Iemand nieuwe UMC al werkend? ik kan het bestand umc.phf nergens openen. Hij staat wel gewoon op mijn HDD. Maar ik zou niet weten hoe ik hem moet openen.
Mijn ethernetpoort heeft het vandaag begeven.. moet-ie alweer terug (eerder was de SATA controller kaduuk). De degelijkheid valt me toch vies tegen. Van buiten lijkt hij er zo robuust uit te zien..
Hopelijk gaat het niet weer 5 maand duren voor ik hem weer krijg.
Hopelijk gaat het niet weer 5 maand duren voor ik hem weer krijg.
Waar moet hij dan eigenlijk heen? De VS of China?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb ook net een hdx 1000 gekocht. Ben er nu mee aan het stoeien. Nu vraag ik mij af of ik ook youtube filmpjes aan de praat kan krijgen. De trailers van Apple krijg ik ook niet aan de praat. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik zou kunnen doen?
Youtube is jammer genoeg geblokkeerd voor mediaspelers. Zoek even bij tweakers in de nieuwsberichten daar staat het ergens tussen (nu geen tijd om voor je te zoeken)
YouTube lite werkt wel gewoon.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Het staat niet meer bij de mediaportal, maar nog wel gewoon bij de nieuwe services of de services die ooit iets gewonnen hebben ofzo. Het is puur om Google happy te maken dat ze dat verwijderd hebben, officieus staat het er nog gewoon en je kan het natuurlijk ook zelf toevoegen als service.Tc-Chub schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:00:
Youtube is jammer genoeg geblokkeerd voor mediaspelers. Zoek even bij tweakers in de nieuwsberichten daar staat het ergens tussen (nu geen tijd om voor je te zoeken)
Wat is Google TV trouwens? Hebben we daar iets aan met de NMT?
De trailers van Apple staat trouwens een linkje voor in de CSI dus die kan je op die manier toevoegen als webservice. Heb het verder niet geprobeerd, maar dingen die niet meer werken worden er wel uitgehaald dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 09-04-2010 19:23 ]
/▌
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:52:
Iemand nieuwe UMC al werkend? ik kan het bestand umc.phf nergens openen. Hij staat wel gewoon op mijn HDD. Maar ik zou niet weten hoe ik hem moet openen.
Is het mogelijk om zonder een interne harde schijf te werken?
Ik heb namelijk een externe usb-schijf en ik zou daar graag aan kunnen via het ethernet slot van dit toestel. Werkt dit ook als een soort NAS voor externe schijven?
Ik heb namelijk een externe usb-schijf en ik zou daar graag aan kunnen via het ethernet slot van dit toestel. Werkt dit ook als een soort NAS voor externe schijven?
Voor de geinteresseerden: http://www.1dayfly.nl
Alleen vandaag: €129,- incl BTW
[ Voor 26% gewijzigd door JBS op 12-04-2010 12:28 ]
Ik heb een vraag, op onedayfly is dit ding dus redelijk goedkoop
, qua formaten kan ik hier alles mee afspelen ?
Ik heb verder qua codecs niet heel veel verstand dus vandaar mijn vraag
. Ik kijk eigenlijk alleen Full HD materiaal en dan vrijwel alle codecs/containers volgens mij
, varieren van MKV tot 1 op 1 ingescande Blu Ray Discs, kan deze het allemaal afspelen ?
Ik heb verder qua codecs niet heel veel verstand dus vandaar mijn vraag
gewoon nee.
Externe hd's die aangesloten zijn op de HDX kan je benaderen via de verkenner mits de samba/NAS service aanstaat.bulbanos schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:25:
Is het mogelijk om zonder een interne harde schijf te werken?
bijna wel. Sommige AVI's doen bij mij wel eens moeilijk. Filmpjes van mijn MD80 werken bijvoorbeeld niet...SanderPS3 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:29:
Ik heb een vraag, op onedayfly is dit ding dus redelijk goedkoop, qua formaten kan ik hier alles mee afspelen ?
Ik heb verder qua codecs niet heel veel verstand dus vandaar mijn vraag. Ik kijk eigenlijk alleen Full HD materiaal en dan vrijwel alle codecs/containers volgens mij
, varieren van MKV tot 1 op 1 ingescande Blu Ray Discs, kan deze het allemaal afspelen ?
[ Voor 39% gewijzigd door willy1986 op 12-04-2010 12:46 ]
Verwijderd
AVCHD gaat niet lukken, en 1 op 1 ingescande Blu-Ray ook niet. Voor de rest pakt ie eigenlijk alles.SanderPS3 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:29:
Ik heb een vraag, op onedayfly is dit ding dus redelijk goedkoop, qua formaten kan ik hier alles mee afspelen ?
Ik heb verder qua codecs niet heel veel verstand dus vandaar mijn vraag. Ik kijk eigenlijk alleen Full HD materiaal en dan vrijwel alle codecs/containers volgens mij
Het ding is EOL daarom is hij goedkoopSanderPS3 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:29:
/▌
En waar staat die samba service dan wel geinstalleerd als er geen interne schijf inzit?willy1986 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:44:
[...]
Externe hd's die aangesloten zijn op de HDX kan je benaderen via de verkenner mits de samba/NAS service aanstaat.
Komt die dan op de externe? En moet je die daarvoor eerst formatteren?
[ Voor 10% gewijzigd door bulbanos op 12-04-2010 12:55 ]
Voor de mensen die meelezen met het topic en nog aan het twijfelen zijn over de aanschaf:
http://www.1dayfly.nl/
Dagaanbieding, € 129,-!
Spuit 11
Dagaanbieding, € 129,-!
Spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door Sjoerten op 12-04-2010 16:02 ]
"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"
kijk nog eens goedSjoerten schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:38:
Voor de mensen die meelezen met het topic en nog aan het twijfelen zijn over de aanschaf:
Dagaanbieding, € 129,-!

? leg uit ?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
@Sjoerten @Sc0rPi0N
Spuit11 dusJBS schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:27:
Voor de geinteresseerden: http://www.1dayfly.nl
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ahha
Ik had niet teruggescrolled dus ik ging al kijken wat er mis was
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Vind het wel jammer dat RTL nog steeds die *(%#@) DRM beveiliging heeft, anders is dat ding ideaal voor Uitzending gemist.
vandaag nieuwe firmware uit
http://www.hdx1080.com/do...-17-100317-15-hdd-403-000
Release Date : 12 APRIL 2010
Firmware Version : 01-17-100317-15-HDD-403-000
Release Note :
1. Requires NMT apps 00-17-091216-15-HDD-403
2. Fixed file copy over 4GB from FAT filesystem will hang
3. Added show % during for firmware update download
4. New Transmission BT client 1.75 (need new NMT app installed)
5. Added trickmode (pause, FF, volume) for RTSP, where applicable
6. Add special characters handling for WiFi SSID
7. Added Shoutcast Internet radio
8. Fixed NFS cannot read some folders when root level contain many folders
9. Fixed colorspace for SD/HD file playback
10. Fixed IDX/SUB data decoding error causing garbled rendering with certain files
11. Fixed: IDX/SUB with multiple languages
Release Note :
10. Fixed IDX/SUB data decoding error causing garbled rendering with certain files
Dit is een relaxte firmware als je die microchange site met uitzending gemist gebruiktdamluc schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:16:
Release Note :
/▌
bedankt! Tis tijd om mn HDX eens te updaten, hopelijk is dit niet de laatste firmware update en komen er nog andere uit!damluc schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:16:
Zeker issue nr 2 - filecopy over USB moet gefixed worden.
[ Voor 6% gewijzigd door FloRadix op 12-04-2010 19:31 ]
Wat is "EOL"?Marzman schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:48:
[...]
Het ding is EOL daarom is hij goedkoopMaar qua formaten speelt hij bijna alles af (nieuwere Syabas spelers hebben vooral een snellere CPU voor een mooiere interface en ik geloof dat de nieuwe chip wat meer netwerkprotocollen ondersteund om te streamen)
End Of Life
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Weet er iemand ofdat hij werkt met deze schijf :
http://www.westerndigital.../products.asp?driveid=773
Als je googlet op "hdx-1000 harddisk compatibility" is de eerste link al een clue. jouw type staat er niet bij, maar de meeste WD's leveren geen problemen op, itt Hitachi.cumme schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:20:
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Via de update functie kan mijn hdx deze update niet vinden. Of komt tie in de komende dagen wel beschikbaar?damluc schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:16:
Release Note :
Dat had ik wel gezien, maar ik wou eigenlijk bedoelen ofdat iemand die al getest had ? Maar als jij zegt dat WD's geen problemen geven, ga ik deze erin steken.page404 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:15:
[...]
Als je googlet op "hdx-1000 harddisk compatibility" is de eerste link al een clue. jouw type staat er niet bij, maar de meeste WD's leveren geen problemen op, itt Hitachi.
download de firmware bestand, kopieer ze naar een usb stick & start de update vanuit de HDX door te surften naar het html bestand, werkt beter & stabieler.raven22 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:08:
[...]
Via de update functie kan mijn hdx deze update niet vinden. Of komt tie in de komende dagen wel beschikbaar?
Ik vraag me af hoe een firmware update via de ene weg "beter" kan werken... het werkt of het werkt niet
No production networks were harmed during this posting
Kan iemand mogelijk al wat ervaringen delen m.b.t. de nieuwe Firmware?
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Ik heb de mijne eergisteren geupdate. Geen problemen in ieder geval.DaTiezl schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:38:
Kan iemand mogelijk al wat ervaringen delen m.b.t. de nieuwe Firmware?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
hoe kan ik browsen naar de firmware file op de usbstick? hele wiki op hun site al doorgespit. Ben ik nu achterlijk.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Je moet het omdraaien, kiezen voor updaten in de setup en daar kiezen voor usb.Audi_S2 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:33:
hoe kan ik browsen naar de firmware file op de usbstick? hele wiki op hun site al doorgespit. Ben ik nu achterlijk.
/▌
Doh! Bovenste usb werkt niet. In de onderste vindt hij hem wel. Hij is nu aan het updaten.Marzman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:40:
[...]
Je moet het omdraaien, kiezen voor updaten in de setup en daar kiezen voor usb.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Ik ben sinds vandaag een hoop webservices kwijt (heb er het ene moment 5 en het andere moment 7) en de FTP app lijkt niet meer te werken. Nu dacht ik hem te resetten maar via het menu reset hij wat dingen voor het beeld alleen volgens mij en via de CSI kan het wel wat grondiger maar dat werkt via FTP en dus niet.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad en hoe is het op te lossen?
Heeft iemand dit ook wel eens gehad en hoe is het op te lossen?
/▌
Kan ik helaas niets over zeggen. Maar welke webservices gebruik je als ik vragen mag? Afgezien van uzg heb ik niets interessants kunnen vinden namelijk....
B.S.U.R.
uzg vooral en journaal 24 had ik een link naar, heb hem nu maar tijdelijk in een htmlbestandje als link gezet omdat ik geen zin heb het in te typen met de afstandsbediening en het zo vaag werkt dat ik me afvraag of het zou blijven.
Maar bijna alles werkt met FTP ook PCHuploader en de Community Installer dus dat is best iritant. Ik moet nu nzb bestanden via samba kopieren van mijn Firefox downloadfolder naar de nzb folder op de NMT.
Maar bijna alles werkt met FTP ook PCHuploader en de Community Installer dus dat is best iritant. Ik moet nu nzb bestanden via samba kopieren van mijn Firefox downloadfolder naar de nzb folder op de NMT.
/▌
Hmm, vreemd idd.
Overigens gebruikte ik gewoon een draadloos toetsenbord voor het invoeren van zaken. Maar deze lijkt ook niet meer ondersteund te worden met de nieuwe firmware....
Overigens gebruikte ik gewoon een draadloos toetsenbord voor het invoeren van zaken. Maar deze lijkt ook niet meer ondersteund te worden met de nieuwe firmware....

B.S.U.R.
Raar dat als je met de HDX1000 online checked of er een update is, dat je dan de melding krijgt dat ik de meest recente update heb, terwijl dat niet zo isdamluc schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:16:
Release Note :

Zal denk ik nog even duren voordat alles bijgewerkt is. Daarnaast denk ik dat ze de update wat willen spreiden om de drukte..webmail schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:05:
[...]
Raar dat als je met de HDX1000 online checked of er een update is, dat je dan de melding krijgt dat ik de meest recente update heb, terwijl dat niet zo is
Er zat in de RC1 een bug in de updatefunctie. Misschien is die er terug ingeslopen.webmail schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:05:
[...]
Raar dat als je met de HDX1000 online checked of er een update is, dat je dan de melding krijgt dat ik de meest recente update heb, terwijl dat niet zo is
/▌
Ik heb de meest recente update, en krijg de melding dat ik een update kan downloaden (die vervolgens mislukt). Het vreemde is dat mijn HDX1000 als meest recente versie '50-17-100317-15-HDD-402-000' terwijl die niet eens op de hdx1080-site staat. Maar goed.webmail schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:05:
[...]
Anyway, mijn usb-toetsenbord doet het nu wel na een herstart. Maar de WiFi-performance is nog slechter dan eerst. Maar goed, dat is van onbruikbaar naar nòg onbruikbaarder gegaan...
B.S.U.R.
Bij mij werkte de update alleen via usb, ook de nmt applicaties lieten zich alleen via usb installeren.RaJitsu schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:08:
[...]
Ik heb de meest recente update, en krijg de melding dat ik een update kan downloaden (die vervolgens mislukt). Het vreemde is dat mijn HDX1000 als meest recente versie '50-17-100317-15-HDD-402-000' terwijl die niet eens op de hdx1080-site staat. Maar goed.
Anyway, mijn usb-toetsenbord doet het nu wel na een herstart. Maar de WiFi-performance is nog slechter dan eerst. Maar goed, dat is van onbruikbaar naar nòg onbruikbaarder gegaan...
Toen ik na een firmware update via usb een update van de nmt applicaties via internet probeerde te installeren mislukte het constant, lukte dus alleen via usb.
Deze werkt dus!cumme schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:20:
Ik wordt gek.... ( nou ja, worden... :-) )
Aangezien ik het zat werd dat ik mijn PC aan moest laten staan als ik films wilde streamen die daarop stonden, heb ik besloten om een NAS te kopen.
Mijn keuze is gevallen op een Synology DS109j ( vraag me niet waarom, maar ik hoorde goede verhalen over Synology )
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Toen de harde schijf die nu in de DS109j zit, nog in mijn desktop pc zat, kon ik via de HDX alles afspelen ( .img, .iso en vob bestanden )
Diezelfde HD is nu in de DS109j gegaan en ik heb de films overgezet naar de DS109j.
Als ik nu via de HDX naar de Video map ga van de DS109j zie ik netjes alle mappen van films en series die ik er op heb gezet.
Als ik een film selecteer die bestaat uit .vob bestanden kan ik deze ook afspelen.
Echterrrrrr als ik een map selecteer waarin een .img of .iso bestand zit dan geeft de HDX de melding "geen inhoud gevonden"
Wat kan hier aan de hand zijn ???
Kleine update :
[\schaam modus aan] i kwam er zojuist achter dat ik nog een firmware update of 10 achterliep.....
heb dus eerst maar eens een flinke update gedaan en hij ( de DS109j ) is nu bezig met het herindexeren van de media bestanden....
In een van de release notes kwam ook deze zin voor : ◦Supports more video formats, including MKV, TS, M2TS, M2T, MTS, M4V, 3GP, 3G2, QT, SWF, DVR-MS, MOV, TRP, TP and ISO.
OEPS !!!
[schaam modus uit\]
Aangezien ik het zat werd dat ik mijn PC aan moest laten staan als ik films wilde streamen die daarop stonden, heb ik besloten om een NAS te kopen.
Mijn keuze is gevallen op een Synology DS109j ( vraag me niet waarom, maar ik hoorde goede verhalen over Synology )
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Toen de harde schijf die nu in de DS109j zit, nog in mijn desktop pc zat, kon ik via de HDX alles afspelen ( .img, .iso en vob bestanden )
Diezelfde HD is nu in de DS109j gegaan en ik heb de films overgezet naar de DS109j.
Als ik nu via de HDX naar de Video map ga van de DS109j zie ik netjes alle mappen van films en series die ik er op heb gezet.
Als ik een film selecteer die bestaat uit .vob bestanden kan ik deze ook afspelen.
Echterrrrrr als ik een map selecteer waarin een .img of .iso bestand zit dan geeft de HDX de melding "geen inhoud gevonden"
Wat kan hier aan de hand zijn ???
Kleine update :
[\schaam modus aan] i kwam er zojuist achter dat ik nog een firmware update of 10 achterliep.....

In een van de release notes kwam ook deze zin voor : ◦Supports more video formats, including MKV, TS, M2TS, M2T, MTS, M4V, 3GP, 3G2, QT, SWF, DVR-MS, MOV, TRP, TP and ISO.
OEPS !!!
[schaam modus uit\]
[ Voor 19% gewijzigd door Eric H op 16-04-2010 22:16 ]
Eric, Signing off !!
Wanneer ik mp3tjes in een bepaalde map wil afspelen, kan dat alleen via de OK button en niet meer via play, dit vind ik erg irri want nu moet ik bij elk nummer op OK drukken.
Iemand een idee hoe dit komt?
Iemand een idee hoe dit komt?
Ik speel eigenlijk alleen mp3's af met MPD. Dan heb je veel meer mogelijkheden met playlists en kan je tv uit blijven staan.
/▌
@Vwtune, nieuwe firmware geinstalleerd misschien?
ehh 3 weken geleden maar toen deed ie het gewoon nog prima.
Ligt het aan de firmware dan?
Zet hem eens uit en aanvwtune schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:38:
ehh 3 weken geleden maar toen deed ie het gewoon nog prima.
/▌
Nou, de firmware update heeft dus niet geholpen ( die van de Synology )
Ik puzzel lekker verder....
Eric, Signing off !!
Hoe connect je naar je NAS? Via de ingebouwde mediaserver of via smb shares? Als je het laatste nog niet doet zou ik dat zeker proberen.Eric H schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:22:
Nou, de firmware update heeft dus niet geholpen ( die van de Synology )
Hoi allemaal.
Ik had even een vraag over de HDX1000, ik heb deze nu een aantal maanden en heb nooit playback problemen gehad met MKV's.
Sindskort ben ik er achter gekomen dat de HDX ook M2TS files kan afspelen. Heel mooi natuurlijk
maar nu komen de problemen om de hoek kijken. Ik heb animatie films (Monsters Inc bijv.) Die blijft maar stotteren, zowel beeld als geluid. Speel ik deze af op mn PC dan is er niks aan de hand.....
Ik heb die M2TS op de HDD gezet (om het netwerk uit te sluiten) van de HDX en het stotteren blijft aanhouden. Betekend dit dat deze file te zwaar is voor de HDX1000? zoja, zou bijv de PH C-200 hier geen probleem mee hebben (aangezien die wel BR ondersteund)
Ik had even een vraag over de HDX1000, ik heb deze nu een aantal maanden en heb nooit playback problemen gehad met MKV's.
Sindskort ben ik er achter gekomen dat de HDX ook M2TS files kan afspelen. Heel mooi natuurlijk
Ik heb die M2TS op de HDD gezet (om het netwerk uit te sluiten) van de HDX en het stotteren blijft aanhouden. Betekend dit dat deze file te zwaar is voor de HDX1000? zoja, zou bijv de PH C-200 hier geen probleem mee hebben (aangezien die wel BR ondersteund)
geen oplossing voor je, maar de hdx moet m2ts gewoon afspelen.
No production networks were harmed during this posting
Heb je de nieuwste firmware? Doet je NMT nog andere dingen tijdens het afspelen, zoals downloaden of parren/rarren? Ik heb gisteren nog moeiteloos een m2ts bestand afgespeeld.
Yup, heb de laatste firmware en laatste NMT AppsBlaise schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:46:
Heb je de nieuwste firmware? Doet je NMT nog andere dingen tijdens het afspelen, zoals downloaden of parren/rarren? Ik heb gisteren nog moeiteloos een m2ts bestand afgespeeld.
en
Nope ik heb alles uitgezet. alleen FTP draaid, maar ook met FTP uit blijft hij stotteren.
Dit is trouwens niet bij alle M2TS bestanden, ik heb ook een aantal films in M2TS formaat die spelen gewoon goed af.
Bij Monsters Inc is het al vanaf het begin, maar bij Saving Private Ryan is het pas na 20 minuetn en dan maar voor een minuutje ofzo....
Ik heb wel telnetd, lighthttpd en mono wrapper draaien (met die uit blijft het trouwens hetzelfde)
Is er een manier om te zien of de HDX het gewoon niet aan kan? ik kan via telnet erop en bijv. "top" uitvoeren, geen idee of ik daar kan zien dat bijv de buffer te snel leeg loopt ofzo?
.m2ts is een containerformaat, het zou kunnen dat Saving Private Ryan een andere video codec gebruikt dan Monsters Inc. Ik weet niet hoe, maar je zou het kunnen checken. Ik denk dat je het niet moet zoeken in of de HDX snel genoeg is, maar of de rip wel goed is gedaan, en de video codec wel (volledig) wordt ondersteund.
De buffer kan je niet zien. De load wel, als die te hoog wordt gaat de boel haperen. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar ik denk dat de videocodecs amper invloed hebben op de load (omdat dit met de gpu gebeurd), maar als de load hoog is gaat het evengoed haperen natuurlijk. De laatste keer dat ik het had was het omdat ik vergeten was dat ik films aan het koipieeren was naar een usb-stick.Cyrus-The-Virus schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:04:
[...]
Is er een manier om te zien of de HDX het gewoon niet aan kan? ik kan via telnet erop en bijv. "top" uitvoeren, geen idee of ik daar kan zien dat bijv de buffer te snel leeg loopt ofzo?
/▌
Vandaag een mooie mediaplayer in de aanbieding bij Ibood.
Ik volg dit topic al een tijdje en eigenlijk wilde ik de HDX1000 kopen. Nu twijfel ik tussen die en de Argosy Full HD Multimediaspeler (http://www.ibood.nl)
Iemand ervaring met beide?
Ik volg dit topic al een tijdje en eigenlijk wilde ik de HDX1000 kopen. Nu twijfel ik tussen die en de Argosy Full HD Multimediaspeler (http://www.ibood.nl)
Iemand ervaring met beide?
Ik heb hier al eens m2ts bestanden afgespeeld inc. een DTSMA audio track met een gezamelijke bitrate van ong. 40mbit. Veel zwaarder kan het niet worden. Heb je wel de framerate van de HDX gelijk aan die van de film staan?Is er een manier om te zien of de HDX het gewoon niet aan kan? ik kan via telnet erop en bijv. "top" uitvoeren, geen idee of ik daar kan zien dat bijv de buffer te snel leeg loopt ofzo?
yup, ik heb alle instellingen en combinaties al geprobeerd, maar ter vergeefs....coob schreef op maandag 19 april 2010 @ 07:58:
[...]
Ik heb hier al eens m2ts bestanden afgespeeld inc. een DTSMA audio track met een gezamelijke bitrate van ong. 40mbit. Veel zwaarder kan het niet worden. Heb je wel de framerate van de HDX gelijk aan die van de film staan?
@Blaise: Ik zal eens even kijken welke codec er gebruikt wordt bij bijde bestanden. misschien dat het hem daar wel inzit.....
En het probleem is opgelost.....mrwolf schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:14:
[...]
Hoe connect je naar je NAS? Via de ingebouwde mediaserver of via smb shares? Als je het laatste nog niet doet zou ik dat zeker proberen.
Door inderdaad een map te sharen via de HDX ( oftewel een SMB share... )
Stom van me dat ik daar niet aan gedacht heb, aangezien ik op diezelfde manier ook moets connecten met mediabestanden op mijn Windows PC......
Ach, zo leer je iedere dag weer bij
Eric, Signing off !!
@ Mastar ik vind die mediaspeler (weet neit eens of het een NMT is) bij ibood er een beetje heel cheapy uitzien.
Een beetje een domme vraag maar: hoe kan ik deze HDX-1000 aansluiten op een wat oudere TV zonder HDMI ingang?
Via de composiet aansluiting, misschien? De gele tulp aansluiting?
Wat voor soort kabel is dat dan? Maar zonder HDMI isie dus eigenlijk niet te gebruiken
Whoops!
De popcornhour A100 heeft ook scart (in de software je moet dan drie kabels gebruiken ipv alleen de gele), zit dat niet in de HDX?DizzyWeb schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:00:
Via de composiet aansluiting, misschien? De gele tulp aansluiting?
/▌
ja zeg, je kan toch gewoon zo'n SCART - composiet adapter gebruiken? zoals hier: http://kabeltje.com/video...-schakelaars-c-26_28.html
Wat page404 zegt, dat kan inderdaad. Dan gebruik je de gele, rode en witte tulp stekkers. Die verloopstekker zit er alleen niet bij, zover ik me herinner.
Er zit helemaal geen SCART - composiet kabel bij. Die moet ik dan eerst kopen...
die verloopstekker kost op e-bay 1,6$ van bij die mannen uit Oost-Azië... Kan je niet over struikelen, lijkt me.MaStar schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:31:
Wat voor soort kabel is dat dan? Maar zonder HDMI isie dus eigenlijk niet te gebruikenWhoops!
Over het Composite verhaal ... die kabel zit er inderdaad niet bij.
Ik heb afgelopen weekend mijn HDX naar de slaapkamer verhuisd om daar een XBOX1 te vervangen. Deze was aangesloten op een SCART aansluiting van een buis breedbeeld TV. De kabel die werd gebruikt zat ook in een Composite > SCART convertor. Die losgehaald, uit de kelder een geel/rood/witte tulp kabel gehaald, toevallig had ik er nog eentje liggen.
Daarna de TV mode eerst op AUTO gezet en ik had beeld. Daarna het beeld op PAL gezet en het werd nog iets scherper.
Makkelijker kon het haast niet!
Die kabels kan je inderdaad overal krijgen, zeker in Hong Kong en regionen, voor erg weinig. Standaard word die niet meegeleverd. Alleen die meshed HDMI kabel.
Ik heb afgelopen weekend mijn HDX naar de slaapkamer verhuisd om daar een XBOX1 te vervangen. Deze was aangesloten op een SCART aansluiting van een buis breedbeeld TV. De kabel die werd gebruikt zat ook in een Composite > SCART convertor. Die losgehaald, uit de kelder een geel/rood/witte tulp kabel gehaald, toevallig had ik er nog eentje liggen.
Daarna de TV mode eerst op AUTO gezet en ik had beeld. Daarna het beeld op PAL gezet en het werd nog iets scherper.
Makkelijker kon het haast niet!
Die kabels kan je inderdaad overal krijgen, zeker in Hong Kong en regionen, voor erg weinig. Standaard word die niet meegeleverd. Alleen die meshed HDMI kabel.
op de link die ik hierboven meegaf ben je ook vanaf ca 2euro de man. daarnaast, ik vind het niet echt een minpunt hoor, want in de praktijk wil je SCART zo min mogelijk gebruiken. Het verschil tussen HDMI en SCART is dramatisch groot.
Even gekeken naar de codecs in de m2ts bestanden zijn voor zowel Monsters Inc als bij Saving private ryan de H.264 codec.
ik heb ook nog andere films met die codec en die geven geen problemen.
Ik zal ze eens opnieuw rippen en kijken of dat het gestotter gaat oplossen.....
ik heb ook nog andere films met die codec en die geven geen problemen.
Ik zal ze eens opnieuw rippen en kijken of dat het gestotter gaat oplossen.....
Tuurlijk moet je geen scart gebruiken op een full hd tv, maar op een wat oudere tv is HDMI geen optie.page404 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:16:
op de link die ik hierboven meegaf ben je ook vanaf ca 2euro de man. daarnaast, ik vind het niet echt een minpunt hoor, want in de praktijk wil je SCART zo min mogelijk gebruiken. Het versc hil tussen HDMI en SCART is dramatisch groot.
Ik heb zelf een kabel gekocht die kan werken met RGB- en YUV-signalen omdat ik niet zeker was of mijn TV overweg kan met YUV en dan kom je op iets duurdere kabels uit
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 20-04-2010 17:29 ]
/▌
Deze maar besteldbertalizer schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:11:
voorbeeldje van een composite -> scart kabel op ebay:
[afbeelding]
Helemaal met je eens hoor. Maar ik doelde er meer op dat je niet kan verwachten dat alle nieuwe apparaten nog op je ouwe beeldbuis werken, of dat ze nog allerlei bekabeling en verloopstekkers mee gaan leveren. En als je ziet dat je voor een paar eypo de gewenste converter kan bestellen, zie ik eigenlijk geen problemenMarzman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:27:
[...]
Tuurlijk moet je geen scart gebruiken op een full hd tv, maar op een wat oudere tv is HDMI geen optie.
Gisteren wilde ik updaten met de firmware update optie maar hij gaf aan dat er iets was met de firmware ? tot twee keer toe gedownload maar de image was niet goed en ik moest het apparaat rebooten ?
Iemand gelukt om via internet het apparaat te updaten?
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Mij is dat niet gelukt. Wel geprobeerd.Sc0rPi0N schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:46:
Gisteren wilde ik updaten met de firmware update optie maar hij gaf aan dat er iets was met de firmware ? tot twee keer toe gedownload maar de image was niet goed en ik moest het apparaat rebooten ?
Ik heb toen maar de Update gedownload en op Stickie gezet.
Firmware ging toen wel goed maar bij het updaten van de NMT-Tools weer een issue.
Deze wilde niet vanaf het Internet gehaald worden.
Dus deze ook maar gedowned en op het stickie erbij gezet --> alles toppie.
Hier hetzelfde. In het verleden nooit problemen mee gehad, maar volgens mij klopt het een en ander niet met de laatste firmware zoals deze op de update-locatie die vanuit het apparaat zelf benaderd moet worden geplaatst is. Ik heb daarop ook maar via een thumbdrive geupdate. Overigens persoonlijk niets boeiends aan gemerkt.
B.S.U.R.
Wat ik me eigenlijk afvraag, kun je de menu keuzes in het hoofdmenu aanpassen.
Omdat de HDX in mijn netwerk hengt, samen met mijn Windows7PC worden er in het hoofdmenu ook gelijk verwijzingen naar mijn PC aangemaakt ( één verwijzing voor ieder account van de PC )
Het delen van mappen doe ik dmv het aanmaken van een share ( welke dan ook in het hoofdmenu verschijnen )
Zo wordt het lijstje aardig lang, plus dat ik de verwijzingen naar mijn PC die de hdx zelf aanmaakt, niet gebruik. ( hier gebruik ik toch de shares voor )
Om het e.e.a. wat overzichtelijker te maken wil ik dus van die verwijzingen af, maar hoe ??
Omdat de HDX in mijn netwerk hengt, samen met mijn Windows7PC worden er in het hoofdmenu ook gelijk verwijzingen naar mijn PC aangemaakt ( één verwijzing voor ieder account van de PC )
Het delen van mappen doe ik dmv het aanmaken van een share ( welke dan ook in het hoofdmenu verschijnen )
Zo wordt het lijstje aardig lang, plus dat ik de verwijzingen naar mijn PC die de hdx zelf aanmaakt, niet gebruik. ( hier gebruik ik toch de shares voor )
Om het e.e.a. wat overzichtelijker te maken wil ik dus van die verwijzingen af, maar hoe ??
Eric, Signing off !!
ik weet niet wat er tegenwoordig met die HDX aan de hand is, maar sinds de laatste firmware is het alleen maar slechter geworden. Via SMB zie ik hele mappen niet meer, net alsof ze leeg zijn (even schrikken de eerste keer!!), en kopieren naar de harddisk via USB of SMB kan helemaal niet meer. Wordt er nu wel een beetje simpel van...
ik zou nog ca 190 GB over moeten hebben, van de 1TB. Ga eens kijken of die ook als USB slave aan een mac kan hangen, misschien dat dat werkt.
Net dan voor het eerst geprobeerd UZG te krijgen met een MMS Proxy. Ik heb de service gestart. Wanneer ik naar de site ga, wordt de service ook gezien. Maar wanneer ik vervolgens de stream wil afspelen, krijg ik een zwart beeld, en lijkt de HDX1000 niet meer te reageren. Alleen het commando om te resetten werkt. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Alles leuk en aardig, maar waar is de wiki pagina met compatible hdd's gebleven..... ??
Wil graag weten of er 1.5 en/of 2.0 Tb schijven geschikt zijn, en zo ja welke, maar de wiki pagina "contains no text"
Iemand een oplossing ??
Wil graag weten of er 1.5 en/of 2.0 Tb schijven geschikt zijn, en zo ja welke, maar de wiki pagina "contains no text"
Iemand een oplossing ??
Eric, Signing off !!
Je hebt mms proxy alleen nodig voor RTL gemist en dergelijke en het duurt vrij lang (afhankelijk van je verbinding) voor je wat ziet gebeuren (10 tot 30 seconden)Kenju schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 03:54:
Net dan voor het eerst geprobeerd UZG te krijgen met een MMS Proxy. Ik heb de service gestart. Wanneer ik naar de site ga, wordt de service ook gezien. Maar wanneer ik vervolgens de stream wil afspelen, krijg ik een zwart beeld, en lijkt de HDX1000 niet meer te reageren. Alleen het commando om te resetten werkt. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
/▌
rvnieuwh schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:30:
[...]
Mij is dat niet gelukt. Wel geprobeerd.
Ik heb toen maar de Update gedownload en op Stickie gezet.
Firmware ging toen wel goed maar bij het updaten van de NMT-Tools weer een issue.
Deze wilde niet vanaf het Internet gehaald worden.
Dus deze ook maar gedowned en op het stickie erbij gezet --> alles toppie.
Klopt had ik ook gisteren. Geüpdate via een usb stick om daarna de NMT apps te moeten installeren. Koos voor internet en kreeg toen een foutmelding. Gisteren los gedownload en op stick gezet. Zal hem vandaag nog eens verder updaten. Maar raar is het wel dat HDX daar niet even naar kijkt.RaJitsu schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:27:
Hier hetzelfde. In het verleden nooit problemen mee gehad, maar volgens mij klopt het een en ander niet met de laatste firmware zoals deze op de update-locatie die vanuit het apparaat zelf benaderd moet worden geplaatst is. Ik heb daarop ook maar via een thumbdrive geupdate. Overigens persoonlijk niets boeiends aan gemerkt.
Vond het zelf namelijk de veiligste manier van updaten.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Deze is ook geschikt pricewatch: Samsung HD203WI , 2TB. Heb hem er nu 2 weken in zitten, werkt vlekkeloos.Eric H schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:30:
Alles leuk en aardig, maar waar is de wiki pagina met compatible hdd's gebleven..... ??
Iemand een oplossing ??
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik zie op www.microchange.nl/uzg nu ook MP4 streams. Deze werken niet op een HDX1000 neem ik aan?
Ik heb het probleem dat het niet werkt ook. Het zwarte beeld heb ik een paar minuten laten staan.... Het vreemde is dat ik bij mijn vorige HDX, die ik inmiddels retour heb gestuurd naar iBood omdat deze defect was, ook geen verbinding kreeg met UZG. Dus ook de streams waar geen MMS Proxy voor nodig was, werkte niet. Deze (via 1dayfly voor 130 Euro) werkt kennelijk ook al niet. Twee gare HDX1000's achter elkaar? Of kan het aan iets iets anders hier liggen? Ik heb er overigens geen HDD in zitten. Maar dat maakt toch niets uit aangezien de interne buffer gebruikt wordt?Marzman schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:09:
[...]
Je hebt mms proxy alleen nodig voor RTL gemist en dergelijke en het duurt vrij lang (afhankelijk van je verbinding) voor je wat ziet gebeuren (10 tot 30 seconden)
B.S.U.R.
Verwijderd
Nee, jammer genoeg niet. Ze werken weer wel op een C-200 en A-200.. .de bofferdsJohnStaakke schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:52:
Ik zie op www.microchange.nl/uzg nu ook MP4 streams. Deze werken niet op een HDX1000 neem ik aan?
Verwijderd
Hoe lang wacht je.. het duurt echt even hoor.Kenju schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 03:54:
Waarschijnlijk ook wel op een HDX-BD1Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:48:
[...]
Nee, jammer genoeg niet. Ze werken weer wel op een C-200 en A-200.. .de bofferds
Ik zit, denk ik, in dezelfde situatie als RaJitsu. Ik heb het ook een paar minuten op zwart gelaten....Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:51:
[...]
Hoe lang wacht je.. het duurt echt even hoor.