van een nieuwe player waarschijnlijk uitstellen tot het moment dat er ook voor de PCH-A110 geen updates meer uitkomen :)

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 30-01-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244205

Vreemd. Bij mij zijn de instellingen en netwerk shares bewaard gebleven.

Bij mij verlengt de crossflash het leven van de HDX ook nog even, maar niet heel lang vrees ik. Teveel problemen met weigeren van/vastlopen op formaten die wel ondersteund worden. Ongetwijfeld zal er met de media files best eens iets niet helemaal goed zijn maat ik verwacht wel wat tolerantie van een speler, zeker als iedere andere speler op PC (of mijn oude XBox/XBMC) dezelfde files moeiteloos speelt.
Natuurlijk gaat er een hoop wel goed, anders stond ie er al lang niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hier zijn de shares en instellingen ook bewaard gebleven, maar deze staan kennelijk op de HDD
Heb na de crossflash een clean NMT apps installatie gedaan, want er bleef wat hangen van de apps
Via CSI kun je een clean installatie doen, maar je videos e.d. blijven bewaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Ik heb er geen HD in zitten en shares werden ook gewoon bewaard. Zowel bij crossflashen als weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 30-05 11:55
Mijn HDX-1000 is na een jaar of wat "probleemloos" werken (afentoe een vastloper, maar niet vaak) sinds een paar weken erg vervelend gaan doen...
Ik gebruik hem in de slaapkamer op een CRT TV om divx/xvid en dergelijke videos van mijn Synology te streamen via wireless. Het zwaarste wat ik ooit download is bijv 720p HD, dus niets echt schokkend.

Aan mijn architectuur is absoluut niets veranderd, maar van de ene op de andere dag breekt hij elke film af na enkele seconden/minuten en is dan onbruikbaar tot na een reboot (en daarna dus eigenlijk nog). Ik heb een poging gedaan om door het topic heen te zoeken, maar de situaties zijn zo divers... :S
Zou een crossflash hier uitkomst bieden? NMT applicaties vind ik niet echt belangrijk, als ik mijn serietjes maar kan streamen. Iemand nog andere tips om iets te proberen?

Ik denk dat het anders een vervanging wordt, hopelijk kan ik iets vinden waar dezelfde wifi stick in past, en kan de 1TB HDD ook over (omgmoeilijk kiezen uit de 10+ modellen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
SndBastard schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:09:
Mijn HDX-1000 is na een jaar of wat "probleemloos" werken (afentoe een vastloper, maar niet vaak) sinds een paar weken erg vervelend gaan doen...
Ik gebruik hem in de slaapkamer op een CRT TV om divx/xvid en dergelijke videos van mijn Synology te streamen via wireless. Het zwaarste wat ik ooit download is bijv 720p HD, dus niets echt schokkend.

Aan mijn architectuur is absoluut niets veranderd, maar van de ene op de andere dag breekt hij elke film af na enkele seconden/minuten en is dan onbruikbaar tot na een reboot (en daarna dus eigenlijk nog). Ik heb een poging gedaan om door het topic heen te zoeken, maar de situaties zijn zo divers... :S
Zou een crossflash hier uitkomst bieden? NMT applicaties vind ik niet echt belangrijk, als ik mijn serietjes maar kan streamen. Iemand nog andere tips om iets te proberen?

Ik denk dat het anders een vervanging wordt, hopelijk kan ik iets vinden waar dezelfde wifi stick in past, en kan de 1TB HDD ook over (omgmoeilijk kiezen uit de 10+ modellen) ;)
Er zijn wat dingen veranderd in codecs waardoor hij sommige films erg schokkerig afspeelt. Ik download zelf daarom alleen nog DVD's voor films, al werken de divx-en van Isaac en dergelijke (voor series) nog steeds prima.

De Boxee lijkt me een leuke opvolger, maar ik wil eigenlijk ook even afwachten wat Google TV wordt. En of XBMC ook op Google TV kan draaien als het op Android kan draaien (zoals bij IOS)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 30-05 11:55
Imo zijn codecs niet echt het probleem (niet voor wat ik normaal kijk tenminste). Mijn HDX1000 crapped out met series die ik al sinds het begin heb staan zoals Arrested Development. Gisteren nog eens een poging gedaan waarbij ik alles even uit heb gehad (zelfs NAS en wireless router). Geen resultaat, hij blijft eruit klappen na een aantal sec.

Kan de boxee box trouwens ook via component of iets dergelijks op een crt TV?
Ik heb in de huiskamer een Zotac ID11 met XBMC - die fantastisch werkt, maar alleen vga/dvi/hdmi als uitgangen heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door TweakMDS op 01-02-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Bij mij heeft de crossflash een hoop problemen opgelost, zo speelt hij nu weer alles af, valt de audio bij een DTS track niet meer af en toe weg en is hij een stuk stabieler geworden.
Ik speel overigens wel alleen maar 720p (20%) en 1080p (80%) materiaal af.

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste