Eerlijkgezegd kan het prestatieverhaal me gestolen worden. Ik heb het dan ook nergens als argument gebruikt. De 785G is snel genoeg voor 1080p, met of zonder sideport mem. Gaming is in deze htpc discussie van nul belang. Ik begrjp alleen niet waarom je mijn argument flauw vindt? Ik ging er eerlijkgezegd vanuit dat jij ook wel bekend zou zijn met het fenomeen?Madrox schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:09:
[...]
De (laatste?) vraag ging over prestatiewinst, daar gaf ik antwoord op en is mijn antwoord "to the point".
Je brengt zelf trouwens iets nieuws toe, met je powersavings verhaal. Daar is tot nu toe niks over gezegt door de persoon die advies vraagt en daar overval je me nu mee; beetje flauw, ed
- Edmin
- Registratie: Januari 2006
- Laatst online: 27-07 19:08
:strip_icc():strip_exif()/u/167062/1777paard.jpg?f=community)
Verwijderd
Misschien een stomme vraag, maar veel mensen zeggen dat je je htpc niet moet gebruiken als server, omdat dat teveel lawaai maakt, maar ik neem aan dat iedereen hier z'n filmpjes ook via z'n htpc afspeeld en dan moet je toch aardig wat schijfruimte hebben om alles kwijt te kunnen? Gebruikt dat toch iedereen een NAS om z'n films op te zetten? En hoeveel geluid maakt zo'n NAS dan tegenover een gewone pc?
- Edmin
Een NAS is nou typisch zo'n apparaat wat je niet in je woon-/slaapkamer hebt staan. De mijne hangt direct aan de router, in de meterkast.
Verwijderd
En draadloos je HD films afspelen gaat dan goed? Sorry heb geen ervaring met draadloze netwerken...
- Edmin
* Edmin kijkt naar de netwerkkabel in zijn htpc.
Draadloos? Alles is hier gewoon bedraad m.u.v. de laptop. Hoe dan ook, met moderne 802.11n netwerkapparatuur van goede kwaliteit en moet het draadloos ook kunnen.
Draadloos? Alles is hier gewoon bedraad m.u.v. de laptop. Hoe dan ook, met moderne 802.11n netwerkapparatuur van goede kwaliteit en moet het draadloos ook kunnen.
Oke, dat snap ik .Maar ik reageerde toch niet op jou, of vergis ik me nu ?Edmin schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:24:
[...]
Eerlijkgezegd kan het prestatieverhaal me gestolen worden. Ik heb het dan ook nergens als argument gebruikt.
Jij reageerde op mijn reactie naar een ander, zover ik weet.
Klopt. Alleen, en nu komt het; weet ik niet of het ook snel genoeg is met puur sideport geheugen aan en UMA uit (shared geheugen). Wellicht dat jij hier meer van weet.De 785G is snel genoeg voor 1080p, met of zonder sideport mem.
Klopt ook, er werd echter een gerichte vraag gesteld waarop ik een gericht antwoord gaf.Gaming is in deze htpc discussie van nul belang.
Hoe moet ik dat weten ? Ik heb geen HTPC, sideport ofzo. Mijn slaapstand werkt perfect op de X58.Ik begrjp alleen niet waarom je mijn argument flauw vindt? Ik ging er eerlijkgezegd vanuit dat jij ook wel bekend zou zijn met het fenomeen?
Goed om te weten, dat is zeker waar ED. Dat is zeker iets om rekening mee te houden.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Aangezien het mij niet logisch lijkt dat een filmpje decoderen meer dan 128MB vRAM kost moet dit dus prima gaan.Madrox schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:15:
[...]
Klopt. Alleen, en nu komt het; weet ik niet of het ook snel genoeg is met puur sideport geheugen aan en UMA uit (shared geheugen). Wellicht dat jij hier meer van weet.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat wil ik best geloven; maar is het ook getest ?-The_Mask- schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:27:
[...]
Aangezien het mij niet logisch lijkt dat een filmpje decoderen meer dan 128MB vRAM kost moet dit dus prima gaan.
De gameprestaties lijden er iig zwaar onder.
Vrij logisch de meeste games willen meer dan 128MB vRAM.
AMD Nieuwsdiscussie
- Edmin
Zie deze post:
Verwijderd in "Hoeveelheid videogeheugen nodig voor Ful..."
Verwijderd in "Hoeveelheid videogeheugen nodig voor Ful..."
Oke, het zal werken. Zie trouwens ook hier dat sideport plus systeemgeheugen samen soms problemen geeft, zag dat ergens anders ook al en die had het opgelost door het systeemgeheugen over te klokken tot dezelfde mhz als zijn sideport geheugen. Ligt dat aan een type plankje en/of combinatie van moedergeheugen ?
(lijkt me natuurlijk gewoon te moeten werken zonder je systeemgeheugen te overklokken)
- Edmin
Ik begrijp dat er sideport bestaat met GDDR2 en 3. Daarnaast zijn er AM2+ en AM3 planken, dus de combinaties zijn wat ruim.
Overal kun je wel eens een probleem mij krijgen, maar het is iig geen structureel probleem. Zelf trouwens ook nooit problemen mee gehad.Madrox schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:25:
[...]
Oke, het zal werken. Zie trouwens ook hier dat sideport plus systeemgeheugen samen soms problemen geeft, zag dat ergens anders ook al en die had het opgelost door het systeemgeheugen over te klokken tot dezelfde mhz als zijn sideport geheugen. Ligt dat aan een type plankje en/of combinatie van moedergeheugen ?
(lijkt me natuurlijk gewoon te moeten werken zonder je systeemgeheugen te overklokken)
AMD Nieuwsdiscussie
Voor degenen die niet kunnen wachten op de Core barebones van ASRock, je komt tegenwoordig al een heel eind met losse onderdelen, zeker sinds ECS een betaalbaar H55 bordje heeft. Zo heb ik het volgende systeempje op het oog:
Even duur als die Zotac ION2 barebone + 2 GB + HD en nauwelijks duurder dan de (Zotac, Asus, Acer) ION nettops.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec ISK 310-150 | € 69,52 | € 69,52 |
1 | ECS H55H-I | € 78,60 | € 78,60 |
1 | Intel Pentium G6950 | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 48,- | € 48,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 84,- | € 84,- |
1 | Western Digital Scorpio Blue WD2500BEVS, 250GB SATA-150, 8MB, 5400rpm | € 42,- | € 42,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 400,02 |
Even duur als die Zotac ION2 barebone + 2 GB + HD en nauwelijks duurder dan de (Zotac, Asus, Acer) ION nettops.
@ Dreamvoid
Misschien handig om te weten, quote van anandtech:
Misschien handig om te weten, quote van anandtech:
Honestly the only reasons you'd pick the G6950 over the Athlon II X3 440 are if you need lower power consumption, better performance in single threaded applications or want to build a HTPC (note that TrueHD/DTS-HD MA bitstreaming is not supported on the Pentium G6950, only on the Core i3/i5). They are valid reasons but if pure performance is all you care about, then AMD offers more bang for your buck.
Weet ik, bitstreaming boeit me niet zo. Eigenlijk zou ik het liefste de Celeron G1101 (2.3 GHz Clarkdale) willen maar die is helaas OEM only. Hij zit in een aantal Lenovo, Fujitsu en HP servers maar is nergens los te koop. Jammer want daarmee zou ik 'm denk ik wel onder een piekverbruik van 65W kunnen krijgen en 'm dus in een ISK300-65 kunnen zetten.
Mooie quote ook van Anand:
Mooie quote ook van Anand:
check, check, checkif you need lower power consumption, better performance in single threaded applications or want to build a HTPC
[ Voor 68% gewijzigd door Dreamvoid op 15-05-2010 12:57 ]
- Edmin
Dat is uitsluitend in vergelijking met de X3 440
ik wil binnenkort ook een htpc aanschaffen,
maar mijn grootste issue is de behuizing en ruimt voor hd's
aangezien bluray nogal wat ruimte in neemt.
Zelf vind ik de ms-1200 wel een mooie behuizing alleen kan daar maar 1 hd in.
Nu las ik dat een aantal mensen een nas gebruiken voor dit probleem op te lossen.
Mijn vraag wat voor nas/netwerk heb je nodig dat je zonder problemen full bluray op 1080p te kunnen streamen.
Graag de mening ervaring van mensen die dit ook echt zo gebruiken.
Dit zou mijn keus voor de aanschaf van een htpc een stuk makkelijker maken.
maar mijn grootste issue is de behuizing en ruimt voor hd's
aangezien bluray nogal wat ruimte in neemt.
Zelf vind ik de ms-1200 wel een mooie behuizing alleen kan daar maar 1 hd in.
Nu las ik dat een aantal mensen een nas gebruiken voor dit probleem op te lossen.
Mijn vraag wat voor nas/netwerk heb je nodig dat je zonder problemen full bluray op 1080p te kunnen streamen.
Graag de mening ervaring van mensen die dit ook echt zo gebruiken.
Dit zou mijn keus voor de aanschaf van een htpc een stuk makkelijker maken.
[ Voor 7% gewijzigd door TRaSH op 14-05-2010 15:40 ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
- Edmin
Zelf heb ik net een Synology DS210j besteld met twee 1,5TB schijfjes. Volgens de reviews is die ruim snel zat om je media te streamen.
Kan mijn oude zooi zo de deur uit
Kan mijn oude zooi zo de deur uit
[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 14-05-2010 15:45 ]
Past perfect bij je Hifi stereo 
( Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB
Serial ATA harde schijven)
Geef je 40 euro voor die ouwe harddisk
( Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB
Serial ATA harde schijven)
[ Voor 54% gewijzigd door Madrox op 14-05-2010 18:29 ]
- Edmin
AhEdmin schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:52:
Da's de schijf uit mijn desktop. Die kan er pas uit als de SSD sinterklaas langs is geweest.

Hee, zie dat je 6x Scythe S-Flex F (1600RPM) hebt. Heerlijke fan's zijn dat, heb nog de E-serie gehad.
Verwijderd
Daar zijn we weer
Heb dit lijstje nu. Wil er windows 7 met media center op draaien. Verder moeten games zoals race driver grid en oude CoD's redelijk speelbaar zijn. Vandaar een iets sneller cpu, de 5570 en 4 GB. Aangezien ik een 5570 pak, is sideport memory niet nodig en kies ik voor de imo iets betere gigabyte. Blueray is niet nodig, vind de toegevoegde waarde erg gering.
Wat is jullie mening hierover?
Wat is jullie mening hierover?
1 | Conceptronic CBT2NANO | € 5,75 | € 5,75 |
1 | Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB | € 83,30 | € 83,30 |
1 | Samsung SH-S223B/BEBE | € 19,40 | € 19,40 |
1 | Antec MicroFusion Remote 350 | € 84,86 | € 84,86 |
1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) | € 39,- | € 39,- |
1 | AMD Athlon II X2 250 | € 57,- | € 57,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 95,75 | € 95,75 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 68,99 | € 68,99 |
1 | Sapphire HD 5570 1GB DDR3 HDMI | € 73,35 | € 73,35 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 527,40 |
Waarom een mobo met een 785G IGP?
[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 15-05-2010 12:58 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Daar heb ik eigenlijk geen echte reden voor. Eisen zijn DDR 3, firewire (voor die oude digicam) en S/PDIF. Zijn er betere alternatieven die goed verkrijgbaar zijn?-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:58:
Waarom een mobo met een 785G IGP?
Nee met FireWire en S/PDIF zijn er niet echt veel betere alternatieven. pricewatch: MSI 785GM-E65 zou je nog kunnen overwegen, weinig verschil trouwens.
AMD Nieuwsdiscussie
-never mind - fout topic
[ Voor 92% gewijzigd door Promy op 15-05-2010 16:01 ]
Misschien deze ?Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:41:
[...]
Daar heb ik eigenlijk geen echte reden voor. Eisen zijn DDR 3, firewire (voor die oude digicam) en S/PDIF. Zijn er betere alternatieven die goed verkrijgbaar zijn?
pricewatch: Asus M4A88TD-M EVO/USB3
Heeft USB 3.0 en Sata600. Alleen geen Firewire 800, wel 400. De Gigabyte heeft beide Firewire snelheden.
Die HD5570 houd ook niet echt over voor je spellen, misschien is een 2de hands HD4850 /HD4830/HD4770 iets voor je ? Die kan je al voor zo ronde d e50 a 60 euro op de kop tikken en de prestaties liggen in de buurt van een HD5750/5770 als ik me niet vergis.
Nieuw begint de HD4850/HD4770 zo rond de 90 euro, daar heb je alweer bijna een HD5750 voor; da's dus zonde.
[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 15-05-2010 20:04 ]
Dat vind ik niet echt beter mobo voor zo'n prijs.Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:57:
[...]
Misschien deze ?
pricewatch: Asus M4A88TD-M EVO/USB3
Low-profileDie HD5570 houd ook niet echt over voor je spellen, misschien is een 2de hands HD4850 /HD4830/HD4770 iets voor je ?
AMD Nieuwsdiscussie
Het is een Asus-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:36:
[...]
Dat vind ik niet echt beter mobo voor zo'n prijs.
Low-profile

In plaats van de Antec MicroFusion Remote 350 wilde ik MS-TECH MC-1200SI, met name om de looks.
Pricewatch: pricewatch: MS-Tech mc-1200
De rest van het systeem hou ik hetzelfde. Mijn vraag is dus, of iemand ervaring heeft met deze behuizing. Met name de geluidsproductie.
Pricewatch: pricewatch: MS-Tech mc-1200
De rest van het systeem hou ik hetzelfde. Mijn vraag is dus, of iemand ervaring heeft met deze behuizing. Met name de geluidsproductie.
- Edmin
Hier is iig een review waar geluid ook in meegenomen wordt:
http://www.technic3d.com/...c-1200-schick-und-gut.htm
Op het hardware.info forum heb ik nu een paar keer langs zien komen dat de GPU van de i3 toch niet niet helemaal hickup-vrij met 23.9p materiaal zou kunnen omgaan. (veel gebruikt bij mkv's), maar hier lees ik er eingelijk niets over en ik kan er verder ook weinig over terugvinden.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
- Edmin
Kun je eens linken naar die posts? Ik heb er nog niet eerder van gehoord, maar mogelijk ligt het aan een specifieke combinatie van hard- en software?
Zal even zoeken, maar zag het net bijvoorbeeld weer even langskomen bij de commentaren op het Media Pc advies van mei. Klik (onderaan)
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
- Edmin
Ik lees alleen dat ene kleine berichtje zonder onderbouwing. Weet dus niet wat ik ervan moet vinden. Maar goed, iets erboven staat ook de bewering dat de HD5k gpu's geen DTS HD etc. kunnen....
Gaat dit topic vooral over hardware of ook over codecs en andere software?
Ik zat vroeger nogal veel in het verouderde htpc topic en ben nu op zoek naar wat de beste codecs/players zijn om hd content, met name mkv containers af te spelen onder win7 64-bits.
Ik zat vroeger nogal veel in het verouderde htpc topic en ben nu op zoek naar wat de beste codecs/players zijn om hd content, met name mkv containers af te spelen onder win7 64-bits.
Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)
- Edmin
De discussie over codecs etc hoort thuis in CSA.
[ Voor 27% gewijzigd door Edmin op 18-05-2010 14:32 ]
Thanks, ik denk dat ik toch maar voor de Antec ga,Edmin schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:50:
Hier is iig een review waar geluid ook in meegenomen wordt:
Ik post in de loop van volgende week wel mijn vorderingen met betrekking tot de bouw en de performance van het systeem.
- Edmin
NP. Gezien dat dit de review is die MS-tech op hun eigen site promoot, moet het wel één van de meest gunstige op het www zijn. Ik kan me voorstellen dat de looks je aantrekken, maar ik denk dat je met de Antec toch een betere keuze maakt.Chahid1985 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:30:
[...]
Thanks, ik denk dat ik toch maar voor de Antec ga,.
Er is een gebruiker die zegt dat de MS-tech "kast" te veel geluid maakt. Ik ga dus voor de Antec.Edmin schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:49:
[...]
NP. Gezien dat dit de review is die MS-tech op hun eigen site promoot, moet het wel één van de meest gunstige op het www zijn. Ik kan me voorstellen dat de looks je aantrekken, maar ik denk dat je met de Antec toch een betere keuze maakt.
Nog even een korte vraag over de BBG. Waarom is er gekozen voor
http://tweakers.net/price...ueram-kvr1333d3n9-2g.html
En niet voor 2 reepjes van 1 GB qua prijs scheelt het niet zoveel.
http://tweakers.net/price...33d3n9k2-2g.html#tab:info
en dan heb je toch het voordeel van dual channel ?
http://tweakers.net/price...ueram-kvr1333d3n9-2g.html
En niet voor 2 reepjes van 1 GB qua prijs scheelt het niet zoveel.
http://tweakers.net/price...33d3n9k2-2g.html#tab:info
en dan heb je toch het voordeel van dual channel ?
apt-get moo
Verwijderd
het is goedkoper en omdat alles via de videokaart gedecodeerd wordt is geheugenperformance niet erg belangrijk. maar als je toch liever dual channel wilt (als je eens een keer iets anders dan htpc taken doet) en je bent bereid om er een klein beetje extra voor uit te geven moet je dat helemaal zelf weten.
- Edmin
rebelangel66 neemt me de woorden uit de mond.

ik ben aan het kijken naar de origenae s14V case, vroeger stond erbij dat linux ondersteund werd. Nu blijkt dat de nieuwe VF310 module een imon-module is. Weet iemand of da al volledig ondersteund wordt? Ik lees wel iets van lirc/lcdproc support, maar dit dateert van 2004??
Alsook er is een mogelijkheid om een mce & ir trans module optioneel bij te kopen? Op wat slaat dit dan? wetende dat er al een philips afstandsbediening is meegeleverd?
Alsook er is een mogelijkheid om een mce & ir trans module optioneel bij te kopen? Op wat slaat dit dan? wetende dat er al een philips afstandsbediening is meegeleverd?
Heren, al tijd aan het kijken naar een dedicated HTPC. Hierop wil ik windows draaien zodat vrouwlief ook begrijpt hoe het werkt (en nee ze gaat niet eens een minuut trachten linux te begrijpen, is al geprobeerd
)
Verder haal ik alle media van mijn NAS af. Dus heb ik voldoende aan de SSD lijkt me.
Is onderstaande config voldoende? Heb zelf het idee dat het een beetje overkill is...
Hoor graag jullie gedachten erover, alvast bedankt.
De volgende reacties had ik hier al op gekregen (had per ongeluk in 2009 topic geplaatst
)
Verder haal ik alle media van mijn NAS af. Dus heb ik voldoende aan de SSD lijkt me.
Is onderstaande config voldoende? Heb zelf het idee dat het een beetje overkill is...
Hoor graag jullie gedachten erover, alvast bedankt.
1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 118,29 | € 118,29 |
1 | Cooler Master GeminII | € 28,99 | € 28,99 |
1 | Intel Core i3 530 | € 96,07 | € 96,07 |
1 | Corsair VX450W | € 61,- | € 61,- |
1 | Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB | € 89,- | € 89,- |
1 | G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ | € 110,55 | € 110,55 |
1 | Asrock H55M Pro | € 77,10 | € 77,10 |
1 | HIS HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E | € 112,- | € 112,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 693,- |
De volgende reacties had ik hier al op gekregen (had per ongeluk in 2009 topic geplaatst

Marmot84 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:13:
De BBG van mei 2010 geeft ook een "goedkooper" alternatief die zou je eventueel nog met SSD kunnen uitrusten ipv van de sata schijf dan is het systeem snel genoeg voor HTPC (1080)
Mocht je toch meer willen dan kun je net als in de BBG aangegeven naar de upgrade kijken die werkt ook met een i3 processor...
Dreamvoid schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:16:
Die videokaart, voeding en de 4GB is idd overkill denk ik zo...wil je er op gaan gamen? Ik mis ook een Windows 7 licensie in je kostenplaatje.
Verwijderd
de koeler is waarschijnlijk te groot om fatsoenlijk in die kast te passen. als je passief wilt koelen kun je het beste kiezen voor een scythe mini ninja of als je actief wilt de scythe Shuriken rev. B of big Shuriken.
in principe is er niets mis met de voeding maar er zijn goedkopere opties. je hebt in totaal voor het boven staande systeem maar max. 150 watt (minder zelfs) nodig dus zo'n beetje elke fatsoenlijke (liefst A-merk) voeding voldoet.
de videokaart zul je niet nodig hebben voor 1080p. dit kan de IGP van de core i3 makkelijk aan. pas als 1080i (zoals de HD zenders hier in Nederland) gaat deinterlacen met de zwaarste deinterlace en beeldverbeterings opties heb je pas een aparte videokaart in deze prijsklasse nodig.
4 gig geheugen is voor een dedicated htpc overkill 2 gig is voldoende voor het afspelen van video.
de SSD is niet voor performance of opstarten (je haalt je HTPC meestal uit de standby) maar om de geluidsproductie te verminderen. misschien is het het waard om een 2.5 inch 5400 toeren schijf te overwegen deze ga je waarschijnlijk niet horen over de twee langzaamdraaiende 12cm fans van je kast maar scheelt toch weer enkele tientallen euro's.
in principe is er niets mis met de voeding maar er zijn goedkopere opties. je hebt in totaal voor het boven staande systeem maar max. 150 watt (minder zelfs) nodig dus zo'n beetje elke fatsoenlijke (liefst A-merk) voeding voldoet.
de videokaart zul je niet nodig hebben voor 1080p. dit kan de IGP van de core i3 makkelijk aan. pas als 1080i (zoals de HD zenders hier in Nederland) gaat deinterlacen met de zwaarste deinterlace en beeldverbeterings opties heb je pas een aparte videokaart in deze prijsklasse nodig.
4 gig geheugen is voor een dedicated htpc overkill 2 gig is voldoende voor het afspelen van video.
de SSD is niet voor performance of opstarten (je haalt je HTPC meestal uit de standby) maar om de geluidsproductie te verminderen. misschien is het het waard om een 2.5 inch 5400 toeren schijf te overwegen deze ga je waarschijnlijk niet horen over de twee langzaamdraaiende 12cm fans van je kast maar scheelt toch weer enkele tientallen euro's.
hmm duidelijk verhaal.. je noemt zeker een paar goede puntjes op. Ik ga even wat verbeteringen aanbrengen, bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:03:
..lap tekst...
Aan de hand van deze BBG ben ik ook een whishlist gaan maken! Helaas vond ik de Antec MicroFusion Remote 350 iets te groot voor mijn TV meubel. Na heel lang zoeken ben ik toch voor de perfecte oplossing gekomen!
Mijn IKEA meubel is maximaal 36cm diep bij de "Media speler/game console" sectie van het meubel. Bij de overige plekken heb ik ongeveer 38/39cm over. De Antec kast is 41cm diep en dat red ik dus helaas niet.
De Asus P6-M4A3000E, een barebone met een moederbord van ASUS. Deze is 36,95cm diep, wat dus voor mij perfect is! Ondersteund AM3, heeft een IGP (volgens mij iets in de trand van Ati HD3450, maar ik kan het amper ergens vinden
zelfs niet in de manual of op de doos!) en een RS780 chipset, dit allemaal voor maar 131 euro!
De kast was er in overnight delivery bij MyCom dus die heb ik eerst besteld om te kijken hoe het formaat is, je kan er gewoon NERGENS nog reviews of zelfs maar foto's van vinden! Ik wist dus niet of hij lekker performed, hoeveel ruimte er over is in de kast..
Hij is vandaag binnen gekomen, en ik moet zeggen: I'm impressed! Erg lekkere bouwkwaliteit, licht, een 200w voeding (geen idee hoeveel lawaai die maakt!) en toch nog aardig wat ruimte. Er is achterin plek voor een PCIx16 low profile kaart, en een PCIx1 low profile kaart naast elkaar.
En volgens er is aardig wat ruimte tussen de kast en de CPU, dus volgens mij kan er gewoon een stock cooler op. (als die niet teveel lawaai maakt that is..)
Ik ga zeker nog een product review schrijven als de rest van de spullen er zijn, maar ik heb al vast wat foto's gemaakt voor de rest van de mensen hiero
Mijn IKEA meubel is maximaal 36cm diep bij de "Media speler/game console" sectie van het meubel. Bij de overige plekken heb ik ongeveer 38/39cm over. De Antec kast is 41cm diep en dat red ik dus helaas niet.
De Asus P6-M4A3000E, een barebone met een moederbord van ASUS. Deze is 36,95cm diep, wat dus voor mij perfect is! Ondersteund AM3, heeft een IGP (volgens mij iets in de trand van Ati HD3450, maar ik kan het amper ergens vinden
1 | Anysee E30TCPlus | € 149,- | € 149,- |
1 | Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB | € 87,95 | € 87,95 |
1 | Asus P6-M4A3000E | € 128,- | € 128,- |
1 | AMD Athlon II X2 240E | € 64,94 | € 64,94 |
1 | Samsung SH-B083L | € 75,40 | € 75,40 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 48,60 | € 48,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 553,89 |
De kast was er in overnight delivery bij MyCom dus die heb ik eerst besteld om te kijken hoe het formaat is, je kan er gewoon NERGENS nog reviews of zelfs maar foto's van vinden! Ik wist dus niet of hij lekker performed, hoeveel ruimte er over is in de kast..
Hij is vandaag binnen gekomen, en ik moet zeggen: I'm impressed! Erg lekkere bouwkwaliteit, licht, een 200w voeding (geen idee hoeveel lawaai die maakt!) en toch nog aardig wat ruimte. Er is achterin plek voor een PCIx16 low profile kaart, en een PCIx1 low profile kaart naast elkaar.
En volgens er is aardig wat ruimte tussen de kast en de CPU, dus volgens mij kan er gewoon een stock cooler op. (als die niet teveel lawaai maakt that is..)
Ik ga zeker nog een product review schrijven als de rest van de spullen er zijn, maar ik heb al vast wat foto's gemaakt voor de rest van de mensen hiero
ASUS P6-M4A3000E ASUS P6-M4A3000E | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door Wiebbe op 20-05-2010 15:02 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
De kast ziet er zeker netjes uit. Ik neem aan dat niets de airflow in de weg zit om hem op z'n zijkant te gebruiken?Wiebbe schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:55:
Aan de hand van deze BBG ben ik ook een whishlist gaan maken! Helaas vond ik de Antec MicroFusion Remote 350 iets te groot voor mijn TV meubel. Na heel lang zoeken ben ik toch voor de perfecte oplossing gekomen!
...
Ik heb een vraag betreffende de voeding. Ik twijfel namelijk tussen de 300 watt en 350 watt be quiet voedingen. Ik ben een e6300 processor met daarbij een 7600GS videokaart, 7200 rpm harde schijf, externe geluidskaart en 2GB DDR2 geheugen. Is 300 watt hiervoor voldoende?
greetz, me
Je kan hem alleen op de linker kant leggen (van voren gezien) er zit namelijk aan de rechter kant precies boven de cpu een air hole. Die zou je dan blokkeren als je hem op zijn rechterzij legt.PaulBloem schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:59:
[...]
De kast ziet er zeker netjes uit. Ik neem aan dat niets de airflow in de weg zit om hem op z'n zijkant te gebruiken?
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Als ik het even snel bereken op deze site kom ik op de 245 watt. 300 zou dus voldoende moeten zijn..eWobbuh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:28:
Ik heb een vraag betreffende de voeding. Ik twijfel namelijk tussen de 300 watt en 350 watt be quiet voedingen. Ik ben een e6300 processor met daarbij een 7600GS videokaart, 7200 rpm harde schijf, externe geluidskaart en 2GB DDR2 geheugen. Is 300 watt hiervoor voldoende?
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Er is ook een apart topic op tweakers wat over dit onderwerp gaat...
edit: gevonden. Daar staat ook nog wat meer informatie over het hoe en wat
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1392994
[ Voor 10% gewijzigd door Marmotje op 20-05-2010 21:41 ]
apt-get moo
Ik weet niet of ik gelijk heb.Marmot84 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:40:
[...]
Als ik het even snel bereken op deze site kom ik op de 245 watt. 300 zou dus voldoende moeten zijn..
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Er is ook een apart topic op tweakers wat over dit onderwerp gaat...
edit: gevonden. Daar staat ook nog wat meer informatie over het hoe en wat
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1392994
Maar van die 300 watt, blijft 80% over. En daarvan zit x% aan 12 volt en x% aan 5 volt bij. Maar als je iets teveel van 1 van de 2 trekt, en je blijft onder de 300 watt, gaat het toch fout.
Of heb ik het fout?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
je hebt het fout 300 watt vermogen kan de voeding leveren het is niet wat hij uit de muur trekt. je andere vraag kun je misschien beter in het topic dat marmot84 voorstelt vragen.
Leuk kastje. Ben benieuwd naar de performance en het geluidsniveau... Schrijf er een mooie review vanWiebbe schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:55:
tekst en foto's
apt-get moo
Bedankt voor reacties, maar heb toch voor 350 watt gekozen. Deze was sowieso de enigste die op voorraad was in het centrum hier.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:32:
je hebt het fout 300 watt vermogen kan de voeding leveren het is niet wat hij uit de muur trekt. je andere vraag kun je misschien beter in het topic dat marmot84 voorstelt vragen.
greetz, me
Een iets zwaardere voeding kan natuurlijk geen kwaad.
300watt voeding > levert 300watt (theorie, want er zijn ook slechte voedingen (meestal budget voedingen).
Zo'n goedkoper voeding is meestal niet al te efficient, laten we zeggen 75% op volle load (300watt dus).
Dan trekt de voeding 300watt + 25% uit de muur = 375watt! Dat is je stroomverbruik als de voeding op zijn max. aangegeven "vermogen" werkt.
De fabrikant zegt in feite dat die voeding 300watt NETTO aan de pc kan leveren. Maar omdat een voeding nooit
100% van de stroom uit de muur kan omzetten naar 100% aan 12v, 5v en 3,3v naar de voltlijnen heeft die meer stroom "uit het stopcontact" nodig om die belofte van 300watt waar te maken. En dat noemen we efficiencyverlies.
Dat efficiencyverlies kan je voelen, want de stroom die die "kwijtraakt" word omgezet in warmte.
Jouw systeem gaat max. amper of rond de 200watt "vragen" van de voeding. Ik denk zelfs nog daaronder.
300watt zou al ruim voldoende zijn geweest.
Zie ook mijn sig, als je wat meer wil weten
300watt voeding > levert 300watt (theorie, want er zijn ook slechte voedingen (meestal budget voedingen).
Zo'n goedkoper voeding is meestal niet al te efficient, laten we zeggen 75% op volle load (300watt dus).
Dan trekt de voeding 300watt + 25% uit de muur = 375watt! Dat is je stroomverbruik als de voeding op zijn max. aangegeven "vermogen" werkt.
De fabrikant zegt in feite dat die voeding 300watt NETTO aan de pc kan leveren. Maar omdat een voeding nooit
100% van de stroom uit de muur kan omzetten naar 100% aan 12v, 5v en 3,3v naar de voltlijnen heeft die meer stroom "uit het stopcontact" nodig om die belofte van 300watt waar te maken. En dat noemen we efficiencyverlies.
Dat efficiencyverlies kan je voelen, want de stroom die die "kwijtraakt" word omgezet in warmte.
Jouw systeem gaat max. amper of rond de 200watt "vragen" van de voeding. Ik denk zelfs nog daaronder.
300watt zou al ruim voldoende zijn geweest.
Zie ook mijn sig, als je wat meer wil weten
Ik ben al een tijdje opzoek naar een kleine HTPC.
Ik heb alleen een hekel aan al die afstandsbedieningen. Nu bestaat er het HDMI-CEC protocol (bij samsung noemen ze het AnyNet). Zodat je met je standaard afstandsbediening je overige apparatuur kunt bedienen.
Ik kan bijvoorbeeld met mijn samsung AB mijn onkyo receiver en mijn PS3 bedienen.
Nu mijn vragen:
Bestaat dit HDMI-CEC protocol ook bij mobo's en/of videokaarten?
en zoja welke ondersteunen dit dan?
Mvg
Ilja
Mijn setup:
Mijn opzet voor een HTPC:
Ik heb alleen een hekel aan al die afstandsbedieningen. Nu bestaat er het HDMI-CEC protocol (bij samsung noemen ze het AnyNet). Zodat je met je standaard afstandsbediening je overige apparatuur kunt bedienen.
Ik kan bijvoorbeeld met mijn samsung AB mijn onkyo receiver en mijn PS3 bedienen.
Nu mijn vragen:
Bestaat dit HDMI-CEC protocol ook bij mobo's en/of videokaarten?
en zoja welke ondersteunen dit dan?
Mvg
Ilja
Mijn setup:
1 | Samsung LE40B620 | € 609,- | € 609,- |
1 | Sony PlayStation 3 Slim 250GB Zwart | € 295,- | € 295,- |
1 | HDX-1000 Networked Media Tank Zwart | € 169,- | € 169,- |
1 | Onkyo TX-SR577 Zilver | € 399,- | € 399,- |
1 | Jamo A 402 HCS 5 | € 479,- | € 479,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.951,- |
Mijn opzet voor een HTPC:
1 | Luxa2 LM100 Mini | € 227,50 | € 227,50 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Samsung SN-T083A | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech diNovo Edge (Qwerty) | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Intel Core i5 750 | € 171,- | € 171,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1066D3E7SK2/4G | € 120,82 | € 120,82 |
1 | Zotac H55ITX-A-E | € 114,- | € 114,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 797,12 |
[ Voor 82% gewijzigd door Ilja Meijer op 21-05-2010 17:27 ]
Ik denk door een ION chipset te gebruiken goedkoper en op een lager verbruik uit te komen.
Doel van het systeem:
- Ik wil het systeem echt alleen als mediacenter gebruiken (geen games dus).
- Mediacenter: XBMC
- ik wil blu ray en 1080p materiaal zonder problemen af kunnen spelen
- Zo min mogelijk geluid, de Zotac is dan ook passief gekoeld voor zover ik kan vinden
- Via SP/DIF op mijn receiver aansluiten (moet dus DTS en DD kunnen doorgeven)
Voorziet iemand nog problemen die ik over het hoofd zie?
Zoals:
- Afstandbediening: werkt deze met Linux/XBMC? Iemand ervaring mee?
- Past t allemaal?
- Koeling?
- ...
edit: zoals Baur verderop opmerkt: er is nog geen BluRay support in Linux. Ik laat de BR speler toch zitten in de hoop dat deze support er wel komt.
Doel van het systeem:
- Zo min mogelijk geluid, de Zotac is dan ook passief gekoeld voor zover ik kan vinden
1 | Zotac IONITX-F-E | € 147,50 | € 147,50 |
1 | Western Digital Caviar Green WD20EADS, 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
1 | MS-Tech mc-1200 | € 84,50 | € 84,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G | € 39,95 | € 39,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 467,25 |
Zoals:
- Past t allemaal?
- Koeling?
- ...
edit: zoals Baur verderop opmerkt: er is nog geen BluRay support in Linux. Ik laat de BR speler toch zitten in de hoop dat deze support er wel komt.
[ Voor 3% gewijzigd door reablom op 23-05-2010 11:41 . Reden: Eisen aangepast ]
wel eens gehoord van logitech harmoney ?Ilja Meijer schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:33:
Ik heb alleen een hekel aan al die afstandsbedieningen. .....
ik kan alles met 1 afstandsbediening.
reciever, lcd, dvd, dig. decoder, verlichting.
en als ik eens een keus kan maken welke case ik moet nemen voor me HTPC zal ik ook mijn HTPC ermee bedienen.
zelfs me dochter van 5 kan er mee overweg.
en dat kon ze al toen ze 4 was zo simpel is het bedienen ervan.
nadat je je afstandsbediening 1x ingesteld hebt naar voorkeur.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Volgens mij is het (nog) niet mogelijk om onder Linux blu-rays af te spelen. Daar zul je Windows voor nodig hebben.reablom schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:52:
Ik denk door een ION chipset te gebruiken goedkoper en op een lager verbruik uit te komen.
Doel van het systeem:
Zoals:
- Past t allemaal?
- Koeling?
- ...
The need for speed drives me
Idd. Ik zie het. Heeft met de DRM van BluRay te maken. Dat is nog ns crimineel, betekent dat netjes in de winkel gekocht BR dus niet op ieder apparaat af te spelen zijn.Baur schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:51:
[...]
Volgens mij is het (nog) niet mogelijk om onder Linux blu-rays af te spelen. Daar zul je Windows voor nodig hebben.
Lijkt er wel op dat het FFMPEG team eraan werkt, maar geen idee wanneer t klaar is.
Ik laat de BR speler gewoon zitten in de hoop dat er ooit wel support komt. (DVD's speelt ie dan toch wel gewoon af?)
Bedankt voor de tip. Ik heb al wat reviews gelezen hierover. Maar was gewoon benieuwd of het HDMI-CEC protocol ook op videokaarten en/of mobo's van toepassing was. Want dat scheelt dan weer een Logitech Harmoney remoteTRaSH schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:15:
[...]
wel eens gehoord van logitech harmoney ?
ik kan alles met 1 afstandsbediening.
reciever, lcd, dvd, dig. decoder, verlichting.
en als ik eens een keus kan maken welke case ik moet nemen voor me HTPC zal ik ook mijn HTPC ermee bedienen.
zelfs me dochter van 5 kan er mee overweg.
en dat kon ze al toen ze 4 was zo simpel is het bedienen ervan.
nadat je je afstandsbediening 1x ingesteld hebt naar voorkeur.
Ik lees ook dat je hetzelfde probleem hebt als ik. Het blijft moeilijk de juiste case te kiezen. Keuze genoeg maar meestal net niet de juiste. En denk je eindelijk een mooie case gevonden te hebben kost je dat ook weer een rip uit je lijf.
Succes met zoeken
Dat was bij DVD ook al zo, alleen apparaten/software die netjes een MPEG-2/Dolby/etc licensie hebben betaald mogen DVD's afspelen (daarom kan de Wii het bv niet). Zodra een Linux softwaremaker of distrobakker de Blu-Ray licensie betaalt kunnen BR schijfjes gewoon afgespeeld worden. Of natuurlijk als ffmpeg de boel weer omzeilt door een "source-code-only" decoder te schrijvenreablom schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:40:
Dat is nog ns crimineel, betekent dat netjes in de winkel gekocht BR dus niet op ieder apparaat af te spelen zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Dreamvoid op 24-05-2010 15:50 ]
i5 Processor en 4GB geheugen is een redelijek overkill voor de HTPC... daarnaast zal het stroomverbruik er ook niet minder op worden. Met een i3 en 2GB geheugen kan je alles al doen.Ilja Meijer schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:33:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een kleine HTPC.
.... ....
Mvg
Ilja
Mijn opzet voor een HTPC:[/b]
# Product Prijs Subtotaal 1 Luxa2 LM100 Mini € 227,50 € 227,50 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 63,90 € 63,90 1 Samsung SN-T083A € 0,- € 0,- 1 Logitech diNovo Edge (Qwerty) € 99,90 € 99,90 1 Intel Core i5 750 € 171,- € 171,- 1 Kingston ValueRAM KVR1066D3E7SK2/4G € 120,82 € 120,82 1 Zotac H55ITX-A-E € 114,- € 114,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 797,12
Ga je DVD's branden met dit systeem? Zal toch niet... scheelt weer paar eurotjes.
Of ben je ook van plan om hier media op te gaan decoderen en dergelijke?
Ik mis daarnaast nog wat cooling en een goede voeding.
Ga je van je NAS streamen? Dan heb je geen 1TB nodig.
Oftewel vertel iets meer wat je bedoeling is.
Volgens mij krijg je zo ook geen beeld (hierboven)
De kast heeft een ingebouwde 200W voeding en de stock koeler werkt op zich prima.PaulBloem schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:43:
[...]
Ik mis daarnaast nog wat cooling en een goede voeding.
Die i5 750 heeft idd geen GPU ingebakken, daarvoor moet je de 6xx serie hebben.
De i5 is inderdaad wat aan de hoge kant. Ik heb de samenstelling iets aan gepast.
Alleen weet ik niet wat er qua processor koeling inpast en of dit wel nodig is. En de reden dat er 1TB HDD inzit is dat ik niet in het bezit ben van een NAS.
De bedoeling:
Formaat:
Ik heb voor deze behuizing gekozen omdat deze precies in mijn tv meubel past qua hoogte.
Energie verbruik:
Wat ook fijn is als je een display heb, waarop je kunt zien wat je afspeelt. Hierdoor hoeft niet altijd de TV aan te staan en dat is weer goed voor het milieu. Ook moet de kast zelf zuinig zijn. Deze blijft aanstaan voor de downloads. vandaar de 200 watt voeding.
Gebruik:
full-HD films kijken
Jukebox
Internetradio
Downloaden: newsservers
Surfen
Mail
MSN
Ik heb gekozen voor dit moederbord, mede omdat het een zeer compleet en compact moederbord is.
-802.11n-module
-HDMI uitgang (weet alleen niet of je hier ook audio over kunt streamen)
-S/PDIF
Mijn netwerk is bedraad en draadloos. De router staat naarst mijn tv-meubel en ik heb nog niet de beschikking over een N wlan verbinding.
momenteel aangesloten:
Pc van de vrouw (draadloos)
Pc van de man des huizes (draadloos)
PS3 (draadloos)
HDX-1000 (kabeltje)
Laptop (draadloos) soms met kabel, het is namelijk een heel oud beestje, maar dit beestje werkt nog prima_/-\o_ (als je tijd genoeg hebt)
De processor heb ik veranderd in de Intel Core i3 530, deze is voldoende voor wat ik er mee wil gaan doen. Mede omdat deze een geïntegreerde grafische processor heeft. Deze techniek was mij even ontgaan
Alleen twijfel ik nog over de hoeveelheid werkgeheugen. Er wordt geschreven dat 2 GB voldoende moet zijn. En voor mijn gevoel is dat wat aan de lage kant. Misschien kan hier iemand meer duidelijkheid over geven.
Mvg,
Ilja
1 | Luxa2 LM100 Mini | € 227,50 | € 227,50 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Samsung SN-S083C | € 28,98 | € 28,98 |
1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) | € 39,- | € 39,- |
1 | Intel Core i3 530 | € 96,07 | € 96,07 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 97,08 | € 97,08 |
1 | Zotac H55ITX-A-E | € 114,- | € 114,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 666,53 |
Alleen weet ik niet wat er qua processor koeling inpast en of dit wel nodig is. En de reden dat er 1TB HDD inzit is dat ik niet in het bezit ben van een NAS.
De bedoeling:
Formaat:
Ik heb voor deze behuizing gekozen omdat deze precies in mijn tv meubel past qua hoogte.
Energie verbruik:
Wat ook fijn is als je een display heb, waarop je kunt zien wat je afspeelt. Hierdoor hoeft niet altijd de TV aan te staan en dat is weer goed voor het milieu. Ook moet de kast zelf zuinig zijn. Deze blijft aanstaan voor de downloads. vandaar de 200 watt voeding.
Gebruik:
full-HD films kijken
Jukebox
Internetradio
Downloaden: newsservers
Surfen
MSN
Ik heb gekozen voor dit moederbord, mede omdat het een zeer compleet en compact moederbord is.
-802.11n-module
-S/PDIF
Mijn netwerk is bedraad en draadloos. De router staat naarst mijn tv-meubel en ik heb nog niet de beschikking over een N wlan verbinding.
momenteel aangesloten:
Pc van de vrouw (draadloos)
Pc van de man des huizes (draadloos)
PS3 (draadloos)
HDX-1000 (kabeltje)
Laptop (draadloos) soms met kabel, het is namelijk een heel oud beestje, maar dit beestje werkt nog prima_/-\o_ (als je tijd genoeg hebt)
De processor heb ik veranderd in de Intel Core i3 530, deze is voldoende voor wat ik er mee wil gaan doen. Mede omdat deze een geïntegreerde grafische processor heeft. Deze techniek was mij even ontgaan

Alleen twijfel ik nog over de hoeveelheid werkgeheugen. Er wordt geschreven dat 2 GB voldoende moet zijn. En voor mijn gevoel is dat wat aan de lage kant. Misschien kan hier iemand meer duidelijkheid over geven.
Mvg,
Ilja
[ Voor 10% gewijzigd door Ilja Meijer op 25-05-2010 13:48 ]
Ook ik ben toe aan een nieuwe PC. Ik wil een snelle, stabiele PC die de beschreven activiteiten de komende jaren goed aan kan.
Aankoopdatum 3de week van juni
Gebruik PC:
het apparaat zal zeer intensief (24/7) gebruikt worden.
Voornamelijk voor downloaden en sharen van grote bestanden (+ 4gb)
Verder voor het afspelen van muziek (Itunes via express over de stereo
daarnaast standaard internet, tekstverwerking etc.
Budget (incl. bouw en windows excl. monitor)
€ 600,-
- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
Alleen de stereo via de apple express.
Daarnaast is de monitor nog niet aan vervanging toe en heb ik 2 externe HD die gekoppeld worden.
- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
Draadloos
- wat wil je afspelen
Muziek, films.
- zijn er ruimtebeperkingen
Nee
Graag advies.
Gebruik PC:
€ 600,-
Daarnaast is de monitor nog niet aan vervanging toe en heb ik 2 externe HD die gekoppeld worden.
Draadloos
- wat wil je afspelen
Muziek, films.
Nee
Graag advies.
Ik lees inderdaad ook dat 2 gig voor alleen mediacenter voldoende is. Ga je echter nog andere taken uitvoeren. Virtual machine oid. Dan kan meer geheugen nodig zijn.Ilja Meijer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:13:
.........
Je kan er natuurlijk altijd 1 bankje van 2gig indoen. Heb je dan na verloop van tijd het idee dat het niet voldoende is of je geheugen vaak volloopt prik je er gewoon nog eentje bij. de prijzen van geheugen zullen niet heel hard meer stijgen als ik het zo her en der lees.
Kijk is naar de standaard voorstellen voor een mediacenter van deze maand zou ik zeggen. Deze voldoen allebei voor 1080 materiaal.abc123 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:30:
Ook ik ben toe aan een nieuwe PC. Ik wil een snelle, stabiele PC die de beschreven activiteiten de komende jaren goed aan kan.
......
Misschien kun je zelf al aangeven in welke richting je zelf zit te denken en of hij ook op een TV aangesloten gaat worden of dat je eigenlijk meer een "desktop/tower" pc zoekt ?
[ Voor 60% gewijzigd door Marmotje op 25-05-2010 13:49 ]
apt-get moo
Heeft het par2 programma dan genoeg aan 2 GB werkgeheugen?Marmot84 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:44:
[...]
Ik lees inderdaad ook dat 2 gig voor alleen mediacenter voldoende is. Ga je echter nog andere taken uitvoeren. Virtual machine oid. Dan kan meer geheugen nodig zijn.
Je kan er natuurlijk altijd 1 bankje van 2gig indoen. Heb je dan na verloop van tijd het idee dat het niet voldoende is of je geheugen vaak volloopt prik je er gewoon nog eentje bij. de prijzen van geheugen zullen niet heel hard meer stijgen als ik het zo her en der lees.
[...]
[...]
Is het dan verstandig om 2 plankjes van 1 GB te gebruiken of gewoon 1 plankje van 2 GB?
[ Voor 4% gewijzigd door Ilja Meijer op 25-05-2010 14:54 ]
Neem eens en kijkje in de BBG (Best Buy Guide) Hierin staan adviezen die je misschien kunnen helpen bij het samenstellen van een PC naar wens.abc123 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:30:
Gebruik PC:
€ 600,-
Draadloos
- wat wil je afspelen
Muziek, films.
Nee
Graag advies.
Zet je gewenste onderdelen in de wenslijst en stel deze voor in de daarvoor bestemde BBG forum. Zo kan men beter advies geven mbt de wensen die je hebt.
Het is nu niet echt duidelijk of je nu een gewone PC of een HTPC zoekt.
Mvg,
Ilja
Streamen gaat volgens mij via je netwerkkaart(draad) of USB(draadloos).Ilja Meijer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:13:
De i5 is inderdaad wat aan de hoge kant. Ik heb de samenstelling iets aan gepast.
# Product Prijs Subtotaal 1 Luxa2 LM100 Mini € 227,50 € 227,50 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 63,90 € 63,90 1 Samsung SN-S083C € 28,98 € 28,98 1 Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) € 39,- € 39,- 1 Intel Core i3 530 € 96,07 € 96,07 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 97,08 € 97,08 1 Zotac H55ITX-A-E € 114,- € 114,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 666,53
-802.11n-module
De CPU is goed en het geheugen ook. 4GB heb je alleen nodig als je zwaar gaat gamen of eenDe processor heb ik veranderd in de Intel Core i3 530, deze is voldoende voor wat ik er mee wil gaan doen. Mede omdat deze een geïntegreerde grafische processor heeft. Deze techniek was mij even ontgaan
fervente Photoshopper ben. Zie ik je lijstje, gaat het met 2GB prima lukken.
tip: neem 1 reepje geheugen van 2GB. Kan je er later gewoon eentje naastprikken, mocht je toch denken nodig te hebben. PAr2 is een heel licht programma; de snelheid van het parren is vooral afhankelijk van je CPU en de harddisk.
Klopt. Moet nog even mijn termen bijwerkenStreamen gaat volgens mij via je netwerkkaart(draad) of USB(draadloos).

Verwijderd
ja hdmi kan audio doorsturen via hdmi is geen probleem. de h55 chipset i.c.m een i3 of i5 kan alle gecomprimeerde formaten zoals DTS, DD, Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio. het kan dacht ik ook ongecomprimeerd pcm tot 5.1 aan (2.0 zeker).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 16:04 ]
Bedankt voor je reactie. Want dit scheelt natuurlijk weer een extra videokaart.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:03:
ja hdmi kan audio doorsturen via hdmi is geen probleem. de h55 chipset i.c.m een i3 of i5 kan alle gecomprimeerde formaten zoals DTS, DD, Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio. het kan dacht ik ook ongecomprimeerd pcm tot 5.1 aan (2.0 zeker).
Ik probeer er alleen nog even achter te komen, wat voor een processorkoeler erin past. Want de totale hoogte is maar 125mm. En dat is redelijk beperkt. En wat er natuurlijk in de breedte inpast.
Heb hier nog een link naar de specs van de luxa mini.
pricewatch: Scythe Big Shuriken
Deze zou moeten passen.
http://www.scythe-eu.com/...ensions/shuriken/side.jpg
6.5cm hoog.
T/m 10cm hoog kan erin:
http://www.silentpcreview.com/article969-page4.html
Hij is ook lekker stil, voor een actieve koeler.
Deze zou moeten passen.
6.5cm hoog.
T/m 10cm hoog kan erin:
[ Voor 45% gewijzigd door Madrox op 25-05-2010 16:43 ]
Verwijderd
de maten die je hebt zijn van de shuriken Rev. B de big shuriken is lager en breder (135 x 125 x 58) en past niet in de breedte. de shuriken Rev B. past misschien wel maar komt dan wel heel dicht bij de linker zijwand.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 16:57 ]
bedankt voor de review. Ik ga deze even rustig doorlezen.Madrox schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:35:
pricewatch: Scythe Big Shuriken
Deze zou moeten passen.
6.5cm hoog.
T/m 10cm hoog kan erin:
Wat blijkt uit de verschillende reviews, is dat de airflow van luxa2 mini niet goed scoort. Wel jammer dat zo een mooie design kast zo een slechte airflow heeft. Alleen met een atom processor is het nog redelijk acceptabel.
Misschien toch maar opzoek gaan naar een andere case voor mijn HTPC.
iig nog bedankt voor de input.
Misschien toch maar opzoek gaan naar een andere case voor mijn HTPC.
iig nog bedankt voor de input.
Ik heb nog een klein vraagje: ik draai XBMC, maar het keyboard Enermax Aurora heeft een aantal sneltoetsen naar MCE (met de Fn toets). Kun je die koppelen aan XBMC? De aurora heeft nl. geen bijgeleverde software waar je dit kan veranderen.
De verschillende componenten voor mijn HTPC zijn gisteren eindelijk binnen gekomen. Ik natuurlijk meteen aan de slag en de boel in elkaar gezet.
Ik heb alleen een probleem, de audio over HDMI krijg ik niet voor elkaar. Gisterenavond tot één uur verschillende fora bezocht om het probleem op te kunnen lossen en verschillende oplossingen geprobeerd.
Het heeft allemaal niet mogen baten, dus ik vroeg me af of jullie nog een idee hebben hoe ik het kan oplossen.
Ik heb alleen een probleem, de audio over HDMI krijg ik niet voor elkaar. Gisterenavond tot één uur verschillende fora bezocht om het probleem op te kunnen lossen en verschillende oplossingen geprobeerd.
Het heeft allemaal niet mogen baten, dus ik vroeg me af of jullie nog een idee hebben hoe ik het kan oplossen.
Verwijderd
geen idee maar dit is een vraag die je beter kunt stellen op het xbmc forum of in het xbmc ervaringen topic hier op tweakers.iomega schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:56:
Ik heb nog een klein vraagje: ik draai XBMC, maar het keyboard Enermax Aurora heeft een aantal sneltoetsen naar MCE (met de Fn toets). Kun je die koppelen aan XBMC? De aurora heeft nl. geen bijgeleverde software waar je dit kan veranderen.
ook jij zit hier verkeerd maak zelf een topic aan hier op tweakers zodat men hier kan reageren. en vermeld hierbij de videokaart/geluidskaart, driverversie die je gebruikt, de reciever en wat je al geprobeerd hebt.Chahid1985 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:35:
De verschillende componenten voor mijn HTPC zijn gisteren eindelijk binnen gekomen. Ik natuurlijk meteen aan de slag en de boel in elkaar gezet.
@mods aan de ene kant ben ik het er mee eens met de scheiding tussen de verschillende aspecten van HTPC's zo hij nu is (hardware(dit topic), software (verschillende media center software topics)) maar er is geen algemeen HTPC vraag maar raak topic/subforum meer. ik mis zo'n topic toch een beetje ik zal dit verder uitwerken en bij geachte redactie of waar dit ook hoort voorstellen.
Welk mobo gaat het over en is het een mobo dat uit de BBG komt? Want als dit mobo door de BBG wordt geadviseerd hoort deze vraag na mijn gevoel wel in deze topic thuis. Maar ik kan het fout hebben.Chahid1985 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:35:
Uiteraard het moederbord uit de BBG (budget systeem), dus vandaar dat ik het hier postte.Ilja Meijer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:59:
[...]
Welk mobo gaat het over en is het een mobo dat uit de BBG komt? Want als dit mobo door de BBG wordt geadviseerd hoort deze vraag na mijn gevoel wel in deze topic thuis. Maar ik kan het fout hebben.
Ik vroeg mezelf af of er meerdere mensen zijn die dat bord hebben besteld en wellicht tegen hetzelfde probleem aan liep als ik.
Ik weet nog steeds niet welk moederbord het is. Maar ik ga er even vanuit dat het deze is:
Asrock M3A785GMH/128M
Dit staat er in de handleiding onderaan pagina 14
*** 12 HDMI Port
*** To support AC3 audio format with HDMI Audio under VistaTM, please install the HDMI audio
driver in XP support CD AAX785M-10.
The driver is located under the path: ..\Drivers\NB Audio\REALTEK\XP64_XP(R1.68)
And note for LPCM support up to stereo 2 channels only.
Mvg,
Ilja
Asrock M3A785GMH/128M
*** 12 HDMI Port
*** To support AC3 audio format with HDMI Audio under VistaTM, please install the HDMI audio
The driver is located under the path: ..\Drivers\NB Audio\REALTEK\XP64_XP(R1.68)
Mvg,
Ilja
Klopt, gaat om dat moederbord. Helaas heeft dat ook niet geholpen. Ik gebruik namelijk windows 7. Ik ga proberen de drivers, die op de CD staan, voor windows 7 op internet op te snorren.Ilja Meijer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:36:
Ik weet nog steeds niet welk moederbord het is. Maar ik ga er even vanuit dat het deze is:
Asrock M3A785GMH/128M
*** 12 HDMI Port
Mvg,
Ilja
Niet echt hoor, mijn vraag heeft eigenlijk niets te maken met XBMC, maar met het keyboard dat in deze BB werd aanbevolen. Namelijk: hoe kun je de sneltoetsen aan een ander programme koppelen dan standaard is ingesteld (en dat is MCE).Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:24:
[...]
geen idee maar dit is een vraag die je beter kunt stellen op het xbmc forum of in het xbmc ervaringen topic hier op tweakers.
[...]
Op zich voel ik wel iets voor de Antec Fusion Remote in het high-end systeem, deze lijkt qua design het meest op mijn Denon opstelling. Er zijn vrijwel geen cases die op de Denon lijn lijken, in tegenstelling tot HK.
Als ik echter de reviews zo her en der lees, is het display aan de matige kant en voegt niet zo gek veel toe qua functionaliteit. Zou deze ook te vervangen zijn door een display als bijvoorbeeld in een Zalman HD503 zit?
Als ik echter de reviews zo her en der lees, is het display aan de matige kant en voegt niet zo gek veel toe qua functionaliteit. Zou deze ook te vervangen zijn door een display als bijvoorbeeld in een Zalman HD503 zit?
Is deze budget pc voldoende voor gewoon 720p en 1080p films?
Qua geluid zie ik hierbij geen extra soundcard dus wordt er gebruik gemaakt van de on board.
Kan deze bluray audio etc afspelen?
Bedoeling is gewoon dat ik af en toe een filmpje kan zien via men panasonic plasma en mn onkyo receiver.
Ook maak ik gebruik van een logitech harmony one. De voorgestelde case bevat een IR receiver wil dit dus zeggen dat men harmony hiermee probleemloos werkt? Hoe zit het met power on van zo een Htpc? Moet ik telkens het systeem opleggen en afleggen manueel?
Bedankt!
Ik ging normaal voor een asrock ion 330 systeem gaan maar wil toch liever men eigen htpc in elkaar steken.
Dit systeem werkt toch aanzienlijk beter dan de asrock ion 330 qua full hd's af te spelen?
[quote]Edmin schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:15:
De nieuwe BBG is live en er zitten deze maand twee htpc's bij. We hebben voor een instapmodel gekozen:
Qua geluid zie ik hierbij geen extra soundcard dus wordt er gebruik gemaakt van de on board.
Kan deze bluray audio etc afspelen?
Bedoeling is gewoon dat ik af en toe een filmpje kan zien via men panasonic plasma en mn onkyo receiver.
Ook maak ik gebruik van een logitech harmony one. De voorgestelde case bevat een IR receiver wil dit dus zeggen dat men harmony hiermee probleemloos werkt? Hoe zit het met power on van zo een Htpc? Moet ik telkens het systeem opleggen en afleggen manueel?
Bedankt!
Ik ging normaal voor een asrock ion 330 systeem gaan maar wil toch liever men eigen htpc in elkaar steken.
Dit systeem werkt toch aanzienlijk beter dan de asrock ion 330 qua full hd's af te spelen?
[quote]Edmin schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:15:
De nieuwe BBG is live en er zitten deze maand twee htpc's bij. We hebben voor een instapmodel gekozen:
1 | AMD Athlon II X2 240 | € 48,94 | € 48,94 |
1 | Antec MicroFusion Remote 350 | € 83,66 | € 83,66 |
1 | Asrock M3A785GMH/128M | € 63,78 | € 63,78 |
1 | Conceptronic CBT2NANO | € 5,60 | € 5,60 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 48,- | € 48,- |
1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) | € 38,23 | € 38,23 |
1 | Western Digital Caviar Green WD15EARS | € 86,- | € 86,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 449,61 |
[ Voor 44% gewijzigd door mrgoolie op 29-05-2010 00:12 ]
Graag had ik jullie mening geweten in verband met volgende config voor men htpc die ik eind volgende week ga bestellen.
De bedoeling is uitsluitend windows 7 in combinatie met xbmc gaan gebruiken voor het afspelen van full hd rips.
Later zou ik ook een bluray speler inbouwen om dan blurays te kunnen bezien en te kunnen rippen naar bluray iso's.
Een hdd heb ik reeds al aangekocht, betreft een 1.5 barracuda van seagate.
Een logitech harmony one heb ik ook reeds vorige week aangekocht.
Wat vinden jullie van volgende config en vinden jullie dat ik niet beter voor een intel core i3 processor ga?
Hier mijn config:
Antec VERIS Micro Fusion Remote 350-EC 78,89 95,4569
GIGABYTE MA785GM-US2H 59,99 72,5879
Phenom II X2 Dual-core 550 3.1GHz Processor 73,95 89,4795
Kingston Valueram memory 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL6 DIMM(x2) 37,5 45,375
De bovengenoemde processor en moederbord laten blijkbaar toe dat de processor als quadcore draait?
-> "Oh, and if you happen to have an AMD chip such as the Phenom II 550 that has one or two of it's cores disabled, this board will let you enable it. I now am running that particular proc as a quad core! Works great!!!"
update: ik heb even zitten googlen naar het unlocken van die extra cores en dit is blijkbar gemakkelijk te realiseren met dit moederbord en deze processor. nu weet ik niet of dit veel verschil maakt in het bekijken van 1080p rips of afspelen van blurays. waar ik me zorgen over maak is de onboard grafische kaart (radeon 4200) en de onboard audio chipset. de bedoeling is deze aan te sluiten op mijn pana 50" g20 (wooow
en mijn onkyo 577 receiver.
kan dit systeem trouwens HD audio spelen? ik weet dat de clarkdale processors dit wel kunnen?
De bedoeling is uitsluitend windows 7 in combinatie met xbmc gaan gebruiken voor het afspelen van full hd rips.
Later zou ik ook een bluray speler inbouwen om dan blurays te kunnen bezien en te kunnen rippen naar bluray iso's.
Een hdd heb ik reeds al aangekocht, betreft een 1.5 barracuda van seagate.
Een logitech harmony one heb ik ook reeds vorige week aangekocht.
Wat vinden jullie van volgende config en vinden jullie dat ik niet beter voor een intel core i3 processor ga?
Hier mijn config:
Antec VERIS Micro Fusion Remote 350-EC 78,89 95,4569
GIGABYTE MA785GM-US2H 59,99 72,5879
Phenom II X2 Dual-core 550 3.1GHz Processor 73,95 89,4795
Kingston Valueram memory 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL6 DIMM(x2) 37,5 45,375
De bovengenoemde processor en moederbord laten blijkbaar toe dat de processor als quadcore draait?
-> "Oh, and if you happen to have an AMD chip such as the Phenom II 550 that has one or two of it's cores disabled, this board will let you enable it. I now am running that particular proc as a quad core! Works great!!!"
update: ik heb even zitten googlen naar het unlocken van die extra cores en dit is blijkbar gemakkelijk te realiseren met dit moederbord en deze processor. nu weet ik niet of dit veel verschil maakt in het bekijken van 1080p rips of afspelen van blurays. waar ik me zorgen over maak is de onboard grafische kaart (radeon 4200) en de onboard audio chipset. de bedoeling is deze aan te sluiten op mijn pana 50" g20 (wooow
kan dit systeem trouwens HD audio spelen? ik weet dat de clarkdale processors dit wel kunnen?
[ Voor 38% gewijzigd door mrgoolie op 30-05-2010 23:43 ]
Ik heb twee vraagjes:
1- Ik koop binnenkort een nieuwe tv en bouw daarnaast een htpc. Kan je beter de digitale decoder in de tv gebruiken of is het aan te raden om een htpc met decoder te bouwen? Ik weet niet wat het snelst en fijnst werkt. Ook in verband met opnemen van tv.
2- Ik wil een harmony bij mijn htpc aanschaffen maar mijn htpc komt in een dichte kast te staan. Ik neem aan dat een infrarood ontvanger dan niet werkt. Zijn er andere mogelijkheden om een harmony met een htpc te laten communiceren of moet ik de htpc echt zichtbaar neerzetten?
1- Ik koop binnenkort een nieuwe tv en bouw daarnaast een htpc. Kan je beter de digitale decoder in de tv gebruiken of is het aan te raden om een htpc met decoder te bouwen? Ik weet niet wat het snelst en fijnst werkt. Ook in verband met opnemen van tv.
2- Ik wil een harmony bij mijn htpc aanschaffen maar mijn htpc komt in een dichte kast te staan. Ik neem aan dat een infrarood ontvanger dan niet werkt. Zijn er andere mogelijkheden om een harmony met een htpc te laten communiceren of moet ik de htpc echt zichtbaar neerzetten?
Dag michielvz,michielvz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:43:
Ik heb twee vraagjes:
Ik zie dat je van topic verplaatst bent.
1. Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee. Maar heb er een hoop over gelezen, mede omdat ik ook een HTPC wil aanschaffen.En als ik het goed heb gelezen is het verstandig om je decoder in je HTPC te plaatsen. Op deze manier kun je, je HTPC ook nog als videorecoder gebruiken.
2. Dit is wel mogelijk. Alleen moet je dan een afstandsbediening nemen die RF (Radio Frequentie) ondersteunt. Of een ontvangst module die je IR omzet naar RF. Laatste mogelijkheid is een Imon display met IR ondersteuning in je pc plaatsten.
Mvg,
Ilja
Logitech extender voor verborgen apparaten
Display met remote link
[ Voor 10% gewijzigd door Ilja Meijer op 30-05-2010 12:33 ]
Ligt eraan welke TV boer je hebt. Ziggo zijn CI+ kaarten voor en adapters voor de PC, UPC kun je wel op je buik schrijven.michielvz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:43:
Kan je beter de digitale decoder in de tv gebruiken of is het aan te raden om een htpc met decoder te bouwen? Ik weet niet wat het snelst en fijnst werkt. Ook in verband met opnemen van tv.
Wat dacht je ervan om alleen de ontvanger zichtbaar te plaatsen?. Zijn er andere mogelijkheden om een harmony met een htpc te laten communiceren of moet ik de htpc echt zichtbaar neerzetten?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
1. als je wil gaan opnemen en je gaat toch een htpc bouwen is het slim om deze te combineren. je kunt ook een setupbox met harde schijf pakken als je dit liever wilt maar dit is al gauw duurder.
2. harmony 900 en andere kan met dit doosje van rf naar ir omgezet worden maar dit wordt al gauw een duur grapje. beste is of een rf afstandsbediening naast je harmony zoals deze of een IR ontvanger via USB met eventueel een klein ir oogje zoals deze.
2. harmony 900 en andere kan met dit doosje van rf naar ir omgezet worden maar dit wordt al gauw een duur grapje. beste is of een rf afstandsbediening naast je harmony zoals deze of een IR ontvanger via USB met eventueel een klein ir oogje zoals deze.
Info vanuit de BBG:
De Anysee E30TCPlus is een zeer complete decoder, die geschikt is voor gebruik door abonnees van onder andere Ziggo, Caiway en Digitenne. Het apparaat wordt extern aangesloten middels USB.
De abonnee van Kanaal Digitaal via de satelliet heeft uiteraard behoefte aan een dvb-s tuner. Ook hier heeft Anysee een oplossing voor. De E30S2 wordt net als de E30CTPlus via usb aan de htpc verbonden.
Je kunt met de slingbox pro upc via pc op je tv kijken:
Info Tweakers.net
Youtube
Review slingbox pro HD
De Anysee E30TCPlus is een zeer complete decoder, die geschikt is voor gebruik door abonnees van onder andere Ziggo, Caiway en Digitenne. Het apparaat wordt extern aangesloten middels USB.
De abonnee van Kanaal Digitaal via de satelliet heeft uiteraard behoefte aan een dvb-s tuner. Ook hier heeft Anysee een oplossing voor. De E30S2 wordt net als de E30CTPlus via usb aan de htpc verbonden.
Je kunt met de slingbox pro upc via pc op je tv kijken:
Info Tweakers.net
Youtube
Review slingbox pro HD
[ Voor 24% gewijzigd door Ilja Meijer op 30-05-2010 13:29 ]
Ik heb Ziggo dus dat moet voor zowel de tv als de htpc geen probleem zijn. Ik had de BBG al bekeken en las daar inderdaad over de Anysee. Dat zou hem dan ook moeten worden als ik de decoder in de htpc wil hebben. Ik vraag me nog af hoe de snelheid is. Ik wil snel en makkelijk de tv aan kunnen zetten en snel kunnen zappen. Ik ben bang dat een htpc altijd wat trager werkt dat een decoder in de tv.
Wat de afstandsbediening betreft. Ik wil het niet te duur maken. De harmony one vind ik een mooi apparaat voor een acceptabele prijs.Helaas biedt deze alleen ir ondersteuning. De 900 biedt niet veel extra functies die ik nodig heb alleen maar rf. Die extra functie vind ik niet opwegen tegen de hoge prijs.
@ IIja Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met imon display. Ik heb de specs bekeken en zie dat er een ir ontvanger in zit maar dat betekent dat deze zichtbaar moet zijn en dat is niet de bedoeling. Sowieso begrijp ik de oplossing van een ontvangstmodule die ir omzet naar rf niet helemaal. Die ir moet dan ergens aankomen. Dat apparaatje moet dan zichtbaar zijn. Dan is dat toch niet anders dan een rf ontvanger aan een usb koortje?
@alt-92 & rebel Dat hauppage pakketje bevat een afstandsbediening. Als ik de harmony one neem dan kan jouw optie (alleen ir ontvanger zichbtaar) ook met de volgende apparaten toch? Philips OVU412000 USB IR-Receiver of deze van HP
@ rebel Ik wil één afstandsbediening dus een tweede is voor mij geen optie.
Wat de afstandsbediening betreft. Ik wil het niet te duur maken. De harmony one vind ik een mooi apparaat voor een acceptabele prijs.Helaas biedt deze alleen ir ondersteuning. De 900 biedt niet veel extra functies die ik nodig heb alleen maar rf. Die extra functie vind ik niet opwegen tegen de hoge prijs.
@ IIja Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met imon display. Ik heb de specs bekeken en zie dat er een ir ontvanger in zit maar dat betekent dat deze zichtbaar moet zijn en dat is niet de bedoeling. Sowieso begrijp ik de oplossing van een ontvangstmodule die ir omzet naar rf niet helemaal. Die ir moet dan ergens aankomen. Dat apparaatje moet dan zichtbaar zijn. Dan is dat toch niet anders dan een rf ontvanger aan een usb koortje?
@alt-92 & rebel Dat hauppage pakketje bevat een afstandsbediening. Als ik de harmony one neem dan kan jouw optie (alleen ir ontvanger zichbtaar) ook met de volgende apparaten toch? Philips OVU412000 USB IR-Receiver of deze van HP
@ rebel Ik wil één afstandsbediening dus een tweede is voor mij geen optie.
[ Voor 9% gewijzigd door michielvz op 30-05-2010 14:33 ]
Ik had niet goed gelezen dat je pc in een kast stond.michielvz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:25:
Volgende oplossing:
pricewatch: Harmony RF Wireless AV Receiver
pricewatch: Logitech Harmony One Advanced Universal Remote
Wat natuurlijk ook kan is een draadloos toetsenbord nemen:
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Logitech diNovo Mini
pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)
pricewatch: Logitech diNovo Edge (Qwerty)
Ps je kunt ook de kast open zetten
[ Voor 15% gewijzigd door Ilja Meijer op 30-05-2010 15:21 ]
Dit topic is gesloten.