[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 2 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-04 23:47
Mede-auteur:
  • iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:29

iMick

Wat is OSX86?
OSX86 is het draaien van Mac OS X op een standaard PC. Dit betekent dat je geen Apple machine hoeft aan te schaffen om toch Tiger (Mac OS 10.4) of Leopard (Mac OS 10.5) te kunnen gebruiken. Het leuke aan dit alles is dat je voor een stuk minder geld een werkende OS X machine in huis kan halen.

Sinds Apple in 2006 is overgestapt van het PowerPC platform naar het Intel platform is de hardware van Apple’s machines nagenoeg gelijk aan die van gewone PC’s. Dit heeft ervoor gezorgd dat enkele hackers zijn begonnen met het werkend krijgen van OS X op standaard hardware. De zogenoemde ‘hackintosh’ is geboren.
Hardware requirements
Het grootste probleem van OSX86 is de beperkte hardwareondersteuning. Op zich is dat niet heel erg raar, Apple wil dat OS X enkel bruikbaar is voor kopers van MacBooks, iMac’s en MacPro’s. Fabrikanten van hardware leveren zelden drivers voor OS X. Zeker interne hardware kan voor problemen zorgen. Of jou hardware werkt zal je moeten uitproberen. Op verschillende fora en wiki’s staan lijsten/topics met hardware waarvan bekend is dat het werkt. Zie hiervoor de links.
Sommige hardware werkt zonder dat er extra kernel extensions (drivers) geïnstalleerd hoeven te worden, dit is meestal het geval bij hardware die gelijkenis vertoont met door Apple gebruikte hardware.
Sommige hardware heeft wel kernel extensions nodig om te functioneren, deze kun je wellicht vinden op de verschillende OSX86 fora. Andere hardware zal helemaal niet werken.

In grote lijnen wat aanbevelingen:

• Chipset: Bij voorkeur een Intel chipset. Sommige nVidia, SiS en Via chipset werken ook
• Processor: Bij voorkeur een Intel met SSE3 ondersteuning, SSE2/AMD kan met patches.
• Videokaart: ATi, nVidia of Intel
• Geluidskaart: Loopt uiteen van merk tot merk.
• Netwerkkaart: Loopt uiteen van merk tot merk.
Voor je aan de slag gaat
Maak backups van al je belangrijke bestanden. OS X werkt met een andere partitieindeling (HFS+) dan Windows en Linux. Mocht je OS X willen installeren op dezelfde harde schijf als je Windows installatie, dan dien je gebruik te maken van een MBR indeling van je bootsector. Persoonlijk prefereer ik het gebruik van een aparte harde schijf. Op deze manier kan je zowel MBR als GUID (door Apple standaard gebruikt) gebruiken.
Het is belangrijk je te realiseren dat het opzetten van een OSX86 machine een tijdrovende klus kan zijn. Hardware werkt vaker niet dan wel, en je zal regelmatig verschillende releases / kernels / kernel extensions / installatie opties moeten proberen om alles aan de praat te krijgen. Daar komt bij dat je niet zomaar updates van Apple kan binnenhalen om je hackintosh bij te werken naar de nieuwste standaarden. Vooral de updates naar nieuwere versies van OS X (10.5.3, 10.5.4 etc) staan erom bekend roet in het eten te kunnen gooien. Zie je hier tegenop, dan kan je beter een echte Mac kopen.
Aan de slag
Er zijn verschillende manieren om OS X aan de gang te krijgen op je computer. De eenvoudigste manier is om OS X te installeren binnen een virtuele machine. Deze manier van werken is echter traag en niet echt tweakerwaardig. Het is wel een leuke manier om kennis te maken met OS X.

Er zijn veel releases in omloop waarmee het installeren van OS X net zo eenvoudig wordt als het installeren van Windows. De releases bevatten vaak veel verschillende kernels en kernel extensions zodat je tijdens de installatie al kan aangeven welke hardware je in je computer hebt en de grootste kans op succes hebt.

De bekendse releases zijn van:

JaS
iAtkos (i voor Intel, a voor AMD)
iDeneb
KalyWay
Zephyroth (AMD)
leo4all
uphuck

N.B. GoT is niet de plek om te vragen waar je deze releases vandaan kan halen, noch om links te plaatse naar deze releases. Je zal zelf op zoek moeten naar deze releases.
Welke release het beste werkt verschilt wederom van systeem tot systeem.

Tegenwoordig is het ook mogelijk om aan de slag te gaan met een retail (officiele van Apple) DVD. Dit kan met behulp van de BOOT-132 methode van dfe. Hiermee is het mogelijk om vanaf CD de benodigde .kexts in het geheugen te laden waarna je CD wisselt voor de officiële DVD. De CD heb je iedere keer nodig om op te starten tenzij je de bootloader installeert op je harde schijf.
Links
OSX86 Project
Hackintosh forum
Insanelymac forum
Tweakers OSX86 chat
Op de Tweakers.net IRC is inmiddels ook een OSX86 kanaal te vinden.

Server: irc.tweakers.net:6667
Kanaal: #OSx86

[ Voor 210% gewijzigd door Hoedje op 06-02-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Modbreak:Voor de duidelijkheid, dit is toegestaan. Zie voor meer informatie: Hoedje in "OSx86 in Apple Talk".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Heej, wat leuk, eindelijk een osx86 topic.

Ik heb zelf ook een gehackte versie draaien en ben tevens in het bezit van een officele osx licentie.

Ik gebruik zelf de kalyway editie 10.5.2. Die ik inmiddels heb ge-update naar versie 10.5.4.

Zelf wacht ik nog even met de 10.5.5 update.

Hardware die ik gebruik:

Moederbord: Asus P5E-VM HDMI
Processor: Intel Core 2 Duo 6550
Videokaart: Sapphire ati Radeon HD3650
Geluid: onboard
Netwerk: pci

Overigens is dat alleen een tussenstap. Ter zijner tijd komt er natuurlijk een echte mac.

[ Voor 32% gewijzigd door shytah op 18-09-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:14:
[modbreak]Voor de duidelijkheid, dit is toegestaan. Zie voor meer informatie: Hoedje in "OSx86 in Apple Talk".[/]
"we know! we know!" ;) Maar even serieus, iedereen veel plezier in dit topic. :)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Leuk zo'n topic. Zo ben ik ook begonnen en uiteindelijk de overstap gemaakt naar een iMac. Voor mij was het een goede manier om te kijken of het OSX systeem bevalt. Eenmaal over wil je namelijk niet meer terug!

http://www.xbmcfreak.nl/

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Dit lijkt me ook wel iets voor de startpost: http://www.efi-x.com/index.php?language=english

Van het vele gelul en gezeur in dat topic is dus toch iets gekomen ;)

• Fjeze
  • Laatst online: 23:13

Fjeze

AllesPerfect!

heb het zelf ook draaien op mijn Dell CPS M1530, echter de update gewaagd naar 10.5.3 om daarna naar 10.5.4 te gaan. Dit is helaas niet gelukt wat resulteerde in een niet opstartend OSx.
Had dual boot met Vista dus heb nu de OSx Partitie maar verwijderd en gewoon Vista op mijn Laptop laten staan.
Ga deze week een een iMac bestellen omdat ik toch echt OSx wil.

Wie weet daarna mijn Laptop ook nogmaals voorzien van OSx, dan wel in Dual Boot waarschijnlijk.

Fly or Die

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-04 10:33

Blonde Tux

Advertentieboer

Ik draai het nu op een intel Atom bordje met een 1,6ghz proc. Echt geweldig wat dit dingetje allemaal kan. Het is maar ff om te testen of het kan, en ja het werkt en is werkbaar ook. Natruulijk verwaht ik geen super prestaties maar je kan vloeiend films kijken.

Ik blijf toch maar bij mij last gen MBP, dat is toch wat sneller.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:21

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik draai voor testdoeleinden dit ook dualboot. Heb zelf de kalyway 10.5.2 gebruikt. Wil wel nog gaan testen met de laatste JaS release. Momenteel draait het geheel op een HP DC7600 SFF met een p4 2,4 en 512mb. En het draait soepeltjes. Over een tijdje zal er een macmini of een macbook gaan volgen en waarschijnlijk ga ik ook nog stoeien met een atom installatie. De boot123 optie heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ben wel van plan om deze manier van installtie te gaan proberen. (Heb nog wel wat DC7600's liggen die ik tijdelijk kan gebruiken). Temeer omdat je via die weg je originele installatie disk kan gebruiken en omdat je minder problemen hebt met de updates omdat deze als native geinstalleerd kunnen worden. Nu moet je eerst nog system kexts backuppen met een van de purpose build distro's.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb thuis nu alle normale PC's over op OSX86. :)

• M'n workstation met ASUS P5W-DH deluxe (Kalyway 10.5.1, geupdate naar 10.5.5)
• M'n vriendin der PC, een Shuttle K45 (Kalyway 10.5.2, geupdate naar 10.5.4)
• M'n server met een Gigabyte GA-P35C-D3R (Retail Server 10.5.0 geupdate naar 10.5.5)

Alledrie PC's die prima vanilla kunnen draaien. M'n server was daarnaast de eerste die op de Boot-132 manier draait en geïnstalleerd is. De andere twee zijn geïnstalleerd met Kalyway distro's, maar die ga ik waarschijnlijk binnenkort opnieuw doen met de retail schijf en de Boot-132 methode. :)

Toen ik destijds met m'n workstation begon zaten we nog met Tiger, en heb ik op een gegeven moment de hoop opgegeven. Toen echter leopard uitkwam, en de projecten als PC-EFI volwassen werden ben ik opnieuw begonnen, en sindsdien draai ik het eigenlijk al als primair OS.
Daarna heb ik een Macbook gekocht, omdat het met m'n laptop toch niet zo wilde lukken, en ik toch aan iets anders toe was.

Dus dankzij OSX86 ben ik ook eindelijk over op de Mac :Y) De volgende aankoop zal waarschijnlijk een iMac worden ter vervanging van m'n workstation. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

De boot123 methode. Wat zijn de lastigste punten die je bent tegengekomen? Ik heb begrepen dat je zelf kexts verder moet toevoegen? Kun je daarvoor gewoon dezelfde kexts gebruiken die op insanely voor handen zijn voor de verschillende hardware. En is het dan een kwestie van drag and drop de iso in? Ik moet er nog verder induiken maar iemand die er al mee heeft gewerkt is altijd makkelijk om uit te vragen :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 23:13

Fjeze

AllesPerfect!

Ik ben ook wel geinsteresseerd in een uitleg over de Boot-132 methode.
Heb zelf een Dell XPS M1530 (welke bijna gelijk is aan de MacBook Pro qua Hardware).
Ik heb OSx al prima draaiend gehad (wifi kaartje niet maar ga nieuwe van Dell bestellen op eBay, deze wordt standaard herkent als Airport kaartje).
Echter het update liep niet lekker, en wil nu dus graag met de Retail versie installeren, en dan als primair OS OSx gaan draaien.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Zelf heb ik ondertussen een macbook, maar Apple heeft wat mij betreft een behoorlijk "gat" in zijn assortiment:

Ik wil een mediacenterachtig product, maar dan geen zielig AppleTV of mac mini apparaat, maar een beetje power. Een IMac is geen oplossing, want die heeft een ingebouwd scherm en een Mac Pro schuif je ook niet zo makkelijk in je TV-meubel.

Dus draai ik maar een osx86 met licentie op een Core2Quad en een beetje fatsoenlijke GPU en harddisks met daaraan 2 fireDTV's (Overigens naar volle tevredenheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

Ik heb nu ook mac OSX draaien, en ik moet zeggen: wat een verademing. Het ps/2 toetsenbord werkte wat tegen, maar ik heb nu een usb, waar het perfect mee werkt. Ook is het systeem stabiel en snel, ik heb een asus p5b, met een e6600, en 8800gt, draait als een zonnetje, alleen het geluid deed wat lastig in't begin.

Once you have MAC, you don't want back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54
Blonde Tux schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:47:
Ik draai het nu op een intel Atom bordje met een 1,6ghz proc. Echt geweldig wat dit dingetje allemaal kan. Het is maar ff om te testen of het kan, en ja het werkt en is werkbaar ook. Natruulijk verwaht ik geen super prestaties maar je kan vloeiend films kijken.

Ik blijf toch maar bij mij last gen MBP, dat is toch wat sneller.
Hé is dat een D945GCLF?

Die krijg ik hier niet aan de praat... OSx blijft miepen dat ik moet herstarten... Welke installatie en opties gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

darkmage schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:11:
[...]

Hé is dat een D945GCLF?

Die krijg ik hier niet aan de praat... OSx blijft miepen dat ik moet herstarten... Welke installatie en opties gebruik je?
Ik heb begrepen dat de kalyway 10.5.2 installatie goed werkt op de D945GCLF. Probleem is wel dat die installatie slechte usb ondersteuning heeft. Hiervoor is wel weer een fix beschikbaar. Als opties is het vooral belangrijk niet teveel opties aan te vinken. Sommige werken elkaar tegen. Probeer dus ook zo minimaal mogelijk aan te vinken. En de kiezen van de onjuiste kernel en chipset is 9 van de 10 keren het probleem waarom deze kernel panics ontstaan.

Check deze link: http://forum.insanelymac....wtopic=110282&hl=D945GCLF

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vergeet ook niet je BIOS: in de meeste gevallen moet je Execute Disable (NX) daar aanzetten. En verder is AHCI modus van SATA schijven ook aan te raden.

Andere aanrader: een tweede OSX86 installatie op een kleine extra partitie of externe schijf, zodat je bij vastlopers of mislukte upgrades in je primaire systeem de zaken rustig vanuit die 'fallback' OSX kan fixen en niet telkens met die boot DVD moet klooien.

[ Voor 46% gewijzigd door Dreamvoid op 19-09-2008 14:29 ]

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb het een tijdje geleden ook gedraaid op een AMD Turion laptop (Asus A6K). Alleen die had zo'n vreemd powermanagment dat ie met oudere Unix/Linux kernels niet overweg kon. Zo ook de kernel van OS X. Je moest OS X 10.4 op het stroom installeren en opstarten. vervolgens kon je in het systeem zelf wel de power eraf gooien. Broadcom WIFI werkte niet. Echt en goede indruk kon ik niet krijgen van OS X, daar was het niet stabiel genoeg voor. Maar nu ik een MacBook heb vind ik het echt fantastisch.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is 10.6 development preview al stiekem op een PC te draaien? Ik wil het wel is zien maar niet op mijn MacBook draaien. (ook virtueel niet, geeft een tragere ervaring)

• breinonline
  • Laatst online: 21:08

breinonline

Are you afraid to be known?

__fred__ schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:05:
Zelf heb ik ondertussen een macbook, maar Apple heeft wat mij betreft een behoorlijk "gat" in zijn assortiment:

Ik wil een mediacenterachtig product, maar dan geen zielig AppleTV of mac mini apparaat, maar een beetje power. Een IMac is geen oplossing, want die heeft een ingebouwd scherm en een Mac Pro schuif je ook niet zo makkelijk in je TV-meubel.

Dus draai ik maar een osx86 met licentie op een Core2Quad en een beetje fatsoenlijke GPU en harddisks met daaraan 2 fireDTV's (Overigens naar volle tevredenheid).
Er zit nog een veel groter gat: tussen de Mini en de MacPro. Die laatste is me eigenlijk te duur, de mini is te 'zwak'. In computerland zitten daar legio mogelijkheden tussen en dat mist bij Apple. Daarom is dit topic zo interessant voor mij, wellicht ga ik toch aan de OSx86 als vervanger van de PowerMac.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik blijf het erg jammer vinden dat weing subnotebooks goede wifi hebben voor OSX86. Want wie wil er nou geen 8,9" macbook ;P

• MR_VIPER

MR_VIPER

BlackWhizz schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 08:52:
Ik blijf het erg jammer vinden dat weing subnotebooks goede wifi hebben voor OSX86. Want wie wil er nou geen 8,9" macbook ;P
Je kunt er altijd voor kiezen om een usb dongle aan te sluiten. Er zijn verschillende usb dongle's die zelfs als native airport worden gezien. Enige nadeel is wel dat je dus een extra stukje plastic hebt wat uitsteekt. Of je moet modden geen probleem vinden en een compatible mini-pci kaartje erin modden.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er nu eigenlijk al een manier om OS X op te starten zonder dat de cdrom aanwezig is?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja dat kan al lang. Ik heb een jaar een hackintosh gedraaid zonder CD/DVD drive. Door een bug in DVD Player/Front Row kan je dan alleen geen VIDEO_TS folders afspelen, maar verder heeft OS X geen optische drive nodig.

Hoe zit dat trouwens met de Macbook Air? Die heeft ook geen optische drive, kan die dus ook geen VIDEO_TS folders afspelen?

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 22-09-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat hij meer doelt op de Boot-132 methode. ;)

Dat kan overigens ook al een tijd, er is een aangepaste versie van Chameleon gemaakt door Kalyway. Deze kan (nadat je de BOOT file in de root van je schijf hebt vervangen) ook de extensies uit /Extra/Extensions lezen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

Stoney3K

Flatsehats!

Okee, ik ben nu voor de grap toch maar eens aan de OSx86 geagaan :)

Leopard installatie verliep met iATKOS 10.5.4 redelijk probleemloos. Een keertje fout gegaan door een brakke DVD-burn, maar over het algemeen liep het redelijk vlot.

Als je bij opstarten van de DVD een "Still waiting for root device" krijgt, plug dan je DVD drive om naar één van de eerste twee SATA-poorten. Mocht dat na installatie (bij booten van HDD) gebeuren, dan kan het zijn dat je een andere kernel moet installeren of een .kext erbij moet zetten.

Graphics, geluid, netwerk, enz... nog niet getest, maar ik heb er redelijk vertrouwen in dat dat wel goed gaat komen :)

Nu alleen nog dual-boot aan de gang krijgen met mijn bestaande Vista.

Edit: Specs vergeten, dom 8)7

MB: ASUS P5K
CPU: Intel Q6600 (stock)
Geheugen: 4GB Corsair TwinX DDR2-800
GFX: ATI HD3870
Disks: WDC2500AKS (250Gb SATA), 2x Samsung T166 SoftRAID-0

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 25-09-2008 15:36 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• lowfi
  • Laatst online: 22-04 07:49
Dreamvoid schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:17:
Ja dat kan al lang. Ik heb een jaar een hackintosh gedraaid zonder CD/DVD drive. Door een bug in DVD Player/Front Row kan je dan alleen geen VIDEO_TS folders afspelen, maar verder heeft OS X geen optische drive nodig.

Hoe zit dat trouwens met de Macbook Air? Die heeft ook geen optische drive, kan die dus ook geen VIDEO_TS folders afspelen?
cmd + o werkt gewoon. Tenminste in een "echte" OSX.

Anoniem: 76151

Ik gebruik al enige tijd OSx86 op m'n AMD systeem, ben nu ook bezig met een vanilla install op m'n laptop.
Op m'n AMD heb ik Leo4allV4.1.1 geinstalleerd, en geupdate naar 10.5.5. Ik heb alles werkend gekregen op m'n TV-tuner en XFI na.
Specs:
AMD Athlon 64 X2 6400+
2GB DDR2 800
gForce 8800GT 512MB (met GFX-string op de 10.5.5 drivers)
ADI1988b audio (alleen line-in werkt niet)
Sata HDD
Wifi met de realtec drivers
LAN Forcedeth (doet het nu eindelijk met een nieuwe forcedeth van eno (insanelymac))
Dit alles draaid met de Voodoo XNU 9.5.0 alpha_14 Kernel

Op m'n laptop (HP Compaq 6720s) heb ik het probleem dat na 10.5.5 update m'n GMAX3100 niet werkend te krijgen is. Ik installeer met een vanilla 10.5 DVD geupdate naar 10.5.4 (DMV boot-132 CD). Na install boot het vanaf de EFI partitie. Wanneer ik niet naar 10.5.5 update werkt alles eigenlijk. Voor GFX moet ik alleen m'n device-ID toevoegen aan de x3100FB.kext, en voor audio het adi1981 pack installeren.
Wifi werkt oob, maar de LAN is helemaal niet supported.
Werkt verder perfect zolang ik niet update naar 10.5.5.

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 07:55
Leuk topic dit! Ook ik draai vlekkeloos OsX86 (wel in Dual Boot met Vista Ultimate).

Specs:
Asus P5K PRO
Intel® Core™ 2 Duo E8400
Corsair 4 GB DDR2-1066 Dominator EPP Kit

Reden van de overstap was dat Vista echt een crime is wat betreft kleurmanagement en dat is weer 1 van de sterke kanten van OSx...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Anoniem: 99613

Ik heb het draaien op een oud bakkie; een Athlon 64 3200+ met 1 GB RAM, en in alle eerlijkheid draait het beter dan menig ander OS wat ik er op heb gehad. Ik draai Leo4All, en dankzij de AMD software update utility draai ik nu 10.5.5.
Specs:
Asus A8N-E mobo
AMD Athlon 64 3200+ @ stock speeds
Kingston 2 x 512 MB
GeForce 7300LE (met QE/CI enabled)
2 x Samsung SpinPoint T166; 2 x 500 GB
Linksys WMP300N Airport Kaartje (geen tweaking/geklooi met kexts, werkt out of the box met Leopard)
Gaat gebruikt worden als Mediacenter, XBMC draait er heerlijk op, alleen nog geen 1080p materiaal getest.

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gisteravond iAtkos (OSX 10.5.2) op mijn Intel PC geïnstalleerd. Heb hier (min of meer) speciaal een moederbord voor aangeschaft, wegens problemen met ondersteuning voor mijn MSI P35 Neo2 FiR. Het moederbord dat ik nu gebruik staat bekend om één van de best ondersteunde Hackintosh borden, namelijk de Gigabyte P45-DS3L.

Alles werkt out of the box, op het geluid na. Al is dit laatste met een simpele kext werkend te maken. Verder gebruik ik een Q6600 + een gare Geforce 6200TC. Wat mij opviel is dat de videokaart onder OSX een stuk vloeiender draait dan wanneer ik Compiz op een willekeurige Linux distro gebruik.

Mocht je dus graag een stabiele en snelle Hackintosh willen - want mijn Hackintosh is superstabiel en snel - raad ik je de Gigabyte P45-DS3L aan. Samen met een Nvidia videokaart de beste combinatie die je kunt vinden.

_/-\o_

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-04 12:45
Gaaf idee, zon topic... ik zie dat iemand mijn idee heeft overgenomen?

Ik heb een tijdje OSx86 op een apparte hd gedraait op mijn desktop (amd3000+, asus a8n-sli mobo, GF6600).
Toen geupdate naar 10.5.4 via zon amd-update programma. Ik heb osx meer geprobeerd om te kijken of osx voor mij voordelen heeft, welke ik nog niet gevonden heb.

[ Voor 65% gewijzigd door Zilla op 27-09-2008 11:42 . Reden: Ervaringen toevoegen ]

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 13:10
[quote]Arosf schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:37:
Ik gebruik zelf de kalyway editie 10.5.2. Die ik inmiddels heb ge-update naar versie 10.5.4.
[/qoute]

>Je kunt gewoon de apple update gebruiken, download het voor de zekerheid niet via Software-Update,
maar via de apple site, download niet de combo!!!
Mijn eerste poging was combo - Toen wist mijn systeem wat dood zijn is ;)
Mijn tweede poging was de 'gewone' update voor 10.5.4 naar 10.5.5 - Suc6!
Op insanelymac zegt iedereen ook dat het werkt ;)

Mijn systeem:
Gigabyte GA-EG31M-S2 - met 4gb ddr2
Intel Q6600 Boxed
Met nu inmiddels 10.5.5 ;-) (Kalyway 10.5.1 Met combo naar 10.5.3, toen standaard update 10.5.4, toen standaard naar 10.5.5)
Hardware: Was goede klus om een moederbord te vinden die alles out of the box werkt!

[ Voor 5% gewijzigd door topaj op 27-09-2008 11:37 ]

Groeten

• shytah
topaj schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:36:
[/qoute]

>Je kunt gewoon de apple update gebruiken, download het voor de zekerheid niet via Software-Update,

Mijn systeem:
Intel Q6600 Boxed
Met nu inmiddels 10.5.5 ;-) (Kalyway 10.5.1 Met combo naar 10.5.3, toen standaard update 10.5.4, toen standaard naar 10.5.5)
Hardware: Was goede klus om een moederbord te vinden die alles out of the box werkt!
Owkee. Als ik de 'gewone' update via de site binnenhaal, hoef ik dan geen rare trucjes uit te voeren?

• Zilla
Er is een irc kanaal speciaal voor osx86 achtige zaken te vinden op de tweakers.net irc server.

Server: irc.tweakers.net:6667
Kanaal: #OSx86

Kan iemand dit kanaal in de TS toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-04 21:00
Ik heb de kalyway 10.5.2 intel geinstalleerd, en hij werkt nu ook goed op mn Acer Aspire 9410, goeie resolutie videokaart, goeie video playback.
ALleen ik krijg de wireless niet aan de praat... en ik heb geen lange netwerk draden, dus dat is wel zwaar irritant...

Ik heb de drivers geprobeerd van http://code.google.com/p/iwidarwin/ alleen het werkt niet.
Ik heb de Intel pro wireless 3945ABG adapter in mn laptop. Iemand enige tips? Of werkt deze nog niet. (Aangezien de maker zn laptop gefried is: "Need to get a new laptop to finish iwi3945/4965".
Ik las wel dat sommige mensen met andere kernels het wel aan de praat hebben gekregen...

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
Die iwi3945 driver heb ik nooit aan de praat kunnen krijgen in OSX (10.5.2) op mijn laptop :(

Weet iemand misschien hoe het met drivers voor de ati x1600mobility graka staat?

[ Voor 37% gewijzigd door Zilla op 28-09-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Anoniem: 99613 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:03:
Ik draai Leo4All, en dankzij de AMD software update utility draai ik nu 10.5.5
Wat ik niet helemaal begrijp is hoe je met een stukje software van AMD je OS X kan updaten. Kan iemand dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

SeenD schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:01:
Ik heb de kalyway 10.5.2 intel geinstalleerd, en hij werkt nu ook goed op mn Acer Aspire 9410, goeie resolutie videokaart, goeie video playback.
ALleen ik krijg de wireless niet aan de praat... en ik heb geen lange netwerk draden, dus dat is wel zwaar irritant...

Ik heb de drivers geprobeerd van http://code.google.com/p/iwidarwin/ alleen het werkt niet.
Ik heb de Intel pro wireless 3945ABG adapter in mn laptop. Iemand enige tips? Of werkt deze nog niet. (Aangezien de maker zn laptop gefried is: "Need to get a new laptop to finish iwi3945/4965".
Ik las wel dat sommige mensen met andere kernels het wel aan de praat hebben gekregen...
Beste tip. Probeer een dell True mobile kaartje te krijgen. Of probeer een USB dongle. Of probeer een broadcom kaartje te pakken te krijgen. Intel Wireless ondersteuning gaat niet werken. De driver is al eeuwen in ontwikkeling maar er komen zeer gemende resultaten uit voort. Beste optie is het vervangen van de wifi kaart of het gebruik van een usb-dongle.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-04 21:00
ok, dus wachten is geen optie, thx, dan ga ik een juiste usb dongle kopen...

Ik heb ook t vermoeden dat de pcmcia sleuf niet werkt, als ik er een netgear wireless WG511 in prop dan doet ie nix onder OSX... en ik kan er ook geen juiste drivers voor vinden. Zou de reden dus drivers kunnen zijn, of dat mn pcmcia niet werkt onder OSX...

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillXXL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
__fred__ schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:05:

Welke applicatie draai jij op je 'mac' waarmee je de fireDTV's bedient? Hoe doe je dat met drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
ChillXXL schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:17:
[...]
Welke applicatie draai jij op je 'mac' waarmee je de fireDTV's bedient? Hoe doe je dat met drivers?
EyeTV 3.x ondersteunt FireDTV's. Elgato heeft een tijdje de FireDTV onder licensie verkocht als EyeTV (410? 610? ben het exacte nummer effe kwijt), dus die zijn gewoon supported op de Mac.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 30-09-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20630

Hey,

Ik draai inmiddels na enkele probeersels redelijk stabiel iDeneb 10.5.4 v.1.1 op m'n PCtje. Met wat patches (AppleAHCIPort/IOAHCIFamily/IOATAFamily) heb ik de boel aardig stabiel aan de praat, alleen audio (ADI1988b) doet het niet of slecht, iig niet native. Systeem is: AsusP5B DeLuxe/Q6600/HD3870/3Gig 667.
Ik heb geprobeerd om één van de meest geschikte mobo's aan de praat te krijgen (Gigabyte GA-EP35-DS4), en dat lukte redelijk, maar daar liep Vista (Ultimate32) niet lekker op (in de zin dat S3/Slaapstand) niet echt mee wou werken, en daar maak ik toch wel veel gebruik van...... Wellicht dat iemand daar nu Eureka! op kan roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

SeenD schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:26:
ok, dus wachten is geen optie, thx, dan ga ik een juiste usb dongle kopen...
Ik ben benieuwd welke ervaringen de tweakers hier hebben met USB wifi dongles, welke zijn geschikt en zijn een beetje goedkoop??

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Leuk om dit topic tegen te komen, ik wachtte er al lang op, en had zelfs de moed opgegeven. Totdat ik weer eens naar het Apple Topic toeging. :)

Zelf heb ik zo'n beetje de hele zomervakantie gespendeerd aan het proberen te installeren van OSx86. Het was bijna, gelukt. Bijna. Ik heb het geprobeerd met Kalyway 10.5.1, Kalyway 10.5.2 en JaS 10.5.4 (welke het beste werkt). Het probleem met Kalyway 10.5.1 en 10.5.2 is dat ik niet eens de cd kon laden. Ik kreeg meteen een of andere snelle error, en de pc deed een reboot. Na veel zoekwerk een Chameleon patch toegepast waardoor ik in één keer wel in het OSx installatie menu kwam. Maar na installatie kreeg ik hetzelfde gedonder, de pc kon gewoonweg niet opstarten, en bleef maar rebooten.

Daarna maar JaS 10.5.4 geprobeerd. Deze startte wel meteen in één keer op bij installatie, maar ook deze kwam niet verder met laden na installatie. De oplossing zou het toepassen van een Chameleon patch op de HDD zijn. Maar aangezien ik 2 linker handen heb kwa ervaring met de Terminal van OSx, kwam ik hierin ook niet echt verder.

Het heeft dus weinig gescheeld, maar toch heb ik het maar opgegeven (school is weer begonnen). ;(

Overigens de specs van de PC:
Intel Pentium 4 2.4Ghz (SSE2 ;( )
1GB RAM
Sapphire ATi Radeon X1650Pro 256MB DDR3 AGP
Dell OEM moederbord (Intel i845PE chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
topaj schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:36:
[/qoute]

Mijn systeem:
Intel Q6600 Boxed

Is een, leuk, goedkoop, goed compatble moederbord naar het schijnt, ook mAtx wat mijn voorkeur heeft, heb ik toch een vraagje, werkt de IDE poort naar behoren? want sommige IDE controllers veroorzaken kernel panics.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 13:50
ik blijf steeds lezen dat een sata dvd drive vereist is en dat ide niet werkt

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Veel nieuwere ATA controllers willen wel wat problemen geven, mbt Kernel panics en andere vastlopers, meestal pas als er grote hoeveelheden data verwerkt word komen de problemen naar boven

Daarom ook mijn vraag of de IDE contoller van de GA-EG31M-S2 naar behoren en zonder foutmeldingen werkt

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jep, heb het bij een vriend van me ook gehad, het installere ging via ATA controllers, maar hij had 1x op de 2 dagen last van kernel panic, alles getest, blijkt aan zijn ATA controller te liggen, SATA drive erin, en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Het is ook gewoon mogelijk om op IDE controllers te installeren. Ik heb hier een oude acer veriton 7500 staan. Intel 845 chipset. En ook deze heb ik kunnen installeren met de iDeneb 10.5.5 (laatste versie).

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb onlangs een Mediacenter gemaakt in combinatie met Plex, osx86 leent zich hier prima voor :)
Kleine review: http://www.muzzle.nl/index.php/topic,23.msg67.html#msg67

[ Voor 7% gewijzigd door Cybex op 11-10-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 15:03
Nieuwe netbooks zijn ook erg leuk in combinatie met OSX86, overweeg een MSI Wind te kopen. Is al bijna helemaal functioneel (alleen nog geen audio via de jacks, en beter een ander wifi kaartje erin)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
Dan kan je nog beter een Medion Akoya kopen. Zit hetzelfde mobo in en aan wifi kaart van ralink waarvoor gewoon mac drivers beschikbaar zijn. Ik heb op http://www.muzzle.nl een topic over de Medion Akoya icm OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 15:03
Akoya of wind maakt mij niet zo veel uit. Is die ralink kaart volledig compatible met Osx? Wordt die als airport express herkend? Dit schijnt namelijk wel een stuk beter te werken. (Kan ook met bepaalde Dell kaartjes)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
Nee, hij wordt gedetecteerd als "normale" netwerkkaart. Via de ralink utility maak je een wireless verbinding met bijv. je router.

Akoya en Wind maakt inderdaad niet zoveel uit, behalve dat er in de Akoya een wifikaart zit waar OSX drivers voor beschikbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78186

Ik had ook een topic gemaakt maar nu kom ik achter meer dingen dit was mijn topic voordat ik deze las.
http://gathering.tweakers...message/30911638#30911638

Ikzelf draai op deze specs:
Notebook: obook 5.1
300 GB - 1 Partitie. Met Windows Vista Home Premium
Intel Core 2Duo - T5750 @ 2X 2.0GHZ
RAM 4GB - INTEL Centrino
Nvidia 8600M GT

Raden jullie dan iDeneb aan of welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 13:50
Eey mensen

ik ben van plan deze te volgen:
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=121849
maar dan met kalyway 10.5.2, is deze aan te raden?

maar de meeste hier hebben het over Ideneb, is die beter oid?

Specs:
e6750
GA-ep35-ds3r
8800gts 320mb
2 wd sata schijven (250 voor mac, 500 voor windhoos)
lg IDE(gaat dit werken?) DVD drive
Ralink wifi pci kaartje (rt2500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MR_VIPER schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:24:
Het is ook gewoon mogelijk om op IDE controllers te installeren. Ik heb hier een oude acer veriton 7500 staan. Intel 845 chipset. En ook deze heb ik kunnen installeren met de iDeneb 10.5.5 (laatste versie).
Dat is interessant! Ikzelf heb een Intel i845PE chipset, en JaS 10.5.4 werkt niet. Ik ga zeker iDeneb 10.5.5 proberen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 21:13
Ik wil OSx86 op een vmware installatie doen, maar ik kan niet eens een VMWare virtuele machine aanmaken. Ik heb de gratis VMWare server gedownload, maar de VMWare server home page doet het niet, en ook met VMWare player kan ik niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 09:03
MR_VIPER schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:05:
[...]

Je kunt er altijd voor kiezen om een usb dongle aan te sluiten. Er zijn verschillende usb dongle's die zelfs als native airport worden gezien. Enige nadeel is wel dat je dus een extra stukje plastic hebt wat uitsteekt. Of je moet modden geen probleem vinden en een compatible mini-pci kaartje erin modden.
Welke USB dongles worden als native airport herkend? Ik heb zelf een Linksys WUSB54GC. Deze werkt wel, maar niet als native airport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
Om nog even op mijn eigen vraag in te haken: Op Insanelymac is een heel topic gewijd aan wireless kaarten op basis van verschillende broadcom chipsets. Wat ik heb begrepen is dat Apple macbooks ook uitvoert met deze chipsets. Daarom worden deze kaarten zonder al teveel moeite herkend als native Airport kaarten.

Ik ga zelf proberen mijn Intel 3945 te vervangen door een Dell DW 1490 op basis van de Broadcom 4311 chipset. Deze kaart is vrij goed(koop) te verkrijgen via bijvoorbeeld Ebay.

Als de kaart binnen is, zal ik de bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-04 09:39
Ik heb in mijn laptop dus ook een Intel 3945 wireless card, deze werkt ook bij mij niet.
Nu zat ik te denken een Linksys WPC54G PCMCIA card aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring met die kaart onder OSX86?

Volgens de fora e.d. zou ie moeten werken, maar tegelijk lees ik ook over verschillende revisies.
Weet iemand over welke chipset de huidige (geloof versie 3.1) beschikt? En evt ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zip McOccup schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:18:
[...]

Welke USB dongles worden als native airport herkend? Ik heb zelf een Linksys WUSB54GC. Deze werkt wel, maar niet als native airport...
Hoe heb je deze werkend gekregen..? :o Ik heb dezelfde, maar het wil mij maar niet lukken. :)

De iDebeb 10.5.5 installatie is trouwens eindelijk gelukt op m'n PC, ondanks het een SSE2 processor is. Ik heb gebruik gemaakt van de SpeedStep kernel. :)

Nu nog opzoek naar drivers voor m'n X1650 en m'n SoundBlaster Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
SChief schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:21:
[...]

Hoe heb je deze werkend gekregen..? :o Ik heb dezelfde, maar het wil mij maar niet lukken. :)

De iDebeb 10.5.5 installatie is trouwens eindelijk gelukt op m'n PC, ondanks het een SSE2 processor is. Ik heb gebruik gemaakt van de SpeedStep kernel. :)

Nu nog opzoek naar drivers voor m'n X1650 en m'n SoundBlaster Live!
Ik heb deze methode gevolgd onder kalyway 10.5.2. Dat ging eignlijk prima, met als voetnoot dat ik tijdens booten de schakeloptie '-f' moet gebruiken, anders werkt het op een of andere manier niet. Ik heb eigenlijk geen zin om uit te zoeken waarom niet, want binnenkort komt toch mijn broadcom mini PCI-e kaart binnen :)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

hier een overzichtje met de ondersteunde WIFI kaarten en usb dongles
http://wiki.osx86project....x.php/HCL_10.5.2#Wireless

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik krijg iDeneb steeds maar niet werkend. Zometeen nog eens proberen. Hij blijft altijd hangen tijdens het booten. Erg jammer want 10.5.2 heb ik altijd met plezier gebruikt.

Weer de error: "using 10485 buffer headers and 4096 cluster IO buffer headers"
:(

[ Voor 20% gewijzigd door FiXeR.nl op 02-11-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Iemand enig idee of het ook mogelijk is om een server edition te hackintoschen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:40

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb eergisteren OSX X86 op mijn pc gegooid, en het werkt...

Ik krijg alleen de geluidskaart niet aan de gang....
heeft iemand ervaring met het volgende mobo...?

Gigabyte GA P35 DS3R

Ik ben dus vooral opzoek naar audio drivers...voor de Realtek ALC889A

Ik heb er 2 kunnen downloaden, maar deze krijg ik niet aan de gang...
Links zal ik even zoeken (thuis)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Decon Frost schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:03:
Ik heb eergisteren OSX X86 op mijn pc gegooid, en het werkt...

Ik krijg alleen de geluidskaart niet aan de gang....
heeft iemand ervaring met het volgende mobo...?

Gigabyte GA P35 DS3R

Ik ben dus vooral opzoek naar audio drivers...voor de Realtek ALC889A

Ik heb er 2 kunnen downloaden, maar deze krijg ik niet aan de gang...
Links zal ik even zoeken (thuis)
Wat je kunt doen is het programmatje OSX86Tools installeren. Deze kan zelf hardware detecteren en de juiste driver zoeken. Let wel dat het geen garantie is om eea toch aan de praat te krijgen.

Over de vraag een server te hackintoshen. Het is mogelijk om OSX server op een hackintosch te plaatsen. Er zijn verscheidene builds die server in zich hebben onder andere de JAS 10.5.4

OSX Leopard op VMware. Prettige wedstrijd! Ik heb verschillende meningen gehoord dat het met VMware 6.5 beta workstation gelukt zou zijn. Maar Leopard is een lastige om virtueel beschikbaar te krijgen. Tiger was een stuk prettiger. De meeste mensen gaan dan ook voor een dual boot installatie of een losse disk die ze in het systeem plaatsen en vervolgens de andere schijf (windows) loskoppelen.

Over de USB Dongles. De meeste dongles werken. Vooral linksys dongles en dlink dongles schijnen goede resultaten te geven. Het beste is meestal om een broadcom 43xx Mini PCI/ Mini PCI-e te plaatsen. Voor verschillende laptops kun je wel tegen een ander probleem aanlopen ivm BIOS whitelists. Een PCMCIA adapter voor Wireless KAN werken. MAAR je moet wel de cardbus aan de praat kunnen krijgen. Dit werkt namelijk niet op alle laptops. Cardbus is geen vereistte voor de goede werking van OSX. Meeste apparaten die men tegenwoordig aansluit gaan via USB. Het kan dan ook zijn dat er geen cardbus drivers (kexts) beschikbaar zijn. Op dat moment ben je dus genoodzaakt om USB te gebruiken. Let ook op dat Intel Wifi Adapters eigenlijk gewoon een NO-GO zijn.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33
Ik draai nu sinds een paar weken met OSx86 op mijn PC. Alles op een aparte schijf, en aan het einde van de schijf een kleine partitie met Leo4All voor recovery/installatie. Vanaf deze partitie de retail installatie gestart naar begin van de schijf (scheelt weer een dvd9 branden). Werkt erg goed en met slechts een paar aangepaste kexts draai ik op 10.5.5 vanilla kernel via Software Update.

Drivers waren even zoeken, gelukkig nVidia videokaart. Netwerk was lastiger maar uiteindelijk ook aan de praat gekregen. Vooral in het begin bij de installatie wat problemen gehad met mijn IDE DVD-speler via die jMicron controller.

Ik zit nu alleen met het probleem dat 720p en hoger niet vloeiend gaat. Op Windows werkt dit perfect maar zal waarschijnlijk wel komen door het gemis aan hardware acceleratie. Ondanks dat werkt het eigenlijk boven mijn verwachtingen goed en is het fijn om alvast aan de omgeving te kunnen wennen terwijl ik op mijn nieuwe Macbook wacht _/-\o_

Hardware:
Intel Core 2 Duo E6750
Asus P5E-VM DO
2GB DDR2-800MHz
nVidia 8800GT
500GB WD (Windows) / 200GB Maxtor (OSx86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik krijg op mijn asus P5K moederbord helaas het netwerk niet draaiend als iemand een idee heeft...
Ik heb nu een losse netwerk kaart (sweex) erin zitten en dat werkt gelukkig ook, maar goed ik heb liever de gewone inboard netwerk aan de praat.

Voor mijn Nvidia 8800GT kaart heb ik de drivers van NVinstaller gebruikt en deze werken goed. Zoek even de download link bij http://scottdangel.com/blog/?p=56

Dit is en blijft gewoon een hobby project maar het is leuk om eens een keer mac software te draaien op een pc.
Als iemand nog wel weten hoe het allemaal gelukt is wil ik het hier wel eens stap voor stap uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

algoman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:11:
Ik krijg op mijn asus P5K moederbord helaas het netwerk niet draaiend als iemand een idee heeft...
Ik heb nu een losse netwerk kaart (sweex) erin zitten en dat werkt gelukkig ook, maar goed ik heb liever de gewone inboard netwerk aan de praat.

Voor mijn Nvidia 8800GT kaart heb ik de drivers van NVinstaller gebruikt en deze werken goed. Zoek even de download link bij http://scottdangel.com/blog/?p=56

Dit is en blijft gewoon een hobby project maar het is leuk om eens een keer mac software te draaien op een pc.
Als iemand nog wel weten hoe het allemaal gelukt is wil ik het hier wel eens stap voor stap uitleggen.
Weet niet welke P5K je precies hebt. Maar heb je iets aan deze thread op Insanelymac: http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=62111

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

Cybex schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:21:
Ik heb onlangs een Mediacenter gemaakt in combinatie met Plex, osx86 leent zich hier prima voor :)
Kleine review: http://www.muzzle.nl/index.php/topic,23.msg67.html#msg67
page not found :/

werkt een IR remote hier ook bij?

ben van plan een mac te bouwen voor plex en boxee, iemand ervaring met beste hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 23:01

Mad_Demon

de dokter

Ik heb m'n nieuwe Mac Pro Lite inmiddels samengesteld, het wachten is nog op het moederbord.

Intel Core2 Quad Q6600
Gigabyte GA-P45-DS3L
4GB Kingston PC6400
E-Vga 8800GTS 512MB (met Accelero S1 rev.2)
Samsung Spinpoint 640GB (2x)
Samsung SH-S223F
Linksys WMP54G (Let op, v4.1 werkt niet)
Antec Sonata 550 Plus (met PWM gestuurde Nexus fans)

M'n handen jeuken om het in elkaar te zetten! Jammer dat het moederbord in NL grotendeels discontinued is en m'n leverancier er nu een uit het buitenland laat komen. De bouw zal volgens dit recept gaan, dat momenteel een upgrade naar 10.5.5 krijgt. :)

Zo kan ik straks serieus met Final Cut Studio 2 aan de slag gaan. Een MacBook is daar toch echt niet geschikt voor :P

[ Voor 14% gewijzigd door Mad_Demon op 27-11-2008 11:55 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad_Demon schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:09:
Ik heb m'n nieuwe Mac Pro Lite inmiddels samengesteld, het wachten is nog op het moederbord.

Intel Core2 Quad Q6600
Gigabyte GA-P35-DS3L
4GB Kingston PC6400
E-Vga 8800GTS 512MB (met Accelero S1 rev.2)
Samsung Spinpoint 640GB (2x)
Samsung SH-S223F
Linksys WMP54G
Antec Sonata 550 Plus (met PWM gestuurde Nexus fans)

M'n handen jeuken om het in elkaar te zetten! Jammer dat het moederbord in NL grotendeels discontinued is en m'n leverancier er nu een uit het buitenland laat komen. De bouw zal volgens dit recept gaan, dat momenteel een upgrade naar 10.5.5 krijgt. :)

Zo kan ik straks serieus met Final Cut Studio 2 aan de slag gaan. Een MacBook is daar toch echt niet geschikt voor :P
hmmm ik ga van de week ook maar eens wat bestellen:

Gigabyte GA-P35-DS3 is toch op veel plaatsen nog te krijgen?

wat doet die extra L?

en ik neem een asus 8600 GT silent :) 256 MB... ,512 MB schijnt meer problemen te geven en ik begin maar eens met wat goedkopere spullen, aagezien ik de helft van het vanilla, efi ,jas niet snap. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 192470 op 12-11-2008 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Geen idee, maar deze guide is beproeft met de DS3L en heb niet het budget of het geduld om er mee te gaan experimenteren ;)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Vandaag weer eens aan het stoeien geweest met OSX86. Ik heb een tijdje terug een oude p4 gekregen en die wilde ik voorzien van OSX. Het lastige aan dit soort builds is vooral de chipset. De 845 chipset is nu niet de best ondersteunde. Het is me toch gelukt. Gebruikt zijn de iDeneb 10.5.5 v1.3 DVD. Stage XNU 9.4 kernel. ICHx driver, JMicron controller driver. AC97 audio. Probleen is wel de videokaart. De onboard 845gl chip is niet ondersteund. Maximale resolutie is helaas 1280x1024x32 en deze moet ingesteld worden door de boot.plist aan te passen. Geen QE of CI. Maar voor simpel internetten en office werk is de machine prima geschikt.

Edit:

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. De Acer Veriton 7500 :X is nu ook omgedoopt tot een OSX Server 10.5.4 :9 . Aangezien de rest nu allemaal nog op Windows draait is het voor nu spelen geblezen en kijken welke kant ik op wil. Als dit goed werkt ga ik op den duur de overige apparatuur uitfaseren. Eea zal dan wel afhangen van het feit of ik de basisfunctionaliteiten over kan zetten op de manier zoals eea nu werkt. Ben namelijk best tevreden met mijn huidige setup. Alhoewel dit nu ook al weer een jaar of 5 meegaat.

De komende tijd kan ik in ieder geval aan de slag om het server gedeelte eens door te nemen. Ik ben happy :*)

[ Voor 33% gewijzigd door MR_VIPER op 16-11-2008 19:22 ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-04 09:24

HaterFrame

Well... Poo came out!

Sinds dat ik een MacBook heb gekocht en steeds meer OSX gewend ben geraakt wilde ik dit ook maar eens proberen.

Sinds zaterdag aan de slag met 10.5.5 (iDeneb) en OOTB werkte eigenlijk alles meteen, dit door de juiste drivers in de installer te selecteren. Ik draai een Asus p5k, C2D 6750 @3,2, 2 gig geheugen en een aantal sata disks.

Ook meteen vervangende software gezocht voor alles wat in onder XP gebruikte, tot nu toe nog niet in XP hoeven booten. Alleen voor games maar dat doe ik zowiezo niet zo vaak.

Nu vraag ik me alleen af, als ik me een mac tobo aanschaf word deze dan ook gewoon ondersteund? Of is het mogelijk de cmd key op mn huidige tobo anders te mappen?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
en ik krijg iDeneb maar niet aan de gang. Nog steeds elke keer: using 10485 buffer headers and 4096 cluster IO buffer headers :(

MSI P45 Platinum btw.

Trouwens, mijn mobo heeft een EFI bios. Zou ik Mac OSX (zonder patches enzo) kunnen draaien? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

MetaFrame schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:18:
Sinds dat ik een MacBook heb gekocht en steeds meer OSX gewend ben geraakt wilde ik dit ook maar eens proberen.

Sinds zaterdag aan de slag met 10.5.5 (iDeneb) en OOTB werkte eigenlijk alles meteen, dit door de juiste drivers in de installer te selecteren. Ik draai een Asus p5k, C2D 6750 @3,2, 2 gig geheugen en een aantal sata disks.

Ook meteen vervangende software gezocht voor alles wat in onder XP gebruikte, tot nu toe nog niet in XP hoeven booten. Alleen voor games maar dat doe ik zowiezo niet zo vaak.

Nu vraag ik me alleen af, als ik me een mac tobo aanschaf word deze dan ook gewoon ondersteund? Of is het mogelijk de cmd key op mn huidige tobo anders te mappen?
Ik heb een Microsoft keyboard op m'n mac aangesloten op het moment. Windows-key is command, Alt is option en de ctrl toets blijft ook gelijk. Een Apple toetsenbord zou op dezelfde manier werken als op een "echte" mac.

Ondertussen is m'n mobo nog steeds niet binnen... Verdorie, ik wil klussen! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mad_Demon op 17-11-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

FiXeR.nl schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:27:
en ik krijg iDeneb maar niet aan de gang. Nog steeds elke keer: using 10485 buffer headers and 4096 cluster IO buffer headers :(

MSI P45 Platinum btw.
http://forum.insanelymac....1892&mode=threaded&start=
Hier moet dan wel een oplossing bij staan denk ik :)

Ok dat de windows knop de command knop is was ik achter. Mijn vraag is dan echter of het ook zo te mappen is dat de volgorde word aangehouden als die van een mac? Dus dat alt de cmd knop is?

Wat is trouwens het maximale geheugen op OSX iDeneb?

[ Voor 58% gewijzigd door HaterFrame op 17-11-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
MetaFrame schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:18:
Kun je gewoon instellen hoor:

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/5674/picture1om4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 09:56
Wil mij ook is gaan storten in het OSx86 avontuur.
Heb een P5K-E mobo met E6750, moet volgensmij geen problemen opleveren.
Wel heb ik een RAID 0 van 2 x een Samsung F1 640 GB met ICHR9.
Ik wil Ideneb v1.03 10.5.5 installeren en als ik die wil installeren op een partitie in deze RAID 0 array moet ik dan een iets extra's doen of geeft dat andere problemen?
Ik wil dan ook graag dualboot OSX - Vista maken, hoe kan ik dat het makkelijkste realiseren

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:30
Ik heb hier Jas 10.5.4 draaien. Installatie heeft wel heel wat problemen gegeven ivm mijn vroegere installatie op men laptop.

Ik heb een:
Q6700
msi p45 neo-f
4gig ram
4870
asus wl 167g wireless usb stick.

De southbridge(ICH10) wordt niet correct herkend maar het werkt wel. Mijn audio (ALC888) heb ik na lang zoeken en testen aan de praat gekregen. Resolutie heb ik manueel in bootlist moeten zetten en ik moet ook booten met cpus=1. Driver voor stick was snel gevonden.

Het draait nu wel als een zonnetje, enkel nog wachten op een driver voor men vid kaart. Nu draai ik 1400x1050 op een 1680 scherm en dat is niet echt ideaal.

Verder gebruik ik grub voor het starten van OS x, win xp en kubuntu.

[ Voor 5% gewijzigd door FragileM64 op 17-11-2008 23:10 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Geniaal! :) Ben nogal blij met mn G15 en wilde hem niet graag inruilen voor een mac tobo :)

8GB mem, gaat dat werken met OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:08

breinonline

Are you afraid to be known?

MetaFrame schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:20:
[...]
8GB mem, gaat dat werken met OSX?
Een Mac Pro ondersteund tot 32GB, dus waarom niet?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 10:31
Omdat ik al super lang geïnteresseerd ben in OSx op mijn laptop heb ik het meeste al zelf nagetrokken, er zijn echter een aantal dingen waar ik niet zo zeker van ben. Ik heb een HP Compaq nc2400 business laptop met een Intel 3945 wlan kaart (die werkt dus al niet). Maar daar ga ik een Broadcom based mini pci-e kaart voor kopen. Wat is een verstandige mini PCI-e kaart om te kopen?

Maar ik gebruik een dockingstation (officiële HP dockingstation via dockingstation connector op de laptop) en ik heb totaal geen idee hoe dit intern geregeld is. Worden de aansluitingen via de connector gewoon doorgelust? (dan werkt het wel denk ik) of is dat een no-go?

[ Voor 4% gewijzigd door Maks op 18-11-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Nu heb ik OSX al een tijdje draaien op mijn 'pc' naast mijn macbook puur voor de test. Een maand niet naar omgekeken en in die maand geswitched van een Nvidia naar een Ati kaart. Booten met -x geeft een safe-mode, dus beeld. Maar omzetten van videokaart krijg ik niet voor elkaar :(

Kan er direct niet iets over vinden op bijv. InsanelyMac want die hebben zo'n geweldige search... Not...

Iemand tips/suggestie?

En inmiddels gevonden na 2 dagen zoeken... :X
http://forum.insanelymac....php?showtopic=107526&st=0 (of mag zo'n link niet?)

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-11-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Maksvr schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:58:
Omdat ik al super lang geïnteresseerd ben in OSx op mijn laptop heb ik het meeste al zelf nagetrokken, er zijn echter een aantal dingen waar ik niet zo zeker van ben. Ik heb een HP Compaq nc2400 business laptop met een Intel 3945 wlan kaart (die werkt dus al niet). Maar daar ga ik een Broadcom based mini pci-e kaart voor kopen. Wat is een verstandige mini PCI-e kaart om te kopen?

Maar ik gebruik een dockingstation (officiële HP dockingstation via dockingstation connector op de laptop) en ik heb totaal geen idee hoe dit intern geregeld is. Worden de aansluitingen via de connector gewoon doorgelust? (dan werkt het wel denk ik) of is dat een no-go?
Tried it and got lots of trouble met dit type laptop. Intern ethernet not working, Alleen HP specifieke WLAN kaarten. Niet HP labelled 104 error. Docking station en externe monitor. Ook ellende. Beeld op externe monitor word namelijk niet goed opgepakt. Cardbus uiteindelijk wel werkend gekregen maar met moeite. Geluid is ADI1981. Met juiste patch krijg je deze wel goed aan de praat. De intel GMA945 video adapter doet zijn werk naar behoren. Installeren als een GMA950. Vergeet niet de CPUS=1 instelling. Zonder deze instelling veel KP's.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
MR_VIPER schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:52:
[...]

Tried it and got lots of trouble met dit type laptop. Intern ethernet not working, Alleen HP specifieke WLAN kaarten. Niet HP labelled 104 error. Docking station en externe monitor. Ook ellende. Beeld op externe monitor word namelijk niet goed opgepakt. Cardbus uiteindelijk wel werkend gekregen maar met moeite. Geluid is ADI1981. Met juiste patch krijg je deze wel goed aan de praat. De intel GMA945 video adapter doet zijn werk naar behoren. Installeren als een GMA950. Vergeet niet de CPUS=1 instelling. Zonder deze instelling veel KP's.
Bedankt voor je reactie (echt echt hééél erg bedankt, begin te twijfelen nu namelijk). Intern ethernet is gelukkig geen probleem omdat ik toch alleen van WLAN gebruik maak. Cardbus heb ik eigenlijk alleen nodig als ik geen interne wlan kaart kan vinden denk ik, is dat écht moeilijk om werkend te krijgen?

En dan nog het externe beelscherm, dat heb ik echt nodig, 12,1" is veel te klein om een hele dag op te werken (zonder lenzen :+) voor mij. Is dat bij jou uiteindelijk gelukt? Heb je daar nog tips voor misschien? Het betreft een Samsung Syncmaster 2032BW ( 1680x1050, draait verassend soepel in Windows XP trouwens voor die videokaart :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Maksvr schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:27:
[...]

Bedankt voor je reactie (echt echt hééél erg bedankt, begin te twijfelen nu namelijk). Intern ethernet is gelukkig geen probleem omdat ik toch alleen van WLAN gebruik maak. Cardbus heb ik eigenlijk alleen nodig als ik geen interne wlan kaart kan vinden denk ik, is dat écht moeilijk om werkend te krijgen?

En dan nog het externe beelscherm, dat heb ik echt nodig, 12,1" is veel te klein om een hele dag op te werken (zonder lenzen :+) voor mij. Is dat bij jou uiteindelijk gelukt? Heb je daar nog tips voor misschien? Het betreft een Samsung Syncmaster 2032BW ( 1680x1050, draait verassend soepel in Windows XP trouwens voor die videokaart :))
Extern heb ik niet aan de praat gekregen. Ik heb dit als test gedaan om te kijken voor een mooi klein osx laptopje. Ik ga hem volgende week terug installeren naar XP of Vista. Als OSX machine vind ik de NC2400 minder geschikt. Zeker gezien het niet werken van de interne netwerkkaart (vele verschillende kexts daarvoor al geprobeerd). Ook het niet kunnen werken om een externe monitor vind ik vervelend. Ondanks het te willen gebruiken als klein osx laptopje is het wel prettig als hij gewoon op een normale monitor aangesloten kan worden. WLAN zou je ook nog aan de praat kunnen krijgen met een USB dongle. Maar ik vind het niet de meest geschikte laptop om dit voor elkaar te krijgen. Mocht ik dit nog eens met een laptop gaan doen dan zal het een Dell gaat worden. Aangezien ik op verschillende plekken heb gelezen dat bepaalde series er zicht echt goed voor lenen. Denk overigens eerder dat ik dan gewoon een macbook koop.

Edit:

Na je vraag of eea mogelijk was toch nog verder gaan spelen. En uiteindelijk is het me gelukt om eea op een extern scherm aan de praat te krijgen via de docking. Volledige resolutie van het externe scherm is bruikbaar. Ik heb momenteel nog wel een externe netwerk kaart eraan hangen. Dit is een D-Link USB to Ethernet adapter. Deze werd meteen gezien en was direct bruikbaar. Wifi kan ik niet verder testen omdat ik 2 atheros Lenovo Mini PCI-e kaarten heb liggen. Mocht iemand interesse hebben in 1 of allebei deze kaarten neem dan even contact op. Deze zijn dus niet bruikbaar in een stock HP laptop ivm de whitelisting in het BIOS. Verder zijn deze kaarten wel uitermate geschikt voor OSX86.

P.S. Mocht je kexts zoeken voor eea van de NC2400. Geef het dan even aan dan zorg ik dat je ze ergens kunt downloaden. Gaat dan vooral voor Sound en Cardbus. De rest zit normaal in een distributie. En ethernet en wifi is niet beschikbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door MR_VIPER op 19-11-2008 11:27 . Reden: Extra info. ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heeft iemand trouwens een idee waarom het met de bijgeleverde iDeneb updater mis gaat met de Airport en Java update? De grote wordt niet goed weergegeven en ook de release notes niet (van een compleet andere update). Het gaat dus al mis bij het downloaden :(

(mischien een idee om de cache te clearen? Alleen geen idee waar ik dat vinden kan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

OSx86 is van huis uit niet zo heel erg geschikt om op laptops geïnstalleerd te worden. Vaak zie je dat er 1 of 2 componenten niet aan de praat te krijgen zijn waardoor het een net niet oplossing wordt. Voor vers samengestelde desktops is het wel een heerlijke oplossing.

Ondertussen heb ik i.v.m de levertijd een ander moederbord (couranter) besteld, een Gigabyte GA-EP45-DS3L. Deze heeft betere opties aan boord en heeft ook een mooie tutorial op het web :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:33

Nitai

Live the life you love.

Gigabyte GA-EP45-DS3L draait goed hier hoor Mad_Demon, heb zelf de Leopard Soup Recipe gebruikt die eerder hier gelinkt werd. Kalyway geinstalleerd en het draait als een zonnetje op de pc die ik nog over had.

Alleen moet ik Quartz Extreme nog aan de praat zien te krijgen op m'n Geforce 8500GT 512MB. Was een goedkope kaart overigens.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
MR_VIPER schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:41:
[...]
Edit:

Na je vraag of eea mogelijk was toch nog verder gaan spelen. En uiteindelijk is het me gelukt om eea op een extern scherm aan de praat te krijgen via de docking. Volledige resolutie van het externe scherm is bruikbaar. Ik heb momenteel nog wel een externe netwerk kaart eraan hangen. Dit is een D-Link USB to Ethernet adapter. Deze werd meteen gezien en was direct bruikbaar. Wifi kan ik niet verder testen omdat ik 2 atheros Lenovo Mini PCI-e kaarten heb liggen. Mocht iemand interesse hebben in 1 of allebei deze kaarten neem dan even contact op. Deze zijn dus niet bruikbaar in een stock HP laptop ivm de whitelisting in het BIOS. Verder zijn deze kaarten wel uitermate geschikt voor OSX86.

P.S. Mocht je kexts zoeken voor eea van de NC2400. Geef het dan even aan dan zorg ik dat je ze ergens kunt downloaden. Gaat dan vooral voor Sound en Cardbus. De rest zit normaal in een distributie. En ethernet en wifi is niet beschikbaar.
Echt super bedankt, ik heb ondertussen een Mac Mini (met Leopard) gekocht (ik ben nogal van de impulsieve aankopen :+)om te kijken of het wat is (die komt a.s. maandag binnen) en om aan te knutselen. Ik gebruik echter mijn laptop voor mijn studie dus het zou wel mooi zijn als ik ook een mac heb die ik mee kan nemen. Ik ga meezoeken naar een oplossing om het draadloze gedeelte te fixen, jammer dat de 3945-driver er nooit zal komen. 3945 is toch een van de meest voorkomende kaarten op dit moment, ik dacht er over om het zelf te gaan proberen op basis van de gpl source die door Intel voor Linux is vrijgegeven. Maar mijn kennis van C/C++ is toch net iets te basic voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 09:56
ekko schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:54:
Wil mij ook is gaan storten in het OSx86 avontuur.
Heb een P5K-E mobo met E6750, moet volgensmij geen problemen opleveren.
Wel heb ik een RAID 0 van 2 x een Samsung F1 640 GB met ICHR9.
Ik wil Ideneb v1.03 10.5.5 installeren en als ik die wil installeren op een partitie in deze RAID 0 array moet ik dan een iets extra's doen of geeft dat andere problemen?
Ik wil dan ook graag dualboot OSX - Vista maken, hoe kan ik dat het makkelijkste realiseren

b.v.d.
Nobody? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Je zou het beste even Insanelymac kunnen afstruinen. Heb daar meerdere topic over dualboot gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand een idee hoe het kan dat ik de refresh rate van mn Syncmaster niet hoger dan 60 kan zetten? ?Hoe forceer ik dat? (is mn 2e scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nitai schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 07:50:
Gigabyte GA-EP45-DS3L draait goed hier hoor Mad_Demon, heb zelf de Leopard Soup Recipe gebruikt die eerder hier gelinkt werd. Kalyway geinstalleerd en het draait als een zonnetje op de pc die ik nog over had.

Alleen moet ik Quartz Extreme nog aan de praat zien te krijgen op m'n Geforce 8500GT 512MB. Was een goedkope kaart overigens.
werkt LAN en digitaal geluid goed? met de ep45... ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Ik raad je aan om OS X op een aparte schijf te installeren en dan gewoon bij het booten het bootmenu van de bios erbij pakken. Dit is sowieso veel veiliger. IK heb zelf dual boot nog nooit geprobeerd met os x icm vista/xp. Ik denk ook niet dat het makkelijk is.
Pagina: 1 2 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.