Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45859

@Remote discussie: mijn tip:
Gebruik (of koop een tweedehands) ipod touch voor < €100. (Heb er een 8GBg1 voor gekocht)
Via wifi als AB te gebruiken.
Er zijn apps (hippovlc, airremote) die je kunt customizen naar je eigen wens.
Geen buttons, maar een slicke touchscreen.
Dan kun je -als je nog weet te vervelen met je htpc- nog wat Plants vs Zombies spelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
Aangezien ik op het punt sta mijn huidige media center te verkopen i.v.m. het niet altijd vlekkeloos kunnen aspelen van 1080p content (Mac Mini, 1.83ghz C2D) moet ik me dus richten op een alternatief. Hopelijk kunnen jullie me hierin helpen.

Ik zoek:

- Een HTPC van max. €750 (€800 is nog een optie, als er echt sprake van meerwaarde is)
- Een nette behuizing, liefst zilverkleurig ivm overige hardware
- Een oplossing welke via HDMI op mijn TV (Panasonic plasma, HD ready) aangesloten kan worden en via Toslink op mijn Onkyo receiver (gaat nu via 3.5mm jack naar toslink)
- Een redelijk stille HTPC, maar absolute stilte is geen eis. Wat dat betreft wil ik wel kleine concessies doen welke de performance ten goede komen.
- Een HTPC waar ik incidenteel wat oudere games op kan spelen (lees; Source,Quake engine games, toppers van zo'n 2 jaar geleden)
- Een wireless nic met (draft) N support.
- Minstens 1.5tb storage aangezien ik voorlopig nog geen NAS aanschaf.

Ik heb al:

- Een logitech harmony one
- Een wireless keyboard (ik hou voorlopig mijn Apple Keyboard
- Een wireless muis

Bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Touchscreen geeft geen "feedback", ik ben er totaal geen voorstander van, ken eigenlijk niemand die het echt prefereert boven normale ouderwetse drukknoppen.
Een remote hoort lang mee te gaan op batterijen, niet dat je die elke week weer moet opladen.
Als ik games zou willen spelen, waar ik en de tijd niet toe heb, en überhaupt al een jaar of 5/6 niet meer doe, kocht ik wel een playstation ofzo.
Het enige wat ik een vooruit gang vind is een remote op radiosignalen ipv infrarood, dat je niet meer hoeft te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-04 22:30
Hoi,

ik zou graag jullie mening hebben over mijn samenstelling.

Vereisten:
- HDMI bitstreaming/audio passthrough
- Bluray streams (ongecomprimeerd m2ts) afspelen (zonder lag/problemen)
- Stil

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT5IONT-I€ 154,24€ 154,24
1AOpen miniPC S135B€ 67,50€ 67,50
1Scythe Mini Kaze , 40mm€ 4,43€ 4,43
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/2G€ 43,02€ 43,02
1OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB€ 68,08€ 68,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,27

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45859

@Donderstraaltje:
Je vergeet nog het grootste nadeel. Deze ipod-AB glijd nog een stuk makkelijker tussen de bankspleten. ;)

Maar waar wat je zegt over de andere nadelen.

Ik vind het gewoon, zoals ik al zei, een slicke oplossing:
In een 'minimalistische' huiskamer doet zo een ding het beter dan elke betaalbare logitech/philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SambaL- schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:53:
Ik zit er aan te denken een Asus M4A78-HTPC te combineren met een AMD Athlon II X2 245e (AM3).
DDR2 geheugen heb ik nog liggen en het grafische gedeelte wil ik over laten nemen door een Radeon 5-serie kaart, zoals een 5670.
Ik vraag me echter af of deze combinatie aan te raden is gezien het moederbordje al wat ouder is. Haal ik het voordeel van de energie zuinigheid van de processor er bijvoorbeeld volkomen uit? Het moederbord schijnt namelijk een AM2+ socket te hebben en niet AM3. Of maakt dit geen fluit uit?
Als het geen AM2+ moederbord was geweest, had je niets meer aan je oude DDR2 geheugen gehad...
Verder heeft de combinatie geen negatieve gevolgen. Wel vraag ik me af waarom je zo'n duur moederbord koopt als je toch een discrete gpu gaat gebruiken. Een Biostar van 4 tientjes is dan ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Anoniem: 45859 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:47:
@Donderstraaltje:
Je vergeet nog het grootste nadeel. Deze ipod-AB glijd nog een stuk makkelijker tussen de bankspleten. ;)

Maar waar wat je zegt over de andere nadelen.

Ik vind het gewoon, zoals ik al zei, een slicke oplossing:
In een 'minimalistische' huiskamer doet zo een ding het beter dan elke betaalbare logitech/philips.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2m79g6w.jpg

Een programmeerbare remote die uit zal komen van aluminujm en iets van kunstof glasvezel ofzo erop, kwam ik vandaag tegen.
Exact waar mijn HTPC case ook van gemaakt is. Ik gok dat de remote ongeveer de helft van mijn behuizing gaat kosten, die alleen al richting de 4 cijfers gaat. Is ook handgemaakt en er zijn er maybe maar 10 van.
Grappige is dat je ook aan de afwerking kan zien dat het handwerk is op een aantal punten, dat heeft zeker ook wat. Is allemaal van dat spul wat je eenmalig koopt en een heel leven mee kan, en als je het verkoopt evenveel of meer op brengt. Maar als ik het aan die kant bekijk dan leef ik letterlijk in beleggingen, dat wil ik ook weer niet :P.
Ben gewoon iemand van ik koop het 1x goed en dan kan het jaren lang of een leven lang mee, de juiste spullen zijn ook totaal niet trendgevoelig.
Om een voorbeeld te nemen ik heb art deco vazen, lampen uit de jaren 60, meubels uit de jaren 80, en als ik foto's zou maken en zou zeggen dit is de nieuwe lijn van ik merk x dan geloven veel mensen dat ook. Daar heb ik gewoon geld voor over, en leef er ook prettig in.

Een afstandsbediening uitzoeken kan ik makkelijk zoals nu al 2 jaar over doen maar dat is ook leuk eraan, haast een sport geworden, alleen is de keus gewoon erg beperkt.
Die philips zal ik blij mee zijn voorlopig als ie iig niet "out of place" is en dan "doet wat ie moet doen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kellhus schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:21:
Aangezien ik op het punt sta mijn huidige media center te verkopen i.v.m. het niet altijd vlekkeloos kunnen aspelen van 1080p content (Mac Mini, 1.83ghz C2D) moet ik me dus richten op een alternatief. Hopelijk kunnen jullie me hierin helpen.

Ik zoek:

- Een HTPC van max. €750 (€800 is nog een optie, als er echt sprake van meerwaarde is)
- Een nette behuizing, liefst zilverkleurig ivm overige hardware
- Een oplossing welke via HDMI op mijn TV (Panasonic plasma, HD ready) aangesloten kan worden en via Toslink op mijn Onkyo receiver (gaat nu via 3.5mm jack naar toslink)
- Een redelijk stille HTPC, maar absolute stilte is geen eis. Wat dat betreft wil ik wel kleine concessies doen welke de performance ten goede komen.
- Een HTPC waar ik incidenteel wat oudere games op kan spelen (lees; Source,Quake engine games, toppers van zo'n 2 jaar geleden)
- Een wireless nic met (draft) N support.
- Minstens 1.5tb storage aangezien ik voorlopig nog geen NAS aanschaf.
Durf t bijna niet te zeggen maarre...de nieuwe unibody Mac Mini? Inmiddels zilvergrijs, met HDMI, optical out, WiFi-N, nVidia GeForce 320M (geen slome GMA950 meer), en doet hardwarematige decoding van 1080p niet alleen onder Windows en Linux maar ook (tromroffel) in Snow Leopard tegenwoordig. Harde schijf vervangen door een grotere (of voeg 'n externe toe), en je bent er. 750 euro met studentenkorting, 800 zonder.
Afbeeldingslocatie: http://static.arstechnica.com/assets/2010/06/macmini_unibody_ars-thumb-640xauto-14691.png

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 15-08-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Edmin schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:49:
[...]

Als het geen AM2+ moederbord was geweest, had je niets meer aan je oude DDR2 geheugen gehad...
Daarom ben ik o.a. ook op dit bordje uitgekomen. ;)
Verder heeft de combinatie geen negatieve gevolgen. Wel vraag ik me af waarom je zo'n duur moederbord koopt als je toch een discrete gpu gaat gebruiken. Een Biostar van 4 tientjes is dan ook voldoende.
Dus het is niet zo dat je de voordelen van een nieuwere AM3 processor niet zal kunnen gebruiken in de oudere AM2+ socket?

De reden dat ik voor dit bord kies is dat hij is gericht op een HTPC. Nu weet ik ook dat het voornamelijk the power of marketing is en ik eigenlijk genoeg heb aan een basic bordje, maar voor de prijs dat hij te vinden is bij een aantal webshops ( +/- €49,- ) en het aantal features dat hij bezit welke ik wel zie zitten lijkt het de ideale keus.
Er is ook een nieuwere versie uit met de 785G chipset maar die is me inderdaad te prijzig.
En wat betreft de keuze voor een aparte GPU heeft te maken met het feit dat de chipset zelf geen DTS-HD of DD-HD kan versturen via de HDMI aansluiting, iets dat ik wel zoek. Dit is op te lossen door een dure Asus Xonar kaart aan te schaffen OF een Radeon 5-serie kaart die het ook schijnen te kunnen, en die laatste keuze is veel voordeliger naast dat ik er ook nog een nieuwe grafische kaart voor heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dreamvoid schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:41:
[...]

Durf t bijna niet te zeggen maarre...de nieuwe unibody Mac Mini? Inmiddels zilvergrijs, met HDMI, optical out, WiFi-N, nVidia GeForce 320M (geen slome GMA950 meer), en doet hardwarematige decoding van 1080p niet alleen onder Windows en Linux maar ook (tromroffel) in Snow Leopard tegenwoordig. Harde schijf vervangen door een grotere (of voeg 'n externe toe), en je bent er. 750 euro met studentenkorting, 800 zonder.
[afbeelding]
Qua uiterlijk en functionaliteit zou ik het zo doen, zeker i.c.m. Plex. Maar ik ben het gezeur met USB/eSata schijven gewoon zat, die ik constant aan de Mini moet hangen. Ik wil gewoon een case waar ik normale 3.5" schijven in kan stoppen en welke prijs/kwaliteit gezien gewoon betere specificaties kan bieden voor dit budget.

EDIT: het high-end systeem zoals aangegeven in de BBG...De blu-ray speler en wireless keyboard hoeven van mij niet. Zou er volgens jullie een grafische kaart zijn welke compatible is met deze voeding + case, zodat er net wat meer mogelijkheden zijn om een spelletje te spelen?

Zou bijvoorbeeld deze passief gekoelde 5750 een optie zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door kellhus op 15-08-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371342

Al heel lang zit ik op een oplossing te broeden voor in de woonkamer. Van het weekend het concept HTCP ontdekt, dat is wat ik nodig heb. Die HTCP wil ik aansluiten op een plasma 42" (geen full hd). Wat ik ermee wil doen is: downloaden van internet (p2p, newsgroups), repareren uitpakken, surfen (uitzending gemist, youtube), gedownloade films (HD) kijken, mp3 afspelen, blue ray schijf afspelen, af en toe (autorij) gamen, bedienen vanaf de bank. Verder prik ik er mss ooit een losse gpukaart bij. Qua dB hoor ik hem het liefst niet op de bank, maar als ik er naast zit mag ik m best horen. Ik denk dat ik voor deze onderdelen ga:

€115 behuizing - Lian Li PC-C37B
€95 mobo - Asus M4A785TD-M EVO
€65 cpu - AMD Athlon II X2 250
€25 cpukoeler - Scythe Shuriken Rev.
€45 ram - Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
gpu - onboard ATI Radeon 4200
€45 hdd - Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB 5400rpm
€70 psu - Seasonic M12II Bronze 520W
€75 optisch - Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)
€40 tobo - Logitech Cordless Mediaboard Pro

€ 575 totaal

Dit zou toch een systeem moeten zijn dat krachtig genoeg is voor een spelletje, goedkoop is en in de toekomst nog te upgraden is? Of heb ik gekke combinaties gemaakt? De Lian behuizing is lastig maar ik vind m zo mooi. Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
€70 psu - Seasonic M12II Bronze 520W
520W voeding? Kan je niet beter een zuiniger 300W voeding nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dreamvoid schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:06:
[...]

520W voeding? Kan je niet beter een zuiniger 300W voeding nemen?
Ooit is me een zgn. goede voeding aangesmeerd, maar die brandde in een jaar door. Sindsdien neem ik altijd een beetje overcapaciteit. Ook voor als ik ooit nog wat bijprik. Ik heb goede dingen gelezen over seasonic voedingen en voor de prijs maakt het niet zo veel uit. Wat betreft modulaire voedingen dan.
Zou het veel schelen, 300w tov 520w, in het stroomverbruik, uitgedrukt in euros?
Ook moet ik toegeven dat ik het idee had dat de voeding stiller zou zijn omdat die niet zijn volledige capaciteit nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die setup die je hebt samengesteld haalt hooguit 100-120W max en rond de 50W in idle, dus 520W is niet een beetje overcapaciteit, het is bizar veel. De efficiency van zo'n voeding wordt bij zo'n lage belasting niet best, en dat is allemaal warmte die weer afgevoerd moet worden (fan lawaai dus). Snap ook je verhaal niet zo, het is toch juist beter om een kwalitatief goede, efficiente 200-300W voeding te nemen dan voor het zelfde geld een slechtere 520W?

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 16-08-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:32
Ben aan het denken om toch maar een aparte mediacenter in elkaar te zetten. Echter heb ik nu een 3D Tv en wil ook 3d af gaan spelen mkv/blu-ray. Is de Core I3 530 krachtig genoeg om dit af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
kellhus schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:37:
[...]

Qua uiterlijk en functionaliteit zou ik het zo doen, zeker i.c.m. Plex. Maar ik ben het gezeur met USB/eSata schijven gewoon zat, die ik constant aan de Mini moet hangen. Ik wil gewoon een case waar ik normale 3.5" schijven in kan stoppen en welke prijs/kwaliteit gezien gewoon betere specificaties kan bieden voor dit budget.

EDIT: het high-end systeem zoals aangegeven in de BBG...De blu-ray speler en wireless keyboard hoeven van mij niet. Zou er volgens jullie een grafische kaart zijn welke compatible is met deze voeding + case, zodat er net wat meer mogelijkheden zijn om een spelletje te spelen?

Zou bijvoorbeeld deze passief gekoelde 5750 een optie zijn?
Ok, ik kom nu dus op het volgende uit, bijna conform de High-end HTPC BBG:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 18,91€ 18,91
2Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 70,13€ 140,26
1Antec Fusion Remote Zilver€ 133,50€ 133,50
1Scythe Ninja Mini Rev. B€ 29,90€ 29,90
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 4,-€ 8,-
1Intel Core i3 530€ 98,50€ 98,50
1Nexus Value 430€ 55,50€ 55,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 81,75€ 81,75
1MSI H55M-ED55€ 89,20€ 89,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 655,52

Enige zaken die anders zijn is de tweede WD hdd, de zilveren behuizing ipv zwart en de Conceptronic voor Wireless N support.

Ik heb nog zo'n 75 euro over qua budget, zou ik dat nog ergens in kunnen investeren voor betere performance, of zijn de verschillen voor dat bedrag te marginaal en steek ik dat geld beter in mijn zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 08:59
Ik heb inmiddels alle onderdelen voor m'n htpc binnen, maar nu twijfel ik nog over de remote. Ik heb een Silverstone LC20 behuizing, is het de moeite waard van een VFD module te kopen? Ik zou ook meteen voor een Harmony gaan, eigenlijk heb ik dus alleen maar een ontvanger nodig, rest de vraag met of zonder scherm.

Edit: had hier trouwens al een topic voor aangemaakt maar daar kwam nog niet meteen respons op:
VFD module voor Silverstone LC20

[ Voor 19% gewijzigd door Dnomaid op 17-08-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120448

Goedendag allemaal,

Naar eerder een nieuw topic te hebben gestart, ben ik doorverwezen naar hier. Om te beginnen heb ik niet veel kennis van de huidige onderdelen voor PC, maar wil ik mijn huidige systeem een upgrade geven. Mijn oude systeem (een AMD 64 3200+, asus avn8 sli, 2gb, 120gb harde schijf en een club 3d 7800GT) wil ik graag een upgrade geven aangezien de cooler op mijn processor is overleden en omdat ik het allemaal wat te traag vind gaan.

Mijn wensen zijn:
- vooral veel HD materiaal rechtstreeks afspelen (geen mediaplayer) op mijn Panasonic TX37G10. Aangezien ik geen receiver heb wil ik graag het beeld + geluid van de PC doorsturen naar de TV (met een HDMI kabel dus, geen DVI). Bestanden die ik graag wil afspelen zijn 1080p en dat graag zonder haperingen.
- voor de rest wordt het echt een 'school pc' en zal het veel gebruikt worden voor internet, powerpoint, word, uitpakken van grote bestanden en dat allemaal tegelijk. Gamen is niet belangrijk (lees: PS3 + Xbox 360).
- iets grotere harde schijf (500gb extra)

Ik zal zelf te denken aan:
Asus P7H55D-M EVO met een Intel Core i7 860 processor + mijn oude videokaart. Ik zag dat het moederbord een HDMI poort heeft alleen betwijfel ik of deze ook daadwerkelijk geluid meestuurt (ik lees wisselende verhalen). Als dat niet zo is zou ik dus ook een andere videokaart moeten hebben die wel HDMI heeft die tegelijk audio meestuurt (en pakt mijn TV dit dan ook?). Misschien zijn het moederbord en de processor overkill en kan ik dan beter een combinatie maken van een iets langzamere icm een nieuwe videokaart (die 100% HDMI goed heeft, radeon 5xxx serie of tegenhanger geforce). Wat is hier de verstandige beslissing?

Op mijn oude systeem gebruik ik Windows XP. Zijn er echter verschillen met Windows 7 bij het afspelen van HD films? Is het bij de upgrade de moeite waard om ook een andere OS te kiezen?

Zoals jullie ongetwijfeld hebben gezien zit ik met aardig wat vragen. Als ik niet duidelijk ben geweest of specifieker moet zijn hoor ik het graag ben benieuwd naar jullie antwoord ...

Budget: rond de 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 120448 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:34:
Ik zag dat het moederbord een HDMI poort heeft alleen betwijfel ik of deze ook daadwerkelijk geluid meestuurt (ik lees wisselende verhalen).
Dat doet hij alleen als je er een processor met ingebouwde grafische chip in prikt. En die zit niet in die Core i7 860 (in geen enkele i7 8xx en i5 7xx), wel in de dual core "Clarkdale" serie (Core i5 6xx en i3 5xx). Het is eigenlijk vrij simpel: wil je een quad core Intel, dan moet er een losse videokaart bij.

Windows 7 is zeker de moeite waard voor video, XP ondersteunt een hoop video technieken niet (DXVA2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dreamvoid schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:42:
Die setup die je hebt samengesteld haalt hooguit 100-120W max en rond de 50W in idle, dus 520W is niet een beetje overcapaciteit, het is bizar veel. De efficiency van zo'n voeding wordt bij zo'n lage belasting niet best, en dat is allemaal warmte die weer afgevoerd moet worden (fan lawaai dus). Snap ook je verhaal niet zo, het is toch juist beter om een kwalitatief goede, efficiente 200-300W voeding te nemen dan voor het zelfde geld een slechtere 520W?
Dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat je al snel op 300-400w zat. Als je het zo stelt kan ik idd beter gaan voor de 'Be quiet! Pure Power L7 300W', scheelt ook nog eens €30,-.

Bedankt voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
De case voor mijn HTPC gaat een Antec Fusion Remote worden, maar ik wil geen gebruik maken van het display i.v.m. het feit dat ik geen blauw licht wil zien als ik een film aan het kijken ben in mijn huiskamer. En volgens mij is het met de imon software niet mogelijk om het display uit te zetten zonder ook de IR receiver te disablen.

Ik ben dus op zoek naar een USB IR receiver zodat ik wel gewoon mijn Harmony kan gebruiken...Is er iemand die er één kan aanraden? Kan zo snel geen goedkoop exemplaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:13

MaDLiVe

.-Observer-.

kellhus schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:27:
De case voor mijn HTPC gaat een Antec Fusion Remote worden, maar ik wil geen gebruik maken van het display i.v.m. het feit dat ik geen blauw licht wil zien als ik een film aan het kijken ben in mijn huiskamer. En volgens mij is het met de imon software niet mogelijk om het display uit te zetten zonder ook de IR receiver te disablen.

Ik ben dus op zoek naar een USB IR receiver zodat ik wel gewoon mijn Harmony kan gebruiken...Is er iemand die er één kan aanraden? Kan zo snel geen goedkoop exemplaar vinden.
Onder windows 7 x64 kan ik het display gewoon uitzetten mbv de software :) (ook op bepaalde tijdstippen). Alleen de led's van de hdd en power krijg ik nog niet uit.

Mijn vraag; Ben opzoek naar een stille, krachtige voeding, minimaal 400watt en passief gekoeld. Kan zo snel geen hits mbv de pricewatch krijgen. De be quiets ben ik niet zo zeker van. Het liefst moet de voeding ook modulair zijn. Heb nu een picoPSU van 150watt maar wil mijn HTPC een grafische upgraden geven naar een 5770 zodat ik starcraft 2 kan spelen :P

De HTPC functioneerd ook als NAS vandaar dat hij stil moet zijn wanneer hij nagenoeg idle'ed.

[ Voor 22% gewijzigd door MaDLiVe op 18-08-2010 12:24 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Maar op het moment dat je hem softwarematig disabled, werkt je IR receiver dan nog?

Is de Nexus Value 430 niets voor je? Stil, krachtig genoeg voor wat je zoekt en modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik ga vanavond even kijken voor je, mocht ik het vergeten stuur me dan ff een dm ;) Ik zal de voeding eens bekijken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kellhus schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:27:

Dan kun je net zo goed een andere case halen. Thermaltake DH202 en Zalman HD501 zijn zonder display te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Point taken. Die Thermaltake vind ik vooral duur, maar die Zalman HD501 ziet er in zijn simpelheid best elegant uit.

Maar ik moet het geheel nog steeds met mijn Harmony One gaan besturen...Wat voor IR receiver zou jij in dat geval aanraden? En zijn er verder nog zaken waarop ik moet letten als ik over zou stappen van de Fusion Remote naar deze kast met de volgende componenten?

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 21,29€ 21,29
2Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 97,-€ 194,-
1Sony Optiarc AD-7241S Zwart€ 22,21€ 22,21
1Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB€ 114,46€ 114,46
1MSI H55M-ED55€ 87,22€ 87,22
1HIS HD 5570 Silence 1GB DDR3 PCIe€ 89,80€ 89,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 854,38

[ Voor 4% gewijzigd door kellhus op 18-08-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paar dingetjes:
Een core i3 50 is een goede cpu, maar wel erg duur. Als je toch een 5570 koopt (is een 5550 niet voldoende?) dan zou ik er een goedkopere cpu onder leggen. Athlon II X2 255 i.c.m. een goedkoper moedrbordje, bijvoorbeeld.
DVD brandertje kun je vervangen: AD7260 is de opvolger en goedkoper (heb hem net vanmiddag zelf gekocht).
Als die SSD alleen maar bootschijf is, kan hij ook kleiner: pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB
En 1,5TB schijven hebben de beste €/GB verhouding van het moment. Met twee pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB heb je 3TB voor €134. Zet ze in JBOD en het is gelijk aan een enkele schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

kellhus schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:23:
Maar op het moment dat je hem softwarematig disabled, werkt je IR receiver dan nog?

Is de Nexus Value 430 niets voor je? Stil, krachtig genoeg voor wat je zoekt en modulair.
Helaas niet modulair, iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Edmin schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:03:
Paar dingetjes:
Een core i3 50 is een goede cpu, maar wel erg duur. Als je toch een 5570 koopt (is een 5550 niet voldoende?) dan zou ik er een goedkopere cpu onder leggen. Athlon II X2 255 i.c.m. een goedkoper moedrbordje, bijvoorbeeld.
DVD brandertje kun je vervangen: AD7260 is de opvolger en goedkoper (heb hem net vanmiddag zelf gekocht).
Als die SSD alleen maar bootschijf is, kan hij ook kleiner: pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB
En 1,5TB schijven hebben de beste €/GB verhouding van het moment. Met twee pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB heb je 3TB voor €134. Zet ze in JBOD en het is gelijk aan een enkele schijf.
Bedankt voor de feedback. Ik kom dan op het volgende uit. Overigens wil ik een 5570 ipv een 5550 i.v.m. enkele games die ik op dit systeem zal spelen. Scheelt toch weer wat.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,-€ 18,-
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 4,-€ 4,-
1AMD Athlon II X2 255€ 58,87€ 58,87
1OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB€ 68,92€ 68,92
1Asrock 880GMH-USB3€ 76,20€ 76,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,98

Dit zou dan ok moeten zijn, toch?

Is er overigens een reden niet voor een Asrock H55M/USB3 te kiezen ipv de MSI H55M-ED55? Goedkoper, recenter en USB3 support.

[ Voor 3% gewijzigd door kellhus op 18-08-2010 22:16 ]

• djinn1979
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
kellhus schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:22:
[...]

Bedankt voor de feedback. Ik kom dan op het volgende uit. Overigens wil ik een 5570 ipv een 5550 i.v.m. enkele games die ik op dit systeem zal spelen. Scheelt toch weer wat.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,-€ 18,-
1AMD Athlon II X2 255€ 58,87€ 58,87
1OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB€ 68,92€ 68,92
1Asrock 880GMH-USB3€ 76,20€ 76,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,98

Is er overigens een reden niet voor een Asrock H55M/USB3 te kiezen ipv de MSI H55M-ED55? Goedkoper, recenter en USB3 support.
Had zelf ook zo'n configuratie in gedachten. Alleen de memory slots zitten dicht bij de cpu socket.

Ben benieuwd of er dus low profile geheugen nodig is, zodat de Scythe Ninja Mini Rev. B geplaatst kan worden. Of dat gewoon regulier geheugen geplaatst kan worden.

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 23:39
Ik heb het topic ook vandaag maar even doorgespit en zelf ook maar even een systeem samengesteld en ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Wat wil ik ermee:
- 1080P films afspelen
- Afspelen muziek
- koppelen op tv via HDMI en op de receiver via optisch
- Audio/video streamen vanaf synology 209

Specs:
Gigabyte GA-H55M-USB3 € 101,60
Intel Core i3 530 € 104,00
Corsair Nova Series 32GB € 85,20
MS-Tech MC-210 € 55,20
Corsair 2GB 1X2GB DDR3-1333 240PIN DIMM Memory € 43,70
Sony DDU1681S € 18,00
Totaal incl. BTW: € 407,70
kellhus schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:22:
[...]
yup :)
Had je nog RAM liggen?
Niet in jouw config, want daar past geen Athlon II op :)

Recenter is natuurlijk geen issue, usb3 support mogelijk wel, maar dat ligt aan je gebruik. Er zijn wel meer planken die goedkoper zijn, maar ik heb die MSI onder andere uitgekozen op zijn energieverbruik en opties. :)
djinn1979 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:21:
[...]

Had zelf ook zo'n configuratie in gedachten. Alleen de memory slots zitten dicht bij de cpu socket.

Ben benieuwd of er dus low profile geheugen nodig is, zodat de Scythe Ninja Mini Rev. B geplaatst kan worden. Of dat gewoon regulier geheugen geplaatst kan worden.
Ik ken geen low-profile geheugen. Er zijn wel high-end DIMMs met hoge koelers, zoals Corsair Dominator.
atomic frogger schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:59:
Ik heb het topic ook vandaag maar even doorgespit en zelf ook maar even een systeem samengesteld en ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Wat wil ik ermee:
- 1080P films afspelen
- Afspelen muziek
- koppelen op tv via HDMI en op de receiver via optisch
- Audio/video streamen vanaf synology 209

Specs:
Gigabyte GA-H55M-USB3 € 101,60
Intel Core i3 530 € 104,00
Corsair Nova Series 32GB € 85,20
MS-Tech MC-210 € 55,20
Corsair 2GB 1X2GB DDR3-1333 240PIN DIMM Memory € 43,70
Sony DDU1681S € 18,00
Totaal incl. BTW: € 407,70
Houd rekening met 24p issues van de core i cpu's, dan is er geen punt. De voeding in de kast is niet erg goed, maar het zal wel werken. Neem liever een kit van twee 1GB DIMMs, zodat je nog gebruikt maakt van je dual channel geheugencontroller. Overweeg een vervangende cpu koeler, zoals een Thermaltake X3 slim.

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 16:08
Schijnt dat de i3/i5 processoren moeite (of ze kunnen er zelfs helemaal niet mee overweg) hebben met (1080p) films met een framerate van 23.97. Let daar dus wel op. Verder leuk systeem voor een leuke prijs ;)

Edit: oeps, iets te laat :P

[ Voor 6% gewijzigd door mauricedb op 19-08-2010 21:46 ]

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 23:39
Edmin schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:33:
[...]

Houd rekening met 24p issues van de core i cpu's, dan is er geen punt. De voeding in de kast is niet erg goed, maar het zal wel werken. Neem liever een kit van twee 1GB DIMMs, zodat je nog gebruikt maakt van je dual channel geheugencontroller. Overweeg een vervangende cpu koeler, zoals een Thermaltake X3 slim.
Oke bedankt voor de snelle reactie! 24p is op te lossen met losse grafische kaart? Of een ander systeem samenstellen met AMD bijvoorbeeld?
Het 24p verhaal slingert al rond sinds de G45 en houdt in dat in die modus elke x (40?) seconden een kleine hic-up in het beeld zit. 'Ouderwets' Blu-ray content op 25p afspelen is de enige oplossing. Sommige mensen stoort dat niet, anderen zullen dan toch voor een AMD graka moeten kiezen of een GT220 voor Linux, maar die is duurder + geen DS HD.

• mauricedb
Een kort vraagje:

Zit te kijken naar de Origen S14V behuizing. Vind 'm gewoon ontzettend mooi, nu de vraag:

Als de HTPC uit of in stand-by staat, kan het display dan de tijd op dat moment tonen? Iemand (een bezitter) die mij dat kan zeggen?

Edit:

Laat maar zitten, heb er overheen gekeken op de officiële website:

- displays time, weather, news and emails in standby

[ Voor 22% gewijzigd door mauricedb op 19-08-2010 22:05 ]

• kellhus
Ik kwam dus relatief laat achter dat hele 24p verhaal, maar weet van mezelf dat ik op dat gebied nogal een pietje precies ben...Dus wil ik het risico niet lopen dat ik me er mateloos aan ga storen. Dus toch maar voor een AMD setup gegaan. De keuze qua proc zit hem in het feit dat ik ergens volgend jaar een dedicated GPU wil aanschaffen om te gamen, anders had ik voor een X2 250 gekozen.

En ik was inderdaad geheugen vergeten te selecteren Ed_L ;)

Dit wil ik morgen gaan bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 62,-€ 124,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,04€ 18,04
1AMD Athlon II X4 640€ 93,51€ 93,51
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB€ 91,99€ 91,99
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 82,50€ 82,50
1Gigabyte GA-880GMA-UD2H€ 89,04€ 89,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 747,27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25

TRaSH

koffie ?

ik heb me oog laten vallen op de Moneual MonCaso 312 of eigenlijk nog meer op de Moneual MonCaso 320,
maar wat ik me afvroeg is of daar wel een Scythe Big Shuriken in zou kunnen ?
en ik wil hem eerst uit testen met een intel i3 en kijken of ik me stoor aan de 24p issue.
en als ik me er aan stoor later een ati 5xxx kaart er in te doen.
zou dat wel passen in dit systeem ?

voorlopig ziet het systeem er zo uit dan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 99,99€ 99,99
1Moneual MonCaso 312 Slim Line Black€ 234,-€ 234,-
1Scythe Big Shuriken€ 24,-€ 24,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 82,50€ 82,50
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 84,50€ 84,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,99

dvd-speler heb ik zelf nog en anders komt er later een blu-ray in misschien.
de Nexus voeding heb ik gekozen omdat hij net een stuk minder diep is dan een be-quiet 300/350.

uit eindelijk wil ik hem bedienen met me logitech A.B.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:26:
ik heb me oog laten vallen op de Moneual MonCaso 312 of eigenlijk nog meer op de Moneual MonCaso 320,
maar wat ik me afvroeg is of daar wel een Scythe Big Shuriken in zou kunnen ?
De site van Moneual is niet geweldig duidelijk, maar deze foto vond ik van de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.moneual.eu/upload_data/editor/1269616468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25

TRaSH

koffie ?

als ik zo zou kijken zou ik zeggen nee het past niet,
maar is die Scythe Big Shuriken niet lager ? dan de stock AMD koelblok en fan ?

had ook gelezen dat het raadzaam kan wezen om in deze kast 2 - 40mm fans te plaatsen.
zat te denken aan de Scythe Mini Kaze of de noiseblocker XM1 40MM.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:57:
als ik zo zou kijken zou ik zeggen nee het past niet,
maar is die Scythe Big Shuriken niet lager ? dan de stock AMD koelblok en fan ?
Omdat ik een goed Google-bui heb. :P

http://www.silentpcreview.com/amd-phenom-coolers
code:
1
2
3
4
Heatsink         AMD Phenom II AM2+ stock cooler      AMD Phenom II AM3 stock cooler 

Dimensions     108 x 92 x 62 mm                               92 x 91 x 62 mm 
(L x W x H)

en de Scythe:
code:
1
2
3
Dimensions:
125x135x58 mm / 4.92x5.31x2.28 in (Overall)
120x120x12 mm / 4.72x4.72x0.47 in (Fan)

Je komst dus uiteindelijk wel in de knoop met die SATA connector, maar aan de andere kant zou je met een Big Shuriken weer ruimte genoeg hebben om een platte SATA connector te nemen ipv een haakse.

[ Voor 24% gewijzigd door Edmin op 20-08-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik heb onderstaande setup aangeschaft en alles draait nu. Met mn nieuwe tv en nieuwe speakers echt een super set. Ik nam een risico met het nemen van de anysee want ik hoorde ook wel wat mindere geluiden. Op zich werkt het goed, ik heb nog wel af en toe blokjes in het beeld en de HD zenders doen het niet. Bij HD laat hij "of alleen het beeld zien", of "het beeld en het geluid hakkelend waarna het beeld vastloopt". Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en de shark007 codecs. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Het enige wat ik kan bedenken is het ontbreken van een aparte videokaart. Ik weet dat dit geen topic is voor dit soort problemen maar aangezien anderen ook een dergelijk systeem kunnen aanschaffen leek het mij verstandig om deze ervaring hier te delen en eventueel op te lossen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 149,-€ 149,-
2Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 71,-€ 142,-
1Antec Fusion Remote Zwart€ 130,-€ 130,-
1Silverstone LC17€ 92,90€ 92,90
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 72,-€ 72,-
1Logitech Harmony 900€ 211,-€ 211,-
1Onkyo TX-SR508 Zwart€ 299,-€ 299,-
1Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router€ 69,90€ 69,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 81,39€ 81,39
1MSI H55M-ED55€ 87,30€ 87,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.520,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Welke software gebruik je dan ism de Anysee, heb 'm zelf namelijk ook (WMC in Windows 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ook wmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362004

wil eigenlijk alles kunnen afspelen en "gewoon" internetten. Ga hem dus niet als PVR gebruiken maar wil wel sporadisch via mijn externe SD kabelontvanger (HUMAX IR-FOX C) opnemen via een videograbber.

heb 2 systeempjes in gedachten.geen dvd/bd speler nodig en draadloos toestenbord heb ik al. enige verschil in beiden is processor en mobo.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 62,-€ 62,-
1Nox Live 2€ 113,99€ 113,99
1AMD Athlon II X2 250€ 54,62€ 54,62
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,90€ 37,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 42,20€ 42,20
1Asrock 880GMH-USB3€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 396,21

#ProductPrijsSubtotaal
1Nox Live 2€ 113,99€ 113,99
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,90€ 37,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 42,20€ 42,20
1Asrock H55M/USB3€ 79,78€ 79,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 442,37

Heb nu een paar vragen
1: Is de I3 variant het prijsverschil waard ? begrijp uit de discussies dat de I3 op dit moment de beste is in dit segment.
2: kan ik beter 1x2GB geheurgen nemen of 2x 1GB of maakt niets uit.
3 : Een AMD met de Athlon II X3 445 ipv de X 250 is sneller en komt in de buurt van de I3,maar kan ik dan niet beter meteen voor de intel gaan ?
4: De harddisk van 1.5 TB is gezien het prijsverschil met de 1TB uitvoering een kleine meerprijs of kan ik beter een (nog ? ) stillere harddisk nemen
5 : Misschien zijn beide systemen overkill voor wat nodig is en kan ik volstaan met een ION2 systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 21:22
Hier ook de wens om een mediasysteem te hebben wat films kan opnemen en afspelen.
De omgeving waarin het mediasysteem zou moeten draaien is als volgt:
  • Philips 32PFL9604 televisie
  • WRT54GL router voor het draadloze netwerk
  • Imac
  • Provider is Caiway
Op de televisie worden de meeste zenders in HD bekeken via digitale televisie van Caiway.
De coax kabel is momenteel direct aangesloten op de televisie zonder kastje ertussen.

De belangrijkste eisen waaraan het mediasysteem/HTPC moet voldoen zijn
- TV opnemen en kijken tegelijkertijd
- Liedjes vanuit iTunes op de mac op de versterker af laten spelen
- Niet te duur, dus geen 1000 euro HTPC
- Opslagruimte die als backup wordt gebruikt voor de Mac.

Nu zijn er 2 mogelijkheden om dit te realiseren, een HTPC waarin alles zit of meerdere losse systemen. De losse systemen zouden dan bestaan uit een externe harde schijf voor de backups, een DVD/HD recorder voor het opnemen en Apple Express voor het streamen van muziek naar de versterker.
Ik heb een HTPC samengesteld aan de hand van dit topic en de BBG die aan de eisen voldoet om deze te vergelijken met de losse systemen.

#ProductPrijsSubtotaal
2Anysee E30C Plus€ 146,99€ 293,98
1Conceptronic CBT2NANO€ 6,09€ 6,09
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 37,80€ 37,80
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 72,95€ 72,95
1MSI 870A-G54€ 81,53€ 81,53
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 74,57€ 74,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 901,04

#ProductPrijsSubtotaal
1Apple Airport Express Basisstation€ 77,-€ 77,-
1Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart€ 77,-€ 77,-
1Panasonic DMR-EH695EG Zwart€ 335,-€ 335,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,-

De HTPC zou eventueel nog wat goedkoper kunnen door maar 2gb geheugen te nemen en de tweede Anysee kaart weg te laten. Vooral de Anysee kaarten drijven de prijs omhoog, maar naar ik begrijp zijn er 2 nodig om tegelijk verschillende zenders op te kunnen nemen en te bekijken. Misschien dat in het geval van de HTPC die eis maar even moet komen te vervallen.
Waaraan de HTPC wel zou moeten voldoen verder is:
  • Redelijk stil
  • Mooie behuizing (iig geen lelijk plastic ding)
  • Voldoende opslagruimte
  • Hd materiaal kunnen afspelen
  • Er hoeft geen blueray speler in
  • Er zullen geen games op worden gespeeld, enkel wat surfen op internet
Voordeel van de HTPC ten opzichte van losse systemen is:
- Maar 1 kastje
- Men kan films downloaden en deze op de tv bekijken
- HTPC is benaderbaar in netwerk, HD-recorder niet?
Het enige nadeel zou zijn dat de HTPC zo'n 200 tot 350 euro duurder is.

Wat lijkt jullie nu de beste oplossing qua systemen en hoe ziet een HTPC eruit die aan de bovenstaande eisen voldoet en niet al te veel kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 18:00
Dag allen,

Ik ben momenteel ook bezig met een HTPC, ik zag al dat er een nieuw advies aan gaat komen. Daarom heb ik ook twee HTPC wensenlijstjes gemaakt.

De HTPC moet:
- Slle video content die momenteel beschikbaar is (dus ook blue ray 1080p)
- Internet
- TV kijken via digitenne NED 1,2,3 en omroep Brabant (vandaar de conceptronic)
- Spellen spelen (geen nieuwste zware games)
- DVD's en blueray disks kunnen afspelen (DVD in ieder geval regio vrij en blueray weet ik niet precies hoe dat zit)
- Muziek afspelen, via display de titel kunnen zien, niet dat de TV continue aan moet staan
- Kunnen aansluiten op mijn versterker

Optie1:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic USB 2.0 Digital TV Receiver€ 16,77€ 16,77
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 99,-€ 99,-
1Thermaltake DH202€ 165,53€ 165,53
1Scythe Kama Flow 2 80mm - 1400RPM, 80mm€ 6,90€ 6,90
1LG BH10LS30€ 109,-€ 109,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 44,51€ 44,51
1MSI 870A-G54€ 81,53€ 81,53
1Club3D HD5550 Noiseless Edition€ 67,08€ 67,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,44

Optie2:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic USB 2.0 Digital TV Receiver€ 16,77€ 16,77
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 99,-€ 99,-
1LG BH10LS30€ 109,-€ 109,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 44,51€ 44,51
1MSI H55M-ED55€ 87,30€ 87,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,48

Welke optie vinden jullie de beste, nog andere opmerkingen waar ik op moet letten?
- Waarom is de switch gemaakt naar de nieuwe kast? Ik las dat het nog niet helemaal met de fans klopte.

Groet,

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Ha allen,

Ik heb zeer vergelijkbare plannen als Kellhus, ben ook al flink wat aan het lezen en informeren geweeest, en wil ook een Antec Fusion Remote gaan volbouwen met leuke dingen :D

Mijn eisen verschillen iets van Kellhus geloof ik:
-ik wil een echt zo stil mogelijke PC
-het moet vooral een erg snelle multitaskende machine zijn
-ik wil er ook nog wel 's een spel op kunnen doen, hoeft echt geen Crysis op mega-resoluties, maar ik wil Starcraft II en diablo III wel beseffen, en als het even kan niet op de ALLERlaagste resolutie.

Hier mijn samenraapsel:
#ProductPrijsSubtotaal
1M-Audio Audiophile 2496€ 74,-€ 74,-
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 36,93€ 36,93
1Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 53,-€ 53,-
1Scythe Samurai ZZ€ 19,90€ 19,90
2Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 6,50€ 13,-
1Intel Core i5 750€ 172,-€ 172,-
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 53,49€ 53,49
1Antec Earthwatts EA-430D Green€ 56,13€ 56,13
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 188,85€ 188,85
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 72,95€ 72,95
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 84,50€ 84,50
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 74,62€ 74,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.032,87

Ik zal mijn redenering zo kort mogelijk geven per onderdeel en dan hoop ik dat een van jullie (loert naar Ed) er iets slims over te zeggen heeft ;-)

M-audio Audiophile 2496: die wil ik gebruiken om analoge signalen van mijn digitale piano mee op te nemen. Ik vermoed niet dat er een goed alternatief is.

Linksys: met dank aan Ed: ik las eerder in dit topic dat ik een laptopding had uitgezocht! ;-)
(overigens is dat dan wel het 2e en laatste PCI slot)

Samsung: 5400rpm vanwege lage warmteproductie.

Antec kast. Vooral vanwege de volumeknop en omdat ze er op silentpcreview zo gek op zijn.

Scythe Samurai ZZ: kreeg ik daar aangeraden ipv die mini ninja. Any thoughts?? Er zit een koeler al op die Scythe.

2x Scyhe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm. Deze zijn bedoeld om de Tricool case fans van Antec te vervangen: die maken teveel lawaai. Zijn dit degelijke (en duurzame) dingen? Ik wil gewoon 2 hele goeie stille 12mm fans en t moet niet mee zijn dan een paar tientjes ;D

Intel Core i5 750, Waarschijnlijk overkill voor wat ik ermee doe. Ik had eerst een phenom 945 in gedachten: en heb uiteindelijk de stap naar intel gemaakt vanwege 1 reden: thermal dinges: de i5 zit op 80dinges, en die phenoms op 130 dinges. Meer hitte = meer lawaaige fans nodig. Vandaar.

Lite-on bluray dvd combo. Als hij het maar doet, als hij maar stil is, en niet kapot gaat. Ik wil absoluut geen luidkeels gezoem en gebrul en getril als ik 's een cd-tje luister (en dat doe ik best vaak). Ik weet niet of dit goed is.

Antec Earthwatts 430. Kreeg ik aangeraden op een andere website. "The fan is on the back which I think is better for the 2480 case since the PSU is in it's own compartment." Als hij maar geen lawaai maakt... Hij heeft wel Sleeve Bearing, en daarvan hoor ik weer dat 't minder lang meegaat? (hier op tweakers)...
EDIT: Okay ik heb net specs van deze vergeleken met Nexus Value 430: en de Nexus wint het absoluut. Op 430 watt gaat de Earthwatts naar de 43 DB, en de Nexus blijft....op 19db... dat is dus heel erg duidelijk. Wederom ook sleeve bearing...en hij wordt dan wel 55 celcius. Gaat dat goed in die Fusion Remote?

Intel Postville 80GB SSD: Ja, dat wil ik wel even checken, en 80GB is wel minimium voor OS vind ik. Beter alternatief voor deze prijs?

Geill reepjes: 1 reepje van 4GB. Dan kan ik er later nog 's 4GB bijstoppen. Ik meen me te herinnern dat de Mini scythe ninja 2 ramsloten blocked. Weet niet of de Samurai ZZ dat ook doet (hoe kom ik daar nou achter), maar dual channel schijnt toch amper sneller te zijn.

Gygabyte: jemig ik weet zo weinig van moederborden. Hier kon een 1156 socket cpu in. Daarnaast was het niet een hele dure, ik weet dat het merk al lang bestaat, en ik zag allemaal groene sterretjes van goeie reviews en '196 gebruikes willen dit product'. Edit: wel verdorie: dit ding heeft dan weer geen USB 3.0...

Asus EAH5570 silent passief gekoelde GPU. Lijkt me een mooi ding, en hij is passief: geen geluid. Of dat netto slim is (de warmte moet toch ergens heen) weet ik niet. Maar ik doe vnl officewerk en dan is hij natuurlijk wel ECHT stil ;-) Ook leek het me een goed evenwicht gezien mijn wensen: niet een echte gamer meer, maar wel beetje loeren naar niet al te veeleisende spellen af en toe op 1280-1024 medium (blizzard games, mmorpgs, sacred 2, titan quest, volgens mij moet dat allemaal wel speelbaar zijn).

Met name twijfel ik nu over de koelers en de fans!
Is het een beetje goed afgestemd zo?
En ik heb nou gelijk mijn 2 pci sloten vol he.. kan dat anders??

alvast bedankt voor 't meedenken!
ik zal in de tussentijd de Decibel waarden van elke component 's op een rij zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Znorkus op 27-08-2010 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:17
Znorkus schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:52:
Intel Core i5 750, Waarschijnlijk overkill voor wat ik ermee doe. Ik had eerst een phenom 945 in gedachten: en heb uiteindelijk de stap naar intel gemaakt vanwege 1 reden: thermal dinges: de i5 zit op 80dinges, en die phenoms op 130 dinges. Meer hitte = meer lawaaige fans nodig. Vandaar.
Als je met 'dinges' de TDP bedoelt, de TDP van AMD en van Intel worden op verschillende manieren gemeten. Bij AMD is de TDP het vermogen wat de CPU maximaal opneemt en bij Intel is het meer een gemiddelde.

Aangezien je beide CPU's waarschijnlijk nauwelijks maximaal zult belasten kun je beter praktijk tests opzoeken IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17

artificial_sun

Mazda Rx7

Edmin schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:29:
[...]

Ik ken geen low-profile geheugen. Er zijn wel high-end DIMMs met hoge koelers, zoals Corsair Dominator.
Ik ken toevallig wel low profile geheugen. dus voor de mensen die het nodig hebben.
Kingston KVR800D2N6K2/4G
http://www.valueram.com/datasheets/KVR800D2N6K2_4G.pdf

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
My-life schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Als je met 'dinges' de TDP bedoelt, de TDP van AMD en van Intel worden op verschillende manieren gemeten. Bij AMD is de TDP het vermogen wat de CPU maximaal opneemt en bij Intel is het meer een gemiddelde.

Aangezien je beide CPU's waarschijnlijk nauwelijks maximaal zult belasten kun je beter praktijk tests opzoeken IMHO.
Bedankt voor de reactie, ja, ik bedoelde inderdaad thermal design power.
Die i5-750 is op 45nm gebakken (daar ging ik dan maar naar kijken) maar een amd uit dezelfde prijsklasse, de Phenom II X6 1055T is dat ook en word gezegd stil te zijn:

Van guruht.com:
"The new (was in 2009) six-core processors not only have a fair TDP (peak Wattage at 125W) but overall much better power management thanks to the fact that hardware C1E is implemented in the CPU, allowing the processor to throttle up and down real fast core independently. And that makes it an interesting change as it does allow for faster switching of power states, making it more efficient whilst consuming less power and heat.
So as a side effect these processors run cool, very cool. "

En hij gaat 20% harder dan de i5-750....voor bijna 'tzelfde geld.
Een andere optie is hier prijswinst pakken door met 50 euro (toch niet niks) te zakken naar de AMD Phenom II X4 955 Black Edition. Die presteert bijna even goed als de i5-750. Maargoed, dan lees ik op silentpcreview weer dat de Lynnfields (i5-750 hoort daarbij dacht ik) weer veel handiger met energie omgaan. Maar hoe dat zich weer vertaald in hitte? argh.

[ Voor 58% gewijzigd door Znorkus op 27-08-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:17
Wil je perse een Phenom, want ik denk dat je ook prima afkunt met een Athlon met minder cores welke minder hitte produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Simpele vraag: heeft iemand ervaring met kleine htpc kasten zoals de silverstone GD05? Ik heb een aantal weken terug een htpc gebouwd mbv een Silverstone LC17 en hoopte dat ik deze in mijn nieuwe meubel kwijt kon maar helaas is het meubel wat kleiner dan ik had verwacht. Nu ben ik op zoek naar een kleine kast van +/- 30cm diep. De GD05 is 32,5 cm diep, dat is prima. Ik vraag me alleen af of mijn systeem hierin past. SilverStone heeft een speciale koeler die de reviewervan dit systeem ook gebruikt en dat gaat prima. Ik wil alleen geen nieuwe koeler als dat niet nodig is. Ik baal er al van dat ik een nieuwe kast nodig heb. Mocht iemand mijn kast trouwens over willen nemen dan kan je me pm'en.

#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 71,-€ 142,-
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 80,65€ 80,65
1MSI H55M-ED55€ 87,38€ 87,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1,

[ Voor 11% gewijzigd door michielvz op 27-08-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Bartje
  • Laatst online: 06-05 13:45
Dat gaat wel passen in die GD05; ik heb dezelfde inhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Heb je ook een kleine kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
My-life schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:55:
Wil je perse een Phenom, want ik denk dat je ook prima afkunt met een Athlon met minder cores welke minder hitte produceren.
Ja, eigenlijk wel minstens het niveau van een dergelijke phenom. Ben het met je eens dat ik het nu met minder ook zou redden, maar ik vind het CPU-wise wel fijn om wat speelruimte te hebben. Aan de andere kant betreft die speelruimte wellicht vooral games: en dan is die 5570 misschien veel eerder de bottleneck. Kan jij dat inschatten?

Voor mobo ben ik overigens uitgekomen op de
pricewatch: Asrock 890GM PRO3

USB 3.0, SATA 600 (voor nog een SSD over twee jaar, die zijn dan vast wel SATA600), en, belangrijk ook: twee PCI sloten (voor die geluidskaart en die wireless lankaart). Het is het enige usb3.0/sata600 met 2 pci sloten.
Andere optie voor draadloos lan (gewoon internet van de speedtouch router) zou een USB-dingetje inprikken zijn aan de achterkant... is dat een goeie optie? Kan ik ook voor een gigabyte of Asus mobo gaan...

thx maar weer voor 't meedenken!

[ Voor 32% gewijzigd door Znorkus op 27-08-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Bartje
  • Laatst online: 06-05 13:45
Ik heb een Grandia GD05 waar die componenten prima in passen.
Wel vond ik de Silverstone fans iets teveel geluid produceren en heb ik ze vervangen door Noctua fans.
Nu is ie fluisterstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Znorkus schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:59:
[...]

Ja, eigenlijk wel minstens het niveau van een dergelijke phenom. Ben het met je eens dat ik het nu met minder ook zou redden, maar ik vind het CPU-wise wel fijn om wat speelruimte te hebben. Aan de andere kant betreft die speelruimte wellicht vooral games: en dan is die 5570 misschien veel eerder de bottleneck. Kan jij dat inschatten?
Dan ben je beter af met een Athlon II X3/X4 i.c.m. een HD5750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Edmin schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:30:
[...]

Dan ben je beter af met een Athlon II X3/X4 i.c.m. een HD5750.
Dankjewel Ed, klinkt goed en is wellicht meer in verhouding. 5750 is nog passief verkrijgbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dat is wat ik gedaan heb. Een X4 640 om er later nog een 5750 met passieve koeling bij te zetten.

Overigens zou een 40gb postville ook afdoende zijn voor je OS? of ga je massa's apps installeren op je htpc? Zelf zit ik op zo'n 16gb voor W7, wat me nog dik 20gb geeft voor must have apps. Maar goed, als het budget daar is, waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oPetero
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Beste tweakers,

Misschien inmiddels een beetje laat om op dit topic in te haken, maar ik heb een aantal brandende vragen;

Voor mijn beginnende "kunst" praktijk heb ik een aantal HTPC's nodig, maar gezien de hoeveelheid en het wellicht onconventionele gebruik ervan leek het mij verstandig eerst wat advies/tips van jullie collectieve kennis in te winnen.

De set-up is alsvolgt;

Ik heb een aantal video's die dmv beamers op schermen worden geprojecteerd. Gezien pixels en beeldverhoudingen, moeten dit helaas beamers zijn. Op elke HTPC hoeft maar 1 film te staan, maar moet wel 8u per dag aan kunnen staan zonder haperen. De content is niet enorm (max 2GB per project) maar wel in jpg2000 codec (dus maar 3 minuten). Dit is voor de kleurtjes het beste gebleken... Zorgt daarentegen voor de nodige playback moeilijkheden. Formaat is dus ongeveer 720p, maar beeldverhoudingen zijn afwijkend.

1-weet iemand of de budget HTPC zoals in de BBG staat omschreven .mov in jpg2000 kan afspelen? of is hiervoor een videokaartje gewenst?

2-kan ik nog ergens op bezuiningen, behalve de HDD misschien, ik gebruik ze dus maar voor 1 film per HTPC? Ik heb er namelijk +/- 10 nodig en ik ben een arme stakker.

nog 1 afwijkende opstelling;

3-een HTPC voor een videomuur; is dit mogelijk?

Ik heb nu een home pctje met middelmatige specs (even niet helemaal bij de hand, C2D, 2 jaar oude ATI, Dell) die hapert als een malle. Ik gebruik VLC (videowall-filter) om een 2048px brede content (wederom .mov op jpg 2000) te splitten in 2x 1024px breed, over twee beamers.

4-kan deze HTPC dit aan? past er een matrox kaartje (parhelia) in (voor de DVI'tjes), en helpt dat?

Zoals wellicht gebreken ben ik niet zo thuis in de HTPC's en is dan ook alle hulp gewenst!

nb; films hebben geen geluid

groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
kellhus schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:48:
Dat is wat ik gedaan heb. Een X4 640 om er later nog een 5750 met passieve koeling bij te zetten.

Overigens zou een 40gb postville ook afdoende zijn voor je OS? of ga je massa's apps installeren op je htpc? Zelf zit ik op zo'n 16gb voor W7, wat me nog dik 20gb geeft voor must have apps. Maar goed, als het budget daar is, waarom niet.
40 GB genoeg... Tsja het is de moeite waard qua prijs, maar 40GB lijkt me zo weinig. Mijn C schijf van mjin laptop, daar staat na 3 jaar 46 GB op, en daar zit nog geen 10GB aan games bij.

Maargoed hmm ik zou het idd nog 's kunnen bekijken. Wieweet bespaart dat me 100 euro... 's ff kijken hoever ik kom met opschonen :D
thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyx
  • Laatst online: 05-05 09:02
Dag allen,

Ik ben van plan een HTPC te gaan bouwen en wilde de BBG afwachten van 1 september. Mijn budget is 400/450 euro (excl. media board). Ik vind het jammer dat voor de (voorgestelde) budget systemen wordt gekozen voor de kleinere casings. Ik hoop dat een budget systeem kan worden samengesteld met een grotere casing (bijv. de Antec van de vorige BBG of de NOX live 2).

Ik overweeg nu het budget systeem van de vorige BBG te gaan bouwen. Is dit af te raden vanwege nieuwere ontwikkelingen?

Uiteindelijk zou ik een systeem willen waar ik een tijd mee vooruit kan. Ik wil hem gaan gebruiken om HD films mee te downloaden en te bekijken, mijn versterker op aan te sluiten (Denon), Blue Rays en DVD's te bekijken en muziek van af te spelen. Tevens zou ik in de toekomst een poging willen wagen om er een Digitale Ontvanger voor digitenne in te bouwen (als dit al bestaat). Hoe sneller, energie zuniger en stiller hoe beter. Des te meer opslag capaciteit, des te beter (wellicht beginnen met 1,5 TB schijf en over een paar maanden er nog een bij). Wil hem namelijk ook gebruiken als NAS. Ik zal er Windows 7 op instaleren in combinatie met XBMC en itunes.

Dit is de BBG van Mei en vroeg me af of er betere verbeteringen per item zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 48,94€ 48,94
1Antec MicroFusion Remote 350€ 83,66€ 83,66
1Asrock M3A785GMH/128M€ 63,78€ 63,78
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 48,-€ 48,-
1Samsung SH-B083L€ 75,40€ 75,40
1Western Digital Caviar Green WD15EARS€ 86,-€ 86,-

Als ik zelf wil zoeken naar een geschikt moederbord, dien ik dan te zoeken naar een mATX? Passen deze dan altijd in bijvoorbeeld een NOX live 2 kast?

Graag jullie advies. Bij voorbaat mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oPetero schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:54:
Ik heb een aantal video's die dmv beamers op schermen worden geprojecteerd. Gezien pixels en beeldverhoudingen, moeten dit helaas beamers zijn. Op elke HTPC hoeft maar 1 film te staan, maar moet wel 8u per dag aan kunnen staan zonder haperen. De content is niet enorm (max 2GB per project) maar wel in jpg2000 codec (dus maar 3 minuten). Dit is voor de kleurtjes het beste gebleken... Zorgt daarentegen voor de nodige playback moeilijkheden. Formaat is dus ongeveer 720p, maar beeldverhoudingen zijn afwijkend.

1-weet iemand of de budget HTPC zoals in de BBG staat omschreven .mov in jpg2000 kan afspelen? of is hiervoor een videokaartje gewenst?
Ik heb niet veel kaas gegeten van die codec, maar je kunt nu al eenvoudig testen wat de load op je systeem is bij afspelen. Het zou mooi zijn als je dat door de gpu zou kunnen laten afhandelen, want dat kun je een klein en zuinig Atom+ION systeempje pakken.
2-kan ik nog ergens op bezuiningen, behalve de HDD misschien, ik gebruik ze dus maar voor 1 film per HTPC? Ik heb er namelijk +/- 10 nodig en ik ben een arme stakker.
Als je het toch ergens verstopt, kun je ook een eenvoudiger kastje nemen.
nog 1 afwijkende opstelling;

3-een HTPC voor een videomuur; is dit mogelijk?
Natuurlijk
Ik heb nu een home pctje met middelmatige specs (even niet helemaal bij de hand, C2D, 2 jaar oude ATI, Dell) die hapert als een malle. Ik gebruik VLC (videowall-filter) om een 2048px brede content (wederom .mov op jpg 2000) te splitten in 2x 1024px breed, over twee beamers.

4-kan deze HTPC dit aan? past er een matrox kaartje (parhelia) in (voor de DVI'tjes), en helpt dat?
Ook hier geldt: zoek naar een oplossing die je hardwareversnelling geeft op je gpu. Dat wordt dus en software-oplossing. Zet je projecten om in een codec die over de gpu kan worden afgespeeld en gebruik daarbij een player die gpu acceleratie ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oPetero
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Ed_L bedankt voor je reactie. Het volgende snap ik nog niet helemaal (een beetje offtopic, sorry);

quote;
Ook hier geldt: zoek naar een oplossing die je hardwareversnelling geeft op je gpu. Dat wordt dus en software-oplossing. Zet je projecten om in een codec die over de gpu kan worden afgespeeld en gebruik daarbij een player die gpu acceleratie ondersteunt.

Ik kan in VLC wel de output module veranderen naar opengl, bereik ik daar het gewenste resultaat mee? En zou de GPU van de Asrock hier stevig genoeg voor, of moet ik dan toch een kaartje nemen?

quote;
Ik heb niet veel kaas gegeten van die codec, maar je kunt nu al eenvoudig testen wat de load op je systeem is bij afspelen. Het zou mooi zijn als je dat door de gpu zou kunnen laten afhandelen, want dat kun je een klein en zuinig Atom+ION systeempje pakken

Zoals je hier ook voorstelt, wat is een goede graadmeter voor wat de budget HTPC aan kan, in vergelijking met de load op mijn eigen systeem?

En weet iemand nog iets meer over die jpg2000 codec, en de compatibiliteit met de budget HTPC?

IIG, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Aangezien mijn PC een beetje ongebruikt in de computerkamer staat, had ik bedacht dat ik de hardware ervan in een HTPC behuizing wilde ombouwen, zodat ik hem aan mijn TV kan hangen. Ik heb nu een HDX-1000 staan, maar ben niet helemaal tevreden over de prestaties. Ik kon in eerste instantie niet echt een kast vinden van onder de 100 euro waar in ik mijn PC kwijt kon èn die ook nog eens een IR oog heeft om met mijn Harmony 555 samen te werken. Inmiddels zag ik dat de MC380 ook een ATX-mobo aan kan, maar ik heb al min of meer het mobo etc. "verkocht" aan m'n pa :-P

Zo in de loop van de tijd heb ik de volgende hardware bij elkaar gezocht die dus uiteindelijk het hart en de kast van mijn pc moet vervangen. De HD's en dvd-drive zullen uit mijn PC komen, een wireless tobo en muis heb ik ook al, wat voorlopig prima zal moeten zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC380€ 61,10€ 61,10
1AMD Athlon II X2 240E€ 66,22€ 66,22
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 42,-€ 42,-
1Asus M4A785T-M€ 69,85€ 69,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,17

Dit alles zal aangesloten worden via HDMI en SP/DIF op mijn TV (Samsung 37"LCD) en home-cinema setje (Samsung HT-BD1250)

Ik twijfel nog een beetje over de kast (misschien toch een antec fusion remote? is wel een heel stuk duurder.) en of ik er misschien een silent GPU in zal zetten of niet voor betere video weergave of niet. Gamen verwacht ik niet op het systeem te gaan doen om eerlijk te zijn. Iemand nog tips voor de kast en/of wel of geen GPU? En ben ik niets vergeten?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Laatst online: 23-04 08:00
Beste tweakers,

Ik ga ook een HTPC samenstellen en zou jullie advies/aanbevelingen zeer waarderen. Ik heb dit topic met veel interesse doorgelezen en veel waardevolle tips gezien.

Ik heb gisteren een goede deal kunnen doen met een Origen AE S16T (dus de touchscreen versie) kast.

De apparatuur waar ik de HTPC mee ga gebruiken;
-Pioneer KRP-500A plasma-tv,
-Yamaha DSP-Z7 receiver.

Redelijk mooie apparatuur waarbij de HTPC niet mag onderdoen (lees goede geluids- en video kwaliteit).
De HTPC wordt de vervanger van mijn PS3 die ik tot dusver voor blu-ray, SACD en wat video clips weergave gebruikte. Ik vind de PS3 toch te beperkt met de mediaserver capaciteiten, ook vanwege de FAT32 limitatie. Ik ben bang dat een mediaplayer á la Popcorn Hour C200 uiteindelijk ook te beperkt is dus zou ik een high-end HTPC willen samenstellen, waarbij ik veel meer keuze in software heb en onderdelen eventueel nog kan upgraden naar gelang de techniek vordert.

De HTPC komt bovenop een dressoir te staan, dus volop koele lucht rondom maar daardoor mag het systeem weer niet te luidruchtig zijn (wat de PS3 dus wel was, ook een reden waarom hij weg gaat).

Mijn verwachtingen:
-goede audio/video kwaliteit,
-goede blu-ray en SACD weergave,
-redelijk stil (ik zit ong 5 mtr van het systeem, dus alles passief hoeft niet),
-Audio & Video via HDMI naar de Z7,
-Misschien af en toe een game spelen (FPS zoals Modern Warfare 2 lijkt me wel eens leuk, incidenteel)
-ong. 2 TB opslagcapaciteit

Mijn budget voor de resterende onderdelen is ongeveer €700. Ex. software, ik heb al een legitieme versie van Windows 7 Professional 64-bit liggen.

Ik wil het systeem dus gebruiken voor Blu-ray, SACD, audio (Mp3 etc.), af en toe een game, XMBC, internet. Ik heb een UTP kabel liggen, wireless lan hoeft niet.

Ik heb met interesse de high-end HTPC bekeken van de mei BBG. Ik vroeg me alleen af of een core i5 misschien meerwaarde heeft (ivm. gaming?). Of is een core i3 mans zat voor de relatief lichte taken van een HTPC?
Het systeem dient 2 schermen simultaan aan te sturen (de full-HD plasma en het ingebouwde touch screen van de Origen). Ik denk dat dat te veel gevraagd is van de ingebouwde GPU in de core i3 530? Zeker als ik af en toe wil gamen. Is een HD 5750 een betere keuze? Kan deze ook audio via HDMI streamen?

Is een losse audio kaart aan te bevelen i.v.m. geluidskwaliteit? Of zijn de op het moederbord geïntegreerde audio controllers voldoende?

Misschien een noob-vraag: speelt een moderne blu-ray speler ook SACD af? Ik kan het in de specificaties van diverse spelers niet vinden...

Verder wordt in de BBG de Enermax Aurora Micro Wireless aangeraden. Ik overweeg misschien de Logitech dinovo mini (mede vanwege de ingebouwde accu & formaat). Kan iemand deze aanbevelen? Of is de Enermax ook een goede keuze?

Veel vragen maar ieder antwoord wordt zeer gewaardeerd. Alvast bedankt!!!

Vriendelijke groet,

Louis

[ Voor 1% gewijzigd door JUST_me op 29-08-2010 17:47 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Weet iemand een stille 430 watt modulaire voeding. Ik ga nml voor de GD05, een kleine kast waar ik niet veel kabels in kwijt kan.

Psycho Bartje; welke Noctua fans heb je voor je GD05?

[ Voor 18% gewijzigd door michielvz op 29-08-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lmijnen schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:39:
Ik heb met interesse de high-end HTPC bekeken van de mei BBG. Ik vroeg me alleen af of een core i5 misschien meerwaarde heeft (ivm. gaming?).
Nee, de bottleneck ligt bij je videokaart.
Of is een core i3 mans zat voor de relatief lichte taken van een HTPC?
Zat, maar....
Het systeem dient 2 schermen simultaan aan te sturen (de full-HD plasma en het ingebouwde touch screen van de Origen). Ik denk dat dat te veel gevraagd is van de ingebouwde GPU in de core i3 530? Zeker als ik af en toe wil gamen.
Geintegreerde gpu's zijn sowieso niet geschikt voor gaming.
Is een HD 5750 een betere keuze? Kan deze ook audio via HDMI streamen?
Ja en ja.
Is een losse audio kaart aan te bevelen i.v.m. geluidskwaliteit? Of zijn de op het moederbord geïntegreerde audio controllers voldoende?
Als je de gpu audio laat streamen naar je AVR, waarom zou je dan nog een audiokaart willen?
Misschien een noob-vraag: speelt een moderne blu-ray speler ook SACD af? Ik kan het in de specificaties van diverse spelers niet vinden...
Er zijn wel enkele stand-alone BR-spelers die het kunnen vziw, maar op de pc kan dat niet.
Verder wordt in de BBG de Enermax Aurora Micro Wireless aangeraden. Ik overweeg misschien de Logitech dinovo mini (mede vanwege de ingebouwde accu & formaat). Kan iemand deze aanbevelen?
Is een leuk apparaatje. Aan te raden als je verwacht niet heel veel te typen.
Of is de Enermax ook een goede keuze?
Zou ik hem in de BBG hebben gezet als dat niet zo was? ;)

Moet die Origen wel of niet meegenomen worden in je voorstel 'van €700?
Wil je storage op je htpc doen, of heb je een server/nas?

[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 29-08-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192336

Beste Tweakers,

Ook ik ben op zoek naar een nieuw pc'tje voor het afspelen van filmpjes en het kijken van tv sinds onze huidige pc het heeft begeven. Gezien de plannen om over te stappen van een beeldbuis naar een (Full-)HD tv wil ik graag de mogelijkheid hebben om de tv van goed beeld te voorzien. De enige ingang op de muziekinstallatie zijn twee stereo tulpstekkertjes, dus de audio zal niet zo spannend worden.

De wensen:
- Full-HD/HD-ready (afhankelijk van de tv-plannen) uitvoer voor de tv
- doorvoer en aansturing van analoge kabeltv (via tv-kaartje + afstandsbediening)
- downloaden en verwerken van films/series
- backup storage voor m'n huisgenoten
- draaien van een aantal gameservers (iig cod2)

Ik zal een windows 7 installatie erop zetten met daarbij of XBMC of Media Portal, waarschijnlijk de laatste omdat XBMC voor zover ik weet geen tv kijken ondersteund.

Verder staat er ook een printer+scanner combo naast (Canon MP550) die aangesloten wordt op de HTPC en over het netwerk gebruikt moet kunnen worden.

Op basis van het basis systeem heb ik de volgende selectie gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus My Cinema-P7131€ 29,85€ 29,85
1Conceptronic CBT2NANO€ 7,50€ 7,50
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 71,-€ 71,-
1Antec MicroFusion Remote 350€ 99,-€ 99,-
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 37,-€ 37,-
1Hauppauge Media Center Remote Control Kit€ 32,36€ 32,36
1AMD Athlon II X2 240€ 49,43€ 49,43
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 42,-€ 84,-
1Asrock M3A785GMH/128M€ 66,10€ 66,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,24

Verklaring van toevoegingen/veranderingen:
Asus My Cinema-P7131
De eerste Analoge kabel tv kaart die ik kon vinden, ik heb zeer weinig verstand van deze kaartjes, heb alleen met het vorige systeem veel problemen gehad om het medion kaartje aan de praat te krijgen. Asus kaartjes lijken me wat betere ondersteuning te hebben..

Hauppauge Media Center Remote Control Kit
Deze kwam ik in dit topic tegen en scheen goed te werken met Win 7, dus dit lijkt me een goede. Eigenlijk was ik op zoek naar een BT afstandsbediening ivm het bereik, maar die lijken niet te bestaan.
EDIT: Er wordt natuurlijk al een RC meegeleverd met de case, dus deze lijkt me overbodig.

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
tweemaal het geheugen omdat dat wel handig leek bij het downloaden en het draaien van een aantal gameservertjes.

zelf had ik nog een goede optische drive liggen, dus die heb ik eruit geknikkerd.

Is er wat aan te merken op deze samenstelling? Of kan ik hiermee voorlopig goed door gezien de wensen die ik/we ermee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Yukkie schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:30:
...Blah blah, vorig verhaaltje...
Aangezien ik nog een vakantie dagje over had, vandaag even bij SWW en Informatique geweest en de volgende onderdelen aangeschaft:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 66,22€ 66,22
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/2G€ 53,-€ 53,-
1Asus M4A785TD-M EVO€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 324,22

Het mobo was eigenlijk niet de bedoelling (zie mijn vorige post) maar deze was op voorraad bij Informatique en ik kon niet wachten :P ah well, It'll do, jammer alleen dat het een paar tientjes duurder was dan mijn originele keuze. Nu wachten tot mijn oude pc klaar is met data over pompen, zodat ik daar de voeding, DVD-brander en HD's uit kan halen en de HTPC kan gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Al enige tijd zit ik te kijken naar de upgrade mogelijkheden voor mijn huidige HTPC en ik ben er bijna uit, al zit ik nog in twijfel voor welke processor ik zal gaan.

Op dit moment heb ik het volgende draaien:
  • AMD Athlon 64 X2 4800+
  • s939 MSI moederbord
  • 3GB DDR400 geheugen
  • Jetway Geforce 8800GT 512MB
  • Antec NeoPower 500 Watt
  • LG GGC-H20L BD/HDDVD drive
  • Zalman CNPS7000A-AlCu (CPU)
  • Antec Fusion Remote kast
  • WD Caviar 160GB (C: )
  • WD GreenPower 1TB (D: )
  • Windows Vista HP 32-bit
En een grof deel is nu wel aan vervanging toe.

In eerste instantie keek ik naar een energiezuinige AMD dual-core processoren (bijv. de X2 245e) omdat deze klein gebakken zijn en naast minder energie schijnen te verbruiken ook minder warmte produceren, en aangezien mijn HTPC min of meer is weggebouwd in mijn televisie meubel met beperkte ruimte voor ventilatie mag het niet al te warm worden. Prima keuze dacht ik dus.
Toch blijkt dit niet de ideale keuze wanneer je nog een beetje fatsoenlijk wil kunnen gamen op een 1920 bij 1080 resolutie en die behoefde is bij mij aanwezig. Maar omdat ik toch een beetje met een budget in gedachte zit wil ik het niet te gek maken. Ik kwam vervolgens dus uit op 2 keuzes, de nog steeds voordelige opstap naar de AMD Athlon X3 440 , en de duurdere uitstap naar de Core i3 530 van Intel.
Bij de eerste keuze zal ik niet veel duurder uitvallen, echter ligt het verbruik wel hoger bij deze processor en zal naar mijn idee ook de warmte productie hierdoor toenemen. Nu weet ik alleen niet of dit te verwaarlozen valt ten opzichte van de eerder genoemde 'e' serie processoren van AMD.
Met keuze twee zal ik wel een stuk duurder uitvallen. En niet alleen de processor zal me meer gaan kosten maar ook het bijkomende moederbord met bijpassend DDR3 geheugen. Dit zal ik bij mijn eerste keuze ook nodig hebben natuurlijk, afgezien van het voor in mijn gedachte genomen moederbordje dat nog DDR2 geheugen gebruikt, want daar heb ik al een aantal reepjes van liggen.
De Core i3 lijkt me dan wel weer zuiniger te zijn en minder warmte te produceren.

Hiermee zit ik dus in twijfel. Ik nijg meer naar de AMD kant omdat dit me een euro of 80 kan schelen en de prestatie verschillen tussen de twee genoemde processoren minimaal zijn. Meer bang for my buck dus met AMD. Maar ik maak me zorgen om de warmte en bijkomende geluidsproductie.
Valt ook dit te verwaarlozen of zit hier wel degelijk een verschil in tussen de X2 245e, X3 440 en de i3 530 ?

Ter extra informatie was ik van plan de volgende componenten te gebruiken voor de upgrade:
  • AMD Athlon X3 440 - Intel Core i3 530
  • Asus M4A78-HTPC / Asus M4A785-M - Gigabyte GA-H55M-S2H
  • Kingston 2G kit DDR2 667 - Kingston 2G DDR3 1333
  • Asus EAH5770 512MB
  • Scythe BIG Shuriken
  • Windows 7 HP 32-bit
( Tevens heb ik nog een Windows 7 licentie liggen )

Suggesties zijn tevens altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Edmin schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:51:

[...]

Als je de gpu audio laat streamen naar je AVR, waarom zou je dan nog een audiokaart willen?

Moet die Origen wel of niet meegenomen worden in je voorstel 'van €700?
Wil je storage op je htpc doen, of heb je een server/nas?
[quote]Edmin schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:51:

Bedankt voor je reactie Ed_L

Ik wil een HDD in de HTPC bouwen. De behuizing zit niet in de €700 die ik denk te besteden. Ik ben nog een beginneling in het samenstellen van PC's (de reden waarom ik in dit topic zit), ik dacht dat de videokaart misschien het geluid van een separate geluidskaart via HDMI zou kunnen streamen. Dat deze de data via PCI-express van de geluidskaart zou krijgen en dat hiermee misschien toch wat winst in de kwaliteit van het geluid zou kunnen zitten. Maar ik begrijp dat dat niet zo werkt? Hoe is de kwaliteit van het geluid via een videokaart?

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik zit overigens nog te twijfelen over de voeding, aangezien mijn pa mijn huidige onderdelen overneemt, denk ik dat het handig is als ik voor mezelf een nieuwe voeding koop. Maar hoeveel watt aan voeding heb ik nou eigenlijk nodig? Zie mijn vorige post voor mijn nieuwe configuratie. Daar komt bij 2 HD's en een DVD-brander. Eventuele USB aparatuur zal mijn iPod zijn (af en toe) en een WD externe HDD met eigen voeding.

iemand tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Afgelopen 2 weken een nieuwe HTPC gekocht, alles 2ehands. Komt aan een dir-655 en nog 2 computers in huis.

- c2d e6750
- asus p5q pro
- 2x 2gb pc8500 OCZ premium
- wd3200aaks
- asus silent 8600gt
- corsair vx450

Komt nog een mugen 2 revB op. en dan issie klaar. 3.8Ghz en dan een hoop energy savings aan, dat is het doel :)
Vraagje, is het de moeite om een extra geluidskaart erbij te halen, of is de onboard voldoende voor een hd filmpje via de stereo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ik heb de volgende componenten uitgezocht voor mijn HTPC:

Product Actuele prijs Subtotaal

Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB € 71,-

Intel Core i5 650 € 163,50

Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) € 73,90

be quiet! Pure Power L7 350W

Voedingen

€ 34,80 € 34,80

1x
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

DDR3 SDRAM

€ 80,65 € 161,30

Gigabyte GA-P55-USB3

Socket 1156 moederborden

€ 104,90 € 104,90
Totaal € 609,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me

be quiet! Pure Power L7 350W € 34,80

1xKingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G DDR3 SDRAM € 80,65

Gigabyte GA-P55-USB3 € 104,90

Gainward GTX 460 768MB € 169,90

Totaal € 698,65

Wat is jullie mening over bovenstaand systeem?
Ik ga deze gebruiken i.c.m. de Origen S16T behuizing die ik reeds heb.

Is dit een overkill voor een high-end HTPC waar ik af en toe een game op wil spelen?
Zou eventueel de core i5 door een core i3 vervangen kunnen worden zonder ik serieus op prestaties inlever?
Zien jullie nog andere wijzigingen?

Dank!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Ik zou sowieso wat aan die voeding doen, 350W gaat dit lijstje namelijk niet aan de praat krijgen. Als ik jou was zou ik bij 500W beginnen.

Daarnaast is de GTX460 een prima kaart voor het gamen, maar als je met je HTPC op z'n tijd ook een blu-ray of HD content wil afspelen met DTS-HD master audio of Dolby True HD dan kun je beter naar een Ati kaart gaan kijken uit de 5-serie aangezien deze kaarten dit kunnen decoderen en andere kaarten niet.
Wil je dit maar wil je niet afstappen van je kaart dan is je enige oplossing nog om voor een losse geluidskaart gaan die dit kan. Dit gaat je dan echter wel een hoop meer kosten.

De Core i5 650 is trouwens een dual core met
Turbo boost ten opzichte van de Core i3 reeks , ik weet niet of het veel meerwaarde weer te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 17:05

Terrestraeon

END OF LINE

Ik zie hier veel mensen opteren voor een i3 530 CPU, maar is die (zonder aparte graka) wel mans genoeg voor grote 1080p MKV-films (h.264)? Heb elders gelezen over mensen die met de i3 530 soms buffer-pauzes of meermaals een kleine stottering tijdens het kijken krijgen (in XBMC).

Heeft iemand hier last van? Zou een AMD Athlon X2 240e in combinatie met de 880G chipset beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Momenteel ben ik ook aan het kijken naar mogelijkheden voor het aanschaffen van een low-end HTPC.
De bedoeling is om het aan te sluiten op een Samsung 42" Full HD LCD, met behulp van HDMI. Ik heb geen surround sound oid, gebruik nog ouderwets het geluid van de tv.
Het geheel komt in de tv meubel waar er nog genoeg ruimte zit. De eisen zijn enkel en alleen het kunnen afspelen van 1080p content (alhoewel ik vrijwel alleen 720p kijk omdat ik simpelweg geen detailverschil zie op mijn zit afstand). Voor gamen heb ik mijn Xbox360. Verder is qua netwerk alles bedraad.

Ik zou het geheel graag zo goedkoop mogelijk willen maken. Ik was eerst van plan om een popcornhour achtige player aan te schaffen, totdat ik erachter kwam dat ik met dat geld mijn eigen HTPC in elkaar kan draaien. Wel zo handig gezien ik daarmee ook direct alles kan downloaden via usenet/torrents.

Een dvdbrander en muis/tobo heb ik al liggen, eveneens een Windows 7 X64 en X32 licentie. Ik heb voor de MS-Tech MC380 behuizing gekozen omdat dit een paar tientjes goedkoper is dan de Antec, bovendien hecht ik geen waarde aan het display.

Op dit moment heb ik dit lijstje in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 279,63

Incl verzendkosten kom ik bij Azerty uit op € 292,68.

Lijkt dit een goede keuze, of is het gezien mijn beperkte eisen beter om een ION oplossing te kiezen (is wss ietjes goedkoper, maar is wel wat minder qua performance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
deze samenstelling heb ik nu in gedachte of kan ik nu beter wachten voor de nieuwe processoren en chipset van AMD en Intel ??

#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman HD160 Plus Black€ 210,06€ 210,06
1Intel Core i3 540€ 107,43€ 107,43
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 77,59€ 77,59
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 69,90€ 69,90
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 154,60€ 154,60
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 75,50€ 75,50
1Asus P7H55-V€ 92,86€ 92,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 813,13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 14:32
Welk chipset raad je/jullie aan voor matx factor ?

Gezien het feit dat de microfusion volgens mij nog steeds een erg populaire kast is.

Zou je dan nog steeds voor de 785G gaan of zijn (opvolger ?) 880G ?

[ Voor 34% gewijzigd door Marmotje op 31-08-2010 08:59 . Reden: Vraag aangepast ivm verplaatsing naar ander topic ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet dat er geen voeding bij die kast geleverd wordt?

Een eventuele vervangende gpu is natuurlijk zo bijgeplaatst als je deze niet krachtig genoeg vindt. Voor 1080p weergave is hij echter prima.

edit: een paar posts gemist... :S
Yukkie schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:35:
Ik zit overigens nog te twijfelen over de voeding, aangezien mijn pa mijn huidige onderdelen overneemt, denk ik dat het handig is als ik voor mezelf een nieuwe voeding koop. Maar hoeveel watt aan voeding heb ik nou eigenlijk nodig? Zie mijn vorige post voor mijn nieuwe configuratie. Daar komt bij 2 HD's en een DVD-brander. Eventuele USB aparatuur zal mijn iPod zijn (af en toe) en een WD externe HDD met eigen voeding.

iemand tips of ideeën?
Er zit geen standaard ATX voeding in die kast, dus vervangen wordt sowieso al lastig.

Voor meer advies over voedingen: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25

[ Voor 86% gewijzigd door Edmin op 31-08-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:04:
[...]

Je weet dat er geen voeding bij die kast geleverd wordt?

Een eventuele vervangende gpu is natuurlijk zo bijgeplaatst als je deze niet krachtig genoeg vindt. Voor 1080p weergave is hij echter prima.

edit: een paar posts gemist... :S

[...]

Er zit geen standaard ATX voeding in die kast, dus vervangen wordt sowieso al lastig.

Voor meer advies over voedingen: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25
:) Ik heb nu de 500W voeding uit mijn oude PC in de kast geklust, maar ik heb het gevoel dat het een beetje overkill is en dat ik misschien een iets zuiniger voeding kan inzetten. Maar goed, we gaan eens op zoek in het andere topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 192336 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 02:50:
Beste Tweakers,

Ook ik ben op zoek naar een nieuw pc'tje voor het afspelen van filmpjes en het kijken van tv sinds onze huidige pc het heeft begeven. Gezien de plannen om over te stappen van een beeldbuis naar een (Full-)HD tv wil ik graag de mogelijkheid hebben om de tv van goed beeld te voorzien. De enige ingang op de muziekinstallatie zijn twee stereo tulpstekkertjes, dus de audio zal niet zo spannend worden.

De wensen:
- Full-HD/HD-ready (afhankelijk van de tv-plannen) uitvoer voor de tv
- doorvoer en aansturing van analoge kabeltv (via tv-kaartje + afstandsbediening)
- downloaden en verwerken van films/series
- backup storage voor m'n huisgenoten
- draaien van een aantal gameservers (iig cod2)

Ik zal een windows 7 installatie erop zetten met daarbij of XBMC of Media Portal, waarschijnlijk de laatste omdat XBMC voor zover ik weet geen tv kijken ondersteund.

Verder staat er ook een printer+scanner combo naast (Canon MP550) die aangesloten wordt op de HTPC en over het netwerk gebruikt moet kunnen worden.

Op basis van het basis systeem heb ik de volgende selectie gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus My Cinema-P7131€ 29,85€ 29,85
1Conceptronic CBT2NANO€ 7,50€ 7,50
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 71,-€ 71,-
1Antec MicroFusion Remote 350€ 99,-€ 99,-
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 37,-€ 37,-
1Hauppauge Media Center Remote Control Kit€ 32,36€ 32,36
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 42,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,24

Verklaring van toevoegingen/veranderingen:
Asus My Cinema-P7131
De eerste Analoge kabel tv kaart die ik kon vinden, ik heb zeer weinig verstand van deze kaartjes, heb alleen met het vorige systeem veel problemen gehad om het medion kaartje aan de praat te krijgen. Asus kaartjes lijken me wat betere ondersteuning te hebben..

Hauppauge Media Center Remote Control Kit
Deze kwam ik in dit topic tegen en scheen goed te werken met Win 7, dus dit lijkt me een goede. Eigenlijk was ik op zoek naar een BT afstandsbediening ivm het bereik, maar die lijken niet te bestaan.
EDIT: Er wordt natuurlijk al een RC meegeleverd met de case, dus deze lijkt me overbodig.

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
tweemaal het geheugen omdat dat wel handig leek bij het downloaden en het draaien van een aantal gameservertjes.

zelf had ik nog een goede optische drive liggen, dus die heb ik eruit geknikkerd.

Is er wat aan te merken op deze samenstelling? Of kan ik hiermee voorlopig goed door gezien de wensen die ik/we ermee hebben?
Je TV kaart zou niet direct mijn eerzste keuze zijn. Ik weet dat deze een klap duurder is, maar hier is men veel beter over te spreken: pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200. Heeft een dubbele tuner, dus tegelijkertijd opnemen en kijken van twee verschillende kanalen is mogelijk.

Verder ben ik bang dat audio juist wel de uitdaging wordt voor je, want het moederbord voorziet qua analoge audio in reguliere stekkertjes voor je speakers en/of headset en die plug je niet zomaar in een versterker met tulpstekkers zonder geluidskaart. Bovendien loop je het risico lipsyncproblemen te krijgen. Het is toch aan te raden om straks bij je nieuwe telvisie een echte AVR aan te schaffen, zoals een pricewatch: Onkyo TX-SR308 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SambaL- schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:43:
Hiermee zit ik dus in twijfel. Ik nijg meer naar de AMD kant omdat dit me een euro of 80 kan schelen en de prestatie verschillen tussen de twee genoemde processoren minimaal zijn. Meer bang for my buck dus met AMD. Maar ik maak me zorgen om de warmte en bijkomende geluidsproductie.

Valt ook dit te verwaarlozen of zit hier wel degelijk een verschil in tussen de X2 245e, X3 440 en de i3 530 ?

Ter extra informatie was ik van plan de volgende componenten te gebruiken voor de upgrade:
  • AMD Athlon X3 440 - Intel Core i3 530
  • Asus M4A78-HTPC / Asus M4A785-M - Gigabyte GA-H55M-S2H
  • Kingston 2G kit DDR2 667 - Kingston 2G DDR3 1333
  • Asus EAH5770 512MB
  • Scythe BIG Shuriken
  • Windows 7 HP 32-bit
( Tevens heb ik nog een Windows 7 licentie liggen )

Suggesties zijn tevens altijd welkom. :)
In een Fusion Remote kast kun je uitstekende stille koelers kwijt en de Scythe Big Shuriken is er zoeen. Daar ga je echt geen last van hebben in je htpc. Eventueel kun je proberen te undervolten om het verbruik te drukken. Ik zou dan ook voor de Athlon II X3 gaan, eventueel een X4 met gelijke TDP. Volgens mij (geen zekerheid) moet een Scythe Ninja Mini Rev B. ook in die kast passen.
http://tweakers.net/price...7161;263460;248840;243999

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lmijnen schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:17:

be quiet! Pure Power L7 350W € 34,80

1xKingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G DDR3 SDRAM € 80,65

Gigabyte GA-P55-USB3 € 104,90

Gainward GTX 460 768MB € 169,90

Totaal € 698,65

Wat is jullie mening over bovenstaand systeem?
Ik ga deze gebruiken i.c.m. de Origen S16T behuizing die ik reeds heb.

Is dit een overkill voor een high-end HTPC waar ik af en toe een game op wil spelen?
Zou eventueel de core i5 door een core i3 vervangen kunnen worden zonder ik serieus op prestaties inlever?
Zien jullie nog andere wijzigingen?

Dank!! _/-\o_
Voeding is niet sterk genoeg. CPU is te duur.

Je realiseert je dat je met deze componenten nooit een stil systeem zult hebben? Als je er echt maar heel af en games op speelt, zou je naar wat stillere componenten kunnen kijken. Tip: lees morgen ook de BBG op de frontpage! Daar stel ik een htpc voor die geschikt is om op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris5488 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:14:
Ik zie hier veel mensen opteren voor een i3 530 CPU, maar is die (zonder aparte graka) wel mans genoeg voor grote 1080p MKV-films (h.264)? Heb elders gelezen over mensen die met de i3 530 soms buffer-pauzes of meermaals een kleine stottering tijdens het kijken krijgen (in XBMC).
Dat heeft niets met de kracht van de gpu te maken (de door jou voorgestelde AMD configuratie is vergelijkbaar in gpu prestaties), maar is een driverprobleem van Intel. Intel gpu's vertonen dit probleem bij het afspelen van content op 24 beelden per seconde (de standaard snelheid van bijv. een Blyu-ray film). Helaas is er nog geen echte oplossing voor.
Heeft iemand hier last van? Zou een AMD Athlon X2 240e in combinatie met de 880G chipset beter zijn?
Een 785G kan ook. De 880G biedt eigenlijk niet veel voordelen t.o.v. de oude generatie. Als je televisie een '24p movie mode' o.i.d. heeft, dan doe je er goed aan voor AMD te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batata007 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:04:
Momenteel ben ik ook aan het kijken naar mogelijkheden voor het aanschaffen van een low-end HTPC.
De bedoeling is om het aan te sluiten op een Samsung 42" Full HD LCD, met behulp van HDMI. Ik heb geen surround sound oid, gebruik nog ouderwets het geluid van de tv.
Het geheel komt in de tv meubel waar er nog genoeg ruimte zit. De eisen zijn enkel en alleen het kunnen afspelen van 1080p content (alhoewel ik vrijwel alleen 720p kijk omdat ik simpelweg geen detailverschil zie op mijn zit afstand). Voor gamen heb ik mijn Xbox360. Verder is qua netwerk alles bedraad.

Ik zou het geheel graag zo goedkoop mogelijk willen maken. Ik was eerst van plan om een popcornhour achtige player aan te schaffen, totdat ik erachter kwam dat ik met dat geld mijn eigen HTPC in elkaar kan draaien. Wel zo handig gezien ik daarmee ook direct alles kan downloaden via usenet/torrents.

Een dvdbrander en muis/tobo heb ik al liggen, eveneens een Windows 7 X64 en X32 licentie. Ik heb voor de MS-Tech MC380 behuizing gekozen omdat dit een paar tientjes goedkoper is dan de Antec, bovendien hecht ik geen waarde aan het display.

Op dit moment heb ik dit lijstje in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 279,63

Incl verzendkosten kom ik bij Azerty uit op € 292,68.

Lijkt dit een goede keuze, of is het gezien mijn beperkte eisen beter om een ION oplossing te kiezen (is wss ietjes goedkoper, maar is wel wat minder qua performance).
De kast wordt zonder voeding geleverd, dus die zou er nog bij komen. Ook voor jou geldt dat ik een systeem in de BBG heb gezet die morgen zal verschijnen (op basis van ION). Misschien de moeite waard om te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superchanbe schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 06:42:
deze samenstelling heb ik nu in gedachte of kan ik nu beter wachten voor de nieuwe processoren en chipset van AMD en Intel ??

#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman HD160 Plus Black€ 210,06€ 210,06
1Intel Core i3 540€ 107,43€ 107,43
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 77,59€ 77,59
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 69,90€ 69,90
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 154,60€ 154,60
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 75,50€ 75,50
1Asus P7H55-V€ 92,86€ 92,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 813,13
Vertel er ook even bij hoe je hem wil aansluiten. AVR? Waar is je storage? Wil je 24p films kijken? Software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marmot84 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:47:
Welk chipset raad je/jullie aan voor matx factor ?

Gezien het feit dat de microfusion volgens mij nog steeds een erg populaire kast is.

Zou je dan nog steeds voor de 785G gaan of zijn (opvolger ?) 880G ?
De verschillen tussen de twee zijn maar klein. Sata-600 is niet iets wat je in een htpc snel nodig zal hebben, maar usb3 is wellicht toch handig. 785G is nog steeds een prima keuze, want er is ook nog een prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Hallo Ed_L & SamaL,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik wil graag dat de graka het geluid via HDMI streamt. SambaL: "Daarnaast is de GTX460 een prima kaart voor het gamen, maar als je met je HTPC op z'n tijd ook een blu-ray of HD content wil afspelen met DTS-HD master audio of Dolby True HD dan kun je beter naar een Ati kaart gaan kijken uit de 5-serie aangezien deze kaarten dit kunnen decoderen en andere kaarten niet"

Ik lees op de site van Nvidia: "HDMI 1.4a Support*****
Fully integrated support for HDMI 1.4a including GPU accelerated Blu-ray 3D4 support, xvYCC, deep color, and 7.1 digital surround sound including Dolby TrueHD and DTS-HD. Upgrade your GPU to full 3D capability with NVIDIA 3DTV Play software, enabling 3D gaming, picture viewing and 3D web video streaming. See www.nvidia.co.uk/3dtv for more detail"

Ik dacht daar uit op te maken dat de graka het geluid wel via HDMI kon streamen? Of heb ik het verkeerd?

Ed_L, voeding zal ik upgraden. Ik denk toch te gaan voor een core i3, mede vanwege de prijs en jullie aanbevelingen. Ik zal de frontpage in de gaten houden! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:37:
[...]

De kast wordt zonder voeding geleverd, dus die zou er nog bij komen. Ook voor jou geldt dat ik een systeem in de BBG heb gezet die morgen zal verschijnen (op basis van ION). Misschien de moeite waard om te overwegen.
Ooh oke, dan zou ik dus alsnog voor de antec kast moeten gaan. Is de voorgestelde ION configuratie al ergens te lezen of is deze pas vanaf morgen online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lmijnen schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:50:
Hallo Ed_L & SamaL,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik wil graag dat de graka het geluid via HDMI streamt. SambaL: "Daarnaast is de GTX460 een prima kaart voor het gamen, maar als je met je HTPC op z'n tijd ook een blu-ray of HD content wil afspelen met DTS-HD master audio of Dolby True HD dan kun je beter naar een Ati kaart gaan kijken uit de 5-serie aangezien deze kaarten dit kunnen decoderen en andere kaarten niet"

Ik lees op de site van Nvidia: "HDMI 1.4a Support*****
Fully integrated support for HDMI 1.4a including GPU accelerated Blu-ray 3D4 support, xvYCC, deep color, and 7.1 digital surround sound including Dolby TrueHD and DTS-HD. Upgrade your GPU to full 3D capability with NVIDIA 3DTV Play software, enabling 3D gaming, picture viewing and 3D web video streaming. See www.nvidia.co.uk/3dtv for more detail"

Ik dacht daar uit op te maken dat de graka het geluid wel via HDMI kon streamen? Of heb ik het verkeerd?
Je hebt het goed. De GTX460 is de eerste kaart van NVidia die DTS HD / Dolby True HD over hdmi kan streamen.
Ed_L, voeding zal ik upgraden. Ik denk toch te gaan voor een core i3, mede vanwege de prijs en jullie aanbevelingen. Ik zal de frontpage in de gaten houden! Bedankt!
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batata007 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:07:
[...]

Ooh oke, dan zou ik dus alsnog voor de antec kast moeten gaan. Is de voorgestelde ION configuratie al ergens te lezen of is deze pas vanaf morgen online?
Online vanaf morgen, verwacht om 13:37 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

Vertel er ook even bij hoe je hem wil aansluiten. AVR? Waar is je storage? Wil je 24p films kijken? Software?
Hi

yepe aangesloten aan AV receiver
een externe 3,5 HDD zal waarschijnlijk een aan router/switcher gesloten worden.
zal waarschijnlijke alle contenten 480P 720P en 1080P bestanden op kijken.

windows 7 heb ik al liggen

zal later een medium game pc van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Edmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:13:
[...]

Je hebt het goed. De GTX460 is de eerste kaart van NVidia die DTS HD / Dolby True HD over hdmi kan streamen.

[...]

d:)b
Top! Bedankt. Misschien zal de nvidia meer verbruiken dan een radeon kaart, maar als ik de diverse reviews lees loopt een radeon kaart mijlenver achter in prestaties. Ook heb ik gelezen dat een nvidia beter overweg zou kunnen met tv's? Benieuwd naar de BBG morgen!
Pagina: 1 ... 7 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.