Ha allen,
Ik heb zeer vergelijkbare plannen als Kellhus, ben ook al flink wat aan het lezen en informeren geweeest, en wil ook een Antec Fusion Remote gaan volbouwen met leuke dingen
Mijn eisen verschillen iets van Kellhus geloof ik:
-ik wil een echt zo stil mogelijke PC
-het moet vooral een erg snelle multitaskende machine zijn
-ik wil er ook nog wel 's een spel op kunnen doen, hoeft echt geen Crysis op mega-resoluties, maar ik wil Starcraft II en diablo III wel beseffen, en als het even kan niet op de ALLERlaagste resolutie.
Hier mijn samenraapsel:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | M-Audio Audiophile 2496 | € 74,- | € 74,- |
1 | Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N | € 36,93 | € 36,93 |
1 | Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB | € 53,- | € 53,- |
1 | Antec Fusion Remote Zilver | € 133,50 | € 133,50 |
1 | Scythe Samurai ZZ | € 19,90 | € 19,90 |
2 | Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm | € 6,50 | € 13,- |
1 | Intel Core i5 750 | € 172,- | € 172,- |
1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 53,49 | € 53,49 |
1 | Antec Earthwatts EA-430D Green | € 56,13 | € 56,13 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 188,85 | € 188,85 |
1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 72,95 | € 72,95 |
1 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | € 84,50 | € 84,50 |
1 | Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2 | € 74,62 | € 74,62 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.032,87 |
Ik zal mijn redenering zo kort mogelijk geven per onderdeel en dan hoop ik dat een van jullie (loert naar Ed) er iets slims over te zeggen heeft ;-)
M-audio Audiophile 2496: die wil ik gebruiken om analoge signalen van mijn digitale piano mee op te nemen. Ik vermoed niet dat er een goed alternatief is.
Linksys: met dank aan Ed: ik las eerder in dit topic dat ik een laptopding had uitgezocht! ;-)
(overigens is dat dan wel het 2e en laatste PCI slot)
Samsung: 5400rpm vanwege lage warmteproductie.
Antec kast. Vooral vanwege de volumeknop en omdat ze er op silentpcreview zo gek op zijn.
Scythe Samurai ZZ: kreeg ik daar aangeraden ipv die mini ninja. Any thoughts?? Er zit een koeler al op die Scythe.
2x Scyhe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm. Deze zijn bedoeld om de Tricool case fans van Antec te vervangen: die maken teveel lawaai. Zijn dit degelijke (en duurzame) dingen? Ik wil gewoon 2 hele goeie stille 12mm fans en t moet niet mee zijn dan een paar tientjes ;D
Intel Core i5 750, Waarschijnlijk overkill voor wat ik ermee doe. Ik had eerst een phenom 945 in gedachten: en heb uiteindelijk de stap naar intel gemaakt vanwege 1 reden: thermal dinges: de i5 zit op 80dinges, en die phenoms op 130 dinges. Meer hitte = meer lawaaige fans nodig. Vandaar.
Lite-on bluray dvd combo. Als hij het maar doet, als hij maar stil is, en niet kapot gaat. Ik wil absoluut geen luidkeels gezoem en gebrul en getril als ik 's een cd-tje luister (en dat doe ik best vaak). Ik weet niet of dit goed is.
Antec Earthwatts 430. Kreeg ik aangeraden op een andere website. "The fan is on the back which I think is better for the 2480 case since the PSU is in it's own compartment." Als hij maar geen lawaai maakt... Hij heeft wel Sleeve Bearing, en daarvan hoor ik weer dat 't minder lang meegaat? (hier op tweakers)...
EDIT: Okay ik heb net specs van deze vergeleken met Nexus Value 430: en de Nexus wint het absoluut. Op 430 watt gaat de Earthwatts naar de 43 DB, en de Nexus blijft....op 19db... dat is dus heel erg duidelijk. Wederom ook sleeve bearing...en hij wordt dan wel 55 celcius. Gaat dat goed in die Fusion Remote?
Intel Postville 80GB SSD: Ja, dat wil ik wel even checken, en 80GB is wel minimium voor OS vind ik. Beter alternatief voor deze prijs?
Geill reepjes: 1 reepje van 4GB. Dan kan ik er later nog 's 4GB bijstoppen. Ik meen me te herinnern dat de Mini scythe ninja 2 ramsloten blocked. Weet niet of de Samurai ZZ dat ook doet (hoe kom ik daar nou achter), maar dual channel schijnt toch amper sneller te zijn.
Gygabyte: jemig ik weet zo weinig van moederborden. Hier kon een 1156 socket cpu in. Daarnaast was het niet een hele dure, ik weet dat het merk al lang bestaat, en ik zag allemaal groene sterretjes van goeie reviews en '196 gebruikes willen dit product'. Edit: wel verdorie: dit ding heeft dan weer geen USB 3.0...
Asus EAH5570 silent passief gekoelde GPU. Lijkt me een mooi ding, en hij is passief: geen geluid. Of dat netto slim is (de warmte moet toch ergens heen) weet ik niet. Maar ik doe vnl officewerk en dan is hij natuurlijk wel ECHT stil ;-) Ook leek het me een goed evenwicht gezien mijn wensen: niet een echte gamer meer, maar wel beetje loeren naar niet al te veeleisende spellen af en toe op 1280-1024 medium (blizzard games, mmorpgs, sacred 2, titan quest, volgens mij moet dat allemaal wel speelbaar zijn).
Met name twijfel ik nu over de koelers en de fans!
Is het een beetje goed afgestemd zo?
En ik heb nou gelijk mijn 2 pci sloten vol he.. kan dat anders??
alvast bedankt voor 't meedenken!
ik zal in de tussentijd de Decibel waarden van elke component 's op een rij zetten.
[
Voor 3% gewijzigd door
Znorkus op 27-08-2010 02:14
]