Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:48:
[...]

Nee, jammer genoeg niet. Ze werken weer wel op een C-200 en A-200.. .de bofferds
Damn jammer. Kunnen we de MP4 stream niet omzetten a la MMSProxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
JohnStaakke schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:04:
[...]

Damn jammer. Kunnen we de MP4 stream niet omzetten a la MMSProxy?
Volgens mij zijn het gewoon http links, het streamen van MP4 werkt gewoon niet. Misschien dat dit in de firmware toegevoegd kan worden (in de laatste firmware zijn ook extra streamingopties toegevoegd zodat uitzendinggemist van de publieke omroepen prettiger werkt). Als je ze in telnet download met WGET en dan bekijkt schijnt het wel te werken volgens het NMT forum maar dat is wel erg omslachtig :p

Het moet op zich kunnen. Desnoods met een workarround want je kan ook de download aanzetten met WGET en meteen beginnen met kijken terwijl de rest nog binnengehaald wordt. Voor het streamen lijkt hij dat ook te doen, maar dan wordt het weggeschreven naar het interne geheugen wat niet past.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 29-04-2010 09:56 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik krijg vanavond mijn HDX-1000 binnen. Nu lees ik hier wat over dat met de laatste update samba-shares niet meer volledig zijn. In eerste instantie wil ik mijn apparatus alleen via netwerk gaan gebruiken en afspelen via, je raadt het al, samba-shares. Welke update moet ik nou installeren? Of helemaal niet updaten?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Vandaag een rip geprobeerd van Cloverfield, maar die trok de HDX toch niet. Veel gestotter en gehaper....iemand een idee wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44
Bart ® schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:07:
Ik krijg vanavond mijn HDX-1000 binnen. Nu lees ik hier wat over dat met de laatste update samba-shares niet meer volledig zijn. In eerste instantie wil ik mijn apparatus alleen via netwerk gaan gebruiken en afspelen via, je raadt het al, samba-shares. Welke update moet ik nou installeren? Of helemaal niet updaten?
Je wilt hem niet updaten omdat 1 iemand problemen heeft met SMB shares? Ik zou hem gewoon updaten, heb zelf geen problemen na de update.
JohnStaakke schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:50:
Vandaag een rip geprobeerd van Cloverfield, maar die trok de HDX toch niet. Veel gestotter en gehaper....iemand een idee wat ik eraan kan doen?
Hoe speel je hem af? Via USB, netwerk? Hoe zien je video instellingen er uit? Wat voor rip is het?

Kortom.....we hebben wat meer informatie nodig.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noya
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
timovd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:19:
YouTube lite werkt wel gewoon.
Hoe voeg ik You tube lite toe aan mijn HDX 1000? Zou iemand mij dat kunnen vertellen?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

DeOS schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:33:
[...]

Je wilt hem niet updaten omdat 1 iemand problemen heeft met SMB shares? Ik zou hem gewoon updaten, heb zelf geen problemen na de update.
Ik wil hem niet updaten als er problemen zijn. Als één iemand een probleem meldt, dan zijn er misschien meer mensen die het niet melden, of niet ervaren omdat ze vanaf de HDD afspelen, in plaats van een samba-share. Maar als er maar echt één iemand een probleem heeft, dan ga ik natuurlijk gewoon updaten :)

We gaan het zo zien, de postbode was donderdag eerder bij mij dan ik, dus vanochtend doet ie een nieuwe poging :P

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 21:27
Na de laatste update van
Release Date : 12 APRIL 2010
Firmware Version : 01-17-100317-15-HDD-403-000

voor de links zie:
http://www.hdx1080.com/do...-17-100317-15-hdd-403-000
http://www.hdx1080.com/do...9-00-17-091216-15-hdd-403

Heb ik last van veel vastlopers, zelfs films die eerder wel afspeelden hangen (nu bijna standaard) na 45minuten. een poweroff-restart lost het probleem voor een nieuwe 45minuten op. Zijn er meer mensen met deze klachten? Dit gebeurd zowel van een disk in de hdx als vanaf afspelen van nas. (100Mb kabel hangt eraan)

is er een mogelijkheid om te kunnen herleiden waarom dit gebeurd? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
stean schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:00:
Na de laatste update van

voor de links zie:

Heb ik last van veel vastlopers, zelfs films die eerder wel afspeelden hangen (nu bijna standaard) na 45minuten. een poweroff-restart lost het probleem voor een nieuwe 45minuten op. Zijn er meer mensen met deze klachten? Dit gebeurd zowel van een disk in de hdx als vanaf afspelen van nas. (100Mb kabel hangt eraan)

Misschien een warmte probleem, het is behalve dat je een nieuwe firmware hebt ook warmer geworden. Vorig jaar had ik op de echt zomerse dagen ook problemen maar het ligt een beetje aan het soort harddisk dat je hebt natuurlijk wanneer hij te warm wordt (harddisk geeft het meeste warmte en neemt veel plek in zodat er minder lucht aanwezig is).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
Marzman schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:16:
[...]

Misschien een warmte probleem, het is behalve dat je een nieuwe firmware hebt ook warmer geworden. Vorig jaar had ik op de echt zomerse dagen ook problemen maar het ligt een beetje aan het soort harddisk dat je hebt natuurlijk wanneer hij te warm wordt (harddisk geeft het meeste warmte en neemt veel plek in zodat er minder lucht aanwezig is).
dat zou kunnen, uit mijn hoofd zeg ik dat ik er een 1,5Tb Seagate disk in heb zitten. Rijst natuurlijk de vraag op: hoe het op te lossen..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

stean schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:00:
Na de laatste update van

voor de links zie:

He, dat had ik vanochtend ook! Ik zette hem aan, en kon opeens een hoop bestanden niet meer afspelen, die ik gisteren gewoon afgespeeld had. Na een harde reset werkte alles weer naar behoren. Daarna filmpje kijken, Star Trek 2009, en na circa 45 minuten en 20 seconden bleef ie hangen! Wederom harde reset, en daarna kon ik weer verder kijken, geen problemen meer gehad daarna... Alles via LAN trouwens.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
Bart ® schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:43:
[...]
He, dat had ik vanochtend ook! Ik zette hem aan, en kon opeens een hoop bestanden niet meer afspelen, die ik gisteren gewoon afgespeeld had. Na een harde reset werkte alles weer naar behoren. Daarna filmpje kijken, Star Trek 2009, en na circa 45 minuten en 20 seconden bleef ie hangen! Wederom harde reset, en daarna kon ik weer verder kijken, geen problemen meer gehad daarna... Alles via LAN trouwens.
fijn dat er een mede-stander is ;) ook al lost dat het probleem niet op.....
de hdx was wel warm, maar ja dat is die wel vaker en in huis is het nogsteeds 17graden of zo....

dus dat het warmer weer wordt is niet echt het probleem lijkt me. wel te warm voor deze firmware???? is de maxgrens qua aantal graden misschien verlaagd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

stean schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:21:
[...]

fijn dat er een mede-stander is ;) ook al lost dat het probleem niet op.....
de hdx was wel warm, maar ja dat is die wel vaker en in huis is het nogsteeds 17graden of zo....

dus dat het warmer weer wordt is niet echt het probleem lijkt me. wel te warm voor deze firmware???? is de maxgrens qua aantal graden misschien verlaagd? :?
De buitenkant van het apparaat was bij mij ook wel warm, maar nog lang niet in de buurt van heet (misschien 40 graden ofzo). Lijkt me dat een chip die temperatuur wel kan hebben...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
Bart ® schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:36:
[...]

De buitenkant van het apparaat was bij mij ook wel warm, maar nog lang niet in de buurt van heet (misschien 40 graden ofzo). Lijkt me dat een chip die temperatuur wel kan hebben...
40 graden mmmm denk wel dat die dat was aan deze kant......kon nog wel probleem loos mijn hand erop leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
De MP4 streams op de microchange/uzg site kan ik wel gewoon opslaan op de netwerkshare (gewoon vanuit een browser met "save as") en dan afspelen, het duurt alleen wat langer want afspelen terwijl het downloaden bezig is werkt niet (had eigenlijk verwacht dat dit wel zou werken).
stean schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:21:
[...]

Ik denk niet dat de firmware inteligentie heeft met betrekking tot de temperatuur. Wat wel zou kunnen is dat de firmware hem harder belast -> hogere temps. Je zou de kap er eens af kunnen halen bij het spelen van een film, als het dan wel blijft werken dan ligt het aan de temperatuur.

Maar als iemand anders het ook na exact 45 minuten heeft dan is er misschien iets anders aan de hand.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 03-05-2010 00:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
Ik denk niet dat de firmware inteligentie heeft met betrekking tot de temperatuur. Wat wel zou kunnen is dat de firmware hem harder belast -> hogere temps. Je zou de kap er eens af kunnen halen bij het spelen van een film, als het dan wel blijft werken dan ligt het aan de temperatuur.

Maar als iemand anders het ook na exact 45 minuten heeft dan is er misschien iets anders aan de hand.
ik zat te denken aan temperatuur senor etc......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:51:
De MP4 streams op de microchange/uzg site kan ik wel gewoon opslaan op de netwerkshare (gewoon vanuit een browser met "save as") en dan afspelen, het duurt alleen wat langer want afspelen terwijl het downloaden bezig is werkt niet (had eigenlijk verwacht dat dit wel zou werken).
Dit werkt trouwens wel, alleen geeft Firefox het bestand een tijdelijke naam totdat het downloaden is voltooid. Als je de bestanden met telnet en wget download op de NMT zelf dan kun je ze gewoon afspelen tijdens het downloaden. Je moet wel een redelijke verbinding hebben want een serie van 2 uur is 1,4 GB groot (al denk ik dat alle internetverbindingen dat wel aan kunnen tegenwoordig ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 04-05-2010 12:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een pre-order besteld van de Bone die (als het mee zit) vandaag zou moeten arriveren.
Onverwachts overigens omdat ik (zoals ondertussen gebruikelijk is bij de diverse fabrikanten) wat vertraging had verwacht.

Vanavond of morgen zal ik wel proberen wat ervaringen te posten. Maar "worst case" hou ik er een 500GB externe HD aan over :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Kenju schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:38:
[...]

Ik zit, denk ik, in dezelfde situatie als RaJitsu. Ik heb het ook een paar minuten op zwart gelaten....
Ook Alice als provider? Met de Copperjet als modem? Daar schijnt het bij mij aan te liggen. Er zit een regel in de Copperjet die het RTSP-protocol blokkeert.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:36
Ik maak al een tijdje met veel plezier gebruik van de hdx1000. In het verleden had ik nog een normale tv en keek ik meestal naar xvid video's omdat het verschil met dvdr/720p minimaal was. Ik heb echter nu een 42" plasma en ben daarom dus ook overgestapt naar de 720p en 1080p. Het afspelen e.d. werkt allemaal perfect maar het grootste probleem dat ik nu heb is dat de netwerkverbinding zo traag is en het daarom zo ontzettend lang duurt voordat ik een bluray film over heb gezet op mijn hdx1000 (dat gaat met 4 tot 6 mb/s). Ik heb zelf geen aparte NAS oid in huis en ik wil de nmt gebruiken als opslag/archivering voor mijn films. Ik heb nu denk ik 2 opties, of een aparte NAS in elkaar zetten met een fatsoenlijke gbit verbinding of de HDX BD-1 aanschaffen met als voordeel dat ik hier ook nog een bluray speler in kan drukken. Weet iemand of de BD-1 wel een fatsoenlijke netwerk snelheid heeft? Dat ik de gbit connectie niet vol kan gebruiken snap ik, maar een factor 10 sneller als de HDX 1000 wil ik toch wel halen als ik een nieuwe aan ga schaffen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nope... geen van de NMT's op de markt op het moment kan de volledige GB snelheid benutten.

Ik kom maximaal aan 12-14MB/s op mijn PCH C-200.

Eerlijk gezegd is een NAS veel handiger. Mocht je op een andere locatie ook nog een mediaspeler inzetten, dan kun je centraal streamen i.p.v. grote hoeveelheden data continue heen en weer te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

IceM schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:12:
maar het grootste probleem dat ik nu heb is dat de netwerkverbinding zo traag is en het daarom zo ontzettend lang duurt voordat ik een bluray film over heb gezet op mijn hdx1000 (dat gaat met 4 tot 6 mb/s).
Maar wat is het probleem? Je hoeft er toch niet naast te zitten als hij copieert? Ik heb een terabyte schijf gevuld in mijn HDX. Daar was hij bijna 3 dagen mee bezig. Ik heb in de tussentijd oa. gewoon gewerkt, gegeten en geslapen. Als hij daar niet tegen kan had hij maar geen HDX moeten worden. Nadat alles er op stond gaat het alleen nog maar om 'updates' Doe simpelweg een 'move' naar de HDX en vergeet dat het aan de gang is. Het is vanzelf wel een keer klaar

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik maak al een tijdje met veel plezier gebruik van de hdx1000. In het verleden had ik nog een normale tv en keek ik meestal naar xvid video's omdat het verschil met dvdr/720p minimaal was. Ik heb echter nu een 42" plasma en ben daarom dus ook overgestapt naar de 720p en 1080p. Het afspelen e.d. werkt allemaal perfect maar het grootste probleem dat ik nu heb is dat de netwerkverbinding zo traag is en het daarom zo ontzettend lang duurt voordat ik een bluray film over heb gezet op mijn hdx1000 (dat gaat met 4 tot 6 mb/s). Ik heb zelf geen aparte NAS oid in huis en ik wil de nmt gebruiken als opslag/archivering voor mijn films. Ik heb nu denk ik 2 opties, of een aparte NAS in elkaar zetten met een fatsoenlijke gbit verbinding of de HDX BD-1 aanschaffen met als voordeel dat ik hier ook nog een bluray speler in kan drukken. Weet iemand of de BD-1 wel een fatsoenlijke netwerk snelheid heeft? Dat ik de gbit connectie niet vol kan gebruiken snap ik, maar een factor 10 sneller als de HDX 1000 wil ik toch wel halen als ik een nieuwe aan ga schaffen.
Of de films meteen downloaden op de HDX zelf. Dan duurt het net zo lang (hoewel, ik haal dan 10 mbit ongeveer ipv 6), maar het is niet iets waar je op hoeft te wachten. Het is alleen lastig als je een film wilt kijken en die nog moet downloaden (daarvoor is Divx perfect eigenlijk, heb ook nog een oude SD tv)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Of de film gewoon streamen vanaf de pc waar hij op staat. Hoef je helemaal niet te wachten.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Ortep schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:50:
Maar wat is het probleem? Je hoeft er toch niet naast te zitten als hij copieert? Ik heb een terabyte schijf gevuld in mijn HDX. Daar was hij bijna 3 dagen mee bezig. Ik heb in de tussentijd oa. gewoon gewerkt, gegeten en geslapen. Als hij daar niet tegen kan had hij maar geen HDX moeten worden. Nadat alles er op stond gaat het alleen nog maar om 'updates' Doe simpelweg een 'move' naar de HDX en vergeet dat het aan de gang is. Het is vanzelf wel een keer klaar
Dat hij een keer klaar is dat snap ik ook wel. Met een 1mbit internet verbinding kan ik ook een download aanzetten en wat anders gaan doen, "het is vanzelf wel een keer klaar", neemt niet weg dat ik een 30mbit abonnement heb omdat ik daar niet zo lang op wil wachten. Ik vind het vrij irritant dat wanneer ik een film heb gedownload ik nu nog eens een half uur kan gaan wachten totdat dat ding op de HDX staat. Dat dit voor jou geen probleem is dat is voor jou natuurlijk prettig, ik heb er echter wel een probleem mee.
Marzman schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:07:
Of de films meteen downloaden op de HDX zelf. Dan duurt het net zo lang (hoewel, ik haal dan 10 mbit ongeveer ipv 6), maar het is niet iets waar je op hoeft te wachten. Het is alleen lastig als je een film wilt kijken en die nog moet downloaden (daarvoor is Divx perfect eigenlijk, heb ook nog een oude SD tv)
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Weet alleen niet of de ftp server in de NMT met site-to-site (fxp) verbindingen overweg kan, moet ik maar eens een keer uit testen. Het probleem is alleen dat ik dan met 100 rar bestandjes van 150mb zit die uitgepakt moeten worden op de NMT. Ik heb zo het gevoel dat hij daar niet bijster snel in is :)
Bart ® schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:35:
Of de film gewoon streamen vanaf de pc waar hij op staat. Hoef je helemaal niet te wachten.
Vandaar mijn vraag en mijn twijfel tussen een NAS of een andere NMT.

[ Voor 6% gewijzigd door IceM op 06-05-2010 16:23 . Reden: typo ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Als ik geen haast heb om een filmpje te kijken en ik ben ff bezig op de PC, dan zet daar een download aan. Om de zoveel tijd pleur ik alles op een USB HD en kopieer de hele zwik met de laptop naar de HDX. Snelheid, ongeveer 25MB/s. Series ed laat ik automatisch op de HDX downloaden. En als ik elders ben, stuur ik soms ook vanaf afstand NZBtje naar de HDX, en neem ik de langzamere downloadsnelheid voor lief.

Maarre, kopieren via USB (computer met USB aan HDX hangen) gaat het snelst!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mijn advies: NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 16:22
Dat zou ook mijn advies zijn. Met een NAS kan je namelijk nog meer leuke dingen doen.

Zelf heb ik een HDX-1000, welke gebruik maakt van een NAS (Synology DS209) voor zijn content.

Zo is de speler die in de huiskamer staat lekker stil (zit geen disk in). Het NAS station verzorgd ook mijn downloads, zodat ik grote bestanden die gedownload worden niet hoef te kopieeren naar verschillende locaties. Alle locaties connecten simpelweg naar de NAS als ze het bestand nodig hebben.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Denk dat ik inderdaad maar voor een NAS oplossing ga. Met xvid films had ik niet veel problemen en fungeerde mijn HDX min of meer ook als een mini NAS. Als de nieuwe HDX ~30MB/s gehaald zou hebben met de nieuwe gbit interface dan was dat een goede oplossing geweest, helaas lijkt dat dus niet het geval te zijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
IceM schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:40:
[...]
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Weet alleen niet of de ftp server in de NMT met site-to-site (fxp) verbindingen overweg kan, moet ik maar eens een keer uit testen. Het probleem is alleen dat ik dan met 100 rar bestandjes van 150mb zit die uitgepakt moeten worden op de NMT. Ik heb zo het gevoel dat hij daar niet bijster snel in is :)
Dat klopt, maar daarvoor geldt hetzelfde. Het gebeurd ook op de achtergrond en je hoeft er niet op te wachten. Series en dergelijke kun je automatisch laten downloaden, ik kijk veel Amerikaanse series. Die komen s'nachts online, worden automatisch gedownload en uitgepakt en staan klaar als ik wakker wordt.

Je kunt trouwens ook films afspelen uit rarbestanden die niet zijn uitgepakt, je hebt daar wel een app voor nodig die ook in de CSI staat. Ik weet zo niet meer welke, ik gebruik hem ook niet meer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Overigens gebruik ik een QNAP TS-459.

Die heeft ook een package voor SABNZBD en torrents en ondersteund DNLA dus de C-200/HDX 1000 herkent hem dan als "Media" source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

IceM schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:40:
Vandaar mijn vraag en mijn twijfel tussen een NAS of een andere NMT.
Nou ja, geen van beiden dus, maar streamen vanaf de pc waar het bestand al op staat :7.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Sorry... dat had ik niet bedacht als mogelijkheid :P

Maar dat kan natuurlijk ook. MOet je alleen je PC aanzetten als je media wil kijken luisteren en een PC gebruikt nu eenmaal meer stroom dan een NAS.

Dus het ligt helemaal aan je kijk/download gedrag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Een pc anderhalf uur aan laten staan voor de duur van een film, dan moet je toch echt heel wat films kijken wil je de kosten van een NAS eruit halen...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier wel erg offtopic gegaan volgens mij ;)

Ik zag dat de HDD compatibality lijst uit de startpost niet meer bestaat, weet iemand of elke WD caviar green HDD werkt in de HDX-1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
Zijn er echt geen mensen die ook te maken hebben met vastlopers met de laatste firmware. tevens gaat het kiezen van een media-source nu ook mega langzaam (lees meer dan 45sec). zou die het netwerk opnieuw aan het scannen zijn of zo? er loopt geen enkele download of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

stean schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:53:
Zijn er echt geen mensen die ook te maken hebben met vastlopers met de laatste firmware. tevens gaat het kiezen van een media-source nu ook mega langzaam (lees meer dan 45sec). zou die het netwerk opnieuw aan het scannen zijn of zo? er loopt geen enkele download of iets dergelijks.
Ik heb dit probleem bij één HDX die ik net teruggekregen heb van reparatie wel. De andere niet. Ik zal vanavond eens checken of het apparaat dat ik teruggekregen heb niet toevallig een andere firmware heeft waar ik niet van op de hoogte was. Ik ging er zelf van uit dat ik hem binnenkort wéér moest opsturen, maar misschiend dat het aan de firmware ligt.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Die dingen zijn soms gewoon tergend traag, zeker als je wat extra aps geinstalleerd hebt. De firmware lijkt me een van de eerste dingen die je controleerd als je een verschil in functionaliteit merkt :p

Ik had vastlopers na ongeveer 20 films afgespeeld te hebben, dit was een geheugenlek dat er bij de laatste firmware uitgehaald is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb die problemen niet, maar ik heb er dan ook geen HD in zitten waarop eventueel de NMT apps kunnen draaien.

Hebben de mensen met problemen dan wel de NMT apps geinstalleerd? Dat is namelijk wel interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Laatst heb ik wat volledige Bluray films gekeken via de HDX1000 (o.a. remuxed versie van Saving Private Ryan). Deze film is 44GB groot en wordt niet lekker afgespeeld op de HDX (via de interne HD). Het beeld loopt erg haperig en het geluid loopt achter. Zijn er meer die dit hebben? Ik ga er daarom (voor nu) vanuit dat de hardware van de HDX1000 niet instaat is films met dergelijke bitrate weer te geven. Is dit juist? Zijn er trouwens NMT's die soortgelijke bestanden wel zonder problemen kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
bluecupra schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:09:
Laatst heb ik wat volledige Bluray films gekeken via de HDX1000 (o.a. remuxed versie van Saving Private Ryan). Deze film is 44GB groot en wordt niet lekker afgespeeld op de HDX (via de interne HD). Het beeld loopt erg haperig en het geluid loopt achter. Zijn er meer die dit hebben? Ik ga er daarom (voor nu) vanuit dat de hardware van de HDX1000 niet instaat is films met dergelijke bitrate weer te geven. Is dit juist? Zijn er trouwens NMT's die soortgelijke bestanden wel zonder problemen kunnen afspelen?
Wellicht is het handig om de bitrate van de BR te checken. Gemiddeld speelt de HDX tot 45-50mbit af. Bij een BR is dit echter uncompressed, in vergelijking met een mkv met x264 encoding.

Nieuwere NMT's zoals de A200 of C200 zouden dat soort bestanden wel prima af moeten kunnen spelen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Na de upgrade van firmware kan ik mijn web interface van NZBget niet meer benaderen. Voorheen kon dat altijd via http://<ip-adres>:9999/NZBget_web/
De usenet client draait. Het ipadres is nog hetzelfde. De .conf lijkt niet veranderd te zijn (mijn logingegevens van eweka staan er nog in...)
Zijn er mensen die hetzelfde hadden na de upgrade, en hebben die een oplossing? :)

edit: ok., laat maar. De poort blijkt weer te zijn veranderd in 8066. Lekker bezig :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cis op 08-05-2010 12:20 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:13
Hmmm, bij mij ook iets vreemds wat ik eigenlijk alleen kan toewijzen aan de laatste firmware.

Op mijn synology staat wat film materiaal, waaronder Criminal Minds.
Vanavond via de HDX in de woonkamer de eerste DVD gestart en de eerste aflevering bekeken.
Vervolgens besloten om vanuit bed verder te kijken, dus zo gezegd zo gedaan...

Echter, waar ik via de HDX in de woonkamer gewoon kan kijken, slaat het beeld van de HDX op de slaapkamer op zwart, om vervolgens nergens meer op te reageren.

Ergens heb ik een vermoeden dat het aan het formaat kán liggen, aangezien de HDX in de slaapkamer ander materiaal wel gewoon afspeeld.

Neemt niet weg, dat de HDX in de woonkamer ( oude firmware ) het bestand probleemloos afspeeld, en de HDX in de slaapkamer ( nieuwe firmware ) vastloopt op precies hetzelfde bestand !

Weet iemand hoe ik de oude firmware weer terug kan zetten, dan ga ik dat eens proberen.
Als daarmee het probleem is opgelost, dan weet ik weer wat meer.......

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Gewoon precies hetzelfde doen als dat je de nieuwe firmware installeert, volgens mij geeft hij dan alleen de melding dat de firmware ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Cis schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:10:
Na de upgrade van firmware kan ik mijn web interface van NZBget niet meer benaderen. Voorheen kon dat altijd via http://<ip-adres>:9999/NZBget_web/
De usenet client draait. Het ipadres is nog hetzelfde. De .conf lijkt niet veranderd te zijn (mijn logingegevens van eweka staan er nog in...)
Zijn er mensen die hetzelfde hadden na de upgrade, en hebben die een oplossing? :)

edit: ok., laat maar. De poort blijkt weer te zijn veranderd in 8066. Lekker bezig :)
De poort is toch altijd 8066? :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Tc-Chub schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:40:
Gewoon precies hetzelfde doen als dat je de nieuwe firmware installeert, volgens mij geeft hij dan alleen de melding dat de firmware ouder is.
O.k dat ben ik nu aan het doen, was een beetje huiverig hiervoor omdat ik niet weet of dit zo maar mogelijk is...

Wellicht een beetje als mosterd na de maaltijd, maar het feit dat de HDX in de woonkamer voorzien is van een interne HD en via HDMI is aangesloten op de LCD TV moet niets uitmaken lijkt me.
De HDX op de slaapkamer heeft geen interne HD en is via AV/Scart aangesloten op m'n CRT TV.

Naar mijn bescheiden mening moet dit niets uitmaken aangezien ik stream vanaf een netwerklocatie ( Synology )

Maar als daar andere gedachtes over zijn hoor ik die graag.

On second thought :
Het gaat om HD materiaal....
Dit wordt via de HDX in de woonkamer doorgezet naar de TV via een HDMI kabel. ( digitaal )
In de slaapkamer gaat het signaal van de HDX via de bekende rood/wit/geel stekkercombinate via een scart stekker m'n TV in ( analoog ? )

Zou dit het kunnen verklaren... ?????

Ben wat dat betreft een enorme noob, heb meer verstand van automaterialen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Eric H op 10-05-2010 21:43 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
rally schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:14:
Ik heb een pre-order besteld van de Bone die (als het mee zit) vandaag zou moeten arriveren.
Onverwachts overigens omdat ik (zoals ondertussen gebruikelijk is bij de diverse fabrikanten) wat vertraging had verwacht.

Vanavond of morgen zal ik wel proberen wat ervaringen te posten. Maar "worst case" hou ik er een 500GB externe HD aan over :P
Inmiddels wat ervaringen? Ik zag op de FP dat je hem binnen had. Videos op youtube ed zijn niet al te indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb een HDX1000 (zonder nieuwste firmware update) met HD erin in mijn woonkamer en een laptop op mijn slaapkamer waarop ik na upgrade vanaf 9.10 sinds kort Ubuntu 10.4 draai.

In het verleden kon ik op mijn laptop video bekijken die op de HDX stond en omgekeerd. Ca een half jaar geleden werkte dit nog maar een richting uit: vanaf mijn laptop kon ik wel de HDX bereiken maar niet omgekeerd omdat de HDX mijn laptop helemaal niet meer zag.
Ik heb dit probleem nooit op kunnen lossen, ook niet na zoeken op internet. Toch was het probleem opeens weg zonder dat ik daar zelf een bijdrage aan had geleverd. Vreemd, maar het was wel een hele opluchting dat..

Nu opeens is het probleem weer terug in een andere vorm. Vanaf mijn laptop kan ik zoals altijd de HDX bereiken, Omgekeerd "ziet" de HDX mijn laptop wel, maar als ik deze aanklik krijg ik de melding dat er geen inhoud is gevonden.

Iemand een idee wat dit voor probeem is en vooral hoe ik het op kan lossen? Simpele dingen als de HDX opnieuw opstarten boden zowel in het verleden als nu geen soelaas. Ook kan ik natuurlijk zo'n video eerst verplaatsen of kopieren naar de HDX, want dan kan ik zo'n video alsnog beneden op mijn tv bekijken. Dat is wel extra moeite en het hoort beter te werken.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11
Louise525 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:12:
Ik heb een HDX1000 (zonder nieuwste firmware update) met HD erin in mijn woonkamer en een laptop op mijn slaapkamer waarop ik na upgrade vanaf 9.10 sinds kort Ubuntu 10.4 draai.

In het verleden kon ik op mijn laptop video bekijken die op de HDX stond en omgekeerd. Ca een half jaar geleden werkte dit nog maar een richting uit: vanaf mijn laptop kon ik wel de HDX bereiken maar niet omgekeerd omdat de HDX mijn laptop helemaal niet meer zag.
Ik heb dit probleem nooit op kunnen lossen, ook niet na zoeken op internet. Toch was het probleem opeens weg zonder dat ik daar zelf een bijdrage aan had geleverd. Vreemd, maar het was wel een hele opluchting dat..

Nu opeens is het probleem weer terug in een andere vorm. Vanaf mijn laptop kan ik zoals altijd de HDX bereiken, Omgekeerd "ziet" de HDX mijn laptop wel, maar als ik deze aanklik krijg ik de melding dat er geen inhoud is gevonden.

Iemand een idee wat dit voor probeem is en vooral hoe ik het op kan lossen? Simpele dingen als de HDX opnieuw opstarten boden zowel in het verleden als nu geen soelaas. Ook kan ik natuurlijk zo'n video eerst verplaatsen of kopieren naar de HDX, want dan kan ik zo'n video alsnog beneden op mijn tv bekijken. Dat is wel extra moeite en het hoort beter te werken.
Heb je wel een map gedeeld op je laptop. Heb je een gebruikersnaam icm wachtwoord op je laptop? Verder heb ik geen verstand van Ubuntu, maar gebruik je smb filesharing?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Appie Heijn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:39:
[...]

Heb je wel een map gedeeld op je laptop. Heb je een gebruikersnaam icm wachtwoord op je laptop? Verder heb ik geen verstand van Ubuntu, maar gebruik je smb filesharing?
Jazeker heb ik een gedeelde map op mijn laptop. Dat is niet veranderd door de Ubuntu-upgrade. En ik gebruik smb filesharing.
Als de HDX om een gebruikersnaam en wachtwoord verlegen zit, vraagt hij daar uit zichzelf om en dat doe hij niet.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Louise525 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:07:
[...]

Jazeker heb ik een gedeelde map op mijn laptop. Dat is niet veranderd door de Ubuntu-upgrade. En ik gebruik smb filesharing.
Als de HDX om een gebruikersnaam en wachtwoord verlegen zit, vraagt hij daar uit zichzelf om en dat doe hij niet.
En je kunt er wel naar connecten vanaf bijvoorbeeld een Windows pc? Als dat niet werkt hoef je niet verder in de HDX te zoeken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Marzman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:32:
[...]

En je kunt er wel naar connecten vanaf bijvoorbeeld een Windows pc? Als dat niet werkt hoef je niet verder in de HDX te zoeken.
Ik heb een windows-pc en deze erbij aangezet. Omdat ik nu toch druk bezig was heb ik nu ook de HDX geupdate (met de nodige moeite omdat de nmt apps alleen vanaf usb konden worden geupdate, maar dit even terzijde).

De resultaten van dit alles hebben de zaken alleen nog maar verder gecompliceerd:
- Ik kon vanaf de HDX wel mijn Windows-pc benaderen (maar dus niet mijn Linux-Ubuntu laptop)
- Ik kan nu niet meer op de gebruikelijke wijze via de tv mijn HDX-HD benaderen; daarvoor moet ik nu eerst naar Workgroup, waarna ik alleen als keuze NFS-servers heb en dan doorklikkend kom ik via het netwerkadres van de HD op de HD
- Ik kan nu nog steeds niet vanaf mijn HDX mijn laptop benaderen, maar veel erger is dat ik nu ook niet meer vanaf mijn laptop de HDX kan benaderen
- Vreemd genoeg kan ik vanaf mijn laptop wel die USB-stick benaderen

Nou breekt mij de klomp!

Inmiddels zou ik nu al blij zijn als ik vanaf mijn laptop de HDX weer zou kunnen benaderen. Iemand een idee hoe ik dat weer voor elkaar zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Je kan toch gewoon zelf het ip een keer intypen? (ook even kijken of dat niet veranderd is) op je Windowsbak en dat aan een driveletter koppelen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 14-09 15:37
bluecupra schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:09:
Via de interne HD wordt Avatar van 43GB zonder problemen afgespeeld op mijn HDX.
En dat is een WD green line exemplaar van 500GB
Ik draai wel niet de laatste nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Marzman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:01:
Je kan toch gewoon zelf het ip een keer intypen? (ook even kijken of dat niet veranderd is) op je Windowsbak en dat aan een driveletter koppelen.
Ik begrijp niet wat je met het bovenstaande bedoelt en wat ik daar wijzer van zou worden.

Ik doe vrijwel niets meer op mijn Windows-pc. Ik ben ongeveer een jaar geleden overgeschakeld naar Ubuntu en met Windows ben ik helemaal klaar, zij het dat ik het voor een paar dingetjes nog nodig heb, waarvoor ik met frisse tegenzin die pc aanzet.eigenlijk wil ik niets (boekhoudprogramma en belastingaangifte).
Ik heb vandaag de pc aangezet om te onderzoeken of mij dat verder zou kunnen helpen met het tot stand brengen van tweezijdige communicatie tussen mijn laptop en de HDX. Volgens mij is het tegendeel het geval.

Mijn belangrijkste doel is, dat ik in de huiskamer via de combinatie HDX-tv video's die op mijn laptop staan kan afspelen en dat ik omgekeerd op mijn laptop op mijn slaapkamer video's die op de HD van de HDX staan kan afspelen. En omdat de HD in mijn HDX aanmerkelijk groter is dan die van mijn laptop (1 TB versus 80 GB) is het handig om regelmatig video's te verplaatsen van laptop naar HDX.

Ik kan er alleen niet achter komen waar het probleem/de problemen zit(ten), ook niet via inet, Omdat zowel de HDX als mijn laptop linux-systemen zijn, vind ik het een echte breinbreker waarom die verbindingen niet goed lopen.
Hoe zou het bijvoorbeeld kunnen komen dat ik vanochtend op mijn laptop de HDX nog kon aankoppelen en nu niet meer????????? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11
Louise525 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:56:
[...]

Ik begrijp niet wat je met het bovenstaande bedoelt en wat ik daar wijzer van zou worden.

Ik doe vrijwel niets meer op mijn Windows-pc. Ik ben ongeveer een jaar geleden overgeschakeld naar Ubuntu en met Windows ben ik helemaal klaar, zij het dat ik het voor een paar dingetjes nog nodig heb, waarvoor ik met frisse tegenzin die pc aanzet.eigenlijk wil ik niets (boekhoudprogramma en belastingaangifte).
Ik heb vandaag de pc aangezet om te onderzoeken of mij dat verder zou kunnen helpen met het tot stand brengen van tweezijdige communicatie tussen mijn laptop en de HDX. Volgens mij is het tegendeel het geval.

Mijn belangrijkste doel is, dat ik in de huiskamer via de combinatie HDX-tv video's die op mijn laptop staan kan afspelen en dat ik omgekeerd op mijn laptop op mijn slaapkamer video's die op de HD van de HDX staan kan afspelen. En omdat de HD in mijn HDX aanmerkelijk groter is dan die van mijn laptop (1 TB versus 80 GB) is het handig om regelmatig video's te verplaatsen van laptop naar HDX.

Ik kan er alleen niet achter komen waar het probleem/de problemen zit(ten), ook niet via inet, Omdat zowel de HDX als mijn laptop linux-systemen zijn, vind ik het een echte breinbreker waarom die verbindingen niet goed lopen.
Hoe zou het bijvoorbeeld kunnen komen dat ik vanochtend op mijn laptop de HDX nog kon aankoppelen en nu niet meer????????? |:(
doe effe in internet explorer "\\ipadresvanjehdx
mogelijk dat je dan weer kan inloggen met bijbehorende inlogggevens
als alternatief is er ook nog ftp

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Eric H schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:34:
[...]

Wellicht een beetje als mosterd na de maaltijd, maar het feit dat de HDX in de woonkamer voorzien is van een interne HD en via HDMI is aangesloten op de LCD TV moet niets uitmaken lijkt me.
De HDX op de slaapkamer heeft geen interne HD en is via AV/Scart aangesloten op m'n CRT TV.

Het gaat om HD materiaal dit wordt via de HDX in de woonkamer doorgezet naar de TV via een HDMI kabel. ( digitaal )
In de slaapkamer gaat het signaal van de HDX via de bekende rood/wit/geel stekkercombinate via een scart stekker m'n TV in ( analoog ? )

Zou dit het kunnen verklaren... ?????
Iemand hier echt geen idee over ?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Appie Heijn schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:26:
[...]

doe effe in internet explorer "\\ipadresvanjehdx
mogelijk dat je dan weer kan inloggen met bijbehorende inlogggevens
als alternatief is er ook nog ftp
De verbindingsproblemen zijn opgelost! Ik heb nu weer tweezijdige verbinding tussen HDX en laptop. *O* *O* *O*
Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen is me niet helemaal duidelijk, want ik heb veel zaken uitgeprobeerd en moest tussen 3 lokaties (woonkamer, slaapkamer en werkkamer) heen en weer lopen.
Ik had mijn pc op de slaapstand staan en nadat ik 'm volledig had afgesloten en mijn laptop opnieuw had opgestart, kreeg ik de HDX weer te zien op mijn laptop.
Eerder al kon ik op de HDX mijn gedeelde muziekmap op de laptop opeens zien. Ik heb vervolgens de rechten voor delen van mijn muziekmap overgenomen voor mijn video-map (dat wil zeggen uitgebreid) en daarna liet deze map zich ook weer zien op mijn tv / HDX.
Met de HDX zelf kan het niets van doen hebben gehad, lijkt me.
Wat de oorzaak betreft denk ik dat het komt door de Ubuntu-upgrade, waardoor misschien toch een paar bestaande instellingen overschreven zijn. Anders zou het Kafka zijn en dat kan in principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik heb voor het eerst sinds ik het ding heb dat iets echt niet afspeelt. Het is een mpeg (lijkt me een van de simpelste dingen om af te spelen :p ) die het prima doet in VLC. Herstarten werkt ook niet, hij blijft gewoon 10 minuten op buffering staan en dan wordt het beeld zwart.

Ik pak wel een andere, maar dit moet het toch eigenlijk gewoon doen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LSdFg87uIsd3Xy5fyssqO760/full.png

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Kijk eens met Mediainfo wat er werkelijk voor spul in zit. Kan best zijn dat de codec niet ondersteunt word.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb heel vaak dat wanneer ik een mkv afspeel, dat het geluid (veelal DTS, via mijn receiver) een halve seconde ff wegvalt. De film zelf loopt wel gewoon door. Dit maak ik zo rond de 8 a 10keer per film mee, ligt aan de speelduur natuurlijk.

iemand een idee hoe dit komt? Het is echt maar een 0,5 seconde en gaat dan gewoon weer verder zonder problemen. Maar ik vind het wel vreemd.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerlofk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06 16:32
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe tv en home cinema aangeschaft en wil nu alles netjes gaan aansluiten in combinatie met een HDX. Mijn vraag is hoe kan ik dit het beste gaan doen.

TV: Sony KDL-40EX402 (4x HDMI, 2x scart, optisch uit)
Home cinema: samsung HT-TZ212 (HDMI, optisch in)
HDX (HDMI, spdif)

Mijn gedachte is om 2 HDMI kabels te gebruiken (tussen TV-home cinema en TV-HDX) en dan nog een optische kabel vanaf de tv naar de homecinema. Gaat deze configuratie werken? Zelf ben ik nog een leek op dit gebied en hopelijk kunnen jullie mij van antwoorden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 20:43

PoweRoy

funky!

gerlofk schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:22:
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe tv en home cinema aangeschaft en wil nu alles netjes gaan aansluiten in combinatie met een HDX. Mijn vraag is hoe kan ik dit het beste gaan doen.

TV: Sony KDL-40EX402 (4x HDMI, 2x scart, optisch uit)
Home cinema: samsung HT-TZ212 (HDMI, optisch in)
HDX (HDMI, spdif)

Mijn gedachte is om 2 HDMI kabels te gebruiken (tussen TV-home cinema en TV-HDX) en dan nog een optische kabel vanaf de tv naar de homecinema. Gaat deze configuratie werken? Zelf ben ik nog een leek op dit gebied en hopelijk kunnen jullie mij van antwoorden voorzien.
Wat wil je bereiken :? Wil je het geluid van een video van de HDX via je home cinema hebben? Geen idee of dit gaat werken, je zou eventueel een omzetter kunnen kopen om van spdif naar optisch te gaan. Geen idee wat hiervan de kosten zijn.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerlofk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06 16:32
Ik wil het geluid van de tv, HDX via de home cinema set hebben. De HDMI kabel tussen de HDX brengt geluid naar de tv. Nu wil ik weten of de tv dit geluid dan ook weer doorstuurt naar de home cinema via een optische kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

gerlofk schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:29:
Ik wil het geluid van de tv, HDX via de home cinema set hebben. De HDMI kabel tussen de HDX brengt geluid naar de tv. Nu wil ik weten of de tv dit geluid dan ook weer doorstuurt naar de home cinema via een optische kabel
Ik snap niet helemaal waarom je het geluid via de tv wil laten gaan. Waarom sluit je de optische kabel niet gewoon rechtstreeks van je HDX naar je versterker aan?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44
Omdat hij waarschijnlijk ook nog het geluid van tv over de home cinema wil laten lopen tijdens het tv kijken. Er zit maar 1 optische ingang op de home cinema.

De configuratie valt of staat met het feit of je TV het optische signaal kan doorlussen. Er zijn maar weinig TV's die dit doen. Sla je gebruiksaanwijzing er eens op na of probeer het uit.

Anders is de enige oplossing het geluid van de HDX rechtstreeks op je home cinema aan te sluiten.

[ Voor 206% gewijzigd door DeOS op 17-05-2010 18:25 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
ben een beetje gaar van dat ding geworden en ben er ook achter als het werkt..... update niet..... :S

heb de hdx geupdate via lan, update gaat prima na de reboot krijg update nmt download alles prima gaat bezig en komt met setup failed vanwege yoursource is not valid.

hier en daar door gelezen je moet het met usb doen. prima ...zo uitgevoerd eerst update van firmware daarna nmt browse naar usb en nee ......... geeft hij aan geen usb device found terwijl ik de firmware update draai vanaf usb........
ikke niet begrijpe. probleem is ik kan niet andere optie schijf formateren doen omdat er data opstaat.....
en kom door niet meer bij date over het netwerk..... iemand een idee?
nee heb geen linux machine hier (meer)staan..
wat me opvalt booten na update duurd langer als voor heen..
maar hellup iemand idee????

zoek en gij zult vinden maar voor andere met het zelfde probleem zie hdx community forum zoek op nmt setup failed source not failed

[ Voor 7% gewijzigd door leosand op 17-05-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Bart ® schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:58:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom je het geluid via de tv wil laten gaan. Waarom sluit je de optische kabel niet gewoon rechtstreeks van je HDX naar je versterker aan?
HDX kan geen optisch, alleen digitaal via coax: SPDIF
De TV/home cinema kan waarschijnlijk alleen optical: TOSLINK

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
PoweRoy schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:39:
[...]

Op de HDX-1000 zit zowel optisch als coaxiaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdx1080.com/images/hdx1000-back.gif
Audio/Video outputs
Gold plated HDMI v1.3a (up to 1080p)
Gold plated Component Video (up to 1080p)
Gold plated Composite Video
Gold plated Stereo Analog Audio
Gold plated S/PDIF Coaxial Digital Audio
Optical Digital Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

PoweRoy schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:39:
[...]
Moet hier toch even een kleine correctie maken:

SPDIF is het protocol/taal/afspraak wat gebruikt wordt tussen twee apparaten.
TOSLINK of COAXIAAL is de fysieke laag welke gebruikt wordt om de gegevens van het ene apparaat naar het andere apparaat te transporteren.

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:13:
Ik heb heel vaak dat wanneer ik een mkv afspeel, dat het geluid (veelal DTS, via mijn receiver) een halve seconde ff wegvalt. De film zelf loopt wel gewoon door. Dit maak ik zo rond de 8 a 10keer per film mee, ligt aan de speelduur natuurlijk.

iemand een idee hoe dit komt? Het is echt maar een 0,5 seconde en gaat dan gewoon weer verder zonder problemen. Maar ik vind het wel vreemd.

Iemand?
anyone? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
misschien hier maar eens in de gaten houden
http://www.hdxforum.com/viewtopic.php?f=24&t=2934

vraag
ik heb een torrent aangezet en data komt in de map downloads nu wil ik het daar verwijderen maar ik krijg een error omdat ik niet genoeg rechten heb
ik doe dit via verkenner en heb http:\ipnr:8088 geprobeerd maar krijg het niet eraf
iemand idee?

[ Voor 36% gewijzigd door leosand op 18-05-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

leosand schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:44:
[...]

misschien hier maar eens in de gaten houden
http://www.hdxforum.com/viewtopic.php?f=24&t=2934

vraag
ik heb een torrent aangezet en data komt in de map downloads nu wil ik het daar verwijderen maar ik krijg een error omdat ik niet genoeg rechten heb
ik doe dit via verkenner en heb http:\ipnr:8088 geprobeerd maar krijg het niet eraf
iemand idee?
probeer het eens via een ftp sessie te doen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Lizard schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:48:
[...]

Op de HDX-1000 zit zowel optisch als coaxiaal:

[afbeelding]

[...]
whups vergeet dus. Ik heb zelf coaxiaal. Zal wel geweest zijn omdat de receiver van mij alleen via coax kon.
The Adder schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:33:
[...]

Moet hier toch even een kleine correctie maken:

SPDIF is het protocol/taal/afspraak wat gebruikt wordt tussen twee apparaten.
TOSLINK of COAXIAAL is de fysieke laag welke gebruikt wordt om de gegevens van het ene apparaat naar het andere apparaat te transporteren.
Weer wat geleerd :) Is de plug van die coaxiaal een normale RCA plug?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
PoweRoy schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:21:
[...]

whups vergeet dus. Ik heb zelf coaxiaal. Zal wel geweest zijn omdat de receiver van mij alleen via coax kon.

[...]

Weer wat geleerd :) Is de plug van die coaxiaal een normale RCA plug?
Klopt, dat is een normale tulp plug.

Trouwens, dit project ziet er ook veelbelovend uit:
[XBMC] A Port By ejp. They Said It Couldn't Be Done. *PRIVATE BETA* *INVITE ONLY* *PROGRESS TUESDAYS*

Komt er in het kort op neer dat XBMC naar de NMT geport is.

Ik kan niet wachten totdat er een public beta komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
ziet er goed uit, als de xbox fullhd aan kon had ik hem nooit ingeruild voor een hdx1000. xbmc is echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Dat ziet er inderdaad zeer veel belovend uit! Ik ga het in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort een Windows Server 2008 R2 met daarop DHCP en DNS. Alles werkt zonder problemen, alle pc's in huis krijgen netjes een ip en kunnen alle share's inzien. Dit werkt alleen niet op mijn HDX-1000 mediabox.

het tekentje in de DHCP snap-in lease van Windows blijft ook op standaard staan. Wel krijg mijn HDX-1000 netjes een ip en ik kan zelfs pingen van computer naar mediabox, maar de mediabox kan dus geen workgroups zien (ik heb er overigens maar één :)).

mijn HDX-1000 is zonder harddisk, als ik mijn DHCP server uitzet van Windows Server en die van mijn Linksys router weer aanzet werken de share's weer op mijn mediabox.

iemand een idee? :|

EDIT:
Het is opgelost! nadat ik al mijn routers plus dhcp server tijdelijk uit had gezet. waarschijnlijk werden er nog
oudere dhcp gegevens onthouden ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb sinds vandaag een netgear nas gekocht en ben nu alles aan configureren.

Ik gebruikte op mijn pc waarvandaan ik alle films streamde naar mijn hdx met de yamj jukebox.

Nu wil ik de jukebox ook op de nas laten werken maar het lukt mij tot heden nog niet.
Iemand een idee of dit uberhaupt wel mogelijk is? zo niet, is er dan een andere jukebox die dat wel kan?

Wanneer ik yamj draai op de nas krijg ik deze melding:

'\\NAS-55-F8-E4\c\media\YAMJ'
CMD.EXE is gestart met het pad hierboven als actieve map. UNC-paden worden
niet ondersteund. De standaardinstelling is de Windows-map. Deze wordt nu
gebruikt.
\\ wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
moviejukebox wordt niet herkend als een interne
Druk op een toets om door te gaan. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Probeer ipv de naam het ip van je NAS te gebruiken!
'\\192.168.x.x\c\media\YAMJ'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 10:59
ik heb de bepaalde map waar ik een jukebox van wilde maken gekoppeld als netwerkmap. in yamj toen deze map aangegeven als waar hij de scan op moet uitvoeren. werkt perfect!

voor de anderen: zelf ben ik een grote gebruiker van de HDX-1000. Ik heb hem een aantal maanden geleden in huis gehaald en wil niets anders meer. in combi met mijn NAS van 4,2 TB en mijn filmcollectie / series maak ik dagelijks gebruik van het ding. Vooral omdat het zo makkelijk werkt in combi met de rest. filmpje binnen, 2 minuten later kijk ik hem op mijn tv :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik heb inmiddels naar volle tevredenheid Oversight draaien. Vergelijkmaar met YAMJ, echter scant hij pro actief op nieuwe movies/series en kan je ze bijvoorbeeld ook als gezien markeren. Houdt het bijhouden van wat je wel / niet gezien hebt een stuk eenvoudiger. Draait volledig op je media speler, geen verdere PC nodig om te scannen oid. Tevens simpelweg te installeren via de CSI via de FTP. Benaderbaar via een webgui waarna na wat simpele instellingen zoals het opgeven van een path je hele collectie geindexeerd wordt.

http://code.google.com/p/oversight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Oppie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:09:
Ik heb inmiddels naar volle tevredenheid Oversight draaien. Vergelijkmaar met YAMJ, echter scant hij pro actief op nieuwe movies/series en kan je ze bijvoorbeeld ook als gezien markeren. Houdt het bijhouden van wat je wel / niet gezien hebt een stuk eenvoudiger. Draait volledig op je media speler, geen verdere PC nodig om te scannen oid. Tevens simpelweg te installeren via de CSI via de FTP. Benaderbaar via een webgui waarna na wat simpele instellingen zoals het opgeven van een path je hele collectie geindexeerd wordt.

http://code.google.com/p/oversight/
kun je dit dan gebruiken met bestaande data op je nmt?
dan is dit miss wel wat ik al lang zoek, omdat deze aangeeft wat je hebt gezien.
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ja dat kan, of je nou je data op een interne HD of op een NAS hebt staan. Kwestie van het goede pad invoeren via de webgui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb ook een NAS en in mijn Network Share heb ik "Video" toegevoegd naar de map met films op mijn NAS. Als ik "Video" toevoeg aan "scan_paths" en ik voer een scan uit, kan Oversight niets vinden. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb de Wiki al bekeken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
timovd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:23:
Ik heb ook een NAS en in mijn Network Share heb ik "Video" toegevoegd naar de map met films op mijn NAS. Als ik "Video" toevoeg aan "scan_paths" en ik voer een scan uit, kan Oversight niets vinden. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb de Wiki al bekeken.
Je gebruikt de sharenaam die je op je mediatank hebt ingesteld. Als dat video is dan vul je video in. Zonder / of wat dan ook. Die share moet dan uiteraard wel benaderbaar zijn via source in je mediatank menu. Ik heb zelf een share genaamd media met daarin submappen movies en TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben sinds kort de eigenaar van een HDX-1000. Nu ben ik redelijk tevreden, maar zit ik met één issue dat de user experience wat mij betreft kan breken of maken:

Het doorspoelen of pauzeren van XviD AVI bestanden zorgt ervoor dat audio en video niet meer synchroon lopen. Dit is niet te verhelpen door te skippen (2x of meer pijltje naar rechts) of opnieuw te pauzeren, maar alleen door te ejecten en opnieuw bij 0:00:00 te beginnen met afspelen.

Aangezien een groot deel van de animeseries die ik kijk in dit formaat gedistribueerd worden ben ik erg benieuwd naar een oplossing. Ik heb afgelopen week de firmware up-to-date gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
@ Thrackan met bleach en naruto heb ik dit issue ook inderdaad al enige tijd. Geen flauw idee waardoor het komt.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Thrackan schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:40:
Ik ben sinds kort de eigenaar van een HDX-1000. Nu ben ik redelijk tevreden, maar zit ik met één issue dat de user experience wat mij betreft kan breken of maken:

Het doorspoelen of pauzeren van XviD AVI bestanden zorgt ervoor dat audio en video niet meer synchroon lopen. Dit is niet te verhelpen door te skippen (2x of meer pijltje naar rechts) of opnieuw te pauzeren, maar alleen door te ejecten en opnieuw bij 0:00:00 te beginnen met afspelen.

Aangezien een groot deel van de animeseries die ik kijk in dit formaat gedistribueerd worden ben ik erg benieuwd naar een oplossing. Ik heb afgelopen week de firmware up-to-date gebracht.
Komt het ook niet na een tijdje weer goed? Het is "normaal" dat het even asynchroom loopt maar de meeste video's hebben wel punten waar het geluid en het beeld weer synchroom gaan lopen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

punisher007 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:49:
@ Thrackan met bleach en naruto heb ik dit issue ook inderdaad al enige tijd. Geen flauw idee waardoor het komt.
Klopt, maar ook bij andere AVI XviD releases (niet per sé anime zelfs) gebeurt dit. Mkv, MP4, DVD gaat allemaal lekker, maar AVI niet.
Marzman schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:12:
[...]

Komt het ook niet na een tijdje weer goed? Het is "normaal" dat het even asynchroom loopt maar de meeste video's hebben wel punten waar het geluid en het beeld weer synchroom gaan lopen.
Helaas, maar het loopt ook niet een fractie van een seconde naast elkaar (daar kan ik nog mee leven). Eerder 5 seconden of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb sinds vandaag even mijn pc van Windows 7 voorzien, ipv XP.

Nu krijg ik de melding bij YAMJ:

java wordt niet herkend als een interne

Kan YAMJ niet met Windows 7 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
vwtune schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:37:
Ik heb sinds vandaag even mijn pc van Windows 7 voorzien, ipv XP.

Nu krijg ik de melding bij YAMJ:

java wordt niet herkend als een interne

Kan YAMJ niet met Windows 7 draaien?
Volgens mij was stap 1 van de YAMJ installtie om java te installeren: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Oppie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:41:
[...]

Volgens mij was stap 1 van de YAMJ installtie om java te installeren: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall
stupid.... het werkt idd nu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DJ Randall schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:11:
Probeer ipv de naam het ip van je NAS te gebruiken!
'\\192.168.x.x\c\media\YAMJ'
helaas, dit mocht ook niet baten.

Ik krijg YAMJ op de nas gewoon niet aan de praat. blijf maar de zelfde meldingen krijgen;

'\\Nas-55-f8-e4\nasmovies\YAMJ'
CMD.EXE is gestart met het pad hierboven als actieve map. UNC-paden worden
niet ondersteund. De standaardinstelling is de Windows-map. Deze wordt nu
gebruikt.
\\ wordt niet herkend als een interne
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
moviejukebox wordt niet herkend als een interne

in de gui config tool heb ik trouwens wel :\\Nas-55-f8-e4\nasmovies\YAMJ' veranderd in \\ipadres\ nasmovies\yamj

maar toch geeft ie bij de foutmelding: \\Nas-55-f8-e4\nasmovies\YAMJ'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Doe eens een volledige reinstall volgens de guide die ik gaf. Overigens moet je via explorer uiteraard wel de desbetreffende map/nas kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Oppie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:30:
Doe eens een volledige reinstall volgens de guide die ik gaf. Overigens moet je via explorer uiteraard wel de desbetreffende map/nas kunnen benaderen.
via het netwerk en explorer kan ik hem gewoon bereiken zonder problemen.

Wanneer ik YAMJ nu draai via de pc en hij scant de files op de nas, dat gaat goed. hij zet dan keurig de index file en jukebox map op de nas waar ik het wil.

maar wanneer ik YAMJ volledig op de nas wil laten lopen, dus zonder tussenkomst van een pc, dan gaat het niet goed en krijg ik die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39
Vraagje: ik heb sinds 1 week de HDX1000. Deze wil ik graag verbinden met mijn PC. Heeft iemand een goede handleiding die mij hierbij kan helpen?

Ik heb neem ik aan een LAN-kabel nodig, maargoed, wat nog meer ed....
Heb al wat zitten zoeken, maar helaas zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Beste MaStar,

UTP kabel aansluiten.

IP HDX-1000 opschrijven

In je HDX een wachtwoord aan maken (deze is standaard 1234)

In je HDX een gebruikersnaam aanmaken (deze is als het goed is NMT)

Vervolgens download je Filezilla op je pc en instaleer deze vervolgens

Dan vul je in fileZilla het ip van je HDX in
User(gebruiker) ftpuser
en dan je wachtwoordt (1234 standaard)

dan maak je verbinding en de rest wijst zich in principe vanzelf.

En anders zijn er op youtube heel wat filmpjes over te vinden.

Succes

Ps dit is alleen als er een HDD inzit.

Zonder HDD moet je op je pc een werkgroep aan maken. Dan geef je op je pc aan welke mappen je wilt delen. Dan ga je met je HDX de werkgroep zoeken en vervolgens kun je de gedeelde mappen kiezen.
het is misschien wel verstandig om even je firewall uit te zetten op je pc. Dit kan ervoor zorgen dat je HDX je pc niet ziet.

[ Voor 25% gewijzigd door Ilja Meijer op 30-05-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39
Kijk, daar heb ik wat aan. Ik zal ook eens op youtube kijken.
Ik heb geen HD in mijn HD. Globale stappen zijn dus:

- netwerk/LAN kabel van de PC naar HDX?
- Netwerkgroep op PC maken?
- netwerkgroep zoeken op HDX.

Zoiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
MaStar schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:44:
Kijk, daar heb ik wat aan. Ik zal ook eens op youtube kijken.
Ik heb geen HD in mijn HD. Globale stappen zijn dus:

- netwerk/LAN kabel van de PC naar HDX?
- Netwerkgroep op PC maken?
- netwerkgroep zoeken op HDX.

Zoiets? :)
Belangrijk is wel dat je op je pc aangeeft welke mappen je wilt gaan delen.
Je kunt het ook aan WMP (win mediaplayer) koppelen, maar daar heb ik alleen slechte ervaringen mee gehad.
Pagina: 1 ... 27 ... 38 Laatste