Ik wil ook een toetsenbord met geintegreerde muis maar die gebruik ik niet om mee te zappen. Dat is een beetje omslachtig. Hoe werkt die wireless receiver? Is die wel met een usb kabel verbonden met de htpc of staat de receiver draadloos met de htpc in verbinding?
Verwijderd
wireless receiver werkt op net stroom en het enige wat deze doet is RF signalen van de harmony opvangen en omzetten in IR signalen die door 4 stick-on IR lampjes die je op de IR onvanger van een apparaat moet plakken om de commando's door te geven.
die HP is volgens mij oem versie van de hauppauge deze krijg je bij bepaalde modellen computers dus als je dez kunt krijgen voor weinig gewoon kijken of hij werkt voor je hem koopt (kan zijn dat het geen oem hauppauge ding is en alleen bij hp moederborden werkt via de drivers of de bios). die philips is een zeer leuk ding maar ik kan hem sinds 2 maanden terug niet meer vinden in de webshops kan zijn dat je hem nog kan krijgen maar het kan ook dat EOL is.
die HP is volgens mij oem versie van de hauppauge deze krijg je bij bepaalde modellen computers dus als je dez kunt krijgen voor weinig gewoon kijken of hij werkt voor je hem koopt (kan zijn dat het geen oem hauppauge ding is en alleen bij hp moederborden werkt via de drivers of de bios). die philips is een zeer leuk ding maar ik kan hem sinds 2 maanden terug niet meer vinden in de webshops kan zijn dat je hem nog kan krijgen maar het kan ook dat EOL is.
Hallo,
Ik ben van plan om een HTPC samen te stellen.
Om alles wat duidelijker te maken eerst maar eens mijn eisen en wensen:
Gebruik:
Video (ISO, VIDEO_TS, MPEG, WMV, MKV, x.264, m2ts enz)
Geluid (MP3, wave ed)
Foto (van HDD en fototoestel)
NAS
FTP server
Aansluiting:
HDMI (naar 40" FullHD Smansung TV)
Optisch (Naar 5.1 pioneer set)
iR (Voor Logitech Harmony ONE)
USB (Voor fototoestel en data via USB stick)
Prijs:
niet te veel
± €500,-
Wat heb ik gevonden:
Antec MicroFusion Remote 350 (350Watt PSU, Remote, Display)
AMD Athlon II X3 400e (2,2Ghz triple core)
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H (HDMI en Optisch HD4200 onboard)
OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1600LV4GK (2x 2GB DDR3 1600Mhz)
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Zal dit systeem voldoen?
Op of aanmerkingen, tips?
Laat het me a.u.b. allemaal weten.
Gebruik:
Geluid (MP3, wave ed)
NAS
FTP server
Aansluiting:
Prijs:
niet te veel
Wat heb ik gevonden:
Zal dit systeem voldoen?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Hoe ver is het bereik van al deze opties?Ilja Meijer schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:09:
[...]
Ik had niet goed gelezen dat je pc in een kast stond.
Volgende oplossing:
pricewatch: Harmony RF Wireless AV Receiver
pricewatch: Logitech Harmony One Advanced Universal Remote
Wat natuurlijk ook kan is een draadloos toetsenbord nemen:
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Logitech diNovo Mini
pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)
pricewatch: Logitech diNovo Edge (Qwerty)
Ps je kunt ook de kast open zetten![]()
Ik had bedacht om mijn htpc in een andere ruimte 5 meter bij de tv vandaan neer te zetten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
@IIja Volgens mij kan dat niet wat je zegt. Aangezien de Harmony One alleen IR is kan deze niet met de RF Wireless Receiver communiceren. De Harmony One werkt alleen met een IR ontvanger. De enige mogelijkheid is een IR ontvanger aan een lange USB kabel. Of natuurlijk een RF Remote maar die zijn ontzettend duur.
edit: Bestaat er trouwens niet een wireless ir ontvanger? Een apparaatje dat ir signalen opvangt en via bluetooth of rf naar je htpc zend.
edit 2: Ik heb hier iets gevonden. Ik weet niet of iemand ervaring heeft met ir repeaters?
edit: Bestaat er trouwens niet een wireless ir ontvanger? Een apparaatje dat ir signalen opvangt en via bluetooth of rf naar je htpc zend.
edit 2: Ik heb hier iets gevonden. Ik weet niet of iemand ervaring heeft met ir repeaters?
[ Voor 35% gewijzigd door michielvz op 30-05-2010 20:03 ]
Misschien moet je zelf eens goed gaan google/reviews lezen en op youtube de instructie filmpjes gaan kijken. want blijkbaar vind je het wel makkelijk dat anderen voor je zoeken. Ik heb redelijk wat pagina's gelezen om jouw te helpen. Dus mocht je een goede oplossing hebben gevonden deel ik deze vreugde graag met je. Succes met je zoektocht ik ga me weer even op mijn eigen wensen richten.michielvz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:52:
@IIja Volgens mij kan dat niet wat je zegt. Aangezien de Harmony One alleen IR is kan deze niet met de RF Wireless Receiver communiceren. De Harmony One werkt alleen met een IR ontvanger. De enige mogelijkheid is een IR ontvanger aan een lange USB kabel. Of natuurlijk een RF Remote maar die zijn ontzettend duur.
Mvg,
Ilja
Met RF kun je door muren heen dus 5 meter moet ook wel lukken (mits hier geen lood inzit). Maar heb alleen niet een oplossing voor het door muren heen kijkenmhr-zip schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:29:
[...]
Hoe ver is het bereik van al deze opties?
Ik had bedacht om mijn htpc in een andere ruimte 5 meter bij de tv vandaan neer te zetten.
Heb ik iets onaardigs gezegd? Ik ga alleen serieus in op jouw tips. Dat is toch niet erg. Het is juist leerzaam om te sparren. In ieder geval bedankt voor je info.
Nee zo was het niet bedoel. Maar de meeste vragen die je stelt staan uitgebreid op het world wide web beschreven. Maar mocht ik nu de deur uitlopen en over de oplossing struikelen, deel ik deze graag met jou/jullie.michielvz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:44:
Heb ik iets onaardigs gezegd? Ik ga alleen serieus in op jouw tips. Dat is toch niet erg. Het is juist leerzaam om te sparren. In ieder geval bedankt voor je info.
Nogmaals succes.
Mvg,
Ilja
Verwijderd
Hoe zit het met het decoderen van 720p en 1080p HD films?
Zijn er al videokaarten of zelfs onboard videochips die deze taak op zich nemen?
Bij beide systemen in de TS zie ik er standaard geen videokaart in zitten. Dat lijkt me toch wel handig...
Zijn er al videokaarten of zelfs onboard videochips die deze taak op zich nemen?
Bij beide systemen in de TS zie ik er standaard geen videokaart in zitten. Dat lijkt me toch wel handig...
De nieuwe icore processors hebben ook een Grafische chip. Dit maakt een videokaart voor HD gebruik overbodig. Wil je hardcore gaan game is een goede videokaart wel van toepassing.Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:09:
Hoe zit het met het decoderen van 720p en 1080p HD films?
Bij de I3 van de BBG staat de volgende zin:
Daarnaast kan ook deze gpu audio over hdmi versturen. Clarkdale-gpu's ondersteunen Dolby TrueHD en DTS HD-MA bitstreaming en tevens 8-kanaals lpcm.
Daarnaast kan ook deze gpu audio over hdmi versturen. Clarkdale-gpu's ondersteunen Dolby TrueHD en DTS HD-MA bitstreaming en tevens 8-kanaals lpcm.
- Hoe sluit je je receiver en tv dan aan je htpc? HDMI naar de receiver en vervolgens van de receiver naar de tv?
- Gebruik je dan de hdmi uitgang van het moederbord en neemt de gpu van de i3 dan het werk over van de gpu van het moederbord? Want normaal gesproken doet de GPU van het moederbord het werk toch?
1. je sluit inderdaad eerst je HTPC aan je receiver aan en vervolgens je receiver naar je TV. Zo kun je bijvoorbeeld muziek luisteren zonder dat de TV aan moet staan. Goed voor het milieu je tv en je portomoneemichielvz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:38:
Bij de I3 van de BBG staat de volgende zin:
- Hoe sluit je je receiver en tv dan aan je htpc? HDMI naar de receiver en vervolgens van de receiver naar de tv?
- Gebruik je dan de hdmi uitgang van het moederbord en neemt de gpu van de i3 dan het werk over van de gpu van het moederbord? Want normaal gesproken doet de GPU van het moederbord het werk toch?
2. De icore processoren met geïntegreerde graphics (Intel HD Graphics) hebben dus een GPU en een CPU. In het kort met de icore heb je geen gpu nodig, mits je niet hardcore games wilt gaan spelen.
Het staat al in de beschrijving van de BBG:
ik citeer:
De op 32nm gebakken Clarkdale processorfamilie maakt een einde aan het tijdperk van de op het moederbord geïntegreerde gpu's; tenminste, daar waar het om Intel-systemen gaat. Intel heeft naast de cpu een op 45nm gebakken gpu onder de hsf verstopt die vergelijkbare prestaties neerzet als AMD's HD4200 uit de 785G-chipset.
[ Voor 15% gewijzigd door Ilja Meijer op 31-05-2010 00:08 ]
Ik kijk zelf op een 780 chipset met de RD3200 als IGP. En dat gaat zonder problemen. Een sneller CPU met snellere GPU moet het dus helemaal aan kunnen.
Over DE HD audio zal je in de specs moeten kijken. Maar ik dacht dat hij het wel aankon.
Over DE HD audio zal je in de specs moeten kijken. Maar ik dacht dat hij het wel aankon.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik wil een beetje stevige media-pc neerzetten, voornamelijk voor muziek en blu-ray, en evt. wat internetten. Minimale eisen:
- IR bediening + LCD
- Blu-ray, stevig genoeg om alles te decoderen
- Full-HD output (HDMI) richting versterker (beeld en geluid over hdmi)
Nu heb ik op zich een leuke setup, maar ik twijfel een beetje over de processor aangezien die een TDP van 95Watt heeft... en die Antec kast is eigenlijk net een tikkeltje te diep... 41cm... maar de Silverstone LC19 die wat minder diep is heeft weer geen IR...
De Silverstone ML02 is ook wel cool, alleen die voeding is weer 120W wat weer te weinig is voor mijn setup ben ik bang
- IR bediening + LCD
- Blu-ray, stevig genoeg om alles te decoderen
- Full-HD output (HDMI) richting versterker (beeld en geluid over hdmi)
Nu heb ik op zich een leuke setup, maar ik twijfel een beetje over de processor aangezien die een TDP van 95Watt heeft... en die Antec kast is eigenlijk net een tikkeltje te diep... 41cm... maar de Silverstone LC19 die wat minder diep is heeft weer geen IR...
De Silverstone ML02 is ook wel cool, alleen die voeding is weer 120W wat weer te weinig is voor mijn setup ben ik bang
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec MicroFusion Remote 350 | € 84,86 | € 84,86 |
1 | Intel Core i5 750 | € 175,15 | € 175,15 |
1 | Samsung SH-B083L | € 75,40 | € 75,40 |
1 | Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4G | € 120,10 | € 120,10 |
1 | Asus P7H55-M Pro | € 82,76 | € 82,76 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 538,27 |
[ Voor 4% gewijzigd door Ectholian op 31-05-2010 12:31 ]
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
Verwijderd
de processor die je hebt gekozen is inderdaad een probleem niet alleen door de TDP maar ook om het feit dat er geen IGP (geïntegreerde videokaart) in zit en de H55 chipset heeft ook geen IGP dus helemaal geen videokaart in het systeem. mijn suggestie is om de proc te vervangen met een i3 530 deze heeft een TDP van 73 watt maar verbruikt voor het hele systeem ongeveer 35 watt idle en 75 watt terwijl hij een blu-ray afspeelt (waarden voor het hele systeem kunnen nog een paar watt lager maar ik wil geen beloftes doen die ik niet kan waarmaken). deze proc decodeert video via de IGP niet via de proc en voldoet aan al jouw eisen. als je toch een snellere proc wilt kun je de i5 660 of 661 overwegen maar je hebt voor video afspelen de snelheid niet nodig.
edit: als je niet teveel harde schijven gaat toevoegen is 120 watt voldoende.
edit2: als je een ondiepe kast wilt is de silverstone grandia GD05 (31 cm dacht ik) denk ik de beste keus. deze heeft geen IR ontvanger maar deze zijn los makkelijk te krijgen zie de discussie op de vorige pagina.
ps. als je een post edit zet dit erbij anders weet ik niet meer wat de originele vraag was. het was nu zeer verwarrend. b.v.d.
edit: als je niet teveel harde schijven gaat toevoegen is 120 watt voldoende.
edit2: als je een ondiepe kast wilt is de silverstone grandia GD05 (31 cm dacht ik) denk ik de beste keus. deze heeft geen IR ontvanger maar deze zijn los makkelijk te krijgen zie de discussie op de vorige pagina.
ps. als je een post edit zet dit erbij anders weet ik niet meer wat de originele vraag was. het was nu zeer verwarrend. b.v.d.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 13:07 ]
Ik zal maar 1 sATA HD toevoegen... 500gb of 1tb... maar is 120W dan voldoende voor die i5 750? 
Over dat IGP verhaal: http://www.tomshardware.co.uk/forum/268844-12-please-explain
ik dacht dat de H55 juist wel igp heeft, dat asus mobo heeft namelijk wel gewoon hdmi 1080p uitgang?
Edit; ik zag nog geen reply's, dus vandaar dat ik er ff geen edit dingen bij had gezet
maar zal dat voortaan doen
Over dat IGP verhaal: http://www.tomshardware.co.uk/forum/268844-12-please-explain
ik dacht dat de H55 juist wel igp heeft, dat asus mobo heeft namelijk wel gewoon hdmi 1080p uitgang?
Edit; ik zag nog geen reply's, dus vandaar dat ik er ff geen edit dingen bij had gezet
[ Voor 17% gewijzigd door Ectholian op 31-05-2010 13:10 ]
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
Verwijderd
de h55 chipset heeft zelf geen IGP maar kan gebruik maken van de IGP die op de i3 500 series en i5 600 series intel processors zit (en de pentium G6950 om het lijstje compleet te maken). vandaar dat er een hdmi op het mobo zit. de i5 750 heeft geen IGP dus je systeem zit zonder videokaart.
iemand in dit topic of het vorige topic heeft dacht ik een soortgelijke setup met een i3 530 gevoed met een 80watt voeding maar dit raad ik niet aan (heb trouwens ook niet teruggehoord of dit werkte). 120 watt is voor een setup met de processors van mijn vorige post voldoende. over de i5 750 ga ik geen uitlatingen doen omdat ik geen ervaring hiermee heb en hier ook geen reviews over gelezen heb. hij valt voor mij voor deze toepassing eigenlijk al af vanwege dat hij geen IGP heeft.
iemand in dit topic of het vorige topic heeft dacht ik een soortgelijke setup met een i3 530 gevoed met een 80watt voeding maar dit raad ik niet aan (heb trouwens ook niet teruggehoord of dit werkte). 120 watt is voor een setup met de processors van mijn vorige post voldoende. over de i5 750 ga ik geen uitlatingen doen omdat ik geen ervaring hiermee heb en hier ook geen reviews over gelezen heb. hij valt voor mij voor deze toepassing eigenlijk al af vanwege dat hij geen IGP heeft.
Duidelijk, tnx 
Dan heb ik dus nog twee keuzes te maken:
- de kast (Antic Micro Fusion 350 of Silverstone SST-ML02B-MXR)
- de processor (i3 530 of i5 met IGP)
Ik kan ook overgaan op socket 988 en dan een i5 M processor erin gooien, de i5-540M heeft TDP van 35 en ook Intel HD Graphics?
Dan heb ik dus nog twee keuzes te maken:
- de kast (Antic Micro Fusion 350 of Silverstone SST-ML02B-MXR)
- de processor (i3 530 of i5 met IGP)
Ik kan ook overgaan op socket 988 en dan een i5 M processor erin gooien, de i5-540M heeft TDP van 35 en ook Intel HD Graphics?
Verwijderd
ja, dat kan maar ik kan geen desktop moederborden vinden met socket 988 (het is namelijk een laptop proc, M staat voor mobile) de HD graphics van de 540m zijn ook nog eens langzamer en ik weet niet of hij 1080p in alle gevallen trekt. ook ga je in de echte wereld de 150 euro extra kosten van de 540m nooit terugverdienen met je stroom rekening tenzij je het ding 24 uur per dag laat aanstaan en niet in de stand-by modus zet en dan duurt het nog een jaar of 2-3.
edit: staar je a.u.b. niet kapot op TDP waarden deze geven wel een goed beeld van de maximum verbruik van een proc maar zeker geen goed beeld van het minimum en echte wereld verbruik.
edit: staar je a.u.b. niet kapot op TDP waarden deze geven wel een goed beeld van de maximum verbruik van een proc maar zeker geen goed beeld van het minimum en echte wereld verbruik.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 14:23 ]
Ingewikkelde shizzle zeg ... 
Denk dat ik dan maar voor de i3-530 ga icm dat asus H55 mobo. 2x1GB HyperX lijkt me ook wel voldoende voor Win7 (beetje kosten drukken). En dan de Fusion Remote 350... moet toch de achterkant van de kast er al uitzagen
Edit; die Silverstone kast is 5cm minder diep maar ook meteen 120 euro duurder
Vind een LCD wel zo leuk.
Denk dat ik dan maar voor de i3-530 ga icm dat asus H55 mobo. 2x1GB HyperX lijkt me ook wel voldoende voor Win7 (beetje kosten drukken). En dan de Fusion Remote 350... moet toch de achterkant van de kast er al uitzagen
Edit; die Silverstone kast is 5cm minder diep maar ook meteen 120 euro duurder
Vind een LCD wel zo leuk.
[ Voor 17% gewijzigd door Ectholian op 31-05-2010 14:21 ]
Afgaande op jouw tips, nieuwe setup 
Toch de i5, maar dan zoals je voorstelde de 661. 'Met oog op detoekomst' aangezien de TDP ook 73W is net als de i3. En deze heeft wel Intel Integrated HD. 2GB ipv 4GB (prijstechnisch) en voorlopig maar de Antec Micro Fusion (ook prijstechnisch)
Toch de i5, maar dan zoals je voorstelde de 661. 'Met oog op detoekomst' aangezien de TDP ook 73W is net als de i3. En deze heeft wel Intel Integrated HD. 2GB ipv 4GB (prijstechnisch) en voorlopig maar de Antec Micro Fusion (ook prijstechnisch)
1 | Antec MicroFusion Remote 350 | € 84,86 | € 84,86 |
1 | Intel Core i5 661 | € 179,45 | € 179,45 |
1 | Samsung SH-B083L | € 75,40 | € 75,40 |
1 | Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/2GX | € 70,84 | € 70,84 |
1 | Asus P7H55-M Pro | € 82,76 | € 82,76 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 493,31 |
Waarom wil je perse een i5? Het gaat tenslotte om een htpc. Zonde van je geld.
Ik ben niet echt bekend met de mogelijkheden van een HTPC en ik heb wat vraagjes.
Er liggen plannen om te gaan samenwonen met 2 maten van mij en ik zat te denken om een HTPC in de woonkamer/centrale kamer te plaatsen, welke op een TV aangesloten wordt en 5.1 surround.
1.
Is het mogelijk om op de HTPC alle multimedia te zetten waar je dan via LAN/Draadloos netwerk bij kan vanaf elke PC? Dus film "X" staat op de HD van de HTPC en ik wil op mijn eigen kamer film "X" afspelen op mijn PC of laptop.
2.
Indien 1 mogelijk is, kan dan mijn huisgenoten ook films/muziek streamen op dezelfde manier zonder dat het lag of vertraging opleverd?
3.
Is het mogelijk om alles via de HTPC te doen, dus ook kabel TV, Radio en eigen media?
4.
Kan je een Xbox/PlayStation ook laten communiceren met een HTPC?
Er liggen plannen om te gaan samenwonen met 2 maten van mij en ik zat te denken om een HTPC in de woonkamer/centrale kamer te plaatsen, welke op een TV aangesloten wordt en 5.1 surround.
1.
Is het mogelijk om op de HTPC alle multimedia te zetten waar je dan via LAN/Draadloos netwerk bij kan vanaf elke PC? Dus film "X" staat op de HD van de HTPC en ik wil op mijn eigen kamer film "X" afspelen op mijn PC of laptop.
2.
Indien 1 mogelijk is, kan dan mijn huisgenoten ook films/muziek streamen op dezelfde manier zonder dat het lag of vertraging opleverd?
3.
Is het mogelijk om alles via de HTPC te doen, dus ook kabel TV, Radio en eigen media?
4.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Geen echt argument, maar 'nieuwer is beter'michielvz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:21:
Waarom wil je perse een i5? Het gaat tenslotte om een htpc. Zonde van je geld.
Maar ik lees steeds meer over die i3... dus misschien beter die erin drukken dan, als iedereen toch al zegt dat de i5 overkill is ...
Verwijderd
1. ja dit is met shared folders redelijk makkelijk te doen. je htpc moet dan wel aanstaan. (tip: zorg dat je moederbord Wake-on-lan heeft. als hij dan in stand-by staat en je wilt iets kijken op een andere pc dan moet de htpc met deze functie automagish aanspringen)Dreanor schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:45:
Ik ben niet echt bekend met de mogelijkheden van een HTPC en ik heb wat vraagjes.
1.
2.
3.
4.
2. ja op dezelfde manier. let wel op als je met zijn allen tegelijkertijd dit doet kan de htpc te kort schieten(dit i.v.m. de bandbreedte netwerk of harde schijf).
3. ja maar voor kabel moet er dan wel een TV kaart in. hij kan dan zelfs ook opnemen (kijk ff in de BBG voor meer info) Radio kan ook door deze tv-kaart maar ook internet radio kan worden ingesteld in plaats hiervan. wwet niet wat je met eigen media bedoeld maar ik neem aan een foto of videocamera of ipod e.d. deze kun je ook aansluiten en Windows media Center of andere media center software kun je instellen om dit meteen te herkennen.
4. als windows vist/se7en neemt kan Xbox 360 zonder extra software als media center extender worden ingesteld je kunt hiermee zelfs dan via je tv kaart tv kijken. PS3 heeft wel een extra stuk software nodig. (let op als je gaat streamen naar je xbox of ps3 maak je gebruik van een goed deel van je processorkracht afhankelijk van wat je streamed)
edit: PS3 kan geen tv gedeeld krijgen van de htpc
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 18:49 ]
Ja dat kan, dan heb je in feite een combinatie van een server en HTPC.Dreanor schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:45:
1.
Met Gbit bedraad netwerk moet dat wel lukken, via WiFi wordt dat lastig. Bedenk wel, je hebt films en films, vier man die elk een 40 Mbit/s BluRay rip aan het trekken zijn is zwaar, 2 man met 0.5 MBit/s muziek streamen en 2 man die een 3 Mbit/s DivX'je trekken is peanuts.2.
Hangt van je kabelaar af, met UPC en KPN IPTV kan je (digitale) TV vergeten, met Ziggo/Canal Digitaal/Digitenne en wat lokale kabelboeren kan het wel. Wel wat extra kosten: een tuner met smartcard support (in de orde van 150 euro).3.
Ja dat is vrij eenvoudig. Sterker nog, je kan er ook voor kiezen om de HTPC als server in een hoek neer te zetten en films/muziek/tv/etc vanaf de Xbox360/PS3 te bekijken. Iets minder tweakbaar, maar wel simpeler op te zetten. Vooral de combo van Xbox + Windows Media Center is behoorlijk gelikt uitgewerkt.4.
[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 31-05-2010 19:08 ]
Ik ben van plan om in mijn htpc één of twee grote schijven te hangen. Ik installeer vervolgens windows 7 en livedrive (een online backupdienst-tegen betaling onbeperkt groot). Livedrive maakt dan een virtuele schijf aan in je htpc. Aangezien de htpc altijd aan staat kan ik van mijn computer en mijn vriendin van haar laptop er bestanden op zetten. Alle documenten slaan we dan op, op de livedrive schijf. Op deze manier kunnen we op onze htpc bij al onze bestanden, worden ze automatisch op de server gezet en heb ik direct een veilige backup. Daarnaast gebruik ik wmc voor het kijken van tv, radio en media.
In de C't van april 2010 is ook een voorstel gedaan voor een zelfbouw HTPC. Ze maken daar gebruik van de behuizing van JCP, een Duitse fabrikant. Als ik op hun site kijk zie ik enkele mooie kasten ertussen staan. In Nederland en sowieso op internet vind ik weinig info over deze kasten.
Heeft iemand hier ervaring met deze behuizing? Misschien wel een goede optie voor de BBG!
JCP GEH-YC-HTPC Silver (met 7" touchscreen):

JCP GEH-JCP-HTPC Black:
Heeft iemand hier ervaring met deze behuizing? Misschien wel een goede optie voor de BBG!
JCP GEH-YC-HTPC Silver (met 7" touchscreen):

JCP GEH-JCP-HTPC Black:

This title is for sale, please send me a PM
En als je dan een virus krijgt, en deze ook je bestanden besmet op je virtuele schijf?michielvz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:59:
Ik ben van plan om in mijn htpc één of twee grote schijven te hangen. Ik installeer vervolgens windows 7 en livedrive (een online backupdienst-tegen betaling onbeperkt groot). Livedrive maakt dan een virtuele schijf aan in je htpc. Aangezien de htpc altijd aan staat kan ik van mijn computer en mijn vriendin van haar laptop er bestanden op zetten. Alle documenten slaan we dan op, op de livedrive schijf. Op deze manier kunnen we op onze htpc bij al onze bestanden, worden ze automatisch op de server gezet en heb ik direct een veilige backup. Daarnaast gebruik ik wmc voor het kijken van tv, radio en media.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Die Antec Fusion kasten zijn trouwens helemaal niet handig om in een tv-meubel te plaatsen... ik heb alleen een open achterkant in de tv-meubel. Aangezien die antec-kasten links intake-fan heeft, bovenop intake-ventilatiegaten en aan rechter kant outtake-fans... komt dat de koeling in een tv-meubel niet ten goede 
Dus moet weer op zoek naar een andere kast met outtakes aan de achterkant
Dus moet weer op zoek naar een andere kast met outtakes aan de achterkant
@mhr-zip: Virussen die overslaan van netwerk pc's en je persoonlijke bestanden aantasten? Die kans is niet zo groot. Ik heb dat in ieder geval nog nooit meegemaakt. Wel dat een virus mijn windows aantast maar mijn persoonlijke bestanden blijven gewoon goed. Je kan er natuurlijk altijd voor kiezen om je bestanden lokaal te backuppen.
Heb het volgende samengesteld en moet als HTPC gaan dienen. Dit wordt in een OrigenAE S10V kast ingebouwd, vandaar de slimline dvd speler, sata converter en lowprofile cpu cooler. Heb ook de Anysee toegevoegd om digitale TV te kijken via de HTPC. De SSD heb ik genomen omdat ik alleen windows en enkele apps ga installeren, zodoende is de HTPC stil en snel. Content wordt van een NAS afgehaald. Heb ook wel een 2,5" HDD overwogen met 250GB maar deze komt niet aan de leessnelheden die een SSD wel haalt, daarnaast moet het systeem zo stil mogelijk zijn.
Een voeding staat niet op de lijst omdat ik die nog heb liggen, wordt een 380w of 430w van Antec.
Dit alles kost momenteel € 655,95 bij Informatique. Wat denken jullie hiervan?
Oja de prijs van de behuizing is niet inbegrepen, deze kan ik voor € 240 kopen
Kost wat maar dan heb je ook wat 

Een voeding staat niet op de lijst omdat ik die nog heb liggen, wordt een 380w of 430w van Antec.
Dit alles kost momenteel € 655,95 bij Informatique. Wat denken jullie hiervan?
Oja de prijs van de behuizing is niet inbegrepen, deze kan ik voor € 240 kopen
- Asus P7H55D-M PRO, S1156, H55, 4xDDR3, mATX
- Kingston ValueRam 4GB(2x2) DDR3 1333MHz C9
- Intel Core i3 530 2.93GHz,4MB,700MHz GPU,S1156,Box
- Scythe BIG Shuriken Low Profile CPU Cooler
- Intel X25-V Postville SSD 40GB, 2.5", MLC, Retail
- Sony Optiarc AD-7670S Slimline DVDRW, Zwart, SATA
- DeLOCK Slimline SATA converter kabel
- Clark Anysee E30TC Plus DVB-T/C Terr./Kabel, USB

[ Voor 5% gewijzigd door C00KW4US op 02-06-2010 14:10 ]
Aangezien dit topic in eerste instantie gaat over de BBG en afwijkingen daarvan ben ik benieuwd waarom je bent afgeweken van de BBG? Ik ben ook een htpc aan het samenstellen en ga uit van de BBG. Maar ik wil alles wat ik tegenkom in overweging nemen dus ik ben benieuwd naar jou redenen om voor andere componenten te kiezen.
- Edmin
- Registratie: Januari 2006
- Laatst online: 09-09 22:01
:strip_icc():strip_exif()/u/167062/1777paard.jpg?f=community)
Vrij eenvoudig: Hij wil die OriginAE kast en heeft daar een andere CPU koeler en opticals voor nodig. Een SSD omdat storage toch elders plaatsvindt; alleen het moederbord is een afwijkende keuze (maar helemaal niet verkeerd).
Na heel wat leeswerk heb ik ook besloten een HTPC aan te schaffen. Ik heb, in tegenstelling tot iedereen hier op het forum, geen flauw benul hoe ik een PC in elkaar. Dus vraag 1: Waar kan ik een goede guide/boek vinden waar alles stap voor stap uitgelegd wordt voor de beginner? Of is dit onbegonnen werk? Ik ben geen uil maar van elektronica heb ik eigenlijk geen kaas gegeten 
Nu, waarvoor zou mijn HTPC moeten dienen?
- je budget:
500-600 euro
- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
Mijn TV is een SAmsung LE26 etc van een 3-tal jaren oude. HD-Ready
Receiver komt er nog aan, samen met een degelijke speakerset (Hiervoor heb ik ook een budget van 1000 euro)
- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
Een netwerk heb ik niet echt. Mijn PC is aangesloten op een router waar ook mijn PS3 is op aangesloten. Draadloos netwerk dan maar?
- wat wil je afspelen of ermee gaan doen
De HTPC moet dienen voor:
- downloaden van HD materiaal (en ander materiaal)
- afspelen van alle materiaal (in de toekomst via de receiver en speakerset) Ik wil het maximale geluid en beeld uit mijn HD materiaal halen.
- surfen
-mail
- materiaal zal op de HTPC opgeslagen worden, maar misschien later (lees als het aaantal MB gaat groeien) opgeslagen worden op een extern iets?
Blu ray is niet nodig aangezien ik een PS3 bezit evenmin als gamen (doe ik ook op de PS3)
- zijn er ruimtebeperkingen
Niet echt, al mag het geheel er wel strak uitzien
Vraag 2: welk van de 2 HTPC's zijn geschikt voor mij? Of hebben beide aanpassingen nodig?
Vraag 3: Als ik het geheel niet zelf in elkaar gestopt krijg, hoe bekom ik dan een HTPC
Nu, waarvoor zou mijn HTPC moeten dienen?
- je budget:
500-600 euro
- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
Mijn TV is een SAmsung LE26 etc van een 3-tal jaren oude. HD-Ready
Receiver komt er nog aan, samen met een degelijke speakerset (Hiervoor heb ik ook een budget van 1000 euro)
- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
Een netwerk heb ik niet echt. Mijn PC is aangesloten op een router waar ook mijn PS3 is op aangesloten. Draadloos netwerk dan maar?
- wat wil je afspelen of ermee gaan doen
De HTPC moet dienen voor:
- downloaden van HD materiaal (en ander materiaal)
- afspelen van alle materiaal (in de toekomst via de receiver en speakerset) Ik wil het maximale geluid en beeld uit mijn HD materiaal halen.
- surfen
- materiaal zal op de HTPC opgeslagen worden, maar misschien later (lees als het aaantal MB gaat groeien) opgeslagen worden op een extern iets?
Blu ray is niet nodig aangezien ik een PS3 bezit evenmin als gamen (doe ik ook op de PS3)
- zijn er ruimtebeperkingen
Niet echt, al mag het geheel er wel strak uitzien
Vraag 2: welk van de 2 HTPC's zijn geschikt voor mij? Of hebben beide aanpassingen nodig?
Vraag 3: Als ik het geheel niet zelf in elkaar gestopt krijg, hoe bekom ik dan een HTPC
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Wat Ed_L al een beetje zegt, ik moet wat andere componenten kiezen vanwege de kast, deze is niet zo hoog dus daar ben ik dan in beperkt. De SSD omdat het snel en stil is en omdat mijn content niet op de HTPC komt te staan.michielvz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:37:
Maar ik wil alles wat ik tegenkom in overweging nemen dus ik ben benieuwd naar jou redenen om voor andere componenten te kiezen.
Het Asus mobo heb ik gekozen omdat deze gunstig geprijst is en voldoet aan de eisen. Tevens staan de sata connectoren op de MSI onder een hoek en dat komt in de Origenae behuizing slecht uit. De MSI beschikt wel over een e-sata poort, de Asus niet. Voor mij is dat overbodig, ik maak geen gebruik van e-sata.
Er is ook een luxe versie van het Asus moederbord. Dan krijg je firewire, e-sata en usb3 extra. Het extra geld is dat imho niet waard.
Daarnaast heb ik een i5 661 overwogen omdat ik dacht dat de i3 530 onvoldoende power had voor HD. Echter blijkt dit niet zo te zijn dus ga ik gewoon voor de i3, scheelt ook weer een bak geld
Edit: Wat zijn trouwens de ervaringen met draadloze toetsenborden met touchpad? Heb er een aantal bekeken en veel zijn gebaseerd op RF techniek. Je komt ook een enkele tegen die via Bluetooth werkt. Wat is beter? Heb jaren geleden wel eens een draadloos logitech tobo gehad en dat werkte opzich prima maar nu ga met de HTPC ongeveer 3,5 meter van de ontvanger zitten.
[ Voor 14% gewijzigd door C00KW4US op 02-06-2010 16:36 ]
knip... offtopic
[ Voor 90% gewijzigd door Edmin op 02-06-2010 20:37 ]
Een kleine offtopic vraag. Kan je je htpc in hybernate zetten (eventueel met een harmony) zonder dat je daarvoor wmc hoeft af te sluiten dus als je je tv en je htpc aanzet je direct weer in wmc zit?
Ik weet 100% zeker dat het met MediaPortal wel kan. Lijkt me sterk dat het dan niet met WMC moet kunnen.michielvz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:56:
Een kleine offtopic vraag. Kan je je htpc in hybernate zetten (eventueel met een harmony) zonder dat je daarvoor wmc hoeft af te sluiten dus als je je tv en je htpc aanzet je direct weer in wmc zit?
Ik ben ook geintresseerd in het bouwen van een htpc, met name met een kleine kast (itx oid).
Ik wil de htpc vooral gebruiken voor films te downloaden en af te spelen, maar ook internetten en af en toe een spelletje (iig ervoor zorgen dat dat mogelijk is).
(ik kan de ubb-tags voor een lijst met producten niet vinden)
Ik wil de htpc vooral gebruiken voor films te downloaden en af te spelen, maar ook internetten en af en toe een spelletje (iig ervoor zorgen dat dat mogelijk is).
- http://tweakers.net/price...onceptronic-cbt2nano.html
- http://tweakers.net/price...sata-300-8mb-5400rpm.html
- http://tweakers.net/pricewatch/245619/samsung-sn-s083c.html
- http://tweakers.net/pricewatch/252642/antec-isk-310-150.html
- http://tweakers.net/price...iaboard-pro-(qwerty).html
- http://tweakers.net/pricewatch/252886/intel-core-i3-530.html
- http://tweakers.net/price...ueram-kvr1333d3n9-2g.html
- http://tweakers.net/price...desktop-board-dh57jg.html
Wordt wel proppen, een Radeon erbij in 
Wel goed idee dat moederbord... daar worden de kasten ook een stuk kleiner van, ik wist niet dat er ook H57 moederborden waren....
alleen wel jammer dat ik graag een remote en LCD of VFL display wil (zodat ik kan zien wat er speelt als TV uitstaat), en ik kan geen mITX kasten vinden met display... alleen mITX/mATX maar die zijn weer stuk groter
Wel goed idee dat moederbord... daar worden de kasten ook een stuk kleiner van, ik wist niet dat er ook H57 moederborden waren....
alleen wel jammer dat ik graag een remote en LCD of VFL display wil (zodat ik kan zien wat er speelt als TV uitstaat), en ik kan geen mITX kasten vinden met display... alleen mITX/mATX maar die zijn weer stuk groter
Ik heb die van trust met een balletje. Had touchpad maar dit is echt geniaal. De toetsaanslag had wel wat minder weerstand mogen hebben maar als je geen lappen tekst hoeft te typen met het toetsenbord werkt deze echt perfect.C00KW4US schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:21:
[...]
Edit: Wat zijn trouwens de ervaringen met draadloze toetsenborden met touchpad? Heb er een aantal bekeken en veel zijn gebaseerd op RF techniek. Je komt ook een enkele tegen die via Bluetooth werkt. Wat is beter? Heb jaren geleden wel eens een draadloos logitech tobo gehad en dat werkte opzich prima maar nu ga met de HTPC ongeveer 3,5 meter van de ontvanger zitten.
Bluetooth en RF zou ik me niet te druk over maken. Doet het allebei prima, zeker op die afstand.
Btw, mijn toetsenbord:
1 | Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard | € 38,- | € 38,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 38,- |
- Edmin
Dat werkt ook niet het handigst met ubb tags. Maak een lijstje door producten toe te voegen aan je wenslijst vanuit de pricewatch. Onder de wenslijst klik je dan op 'RML genereren' en plak de code die op je scherm verschijnt in je forumbericht... tadaa!pingwings schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 01:10:
Dit is een wel erg strakke mITX kast: http://www.origenae.com/en/htpc_m10.htm
Externe voeding, en slim-line... alleen kan hem in nederland bijna niet vinden, en als je hem vind dan kost hij meteen 350 euro
Externe voeding, en slim-line... alleen kan hem in nederland bijna niet vinden, en als je hem vind dan kost hij meteen 350 euro
Tegenwoordig ben ik niet meer helemaal up to date met betrekking tot hardware, gaarne advies voor een update van mijn HTPC.
Huidige specs:
- AMD X2 4000+
- ATI 2600 PRO, passief gekoeld
- 2Gb geheugen
- 500Gb harddisk
- Origen X15e case
- FireDTV voor digitale tv van Ziggo (firewire)
huidige problemen:
- ondanks allerlij driver updates blijft windows regelmatig een "decodeer fout" geven bij het opstarten.
- te veel herrie voor de koeling.
- beeld en geluid zijn "out of sync"
Het huidige moederbord, processor en gfx zou ik over kunnen zetten als upgrade voor computer van mijn dochter. Dus daar ben ik al mooi vanaf.
Wat zou een advies kunnen zijn voor nieuwe hardware?
- Een setup die weinig stroom verbruikt (dus weinig warmte/geluid) is belangrijk voor mij
- Ik gebruik de computer alleen voor televisie, radio en films.
- Is 2 harde schijven een idee?
- er moeten 2 monitoren aangestuurd worden (case en tv)
Ik hoop dat dit voldoende is voor een advies, anders hoor ik het wel
Huidige specs:
- AMD X2 4000+
- 2Gb geheugen
- 500Gb harddisk
- Origen X15e case
huidige problemen:
- ondanks allerlij driver updates blijft windows regelmatig een "decodeer fout" geven bij het opstarten.
Het huidige moederbord, processor en gfx zou ik over kunnen zetten als upgrade voor computer van mijn dochter. Dus daar ben ik al mooi vanaf.
- Een setup die weinig stroom verbruikt (dus weinig warmte/geluid) is belangrijk voor mij
- Is 2 harde schijven een idee?
Heb zojuist een aantal topics gelezen over de HTPC. Nu dacht ik bij mij zelf laat ik het ook eens proberen.
Onderstaand staan de producten die ik heb uitgezocht:
Behuizing: Antec Veris Media Fusion No PSU (zwart € 122,50
Moederbord: Asus P7H55-M iH55, SATA2, GLAN € 93,00
Processor: Intel Core i5 750 2.66GHz 2.5GT/s 8MB Box € 179,00
Voeding: Corsair Voeding CMPSU-400CX 400W € 49,50
Geheugen: Kingston 2x2GB DDR3 PC12800 CL9.0 HyperX € 118,50
Harde schijf: Western Digital 1TB SATA300 64MB, WD10EARS € 64,00
totaal: € 627,00
Mijn eisen aan het systeem:
- HD Audio output
- HD Video output (HDMI)
- Gbit netwerk
- muziek (CD/DVD en MP3/AAC)
- film (DVD, BluRay en tenminste 40 mbit 1080p H.264-in-MP4)
- foto's
- zuinig
- moet ondersteunen XBMC en Windows 7 ivm de Blu-Ray support
Hebben jullie verbeteringen?
Alvast bedankt.
- HD Audio output
- HD Video output (HDMI)
- Gbit netwerk
- foto's
- zuinig
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door blastfire op 03-06-2010 18:45 ]
- Edmin
Onderstaande bericht is gemerged, maar wat moeilijk vindbaar geworden. Graag meenemen in jullie adviezen! 
HellStorm666 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:49:
Hallo,
Gebruik:
Geluid (MP3, wave ed)
NAS
FTP server
Aansluiting:
Prijs:
niet te veel± €500,-
Wat heb ik gevonden:
Zal dit systeem voldoen?
Ik heb toch besloten om van de standaard case uit de BBG af te stappen. Het wordt een Onkyo ReiceverMOD
. Aangezien er weinig tot geen behuizingen zijn die op de Onkyo lijken ga ik maar voor deze optie.
Misschien is er iemand die wel een case weet te vinden die hierbij staat. Ik sta open voor suggesties. (scheelt natuurlijk een hoop werk)
En mocht er iemand zijn die een Onkyo wil doneren, sta ik daar helemaal open voor
(Leuke uitdaging)
Misschien is er iemand die wel een case weet te vinden die hierbij staat. Ik sta open voor suggesties. (scheelt natuurlijk een hoop werk)
En mocht er iemand zijn die een Onkyo wil doneren, sta ik daar helemaal open voor
[ Voor 7% gewijzigd door Ilja Meijer op 03-06-2010 20:02 ]
Verwijderd
ja, een videokaart. dit systeem heeft er namelijk geen. de H55 chipset heeft geen eigen IGP maar maakt gebruik van de IGP op de processor, probleem is dat de i5 750 geen IGP heeft. je moet dus een pentium G6950, een i3 500 serie of een i5 600 serie gebruiken i.c.m. een H55 chipset om van de IGP gebruik te maken. de i5 750 kan ook met de H55 werken maar dan moet er wel een aparte videokaart bij. de i3 530 wordt in de meeste gevallen geadviseerd omdat deze snel genoeg is om zowel via de IGP als de CPU alles wat je wilt kan afspelen zonder problemen. hij is ook nog een 80 euro goedkoper.blastfire schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:40:
Heb zojuist een aantal topics gelezen over de HTPC. Nu dacht ik bij mij zelf laat ik het ook eens proberen.
- HD Audio output
- HD Video output (HDMI)
- Gbit netwerk
- foto's
- zuinig
Alvast bedankt.
Ok dan ga ik voor de i3 530, Bedankt voor je advies.
[ Voor 63% gewijzigd door blastfire op 03-06-2010 23:54 ]
Maar... zou zo'n radeon passen in een antec ISK 310-150? want verder lijkt het mij een mooi dingEctholian schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:16:
Wordt wel proppen, een Radeon erbij in
De rest van de pc zou zo worden:
1 | Conceptronic CBT2NANO | € 5,87 | € 5,87 |
1 | Samsung Spinpoint M7 HM500JI, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm | € 58,89 | € 58,89 |
1 | Samsung SN-S083C | € 28,98 | € 28,98 |
1 | Antec ISK 310-150 | € 69,52 | € 69,52 |
1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) | € 39,50 | € 39,50 |
1 | Intel Core i3 530 | € 104,13 | € 104,13 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 50,- | € 50,- |
1 | Intel Desktop Board DH57JG | € 100,90 | € 100,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 457,79 |
[ Voor 79% gewijzigd door pingwings op 04-06-2010 10:11 ]
- Edmin
De Antec heeft 1 half height expansion slot achterin, dus daar past een low profile HD5450 in. Verder zou ik dit moederbordje kiezen: pricewatch: ECS H55H-I
Wat is het voordeel van dat moederbord t.o.v. dat Intel bord?
- Edmin
De prijs + dat de H55 chipset over het algemeen zuiniger is dan de H57. De extra features van de H57 gebruik je imho toch niet.
Verwijderd
een extra analoge audio uitgang, een coaxiale spdif en vga aansluiting maar het belangrijkste is dat ie gewoon 20 goedkoper is.
http://www.anandtech.com/print/3699
en op t.net staat ook ergens nog een review. H55 en H57maakt met power consumption niet veel verschil, verschilt ook weer per moederbord... ene keer is H55 zuiniger, andere keer H57...
Maar die 20euro en extra poorten is wel lekker..
edit: ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het geluid ook via de HDMI gaat bij de H55 en H57chipset. Maar klopt dat wel? Kan het nergens echt duidelijk vinden.
Een low-profile koeler vinden voor dat ECS bord (of eigenlijk voor de Luxa2 LM100 kast die ik nu op het oog heb) is erg lastig... de koeler mag eigenlijk niet uitsteken aan de zijkanten van het ECS moederbordje, en de hoogte mag ook niet meer zijn dan 10cm.. maar daarnaast moet je ook rekening houden met het chipset-koelblokje
Iemand suggesties?
en op t.net staat ook ergens nog een review. H55 en H57maakt met power consumption niet veel verschil, verschilt ook weer per moederbord... ene keer is H55 zuiniger, andere keer H57...
edit: ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het geluid ook via de HDMI gaat bij de H55 en H57chipset. Maar klopt dat wel? Kan het nergens echt duidelijk vinden.
Een low-profile koeler vinden voor dat ECS bord (of eigenlijk voor de Luxa2 LM100 kast die ik nu op het oog heb) is erg lastig... de koeler mag eigenlijk niet uitsteken aan de zijkanten van het ECS moederbordje, en de hoogte mag ook niet meer zijn dan 10cm.. maar daarnaast moet je ook rekening houden met het chipset-koelblokje
Iemand suggesties?
[ Voor 52% gewijzigd door Ectholian op 04-06-2010 12:02 ]
Audio gaat inderdaad via HDMI.
Maar let wel: dat Antec kastje is wel heel klein. Ook al past een videokaart fysiek wel, ik denk dat de koeling/airflow lastig wordt: weinig ruimte en meer stroomverbruik betekent ook meer herrie. Zonder losse videokaart lijkt dit me een prima setup overigens.
Maar let wel: dat Antec kastje is wel heel klein. Ook al past een videokaart fysiek wel, ik denk dat de koeling/airflow lastig wordt: weinig ruimte en meer stroomverbruik betekent ook meer herrie. Zonder losse videokaart lijkt dit me een prima setup overigens.
Setup veranderd steeds... afgaande op adviezen en dergerlijke, en mijn ruimtebeperking is dit voorlopig de setup:
Alleen ik moet nog een geschikte processorkoeler vinden, en dat is knap lastig
1 | Luxa2 LM100 Mini | € 227,50 | € 227,50 |
1 | Silverstone Slim Blu-ray DVD combo Optical Drive | € 141,69 | € 141,69 |
1 | Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB | € 89,- | € 89,- |
1 | Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/2G | € 63,27 | € 63,27 |
1 | ECS H55H-I | € 78,92 | € 78,92 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 704,51 |
Alleen ik moet nog een geschikte processorkoeler vinden, en dat is knap lastig
- Edmin
Afgelopen maand is de Akasa AK-CCE-7106HP uitgekomen. Hij is nog niet in NLD verkrijgbaar, maar wel erg laag. Zelf zoek ik hem i.v.m. de pricewatch: Silverstone SST-ML02B-MXR die ik op het oog heb. Ik betwijfel alleen of hij stiller zal zijn dan de stock koeler. Is het geen optie om die te houden?
Volgens mij past de Scythe big shurken daar prima in.Ectholian schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:00:
Setup veranderd steeds... afgaande op adviezen en dergerlijke, en mijn ruimtebeperking is dit voorlopig de setup:
[Alleen ik moet nog een geschikte processorkoeler vinden, en dat is knap lastig
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Die i3 530 is trayed, dus zonder koeler volgens mij ?
Edit;
@Madrox: ik ben bang dat die te ver over de rand van het mITX moederbord uit zal steken en in de knoei komt met de zijkanten van de kast, en dat hij met d eonderkant tegen de chipsetkoeler van dat moederbord zal komen...
Edit;
@Madrox: ik ben bang dat die te ver over de rand van het mITX moederbord uit zal steken en in de knoei komt met de zijkanten van de kast, en dat hij met d eonderkant tegen de chipsetkoeler van dat moederbord zal komen...
[ Voor 68% gewijzigd door Ectholian op 04-06-2010 14:19 ]
- Edmin
Nu je het zegt.... dat was me nog niet eens opgevallen.
edit:
pricewatch: Zalman CNPS8700 NT
past volgens Zalman ook op 1156:
http://zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=278
edit:
pricewatch: Zalman CNPS8700 NT
past volgens Zalman ook op 1156:
http://zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=278
[ Voor 65% gewijzigd door Edmin op 04-06-2010 14:29 ]
Verwijderd
thermaltake slim is nog een optie. anders is de zalman vf 2000 wel simpel aan te passen naar 1156 zijn maar twee stukje aluminium die je moet knippen/snijden. trouwens de i3 530 is gewoon bij de meeste webshops die ik bekeken heb een boxed versie.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 14:37 ]
Die Zalman is net zo groot in omtrek
Alleen nog stukje hoger...
Bij beide koelers moet er zo'n 6,1cm vrij zijn rondom het hart van de CPU-socket.... en ik ben erg bang dat de geheugenmodules of het chipset-koelblok in de weg zitten bij dat ECS bord. En al helemaal in die LM100 kast wordt het eng, want de slimline blu-ray drive kan ook vervelend worden. Maar denk dat ik tzt dit setje ga halen zonder koeler, dan ff ga meten en dan ff een koeler erbij zoek
Moet toch eerst nog wat sparen ...
Bij beide koelers moet er zo'n 6,1cm vrij zijn rondom het hart van de CPU-socket.... en ik ben erg bang dat de geheugenmodules of het chipset-koelblok in de weg zitten bij dat ECS bord. En al helemaal in die LM100 kast wordt het eng, want de slimline blu-ray drive kan ook vervelend worden. Maar denk dat ik tzt dit setje ga halen zonder koeler, dan ff ga meten en dan ff een koeler erbij zoek
Zo komt het te zitten (zoek het plaatje)Ectholian schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:18:
Die i3 530 is trayed, dus zonder koeler volgens mij ?
Edit;
Hij zal iets overhangen, aan de kant van het pci-e slot.
Als je dit bekijkt, word het idd krap; dat zotac plankje heeft nml. geen pci-e slot en zal dan ook iets korter zijn.
http://www.tweaktown.com/...with_200w_psu/index5.html
[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 04-06-2010 15:56 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Misschien welEdmin schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:03:
Afgelopen maand is de Akasa AK-CCE-7106HP uitgekomen. Hij is nog niet in NLD verkrijgbaar, maar wel erg laag. Zelf zoek ik hem i.v.m. de pricewatch: Silverstone SST-ML02B-MXR die ik op het oog heb. Ik betwijfel alleen of hij stiller zal zijn dan de stock koeler. Is het geen optie om die te houden?
Denk dat de hoogte van LC19 vergelijkbaar is met de ML02
Zal vanavond eens wat fotoshoppen...Madrox schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:47:
[...]
Zo komt het te zitten (zoek het plaatje)
Hij zal iets overhangen, aan de kant van het pci-e slot.
Als je dit bekijkt, word het idd krap; dat zotac plankje heeft nml. geen pci-e slot en zal dan ook iets korter zijn.
http://www.tweaktown.com/...with_200w_psu/index5.html
Net even op internet gezocht naar de prestaties van die ati 5450, maar die vielen best wel tegen, ik denk dat een nvidia GT220 beter zal gaan in de pc (wil ervoor zorgen dat in de toekomst de pc ook nog vooruit kan).
Ook even een andere behuizing gekozen, met meet wattage
.
Is de volgende setup een beetje mogelijk?
Ook even een andere behuizing gekozen, met meet wattage
Is de volgende setup een beetje mogelijk?
1 | Samsung Spinpoint M7 HM500JI, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm | € 58,89 | € 58,89 |
1 | Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart | € 18,50 | € 18,50 |
1 | Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC | € 40,45 | € 40,45 |
1 | Asus ENGT220/G/DI/1GD3(LP) | € 66,60 | € 66,60 |
1 | ECS H55H-I | € 78,92 | € 78,92 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 462,86 |
in de vorige bgg poste ik al een keer dat ik een htpc wilde gaan kopen.
moest even sparen maar denk dat ik van de week deze ga bestellen.
de kast heb ik door mijn vrouw laten kiezen
kan die niet meer protesteren
toetsenbord ook maar door vrouwlief laten kiezen
zat te twijfelen met de trust ivm trackball.
ik ga voor een grotere hdd omdat de ms-tech mc-1200 maar 1 schijf kan hebben.
heb nog getwijfeld met de WD15ears echter deze toch 10 euro minder.
de processor heb ik voor de 250 gekozen ipv de 240... waarom ??? gevoelskwestie ga hem ook voor internetten enzo gebruiken. wilde net iets meer dan genoeg
moederbord ben ik uiteindelijk voor de asus gegaan.
lang tussen de gigabyte en asrock varianten zitten twijfelen. Als ik alles zo lees schelen ze elkaar weinig.
Dus maar eens voor de langste garantie en meeste features gekozen.
Mocht er iemand mij nog kunnen overhalen om een onderdeel te vervangen dan hoor ik het graag.
Anders ga ik het deze week bestellen. dan lekker op vakantie en dan bouwen en revieuws schrijven.... kijken of me dat lukt
In ieder geval iedereen bedankt die hier post en vooral degene die regelmatig posten ! heb veel lees plezier en veel geleerd en tips gehad !! top !
en nee geen dvd speler vergeten. Heb nog een externe brander liggen en dvd's ga ik via een samsung ht-p1200 kijken
de htpc komt tussen deze en een sony bravia w5500 te staan.
moest even sparen maar denk dat ik van de week deze ga bestellen.
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 75,- | € 75,- |
1 | MS-Tech mc-1200 | € 84,50 | € 84,50 |
1 | AMD Athlon II X2 250 | € 57,- | € 57,- |
1 | Asus M4A785TD-M EVO | € 71,60 | € 71,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 383,47 |
de kast heb ik door mijn vrouw laten kiezen

toetsenbord ook maar door vrouwlief laten kiezen
ik ga voor een grotere hdd omdat de ms-tech mc-1200 maar 1 schijf kan hebben.
heb nog getwijfeld met de WD15ears echter deze toch 10 euro minder.
de processor heb ik voor de 250 gekozen ipv de 240... waarom ??? gevoelskwestie ga hem ook voor internetten enzo gebruiken. wilde net iets meer dan genoeg
moederbord ben ik uiteindelijk voor de asus gegaan.
lang tussen de gigabyte en asrock varianten zitten twijfelen. Als ik alles zo lees schelen ze elkaar weinig.
Dus maar eens voor de langste garantie en meeste features gekozen.
Mocht er iemand mij nog kunnen overhalen om een onderdeel te vervangen dan hoor ik het graag.
Anders ga ik het deze week bestellen. dan lekker op vakantie en dan bouwen en revieuws schrijven.... kijken of me dat lukt
In ieder geval iedereen bedankt die hier post en vooral degene die regelmatig posten ! heb veel lees plezier en veel geleerd en tips gehad !! top !
en nee geen dvd speler vergeten. Heb nog een externe brander liggen en dvd's ga ik via een samsung ht-p1200 kijken
[ Voor 6% gewijzigd door dravennl1307 op 06-06-2010 00:06 . Reden: dvd aanpassing ]
Ik zou de kast veranderen
.
Je hebt nu een kast gekozen zonder display. Nu moet je de tv aan hebben staan om bepaalde handelingen te verrichten. Persoonlijk vind ik het fijn om een klein display te hebben, die weergeeft waar ik naar luister en/of kijk. En gebruik te kunnen maken om door de media heen te navigeren.
Je hebt nu een kast gekozen zonder display. Nu moet je de tv aan hebben staan om bepaalde handelingen te verrichten. Persoonlijk vind ik het fijn om een klein display te hebben, die weergeeft waar ik naar luister en/of kijk. En gebruik te kunnen maken om door de media heen te navigeren.
Ik heb er wel aan gedacht... maar kan me niet voorstellen dan een beetje tekst me kan helpen een andere map met muziek te kiezen of een andere film..
dan gaat toch de tv aan om dat op te zetten.
en tevens lijkt het me juist vervelend als ik een film aan het kijken ben letters op te zien lichten eronder.
aangezien hij er 10 cm onder komt te staan. heb jij daar geen last van ?
daarbij vind ik de grijze antec geen mooie varriant en de zwarte editie ervan is me te duur
en tevens lijkt het me juist vervelend als ik een film aan het kijken ben letters op te zien lichten eronder.
daarbij vind ik de grijze antec geen mooie varriant en de zwarte editie ervan is me te duur
Ik heb persoonlijk nog geen ervaring met zo een display wel zonderdravennl1307 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:27:
Ik heb er wel aan gedacht... maar kan me niet voorstellen dan een beetje tekst me kan helpen een andere map met muziek te kiezen of een andere film..
Het was meer het gemak dat je hebt als je bijvoorbeeld mp3tjes aan het luisteren bent of internetradio. Momenteel heb ik de HDX-1000 en vind ik het behoorlijk onhandig als ik een andere zender wil aanzetten om vervolgens eerst de tv weer te moeten aan zetten voor zo een kleine handeling. En daarentegen is de behuizing die ik gekozen heb vrij uniek
Maar iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur. Mijn voorkeur zou naar een subtiel lcd schermpje uitgaan.
Succes met de keuze maken
Edit:
Voorbeeld wat je met een schermpje kunt
[ Voor 4% gewijzigd door Ilja Meijer op 06-06-2010 01:39 ]
Ik zou er zowiezo 1 of 2 stille ventilatoren bij kopen. Eentje als vervanger van de voeding en een als systeemfan.dravennl1307 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:56:
in de vorige bgg poste ik al een keer dat ik een htpc wilde gaan kopen.
moest even sparen maar denk dat ik van de week deze ga bestellen...
Heb deze kast namelijk ook en de voeding is niet bepaald stil te noemen. Voor de mod van de voeding zie de reviews van de kast zelf op tweakers.
Diegene die ik heb kun je hier vinden. Hier zitten ook verloopstukjes bij om hem op 7v te laten draaien. Ideaal.
Als je mijn wenslijst bekijkt, zie de gehele samenstelling.
CPU en SSD mischien wat overdreven voor een mediacenter maar wel heel erg lekker snel....
[ Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 06-06-2010 07:52 ]
Over ventilatoren heb ik wel gedacht maar wil hem eerst draaiend hebben. Als ik hem dan te lawaaierig vind ga ik zeker deze tips terugzoeken.
Het display.... hmmm dat is toch wel het overwegen waard
Maar dan zou ik wel graag weten of mensen met de antec remote fusion 350 ervaring ermee hebben.
Aangezien andere kasten te duur voor me zijn.
Het lijkt alsof hier een relatief eenvoudige display inzit. is deze goed uit te zetten als ik dat wil? is deze practisch om inderdaad even een andere radiozender of cd op te zetten?
tnx voor de terugkoppelingen as far !
Maar dan zou ik wel graag weten of mensen met de antec remote fusion 350 ervaring ermee hebben.
Het lijkt alsof hier een relatief eenvoudige display inzit. is deze goed uit te zetten als ik dat wil? is deze practisch om inderdaad even een andere radiozender of cd op te zetten?
Als je toch met een externe cd/dvd player/brander gaat werken kun je misschien in de bay die over is een imon display plaatsen. Dit kun je ook als een later project beschouwen. Houd je nu nog de centen in de zakdravennl1307 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:05:
Over ventilatoren heb ik wel gedacht maar wil hem eerst draaiend hebben. Als ik hem dan te lawaaierig vind ga ik zeker deze tips terugzoeken.
Succes.
Ps. ben nu ook bezig om displays te zoeken. Mocht ik wat tegen komen zal ik je dit even laten weten.
- Edmin
De antec veris lijn is wel aardig.
Beste tweakers,
Ik heb gisteren mijn nieuwe HTPC case opgehaald.
Outside

Inside

Inside stript

Ontwerp gemaakt in Photoshop:
Ik heb gisteren mijn nieuwe HTPC case opgehaald.
Outside
Inside
Inside stript
Ontwerp gemaakt in Photoshop:

[ Voor 31% gewijzigd door Ilja Meijer op 07-06-2010 18:35 ]
Vorige build:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nieuwe Build:
na het lezen van tientallen reviews.
1 x Antec Fusion Remote Black, mATX 9.6"x 9.6"
1 x Gigabyte GA-H55M-UD2H, Intel H55, S1156, ATX
1 x Intel i3 530, 2.9GHz, S1156, Box
1 x Kingston 4GB 1333 DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2), 4GB, 1333MHz,
1 x OCZ 500W PSU StealthXStream Silent 120mm Fan
1 x WD Caviar Green 1TB, 64MB, SATA
Blueray brander heb ik nog dus die ga ik hergebruiken in mijn nieuwe HTPC.
Prijs: €500
Advies altijd welkom ;-)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nieuwe Build:
na het lezen van tientallen reviews.
1 x Antec Fusion Remote Black, mATX 9.6"x 9.6"
1 x Gigabyte GA-H55M-UD2H, Intel H55, S1156, ATX
1 x Intel i3 530, 2.9GHz, S1156, Box
1 x Kingston 4GB 1333 DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2), 4GB, 1333MHz,
1 x OCZ 500W PSU StealthXStream Silent 120mm Fan
1 x WD Caviar Green 1TB, 64MB, SATA
Blueray brander heb ik nog dus die ga ik hergebruiken in mijn nieuwe HTPC.
Prijs: €500
Advies altijd welkom ;-)
[ Voor 36% gewijzigd door blastfire op 07-06-2010 22:14 ]
Ik heb de volgende samenstelling besteld:
Let op dit is zonder kast, deze ga ik zelf maken. En heb ook nog geen fans besteld, die bestel ik later als ik de kast af heb.
Ik heb voor dit moederbord gekozen ivm mijn budget. En de reden voor deze voeding is om dat de modulair is.
Let op dit is zonder kast, deze ga ik zelf maken. En heb ook nog geen fans besteld, die bestel ik later als ik de kast af heb.
1 | Sony AD-7670S | € 40,42 | € 40,42 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 21,94 | € 21,94 |
1 | Sharkoon Rush Power M SHA-R400M | € 43,63 | € 43,63 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G | € 53,18 | € 53,18 |
1 | MSI H55M-E33 | € 79,90 | € 79,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 382,70 |
Ik heb voor dit moederbord gekozen ivm mijn budget. En de reden voor deze voeding is om dat de modulair is.
Volgends mij ben je de harde schijf vergeten kan dat? want je wil natuurlijk wel een OS hebben draaien.
[ Voor 77% gewijzigd door blastfire op 09-06-2010 08:09 ]
Is het niet efficienter om er een minder zware voeding erin te zetten? Want hoeveel trekt een H55-i3 530 systeem met volledige load? 100 watt max misschien? Zou een 150 watt/200 watt voeding voldoende moeten zijn lijkt me.
Was al laatblastfire schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:08:
Volgends mij ben je de harde schijf vergeten kan dat? want je wil natuurlijk wel een OS hebben draaien.

Deze heb ik nog liggen. Later komt er nog een ssd schijf in en zal alles van een nas gaan draaien.
Mocht ik nog gaan willen uitbreiden dan heb ik nog genoeg aan deze voeding. En verder heb ik mee een beetje aan de richtlijnen van de BBG gehouden.Helox-in-a-box schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:23:
Is het niet efficienter om er een minder zware voeding erin te zetten? Want hoeveel trekt een H55-i3 530 systeem met volledige load? 100 watt max misschien? Zou een 150 watt/200 watt voeding voldoende moeten zijn lijkt me.
[ Voor 42% gewijzigd door Ilja Meijer op 09-06-2010 12:36 ]
Verwijderd
Hoi allemaal!
Ik ben van plan om een htpc in elkaar te zetten met de volgende eisen;
- Ik moet er ook redelijk mee kunnen gamen
- Wellicht filmpjes overzetten en (eenvoudig) monteren van mijn HD camera
- Hij moet zo stil mogelijk zijn (op zich wel logisch voor een htpc voor in de huiskamer)
- En daarbij moet de systeemtemperatuur ook nog binnen redelijk normen blijven (niet te heet worden)
Gedeeltelijk naar aanleiding van de BBG had ik de volgende setup in gedachten;
Ik had echter nog de volgende vragen;
- Welke processor koeler kan ik het beste aanschaffen? De eisen zijn hier dus bij dat het allemaal zo stil mogelijk moet zijn, maar ik moet de Core i5 750 ook weer niet te heet laten worden. Tevens moet het ook in de Thermaltake DH-202 (Touchscreen editie) passen. Aangezien ik nergens kan vinden wat de daadwerkelijke ruimte tussen het moederbord en de bovenkant van de case is, hoopte ik dat jullie mij hier wellicht over zouden kunnen adviseren.
- Aangezien er in reviews van de Thermaltake DH-202 naar voren kwam dat de casefans (2x 60 mm) nogal luidruchtig waren, ben ik van plan deze te vervangen voor de PAPST 612/NGLE (16dB). Zou dit een goede keuze zijn of zouden jullie mij iets anders aanraden?
- Hebben jullie wellicht nog andere aan of opmerkingen op mijn keuze of tips voor mijn htpc keuze?
Alvast bedankt voor jullie advies.
Ik ben van plan om een htpc in elkaar te zetten met de volgende eisen;
- Ik moet er ook redelijk mee kunnen gamen
- Wellicht filmpjes overzetten en (eenvoudig) monteren van mijn HD camera
- Hij moet zo stil mogelijk zijn (op zich wel logisch voor een htpc voor in de huiskamer)
- En daarbij moet de systeemtemperatuur ook nog binnen redelijk normen blijven (niet te heet worden)
Gedeeltelijk naar aanleiding van de BBG had ik de volgende setup in gedachten;
1 | Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N | € 39,50 | € 39,50 |
1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB | € 65,50 | € 65,50 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 87,85 | € 87,85 |
1 | Thermaltake DH202 | € 164,- | € 164,- |
2 | Papst 612 NLE (60mm, 16dB, 2p) | € 17,87 | € 35,74 |
1 | Logitech diNovo Edge (Qwerty) | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Intel Core i5 750 | € 180,95 | € 180,95 |
1 | Samsung SH-B083L | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Enermax Modu87+ EMG500AWT | € 120,14 | € 120,14 |
1 | OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1600LV4GK | € 134,11 | € 134,11 |
1 | Gigabyte GA-H55-UD3H | € 100,25 | € 100,25 |
1 | Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief) | € 134,98 | € 134,98 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.238,82 |
Ik had echter nog de volgende vragen;
- Welke processor koeler kan ik het beste aanschaffen? De eisen zijn hier dus bij dat het allemaal zo stil mogelijk moet zijn, maar ik moet de Core i5 750 ook weer niet te heet laten worden. Tevens moet het ook in de Thermaltake DH-202 (Touchscreen editie) passen. Aangezien ik nergens kan vinden wat de daadwerkelijke ruimte tussen het moederbord en de bovenkant van de case is, hoopte ik dat jullie mij hier wellicht over zouden kunnen adviseren.
- Aangezien er in reviews van de Thermaltake DH-202 naar voren kwam dat de casefans (2x 60 mm) nogal luidruchtig waren, ben ik van plan deze te vervangen voor de PAPST 612/NGLE (16dB). Zou dit een goede keuze zijn of zouden jullie mij iets anders aanraden?
- Hebben jullie wellicht nog andere aan of opmerkingen op mijn keuze of tips voor mijn htpc keuze?
Alvast bedankt voor jullie advies.
- Edmin
Waarom ga je niet voor een AMD systeem? Dat kan je nog best wat geld schelen:
De Atlhon II X4 is echt wel sterk genoeg om die HD5750 te voeden van voldoende data om je fps niet in de weg te zitten. Scheelt je ruim €100. Bovendien neem je nu een H55 moederbord (waarom?) met een i5 750 (overkill en geen igp), maar door de HD5750 maak je geen gebruik van de voordelen van het Clarkdale platform.
1 | AMD Athlon II X4 630 | € 92,- | € 92,- |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 81,91 | € 81,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 173,91 |
De Atlhon II X4 is echt wel sterk genoeg om die HD5750 te voeden van voldoende data om je fps niet in de weg te zitten. Scheelt je ruim €100. Bovendien neem je nu een H55 moederbord (waarom?) met een i5 750 (overkill en geen igp), maar door de HD5750 maak je geen gebruik van de voordelen van het Clarkdale platform.
Verwijderd
Op zich ben ik daar niet op tegen. Maar is deze processor ook in staat op het htpc systeem een beetje allround te maken (dwz. ook hd-video bewerken (vanaf de HDV Camera) en gamen naast het films bekijken)? Ik had namenlijk mijn processorkeuze gebaseerd op het advies in de allround stille PC van de laatste BBG.Edmin schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:22:
Waarom ga je niet voor een AMD systeem? Dat kan je nog best wat geld schelen:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X4 630 € 92,- € 92,- 1 Gigabyte GA-770TA-UD3 € 81,91 € 81,91 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 173,91
En genereert de AMD processor daarnaast ook niet te veel warmte in vergelijking met de Core i5 750, zodat ik hem dus meer moet gaan koelen (en daarmee ook de 'stilheid' van de pc niet ten goede komt)? Mocht dit niet het geval zijn dan is het AMD systeem inderdaad het overwegen waard.
Overigens ook bedankt voor de tip over het moederbord. Ik neem aan dat ik dan eventueel naar een plankje met de q57 of p55 chipset had moeten kijken?
Alvast bedankt voor het advies.
- Edmin
Een eenvoudige P55 was inderdaad voldoende geweest. Let wel: een i5 750 werkt heus wel op een H55 plank, hoor. Maak dan alleen niet de denkfout dat je van de video-uitgangen gebruik wil maken.
Vwb de Athlon II X4: hij is ruim snel zat voor alle taken die jij opnoemt, maar uiteraard niet zo snel als de i5 750 in de meeste gevallen. Lees er eens wat benchmarks bij.
Vwb de Athlon II X4: hij is ruim snel zat voor alle taken die jij opnoemt, maar uiteraard niet zo snel als de i5 750 in de meeste gevallen. Lees er eens wat benchmarks bij.
Ik ben opzoek naar het volgende zie:
Link
Weet iemand waar ik dit kan bestellen of wat ik nodig heb om dit te kunnen maken?
VFD + Bediening van een x aantal knoppen + draaiknop.
Alvast bedankt.
Link
Weet iemand waar ik dit kan bestellen of wat ik nodig heb om dit te kunnen maken?
VFD + Bediening van een x aantal knoppen + draaiknop.
Alvast bedankt.
- Edmin
Dat is een ODM/OEM product. De kans dat je het kaal in de winkel gaat vinden is minimaal. Is dit niets voor je?
pricewatch: Antec Multimedia Station Elite
[ Voor 46% gewijzigd door Edmin op 10-06-2010 23:46 ]
Ik wil graag de BBG van mei-augustus kopen,
alleen is de Powercolor GO! GREEN HD5450 512MB DDR2 HDMI niet meer leverbaar.
Is dit een goed alternatief daarvoor? Ik kijk 1080p films, ik heb hiervoor een HTPC gehad maar die is helaas niet krachtig genoeg om alles af te spelen en ik wil niet dezelfde fout maken.
Of is het huidig systeem krachtig genoeg?
alleen is de Powercolor GO! GREEN HD5450 512MB DDR2 HDMI niet meer leverbaar.
Is dit een goed alternatief daarvoor? Ik kijk 1080p films, ik heb hiervoor een HTPC gehad maar die is helaas niet krachtig genoeg om alles af te spelen en ik wil niet dezelfde fout maken.
1 | Club3D HD 5450 Noiseless Edition (CGAX-54524LI) | € 54,91 | € 54,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 54,91 |
Of is het huidig systeem krachtig genoeg?
[ Voor 5% gewijzigd door Gangster93 op 11-06-2010 00:12 ]
Ik wil namelijk ook knoppen maken in mijn case. zoals play, next, etc.Edmin schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:44:
Dat is een ODM/OEM product. De kans dat je het kaal in de winkel gaat vinden is minimaal. Is dit niets voor je?
Vandaar deze vraag.
nog geen reakties gehad, dus even een nieuwe poging.
Tegenwoordig ben ik niet meer helemaal up to date met betrekking tot hardware, gaarne advies voor een update van mijn HTPC.
Huidige specs:
- AMD X2 4000+
- 2Gb geheugen
- 500Gb harddisk
- Origen X15e case
huidige problemen:
Huidige specs:
- AMD X2 4000+
- 2Gb geheugen
- 500Gb harddisk
- Origen X15e case
huidige problemen:
Ik wil ook een HTPC gaan bouwen. Voor mij is een vereiste dat de case laag is, ivm mijn tv-meubel. Ik wil deze HTPC alleen gaan gebruiken als media center, dus niet gamen. Hij moet enkel 1080p vloeiend kunnen afspelen. Audio en Video moet via HDMI naar mijn receiver kunnen. Ik ga er Windows 7 op draaien. Blu-ray/dvd loopt via mijn ps3, dus dat is ook niet nodig.
Ik had het volgende in gedachte:
Als case heb ik de Lian Li PC-C39 in gedachte (Staat niet in de tweakers pricewatch)
Hetgene dat ik nog mis is:
- PSU
-processor koeling (voldoet de I3 stock cooler?)
Mijn vragen dus:
1. Past dit alles?
2. voldoet in dit systeem de stock cooler?
3. Welke voeding is geschikt voor deze kast?
4. voldoen de standaard case coolers?
1 | Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB | € 63,- | € 63,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 99,90 | € 99,90 |
1 | MSI H55M-ED55 | € 99,99 | € 99,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 367,02 |
Als case heb ik de Lian Li PC-C39 in gedachte (Staat niet in de tweakers pricewatch)
- PSU
Mijn vragen dus:
1. Past dit alles?
- Edmin
Welke uitvoering?Gangster93 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:10:
Ik wil graag de BBG van mei-augustus kopen,
Is prima.alleen is de Powercolor GO! GREEN HD5450 512MB DDR2 HDMI niet meer leverbaar.
# Product Prijs Subtotaal 1 Club3D HD 5450 Noiseless Edition (CGAX-54524LI) € 54,91 € 54,91 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 54,91
Bedie systemen kunnen 1080p aan zonder discrete GPU. De extra HD5450 is alleen voor degenen die de zwaarste beeldverbeteringstechnieken willen toepassen.Of is het huidig systeem krachtig genoeg?
- Edmin
Ja
Er is geen stock koeler. De 530 word tray geleverd.2. voldoet in dit systeem de stock cooler?
Zo te zien elke ATX voeding. Als je de stilste wil hebben neem je de Nexus Value 430. Als het je om de beste kwaliteit gaat de Corsair CX400W en als het budget moet de3. Welke voeding is geschikt voor deze kast?
BeQuiet 300W.
Je hebt niet veel keuze. Ze zijn 70mm groot en daar koop je niet veel anders voor. Zoek eens een review van die case op het www!4. voldoen de standaard case coolers?
- Edmin
Beide setups uit de TS zijn nog steeds een prima basis. Het is afhankelijk van je budget en je wensen op audio gebied.abkoomen schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:10:
Dan denk ik dat je toch naar een discrete GPU moet kijken, als een HD5450. Onboard GPU's kunnen vziw maar één monitor aansturen.- er moeten 2 monitoren aangestuurd worden (case en tv)
ThxEdmin schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:08:
[...]
Ja
[...]
Er is geen stock koeler. De 530 word tray geleverd.
[...]
Zo te zien elke ATX voeding. Als je de stilste wil hebben neem je de Nexus Value 430. Als het je om de beste kwaliteit gaat de Corsair CX400W en als het budget moet de
BeQuiet 300W.
[...]
Je hebt niet veel keuze. Ze zijn 70mm groot en daar koop je niet veel anders voor. Zoek eens een review van die case op het www!
Heb gezocht naar reviews, maar zijn er helaas weinig te vinden.
Enig idee welke processor koeler hierin gaat passen, of heb je een beter idee als case. Hij mag maximaal 11 cm hoog zijn.
Die Zalman lijkt wel geschikt kwa hoogte.
Als ik dus voor de dual screen een discrete gpu moet nemen, valt het voordeel van de I530 toch een beetje weg? Is het in dat geval slimmer om naar een AMD met een tdp van 45W te gaan kijken?
Mijn eisen qua geluid zijn niet erg hoog, ik ben nog op zoek geweest naar het MSI moederbord met de active versterker maar die kan ik nergens vinden.
Dan denk ik dat je toch naar een discrete GPU moet kijken, als een HD5450. Onboard GPU's kunnen vziw maar één monitor aansturen.
Hoe zit het met het verbruik van de HD5450, is dat niet een beetje overkill voor een media center als je er niet op wil gamen.
Mijn eisen qua geluid zijn niet erg hoog, ik ben nog op zoek geweest naar het MSI moederbord met de active versterker maar die kan ik nergens vinden.
Dan denk ik dat je toch naar een discrete GPU moet kijken, als een HD5450. Onboard GPU's kunnen vziw maar één monitor aansturen.
Hoe zit het met het verbruik van de HD5450, is dat niet een beetje overkill voor een media center als je er niet op wil gamen.
Denk dat ik voor de Scythe Shuriken Rev. B als koeler ga en de Corsair CX400W als voeding.jams schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:56:
Ik wil ook een HTPC gaan bouwen. Voor mij is een vereiste dat de case laag is, ivm mijn tv-meubel. Ik wil deze HTPC alleen gaan gebruiken als media center, dus niet gamen. Hij moet enkel 1080p vloeiend kunnen afspelen. Audio en Video moet via HDMI naar mijn receiver kunnen. Ik ga er Windows 7 op draaien. Blu-ray/dvd loopt via mijn ps3, dus dat is ook niet nodig.
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB € 63,- € 63,- 1 Intel Core i3 530 € 104,13 € 104,13 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 99,90 € 99,90 1 MSI H55M-ED55 € 99,99 € 99,99 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 367,02
- PSU
Mijn vragen dus:
1. Past dit alles?
Ik wil ook hdtv gaan kijken met een anysee kaartje, zou de I3 de 1080i wel gaan trekken?
Praktisch alle IGP's kunnen twee uitgangen tegelijk aansturen, echter ben je meestal beperkt tot 1x analoog (vga) en 1x digitaal (hdmi óf dvi, ook indien beide aanwezig). Hoe het bij de i3 zit weet ik trouwens niet.Edmin schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:10:
[...]
Dit topic is gesloten.