Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-10 10:31
Ik zal eens een update geven over mijn HDX;

Het is opgelost! :) Door de stroom wat langer eraf te halen, en daarna naar factory default gezet; en het werkte weer! Inclusief audio over HDMI.

Thanks dus voor het meedenken! (en oplossing geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
hey, ik heb sinds kort ook zo een prachtig hdx-1000 apparaat. Nu wil ik de hdx kunnen benaderen als netwerkschijf op mijn pc (windows 7). Hoe moet ik dit doen? Ik heb de nieuwste firmware en nmt programma's geinstalleerd (ftp server, samba server, nfs server , ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Zorgen dat de samba service draait en dan kun je hem gewoon via het netwerk benaderen middels \\<ip>\share

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
ok bedankt voor uw heel snel antwoord. Als ik die nmt programma's installeer dan wordt alles verwijderd van de hard disk die in de hdx zit. Hoe kan ik de programma's installeren zonder dat alles wordt verwijderd?

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Als het een disk betreft die niet geformatteerd is in de HDX-1000 (EXT-FS) dan zul je alles moeten backuppen, formatteren en dan terugzetten. Als het al EXT-FS geformatteerde disk is, dan zou je het gewoon moeten kunnen installeren zonder dat alles wordt verwijderd (dit is een keuze optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Marzman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:28:
[...]

Ik denk dat het hetzelfde werkt als bij camera's. Hoe meer megapixels die hebben hoe meer ruis je ziet.
Wow, dat is wel erg kort door de bocht, hoor! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:25

PoweRoy

funky!

Marzman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:28:
[...]

Ik denk dat het hetzelfde werkt als bij camera's. Hoe meer megapixels die hebben hoe meer ruis je ziet. Ik heb ook nog nooit dingen van 40 Gig gedownload, krijgt deze NMT dat nog uitgepakt zulke grote bestanden?
Iets over een klok en een klepel. Wat een onzin.

Bij een film van 40GB is veel meer detail (er van uit gaande dat het een direct kopie is van de BluRay.)
Deze detail kan gewenst of ongewenst zijn. Bv haar op de huid zien. Bij dezelfde film alleen gecomprimeerd tot 10GB gaan deze details verloren. Het effect kan zijn dat je het mooier vind (bv een strak gestucte muur vs een spachtelputz muur(even extreem).

Daarnaast zou wat kleuren/brightness/contrast enhanced zijn om een betere rip te maken (geen idee of het gebeurd maar het kan)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ruis is niet hetzelfde als detail.

Anyway, weet iemand of de PCH Uploader nog ergens te downloaden is? De enige link die ik kan vinden is niet bereikbaar.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=4103

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 13-09-2010 15:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Ik heb nu de hdx als netwerkschijf in het netwerk hangen hier bij mij thuis maar als ik op mijn pc een map wil verwijderen krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben om de map te verwijderen. Iemand een oplossing? grts

Verwijderd

UMC 1.84 nog steeds de laatste versie die we kunnen gebruiken op onze hdx-1000? Bij mij werkt die voor geen meter meer, zwarte plaatjes etc. er tussen, ipv afbeeldingen van covers. Iemand anders die een goede jukebox weet? Ik heb een mac, dus graag iets wat met een mac samenwerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023

snrg_Paco

Paco

Ik vind het niet relaxed om mijn TV telkens aan te hebben voor muziek. Ik wil echter wel mijn HDX gebruiken als NAS. Is er een mogelijkheid om mijn HDX te besturen met mijn android telefoon?
Ik wil alleen de HDX mijn mappen ziet met muziek en dat ik een nummer kan selecteren of iets leuks.

Is dat aanwezig en zo ja, hoe heet het?

Ik heb Community Software Installer geinstalleerd op mijn computer maar daar zag ik enkel dat er zoiets bestond voor de iphone en itouch. Dan zou er toch ook iets moeten bestaan voor mijn telefoon?

Graag jullie advies hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Volgens mij werkt dat ook gewoon voor android omdat het programma op de HDX moet worden geinstalleerd en je vervolgens via de browser het programma benaderd. Het zou dus in feite ook voor je android telefoon moeten werken.

Test het maar even zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hees
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-11-2024
@Paco

Misschien heb je wat aan de EyeconTroller van eyecon (http://www.eyecontec.com/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:28:
UMC 1.84 nog steeds de laatste versie die we kunnen gebruiken op onze hdx-1000? Bij mij werkt die voor geen meter meer, zwarte plaatjes etc. er tussen, ipv afbeeldingen van covers. Iemand anders die een goede jukebox weet? Ik heb een mac, dus graag iets wat met een mac samenwerkt ;)
ik gebruik oversight en dan werkt prima voor mij

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
oeps.... lijkt er op dat ook mijn HDX is overleden... het rode led-lampje is uitgegaan.... Vreemde is wel dat hij nog 1x in de zoveel tijd (half uur tussenpoos ofzo) nog even oplicht, maar start helaas niet meer op.

Heb al met aan/uit knop op de achterkant meerdere keren geprobeerd te resetten. Ook de stroom kabel eruit en er weer in.... helaas...

Kabel ligt er nu voor de hele nacht uit en ga het morgen nog maar eens proberen.
Heb er echter slechte hoop op, want hij is al flink afgekoeld omdat hij volgens mij al de hele dag 'dood' is, dus aan een temperatuur verschil kan het eigenlijk niet liggen....

Iemand nog een suggestie? Kan ik een factory-reset doen zonder beeld (is er een knoppen-combinatie op de afstandsbediening die ik nog eens zou kunnen proberen?)

[ Voor 25% gewijzigd door erwin.heukels op 19-09-2010 21:38 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
erwin.heukels schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:36:
oeps.... lijkt er op dat ook mijn HDX is overleden... het rode led-lampje is uitgegaan.... Vreemde is wel dat hij nog 1x in de zoveel tijd (half uur tussenpoos ofzo) nog even oplicht, maar start helaas niet meer op.

Heb al met aan/uit knop op de achterkant meerdere keren geprobeerd te resetten. Ook de stroom kabel eruit en er weer in.... helaas...

Kabel ligt er nu voor de hele nacht uit en ga het morgen nog maar eens proberen. Iemand nog een suggestie?
Voeding nameten en kijken of die nog wel in orde is?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
redfoxert schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:38:
Voeding nameten en kijken of die nog wel in orde is?
hmmm... goed idee...! ik kom er nu achter dat het ledje op de adapter ook niet meer brand ;-)

Heb NASMedia al een support/return verzoek gestuurd maar zal nog even contact met ze opnemen dat het wellicht handiger is om eerst de adapter te vervangen. Heb volgens mij thuis geen 12v 3A meer rondslingeren anders had ik het nog wel even geprobeerd....

dank voor de tip! wordt dus vervolgd...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

na een firmware update van me hdx kan ik mijn hd niet meer bereiken als ik via de file browser probeer te openen, krijg ik een wit scherm.

kan iemand de index.html toesturen die op de hdx1000 hd staat, omdat ik denk dat die corrupt is geraakt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:15
Bedoel je dat je op de tv een wit beeld ziet? Bij een update gebeurt het wel eens dat de hdmi aansluiting niet meer werkt (en dan kun je een wit beeld krijgen). Probeer dan eens de Video uitgang, en stel de hdmi uitgang weer in bij de settings van de HDX...

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

HuMon schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:29:
Bedoel je dat je op de tv een wit beeld ziet? Bij een update gebeurt het wel eens dat de hdmi aansluiting niet meer werkt (en dan kun je een wit beeld krijgen). Probeer dan eens de Video uitgang, en stel de hdmi uitgang weer in bij de settings van de HDX...
nee het gaat erom dat ik nog wel films kan zien via bv. oversight of via me nas, maar als ik met de media browser naar me interne hdx hardisk ga dan ik dan een wit scherm krijg.

Verwijderd

ff vraagje.
Klopt het dat je altijd de refreshrate handmatig moet aanpassen van 24 naar 50 of 60Hz? Dus dat de automatische refreshrate niet werkt?
Heb een hd plasma

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Iemand nog vertrouwen in het "xbmc on nmt" project van EJP?
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=40300
Dat is nogal stilletjes overleden, maar stiekem wacht ik hier toch al een tijdje op :(

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Erg handige app op je iPhone is NMTRemote. Kost effe wat moeite om het aan de praat te krijgen en het is nog een beetje buggie, maar werkt wel fijn:
Je NMT bedienen (muziek afspelen) zonder je TV aan te hebben staan. 8)

Kostte mij wel een halve avond pielen om erachter te komen dat wanneer je een HDX-1000 hebt deze niet moet kiezen uit de lijst met NMT Devices, maar 'eGreat M34'... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:08
Heeft er iemand ervaringen met het uploaden van popcorn firmware op een hdx-1000? Ik merk namelijk dat de Popcorn A110 nog wel updates krijgt.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
salgera schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:10:
Erg handige app op je iPhone is NMTRemote. Kost effe wat moeite om het aan de praat te krijgen en het is nog een beetje buggie, maar werkt wel fijn:
Je NMT bedienen (muziek afspelen) zonder je TV aan te hebben staan. 8)

Kostte mij wel een halve avond pielen om erachter te komen dat wanneer je een HDX-1000 hebt deze niet moet kiezen uit de lijst met NMT Devices, maar 'eGreat M34'... |:(
Voor muziek gebruik ik liever MPD al is die remote ook handig ja (ik gebruik de windows versie). Met MPD kun je ook simpel playlists en dergelijke maken en er zijn clients voor bijna alle platforms (iPhone, Windows, Linux er is zelfs een Firefox extentie).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:48
Kan iemand mij helpen mijn HDX1000 te verbinden met uitzendinggemist?
Ik heb dit gevonden: http://www.microchange.nl/uzg/NoMMSProxy.aspx Is dit de manier om de HDX te verbinden met uitzendinggemist? Of zijn er betere alternatieven?

Hoe complex is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Je kan die site als webservice toevoegen en MMS proxy draaien voor de hogere resoluties bij de publieken en RTL en SBS. Daar is weinig complexs aan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
-edit-

[ Voor 126% gewijzigd door MaStar op 27-09-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35

timovd

Voorsprong door techniek

Appie Heijn schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:44:
Heeft er iemand ervaringen met het uploaden van popcorn firmware op een hdx-1000? Ik merk namelijk dat de Popcorn A110 nog wel updates krijgt.
Ik heb hier een bestand geüpload. Ik weet niet of het nog werkt. Try and let us know.

Edit: Hier dus ook te downloaden: http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000

[ Voor 20% gewijzigd door timovd op 03-11-2010 17:22 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Marzman schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:13:
Je kan die site als webservice toevoegen en MMS proxy draaien voor de hogere resoluties bij de publieken en RTL en SBS. Daar is weinig complexs aan.
THX! Lijkt te werken.
Alleen bij een aantal programma's de melding: DMR not supported waardoor ik het niet kan zien. Dat is wel jammer.

Iemand meer van dit soort handige webservices? Ik ben benieuwd! _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door MaStar op 27-09-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
Klopt het dat The.Expendables.2010.720p.Bluray.x264-TDM niet af te spelen is op de HDX? Hij geeft hier alleen zwart beeld (op PC doet ie het wel gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
sverzijl schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:48:
Klopt het dat The.Expendables.2010.720p.Bluray.x264-TDM niet af te spelen is op de HDX? Hij geeft hier alleen zwart beeld (op PC doet ie het wel gewoon).
Haha die heb ik ook :P doet het bij mij ook niet. Film loopt wel maar zonder beeld en geluid(druk de info knop in)

Heb net de meest recente firmware van popcorn(augustus)op m'n hdx gezet. Het is goed gegaan met upgraden. Hij is nu Popcorn ipv HDX :)

Thanks Timovd!! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Appie Heijn op 27-09-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Appie Heijn schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:57:
[...]

Haha die heb ik ook :P doet het bij mij ook niet. Film loopt wel maar zonder beeld en geluid(druk de info knop in)

Heb net de meest recente firmware van popcorn(augustus)op m'n hdx gezet. Het is goed gegaan met upgraden. Hij is nu Popcorn ipv HDX :)

Thanks Timovd!! _/-\o_
Wat heeft je doen besluiten om voor de popcornhour firmware te gaan? Kun je nu de film wel afspelen?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Appie Heijn schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:57:
[...]

Ok ligt het niet aan mijn box in ieder geval. Ook iedere film die je hierna opstart speelt niet meer af totdat je de box reset.
Oh, en dan speelt ie wel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb zelf de PCH firmware op de HDX gezet toen ik nog geen DTS receiver had. Vervolgens de firmware laten staan. De laatste firmware van PCH heeft een - voor mij - belangrijke fix:
Fixed screen black-out for certain Video_ts playback via SAMBA.

PCH loopt qua firmware ver voor t.o.v. HDX. Bij mij blijft popcorn er op staan.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
DeOS schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 06:58:
[...]

Wat heeft je doen besluiten om voor de popcornhour firmware te gaan? Kun je nu de film wel afspelen?
Zoals hierboven aangegeven :) en nee helaas spelen de hierboven genoemde films ook nu niet af. Heeft met een bepaald iets in de header te maken.

• n00bs
  • Laatst online: 20:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik trouwens jammer vind na een lange tijd HDX, dat de fotoview onwijs traag is! dat je specifiek een format moet kiezen om af te spelen is (foto, video, audio) en dat je dus geen mixed mode hebt. Als ik bv aan mensen mijn vakantie laat zien, dan moet ik dus elke keer switchen tussen de fotos en video's.
Weet iemand een oplossing voor deze problemen of eventueel een ander type mediatank die niet deze gebreken heeft?

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Heeft iemand ook problemen met het afspelen van: the lovely bones?
Het is een bestand van 42GIG (m2st)
Hij hapert en het geluid valt weg. Ik speel hem af via mijn nas (alles via een giglan). Avatar staat ook op die NAS, dat bestand is 41GIG groot en die heeft nergens last van.
Waar kan dit aan liggen?

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

vwtune schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:06:
Heeft iemand ook problemen met het afspelen van: the lovely bones?
Het is een bestand van 42GIG (m2st)
Hij hapert en het geluid valt weg. Ik speel hem af via mijn nas (alles via een giglan). Avatar staat ook op die NAS, dat bestand is 41GIG groot en die heeft nergens last van.
Waar kan dit aan liggen?
Videocodec, audiocodec, bitrate, van alles? Druk eens op je "info" toets bij beide bestanden?

• vwtune
bij m2ts bestanden vind ik dat je minder info hebt dan bij mkv bijvoorbeeld, je kan de bitrate niet zien!
Maar zover ik op ftd kan zien bij The Lovely Bones;
DISC INFO:

Disc Title:
Disc Size: 44.901.969.197 bytes
Protection: AACS
BD-Java: Yes

PLAYLIST REPORT:

Name: 00000.MPLS
Length: 2:15:30 (h:m:s)
Size: 0 bytes
Total Bitrate: 0,00 Mbps

VIDEO:

MPEG-4 AVC Video 0 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

Heb je niet echt veel aan dus.

Maar buiten dit, tot hoeveel bitrate kan de HDX 1000 aan?

Ik zit te denken om een opvolger te kopen voor de hdx1000 want ik vind toch dat er teveel van dit soort problemen mee zijn. Is die nieuwe hdx met zijn giglan een verbetering? en de video processor kan die meer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

En wat zegt de info van Avatar? Wellicht zit er verschil in de codec dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:30

FreakNL

Well do ya punk?

Zijn er meer mensen met een HDX die problemen hebben met deze film/rip:

Prince.of.Persia.The.Sands.of.Time.720p.BluRay.x264-HUBRIS

?

Zelfde probleem als sverzijl, zwart beeld, film loopt wel, en daarna geen andere films op te starten zonder te resetten... Tijd voor HDX om een firmware upgrade uit te brengen?

[ Voor 39% gewijzigd door FreakNL op 03-10-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Kan het zijn dat hier het compressed header aanstaat wat je wel meer over leest bij Mediaspeler?
Je kan de film opnieuw mergen met MKV merge zonder compressed header en dan werkt het waarschijnlijk wel. Ik weet niet of het hier inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mmm, je hebt gelijk.

In dit topic:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=43491

wordt ook mijn rip genoemd.. Klote. Hoop dat ze het fixen. Geen zin om straks elke keer te remuxen.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 03-10-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Een compressed header klinkt als iets wat nog wel in de firmware te fixen is. Op een gegeven moment komen er natuurlijk wel standaarden en codecs die hij niet meer ondersteunt. Het verrast me dat hij nog steeds alles speelt (die compressed headers ben ik nog niet tegengekomen) omdat ik het ding toch al 2,5 jaar heb. Ik hoop dat hij het nog even blijft doen, mediaspelers worden toch steeds goedkoper alleen ik zou wel in interface vooruit willen gaan. Dat vind ik het enige wat beperkt is bij deze generatie NMT's. Jammer dat die test met XBMC niet actief meer is.

De Boxee komt al een beetje in de richting van wat ik zou willen in een NMT, maar voorlopig ben ik nog tevreden met mijn Popcornhour :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
In de laatste (nog beta) firmware van de PCH-A200 hebben ze iig een workaround geimplementeerd. Totdat dit ook voor de HDX-1000 geimplementeerd wordt, zou je hiervan gebruik kunnen maken om alle files in een map via een batch file te laten fixen:
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=155976

[ Voor 10% gewijzigd door punisher007 op 03-10-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 07:52
vwtune schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:18:

Maar buiten dit, tot hoeveel bitrate kan de HDX 1000 aan?

Ik zit te denken om een opvolger te kopen voor de hdx1000 want ik vind toch dat er teveel van dit soort problemen mee zijn. Is die nieuwe hdx met zijn giglan een verbetering? en de video processor kan die meer aan?
Volgens mij kan de HDX tot 42mbit over het netwerk trekken, afhankelijk van het gebruikte protocol.
Een bluray mag een maximale bitrate hebben van 52mbit o.i.d. Niet vreemd dus dan de HDX problemen heeft met een bluray file.

Trouwens, een gbit heeft ook geen nut, want geen enkel formaat heeft een bitrate van 100mbit of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

En de nieuwe HDX is toch geen Syabas meer? Dan zou ik er zelf niet al te snel voor gaan, en eerder voor de nieuwe PCH kiezen...

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 04-10-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

tK0wnZ schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Volgens mij kan de HDX tot 42mbit over het netwerk trekken, afhankelijk van het gebruikte protocol.
Een bluray mag een maximale bitrate hebben van 52mbit o.i.d. Niet vreemd dus dan de HDX problemen heeft met een bluray file.

Trouwens, een gbit heeft ook geen nut, want geen enkel formaat heeft een bitrate van 100mbit of meer.
Een film streamen en downloaden tegelijk is anders wel erg fijn hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Thrackan schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:41:
[...]

Videocodec, audiocodec, bitrate, van alles? Druk eens op je "info" toets bij beide bestanden?
Ik zie met de verkenner bij The Lovely Bones, dat de totale bitverwerkingsnelheid 43118kbps is,
De gegevenssnelheid is 42862kbps
Bij Avatar (die het perfect doet) is dit 35689kbps

Betekent dat ie daarom hapert en het geluid uitvalt na 30 seconde? Omdat de HDX het dus simpelweg niet aankan?

Ik zie dat ik een concert op de HD van de HDX zelf heb staan met een bitrate van 44000kbps, en die loopt gewoon goed. Dus het ligt dan aan het netwerk van de HDX? toch die 100mbit lan?

[ Voor 20% gewijzigd door vwtune op 06-10-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
vwtune schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:35:
[...]

Ik zie met de verkenner bij The Lovely Bones, dat de totale bitverwerkingsnelheid 43118kbps is,
De gegevenssnelheid is 42862kbps
Bij Avatar (die het perfect doet) is dit 35689kbps

Betekent dat ie daarom hapert en het geluid uitvalt na 30 seconde? Omdat de HDX het dus simpelweg niet aankan?

Ik zie dat ik een concert op de HD van de HDX zelf heb staan met een bitrate van 44000kbps, en die loopt gewoon goed. Dus het ligt dan aan het netwerk van de HDX? toch die 100mbit lan?
Lijkt me dat je dat makkelijk kan testen door het concert wat je op de HDD hebt staan naar een netwerklocatie te copy pasten en hem van af hier te streamen. Als dit inderdaad zo is kan het liggen aan je netwerkcomponenten (kabels/router/switch/etc) of de netwerkbron waarvan je het streamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Huh, mijn HDX speelt geen video_ts meer af :( zelfs die ik al eens eerder gezien heb speelt ie niet meer. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Appie Heijn, welke firmware heb je? Volgens mij had ik je een tijdje geleden een DM gestuurd hoe je de Popcorn er op kunt zetten. Dan moet het gefixt zijn:
meuk: Popcorn Hour A-110 01-17-100516-15-POP-403-000
Fixed screen black-out for certain Video_ts playback via SAMBA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

@timovd is jou lampje nu ook rood als de hdx aan staan en blauw als tie uitstaat met de popcorn firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
DancePlaza schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:27:
@timovd is jou lampje nu ook rood als de hdx aan staan en blauw als tie uitstaat met de popcorn firmware?
Zoals ook hier bijvoorbeeld vermeld staat, zijn de led kleuren bij het flashen naar de popcornhour firmware idd omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
timovd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:56:
@Appie Heijn, welke firmware heb je? Volgens mij had ik je een tijdje geleden een DM gestuurd hoe je de Popcorn er op kunt zetten. Dan moet het gefixt zijn:
meuk: Popcorn Hour A-110 01-17-100516-15-POP-403-000
Fixed screen black-out for certain Video_ts playback via SAMBA
Ik heb
Firmware Versie: 01-17-100516-15-POP-403-000
Kernel: 15-pop
NMT Versie: 00-17-091216-15-POP-403

Ik stream overigens niet maar speel rechtsreeks vanaf de interne HD.

Gefixt:
Ik heb een diepe reiniging gedaan met de nmt community installer. Nu speelt ie alles weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 07-10-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DeOS schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:05:
[...]

Lijkt me dat je dat makkelijk kan testen door het concert wat je op de HDD hebt staan naar een netwerklocatie te copy pasten en hem van af hier te streamen. Als dit inderdaad zo is kan het liggen aan je netwerkcomponenten (kabels/router/switch/etc) of de netwerkbron waarvan je het streamed.
Dat zal ik proberen.
Maar aan mijn componenten kan het mijn inziens niet liggen.
De content staat allemaal op een Netgear NAS2Duo (giglan) Dit is weer gekoppeld aan een Netgear WDR3700 router (giglan) via een Cat6 kabel ligt hier weer een Dlink gig switch tussen.
Lijkt me dan toch niet dat het hiermee mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Appie Heijn schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:41:
[...]

Ik heb

Gefixt:
Ik heb een diepe reiniging gedaan met de nmt community installer. Nu speelt ie alles weer.
Je hebt een wát gedaan met de wát?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:06:
[...]

Dat zal ik proberen.
Maar aan mijn componenten kan het mijn inziens niet liggen.
De content staat allemaal op een Netgear NAS2Duo (giglan) Dit is weer gekoppeld aan een Netgear WDR3700 router (giglan) via een Cat6 kabel ligt hier weer een Dlink gig switch tussen.
Lijkt me dan toch niet dat het hiermee mis gaat?
Hmm, ik heb The Lovely bones naar mijn HDX gekopieerd en nu hapert ie dus niet. Spoeelt ie goed af.

Is het dan toch dat de hdx het gewoon niet trekt via het netwerk omdat de bitrate boven de 42mbit zit?
Zoals ik al aangafm, kan het gewoon niet aan mijn netwerk componenten liggen, alles is 1giglan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 04-10 18:30
Tot zo'n 35Mbit gaat het nog net goed hier, daarboven begint het ook te haperen.
Staan die films op de interne schijf van de HDX dan spelen ze gewoon goed af.
Ook alles 1gbit lan hier.
Kopieren naar de HDX over het netwerk gaat met zo'n 4,5MB/s.
Klopt dus dat films met een hogere bitrate niet afspelen over het netwerk.
4,5MB/s is namelijk zo'n 36Mbit.
Dus met een blu-ray kom je gewoon bandbreedte te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:51

wontcachme

You catch me? No you wont

Iemand hier een idee of er een thema bestaat dat meer gericht is op films en series? Ik kijk voornamelijk series en vind het irritant dat je nergens een beschrijving/plaatje van een ep/serie bij ziet. Nu zoek ik een skin die dat wel kan.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Thrackan schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:26:
[...]

Een film streamen en downloaden tegelijk is anders wel erg fijn hoor :Y
Maar de HDX1000 heeft 10/100...http://www.hdx1080.com/where-to-buy/hdx-web-shop?page=shop.product_details&flypage=flypage.ilvm_blue.tpl&product_id=3&category_id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

wontcachme schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:23:
Iemand hier een idee of er een thema bestaat dat meer gericht is op films en series? Ik kijk voornamelijk series en vind het irritant dat je nergens een beschrijving/plaatje van een ep/serie bij ziet. Nu zoek ik een skin die dat wel kan.
ik gebruik oversight hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is er iemand die een mooie skin heeft, waarbij geen interactie vanaf een PC nodig is, elke keer als er files worden geupdate op de HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57
Weet iemand of de web services van de HDX1000 down zijn ?
Al mijn internet services werken niet meer sinds ik de laatste firmware en nmt apps heb geïnstalleerd.
Heb ook al gedowngrade naar de versie daarvoor, maar ook daar werken de webservices niet meer :(
Ik baal enorm want met de fresh install ben ik ook nog eens al mijn films kwijt!

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik heb 2 HDX-1000's. Bij 1 van de 2 heb ik het 'probleem' (of liever gezegd annoyance) dat als ik een film gekeken heb en vervolgens de HDX uit- en later weer aanzet deze film automatisch opnieuw gestart wordt. Iemand enig idee hoe ik deze 'feature' uit kan zetten ? (kan het nergens in de menus terug vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20:53

rally

Deyterra Consultancy

Die functie heet "Resume" en ik kan zo snel niet vinden waar hij zit :(

Overigens heb ik mijn HDX 1000 net verkocht (en mijn HDX 900 staat nog te koop) omdat ik naar de PCH A-200 en C-200 ben overgestapt (woonkamer C-200, slaapkamer A-200).

De firmware ontwikkeling van HDX stelt me namelijk "nogal" teleur. Ik weet dat de HDX 1000 al wat ouder is, maar voor dezelfde chipset van PCH komen nog wel regelmatig updates uit.

Zelfs voor mijn relatief nieuwe HDX Bone zijn er niet/nauwelijks nog updates uitgekomen, terwijl er nog wel "een aantal" bugs in zitten.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Voor de popcornhours van die generatie komt ook niet zo veel meer uit hoor. Ze spelen ook alles nog steeds prima af dus het is ook niet echt nodig. Wat ik jammer vind is dat het XBMC project op de A100/110 gestopt is. Dat had ik best willen proberen, want de interface is eigenlijk het enige wat ik momenteel kan bedenken dat ik beter zou willen hebben. Als ik nu een opvolger zou kopen zou ik daarom denk ik ook voor de Boxee Box gaan, daar komt nog wel een port van XBMC voor want wat er standaard op draait is daar al van afgeleid. Of Google TV dat lijkt me ook wel interesant worden, zeker samen met een android telefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 23-10-2010 14:41 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanH79
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2020
Hi allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik in bezit van een HDX1000 (met 1TB disk) die ik draadloos op het netwerk heb aangesloten. Dit was allemaal geen probleem.

Hoe krijg ik deze alleen draadloos zichtbaar in mijn PC? Ik heb de lunix drivers al geinstalleerd en dit werkt prima voor een USB verbinding, maar niet wireless. Ook EXT2 volume manager, biedt geen oplossing.

Wat doe ik fout of werkt het gewoon niet wireless?

Dank.

Gr.
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
sverzijl schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:09:
Ik heb 2 HDX-1000's. Bij 1 van de 2 heb ik het 'probleem' (of liever gezegd annoyance) dat als ik een film gekeken heb en vervolgens de HDX uit- en later weer aanzet deze film automatisch opnieuw gestart wordt. Iemand enig idee hoe ik deze 'feature' uit kan zetten ? (kan het nergens in de menus terug vinden).
Eerst de film stoppen en dan pas de HDX uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
coob schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:44:
[...]

Eerst de film stoppen en dan pas de HDX uitzetten?
Dat doe ik al, maar dan nog wordt ie weer gestart zodra de HDX weer aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hmm, dat doet de mijne niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Laatst online: 26-07-2022
Buayakeren schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:49:
Weet iemand of de web services van de HDX1000 down zijn ?
Al mijn internet services werken niet meer sinds ik de laatste firmware en nmt apps heb geïnstalleerd.
Heb ook al gedowngrade naar de versie daarvoor, maar ook daar werken de webservices niet meer :(
Ik baal enorm want met de fresh install ben ik ook nog eens al mijn films kwijt!
Zelfde probleem hier. Kan al sinds een aantal dagen geen radio streams gebruiken :( (of andere webservice wat dat betreft).
Mijn laatste firmware update is een aantal maanden geleden gebeurd, als ik dat nu probeer te doen krijg ik na een lange wachttijd (zoals zovaak bij dit apparaat) de melding: "Request cannot be processed".
[message]sverzijl[/message]:
Dat doe ik al, maar dan nog wordt ie weer gestart zodra de HDX weer aan gaat.
Mijnes heeft een geheugen van een aantal films. Zet je de hdx uit met de afstandbediening met of zonder eerst de film te stoppen dan zal hij volgende keer weer resumen. Ik krijg dit niet uit. Wat ik doe als ik niet wil resumen is gewoon de film laten resumen en met 'search' terug naar 0 gaan.
Als je natuurlijk de hdx uit zet met de knop achterop gaat dat geheugen weg. Ook als je tussendoor zeg 5 andere dingen bekijkt zal hij die film niet meer onthouden.
Graag had ik ook een optie gezien om dit uit te kunnen zetten aangezien het soms erg vervelend is. Maar ook vervelend als je net een film teveel tussendoor hebt gestart :)

[ Voor 32% gewijzigd door Chewy op 24-10-2010 18:33 . Reden: extra reactie @ sverzijl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 15:26
JohanH79 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:07:
Hi allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik in bezit van een HDX1000 (met 1TB disk) die ik draadloos op het netwerk heb aangesloten. Dit was allemaal geen probleem.

Hoe krijg ik deze alleen draadloos zichtbaar in mijn PC? Ik heb de lunix drivers al geinstalleerd en dit werkt prima voor een USB verbinding, maar niet wireless. Ook EXT2 volume manager, biedt geen oplossing.

Wat doe ik fout of werkt het gewoon niet wireless?

Dank.

Gr.
Johan
Draait bij jou de SAMBA server op jou HDX-1000 wel? En staat de HDX-1000 wel in dezelfde workgroup als je thuisnetwerk?
Kijk onder "NMT Applications" en check of de Samba server draait, en tevens of je Samba workgroup gelijk is aan de workgroup waarin je HDX-1000 staat opgesteld.

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:28
Hallo,

Ik heb al geruime tijd een HDX-1000, echter geen enkele update van firmware oid er ooit op uitgevoerd.
Gisteren was ik Shooter in 720p kwaliteit aan het kijken.
Wat mij opviel is dat af en toe het beeld wat traag was bij bewegingen, alsof het iets vertraagd af werd gespeeld. Mijn vraag: ligt dit aan de mediaspeler die dit niet helemaal vlekkeloos aan kan, aan de film zelf of aan mijn tv (Samsung 40A552)? In de mediaspeler zit een interne 1TB Samsung HD. Op die schijf staat de film en hiervandaan werd de film ook afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57
Update voor de mensen die de webservices gebruikten.
De services waren DOWN! (Jammer dat HDX1000 daar geen melding van maakt op hun website als hun forum ook down is) nu zijn ze weer up and running.
Heb na de nieuwste firmware update gisteren ook voor het eerst de shoutcast radio functie gebruikt en deze is vele malen beter dan de standaard internet radio service.
Het blijft alleen een trage zooi als je de webservices gaat vergelijken met die van Apple TV of Sonos.
Maar heb het apparaat gelukkig daarvoor niet gekocht, want films speelt hij nog steeds fantastisch af.
Enige minpuntje is dat na het gebruiken van de webservices ik altijd het apparaat moet resetten om films te kunnen afspelen. Schijnbaar blijft er iets hangen in de cache.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Laatst online: 10-09 19:51
Kan je met deze mediaplayer ook een televisieprogramma opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:51

iMars

Full time prutser

sjoerdvdijk schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:07:
Kan je met deze mediaplayer ook een televisieprogramma opnemen?
Zolang er geen video-input is niet, lijkt me.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 09:49
Appie Heijn schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:41:
[...]

Ik heb

Gefixt:
ok, heb zelf ook problemen met afspelen van films/series.
moet hem helemaal uit zetten dan weer dan gaat het goed maar hoe doe je dan een diepe reininging?

en btw hoe krijg je de popcorn firmware er op en is dat een verbetering?
http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000 aha zo dus
maar is het een verbetering tov hdx firmware?

zit daar misschien ook in dat je in het menu kunt zien wat je al hebt gezien?
heb meerdere series en weet soms niet waar ik ben gebleven en vind het een gemis dat het niet in de firmware van hdx zit. of iemand anders een idee?

kijk trouwens ook via ingebouwde schijf

[ Voor 6% gewijzigd door leosand op 03-11-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanH79
Samba naam was inderdaad niet gelijk, tja dan vindt hij hem niet.... 8)7 Bedankt voor de tip.

Maar ik ben er nog niet.
De HDX speelt alleen avi + mpg af. Nu heb ik gelezen dat het aanpassen van de resolutie van "Auto" naar een vaste setting wel is helpt. Als ik mijn HDX op iets anders zet dan auto, dan krijg ik alleen maar het beeld "HDX Loading" Maar zodra de menu's zichtbaar moeten worden, heb ik een zwart beeld en zugt mijn TV "geen signaal". Aan mijn TV ligt het niet, want die ondersteund alles. Pas als ik dan via de AB de HDX weer op "auto" zet, heb ik weer beeld.

Heeft iemand een tip voor mij?

Bedankt!
Cabbie_86 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:05:
[...]

Draait bij jou de SAMBA server op jou HDX-1000 wel? En staat de HDX-1000 wel in dezelfde workgroup als je thuisnetwerk?
Kijk onder "NMT Applications" en check of de Samba server draait, en tevens of je Samba workgroup gelijk is aan de workgroup waarin je HDX-1000 staat opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

JohanH79 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:01:
Samba naam was inderdaad niet gelijk, tja dan vindt hij hem niet.... 8)7 Bedankt voor de tip.

Maar ik ben er nog niet.
De HDX speelt alleen avi + mpg af. Nu heb ik gelezen dat het aanpassen van de resolutie van "Auto" naar een vaste setting wel is helpt. Als ik mijn HDX op iets anders zet dan auto, dan krijg ik alleen maar het beeld "HDX Loading" Maar zodra de menu's zichtbaar moeten worden, heb ik een zwart beeld en zugt mijn TV "geen signaal". Aan mijn TV ligt het niet, want die ondersteund alles. Pas als ik dan via de AB de HDX weer op "auto" zet, heb ik weer beeld.

Bedankt!

[...]
Maar wat is de native resolutie van je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

Entity

9000rpm

Ik heb al een tijdje een HDX1000. Tot voor kort gebruikte ik een interne HDD waar ik alles via m'n PC heen kopieerde. Afspelen van alles wat ik erop zette (inclusief 1080p mkv en M2TS bestanden) ging prima, geen haperingen of niks.

Omdat ik het overzetten van films naar m'n HDX te lang vond duren en ik het geluid van de hdd irritant vond tijdens filmkijken, heb ik recent een NAS'je aangeschaft en m'n LAN naar gigabit opgewaardeerd. De HDX haalt de media nu van een NFS share op de NAS. Veel films en media spelen prima af, maar heb er toch al een aantal gehad die haperingen vertonen... Deze week nog een mkv bestand gehad van zo'n 13GB die na een half uurtje flink begon te haperen en praktisch tot stilstand kwam... En hier wordt ik niet vrolijk van natuurlijk...

Heb de nieuwste firmware erop gezet (van april 2010), maar dit mocht niet baten. Is dit iets waar ik wat aan kan doen of zit ik nu gewoon tegen de limiet van de HDX aan? Als ik de bitrate van de betreffende film kijk, is die niet schokkend hoog overigens, 1,5MBps gaf de HDX aan tijdens het haperen, dat zou hij toch makkelijk moeten trekken zou je denken.

Heb het dus al met een paar mkv's gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanH79
Thrackan schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:37:
[...]

Full HD LCD-scherm met een resolutie van 1920 x 1080p
Hier kan het dus niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 28-09 15:52
Wellicht een vraag waarop het antwoord heel simpel is, maar ik weet het even niet meer :$

Ik dacht dat ik up-to-date was met de firmwares (oke, vondt het ook niet nodig, hij draait zonder problemen)

Maar bij de laatste firmware zitten ook nieuwe NMT apps.

Gooit deze je HD leeg tijdens de install?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:46:
Wellicht een vraag waarop het antwoord heel simpel is, maar ik weet het even niet meer :$

Ik dacht dat ik up-to-date was met de firmwares (oke, vondt het ook niet nodig, hij draait zonder problemen)

Maar bij de laatste firmware zitten ook nieuwe NMT apps.

Gooit deze je HD leeg tijdens de install?
Nee, mits je de juiste optie kies: "install NMT apps without formatting de hard disk" Goed lezen dus :)

Overigens is mijn HDX na 7 weken RMA weer terug. Begin september naar iBood verstuurd incl alle kabels, adapter en ab. Mijn HDX werd na 7 weken terug gestuurd zonder kabels, adapter en ab. Ik weet niet bij wie de fout ligt maar uiteindelijk hebben ze de kabels, adapter en ab nageleverd.

[ Voor 22% gewijzigd door willy1986 op 04-11-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
leosand schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:19:
[...]

ok, heb zelf ook problemen met afspelen van films/series.
moet hem helemaal uit zetten dan weer dan gaat het goed maar hoe doe je dan een diepe reininging?
Met de community installer. Bij mij heeft hij ook wel eens vaag gedaan en toen heeft het geholpen een tijdje de stroom er helemaal af te halen (stekker er wat langer uitlaten). Bij iemand anders in dit topic heeft dat ook geholpen.
en btw hoe krijg je de popcorn firmware er op en is dat een verbetering?
http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000 aha zo dus
maar is het een verbetering tov hdx firmware?

zit daar misschien ook in dat je in het menu kunt zien wat je al hebt gezien?
heb meerdere series en weet soms niet waar ik ben gebleven en vind het een gemis dat het niet in de firmware van hdx zit. of iemand anders een idee?

kijk trouwens ook via ingebouwde schijf
Nee dat heeft de popcornhour niet (niet standaard). De firmware van de A110 ziet er hetzelfde uit als van de HDX. Wat ik zelf doe is dingen na het kijken meteen verwijderen met de afstandbediening.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 30-09 09:49
Marzman schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:57:
[...]
Met de community installer. Bij mij heeft hij ook wel eens vaag gedaan en toen heeft het geholpen een tijdje de stroom er helemaal af te halen (stekker er wat langer uitlaten). Bij iemand anders in dit topic heeft dat ook geholpen.

[...]

Nee dat heeft de popcornhour niet (niet standaard). De firmware van de A110 ziet er hetzelfde uit als van de HDX. Wat ik zelf doe is dingen na het kijken meteen verwijderen met de afstandbediening.
ah kijk dat gaan we proberen, thanks heb eroverheen gelezen..... 8)7
en ja nakijken verwijderen kan idd. had vroeger een pinnacle met streaming vanaf pc... daar kon het mee maar ja had je ook meteen een jukebox ,,,, maarja geen appels met peren vergelijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
leosand schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:09:
[...]

ah kijk dat gaan we proberen, thanks heb eroverheen gelezen..... 8)7
en ja nakijken verwijderen kan idd. had vroeger een pinnacle met streaming vanaf pc... daar kon het mee maar ja had je ook meteen een jukebox ,,,, maarja geen appels met peren vergelijken.. :)
Wat ik doe als ik een film heb gekeken is een rename naar Z-naam van de film. Zodoende komen alle gekeken films onderaan in de lijst te staan. Je kan dit binnen 10 sec met je AB wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Omdat mijn HDx moeilijk deed met Video_TS mappen heb ik eens een factory-reset gedaan.
Nu ziet ie echter wel mijn PC in het netwerk maar niet meer mijn gesharede (NL?) mappen.
Al tig keer de settings op de PC nagelopen maar niets helpt.
Voor de reset zag de HDX ook niet meteen alle gesharede mappen.
Ik heb er toen ook een tijd mee lopen stoeien maar nu lukt het me helemaal niet meer.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanH79
Iemand tips voor mijn probleem? Als ik op auto kijk dan zegt mijn TV dat het een 1080p resolutie is. Prima! Maar als ik de HDX op 1080p zet ipv auto, dan komt er geen beeld door.

Ik kan ook nog steeds geen DVD's en iso's afspelen...

Morgen maar een nwe hdmi kabel kopen, maar zou dat de oplossing zijn?

quote:
[...]

Full HD LCD-scherm met een resolutie van 1920 x 1080p
Hier kan het dus niet aan liggen.
[...]

JohanH79 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:01:
Samba naam was inderdaad niet gelijk, tja dan vindt hij hem niet.... Bedankt voor de tip.

Maar ik ben er nog niet.

Bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door JohanH79 op 05-11-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 23:12
JohanH79 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:14:
Iemand tips voor mijn probleem? Als ik op auto kijk dan zegt mijn TV dat het een 1080p resolutie is. Prima! Maar als ik de HDX op 1080p zet ipv auto, dan komt er geen beeld door.

.
.
.

Bedankt!
1080p icm 24, 50 of 60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanH79
allen geprobeerd, geen resultaat

• JohanH79
Vandaag toch mijn mijn HDX terug gebracht om hem na te laten kijken.....bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mooi is dat vandaag mn TP LINK binnengekregen, wordt deze niet herkend door de HDX. Ik had deze Wifi usb dongle op ebay aangeschaft uit China. Merkwaardig V3 model? niet te vinden op TP Link enkel via de Chinese TP Link. Fake model? of maakt china andere modellen die dus niet compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat ik wel kan opstarten en het HDX scherm zie, maar daarna blijft het zwart...iemand suggesties?
Faulty HDMI cable?
Hitte probleem?

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
n00bs schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:28:
Mooi is dat vandaag mn TP LINK binnengekregen, wordt deze niet herkend door de HDX. Ik had deze Wifi usb dongle op ebay aangeschaft uit China. Merkwaardig V3 model? niet te vinden op TP Link enkel via de Chinese TP Link. Fake model? of maakt china andere modellen die dus niet compatible zijn.
Het gevaar met zelf bestellen in China is dat merken elkaar namaken (van producten tot hele fabrieken inclusief briefpapier toe) en het mogelijk geen TP LINK is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Marzman schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:40:
[...]

Het gevaar met zelf bestellen in China is dat merken elkaar namaken (van producten tot hele fabrieken inclusief briefpapier toe) en het mogelijk geen TP LINK is.
idd heb wel mn geld netjes terug gekregen.
maar werkt alleen V1 of ook V2 met de HDX voordat ik weer een verkeerde bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

n00bs schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:12:
[...]

idd heb wel mn geld netjes terug gekregen.
maar werkt alleen V1 of ook V2 met de HDX voordat ik weer een verkeerde bestel?
Ik heb zelf de TL-WN821N Ver: 2.0

Maar wat betaal je via eBay dan? In de prcewatch zijn ze goedkoper te vinden....

Overigens kun je vrij weinig via WiFi. HD-content streamen werkt hier iig voor geen meter. Hebben anderen hier daar betere ervaringen mee?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 23:15
ik heb een logitech harmony afstandbediening maar kan nergens de hdx-1000 vinden in de lijst als ik een apparaat wil toevoegen. Waar staat hij onder?
Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste