popcornhour kiezen, werkt perfect op de harmony.raven22 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:30:
ik heb een logitech harmony afstandbediening maar kan nergens de hdx-1000 vinden in de lijst als ik een apparaat wil toevoegen. Waar staat hij onder?
OK, maar ook die kan ik niet vinden, onder welke product categorie staat hij? Bij DVD en digitale server staat hij niet.thefox154 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:31:
[...]
popcornhour kiezen, werkt perfect op de harmony.
edit: ahh gevonden onder computer -> media pc -> syabas
[ Voor 8% gewijzigd door raven22 op 05-12-2010 11:45 ]
Is er al een manier waarop de HDX-1000 blu-ray rips af kan spelen? Ik ben helaas nog steeds beperkt tot 1080p WMV bestanden en het aanbod daarin is toch wel erg beperkt.
Het .m2ts bestand (de grootste) uit de ISO halen, die speelt gewoon af.devv05 schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:28:
Is er al een manier waarop de HDX-1000 blu-ray rips af kan spelen? Ik ben helaas nog steeds beperkt tot 1080p WMV bestanden en het aanbod daarin is toch wel erg beperkt.
Verder is het aanbod 1080p .mkv bestanden erg groot en die werken prima.
Oke, maar geen echte ondersteuning dus d.m.v. firmware? Want bestanden uit ISO halen is een traag proces als ze al op de HDX staan (ik download via de usenetclient). En die 1080p .mkv bestanden, wat voor rips zijn dat dan? Ik dacht namelijk dat ik alleen .WMV bestanden in 1080p kon afspelen.RobbieT schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:04:
[...]
Het .m2ts bestand (de grootste) uit de ISO halen, die speelt gewoon af.
Verder is het aanbod 1080p .mkv bestanden erg groot en die werken prima.
AVCHD werkt nog steeds niet?
.mkv zijn x264 bestanden in (bijvoorbeeld) 1080p, die werken perfect, goeie beeldkwaliteit en vaak goede audiostreams (kom ze vaak met DTS tegen). Ik gebruik bijna niet anders... In de firmware zit in ieder geval geen mogelijkheid om BR ISO's af te spelen, dan zul je toch echt de m2ts bestanden eruit moeten halen.
[ Voor 31% gewijzigd door Entity op 05-12-2010 16:19 ]
Bummer, heb sinds gisteren geen netwerkconnectie met mijn HDX. Menu geeft aan dat m'n MAC adres 00.00.00.00.00.00 is
Heb al een factory reset/full wipe gedaan, maar niks lijkt te helpen. Vreemde is ook dat er geen lichtjes flikkeren aan de achterkant. Kortom dit voelt als een kapotte NIC

Heb al een factory reset/full wipe gedaan, maar niks lijkt te helpen. Vreemde is ook dat er geen lichtjes flikkeren aan de achterkant. Kortom dit voelt als een kapotte NIC
Ik heb in de pricewatch nog geen V2 kunnen vinden. Blijkbaar is het wel zo dat men bij versie 3 en 3.1 is beland. En die werkt dus niet op de HDX.RaJitsu schreef op donderdag 02 december 2010 @ 03:59:
[...]
Ik heb zelf de TL-WN821N Ver: 2.0
Maar wat betaal je via eBay dan? In de prcewatch zijn ze goedkoper te vinden....
Overigens kun je vrij weinig via WiFi. HD-content streamen werkt hier iig voor geen meter. Hebben anderen hier daar betere ervaringen mee?
Op ebay was de TP Link met verzendkosten iets van 10 euro.
Streamen hoef ik ook niet
Geen lampjes == geen netwerk.Katseviool schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:22:
Bummer, heb sinds gisteren geen netwerkconnectie met mijn HDX. Menu geeft aan dat m'n MAC adres 00.00.00.00.00.00 is![]()
Maar probeer eerst nog even een andere netwerk kabel.
Dan weet je zeker dat het niet ligt aan de nic.
You never know ;-)
Yup ook geprobeerd, incl. andere poort etc. Een korte search op Google is duidelijk, kapotte NIC:DarkChylde schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:59:
[...]
Geen lampjes == geen netwerk.
Maar probeer eerst nog even een andere netwerk kabel.
Dan weet je zeker dat het niet ligt aan de nic.
You never know ;-)
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10306
Beestje is ruim 2 jaar oud, webwinkel bestaat niet meer en met het oog op Aziatische supplier kunnen we hem gaan afschrijven.
Zou trouwens zo'n draadloos sticky uitkomst bieden of maakt deze ook gebruik van de interne NIC?
Ik heb het volgende probleem:
HDX loopt via HDMI naar Denon receiver, en via HDMI uit naar Panasonic TV.
Instelling op HDX is voor Dolby Digital RAW.
Maar de kids hoeven bij hun kinderfilms met DD 5.1 geen surround sound, dus speel ik die af via de HDMI pass through functie van de Denon.
Echter krijg ik dan geen geluid uit de TV zonder eerst op de HDX de Dolby Digital instelling op Analog te zetten.
Irritant om steeds die instelling te moeten switchen!
Iemand hier ervaring mee?
HDX loopt via HDMI naar Denon receiver, en via HDMI uit naar Panasonic TV.
Instelling op HDX is voor Dolby Digital RAW.
Maar de kids hoeven bij hun kinderfilms met DD 5.1 geen surround sound, dus speel ik die af via de HDMI pass through functie van de Denon.
Echter krijg ik dan geen geluid uit de TV zonder eerst op de HDX de Dolby Digital instelling op Analog te zetten.
Iemand hier ervaring mee?
't is helaas of het een of het ander bij de HDX. Of audio via S/PDIF of via HDMI, maar niet allebei tegelijk.Marcel19710401 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:56:
draadloos sticky kan uitkomst bieden...Katseviool schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:46:
[...]
Yup ook geprobeerd, incl. andere poort etc. Een korte search op Google is duidelijk, kapotte NIC:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10306
Beestje is ruim 2 jaar oud, webwinkel bestaat niet meer en met het oog op Aziatische supplier kunnen we hem gaan afschrijven.
Zou trouwens zo'n draadloos sticky uitkomst bieden of maakt deze ook gebruik van de interne NIC?
Misschien is dit wat? een usb to ethernet adapter http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.51436
Ja hoor, mijn eerste HDX doet het ook nog met de netwerk usb stick nadat mijn nic de geest gaf (wat jij ook hebt, mac adres allemaal nullen). Die usb stick heeft een eigen mac adres. Echter bij 1080p mkvs gaat de boel wel haperen. Zelfs met WIFI-N. Maar das eigen aan wifi, ligt niet aan de kapotte netwerkkaart van de HDX.willy1986 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:46:
[...]
draadloos sticky kan uitkomst bieden...
[ Voor 9% gewijzigd door Ceejay op 11-12-2010 21:47 ]
Bij mij doet steeds meer avi's het niet meer. Dit is toch niks bijzonders?

Anders ga ik voortaan maar DVD's downloaden, maar die duren wat langer. Mijn favoriete series spelen nog steeds prima af maar sommige films die ik nu download niet (die het wel doen in vlc mediaplayer)

Anders ga ik voortaan maar DVD's downloaden, maar die duren wat langer. Mijn favoriete series spelen nog steeds prima af maar sommige films die ik nu download niet (die het wel doen in vlc mediaplayer)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Welke jukebox gebruiken jullie? Ik heb een macbook en daar is het allemaal net even wat lastiger.
Gebruik nu Oversight, omdat dat makkelijk te installeren is, maar ik vind het er niet zo mooi uit zien als UMC.
Ultimate media collector gebruikte ik eerst altijd, totdat afbeeldingen etc. opeens niet meer wilden laden. Nu heb ik Ultimate Media Collector geprobeerd inclusief met Ultimate Media Player, maar ik krijg heel de tijd vermeldingen van mediainfo permission, weet echt niet wat ik moet doen om dit goed werkend te krijgen...
Gebruik nu Oversight, omdat dat makkelijk te installeren is, maar ik vind het er niet zo mooi uit zien als UMC.
Ultimate media collector gebruikte ik eerst altijd, totdat afbeeldingen etc. opeens niet meer wilden laden. Nu heb ik Ultimate Media Collector geprobeerd inclusief met Ultimate Media Player, maar ik krijg heel de tijd vermeldingen van mediainfo permission, weet echt niet wat ik moet doen om dit goed werkend te krijgen...
Laatst heb ik mijn thuis-netwerk (Windows 7) uitgebreid met een extra harde schijf (de 3e SATA schijf in dit netwerk) van 1,5TB. Deze heb ik opgedeeld in 3 gelijke partities van 500GB en op dezelfde wijze geshared als mijn andere harde schijven. Toch krijg ik geen toegang tot deze nieuwe partities via mijn HDX-1000. De firmware is up-to-date en de instellingen van de shares zijn exact hetzelfde als die van de andere partities, die wel allemaal prima werken.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen of werken niet alle 1,5 TB schijven met HDX?
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen of werken niet alle 1,5 TB schijven met HDX?
Kan er iemand mij helpen? Ik heb vandaag de HDX-1000 ontvangen, maar hij wilt mijn harde schijf (Samsung Spinpoint vanuit een externe LaCie gehaald) niet herkennen. Ik heb de schijf zelfs geformatteerd naar ext3, en toen ik hem wou testen ging hij zonder probleem, alhoewel dat ook een tijdje duurde voor de schijf tevoorschijn kwam. maar toen ik hem terug in mijn HDX heb gezet herkent hij hem helemaal nietmeer.
Ik neem aan dat je naar het SETUP menu bent gegaan en de wizard of "install apps' optie niet kan zien?
De nieuwste firmware erop gezet neem ik aan?
Inderdaad, die "install apps" optie zie ik niet. En de nieuwe firmware heb ik geinstalleerd.Nachoman schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:26:
Ik neem aan dat je naar het SETUP menu bent gegaan en de wizard of "install apps' optie niet kan zien?
[ Voor 8% gewijzigd door Jonki6 op 13-12-2010 23:20 ]
Heb ik ook last van, steeds meer AVI's doen het niet meer. Zelfs sommige DVD's haperen wel eens.Marzman schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:16:
Bij mij doet steeds meer avi's het niet meer. Dit is toch niks bijzonders?
Ik heb zo'n idee dat dit meer door de container komt dan door de codec.
Beestje heeft zijn werk toch goed gedaan (bekabeld).
Ga over op wat nieuws, dus als er interesse is in de overname van mijn hdx hoor ik dat wel (email).
(inclusief ide -> CF4gb flashdrive). Anders gaat ie op marktplaats.
Ik download bestanden met de Transmission GUI. Wanneer ik in de GUI zelf kijk, heb ik bestanden gedownload, en staan ze in de map '\\HDX1000\share\Download'. Echter wanneer ik naar de map zelf browse, kan ik ze niet zien. Ze staat wel ergens, want in Transmission worden ze ook gewoon geuploaded. Iemand enig idee waar ik deze bestanden kan vinden of hoe ik ze zichtbaar kan maken?
[ Voor 4% gewijzigd door RaJitsu op 14-12-2010 12:44 ]
B.S.U.R.
Misschien ik ook wel tzt, maar ik zit eigenlijk toch te wachten op wat meer Next Gen zoals de Boxee die toch wel duidelijk wat verbeteringen bieden. Misschien dat de Boxee wel wat is, maar dan zou ik willen weten hoe XBMC draait op dat ding en wat de verschillen zijn met XBMC op een HTPC.sanderdw schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:32:
[...]
Heb ik ook last van, steeds meer AVI's doen het niet meer. Zelfs sommige DVD's haperen wel eens.
Ik heb zo'n idee dat dit meer door de container komt dan door de codec.
Beestje heeft zijn werk toch goed gedaan (bekabeld).
Ga over op wat nieuws, dus als er interesse is in de overname van mijn hdx hoor ik dat wel (email).
(inclusief ide -> CF4gb flashdrive). Anders gaat ie op marktplaats.
/▌
Hallo mensen,
Ik heb sinds een week ook een HDX-1000. Gisteren mijn 2TB 3,5" HDD binnen gekregen. Alles aangesloten.
Echter, in eerste instantie had ik verbinding met internet, maar na een harde reset bleef het MAC-adres op 00:00:00:00:00:00 staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Niets helpt, power er af helpt niet, factory reset helpt niet. Alleen firmware update heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb al de nieuwste firmware en om nieuwe firmware te installeren heb je ook een aantal apps nodig (als ik het goed lees op internet tenminste) en das best lastig zonder internet op mijn HDX.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb sinds een week ook een HDX-1000. Gisteren mijn 2TB 3,5" HDD binnen gekregen. Alles aangesloten.
Echter, in eerste instantie had ik verbinding met internet, maar na een harde reset bleef het MAC-adres op 00:00:00:00:00:00 staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Niets helpt, power er af helpt niet, factory reset helpt niet. Alleen firmware update heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb al de nieuwste firmware en om nieuwe firmware te installeren heb je ook een aantal apps nodig (als ik het goed lees op internet tenminste) en das best lastig zonder internet op mijn HDX.
Alvast bedankt voor de hulp.
Steam/Discord: Flimovic
Als Media Center PC. Je kant eventueel ook zoeken op apparaat volgens mij dan trekt hij het ergens uit een database.
Even een update, ik had em een poosje van de stroom gehaald, aan gezet en toen had ik wel weer een MAC-adres, even later na een factory reset (ik kreeg geen netwerkverbindin) had ik weer een 0-macadres.... Echt vaag en baal er stevig van. RMA?
Ook voor 2010 weer dezelfde vraag. Is er wellicht dit jaar een mooie oplossing om 3fm serious request (video) te volgen via de hdx?mmedia schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:49:
Ik zou graag serious request (3fm, glazenhuis) willen volgen (video bedoel ik dan) via de hdx-1000. Is echter een silverlight stream. Iemand enig idee of het toch op de 1 of andere manier mogelijk is?
Een paar posts boven jouw heeft iemand hetzelfde probleem: Katseviool in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." RMA dusFlimovic schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:33:
Even een update, ik had em een poosje van de stroom gehaald, aan gezet en toen had ik wel weer een MAC-adres, even later na een factory reset (ik kreeg geen netwerkverbindin) had ik weer een 0-macadres.... Echt vaag en baal er stevig van. RMA?
@mmedia: is dit misschien wat om de 3fm stream te bekijken? http://www.microchange.nl/uzg/news.aspx?NieuwsID=9
[ Voor 9% gewijzigd door willy1986 op 19-12-2010 12:03 ]
Heb je al geprobeerd gewoon een linkje te maken? Als hij het af kan spelen ben je daarmee klaarmmedia schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:17:
[...]
Ook voor 2010 weer dezelfde vraag. Is er wellicht dit jaar een mooie oplossing om 3fm serious request (video) te volgen via de hdx?
Silverlight

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 19-12-2010 12:09 ]
/▌
Ga ik proberen, thnx in ieder gevalwilly1986 schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:32:
[...]
@mmedia: is dit misschien wat om de 3fm stream te bekijken? http://www.microchange.nl/uzg/news.aspx?NieuwsID=9
Ik heb even contact gehad met Henk van UG voor NMT. Via http://www.microchange.nl/uzg/omroep.aspx?groep=NPOMarzman schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:06:
[...]
Heb je al geprobeerd gewoon een linkje te maken? Als hij het af kan spelen ben je daarmee klaar
Silverlight, is er geen ipod stream?
En dan: NPO:101 TV (mms) NPO:Hilversum best (mms) of NPO:Spirit 24 (mms)
NPO:101 TV (rtsp)
Dus: links/streams en dan publieke omroep en dan NPO:101 TV
Net via mijn eigen HDX getest. Het werkt.
Thnx, had zelf ook al her en der op internet wat gevonden, maar zeker wist ik het nog niet.willy1986 schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:32:
[...]
Een paar posts boven jouw heeft iemand hetzelfde probleem: Katseviool in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..." RMA dus
Heb vandaag een ethernet kabeltje aangesloten aan mijn HDX-1000 zo naar de router, dat werkt wel, maar ik kan maar de helft van mijn files zien? In één map zitten bvb 100 bestanden die allemaal .avi als extensie hebben, en ik kan er daar maar 20 van zien. Iemand een idee?
Binnenkort nieuwe FW? meuk: Popcorn Hour A-110 01-17-101217-15-POP-403
Volgens mij ging HDX bij de laatste Popcorn-update ook al niet meer mee. Forum op hun website is ook al tig maanden offline "due to scheduled maintenance". Right
Misschien worden we nog verrast, maar product is volgens mij voor HDX gewoon end of life en ik zou geen ondersteuning of updates meer verwachten. Zou overigens wel netjes zijn als ze dat op de site gewoon zeiden, in plaats van die maintenance-onzin...
Misschien worden we nog verrast, maar product is volgens mij voor HDX gewoon end of life en ik zou geen ondersteuning of updates meer verwachten. Zou overigens wel netjes zijn als ze dat op de site gewoon zeiden, in plaats van die maintenance-onzin...
ik neem aan dat de popcorn firmware ook wel op de hdx werkt (met enige aanpassingen wellicht)
Merk de laatste tijd op dat MKV bestanden in 1080P met DTS de geluidtrack soms onderbroken wordt. Het geluid valt dan even weg waarna deze vrijwel direct terugkomt. Is hier een oplossing voor? Volgens mij zit deze bug eral in sinds de eerste firmware. Kan het iets met warmte te maken hebben?
Zeer vervelend het gebrek aan updates voor de HDX. Momenteel aan het zoeken naar een voornamelijk veilige manier om m'n HDX te naar een Popcorn hour te flashen.
Probleem is dat meeste tutorials al redelijk oud zijn en voor andere media spelers geschikt zijn.
Iemand een betere bron voor een tutorial?
Probleem is dat meeste tutorials al redelijk oud zijn en voor andere media spelers geschikt zijn.
timovd in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."Elect schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:22:
Zeer vervelend het gebrek aan updates voor de HDX. Momenteel aan het zoeken naar een voornamelijk veilige manier om m'n HDX te naar een Popcorn hour te flashen.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Hier is het overzetten naar de nieuwe PCH firmware mislukt. Ik krijg wel het PCH bootscherm te zien, maar dan wordt het beeld zwart en blijft de led rood. De [TV-mode]+[7] werkt niet en direct aansluiten via composite geeft hetzelfde resultaat. Een zwart beeld.
Nu wil ik nog proberen om de recovery via een USBstick te proberen. Alleen verwijzen alle sites naar de hdx1080.com site die niet meer online is. Heeft iemand hier toevallig de recovery.zip nog?
Nu wil ik nog proberen om de recovery via een USBstick te proberen. Alleen verwijzen alle sites naar de hdx1080.com site die niet meer online is. Heeft iemand hier toevallig de recovery.zip nog?
kijk hier eensAppesteijn schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:44:
Hier is het overzetten naar de nieuwe PCH firmware mislukt. Ik krijg wel het PCH bootscherm te zien, maar dan wordt het beeld zwart en blijft de led rood. De [TV-mode]+\[7] werkt niet en direct aansluiten via composite geeft hetzelfde resultaat. Een zwart beeld.
sorry link is ook dood

[ Voor 3% gewijzigd door arlie op 24-12-2010 20:45 ]
Anoniem: 211687
Ik heb ongeveer een half jaar geleden de nieuwste firmware op de HDX gezet. Ik kon toen geen connectie meer maken met de HDX via de explorer. Via FTP lukte nog wel maar dat stopte ook na een aantal dagen. Ik heb toen de firmware nogmaals er op gezet waarna ik weer een aantal weken FTP connectie kon maken. Omdat er niks meer te vinden was aan firmware's voor de HDX heb ik gisteren ook geprobeerd om, de POPcorn firmware op de HDX te plaatsen met hetzelfde resultaat als hiervoor genoemd. Na aanzetten van de HDX krijg ik het popcorn bootscherm en daarna niks meer.
Ik heb echter een interne HD waar video's op staan welke ik niet kwijt wil.
Mijn vragen:
Kan ik op de één of andere manier de HDX nog aan de praat krijgen (weer hdx firmware er op of popcorn firmware werkend)
Kan ik als ik de HDX niet meer werkend krijg de data nog van de interne harddisk af halen.
Ik hoop dat iemand de antwoorden heeft.
Ik heb echter een interne HD waar video's op staan welke ik niet kwijt wil.
Mijn vragen:
Kan ik op de één of andere manier de HDX nog aan de praat krijgen (weer hdx firmware er op of popcorn firmware werkend)
Kan ik als ik de HDX niet meer werkend krijg de data nog van de interne harddisk af halen.
Moet je dan niet de recovery hebben voor de PCH?Appesteijn schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:44:
Hier is het overzetten naar de nieuwe PCH firmware mislukt. Ik krijg wel het PCH bootscherm te zien, maar dan wordt het beeld zwart en blijft de led rood. De [TV-mode]+\[7] werkt niet en direct aansluiten via composite geeft hetzelfde resultaat. Een zwart beeld.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Het lijkt erop dat de volgende recovery bestanden wel goed gaan:
http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1053
http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1053
[ Voor 76% gewijzigd door Appesteijn op 25-12-2010 12:48 ]
De hd zal je dan in een externe hd case moeten stoppen. Aangezien de hd ext3 geformateerd is zal je even hier moeten lezen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1303733 of via een live cd van Linux Ubuntu alle bestanden naar een NTFS partitie moeten kopieren.Anoniem: 211687 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:00:
Deze blijkt inderdaad te werken.
Ik heb volgens mij nog wel de oude instellingen netwerkgroup etc, maar hij start wel weer op en kan weer inhoud afspelen.
Ik kan nu ook via ftp een connectie maken, via bestandsbeheer werkt nog niet.
Nu eerst een backup maken, dan de HD formateren zodat ik weer schoon kan beginnen en dan kijken hoever we alles weer goed krijgen.
Bedankt voor de link naar de popcornrecovery!!!
Ik heb volgens mij nog wel de oude instellingen netwerkgroup etc, maar hij start wel weer op en kan weer inhoud afspelen.
Ik kan nu ook via ftp een connectie maken, via bestandsbeheer werkt nog niet.
Nu eerst een backup maken, dan de HD formateren zodat ik weer schoon kan beginnen en dan kijken hoever we alles weer goed krijgen.
Bedankt voor de link naar de popcornrecovery!!!
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 211687 op 25-12-2010 13:58 ]
Nu doet alleen mijn HDMI uitgang het niet.
Composite geeft wel beeld en dan lijkt de HDX (of eigenlijk de PCH) het goed te doen. Als ik echter save naar 720p 50 Hz dan geeft mijn TV een 'no signal'. Dit terwijl bij een harde reboot van de HDX (stroom eraf) ik het popcorn-welkom-scherm wel via HDMI te zien krijg.
edit: Via component aangesloten op mijn AV receiver en dan lukt 720p wel. Het geluid gaat nu via coaxial en dat lijkt goed te gaan. HDMI blijft het niet doen...
Iemand nog een idee?
Composite geeft wel beeld en dan lijkt de HDX (of eigenlijk de PCH) het goed te doen. Als ik echter save naar 720p 50 Hz dan geeft mijn TV een 'no signal'. Dit terwijl bij een harde reboot van de HDX (stroom eraf) ik het popcorn-welkom-scherm wel via HDMI te zien krijg.
edit: Via component aangesloten op mijn AV receiver en dan lukt 720p wel. Het geluid gaat nu via coaxial en dat lijkt goed te gaan. HDMI blijft het niet doen...
Iemand nog een idee?
[ Voor 19% gewijzigd door Appesteijn op 26-12-2010 15:04 ]
Nou hij is hier flink aan het backuppen via FTP maar wat gaat dat langzaam, hij is al meer dan 24 uur bezig en heeft ongeveer 490G gedaan wat ongeveer 3.8Mb/sec is.
Via bestandsbeheer krijg ik maar geen connectie. Ik zie hem erbij staan in mijn netwerk, als ik de naam verander van de HDX zie ik dat ook in mijn netwerk veranderen maar als ik er op dubbelklik kom ik er niet in....
Jammer maar mischien dat na de complete herinstall dit ook gaat werken...
Ik heb hem niet via HDMI aangesloten (nog een ouderwetse TV) dus daar kan ik niks over zeggen.
Via bestandsbeheer krijg ik maar geen connectie. Ik zie hem erbij staan in mijn netwerk, als ik de naam verander van de HDX zie ik dat ook in mijn netwerk veranderen maar als ik er op dubbelklik kom ik er niet in....
Jammer maar mischien dat na de complete herinstall dit ook gaat werken...
Ik heb hem niet via HDMI aangesloten (nog een ouderwetse TV) dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik heb hier een probleempje waar ik niet uitkom met m'n HDX.
Ik wil deze namelijk graag via mijn 5.1 Sony Home Cinema set laten afspelen. De HDX is op dit moment aangesloten via een HDMI kabel met de TV. De Home Cinema set is aangesloten met een SCART kabel op de TV. Heeft iemand enig idee hoe ik het geluid via de Home Cinema set kan laten lopen?
Iemand die een oplossing heeft? Het is een oude set van Sony, maar er komt echt nog steeds ontzettend goed geluid uit...
Onderstaand enkele foto's van de aansluitmogelijkheden:

Ik wil deze namelijk graag via mijn 5.1 Sony Home Cinema set laten afspelen. De HDX is op dit moment aangesloten via een HDMI kabel met de TV. De Home Cinema set is aangesloten met een SCART kabel op de TV. Heeft iemand enig idee hoe ik het geluid via de Home Cinema set kan laten lopen?
Iemand die een oplossing heeft? Het is een oude set van Sony, maar er komt echt nog steeds ontzettend goed geluid uit...
Onderstaand enkele foto's van de aansluitmogelijkheden:

Zover ik kan zien kun je alleen stereo van je HDX naar je home cineme sturen.
Ok, hoe dan? (Ik ben echt een n00b op audio gebied)punisher007 schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:30:
Zover ik kan zien kun je alleen stereo van je HDX naar je home cineme sturen.
De R+L i/o van de HDX en Cinema verbinden met tulpjes?
Want die aansluitingen daarboven (Pr, Pb en Y) zijn dat de 5.1 aansluitingen? Is er niet een SCART verloop daarvoor?
Ik snap er echt geen reet van...

Klopt met tulpjes.
De Pr, Pb en Y zijn voor component video.
De Pr, Pb en Y zijn voor component video.
je sony heeft geen digitale audio ingang, je kan alleen de rode en witte stekkers aansluiten (R en L).
dit is stereo.
coaxiaal,spdif en hdmi geven wel surround geluid door, maar die zitten helaas niet op je sony cinema set.
dit is stereo.
coaxiaal,spdif en hdmi geven wel surround geluid door, maar die zitten helaas niet op je sony cinema set.
Nu de HDX company zo goed als dood/weg/failliet blijkt te zijn wil ik eigenlijk ook gaan overstappen op de PCH firmware. Het is toch wel irritant, die compressed headers en die DTS dropouts. Krijg er meer en meer last van bij nieuwere rips...Appesteijn schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:44:
Ik gebruik de HDMI uitgang voor beeld, de SPDIF uitgang voor geluid en de twee USB uitgangen, 1tje voor een externe HDD (in de vorm van een Quickport, maar usb is gewoon usb natuurlijk) en 1tje voor de USB wifi dongle (TP-Link WN821)...
Is er iemand die al wel succesvol over is? En eventueel dezelfde aansluiting gebruikt? Ben toch een beetje huiverig, zeker als ik het verhaal hierboven lees..
Het is mij zojuist gelukt om de PCH firmware werkend te krijgen op mijn HDX. Ik werd ook gek van de vastlopers en DTS Dropouts etc.FreakNL schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:40:
[...]
Nu de HDX company zo goed als dood/weg/failliet blijkt te zijn wil ik eigenlijk ook gaan overstappen op de PCH firmware. Het is toch wel irritant, die compressed headers en die DTS dropouts. Krijg er meer en meer last van bij nieuwere rips...
Ik gebruik de HDMI uitgang voor beeld, de SPDIF uitgang voor geluid en de twee USB uitgangen, 1tje voor een externe HDD (in de vorm van een Quickport, maar usb is gewoon usb natuurlijk) en 1tje voor de USB wifi dongle (TP-Link WN821)...
Is er iemand die al wel succesvol over is? En eventueel dezelfde aansluiting gebruikt? Ben toch een beetje huiverig, zeker als ik het verhaal hierboven lees..
Wanneer je zover bent dat je zwart beeld krijgt na het recoveren dan ben je op de goede weg, je moet de hdx aansluiten via composite want via HDMI werkt het niet.
Je moet nu nog 2 stappen doorlopen, nl:
You have now successfully flashed the Iobox and corrupted the firmware. The next step is recovering the firmware with a fail safe kernel
*** Recovering the IOBOX ***
1. Download the following zip file: http://files.syabas.com/popcornhour/...ery_080818.zip
2. Unzip both *.bin files into the root of a USB drive and plug the USB drive into the Iobox USB port.
3. Power up the Iobox.
5. Component or Composite video will display following colors depending on the recovery status:
ALL RED SCREEN (4:3 ratio) - Required binaries on USB drive detected, starts recovery
WHITE DOTS ON A RED SCREEN BACKGROUND (4:3 ratio) - reprogramming
ALL YELLOW SCREEN (4:3 ratio) - Recovery failed
ALL WHITE SCREEN (4:3 ratio) - Recovery success
6. After successful recovery, power off the Iobox and remove the USB drive.
7. Turn the Iobox back on and it will boot without problems. You now have a Iobox running popcorn firmware.
There's still one last issue which needs to be resolved. The auto save kernel doesn't support DTS downmix so for this to be enabled we need to install the latest popcorn hour firmware
*** Installing the latest Popcorn firmware ***
1. Download the following zip file: http://files.syabas.com/popcornhour/...OP-403-000.zip
2. Unzip all the files into the root of a USB drive and plug the USB drive into the Iobox USB port.
3. Browse to the USB device and use the File Icon to browse to usbupdate.html
4. Press Enter on usbupdate.html, and another Enter on the listed firmware update link.
5. Firmware update will commence and will automatically reboots after done.
Als je dit doet nadat het beeld zwart is geworden dan lukt het..
Volledige beschrijving + benodigde bestanden staan hier: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25919
Succes
thanx ga het van et weekend eens proberen! heb jij nog geen problemen ondervonden verder?
Hoe gaat het vervolgens met een nieuwe versie van de firmware? Komt er voor de PCH wel nog updates uit? En zijn er verder nog voordelen aan de PCH firmware?
Dat zijn eigenlijk wel de vragen die ik hierbij stel
Dat zijn eigenlijk wel de vragen die ik hierbij stel
Ook ik heb bovenstaande punten doorlopen en de PCH110 software werkt vooralsnog perfect.
Ik werd de laatste tijd gek van de HDX..
Punten welke ik had, welke met nieuwe firmware opgelost zijn:
1) 90% van de DVDs deed de HDX crashen; nu laden ze perfect
2) Hard-disk werd ongeveer 50% van de tijd niet meer herkent; na het crossflashen doet hij het perfect
3) NMT apps waren niet meer te installeren; nu ging het in 1x goed
Enige nadeel welke ik tot nu toe zie:
*) Ledje is omgekeerd; nu blauw voor uit, rood voor aan
Dit was ook bekend
2) Hard-disk werd ongeveer 50% van de tijd niet meer herkent; na het crossflashen doet hij het perfect
Dit was ook bekend
Ik overweeg ook om de HDX te voorzien van een PCH firmware.
Op http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25919 staat echter onderaan:
'Internal SATA disk doesn't get recognized.'
Is dit ook het geval met de HDX?
Op http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25919 staat echter onderaan:
'Internal SATA disk doesn't get recognized.'
Is dit ook het geval met de HDX?
Dat zou wel heel brak zijn, want dan kun je niet eens NMT apps meer gebruiken. Zou graag weten of dit echt het geval is.
[ Voor 82% gewijzigd door FreakNL op 28-12-2010 22:16 ]
Nee, geen problemen mee. Ik heb zelf een CF -> SATA converter aan mijn SATA poort, welke met de meest recente HDX firmware behoorlijk haperde, maar het daarvoor altijd wel gedaan had.
Nu met de meest recente PCH110 firmware nog geen probleem gehad.
Nu met de meest recente PCH110 firmware nog geen probleem gehad.
En moest je je HDD opnieuw formatteren? Ik heb er nogal wat opstaan, o.a. een skin en wat apps..
Bij mij doet alles het ook perfect! Firmware van de PCH is 99% hetzelfde als HDX alleen nu met de nodige verbeteringen die we allemaal nodig hadden..Pinkelmans schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:39:
Ook ik heb bovenstaande punten doorlopen en de PCH110 software werkt vooralsnog perfect.
Dit was ook bekend
Enige wat niet lekker loopt zijn speciale tekens in de subs, letters met streepjes erop enzo worden raar weergegeven. Heeft iemand dit ook?
Nee dit hoeft niet, ik heb het wel gedaan want na 2 jaar is de schijf wel is toe aan een formatjeFreakNL schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:49:
En moest je je HDD opnieuw formatteren? Ik heb er nogal wat opstaan, o.a. een skin en wat apps..
[ Voor 14% gewijzigd door Dino_V op 29-12-2010 01:00 ]
Ik ga me ook maar eens wagen aan het crossflashen van mijn HDX... De Syabas firmware is duidelijk een doodlopend project (helaas). Er zit nog steeds een de-sync in het doorspoelen van sommige AVI's, ook bij de laatste firmware, en sinds kort heeft mijn HDX moeite met het herkennen van (de inhoud van) shares op het netwerk.
Die rare tekens zitten waarschijnlijk al in het subbestand.Dino_V schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:59:
[...]
Bij mij doet alles het ook perfect! Firmware van de PCH is 99% hetzelfde als HDX alleen nu met de nodige verbeteringen die we allemaal nodig hadden..
Enige wat niet lekker loopt zijn speciale tekens in de subs, letters met streepjes erop enzo worden raar weergegeven. Heeft iemand dit ook?
Open het subbestand maar eens met notepad dan zie je die rare tekens en kun je ze zelf ook weer corrigeren.
ë en é bv.
Ik schijn toch een probleem te hebben sinds de PCH software draait op de HDX. Als ik een film kijk werkt de afstandsbediening na een tijdje niet meer, ik gebruik een Harmony one maar zelfs de originele afstandsbediening werkt dan niet meer..
Heeft iemand dit ook en eventueel een oplossing? Dit is erger als de DTS Dropout die ik voorheen had..
Heeft iemand dit ook en eventueel een oplossing? Dit is erger als de DTS Dropout die ik voorheen had..
Goed, nu heb ik dus succesvol de Popcorn Hour firmware gecrossflashed naar mijn HDX. Eindelijk lekker snel en met splinternieuwe Firmware: meuk: Popcorn Hour A-110 01-17-101217-15-POP-403
Nu is echter bekend dat door de crossflash de led kleur op de HDX omwisseld. Blauw bij stand-by en rood bij aan. Weet iemand hoe ik deze setting handmatig weer kan aanpassen zonder de firmware te flashen?
Nu is echter bekend dat door de crossflash de led kleur op de HDX omwisseld. Blauw bij stand-by en rood bij aan. Weet iemand hoe ik deze setting handmatig weer kan aanpassen zonder de firmware te flashen?
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Bij mij was het juist omgekeerd: waar ik eerst rare tekens zag, lijkt unicode nu wel te werkenDino_V schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:59:
[...]
Dit nog niet gezien. Wel met de HDX firmware als hij vast begon te lopen... Maar nooit halverwege een filmDino_V schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:00:
Ik schijn toch een probleem te hebben sinds de PCH software draait op de HDX. Als ik een film kijk werkt de afstandsbediening na een tijdje niet meer, ik gebruik een Harmony one maar zelfs de originele afstandsbediening werkt dan niet meer..
Niet. Je ziet ook dat als blauw brand, rood niet uit gaat, waardoor je blauw/rood krijgt..DaTiezl schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:05:
Zal wel een andere aansturing zijn dan de A110..
Dat is bij mij niet het geval. Enkel bij booten. Als hij in standby staat is het enkel blauw.Pinkelmans schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:42:
[...]
Niet. Je ziet ook dat als blauw brand, rood niet uit gaat, waardoor je blauw/rood krijgt..
Zal wel een andere aansturing zijn dan de A110..
Jammer dat het van die XBMCsoftware voor deze NMT niks is geworden, behalve een select testgroepje ik was daar wel nieuwsgierig naar geweest al zal het erg traag zijn
/▌
Zojuist ook mijn HDX-1000 omgeflashed naar een PCH. Momenteel de nieuwste PCH A-110 firmware aan het flashen, en alles lijkt goed te gaan. Voor zover lijkt het menu sneller te reageren, en zoals hierboven al vaker is vermeld, is de LED van kleur verwisseld voor aan (rood) en uit (blauw).
De komende dagen maar eens uitgebreid testen of dit ook echt een verbetering is, of ook sommige problemen die eerder zijn vermeld, bij mij voorkomen.
De komende dagen maar eens uitgebreid testen of dit ook echt een verbetering is, of ook sommige problemen die eerder zijn vermeld, bij mij voorkomen.
PVOutput 7900Wp zuid
Ik ben erg benieuwd, heeft iemand nog de laatste firmware van de HDX?
En zijn er nog meer mod's qua firmware bekend die een kans maken?
En zijn er nog meer mod's qua firmware bekend die een kans maken?
De PCH firmware is bijna identiek aan de HDX firmware omdat de HDX hardwarematig ook bijna gelijk is aan de PCH. Daarom is dit mogelijk. Ik geloof niet dat er nog andere behoorlijk werkende firmware bestaat voor de HDX.
Ik zat een aantal versies terug al even op de PCH firmware vanwege softwarematige DTS, wat toen niet werd ondersteund door de HDX. Toen HDX dat ook ondersteunde ben ik teruggeswitchd. Er zijn al twee nieuwe firmwareversies uitgekomen voor de PCH die een flinke lijst met bugs hebben gefixed, maar mijn HDX speelt nog steeds alles prima af. Ik wacht nog even tot ik last krijg van een HDX bug die is opgelost in de PCH firmware, want ik heb flink wat getweakd en anders moet ik dat gedeeltelijk weer backuppen/restoren.
Ik zat een aantal versies terug al even op de PCH firmware vanwege softwarematige DTS, wat toen niet werd ondersteund door de HDX. Toen HDX dat ook ondersteunde ben ik teruggeswitchd. Er zijn al twee nieuwe firmwareversies uitgekomen voor de PCH die een flinke lijst met bugs hebben gefixed, maar mijn HDX speelt nog steeds alles prima af. Ik wacht nog even tot ik last krijg van een HDX bug die is opgelost in de PCH firmware, want ik heb flink wat getweakd en anders moet ik dat gedeeltelijk weer backuppen/restoren.
Gisteravond ook de HDX geupgrade naar de PCH en het ziet er naar uit dat het allemaal werkt.
Ook mijn hardeschijf wordt gewoon herkend (wat in de upgrade manual beschreven stond dat het niet zou werken).
Wellicht dat ik hardwarematig eens de ledjes omsoldeer zodat deze ook na behoren werken
Ook mijn hardeschijf wordt gewoon herkend (wat in de upgrade manual beschreven stond dat het niet zou werken).
Wellicht dat ik hardwarematig eens de ledjes omsoldeer zodat deze ook na behoren werken
Ik zit eraan te denken om mijn HDX-1000 te vervangen door een PCH-C200, vooral vanwege de snellere processor en Blu-Ray ondersteuning.
Is het de upgrade waard of zijn er betere alternatieven (op komst) dan de PCH-C200?
Is het de upgrade waard of zijn er betere alternatieven (op komst) dan de PCH-C200?
Is het misschien mogelijk om, ouderwets, de RCA/tulp stekers te gebruiken voor je kinderfilms?sverzijl schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:14:
[...]
't is helaas of het een of het ander bij de HDX. Of audio via S/PDIF of via HDMI, maar niet allebei tegelijk.
Ik ben aan het bekijken of ik mijn hdx van de PCH firmware kan voorzien, welke stappen heb je precies genomen? Net de HDX aangesloten op mijn nieuwe tv (Samsung full HD tv) en via HDMI krijg ik maar geen geluid te horen, ongeacht welke instellingen gebruik te hebben.Cabbie_86 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:32:
Zojuist ook mijn HDX-1000 omgeflashed naar een PCH. Momenteel de nieuwste PCH A-110 firmware aan het flashen, en alles lijkt goed te gaan. Voor zover lijkt het menu sneller te reageren, en zoals hierboven al vaker is vermeld, is de LED van kleur verwisseld voor aan (rood) en uit (blauw).
Ik las net een review over een Samsung F4 (ecogreen F4eg), 2TB schijf.
Is iemand bekend met de werking van deze schijf in een een HDX-100 Networked Media Tank (Poporn Hour A110 kloon, ookwel afgeko't als PCH A110)?
Ik overweeg ik deze schijf, veel bytes voor weinig :-). (Alleen die resonantie en het evt flashen van de firmware baart me nu wel zorgen, dank voor de review nogmaals). Een nieuwe schijf met Advanced format in een oudere NMT is een beetje een gok lijkt het; op de NMT fora zijn er nogal uiteenlopende verhalen: vaak gedoe. Het nieuwe formatteer systeem levert gedoe, ook met de de Western Digital EARS serie (Advanced Format serie). Op Wiki- lijst staat Samsung wat minder vaak als problematisch maar ik kan daar aleen de Samsung HD203WI f3, 2TB vinden. Dus geen F4 2TB.
Ipv een nieuwe schijf en een hoop gedoe zou ik er misschien een iets kleinere (gebruikte) schijf met het oude sector grootte in zetten. Maar een nieuwe F4 levert veel ruimte voor weinig en heeft toch wat voordelen qua bedrijfszekerheid tov een reeds gebruikte schijf denk ik. Kan iemand me zeggen, is een F4 in een HDX-1000 vragen om problemen?
Ik heb niet alle links voorhanden van mijn vooronderzoek maar op networkmedia.com staat een procedure over allignen van Advanced format HDD's. In principe voor een PCH A110. Het ziet me er uit als gedoe omdat je de HDD dan op een PC moet installeren en daarna pas in je HDX/PCHA110 kunt gebruiken. En nogmaals over een F4 lees ik weinig goeds. Over in een HDX niks gevonden nog.
Iemand bekend met de Samsung F4 in een HDX1000? (In 'n PCH A110 dan wel?). Zou er nieuwe HDX firmware vereist zijn, of is crossflashen naar een PCH A110 firmware nodig? Of werkt het gewoon?
Is iemand bekend met de werking van deze schijf in een een HDX-100 Networked Media Tank (Poporn Hour A110 kloon, ookwel afgeko't als PCH A110)?
Ik overweeg ik deze schijf, veel bytes voor weinig :-). (Alleen die resonantie en het evt flashen van de firmware baart me nu wel zorgen, dank voor de review nogmaals). Een nieuwe schijf met Advanced format in een oudere NMT is een beetje een gok lijkt het; op de NMT fora zijn er nogal uiteenlopende verhalen: vaak gedoe. Het nieuwe formatteer systeem levert gedoe, ook met de de Western Digital EARS serie (Advanced Format serie). Op Wiki- lijst staat Samsung wat minder vaak als problematisch maar ik kan daar aleen de Samsung HD203WI f3, 2TB vinden. Dus geen F4 2TB.
Ipv een nieuwe schijf en een hoop gedoe zou ik er misschien een iets kleinere (gebruikte) schijf met het oude sector grootte in zetten. Maar een nieuwe F4 levert veel ruimte voor weinig en heeft toch wat voordelen qua bedrijfszekerheid tov een reeds gebruikte schijf denk ik. Kan iemand me zeggen, is een F4 in een HDX-1000 vragen om problemen?
Ik heb niet alle links voorhanden van mijn vooronderzoek maar op networkmedia.com staat een procedure over allignen van Advanced format HDD's. In principe voor een PCH A110. Het ziet me er uit als gedoe omdat je de HDD dan op een PC moet installeren en daarna pas in je HDX/PCHA110 kunt gebruiken. En nogmaals over een F4 lees ik weinig goeds. Over in een HDX niks gevonden nog.
Iemand bekend met de Samsung F4 in een HDX1000? (In 'n PCH A110 dan wel?). Zou er nieuwe HDX firmware vereist zijn, of is crossflashen naar een PCH A110 firmware nodig? Of werkt het gewoon?
Sinds ik de PCH firmware gebruik op de HDX heb ik geen vastlopers meer en geen DTS dropouts meer, maar na een tijdje film kijken reageert de HDX niet meer op mijn afstandsbediening (Harmony One).
De HDX speelt dan gewoon door en ik kan het alleen oplossen door de HDX handmatig uit te zetten met de powerknop, daarna reageert die gewoon weer. Het lijkt erop dat als ik de afstandsbediening een tijdje (ongeveer 30 minuten) niet gebruik dat die dan niet meer reageert.
Heeft iemand dit ook? De originele afstandsbediening werkt dan ook niet meer, de infrarood van de HDX lijkt dan geen enkel signaal meer te ontvangen..
De HDX speelt dan gewoon door en ik kan het alleen oplossen door de HDX handmatig uit te zetten met de powerknop, daarna reageert die gewoon weer. Het lijkt erop dat als ik de afstandsbediening een tijdje (ongeveer 30 minuten) niet gebruik dat die dan niet meer reageert.
Heeft iemand dit ook? De originele afstandsbediening werkt dan ook niet meer, de infrarood van de HDX lijkt dan geen enkel signaal meer te ontvangen..
-foutje-
[ Voor 98% gewijzigd door 13art op 02-01-2011 09:00 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Toevallig heb ik net vorige week zo'n F4 (type HD204UI) in de HDX1000 gedaan. Werkt bij mij perfect! Inderdaad wel eerst even die firmware upgraden via je computer, dat is het moeilijkste.EvertSchut schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:50:
Ik las net een review over een Samsung F4 (ecogreen F4eg), 2TB schijf.
[knip]
Dan kan je hem gewoon in de HDX monteren en dan via de HDX de NMT-apps laten installeren. Als het goed is gaat hij dan formatteren en kan je hem daarna gebruiken. Ik gebruik de laatste HDX firmware.
Overigens wist ik niet dat het een Advanced Format schrijf was toen ik hem kocht, dus misschien had ik wel geluk dat het in 1x goed ging
Ik heb precies de stappen gevolgd zoals die beschreven staan op deze website._Uploader_ schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:04:
[...]
Ik ben aan het bekijken of ik mijn hdx van de PCH firmware kan voorzien, welke stappen heb je precies genomen? Net de HDX aangesloten op mijn nieuwe tv (Samsung full HD tv) en via HDMI krijg ik maar geen geluid te horen, ongeacht welke istellingen gebruik te hebben.
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25919
Wat betreft je HDMI audio problemen, kijk eens op in dit forumtopic, misschien vind je daar je antwoorden:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=35916
PVOutput 7900Wp zuid
Ik heb ditzelfde probleem sind kort ook af en toe, ik heb echter nog steeds de originele laatste HDX firmware....Dino_V schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:50:
Sinds ik de PCH firmware gebruik op de HDX heb ik geen vastlopers meer en geen DTS dropouts meer, maar na een tijdje film kijken reageert de HDX niet meer op mijn afstandsbediening (Harmony One).
Werkt bij jou de interne HDD nog na het flashen van de PCH firmware?Cabbie_86 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 07:34:
[...]
Ik heb precies de stappen gevolgd zoals die beschreven staan op deze website.
Wat betreft je HDMI audio problemen, kijk eens op in dit forumtopic, misschien vind je daar je antwoorden:
Ik wil dit nml ook gaan doen aangezien we van HDX niet veel meer hoeven verwachten ben ik bang, maar heb een 2tb hdd erin zitten die ik toch wel heel graag zou blijven gebruiken
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb er een 1tb HD in zitten die het gewoon nog doet. Ik heb er ook geen problemen bij ondervonden om het werkend te krijgen.cypher21 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:26:
[...]
Werkt bij jou de interne HDD nog na het flashen van de PCH firmware?
Ik wil dit nml ook gaan doen aangezien we van HDX niet veel meer hoeven verwachten ben ik bang, maar heb een 2tb hdd erin zitten die ik toch wel heel graag zou blijven gebruiken
Het werkt gewoon "out of the box"!
PVOutput 7900Wp zuid
Thanks, vanmiddag toch maar ff een optische audiokabel gekocht en de HDX aangesloten op mijn home cinema set. HDX instellingen op digitaal gezet, de juiste instelling op de home cinema set geselecteerd en voila! DTS!! Via HDMI van HDX naar TV wou het maar niet lukken, maar ik ben tevreden over het geluid nu.Cabbie_86 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 07:34:
[...]
Ik heb precies de stappen gevolgd zoals die beschreven staan op deze website.
Kijk zo kan het ook, waarschijnlijk is het ook nog eens een mooiere oplossing dan het geluid rechtstreeks naar de TV te sturen._Uploader_ schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:17:
[...]
Thanks, vanmiddag toch maar ff een optische audiokabel gekocht en de HDX aangesloten op mijn home cinema set. HDX instellingen op digitaal gezet, de juiste instelling op de home cinema set geselecteerd en voila! DTS!! Via HDMI van HDX naar TV wou het maar niet lukken, maar ik ben tevreden over het geluid nu.
iig goed dat het is opgelost!
PVOutput 7900Wp zuid
Tip:
Onlangs merkte ik dat de Comunity Software Installer problemen (404 error) geeft bij het installeren van software na een PCH crossflash. Ik wilde namelijk de webserver (lighttpd) opnieuw installeren omdat die niet meer werkte.
De eenvoudige oplossing hiervoor is om de dir /Apps/AppInit te verwijderen en een software te installen via de CSI. Lighttpd in mijngeval. Daarna zal CSI opnieuw je geinstalleerde apps scannen en kun je weer updaten en installeren.
Deze oplossing heb ik uit de FAQ van dit nmt topic van Ger Teunis.
Onlangs merkte ik dat de Comunity Software Installer problemen (404 error) geeft bij het installeren van software na een PCH crossflash. Ik wilde namelijk de webserver (lighttpd) opnieuw installeren omdat die niet meer werkte.
De eenvoudige oplossing hiervoor is om de dir /Apps/AppInit te verwijderen en een software te installen via de CSI. Lighttpd in mijngeval. Daarna zal CSI opnieuw je geinstalleerde apps scannen en kun je weer updaten en installeren.
Deze oplossing heb ik uit de FAQ van dit nmt topic van Ger Teunis.
[ Voor 14% gewijzigd door DaTiezl op 04-01-2011 11:00 ]
Ik heb gehoord dat de F4 het oude format kan emuleren en van binnen met Advanced format kan werken dan. Als dit waar is en goed werkt zijn er geen nadelen. Maar ik twijfel natuurlijk of dit echt goed zal gaan, mede daarom mijn oproep/vraag. Verhalen over niet ge-alignde schijven hebben het over lagere prestaties (oa op THG getest, link is weg hier) , tragere seeks, meer seeks, en meer warmte (gek hè?). Ik ben niet van de Full HD Blue ray, maar heb begrepen dat dit flink wat bits/s (30-40 MB/s?) vereist en dan ga je de bietenbrug op met een schijf die niet lekker werkt. Ik zoek vooral een stille, zuinige, koele schijf maar als het niet lekker werkt lijkt me dat het opstarten en in de de levenduur misschien niet ten goed komen.jeffvdb schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:46:
[...]
Toevallig heb ik net vorige week zo'n F4 (type HD204UI) in de HDX1000 gedaan. Werkt bij mij perfect! Inderdaad wel eerst even die firmware upgraden via je computer, dat is het moeilijkste.
Dan kan je hem gewoon in de HDX monteren en dan via de HDX de NMT-apps laten installeren. Als het goed is gaat hij dan formatteren en kan je hem daarna gebruiken. Ik gebruik de laatste HDX firmware.
Overigens wist ik niet dat het een Advanced Format schrijf was toen ik hem kocht, dus misschien had ik wel geluk dat het in 1x goed gingVan de Western Digital EARS had ik wel die verhalen gehoord, dus die had ik dan ook niet genomen. Maar nu is de vraag, moet je nog die procedure volgen die jij al had gegeven... Ik ben bang van wel. Wat zijn dan de voordelen?
Vandaar dus ook mijn vraag over ervaringen. Merk jij iets van een drukke, trage, warme schijf?
Deze speciale tekens zijn waarschijnlijk characters die tot een bepaalde Code Page behoren.Dino_V schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:59:
Deze tekens zijn bv É, Ë. Als je de taal op nederlands hebt staan in setup wordt cp1252 gebruikt. Je zou dan de juiste characters zien = É, Ë. Als de taal op bv Russia staat (CP1251) zal je dan Й en Л zien.
Dus kort, juiste taal (van de subtitle) instellen in setup.
(Beetje software achtergrond: http://www.joelonsoftware.com/articles/Unicode.html)
[This space is for rent]
Hier ook even een succes verhaal bij het updaten van de firmware naar de popcorn versie.
Alles top gegaan.
En over mensen die bang zijn dat de HDD niet herkent wordt. Dat wordt hij perfect. Sterker nog, de oude firmware van HDX zag mijn HDD plots niet eens meer. (Via de USB en pc zag ik 'mwel en kon ik alle films iig overzetten) Maar via de tv kreeg het maar niet aan de praat.
Mogelijk werkte formatteren bij het installeren van de NMT programma's als oplossing, maar laat die site er nou uit liggen van HDX. Dus ik moest wel over naar een crossflash.
Nu bezig om alles weer over te zetten op de HDD en alles werkend te krijgen met oversight. Ben nou ook zo blij dat ik weer schrijfrechten heb via FTP. Dat was zo irri als je een simpele subtitle wilde hernoemen o.i.d.
Alles top gegaan.
Mogelijk werkte formatteren bij het installeren van de NMT programma's als oplossing, maar laat die site er nou uit liggen van HDX. Dus ik moest wel over naar een crossflash.
Nu bezig om alles weer over te zetten op de HDD en alles werkend te krijgen met oversight. Ben nou ook zo blij dat ik weer schrijfrechten heb via FTP. Dat was zo irri als je een simpele subtitle wilde hernoemen o.i.d.
Naast de CSI problemen (DaTiezl in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T...") heb ik nog wat beren op de weg gehad bij de crossflash:
1. Geen mogelijkheid om NMT apps te installeren.
- Oorzaak: HDD vol.
- Oplossing: Zie 2
2. Harde schijf niet kunnen opruimen (zie 1.)
- Oorzaak: Geen SMB, FTP en Telnet toegang omdat deze nog niet geïnstalleerd zijn...
- Oplossing: Telnetd handmatig installeren via USB en daarna bestanden opgeruimd.
Zorg dus dat je voor een crossflash altijd even checked of je harde schijf voldoende ruimte bied voor een apps installatie.
1. Geen mogelijkheid om NMT apps te installeren.
- Oorzaak: HDD vol.
- Oplossing: Zie 2
2. Harde schijf niet kunnen opruimen (zie 1.)
- Oorzaak: Geen SMB, FTP en Telnet toegang omdat deze nog niet geïnstalleerd zijn...
- Oplossing: Telnetd handmatig installeren via USB en daarna bestanden opgeruimd.
Zorg dus dat je voor een crossflash altijd even checked of je harde schijf voldoende ruimte bied voor een apps installatie.
Dat kan denk ik wel, maar het probleem blijft dat je dan bij een Dolby Digital spoor de instelling in de HDX naar analoog moet wijzigen. En als je over de receiver wilt luisteren moet de instelling weer terug naar digital.EvertSchut schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:29:
[...]
Is het misschien mogelijk om, ouderwets, de RCA/tulp stekers te gebruiken voor je kinderfilms?
Komt ook nog bij dat door dat geswitch tussen analog en digital tevens de ondertiteling grootte/positie gereset wordt
Verwijderd
Ik lees hele verhalen over harde schijven. Wellicht een tip: Ik heb er vorige week een Western Digital WD20EURS AV-GP 2TB ingedaan. Top schijf en speciaal voor video gemaakt en heel belangrijk hij is stil.
Ik heb een vraagje voor mensen met oversight. Hij staat er bij mij nu helemaal op. En ziet er tot nu toe fantastisch uit! Lijkt ook allemaal goed te werken qua benamingen enzo. Alleen bij mij geeft hij geen samenvatting van de film en geen director/cast/writer info...
Wel krijg ik netjes de hoesjes (niet allemaal, maar ok) en ook een grote afbeelding als ik meer details opvraag. De duur en de beoordeling van de film is wel zichtbaar.
Bij de settings (Appearance -> Movie details) vind ik niks. Meer mensen hier last van?
Wel krijg ik netjes de hoesjes (niet allemaal, maar ok) en ook een grote afbeelding als ik meer details opvraag. De duur en de beoordeling van de film is wel zichtbaar.
Bij de settings (Appearance -> Movie details) vind ik niks. Meer mensen hier last van?
Ik heb een vraagje, ik heb mijn HDX1000 er al een paar keer op betrapt dat hij begint te stotteren via het netwerk afspelen van een DVD.
Config is:
PC 1gbit/s -> switch -> HDX1000 100mbit/s
Windows 7 staat er op de PC.
Wat gebeurt er precies de film begin te draaien dan lijkt het erop dat hij wat sneller begin te lopen en het geluid valt dan uit.
Soms druk ik op pauze stop ik ff en daarna doet hij het weer heel even goed waarna hij begint te stotteren.
Tegen de einde van de film is het helemaal raak...
Iemand?
Ps netwerk verbruik is +- 10mbit/sec (vrijwel continu)
Config is:
PC 1gbit/s -> switch -> HDX1000 100mbit/s
Windows 7 staat er op de PC.
Wat gebeurt er precies de film begin te draaien dan lijkt het erop dat hij wat sneller begin te lopen en het geluid valt dan uit.
Soms druk ik op pauze stop ik ff en daarna doet hij het weer heel even goed waarna hij begint te stotteren.
Tegen de einde van de film is het helemaal raak...
Iemand?
Ps netwerk verbruik is +- 10mbit/sec (vrijwel continu)
Het ligt er aan hoe je met de pc connect wat de maximale netwerksnelheid is, maar soms is dat rond de 10 mbit. Ik geloof dat nfs het snelste is.
Ik gebruik zelf de interne harddisk en vooral dvd5's, dus ik heb het probleem niet zo.
Ik gebruik zelf de interne harddisk en vooral dvd5's, dus ik heb het probleem niet zo.
/▌
Bij mij lukt het ook niet, doe het dan wel via draadloos, maar 54mbit moet neem ik aan voldoende zijn. Daarom zet ik altijd dvd's en mkv's op de HDD.
Hoe speel je ze af? .iso .img of gewoon met VIDEO_TS map? Misschien dat het laatste minder problemen geeft....
Hoe speel je ze af? .iso .img of gewoon met VIDEO_TS map? Misschien dat het laatste minder problemen geeft....
Met kabel kan ik tot en met een goede MKV gewoon streamen.
Een echt zwaar m2ts bestand houdt het netwerk niet meer bij.
Als ik wat naar de HDX kopieer over het netwerk gaat dit met zo'n 4,2MB/s
Een echt zwaar m2ts bestand houdt het netwerk niet meer bij.
Als ik wat naar de HDX kopieer over het netwerk gaat dit met zo'n 4,2MB/s