Heb je een specifieke filenaam die het niet goed doet, of een NZB-zoekterm? Kan ik die ook eens binnenhalen en voor je kijken of die het hier wel doet.
Verwijderd
Hier een kleine greep uit de stotterende films (die ik nog kan herinneren):JME schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:17:
Heb je een specifieke filenaam die het niet goed doet, of een NZB-zoekterm? Kan ik die ook eens binnenhalen en voor je kijken of die het hier wel doet.
- Supernatural.s01e01.720p.bluray.x264-mac (720p stottert zelfs! - in het begin zodra hun moeder aan het plafon hangt)
- Knowing.1080p.BluRay.x264-ETHOS
- Mr.&.Mrs.Smith.2005.1080p.BluRay.DTS.x264-CtrlHD
- Serenity.2005.1080p.BluRay.DTS.x264-DON
- The.Bourne.Ultimatum.2007.720p.HDDVD.DTS.x264.READ.NFO-CtrlHD (ook weer een 720p, stottert ergens rond 3 -5e minuut en verderop nog een paar keer)
Ik ga hem gewoon RMA-en, want ik weet zeker dat ik vroeger nergens last van had toen ik 720p films keek.
Knowing.1080p.BluRay.x264-ETHOS heb ik ook, en speelt hier zonder problemen. Ik denk dat het inderdaad een hardwarematig probleem is. Sowieso dat hij het eerst wel doet, en daarna niet. Lijkt op een softwareprobleem, maar als ik zo op verschillende fora rondkijk, blijken dit soort gevallen toch een hardwarematig probleem te zijn. Zeker gezien de rechttoe recht aan-werking van de NMT-software kan er softwarematig ook maar weinig gedaan worden om zoiets te veroorzaken (en op te lossen), en dus is het daarmee al snel een RMA-geval.Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:46:
[...]
Hier een kleine greep uit de stotterende films (die ik nog kan herinneren):Het stomme is dat hij na een firmware upgrade/downgrade een film goed afspeeld, maar de volgende dag weer volledig brak is. Een gewone reset helpt ook niet.
- Supernatural.s01e01.720p.bluray.x264-mac (720p stottert zelfs! - in het begin zodra hun moeder aan het plafon hangt)
- The.Bourne.Ultimatum.2007.720p.HDDVD.DTS.x264.READ.NFO-CtrlHD (ook weer een 720p, stottert ergens rond 3 -5e minuut en verderop nog een paar keer)
Ik ga hem gewoon RMA-en, want ik weet zeker dat ik vroeger nergens last van had toen ik 720p films keek.
B.S.U.R.
Verwijderd
Volgens de helpdesk van de winkel waar ik hem weg heb, kan het stotteren ook liggen aan een over verhitte processor. Ik ga hem in iedergeval opsturen, RMA nummer is al binnen
Valt me op dat de post van Knowing al 400 dagen oud is, Smith/Serenity/Bourne zijn zelfs dik 500 dagen oud (nieuwsgroepen). Weet je zeker dat je niet "gewoon" een aantal corrupte bestanden hebt binnengehaald?Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:46:
Hier een kleine greep uit de stotterende films (die ik nog kan herinneren):
De door jou genoemde Supernatural is pas een dag of 50 oud en is de enige die hier nog probleemloos te downloaden is. Die loopt nu binnen en zal ik van de week eens voor je controleren.
Waarom niet even wachten op de check?Ik ga hem gewoon RMA-en, want ik weet zeker dat ik vroeger nergens last van had toen ik 720p films keek.
Dingen die je ook nog kan proberen, HDMI-Audio uitschakelen, Apps uitschakelen. Van welke bron speel je de films af eigenlijk ?
Verwijderd
Ik ga voor ik hem opstuur nog even proberen mijn HD er uit te halen en vervolgens een ventilator er op te zetten, kijken of dat invloed heeft. De bestanden zelf zijn niet corrupt (anders kan je ze ook niet unrarren), maar dat ter zijde (op de PC spelen ze gewoon soepel)JME schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 07:30:
[...]
Valt me op dat de post van Knowing al 400 dagen oud is, Smith/Serenity/Bourne zijn zelfs dik 500 dagen oud (nieuwsgroepen). Weet je zeker dat je niet "gewoon" een aantal corrupte bestanden hebt binnengehaald?
De door jou genoemde Supernatural is pas een dag of 50 oud en is de enige die hier nog probleemloos te downloaden is. Die loopt nu binnen en zal ik van de week eens voor je controleren.
[...]
Waarom niet even wachten op de check?
Ik heb alle opties inmiddels gehad, en ook getest zonder NMT apps pack. Bron maakt niet uit, het probleem heb ik zowel van lokale HD, USB HD en netwerk share (smb en nfs).punisher007 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 07:32:
Dingen die je ook nog kan proberen, HDMI-Audio uitschakelen, Apps uitschakelen. Van welke bron speel je de films af eigenlijk ?
Die aflevering van Supernatural speelt hier zonder ook maar enig probleem vanaf de interne HD op de HDX.
Is wel cool, ken de serie niet en zag die wending aan het begin bepaald niet aankomen
Is wel cool, ken de serie niet en zag die wending aan het begin bepaald niet aankomen
Ben mijn power supply/adapter kwijt geraakt tijdens het verhuizen, waar zou ik een vervangende adapter kunnen kopen?
Op dealextreme niks te vinden
Ebay ook niet
Marktplaats niet
Ik zou nog eventueel naar een verkooppunt kunnen bellen, maar ik ben benieuwd of ik het op een goedkope manier kon oplossen d.m.v. een 12v met 3a adapter te kopen bij de electroboer.
Thanks
Ebay ook niet
Marktplaats niet
Ik zou nog eventueel naar een verkooppunt kunnen bellen, maar ik ben benieuwd of ik het op een goedkope manier kon oplossen d.m.v. een 12v met 3a adapter te kopen bij de electroboer.
Thanks
Lijkt me wel. Let wel goed op het voltage. Bij aankoop van een andere adapter is er één belangrijke regel: Spanning moet gelijk zijn aan de vorige adapter, stroom mag hoger.peak schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:07:
Ben mijn power supply/adapter kwijt geraakt tijdens het verhuizen, waar zou ik een vervangende adapter kunnen kopen?
Ebay ook niet
Marktplaats niet
Thanks
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
?
[ Voor 100% gewijzigd door batowhizz op 01-08-2010 23:12 . Reden: wrong topic ]
Ik heb een .ISO file van 24GB die de HDX niet wilt afspelen. Bij alle andere ISO's geen probleem. Iemand weet wat dit kan zijn? Hij 'opent' het bestand geeneens, erg vreemd.
Totaal offtopic: Supernatural is de echt een SUPER serie. En verlengt voor seizoen 6!JME schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:20:
Die aflevering van Supernatural speelt hier zonder ook maar enig probleem vanaf de interne HD op de HDX.
Is het toevallig een AVCHD ?MaStar schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:06:
Ik heb een .ISO file van 24GB die de HDX niet wilt afspelen. Bij alle andere ISO's geen probleem. Iemand weet wat dit kan zijn? Hij 'opent' het bestand geeneens, erg vreemd.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb het ook wel eens al zijn het dan iso's van dvd's (en na een reboot speelt hij die iso soms weer wel, maar niet altijd dus ik pak hem dan zelf maar uit)
[ Voor 55% gewijzigd door Marzman op 02-08-2010 23:03 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het is:
Source.......: R2 Bluray 50
Genre........: Crime | Drama | Fantasy | Mystery
Languages....: ENG
Audio streams: English AC3 5.1
Video........: Encoded @ x264 2-passes
Dat is natuurlijk geen probleem. Zorg er wel voor dat de polariteit op de stekker goed staat.peak schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:07:
Let dus op dit soort plaatjes.

Volgens mij ondersteunt de HDX geen BluRay iso files.MaStar schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 06:43:
[...]
Het is:
Source.......: R2 Bluray 50
Genre........: Crime | Drama | Fantasy | Mystery
Languages....: ENG
Audio streams: English AC3 5.1
Video........: Encoded @ x264 2-passes
Je moet de ISO dan uitpakken en de MT2S file afspelen.
No production networks were harmed during this posting
Hoe zou ik dit kunnen uitpakken? Met winrar lukt dat niet (krijg een lege map).paella schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:11:
Je moet de ISO dan uitpakken en de MT2S file afspelen.
PowerISO kan het geloof ik. En wat ook werkt is een virtual drive programma om de iso mee te mounten en dan de m2ts erafhalen. Daemon Tools zou het moeten kunnen bv.
No production networks were harmed during this posting
Ook ik heb ineens last van stotterende 1080p video... Ik heb de HDX1000 aangeschaft om de videobestanden van mijn videocamera makkelijk toegankelijk te maken in de huiskamer en was hier erg heppie mee.
Maar nu ineens gaat het mis.... de bestanden worden wel gestartet en dan gaat het een paar seconden goed. Maar dan valt eerst de audio weg en nog wat later gaan de bestanden haperen...
Heb al eens geprobeerd om :
- alle apps uit te schakelen
- meerdere keren herstarten
ik draai nog op de firmware van december '09.
wie heeft er een goeie tip om de speler weer soepel te krijgen zonder alle bestanden van de harde schijf te wissen? eigenlijk zou ik wel een refresh willen doen van de apps partitie om te kijken of dat werkt. wie kan me tip/handleiding geven om dit te doen zonder al mijn data kwijt te raken?
Maar nu ineens gaat het mis.... de bestanden worden wel gestartet en dan gaat het een paar seconden goed. Maar dan valt eerst de audio weg en nog wat later gaan de bestanden haperen...
Heb al eens geprobeerd om :
- alle apps uit te schakelen
- meerdere keren herstarten
ik draai nog op de firmware van december '09.
wie heeft er een goeie tip om de speler weer soepel te krijgen zonder alle bestanden van de harde schijf te wissen? eigenlijk zou ik wel een refresh willen doen van de apps partitie om te kijken of dat werkt. wie kan me tip/handleiding geven om dit te doen zonder al mijn data kwijt te raken?
one life, live it!
Heb je die bestanden op een interne harddisk gezet van de HDX?
Apps uitzetten en of ze niet vanalles aan het doen zijn is inderdaad slim. Alleen mp3's vallen al weg als NZBGet bezig is met downloaden en uitpakken.
Apps uitzetten en of ze niet vanalles aan het doen zijn is inderdaad slim. Alleen mp3's vallen al weg als NZBGet bezig is met downloaden en uitpakken.
/▌
Bestanden staan inderdaad op de interne harddisk, dus kan niet aan de overdrachsnelheid van USB/SD-card liggen.
Heb zojuist de nieuwste firmware en NMT-apps geinstalleerd van de HDX-website (april 2010) en was in jubelstemming. De eerste paar clipjes die ik startte deden het in 1x goed. Waren niet helemaal vloeiend maar goed genoeg en geluid was ook de hele clip OK. Maar bij het 6e filmpje ofzo ging het mis. Eerst weer de audio die stokt en daarna ook schokkerig / slow motion beeld....
Heb hem nu maar even uit gezet om af te koelen na al dat geinstalleer en re-starten. vanmiddag nog eens een poging wagen.
iemand nog enig idee wat ik nog meer kan proberen?
Heb zojuist de nieuwste firmware en NMT-apps geinstalleerd van de HDX-website (april 2010) en was in jubelstemming. De eerste paar clipjes die ik startte deden het in 1x goed. Waren niet helemaal vloeiend maar goed genoeg en geluid was ook de hele clip OK. Maar bij het 6e filmpje ofzo ging het mis. Eerst weer de audio die stokt en daarna ook schokkerig / slow motion beeld....
Heb hem nu maar even uit gezet om af te koelen na al dat geinstalleer en re-starten. vanmiddag nog eens een poging wagen.
iemand nog enig idee wat ik nog meer kan proberen?
one life, live it!
Hangt ie aan je netwerk en ben je tegelijk bestanden aan het kopiëren? Heb je een virusscanner op je pc draaien die ook je HDX scant? Heb je je HD geoptimaliseerd voor geluid ipv voor prestaties? Just checking...
dat zijn een boel vragen tegelijk:
- ja, hij hangt via een Wireless USB in mijn netwerk, maar ben niets aan het kopieren/ftp-en/downloaden
heb zelfs alle servers zo'n beetje gestopt (PNP, myiHome, Torrent, News, etc)
- op de laptop draai ik AVG en heb de HDX wel als netwerkschijf in de verkenner hangen, maar ik heb het probleem ook als de laptop uitstaat en er dus geen viruscanner actief is
- wat bedoel je met 'HD geoptimaliseerd voor geluid'?
hij speelt in elk geval wel audio af via HDMI als je dat bedoelt, de rest is volgens mij allemaal ingesteld op analog (PCM) en gewoon stereo. Overigens heb ik wel via optical de HDX aangesloten op mijn receiver....
nog suggesties om anders in te stellen?
overigens is het videobeeld Full HD (dus 1080p 60Hz), maar speel ik af op een HD Ready LCD (1080i 50Hz). kan het nog uitmaken dat de HDX moet downsampelen en dat niet trekt?
- ja, hij hangt via een Wireless USB in mijn netwerk, maar ben niets aan het kopieren/ftp-en/downloaden
heb zelfs alle servers zo'n beetje gestopt (PNP, myiHome, Torrent, News, etc)
- op de laptop draai ik AVG en heb de HDX wel als netwerkschijf in de verkenner hangen, maar ik heb het probleem ook als de laptop uitstaat en er dus geen viruscanner actief is
hij speelt in elk geval wel audio af via HDMI als je dat bedoelt, de rest is volgens mij allemaal ingesteld op analog (PCM) en gewoon stereo. Overigens heb ik wel via optical de HDX aangesloten op mijn receiver....
nog suggesties om anders in te stellen?
overigens is het videobeeld Full HD (dus 1080p 60Hz), maar speel ik af op een HD Ready LCD (1080i 50Hz). kan het nog uitmaken dat de HDX moet downsampelen en dat niet trekt?
one life, live it!
Er is een tooltje waarmee je het aantal rotaties per minuut van je harde schijf naar beneden kunt bijstellen, zodat hij niet zoveel geluid maakt. Dat gaat ten koste van wat leessnelheid.erwin.heukels schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:29:
Waarom laat je je HDX het geluid downsamplen als je het ook gewoon rechtstreeks naar je receiver kunt doorsturen? Dat is toch zonde van de geluidskwaliteit? Nog even los van het onnodige werk voor je HDX. Ik neem dan wel aan dat een versterker met een optische ingang met digitaal geluid overweg kan.hij speelt in elk geval wel audio af via HDMI als je dat bedoelt, de rest is volgens mij allemaal ingesteld op analog (PCM) en gewoon stereo. Overigens heb ik wel via optical de HDX aangesloten op mijn receiver....
Hangt er van af hoe je je HDX hebt ingesteld, wat stuurt die naar je TV toe? Overigens staat Full HD volgens mij gelijk aan 1080P, niet per se 60 Hz.overigens is het videobeeld Full HD (dus 1080p 60Hz), maar speel ik af op een HD Ready LCD (1080i 50Hz). kan het nog uitmaken dat de HDX moet downsampelen en dat niet trekt?
Slotvraag: is het bestand een rechtstreekse kopie ergens van, of is het door iemand zelf in elkaar geknutseld? Mijn ervaring is dat er veel slecht hobbyprutswerk rondzwerft, dat gaat je speler nooit netjes weergeven (garbage in, garbage out).
inderdaad... dat tooltje heb ik geinstalleerd... begrijp ik hieruit dat het handig is deze juist weer op full-speed te zetten zodat er meer rotaties per minuut gemaakt kunnen worden?JME schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:09:
Er is een tooltje waarmee je het aantal rotaties per minuut van je harde schijf naar beneden kunt bijstellen, zodat hij niet zoveel geluid maakt. Dat gaat ten koste van wat leessnelheid.
eigenlijk nooit zo bij stilgestaan... zal morgen eens experimenteren met de audio settingsJME schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:09:
Waarom laat je je HDX het geluid downsamplen als je het ook gewoon rechtstreeks naar je receiver kunt doorsturen? Dat is toch zonde van de geluidskwaliteit? Nog even los van het onnodige werk voor je HDX. Ik neem dan wel aan dat een versterker met een optische ingang met digitaal geluid overweg kan.
daar heb ik verschillende settings voor geprobeerd. als ik vanuit de HDX 1080i 50Hz stuur dan trekt mijn LCD dit nog net. het video bestand dat ik gebruik is 1080p 60HzJME schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:09:
Hangt er van af hoe je je HDX hebt ingesteld, wat stuurt die naar je TV toe? Overigens staat Full HD volgens mij gelijk aan 1080P, niet per se 60 Hz.
Het gaat om bestanden die ik zelf maak met mijn video camera. Formaat dat de camera aanmaakt is MPEG-4 AVC/H.264 en ik schiet op maximale kwaliteit 1080p 60Hz (lijkt me handig voor later)JME schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:09:
Slotvraag: is het bestand een rechtstreekse kopie ergens van, of is het door iemand zelf in elkaar geknutseld? Mijn ervaring is dat er veel slecht hobbyprutswerk rondzwerft, dat gaat je speler nooit netjes weergeven (garbage in, garbage out).
ben benieuwd naar je suggesties!
one life, live it!
Volgens mij gaan we er uit komen! Heb zojuist de HDMI uitgezet en de audio nu enkel over de receiver lopen. Nu lijkt het er op dat de audio geen problemen meer geeft. Beeld is af en toe nog wel wat schokkerig maar ga morgen nog wel wat experimenteren met resoluties/frequenties en de Harddisk wat rapper laten spinnen.
enige wat wel vreemd is was de tip om audio op digitaI (raw) te zetten. op de een-of-andere-manier kwam er nu helemaal geen geluid meer uit de receiver dus blijkbaar trekt mijn Marantz dat niet via de optische ingang. overigens wel vreemd, want die is toch juist bedoeld voor digitale signaal-doorgifte? in mijn receiver scherm gaat PCM en digital knipperen...
enige wat wel vreemd is was de tip om audio op digitaI (raw) te zetten. op de een-of-andere-manier kwam er nu helemaal geen geluid meer uit de receiver dus blijkbaar trekt mijn Marantz dat niet via de optische ingang. overigens wel vreemd, want die is toch juist bedoeld voor digitale signaal-doorgifte? in mijn receiver scherm gaat PCM en digital knipperen...
one life, live it!
Hangt er van af. Als dit het probleem veroorzaakt, dan is het handig om dit terug te zetten. Anders niet. Klinkt heel flauw, maar dit is iets wat je met trial & error zelf moet uitvissen.erwin.heukels schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:01:
inderdaad... dat tooltje heb ik geinstalleerd... begrijp ik hieruit dat het handig is deze juist weer op full-speed te zetten zodat er meer rotaties per minuut gemaakt kunnen worden?
Als je bronmateriaal bestaat uit 60 beelden per seconde (dat is wat 60Hz betekent) en je beeldscherm kan er maar 50 per seconde weergeven, dan verdwijnen er ergens 10 beelden per seconde. Bij snel bewegende beelden kun je dat zien als kleine schokjes. Als dat jouw probleem is, dan is dat gewoon inherent aan de combinatie van het gebruikte beeldmateriaal en het beeldscherm, en ga je het nooit helemaal oplossen. Wel kun je proberen om die 10 beelden per seconde zo goed mogelijk weg te halen, het ene apparaat is daar namelijk beter in dan het andere. Als je je HDX instelt op een output van 50Hz, dan sloopt de HDX die 10 beelden per seconde eruit. Staat je HDX op 60Hz, dan moet je TV dat doen. Speel daar eens mee en kies de beste.daar heb ik verschillende settings voor geprobeerd. als ik vanuit de HDX 1080i 50Hz stuur dan trekt mijn LCD dit nog net. het video bestand dat ik gebruik is 1080p 60Hz
Los daarvan zou mijn tip zijn: probeer eens een testfilmpje in 50Hz op te nemen!
Niet iedere versterker kan overal mee omgaan. De versterker moet namelijk over een decoder beschikken om het geluid te kunnen decoderen. Die decoder verschilt per geluidsoort. Oudere versterkers kunnen hierdoor alleen Dolby Digital 5.1 aan, tegenwoordig moet je je best doen om er eentje te vinden die niet minimaal DD5.1 en DTS aankan. Maar nu is er weer DTS-HD, DTS 7.1, DD37.92 en weet ik veel wat voor flauwekul nog meer. Heeft je versterker de benodigde decoder niet aan boord, dan ga je geen geluid krijgen.erwin.heukels schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:21:
Waarom zou je dat willen? De bottleneck is sowieso je netwerkpoort, en minder rotaties betekent minder lawaai.erwin.heukels schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:01:
[...]
inderdaad... dat tooltje heb ik geinstalleerd... begrijp ik hieruit dat het handig is deze juist weer op full-speed te zetten zodat er meer rotaties per minuut gemaakt kunnen worden?
Die 'klankkastfunctie' irriteer ik me wel aan. Iemand die er iets aan gedaan heeft om het minder erg te maken?
B.S.U.R.
Bij schrijven over het netwerk wel is de netwerkverbinding inderdaad de bottleneck, maar bij lezen tijdens afspelen niet.RaJitsu schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 02:17:
Waarom zou je dat willen? De bottleneck is sowieso je netwerkpoort, en minder rotaties betekent minder lawaai.
Ja, dat tooltje dusDie 'klankkastfunctie' irriteer ik me wel aan. Iemand die er iets aan gedaan heeft om het minder erg te maken?
Ik heb nog wel een originele power supply adapter liggen voor. Aangezien de HDX1000 het niet meer doet en na het mobo 2 keer opgestuurd te hebben en weer teruggekregen te hebben (pakket niet geaccepteerdpeak schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:07:
Ebay ook niet
Marktplaats niet
Thanks
Mocht je interesse hebben in het hele apparaat met alles erbij dan hoor ik het wel. Dan stuur ik je alles gewoon op, ben ik er vanaf. Ik hoor het wel.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Maak nu al een klein jaar prima gebruik van mijn HDX-1000. Het probleem waar ik soms tegen aan loop is dat hij toch wel BEHOORLIJK warm word, nu weet ik dat dit de bedoeling is maar mijn HDX staat boven op my bluray speler ( ruimtegebrek ) dus ik heb hem liever zo koel mogelijk.
Heeft iemand hier ervaring met het extra koelen van de HDX? Ik ben een beetje aan het rond kijken en ik kwam op highflow Thermal Adhesive Tape tegen. Zou dit eventueel wat zijn om aan de binnen kant te plakken van de HDX? Of weet iemand anders een andere koel oplossing? Ik heb zelf nog wat koel ribben liggen dus die zou ik eventueel ook op maat kunnen snijden en kunnen bevestigen aan de binnen kant \ zijkant.
Heeft iemand hier ervaring met het extra koelen van de HDX? Ik ben een beetje aan het rond kijken en ik kwam op highflow Thermal Adhesive Tape tegen. Zou dit eventueel wat zijn om aan de binnen kant te plakken van de HDX? Of weet iemand anders een andere koel oplossing? Ik heb zelf nog wat koel ribben liggen dus die zou ik eventueel ook op maat kunnen snijden en kunnen bevestigen aan de binnen kant \ zijkant.
Het probleem is juist dat de cpu tegen de behuizing aan geplakt zit om hem te koelen, de behuizing is dus één groot koelblok. Lijkt me niet dat je dan voordeel haalt uit een of andere wazige tape.
Cunning linguist.
Hij wil inderdaad nog wel eens heet worden. Ik heb er al een tijd twee P4 heatsinks op liggen, dat zal wel iets helpen. Daarvoor is hij een keer uitgevallen, na het plaatsen niet meer.
Casemod: Cubeleon
Hmmmm, vreemd verhaal.....
Heb vandaag een HDD gehaald voor de HDX, en wanneer ik deze probeer te formatteren vertoond mijn TV een wit scherm....
Ik hoor de HD wel draaien, maar vind het allemaal wel lang duren....
Klopt het dat je een WIT scherm krijgt ??
Heb vandaag een HDD gehaald voor de HDX, en wanneer ik deze probeer te formatteren vertoond mijn TV een wit scherm....
Ik hoor de HD wel draaien, maar vind het allemaal wel lang duren....
Klopt het dat je een WIT scherm krijgt ??
Eric, Signing off !!
Euhhh TWEE uur....Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:47:
[...]
Ik Heb de HDX1000 sinds afgelopen vrijdag (via iBood) en kan bevestigen dat de Samsung EcoGreen F2 HD154UI (1,5 TB) prima werkt in de HDX1000.
Formateren (ext3) was geen probleem, alleen duurde het vanwege de grote ,zoals verwacht, wel een uurtje of 2 eer dat gereed was.
Zie mijn bericht hierboven, ik heb precies dezelfde HD gehaald en vandaag gemonteerd.
Kreeg jij ook een wit scherm te zien zonder dat je enige voortgangsindicator zag bij het formatteren... ??
Denk dat ik al weet wat er aan de hand is...
In het laatste scherm kun je kiezen voor NMT instal via I-net of via USB.
De vorige twee keren koos ik voor I-net, nu heb ik een USB stick met de NMT aps in het ding geramd en staat de voortgangsindicator ondertussen op 32%....

Helaas......
Ook vanaf de USB lukt het niet.
De voortgang loopt door tot een 83% / 84%, vervolgens komt er de melding "beeldtenis downloaden"
Na een minuut krijg ik dan de melding :
"Installatie MISLUKT, geen geldige bron, Gaarne herstarten"
Als ik dan herstart heb, kom ik gelijk op een scherm waarin ik kan kiezen voor :
Aangepaste installatie ( installeert NMT toepassingen zonder media gegevens te verwijderen )
Verse installatie ( Herformatteert de harde schijf en installeert de NMT toepassingen )
Als ik kies voor aangepaste installatie kan ik weer kiezen voor bron "internet" ( met een wit scherm tot gevolg ) of voor USB waarbij hij weer gaat proberen om een "beeldtenis te downloaden" en dus weer komt met de melding dat de installatie is mislukt....
Wordt er zo langzamerhand een beetje suf van, ben nu al sinds een uurtje of twee bezig om een HD geinstalleerd te krijgen, maar heb nu meer zin om de HDX een hele harde reset te geven....
Wie heeft raad !!??!!
Okee, volgende edit :
Ik denk dat het te maken heeft met de FW versie en de NMT apps versie. ( heb hier al verscheidene verhalen over gehoord )
Welke versies hebben jullie draaien, dan kan ik me daar op richten.
[ Voor 58% gewijzigd door Eric H op 11-08-2010 22:37 ]
Eric, Signing off !!
ik heb net van het weekend een 1tb samsung schijf gemonteerd.
Na het formatteren liep deze ook vast bij beeltenis downloaden (had internet installatie gekozen) en brak hij de installatie af. Hierna heb ik gekozen voor installeren NMT apps en dit maal voor een usb stick. Laatste versie van de hdx site geplukt. Na een minuutje of 5 werkte het als een zonnetje. Tijdens het installeren bleef de indictator links bovenin enkele malen lange tijd stil staan waardoor ik dacht dat deze vast zat. Ben je niet te ongeduldig??
ps. ik heb gelezen dat bepaalde usbsticks een verborgen dir/schijf structuur hebben. Deze sticks werken meestal niet!
Na het formatteren liep deze ook vast bij beeltenis downloaden (had internet installatie gekozen) en brak hij de installatie af. Hierna heb ik gekozen voor installeren NMT apps en dit maal voor een usb stick. Laatste versie van de hdx site geplukt. Na een minuutje of 5 werkte het als een zonnetje. Tijdens het installeren bleef de indictator links bovenin enkele malen lange tijd stil staan waardoor ik dacht dat deze vast zat. Ben je niet te ongeduldig??
ps. ik heb gelezen dat bepaalde usbsticks een verborgen dir/schijf structuur hebben. Deze sticks werken meestal niet!
[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 11-08-2010 22:24 ]
Nou om half twee !! vannacht is het uiteindelijk gelukt.....jippie !!
Aangezien ik in de woonkamer nog een HDX heb staan heb ik daar even op gekeken welke combinatie van FW en NMT apps er op stond.
Deze heb ik vervolgens gedownload van de HDX site, eerst de FW geïnstalleerd ( had eerst de nieuwste, nu een versie terug ) en vervolgens de NMT apps geïnstalleerd.....
Voor diegene die hier ook problemen mee ondervinden, hier de combinatie die ik nu heb draaien :
FW : 50-17-091022-15-HDD-403-000
NMT : 00-17-091014-15-HDD-403
Beiden geïnstalleerd vanaf USB, logisch, want als je online kiest pakt hij altijd de nieuwste versies en dan gaat het dus mis....
Aangezien ik in de woonkamer nog een HDX heb staan heb ik daar even op gekeken welke combinatie van FW en NMT apps er op stond.
Deze heb ik vervolgens gedownload van de HDX site, eerst de FW geïnstalleerd ( had eerst de nieuwste, nu een versie terug ) en vervolgens de NMT apps geïnstalleerd.....
Voor diegene die hier ook problemen mee ondervinden, hier de combinatie die ik nu heb draaien :
FW : 50-17-091022-15-HDD-403-000
NMT : 00-17-091014-15-HDD-403
Beiden geïnstalleerd vanaf USB, logisch, want als je online kiest pakt hij altijd de nieuwste versies en dan gaat het dus mis....
Eric, Signing off !!
Bij mij wordt vooral de HD warm. Om hem koeler te houden zou ik er dus een andere HD in moeten stoppen.Timv37 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:48:
Maak nu al een klein jaar prima gebruik van mijn HDX-1000. Het probleem waar ik soms tegen aan loop is dat hij toch wel BEHOORLIJK warm word, nu weet ik dat dit de bedoeling is maar mijn HDX staat boven op my bluray speler ( ruimtegebrek ) dus ik heb hem liever zo koel mogelijk.
/▌
inderdaad:thefox154 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:23:
...in plaats van de 'gewone' partitie waarop de bedoelde bestanden stonden. Dat werkte dus nietNetAmp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:56:
...de eerste USB-stick waarmee ik probeerde het *.nmt bestand met de Apps te laden, bleek 1 "Secure Traveler" (Kingston software) partitie te hebben. De HDX zag -en mountte- die partitie.

Hetzelfde heb je waarschijnlijk dan met die U3 sticks.
/▌
Die werkt wel bij mijMarzman schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:26:
Hetzelfde heb je waarschijnlijk dan met die U3 sticks.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Doet bij jullie de NZBGET Webinterface het? Ik kan er niet meer remote bij...Hij staat bij mijn vriendin thuis en ik zet altijd NZBtjes in de download map en monitor dan met de webinterface. Die laatste doet het niet...FTP ed werkt gewoon...vaag.
nvm...opgelost met reboot vanuit haar kant.
nvm...opgelost met reboot vanuit haar kant.
[ Voor 16% gewijzigd door B-Bandit op 14-08-2010 17:30 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Hallo,
Heb pas een HDX 1000 gekocht om mijn Xbox 360 te vervangen voor het streamen van films die ik op mijn PC heb staan. Nu heb ik twee problemen:
Hardware:
TV: Samsung LE52A656 Full 1080P HD met HDMI 1.3 en 1080 24p Real Movie
Marantz SR7000 surround 7.1 receiver (met optical en coax ingang)
HDX is middels de bijgeleverde HDMI kabel aangelsoten op de TV
Receiver middels optical kabel.
A: (gelijk het grootste probleem)
Toen ik de eerste film (Avatar) van mijn pc naar de HDX streamde schrok ik me dood. Het beeld zag er niet uit vooral als het beweegt. Het lijkt alsof op 1 of andere manier alle 1080P films op een brakke manier "gedownscaled" naar 720P. Want als ik op Info druk op de remote controle dan staat er bij elke 1080P film bij output 720P. Dus dat is heel vreemd. Ik heb bij de video settings zo'n beetje alle HDMI settings geprobeerd (1080I 50/60Hz 1080P 50/60Hz) met geen verbeteringen. Terwijl diezelfde film perfect beeld geeft op de xbox. het betreft dus een WMVHD film. Heb ook een MKV/h.264 bestand geprobeerd. Beeld was daar ook slecht van terwijl deze op mijn PC er goed uit ziet. Ik weet het zo langzamerhand niet meer
B: verder krijg ik alleen maar (2.0) stereo geluid bij films die 5.1 zijn. Diezelfde films spelen mijn xbox perfect in 5.1. Ook de mkv bestand was in 2.0 geluid.
Bij firmware controle zegt de unit dat deze al voorzien is van de nieuwste versie. Ik weet het niet meer en vraag me sterk af of dit ding niet kapot is omdat ik er zulke goede verhalen over lees....
Heb pas een HDX 1000 gekocht om mijn Xbox 360 te vervangen voor het streamen van films die ik op mijn PC heb staan. Nu heb ik twee problemen:
Hardware:
TV: Samsung LE52A656 Full 1080P HD met HDMI 1.3 en 1080 24p Real Movie
Marantz SR7000 surround 7.1 receiver (met optical en coax ingang)
HDX is middels de bijgeleverde HDMI kabel aangelsoten op de TV
Receiver middels optical kabel.
A: (gelijk het grootste probleem)
Toen ik de eerste film (Avatar) van mijn pc naar de HDX streamde schrok ik me dood. Het beeld zag er niet uit vooral als het beweegt. Het lijkt alsof op 1 of andere manier alle 1080P films op een brakke manier "gedownscaled" naar 720P. Want als ik op Info druk op de remote controle dan staat er bij elke 1080P film bij output 720P. Dus dat is heel vreemd. Ik heb bij de video settings zo'n beetje alle HDMI settings geprobeerd (1080I 50/60Hz 1080P 50/60Hz) met geen verbeteringen. Terwijl diezelfde film perfect beeld geeft op de xbox. het betreft dus een WMVHD film. Heb ook een MKV/h.264 bestand geprobeerd. Beeld was daar ook slecht van terwijl deze op mijn PC er goed uit ziet. Ik weet het zo langzamerhand niet meer
B: verder krijg ik alleen maar (2.0) stereo geluid bij films die 5.1 zijn. Diezelfde films spelen mijn xbox perfect in 5.1. Ook de mkv bestand was in 2.0 geluid.
Bij firmware controle zegt de unit dat deze al voorzien is van de nieuwste versie. Ik weet het niet meer en vraag me sterk af of dit ding niet kapot is omdat ik er zulke goede verhalen over lees....
Op mijn voorgaande bericht:
Nou naar de hele avond bezig zijn geweest heb ik het eindelijke voor elkaar!
Het probleem lag gek genoeg bij de transcode van Windows media player onder Windows 7. Heel gek want mijn xbox360 wordt ook vanaf Windows media player de films naartoe getreamed en dat ging perfect.
Op één of andere manier stuurde mijn PC de film in een max resolutie van iets van 640X 400 naar de HDX waardoor de 1080P films er zo belabberd uitzien. Ik ben hier achtergekomen door mijn externe HD op de HDX aan te sluiten en daarvan films af te spelen. Nu heb ik het voor elkaar dat ik onder de opgestarte services van Windows 7 de Windows Media PLayer Network Sharing Service , die automatisch door Win 7 opgestart wordt, uitgeschakeld heb. Verder heb ik er voor gezorgd dat de HDX op SMB shares (waar de films staan) op kan komen en het probleem is opgelost ;-)
Het probleem van audio ben ik ook inmiddels achter. Omdat mijn films nu nog bijna allemaal WMVHD formaat zijn, kreeg ik bij het afspelen van deze films alleen maar stereo geluid ipv surround zoals op mijn xbox. Nu schijnt het zo te zijn dat er veel surround receivers de audio stream WMA-PRO (Microsofts surround audio formaat) niet aankan. De Xbox "vertaalde" deze audio stream als het ware waardoor ik als nog gewoon netjes 5.1 geluid kreeg te horen. Dat doet de HDX niet. Andere MKV bestanden speelt mijn receiver gelukkig wel netjes in 5.1 af.
Weet iemand misschien nog een truckje waardoor ik als nog 5.1 geluid krijg ?
Nou naar de hele avond bezig zijn geweest heb ik het eindelijke voor elkaar!
Het probleem lag gek genoeg bij de transcode van Windows media player onder Windows 7. Heel gek want mijn xbox360 wordt ook vanaf Windows media player de films naartoe getreamed en dat ging perfect.
Op één of andere manier stuurde mijn PC de film in een max resolutie van iets van 640X 400 naar de HDX waardoor de 1080P films er zo belabberd uitzien. Ik ben hier achtergekomen door mijn externe HD op de HDX aan te sluiten en daarvan films af te spelen. Nu heb ik het voor elkaar dat ik onder de opgestarte services van Windows 7 de Windows Media PLayer Network Sharing Service , die automatisch door Win 7 opgestart wordt, uitgeschakeld heb. Verder heb ik er voor gezorgd dat de HDX op SMB shares (waar de films staan) op kan komen en het probleem is opgelost ;-)
Het probleem van audio ben ik ook inmiddels achter. Omdat mijn films nu nog bijna allemaal WMVHD formaat zijn, kreeg ik bij het afspelen van deze films alleen maar stereo geluid ipv surround zoals op mijn xbox. Nu schijnt het zo te zijn dat er veel surround receivers de audio stream WMA-PRO (Microsofts surround audio formaat) niet aankan. De Xbox "vertaalde" deze audio stream als het ware waardoor ik als nog gewoon netjes 5.1 geluid kreeg te horen. Dat doet de HDX niet. Andere MKV bestanden speelt mijn receiver gelukkig wel netjes in 5.1 af.
Geen ervaring met streamen, speel alles vanaf de interne HD, dus vergeef me als dit een domme vraag wordt... Maar waarom laat je je PC tijdens het afspelen actief iets naar je HDX sturen? Kun je niet je HDX via het thuisnetwerk de HD van je PC laten benaderen, zonder tussenkomst van wat dan ook?
Geluid kun je vaak wel hercoderen, en dan weer samenvoegen met het oorspronkelijke beeldbestand, maar kijk ook of je niet sneller aan een kant en klaar bruikbare versie van de gewenste opname kunt komen.
Geluid kun je vaak wel hercoderen, en dan weer samenvoegen met het oorspronkelijke beeldbestand, maar kijk ook of je niet sneller aan een kant en klaar bruikbare versie van de gewenste opname kunt komen.
Geen trucje, maar wel een HOW-TO:chaos94 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:42:
How to convert wmv video file to mkv with AC3 sound
The only tool you need is Xvid4PSP
(<http://www.winnydows.com/page.php?2%29,>http://www.winnydows.com/page.php?2),
it's a GUI around common tools as MKVMerge, tsMuxeR, FFRebuilder, etc.
1. Open Xvid4PSP
2. Open the wmv file you want to convert
3. Set the following settings:
Format = Audio
Audio encoding = AC3 640k
4. Click 'Encode' to create an AC3 audio file
5. Click 'Tools' --> 'FFRebuilder'
6. Open the wmv file you want to convert
7. Set the following settings:
Video codec = copy
Audio codec = disabled
framerate = auto
format = mkv
8. Click 'Start' to create an mkv file with a vc1 video stream
9. Click 'Tools' --> 'MKVMerge'
10. Click 'Add' to add the mkv file you created in step 8
11. Click 'Add' to add the ac3 file you created in step 4
12. In the 'Tracks' section, select the ac3 audio track
13. On the 'General track options' tab, set the correct language
14. On the 'Format specific options' tab, set the delay to 3000 ms
15. Click 'Start muxing' to create your mkv video file with ac3 audio
----
Zo heb ik het meermalen gedaan, nu let ik er gewoon op dat ik geen WMVHD meer download...
verdiep je hier eens even en stop met upnp
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269
als je gewoon via smb gaat werken krijgt je hdx gewoon de film zoals hij op de schijf staat en zal hij alles keurig afspelen
dus feitelijk gewoon je map op het netwerk open zetten
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269
als je gewoon via smb gaat werken krijgt je hdx gewoon de film zoals hij op de schijf staat en zal hij alles keurig afspelen
dus feitelijk gewoon je map op het netwerk open zetten
Ik heb het volgende probleem;
Wanneer ik gewone dvd's wil kijken dan heb ik wel geluid maar geen beeld.
Bij alle bluray bestanden (mkv, ms2t) heb ik er totaal geen last van.
Ik heb ook al de automatische framerate sync uit gezet om te kijken of het hielp maar dat was niet het geval.
Ik heb de instelling op 1080P op 60Hz staan, ik heb het ook op 50Hz geprobeert maar geen succes.
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Mijn plasma geeft als melding: niet ondersteunt. (wanneer de dvd afspeelt) en ik hoor dus alleen geluid via mijn versterker.
Wanneer ik gewone dvd's wil kijken dan heb ik wel geluid maar geen beeld.
Bij alle bluray bestanden (mkv, ms2t) heb ik er totaal geen last van.
Ik heb ook al de automatische framerate sync uit gezet om te kijken of het hielp maar dat was niet het geval.
Ik heb de instelling op 1080P op 60Hz staan, ik heb het ook op 50Hz geprobeert maar geen succes.
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Mijn plasma geeft als melding: niet ondersteunt. (wanneer de dvd afspeelt) en ik hoor dus alleen geluid via mijn versterker.
Gewone dvd's passen ook niet in je HDX
Maar even serieus. Geldt dit voor alle dvd-bestanden, of alleen voor iso's? En als het alleen voor iso's geldt, geldt het dan voor alle iso's of alleen voor sommige? Er zijn soorten iso (ik geloof PS3 format of zo?) die niet worden ondersteund.
Maar even serieus. Geldt dit voor alle dvd-bestanden, of alleen voor iso's? En als het alleen voor iso's geldt, geldt het dan voor alle iso's of alleen voor sommige? Er zijn soorten iso (ik geloof PS3 format of zo?) die niet worden ondersteund.
Is er een mogelijkheid om de downloadsnelheid op de HDX wat te bevorderen? Ik lees op de meeste fora's dat een hdx rond de 1,2mb kan downloaden (met ssl).Ik kom op average download rate: 783 KB/s. er zit een samsung ecogreen van 1tb in de hdx.
Ik gebruik nzbget 0.7.0r380. Verder heb ik oversight (laatste versie) geinstalleerd en een aangepast thema en menu. Het lijkt me dat deze zaken verder niet vertragend moeten werken? Iemand een tip?
Ik gebruik nzbget 0.7.0r380. Verder heb ik oversight (laatste versie) geinstalleerd en een aangepast thema en menu. Het lijkt me dat deze zaken verder niet vertragend moeten werken? Iemand een tip?
Dit geldt voor de meeste dvd bestanden. en eigenlijk voornamelijk bij gewone VIDEO_TS bestanden, dus niet perse ISO bestanden.JME schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:33:
Gewone dvd's passen ook niet in je HDX![]()
De dvd speelt dus gewoon af, je hoort het geluid maar gewoon geen beeld, en mijn tv zegt dan: niet ondersteund.
Ik heb al geprobeert om de frame rate sync uit te zetten, dit hielp niet.
Ik heb ook al geprobeert om het op een andere hdmi modus te zetten (wel alleen 1080p), ook dit hielp niet.
Ook heb ik geprobeert om de hdx uit en weer aan te zetten, dit hielp ook niet.
Het vervelende is dat ik het probleem niet kan herleiden aangezien ik bijna nooit een gewone dvd stream maar altijd bluray bestanden.
Maar omdat ik nu wel eens nichtjes en neefjes over de vloer heb, wil ik die wel eens zoet houden met DORA, en dat is alleen in dvd format.
Verder heb ik ook concerten in dvd format, en ook die geven problemen (niet allemaal (zowel iso's en video_ts) en dat is het vreemde))
Misschien hoort deze vraag meer in een (Windows) netwerk forum/topic thuis
maar heeft wel betrekking op de HDX.
Via de Windows Verkenner (in Vista Home) heb ik de HDX share (Samba) gekoppeld aan schijfletter X:. En aangegeven dat hij de user/password info moet onthouden.
Toch krijg ik steeds bij de 1ste keer verbinden, opnieuw de vraag om het wachtwoord in te voeren.
Ook moet ik de werkgroep invullen voor de gebruikersnaam (dus "WERKGROEP\gebruiker")
Is dit specifiek iets van de HDX en/of Samba? of weer een Windows (Vista) bug

Via de Windows Verkenner (in Vista Home) heb ik de HDX share (Samba) gekoppeld aan schijfletter X:. En aangegeven dat hij de user/password info moet onthouden.
Toch krijg ik steeds bij de 1ste keer verbinden, opnieuw de vraag om het wachtwoord in te voeren.
Ook moet ik de werkgroep invullen voor de gebruikersnaam (dus "WERKGROEP\gebruiker")
Is dit specifiek iets van de HDX en/of Samba? of weer een Windows (Vista) bug
Het is geen HDX of Samba bug in ieder geval. Ik denk eerder een verkeerde instelling. IPV het laten onthouden bij het invoeren zou je eens kunnen proberen de share opnieuw aan te maken en dan meteen de loginnaam en het wachtwoord goed in te vullen. Onder XP werkt dat prima en onder Vista zal het er wat anders uitzien maar ik verwacht wel dat het gewoon werkt.
/▌
[quote]vwtune schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:14:
[...]
Dit geldt voor de meeste dvd bestanden. en eigenlijk voornamelijk bij gewone VIDEO_TS bestanden, dus niet perse ISO bestanden.
De dvd speelt dus gewoon af, je hoort het geluid maar gewoon geen beeld, en mijn tv zegt dan: niet ondersteund.
Zet de HDX op een vaste framerate 50, 60, 24 ipv auto oid. Mijn TV (Sony) ondersteunt bijvoorbeeld alleen 24, 50 en 60. Met de autoframerate zet de hdx de framerate op 25 voor pal en dat wordt in mijn geval niet ondersteund.
[...]
Dit geldt voor de meeste dvd bestanden. en eigenlijk voornamelijk bij gewone VIDEO_TS bestanden, dus niet perse ISO bestanden.
Zet de HDX op een vaste framerate 50, 60, 24 ipv auto oid. Mijn TV (Sony) ondersteunt bijvoorbeeld alleen 24, 50 en 60. Met de autoframerate zet de hdx de framerate op 25 voor pal en dat wordt in mijn geval niet ondersteund.
hij staat vast ingesteld op 50Hz, ook op 60 heb ik het geprobeerd.
Mijn HDX uit en weer aangezet en het werkt weer. erg vaag want dat had ik al duizende keer gedaan.
Maar goed, het werkt iig weer!
Trouwens, wat is nu eigenlijk de beste framerate instelling die je kan gebruiken?
Ik heb sowieso die 24p instelling aanstaan maar waar kan ik de framerate het beste op zetten wanneer ik het via hdmi heb aangesloten op een full hd tv?
23,94? of gewoon op 60 of 50Hz laten? want ik snap al die framerate keuzes niet waar je uit kan kiezen.
Mijn HDX uit en weer aangezet en het werkt weer. erg vaag want dat had ik al duizende keer gedaan.
Maar goed, het werkt iig weer!
Trouwens, wat is nu eigenlijk de beste framerate instelling die je kan gebruiken?
Ik heb sowieso die 24p instelling aanstaan maar waar kan ik de framerate het beste op zetten wanneer ik het via hdmi heb aangesloten op een full hd tv?
23,94? of gewoon op 60 of 50Hz laten? want ik snap al die framerate keuzes niet waar je uit kan kiezen.
Verwijderd
Beste,
Heeft iemand ervaring met het verbinden van de ftp-functie van de fritzbox 7170 en de hdx.
Ik heb een hd aan mijn fritzbox gehangen en daar een ftp connectie gemaakt. De fritzbox heeft wel een Musik-functie maar ik zie in de hdx UI nog geen mappen op deze ftp locatie.
Iemand enig idee?
Gr Tjitte
Je zit hier op een forum, dus die e-mail stijl die je aanhoudt om berichten te posten is niet echt nodig. Idem met dat groeten hier op GoT ook niet nodig is.
Heeft iemand ervaring met het verbinden van de ftp-functie van de fritzbox 7170 en de hdx.
Ik heb een hd aan mijn fritzbox gehangen en daar een ftp connectie gemaakt. De fritzbox heeft wel een Musik-functie maar ik zie in de hdx UI nog geen mappen op deze ftp locatie.
Iemand enig idee?
Gr Tjitte
Je zit hier op een forum, dus die e-mail stijl die je aanhoudt om berichten te posten is niet echt nodig. Idem met dat groeten hier op GoT ook niet nodig is.
[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 25-08-2010 13:50 ]
23.97 is het beste als je voornamelijk HD films kijkt (exact 24 wordt bijna niet gebruikt)vwtune schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:28:
60 of 50 is weer aan te raden als je veel series of dvd'skijkt.
ligt dus aan het gebruik!
Verwijderd
Inderdaad, als je TV een 24p functie heeft, moet je zeker 23,97x kiezen als uitput - mits de bron dit ook is.insanebum schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:34:
[...]
23.97 is het beste als je voornamelijk HD films kijkt (exact 24 wordt bijna niet gebruikt)
60 of 50 is weer aan te raden als je veel series of dvd'skijkt.
ligt dus aan het gebruik!
Verder als de bron 25fps is zet je de output op 50p (tenzij je tv ook 25p aan kan), en indien de bron 30fps is (of 29,9xx) kies je 60p als output (of 30p als je TV dit aankan).
Mijn HDX wil niet meer goed opstarten. Na het HDX loading scherm blijft het LED lampje rood. et en zonder harde schijf heb ik het zelfde probleem. Het LED lampje wordt dus niet blauw en het blauwe HDX menu wordt niet getoond.
Helaas is het support forum ook niet actief: http://www.hdx1080.com/component/fireboard/
Heeft iemand van jullie misschien een idee? Is dit probleem misschien zelf op te lossen?
Helaas is het support forum ook niet actief: http://www.hdx1080.com/component/fireboard/
Heeft iemand van jullie misschien een idee? Is dit probleem misschien zelf op te lossen?
Verwijderd
Dag mensen!
Mijn TP-link TL-WN921N is gisteren binnen gekomen. Nou probeer ik verbinding te maken met mijn router maar de HDX blijft een tijd op connecting staan en dan gaat hij weer over naar scanning. Heb rond gezocht en kwam er achter dat er in de SSID en het wachtwoord geen spaties mogen zitten. Dit dus aangepast en hoopte dat hij het nou wel zou doen.
De HDX vind mijn router wel. En mijn laptop die naast de HDX staat krijgt ook een goede verbinding terwijl deze alleen wireless b/g ondersteunt.
Ik heb alles al geprobeert, o.a. manual IP en auto IP. Niks werkt! Mijn firmware is helemaal up to date alleen mijn NMT apps kon ik de nieuwste versie niet van installeren via usb-stick. Zag op fora's dat meer mensen daar problemen mee hadden. Dus dacht dan maar via het net, maar dit werkt dus momenteel ook nog niet!
Iemand een idee?
Edit: de adapter werkt goed in mijn laptop met enigszins zwak signaal. Zwakker dan met de standaard kaart die in de laptop zit die dus alleen wireless b/g ondersteunt. Kan het zijn dat er in mijn router instellingen iets niet klopt? Het is een linksys WRT-300N doorgelinkt vanaf een experiabox (KPN).
Mijn TP-link TL-WN921N is gisteren binnen gekomen. Nou probeer ik verbinding te maken met mijn router maar de HDX blijft een tijd op connecting staan en dan gaat hij weer over naar scanning. Heb rond gezocht en kwam er achter dat er in de SSID en het wachtwoord geen spaties mogen zitten. Dit dus aangepast en hoopte dat hij het nou wel zou doen.
De HDX vind mijn router wel. En mijn laptop die naast de HDX staat krijgt ook een goede verbinding terwijl deze alleen wireless b/g ondersteunt.
Ik heb alles al geprobeert, o.a. manual IP en auto IP. Niks werkt! Mijn firmware is helemaal up to date alleen mijn NMT apps kon ik de nieuwste versie niet van installeren via usb-stick. Zag op fora's dat meer mensen daar problemen mee hadden. Dus dacht dan maar via het net, maar dit werkt dus momenteel ook nog niet!
Iemand een idee?
Edit: de adapter werkt goed in mijn laptop met enigszins zwak signaal. Zwakker dan met de standaard kaart die in de laptop zit die dus alleen wireless b/g ondersteunt. Kan het zijn dat er in mijn router instellingen iets niet klopt? Het is een linksys WRT-300N doorgelinkt vanaf een experiabox (KPN).
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 12:12 ]
Probeer eerst eens te connecten zonder dat de beveiliging is geactiveerd. Als dat lukt kun je kijken waar het mis gaat.Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:00:
Dag mensen!
Iemand een idee?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Hoe kan ik de bestanden beveiligen tegen deleten?
Ik heb ftp service aangezet en het is de bedoeling dat een vriend van mij, vanaf zijn huis, films en muziek vanaf mijn hdx mag downloaden via een ftp verbinding. die ftp verbinding heb ik al opgezet.
maar ik wil dat hij niet alles kan zien en de dingen die hij mag zien mag hij dan alleen downloaden en dus niet verplaatsen of deleten.
voor de rest moet het zo zijn dat ik dat allemaal dus wel mag vanaf mijn eigen pc.
Ik heb ftp service aangezet en het is de bedoeling dat een vriend van mij, vanaf zijn huis, films en muziek vanaf mijn hdx mag downloaden via een ftp verbinding. die ftp verbinding heb ik al opgezet.
maar ik wil dat hij niet alles kan zien en de dingen die hij mag zien mag hij dan alleen downloaden en dus niet verplaatsen of deleten.
voor de rest moet het zo zijn dat ik dat allemaal dus wel mag vanaf mijn eigen pc.
Ik heb exact hetzelde issue en kom er niet uit. Combinatie met een LCD van Toshiba, output staat niet op auto (vast op HDMI 50Hz of 60Hz 1080P), maakt allemaal niets uit. Knap vervelend dus. Iemand hier een remedie voor, De1ant zelf misschien?Def1ant schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:39:
Begin nu de HDX een beetje door te krijgen, vraag me wel af of het normaal is dat ik een flikkerend beeld heb als de HDX in standby staat (zwart en heel snel wit) (met HDMI verbonden met tv).
Tevens als ik een bestand wil gaan afspelen, dan gaat het scherm even een paar keer op zwart (alsof de kabel eruit is, op mijn tv is het eigenlijk blauw).. eerst tussen het menu scherm en dan het loading scherm, en ook het loading scherm (of buffering) en het daadwerkelijke afspelen. Is daar wat aan te doen ?
Grootste bagger toestel wat ik in 25 jaar gekocht heb
Altijd lekker, zo'n constructieve bijdrage. Fijn ook, zo'n met feiten onderbouwde mening. Kom op zeg, wat moeten wij nou met zo'n uitspraak? Hoe wil je graag dat we reageren op jouw frustratie? Vertel dat er even bij, dan kunnen we je misschien nog "helpen". Zucht, je hebt soms van die mensen...Graviton12 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:18:
Grootste bagger toestel wat ik in 25 jaar gekocht heb

Gewoon bagger, niks meer te zeggen over dit toestel, heeft niks te maken met constructief of niet, hoef geen hulp, ik heb er al meer dan genoeg uren in gestoken om telkens opnieuw weeeer iets tegen te komen wat niet zou mogen.
Of wil je alleen maar positieve input op een forum zodat mensen spullen zoals dit blijven kopen terwijl er genoeg problemen mee zijn, ik koop leuk een WD, sluit hem aan opt netwerk naar mijn Drobo FS en ben van al dit HDX gezeik af ... je hoeft zelfs geen comment te geven op wat ik zeg, simpel toch?
Of wil je alleen maar positieve input op een forum zodat mensen spullen zoals dit blijven kopen terwijl er genoeg problemen mee zijn, ik koop leuk een WD, sluit hem aan opt netwerk naar mijn Drobo FS en ben van al dit HDX gezeik af ... je hoeft zelfs geen comment te geven op wat ik zeg, simpel toch?
nevermind...
[ Voor 95% gewijzigd door JME op 29-08-2010 16:46 . Reden: knakkertje is het niet waard.... ]
Verwijderd
Bedankt voor de tip! Ben er inmiddels eindelijk achter wat het was. Hij viel gewoon buiten de range van de router. Wat vrij raar is aangezien ik hier met me laptop wel bereik heb met wireless b/g. Nou nog de nieuwste nmt apps installeren want dat lukt ook ineens niet meer. Via netwerk niet en via usb niet. Maja kom er wel weer uit hoop ik.Appie Heijn schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:05:
[...]
Probeer eerst eens te connecten zonder dat de beveiliging is geactiveerd. Als dat lukt kun je kijken waar het mis gaat.
Je kan net zo goed schrijven "hij stinkt", daar kunnen we ook niks mee. Misschien had je verkeerde verwachtingen van het apparaat, bij mij werkt hij al een paar jaar prima als mediaplayer.Graviton12 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:07:
Gewoon bagger, niks meer te zeggen over dit toestel, heeft niks te maken met constructief of niet, hoef geen hulp, ik heb er al meer dan genoeg uren in gestoken om telkens opnieuw weeeer iets tegen te komen wat niet zou mogen.
Als je alleen wil schrijven dat het een baggerapparaat is of dat hij stinkt kun je dat misschien beter in het kleine mededelingentopic doen. Want veel meer is het dan niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 29-08-2010 19:30 ]
/▌
Hoe kan ik de port van ftp veranderen? ipv standaard 21? op port 21 staat namelijk al mijn NAS.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Ik denk dat je dan met telnet een bestandje aan moet passen, maar ik zou dat niet doen, intern heeft hij een ander ip en is het niet nodig, en extern kun je er een andere poort aanhangen in je nat-rule.
/▌
oke maar ik heb op mijn router, de nat van de hdx op 1025 gezet maar nu verbind ie dus niet meer....
op port 21 wel, dus ik snap niet hoe ik hem nu aan de praat krijg
op port 21 wel, dus ik snap niet hoe ik hem nu aan de praat krijg
Jammer dat je het niet meer weetSmi3l schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:32:
Ik heb een probleem, een heel irritant probleem en ik kom er gewoon niet uit.
Pas terug heb ik mijn HDX via USB aan mijn laptop met Windows 7 gehangen.
D.m.v. ext2fsd heb ik iets van de harddisk in mijn HDX naar mijn laptop getrokken.
Maar nu ineens kan ik via ftp niks meer verwijderen van de harddisk in mijn HDX en ook NZB's uploaden naar NZBGet kan niet meer. Ik krijg meldingen in de trend van, 'read-only system'.
Wie helpt mij om mijn HDXje weer normaal te laten functioneren?
PROBLEEM IS OPGELOST, KAN HELAAS NIET VERKLAREN HOE, HEB WAT ZITTEN AAN EN UIT VINKEN IN EXT2FSD, EN HEB EEN AANTAL KEER EEN COLD BOOT GEDAAN OP ME HDX.

, ik heb er ook enorm last van. Normaal kon ik zo ondertitels via Filezilla bijplaatsen, maar dat lukt dus niet omdat het "Read-only" is. En het read-only probleem heeft ook te maken dat het niet lukt om Oversight te installeren..... Klote ext2fsd
Misschien vanavond eens ubuntu 9.10 proberen.
Original size - vanavond eens proberen met de framerate sync te spelen, hoewel ik niet denk dat dat iets zal uitmaken. Het is in ieder geval een heel onrustig beeld en ik wil er vanafcoob schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 08:21:
Video-output staat op original size? Of fit to screen?
Kun je ook nog eens mee spelen.
Je wist al wel dat de framerate setting van de HDX het zelfde moet zijn als van het bestand dat je op dat moment afspeelt?
Dus kijk je een MKV dan is dat meestal 23,975Hz en stel je de HDX daar ook op in.
DVD is meestal 25hz dus zet je de HDX ook op 25Hz.
Dus kijk je een MKV dan is dat meestal 23,975Hz en stel je de HDX daar ook op in.
DVD is meestal 25hz dus zet je de HDX ook op 25Hz.
Ik heb sinds gister ook een HDX1000 in m'n bezit, en ik zit met het volgende:
Als ik hem op standby zet (met de AB) dan gaat het blauwe lampje uit, rode lampje aan. Maar hij blijft dan zoemen, niet hinderlijk verder. Maar ik vroeg me af of het normaal is.
Iemand ervaring?
Als ik hem op standby zet (met de AB) dan gaat het blauwe lampje uit, rode lampje aan. Maar hij blijft dan zoemen, niet hinderlijk verder. Maar ik vroeg me af of het normaal is.
Iemand ervaring?
Heb je er een harddisk in zitten?
Ik heb hem (zonder HD) in de slaapkamer staan en geen problemen met geluid als hij op standby staat.
Mijn vermoeden is dat er een HD in zit en dat die op een of andere wijze niet meegaat in standby.
Gezien het feit dat er in de HDX geen enkele fan zit moet dat haast wel.
Wellicht staat er ergens bij de instellingen iets om de HD ook uit te schakelen?
Ik heb hem (zonder HD) in de slaapkamer staan en geen problemen met geluid als hij op standby staat.
Mijn vermoeden is dat er een HD in zit en dat die op een of andere wijze niet meegaat in standby.
Wellicht staat er ergens bij de instellingen iets om de HD ook uit te schakelen?
http://www.deyterra.com
Ik heb er inderdaad een HD inzitten.rally schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:07:
Heb je er een harddisk in zitten?
Dan vermoed ik dat het de standby is van de HD. Ik ben nu niet in Nederland zodat ik even kan kijken, maar morgen zal ik eens langs alle settings lopen.
Alvast dank voor de moeite.rally schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:27:
Dan vermoed ik dat het de standby is van de HD. Ik ben nu niet in Nederland zodat ik even kan kijken, maar morgen zal ik eens langs alle settings lopen.
Nog een andere vraag, is de afstandsbediening van de HDX verlicht? Of zijn het glow in de dark knoppen, ik vond dat de verlichting onwijs lang aanbleef... (batterijen snel leeg?)
Even de firmware upgraden voor de harddisk als je dat nog niet gedaan had. Die sprong met eerdere firmwares niet altijd in standby.
Er is ook nog een optimalisatie mogelijk van de harddisk via de community installer (voor snelheid of voor geluid, ik heb voor dat laatste gekozen)
Er is ook nog een optimalisatie mogelijk van de harddisk via de community installer (voor snelheid of voor geluid, ik heb voor dat laatste gekozen)
/▌
Het is een zgn. "glow in the dark" afstandbediening, erg handigbeugeldop schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:29:
[...]
Alvast dank voor de moeite.
Nog een andere vraag, is de afstandsbediening van de HDX verlicht? Of zijn het glow in de dark knoppen, ik vond dat de verlichting onwijs lang aanbleef... (batterijen snel leeg?)
Er schijnt op de hdx1080 forums een recovery-image te zijn waarmee je HDX terug kunt brengen naar de fabrieksettings via USB. Als dit niet lukt dan is je HDX1000 waarschijnlijk overleden. Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt bij een nieuwe HDX1000 (LED blijft rood geen beeld), deze is als DOA teruggestuurd.willy1986 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:05:
Mijn HDX wil niet meer goed opstarten. Na het HDX loading scherm blijft het LED lampje rood. et en zonder harde schijf heb ik het zelfde probleem. Het LED lampje wordt dus niet blauw en het blauwe HDX menu wordt niet getoond.
Hey mensen
Misschien kunnen jullie mij hopelijk helpen. Sinds kort wil mijn HDX eigenlijk vrijwel geen enkele files meer afspelen. Ik speel normaal vanaf mjin NAS films af, welke van verschillende formaten zijn (dvd-video mappen,divx, avi, mkv's ... noem maar op). Sinds een week lijkt het erop dat bijna niets meer afspeelt. Ook niet mijn films die eerst wel wilde afspelen. Het rare is dus, hij heeft het niet bij alle films, er valt niet echt hoogte van te krijgen. Zo wil de beroemde bird-scene nog wel, maar dvd-video bestanden niet meer. Sommige divx wil hij niet meer en sommige MKV's niet meer. Het rare is, is dat dit zeg maar begonnen is met een wegvallen van het audio gedeelte via HDMI. Ik vond het vreemd, maar ach, ik draai audio meestal via een versterker (mbv de tulip uitgangen) dus had er niet zoveel last van.
Eerst dacht ik dat het de NAS was, dus heb eens wat verschillende films als test gedownload en deze op de interne harddisk gekopieerd, maar geen effect. Ook niet de films van de NAS afhalen en deze op deze disk zetten heeft geen nut. Ik stond al even op de laatste firmware, dus ben ook even terug gaan naar een oudere versie. Dit maakte ook niets uit. De machine was wel altijd wat warm, maar niet heet. Terug gaan naar factory defaults heb ik ook al eens geprobeerd, net als de interne disk formatteren, of afspelen van verschillende films/videobestanden via USB. Het mag niet echt helpen.
Bij het aanklikken van het videobestand krijg je normaal het blauwe "buffer" scherm, maar ik krijg er dus nu een zwart scherm voor, waarbij hij voor eeuwig blijft hangen (naja, langer dan een half uur wachten heb ik niet gedaan
).
Wie heeft er nog een idee? Dus geprobeerd;
-factory defaults
-afspelen via usb/nas/interne disks
-video files die eerst wel afspeelde
-nieuwe video files gedownload
-firmware gedowngrade (nieuwer was er niet)
Ik heb hem ooit via iBood gekocht (mei 2009), dus ben bang dat ik geen garantie meer heb, als dit een hardware failure blijkt te zijn (tenminste, dat denk ik).
Iemand nog een idee?
Misschien kunnen jullie mij hopelijk helpen. Sinds kort wil mijn HDX eigenlijk vrijwel geen enkele files meer afspelen. Ik speel normaal vanaf mjin NAS films af, welke van verschillende formaten zijn (dvd-video mappen,divx, avi, mkv's ... noem maar op). Sinds een week lijkt het erop dat bijna niets meer afspeelt. Ook niet mijn films die eerst wel wilde afspelen. Het rare is dus, hij heeft het niet bij alle films, er valt niet echt hoogte van te krijgen. Zo wil de beroemde bird-scene nog wel, maar dvd-video bestanden niet meer. Sommige divx wil hij niet meer en sommige MKV's niet meer. Het rare is, is dat dit zeg maar begonnen is met een wegvallen van het audio gedeelte via HDMI. Ik vond het vreemd, maar ach, ik draai audio meestal via een versterker (mbv de tulip uitgangen) dus had er niet zoveel last van.
Eerst dacht ik dat het de NAS was, dus heb eens wat verschillende films als test gedownload en deze op de interne harddisk gekopieerd, maar geen effect. Ook niet de films van de NAS afhalen en deze op deze disk zetten heeft geen nut. Ik stond al even op de laatste firmware, dus ben ook even terug gaan naar een oudere versie. Dit maakte ook niets uit. De machine was wel altijd wat warm, maar niet heet. Terug gaan naar factory defaults heb ik ook al eens geprobeerd, net als de interne disk formatteren, of afspelen van verschillende films/videobestanden via USB. Het mag niet echt helpen.
Bij het aanklikken van het videobestand krijg je normaal het blauwe "buffer" scherm, maar ik krijg er dus nu een zwart scherm voor, waarbij hij voor eeuwig blijft hangen (naja, langer dan een half uur wachten heb ik niet gedaan
Wie heeft er nog een idee? Dus geprobeerd;
-factory defaults
-afspelen via usb/nas/interne disks
-video files die eerst wel afspeelde
-nieuwe video files gedownload
-firmware gedowngrade (nieuwer was er niet)
Ik heb hem ooit via iBood gekocht (mei 2009), dus ben bang dat ik geen garantie meer heb, als dit een hardware failure blijkt te zijn (tenminste, dat denk ik).
Iemand nog een idee?
Hier had ik ook al naar gekeken. Maar helaas; opnieuw installeren van de firmware is niet mogelijk. Ik heb namelijk geen beeld. Het is dus niet mogelijk om via het menu naar de recovery software te bladeren. Zie ook de stappen in de HDX-wiki: http://www.hdx1080.com/wi...rmware_.28USB.2FOnline.29R3M1 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:37:
[...]
Er schijnt op de hdx1080 forums een recovery-image te zijn waarmee je HDX terug kunt brengen naar de fabrieksettings via USB. Als dit niet lukt dan is je HDX1000 waarschijnlijk overleden. Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt bij een nieuwe HDX1000 (LED blijft rood geen beeld), deze is als DOA teruggestuurd.
HDX heb ik RMA teruggestuurd naar Ibood. Ben benieuwd wanneer hij weer terugkomt...
@Mattie84; iBOOD geeft 2 jaar garantie op de HDX. Gewoon defect aanmelden bij iBOOD.
[ Voor 3% gewijzigd door willy1986 op 08-09-2010 12:46 ]
Mja dat kan opzich wel, maar wat moet je van vermelden dat er defect is?willy1986 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:43:
[...]
@Mattie84; iBOOD geeft 2 jaar garantie op de HDX. Gewoon defect aanmelden bij iBOOD.
"Hij speelt niet alles af?" ...

Heb je al geprobeerd een keer wat langer de spanning er af te laten? Bij mijn Popcornhour heeft dat wel eens geholpen.
/▌
Wat is "wat langer" ? Want ik ga zo 2,5 uur de deur uit, dus dan kan ik het wel proberen als dat voldoende is.
Overigens heb ik hem terug gezet naar "factory default" via het setup menu. Nu probeer ik mijn netwerkshare terug te zetten, loopt ie vast ...
Ik krijg een beetje een idee dat hij nu echt kuren begint te vertonen
Overigens heb ik hem terug gezet naar "factory default" via het setup menu. Nu probeer ik mijn netwerkshare terug te zetten, loopt ie vast ...
Maar dan ook echt helemaal de stroom er af (stekker er uit trekken).
Heb ik nl. ook 1x last van gehad en toen heb ik een factory reset gedaan (werkte niet) maar de combinatie van een factory reset met de stroom er af was de oplossing.
Dit was wel 1 of 2 Firmwares terug, dus ik weet niet of dat nog zou helpen.
Heb ik nl. ook 1x last van gehad en toen heb ik een factory reset gedaan (werkte niet) maar de combinatie van een factory reset met de stroom er af was de oplossing.
Dit was wel 1 of 2 Firmwares terug, dus ik weet niet of dat nog zou helpen.
Het feit dat hij geen audio over HDMI geeft zou voor mij al een reden zijn om het product defect te melden.Mattie84 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:08:
[...]
Mja dat kan opzich wel, maar wat moet je van vermelden dat er defect is?
"Hij speelt niet alles af?" ...
Maak eens een leeg mapje als netwerkshare (vanaf een andere HDD), kun je zien of het aan de share ligt. Speelt ie ook slecht/niet af vanaf HDD of USB stick?Mattie84 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:32:
Wat is "wat langer" ? Want ik ga zo 2,5 uur de deur uit, dus dan kan ik het wel proberen als dat voldoende is.
Anders lees ik ff omhoog
even twee vragen;
nu viel mij op dat wanneer ik een mkv content kijk van zeg 10GIG, dat dit meestal mooier oogt dan de m2ts bestand van 40GIG (zelfde film dus) Dan doel ik voornamelijk op witte/gele vlakken of achtergronden, die tonen dan wat ruisachtig.
Waar kan dit aan liggen? Het zo toch juist moeten zijn dat de 'échte' bluray, mooier is dan de rip? de bron heeft iig veel meer bitrates
nu viel mij op dat wanneer ik een mkv content kijk van zeg 10GIG, dat dit meestal mooier oogt dan de m2ts bestand van 40GIG (zelfde film dus) Dan doel ik voornamelijk op witte/gele vlakken of achtergronden, die tonen dan wat ruisachtig.
Waar kan dit aan liggen? Het zo toch juist moeten zijn dat de 'échte' bluray, mooier is dan de rip? de bron heeft iig veel meer bitrates
Lijkt me ook dat de rip nooit beter kan zijn als de bron.
Ik zie eigenlijk geen verschil tussen die twee.
Af en toe pak ik eens een m2ts maar dat is dan meer voor het geluid, Dolby true-HD.
Het lastige is dat ik een mkv gewoon kan streamen vanaf de pc maar een m2ts niet.
Dat houdt het netwerk niet bij. En een m2ts van 25-40gb naar de hd van de HDX kopiëren duurt een paar uur.
Ik zie eigenlijk geen verschil tussen die twee.
Af en toe pak ik eens een m2ts maar dat is dan meer voor het geluid, Dolby true-HD.
Het lastige is dat ik een mkv gewoon kan streamen vanaf de pc maar een m2ts niet.
Dat houdt het netwerk niet bij. En een m2ts van 25-40gb naar de hd van de HDX kopiëren duurt een paar uur.
Ik ben nu Iron man 2 aan het kijken (m2ts bestand van 21 gig) en het beeld is gewoon een beetje bewegerig.
Ik bedoel dan dat het een beetje ruisachtig lijkt. Ik snap er echt niets van. Komt dit door de hoge bitrate?
Alle beeldverbeteringen op mijn plasma tv staan uit, dus daar kan het niet aan liggen (aanzetten geeft geen verbetering en is eigenlijk ook niet gewenst)
Zie ik gewoon een setting over het hoofd ofzo? Of is het normaal dat het wat ruisachtig is bij een bluray?
Ik bedoel dan dat het een beetje ruisachtig lijkt. Ik snap er echt niets van. Komt dit door de hoge bitrate?
Alle beeldverbeteringen op mijn plasma tv staan uit, dus daar kan het niet aan liggen (aanzetten geeft geen verbetering en is eigenlijk ook niet gewenst)
Zie ik gewoon een setting over het hoofd ofzo? Of is het normaal dat het wat ruisachtig is bij een bluray?
Ik denk dat het hetzelfde werkt als bij camera's. Hoe meer megapixels die hebben hoe meer ruis je ziet. Ik heb ook nog nooit dingen van 40 Gig gedownload, krijgt deze NMT dat nog uitgepakt zulke grote bestanden?vwtune schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:23:
even twee vragen;
/▌