Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe BBG is live en er zitten deze maand twee htpc's bij. We hebben voor een instapmodel gekozen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 48,94€ 48,94
1Antec MicroFusion Remote 350€ 83,66€ 83,66
1Asrock M3A785GMH/128M€ 63,78€ 63,78
1Conceptronic CBT2NANO€ 5,60€ 5,60
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 48,-€ 48,-
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 38,23€ 38,23
1Samsung SH-B083L€ 75,40€ 75,40
1Western Digital Caviar Green WD15EARS€ 86,-€ 86,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,61

En een high-end systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 121,-€ 121,-
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 71,-€ 71,-
1Intel Core i3 530€ 96,07€ 96,07
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,95€ 98,95
1MSI H55M-ED55€ 91,70€ 91,70
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 4,55€ 9,10
1Nexus Value 430€ 54,80€ 54,80
1Scythe Ninja Mini Rev. B€ 26,95€ 26,95
1Western Digital Caviar Green WD15EARS€ 86,-€ 86,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,97

Voor de liefhebber nog een tweetal videokaarten als upgrade:
pricewatch: Powercolor GO! GREEN HD5450 512MB DDR2 HDMI
pricewatch: Sparkle Geforce GT220 1GB DDR3 PCI-E

En ook de TV-kijker is niet vergeten:
pricewatch: Anysee E30TCPlus
pricewatch: Anysee E30S2
pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200

Dat waren onze voorstellen. Heb jij nog vragen over de door jou gewenste configuratie? Stel ze hier! Wat we van je moeten weten:
- je budget
- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
- wat wil je afspelen
- zijn er ruimtebeperkingen

Brand los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-04 17:08
ten eerste: het moet passen bij mijn apparatuur in de woonkamer of totaal een ander design hebben. Nu kan ik er mee leven dat de budget htpc instapmodel een in mijn ogen goedkoop lelijk uiterlijk heeft, maar een high end htpc moet een echt mooi design hebben en daar past deze antec absoluut niet bij....

- lelijke indeling: display en dvdrom allebei links waardoor de rest van de kast er saai en niet in balans uit ziet
- dvd integratie in mijn ogen zeer lelijk
- veel te grote kast
- plastic en plaatstaal, voorkant is misschien mooi maar de rest... :X

Kies aub voor een high end htpc een keer niet voor antec. Er is nog nooit een ander merk dan antec langsgekomen, terwijl er nog genoeg alternatieven zijn (moneua en origen ae).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FYI: dit topic is niet bedoeld om de BBG van de fp te bediscussieren. Daar heb je een maand de tijd voor gehad in [BBG] MultiMedia / HTPC-systeem mei 2010, maar daar heb ik je helaas niet gezien.

Verder is design een kwestie van smaak en moeten we daarnaast ook nog rekening houden met het budget. De goedkoopste Moneual kost €229: pricewatch: Moneual MonCaso 312 Slim Line Black en de goedkoopste Origen AE €329: pricewatch: Origen AE S14V
Dat laat maar erg weinig ruimte voor datgene waar het om draait: het systeem.

Dus: commentaar? Prima, maar kom dan in het vervolg meediscussieren in de aanloop naar de BBG. ;)

Dit topic reserveren we voor het advies aan en door htpc bouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
Hoi,

Een radeon 5450 kaart werkt niet op een ASUS P5K-E/WIFI-AP.

Op vrijdag 19 maart, schreef ik hier:
Bedankt voor de tip.

Het moederbord (ASUS P5K-E/WIFI-AP) ondersteunt wel geen PCI-e x16 2.x (voor de videokaart).
Maar "slechts" PCI-e x16 1.0

Ga ik van dit bandbreedte verschil iets merken ?
Of kan dit geen kwaad...
Dit kan dus wel kwaad en werkt niet. Normaal gezien zou pci express 2.0 backwards compatibel moeten zijn met pci express 1.1 (of 1.0). Dit werkt voor het video gedeelte. Maar niet voor de HDMI Audio Driver.

Ik ben er in totaal 10u mee bezig geweest. En heb geen oplossing gevonden. Deze kaart werkt perfect op mijn Gigabyte moederbord (die PCI Express 2.0 ondersteunt).

Op de 1 jaar oudere Asus P5K-E (bij mijn ouders) werkt het niet. Noch onder Windows 7 (32 bit), noch onder Windows XP (32 bit). Ik heb de bios van de Asus geflashed (naar laatste versie). En de ATI + RealTek drivers meerdere malen geinstalleerd. Geen enkel resultaat.

De HDMI Audio driver werkt niet. Vermoedelijk omdat de hardware niet over de nodige pci express 2.0 controller beschikt.

Nu heb ik een Asus 5450 Silent kaartje teveel gekocht. Gelukkig kostte me dit maar 50 euro. De volgende keer als ik nog iets koop, volg ik alvast de specs nauwkeurig op en niet zozeer meer de raadgevingen hier op het forum ;)

No offence (aan niemand).
Maar wel een wijze les voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Gent32m op 01-05-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je jezelf in had gelezen:
Wikipedia: PCI Express

Dan had je kunnen lezen dat PCI Express in principe backwards compatible is. Een 2.0 kaart zou moeten werken op een 1.0 moederbord. In jouw geval had je helaas pech en dat is eigenlijk niet te voorspellen. Het zou zelfs zomaar zo kunnen zijn dat een kaartje van een ander merk wel had gewerkt. Wat dat betreft had je er goed aan gedaan naar ervaringen met 2.0 kaarten op jouw moederbord te zoeken.

Het advies dat je hebt gekregen was prima in orde, maar soms heb je pech. Dat jij daar je vertrouwen in de raadgeving op een forum aan hangt is spijtig, maar niet geheel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:42:
Een 2.0 kaart zou moeten werken op een 1.0 moederbord.
Een HD5450 is geen PCIe 2.0 kaart. ;)
Gent32m schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:27:
De HDMI Audio driver werkt niet. Vermoedelijk omdat de hardware niet over de nodige pci express 2.0 controller beschikt.
Dat lijkt mij echt heeeel sterk.

[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 01-05-2010 16:49 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:48:
[...]

O, dat zeg ik ook niet. Ik gebruik het alleen om aan te geven dat er compatibility tussen de verschillende standaards zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:12

tweakraiser

I have such sites to show you

Wellicht zou een vermelding van energieverbruik (gemiddelde en standby) per HTPC een toegevoegde waarde zijn, dit lijkt mij een vrij elementair onderdeel.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakraiser op 02-05-2010 00:42 . Reden: standby erbij ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Hallo,

Ik zou graag het high end systeem bouwen, maar ik wil dat de htpc ook kan gebruikt worden om te gamen. Daarom dacht ik om er een 5750 (passieve koeling) in te plaatsen. Ik denk dat dit zou moeten lukken met passieve koeling, of zal de warmte een probleem worden en kies ik beter niet voor een passieve kaart?

De htpc komt in een kast te staan, dus een beetje geluidruchtiger is niet al te erg. In dat opzicht twijfel ik ook aan de schijf die voorgesteld wordt: die is inderdaad niet al te snel, zou dat een probleem kunnen vormen om te gamen en kies ik niet beter voor een snellere (maar misschien luidere en meer verbruikende) schijf? Of moet de voorgestelde schijf ook het gamen aankunnen? Past die kaart trouwens in de kast?

Nog een klein vraagje: bij de keuze voor de koeling wordt geschreven:

De Scythe Ninja Mini lijkt wel speciaal onworpen voor onze behuizing; de koeler past precies onder de kap van de Fusion. De koeler presteert zo goed, dat de luchtstroom van onze twee Nexus-ventilatoren waarschijnlijk voldoende is om het koelblok passief te gebruiken. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet mogelijk zijn, dan wordt deze koeler met een uitstekende en zeer stille ventilator geleverd die voor voldoende extra koeling zal zorgen.

Met een passieve videokaart zou ik die ventilator wel willen gebruiken, maar past dit dan nog in de kast (aangezien gezegd wordt dat de koeler "precies" past onder de kap van de Fusion, maar het is me niet duidelijk of dit met of zonder ventilator is)?

Erg bedankt voor jullie inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35
Moet er gek gezegt ook nog zo iets op/aan http://www.informatique.n...eless-micro-keyboard.html Of hoe ga je hem anders bedienen vanaf de bank? <- dom, weer half zitten gelezen.

En zijn er geen mogelijkheden om een htpc en nas te combineren?

Of juist geen hd in je systeem, maar bijv, van een (stil) sd kaartje opstarten. En dan alles over het netwerk vanaf je nas streamen.

[ Voor 43% gewijzigd door mhr-zip op 02-05-2010 13:56 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320340

Voor een vriend van mij ben ik bezig om een nieuwe HTPC/download pctje te bouwen, maar door een kennis gebrek kan ik niet echt de juiste keuze maken.

1. je budget
1- 500 - 600 euro

2. welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
2- Philips 42PFL9664H AMBILIGHT, reciever komt volgende maand merk geen idee nog tips hierover??

3. hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
3- LAN, deze HTPC/server zal als centrale nas en HTPC gebruikt worden waarop ook gedownload wordt 6x1,5 TB samsung schijven + 40 GB intel SSD wilt is de toekomst naar wat hij toe wilt.

4. wat wil je afspelen
4- 1080p, DTS op Ubuntu met XMBC

5. zijn er ruimtebeperkingen
5- Liefst zo klein mogelijk, moet tussen 2 kastjes in, er zit 30 cm ruimte tussen en liefst niet hoger dan 50cm.

Zelf zat ik te denken aan

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ENGTS240/DI/1GD3/A€ 81,23€ 81,23
1Fractal Design Define R2€ 87,80€ 87,80
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 95,-€ 95,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,95€ 98,95
1MSI H55M-E33€ 68,30€ 68,30
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 74,08€ 74,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,23

Of is dit overkill??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-04 22:54
iomega schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:13:
Hallo,

Ik zou graag het high end systeem bouwen, maar ik wil dat de htpc ook kan gebruikt worden om te gamen. Daarom dacht ik om er een 5750 (passieve koeling) in te plaatsen. Ik denk dat dit zou moeten lukken met passieve koeling, of zal de warmte een probleem worden en kies ik beter niet voor een passieve kaart?
Het zou wel kunnen, maar dan denk ik dat je beter af ben met een andere voeding. Die Nexus is nml. zo stil, omdat
de fan langzaam draait. De Nexus heeft al moeite om zichzelf koel te houden; laat staan de kast.
De htpc komt in een kast te staan, dus een beetje geluidruchtiger is niet al te erg. In dat opzicht twijfel ik ook aan de schijf die voorgesteld wordt: die is inderdaad niet al te snel, zou dat een probleem kunnen vormen om te gamen en kies ik niet beter voor een snellere (maar misschien luidere en meer verbruikende) schijf? Of moet de voorgestelde schijf ook het gamen aankunnen? Past die kaart trouwens in de kast?
De kaart past en de harddisk is snel genoeg voor je spellen.
Nog een klein vraagje: bij de keuze voor de koeling wordt geschreven:

De Scythe Ninja Mini lijkt wel speciaal onworpen voor onze behuizing; de koeler past precies onder de kap van de Fusion. De koeler presteert zo goed, dat de luchtstroom van onze twee Nexus-ventilatoren waarschijnlijk voldoende is om het koelblok passief te gebruiken. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet mogelijk zijn, dan wordt deze koeler met een uitstekende en zeer stille ventilator geleverd die voor voldoende extra koeling zal zorgen.

Met een passieve videokaart zou ik die ventilator wel willen gebruiken, maar past dit dan nog in de kast (aangezien gezegd wordt dat de koeler "precies" past onder de kap van de Fusion, maar het is me niet duidelijk of dit met of zonder ventilator is)?
Ook hier neem je beter iets anders, zoals de Scythe big shurken. Die heeft al een fan en zal ook passen onder de kap.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Definieer 'beter'. Je doet het nu voorkomen alsf de Ninja Mini zonder fan geleverdd wordt, maar dat is niet het geval. Daarbij is de Big Shuriken groter in het horizontale vlak. De fan zuigt lucht aan van boven en daar is het wat krapjes. Ik geloof niet dat je met de Big Shuriken de cpu passief gekoeld kijgt, terwijl dat met een Ninja Mini Rev B wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik wil de Ninja Mini Rev B wel gebruiken, maar de vraag blijft of die meegeleverde fan zal kunnen geïnstalleerd worden, misschien kan hij dan niet meer in de kast?

Ik kijk wel even voor een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 320340 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:17:
Voor een vriend van mij ben ik bezig om een nieuwe HTPC/download pctje te bouwen, maar door een kennis gebrek kan ik niet echt de juiste keuze maken.

1. je budget
1- 500 - 600 euro
Dus je budget is zo'n €600, maar je bouwt een systeem met PW prijs van €650, wat in de praktijk betekent dat het je minstens €700 kost om het in huis te hebben. Ik denk dat je moeet gaan bezuinigen.
2. welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
2- Philips 42PFL9664H AMBILIGHT, reciever komt volgende maand merk geen idee nog tips hierover??
Philips televisies hebben met alle beeldverbeteringstechnieken een delay van 200ms. De meeste receivers hebben een max. audio delay van 100ms. Je moet dus ofwel op zoek naar een receiver die 200ms audio delay kan geven (AFAIK kan Denon dat bijv.) of accepteren dat je sommige beeldverbeteringsopties uit zet.
3. hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
3- LAN, deze HTPC/server zal als centrale nas en HTPC gebruikt worden waarop ook gedownload wordt 6x1,5 TB samsung schijven + 40 GB intel SSD wilt is de toekomst naar wat hij toe wilt.
Een SSD is niet echt nuttig voor dit systeem. Er is immers niets waar je die goede responsetijden voor gaat gebruiken. Bovendien leveren zoveel schijven een hoop warmte en geluid. Weet je zeker dat je niet liever een echte nas voor hem adviseert?
4. wat wil je afspelen
4- 1080p, DTS op Ubuntu met XMBC
Dat wordt voorlopig dus een NV oplossing.
5. zijn er ruimtebeperkingen
5- Liefst zo klein mogelijk, moet tussen 2 kastjes in, er zit 30 cm ruimte tussen en liefst niet hoger dan 50cm.

Zelf zat ik te denken aan
Wat is er mis met de videokaart die ik in de BBG heb gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iomega schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:24:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik wil de Ninja Mini Rev B wel gebruiken, maar de vraag blijft of die meegeleverde fan zal kunnen geïnstalleerd worden, misschien kan hij dan niet meer in de kast?

Ik kijk wel even voor een andere voeding.
Natuurlijk past dat:
http://landshark-racing.com/pics/HT/htpc2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
OK, sorry voor de verwarring, ik was duidelijk verstrooid :D

Dan hou ik het bij de Ninja Mini.

Misschien toch beter de voeding aanpassen zoals Madrox heeft aangehaald? Misschien een Nexus RX-5300 gebruiken? Is ook modulair en dat vind ik wel handig.

Erg bedankt voor de hulp hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door iomega op 02-05-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:24:

Dus je budget is zo'n €600, maar je bouwt een systeem met PW prijs van €650, wat in de praktijk betekent dat het je minstens €700 kost om het in huis te hebben. Ik denk dat je moeet gaan bezuinigen.
Oke, ssd eruit en een gt220 erin scheeld al bijna 130 euro.
Philips televisies hebben met alle beeldverbeteringstechnieken een delay van 200ms. De meeste receivers hebben een max. audio delay van 100ms. Je moet dus ofwel op zoek naar een receiver die 200ms audio delay kan geven (AFAIK kan Denon dat bijv.) of accepteren dat je sommige beeldverbeteringsopties uit zet.
Oke duidelijk.
Een SSD is niet echt nuttig voor dit systeem. Er is immers niets waar je die goede responsetijden voor gaat gebruiken. Bovendien leveren zoveel schijven een hoop warmte en geluid. Weet je zeker dat je niet liever een echte nas voor hem adviseert?
Wat voor een NAS, waar 6 schijven inkunnen ofso.
Dat wordt voorlopig dus een NV oplossing.
Klopt, wellicht met een nas een andere kleinere behuizing of iets dergelijks, een scythe mini nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
Klopt. Het is een Pci Express 2.1 kaart. Al staat dit op sommige website wel verkeerd aangegeven. pci-e 2.1 of 2.0 maakt niet zoveel uit. Maar 2.0 of 1.0 wel.
Gent32m schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:27:
Dat lijkt mij echt heeeel sterk.
Toch is het zo. Ik kan geen enkele andere reden vinden, waarom de kaart niet zou werken.
1) De kaart was niet stuk (ik heb ze thuis eens ingeplug op een pci-e 2.0 en dit werkte)
2) Het HDMI video gedeelte op pci-e 1.0 werkte wel.
3) Maar het HDMI audio gedeelte op pci-e 1.0 dus niet.
4) Op Windows XP kon ik de HDMI Audio Driver niet installeren (noch die van realtek of die van ATI).
5) Op Windows 7 kon ik de HDMI Audio Driver van realtek (niet die van ATI) wel installeren. Enkel om dan vast te stellen, dat Windows 7 de hardware niet vond. Er stond telkens "Not Connected" naast. En er was geen enkele manier om die status verzet te krijgen.

Een pci express 2.1 (of 2.0) kaart installeren op een pci 1.0 (of 1.1) moederbord is een gok.
Een gok, die ik de volgende keer niet meer ga nemen.

Dan volg ik nauwgezet de specs op.
Dit bespaart je heel wat last en luttele zoekuren voor niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 320340 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:54:
[...]
Wat voor een NAS, waar 6 schijven inkunnen ofso.
Ik ben geen expert op het gebied van storage, maar ik weet wel dat een 6-disk nas een klap geld kost. Dan kan je wellicht beter een DIY nas bouwen als je echt zo veel disks wil gebruiken.
Hoe dan ook ben ik geen fan van het combineren van een htpc met een server, omdathet twee apparaten zijn die voor een andere omgeving zijn bedoeld. Een server wil je niet in je huiskamer hebben staan; die maakt namelijk lawaai. Schijven worden warm en moeten worden gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iomega schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:32:
[...]

Misschien toch beter de voeding aanpassen zoals Madrox heeft aangehaald? Misschien een Nexus RX-5300 gebruiken? Is ook modulair en dat vind ik wel handig.

Erg bedankt voor de hulp hoor.
Nou hoef je niet per se die voeding te vervangen, want hij wordt ook met een HD5750 niet maximaal belast en zou zichzelf dus wel moeten kunnen koelen. Wat wel een mogelijk probleem kan vormen is dat de rest van de case niet veel airflow naar de videokaart kan leveren. Bovendien verwacht ik niet dat de kaart in de case past; kijk maar eens naar die rail boven het pcb. Dat past waarschijnlijk niet onder de kap. Misschien is het beter om een 3rd party cooler op de graka te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Edmin schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:13:
Definieer 'beter'. Je doet het nu voorkomen alsf de Ninja Mini zonder fan geleverdd wordt, maar dat is niet het geval. Daarbij is de Big Shuriken groter in het horizontale vlak. De fan zuigt lucht aan van boven en daar is het wat krapjes. Ik geloof niet dat je met de Big Shuriken de cpu passief gekoeld kijgt, terwijl dat met een Ninja Mini Rev B wel moet kunnen.
O sorry, dat wist ik idd niet van die Ninja mini. Denk dat de big shurken beter voldoet daar ik bij iemand, die ook een Antec HTPC kast (zonder display, wat ouder type) heb ingebouwd. De reden is dat er precies boven de plek van de processor ventilatiegaten zitten. Daarom lijkt me cpukoeling die lucht boven boven naar beneden verplaatst, beter presteren dan eentje die, zoals je op dat plaatje ziet het van de zijkant doet. Misschien maakt het niks uit, maar wat ik wel weet is dat zijn temps heel goed zijn nu; ook met een overklok naar 3.2Ghz.
Zou dus ook in het geval van de Shurken kunnen zeggen dat die er "voor gemaakt is". Oja, die fan erop heeft een grotere diameter en is fluisterstil. Lijkt me stiller/efficienter te werken dan de kleinere fan op Ninja. Kleiner maakt algauw meer herrie. De Shurken blijft met fan idd stiller en koeler. Een win win situatie, als je het mij vraagt.
Edmin schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:48:
[...]

Nou hoef je niet per se die voeding te vervangen, want hij wordt ook met een HD5750 niet maximaal belast en zou zichzelf dus wel moeten kunnen koelen. Wat wel een mogelijk probleem kan vormen is dat de rest van de case niet veel airflow naar de videokaart kan leveren. Bovendien verwacht ik niet dat de kaart in de case past; kijk maar eens naar die rail boven het pcb. Dat past waarschijnlijk niet onder de kap. Misschien is het beter om een 3rd party cooler op de graka te zetten.
Interressante redenatie. Moet hij natuurlijk wel aan zijn videokaart willen sleutelen. Terwijl het wellicht niet nodig is, als hij voor hetzelfde geld gewoon een ander PSU neemt die wel wat meer lucht verplaatst, zoals bijv. een Corsair HX450. Deze voeding zal je ook met zo'n systeem amper/niet horen; daar heb je denk ik geen Nexus voor nodig.
iomega schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:32:
[...]
Zeker weten ?
ps: als je een voeding wil die meehelpt de kast koeler te houden, moet je juist geen Nexus nemen. Die zijn exclusief voor stilte gemaakt en worden vaak zelf al vrij warm (zie de reviews bij Silentpcreviews).

[ Voor 50% gewijzigd door Madrox op 02-05-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:39:
[...]

Ik ben geen expert op het gebied van storage, maar ik weet wel dat een 6-disk nas een klap geld kost. Dan kan je wellicht beter een DIY nas bouwen als je echt zo veel disks wil gebruiken.
Hoe dan ook ben ik geen fan van het combineren van een htpc met een server, omdathet twee apparaten zijn die voor een andere omgeving zijn bedoeld. Een server wil je niet in je huiskamer hebben staan; die maakt namelijk lawaai. Schijven worden warm en moeten worden gekoeld.
Dat is ook een optie, zou je voor de DIY nas voor een atom processor gaan of een i3 met mobo + p180 behuizing?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 320340 op 02-05-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste nas behuizingen uit de PW zijn rond een Atom gebouwd, dus dat lijkt me de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:19:
De meeste nas behuizingen uit de PW zijn rond een Atom gebouwd, dus dat lijkt me de beste keuze.
had zelf dit als DIY nas

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 55,95€ 55,95
1Antec Performance One Mini P180 Zwart€ 77,55€ 77,55
1Asus M4A785T-M€ 71,20€ 71,20
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 74,08€ 74,08
1Scythe Big Shuriken€ 25,-€ 25,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,58

en dit als HTPC

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Multimedia Station Basic€ 20,48€ 20,48
1Asrock A330ION€ 105,92€ 105,92
1Gigabyte MIB T5140€ 49,94€ 49,94
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G€ 55,40€ 55,40
1Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 289,74

mooie oplossing toch?
Eventueel is die scythe fan te verwaarlozen maar toch wel lekker als hij een beetje stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Anoniem: 320340 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:32:
[...]

en dit als HTPC

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Multimedia Station Basic€ 20,48€ 20,48
1Asrock A330ION€ 105,92€ 105,92
1Gigabyte MIB T5140€ 49,94€ 49,94
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G€ 55,40€ 55,40
1Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 289,74

mooie oplossing toch?
Eventueel is die scythe fan te verwaarlozen maar toch wel lekker als hij een beetje stil is.
Die gigabyte is kasthuis, en wat is die antec dan? Dat lijkt ook wel een kasthuis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mhr-zip schreef op maandag 03 mei 2010 @ 07:26:
[...]

Die gigabyte is kasthuis, en wat is die antec dan? Dat lijkt ook wel een kasthuis :?
een bay met IR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
zou je voor de DIY nas voor een atom processor gaan of een i3 met mobo + p180 behuizing?
Atom is duur en t zal niet heel lang duren voordat de nieuwe reeks atoms te koop is. Zou t bij een sempron of athlon II houden. Afhankelijk van de locatie v/d nas kun je ook besparen op cpu koeler en case.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atom zo duur? Hoeveel duurder is een standaard D510/NM10 bordje dan een Athlon II + mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
10% ofzo? maar tis ook relatief, tijdje terug toen ze vollop gemaakt werden was het beter, daarom heb ik nu iets van afwachten met atom.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Edmin schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:48:
[...]

Madrox schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:50:
[...]

Interressante redenatie. Moet hij natuurlijk wel aan zijn videokaart willen sleutelen. Terwijl het wellicht niet nodig is, als hij voor hetzelfde geld gewoon een ander PSU neemt die wel wat meer lucht verplaatst, zoals bijv. een Corsair HX450. Deze voeding zal je ook met zo'n systeem amper/niet horen; daar heb je denk ik geen Nexus voor nodig.
Tja, nu weet ik helemaal niet meer wat te doen :*)

Wat ik wil is dat ik met de htpc ook kan gamen. Dus moet ik hoe dan ook een deftige graka gebruiken. In elk geval bedankt Ed_L om me er op te wijzen dat de HD 5750 niet in de kast zal passen: ik heb net nog eens de foto bekijken en je hebt idd gelijk hoor. Maar een HD5770 moet er volgens mij zonder problemen inkunnen toch? Alleen is die misschien wel wat luidruchtig, of valt dat wel mee?

Of neem ik misschien beter de Club 3D HD5770?

In elk geval, met een graka met ventilator moet de Ninja Mini dan toch wel volstaan zeker? Alhoewel, die Corsair HX 450 die Madrox voorstelt, zint me wel (en is bovendien modulair), maar ja, die is dan ook stukken duurder ...

Sorry voor de vele vragen, maar ik zou graag de juiste beslissingen nemen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door iomega op 04-05-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zodra je een graka met fan neemt, hoef je eigenlijk niet meer naar die Nexus voeding te kijken. De reden: Je voeding is dan toch niet meer het luidruchtigste component uit je systeem. Die 5770 Vapor-X is een zeer stille kaart. Ik denk dat je daar prima mee uit de voeten kunt. Vervang de Nexus door de HX450. Kllar. De Ninja Mini zou dan nog steeds passief moeten kunnen werken (maar dat is geen belofte) en de i3 530 is snel genoeg om de 5770 van voldoende data te voorzien:
http://www.tomshardware.com/reviews/core-i3-gaming,2588.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Edmin schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:07:
Zodra je een graka met fan neemt, hoef je eigenlijk niet meer naar die Nexus voeding te kijken. De reden: Je voeding is dan toch niet meer het luidruchtigste component uit je systeem. Die 5770 Vapor-X is een zeer stille kaart. Ik denk dat je daar prima mee uit de voeten kunt. Vervang de Nexus door de HX450. Kllar. De Ninja Mini zou dan nog steeds passief moeten kunnen werken (maar dat is geen belofte) en de i3 530 is snel genoeg om de 5770 van voldoende data te voorzien:
http://www.tomshardware.com/reviews/core-i3-gaming,2588.html
Erg bedankt voor je snelle antwoord!

Dan ga ik voor de Vapor-X als graka en de HX450 als voeding.

Het geluid van de htpc is toch niet mijn main concern, omdat die in een (grote) nis met deur komt te staan die het geluid grotendeels dempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh!
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Beste mensen,

Ik ben ook van plan een htpc te bouwen. De meeste spullen van de bbg heb ik al liggen maar nu zit ik met een probleem denk ik (of niet). Ik gebruik een h55m-e33 als moederbord en wil mijn audio uitsturen naar mijn receiver via een optische aansluiting, maar deze heeft dit moederbord niet. Dus dacht ik aan een geluidskaart erbij te stoppen. Alleen mijn vraag is, (1) gaat dit passen omdat er ook al een grafische kaart in gaat komen en (2) natuurlijk welke jullie mij zouden aanbevelen..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was niet zo slim van je... Je kunt inderdaad een geluidskaart bijplaatsen (pci of pci express, maakt niet uit), maar het is wellicht goedkoper om een ED55 moederbord te kopen met optische s/pdif en je E33 te verkopen. Zit je nog in je 8 dagen periode? Dan kan je het bord retourneren en kost het je alleen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh!
Nee hij zit allang niet meer in de 8 dagen garantie. Wordt nu gewoon gebruikt als desktop maar wil hem ombouwen tot htpc dus vandaar dat ik destijds geen digitale uitgang nodig had. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je niet via HDMI splitten? Of uit je TV (die hebben vaak wel een optische uit)?

[ Voor 46% gewijzigd door Dreamvoid op 04-05-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh!
Mijn TV heeft inderdaad een optisch uit, maar verlies je dan niet dat het surround is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:53
Ik had laatst mijn vraag al gesteld over mijn HTPC, deze kan geen HD afspelen en nu heb ik een budget voor een nieuwe HTPC uit te zoeken, maar ik bedacht me net er is misschien een mogelijkheid om met systemen te ruilen of een pc voor HTPC te gebruiken en een nieuwe pc aan te schaffen.

Systeem 1 Game PC :
#ProductPrijsSubtotaal
1AG Neovo H-W22S€ 0,-€ 0,-
1Club3D Radeon HD 3870 X2€ 0,-€ 0,-
2Freecom Hard Drive 400GB Zilver€ 216,60€ 433,20
1Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721010SLA360, 1TB€ 71,-€ 71,-
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 183,14€ 183,14
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 68,90€ 68,90
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 26,80€ 26,80
1Logitech X-230€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-4€ 64,-€ 64,-
1MSI P31 NEO-F V2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 847,04

Systeem 2 Huis/Tuin/Keuken PC :
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 4200+€ 0,-€ 0,-
1Asus EN7600 GT/2DHT€ 0,-€ 0,-
1ECS NForce4M-A, nForce 4 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)€ 0,-€ 0,-
2PQI DDR2-800 1GB 1GB (1x 1GB) DDR2€ 0,-€ 0,-
1Samsung SpinPoint T166 HD403LJ, 400GB€ 53,82€ 53,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 53,82

Syteem 3 HTPC.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4050e€ 0,-€ 0,-
1Foxconn A690GM2MA-8KRS2H€ 0,-€ 0,-
1Pioneer Kuro PDP-LX5090€ 3.150,-€ 3.150,-
2PQI DDR2-667 512MB€ 0,-€ 0,-
1Silverstone SST-ML02B-MXR€ 199,-€ 199,-
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 38,14€ 38,14
1Western Digital Velociraptor WD3000BLHX, 300GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.387,14

Systeem 4 :
Processor : Athlon(tm) XP 2800+
Geheugen 1 x 512 MB en 1 x 1 GB
Opslag: 1 x 120 GB 1 x 500 GB
Nog geen besturing systeem.

Ik wil dus 1 HTPC Die krachtig genoeg is om 1080p vloeiend af te spelen, 1 Game pc en 1 internet pc en 1 server.

Vraag 1: Kan ik mijn huidige game pc als HTPC gebruiken en een betere kopen voor een budget van 700 euro? (Of een pc omwisselen met de hardware zodat 1 pc game pc blijft/word en 1 HTPC die 1080p vloeiend afspeelt)
Vraag 2: Welke pc kan ik het beste als server gebruiken?(Deze wil ik in de meterkast kwijt,zou iemand mij hier een behuizing voor aan kunnen raden?

Er kan ook in onderdelen worden gewisseld als dit nodig zou zijn en mogelijk is, in de HTPC behuizing past geen videokaart meer omdat deze in een Silverstone ML02 zit.

Ik wou eerst de HTPC kopen van deze maand Best Buy Guide maar misschien kan ik dus een ander systeem als HTPC gebruiken en een nieuwe Game pc kopen voor dit geld.
Ideeën zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Eigenlijk hoef je alleen een lijstje te maken met je 4 cpus/mobos en 2 graka's om te kunnen zien of je daarmee een HTPC kunt maken.
Ik weet niet hoe het zit met dxva met die verouderde videokaarten, maar met die core 2 quad zou je ook HD aankunnen- niet de meest elegante oplossing. Daarbij is de htpc case 82mm hoog en fanless PSU, dus gaat denk niet lukken.

Met zo een HTPC case zou ik een i3 of i5 systeem inbouwen als je HD wilt. Dan kun je die athlon 2800+ weggooien uit je server(sys4) en de 4050e erin doen. Dus de huidige game en internet pc(sys 1&2) laten voor wat ze zijn. Naja je zei dat je 700€ had, een i3 + mobo + geheugen kost dat niet dus je kunt meer upgrades kopen voor de overige systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 18:47

FaceDown

Storende factor.

Ik heb ook net een HTPC gebouwd in een Silverstone LC19 kast. Die is nog platter. Zit geen grafische kaart in, alleen MSI boardje en i3 530 cpu. Draait alle 1080p probleemloos af incl. Bluray rips met HD audio bitstreaming.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je die speciale Silverstone cpu koeler daarbij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17
Bartjuh! schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:31:
Beste mensen,

Ik ben ook van plan een htpc te bouwen. De meeste spullen van de bbg heb ik al liggen maar nu zit ik met een probleem denk ik (of niet). Ik gebruik een h55m-e33 als moederbord en wil mijn audio uitsturen naar mijn receiver via een optische aansluiting, maar deze heeft dit moederbord niet. Dus dacht ik aan een geluidskaart erbij te stoppen. Alleen mijn vraag is, (1) gaat dit passen omdat er ook al een grafische kaart in gaat komen en (2) natuurlijk welke jullie mij zouden aanbevelen..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Je zou ook een SPDIF bracket kunnen kopen bijv via ebay. Deze verbind je aan de SPDIF-out connector die zich op je moederbord bevind. Er word wel vermeld dat deze voor gigabyte moederborden is maar de connector is meestal hetzelfde (wel ff checken natuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 18:47

FaceDown

Storende factor.

Edmin schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:50:
Heb je die speciale Silverstone cpu koeler daarbij gebruikt?
Nou ik had een silverstone nt01 cpu koeler gekocht, maar die kreeg ik er dus niet in, en al helemaal niet met fan. Tot mijn stomme verbazing paste de stock cooler (fan komt wel tegen de bovenkast van de kast aan) dus die heb ik er nu opzitten. Hij is redelijk stil als ik de fan op 70% laat draaien.

Hier een foto van mijn htpc, hij staat bovenop de UPC HD box;

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 05-05-2010 17:49 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
Beste mensen, ik heb een MS-Tech MC-1200 kast gekocht en hier een ASRock P55M Pro moederbord in gezet. Het wil me alleen niet lukken het systeem met de afstandsbediening (van de interne ontvanger) uit slaapstand te krijgen!

De afstandsbediening doet het verder prima, maar uit slaapstand ho maar. Ik heb de jumper voor de +5vSB over de usb poorten 'aangezet' (anders lukt het ook niet met keyboard uit slaapstand te krijgen). Als ik een losse remote/ontvanger op een externe usb aansluit lukt het wel. Hiermee gaat de htpc gewoon uit slaapstand.

Ik had eea gelezen over power problemen met de interne usb aansluitingen op deze asrock maar de front usb poorten die hierop aangesloten zijn lijken wel genoeg power te krijgen (kan een 2.5" externe hd zonder problemen aansluiten). Uit slaapstand via toetsenbord en muis werkt ook prima (maar de ontvanger daarvan zit OOK weer op een externe usb poort, aan de achterkant...)

Het IR lampje op de kast reageert wil (knippert als ik op de ab druk).

MCE Standby Tool geinstalleerd, helpt niet... Dit alles op windows 7x64

Mensen met ideeen/ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 05-05-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is niet het topic om je problemen in te dumpen, helaas. Dit gaat echt alleen over advies bij het samenstellen. Wellicht dat het een eigen topic in MSH verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
Edmin schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:28:
Dit is niet het topic om je problemen in te dumpen, helaas. Dit gaat echt alleen over advies bij het samenstellen. Wellicht dat het een eigen topic in MSH verdient.
Oh ok, excuses...Zal er dan idd maar even een topic voor openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257962

Goedemorgen,

Nice topic.

Ben ook van plan om een HTPC te gaan bouwen. Ik vrees alleen dat het niet echt een HTPC moet worden. Alleen de kast moet eigenlijk een HTPC zijn. Ik wil er ook mee kunnen gamen op mn plasma (wordt de nieuwe Panasonic V20 serie, geen 3D) en wordt aangesloten op mn Pioneer LX-50.

Mn budget ligt zo rond de 1200-1400 euro. Maar er zijn twee zaken waar ik maar niet echt een vinger achter kan krijgen. Omdat ik er ook mee wil gaan gamen wil ik er een behoorlijke dikke videokaart in hebben. Het is alleen erg lastig om van te voren vast te kunnen stellen welk formaat videokaart er max in kan. Ik weet dat de grootste ongeveer zo rond de 11 inch zijn. Ik zit te denken aan een Origenae kast. Nu staat er bijvoorbeeld bij de ( LET OP link is pdf-file) S16T vermeld; pci / agp card support - full height. Leuk en aardig maar depth lijkt mij in dit geval ook belangrijk om te weten of kan ik ervan uit gaan dat elke videokaart hierin past.

Een ander dillema is. Hoe zit het met USB 3.0 en dan niet zozeer wat betreft het mobo, want ik zal hoe dan ook een mobo nemen wat 3.0 heeft. Wat voor mij maar niet duidelijk is/wordt zijn de uitsparingen van USB 3.0 gelijk aan die van 2.0?

Verder zijn er nog tal van andere zaken die ik nog helder wil hebben maar ik loop dus bij het samenstellen een beetje vast op de grootte van de videokaart en hoe het nu precies zit met USB 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 19:44
Ik wil over een paar weken de basis-htpc gaan bouwen, en daar windows 7 op gaan draaien. Ik twijfel alleen of ik dan genoeg heb aan 2 gb ram.
Verder dacht ik om een iets snellere processor te nemen, de AMD Phenom II X2 550.

Kan iemand mij vertellen of dat voldoende is om windows 7 soepel op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kneiter Ar schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:00:
Ik wil over een paar weken de basis-htpc gaan bouwen, en daar windows 7 op gaan draaien. Ik twijfel alleen of ik dan genoeg heb aan 2 gb ram.
Verder dacht ik om een iets snellere processor te nemen, de AMD Phenom II X2 550.

Kan iemand mij vertellen of dat voldoende is om windows 7 soepel op te draaien?
Als 2GB te weinig zou zijn, dan had ik het niet in de BBG gezet. ;)
En waarom zou je een Phenom II willen gebruiken? Waarom denk je dat die extra L3 cache beter is voor je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
  • Laatst online: 16-04 19:44
Omdat er niet in de BBG gesproken wordt over software (wat ik logisch vind) en MS zelf zegt dat 2GB heb minimum is en ik zelf nog vista draai, heb ik geen idee hoe soepel/niet soepel windows 7 draait met 2 GB. Maar als jij het zegt, dan geloof ik je. :*)

Over de L3 cache, tja geen idee eerlijk gezegd. Kwam meer door het feit dat hij niet veel duurder is (14 euro) en toch weer 0,3 GHz sneller. Nogal een slechtargument, maar ik ben soms een sucker voor "bigger is better". 8)7
Maar ook dit voegt dus niet veel toe begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 257962 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:56:
Mn budget ligt zo rond de 1200-1400 euro. Maar er zijn twee zaken waar ik maar niet echt een vinger achter kan krijgen. Omdat ik er ook mee wil gaan gamen wil ik er een behoorlijke dikke videokaart in hebben. Het is alleen erg lastig om van te voren vast te kunnen stellen welk formaat videokaart er max in kan. Ik weet dat de grootste ongeveer zo rond de 11 inch zijn. Ik zit te denken aan een Origenae kast. Nu staat er bijvoorbeeld bij de ( LET OP link is pdf-file) S16T vermeld; pci / agp card support - full height. Leuk en aardig maar depth lijkt mij in dit geval ook belangrijk om te weten of kan ik ervan uit gaan dat elke videokaart hierin past.

Een ander dillema is. Hoe zit het met USB 3.0 en dan niet zozeer wat betreft het mobo, want ik zal hoe dan ook een mobo nemen wat 3.0 heeft. Wat voor mij maar niet duidelijk is/wordt zijn de uitsparingen van USB 3.0 gelijk aan die van 2.0?

Verder zijn er nog tal van andere zaken die ik nog helder wil hebben maar ik loop dus bij het samenstellen een beetje vast op de grootte van de videokaart en hoe het nu precies zit met USB 3.0.
Wat jij zoekt is een game pc in een htpc case. Wat dacht je hiervan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T€ 175,-€ 175,-
1Antec TruePower TP-550€ 74,99€ 74,99
1Asus M4A88TD-M EVO/USB3€ 89,11€ 89,11
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 99,-€ 99,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,-€ 62,-
1Sapphire HD5850 Vapor-X 1GB GDDR5 PCI-E€ 260,-€ 260,-
1Thermaltake DH101€ 190,-€ 190,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,50

usb stekkertjes zijn uitwisselbaar. Een usb 2 apparaat past ook op een usb 3 aansluitin en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kneiter Ar schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:05:
Omdat er niet in de BBG gesproken wordt over software (wat ik logisch vind) en MS zelf zegt dat 2GB heb minimum is en ik zelf nog vista draai, heb ik geen idee hoe soepel/niet soepel windows 7 draait met 2 GB. Maar als jij het zegt, dan geloof ik je. :*)
W7 kan beter overweg met iets minder geheugen dan Vista. Uiteraard kun je gewoon 4GB plaatsen, maar het kost je wel weer 4 tientjes extra. Alles is een beetje afhankelijk van je budget.
Over de L3 cache, tja geen idee eerlijk gezegd. Kwam meer door het feit dat hij niet veel duurder is (14 euro) en toch weer 0,3 GHz sneller. Nogal een slechtargument, maar ik ben soms een sucker voor "bigger is better". 8)7
Maar ook dit voegt dus niet veel toe begrijp ik?
Die 14 euro geldt alleen als je bij Azerty koopt. Bij een andere winkel kost de cpu ongeveer €80. Dan loopt het verschil toch al aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257962

o.O thnx Ed_L

USB \o/

Netjes hoor. Mn dinnetje wil alleen persé een Origen AE kast lol. Nja snap ut wel want het beessie staat natuurlijk gewoon in de woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die OrigenAE S14V is een leuk kastje, maar niet leuk voor de portemonnee... zeker niet omdat je er ook nog een slimline optical bij moet hebben. :'(

Voor dimensies, zie hier: http://www.origenae.co.kr...p?bo_table=e_faq&wr_id=30
Je zult zien dat er 244mm ruimte is voor een grafische kaart. De HD5850 valt dan af, maar een HD5770 past nog net. De Sapphire HD5770 Vapor-X is 210mm lang. In de overgebleven 34mm moet je dan nog de pci-e stekker van je voeding kwijt. Krap, maar het moet mogelijk zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 135,-€ 135,-
1Antec TruePower TP-550€ 74,99€ 74,99
1Asus M4A88TD-M EVO/USB3€ 89,11€ 89,11
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 99,-€ 99,-
1Origen AE S14V€ 329,99€ 329,99
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,-€ 62,-
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 127,13€ 127,13
1Sony NEC Optiarc BC5600S-01€ 185,79€ 185,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.128,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14353

Hallo,

Ik wil een budget htpc samenstellen op basis van de BBG budget keuze. Ik wil echter geen netwerkkabel gaan trekken dus er moet een draadloos kaartje in. Is de Intel WiFi Link 5100 geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's een laptopding. Hier ben je waarschijnlijk beter mee geholpen:
pricewatch: Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Edmin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:02:
Die OrigenAE S14V is een leuk kastje, maar niet leuk voor de portemonnee... zeker niet omdat je er ook nog een slimline optical bij moet hebben. :'(
Ik heb zelf ook een S14V, maar er past gewoon een 5,25 drive in en het hoeft niet eens een extra korte te zijn. De bezel kun je gewoon op de lade plakken. Inderdaad, het blijft een duur ding. Maar het is 1 van de mooiste kasten die ik ken (al is dat persoonlijk) en ook de bouwkwaliteit is prima.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht in de manual toch echt een slimline te zien... misgekeken dus.

Nou is een slimline DVD brandertje niet eens duur:
pricewatch: Samsung SN-S083C

en gisteren heb ik nog een relatief betaalbare slimline BRD lezer aan de PW toegevoegd:
pricewatch: Silverstone Slim Blu-ray DVD combo Optical Drive

dat zou de pret dus niet zozeer hoeven drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Hoe kan je het makkelijkste testen of hardware die je nog hebt, geschikt is voor HD-content?

Ik bedoel, hoe kom ik aan content om het te testen, en hoe weet ik het dan zeker?

[ Voor 31% gewijzigd door mhr-zip op 07-05-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-03 11:55
Ik zoek een Low End HTPC, om
  • films af te spelen,
  • te downloaden,
  • met Dolby 5.1
  • ingebouwde Digitenne.
  • Internetradio
  • DVD's af te spelen
Ter vervanging van mij Freecom mediaspeler II (is twee keer gecrashd), HT en Digitenne apparaat.

De Asrock ION voldoet bijna aan mijn eisen, maar ik weet niet of daar een CONAX Cam in kan voor Digitenne ontvangst , de Alysee vind ik te duur ten opzichte van de Asrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan dat niet met bv een TechnoTrend T-1500 + CI? Of heeft die ASRock geen ruimte voor die 2 kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313339

mhr-zip schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:20:
Hoe kan je het makkelijkste testen of hardware die je nog hebt, geschikt is voor HD-content?

Ik bedoel, hoe kom ik aan content om het te testen, en hoe weet ik het dan zeker?
the infameuze "birdscene" is een goede benchmark om te testen of je htpc wel alles aankan. zoek ff op google.
Dreamvoid schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:51:
Kan dat niet met bv een TechnoTrend T-1500 + CI? Of heeft die ASRock geen ruimte voor die 2 kaartjes?
Nee deze passen niet (maar een slot en dit is meestal pci-e lowprofile) je kunt het eventueel wel met een doodgewone dvb-t usb stick en een phoenix kaartlezer i.c.m. softcam, maar dan kun je geen Windows media center draaien.

edit: de Asrock ion is trouwens niet snel genoeg om video te kunnen decrypten. zie hier.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 07-05-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
edit: de Asrock ion is trouwens niet snel genoeg om video te kunnen decrypten. zie hier.

In de comments wordt beweerd dat met XBMC wel digitenne kan worden gedraaid. Het gaat mij puur om dat ene apparaat, met één afstandsbediening waarop ik alles kan afspelen. en met drie slopers in huis wil ik iets waarvan ik het schadebedrag kan overzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je met een zelfbouw Athlon II beter uit bent, terwijl het niet meer hoeft te kosten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 49,-€ 49,-
1Antec MicroFusion Remote 350€ 86,64€ 86,64
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 68,15€ 68,15
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 76,-€ 76,-
1Sony AD-7240S€ 18,06€ 18,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
Op zich een OOTB idee, iets zelf bouwen en nog flexibeler ook. Er moet dan nog wel de TechnoTrend Budget T-1500 met CI-Interface + TT-Viewer bij om Digitenne te kunnen ontvangen. Kom je toch weer op 400+ uit. Ik wil toch echt van die vier afstandsbedieningen af die vaak zoek zijn en waarvan alle batterijklepjes zijn afgebroken en toetsen kleven van de limonade.

Wat ook meespeelt is dat mijn configuratie met de mediaplayer, geluid via TV of HT, beeld via TV ingewikkeld was om te bedienen. Eigenlijk was ik de enige in huis die dit kon en ik was dan ook de enig die het systeem gebruikte. Als nu alles in 1 systeem zit hoop ik dat de anderen er ook gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

logitech harmony universele afstandsbediening lijkt me de oplossing voor je problemen. de andere mensen in huis moeten even aanpassen aan de macro's etc. en de instelling van je harmony zal even duren totdat iedereen alles ermee kan maar het is een zeer goede oplossing die bijna overal mee kan werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 08-05-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14353

note to self: volgende keer plaatje bekijken |:( |:( |:( belangrijkste is wpa2 ondersteuning en low profile idd.

Volgende vraag: ik wil er een 5570 bij proppen zodat toch gegamed kan worden al is het dan niet met alle eyecandy aan. Kan de 350 voeding dit nog wel aan? Stroomverbruik van die ati is 174 w/h onder full load.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 14353 op 08-05-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je denkt dat een budget kaartje zoals de HD5570 174 Watt verstookt? Dat haalt een HD5850 niet eens. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Laatst online: 23-04 11:49
Ik heb net een HTPC in elkaar gezet als vervanging van mijn Popcorn Hour A-110
Wilde toch meer in de huiskamer doen als alleen films/foto's kijken :)

Ik zal eerst even opsommen wat ik heb :

Case : MS Tech MC-380 (ingekort om passend te maken voor meubel)
Mobo: Asus M2N-XE
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+
Mem: Kingston 1 Gig (2 x)
Video: Radeon HD4550
Voeding : ATX 400 W
Bediening: Keysonic mini toetsenbord

Aangesloten en daar komt de eerste vraag:

Perfect beeld via HDMI (ingesteld op 1080P (1920 x 1080) ) wat de kaart ook als aanbevolen stelde.
Het beeld echter is kleiner dan het volledige plasma scherm aankan ( Samsung PS50B650)

Nergens in het menu van de ATI 4550 kan ik strechen en ook niet in het menu v/d plasma??!! :?
Ik kan me wel herinneren ergens een mogelijkheid gezien te hebben om te kiezen voor monitor of TV maar dit kan ik nergens meer vinden.
Hoe 1080P volscherm te krijgen ?

Ik kwam al gauw met temp problemen te zitten...vooral als ik Bleuray afspeelde.
het is natuurlijk ook een kleine kast in een meubel , in de case moet dan de voeding ook nog eens zijn warmte kwijt ( beetje rare manier v/d kastontwerpers, ik had de voeding naar buiten laten blazen)

Ik heb de stockkoeler nu vervangen voor een Skyte Shuriken , tevens een fan geplaatst die vanuit de zijkant v/d kast naar buiten blaast en nu blijft het netjes in de kast .

Ik vindt het jammer dat niet alles met XBMC afgespeeld kan worden , XBMC heeft geen Hardwareversnelling v/d videokaart in zich en dat zie je met afspelen BlueRAy.
Ik gebruik nu nog alles door elkaar heen,VLC , windows Mediacentre, XBMC , PowerDVD.
Kijken waar ik uiteindelijk voor kies, mooist zou zijn XBMC denk ik , hem daarmee laten opstarten zodat ook de vrouw gemakkelijk kan kijken zonder allerlei dingen moeten opstarten.

Alle tips/adviezen zijn welkom in deze ;)

Is het handig om de C&Q te gebruiken? Of werkt dit tegen in bepaalde situaties:
Zoals hij nu is id de temp netjes en is hij nagenoeg niet te horen , stil dus.
maar C&Q scheelt ook stroom natuurlijk.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

scorpio schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:53:
Ik heb net een HTPC in elkaar gezet als vervanging van mijn Popcorn Hour A-110
[knip rest]
Ik kan me vergissen, maar dit topic is een adviestopic voor aankoop van - jij hebt al je spullen al en wil weten hoe je een bepaalde setting voor elkaar kan krijgen.
Daar is dit topic nou net niet voor bedoeld, sterker nog:
er is een heel Mediaspelers en HTPC's forum voor ingericht voor jouw type vragen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Da's geen vergissing, dat is gewoon keihard de waarheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Laatst online: 23-04 11:49
Dan ga 'k daarheen , thnx >:)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

OMD

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 56,91€ 56,91
1be quiet! L7 530W€ 49,63€ 49,63
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 68,15€ 68,15
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 39,95€ 39,95
1Samsung HD203WI , 2TB€ 109,90€ 109,90
1Silverstone LC10-E€ 94,34€ 94,34
1XFX HD5450 512MB DDR2 PCI-E (HD-545X-YNH2)€ 41,64€ 41,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 460,52

Past dit allemaal en ben ik wat vergeten? Ik gebruik geen NAS oid dus ik wil een kast waar behoorlijk wat schijven in passen (deze dus) en ik wil TrueHD geluid doorvoeren, vandaar de videokaart

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dit past allemaal. dit ben je nog vergeten:
- een dvd/blu-ray drive (blu-ray waarschijnlijk omdat je TrueHD wilt)
- afstandsbediening (zit niet bij de kast)
- toetsenbord/muis

leuke kast trouwens. LC17 in een nieuw jasje, nice. ik weet niet of je al deze plaats voor harde schijven nodig gaat hebben maar dit is natuurlijk jouw keus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Anoniem: 313339 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:00:
ja dit past allemaal. dit ben je nog vergeten:
- een dvd/blu-ray drive (blu-ray waarschijnlijk omdat je TrueHD wilt)
- afstandsbediening (zit niet bij de kast)
- toetsenbord/muis

leuke kast trouwens. LC17 in een nieuw jasje, nice. ik weet niet of je al deze plaats voor harde schijven nodig gaat hebben maar dit is natuurlijk jouw keus,
- Blu-ray drive is wel makkelijk inderdaad, die ben ik dus vergeten, dank.
- afstandbediening vind ik niet noodzakelijk, ik doe het wel met zo een PS3 media keyboard van Logitech oid.
- zie vorige punt.

Qua ruimte:

Er komt naast de 2TB een 320GB opstart schijf en 2x 1TB schijf in te zitten.
Tegen de tijd dat dat allemaal vol zit heb ik wel weer wat bij elkaar gespaard voor een SATA kaartje met extra disks of toch een DIY NAS.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:15
@ OMD leuke kast, niet te duur en veel ruimte, ik zoek een combinatie van server en htcp. En moet nog even sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

hmmzzz, nou twijfel ik toch. Ik heb voor het zelfde geld ook deze setup:
Zover ik kan vinden kunnen deze IGP's en mainboards ook TrueHD uitsturen? correct me if I am wrong.

Maar met dit heb ik wel:

- Heel wat meer SATA poorten
- USB 3
- Display port

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 530W€ 49,63€ 49,63
1Gigabyte GA-H55M-USB3€ 94,38€ 94,38
1Samsung HD203WI , 2TB€ 109,90€ 109,90
1Silverstone LC10-E€ 94,34€ 94,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,32

Dan heb ik dus denk ik die HD5450 niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Laatst online: 06-04 19:28
whiplash1990 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:10:
@ OMD leuke kast, niet te duur en veel ruimte, ik zoek een combinatie van server en htcp. En moet nog even sparen.
Correct, maar met een 5450 kun je wel mooi deinterlacing toe passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen VA-deinterlacing dan, alle andere deinterlacing technieken kan de IGP wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-04 15:46
Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC. Nu wil ik er niet teveel geld aan uitgeven (lees minder is beter)

Ik heb nog een:
  • Passieve Saphire HD4550
  • Voeding (a-merk)
  • 1TB WD green HD
  • 2 x Zalman fanmate
Als basis heb ik de BBG gepakt en er alleen een andere kast bij gepakt aangezien ik met het oog op uitbreiding later graag full ATX wil en ik 120mm fans in de kast wil om hem lekker stil te houden.

Ik heb gekeken naar 2dehands, maar qua prijs voor proc, MM en geheugen kom ik niet veel goedkoper als alles nieuw en qua snelheid lijkt het dan weinig uit te maken.

Verder vind ik het belangrijk dat hij niet teveel kabaal maakt.

Iemand nog suggesties?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock M3A785GMH/128M€ 64,75€ 64,75
1Conceptronic CBT2NANO€ 7,50€ 7,50
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 39,-€ 39,-
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,-€ 12,-
1Sony AD-7240S€ 19,-€ 19,-
1Zalman HD501€ 119,70€ 119,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,95

Ik twijfel ook nog of ik een toetsenbord of afstandbediening erbij koop.

Hij zal vooral gebruikt worden voor XBMC (uitzending gemist en TV series) en natuurlijk DVD's.

Voor de toekomst:
  • TV-kaart
  • Blu-Ray
  • 5.1 set + reciever
  • SSD
Het geheel wordt voorlopig aangesloten op een Phillips HD-ready tv

[ Voor 3% gewijzigd door Marmotje op 11-05-2010 08:41 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Marmot84 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:09:
Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC. Nu wil ik er niet teveel geld aan uitgeven (lees minder is beter)

Ik heb nog een:
  • Passieve Saphire HD4550
  • Voeding (a-merk)
  • 1TB WD green HD
  • 2 x Zalman fanmate
Als basis heb ik de BBG gepakt en er alleen een andere kast bij gepakt aangezien ik met het oog op uitbreiding later graag full ATX wil en ik 120mm fans in de kast wil om hem lekker stil te houden.

Ik heb gekeken naar 2dehands, maar qua prijs voor proc, MM en geheugen kom ik niet veel goedkoper als alles nieuw en qua snelheid lijkt het dan weinig uit te maken.

Verder vind ik het belangrijk dat hij niet teveel kabaal maakt.

Iemand nog suggesties?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock M3A785GMH/128M€ 64,75€ 64,75
1Conceptronic CBT2NANO€ 7,50€ 7,50
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 39,-€ 39,-
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,-€ 12,-
1Sony AD-7240S€ 19,-€ 19,-
1Zalman HD501€ 119,70€ 119,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,95

Ik twijfel ook nog of ik een toetsenbord of afstandbediening erbij koop.

Hij zal vooral gebruikt worden voor XBMC (uitzending gemist en TV series) en natuurlijk DVD's.

Voor de toekomst:
  • TV-kaart
  • Blu-Ray
  • 5.1 set + reciever
  • SSD
Het geheel wordt voorlopig aangesloten op een Phillips HD-ready tv
Ziet e rop zich wel goed uit, alleen zou ik een ander moederbord nemen, eentje van Gigabyte of Asus bijv.

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813157168
Zie de gebruikers ervaringen...

De Gigabyte bijv. scoort beter:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813128397

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's dan weer wel een plank zonder sideport memory. En in een build met slechts 2GB is die 128MB behoorlijk welkom.

Bovendien schetsen de echte reviews toch een ander beeld:
http://ixbtlabs.com/artic...a785gmh-128m-785g-p1.html
http://www.thinkcomputers...-matx-motherboard-review/
http://www.rbmods.com/content/14674/first-look.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Edmin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:02:
Da's dan weer wel een plank zonder sideport memory. En in een build met slechts 2GB is die 128MB behoorlijk welkom.

Bovendien schetsen de echte reviews toch een ander beeld:
http://ixbtlabs.com/artic...a785gmh-128m-785g-p1.html
http://www.thinkcomputers...-matx-motherboard-review/
http://www.rbmods.com/content/14674/first-look.aspx
Reviews en gebruiker ervaring zijn twee verschillende dingen. Het een sluit het ander niet uit.
Zoals je ziet heeft de Asrock slechte deels solid state caps. Dit hoeft niet perse slecht te zijn, maar solid state caps zijn wel een pre. Als het om sideport geheugen gaat, kan hij ook een iets duurder plankje, van bijv. Asus overwegen. Maar goed, of die 128MB sideport nou zoveel uitmaken, ook icm 2GB geheugen; ik betwijfel het.
Waarom stop je er anders slechts 2GB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Zoals aangegeven probeer ik met niet teveel geld toch een volwaardig mediacenter te bouwen die voor mijn gebruik voldoet. In de toekomst zal hij zeker geupgrade worden vandaar ook de kast waar een fullATX bord in kan.

ik zal de reviews van de moederborden is doorlezen. Qua kosten maakt het in ieder geval niet zoveel uit.

Is de ATI (4550) die ik heb nog een aan te bevelen of zou die in dit geheel niet zoveel "zin" hebben?

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madrox schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:11:
[...]

Reviews en gebruiker ervaring zijn twee verschillende dingen. Het een sluit het ander niet uit.
Zoals je ziet heeft de Asrock slechte deels solid state caps. Dit hoeft niet perse slecht te zijn, maar solid state caps zijn wel een pre. Als het om sideport geheugen gaat, kan hij ook een iets duurder plankje, van bijv. Asus overwegen. Maar goed, of die 128MB sideport nou zoveel uitmaken, ook icm 2GB geheugen; ik betwijfel het.
Waarom stop je er anders slechts 2GB in.
Hij geeft aan dat het wat hem betreft zo goedkoop moegleijk moet. Dan is het adviseren van een duurder moederbord onlogisch. Wat ik niet begrijp is dat je nu gebruikerservaringen erbij sleept, terwijl diezelfde lijst ervaringen helemaal niet negatief over het bord is. Toevallig staan er twee mindere ervaringen op de voorpagina van Newegg, terwijl 33 van de 51 respondenten het ding 5/5 laat scoren. Om dan aan te geven dat de ervaringen 'minder' zijn is bijna vervalsing van de statistiek. Als je naar de totaalscores kijkt van de twee borden is er maar erg weinig verschil in de totale beoordeling.

Trouwens: je echte commentaar zou zich moeten richten op de keuze voor een AMD platform bij gebruik van XBMC. Dan zou je toch eerder naar nV gpu's gaan kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Edmin op 11-05-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Edmin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:34:
[...]
Hij geeft aan dat het wat hem betreft zo goedkoop moegleijk moet. Dan is het adviseren van een duurder moederbord onlogisch.
Wat scheelt het ? Een paar euro. Ow sorry hoor voor mijn onverantwoorde, geldverspillende advies :X
Wat ik niet begrijp is dat je nu gebruikerservaringen erbij sleept, terwijl diezelfde lijst ervaringen helemaal niet negatief over het bord is. Toevallig staan er twee mindere ervaringen op de voorpagina van Newegg, terwijl 33 van de 51 respondenten het ding 5/5 laat scoren. Om dan aan te geven dat de ervaringen 'minder' zijn is bijna vervalsing van de statistiek. Als je naar de totaalscores kijkt van de twee borden is er maar erg weinig verschil in de totale beoordeling.
Het is maar hoe je de statistiek bekijkt:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813128397
200 reviews / 4% very poor / 2% poor (87% good/excellent)

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813157168
51 reviews / 8% very poor / 12% poor (76% good/excellent)

hmm, 20% poor/very poor voor de Asrock, met 1/4 van de reviews (51 vs 200+) van de Gigabyte.
Bij 200+ reviews komt d eGigabyte niet verder dan 6 % poor/very poor. Natuurlijk, het zegt niet alles maar weinig verschil ? Ik zie toch wat anders.....
Trouwens: je echte commentaar zou zich moeten richten op de keuze voor een AMD platform bij gebruik van XBMC. Dan zou je toch eerder naar nV gpu's gaan kijken.
Dat zou kunnen alleen weet ik daar nou net iets minder van, dus laat ik dat aan anderen over.
Hij vraagt advies over het geheel, dus ook het moederbord neem ik aan.
Marmot84 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:19:
Zoals aangegeven probeer ik met niet teveel geld toch een volwaardig mediacenter te bouwen die voor mijn gebruik voldoet. In de toekomst zal hij zeker geupgrade worden vandaar ook de kast waar een fullATX bord in kan.

ik zal de reviews van de moederborden is doorlezen. Qua kosten maakt het in ieder geval niet zoveel uit.

Is de ATI (4550) die ik heb nog een aan te bevelen of zou die in dit geheel niet zoveel "zin" hebben?
Voor films afspelen is die HD4550 zeer geschikt, wat XBMC aangaat; vraag het iemand die daar ervaring mee heeft; ik ken het niet. voor XBMC is die ook perfect. Je videoprobleem is opgelost ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 11-05-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Edmin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Wat betreft de nv gpu's, Ik koos voor ATI aangezien die in de BBG staat en ik nog een ATI kaart heb liggen.

Er komt windows 7 met Mediacenter op te draaien aangezien ik in de toekomst ook een tvkaart wil. Dus sowieso geen linux waarbij een nvidia kaart weer makkelijker zou zijn.

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dat geval is er niets aan de hand en kun je het systeem zo bestellen. Ja, er zijn meer keuzes voore het moederbord. Maar om te stellen dat je 'beter' een andere kunt nemen is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Edmin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:15:
In dat geval is er niets aan de hand en kun je het systeem zo bestellen. Ja, er zijn meer keuzes voore het moederbord. Maar om te stellen dat je 'beter' een andere kunt nemen is onzin.
Zal er voortaan bij zetten, dat het mijn mening is. oke ?
En ook dat de Gigabyte firewire heeft en 100% solid state caps en deze Asrock niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 11-05-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:02:

...
Dat sideport memory, maakt dat nou veel verschil? Ik bedoel, als je geen passieve 4550 oid gebruikt (dus alleen de HD4200 van 't moederbord) heb je dan veel prestatiewinst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Nitrous schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:39:
[...]

Dat sideport memory, maakt dat nou veel verschil? Ik bedoel, als je geen passieve 4550 oid gebruikt (dus alleen de HD4200 van 't moederbord) heb je dan veel prestatiewinst?
Ligt eraan hoe je het bekijkt. De winst kan tot 20 a 40% oplopen zegt iemand. Alleen is het een "pyrus" overwinning; als een spel zonder met 10 fps draait en met sideport op 12 of 14fps (=20 a 40%), blijft het onvoldoende om een spel fatsoenlijk te spelen.

http://www.tomshardware.c...hics-sideport,2088-8.html
Eindelijk een leuk vergelijkje gevonden die zoals je ziet, de verschillen alles, behalve schikbarend zijn en spellen
die onspeelbaar zijn (Supreme Comander en World in Conflict bijv.) blijven onspeelbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 11-05-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar gaat het hier dan ook niet om.

Sideport memory zorgt ervoor dat de IGP geen gebruik hoeft te maken van het systeemgeheugen. In sommige configuraties koon dit leiden tot het ontwaken van het systeem uit een sleepstate, omdat de frame buffer moest worden ververst. Aangezien de memory controller in de cpu zit, kostte dit cpu cycles met als gevolg dat de cpu uit de sleepstate sprong. Daarbij is het een manier om de 2GB RAM vrij te laten voor de rest van het systeem. Zonder sideport memory put de IGP namelijk ook uit die bron.
Het heeft dus niets te maken met Wikipedia: Pyrrusoverwinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Edmin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:08:
Daar gaat het hier dan ook niet om.

Sideport memory zorgt ervoor dat de IGP geen gebruik hoeft te maken van het systeemgeheugen. In sommige configuraties koon dit leiden tot het ontwaken van het systeem uit een sleepstate, omdat de frame buffer moest worden ververst. Aangezien de memory controller in de cpu zit, kostte dit cpu cycles met als gevolg dat de cpu uit de sleepstate sprong. Daarbij is het een manier om de 2GB RAM vrij te laten voor de rest van het systeem. Zonder sideport memory put de IGP namelijk ook uit die bron.
Het heeft dus niets te maken met Wikipedia: Pyrrusoverwinning
Als het je daarom om te doen is, heb je er wellicht iets aan. Sideport geheugen alleen, is al snel niet genoeg.
Anandtech heeft daar ook een stukje over geschreven. Als het om gameprestaties gaat, is het wel degelijk een pyrrus overwinning. Is je trouwens bekend dat de prestaties helemaal inkakkken als je alleen het sideport geheugen gebruikt? (kan je zien in diezelfde review) Wil je nog een beetje prestatie, zal je alsnog geheugen moeten "sharen" ....

Maw: het is het een of het ander. Zuinig en supertraag in spellen, of shared geheugen gebruiken, met dezelfde makke die jezelf aanhaalt en alsnog shared geheugen. Ga je voor het laatste, kan je net zo goed zonder sideport geheugen nemen; zoals ik al voorstelde.

De (laatste?) vraag ging over prestatiewinst, daar gaf ik antwoord op en is mijn antwoord "to the point".
Je brengt zelf trouwens iets nieuws toe, met je powersavings verhaal. Daar is tot nu toe niks over gezegt door de persoon die advies vraagt en daar overval je me nu mee; beetje flauw, ed :|

[ Voor 26% gewijzigd door Madrox op 11-05-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Ik heb alles ondertussen binnen behalve de graka en het toetsenbord. Installatie verliep probleemloos en alles draait prima en zeer stil.

Een kleine opmerking: de mobo heeft blijkbaar geen 1394 aansluiting (had ik niet op gelet), zodat de front firewire van de Antec kast niet aan te sluiten valt. Of kan dit nog op een andere manier opgelost worden (al zie ik niet meteen hoe dat dan zou moeten gebeuren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziets heeft ook een interne 6-pins aansluiting:
pricewatch: Sweex 3 Port Firewire PCIe Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Ha, ik was net zo eentje aan het zoeken ;)

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://tweakers.net/price...firewire-controllers.html

Hier staan alle FW kaartjes, met allerlei interfaces.
Het viel me trouwens al op dat slechts 25% van de H55 over een FW aansluiting beschikt. Ik denk dat het niet heel lang duurt voor je ze niet meer op moederborden tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn tegenwoordig geen Firewire tv tuners meer, dus vanuit de HTPC markt zal er sowieso geen vraag meer naar zijn. eSATA en Gbit NASsen hebben de rest gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Ik juich het ook toe, want er zijn betere alternatieven. Je zult echter altijd zien dat iemand zijn 'oude' handycam er mee aan wil sluiten. ;)
Pagina: 1 2 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.