Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Beste mensen,

ik heb een hdx 1000 en sindskort heb ik steeds vaker dat een mkv bestand tijdens het afspelen op bepaalde tijden begint te schokken en het geluid valt weg. Het gaat vaak wel om 1080p versies van films. Als ik dezelfde file afspeel op een laptop is er niets aan de hand. Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd. Het gebeurt zowel op een externe harddisk die ik via usb erop aansluit als de ingebouwde schijf. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Helpt het als ik er andere firmware opzet? Zo ja, welke dan? Hopelijk kan iemand me helpen, het is erg storend als je film kijkt...

[ Voor 12% gewijzigd door Teknix1982 op 31-05-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb net cTorrent geïnstalleerd en krijg in mijn browser het volgende te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> 
        <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/vnd.microsoft.icon">
        <!--                                           -->
        <!-- Any title is fine                         -->
        <title>CTCS</title>

<!-- The module reference below is the link    -->
        <!-- between html and your Web Toolkit module  -->      
        <!-- meta name='gwt:module' content='darkside.ctcs.gui' -->

</head>

<!-- The body can have arbitrary html, or      -->
    <!-- you can leave the body empty if you want  -->
    <!-- to create a completely dynamic ui         -->
    <body>

<!--                                            -->
        <!-- This script is required bootstrap stuff.   -->
        <!-- You can put it in the HEAD, but startup    -->
        <!-- is slightly faster if you include it here. -->
        <!--                                            -->
        <!-- <script language="javascript" src="gwt.js"></script> -->
        <script language="javascript" src="darkside.ctcs.gui.nocache.js"></script>

<!-- OPTIONAL: include this if you want history support -->
        <iframe id="__gwt_historyFrame" style="width:0;height:0;border:0"></iframe>

</body>
</html>

Wat moet ik hiermee? En kan ik de installatie nog ongedaan maken?

En ook een vraag over Transmission. In de Inspector, de meest rechtse sectie, waar zijn die pijltjes voor (naar boven en naar beneden, en een stip in het midden)?

[ Voor 4% gewijzigd door RaJitsu op 01-06-2010 00:00 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb ondertussen getest met twee verschillende HDD's, een USB stick en streamend over het netwerk, maar ik heb nog steeds problemen met het afspelen van AVI files. Ik kom dit probleem via Google wel een paar keer tegen, maar een oplossing heb ik nog niet...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

FreakNL

Well do ya punk?

Teknix1982 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:02:
Beste mensen,

ik heb een hdx 1000 en sindskort heb ik steeds vaker dat een mkv bestand tijdens het afspelen op bepaalde tijden begint te schokken en het geluid valt weg. Het gaat vaak wel om 1080p versies van films. Als ik dezelfde file afspeel op een laptop is er niets aan de hand. Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd. Het gebeurt zowel op een externe harddisk die ik via usb erop aansluit als de ingebouwde schijf. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Helpt het als ik er andere firmware opzet? Zo ja, welke dan? Hopelijk kan iemand me helpen, het is erg storend als je film kijkt...
Wat je kan proberen is om audio via HDMI uit te schakelen. Dit kun je ergens in het setup menu vinden. Dit schijnt te helpen. Je moet dan wel je HDX op een versterker/externe boxen hebben aangesloten, anders is het geen optie omdat je via je TV geen geluid meer hebt als je audio via HDMI uitschakelt.

Verder heb ik zelf dit probleem ook gehad met een externe usb schijf, bij mij was de oplossing om de schijf als Ext2 te formatteren. Aangezien jij het probleem ook hebt met de interne schijf (die standaard als Ext2 geformatteerd is) zou dit het niet moeten zijn, maar het is wellicht het proberen waard. Externe schijf als Ext2 formatteren gaat trouwens erg makkelijk met GParted. Je hebt daarna wel een Ext2 driver nodig om de schijf onder windows te lezen/schrijven.

Succes!!

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 01-06-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:29:
[...]

Wat je kan proberen is om audio via HDMI uit te schakelen. Dit kun je ergens in het setup menu vinden. Dit schijnt te helpen. Je moet dan wel je HDX op een versterker/externe boxen hebben aangesloten, anders is het geen optie omdat je via je TV geen geluid meer hebt als je audio via HDMI uitschakelt.

Verder heb ik zelf dit probleem ook gehad met een externe usb schijf, bij mij was de oplossing om de schijf als Ext2 te formatteren. Aangezien jij het probleem ook hebt met de interne schijf (die standaard als Ext2 geformatteerd is) zou dit het niet moeten zijn, maar het is wellicht het proberen waard. Externe schijf als Ext2 formatteren gaat trouwens erg makkelijk met GParted. Je hebt daarna wel een Ext2 driver nodig om de schijf onder windows te lezen/schrijven.

Succes!!
Ik heb het geluid van de HDX naar mijn JVC home cinema set lopen via de rood, gele stekkers. (ben even de naam kwijt) Ik had bijvoorbeeld de 1080p versie van Tombstone gedownload, deze liep op 1:50:00 uur ongeveer 2 minuten lang te schokken en geluid weg. Ik de film verder kijken en na de film terug naar dat punt, was het weer zo. Nadat ik de externe schijf op mijn laptop aansloot en weer naar dat tijdstip ging was het niet meer zo. Heel vreemd. Maar misschien firmware van de popcorn erop ofzo? Niemand die dit probleem herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Het lijkt erger te worden, elke 1080p film lijkt er last van te krijgen. Het lijkt alsof hij het niet aan kan. Er staat echter geen andere App aan ofzo. Baal hier wel van, had net een stuk of 70 1080p films vezameld...

Edit:
Als ik de info bekijk dan dropt mijn bitrate tot niets op dat stukje film. Er staat dan geen video bitrate meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Teknix1982 op 01-06-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:24

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Al een harde reset gedaan?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nogmaals, probeer audio via HDMI uit te schakelen, aangezien je dat toch niet gebruikt. Of staat dat al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb het geluid via de HDMI inderdaad al uit staan.

Een harde reset houdt in dat ik ook mijn films kwijt ben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Teknix1982 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:28:
Ik heb het geluid via de HDMI inderdaad al uit staan.

Een harde reset houdt in dat ik ook mijn films kwijt ben toch?
Installeer jij ook iedere keer opnieuw Windows als je je pc opnieuw hebt opgestart?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Bart ® schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:59:
[...]

Installeer jij ook iedere keer opnieuw Windows als je je pc opnieuw hebt opgestart?
Uiteraard heb ik hem wel opnieuw opgestart, zowel met de powerknop aan en uit als met de remote wat volgens mij uiteindelijk hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
Bart ® schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:59:
[...]

Een harde reset bij een telefoon zorgt er wel voor dat je alles kwijt bent, zo gek is zijn vraag niet. Beats me waarom je dit een harde reset noemt...

@Teknix1982

Je kunt je HDX resetten met de knop achterop het toestel of door de eject+standby knoppen op je afstandbediening in te drukken.

[ Voor 0% gewijzigd door DeOS op 02-06-2010 19:00 . Reden: tooo slowwww.... ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Teknix1982 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:52:
[...]

Uiteraard heb ik hem wel opnieuw opgestart, zowel met de powerknop aan en uit als met de remote wat volgens mij uiteindelijk hetzelfde doet.
Powerknop aan/uit doet zeker niet hetzelfde als remote aan/uit. Met powerknop wordt namelijk je cache geleegd, wat ook wel eens wat problemen wil oplossen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Bart ® schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:59:
[...]

Powerknop aan/uit doet zeker niet hetzelfde als remote aan/uit. Met powerknop wordt namelijk je cache geleegd, wat ook wel eens wat problemen wil oplossen.
Powerknop Remote aan/uit = standby (typo door te snel reageren). Teknix1982 heeft dus prima door waar hij het over heeft, want hij heeft het over opnieuw opstarten (reset).

offtopic:
Om geen stormbloed van berichten te veroorzaken: Bij een hard reset op o.a. een smartphone ben je alles wat niet op je storagecard staat. Dit zijn dus alle geïnstalleerde programma's, agenda, etc. Daarnaast heb je een soft reset, waarmee je je telefoon opnieuw opstart. Tot slot kun je je telefoon nog in standby, hierbij gaat alleen je beeldscherm uit.

[ Voor 47% gewijzigd door DeOS op 02-06-2010 19:15 . Reden: typo + toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

DeOS schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:59:
[...]

Een harde reset bij een telefoon zorgt er wel voor dat je alles kwijt bent, zo gek is zijn vraag niet.
Zijn serieus alle foto's, sms-jes, telnr's, agenda-afspreken enz verdwenen als je je telefoon uit en weer aanzet? Dan zou ik toch echt even een nieuwe gaan kopen 7(8)7
Beats me waarom je dit een harde reset noemt...
Omdat soft resetten met de AB de cache dus niet leegt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

DeOS schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:01:
[...]

Powerknop aan/uit = standby.
Powerknop aan/uit = aan/uit. AB-knop = standby.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Nu heb ik geprobeerd de nieuwste firmware erop te zetten inclusief format. Die optie zit erop maar dit accepteert hij ook niet meer. Krijg telkens de melding dat de source invalid is. Zowel van de USB af als online installatie. Denk dat ik hem maar ga opsturen, weet anders niet wat ik er mee moet doen.

Ja ik heb hem aan en uit gezet en ik heb hem met de remote herstart. Beide manieren lossen het probleem niet op. Beide manieren had ik uiteraard al geprobeerd voordat ik op een forum ga vragen. Ik wacht nog een dag met de hoop dat iemand me verder kan helpen en anders maar opsturen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met de remote herstart ok, maar heb je ook al de stroom er even helemaal afgegooid?
Bart ® schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:01:
[...]
Zijn serieus alle foto's, sms-jes, telnr's, agenda-afspreken enz verdwenen als je je telefoon uit en weer aanzet? Dan zou ik toch echt even een nieuwe gaan kopen 7(8)7
Bij de eerste pda's was dat wel zo. Gegevens werden vastgehouden zolang er spanning op stond, even vergeten op te laden en je was alles kwijt :)

[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 02-06-2010 21:13 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Source invalid is een known issue, zeker als je online update.

Ik had dat zelf ook. Wat je het beste kan doen is is online de firmware updaten en dan via usb de apps. Dat werkte bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
FreakNL schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:12:
Source invalid is een known issue, zeker als je online update.

Ik had dat zelf ook. Wat je het beste kan doen is is online de firmware updaten en dan via usb de apps. Dat werkte bij mij wel.
Kan bevestigen dat dit inderdaad de beste oplossing is, had het zelfde probleem. Gewoon even de nmt-apps van de site gehaald en via USB stick geinstalleerd :) Ben blij dat nu eindelijk mijn HDD uit blijft in stand-by mode! Go HDX! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Klopt dat het een known issue is, maar heb het ook geprobeerd op jullie manier. Eerst had ik de nieuwste firmware update gedaan en daarna moest ik verplicht de apps updaten. Dat wilde niet meer dus de firmware teruggezet naar een versie ervoor en toen de apps geupdate. Daarna de firmware weer maar het lukt nog steeds niet. Beide heb ik zowel via usb als via online geprobeerd. Of ik doe iets fundamenteels fout of mijn hdx doet het niet meer goed. Heb wel vaker updates gedaan en had er nooit zoveel last mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Beste mensen,

Vandaag wat in de weer geweest met de Firmware update. De firmware update ging prima. Maar toen kwam de NMT aps update. Online en via USB gaf deze dat de update Mislukt was.

Dit moest de update NMT apps 00-17-091216-15-HDD-403 zijn, maar deze update bestaat helemaal niet op hun site. Na wat zoekwerk ben ik bij de HDX-900 NMT aps gaan kijken. De eerste update die er stond was in plaats van een 3 aan het einde een 2.

Deze app heb ik volgens de instructies geïnstalleerd op mijn HDX-1000. En alles werkt weer als vanouds.

Opvallend is dat de menu's sneller reageren en dat de HDX-1000 sneller uitschakkeld (stanby en dan delete knop).

Mocht ik nog meer tegenkomen zal ik zeker met jullie delen.

Succes

Mvg,

Ilja

[ Voor 5% gewijzigd door Ilja Meijer op 03-06-2010 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb deze apps gepakt:

http://www.hdx1080.com/do...ion-/54-hdx-1000-nmt-apps

Beetje vaag, maar het werkte wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Iemand die nog iets kan zeggen op een van mijn vragen? Zou erg gewaardeerd worden....

[ Voor 47% gewijzigd door RaJitsu op 03-06-2010 15:27 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
ik heb nog even een vraagje over de kleuren in de settings.

die staat standaard op 16-235 maar waar is dit voor?
Ik had ook nog de kleuren veranderd naar 0-255, nu lijkt alles iets zwarter te zijn.
Klopt dit? en wat is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Ha mede-tweakers... Heeft er iemand toevallig een linkje naar een instructie om de HDX-1000 juist in te stellen etc voor gebruik via het netwerk? Ik heb mijn oude HDX aan mijn neefje (12jr.) gegeven en hij komt er niet uit, kan zelf wel een documentje in elkaar draaien, maar er is vast wel iemand die een snelle link heeft naar een duidelijke Nederlandstalige uitleg voor de minder onderlegde (ivm met leeftijd) onder ons (pref. met afbeeldingen) Ik had ooit een draadje bookmarked op het NMT forum van iemand die een redelijk beknopte Nederlandse vertaling had, maar ik kan dat draadje niet meer terugvinden.

Op de pc is uiteraard redelijk simpel uitgelegd, maar hoe het ook alweer precies met de HDX zat kan ik mij niet meer voor de geest halen...

(ff langs gaan is ook geen optie, tis 160km verderop)

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 03-06-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Hier staat alles wat je nodig hebt om je HDX aan te sluiten.

Succes

[ Voor 22% gewijzigd door Ilja Meijer op 03-06-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Als je hem aan de router prikt doet hij het toch meteen? Dhcp enzo :P

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Als het goed is wel.

Ik had weinig moeite met de installaties en netwerkverbindingen.

Ik gebruik FileZilla om mijn bestanden van mijn pc op de HDX te zetten. Als ik de HDX reset hervat FileZilla het uploaden zonder enige schade.

Ik vind het een top apparaat. Enige minpunt is dat het geen PC kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Ilja Meijer schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:56:
Hier staat alles wat je nodig hebt om je HDX aan te sluiten.

Succes
Kijk, dat was nou precies die site waarnaar ik zocht :) Ik dank u hartelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
MicGlou schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:26:
[...]

Kijk, dat was nou precies die site waarnaar ik zocht :) Ik dank u hartelijk!
Toevallig kwam ik deze site gisteren weer tegen toen ik problemen had met de firmware update. Was uit me favo's verdwenen.

Toeval of was het voorbestemd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:31:
ik heb nog even een vraagje over de kleuren in de settings.

die staat standaard op 16-235 maar waar is dit voor?
Ik had ook nog de kleuren veranderd naar 0-255, nu lijkt alles iets zwarter te zijn.
Klopt dit? en wat is beter?
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Als je niet ten minste 24 uur op een antwoord wilt wachten, had je ook even kunnen google-en op "colorspace hdx1000 16-235"?
PC's use RGB fullrange which would cause dark scenes being too black and bright scenes being too bright when I connect it directly via HDMI to my Plasma.

the hdx supports 0-255 rgb colorspace (PC video levels) as well as 16-235 (Video video level) .. user selectable in the setup menu..

setting it to 16-235 will ensure you see your blacker than black levels as well as your whiter than white so you do not end up with black crush..

[ Voor 4% gewijzigd door DeOS op 04-06-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ja sorry, was een beetje ongeduldig :o

Maar kan ik hieruit opmaken dat 16-235 dus beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Het probleem van het schokken, geluid weg en bitrate drop is opgelost. Ik had de nieuwste firmware geinstalleerd met een formattering. Ben wel bijna alle films kwijt maar bouw nu alles gewoon op externe hardeschijfen op. Ik neem dan maar aan dat het opnieuw installeren de oplossing geweest is. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:31

JME

zeg maar Jamie

vwtune schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:13:
ja sorry, was een beetje ongeduldig :o

Maar kan ik hieruit opmaken dat 16-235 dus beter is?
Hangt er vanaf op wat voor scherm je kijkt. Staat ook in genoemde tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
JME schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:24:
[...]

Hangt er vanaf op wat voor scherm je kijkt. Staat ook in genoemde tekst.
Ik speel af via een Full Hd plasma scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb wat problemen met de LAN poort van mijn HDX-1000. Om de een of andere reden schiet hij soms in 10 Mbit mode, in plaats van 100 Mbit. Hierdoor is het streamen niet meer mogelijk (althans, het beeld schokt, heb geen geluid meer, etc.).

Kan iemand voor mij controleren of één van de twee lampjes bij de LAN poort groen brandt? Elke keer als ik problemen heb is één van de twee lampjes namelijk uit of oranje (is moeilijk te zien) en als ik geen problemen heb is één van de lampjes groen en de ander oranje. Enige verklaring die ik kon bedenken is 10 Mbit vs 100 Mbit mode.

Ik heb al andere kabels geprobeerd, kabel in andere poort op mijn router, ander IP adres, etc. Soms lost het probleem zich op wanneer ik de HDX-1000 opnieuw opstart of de netwerkkabel er opnieuw in doe, maar soms ook niet. Iemand nog een tip of suggestie?

Edit: Ben er inmiddels achter dat resetten of netwerkkabel opnieuw erin niet helpt, maar dat het alleen opgelost wordt door de stroom helemaal van de HDX af te halen. Dan brandt het groene lampje inderdaad netjes en werkt alles zoals het hoort.

Neemt niet weg dat het raar is dat hij soms in 10 Mbit mode schiet...

[ Voor 16% gewijzigd door VanRoyal op 06-06-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:26
hebben ondertussen al meer mensen dat de hdx hangt na 45min ? met bijvoorbeeld een divx af te spelen/ met de laatste firmware is het echt om te huilen :( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mSoft
  • Laatst online: 30-06 14:20
VanRoyal schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:33:
Ik heb wat problemen met de LAN poort van mijn HDX-1000. Om de een of andere reden schiet hij soms in 10 Mbit mode, in plaats van 100 Mbit. Hierdoor is het streamen niet meer mogelijk (althans, het beeld schokt, heb geen geluid meer, etc.).

Kan iemand voor mij controleren of één van de twee lampjes bij de LAN poort groen brandt? Elke keer als ik problemen heb is één van de twee lampjes namelijk uit of oranje (is moeilijk te zien) en als ik geen problemen heb is één van de lampjes groen en de ander oranje. Enige verklaring die ik kon bedenken is 10 Mbit vs 100 Mbit mode.

Ik heb al andere kabels geprobeerd, kabel in andere poort op mijn router, ander IP adres, etc. Soms lost het probleem zich op wanneer ik de HDX-1000 opnieuw opstart of de netwerkkabel er opnieuw in doe, maar soms ook niet. Iemand nog een tip of suggestie?

Edit: Ben er inmiddels achter dat resetten of netwerkkabel opnieuw erin niet helpt, maar dat het alleen opgelost wordt door de stroom helemaal van de HDX af te halen. Dan brandt het groene lampje inderdaad netjes en werkt alles zoals het hoort.

Neemt niet weg dat het raar is dat hij soms in 10 Mbit mode schiet...
Dit klinkt als een "negotiation" probleem (switchport en endstation onderhandelen over de ethernetsnelheid, 10 of 100Mbps). Probeer je HDX-1000 eens "hard" op 100Mbps te zetten ipv auto (Ik weet niet of dit op de HDX-1000 mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 09-09 07:10
De WD20EADS, 2TB is ook te gebruiken op de HDX1000?
(Die HDD compatibility list link van de TS werkt niet (meer) namelijk)

Heb nu de 1TB versie maar met alle blu-ray rips en tv-series in hd kwaliteit loopt hij snel vol.

Of mag ik er vanuit gaan dat wat op Hdd gebied functioneert in de pc hour A-100/110 ook met de HDX 1000 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ja daar mag je grotendeels wel van uit gaan ja. Zal heel gek zijn als het met de A-100/110 wel werkt en bij de HDX niet. Zijn namelijk ongeveer precies dezelfde apparaten met alleen een andere look en de HDX heeft een card reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 16:43
Voor een maat van me een nieuwe hdx gekocht (heb er zelf ook een) en een harddisk ingebouwd. HDX aan en als eerste de firmware via internet geupdate.
Daarna wilde ik de nmt Apps installeren via internet na een tijdje de melding: 'geen geldige bron'
Nog twee keer geprobeerd en daarna maar besloten om het van usb te installeren.
apps gedownload en hernoemt zoals beschreven en dit op een fat32 stick gezet. krijg ik dezelfde melding.
Iemand enig idee.

Tweede vraag is of je via de NMTCommunityInstaller vanaf een pc de software kan installeren op een "kale" hdx, of is deze kan je met deze software alleen verbinden met een hdx die de nmt Apss al geinstalleerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Ilja Meijer in 'meuk: HDX 1000 01-17-100317-15-HDD-403-000'

NMT csi op je pc instaleren en dan kun je allemaal apps erop zetten.

Succes

[ Voor 23% gewijzigd door Ilja Meijer op 09-06-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een upgrade van de Firmware op de HDX1000 kwam er een keuze menu met daarin de keuze om de nmt apps over de eerdere versie te plaatsen of om de harde schijf te formateren met de nieuwe apps.(Helaas was ik vergeten de nmt apps al op de USB te zetten)Pas na de upgrade op de USB gezet met de syb8634 naam.
Omdat de nmt apps niet werden geladen heb ik na een aantal keren geprobeerd de nmt software op de hdx te plaatsen. Dat mislukte.
De oude firmware terugzetten werkte ook al niet.
Ik kan nu alleen nog maar de nmt apps op de HDX zetten door de harde schijf te formateren.
Dat is niet de bedoeling.
Ik kan ook niet met de daarvoor geschreven tool de hdx via usb vanaf de pc benaderen ook niet meer via het netwerk.

Wat is de beste oplossing?
1. Een andere schijf plaatsen
2. Daarna alle materiaal van de uitgebouwde hdd op de nieuwe plaatsen
3. Maar hoe kan dat dan?

Ik ben wel erg verkeerd bezig geweest? Of is dat een bug in de firmware update?
Ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Zie de meuk link hierboven ;)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meuk heb ik ook geprbeerd. Het probleem blijft dat na de upgrade de nmt alleen wil install vanaf een schonen geformateerde schijf. Heb ook de tip van "Delete the file "mscanner.db" in folder \syb8634\server\" geprobeerd. Dat werkt ook niet.
Gelukkig had ik nog een xp machine want met vista en de windows7 kan ik via usb geen hdx1000 zien.
Ben nu maar bezig alle data naar een andere schijf te schrijven.
Dikke Min voor de HDX!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53
Iemand die mij zou kunnen helpen om mijn HDX1000 te verbinden met mijn PC?
Wat ik heb: HDX aangesloten op mijn TV. UTP kabel tussen PC en HDX.

He moet ik bijv. een werkgroep maken? (ik heb WinXP). Wat ik wel heb: in de verkenner een map met 'Gedeelde documenten'. Moet ik daar de films inzetten en vind HDX die map?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
UTP kabel tussen PC en HDX gaat niet werken. Je zult daartussen dus eerst een router of een switch moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 19:45
Dat is een te algemene uitspraak. Het kan werken. Veel poorten zoeken zelf uit of het cross moet worden of niet. Geen idee of dat bij HDX-PC zo is eigenlijk. Misschien heb je gelijk :D

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Tc-Chub schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:29:
UTP kabel tussen PC en HDX gaat niet werken. Je zult daartussen dus eerst een router of een switch moeten hebben.
Eerder in dit topic werd dat wel geadviseerd:
Ilja Meijer schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:20:
Beste MaStar,

UTP kabel aansluiten.

IP HDX-1000 opschrijven
.....................
Hoe doen de andere users dit dan? De connectie tussen PC en HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
De meesten zullen alle kabels op de modem/router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Edit: UTP kabel aangesloten tussen mijn TV en computer aangesloten. Mijn TV staat 2 meter naast mijn PC, dus dan kan ik hem toch beter direct connecten richting de PC?

Verder heb ik met een aantal .mkv films dat het geluid niet synchroon loopt met de beelden. Is dit een 'bekend' probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
Een UTP kabel kan zowel geknepen zijn als straight through of cross over cable. Tussen PC en HDX heb je een crossover nodig. Tussen HDX en switch (of switch module in de router) heb je een straight cable nodig. Zie ook:
Wikipedia: Ethernet crossover cable
Wikipedia: RJ-45

Het niet synchroon lopen heb ik zelf alleen met avi/divx/xvid bestanden als ik erin ga spoelen. Ik probeer zelf spoelen te voorkomen door op pauze te zetten ipv door te laten lopen als ik weg loop. Als het eenmaal fout is, is bij mij de enige oplossing om compleet van het begin opnieuw te kijken :(

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de nieuwste firmware op de hdx1000 gezet en wou wel eens kijken naar youtube lite en apple movie trailes. Maar helaas, bij youtube lite krijg ik melding can not play file, Bij Apple movie trailer programma's (3st) daar krijg ik na melding buffering ook een melding can not play file of hij springt weer terug naar menu van de films.
Kan iemand de apple movietrailers wel afspelen? wat kan het probleem zijn iemand een idee?
Overigens zag ik vorig jaar in de community ook andere movie trailers, iemand een idee of en hoe ik dit kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik heb mijn PC rechtstreeks naar de HDX verbonden met een UTP kabel. Hij vind de werkgroep en mijn gedeele map op de PC. Ik kan films afspelen.

Alleen: hij is enorm traag. Ook als ik in de film (bijv. ISO) iets doorspoel, trekt hij dat niet. (slaat vast). Ook speelt hij een aantal films niet goed af (hakkelig). Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:24:
Ik heb vandaag de nieuwste firmware op de hdx1000 gezet en wou wel eens kijken naar youtube lite en apple movie trailes. Maar helaas, bij youtube lite krijg ik melding can not play file, Bij Apple movie trailer programma's (3st) daar krijg ik na melding buffering ook een melding can not play file of hij springt weer terug naar menu van de films.
Kan iemand de apple movietrailers wel afspelen? wat kan het probleem zijn iemand een idee?
Overigens zag ik vorig jaar in de community ook andere movie trailers, iemand een idee of en hoe ik dit kan toevoegen?
Youtube is er uitgehaald als service op verzoek van Youtube/Google, maar staat nog steeds doodleuk bij de "winnaars" of iets dergelijks in het webservice menu op die portal. Die werkt ook gewoon.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
MaStar schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:07:
Ik heb mijn PC rechtstreeks naar de HDX verbonden met een UTP kabel. Hij vind de werkgroep en mijn gedeele map op de PC. Ik kan films afspelen.

Alleen: hij is enorm traag. Ook als ik in de film (bijv. ISO) iets doorspoel, trekt hij dat niet. (slaat vast). Ook speelt hij een aantal films niet goed af (hakkelig). Is dit een bekend probleem?
Ik speel MKV's alleen af via het netwerk en zonder issues. Kun je eens testen met een mkv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

MaStar schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:43:
[...]

Eerder in dit topic werd dat wel geadviseerd:

[...]

Hoe doen de andere users dit dan? De connectie tussen PC en HDX?
Via de router. Kan het wel een keer rechtstreeks proberen, ik weet zeker dat de netwerkkaart in mijn PC auto-sensing doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:58:
[...]

Youtube is er uitgehaald als service op verzoek van Youtube/Google, maar staat nog steeds doodleuk bij de "winnaars" of iets dergelijks in het webservice menu op die portal. Die werkt ook gewoon.
dus als ik het goed begrijp werkt youtube bij jou wel? en werken ook de movie trailers van apple? Ik begrijp het nog steeds niet waarom ze nu bij niet werken, ze hebben het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een HDX-1000 in kamer x. In kamer y heb ik een Sony Bravia TV (EX-500). Beiden zijn verbonden aan hetzelfde netwerk. De TV vind de mediaspeler ook en ik kan mpg bestanden afspelen die op de mediaspeler zijn opgeslagen.

Nu staat de HDX natuurlijk vol met MKV bestanden.
Wat ik nu wil is dat deze MKVs toch bekeken kunnen worden op mijn tv.
Hiervoor zal het real-time transcoded moeten worden.

Ik heb gezocht en gevonden dat PS3Mediaserver deze functionaliteit biedt.
Het is echter vooral gebaseerd voor installatie op PC's maar popcornhour zou ondertussen ondersteund moeten worden.

Ik krijg het echter niet voor elkaar.
Is dit gelukt bij een van de forumbezoekers?
Is dit uberhaupt wel echt mogelijk?

Ps3Mediaserver een prog geschreven in Java. De uitdaging die ik momenteel heb is om op mijn mediaspeler een java runtime omgeving te installeren op mijn mediaspeler. Dit is me vooralsnog niet gelukt.

Hier had ik ook meer info gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Thrackan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:49:
[...]

Via de router. Kan het wel een keer rechtstreeks proberen, ik weet zeker dat de netwerkkaart in mijn PC auto-sensing doet.
Oke, die heb ik nu gedaan.
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Onderstaand heb ik nu geconnected:

- HDX -> router <- PC (beide, HDX + PC verbonden met de router).
- Ik heb op mijn PC een map gedeeld waar mijn DVD bestanden in zitten
- Als ik de HDX opstart en naar een netwerk zoek, vind hij deze map.
- Als ik de map wil openen krijg ik de foutmelding: 'Cannot find the server list for workgroup (*MAP OP PC*)'.

Wie weet waar dit kan zitten? Nogmaals, hij vind de map (naam) welke ik op mijn PC gedeeld heb wel,. Ook firewall heb ik tijdelijk uitgeschakeld. Als ik de HDX rechtstreeks verbind met de PC (dus zonder een router ertussen), kan ik de gedeelde map wél openen op de HDX.

Iemand die mij kan helpen op dit werkend te krijgen via de router? Ik heb winXP en een Speedtouch Thomson ST706 WL router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 12-09 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

Herbieo schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:57:
Na een upgrade van de Firmware op de HDX1000 kwam er een keuze menu met daarin de keuze om de nmt apps over de eerdere versie te plaatsen of om de harde schijf te formateren met de nieuwe apps.(Helaas was ik vergeten de nmt apps al op de USB te zetten)Pas na de upgrade op de USB gezet met de syb8634 naam.
Omdat de nmt apps niet werden geladen heb ik na een aantal keren geprobeerd de nmt software op de hdx te plaatsen. Dat mislukte.
De oude firmware terugzetten werkte ook al niet.

Ik kan nu alleen nog maar de nmt apps op de HDX zetten door de harde schijf te formateren.

Dat is niet de bedoeling.
Ik kan ook niet met de daarvoor geschreven tool de hdx via usb vanaf de pc benaderen ook niet meer via het netwerk.

Wat is de beste oplossing?
1. Een andere schijf plaatsen
2. Daarna alle materiaal van de uitgebouwde hdd op de nieuwe plaatsen
3. Maar hoe kan dat dan?

Ik ben wel erg verkeerd bezig geweest? Of is dat een bug in de firmware update?
Ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.
Is hier nog steeds geen (relatief eenvoudige/'gevaarloze') oplossing voor? |:(

Heb al van meerdere mensen gelezen dat ze hiermee een probleem hebben.
Nu kan ik zelf ook alleen maar voor de (NMT apps) installatie optie "mèt helemaal opnieuw formatteren" kiezen.

Ik heb op de NetworkedMediaTank.com wiki nog wel een manier gelezen om handmatig e.e.a. te doen, maar dat blijkt nogal riskant (staat er ook groot boven vermeld in een rode balk).

Zal nog even de voorgestelde oplossing(?) proberen waarbij een bestandje via telnet verwijderd moet worden; wat mogelijk de tweede installatie-optie zou herstellen. Maar ik blijf 't raar vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Herbieo schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:24:
De meuk heb ik ook geprbeerd. Het probleem blijft dat na de upgrade de nmt alleen wil install vanaf een schonen geformateerde schijf. Heb ook de tip van "Delete the file "mscanner.db" in folder \syb8634\server\" geprobeerd. Dat werkt ook niet.

Gelukkig had ik nog een xp machine want met vista en de windows7 kan ik via usb geen hdx1000 zien.
Ben nu maar bezig alle data naar een andere schijf te schrijven.
Dikke Min voor de HDX!!!!
@ Herbieo: Bedoel je dat onder WinXP een Ext2/3 Filesystem driver wel goed werkt maar onder Vista/7 niet?

Ik had gelezen dat de Linux-bestandssysteem drivers voor Windows niet zo geweldig zijn. Maar als het onder XP werkt bij jou, kan ik dit ook weleens proberen, mochten andere pogingen mislukken. Ik heb iig wat te doen dit weekend :) De HDX goed inrichten.

Trouwens (@ iedereen: ), de eerste USB-stick waarmee ik probeerde het *.nmt bestand met de Apps te laden, bleek 1 "Secure Traveler" (Kingston software) partitie te hebben. De HDX zag -en mountte- die partitie. Nu ga ik nog eens een andere USB-stick proberen 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door NetAmp op 12-08-2010 13:03 . Reden: tekstverbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 12:57
Riesjard schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:40:
Hiervoor zal het real-time transcoded moeten worden.
Is dit uberhaupt wel echt mogelijk?
Ik denk dat de HDX lang niet krachtig genoeg is om dit te kunnen. Decoden van een MKV/x264 is 1, maar daarnaast ook nog eens realtime encoden naar het formaat wat je TV ondersteunt (mpeg-2?) lijkt me veel te veel gevraagd.
Zelf heb ik maar gewoon 2 HDXjes aangeschaft, 1 voor woonkamer, 1 voor slaapkamer, en beiden op zelfde NAS aangesloten. Werkt perfect (alleen nog net niet perfect genoeg voor m'n vrouw though.. die vroeg zich meteen af 'oh als we nu hier beneden de film pauzeren, dan kunnen we boven verder kijken (als in 'resume') waar ie geleven was?' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Netamp.

Wat er allemaal verkeerd is gegaan weet ik niet maar inmiddels kan ik de HDX1000 weer onder vista en xp zien. Vervolgens kan ik ook via de verkenner de harde schijf opnieuw inrichten. In Vista zoeken naar de hdx1000 en vervolgens mappen aanmaken en bestanden oversturen via de verkenner. Eerst Ext2Fsd-0.48 installeren. Met Filezilla kun je ook goed bestanden overzetten Gaat best langzaam overigens.
Het kan geen kwaad om de HDX 1000 eerst uit te zetten en daarna opneuw opstaren. Ook de computer even opnieuw opstarten.
Ben nu bezig lles weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MaStar schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:38:
[...]

Oke, die heb ik nu gedaan.
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Onderstaand heb ik nu geconnected:

- HDX -> router <- PC (beide, HDX + PC verbonden met de router).
- Ik heb op mijn PC een map gedeeld waar mijn DVD bestanden in zitten
- Als ik de HDX opstart en naar een netwerk zoek, vind hij deze map.
- Als ik de map wil openen krijg ik de foutmelding: 'Cannot find the server list for workgroup (*MAP OP PC*)'.

Wie weet waar dit kan zitten? Nogmaals, hij vind de map (naam) welke ik op mijn PC gedeeld heb wel,. Ook firewall heb ik tijdelijk uitgeschakeld. Als ik de HDX rechtstreeks verbind met de PC (dus zonder een router ertussen), kan ik de gedeelde map wél openen op de HDX.

Iemand die mij kan helpen op dit werkend te krijgen via de router? Ik heb winXP en een Speedtouch Thomson ST706 WL router.
Iemand die mij kan helpen met bovenstaande?
Hierbij een korte samenvatting van wat ik heb ingesteld:

Ik heb een Speedtouch Thomson ST706 WL router.

* Verbinding: HDX -> (via utp) router (via utp) <- PC
* Instellingen op PC (XP):
- Op de D:\ schijf is de map 'dvd' gedeeld d.m.v. rechtermuisknop -> delen en beveiligen. Ik heb van die map een gedeelde netwerkmap gemaakt.

* Instellingen op de HDX:
- Onder gedeelde map: heb ik dit ingesteld:
sharename: dvd
sharename: smb://192.168.1.64/dvd (IP van mijn PC + naam gedeelde map).

* Firewall uitgeschakeld.

Dan ga ik naar mijn HDX en doe: Mediabron -> Network browser. Komt alleen uit:NFS server. Als ik die aanklik krijg ik de foutmelding: can't find the server.

Wat doe ik fout Vreemde is dat wanneer ik de UTP direct van de HDX op de PC aansluit, hij de map wél vind als ik deze zoek via 'networkbrowser'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik zou het niet logisch vinden, maar probeer eens de firewall op de Speedtouch Thomson ST706 WL router tijdelijk te disablen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
punisher007 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 05:58:
Ik zou het niet logisch vinden, maar probeer eens de firewall op de Speedtouch Thomson ST706 WL router tijdelijk te disablen ?
Gedaan en blijft hetzelfde...helaas...
Doe ik verder alles wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Kan je uberhaupt iets benaderen als je hem op de switchpoort van de router steekt ? Normaliter heb je een andere kabel nodig voor:
1. PC <--> HDX (crosscable)
2. PC <---> Switchpoort router <--> HDX (straight cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ja PC <-> HDX doet het.

Overigens heb ik ook geen optie 'NMT setup wizzard' in mijn menu 'onderhoud'.
Ik heb wel de laatste firmware geinstalleerd: hdx-1000-01-17-100317-15-hdd-403-000 maar nog geen menu: 'NMT programma's ' zoals hier te zien is: http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=164

(en die instellingen met samba server kan ik dus ook niet instellen. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Uiteindelijk heb ik toch maar de "Fresh Install" optie gekozen, waarbij de hardeschijf wordt geformatteerd. :X Eerst alles vanuit Ubuntu (LiveCD) overgezet van de HDX-1000 (op USB) naar m'n Iomega NAS (op Ethernet/LAN) via het FTP servertje in de NAS. Met ruim 8MB/sec duurde dat zo'n zes (6 !) uren.

Misschien sneller als ik de NAS ook via USB had aangesloten... ware het niet dattie alleen FAT32 ondersteunt. En splitst bestanden >4GB op (maar alleen als je via het netwerk kopieert!) |:( Bah, hoop gedoe dus. En nog het idee dat niet alles 100% goed overgekopieerd is :F

Hoe dan ook, de HDX is weer 'clean' en de NMT apps werken :*)

(*ahem* dat moest ik even kwijt)

P.S. off-topic: Ubuntu (10.04) is wel echt super, wat betreft connectiviteit e.d. Niet moeilijk doen met uitlezen van de HDX z'n ingebouwde harddisk (EXT3-indeling). En dat alles ad-hoc vanaf een CD _/-\o_ Ik zou bijna overstappen van besturingssysteem (op m'n PC)... heb echter Windows (XP) nog wel nodig voor een paar dingetjes.

[ Voor 21% gewijzigd door NetAmp op 26-06-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MaStar schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:49:
[...]

Iemand die mij kan helpen met bovenstaande?
Hierbij een korte samenvatting van wat ik heb ingesteld:

Ik heb een Speedtouch Thomson ST706 WL router.

* Verbinding: HDX -> (via utp) router (via utp) <- PC
* Instellingen op PC (XP):
- Op de D:\ schijf is de map 'dvd' gedeeld d.m.v. rechtermuisknop -> delen en beveiligen. Ik heb van die map een gedeelde netwerkmap gemaakt.

* Instellingen op de HDX:
- Onder gedeelde map: heb ik dit ingesteld:
sharename: dvd
sharename: smb://192.168.1.64/dvd (IP van mijn PC + naam gedeelde map).

* Firewall uitgeschakeld.

Dan ga ik naar mijn HDX en doe: Mediabron -> Network browser. Komt alleen uit:NFS server. Als ik die aanklik krijg ik de foutmelding: can't find the server.

Wat doe ik fout Vreemde is dat wanneer ik de UTP direct van de HDX op de PC aansluit, hij de map wél vind als ik deze zoek via 'networkbrowser'.
Iemand die me kan helpen met bovenstaande? Ik heb net weer 2 uur lopen zweten aan dit probleem, maar niets werkt :?

Ik heb XP en HDX1000 (nieuwste firmware). Iemand die met mij de stappen anders wilt doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
heb je de wizard netwerk instellen in xp al doorlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Heb afgelopen week mijn pa mijn PCH-A110 en met zijn Tele2 modem leek ik hetzelfde te hebben. De PCH kreeg geen adres via DHCP en ook statisch IP kon ik niet pingen. Nog geen tijd gehad om verder te testen. Heb je toevallig nog een switch liggen waarmee je zou kunnen testen ipv via de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
batowhizz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 03:23:
heb je de wizard netwerk instellen in xp al doorlopen ?
Jep! ook al gedaan.... map is ook gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Wat vinden jullie de leukste gadget/apllicaties van HDX1000 die er niet standaard opzitten?
Oftwel: wat hebben jullie ginstalleerd qua software, waar jullie veel gebruik van maken?

[ Voor 73% gewijzigd door MaStar op 04-07-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
MaStar schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:24:
Zijn er mensen die hun HDX ook op de router hebben aangesloten om zo een netwerk te creëren met de HDX en PC?

Dit werkt nu bij mij maar alleen als ik de firewall (Eset) heb uitgeschakeld. Hoe kan ik dit voorkomen? Er moet toch iets in te stellen zijn waarbij de firewall gewoon aan kan blijven?
Ik denk dat iedereen dat doet.

Eset lijkt me een firewall waar je ook gewoon regels in aan kan maken dus je zal een regel aan moeten maken voor alle verbindingen die je vanaf je HDX naar je pc wilt maken (FTP, Samba en whatever je nog meer doet).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
MaStar schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:24:
Wat vinden jullie de leukste gadget/apllicaties van HDX1000 die er niet standaard opzitten?
Oftwel: wat hebben jullie ginstalleerd qua software, waar jullie veel gebruik van maken?
Die dat je de machine via je iphone of ipod kan bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik persoonlijk MPD, dat je via een laptopje (of iphone of ipod) muziek kan draaien :)

WTF trouwens, dat bericht is 500 procent anders als toen ik het heb gequote :p

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 04-07-2010 13:53 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
never mind

[ Voor 96% gewijzigd door vwtune op 05-07-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Bestaat er eigenlijk een werkende browser voor de HDX-1000? Ik had via CSI een webkit-browser geinstalleerd, maar die werkt niet (ik krijg een wit scherm met 'started' in de linker bovenhoek, en dat blijft er staan).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
RaJitsu schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:26:
Bestaat er eigenlijk een werkende browser voor de HDX-1000? Ik had via CSI een webkit-browser geinstalleerd, maar die werkt niet (ik krijg een wit scherm met 'started' in de linker bovenhoek, en dat blijft er staan).
Eigenlijk is de hele interface een browser. Alleen de adresbalk ontbreekt, dus als je een proxy achtige pagina instelt met een "adresbalk" als tekstvak dan moet dat werken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Zijn er mensen die uitzendinggemist werkend hebben op de HDX? Ik heb de url: http://www.microchange.nl/uzg ingevuld bij webservices, maar hij blijft hangen op een zwart scherm

HDX is met een UTP kabel verbonden met mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MaStar schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:16:
Zijn er mensen die uitzendinggemist werkend hebben op de HDX? Ik heb de url: http://www.microchange.nl/uzg ingevuld bij webservices, maar hij blijft hangen op een zwart scherm

HDX is met een UTP kabel verbonden met mijn router.
Iemand die mij kan helpen internet te installeren op mijn HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Hm, ik heb mijn 1TB schijf uit de HDX gehaald omdat ik die in mijn mediaserver boven heb gedaan, en er een 80 gig hdd voor teruggezet. Echter, nu wil ik de hele setup opnieuw doorlopen, en dan blijft hij dus hangen bij het formatten van de HDD. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
eerst formatten in extfs3 met een linux livecd wil weleens helpen heb ik begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik kwam deze thread per ongeluk tegen (zocht iets anders) op Networked Mediatank: http://www.networkedmedia...page=32&highlight=spotify

Iemand die dat (XBMC) heeft draaien hier? Dat zou wel heel gaaf zijn :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin zo langzamerhand gek te worden van mijn HDX.
Bij elke 1080p DTS film gaat hij op bepaalde momenten stotteren, inclusief het geluid. Ik speel de films af op 23,97x fps (60p output heeft hetzelfde)

Helaas heb ik het idee dat ik alles al heb geprobeerd om dit op te lossen:

* interne HD vervangen met een lege HD incl format
* Alle video/ audio opties wel minimaal 1 maal veranderd en opnieuw getest.
* Laatste, 1 na laatste en die daarvoor firmware versies geprobeerd.
* Afspelen vanaf lokale HD, USB HD, Netwerk SMB en die andere netwerk share (linux variant)
* Alle 1080p DTS films hebben dit probleem, sommige stotteren vaker dan anderen (en vaak al ruim onder het max mbps wat de HDX aan zou moeten kunnen)

Ik had laatst na een firmware downgrade en reboot een (1) film zonder problemen bekenen, maar helaas de volgende dag met de volgende film begon alles weer opnieuw.

Is dit ding nu stuk, of gewoon brak en moet ik een betere kopen met de laatste chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik gebruik m'n HDX al een hele tijd naar volle tevredenheid, maar af en toe moet ik iets kopiëren van de HDX naar m'n computer. Naar de HDX gaat gewoon met de volle 100mbit, maar terug haal ik nooit meer dan 130kB/s. Ik maak m'n verbinding via ftp.

Voeg ik de schijf toe aan Windows als netwerkschijf, dan is juist kopieren naar de HDX trager, en naar de pc een stuk sneller (niet de volle 100mbit). Mijn pc verslikt zich echter vaak in netwerkverbindingen en blijft dan bij het opstarten hangen, vandaar dat ik de netwerkschijven weer verwijderd heb.

Weet iemand waarom het kopiëren van de HDX naar de pc zo traag gaat hier?

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd vaak dat het geluid helemaal niet synchroom loopt. Laatst bij the a team, zet ik een andere film op heeft die het ook. Maar ik verdenk iemand die ze niet helemaal goed ript want er zijn ook films die het wel goed doen. Of er is een nieuwe codec die hij niet goed meer ondersteund, dat zou ondertussen ook wel eens kunnen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Welk formaat/codec heb je het bij ? Persoonlijk gebruik ik altijd x264 MKV en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Ik heb in het begin toen DTS downmixing nog niet beschikbaar was de firmware van de HDX vervangen voor die van een Popcorn Hour (A110) volgens mij. Hoe kan ik nu terug flashen? Internet is er nogal vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
punisher007 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:18:
Welk formaat/codec heb je het bij ? Persoonlijk gebruik ik altijd x264 MKV en dat werkt perfect.
Ik gooi het altijd weg, maar volgens mij was het gewoon SD-content, het kan best verkeerd geript zijn. Volgende keer eens kijken of het geluid op mijn pc wel gelijk loopt.
JohnStaakke schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:58:
Ik heb in het begin toen DTS downmixing nog niet beschikbaar was de firmware van de HDX vervangen voor die van een Popcorn Hour (A110) volgens mij. Hoe kan ik nu terug flashen? Internet is er nogal vaag over.
Waarom zou je dat doen? Je hebt nu alle nieuwe firmwares veel eerder (al vraag ik me af of er nog veel komen)

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 23-07-2010 23:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
In die tijd (je hebt het nu over 2jaar geleden) had de A110 al wel ondersteuning voor DTS-downmixing, en de firmware voor de HDX nog niet ivm licentie problemen. Vandaar de flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik bedoel eigenlijk ook "waarom laat je de PCH firmwares er niet gewoon in staan?". Het is gewoon dezelfde hardware en heeft geen nadelen verder, er staat alleen een ander merk in de flashscreens.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om terug te komen op mijn probleem;

Is er iemand die 1080p x264 DTS mkv films (tussen 10-20GB) met 24p (23,978p) output wel compleet soepel kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:31

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:24:
Is er iemand die 1080p x264 DTS mkv films (tussen 10-20GB) met 24p (23,978p) output wel compleet soepel kan afspelen?
Ja, ikke! Maar wat heb je aan die info? Volgens mij zoek jij iemand die weet wat er mis zou kunnen zijn met jouw HDX, niet iemand die zelf wel een goed werkende HDX heeft?
Overigens draai ik nog firmware 50-17-091022-15-HDD-403-000 van 4 december 2009, ben er nog niet toe gekomen om de nieuwste van 4 april 2010 erop te zetten. Misschien kun je iets met die info?
Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:32:
[...]

Ja, ikke! Maar wat heb je aan die info? Volgens mij zoek jij iemand die weet wat er mis zou kunnen zijn met jouw HDX, niet iemand die zelf wel een goed werkende HDX heeft?
Overigens draai ik nog firmware 50-17-091022-15-HDD-403-000 van 4 december 2009, ben er nog niet toe gekomen om de nieuwste van 4 april 2010 erop te zetten. Misschien kun je iets met die info?
Succes iig!
Ik heb daar zeker wat aan, want ik ga hem pas RMA-en als ik zeker ben dat hij niet goed functioneerd. Tevens ook omdat de helpdesk van het bedrijf waar ik hem heb aangeschaft, aangeeft dat de HDX niet alle 1080p materiaal (goed) kan afspelen.

Dus hoe meer mensen aangeven het wel soepel af te kunnen spelen, hoe groter de kans dat mijn HDX niet goed werkt. :)
Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste