Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295471

Hi,

Ik heb al redelijk wat afgegoogled en gelezen maar ik vind nergens echt wat ik zoek. Ook op een ander forum word ik verwezen naar wat kant en klare reviews maar ook die had ik zelf al gevonden. Wellicht dat jullie mij een richting op kunnen sturen. Hetzij met wat leesvoer of gegronde adviezen.

Het idee:

Ik ben van plan een pc te integreren in een meubel. Volledig uit het zicht en alleen voor onderhoud bereikbaar. De bediening zal gaan via een RF keyboard/muis en een touchscreen(tje). Omdat ik huisdieren heb, is de filtering van de lucht waarmee hij gekoeld moet worden erg belangrijk. Desnoods gebruik ik daar kleine auto luchtfilters voor, ruimte genoeg. Maar.. er zijn wat eisen ;-)

Functie vd pc:

Primaire functie zal een media pc zijn:
-Full HD content afspelen op TV
-MP3 afspelen via versterker, bediend op touchscreen
-Radio
-Wellicht tv weergave en/of tv-recorder (kan later ook ivm provider keuze.. daar vond ik al veel leesvoer over)
-DVD/Blue-ray speler
-Opslag van media (wellicht in een VM)

Secundaire functies
-24/7 fileserver obv Samba Debian (VM/Virtualbox)
-24/7 mailserver obv Debian (VM/Virtualbox)
-24/7 web- ftpserver Debian (VM/Virtualbox)
-24/7 streaming media obv ? (VM/Virtualbox)

Omdat ik de mediapc snel quick and dirty wil opzetten zal de basis W7 ultimate worden. Het aantal VM's zal 2 a 3 zijn, afhankelijk van wat handig blijkt te zijn. De VM's zullen nagenoeg geen scherm nodig hebben. Het meeste zal over SSH gaan of remote desktop. Als het maar werkt.

Wensen:
-Omdat hij nagenoeg altijd aanstaat wil ik het verbruik tot een minimum houden, zeker in idle. Linux/Debian heeft de mogelijkheid om schijven onafhankelijk uit te schakelen bij inactiviteit dus de meeste schijven zullen niet door windows aangestuurd worden (als dat mogelijk is).

-Stil, onhoorbaar. Dit past ergens ook bij de wens over het verbruik. Hoe lager het verbruik, hoe lager de warmte productie. Het liefst heb ik een volledig passief gekoeld systeem maar ik denk niet dat ik dat ga redden. Ik kan een airflow door het systeem creeeren dmv 2 x 12 of 14 cm fans op lage toeren (1 pull in, 1 push out) en zodoende een soort tunnel te creeeren. Deze koelers moeten wel op een goede manier software matig aangestuurd worden zodat ze ook uitgeschakeld kunnen worden als het niet nodig is.

Kortom, veel wensen en eisen (denk ik)

Ik heb het advies gekregen om naar een Core I3 te kijken ivm zijn vermogen om Full-HD te decoderen. Maar is deze krachtig genoeg voor de overige wensen? Of is hij wel zo zuinig? Ik zie genoeg gegevens maar niets om mee te vergelijken. Is het wel de juiste om naar te kijken?

Ook heb ik wel eens moederborden gezien waarbij het geheugen in het verlengde ligt van de CPU. Dit zou de luchtstroom ten goede komen. Welk merk heeft dit en scheelt dit veel?

Welk moederbord wordt echt goed door bv Speedfan ondersteund zodat die 2 fans echt obv temperatuur geschakeld worden?

Wat is een goede passieve CPU koeler die ik in "de wind" kan hangen?

Ik ben er al wel uit dat het OS op SSD komt te staan en het interne geheugen zal (ivm VM's) 16Gig worden.

Gaming hoeft zeker niet.

Wat zijn jullie adviezen / opmerkingen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Als je passief wilt koelen moet je een groot koel blok hebben, Denk aan mugen 2, de TRUE etc. Aangezien je 3 VM's wilt gaan draaien zou ik toch voor een wat krachtigere CPU gaan dan een i3, je VM's zullen dan meer hebben aan een Quad denk aan i5, ik dacht dat het mogelijk was om zo elk van je VM's op een aparte core te laten draaien. Verder zou je 2 140mm's fan kunnen gebruiken 1 voor in en 1 achterin zoals je zei een tunnel creëren. Door middel van deze fan controller kun je fans helemaal uit zetten: pricewatch: Scythe Kaze Master Pro 5.25

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Xeno,

Bedankt voor je reactie. Die fancontroller ken ik, die heb ik in mijn desktop. Het probleem is die reageert niet op temperaturen en ik moet hem handmatig bedienen.

Het enige wat je van deze pc mag zien (bij geopende klep van het meubel) is een cardreader, usb slot, dvd lade en nog wat audio/video in/uit.. Daarnaast, ik wil hem op afstand kunnen bijstellen dmv remote desktop.

De rest moet ie toch echt zelf kunnen bepalen.

Edit, is de I5 net zo handig met full HD?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 295471 op 31-08-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik heb even naar de I5 gekeken maar het gros van de I5 is dual core, 4 threads. Er zijn wel 4 cores/8 threads maar die hebben geen interne graphics aan boord. Dit houdt in dat ik een extra videokaart moet pakken en dat betekent weer extra stroom, warmte etc.

Hoe houdt de nieuwe I3 zich tov de I5 dual core in mijn wens? Of waar kan ik dat overzicht vinden?

Ik weet dat bv gigabyte borden een full-HD performance bieden bij een bepaalde processor, maar ik zoek echt een balans tussen warmte, stroomverbruik en power.

En nog belangrijker.. het verbruik in idle. Want zo fanatiek als ik zal gaan rommelen, 95% zal hij redelijk idle zijn, of zelfs in slaapstand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom dan geen Athlon II X4 op een 880G plank? Dat is sowieso handiger voor het kijken van 24p Blu-ray content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ken die combi niet... zeker de 880 niet,

Ik heb persoonlijk een voorkeur voor AMD, waarom weet ik niet.. mijn huidige 6400BE X2 is ook een prima ding.

Maar Ed, kan je iets verder uitwijden please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het voordeel van een AMD setup is dat je zelf kunt bepalen hoe sterk de cpu moet zijn die je koppelt aan de op het moederbord geprikte gpu. Een Phenom II X6 1090T is zo ook mogelijk. De 880G is een licht doorontwikkelde 785G, welke ook regelmatig in de BBG's voor htpc's is gezien. Het ding is qua grafische kracht vergelijkbaar met de gpu in een Core i3 530, maar de driverondersteuning is beter. Enige nadeel is dat het geen DTS HD / Dolby True HD ondersteunt, maar ik weet niet of je dat van plan was. Wat voor versterker had je op het moment in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superchanbe schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:03:
[...]

Hi

yepe aangesloten aan AV receiver
een externe 3,5 HDD zal waarschijnlijk een aan router/switcher gesloten worden.
zal waarschijnlijke alle contenten 480P 720P en 1080P bestanden op kijken.

windows 7 heb ik al liggen

zal later een medium game pc van maken
Dan zou ik in ieder geval die voeding wegmikken. Die is niet best. Wel is het verstandig om nu alvast het platform voor te bereiden op die gametaak. Had je al een idee over het type grafische kaart dat je wilde gebruiken?
Al een nagedacht over een Athlon II X4 635 ipv die i3 540? Kan zo weer een paar tientjes schelen i.c.m. het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:14:
[...]

In een Fusion Remote kast kun je uitstekende stille koelers kwijt en de Scythe Big Shuriken is er zoeen. Daar ga je echt geen last van hebben in je htpc. Eventueel kun je proberen te undervolten om het verbruik te drukken. Ik zou dan ook voor de Athlon II X3 gaan, eventueel een X4 met gelijke TDP. Volgens mij (geen zekerheid) moet een Scythe Ninja Mini Rev B. ook in die kast passen.
http://tweakers.net/price...7161;263460;248840;243999
Thanks, de Amd kant lijkt me uiteindelijk toch inderdaad de meest verstandige keus.

Bedankt trouwens voor de tip over de HD audio decodeer mogelijkheden van de GTX460. Daar was ik nog niet van op de hoogte.
Als ik dan zelf nog even wacht met een videokaart aanschaf tot de GTS450 uit is dan heb ik naast DTS-HD MA en Dolby True HD over de versterker ook ondersteuning voor Physics. :D Dat miste ik toch wel bij de Ati kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192336

Ed_L, bedankt voor je reactie!
Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:04:
[...]

Je TV kaart zou niet direct mijn eerzste keuze zijn. Ik weet dat deze een klap duurder is, maar hier is men veel beter over te spreken: pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200. Heeft een dubbele tuner, dus tegelijkertijd opnemen en kijken van twee verschillende kanalen is mogelijk.
De dubbele tuner biedt inderdaad meer mogelijkheden, echter heb ik op de oude htpc slechts 1 maal de opname functie gebruikt toen een aantal vrienden bij lingo ballen mochten grabbelen. Verder is het in de 3 jaar nooit gebruikt. Dit speelde zeker mee in de keuze voor de andere kaart alsmede het aanzienlijke prijsverschil. De onderdelen zijn inmiddels besteld, mochten we niet tevreden zijn dan hebben we nu iig een goede vervanger :)
Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:04:
[...]
Verder ben ik bang dat audio juist wel de uitdaging wordt voor je, want het moederbord voorziet qua analoge audio in reguliere stekkertjes voor je speakers en/of headset en die plug je niet zomaar in een versterker met tulpstekkers zonder geluidskaart. Bovendien loop je het risico lipsyncproblemen te krijgen. Het is toch aan te raden om straks bij je nieuwe telvisie een echte AVR aan te schaffen, zoals een pricewatch: Onkyo TX-SR308 Zwart
Mijn idee was om de audio via HDMI mee te sturen naar de TV en het daarvandaan via de analoge audio out naar de versterker te sturen. Echter hebben mijn huisgenoten vanmiddag een scherm gekocht, de LG 37LD420 welke niet beschikt over een audio out. 8)7 Via een laptop met HDMI vanavond toch een BD filmpje gekeken terwijl de versterker aan de headphone output van de laptop was gekoppeld. De TV heeft weinig verbetertechnieken die het beeld vast kunnen houden dus we hadden (gelukkig) geen last van lipsync problemen _/-\o_

Nogmaals bedankt voor je kritische blik, en zodra het systeempje draait laat ik het nog even weten!

Gr,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Edmin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:11:
[...]

Dan zou ik in ieder geval die voeding wegmikken. Die is niet best. Wel is het verstandig om nu alvast het platform voor te bereiden op die gametaak. Had je al een idee over het type grafische kaart dat je wilde gebruiken?
Al een nagedacht over een Athlon II X4 635 ipv die i3 540? Kan zo weer een paar tientjes schelen i.c.m. het moederbord.
hmm mijn laaste AMD was al meer dan 7 jaar geleden en sindsdien altijd een Intel gebruik ...
Athlon II X4 635 lijkt minder zuinig dan die i3 540 :| is een AMD Athlon II X4 610e de moeite waard ??
vga kaart iets van Ati 5850 of 6770 :p

misschien dan beter kiezen voor een Corsair voeding ??

HTPC Intel
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman HD160 Plus Black€ 210,06€ 210,06
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
1Intel Core i3 540€ 109,-€ 109,-
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 77,59€ 77,59
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 69,90€ 69,90
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 154,11€ 154,11
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 73,93€ 73,93
1Asus P7H55-V€ 92,13€ 92,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 811,91

HTPC AMD quad core
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman HD160 Plus Black€ 210,06€ 210,06
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 68,54€ 68,54
1Nexus Value 430€ 55,50€ 55,50
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 154,11€ 154,11
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 73,93€ 73,93
1AMD Phenom II X4 945€ 126,89€ 126,89
1MSI 870A-G54€ 81,41€ 81,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,63

of AMD Phenom II X4 945 vervangen door AMD Athlon II X4 610e / 2.4 GHz Energy Efficient =
795 EUR + 12 EUR = 807 EUR.

[ Voor 86% gewijzigd door superchanbe op 01-09-2010 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 12:54

artificial_sun

Mazda Rx7

Anoniem: 295471 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:21:
Hi,

Wat is een goede passieve CPU koeler die ik in "de wind" kan hangen?

Wat zijn jullie adviezen / opmerkingen?

Bedankt!
Scythe Oroci als het past (die is mega)
Scythe Ninja heb ik ook goede dingen over gehoord en is veel kleiner

Eigenlijk gaat het erom dat de lamellen ver uit elkaar staan.

Aljeblieft

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 18:00
Ik ben van plan om de HTPC van september aan te schaffen, maar nog een kleine vraag:

- Zit op het moederbord "MSI 760GM-E51" ook een aansluiting om met glas een verbinding met je versterker te maken (Digitaal Optisch (S/PDIF))? Of kan ik beter "MSI 870A-G54" deze bestellen?

Groet,

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:43
Als je hier naar het plaatje van de backplane kijkt zie je dat er geen digitale audio uitgang opzit. Ook in de specs is niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 17:20
Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:13:
[...]

Online vanaf morgen, verwacht om 13:37 uur. :)
T'is 14.00. Waar blijft ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
My-life schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:29:
Als je hier naar het plaatje van de backplane kijkt zie je dat er geen digitale audio uitgang opzit. Ook in de specs is niet vermeld.
Thx! Kan ik dan het beste de "MSI 870A-G54" kopen? Of is er een ander bord wat jullie aanraden, met SPDif?

Grtz,Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 15:35
Staat er allang op vanaf 0900
http://tweakers.net/revie...pc-multimediasysteem.html

[ Voor 4% gewijzigd door Marmotje op 01-09-2010 15:42 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:08:
Het voordeel van een AMD setup is dat je zelf kunt bepalen hoe sterk de cpu moet zijn die je koppelt aan de op het moederbord geprikte gpu. Een Phenom II X6 1090T is zo ook mogelijk. De 880G is een licht doorontwikkelde 785G, welke ook regelmatig in de BBG's voor htpc's is gezien. Het ding is qua grafische kracht vergelijkbaar met de gpu in een Core i3 530, maar de driverondersteuning is beter. Enige nadeel is dat het geen DTS HD / Dolby True HD ondersteunt, maar ik weet niet of je dat van plan was. Wat voor versterker had je op het moment in gedachten?
Ik weet nog niet goed welke versterker ik wil gaan gebruiken maar het zal geen simpel aldi ding zijn. De luidsprekers etc bouw ik waarschijnlijk ook zelf.

Over de 880 vond ik het volgende (niet echt positief):

http://www.bit-tech.net/h...hics-performance-review/1

in de bbg van vandaag vond ik wel wat interessante dingen:

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2010

een losse videokaart is dan mss toch een oplossing. Het enige dat ik hierin mis is het verbruik idle, FULL-HD en onder load.

Met wat meer geheugen en sterkere CPU is dat wellicht wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 21:36
Ik volg al een tijdje de BBG topic over HTPC's. Daarnaast heb ik ook bij Hardware.info gekeken, naar de advies systemen. Zelf heb ik tijd zat, maar helaas ben ik herstellende van rugoperatie, dus lukt het me niet om alles zelf uit te vogelen. Hulp zal ik daarom waarderen.

Ik zie hier her en der goede systemen voorbij komen, alleen kom ik tot de conclusie dat mijn budget voor een HTPC gekrompen is. Zie dat een goede HTPC een actuele totaalprijs heeft van € 681,36. Hier bovenop komen nog één of twee DVB-C tuners en Windows 7. Zelf kan ik geen pc's monteren, moet dit laten doen. De totale prijs loopt dan al gauw op tot 900 euro. Kan dit niet minder??

Mijn eisen zijn feitelijk:
  • TV kijken en opnemen
  • Downloaden, internetten, afspelen van full hd Blueray ISO's
  • Geen Blueray speler
  • Lichtere games kunnen afspelen
  • Via hdmi aan kunnen sluiten op een receiver, de htpc moet in staat zijn om geavanceerde de-interlacing toe te passen voor de beste beeldkwaliteit
  • Goede audio mogelijkheden (heb marantz SR6003 met Quad speakers) dus DTS HD en Dolby True HD mogelijkheden zijn welkom.
Gezien mijn eisen van snelle pc's, heb ik toch besloten niet voor de ION-based HTPC's te gaan.

Zelf kwam ik een aanbieding voor een ACER X3300 tegen, voor 451 euro. Deze heeft een betere processor, mindere hardeschijf, meer geheugen, windows in een compacte behuizing.
  • Processor AMD Athlon™ X4 630
  • Harde schijf 500 GB
  • Werkgeheugen 4 GB DDR3
  • Beeldscherm Nee
  • Optical drive DVD-Rewriter (+/-rw) Dual-Layer
  • Videokaart NVIDIA® 315
  • Videogeheugen 512 MB DDR3
  • TV-tuner Nee
  • Cardreader Ja, 5-in-1
  • 56K Modem / LAN Nee / Ja
  • Wireless LAN Nee
  • Speakers Nee
  • Interfaces HDMI en Firewire
  • Toetsenbord / muis Ja / Ja
  • Besturingssysteem Windows® 7 Home premium 64-bit
  • Garantie 12 Maanden, pick-up & return
Kennen jullie de NVIDIA® 315, hoe is deze met HD video en audio?

Zal dit setje een mogelijkheid zijn om goedkoper een HTPC tot stand te brengen? Desnoods door stillere fans en dergelijke hem nog stiller te maken?

• kennyx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:02
Dag Allen,

Na veel gelezen te hebben binnen dit forum ben ik tot de volgende HTPC gekomen:

AMD Athlon II X2 250, 3.0GHz, 2MB, AM3, 65W, Box
Samsung SH-D162D 16x DVD-Rom, zwart, PATA, bulk
Samsung EcoGreen F2 1.5TB, 5400rpm, 32MB, SATA
Nexus 120mm Real Silent case fan 1000rpm Zwart/Wit
Nexus Value Compact Real Silent, 430Watt, ATX
Asrock M3A785GMH/128M, AM3, 4xDDR3, PCIe, mATX
Kingston ValueRam 2GB(2x1) DDR3 1333MHz C9
Nox Live 2, noPSU, ATX, Zwart

Mijn budget is momenteel 450 euro, vandaar het bovenstaand systeem.
Hopelijk kunnen jullie kijken of ik fouten heb gemaakt binnen deze configuratie en eventueel betere alternatieven zien voor bijv. het moederbord, of dat ik onderdelen vergeten ben.

Er zit nog geen Blue Ray speler, VideoKaart of Media Board bij. Deze wil ik er in de toekomst later aan toevoegen, waarbij de video kaart de minste prioriteit heeft. Ook vind ik het belangrijk dat er ruimte is om in de toekomst een extra schijf te plaatsen. Geluidsproductie wil ik ook in de toekomst verminderen door bijvoorbeeld een stillere fan te plaatsen op de processor, maar dit hoeft niet direct.

Ik zal de HTPC voornamelijk gebruiken voor het bekijken van HD films van de hardeschijf (XBMC) het beluisteren van muziek (Itunes) en als NAS. Ik heb een Full HD samsung TV en een Denon Receiver 7.1 met HDMI aansluiting.

Ik ga deze onderdelen bestellen als er geen op/of aanmerkingen zijn vanuit jullie. Bij voorbaat mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:37:
[...]

De kast wordt zonder voeding geleverd, dus die zou er nog bij komen. Ook voor jou geldt dat ik een systeem in de BBG heb gezet die morgen zal verschijnen (op basis van ION). Misschien de moeite waard om te overwegen.
Met behulp van jouw BBG ben ik uitgekomen op deze HTPC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 105,86€ 105,86
1Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 53,42€ 53,42
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 26,64€ 26,64
1Antec ISK 300-65€ 53,99€ 53,99
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G€ 43,06€ 43,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,97

Ik heb gekozen voor een wat kleinere hardeschijf, ik vind 500 GB meer dan voldoende.
Ik moet er helaas wel een slimline dvd brander bij halen. In de kast past namelijk alleen een slimline, waardoor ik de dvd brander die ik heb liggen niet kan gebruiken.

Misschien andere tips? Misschien een andere kast voor een tientje meer die wel plek heeft voor een normale dvd drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
Dag allen,

Weet iemand of met de samengestelde HTPC van september ook een aansluiting naar je versterker met SPdif (audio) is te maken? Ik heb namelijk een versterker die niet via HDMI is aan te sturen, maar alleen met SPdif. Of moet ik dan een ander MSI bord erbij kopen en welke raden jullie aan?

Ed misschien een antwoord?

Alvast bedankt!

Groet,

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 19:18

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

pheijms schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:50:
Dag allen,

Weet iemand of met de samengestelde HTPC van september ook een aansluiting naar je versterker met SPdif (audio) is te maken? Ik heb namelijk een versterker die niet via HDMI is aan te sturen, maar alleen met SPdif. Of moet ik dan een ander MSI bord erbij kopen en welke raden jullie aan?

Ed misschien een antwoord?

Alvast bedankt!

Groet,

Pieter
Je kan bij de eerste post van het topic gewoon op het onderdeel klikken om te specificaties te bekijken.
Maar om je te helpen: Ja het MSI moederbord heeft een SPDIF uitgang.
en groeten hoeft niet op tweakers, we zijn allemaal beste vrienden :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
FUBAR schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:04:
[...]

Je kan bij de eerste post van het topic gewoon op het onderdeel klikken om te specificaties te bekijken.
Maar om je te helpen: Ja het MSI moederbord heeft een SPDIF uitgang.
en groeten hoeft niet op tweakers, we zijn allemaal beste vrienden :)
Dag vrienden,

Volgens mij heeft de HTPC van september geen SPDIF uit, zie reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2010. Die van mei-augustus wel. Welke kan ik het beste kopen voor een de AMD Athlon II X2 245 proccossor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 08:00
Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

Dat heeft niets met de kracht van de gpu te maken (de door jou voorgestelde AMD configuratie is vergelijkbaar in gpu prestaties), maar is een driverprobleem van Intel. Intel gpu's vertonen dit probleem bij het afspelen van content op 24 beelden per seconde (de standaard snelheid van bijv. een Blyu-ray film). Helaas is er nog geen echte oplossing voor.

[...]

Een 785G kan ook. De 880G biedt eigenlijk niet veel voordelen t.o.v. de oude generatie. Als je televisie een '24p movie mode' o.i.d. heeft, dan doe je er goed aan voor AMD te gaan.
Hallo Ed_l,

Ik ben er bijna uit, voor een groot deel dankzij jullie tips. Ik vraag me alleen af als deze Intel core-i's problemen hebben met 24p modus, jullie dan toch een core i3 530 in de BBG van mei 2010 hebben aangeraden? Mijn TV heeft een 24p modus, net als veel tv's tegenwoordig en dit zou een serieuze belemmering zijn. Ik twijfel erg, keuze AMD of Intel..... Iemand nog tips om me over de AMD streep te trekken?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mei had ik nog de hoop dat Intel een driverupdate zou uitbrengen die soelaas zou bieden. Inmiddels weten we beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 15:15
Ik volg al een tijdje de discussie over htpc en sinds ik een hd tv heb ben ik ook ook van plan om een eigen htpc in elkaar te zetten.

Mijn systeem is vooral gebaseerd op de htpc van mei met een aantal aanpassingen naar de htpc van september. Eigenlijk moet het voor mij zo goedkoop mogelijk maar ik wil er wel een paar jaar mee doen dus als dat betekend dat ik een paar tientjes meer moet uitgeven dan heb ik het ervoor over. Verder wil ik dat het systeem niet hinderlijk veel geluid maakt tijdens het tv kijken.

Dit is het geselecteerde systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic CBT2NANO€ 6,09€ 6,09
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 68,90€ 68,90
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 20,10€ 20,10
1MS-Tech mc-1200€ 89,70€ 89,70
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 38,18€ 38,18
1AMD Athlon II X2 240€ 47,91€ 47,91
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 78,99€ 78,99
1Asrock M3A785GMH/128M€ 68,33€ 68,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 418,20

de vragen die ik heb en ik ben redelijk nieuw met het in elkaar zetten van een eigen pc dus vergeef het me als ik dom overkomt

1) In de mei budget htpc zag ik dat er geen processor koeler bij zat. Is dit niet nodig of word deze met eigen koeler geleverd? Als dit zo is, is deze te doen qua geluid? Als er geen koeler bij zit wat zijn dan de opties? of is het niet perse nodig?
2) Bij het systeem van september zit een "Club3D HD5550 Noiseless Edition" voor de-interlacing. Ik heb op internet al even gezocht maar ik kan er nog niet echt uit komen. Geeft dit direct beter beeld en is dit bij digitale tv, digitale hd tv en divx?
3) De kast heeft een koeling. Hoe is de geluidsproductie van deze voeding?

Hopelijk kunnen jullie mij wat duidelijkheid geven, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
a.manders schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:32:
Voeding zal goed hoorbaar zijn, kwaliteit is ook bagger eerste klas.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:06
Deze week een Anysee E30TC Plus aangeschaft voor mijn HTPC. Dit na een tijdje een FireDTV gebruikt te hebben maar heb deze nooit goed aan de praat gekregen. Bij de Anysee had ik mij voorgenomen om deze retour afzender te sturen als ik deze niet snel aan de praat zou krijgen. Na vanaf lunchtijd tot 's avonds laat ermee geprutst te hebben, leek het die kant op te gaan. Het apparaat aangesloten om verschillende computers en verschillende antennekabels, maar het lukt niet om meer dan zes TV-kanalen te vinden. Om circa 22.00 lukte het uiteindelijk wel om alle circa 265 TV en radiokanalen te krijgen.

De oplossing zat erin om de frequenties van de website DigitaleKabeltelevisie in te vullen in de bestanden NL_8888.ini (dir: C:\Program Files (x86)\anysee\anysee-E30Series\tables) en NL_8888.TPL (dir: C:\Program Files (x86)\anysee\Driver\Transponders\Cable). Overigens ging het in mijn geval om NL_8888 omdat ik in Ziggo/Multikabel gebied woon. Dus wel even checken welk bestand voor jou relevant is. Deze gegevens kon ik trouwens controleren door in het menu van Humax digitale decoder, de ontvangstkwaliteit van een zender te controleren. Daar zag ik toen ook de netwerkgegevens.

De .ini lijst wordt gebruikt door de viewer van Anysee zelf, de .tpl lijst wordt gebruikt door de Anysee driver t.b.v. MCE. M.a.w.: als je de viewer gebruikt, moet je de tpl file aanpassen, als je MCE gebruikt moet je de ini file aanpassen.

Afijn, niet zo simpel als de review van Hardware.info ons doet vermoeden, maar het werkt uiteindelijk wel.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-04 11:05
Ik volg dit topic al een tijdje, en ben van plan om mijn WD HD TV te verkopen, en een HTPC te gaan bouwen.

Ik wil graag 1080p video's afspelen, en downloaden via nieuwsgroepen. Misschien wil ik hem later ook voor school gaan gebruiken, ik hoef er niet op te gamen, daar heb ik een ps3 voor. Het geluid wil ik via optical naar mijn z-5500 doorsturen.

Ik heb zelf al wat samengesteld:

- Silverstone GD04
- Asrock M3A785GMH/128M OF Asrock 880GMH-USB3 ??
- AMD Athlon II X2 250
- Kingston Valueram KVR1333D3N9/2G
- WD Caviar Green WD15EARS
- Logitech Mediaboard Pro
- Conceptronic CBT2NANO
- Silverstone SST-ST50F
+ optische drive (gebruik ik van een oude pc)

Alles bij elkaar (incl. Windows 7) kom ik onder de 500 euro uit.

Ik zit nog te twijfelen welk moederbord ik moet nemen, welke raden jullie aan? Voordeel van de 880GMH-USB3 er USB 3 op zit en instant boot heeft.
Is dit systeem ook snel genoeg om 1080p af te spelen?

Hebben jullie nog tips, of andere suggesties om het systeem beter/goedkoper te maken??
Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Craztas op 05-09-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:08:. Enige nadeel is dat het geen DTS HD / Dolby True HD ondersteunt, maar ik weet niet of je dat van plan was. Wat voor versterker had je op het moment in gedachten?
Ed, kan je (of iemand anders) dit verder uitleggen, of een link neerzetten? Wat is DTS HD/ Dolby True HD? en waarom zou iemand dat willen? En als deze chipset het niet ondersteund, wat moet ik aan de setup toevoegen?

Een AMD setup heeft tot op heden mijn voorkeur, met name de energy efficient cpu's.

Er zal uiteindelijk een 7.1 (of meer) versterker op aangesloten worden. Merk en type nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Anoniem: 295471 schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:48:
[...]

Ed, kan je (of iemand anders) dit verder uitleggen, of een link neerzetten? Wat is DTS HD/ Dolby True HD? en waarom zou iemand dat willen? En als deze chipset het niet ondersteund, wat moet ik aan de setup toevoegen?

Een AMD setup heeft tot op heden mijn voorkeur, met name de energy efficient cpu's.

Er zal uiteindelijk een 7.1 (of meer) versterker op aangesloten worden. Merk en type nog onbekend.
DTS HD/ Dolby True HD zijn de audio formatie die op Bluray disks en/of -rips staan. Dit zijn zo'n beetje de meest gangbare beste kwaliteit surroundgeluid... Veel van de duurdere surround versterkers ondersteunen dit.
Wanneer de videokaart via HDMI dit niet ondersteund, werkt alleen een driver update of een andere videokaart.

Zelf heb ik een Marantz versterker die deze formaten ondersteund en het klinkt idd heel mooi (iets beter dan AC3 geluid).

Wat betreft versterkers is dit een goede bron, voor reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Modbreak::N -> V&A

[ Voor 93% gewijzigd door Edmin op 06-09-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craztas schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:09:
Ik volg dit topic al een tijdje, en ben van plan om mijn WD HD TV te verkopen, en een HTPC te gaan bouwen.

Ik wil graag 1080p video's afspelen, en downloaden via nieuwsgroepen. Misschien wil ik hem later ook voor school gaan gebruiken, ik hoef er niet op te gamen, daar heb ik een ps3 voor. Het geluid wil ik via optical naar mijn z-5500 doorsturen.

Ik heb zelf al wat samengesteld:

- Silverstone GD04
- Asrock M3A785GMH/128M OF Asrock 880GMH-USB3 ??
- AMD Athlon II X2 250
- Kingston Valueram KVR1333D3N9/2G
- WD Caviar Green WD15EARS
- Logitech Mediaboard Pro
- Conceptronic CBT2NANO
- Silverstone SST-ST50F
+ optische drive (gebruik ik van een oude pc)

Alles bij elkaar (incl. Windows 7) kom ik onder de 500 euro uit.

Ik zit nog te twijfelen welk moederbord ik moet nemen, welke raden jullie aan? Voordeel van de 880GMH-USB3 er USB 3 op zit en instant boot heeft.
Is dit systeem ook snel genoeg om 1080p af te spelen?

Hebben jullie nog tips, of andere suggesties om het systeem beter/goedkoper te maken??
Alvast bedankt.
Goedkoper gaat het niet worden, indien je bij die kast blijft. Lijkt me verder een prima systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a.manders schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:32:

1) In de mei budget htpc zag ik dat er geen processor koeler bij zat. Is dit niet nodig of word deze met eigen koeler geleverd? Als dit zo is, is deze te doen qua geluid? Als er geen koeler bij zit wat zijn dan de opties? of is het niet perse nodig?
Je kunt het met de bijgeleverde koeler proberen. Als het dan niet bevalt, zet je er vrij eenvoudig een betere op.
2) Bij het systeem van september zit een "Club3D HD5550 Noiseless Edition" voor de-interlacing. Ik heb op internet al even gezocht maar ik kan er nog niet echt uit komen. Geeft dit direct beter beeld en is dit bij digitale tv, digitale hd tv en divx?
Leesvoer: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1157287
Zie commentaar van The_Mask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
Ik ben van plan om volgend HTPC te kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic USB 2.0 Digital TV Receiver€ 16,45€ 16,45
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 99,-€ 99,-
1Zalman HD503€ 159,-€ 159,-
1Scythe Ninja Mini Rev. B€ 29,80€ 29,80
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 4,-€ 4,-
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 75,30€ 75,30
1AMD Athlon II X2 245€ 55,51€ 55,51
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 69,90€ 69,90
1Nexus Value 430€ 59,45€ 59,45
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 43,06€ 43,06
1MSI 870A-G54€ 83,-€ 83,-
1Club3D HD5550 Noiseless Edition€ 68,03€ 68,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 762,50

Hebben jullie nog opmerkingen? Ik wil Digitaal Coax (S/PDIF) of Digitaal Optisch (S/PDIF), daarom heb ik voor dit moederbord gekozen. Nu zag ik dat de Asrock 870 EXTREME3 bijna hetzelfde kan als deze MSI, welke is de beste, de prijs is ongeveer even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er prima uit. Houd er wel rekening mee dat je vziw alleen maar Ned1, 2 en 3 kan ontvangen met die DVB-T tuner. Of zit ik ernaast?

Ik zou de MSI plank kiezen, i.v.m. de over het algemeen wat mindere energieverbruikscijfers van ASRock planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
Edmin schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:15:
Ziet er prima uit. Houd er wel rekening mee dat je vziw alleen maar Ned1, 2 en 3 kan ontvangen met die DVB-T tuner. Of zit ik ernaast?

Ik zou de MSI plank kiezen, i.v.m. de over het algemeen wat mindere energieverbruikscijfers van ASRock planken.
Bedankt!
Zelfs Omroep Brabant :). Meer heb ik niet nodig.
Ik ga bestelling doen, ik zal mijn ervaring hier nog neer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Laatst online: 10-04 11:05
Edmin schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:12:
[...]

Goedkoper gaat het niet worden, indien je bij die kast blijft. Lijkt me verder een prima systeempje.
Oke, bedankt. Binnenkort de producten even bestellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 15:15
Edmin schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:14:
[...]

Je kunt het met de bijgeleverde koeler proberen. Als het dan niet bevalt, zet je er vrij eenvoudig een betere op.

[...]

Leesvoer: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1157287

[...]

Zie commentaar van The_Mask
Bedankt voor je reactie na jou opmerking en die van The_Mask kies ik toch voor een iets duurdere kast met apart de voeding

1Antec Fusion Remote Zwart€ 119,99€ 119,99
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,80€ 34,80

Voor de koeler wacht ik inderdaad even af hoe dat gaat.

Ik hou de optie om die video kaart erin te zetten ook open. Altijd leuk als upgrade natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maruten
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
Allereerst mijn complimenten voor de zeer waardevolle BBG!

Ik ben zelf van plan een HTPC met ruime game mogelijkheden aan te schaffen.
Dus een stille HTPC die goed gebruikt kan worden voor games en ook de moge-
lijkheid geeft voor upgrades in de toekomst, zoals crossfire.
Het resultaat is een beetje een mengeling van het BBG gamesysteem en de
game HTPC geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 61,-€ 61,-
1Silverstone LC17€ 92,-€ 92,-
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 36,67€ 36,67
1AMD Athlon II X4 635€ 96,-€ 96,-
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 69,90€ 69,90
1Enermax MODU82+ 525€ 108,90€ 108,90
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 143,-€ 143,-
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 77,50€ 77,50
1Asrock 870 EXTREME3€ 80,53€ 80,53
1Gigabyte GV-R577SL-1GD€ 162,49€ 162,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 957,79

De videokaart (HD5770 passief gekoeld) is overigens nog niet te koop,
maar dat zal niet lang duren. Deze zou net in de kast moeten passen.

Een aantal zaken waar ik nog niet zeker over ben:
- Is deze passief gekoelde GPU een goede optie of kan ik toch beter voor de Sapphire Vapor-X
gaan die in de BBG wordt aanbevolen?
- Is dit een goede stille PSU?
- Is het nodig om een fan controller in te bouwen om geluid te beperken?
- Kan de passief gekoelde GPU problemen opleveren als er geen goede luchtstroom in de kast is?
- Hoe realistisch is een stille HTPC met crossfire en dan vooral met twee passief gekoelde GPU's?

Voor andere tips hou ik mij uiteraard ook aanbevolen.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, ik ben er grotendeels uit. Ik ga de onboard graphics niet gebruiken. Er komt een losse videokaart in de multipurpose pc.

Het gaat nu dus echt neerkomen op de combinatie van moederbord en CPU om het verbruik en benodigde koeling tot een minimum te houden.

Ik ben aan het kijken naar een AMD 610e X4. Volgens mij is dit een erg zuinige CPU die best wel wat VMware machines aan kan naast zijn primaire functie als htpc. Daarnaast blijft hij ook redelijk koel.

Het is geen game CPU en is ook geen rekenmonster maar een beetje fileserven, webserven etc moet hij wel kunnen terwijl er een 1080 film wordt afgespeeld.

Maar dan het moederbord. Waar op te letten?

Een paar dingen zijn me duidelijk:

AM3 socket
ondersteuning tot min. 16GB memory (ivm virtual machines)

Maar ik kan in de standaard specs niets terug vinden over de compatibility met speedfan (om de fans stil te zetten als ze niet nodig zijn), underclocking mogelijkheden en gek genoeg wordt er ook weinig gesproken over het verbruik van een mobo.

Is de chipset ook nog van belang als ik het video gedeelte niet meer gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maruten schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:58:
Allereerst mijn complimenten voor de zeer waardevolle BBG!
Thx :)
Ik ben zelf van plan een HTPC met ruime game mogelijkheden aan te schaffen.
Dus een stille HTPC die goed gebruikt kan worden voor games en ook de moge-
lijkheid geeft voor upgrades in de toekomst, zoals crossfire.
CF zou ik niet aan beginnen in een htpc. Dubbel verbruik, ook tijdens het kijken van een filmpje of luisteren naar muziek. Over een jaar koop je gewoon de nieuwste graka die het beste bij je past.
Een aantal zaken waar ik nog niet zeker over ben:
- Is deze passief gekoelde GPU een goede optie of kan ik toch beter voor de Sapphire Vapor-X
gaan die in de BBG wordt aanbevolen?
Passief gekoeld bestaat natuurlijk eigenlijk niet; er is altijd lucht nodig om te koelen. Zo'n passieve grafische kaart van dat kaliber wordt over het algemeen behoorlijk warm en loopt vaak tegen de bovengrens van de gpu temperatuur aan. Htpc behuizingen zijn vaak wat matig gekoeld en de LC17 is geen uitzondering. Er is bijna geen airflow bij de gpu; alleen de psu fan voert wat warmte af. Daarom zou ik liever geen passieve HD5770 nemen, al kan je natuurlijk altijd even de reviews afwachten
- Is dit een goede stille PSU?
Ja, maar het kan beter. Als je de psu uit de BBG niet wil hebben (maar die is echt voldoende voor dit systeem), dan kun je ook kijken naar een pricewatch: Enermax Liberty ECO 500W. Zie: http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/688/10
- Is het nodig om een fan controller in te bouwen om geluid te beperken?
Het kan ook softwarematig of met een voltmod. De fans uit de behuizing zouden vziw ook met een pricewatch: Zalman FanMate 2 kunnen dimmen. Kijk dat nog wel even na.
- Kan de passief gekoelde GPU problemen opleveren als er geen goede luchtstroom in de kast is?
Zie boven.
- Hoe realistisch is een stille HTPC met crossfire en dan vooral met twee passief gekoelde GPU's?
Niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 295471 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:19:

Maar dan het moederbord. Waar op te letten?

Een paar dingen zijn me duidelijk:

AM3 socket
ondersteuning tot min. 16GB memory (ivm virtual machines)

Maar ik kan in de standaard specs niets terug vinden over de compatibility met speedfan (om de fans stil te zetten als ze niet nodig zijn),
Zal je ook nergens zien. Fans zijn ook hardwarematig te dimmen, ongeacht of ze PWM zijn of gewoon voltagegestuurd. Een fancontrollertje kan je in veel vormen vinden.
underclocking mogelijkheden
Kunnen ze zo goed als allemaal wel.
en gek genoeg wordt er ook weinig gesproken over het verbruik van een mobo.
Dat ga je niet in en specsheet vinden, maar alleen in reviews.
Is de chipset ook nog van belang als ik het video gedeelte niet meer gebruik?
Niet heel erg, maar laten we het op een 785G of nieuwer houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maruten
Hardstikke bedankt voor je snelle reactie gisteravond, ED_L.

Door jouw afraden van de mogelijkheid tot CF/SLi in een HTPC ga ik 't nu over een hele andere boeg gooien.
Door niet voor CF/SLi te gaan en niet te focussen op passieve kaarten die vaak uitstekende aanhangsels aan de bovenkant hebben, kan ik voor een SFF/mATX formaat gaan.
Dit is 't nieuwe resultaat (zonder gpu):
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 61,-€ 61,-
1Lian Li PC-V351(Zwart)€ 94,99€ 94,99
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 36,67€ 36,67
1AMD Athlon II X4 635€ 96,-€ 96,-
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 73,90€ 73,90
1Nexus Value 430€ 59,45€ 59,45
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 143,-€ 143,-
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 77,50€ 77,50
1Asrock 890GM PRO3€ 88,42€ 88,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,93

Met deze setup zou ik alvast aan de slag moeten kunnen, en dan kan ik na gaan denken over hoe ik geluid-
productie verder kan verminderen en welke gpu er het beste bij past.
Een paar puntjes waar ik nog over twijfel:
- De optische drives komen er aan de zijkant uit, daarom denk ik er nog over om voor de Aspire X-Qpack NW te gaan, alhoewel deze weer een stuk minder goede airflow lijkt te hebben. Andere aanbevelingen zijn welkom.
- Ik heb gekozen voor een mobo met sata-600 ondersteuning voor mijn ssd, usb3 boeit me niet, dus als er goedkopere varianten zijn met sata-600 hou ik me aanbevolen.
- Qua videokaart denk ik erover na om voorlopig even voor een 5550 te gaan en af te wachten wat er nog qua passief gekoelde 5770's gaat verschijnen de komende tijd. In de bbg wordt de passief gekoelde 5550 aangeraden, maar voor € 10/15 minder lijkt de actief gekoelde Club3D HD 5550 toch ook behoorlijk low profile te zijn en je hoeft je minder zorgen te maken om slechte airflow, of mis ik iets?
Wederom bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 22:13
Het belangrijkste van dit systeem is dat het een goedkoop systeem is wat aan mijn eisen voldoet. Ik stel geen torenhogen eisen dus moet het ook redelijk goedkoop kunnen. Ik dacht dat ik hiermee als goed in de richting zat, graag hoor ik jullie reacties.

Systeem/Systemen
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 105,99€ 105,99
1Procase Noah CRS3988B-80€ 75,01€ 75,01
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 39,54€ 39,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 258,72

Ik heb thuis nog een 500GB samsung 3,5" SATA schijf liggen die ik hiervoor wil gebruiken. Optische drive connect ik even bij install en heb ik verder niet nodig.

Onderbouwing
Ik wil graag mijn HDD gebruiken die ik nog heb liggen dus in de case moet een 3,5" HDD passen. Het feit dat het een externe voeding heeft is voor mij ook een pluspunt, stiller..

Budget
Zo laag mogelijk, dacht dat ik met deze setup al redelijk in de richting kwam.

Doel
Ik wil het als mediaplayer gebruiken, dus: avi, mkv, vob, alle formaten afspelen op een full HD tv. Dus hij moet 1080p af kunnen spelen, van HDD of van de NAS.
Hij moet met spdif/cinch digitaal op mijn reciever aangesloten worden voor DTS etc.
Hij zal via WIFI op het netwerk aangesloten worden, er is helaas geen bekabeld internet aanwezig op die plek.
Als laatste wil ik er gewoon simpel mee kunnen surfen en wat mail ophalen. Geen games en ook geen tv-tuner of iets dergelijks.

Vraag / twijfelpunten
Ik twijfel over de kast, ik weet niet of er andere kast is die ook aan mijn eisen voldoet..
Verder twijfel over het mobo/cpu/gpu setje, of deze daadwerkelijk 1080p met DTS en alles erop en eraan kan afspelen.
Als laatste weet ik niet goed wat ik moet kiezen als OS en player. Ik dacht zelf aan windows 7 64bit en VLC/XMBC. Windows heeft mijn voorkeur omdat ik niet bekend ben met Linux en ivm drivers etc..

• mfe300
  • Laatst online: 22-04 13:09
Over de mei budget HTPC variant
Edmin schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:14:
[...]

stel nou puur hypothetisch dat er geen cpu koeler werd bijgeleverd
*lang leven er compleet van uit gaan dat er alleen links bij de prijzen stonden naar boxed versies* |:(

Welke koeler zou er dan in de Antec MicroFusion Remote 350 passen en heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Scythe Ninja Mini Rev. B?
Scythe Big Shuriken?

• Maruten
Ninja gaat zowiezo niet passen, want die is te hoog.

Wat betreft de Big Shuriken, denk er wel aan dat er een 12 cm bij 12 cm fan opzit. (Klik op de link en check 't voorbeeldplaatje waar je 'm in een kast ziet, net tegen 't randje...)
Je kan ook gewoon gaan voor de Shuriken Rev. B met de 10x10 cm fan, scheelt ook weer wat in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-12-2024
Tijdens het kijken naar een nieuwe HTPC setup zag ik dat de X3 400e maar een paar euro duurder is dan de X2 250 die ik voor ogen had.

Ik kan alleen niet echt reviews vinden over deze specifieke processor.

Zou het interessant kunnen wezen om deze processor te nemem in combinatie met een 785G board?

Of zou het met mediaportal en H264 rips soepeler lopen met een X2 250?
Zou de X3 400e genoeg zijn om softwarematig de films af te spelen, mocht hij niet door de onboard video card hardwarematig worden versneld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 22:51
Dit is de htpc die ik afgelopen weekend heb gebouwd:
Heerlijk stil, mooi en XBMC draait er perfect op.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron E3300€ 39,45€ 39,45
1Samsung SH-D163B€ 13,23€ 13,23
1MS-Tech mc-1200€ 89,80€ 89,80
1Zotac GF9300-I-E€ 122,80€ 122,80
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Zalman FanMate 2€ 3,50€ 3,50
1Nexus Real Silent SP802512L-03 , 80mm€ 3,69€ 3,69
1Corsair TWIN2X2048-6400C4€ 58,20€ 58,20
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 30GB€ 79,46€ 79,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 432,07

Anoniem: 251667

Beste tweakers,

Welke htpc raden jullie aan om 3d content af te kunnen spelen?
eisen:
- klein, stil.
- xbmc erop

Ik wacht al behoorlijk lang op de asrock vision 3d
http://www.asrock.com/net...?Model=Vision%203D%20135B
maar deze komt maar niet uit.. de specs zijn behoorlijk vet van dat ding, maar hij is nog niet officieel toegevoegd op de website (als je gaat naar asrock.com > producten dan zie je de vision 3d er nog niet staan)
via google kom ik ook niet op alternatieven..

Heeft iemand al ervaring hiermee?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 251667 op 11-09-2010 19:01 ]

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04
Hey allemaal,

Ik was van plan om een mac mini te kopen om te gebruiken als htpc/server. Waarom de mini ? Zuinig, goede prestaties, fijn besturingssysteem (persoonlijk natuurlijk). stabiel, design. Echter is het toch weer meer dan 700 euro, ik moet dan nog een extra schijf eraan hangen want standaard heeft de mini niet genoeg naar mijn idee.

Na wat lezen op tweakers zag ik dat het ook goed mogelijk is om OS X86 te draaien op een eigen pc.
[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Nu heb ik nog een Silverstone LC17 case staan en wil ik kijken wat er mogelijk is met zelfbouw.

Waar wil ik mijn htpc/server voor gebruiken, natuurlijk hd content afspelen, nieuwsgroepen gebruiken, website hosten, mail server, muziek afspelen, centrale opslag. En heel misschien af en toe een spelletje, niet hardcore maar wel fijn als het kan draaien.(wow, starcraft 2 beetje in die richting).

Nu vraag ik natuurlijk waarschijnlijk het onmogelijke, zuinig, krachtig en zo goedkoop mogelijk ;)

Ik heb zelf al zitten denken, misschien moet ik een stabiel/zuinig systeem bouwen met een onboard grafische kaart, waar ik alles mee doe. Vervolgens een extra grafische kaart inzet die ik eventueel gebruik wanneer ik een game wil spelen, dat ging vroeger ook nog goed toen ik nog een voodoo2 kaart had. Echter voor een beetje grafische kaart heb je een aardige voeding nodig en die zijn meestal niet zuinig.

Om osx86 te draaien is het denk ik het meest eenvoudig om voor een intel systeem te gaan aangezien apple ook hun systemen met intel processors levert. Er zijn ook mensen die het voor elkaar hebben gekregen met amd processor

Waarom post ik in dit topic, ik zou graag willen weten of mijn idee haalbaar is?
Zuinigheid is wel belangrijk aangezien de pc 24/7 aan zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 13:50

mindcre8r

Tradepedia

Anoniem: 251667 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:00:
Beste tweakers,

Welke htpc raden jullie aan om 3d content af te kunnen spelen?
eisen:
- klein, stil.
- xbmc erop

Ik wacht al behoorlijk lang op de asrock vision 3d
http://www.asrock.com/net...?Model=Vision%203D%20135B
maar deze komt maar niet uit.. de specs zijn behoorlijk vet van dat ding, maar hij is nog niet officieel toegevoegd op de website (als je gaat naar asrock.com > producten dan zie je de vision 3d er nog niet staan)
via google kom ik ook niet op alternatieven..

Heeft iemand al ervaring hiermee?
ik heb er ook naar gezocht, maar het schijnt dus dat de nieuwe Nvidea kaarten GT series ook stereoscopic filtering kunnen toepassen, en dus 3d beelden kunnen uitsturen.

Gt240 is er silent bijvoorbeeld. en ik geloof dat met de Ati kaarten het tegenwoordig ook kan.

je zit echter met de nvidea kaarten met DTS-HD en dobly true HD enz qua geluid, de nvidea kaarten ondersteunen namelijk geen bitstreaming.

je zou kunnen kijken naar de HTPC zoals aangegeven in dit artikel.

[ Voor 36% gewijzigd door Edmin op 13-09-2010 11:00 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sideburn948 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:29:
Tijdens het kijken naar een nieuwe HTPC setup zag ik dat de X3 400e maar een paar euro duurder is dan de X2 250 die ik voor ogen had.

Ik kan alleen niet echt reviews vinden over deze specifieke processor.

Zou het interessant kunnen wezen om deze processor te nemem in combinatie met een 785G board?

Of zou het met mediaportal en H264 rips soepeler lopen met een X2 250?
Zou de X3 400e genoeg zijn om softwarematig de films af te spelen, mocht hij niet door de onboard video card hardwarematig worden versneld?
Beide moeten voldoende zijn. Ik denk niet dat je veel verschil zult merken in de praktijk. Het is kloksnelheid vs. aantal cores, dus het is afhankelijk van de gebruikte software welke cpu sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KraveN schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:50:

Waarom post ik in dit topic, ik zou graag willen weten of mijn idee haalbaar is?
Zuinigheid is wel belangrijk aangezien de pc 24/7 aan zal staan.
Natuurlijk is het haalbaar. :Y
Je belangrijkste aandachtspunt is echter het vinden van de juiste combinatie die probleemloos OSX draait. Dit topic staat inmiddels bol van de systemen die hardwarematig aan jouw eisen voldoen, maar de vraag is: draait het OSX? Ik weet daar het antwoord niet op (geen ervaringen mee), maar wellicht dat je in het door jou aangehaalde topic tips op kunt doen over de zaken waar je rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Iemand die mij aub kan helpen met mijn configuratie (zie enkele post naar boven) en daarop een reactie kan geven. Of eventueel verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04
Edmin schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:08:
[...]

Natuurlijk is het haalbaar. :Y
Je belangrijkste aandachtspunt is echter het vinden van de juiste combinatie die probleemloos OSX draait. Dit topic staat inmiddels bol van de systemen die hardwarematig aan jouw eisen voldoen, maar de vraag is: draait het OSX? Ik weet daar het antwoord niet op (geen ervaringen mee), maar wellicht dat je in het door jou aangehaalde topic tips op kunt doen over de zaken waar je rekening mee moet houden?
Haalbaar is het wel, de vraag is echter hoe zuinig is een dergelijk systeem. Heb ergens gelezen dat de mini idle iets van 8w verbruikt en bij actief niet boven de 40w. Nu verwacht ik niet dat ik dat met zelfbouw ook ga halen. Maar het zou wel mooi zijn.

Ik zal dit topic, het osx86 topic en het zuinige server topic eens verder doornemen. Hopelijk kan ik een leuke combo vinden/maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OsiriS.nl schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:59:
Het belangrijkste van dit systeem is dat het een goedkoop systeem is wat aan mijn eisen voldoet. Ik stel geen torenhogen eisen dus moet het ook redelijk goedkoop kunnen. Ik dacht dat ik hiermee als goed in de richting zat, graag hoor ik jullie reacties.

Systeem/Systemen
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 105,99€ 105,99
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 39,54€ 39,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 258,72

Ik heb thuis nog een 500GB samsung 3,5" SATA schijf liggen die ik hiervoor wil gebruiken. Optische drive connect ik even bij install en heb ik verder niet nodig.
Weet je zeker dat je er ook nooit een DVD'tje in het ding zal gooien?
Onderbouwing
Ik wil graag mijn HDD gebruiken die ik nog heb liggen dus in de case moet een 3,5" HDD passen. Het feit dat het een externe voeding heeft is voor mij ook een pluspunt, stiller..

Budget
Zo laag mogelijk, dacht dat ik met deze setup al redelijk in de richting kwam.

Doel
Ik wil het als mediaplayer gebruiken, dus: avi, mkv, vob, alle formaten afspelen op een full HD tv. Dus hij moet 1080p af kunnen spelen, van HDD of van de NAS.
Hij moet met spdif/cinch digitaal op mijn reciever aangesloten worden voor DTS etc.
Hij zal via WIFI op het netwerk aangesloten worden, er is helaas geen bekabeld internet aanwezig op die plek.
Als laatste wil ik er gewoon simpel mee kunnen surfen en wat mail ophalen. Geen games en ook geen tv-tuner of iets dergelijks.

Vraag / twijfelpunten
Ik twijfel over de kast, ik weet niet of er andere kast is die ook aan mijn eisen voldoet..
De Antec uit de BBG vereist het gebruik van 2,5 inch HDD's en jij wil je oude 3,5 inch hergebruiken. Vziw is er niet heel veel keuze in deze categorie.
Verder twijfel over het mobo/cpu/gpu setje, of deze daadwerkelijk 1080p met DTS en alles erop en eraan kan afspelen.
Als je de BBG gelezen hebt, dan weet je dat dit setje dat weldegelijk kan. ;)
Als laatste weet ik niet goed wat ik moet kiezen als OS en player. Ik dacht zelf aan windows 7 64bit en VLC/XMBC. Windows heeft mijn voorkeur omdat ik niet bekend ben met Linux en ivm drivers etc..
Het goedkoopste is Linux met XBMC. Probeer het gewoon eens een keer, want het werkt echt prima en kost je niets.

Let wel op dat er voor dat Logitech Media keyboard nog een losse BT receiver geplaatst moet worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KraveN schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:27:
[...]

Haalbaar is het wel, de vraag is echter hoe zuinig is een dergelijk systeem. Heb ergens gelezen dat de mini idle iets van 8w verbruikt en bij actief niet boven de 40w. Nu verwacht ik niet dat ik dat met zelfbouw ook ga halen. Maar het zou wel mooi zijn.

Ik zal dit topic, het osx86 topic en het zuinige server topic eens verder doornemen. Hopelijk kan ik een leuke combo vinden/maken.
Die verbruikscijfers zijn wel haalbaar met een Atom/ION combinatie, maar ik heb geen idee hoe dat werkt met OSX. Binnenkort (?) verschijnt er een nieuwe APU van AMD, maar daar zijn de OSX ervaringen al helemaal niet van bekend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

op basis van die nieuw ion bordjes, ondersteunt die videokaart wel stereoscopic beeld t.b.v. 3d vids?
ik dacht te lezen dat het een GT218 is, wat eigenlijk weer een 210 is die dan wel weer 3dvision zou moeten ondersteunen. ze rebadgen wat af daar.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik zoek een leuk en zo goedkoop moederbord voor een xbmc live setup.
De bedoeling is dat de htpc hd content volledig op processor kracht kan draaien dus is de
gpu niet zo boeiend.Het is dus wel belangrijk dat het mobo van usb kan booten.
Oja en het moet een micro atx form hebben. (of kleiner natuurlijk)

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Superfly04 schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:22:
Ik zoek een leuk en zo goedkoop moederbord voor een xbmc live setup.
De bedoeling is dat de htpc hd content volledig op processor kracht kan draaien dus is de
gpu niet zo boeiend.Het is dus wel belangrijk dat het mobo van usb kan booten.
Oja en het moet een micro atx form hebben. (of kleiner natuurlijk)

Iemand tips ?
ion is jouw platform. check xbmcfreak.nl

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
Maar ion gaat maar tot 2x 1,6 ghz cpu ... loop ik dan niet het risico dat er dalijk een nieuwe hd codec komt die niet ondersteunt wordt voor hardware acceleratie en dan niet voldoende cpu power in huis heb om hem alsnog te bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Atom gaat dat puur op cpu kracht sowieso niet trekken. De vraag is alleen: waarom puur op de cpu, als gpu versnelling zo eenvoudig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcre8r schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:15:
op basis van die nieuw ion bordjes, ondersteunt die videokaart wel stereoscopic beeld t.b.v. 3d vids?
ik dacht te lezen dat het een GT218 is, wat eigenlijk weer een 210 is die dan wel weer 3dvision zou moeten ondersteunen. ze rebadgen wat af daar.
AFAIK werkt 3d vision alleen op GT200 (architectuur) en hoger. Check de website van NV voor meer details; ze hebben een uitgebreide 3d (Surround) sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
Tja de enige reden is wat ik hierboven probeer uit te leggen, ik ben bang dat iemand over een half jaar een betere codec verzint die niet ondersteunt wordt. Dan werkt de hardware acceleratie dus niet meer en kan ik die bestanden niet meer afspelen.
Hoe reëel deze 'angst' is weet ik niet, ik oriënteer mij nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs als er een codec komt die nog niet via de gpu versneld kan worden, is de content voorlopig nog wel te krijgen in de 'oude' codes. En reken er maar op dat de makers van softwarepakketten er alles aan doen om hardwareversnelling zsm voor hun player te realiseren. Je angst is dus ongegrond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
In dat geval ben ik erg blij, ion platform zint mij wel :)
Zijn er ion bordjes die hd geluid of alleen 5.1 geluid over hdmi kunnen sturen ?
(niet noodzakelijk voor mij, wel mooi meegenomen als het kan).

[ Voor 55% gewijzigd door Superfly04 op 13-09-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Edmin schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:37:
[...]

AFAIK werkt 3d vision alleen op GT200 (architectuur) en hoger. Check de website van NV voor meer details; ze hebben een uitgebreide 3d (Surround) sectie.
erm dat zeg ik dan toch ook? de GT218 is toch GT200 architectuur?

er staat op de nvidea site: Desktop
All GeForce 200/100 series

maar valt de ion gpu er ook onder die eigenlijk een 218 is, ik kan nergens scht lezen of iemand dit al gelukt is.

ik lees:

This is a WHQL-certified release from the Release 256 family of drivers (versions 256.xx to 259.xx). This driver package supports GeForce 6, 7, 8, 9, 100, 200, 300, and 400-series desktop GPUs as well as ION desktop GPUs. Learn more about Release 256 drivers here .

New in Release 258.96

Adds support for NVIDIA 3D Vision Surround technology. Learn more about this technology including the hardware and software requirements here.

onder het linkje here staat dan weer niet de GPU.

:( shade

[ Voor 32% gewijzigd door mindcre8r op 13-09-2010 15:56 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Nvidia introduceert nieuwe generatie Ion-gpu's
ION is gebaseerd op gf9400. ION2 is van de GT200 variant.

Maar ik denk dat je hier wel een antwoord kunt vinden: http://3dvision-blog.com/tag/nvidia-ion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293994

Beste tweakers,

Ik zit sinds kort op een nieuwe kamer en het is tijd voor een HTPC. Er staat vier jaar voor mijn studie en ik ben van plan om er ook zo lang over te doen (of laat het eens 5 jaar worden :9 ) maar in die tijd wil ik eigenlijk niet zo veel aan de HTPC vervangen. Aan de hand van de BBG's en wat persoonlijke voorkeuren ben ik op deze samenstelling uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 67,90€ 67,90
1Antec Fusion Remote Zwart€ 119,99€ 119,99
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 4,-€ 4,-
1Intel Core i3 530€ 98,77€ 98,77
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 76,50€ 76,50
1Nexus Value 430€ 55,50€ 55,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 39,40€ 39,40
1MSI H55M-E33€ 73,90€ 73,90
1Sapphire Vapor-X Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 152,-€ 152,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 717,76

De voornaamste eis is dat hij stil moet zijn. Ik sluit hem aan op een tv, waarschijnlijk deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung LE32B530€ 389,-€ 389,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,-

Verder wil ik op de tv mijn netbook (Samsung NC10) aan kunnen sluiten en natuurlijk gewoon tv kijken (via digitenne). Het lijkt me dat ik gewoon met de afstandsbediening kan wisselen van inputsignaal maar als ik me vergis hoor ik dat natuurlijk graag. De HTPC vervult dan verder de rol van stille computer/dvd-speler en mochten er eens vrienden langskomen een spelletje (vandaar de 5770, of is dat overkill?). Ik wil graag een Intel processor (goede ervaringen mee) en twijfel eigenlijk nog over de voeding. Dat is absoluut niet mijn terrein en ik wil een goede maar vooral ook stille. Ik hoop dat jullie wat van mijn vragen kunnen beantwoorden of eventueel aanpassingen doen aan het lijstje. Mijn budget is ongeveer 700 euro zodat het met bestellen de 750 niet overschrijdt. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt een krap budget en kiest toch voor een dure core i3? Vervangen voor een AMD X2 of X3 en goedkoper moederbord. Je 'persoonlijke voorkeur' houdt je hier voor de gek.

Wat is 'af en toe een spelletje' en waarom dan een relatief zware videokaart? Nu is het bijna een gamebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Edmin schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:10:
nieuws: Nvidia introduceert nieuwe generatie Ion-gpu's
ION is gebaseerd op gf9400. ION2 is van de GT200 variant.

Maar ik denk dat je hier wel een antwoord kunt vinden: http://3dvision-blog.com/tag/nvidia-ion/
Dat artikel is ruim een jaar oud, stukje tekst wat ik poste was van mei dit jaar, ik vermoed dat het er dan niet van zal komen, of nog lang op zich zal laten wachten.

ik doelde inderdaad op de GPU van de ION2 met de GT218.

Punt is, ik wil een zo klein mogelijke HTPC met genoeg kracht om 3d naar mijn 3d tv te sturen.
Overweging voor ATI zou zijn om de nieuwe HD formaten in audio uit te kunnen sturen, maar ja vind maar eens een kleine kast en mini itx mobo waar je ook nog een Radeon HD5570 in kan schroeven.

Als de ION2 het wel zou kunnen bijvoorbeeld dan zou de kleine formfactor van mij winnen voor het HD audio gedeelte.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
Ik heb de "Zalman HD503" kast gekocht, een "Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m" en "Scythe Ninja Mini Rev. B".

Nu zitten er in de Zalman kast al standaard twee fans. Maar ik heb nog twee vragen:
- Aan welke kan kan ik het best de fan van de CPU kooler bevestigen (aan de "Scythe Ninja Mini Rev. B"). Ik kan deze aan vier kanten zetten.
- Aan welke kant kan ik de "Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m" het best bevestigen? Bij de CPU of vlakbij de HDD (twee opties zijn mogelijk)?

Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door pheijms op 14-09-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Edmin schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:13:
[...]

Weet je zeker dat je er ook nooit een DVD'tje in het ding zal gooien?
Ik heb er mijn losse receiver en dvd-speler naast staan. Over een tijdje zal er wel een BD-drive inkomen..
[...]

De Antec uit de BBG vereist het gebruik van 2,5 inch HDD's en jij wil je oude 3,5 inch hergebruiken. Vziw is er niet heel veel keuze in deze categorie.
Vandaar ook mijn keuze voor die kast, lijkt mij een goede keuze.
[...]

Het goedkoopste is Linux met XBMC. Probeer het gewoon eens een keer, want het werkt echt prima en kost je niets.

Let wel op dat er voor dat Logitech Media keyboard nog een losse BT receiver geplaatst moet worden. :)
Ik zal linux dan sowieso een keer proberen en anders wordt het gewoon W7 met XBMC..
Die BT receiver heb ik hier nog ergens rondslingen inderdaad ;)

Thanks voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 14:14

TRaSH

koffie ?

nu lees ik vaak dat 360watt genoeg is als voeding voor een HTPC,
maar ik ben van plan een HD 5550 Silence te nemen.
nu zat ik op de webite van HIS te kijken en daar staat:
Power Supply Requirement 400 Watt or greater power supply recommended

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:16
omdat mijn Gigabyte GA-MA78G-S2H problemen geeft bij het afspelen van video content wil ik een losse video kaart aanschaffen om dit zo op te lossen.

wat is nu 'de' keuze als het gaat om de kaart samen te laten werken met de IGP, of om 'standalone' te laten werken.
is dat de ATI5450 reeks die bijvoorbeeld in de beginpost word aangehaald, of is er een betere keus.

passief geniet de voorkeur evenals een HDMI uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:11:
nu lees ik vaak dat 360watt genoeg is als voeding voor een HTPC,
maar ik ben van plan een HD 5550 Silence te nemen.
nu zat ik op de webite van HIS te kijken en daar staat:
Power Supply Requirement 400 Watt or greater power supply recommended
Een 400W Sweex, maybe... Maar een fatsoenlijke voeding kan best maar half zo veel W op de sticker hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pheijms schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:51:
Ik heb de "Zalman HD503" kast gekocht, een "Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m" en "Scythe Ninja Mini Rev. B".

Nu zitten er in de Zalman kast al standaard twee fans. Maar ik heb nog twee vragen:
- Aan welke kan kan ik het best de fan van de CPU kooler bevestigen (aan de "Scythe Ninja Mini Rev. B"). Ik kan deze aan vier kanten zetten.
Aan de kant van je RAM, zodat hij de lucht door de Ninja heen duwt naar de achterzijde van je case. Daar zitten de twee stock fans die de lucht naar buiten trekken (als je die wil gebruiken.)
- Aan welke kant kan ik de "Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m" het best bevestigen? Bij de CPU of vlakbij de HDD (twee opties zijn mogelijk)?

Bedankt!
Bij de HDD's, zodat ze lucht van buiten op de HDDs blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
detonated schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:19:
omdat mijn Gigabyte GA-MA78G-S2H problemen geeft bij het afspelen van video content wil ik een losse video kaart aanschaffen om dit zo op te lossen.

wat is nu 'de' keuze als het gaat om de kaart samen te laten werken met de IGP, of om 'standalone' te laten werken.
is dat de ATI5450 reeks die bijvoorbeeld in de beginpost word aangehaald, of is er een betere keus.

passief geniet de voorkeur evenals een HDMI uitgang.
CFX met je IGP kan je vergeten.

Het is afhenkelijk van wat je eisen zijn. Een HD5450 zal in 99% van de gevallen volstaan, anders een HD5550. Beide zijn pasief en met HDMI te vinden in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
Edmin schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:32:
[...]

Aan de kant van je RAM, zodat hij de lucht door de Ninja heen duwt naar de achterzijde van je case. Daar zitten de twee stock fans die de lucht naar buiten trekken (als je die wil gebruiken.)
Is het noodzakelijk om je twee stockfans te gebruiken? Want die maken nog wel wat lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, daarom heb ik die extra Nexus aangeraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
Edmin schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:48:
Nee, daarom heb ik die extra Nexus aangeraden ;)
Aah oke :)!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 16:56
iemand ervaring met een netbook als HTPC ?
bijvoorbeeld de Samsung N510 : atom processor, ion gpu, hdmi uitgang ...

linux en xbmc erop plaatsen, groot LCD/plasma scherm eraan hangen ....

alleen, kan dit systeem opstarten dichtgeklapt ?

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 08:00
mindcre8r schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:47:
[
je zit echter met de nvidea kaarten met DTS-HD en dobly true HD enz qua geluid, de nvidea kaarten ondersteunen namelijk geen bitstreaming.
Klopt niet meer. Ook al is het er maar een maar de GTX460 ondersteunt wel degelijk bitstreaming via HDMI, incl Dolby HD etc. Zie o.a. http://www.nvidia.co.uk/o...t-geforce-gtx-460-uk.html

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

lmijnen schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:22:
[...]

Klopt niet meer. Ook al is het er maar een maar de GTX460 ondersteunt wel degelijk bitstreaming via HDMI, incl Dolby HD etc. Zie o.a. http://www.nvidia.co.uk/o...t-geforce-gtx-460-uk.html
ja dat klopt.

maar een GTX460 is not done in een HTPC imho.

Bears and Bulls

• HeyJIJdaar
tsjarlie schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:30:
iemand ervaring met een netbook als HTPC ?
bijvoorbeeld de Samsung N510 : atom processor, ion gpu, hdmi uitgang ...

linux en xbmc erop plaatsen, groot LCD/plasma scherm eraan hangen ....

alleen, kan dit systeem opstarten dichtgeklapt ?
Zoiets overweeg ik ook nog, want hij is ook lekker meeneembaar op vakanties. Maar zou zelf liever geen Intel Atom N270 willen hebben, dan liever iets met een Atom 330. Zelf overweeg ik de Eee PC™ 1201PN (€470,-) met Ion2, of een van zijn opvolgers zoals de mooie 1215N die uit staan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:55
Ik meld me ook maar even in dit topic. Omdat mijn Asus A6Va de geest gegeven heeft zoek ik een oplossing waarbij ik het SODIMM-geheugen en de 2,5 inch harde schijf kan gebruiken :).

Het systeem hoeft géén 1080P te draaien, mijn tv is HD-Ready en zal op korte termijn niet worden vervangen. Daarnaast gebruik ik geen externe versterkers, of in ieder geval geen bijzondere. Gewoon een 5.1 uitgang/SPDIF of audio over hdmi is prima.

Ik heb twee reepjes 512MB DDR2 geheugen over, en een 60GB 7200RPM IDE schijf. Daarnaast heb ik nog een Intel Wireless kaartje eruit gehaald en de slimline dvd-speler, maar ik vermoed dat ik die niet kan gebruiken. En dat hoeft ook niet, wél zal de HTPC een draadloze verbinding moeten hebben.

Onderstaande heb ik als basis samengesteld, de eerste heb ik op basis van Osiris zijn post gedaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 103,64€ 103,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,65

En dan heb ik deze nog geselecteerd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Point of View ION-MB330€ 116,56€ 116,56
1Thermaltake VL52021N2E€ 51,80€ 51,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 168,36

Hebben jullie nog tips waarvan je zegt van; als je dit gaat gebruiken kun je beter dat gebruiken?

Het gaat mij er voornamelijk om dat het een goedkope pc is dus een beetje stil kan downloaden (nieuwsgroepen) en 720p kan afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Zo, ik ga mij hier ook maar eens melden omdat ik aan een HTPC projectje begin :)

wat ik hier dus heb is een Asus A8N-sli deluxe moederbord met FX55 cpu en 4x512ram, X800 videokaartje met een DVI > HDMI converter. Dvd spelertje erbij (blue ray komt later).

Nu heb ik al een aantal pagina's doorgelezen maar wellicht dat ik eroverheen heb gelezen. Hoe werkt het nu precies dat mijn geluid via hdmi naar de tv verzonden gaat worden? Beeld is duidelijk maar audio niet echt.. Iemand die mij kan helpen :)?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
diontjuh schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:01:
Zo, ik ga mij hier ook maar eens melden omdat ik aan een HTPC projectje begin :)

wat ik hier dus heb is een Asus A8N-sli deluxe moederbord met FX55 cpu en 4x512ram, X800 videokaartje met een DVI > HDMI converter. Dvd spelertje erbij (blue ray komt later).

Nu heb ik al een aantal pagina's doorgelezen maar wellicht dat ik eroverheen heb gelezen. Hoe werkt het nu precies dat mijn geluid via hdmi naar de tv verzonden gaat worden? Beeld is duidelijk maar audio niet echt.. Iemand die mij kan helpen :)?
Geluid wordt normaal net zoals beeld digitaal doorgegeven via HDMI. De kwaliteit van het allerhoogste kwaliteit geluid TrueHD, DTS- HD (etc.) vereist wel het een en ander van het systeem (moederbord/videokaart).

In jouw geval heb je geen geluid via HDMI, want DVI is niet geschikt om geluid door te geven. In jouw geval gaat alleen het beeld via DVI en dus ook HDMI. Als je wel geluid wilt hebben, dan moet rekening mee houden, dat het moederbord een optische of coaxiale (digitale) uitgang heeft. Dan heb je alsnog surround geluid, maar niet in de hoogste kwaliteit.

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
@ diontjuh

Toevallig ben ik ook aan het orienteren op een HTPC die video en audio via een single HDMI kabel naar de TV (of evt later eerst een receiver en dan pas TV) kan zenden.

Afhankelijk van je wensen en eisen (video en audio via hdmi, ondersteunde audio formaten zoals ac3, dolby true-HD, DTS master audio) zijn er verschillende configuraties.

Ik heb dit artikel gevonden die redelijk interessant is:
http://www.missingremote....ask=view&id=4993&Itemid=1

Wellicht heb je er hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:21
HeyJIJdaar schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:33:
[...]

Zoiets overweeg ik ook nog, want hij is ook lekker meeneembaar op vakanties. Maar zou zelf liever geen Intel Atom N270 willen hebben, dan liever iets met een Atom 330. Zelf overweeg ik de Eee PC™ 1201PN (€470,-) met Ion2, of een van zijn opvolgers zoals de mooie 1215N die uit staan te komen.
De Atom 270 schijnt inderdaad best wel moeite te hebben met HD-beeld. De ION i.c.m. een Atom 330 is dus inderdaad een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 08:06
Ik ben van plan een ZOTAC ID-ND22 te kopen, met ion chipset en dual core celeron processor.
Nu moet er in deze box nog geheugen en een hd komen en nu vroeg ik me af hoeveel snelheidswinst je nu kunt behalen door er een SSD in te plaatsen ipv een 5400rpm HDD. Kan iemand hier een idee van geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een wereld van verschil. Als je eenmaal met een SSD hebt gespeeld, wil je echt niet meer terug, zeker niet in vergelijking met een mak 5400 rpm schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:01
Ik heb op dit moment de volgende opstelling:

Woonkamer:
Synology NAS (met sabnzbd+ voor... content? :P)
Xbox (met xmbc)
PC (niet echt relevant)
LG 82cm full HD TV
Slaapkamer:
HDX-1000 (met wireless stick)
CRT bak.

Nu is mijn xbox met xmbc ondertussen wat verouderd. Na vele jaren actief gebruik (vrijwel exclusief als mediaplayer) is een aantal zaken me gaan irriteren - vooral na plaatsing van een nieuwe TV:
  • Geen fatsoenlijke HD uitgang (beeldkwaliteit is sub-ideaal)
  • Geen ondersteuning voor bepaalde formaten met hogere bitrates (haperingen als hij ze al slikt)
  • Wat lawaaierig (waarschijnlijk ook stoffig van binnen waardoor de fan wat harder moet werken)
  • Kan alleen aan met fysieke druk op de knop
  • Traag in opstarten (en daarna xbmc handmatig opstarten)
De HDX-1000 is ideaal voor in de slaapkamer, maar reactie bij seeken etc is abnormaal traag vergeleken met de xbox. Ik heb graag iets snellers en veelzijdigers in de woonkamer.

Met een budget van tussen de 350 en 450 euro ben ik op zoek naar een nieuwe HTPC, en op dit moment lijkt het volgende me een goeie optie:
#ProductPrijsSubtotaal
1HQ Products HDMI Kabel€ 6,-€ 6,-
1Asrock ION 330HT€ 233,12€ 233,12
1iTrivia PalmKey Wireless Micro Keyboard€ 59,90€ 59,90
1Corsair Value Select VS2GSDS800D2€ 38,51€ 38,51
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 64,12€ 64,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,65

Ik zoek dus naar een stille HTPC (stil is relatief, simpel modden is optioneel maar liever niet)
De hoofdzaken die ik hiermee wil:
  • media streamen van Synology en HDX-1000 met geluid via de TV over één hdmi kabel indien mogelijk.
  • muziek afspelen over de stereo met de TV uit (hoewel de tv dit kan met beeld uit)
  • wat licht browse werk
  • bijvoorbeeld online poker (geen must).
  • bijna een must, streaming websites zoals Megavideo, Uitzending- en vooral RTL gemist (wil niet op HDX-1000) zou geweldig zijn.
Keuze voor het palmkey toetsenbord is om vanaf de bank toch wat simpel browse werk te doen zonder steeds een fullsize toetsenbord rond te hebben slingeren.

De HTPC zal half ingebouwd staan (alleen voorkant open), dus qua warmteproductie moet deze hier wel tegen kunnen.

Qua software neig ik naar XBMC op linux, maar alternatieven zijn mogelijk.

Sorry voor de lange post...
Ziet iemand problemen, of hebben jullie hier nog suggesties voor / wijzigingen op (of dat er in de komende 2-3 maanden iets uit zou komen waar ik op moet wachten)?

[ Voor 3% gewijzigd door TweakMDS op 19-09-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368114

Had hier al een topic over geopend..schijnt dat dat niet helemaal de bedoeling was..dus op aanraden dan maar hier plaatsen..het betreft een htpc/nas combi

Over een aantal weken komt de nieuwe tv, dus moest er ook maar een fatsoenlijke mediaplayer komen en een nas. Nu heb ik met de zojuist afgeronde verbouwing van mijn woonkamer het zo gemaakt dat alles op de tv en reciever na achter de muur kunnen, dus hadden we maar gedacht dat we een combi achter de wand gingen stoppen. Scheelt een hoop stofhappen en vergeleken met een out-of-the-box nas en aparte mediaplayer een mooi beetje geld.

Nu is mijn actuele kennis over hardware niet helemaal up-to-date maar heb mijn best gedaan om er wat van te maken, maar zou het hier graag ter controle even willen laten zien..

Wat t ding moet kunnen:

Mediafileserver met voldoende mogelijkheid tot uitbreiden schijfruimte. Energieverbruik hoeft niet minimaal te zijn, maar wel binnen de perken blijven. Het enige spelletje dat ik speel is C&C, maar zou later evt met een kleine upgrade ietsjes meer willen draaien.

Ubuntu+Sabnzb+Sickbeard,+XBMC zal wss de software worden. Verder wil ik nog wel eens prutsen met Joomla oid.
Sabnzb is toch eigenlijk wel veel bezig en 1 van mijn zorgen is dan ook of een 1080P filmpje geen last gaat hebben van sabnzb als die gaat parren/rarren.

Qua videofiles worden er de gangbare formaten afgespeeld maar aangezien de nieuwe tv een 3d model is hoop ik dat ik daar ook straks mee uit voeten kan. Heb daar echter helemaal geen kaas van gegeten dus als iemand me kan vertellen of dat zou kunnen en welke aanpassingen ik er anders voor zou moeten doen..heel graag!

goed, de HW dan

#ProductPrijsSubtotaal
4Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 66,-€ 264,-
1Fractal Design Define R3 (Zilver)€ 95,90€ 95,90
1Logitech Cordless Desktop Comfort Laser€ 49,90€ 49,90
1Intel Core i3 530€ 98,50€ 98,50
1Seasonic 250W SFX SS-250SU 80Plus White OEM€ 38,62€ 38,62
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 39,33€ 78,66
1Gigabyte GA-H55M-USB3€ 98,50€ 98,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 724,08

De behuizing is misschien een beetje overkill maar was 1 van de weinige die ik geschikt vond als redelijk compacte nas-behuizing..8x 3,5" is prettig. ook niet lelijk om te zien voor het geval hij nog eens ergens anders komt te staan.
Mobo kwam zover ik het me kan herinneren goed uit de verf qua energieverbruik en biosinstellingen en die 7 sata-poorten komen ook wel van pas. Verder kan ik er nog wat bij op prikken en alvast usb3.0.

Zelf dacht ik zo een heel redelijk lijstje te hebben, maar er zullen vast aan/opmerkingen zijn..
ik hoor ze in ieder geval graag.

Gr.
Jeroen

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 368114 op 19-09-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11-2024
Heeft het vervangen van de Zalman HD503 voor een conventionele kast (grote) impact op de ideale configuratie?

Het ligt voor de hand om zo'n versterker-look kast te nemen voor een htpc - dat gebeurt dan ook bij voortduring in deze BBG - maar de kleine behuizing legt dan nogal een druk op de verschillende componenten (of vergis ik mij). Voor veel mensen zal een kleine kast ook prima volstaan. Voor mij iig wel, gezien de dichte tv-meubel en de ruimte die ik achter dat meubel heb.

Offtopic: Ed_L en andere posters in de htpc-BBG-topics: waanzinnig! Open, eerlijk en deskundig! Keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Braveheart schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:18:
Heeft het vervangen van de Zalman HD503 voor een conventionele kast (grote) impact op de ideale configuratie?

Het ligt voor de hand om zo'n versterker-look kast te nemen voor een htpc - dat gebeurt dan ook bij voortduring in deze BBG - maar de kleine behuizing legt dan nogal een druk op de verschillende componenten (of vergis ik mij). Voor veel mensen zal een kleine kast ook prima volstaan. Voor mij iig wel, gezien de dichte tv-meubel en de ruimte die ik achter dat meubel heb.

Offtopic: Ed_L en andere posters in de htpc-BBG-topics: waanzinnig! Open, eerlijk en deskundig! Keep up the good work.
Volgens mij heeft dit eerder voordelen dan nadelen, mits je de kast niet ziet. Denk dat je meer ruimte hebt om dingen in te bouwen waardoor je makkelijker bepaalde koelers kunt kiezen. Daarbij denk ik dat je een betere koeling hebt en mogelijk niet voor kleinere moederboarden hoeft te kiezen.

Zelf zou ik geen normale computerkast in mijn woonkamer willen, omdat hij in het zicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:26
Eddos schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:33:
Ik heb twee reepjes 512MB DDR2 geheugen over,
...
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 103,64€ 103,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,65
Hou er wel rekening mee dat het Asrock ION bordje DDR3 geheugen slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:21
Giesber schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:06:
[...]
Hou er wel rekening mee dat het Asrock ION bordje DDR3 geheugen slikt.
En dat je je max 1/4e van je geheugen aan de GPU kunt toewijzen, dus met 1GB is dat 256MB, en ga je geen HD af kunnen spelen.
Pagina: 1 ... 8 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.