Goed dat je dit nog even post. ik stond op het punt om te gaan bestellen maar misschien zie ik nu toch af van de i3 aangezien bijna al mijn films een rate hebben van 23.xx en ik me dood irriteer als het niet soepeltjes loopt.TRaSH schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:49:
die i3 schijnt een probleem te hebben met 23.xx framerate.
Is dit alleen met de i3 of heeft de i5 er ook last van ?
Kon het niet echt vinden.
naja een driver probleem zou opgelost kunnen worden lijkt me,
en als ik me er echt aan erger kan ik altijd nog een Radeon HD 5xxx kopen.
wil namelijk wel gebruik maken van TrueHD/DTS-HD
en als ik me er echt aan erger kan ik altijd nog een Radeon HD 5xxx kopen.
wil namelijk wel gebruik maken van TrueHD/DTS-HD
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
- Edmin
- Registratie: Januari 2006
- Laatst online: 18-09 23:08
:strip_icc():strip_exif()/u/167062/1777paard.jpg?f=community)
Reken er maar niet op:TRaSH schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:21:
naja een driver probleem zou opgelost kunnen worden lijkt me,
http://www.anandtech.com/...o-the-mainstream-market/6
En ookDriver Support - Intel Misses the Boat!
Since the release of the G45, videophiles have been clamouring for the support of 23.976 fps display refresh rate. Intel caved in and released a driver where you could choose 23 Hz in the graphics control panel. Unfortunately, this only results in a refresh rate of 24 fps. While watching videos encoded at 23.976 fps, this results in a small stutter every 40 seconds or so. Most people get past this by setting the refresh rate of their display to 60 Hz. However, dedicated enthusiasts still see this as a major shortcoming of the platform.
Het is dus al sinds de G45 een issue... en de launch daarvan was vziw in juni 2008.The frequency of driver updates is rather low, and issues continue to remain unaddressed.
Wat is nu slim om te doen, toch voor de i3 gaan icm met Radeon HD 5xxx of kan je dan beter voor een AMD gaan icm Radeon HD 5xxx?Het is dus al sinds de G45 een issue... en de launch daarvan was vziw in juni 2008.
- Edmin
Ligt dus heel erg aan je eisen.
Als je toch al van een discrete gpu gebruik gaat maken, dan kies je natuurlijk gewoon de goedkoopste oplossing.
Als je toch al van een discrete gpu gebruik gaat maken, dan kies je natuurlijk gewoon de goedkoopste oplossing.
[ Voor 66% gewijzigd door Edmin op 01-08-2010 20:41 ]
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:05:
Waarom hebben julie 2 * Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m er bij staan.
Er zitten toch al twee fans in de Fusion remote kast?
Inderdaad, de Tricools zijn op LOW-setting nog hoorbaar (zit een schakelaartje op met L-M-H stand), let wel op dat je de 80mm nexuses nodig hebt voor de Fusion 350, die zijn onhoorbaar als je ze met Speedfan op 900 RPM zet.Edmin schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:08:
Ik heb ze vorige keer in de BBG gezet omdat de TriCools van Antec niet de stilsten zijn. Die Nexus fans zijn bij undervolten onhoorbaar.
L.S.
ik wil een 'budget' htpc bouwen max €350.- waar wel 1080p opgekeken kan worden, maar waar verder geen poespas bij hoeft te komen en hoef ook geen bluraydisk te kunnen spelen, alleen muziekcd's. Hij komt in 1gbit netwerkje te hangen, draaiend op unbuntu/xmbc en dient gewoon om films op te kijken op een nog te kopen 40'' inch lcd tv. Ik heb zelf ook nog een pricewatch: Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB, 1.5tb schijf liggen, die ik erin wil prikken voor de opslag en een Cideko Wireless Air Keyboard pricewatch: Cideko Air Keyboard voor de input. Zijn er mogelijk nieuwere alternatieven voor dit systeem of andere op of aanmerkingen? Bijvoorbaat dank.
ik wil een 'budget' htpc bouwen max €350.- waar wel 1080p opgekeken kan worden, maar waar verder geen poespas bij hoeft te komen en hoef ook geen bluraydisk te kunnen spelen, alleen muziekcd's. Hij komt in 1gbit netwerkje te hangen, draaiend op unbuntu/xmbc en dient gewoon om films op te kijken op een nog te kopen 40'' inch lcd tv. Ik heb zelf ook nog een pricewatch: Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB, 1.5tb schijf liggen, die ik erin wil prikken voor de opslag en een Cideko Wireless Air Keyboard pricewatch: Cideko Air Keyboard voor de input. Zijn er mogelijk nieuwere alternatieven voor dit systeem of andere op of aanmerkingen? Bijvoorbaat dank.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 22,49 | € 22,49 |
1 | Antec MicroFusion Remote 350 | € 98,40 | € 98,40 |
1 | AMD Athlon II X2 240 | € 48,85 | € 48,85 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 42,46 | € 42,46 |
1 | Asrock M3A785GMH/128M | € 64,22 | € 64,22 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 276,42 |
[ Voor 5% gewijzigd door mausbos op 02-08-2010 17:46 . Reden: aanvullingen ]
Onder Linux doet XBMC nog geen hardware video decoding met de 785G, je moet een nVidia gpu hebben om 1080p af te spelen. Dus ofwel prik er een simpel nVidia videokaartje bij, ofwel switch naar een mobo met nVidia 9300/9400 IGP. Qua cpu kan er dan een E3300 of E5400 in.
deze barebone voor 160-180 euro, E3300 voor 40, nog wat RAM en drive erbij en je zit ongeveer op dezelfde prijs. Al is die Asus barebone niet heel makkelijk te vinden in NL.
deze barebone voor 160-180 euro, E3300 voor 40, nog wat RAM en drive erbij en je zit ongeveer op dezelfde prijs. Al is die Asus barebone niet heel makkelijk te vinden in NL.
[ Voor 35% gewijzigd door Dreamvoid op 02-08-2010 18:40 ]
en als ik W7 draai met xbmc, dat heb ik nu een tijdje op mijn 'gewone' compu draaien voor het testen en eigenlijk nog nooit tegen problemen aangelopen, zou dat ook al helpen?Dreamvoid schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:31:
Onder Linux doet XBMC nog geen hardware video decoding met de 785G, je moet een nVidia gpu hebben om 1080p af te spelen. Dus ofwel prik er een simpel nVidia videokaartje bij, ofwel switch naar een mobo met nVidia 9300/9400 IGP. Qua cpu kan er dan een E3300 of E5400 in.
Is het mogelijk om geluid zowel via HDMI en optisch te laten lopen?
Heb een Gigabyte GA-H55M-UD2H moederbord in combinatie met MCE 7
Ik gebruik mijn Media Center ook voor TV nu lopen HD zenders soepel maar andere digitale zenders zoals SBS, RTL etc vrij haperig. Mijn systeem draait op een Intel Core i3 530 met 2gig aan geheugen.
Waar is de bron waar ik moet beginnen, codecs, geheugen, videokaart?
Heb een Gigabyte GA-H55M-UD2H moederbord in combinatie met MCE 7
Ik gebruik mijn Media Center ook voor TV nu lopen HD zenders soepel maar andere digitale zenders zoals SBS, RTL etc vrij haperig. Mijn systeem draait op een Intel Core i3 530 met 2gig aan geheugen.
Waar is de bron waar ik moet beginnen, codecs, geheugen, videokaart?
[ Voor 50% gewijzigd door Imperial Guard op 02-08-2010 21:28 ]
Verwijderd
Een paar weken geleden besloten de PCH c-200 de deur uit te doen en mij eens te verdiepen in een HTPC. Dit puur als mediacenter en niet voor games.
Wat moet die doen?
- Mediaportal als mediacenter
- HD materiaal (films/series) afspelen op 1080p
- Live HD TV kijken (IPTV van onsbrabantnet)
- HD tv opnemen (middels meerdere streams gelijktijdig opnemen en kijken op verschillende zenders?)
Welke apparatuur heb ik?
- TV, Philips 42PF9631D
- Reciever, Philips DFR9000
- router, D-Link Dir-655
Er hoeft geen blue ray/dvd drive in. In de PCH had ik nog de Samsung HD154UI 1.5TB HDD zitten. Volstaat deze? Mijn huidige tv is beperkt tot 1080i echter wil ik wel voorbereid zijn op full-hd.
Met geen ervaring op het gebied van HTCP's bouwen blijf ik al gauw dicht bij de specificaties van de BBG. Ik ben echter erg benieuwd of deze setup voldoet aan mijn eisen! Ik wil namelijk niet tegen beperkingen aanlopen. Ik sta natuurlijk ook open voor andere suggesties. De extra netwerkkaart is vanwege de IPTV aansluiting.
Budget ligt rond de huidige totaal prijs.
Wat moet die doen?
- Mediaportal als mediacenter
- HD materiaal (films/series) afspelen op 1080p
- Live HD TV kijken (IPTV van onsbrabantnet)
- HD tv opnemen (middels meerdere streams gelijktijdig opnemen en kijken op verschillende zenders?)
Welke apparatuur heb ik?
- TV, Philips 42PF9631D
- Reciever, Philips DFR9000
- router, D-Link Dir-655
Er hoeft geen blue ray/dvd drive in. In de PCH had ik nog de Samsung HD154UI 1.5TB HDD zitten. Volstaat deze? Mijn huidige tv is beperkt tot 1080i echter wil ik wel voorbereid zijn op full-hd.
Met geen ervaring op het gebied van HTCP's bouwen blijf ik al gauw dicht bij de specificaties van de BBG. Ik ben echter erg benieuwd of deze setup voldoet aan mijn eisen! Ik wil namelijk niet tegen beperkingen aanlopen. Ik sta natuurlijk ook open voor andere suggesties. De extra netwerkkaart is vanwege de IPTV aansluiting.
Budget ligt rond de huidige totaal prijs.
1 | Intel Gigabit CT Desktop Adapter | € 25,60 | € 25,60 |
1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 125,- | € 125,- |
1 | Scythe Big Shuriken | € 24,- | € 24,- |
2 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m | € 4,- | € 8,- |
1 | Intel Core i3 530 | € 98,99 | € 98,99 |
1 | Nexus Value 430 | € 55,50 | € 55,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 82,61 | € 82,61 |
1 | MSI H55M-ED55 | € 96,09 | € 96,09 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 515,79 |
nu toch maar besloten om op een AMD systeempje over te stappen. Nu weet ik alleen nog neit goed wat met de CPU te doen, ik heb nog een 7750 liggen alleen dit is wel een 96Watt ik zou die kunnen vervangen door een nieuwere. Zou dit veel herrie schelen?
4 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 101,- | € 404,- |
1 | Silverstone LC10-E | € 94,14 | € 94,14 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 21,94 | € 21,94 |
1 | Nexus 92mm PWM Series Real Silent case fan, 92mm | € 4,66 | € 4,66 |
1 | AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 77,65 | € 77,65 |
1 | Platinum MyDrive 320GB Rood | € 49,08 | € 49,08 |
1 | Asus M4A78LT-M LE | € 49,39 | € 49,39 |
1 | Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2 | € 74,77 | € 74,77 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 831,13 |
- Edmin
Met die 7750 houd je het HT2.0 probleem waar ik eerder over postte in situaties waar gpu versnelling niet voor handen is.mmmmmark schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:07:
nu toch maar besloten om op een AMD systeempje over te stappen. Nu weet ik alleen nog neit goed wat met de CPU te doen, ik heb nog een 7750 liggen alleen dit is wel een 96Watt ik zou die kunnen vervangen door een nieuwere. Zou dit veel herrie schelen?
- Edmin
In principe kun je ook met 2GB RAM af. Scheelt weer een paar tientjes.Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:27:
Een paar weken geleden besloten de PCH c-200 de deur uit te doen en mij eens te verdiepen in een HTPC. Dit puur als mediacenter en niet voor games.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt maar begrijp wel dat het dus geen goede keus is. Verhelp ik met een AMD Athlon II X2 255 Socket AM3 dual-core proc. van 3,1GHz dit probleem of moet ik dan toch weer naar intel?Edmin schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:43:
[...]
Met die 7750 houd je het HT2.0 probleem waar ik eerder over postte in situaties waar gpu versnelling niet voor handen is.
- Edmin
Met elke willekeurige AM3 cpu verhelp je dat idd. Dat kan dus een Athlon II X2 215 zijn of een Athlon II X4 630, of, of....
ok nogmaals bedankt, dan ga ik dus voor een AM3Edmin schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:42:
Met elke willekeurige AM3 cpu verhelp je dat idd. Dat kan dus een Athlon II X2 215 zijn of een Athlon II X4 630, of, of....
Ik wil een pc bouwen en ga daarmee in de richting van baldiebaldie:
Verwijderd in "[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010"
Zoals je kan zien gaat het om een linux/xbmc configuratie.
Het leek mij een mooi idee om een usb stick te gebruiken als "poor man's ssd drive". Alleen weet ik niet zeker of het OS snel genoeg kan booten vanaf zo'n stick. Heeft iemand hier ervaring mee?
Daarnaast zoek ik een kast met htpc form factor die niet per sé mooi hoeft te zijn omdat hij achter een deurtje komt te staan, is de Silverstone Grandia GD05 dan de beste keus als budgetkast? Lijkt me in ieder geval dat ik hier genoeg ruimte in heb voor koelingen..
Verwijderd in "[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010"
Zoals je kan zien gaat het om een linux/xbmc configuratie.
Het leek mij een mooi idee om een usb stick te gebruiken als "poor man's ssd drive". Alleen weet ik niet zeker of het OS snel genoeg kan booten vanaf zo'n stick. Heeft iemand hier ervaring mee?
Daarnaast zoek ik een kast met htpc form factor die niet per sé mooi hoeft te zijn omdat hij achter een deurtje komt te staan, is de Silverstone Grandia GD05 dan de beste keus als budgetkast? Lijkt me in ieder geval dat ik hier genoeg ruimte in heb voor koelingen..
Die Silverstone is een erg mooie kast wat betreft de layout ( Ik heb zelf de GD04, die is intern hetzelfde ). Je kunt er genoeg in kwijt. Ik heb er naast de standaard onderdelen (cpu, mobo, psu, odd) 2x 1TB hdd en een 2,5" SSD inzitten.bagagedrager schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:50:
Het enige in de kast wat een nadeel kan zijn is dat je slechts beperkte ruimte hebt voor een cpu koeler wanneer je een odd geinstalleerd hebt. Dan heb je maximaal 7 cm ruimte, maar een shuriken past prima en samen met de 3x 120mm fans zorgt dit voor voldoende koeling. Als je echter een stil systeem wil kun je er ook aan denken om de stock fans te vervangen. Ik vind ze zelf redelijk lawaaierig.
HTPC welke ik eergister voor een vriend in elkaar heb gezet
.
Staat onder de TV en is verbonden via WiFi, is bedoeld voor algemene zaken als Office, Internet en Blu-Ray films, maar hij wou met een maandje OID er een HD5750 of HD5770 in zetten. En er dus mee gaan gamen. Vandaar ook de Triple core en de wat zwaardere voeding.
Zaken waar op gelet is:
- Budget van ~ €550 euro Incl verzendkosten
- Strakke zwarte kast met een geborsteld uiterlijk
- 2, 5.25" sloten voor mogenlijke uitbreidingen
- ATX Support zodat hij altijd nog kan upgraden naar een full-fledged systeem
- Minimaal 2, 120MM Fan poorten
- Minimaal 6 expansion slots
- Zuinige hardware (80+ Bronze voeding & Ecogreen schijf) welke voldoende ruimte bood voor uitbreidingen
- Stille hardware
- USB3
Staat onder de TV en is verbonden via WiFi, is bedoeld voor algemene zaken als Office, Internet en Blu-Ray films, maar hij wou met een maandje OID er een HD5750 of HD5770 in zetten. En er dus mee gaan gamen. Vandaar ook de Triple core en de wat zwaardere voeding.
1 | Conceptronic C300Ri | € 22,31 | € 22,31 |
1 | Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB | € 55,- | € 55,- |
1 | Recom RC-MC1 | € 40,52 | € 40,52 |
2 | Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts | € 1,17 | € 2,34 |
2 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m | € 4,- | € 8,- |
1 | Logitech MK300 Wireless Desktop US | € 24,99 | € 24,99 |
1 | AMD Athlon II X3 435 | € 68,24 | € 68,24 |
1 | LG BH10LS30 | € 106,95 | € 106,95 |
1 | be quiet! Straight Power BQT E7-400W | € 49,96 | € 49,96 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G | € 44,44 | € 44,44 |
1 | Asrock 880GMH-USB3 | € 71,84 | € 71,84 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 518,59 |
Zaken waar op gelet is:
- Budget van ~ €550 euro Incl verzendkosten
- Strakke zwarte kast met een geborsteld uiterlijk
- 2, 5.25" sloten voor mogenlijke uitbreidingen
- ATX Support zodat hij altijd nog kan upgraden naar een full-fledged systeem
- Minimaal 2, 120MM Fan poorten
- Minimaal 6 expansion slots
- Zuinige hardware (80+ Bronze voeding & Ecogreen schijf) welke voldoende ruimte bood voor uitbreidingen
- Stille hardware
- USB3
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 03-08-2010 05:36 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hallo,
Ik ben van plan om mijn desktop om te bouwen tot een htpc voor in de huiskamer. Tot nu toe bezit ik de volgende onderdelen:
Voor de extra videokaart heb ik gekozen om gebruikt te kunnen maken van de beste deinterlacing technieken. Echter moet ik dus nog een tv-kaart hebben. Na veel gelezen te hebben komt telkens de anysee e30 om de hoek kijken. Ik vind dit apparaatje nog behoorlijk duur en ben dus eigenlijk op zoek naar een goedkoper alternatief. Ik zit in het caiway gebied (KBG) wat mij dus het voordeel geeft dat (bijna) alle nederlandse zenders gratis in HD worden verzonden. Hierom heb ik dus volgens mij geen smartcard nodig.
Er zijn een aantal PCI kaarten op de markt die ook HD zenders kunnen ontvangen (technisat cablestar hd2 en terratec cinergy c hd pci). Deze zijn een stuk goedkoper. Mijn vraag is nu alleen of ik deze wel kan plaatsen omdat ook mijn videokaart een slot in gebruik heeft en omdat ze volgens mij niet low profile zijn. (Of kan zo'n kaart in een PCIe x1 slot?) Heb dit al eens eerder gevraagd ivm een geluidskaart waarvoor ik een goede oplossing kreeg (een s/pdif bracket plaatsen) dus ik hoop dat jullie mij ook deze keer een goede oplossing kunnen geven.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om mijn desktop om te bouwen tot een htpc voor in de huiskamer. Tot nu toe bezit ik de volgende onderdelen:
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 64,- | € 64,- |
1 | Intel Core i3 530 | € 96,99 | € 96,99 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 42,78 | € 42,78 |
1 | MSI H55M-E33 | € 74,16 | € 74,16 |
1 | Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI | € 44,24 | € 44,24 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 444,57 |
Voor de extra videokaart heb ik gekozen om gebruikt te kunnen maken van de beste deinterlacing technieken. Echter moet ik dus nog een tv-kaart hebben. Na veel gelezen te hebben komt telkens de anysee e30 om de hoek kijken. Ik vind dit apparaatje nog behoorlijk duur en ben dus eigenlijk op zoek naar een goedkoper alternatief. Ik zit in het caiway gebied (KBG) wat mij dus het voordeel geeft dat (bijna) alle nederlandse zenders gratis in HD worden verzonden. Hierom heb ik dus volgens mij geen smartcard nodig.
Er zijn een aantal PCI kaarten op de markt die ook HD zenders kunnen ontvangen (technisat cablestar hd2 en terratec cinergy c hd pci). Deze zijn een stuk goedkoper. Mijn vraag is nu alleen of ik deze wel kan plaatsen omdat ook mijn videokaart een slot in gebruik heeft en omdat ze volgens mij niet low profile zijn. (Of kan zo'n kaart in een PCIe x1 slot?) Heb dit al eens eerder gevraagd ivm een geluidskaart waarvoor ik een goede oplossing kreeg (een s/pdif bracket plaatsen) dus ik hoop dat jullie mij ook deze keer een goede oplossing kunnen geven.
Alvast bedankt!
Als je kabel tv onversleuteld is kan je in principe idd elke willekeurige DVB-C kaart nemen, dat hoeft geen Anysee te zijn. Lees wel even goed in over die Terratec Cinergy tuners, ik zie op de Duitse & Nederlandse forums veel slechte verhalen over de drivers/stabiliteit van die dingen (hun HD kabel & sat tuners).
Verwijderd
Ik ben opzoek naar een nieuwe PC.
Met de PC wil ik:
- HD TV opnemen en afspelen (IPTV),
- Gamen (fifa ofzo)
- data opslag voor het hele netwerk (voor de veiligheid wil ik RAID1 draaien)
- Downloaden
- Blu-rays afspelen
alles wordt aangesloten middels een HDMI kabel op mijn TV.
Tot nu toe heb ik dit.
Gaat dit samenwerken?
Heeft iemand nog nuttige tips tav deze configuratie?
Met de PC wil ik:
- Gamen (fifa ofzo)
- Downloaden
- Blu-rays afspelen
Tot nu toe heb ik dit.
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 55,50 | € 111,- |
1 | Thermaltake DH202 | € 160,50 | € 160,50 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,49 | € 32,49 |
1 | Intel Core i7 930 | € 249,38 | € 249,38 |
1 | LG CH08LS10 (8x, SATA-300, dual-layer, Zwart, OEM) | € 69,- | € 69,- |
1 | Corsair VX450W | € 62,44 | € 62,44 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 82,12 | € 82,12 |
1 | Asrock X58 Extreme3 | € 169,45 | € 169,45 |
1 | Club3D HD 5670 512 GDDR5 PCI-E | € 78,74 | € 78,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.015,12 |
Gaat dit samenwerken?
Hmm dit is geen HTPC... dit is gewoon een GamePC. Waar ga je deze neerzetten? In je woonkamer bij de TV? Dan wordt het een goede herrie denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:54:
Met de PC wil ik:
- Gamen (fifa ofzo)
- Downloaden
- Blu-rays afspelen
Tot nu toe heb ik dit.
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 55,50 € 111,- 1 Thermaltake DH202 € 160,50 € 160,50 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,49 € 32,49 1 Intel Core i7 930 € 249,38 € 249,38 1 LG CH08LS10 (8x, SATA-300, dual-layer, Zwart, OEM) € 69,- € 69,- 1 Corsair VX450W € 62,44 € 62,44 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 82,12 € 82,12 1 Asrock X58 Extreme3 € 169,45 € 169,45 1 Club3D HD 5670 512 GDDR5 PCI-E € 78,74 € 78,74 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.015,12
Gaat dit samenwerken?
Denk niet dat het in het juiste topic zit. Aangezien een GamePC meestal ook alles kan wat een HTPC kan. Maar met een HTPC wil je niet alles kunnen wat een GamePC kan en zo kan je dus op de kosten besparen.
Laat ik het zo zeggen... voor dat geld zou ik een HTPC van rond de 350 kopen, een PS3 van 250 voor het gamen en het resterende besteden aan een NAS voor het opslaan van data.
Hoezo zou het geen HTPC zijn? Het komt in een HTPC Behuizing en onder de TV. Dat het overkill is kan wel zo zijn, maar dat maakt het niet meteen dat het geen HTPC is.
Tips: Als je toch wil gamen zou ik er een andere videokaart inzetten. Iets in de 58xx serie. Ten aanzien van de totaalprijs scheelt het relatief niet heel veel centen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:54:
Met de PC wil ik:
- Gamen (fifa ofzo)
- Downloaden
- Blu-rays afspelen
Tot nu toe heb ik dit.
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 55,50 € 111,- 1 Thermaltake DH202 € 160,50 € 160,50 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,49 € 32,49 1 Intel Core i7 930 € 249,38 € 249,38 1 LG CH08LS10 (8x, SATA-300, dual-layer, Zwart, OEM) € 69,- € 69,- 1 Corsair VX450W € 62,44 € 62,44 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 82,12 € 82,12 1 Asrock X58 Extreme3 € 169,45 € 169,45 1 Club3D HD 5670 512 GDDR5 PCI-E € 78,74 € 78,74 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.015,12
Gaat dit samenwerken?
- Edmin
Je maakt wat vreemde keuzes...
Je bent beter af met een GTX460 als je ook wil gamen op je fullHD televisie. Daarnaast kan je cpu veel minder, wat ook de platformkosten drukt:
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 54,85 | € 109,70 |
1 | Thermaltake DH202 | € 160,50 | € 160,50 |
1 | Scythe Yasya | € 32,90 | € 32,90 |
1 | Antec TruePower TP-550 | € 84,09 | € 84,09 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 81,63 | € 81,63 |
1 | AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) | € 130,96 | € 130,96 |
1 | MSI 870A-G54 | € 82,60 | € 82,60 |
1 | MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5 | € 180,16 | € 180,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 931,54 |
De GTX460 heeft hdmi en doet ook DTS-HD, mocht je dat interessant vinden.
edit: De Scythe Yasya in bovenstaande rijtje moet eigenlijk een Big Shuriken zijn. Sorry.
Verwijderd
ook als ik met meerdere IPTV HD streams gelijktijdig een zender wil opnemen en een andere zender wil kijken? Of is dit uberhaupt niet mogelijk?Edmin schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:48:
[...]
In principe kun je ook met 2GB RAM af. Scheelt weer een paar tientjes.
- Edmin
Het kijken van de ene zender, terwijl je een andere opneemt vereist meerdere tuners, niet meer RAM. Aan de andere kant kun je al voor 7 tientjes een kit 4GB GEiL RAM krijgen, dus de investering is niet enorm.
Na een tijdje meegelezen te hebben hierbij ook eens een vraag van mijn zijde. Ik twijfel over doorsparen en conform de BBG te kopen, of mijn oude hardware recyclen. Voordeel spreekt voor zich; geld besparing.Ik ben nu op zoek naar de nadelen. Ik wil goed kunnen afwegen het nodig is voor mijn gebruik om een plens geld neer te leggen voor nieuw spul.
HTPC gaat als volgt gebruikt worden:
Bedraad/draadloos (even kijken of draad leggen makkelijk, en mooi, kan, anders draadloos stickje erin) aan router.
Verder hangt aan router straks een nas met 2 tb.
HTPC zal op goedkope 5.1 receiver (denk onkyo/pioneer) aangesloten worden. Tot die tijd aan stereo versterker.
Win7 of winXP met xbmc. Linuxvariant is natuurlijk leuk, maar heb ik geen ervaring mee
Moet redelijke stil zijn, dus indien mogelijk ssd voor OS/xbmc
Films: dvd's, zowel fysiek als rip. 720 mkv's.
Muziek: zowel fysiek als berg mp3's
Games: eigenlijk nauwelijks. Misschien voor de lol eens een oude red alert, UT, of HOMM4, maar daar blijkt het bij.
Ten slotte wil ik graag naast mijn plasma een monitor (liefst klein en plat) aansluiten op htpc zodat TV niet aan hoeft als ik muziek luister.
1e optie:
Nog aanwezig:
kast, silverstone
amd athlon x2 dual core be 2350
asus m2a-vm hdmi
videokaart nvidea geforce 8600gt
2 gig
sata HD (evt vervangen door ssd als budget het toelaat)
Aanschaffen:
SSD
2e monitor (klein, formaat fotolijst. Weet dat ze bestaan, kan ze nauwelijk vinden. Goedkoop en geen touchscreen).
IR ontvanger en AB
Draadloos toetsenbord/muis/trackding. Liefst klein, ga er sowieso niet lang op typen en voor de keer dat ik eens een game wil spelen hang ik er wel tobo en muis aan. Wil op de bank iig niet met fullsize tobo in de weer hoeven.
2e optie is alles nieuw kopen (op kast na), conform de BBG.
Nu is mijn vraag, zou mijn systeem voldoen voor mijn wensen. Is de combi mobo en proc sterk genoeg voor fullHD materiaal? Het is iig een zuinige combi. Welke problemen kan ik verwachten? Daarnaast nog de vraag of een SSD budgetair te verantwoorden is, of zou een ordinaire HD volstaan (2 meter afstand, in silverstone kast).
HTPC gaat als volgt gebruikt worden:
Bedraad/draadloos (even kijken of draad leggen makkelijk, en mooi, kan, anders draadloos stickje erin) aan router.
Verder hangt aan router straks een nas met 2 tb.
HTPC zal op goedkope 5.1 receiver (denk onkyo/pioneer) aangesloten worden. Tot die tijd aan stereo versterker.
Win7 of winXP met xbmc. Linuxvariant is natuurlijk leuk, maar heb ik geen ervaring mee
Moet redelijke stil zijn, dus indien mogelijk ssd voor OS/xbmc
Films: dvd's, zowel fysiek als rip. 720 mkv's.
Muziek: zowel fysiek als berg mp3's
Games: eigenlijk nauwelijks. Misschien voor de lol eens een oude red alert, UT, of HOMM4, maar daar blijkt het bij.
Ten slotte wil ik graag naast mijn plasma een monitor (liefst klein en plat) aansluiten op htpc zodat TV niet aan hoeft als ik muziek luister.
1e optie:
Nog aanwezig:
kast, silverstone
amd athlon x2 dual core be 2350
asus m2a-vm hdmi
videokaart nvidea geforce 8600gt
2 gig
sata HD (evt vervangen door ssd als budget het toelaat)
Aanschaffen:
SSD
2e monitor (klein, formaat fotolijst. Weet dat ze bestaan, kan ze nauwelijk vinden. Goedkoop en geen touchscreen).
IR ontvanger en AB
Draadloos toetsenbord/muis/trackding. Liefst klein, ga er sowieso niet lang op typen en voor de keer dat ik eens een game wil spelen hang ik er wel tobo en muis aan. Wil op de bank iig niet met fullsize tobo in de weer hoeven.
2e optie is alles nieuw kopen (op kast na), conform de BBG.
Nu is mijn vraag, zou mijn systeem voldoen voor mijn wensen. Is de combi mobo en proc sterk genoeg voor fullHD materiaal? Het is iig een zuinige combi. Welke problemen kan ik verwachten? Daarnaast nog de vraag of een SSD budgetair te verantwoorden is, of zou een ordinaire HD volstaan (2 meter afstand, in silverstone kast).
And now the most interresting part of deze grot
- Edmin
Als jij je BIOS update naar 5001, kun je gewoon een Athlon II X2 240 in dat systeem steken. Vervang dan ook je 8600GT door een HD5450 en je bent in principe klaar.
Ik ben een groot fan van SSDs, dus als je je storage in een NAS houdt en je kunt het je veroorloven, is een bootdrive een mooi ding. Noodzakelijk is het echter niet.
Ik ben een groot fan van SSDs, dus als je je storage in een NAS houdt en je kunt het je veroorloven, is een bootdrive een mooi ding. Noodzakelijk is het echter niet.
Ok, dat is al nuttige info. Thnx. Vraag blijft natuurlijk of het nodig is. Volstaat een amd athlon x2 dual core be 2350 niet? Volgens een oude review op de frontpage is het (althans, was het) een ideale proc vanwege zijn lage verbruik. Moet natuurlijk wel zeker zijn dat fullHD geen probleem zal zijn.Edmin schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:02:
Als jij je BIOS update naar 5001, kun je gewoon een Athlon II X2 240 in dat systeem steken. Vervang dan ook je 8600GT door een HD5450 en je bent in principe klaar.
Daarnaast de update van de graka: waarom? Gebruik de hdmi op mobo toch, waarom dan toch de graka updaten? Oude kaart moet volgens mij die 3 oude games van mij nog wel trekken, en ook een tweede monitor aansturen moet lukken (of het mobo kan dat).
SSD heb ik geen ervaring mee, maar stroomverbruik, geluidsreductie en boottijd zijn grote winsten voor een betaalbaar bedrag. 32gb zal ik voldoen aan hebben. Tweede hands ook nog wel cheap te krijgen.
Hoe zit het eigenlijk met pc/xbmc in slaapstand. Hoeveel winst totdat het systeem gebruiksklaar is heb ik tov uitzetten en booten van ssd (bij benadering)?
- Edmin
Voor beide opties geldt: test of je het nodig hebt. Als je nu al tevreden bent met de prestaties, dan is er niets aan de hand. Ik zie dat je nu 720p video kijkt. Hoe groot is de kans dat je daar 1080p van gaat maken? Zou je graag audio over hdmi willen hebben? Een upgrade van je cpu heeft nut omdat je van een HT2.0 cpu naar een HT3.0 cpu gaat, wat direct effect heeft op de video playback capaciteiten die je cpu heeft. Dat is van belang als je situaties tegen gaat komen waar gpu acceleratie niet beschikbaar is.mr_fragle schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:26:
[...]
Ok, dat is al nuttige info. Thnx. Vraag blijft natuurlijk of het nodig is. Volstaat een amd athlon x2 dual core be 2350 niet? Volgens een oude review op de frontpage is het (althans, was het) een ideale proc vanwege zijn lage verbruik. Moet natuurlijk wel zeker zijn dat fullHD geen probleem zal zijn.
Daarnaast de update van de graka: waarom? Gebruik de hdmi op mobo toch, waarom dan toch de graka updaten? Oude kaart moet volgens mij die 3 oude games van mij nog wel trekken, en ook een tweede monitor aansturen moet lukken (of het mobo kan dat).
Punt is dat boottijden niet echt interessant zijn als je gebruik maakt van de sleep functie. Geluidsreductie is weldegelijk een punt. Verbruik van een enkele HDD is al zo klein, die vier Watt gaan je de kop niet kosten.SSD heb ik geen ervaring mee, maar stroomverbruik, geluidsreductie en boottijd zijn grote winsten voor een betaalbaar bedrag. 32gb zal ik voldoen aan hebben. Tweede hands ook nog wel cheap te krijgen.
Onmogelijk om dat in cijfers uit te drukken, maar met een SSD is het bijna instant.Hoe zit het eigenlijk met pc/xbmc in slaapstand. Hoeveel winst totdat het systeem gebruiksklaar is heb ik tov uitzetten en booten van ssd (bij benadering)?
En wederom bedankt voor de aanvulling. Eerlijk gezegd is de kans dat ik binnen 1 jaar 1080 ga afspelen vrij klein. Koop vooralsnog dvd. Prijs/kwaliteit is prima. Daarnaast nog geen blu-rayspeler in huis. Ook HD audio is nog geen nabije toekomst, geld en luisterruimte zijn beperkende factoren. Als mijn oude config vlekkeloos 720 af zal spelen dan vind ik het eigenlijk voorlopig wel prima. Steek mijn geld dan liever in mijn NAS en in randapparatuur. Voor de IR en AB kan ik de BBG wel gebruiken. Ik ben nog wel op zoek naar:Edmin schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:55:
[...]
Voor beide opties geldt: test of je het nodig hebt. Als je nu al tevreden bent met de prestaties, dan is er niets aan de hand. Ik zie dat je nu 720p video kijkt. Hoe groot is de kans dat je daar 1080p van gaat maken? Zou je graag audio over hdmi willen hebben? Een upgrade van je cpu heeft nut omdat je van een HT2.0 cpu naar een HT3.0 cpu gaat, wat direct effect heeft op de video playback capaciteiten die je cpu heeft. Dat is van belang als je situaties tegen gaat komen waar gpu acceleratie niet beschikbaar is.
[...]
Punt is dat boottijden niet echt interessant zijn als je gebruik maakt van de sleep functie. Geluidsreductie is weldegelijk een punt. Verbruik van een enkele HDD is al zo klein, die vier Watt gaan je de kop niet kosten.
[...]
Onmogelijk om dat in cijfers uit te drukken, maar met een SSD is het bijna instant.
toetsenbord, ik meen ooit een toetsenbord gezien te hebben hier met het formaat van een iphone/flinke AB met daarop toetsen. Een klein draadloos toetsenbord volstaat ook.
2e Monitor, ook weet ik zeker dat ik hier een keer een kleine monitor (formaat digitaal fotolijstje) heb gezien. Kan het iig in de pricewatch niet meer vinden.
Zo mijn beurt weer, ik zal eerst maar is beginnen met wat ik wil.
Een htpc voor in de woonkamer, het budget is max 400 euro maar liever minder.
Ik wil dat video (1080p) door de processor afgehandeld kan worden omdat het systeem zo makkelijk mogelijk en zo snel mogelijk moet werken.
Ik wil het systeem op mijn denon 1910 aan kunnen sluiten en daarbij graag ook hd audio formaten kunnen doorsturen (via optical zou geen probleem zijn, via hdmi mag ook).
Ik ga er mediaportal op draaien met vista (heb zo mn redenen).
De media staat op een nog te kopen synology DS410.
Ik wilde beginnen met dit systeem:
(ik ben niet zo handig met die tabelletjes zoals jullie maar ontdek geloof ik net dat ik ze kan genereren of zo, naja ben nu al klaar
)
-De kast is gekozen vanwege het formaat, ik kon geen kleinere mATX kast vinden, als iemand een alternatief heeft sta ik er voor open maar het formaat mag niet groter worden dan dit.
-De processor heb ik gekozen omdat ik zeker wil weten dat hij 1080p vlekkeloos afspeelt.
-Het geheugen heb ik gekozen omdat het goedkoop is. (later prik ik en miss nog is 2 Gb bij)
-De harde schijf idem.
-Het moederbord moet hdmi uit hebben en moet hd-audio door kunnen geven (wat deze via optical kan ?)
Als iemand verbeteringen of aanvullen heeft hoor ik ze graag, mijn vragen zijn dus:
- Heeft iemand een beter (of goedkopere) kast
- Is dit geheugen en mobo een goed idee ?
- Is de cpu te veel ?
- Kan dit mobo hd-audio doorgeven ?
Een htpc voor in de woonkamer, het budget is max 400 euro maar liever minder.
Ik wil dat video (1080p) door de processor afgehandeld kan worden omdat het systeem zo makkelijk mogelijk en zo snel mogelijk moet werken.
Ik wil het systeem op mijn denon 1910 aan kunnen sluiten en daarbij graag ook hd audio formaten kunnen doorsturen (via optical zou geen probleem zijn, via hdmi mag ook).
Ik ga er mediaportal op draaien met vista (heb zo mn redenen).
De media staat op een nog te kopen synology DS410.
Ik wilde beginnen met dit systeem:
1 | AMD Athlon II X2 250 | € 61,25 | € 61,25 |
1 | Seagate Barracuda 7200.12, 160GB | € 40,75 | € 40,75 |
1 | Antec New Solution NSK3480 | € 87,25 | € 87,25 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 75,48 | € 75,48 |
1 | GeIL Value Dual Channel GV32GB1333C9DC | € 53,85 | € 53,85 |
Totaal | € 318,85 |
(ik ben niet zo handig met die tabelletjes zoals jullie maar ontdek geloof ik net dat ik ze kan genereren of zo, naja ben nu al klaar
-De kast is gekozen vanwege het formaat, ik kon geen kleinere mATX kast vinden, als iemand een alternatief heeft sta ik er voor open maar het formaat mag niet groter worden dan dit.
-De processor heb ik gekozen omdat ik zeker wil weten dat hij 1080p vlekkeloos afspeelt.
-Het geheugen heb ik gekozen omdat het goedkoop is. (later prik ik en miss nog is 2 Gb bij)
-De harde schijf idem.
-Het moederbord moet hdmi uit hebben en moet hd-audio door kunnen geven (wat deze via optical kan ?)
Als iemand verbeteringen of aanvullen heeft hoor ik ze graag, mijn vragen zijn dus:
- Heeft iemand een beter (of goedkopere) kast
- Is dit geheugen en mobo een goed idee ?
- Is de cpu te veel ?
- Kan dit mobo hd-audio doorgeven ?
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
Grotere, snellere & stillere schijf voor minder geld.
pricewatch: MS-Tech MC-210
Kleinere kast die mooier gaat staan bij je TV
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G
Goedkoper ram met dezelfde prestaties & Timings.
pricewatch: Asrock 880GMH-USB3
Voor 1 euro meer USB3, een snellere IGP
Met audio via een glazen kabeltje: (rechtsonderin dat zwarte blokje)

(en ook via HDMI)
Hoe kom je dan uit met de prijs:
Een dikke 60 euro minder
.
Ik zou dan een 2e 500GB F3 schijf erbij halen, en deze samen in RAID0 zetten. Is gigantisch veel sneller als een enkele schijf. Maar is alsnog 20 euro onder je oorspronkelijke bedrag
.
Grotere, snellere & stillere schijf voor minder geld.
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G
Goedkoper ram met dezelfde prestaties & Timings.
pricewatch: Asrock 880GMH-USB3
Voor 1 euro meer USB3, een snellere IGP
Met audio via een glazen kabeltje: (rechtsonderin dat zwarte blokje)

(en ook via HDMI)
Hoe kom je dan uit met de prijs:
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 39,56 | € 39,56 |
1 | MS-Tech MC-210 | € 49,99 | € 49,99 |
1 | AMD Athlon II X2 250 | € 57,- | € 57,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G | € 41,88 | € 41,88 |
1 | Asrock 880GMH-USB3 | € 71,25 | € 71,25 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 259,68 |
Een dikke 60 euro minder
Ik zou dan een 2e 500GB F3 schijf erbij halen, en deze samen in RAID0 zetten. Is gigantisch veel sneller als een enkele schijf. Maar is alsnog 20 euro onder je oorspronkelijke bedrag
[ Voor 69% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2010 10:08 ]
Kijk eens dat zijn een paar goede tips.
De kast is echter geen optie, hij is in een opzicht kleiner maar ook weer niet.
Hij komt namelijk achter een deurtje, en heb een kastje van 26,4Breed x 38Hoog x37,5Diep.
De hdd mobo en geheugen ga ik zeker wijzigen, 1 vraag nog;
Kan dit mobo ook hd audio via hdmi versturen (niet nodig maar wel fijn) ?
edit: Ik heb trouwens een losse ir ontvanger aan usb met een lekker lang kabeltje
edit2: ships ik vergeet de blue ray speler helemaal, ik dacht aan deze Samsung SH-B083L maar dit is niet regiovrij. Denk niet dat het echt uitmaakt ....
Hij komt namelijk achter een deurtje, en heb een kastje van 26,4Breed x 38Hoog x37,5Diep.
De hdd mobo en geheugen ga ik zeker wijzigen, 1 vraag nog;
Kan dit mobo ook hd audio via hdmi versturen (niet nodig maar wel fijn) ?
edit: Ik heb trouwens een losse ir ontvanger aan usb met een lekker lang kabeltje
edit2: ships ik vergeet de blue ray speler helemaal, ik dacht aan deze Samsung SH-B083L maar dit is niet regiovrij. Denk niet dat het echt uitmaakt ....
[ Voor 26% gewijzigd door Superfly04 op 06-08-2010 13:20 ]
Hallo,
Dit is mijn eerste ervaring ivm het bouwen van computer, HTPC's of enig dergelijks. Ik heb een vriend van me die wel kan helpen met de spullen in de kast te steken etc maar ik wil zelf eerst even uitzoeken hoe en wat ik zou aanschaffen.
Ik zou op de HTPC graag Linux draaien omwille van de XBMC Media Center.
Wat betreft het moederbord had ik volgende moederbord in gedachten:
Asrock A330ION
Uiteraard zal daar dan DDR3-RAM geheugen moeten bijkomen ( 2 gig ) voldoende en ook een harde schijf van om en bij de 1.5 TB.
Wat betreft de case vind ik de Antec Fusion Remote Zwart van de BBG aanschaf wel mooi ogen al kost deze 40 euro extra. Wat ik me afvroeg is of het prijsverschil tussen de "Antec Fusion Remote Zwart" en de "Antec MicroFusion Remote 350" puur en alleen in het uiterlijk ligt of ook in andere zaken.
TV-Tuner wil ik er nu nog niet in voorzien maar later misschien wel toevoegen ( dus moet toch plaats voor zijn ). Wireless is niet echt een must. Waar ik het systeem vooral voor wil bouwen is het afspelen van 1080 content doormiddel van HDMI ( zowel beeld als geluid ).
Mijn budget zou ik op ongeveer 450 à 500 euro willen afstellen.
Dit is mijn eerste ervaring ivm het bouwen van computer, HTPC's of enig dergelijks. Ik heb een vriend van me die wel kan helpen met de spullen in de kast te steken etc maar ik wil zelf eerst even uitzoeken hoe en wat ik zou aanschaffen.
Asrock A330ION
Uiteraard zal daar dan DDR3-RAM geheugen moeten bijkomen ( 2 gig ) voldoende en ook een harde schijf van om en bij de 1.5 TB.
Wat betreft de case vind ik de Antec Fusion Remote Zwart van de BBG aanschaf wel mooi ogen al kost deze 40 euro extra. Wat ik me afvroeg is of het prijsverschil tussen de "Antec Fusion Remote Zwart" en de "Antec MicroFusion Remote 350" puur en alleen in het uiterlijk ligt of ook in andere zaken.
TV-Tuner wil ik er nu nog niet in voorzien maar later misschien wel toevoegen ( dus moet toch plaats voor zijn ). Wireless is niet echt een must. Waar ik het systeem vooral voor wil bouwen is het afspelen van 1080 content doormiddel van HDMI ( zowel beeld als geluid ).
[ Voor 13% gewijzigd door cyboria op 06-08-2010 15:53 ]
- Edmin
Jazeker wel.
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A330ION
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A330ION
Xbmc draait ook onder windows. Verder lijkt het budget me meer dan toereikend. Wellicht budgetair wel ruimte voor een SSD. Zie paar reactie hierboven de voordelen.cyboria schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:59:
Hallo,
Asrock A330ION
Met gare en luidruchtige voeding.D4NG3R NL schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:00:

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Antec NSK1380 op z'n kant: 26.9 cm B x 20.1 cm H x 33.5 cm DSuperfly04 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:28:
Verwijderd
Hoi, na wikken en wegen hetvolgende systeem gekocht:
Nu krijg ik het niet aan de praat. Als windows7 wil opstarten komt hij tot beginscherm en valt dan uit.
Nu lees ik in de handleiding van het moederbord dat hij een voeding van minimaal 400W nodig heeft.
Dit heb ik nergens kunnen vinden vantevoren anders had ik een andere kast gekozen.
Die antec kast heeft een 350W voeding.
Ik weet het, deze vraag moet ik hier niet stellen maar het is ook meteen een waarschuwing voor deze combi...
Weet iemand wat ik kan doen en of het wel aan die te zwakke voeding ligt?
350 W moet toch voldoende zijn voor een I3 en een beetje geheugen en een klein schermpje?
Groet
Anders heb ik nog een gloednieuwe Antec MicroFusion Remote 350 in de aanbieding.
edit: de antec kast maakt ook best veel herrie moet ik nog ff kwijt.
1 | Intel Core i3 530 | € 96,99 | € 96,99 |
1 | OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB | € 71,82 | € 71,82 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 41,65 | € 41,65 |
1 | MSI H55M-ED55 | € 94,75 | € 94,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 403,61 |
Nu krijg ik het niet aan de praat. Als windows7 wil opstarten komt hij tot beginscherm en valt dan uit.
Nu lees ik in de handleiding van het moederbord dat hij een voeding van minimaal 400W nodig heeft.
Dit heb ik nergens kunnen vinden vantevoren anders had ik een andere kast gekozen.
Ik weet het, deze vraag moet ik hier niet stellen maar het is ook meteen een waarschuwing voor deze combi...
Weet iemand wat ik kan doen en of het wel aan die te zwakke voeding ligt?
350 W moet toch voldoende zijn voor een I3 en een beetje geheugen en een klein schermpje?
Groet
Anders heb ik nog een gloednieuwe Antec MicroFusion Remote 350 in de aanbieding.
edit: de antec kast maakt ook best veel herrie moet ik nog ff kwijt.
- Edmin
OnzinVerwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:11:
correctIk weet het, deze vraag moet ik hier niet stellen
Waarschuwinf is niet nodig. Het is onzin.maar het is ook meteen een waarschuwing voor deze combi...
Hangen en Opstartproblemen troubleshooterWeet iemand wat ik kan doen
Dat doet het niet, je voeding kan hoogstens DOA zijn.en of het wel aan die te zwakke voeding ligt?
Ja.350 W moet toch voldoende zijn voor een I3 en een beetje geheugen en een klein schermpje?
Daar hebben we V&A voor.Groet
Hoe dan ook past dit niet in dit topic.
Ik wil voor mijn vader een zo goedkoop en zo gebruiksvriendelijk mogelijke htpc aanschaffen. Er zijn weinig eisen aan verbonden, anders dan dat hij er dvd's (geen bluray) en tv mee wil kijken en tv wil kunnen opnemen. Hij heeft namelijk geen behoefte aan HD en al die andere tierlantijnen.
Hij heeft nu een Sony Trinitron TV en een Thomson Settopbox. DVDspeler en av receiver zijn recentelijk overleden en moeten nog aangeschaft worden.
Ik heb alleen zelf geen kennis van hoe goedkoop je zo'n simpel kastje in elkaar kunt zetten.
Hij heeft nu een Sony Trinitron TV en een Thomson Settopbox. DVDspeler en av receiver zijn recentelijk overleden en moeten nog aangeschaft worden.
Ik heb alleen zelf geen kennis van hoe goedkoop je zo'n simpel kastje in elkaar kunt zetten.
Verwijderd
Na heel lang informatie opzoeken e.d. ben ik er min of meer uit wat ik aan een htpc zou willen hebben qua eisen. Ik heb een oude pc van voor 2004, die ik om budgettaire redenen heel lang heb gebruikt (student), en daarnaast heb ik een losse mediaspeler om al mijn video en audio af te spelen.
Aangezien de vaste pc aan vervanging toe is (understatement), en ik bij de mediaspeler tegen wat beperkingen aanloop, wil ik deze 2 dingen combineren in 1 apparaat.
Ik wil dan ook een htpc die geschikt is voor:
- blu-ray/dvd afspelen, zowel fysiek als op hdd, tot en met 1080p, de hele rattaplan dus
. Qua videoafspeelmogelijkheden dus een alleskunner.
- muziek afspelen, zowel een berg cd's als een berg mp3's op hdd
- kantoorpcmogelijkheden, zoals office, maar ook af en toe videobewerken
- downloaden en internetten
Voor de kantoorpcmogelijkheden heb ik reeds een 17"-monitor met vast toestenbord en muis die ik graag via VGA wil aansluiten. Voor de htpc-mogelijkheden wil ik dit verbinden dmv HDMI naar mijn lcd-tv. Bij films moet de audio via de tv te beluisteren zijn, ik heb geen aparte versterker.
Ik had daarvoor de volgende compenenten in gedachten, met een maximaal budget van 1000 euro:
Ik zit nog met een aantal vragen:
1. Is dit alles compatibel met elkaar/Zie ik iets over het hoofd?
2. Het extra geheugen en de zwaardere processor lijken mij handig voor het bewerken van video's/foto's en kopieren en uitpakken van grote bestanden. Of zou ik hier ook met minder aankunnen?
3. Kies ik de LG blu-ray-speler of ga ik voor de ierts duurdere Samsung SH-B083L?
4. Qua videokaart heb ik begrepen dat de HD5670 de ideale htpc-kaart is, maar dat deze waarschijnlijk niet past in de behuizing. Kan iemand dat bevestigen? Zo ja, is de nu gekozen videokaart de beste keus voor de afspeelmogelijkheden?
Aangezien de vaste pc aan vervanging toe is (understatement), en ik bij de mediaspeler tegen wat beperkingen aanloop, wil ik deze 2 dingen combineren in 1 apparaat.
Ik wil dan ook een htpc die geschikt is voor:
- blu-ray/dvd afspelen, zowel fysiek als op hdd, tot en met 1080p, de hele rattaplan dus
- muziek afspelen, zowel een berg cd's als een berg mp3's op hdd
- kantoorpcmogelijkheden, zoals office, maar ook af en toe videobewerken
- downloaden en internetten
Voor de kantoorpcmogelijkheden heb ik reeds een 17"-monitor met vast toestenbord en muis die ik graag via VGA wil aansluiten. Voor de htpc-mogelijkheden wil ik dit verbinden dmv HDMI naar mijn lcd-tv. Bij films moet de audio via de tv te beluisteren zijn, ik heb geen aparte versterker.
Ik had daarvoor de volgende compenenten in gedachten, met een maximaal budget van 1000 euro:
1 | Samsung EcoGreen F3EG, 2TB | € 97,- | € 97,- |
1 | Thermaltake DH202 | € 166,50 | € 166,50 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 21,94 | € 21,94 |
1 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m | € 4,- | € 4,- |
2 | Scythe Kama Flow 2 80mm - 1400RPM, 80mm | € 6,34 | € 12,68 |
1 | AMD Athlon II X4 640 | € 112,12 | € 112,12 |
1 | Nexus Value 430 | € 56,60 | € 56,60 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 41,90 | € 83,80 |
1 | MSI 870A-G54 | € 78,51 | € 78,51 |
1 | Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2 | € 73,92 | € 73,92 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 776,07 |
2. Het extra geheugen en de zwaardere processor lijken mij handig voor het bewerken van video's/foto's en kopieren en uitpakken van grote bestanden. Of zou ik hier ook met minder aankunnen?
3. Kies ik de LG blu-ray-speler of ga ik voor de ierts duurdere Samsung SH-B083L?
4. Qua videokaart heb ik begrepen dat de HD5670 de ideale htpc-kaart is, maar dat deze waarschijnlijk niet past in de behuizing. Kan iemand dat bevestigen? Zo ja, is de nu gekozen videokaart de beste keus voor de afspeelmogelijkheden?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 20:39 . Reden: typo ]
- Edmin
- Edmin
Wat voor ingangen heeft die TV? S-video?Bintmeister schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:32:
Ik wil voor mijn vader een zo goedkoop en zo gebruiksvriendelijk mogelijke htpc aanschaffen. Er zijn weinig eisen aan verbonden, anders dan dat hij er dvd's (geen bluray) en tv mee wil kijken en tv wil kunnen opnemen. Hij heeft namelijk geen behoefte aan HD en al die andere tierlantijnen.
Die heb ik ook overwogen, hij is alleen iets duurder en komt toch achter een deurtje dus ga ik toch voor de goedkoopste.Dreamvoid schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:09:
[...]
Antec NSK1380 op z'n kant: 26.9 cm B x 20.1 cm H x 33.5 cm D
Ik heb nog steeds de vraag hoe je hd audio bij de denon kan krijgen.
Kan dit via optical out (op zo'n beetje elk moederboard) of MOET je er een aparte videokaart voor nemen die bitstreaming ondersteund ?
- Edmin
De DH202 heeft maar ruimte voor één extra 80mm fan (in de top). De twee fans aan de achterzijde zijn 60mm.Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:20:
Ik zag videobewerking niet in je leisenpakket staan, dus ik vond het al wat zwaar. Als je dat daadwerkelijk wil gaan doen, dan is het idd wel handig.2. Het extra geheugen en de zwaardere processor lijken mij handig voor het bewerken van video's/foto's en kopieren en uitpakken van grote bestanden. Of zou ik hier ook met minder aankunnen?
De Samsung heeft een twee maal zo hoge max. leessnelheid. Dat kan handig zijn als je wel eens een blu-ray van de schijf af wil trekken.3. Kies ik de LG blu-ray-speler of ga ik voor de ierts duurdere Samsung SH-B083L?
Als je mijn relaas in het BBG topic hebt gelezen, dan zie je dat de HD5450 in principe al voldoende is, maar dat er wat probleempjes in de betreffende review waren.4. Qua videokaart heb ik begrepen dat de HD5670 de ideale htpc-kaart is, maar dat deze waarschijnlijk niet past in de behuizing. Kan iemand dat bevestigen? Zo ja, is de nu gekozen videokaart de beste keus voor de afspeelmogelijkheden?
Ik ben zelf ook eens bezig met een orientatie op een HTPC (mediaplayer?), maar kom er nog niet helemaal uit. Ik ben van plan om mijn DVD en CD speler de deur uit te doen, waarbij mijn CD speler onder de zogenaamde High-end CD spelers valt. Ik wil nu een HTPC, waarmee ik video bestanden met bijvoorbeeld een VLC media player kan afspelen, waarbij ik nog ouderwetse aansluitingen op mijn TV, in dit geval scart, heb. De TV zal tzt vervangen worden, maar dat duurt nog wel een jaar. Verder wil ik de HTPC aansluiten op een separate DAC, die ik nog moet aanschaffen, maar die ongetwijfeld alle moderne aansluitingen (S/PDIF) aan board heeft. Deze DAC zal het analoge audio signaal dan weer aanbieden aan mijn buizen voorversterker. Ik wil verder ook streaming media binnenkrijgen van mijn Synology DS 209-II, dus het zal onderdeel uitmaken van mijn netwerk, die ik helaas nog niet in de buurt van mijn TV kan ontsluiten, dus daar moet ik ook nog wat op verzinnen, dus wellicht dat draadloos een beter idee is.
Kan iemand voor mij een opzet maken voor een oplossing die stil en kwalitatief goed in elkaar steek?
, of kan ik beter een kant en klaar systeem kopen? Welk besturingssysteem kom ik op uit?
Kan iemand voor mij een opzet maken voor een oplossing die stil en kwalitatief goed in elkaar steek?
- Edmin
Je hebt SCART en je hebt SCART. Kunnen die SCART aanslutingen ook S-Video of composite?
De grote tv-out FAQ
De grote tv-out FAQ
aha, handig topic dank je wel
Mijn TV kan ook SCART als uitgang gebruiken en van wat ik begrijp van de TV out faq is dat ik middels een converter ook svideo kan aansluiten?
Mijn TV kan ook SCART als uitgang gebruiken en van wat ik begrijp van de TV out faq is dat ik middels een converter ook svideo kan aansluiten?
- Edmin
Dat ligt helemaal aan je televisie. In de handleiding en/of op de achterkant naast de SCART ingang kun je wel zien wat voor devices je aan kunt sluiten.
OK, mijn TV heeft drie scart aansluitingen respectievelijk external 1, 2 en 3.
External 1 ondersteund: CVBS en RGB
External 2 ondersteund: CVBS, Y/C en RGB (deze zou dus s-video moeten ondersteunnen gezien het Y/C)?
External 3 ondersteund enkel CVBS
Verder kan ik ook een camera of camcorder aansluiten op een s-video ingang met Audio Len R voor stereo.
Misschien dat je er iets aan hebt, maar het betreft hier een Philips Matchline.
External 1 ondersteund: CVBS en RGB
External 2 ondersteund: CVBS, Y/C en RGB (deze zou dus s-video moeten ondersteunnen gezien het Y/C)?
External 3 ondersteund enkel CVBS
Verder kan ik ook een camera of camcorder aansluiten op een s-video ingang met Audio Len R voor stereo.
Misschien dat je er iets aan hebt, maar het betreft hier een Philips Matchline.
[ Voor 19% gewijzigd door rows op 09-08-2010 23:19 ]
- Edmin
Da's ongeveer net zo veelzeggend als dat je een Sony Wega zou hebben. Je tv zal uit 2004/5 stammen, gok ik.
Hoe dan ook moet je dus op zoek naar een videokaart met s-video, omdat je anders geen beeld krijgt op je tv: pricewatch: XFX HD4550 512 MB DDR2
Omdat het een ATi kaart is, kom je al gauw uit op Win7 als OS voor je htpc. De rest is niet zo heel lastig, maar hangt toch ook wel af van het soort behuizing dat je wil hebben en je budget.
Hoe dan ook moet je dus op zoek naar een videokaart met s-video, omdat je anders geen beeld krijgt op je tv: pricewatch: XFX HD4550 512 MB DDR2
Omdat het een ATi kaart is, kom je al gauw uit op Win7 als OS voor je htpc. De rest is niet zo heel lastig, maar hangt toch ook wel af van het soort behuizing dat je wil hebben en je budget.
Budget heb ik niet echt. Wil gewoon iets hebben wat goed is en of ik nu 200 of 700 kwijt ben, dat zie ik dan vanzelf wel. De kast zal wel lastig worden, want de rest van mijn stereo ziet er vrij kostbaar uit, dus daar zal ik zelf naar moeten zoeken want smaken verschillen.
En om alles met een DAC te laten samenwerken, hoe sluit ik die dan aan, via het moederbord?
En om alles met een DAC te laten samenwerken, hoe sluit ik die dan aan, via het moederbord?
[ Voor 26% gewijzigd door rows op 10-08-2010 00:35 ]
Verwijderd
Het zal niet dagelijks gebeuren, maar er zijn van die momenten dat je met grote datastromen bezig bent, bijvoorbeeld bij het maken van dvd's voor de vakantie en dergelijke. Idem voor fotoalbums e.d.Edmin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:32:
Ik zag videobewerking niet in je eisenpakket staan, dus ik vond het al wat zwaar. Als je dat daadwerkelijk wil gaan doen, dan is het idd wel handig.
Daarom ben ik ook benieuwd of de genoemde processor en fans bij htpc-gebruik net zo stil blijven als de 240/250 of dat deze meer geluid maken dan de 240/250 omdat de processor al wat meer rekenkracht in zich heeft zitten?
Ik heb het allemaal gelezen. Ik heb ook gelezen dat er nogal wat discussie was in het aankomende BBG-topic over de verschillende HD's. Daarom, als de 5670 een betere is, en deze past gewoon in de kast, dan schaf ik die wel aan.Als je mijn relaas in het BBG topic hebt gelezen, dan zie je dat de HD5450 in principe al voldoende is, maar dat er wat probleempjes in de betreffende review waren.
- Edmin
En denk je dan aan iets als een Thremaltake DH202, ANtec Fusion Remote of Antec MicroFusion?rows schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:32:
Budget heb ik niet echt. Wil gewoon iets hebben wat goed is en of ik nu 200 of 700 kwijt ben, dat zie ik dan vanzelf wel. De kast zal wel lastig worden, want de rest van mijn stereo ziet er vrij kostbaar uit, dus daar zal ik zelf naar moeten zoeken want smaken verschillen.
Ligt een beetje erg aan de DAC die je op het oog hebt en de aansluitingen die je erop kwijt kunt.En om alles met een DAC te laten samenwerken, hoe sluit ik die dan aan, via het moederbord?
- Edmin
Het TDP van een X4 ligt natuurlijk wel 30W hoger dan dat van een X2, dus er zal meer warmte afgevoerd moeten worden. Kwestie van wat reviews van de X4 erbij pakken en zien wat er over warmte en verbruik wordt vermeld.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:41:
[...]
Het zal niet dagelijks gebeuren, maar er zijn van die momenten dat je met grote datastromen bezig bent, bijvoorbeeld bij het maken van dvd's voor de vakantie en dergelijke. Idem voor fotoalbums e.d.
Daarom ben ik ook benieuwd of de genoemde processor en fans bij htpc-gebruik net zo stil blijven als de 240/250 of dat deze meer geluid maken dan de 240/250 omdat de processor al wat meer rekenkracht in zich heeft zitten?
De passieve 5670 past volgens mij niet in die kast en dan krijg je er dus eentje met een fan. En laat ik nu net lezen dat je je zorgen maakt om geluidsproductie...[...]
Ik heb het allemaal gelezen. Ik heb ook gelezen dat er nogal wat discussie was in het aankomende BBG-topic over de verschillende HD's. Daarom, als de 5670 een betere is, en deze past gewoon in de kast, dan schaf ik die wel aan.
Nee, ik denk eerder aan een Origen AE S14V bijvoorbeeld. ik weet dat het erg duur is, maar anders slaat het als een tang op een varken bij de rest van mijn apparatuur, TV buiten beschouwing gelatenEdmin schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:43:
[...]
En denk je dan aan iets als een Thremaltake DH202, ANtec Fusion Remote of Antec MicroFusion?
[...]
Ligt een beetje erg aan de DAC die je op het oog hebt en de aansluitingen die je erop kwijt kunt.
Mijn DAC moet ik nog uitzoeken en bestellen, en ik laat die dingen ook vaak modificeren. Gezien de prijsklasse van de DAC zal deze een veelvoud aan aansluitingen hebben, maar een Toslink, USB en SPDIF zitten altijd wel op een DAC ongeacht de prijsklasse.
[ Voor 10% gewijzigd door rows op 10-08-2010 13:33 ]
- Edmin
Ah, dat verandert de zaak.rows schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:26:
[...]
Nee, ik denk eerder aan een Origen AE S14V bijvoorbeeld. ik weet dat het erg duur is, maar anders slaat het als een tang op een varken bij de rest van mijn apparatuur, TV buiten beschouwing gelaten
Ik ben nogal een DAC n00b, maar ik begrijp dat zoiets idd wel een optical S/P-DIF heeft. http://www.hifi.nl/recens...el-HD10-DAC-Stap-een.htmlMijn DAC moet ik nog uitzoeken en bestellen, en ik laat die dingen ook vaak modificeren. Gezien de prijsklasse van de DAC zal deze een veelvoud aan aansluitingen hebben, maar een Toslink, USB en SPDIF zitten altijd wel op een DAC ongeacht de prijsklasse.
haha. ik ben juist een HTPC n00b. Maar klopt wat je zegt betreffende de DAC. zie ook nog even mijn edit voor wat betreft een Antec fusion.
http://www.cambridgeaudio...uments/DAC_Magic_rear.jpg
http://www.cambridgeaudio...uments/DAC_Magic_rear.jpg
[ Voor 20% gewijzigd door rows op 10-08-2010 13:38 ]
- Edmin
Toch even de Origen AE erin gelaten, want volgens mij is dat helemaal geen slechte kast.
Iets duurder dan gepland?
1 | Origen AE S14V | € 329,99 | € 329,99 |
1 | Scythe Ninja Mini Rev. B | € 29,51 | € 29,51 |
1 | Enermax Aurora Micro Wireless | € 70,57 | € 70,57 |
1 | Logitech Harmony One Advanced Universal Remote | € 114,- | € 114,- |
1 | AMD Athlon II X2 245 | € 54,83 | € 54,83 |
1 | Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) | € 74,50 | € 74,50 |
1 | Kingston SSDNow V Series SNV125-S2/30GB 30GB | € 75,74 | € 75,74 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G | € 42,97 | € 42,97 |
1 | XFX HD4550 512 MB DDR2 | € 35,12 | € 35,12 |
1 | Gigabyte GA-880GMA-UD2H | € 88,90 | € 88,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 971,63 |
Iets duurder dan gepland?
Thanks!, ik zal alles eens uitzoeken wat je hier gekozen hebt. Ziet er goed uit. De prijs valt iets tegen, maar niet veel en dat komt natuurlijk ook door die dure (maar mooie
) kast.
- Edmin
Als je specifieke uitleg over de keuze voor bepaalde onderdelen wil, dan hoor ik het wel.
ja, even nog een vraag; moet er nog een wireless kaart in als ik wireless op mijn Lan wil aanluiten? Ik heb nl. geen ontsluiting in de buurt van mijn TV.
Toetsenbord en logitech hebben allebei een USB stick die ik in mijn HTPC moet steken om wireless te kunnen werken?
Verder is hij lekker stil als ik naar de specs kijk
Toetsenbord en logitech hebben allebei een USB stick die ik in mijn HTPC moet steken om wireless te kunnen werken?
- Edmin
Ja. Ik heb goede ervaringen hiermee pricewatch: Conceptronic C300Rirows schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:22:
ja, even nog een vraag; moet er nog een wireless kaart in als ik wireless op mijn Lan wil aanluiten? Ik heb nl. geen ontsluiting in de buurt van mijn TV.
http://www.enermax.co.uk/...urora-micro-wireless.htmlToetsenbord en logitech hebben allebei een USB stick die ik in mijn HTPC moet steken om wireless te kunnen werken?
Die Harmony One is niet noodzakelijk, hoorIncluded in delivery
* KB008W-B/S Aurora Micro Wireless keyboard
* USB receiver
* 2 Mignon batteries (AA)
http://origenae.com/en/htpc_s14v.htm
- one piece 5mm aluminium front & sides
- 2 x 60mm exhaust fans (pre-installed)
- 1 x 92mm intake fans (pre-installed)
- front media bay, usb hub, audio & firewire
- rubber isolation hard drive screws
- optional MCE & IR Trans module
- support for 4 hard drives
- optical drive matching bezel included
- VF310 VFD/IR Module included
- IMON PAD remote included

Wanneer ik nu alleen muziek wil luisteren, dus zonder de TV aan, hoe scroll ik dan door een menu heen? Kan dit puur met die afstandbediening of heb ik altijd een beeldscherm nodig om door mijn muziek heen te scrollen?
- Edmin
Daarom heb je een display op je behuizing.
Ik zat, ook al heb ik er nu geen ruimte voor en heb ik er geen nodig, eens een HTPC samen te stellen voor wanneer ik op mezelf ga wonen. Voor de gein ben ik wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Kort samengevat moet het een stil systeem zijn die vlekkeloos allerlei soorten (Full) HD content kan afspelen. Via een gigabit verbinding moet de HTPC van mijn normale systeem (game/download, zie sig) de films afhalen. Ik zat aan deze basis te denken:
AMD
Of Intel:
Met de volgende onderdelen:
Dan kom je in totaal op 600,- voor het AMD systeem of 650,- voor het Intel systeem. Zit ik zo in de juiste richting te kijken (voornamelijk betreft de videokaart)? En maakt het nog uit of ik AMD of Intel neem (warmte/prestaties)? Wat betreft de voeding zat ik ook te kijken naar de Nexus Value 430, dit moet dacht ik (zoals ik hier eerder las) één van de stilste voedingen zijn.
AMD
1 | AMD Athlon II X2 240E | € 63,36 | € 63,36 |
1 | MSI 785GM-E51 | € 58,50 | € 58,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 145,86 |
Of Intel:
1 | Intel Core i3 530 | € 96,98 | € 96,98 |
1 | MSI H55M-E33 | € 69,90 | € 69,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 190,88 |
Met de volgende onderdelen:
1 | Lian Li PC-C37B | € 114,- | € 114,- |
1 | Logitech diNovo Mini | € 93,98 | € 93,98 |
1 | Scythe Twin Mounter 2.5" | € 3,09 | € 3,09 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 31,87 | € 31,87 |
1 | Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB | € 104,37 | € 104,37 |
1 | Corsair TWIN3X2048-1333C9DHXG | € 56,60 | € 56,60 |
1 | MSI R5450-MD1GH | € 55,89 | € 55,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 459,80 |
Dan kom je in totaal op 600,- voor het AMD systeem of 650,- voor het Intel systeem. Zit ik zo in de juiste richting te kijken (voornamelijk betreft de videokaart)? En maakt het nog uit of ik AMD of Intel neem (warmte/prestaties)? Wat betreft de voeding zat ik ook te kijken naar de Nexus Value 430, dit moet dacht ik (zoals ik hier eerder las) één van de stilste voedingen zijn.
Misschien is dan de volgende kast nog een uitwijk voor je.rows schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:01:
Thanks!, ik zal alles eens uitzoeken wat je hier gekozen hebt. Ziet er goed uit. De prijs valt iets tegen, maar niet veel en dat komt natuurlijk ook door die dure (maar mooie) kast.
1 | Nox Live 2 | € 113,99 | € 113,99 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 31,87 | € 31,87 |
1 | Bekijk collectie Importeer producten |
In deze samenstelling wel, aangezien de i3 veel en veel sneller is dan die X2 240e, wil je ze gelijkwaardig qua prestaties maken moet je er iets als een X4 640 in zetten. Als je die snelheid niet nodig vindt is een 240e prima natuurlijk, en zou je aan de Intel kant ook een (iets goedkopere) Pentium G6950 kunnen overwegen.mauricedb schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:02:
En maakt het nog uit of ik AMD of Intel neem (warmte/prestaties)?
[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 11-08-2010 07:59 ]
Thanks, maar needravennl1307 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:11:
[...]
Misschien is dan de volgende kast nog een uitwijk voor je.
# Product Prijs Subtotaal 1 Nox Live 2 € 113,99 € 113,99 1 be quiet! Pure Power L7 300W € 31,87 € 31,87 1 Bekijk collectie
Importeer producten
Verwijderd
Ga ik eens doen!Edmin schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:48:
Het TDP van een X4 ligt natuurlijk wel 30W hoger dan dat van een X2, dus er zal meer warmte afgevoerd moeten worden. Kwestie van wat reviews van de X4 erbij pakken en zien wat er over warmte en verbruik wordt vermeld.
Inderdaad, dat heb je helemaal door van die geluidsproductieDe passieve 5670 past volgens mij niet in die kast en dan krijg je er dus eentje met een fan. En laat ik nu net lezen dat je je zorgen maakt om geluidsproductie...Ik zou voor een HD5570 gaan.
Ik ga het hele zaakje van het weekend maar eens bestellen cq ophalen en lekker knutselen. Dank voor de info!
Wil een HTPC aanschaffen, hieronder wat ik in gedachten heb. graag tips als jullie andere/betere ideeën hebben.
de behuizing is uitgekozen door de vrouw dus daar zit niet veel rek in
1 | MS-Tech mc-1200 | € 84,07 | € 84,07 |
1 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | € 82,40 | € 82,40 |
1 | Scythe Big Shuriken | € 25,91 | € 25,91 |
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI | € 68,- | € 68,- |
1 | Intel Core i3 530 | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G | € 44,55 | € 44,55 |
Bekijk collectie | Totaal | € 396,- |
jurrie009
Heb je zelf geen meningjurrie009 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:47:
Had haar laten kiezen uit een aantal voorgeselecteerde dus maak mezelf wijs dat ik nog iets in te brengen heb.Heb je zelf geen mening
jurrie009
Er zit inderdaad s-video op de tv
Zoals zovelen ben ik ook hier een HTPC aan het samenstellen
mooi dus even de Best Buy Guide op nageslagen en veel info op internet opgezocht.
mijn oog is dus gevallen op een AMD cpu met de onboard HD family gfx dus.
Meestal ga ik voor een barebone setup. De voordelen zijn stabilieit, stilte in vergelijking met een goedkope kast en het minste werk.
Nu is de amd785 chipset uit de BBG dus eigenlijk verouderd en is de amd790 uitgekomen. Dit is blijkbaar de nieuwste chipset met intergrated gfx. Maar nu het probleem. Ik kan namelijk geen barebone vinden met deze chipset. De nieuwste barebone met HDMI is die van asus P6-M4A3000E
Deze heeft de RS780/AMD780G chipset . Weliswaar ook met onboard gfx maar wel van anderhalf jaar terug.
Probeerde nog eigenlijk wat reviews terug te vinden maar krijg niet veel van google terug. Ben graag benieuwd of er eigenlijk grote verschillen zijn tussen de 2.
Mijn eis is eigenlijk simpel. HD content afspelen en een simpel spelletjes van paar jaar geleden. Had al in de gaten dat het met beide geen probleem zal zijn.
Er word een X3 cpu opgeprikt met 4gb ram.
/edit.. en ik heb liever een mini tower/bookcase HTPC die ik in de slaapkamer zet. (dus geen woonkamer HTPC)
heb liever dus geen platliggende HTPC behuizing om daar vervolgens een AMD790 moederbord in te proppen, maar als het veel qua prestaties uitmaakt is dat het wel overwegen waard.
mooi dus even de Best Buy Guide op nageslagen en veel info op internet opgezocht.
mijn oog is dus gevallen op een AMD cpu met de onboard HD family gfx dus.
Meestal ga ik voor een barebone setup. De voordelen zijn stabilieit, stilte in vergelijking met een goedkope kast en het minste werk.
Nu is de amd785 chipset uit de BBG dus eigenlijk verouderd en is de amd790 uitgekomen. Dit is blijkbaar de nieuwste chipset met intergrated gfx. Maar nu het probleem. Ik kan namelijk geen barebone vinden met deze chipset. De nieuwste barebone met HDMI is die van asus P6-M4A3000E
Deze heeft de RS780/AMD780G chipset . Weliswaar ook met onboard gfx maar wel van anderhalf jaar terug.
Probeerde nog eigenlijk wat reviews terug te vinden maar krijg niet veel van google terug. Ben graag benieuwd of er eigenlijk grote verschillen zijn tussen de 2.
Mijn eis is eigenlijk simpel. HD content afspelen en een simpel spelletjes van paar jaar geleden. Had al in de gaten dat het met beide geen probleem zal zijn.
Er word een X3 cpu opgeprikt met 4gb ram.
/edit.. en ik heb liever een mini tower/bookcase HTPC die ik in de slaapkamer zet. (dus geen woonkamer HTPC)
heb liever dus geen platliggende HTPC behuizing om daar vervolgens een AMD790 moederbord in te proppen, maar als het veel qua prestaties uitmaakt is dat het wel overwegen waard.
[ Voor 11% gewijzigd door SonyEricsson op 12-08-2010 15:40 ]
het verschil tussen de 785 en 790 is voornamelijk de extra pci-e lanes, daarnaast is het wat stabieler voor bijv. overklokken. aangezien dit beide voor jou niet interessant is zou ik gewoon voor de 785 gaan.
ik gebruik zelf deze: pricewatch: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
compleet bordje m-atx dus qua behuizingen kun je iets kleins uit zoeken.
ik gebruik zelf deze: pricewatch: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
compleet bordje m-atx dus qua behuizingen kun je iets kleins uit zoeken.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ach ja, op zich is het een slim idee om de wife-factor te betrekken in de beslissing mbt het uiterlijk, dan kun je zelf los gaan op de specs. Maar op zich is het een strakke kast, dus niets om je voor te schamen.jurrie009 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:47:
Ik ben benieuwd of de gekozen case voldoende hoog is als er een Big Shuriken in moet, heeft iemand ervaring?
die vraag had ik een paar topics terug of in de vorige BGG ook gesteld en het shijnt te passen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Wie weet er een witte hoogglans behuizing? Deze past namelijk mij mijn televisie en de rest van de apparatuur!. Prijs is niet echt een probleem, maar hij moet wel te gebruiken zijn voor een htpc!
De 790 (GX) chipset was er eerder dan de 785 chipset.
Even de verschillen op een rij:
780G heeft een HD3200 DirectX 10 onboard graka en is bij mijn weten niet met sideport RAM (=128MB eigen videogeheugen) verkrijgbaar.
790GX heeft de snellere HD3300 DirectX 10 onboard en is verkrijgbaar met 128MB sideport RAM.
785G heeft de HD4200 DirectX 10.1 onboard graka met 128MB sideport, de HD4200 is sneller dan de HD3200 maar minder snel dan de HD3300.
Als ik jou was zou ik niet naar een AM2(+) optie kijken maar naar AM3 welke ook DDR3 geheugen ondersteund.
Qua performance maakt DDR3 niet veel verschil, maar meer vanwege het steeds duurder worden van DDR2 en het voordeel van het gebruik van het laatste socket op dit moment.
Zelf heb ik mijn HTPC opgebouwd met een Asrock M3A785GMH/128M boardje en een Athlon II X2 245 en die speelt HD contend prima af met de onboard graka.
780G heeft een HD3200 DirectX 10 onboard graka en is bij mijn weten niet met sideport RAM (=128MB eigen videogeheugen) verkrijgbaar.
790GX heeft de snellere HD3300 DirectX 10 onboard en is verkrijgbaar met 128MB sideport RAM.
785G heeft de HD4200 DirectX 10.1 onboard graka met 128MB sideport, de HD4200 is sneller dan de HD3200 maar minder snel dan de HD3300.
Als ik jou was zou ik niet naar een AM2(+) optie kijken maar naar AM3 welke ook DDR3 geheugen ondersteund.
Qua performance maakt DDR3 niet veel verschil, maar meer vanwege het steeds duurder worden van DDR2 en het voordeel van het gebruik van het laatste socket op dit moment.
Zelf heb ik mijn HTPC opgebouwd met een Asrock M3A785GMH/128M boardje en een Athlon II X2 245 en die speelt HD contend prima af met de onboard graka.
[ Voor 7% gewijzigd door good4u op 12-08-2010 23:01 . Reden: aanvulling ]
Vullisbak schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:42:
[...]
Ik ben benieuwd of de gekozen case voldoende hoog is als er een Big Shuriken in moet, heeft iemand ervaring?
Goede vraag, niet over nagedacht (alleen gekeken naar een lage koeler)TRaSH schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:47:
die vraag had ik een paar topics terug of in de vorige BGG ook gesteld en het shijnt te passen.
En ook bedankt voor het antwoord TRaSH
jurrie009
Kan iemand mij hierop een antwoord geven: de HTPC gaat bij mij in slaapstand als ik alles uitschakel via mijn logitech remote (dus via de IR receiver). Ik zou echter ook graag de HTPC terug uit slaapstand krijgen via de remote (dus zonder mijn keyboard te moeten gebruiken).
Kan dat via de IR receiver en wat moet ik daarvoor doen?
Verwijderd
Ik neem aan dat je in windows hebt ingesteld dat je de actie van de "aan en uit knop" hebt ingesteld om de pc in en uit de standby te halen? Zo heb ik dat tenminste gedaan en ik kan met de powerknop op mijn AB de pc in en uit de standby krijgen.iomega schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:19:
Kan iemand mij hierop een antwoord geven: de HTPC gaat bij mij in slaapstand als ik alles uitschakel via mijn logitech remote (dus via de IR receiver). Ik zou echter ook graag de HTPC terug uit slaapstand krijgen via de remote (dus zonder mijn keyboard te moeten gebruiken).
Is de IR reciever aangesloten middels een usb poort?? Dan zou je in ieder geval ook moeten instellen in de bios dat usb apparaten de pc uit standby mogen halen en in windows apparaat beheer ervoor zorgen dat de usb poort actief blijft. MCE standby tool kan dit trouwens ook voor je doen.
ja dat had ik al gelezen dat de HD3300 op 700mhz geclocked isgood4u schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:55:
De 790 (GX) chipset was er eerder dan de 785 chipset.
ik heb gekozen voor de asrock met de 790 chipset dus
icm een athlon x3 445 3.1ghz cpu en 4gb ram
de nieuwe 8xx chipset is het prijsverschil van 60 euro niet waard
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog wat getest en het lukt blijkbaar toch wel, maar alleen als ik in XBMC zit en niet wanneer de computer in windows staat.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:24:
[...]
Ik neem aan dat je in windows hebt ingesteld dat je de actie van de "aan en uit knop" hebt ingesteld om de pc in en uit de standby te halen? Zo heb ik dat tenminste gedaan en ik kan met de powerknop op mijn AB de pc in en uit de standby krijgen.
Is de IR reciever aangesloten middels een usb poort?? Dan zou je in ieder geval ook moeten instellen in de bios dat usb apparaten de pc uit standby mogen halen en in windows apparaat beheer ervoor zorgen dat de usb poort actief blijft. MCE standby tool kan dit trouwens ook voor je doen.
Trouwens, als ik manueel windows in slaapstand zet, gaat alles uit en wanneer ik de HTPC uit slaapstand haal is hij er meteen terug. Maar als ik via XBMC de HTPC in slaapstand zet (slaapstand is gekozen in de instellingen als standaard afsluiting), krijg ik bij het uit slaapstand halen een zwart scherm met daarop de boodschap dat windows aan het herstarten is uit standby of zoiets en dat duurt erg lang tegen dat die balk helemaal wit is
- Edmin
Dit is niet het problemen- en ervaringentopic, heren.
Ik heb een leuke discussie die ik wil aanboren.
Een HTPC is een erg leuk ding, en het moet bediend worden... met een remote.
Nu ga ik met een plaatje duidelijk maken waar ik tegen aan loop, wat misschien ook meteen een persoonlijke voorkeur is;

Ik heb hier een soort gelijke behuizing van 15kg solid aluminium, super afwerking... en een remote die cheap aan voelt.
Als ik kijk naar de amps, de speakers, andere apparatuur in huis zijn dit ook alu remotes of plastic met echt goede afwerking.
De beste die het lekkerste in de hand ligt is de Philips 197, ofwel die witte "vista" remote.
Ik heb dan de versie waarmee je ook TV en AMP kan aanzetten, de duurdere, maar ook hier ben ik gewoon niet tevreden over. Overigens zoek ik niet perse een remote die dat laatste kan hoor.
Had hier onlangs een b&o remote die nagenoeg alle apparaten kan aansturen in huis... maar niet de htpc. Maar de kwaliteit er van is wel een beetje zoals ik hem zoek!
Eigenlijk loop ik me er al 2 jaar aan te ergeren maar in deze vakantieperiode heb ik weer niks kunnen vinden.
Een andere ergernis, waarvoor ik wel een remote gevonden, gekocht heb, maar dat ene knopje niet werkend heb kunnen krijgen is... een optical eject button!
Kom ik nu echt uit bij de programmeerbare X00 euro kostende remotes, waar vaak een aanraakgevoelig scherm op zit wat ik niet wil, want ik wil "feedback", of bestaat het gewoon niet?
Heb gewoon het gevoel dat het net niet af is, dat het het net niet is, terwijl juist samen met de onscreen bediening de afstandsbediening zo ongeveer het hoofdonderdeel is van de htpc.
Kan verder een heel betoog gaan houden waarom de ene en de andere remote niet voldoet, het niet is, etc... dat ga ik dus niet doen.
Maar waarom zijn er tientalle high-end kasten met dikke aluminium fronten, variërend van "we gebruiken aluminium ipv plastic omdat dat er high-end uit ziet (denk aan Antec Fusion, wat niet af doet dat dit een heel redelijke kast is)" tot aan kasten die echt custom made worden voor je en niet te onderscheiden zijn van je andere high-end audio apparatuur zoals A-Tech (http://atechfabrication.com/index.htm zie ook plaatje wat ik in deze post gooide).
Ik heb dus een htpc uit de laatste categorie, op HD na passief, doet super 1080P, is exact wat ik wilde, maar ik heb nog steeds een cheape plastic remote waar ik me aan kapot erger.
Al een tijdje ben ik op zoek naar een irtrans module ervoor zodat ik iets meer vrijheid heb.
De remote die nog enigszins in de buurt komt is deze:
http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_1287.html
Maar waarom 1 button! Bepaalde buttons vind ik niet erg om op een schermpje te hebben onder een "more" menu maar dit is mij te minimalistisch! Hoewel HFX wel erg mooie spullen heeft en ik oa hun HFX Oled module gebruik (Omaura) die helaas uit de handel is.
Is het stiekem toch nog een betoog geworden, de frustraties
Een HTPC is een erg leuk ding, en het moet bediend worden... met een remote.
Nu ga ik met een plaatje duidelijk maken waar ik tegen aan loop, wat misschien ook meteen een persoonlijke voorkeur is;

Ik heb hier een soort gelijke behuizing van 15kg solid aluminium, super afwerking... en een remote die cheap aan voelt.
Als ik kijk naar de amps, de speakers, andere apparatuur in huis zijn dit ook alu remotes of plastic met echt goede afwerking.
De beste die het lekkerste in de hand ligt is de Philips 197, ofwel die witte "vista" remote.
Ik heb dan de versie waarmee je ook TV en AMP kan aanzetten, de duurdere, maar ook hier ben ik gewoon niet tevreden over. Overigens zoek ik niet perse een remote die dat laatste kan hoor.
Had hier onlangs een b&o remote die nagenoeg alle apparaten kan aansturen in huis... maar niet de htpc. Maar de kwaliteit er van is wel een beetje zoals ik hem zoek!
Eigenlijk loop ik me er al 2 jaar aan te ergeren maar in deze vakantieperiode heb ik weer niks kunnen vinden.
Een andere ergernis, waarvoor ik wel een remote gevonden, gekocht heb, maar dat ene knopje niet werkend heb kunnen krijgen is... een optical eject button!
Kom ik nu echt uit bij de programmeerbare X00 euro kostende remotes, waar vaak een aanraakgevoelig scherm op zit wat ik niet wil, want ik wil "feedback", of bestaat het gewoon niet?
Heb gewoon het gevoel dat het net niet af is, dat het het net niet is, terwijl juist samen met de onscreen bediening de afstandsbediening zo ongeveer het hoofdonderdeel is van de htpc.
Kan verder een heel betoog gaan houden waarom de ene en de andere remote niet voldoet, het niet is, etc... dat ga ik dus niet doen.
Maar waarom zijn er tientalle high-end kasten met dikke aluminium fronten, variërend van "we gebruiken aluminium ipv plastic omdat dat er high-end uit ziet (denk aan Antec Fusion, wat niet af doet dat dit een heel redelijke kast is)" tot aan kasten die echt custom made worden voor je en niet te onderscheiden zijn van je andere high-end audio apparatuur zoals A-Tech (http://atechfabrication.com/index.htm zie ook plaatje wat ik in deze post gooide).
Ik heb dus een htpc uit de laatste categorie, op HD na passief, doet super 1080P, is exact wat ik wilde, maar ik heb nog steeds een cheape plastic remote waar ik me aan kapot erger.
Al een tijdje ben ik op zoek naar een irtrans module ervoor zodat ik iets meer vrijheid heb.
De remote die nog enigszins in de buurt komt is deze:
http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_1287.html
Maar waarom 1 button! Bepaalde buttons vind ik niet erg om op een schermpje te hebben onder een "more" menu maar dit is mij te minimalistisch! Hoewel HFX wel erg mooie spullen heeft en ik oa hun HFX Oled module gebruik (Omaura) die helaas uit de handel is.
Is het stiekem toch nog een betoog geworden, de frustraties
- Edmin
Dit niks voor je?
pricewatch: Philips Prestigo SRT9320
pricewatch: Philips Prestigo SRT9320
Die logitech harmonies vind ik nu niet bepaald fraai en lekker werken, heb ik gehad en weer vlug verkocht, die andere ken ik er enkele van en die zijn in het echt ook van behoorlijk cheap plastic.
Hoewel die Philips die lijkt op die MS sideview die eens heel lang geleden voor vista aangekondigd is, die komt denk ik aardig in de buurt van wat ik zoek. Was hem ook nog niet tegengekomen. Eens kijken waar in Utrecht ik hem even kan proberen.
Hoewel die Philips die lijkt op die MS sideview die eens heel lang geleden voor vista aangekondigd is, die komt denk ik aardig in de buurt van wat ik zoek. Was hem ook nog niet tegengekomen. Eens kijken waar in Utrecht ik hem even kan proberen.
Nog meer:
http://www.amazon.co.uk/O...DU/ref=pd_sxp_grid_pt_0_0
http://www.amazon.co.uk/O...SU/ref=pd_sxp_grid_pt_1_1
http://www.amazon.co.uk/P...Q6/ref=pd_sxp_grid_pt_1_2
http://www.amazon.co.uk/O...YS/ref=pd_sxp_grid_pt_2_2
http://www.amazon.co.uk/U...IK/ref=pd_sxp_grid_pt_1_1
http://www.amazon.co.uk/O...GE/ref=pd_sxp_grid_pt_0_0
http://www.amazon.co.uk/O...6E/ref=pd_sxp_grid_pt_2_0
http://www.amazon.co.uk/O...DU/ref=pd_sxp_grid_pt_0_0
http://www.amazon.co.uk/O...SU/ref=pd_sxp_grid_pt_1_1
http://www.amazon.co.uk/P...Q6/ref=pd_sxp_grid_pt_1_2
http://www.amazon.co.uk/O...YS/ref=pd_sxp_grid_pt_2_2
http://www.amazon.co.uk/U...IK/ref=pd_sxp_grid_pt_1_1
http://www.amazon.co.uk/O...GE/ref=pd_sxp_grid_pt_0_0
http://www.amazon.co.uk/O...6E/ref=pd_sxp_grid_pt_2_0
Vooral de URC7960 ziet er ook goed uit.
Dankzij die links ook bij andere remotes uit gekomen die nog op de markt moeten komen.
Grappig ook dat de best functioneel uitziende totaal niet de duurste zijn maar middemoters.
Kameleons zoals je er tussen hebt zitten kan ik niemand aanraden, full touch screen is gewoon niet fijn, je mist feedback, en in een verduisterde kamer kun je ook niet voelen waar de knoppen zitten.
Bij een logische layout heb je ook geen backlid nodig, wel zo fijn ook voor de batterijen.
Dankzij die links ook bij andere remotes uit gekomen die nog op de markt moeten komen.
Grappig ook dat de best functioneel uitziende totaal niet de duurste zijn maar middemoters.
Kameleons zoals je er tussen hebt zitten kan ik niemand aanraden, full touch screen is gewoon niet fijn, je mist feedback, en in een verduisterde kamer kun je ook niet voelen waar de knoppen zitten.
Bij een logische layout heb je ook geen backlid nodig, wel zo fijn ook voor de batterijen.
Ik zit er aan te denken een Asus M4A78-HTPC te combineren met een AMD Athlon II X2 245e (AM3).
DDR2 geheugen heb ik nog liggen en het grafische gedeelte wil ik over laten nemen door een Radeon 5-serie kaart, zoals een 5670.
Ik vraag me echter af of deze combinatie aan te raden is gezien het moederbordje al wat ouder is. Haal ik het voordeel van de energie zuinigheid van de processor er bijvoorbeeld volkomen uit? Het moederbord schijnt namelijk een AM2+ socket te hebben en niet AM3. Of maakt dit geen fluit uit?
DDR2 geheugen heb ik nog liggen en het grafische gedeelte wil ik over laten nemen door een Radeon 5-serie kaart, zoals een 5670.
Ik vraag me echter af of deze combinatie aan te raden is gezien het moederbordje al wat ouder is. Haal ik het voordeel van de energie zuinigheid van de processor er bijvoorbeeld volkomen uit? Het moederbord schijnt namelijk een AM2+ socket te hebben en niet AM3. Of maakt dit geen fluit uit?
[ Voor 2% gewijzigd door -SambaL- op 15-08-2010 14:54 . Reden: spelling fout ]
Dit topic is gesloten.