Wat voor scherm heb je, een lcd of een crt? In het geval van een lcd is een hogere refreshrate van je scherm niet nodig en niet eens mogelijk geloof ik.MetaFrame schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:30:
Iemand een idee hoe het kan dat ik de refresh rate van mn Syncmaster niet hoger dan 60 kan zetten? ?Hoe forceer ik dat? (is mn 2e scherm)
Dualboot is het probleem niet. Er zijn vele succes stories daarover. Het enige waarik geen antwoord op durf te geven is de ondersteuning voor de Raid controller en zodoende voor de Raid 0 set. Apart installeren is inderdaad beter maar niet altijd mogelijk. En de dualboot is geen onoverkomelijk iets.Arosf schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 07:25:
[...]
Ik raad je aan om OS X op een aparte schijf te installeren en dan gewoon bij het booten het bootmenu van de bios erbij pakken. Dit is sowieso veel veiliger. IK heb zelf dual boot nog nooit geprobeerd met os x icm vista/xp. Ik denk ook niet dat het makkelijk is.
*empty*
Het is een LCD en met mn main LCD scherm is de Refreshrate wel aan te passen. Met de syncmaster op 60Hz krijg ik een trilling in het beeldArosf schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 07:28:
[...]
Wat voor scherm heb je, een lcd of een crt? In het geval van een lcd is een hogere refreshrate van je scherm niet nodig en niet eens mogelijk geloof ik.
I am the great Cornholio!
Vreemd. De refreshrate hoger instellen van een CRT heeft wel degelijk een positief effect. Met een lcd heb ik dit nooit meegemaakt.MetaFrame schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:49:
[...]
Het is een LCD en met mn main LCD scherm is de Refreshrate wel aan te passen. Met de syncmaster op 60Hz krijg ik een trilling in het beeld
Wellicht is de trilling altijd al aanwezig, maar zie je die nu pas om een of andere reden. Gebruik je niet een andere kabel dan voorheen om je monitor mee aan te sluiten? Ik zelf heb dit ook gehad. Ik gebruikte toen een vga (d-sub) kabel die niet genoeg afgeschermd was. Nadat ik een betere vga (d-sub) had gebruikt om de monitor mee aan te sluiten waren de trillingen weg.
Als ik het beeldscherm via d-sub aansluit is de flikkering weg en kan ik hem wel op 75Hz zetten? Bizar.... maar waarArosf schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:50:
[...]
Wellicht is de trilling altijd al aanwezig, maar zie je die nu pas om een of andere reden. Gebruik je niet een andere kabel dan voorheen om je monitor mee aan te sluiten? Ik zelf heb dit ook gehad. Ik gebruikte toen een vga (d-sub) kabel die niet genoeg afgeschermd was. Nadat ik een betere vga (d-sub) had gebruikt om de monitor mee aan te sluiten waren de trillingen weg.
Nee, dat is niet wat ik zei.MetaFrame schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:07:
[...]
Als ik het beeldscherm via d-sub aansluit is de flikkering weg en kan ik hem wel op 75Hz zetten? Bizar.... maar waarMorgen maar een dsub kabeltje van het werk mee nemen dan
[ Voor 21% gewijzigd door shytah op 26-11-2008 07:38 ]
In de huidige situatie is het beeldscherm via DVI aangesloten en gaat het beeld maar tot 60 Hz. Bij bepaalde lijnen over het beeld zi ik dan trilling in het beeld, voor de rest is het rustig. Sluit ik het beeld via D-Sub aan kan ik de RFR gewoon 75Hz zetten en heb ik geen last van trillingen. Heel wazig dus, aangezien die DVI kabel goed shielded is en niet langer dan 1 meter.Arosf schreef op woensdag 26 november 2008 @ 07:23:
[...]
Nee, dat is niet wat ik zei.Wat ik zei is dat een slechte vga kabel ervoor kan zorgen dat het signaal wat over de kabel wordt gestuurd, gestoord kan worden. Probeer gewoon verschillende manieren om je monitor mee aan te sluiten, zowel d-sub als dvi en kijk dan of de trillingen weg zijn. Ik zou de refreshrate even achterwege laten. Mijn syncmaster gaat bijvoorbeeld maar tot en met 60Hz op de hoogste resolutie. Prima beeld hier & geen flikkeringen. Je moet sowieso het aantal Hz niet vergelijken met wat je altijd op je CRT monitor had. Die 2 zijn niet te vergelijken.
Apart zeg dat het beeld trilt met de DVI kabel. Nouja, dan weet je iig dat het wel goed werkt met d-sub;)MetaFrame schreef op woensdag 26 november 2008 @ 07:48:
[...]
In de huidige situatie is het beeldscherm via DVI aangesloten en gaat het beeld maar tot 60 Hz. Bij bepaalde lijnen over het beeld zi ik dan trilling in het beeld, voor de rest is het rustig. Sluit ik het beeld via D-Sub aan kan ik de RFR gewoon 75Hz zetten en heb ik geen last van trillingen. Heel wazig dus, aangezien die DVI kabel goed shielded is en niet langer dan 1 meter.
Ik heb er nog geen boxen op aangesloten (die hangen aan m'n iMac), maar LAN werkt out of the box.Anoniem: 192470 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 03:25:
[...]
werkt LAN en digitaal geluid goed? met de ep45... ?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Insanelymac Gigabyte GA-EP45-D3SL tutorial. Hopelijk kan ik er vandaag mee aan de slag
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Bedankt, die gok ga ik dus niet wagen in raid 0.MR_VIPER schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:43:
[...]
Dualboot is het probleem niet. Er zijn vele succes stories daarover. Het enige waarik geen antwoord op durf te geven is de ondersteuning voor de Raid controller en zodoende voor de Raid 0 set. Apart installeren is inderdaad beter maar niet altijd mogelijk. En de dualboot is geen onoverkomelijk iets.
Heb wel een aparte harde schijf, maar kan ik dan gewoon de 2 raid schijven even los halen, de BIOS weer instellen op IDE en OS X installeren? Kan ik dan weer normaal booten in mijn Vista als ik de 2 raid schrijven weer aan koppel en de BIOS weer op RAID instel?
b.v.d.
Systeem geassembleerd en Vista staat er net op (dualboot natuurlijk
). Vind het wel spannend, hou de guides maar dicht bij de hand.
Update 19:04
W00t, Vista wil niet (what was I thinking...). OSx86 in z'n eentje dan maar. Installing, so far so good...
Update 23:10
Goed, poging 4 inmiddels. Het ging de derde keer goed totdat ik 10.5.5 aan het updaten was middels een delta-update vanuit 10.5.4. Op 96% van de installatie een panic gebonden aan AppleIntelCPUPowerManagement. Die guides laten het allemaal zo simpel overkomen
Update 23:40
Poging 5, nu pas snap ik dat je eigenlijk 2 keer moet installeren! De eerste keer om überhaupt in OSX86 te komen. En daarvandaan installeer je op een 2e schijf vanaf een originele dvd, gooi je de updates eroverheen en maak je 'm middels het post-patch.sh bestand klaar om te gebruiken. Dat had ook wel duidelijker gemogen in die tutorials
@MR_VIPER
Ja, zit nu nog eens die guides door te lezen en hopelijk krijg ik geen gedonder met de kext's...
Update 19:04
W00t, Vista wil niet (what was I thinking...). OSx86 in z'n eentje dan maar. Installing, so far so good...
Update 23:10
Goed, poging 4 inmiddels. Het ging de derde keer goed totdat ik 10.5.5 aan het updaten was middels een delta-update vanuit 10.5.4. Op 96% van de installatie een panic gebonden aan AppleIntelCPUPowerManagement. Die guides laten het allemaal zo simpel overkomen
Update 23:40
Poging 5, nu pas snap ik dat je eigenlijk 2 keer moet installeren! De eerste keer om überhaupt in OSX86 te komen. En daarvandaan installeer je op een 2e schijf vanaf een originele dvd, gooi je de updates eroverheen en maak je 'm middels het post-patch.sh bestand klaar om te gebruiken. Dat had ook wel duidelijker gemogen in die tutorials

@MR_VIPER
Ja, zit nu nog eens die guides door te lezen en hopelijk krijg ik geen gedonder met de kext's...
[ Voor 115% gewijzigd door Mad_Demon op 27-11-2008 00:17 ]
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Als je toch nog aan het proberen bent. Zou ik voorlopig nog even doorgaan. Meestal heb je de beste setup pas na uren aan installeren te pakken 
Over het RAID verhaal van ekko. Je kunt natuurlijk gewoon proberen te installeren. Er is geen garantie dat het werkt. Als je toch dualboot wil is het het beste om volledig opnieuw te installeren. Als je de raid loskoppelt moet je deze dan opnieuw opbouwen met je controller voordat deze weer werkt? Dan heb je namelijk een kans dat het daarop ook mis kan gaan. Je kunt proberen om je bootvolgorde aan te passen in je BIOS zodat IDE primary boot word. Dan zou je misschien zelfs nog gewoon alle schijven aangesloten kunnen laten zitten en dmv BIOS aanpassing een soort dualboot maken.
Over het RAID verhaal van ekko. Je kunt natuurlijk gewoon proberen te installeren. Er is geen garantie dat het werkt. Als je toch dualboot wil is het het beste om volledig opnieuw te installeren. Als je de raid loskoppelt moet je deze dan opnieuw opbouwen met je controller voordat deze weer werkt? Dan heb je namelijk een kans dat het daarop ook mis kan gaan. Je kunt proberen om je bootvolgorde aan te passen in je BIOS zodat IDE primary boot word. Dan zou je misschien zelfs nog gewoon alle schijven aangesloten kunnen laten zitten en dmv BIOS aanpassing een soort dualboot maken.
*empty*
Victorie!

En nu lekker slapen, morgen weer een lange dag.

Gefeliciteerd en welkomMad_Demon schreef op donderdag 27 november 2008 @ 01:31:
Victorie!
[afbeelding]
Doorzettings vermogen loont en je leert gelijk meer over hoe OSX86 in elkaar steekt. En dat niet alles mogelijk is maar wel veel.
*empty*
Zo, na een nachtje uitgerust te zijn gaan we weer vrolijk verder. Heb nog 1 grote en 1 kleine issue die ik moet uitstrijken. Wireless lan, de Linksys WMP54G v4.1 werkt niet. Gelukkig heeft m'n zus als het goed is een oude versie van die kaart in d'r pc die ik zou kunnen wisselen. Linksys gebruikt namelijk een chipset in v4.1 die niet werkend te krijgen is. v1 t/m v4 zijn wel werkend te krijgen.
2e issue is dat een van m'n WD MyBooks niet herkend wordt over FireWire (enkel USB), oplossing hiervoor wordt een eSata bracketje
Even gauw met Lightroom gespeeld en 15k+ aan RAW's. Wat een verademing! Tot op heden ging dat zwetend op een MacMini
Het loont inderdaad om door te zetten, het had met echter een hoop frustraties gescheeld als in die guides had gestaan "we gaan OSX in essentie twee keer installeren". Toen ik dat eenmaal door had viel de hele puzzel in elkaar
2e issue is dat een van m'n WD MyBooks niet herkend wordt over FireWire (enkel USB), oplossing hiervoor wordt een eSata bracketje
Even gauw met Lightroom gespeeld en 15k+ aan RAW's. Wat een verademing! Tot op heden ging dat zwetend op een MacMini
Het loont inderdaad om door te zetten, het had met echter een hoop frustraties gescheeld als in die guides had gestaan "we gaan OSX in essentie twee keer installeren". Toen ik dat eenmaal door had viel de hele puzzel in elkaar
Dat had ook niet gehoeven als je een guide had gepakt die minder dan 2 jaar oud is.Mad_Demon schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:52:
[...]
Nee serieus, je hebt tegenwoordig een stuk makkelijkere installatiemethodes die helemaal geen dubbele installatie vereisen. Zoek eens naar de Boot-132 methode bijvoorbeeld.
Tesla Model Y RWD (2024)
Vind het eigenlijk wel goed zo, want ik probeer m'n wifi kaart werkend te krijgen (Linksys wmp55ag, Atheros AR5212) maar zodra ik de IO80211Family.kext aanpas krijg ik een freeze veroorzaakt door m'n videokaart...--MeAngry-- schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:58:
[...]
Dat had ook niet gehoeven als je een guide had gepakt die minder dan 2 jaar oud is.
Nee serieus, je hebt tegenwoordig een stuk makkelijkere installatiemethodes die helemaal geen dubbele installatie vereisen. Zoek eens naar de Boot-132 methode bijvoorbeeld.
Door de tweede installatie kan ik met 3 klikjes de originele kext weer terugzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door Mad_Demon op 27-11-2008 17:55 ]
Anoniem: 192470
hen toch maar de ep35 ds3 besteld, 45 is toch iets "lastiger" (geluid, LAN met bonjour)
en zoiets: http://www.infinitemac.co...s3x-control-center-t1316/
bij zercom besteld , was er binnen 2 dagen... morgen ophalen
Je moet in essentie een werkend OS X hebben om daar vandaan naar een apparte schijf de installatie te doen. Aangezien ik geen externe sata behuizing heb moest ik een OSX86 installatie maken om op m'n tweede schijf 10.5.5 te installeren.FiXeR.nl schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:05:
Hoezo moet je OSX86 dan een 2e keer installeren?
Hoop dat je minder gedonder hebt dan ikAnoniem: 192470 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:00:
hen toch maar de ep35 ds3 besteld, 45 is toch iets "lastiger" (geluid, LAN met bonjour)
Update
Ja hoor, na lang prutsen met de Kext's van de Onboard NIC deel ik het netwerk vanaf m'n MacMini. Pfff, we zijn online. Sort of...
[ Voor 7% gewijzigd door Mad_Demon op 27-11-2008 19:26 ]
welke methode heb je nu gedaan?
ik ga denk ik de ideneb doen... en dan "als alles goed gaat" moet dat met de ep35 eigenlijk probleemloos gaan
en heeft iemand nog ideeen voor een IR remote met PLEX..
ik ga denk ik MIRA gebruiken met zon Manta tr1.
Heb al remote buddy getest met een WII remote, het werkt wel perfect maar de remote gebruikt constant stroom en hem koppelen zonder weer aan de pc te zitten is allemaal erg buggy..
ik ga denk ik de ideneb doen... en dan "als alles goed gaat" moet dat met de ep35 eigenlijk probleemloos gaan
en heeft iemand nog ideeen voor een IR remote met PLEX..
ik ga denk ik MIRA gebruiken met zon Manta tr1.
Heb al remote buddy getest met een WII remote, het werkt wel perfect maar de remote gebruikt constant stroom en hem koppelen zonder weer aan de pc te zitten is allemaal erg buggy..
Insanelymac Gigabyte GA-EP45-D3SL tutorial.
Opmerking hierbij is dus dat je moet inzien dat deze tutorial verwacht dat je al een werkende OS X machine hebt. Heb je deze niet dan moet je de 10.5.2_Intel_AMD DVD installeren zodat je een werkende setup hebt. Hiervandaan installeer je OS X (in de guide staat de retail versie) vanaf een originele Apple cd op een andere schijf. De 10.5.5 comboupdate kan je er meteen achteraan gooien, let op dat je het allemaal op de "retail" instalatie zet. Aan het einde van de installatie van de "retail" media ga je het zaakje middels kext's (drivers) en patches zo instellen dat het werkt op een niet-Apple-pc.
Onboard Lan heb ik met de Realtek R1000 kext aan de praat gekregen. Je kan je natuurlijk altijd nog in het Boot 132 verhaal gaan verdiepen
Ik heb zelfs het alle cores in een cluster werkend gekregen in Final Cut Studio 2, dan komt de ware kracht van zo'n machine naar boven.
Opmerking hierbij is dus dat je moet inzien dat deze tutorial verwacht dat je al een werkende OS X machine hebt. Heb je deze niet dan moet je de 10.5.2_Intel_AMD DVD installeren zodat je een werkende setup hebt. Hiervandaan installeer je OS X (in de guide staat de retail versie) vanaf een originele Apple cd op een andere schijf. De 10.5.5 comboupdate kan je er meteen achteraan gooien, let op dat je het allemaal op de "retail" instalatie zet. Aan het einde van de installatie van de "retail" media ga je het zaakje middels kext's (drivers) en patches zo instellen dat het werkt op een niet-Apple-pc.
Onboard Lan heb ik met de Realtek R1000 kext aan de praat gekregen. Je kan je natuurlijk altijd nog in het Boot 132 verhaal gaan verdiepen
Ik heb zelfs het alle cores in een cluster werkend gekregen in Final Cut Studio 2, dan komt de ware kracht van zo'n machine naar boven.

[ Voor 20% gewijzigd door Mad_Demon op 28-11-2008 09:52 ]
Kalyway + Dell GX620 = ideale combo. Binnen een half uur heb je een wekende Mac. Het enigste is dat je het Mac adress even goed moet instellen en dan werkt alles snel en vloeiend op een P4, 1GB ram en een GMA950 
edit: nu heb ik dus 10.5.2, kan ik gewoon met de combo update van Mac zelf updaten?
edit: nu heb ik dus 10.5.2, kan ik gewoon met de combo update van Mac zelf updaten?
[ Voor 17% gewijzigd door FiXeR.nl op 28-11-2008 11:44 ]
Nee!FiXeR.nl schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:43:
Kalyway + Dell GX620 = ideale combo. Binnen een half uur heb je een wekende Mac. Het enigste is dat je het Mac adress even goed moet instellen en dan werkt alles snel en vloeiend op een P4, 1GB ram en een GMA950
Je zult dit in etappes moeten doen. Ik geloof dat er ergens een combo update specifiek voor kalyway is met instructies. Als je de Apple update gebruikt overschrijft deze je kernel en nog wat andere aanverwante zaken en kun je dus opnieuw beginnen.
*empty*
Anoniem: 151407
Ik heb leopard op een hp 6710b draaien.
zelf een custom dvd gemaakt met dfe-132.
deze installeert retail leopard 10.5.5 in 1 x zonder kloten met kexts werkend op een 6710b:)
alles werkt, geluid, video, wifi door middel van een broadcom module.
heb de retail leo dvd gestripped naar 4 gb en de dfe-132 bootloader geintegreerd in de retail installer.
kan nu ook altijd gewoon apple updater gebruiken met nieuwe updates.
helemaal top.
je kan zelf ook custom dvd's maken. check maar eens op www.insanelymac.com op het forum.
en zoek naar instahackintosh.
zelf een custom dvd gemaakt met dfe-132.
deze installeert retail leopard 10.5.5 in 1 x zonder kloten met kexts werkend op een 6710b:)
alles werkt, geluid, video, wifi door middel van een broadcom module.
heb de retail leo dvd gestripped naar 4 gb en de dfe-132 bootloader geintegreerd in de retail installer.
kan nu ook altijd gewoon apple updater gebruiken met nieuwe updates.
helemaal top.
je kan zelf ook custom dvd's maken. check maar eens op www.insanelymac.com op het forum.
en zoek naar instahackintosh.
Ik heb laatst nog een complete handleiding gemaakt over de Boot-132 procedure. De boot-132 procedure komt hier op neer: Je maakt een boot CD, daarmee boot je de computer en vervolgens plaats je de retail OSX Leopard DVD om verder te booten. Als je alles goed doet, dan zal je uiteindelijk OSX Leopard op jouw computer hebben draaien ZONDER dat er een hackintosh file op jouw harddisk staat. Je kan, dit heb ik getest, een harddisk van een echte iMac (of iets dergelijks) kunnen pakken en deze booten op jouw PC doormiddel van de boot-132 CD!
Voor meer info: http://www.muzzle.nl/hand...32-boot-cd-dvd-maken.html
Voor meer info: http://www.muzzle.nl/hand...32-boot-cd-dvd-maken.html
HAHAAAA
bericht vanaf een OSX86
ep35 ds3
q6600
gt8600gt
via ideneb lukte het de eerste 2x niet....
met vanilla kernel.
maar ik heb hier HDD en DVD via IDE kabels (en ik dacht opeens , dat is niet echt vanilla....)
en toen kon je bij de install een 9.4 hacked kernel kiezen en toen deed hij het meteen
alleen geluid werkt nog niet (maar heb hem ook 5 min werkend nu.)
morgen maar eens een sata drive eraan hangen en dan vanilla proberen.
bericht vanaf een OSX86
ep35 ds3
q6600
gt8600gt
via ideneb lukte het de eerste 2x niet....
met vanilla kernel.
maar ik heb hier HDD en DVD via IDE kabels (en ik dacht opeens , dat is niet echt vanilla....)
en toen kon je bij de install een 9.4 hacked kernel kiezen en toen deed hij het meteen
alleen geluid werkt nog niet (maar heb hem ook 5 min werkend nu.)
morgen maar eens een sata drive eraan hangen en dan vanilla proberen.
Cybex, kun je dan ook zonder gevaar (kernel) updates doen? Of blijf je dat probleem behouden?
voor de mensen met een osx86 ...
Gaat jullie CPU fan / KAST fan ook uit bij sleep mode..???
Gaat jullie CPU fan / KAST fan ook uit bij sleep mode..???
Ja, kernel updates kan je ook gewoon doen. Zorg er wel voor dat Disabler.kext op de cd staat! Ik heb onlangs 10.5.0 geinstalleerd en via software update naar 10.5.5 geupdate zonder problemen.
Liever zien we dit soort verwijzingen naar je eigen site niet. Zeker niet, omdat het nu nog niets toevoegd: de site is nog zo goed als leeg
[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 04-12-2008 16:08 ]
Ook ik had OSx86 succesvol geïnstalleerd op mijn pc. Alleen liep ik tegen de volgende beperkingen aan:
- Geen drivers voor m'n geluidskaart (Creative SoundBlaster Live!)
- Geen drivers voor m'n wifi ontvangers en dus geen internet (Linksys WUSB54GC en Siemens USB Adapter 108)
- Geen drivers voor de grafische kaart (Sapphire ATI Radeon X1650 Pro AGP)
Tja, ik heb de hoop maar opgegeven. Maar ik blijf zeker af en toe rondzoeken, zodra ik iets bijzonders zal vinden, installeer ik gelijk weer iDeneb 10.5.5 en probeer ik het.
- Geen drivers voor m'n geluidskaart (Creative SoundBlaster Live!)
- Geen drivers voor m'n wifi ontvangers en dus geen internet (Linksys WUSB54GC en Siemens USB Adapter 108)
- Geen drivers voor de grafische kaart (Sapphire ATI Radeon X1650 Pro AGP)
Tja, ik heb de hoop maar opgegeven. Maar ik blijf zeker af en toe rondzoeken, zodra ik iets bijzonders zal vinden, installeer ik gelijk weer iDeneb 10.5.5 en probeer ik het.
Ik heb inmiddels een 2e systeem redelijk draaiend. Beter als het eerste systeem. Die draait nog wel als server maar is niet stabiel genoeg. Dus dat blijft een test systeem aangezien ik al een server heb draaien op basis van w2k3. En deze behandelt de voor mij belangrijkste taken. Dus osx server is spielerij. De NC2400 die ik heb liggen heb ik inmiddels als desktop ingezet. Nadelen die ik nog heb zijn dat ik de onboard NIC niet werken krijg evenals de geluidsuitgangen. Maar dit schijnt een algemene kwaal te zijn bij de ADI1981. Als NIc heb ik nu een USB Ethernet adapter van D-Link in gebruik en dat werkt goed. Ik heb mijn profiel van de server/werkstation keurig via het netwerk over kunnen zetten naar de NC2400 middels de migratie tools. Nu alleen nog zaak om een paar PS2 to USB adapters te halen of eens te gaan kijken voor een andere KVM aangezien de dock van de NC2400 alleen USB ondersteund en mijn KVM alleen PS2.
*empty*
http://store.psystar.com/opensource/r1000 ?MR_VIPER schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:09:
Ik heb inmiddels een 2e systeem redelijk draaiend. Beter als het eerste systeem. Die draait nog wel als server maar is niet stabiel genoeg. Dus dat blijft een test systeem aangezien ik al een server heb draaien op basis van w2k3. En deze behandelt de voor mij belangrijkste taken. Dus osx server is spielerij. De NC2400 die ik heb liggen heb ik inmiddels als desktop ingezet. Nadelen die ik nog heb zijn dat ik de onboard NIC niet werken krijg evenals de geluidsuitgangen. Maar dit schijnt een algemene kwaal te zijn bij de ADI1981. Als NIc heb ik nu een USB Ethernet adapter van D-Link in gebruik en dat werkt goed. Ik heb mijn profiel van de server/werkstation keurig via het netwerk over kunnen zetten naar de NC2400 middels de migratie tools. Nu alleen nog zaak om een paar PS2 to USB adapters te halen of eens te gaan kijken voor een andere KVM aangezien de dock van de NC2400 alleen USB ondersteund en mijn KVM alleen PS2.
deze werkt perfect met bonjour...
via ideneb werkt hij nu bijna perfect, alleen gaat bij de sleep funtie de cpu en kast fan niet uit

dit schijnt SOMS via efi PC dan weer wel te werken maar ik kan nergens echt een "simpele" DVD vinden die ook EFI pc installeerd...
Iemand nog ervanring met EFI PC ?
Naar mijn mening zijn er wel verschillende die EFI kunnen installeren. Maar het sleep probleem kan in sommige gevallen ook aan de kernel liggen. Zeker met wat oudere apparatuur. Sommige apparaten kunnen namelijk niet eens EFI goed aan. De driver die je aanduidt heeft voor mij geen oplossing om onboard nics aan de praat te krijgen. Ik heb geen relatek in het systeem zitten. De D-Link werkt out of the box als usb ethernet. En volgens mij is dit geen realtek. Eigenlijk niet eens gecontroleerd. Hij werkt gewoon.Anoniem: 192470 schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:39:
[...]
http://store.psystar.com/opensource/r1000 ?
deze werkt perfect met bonjour...
via ideneb werkt hij nu bijna perfect, alleen gaat bij de sleep funtie de cpu en kast fan niet uit
dit schijnt SOMS via efi PC dan weer wel te werken maar ik kan nergens echt een "simpele" DVD vinden die ook EFI pc installeerd...
Iemand nog ervanring met EFI PC ?
*empty*
Wat nou als je al een EFI bios hebt? (MSI P45 Platinum) Kun je dan gewoon de hele OSX installeren zonder gepatch?
OK, sla mij maar dood. Ik ben al dagen bezig om de videokaart aan de praat te krijgen, maar helaas, ik kreeg Quartz Extreme niet supported. Dit weekend maar eens laten liggen, er zelf nog op gewerkt, m'n vrouw nog op laten werken (simpel internetten, Excel e.d.). Vandaag was ze bezig zegt ze, hey, de tijd staat niet goed, zal ik hem even goed zetten? Zij zet de tijd en datum goed (automatische tijdsynchen aangevinkt) en ze werkt verder en sluit later af. Vanavond even opgestart om nog maar iets te proberen, zie ik opeens dat mijn bureaublad er in een keer opstaat (zonder gekke zwarte vlakken). Ik open wat vensters en het is supersnel. Ik kijk even bij de Mac info en opeens staat Quartz Extreme supported!
Ik was helemaal flabbergasted... dus ik zet de tijd terug naar 1970 ofzo. Opnieuw opgestart en ja hoor, zwarte vlakken zijn weer terug. Hoe kan het dat OSX naar de tijd kijkt? Iemand hier een antwoord op?
Ik was helemaal flabbergasted... dus ik zet de tijd terug naar 1970 ofzo. Opnieuw opgestart en ja hoor, zwarte vlakken zijn weer terug. Hoe kan het dat OSX naar de tijd kijkt? Iemand hier een antwoord op?
millenium bugNitai schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:36:
OK, sla mij maar dood. Ik ben al dagen bezig om de videokaart aan de praat te krijgen, maar helaas, ik kreeg Quartz Extreme niet supported. Dit weekend maar eens laten liggen, er zelf nog op gewerkt, m'n vrouw nog op laten werken (simpel internetten, Excel e.d.). Vandaag was ze bezig zegt ze, hey, de tijd staat niet goed, zal ik hem even goed zetten? Zij zet de tijd en datum goed (automatische tijdsynchen aangevinkt) en ze werkt verder en sluit later af. Vanavond even opgestart om nog maar iets te proberen, zie ik opeens dat mijn bureaublad er in een keer opstaat (zonder gekke zwarte vlakken). Ik open wat vensters en het is supersnel. Ik kijk even bij de Mac info en opeens staat Quartz Extreme supported!
Dat is wel een hele vage bug. 
Moet zeggen dat ik toch wel bij ben dat ik m'n P5WDH gebaseerde computer voor een 24" iMac heb kunnen verruilen. Scheelt een hoop gekloot ergens. Maar dat geldt eigenlijk ook alleen nog maar voor de installatie.
M'n vriendin gebruik nu m'n oude "Hackintosh" en die is er heel blij mee, alles werkt eigenlijk perfect, updates kunnen prima worden geïnstalleerd, en dat alles met maar 4 aangepaste kexts in de /Extra/Extensions.mkext.
(Ook deels dankzij de Geforce 8800GTS die goed ondersteund wordt.)
Moet zeggen dat ik toch wel bij ben dat ik m'n P5WDH gebaseerde computer voor een 24" iMac heb kunnen verruilen. Scheelt een hoop gekloot ergens. Maar dat geldt eigenlijk ook alleen nog maar voor de installatie.
M'n vriendin gebruik nu m'n oude "Hackintosh" en die is er heel blij mee, alles werkt eigenlijk perfect, updates kunnen prima worden geïnstalleerd, en dat alles met maar 4 aangepaste kexts in de /Extra/Extensions.mkext.
Tesla Model Y RWD (2024)
Dus ik begrijp dat je een gewone Mac OSX (dus geen gehackte) kunt installeren en dan via een programma een aantal kexts in /Extra/Extensions.mkext zetten en hij boot?
Ja, je gebruikt een aparte CD om te booten (dit heet de Boot-132 methode), daar staan de kexts op die specifiek voor jouw systeem zijn. Vervolgens vraagt deze CD of je de originele retail OS X disc wil invoeren, en vervolgens wordt de installatie gestart.
Op het moment dat alles geinstalleerd is, installeer je de laatste PC EFI of Chameleon versie die ondersteuning biedt voor /Extra/Extensions(.mkext) waar je vervolgens je eigen custom kexts in plaatst. En klaar ben je.
In deze thread kun je een heleboel voor geprepareerde Boot-132 ISO's vinden:
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=114834
Als je er hier 1 van download voor jouw systeem en vervolgens een retail Leopard DVD koopt ben je er.
Op het moment dat alles geinstalleerd is, installeer je de laatste PC EFI of Chameleon versie die ondersteuning biedt voor /Extra/Extensions(.mkext) waar je vervolgens je eigen custom kexts in plaatst. En klaar ben je.
In deze thread kun je een heleboel voor geprepareerde Boot-132 ISO's vinden:
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=114834
Als je er hier 1 van download voor jouw systeem en vervolgens een retail Leopard DVD koopt ben je er.
[ Voor 19% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-12-2008 08:52 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ah, kijk dat zoek ik. Hoe zit het met EFI emulatie? Ik heb namelijk al een echte EFI in mijn PC. Moet ik dan er nog steeds een emuleren?
Hier 10.5.5 draaien als een speer. Met iDeneb.
Harde waren:
Gigabyte X38-DQ6 Intel® Core 2 CPU E8400 4 GB ram AHCI
Asus NV7300GT 256 MB ram
WD 250 GB Sata II Journaled HFS+
Onboard sound OK
Rtl8139 nic
Texas Instruments FireWire
Onboard gigabyte nics krijg ik nog niet werkend.....
Onboard RTL8111B werken met standaard Apple Kext
Harde waren:
Gigabyte X38-DQ6 Intel® Core 2 CPU E8400 4 GB ram AHCI
Asus NV7300GT 256 MB ram
WD 250 GB Sata II Journaled HFS+
Onboard sound OK
Rtl8139 nic
Texas Instruments FireWire
Onboard gigabyte nics krijg ik nog niet werkend.....
Onboard RTL8111B werken met standaard Apple Kext
[ Voor 16% gewijzigd door OgWok op 03-12-2008 12:41 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Wat moet ik me bij Quartz Extreme voorstellen? En hoe zie ik of het bij mij ingeschakeld is?Nitai schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:36:
Quartz extreme zorgt voor de "betere gebruikservaring" Oftewel als quartz extreme draait heb je beter grafische performance en mogelijkheden. Je zou in de system profiler moeten kunnen zien of je grafische kaart QE support.
*empty*
Ik wil graag OSx86 op mijn Dell M1530 laten draaien.
Een tijdje terug heb ik het al geprobeert met half 'succes', alles werkte behalve als ik hem uitzette ging hij niet helemaal uit. (distributie iAtkos_2 ofzoiets)
Nu wil ik het weer opnieuw gaan doen (aangezien we weer een tijdje verder zijn) maar wil de problemen die ik toch tegenkwam proberen te voorkomen.
Ik heb nu iDeneb 10.5.5 gedownload.
Momenteel is de laptop volledig leeg, wat raden jullie aan eerst vista dan osx of andersom installeren.
Plus wat ik nooit begrepen heb is dat EFI, kan ik dat ook werkend krijgen zonder extra kosten? (vorige keer was door een updateme hele osx gesloopt, dit wil ik liefst niet meer)
Nieuw voor mij is die Boot-132 Methode is dit beter of kan ik netzogoed iDeneb gebruiken?
Wat ik ook leuk zou vinden als ik bootcamp kan gebruiken ipv die darwin bootloader is dat mogelijk?
Dell M1530/350GB(7200)/8600GT(256mb)/Dell wifi card(geen intel)/T9300(2,5Ghz)
Een tijdje terug heb ik het al geprobeert met half 'succes', alles werkte behalve als ik hem uitzette ging hij niet helemaal uit. (distributie iAtkos_2 ofzoiets)
Nu wil ik het weer opnieuw gaan doen (aangezien we weer een tijdje verder zijn) maar wil de problemen die ik toch tegenkwam proberen te voorkomen.
Momenteel is de laptop volledig leeg, wat raden jullie aan eerst vista dan osx of andersom installeren.
Plus wat ik nooit begrepen heb is dat EFI, kan ik dat ook werkend krijgen zonder extra kosten? (vorige keer was door een updateme hele osx gesloopt, dit wil ik liefst niet meer)
Nieuw voor mij is die Boot-132 Methode is dit beter of kan ik netzogoed iDeneb gebruiken?
Wat ik ook leuk zou vinden als ik bootcamp kan gebruiken ipv die darwin bootloader is dat mogelijk?
[ Voor 4% gewijzigd door RVE_NL op 02-12-2008 16:37 ]
Ik zie dat het supported is maar is het dan ook ingeschakeld?MR_VIPER schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:37:
Quartz extreme zorgt voor de "betere gebruikservaring" Oftewel als quartz extreme draait heb je beter grafische performance en mogelijkheden. Je zou in de system profiler moeten kunnen zien of je grafische kaart QE support.
Aan EFI in een PC heb je niets aangezien het EFI op zichzelf niets doet. Het is maar net wat de fabrikant erin zet. En Apple heeft er weer andere software in draaien dan MSI bijvoorbeeld. Je zult dus nog steeds EFI emulatie moeten gebruiken.FiXeR.nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:49:
Ah, kijk dat zoek ik. Hoe zit het met EFI emulatie? Ik heb namelijk al een echte EFI in mijn PC. Moet ik dan er nog steeds een emuleren?
Supported betekent ingeschakeld.MetaFrame schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:03:
[...]
Ik zie dat het supported is maar is het dan ook ingeschakeld?
Tesla Model Y RWD (2024)
Ook vanmiddag nog mijn oude Canon S630 aan de praat gekregen met CUPS+Gutenprint 5.2.2.
Afdrukkwaliteit redelijk.
De S630 zit aan een Edimax PS1206U ethernet-printserver.
Afdrukkwaliteit redelijk.
De S630 zit aan een Edimax PS1206U ethernet-printserver.
[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 03-12-2008 12:47 ]
Voor dit type laptop schijnt een complete setup guide met een installatie tool te zijn. Waarin de meest gebruikte drivers (kexts) en de beste kernels etc etc in verwerkt zijn. Deze laptops lenen zich kennelijk erg goed voor hackintoshes. Ik heb zelf ook een tijdje naar een m1530 gekeken. Maar ik heb besloten om door te sparen voor een echte macbook.RVE_NL schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:34:toon volledige bericht
Ik wil graag OSx86 op mijn Dell M1530 laten draaien.
*empty*
Ja dat klopt die guide staat op insanalymac.MR_VIPER schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:10:
[...]
Voor dit type laptop schijnt een complete setup guide met een installatie tool te zijn. Waarin de meest gebruikte drivers (kexts) en de beste kernels etc etc in verwerkt zijn. Deze laptops lenen zich kennelijk erg goed voor hackintoshes. Ik heb zelf ook een tijdje naar een m1530 gekeken. Maar ik heb besloten om door te sparen voor een echte macbook.
Wat voor voordeel heb ik bij een Boot-132 methode t.o.v iDeneb?
voor het aflsuitprobleem vind ik echter nog steeds geen oplossing, nu moet ik dus iedere keer nadat ik osx op afsluiten heb gedrukt mijn aan/uit knop 5 sec inhouden. Weet iemand hier iets voor?
afsluit probleem kan hem zitten in de gebruikte kernel. Voordeel tov boot 132 methode is dat je kunt updaten zonder problemen. Het geeft een nog betere native feel. De kexts laad je namelijk al voordat het OS laad zodat OSX denkt dat alle apparatuur native is. Ik hoop dat ik het zo goed verwoord. Het zocht in ieder geval voor makkelijker updaten als er updates van apple uitkomen. Je loopt daarnaast niet meer uren te klooien met kexts. Eea zou dan namelijk al op orde zijn. Plus je kunt een originele installatie cd gebruiken ipv een speciaal aangepastte distributie.RVE_NL schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:38:
[...]
Ja dat klopt die guide staat op insanalymac.
Wat voor voordeel heb ik bij een Boot-132 methode t.o.v iDeneb?
voor het aflsuitprobleem vind ik echter nog steeds geen oplossing, nu moet ik dus iedere keer nadat ik osx op afsluiten heb gedrukt mijn aan/uit knop 5 sec inhouden. Weet iemand hier iets voor?
*empty*
Is wel een heel vreemde bug. Vandaag mijn systeem weer opgestart en weer geen Quartz Extreme support 
Van alles geprobeerd en toen maar de datum op 1 december gezet en gereboot. En wat denk je?
Opeens deed Quartz Extreme het weer. Daarna de datum weer terug gezet op 2 december en hij blijft het gewoon doen. Ik heb hem weer gereboot en QE bleef functioneren. Ik ga hem maar eens helemaal uitzetten kijken of dat wat uitmaakt. Dit is natuurlijk geen doen zo
Gelukkig heb ik m'n iMac.
Hier het bewijs
let vooral op de datum:

Van alles geprobeerd en toen maar de datum op 1 december gezet en gereboot. En wat denk je?
Hier het bewijs

[ Voor 15% gewijzigd door Nitai op 02-12-2008 21:48 ]
Om maar weer een stomme vraag dan te stellen:MR_VIPER schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:43:
[...]
afsluit probleem kan hem zitten in de gebruikte kernel. Voordeel tov boot 132 methode is dat je kunt updaten zonder problemen. Het geeft een nog betere native feel. De kexts laad je namelijk al voordat het OS laad zodat OSX denkt dat alle apparatuur native is. Ik hoop dat ik het zo goed verwoord. Het zocht in ieder geval voor makkelijker updaten als er updates van apple uitkomen. Je loopt daarnaast niet meer uren te klooien met kexts. Eea zou dan namelijk al op orde zijn. Plus je kunt een originele installatie cd gebruiken ipv een speciaal aangepastte distributie.
Indien ik dus installeer via die boot-132 methode zou ik dan (waarschijnlijk) wel succesvol kunnen afsluiten?
aangezien ik dan geen aparte kernel gebruik, of zie ik dat verkeerd?
Hoe kom ik erachter welke kext er voor mijn laptop op de boot-132 moeten komen?
Ik heb ook even gekeken naar Quartz Extreme support en zelfs dat blijft allemaal te werken, haha.
Je zou kunnen kijken op Insanelymac Forum's. Kan goed zijn dat er voor de m1530 en andere dell system een generic Boot-132 iso beschikbaar is met alle kexts er al in. De kexts die je moet hebben hangt af van de hardware in je laptop. Als je deze weet (ook type nummers ed) dan kun je aan de hand van wat zoekwerk op het genoemde forum wel meer vinden.
Goed topic hiervoor: http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=83039
Het was teveel informatie om hier neer te zetten
[ Voor 16% gewijzigd door MR_VIPER op 04-12-2008 09:35 ]
*empty*
Er wordt ook vooruitgang geboekt met het GA-E7AUM-DS2H (M-ATX, Nvidia 9400 bord, welke ook in de nieuwe MacBooks wordt gebruikt).
@InsanelyMac heeft men hem al aan de praat
Dat de 9400 chipset ook in de macbooks gebruikt wordt was voor mij de reden om dit moederbord te kopen. Echter nog volledig onerervaren met de Mac, dus nog even wachten tot er iets van een guide beschikbaar gaat komen.
@InsanelyMac heeft men hem al aan de praat
Dat de 9400 chipset ook in de macbooks gebruikt wordt was voor mij de reden om dit moederbord te kopen. Echter nog volledig onerervaren met de Mac, dus nog even wachten tot er iets van een guide beschikbaar gaat komen.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Dankje, dat topic was ik idd al tegen gekomen om mijn m1530 te installen.MR_VIPER schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:10:
Je zou kunnen kijken op Insanelymac Forum's. Kan goed zijn dat er voor de m1530 en andere dell system een generic Boot-132 iso beschikbaar is met alle kexts er al in. De kexts die je moet hebben hangt af van de hardware in je laptop. Als je deze weet (ook type nummers ed) dan kun je aan de hand van wat zoekwerk op het genoemde forum wel meer vinden.
Hier staan een aantal kext opgesomt, deze moet ik dus op de boot 132 zetten, maar heb ik dan ook nog andere nodig of zou het dat moeten zijn dan?
Echter 1 ding dat ik wel wil weten, zou het kunnen dat wanneer ik die 132-boot methode gebruik mijn laptop wel gewoon afsluit?
Dat is idd wel een goede ontwikkeling, maar totdat er een gehackte Snow Leopard is (die volgens de geruchten wel gebruik gaat maken van de video decoding functies van deze IGP) heb je niet zoveel voordeel aan een 9300/9400 bordje boven een simpele 965/X3100 of 945/GMA950. Maar voor de toekomst ziet dit er inderdaad goed uit - mijn volgende Hackintosh project wordt een Mini-ITX 'rugzakje' die achterop de VESA mounts van mijn TV geschroefd gaat worden.jschoorl2 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:26:
Er wordt ook vooruitgang geboekt met het GA-E7AUM-DS2H (M-ATX, Nvidia 9400 bord, welke ook in de nieuwe MacBooks wordt gebruikt).
Blijkbaar kun je de officiele retail DVD gebruiken welke ook bij de nieuwste macbooks gebruikt wordt.Dreamvoid schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:54:
[...]
Dat is idd wel een goede ontwikkeling, maar totdat er een gehackte Snow Leopard is (die volgens de geruchten wel gebruik gaat maken van de video decoding functies van deze IGP) heb je niet zoveel voordeel aan een 9300/9400 bordje boven een simpele 965/X3100 of 945/GMA950. Maar voor de toekomst ziet dit er inderdaad goed uit - mijn volgende Hackintosh project wordt een Mini-ITX 'rugzakje' die achterop de VESA mounts van mijn TV geschroefd gaat worden.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Bij de Macbooks wordt niet retail geleverd maar een macbook-specifieke recovery DVD. Maar ik weet dat de 9300/9400 drivers werken op hackintoshes, alleen ondersteunt Leopard (ook op die nieuwe Macbooks) zelf uberhaupt geen video decoding op welke GPU dan ook.jschoorl2 schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:41:
[...]
Blijkbaar kun je de officiele retail DVD gebruiken welke ook bij de nieuwste macbooks gebruikt wordt.
Dat ondersteunt Leopard dus wel maar enkel met de versies meegeleverd met de nieuwe MacBooks. De 10.5.5 versie daarop is iets aangepast tegenover de retail 10.5.5 die verder gebruikt wordt.Dreamvoid schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:18:
[...]
Bij de Macbooks wordt niet retail geleverd maar een macbook-specifieke recovery DVD. Maar ik weet dat de 9300/9400 drivers werken op hackintoshes, alleen ondersteunt Leopard (ook op die nieuwe Macbooks) zelf uberhaupt geen video decoding op welke GPU dan ook.
Vanaf 10.5.6 zal dat wel gelijk lopen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Gisteren de hele dag geprobeerd iDeneb 1.3 10.5.5 op mijn PC te installeren. De eerste custom installatie ging goed, afgezien van gebrek aan ethernet en hij wil niet uit. Op Insanelymac-forum wat kext-fixes gevonden voor mijn LAN, maar niets mocht baten. Daarom reinstall geprobeerd met andere opties, maar na de installatie wil OS X niet booten. Iemand de Intel8255.kext wel goed werkend gekregen?
Edit: het betreft een Asus P5LP-LE moederbord, met een 945p chipset. Het bord is custom made voor HP/Compaq. Het heeft overigens niets te maken met de gelijknamige P5LP-LE Leonite, die bevat een GMA950.
Edit: het betreft een Asus P5LP-LE moederbord, met een 945p chipset. Het bord is custom made voor HP/Compaq. Het heeft overigens niets te maken met de gelijknamige P5LP-LE Leonite, die bevat een GMA950.
[ Voor 20% gewijzigd door me_mrtn op 08-12-2008 10:56 ]
Waarom wil OSX niet booten? Als je OSX opstart met de -v optie, wat voor foutmelding krijg je?me_mrtn schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:55:
Daarom reinstall geprobeerd met andere opties, maar na de installatie wil OS X niet booten. Iemand de Intel8255.kext wel goed werkend gekregen?
Heb zelf de KalyWay 10.5.2 draaien, volledige hardware ondersteuning. Behalve het geluid, alleen output op de 2.0 uitgang. Draait op een P5E, E8400, 8800GT, 4gb DDR2 en 500g seagate HDD. Ik ga absoluut niet meer terug naar Windows, alles wat ik wil draait op OSX en werkt een stuk prettiger zo.
Ik ga vanavond en morgenochtend nog een nieuwe poging proberen. Zit namelijk ook met gebrek aan USB-stick ondersteuning, terwijl mijn kaartlezer het wel pakt. Dus moet eerst nog even naar de winkel voor een nieuw SD-kaartje, want nu ben ik echt nodeloos aan't swappen tussen Hackintosh en mijn MacBook.
Edit: en nu is mijn DVD-fikker dood en mijn andere lezer is niet compatible met de installatie.
Edit: en nu is mijn DVD-fikker dood en mijn andere lezer is niet compatible met de installatie.
[ Voor 14% gewijzigd door me_mrtn op 09-12-2008 21:50 ]
Ah, bad luck.
Problemen met USB in OSX had ik in het begin ook, op de 1 of andere manier werkte het detecteren van nieuwe USB devices niet, zoals sticks en usb headset e.d. Deze konden alleen tijdens het booten gedetecteerd worden. Heb ik opgelost met deze post.
Problemen met USB in OSX had ik in het begin ook, op de 1 of andere manier werkte het detecteren van nieuwe USB devices niet, zoals sticks en usb headset e.d. Deze konden alleen tijdens het booten gedetecteerd worden. Heb ik opgelost met deze post.
[ Voor 4% gewijzigd door Jackdaw op 10-12-2008 11:03 ]
Ik heb de laatste tijd het probleem dat wanneer ik afsluit (shutdown) de pc niet helemaal uit gaat. Hdd`s en Graka gaan wel uit maar de rest blijft aan, nu heb ik geen idee hoe ik dit weer voor elkaar krijg. Soms doet ie het wel goed de andere keer weer niet terwijl er niets aan veranderd is.
Problemen met afsluiten/standby en dat soort dingen zijn vaak te wijten aan de gebruikte Kernel. Kan ook zijn dat bepaalde opties in je BIOS niet helemaal goed staan. Welke opties dat zijn weet ik zo niet precies.
Anoniem: 8083
Begonnen met het installeren van Kalyway op m'n p5k/q6600. Alles functioneert behalve ethernet (Attansic L1). Nu moet ik gaan klooien met kext's.
Maar:
1. hoe installeer ik deze;
2. hoe kan ik zien welke kext's er aanwezig zijn op mn systeem;
3. kan ik zien welke kext's er in gebruik zijn door mijn hardware.
Maar:
1. Installeren gaat gemakkelijkste met het programma kexthelper.
2. Library folder napluizen. Maar aangezien kexts vaak generiek zijn is het wat lastiger terugzoeken.
3. Hoe bedoel je het gedeelte kexts in gebruik zijn?
2. Library folder napluizen. Maar aangezien kexts vaak generiek zijn is het wat lastiger terugzoeken.
*empty*
Dat kexthelper ziet er goed uit, gaan we proberen!MR_VIPER schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:23:
1. Installeren gaat gemakkelijkste met het programma kexthelper.
Ik bedoel met het in gebruik zijn van kexts of je per hardwaredevice kan zien welke kext/driver er gebruikt wordt.
Op deze link staat een url naar een oplossing om macosx te installeren met die netwerkkaart.Anoniem: 8083 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:16:
Begonnen met het installeren van Kalyway op m'n p5k/q6600. Alles functioneert behalve ethernet (Attansic L1). Nu moet ik gaan klooien met kext's.
Maar:
Ik hoop dat je het gaat lukken. Ik heb die kaart namelijk ook op mijn moederbord p5k-SE en ga morgen of overmorgen proberen deze tutorial door te lopen.
Hoe heb jij macosx geïnstalleerd?
Ah op die manier. Volgens mij is het niet per hardware/device te zien. Maar ik kan het rustig mis hebben.Anoniem: 8083 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:39:
[...]
Dat kexthelper ziet er goed uit, gaan we proberen!
Ik bedoel met het in gebruik zijn van kexts of je per hardwaredevice kan zien welke kext/driver er gebruikt wordt.
*empty*
Ik heb zelf de Attansic L1 werkend hier op mijn asus p5l moederbord, zal wel even voor jullie kijken welke kext ik gebruikt heb!
Yeah ik heb nog een Mac erbij
. Mijn HP Compaq NC2400 draait nu ook OS X leopard. Installatie heb ik middels iAktos i4 gedaan. Alles werkt eigenlijk "out of the download" maar ik heb een gigantisch vreemd probleem:
- Ik MOET booten met de iDeneb V1.3 DVD anders krijg ik een com.apple.boot.plist fout. Als ik de iAktos DVD er in heb krijg ik de error. En zonder DVD dan boot ie zowieso niet.
- En "Sleep" werkt niet, hij gaat wel in de sleep modus maar ligt daarna coma.
Iemand suggesties misschien?
Edit\ Nu ik toch net alles heb geinstalleerd vraag ik me af wat de beste "distro" zou zijn, iDeneb, iAktos of Kalyway.
- Ik MOET booten met de iDeneb V1.3 DVD anders krijg ik een com.apple.boot.plist fout. Als ik de iAktos DVD er in heb krijg ik de error. En zonder DVD dan boot ie zowieso niet.
Edit\ Nu ik toch net alles heb geinstalleerd vraag ik me af wat de beste "distro" zou zijn, iDeneb, iAktos of Kalyway.
[ Voor 10% gewijzigd door Maks op 11-12-2008 10:05 ]
Ik heb op de NC2400 iDeneb 10.5.5 staan. Ik kan dan ook gewoon booten vanaf HDD.Maksvr schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:03:
Yeah ik heb nog een Mac erbij. Mijn HP Compaq NC2400 draait nu ook OS X leopard. Installatie heb ik middels iAktos i4 gedaan. Alles werkt eigenlijk "out of the download" maar ik heb een gigantisch vreemd probleem:
P.S. Ik heb nog niet teruggemaild.... Maar de kexts die "aparter" zijn komen van het weekend die kant op... Heb niet eerder tijd daarvoor.
*empty*
Dit is misschien een handige tip voor het gebruik in single user mode om bestanden te kopieëren naar/van de HD. In dit voorbeeld een usb-stick met Fat32 bestandssysteem.
Na opstarten eerst
dan
"kextload: /System/Library/Extensions/msdos.kext loaded successfully" geeft dan aan dat de msdos stick gemount is. (In dit geval de map stick)
Na opstarten eerst
code:
1
2
3
| sudo su /sbin/fsck -fy /sbin/mount -uw / |
dan
code:
1
| mount -t msdos /dev/disk1s1 /stick |
"kextload: /System/Library/Extensions/msdos.kext loaded successfully" geeft dan aan dat de msdos stick gemount is. (In dit geval de map stick)
@Maksvr:
Ik ben wel benieuwd hoe jij je netwerk vraagstuk hebt opgelost met de NC2400. Ikzelf gebruik een USB Ethernet adapter. En dat is meer bij gebrek aan een wireless usb adapter.
Ik ben wel benieuwd hoe jij je netwerk vraagstuk hebt opgelost met de NC2400. Ikzelf gebruik een USB Ethernet adapter. En dat is meer bij gebrek aan een wireless usb adapter.
*empty*
Bij de laaste iDeneb zit de juiste Kext bij de installatie in, bij mij werkt die prima (p5k, ook zelfde NIC)Knopsje schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:27:
Ik heb zelf de Attansic L1 werkend hier op mijn asus p5l moederbord, zal wel even voor jullie kijken welke kext ik gebruikt heb!
Mijn Attansic werkend gekregen met deze installer: http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=40851Knopsje schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:27:
Hmm..ik moet zeggen ik was altijd wat sceptisch tegen over Mac OS X, maar s'k moet zeggen dat het toch keurig werkt op mijn P5B-Premium Vista Edition (jaja) moederbord. Eigenlijk werkt alles....alleen heeft hij soms bij het afspelen van geluid toch een probleem. Hij hangt dan ineens..en dan moet ik dus rebooten
Ik gebruik een Asus WL-167G USB adapter met de RT2870 Generic Drivers van Ralink zelf.MR_VIPER schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:16:
@Maksvr:
De adapter zelf wordt niet als AirPort adapter gezien maar als een extra verbinding, verbindingen moeten daarom ook middels Ralinks eigen software worden geregeld. Niet zo elegant maar het werkt wel
Ik probeer OSX op een Asus EEE Box B202 te installeren, en dat valt nog niet mee 
Heb hier: http://forum.insanelymac....php?showtopic=139464&st=0 een mooie guide gevonden, maar ik ben toch aan de 3e install bezig aangezien ik hem al 2x gesloopt heb
Ach leuk voor de vrijdag avond
Heb hier: http://forum.insanelymac....php?showtopic=139464&st=0 een mooie guide gevonden, maar ik ben toch aan de 3e install bezig aangezien ik hem al 2x gesloopt heb
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Leuk idee; die Box ziet er ook goed uit, maar waar loopt het spaak?Atlas schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:42:
Ik probeer OSX op een Asus EEE Box B202 te installeren, en dat valt nog niet mee
Nergens meer, op dit moment werkt het 
Alleen heb ik nu ruzie met iTunes die mijn iphone niet ziet als remote, dus waar dat nu weer aan ligt.....
Ow en ik heb ook ruzie met de filesharing
Alleen heb ik nu ruzie met iTunes die mijn iphone niet ziet als remote, dus waar dat nu weer aan ligt.....
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Valt dat niet onder de categorie "netwerkproblemen rondom Bonjour?"Atlas schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:52:
Nergens meer, op dit moment werkt het
Ja dat zit ik me ook af te vragen. Werkt Bonjour nog helemaal niet onder osx86 of zit het niet in mijn iatkos installatie en kun je die dan gewoon downloaden en installeren of gaat dat fout?Mad_Demon schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:03:
[...]
Valt dat niet onder de categorie "netwerkproblemen rondom Bonjour?"
Ik meen me te herinneren dat sommige netwerk-kaarten of kext's een conflict hebben waardoor Bonjour simpelweg niet werkt.Atlas schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:59:
[...]
Ja dat zit ik me ook af te vragen. Werkt Bonjour nog helemaal niet onder osx86 of zit het niet in mijn iatkos installatie en kun je die dan gewoon downloaden en installeren of gaat dat fout?
ja voor bonjour moet je de PSYSTAR kext gebruiken (althans als je die Realtek dinges hebt)
vandaag zijn ook 3 fantastische programmas gereleased:
http://pcwizcomputer.com/blog/?p=503
voor retail leo..
vandaag zijn ook 3 fantastische programmas gereleased:
http://pcwizcomputer.com/blog/?p=503
voor retail leo..
[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 192470 op 14-12-2008 01:46 ]
Luukh is bij deze een heldt 
Ik heb nu deze .kext geinstalleerd (http://store.psystar.com/...altekR1000_1.8.1.kext.zip) en nu wordt mijn remote wel netjes herkend door iTunes
Ik ga nu eens kijken of het sharing gebeuren beter werkt.
Ik heb nu deze .kext geinstalleerd (http://store.psystar.com/...altekR1000_1.8.1.kext.zip) en nu wordt mijn remote wel netjes herkend door iTunes
Bedoel je het SMB sharing gebeuren?Atlas schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:45:
Luukh is bij deze een heldt
bonjour... (apple sharing)
Vanavond (iig binnen 24 uur ofzo) komt hier http://www.insanelymac.co...dex.php/t112708-1200.html
een idiot proof
Die nieuwe osx86 installer van PCWIZ is echt fantastisch.
en als je nog plex/boxee etc. via een remote wil bedienen op je osx86,
http://twistedmelon.com/shop/ ,nu tijdelijk 3$ shipping.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 192470 op 14-12-2008 17:33 ]
Snel een Asus EEEBox 202 gehaald en met iDeneb 1.3 meteen goed draaien. Daarna een GMA950 kext geinstalleerd en daarna alleen nog in safe modus een desktop.
Even de hd schoon gemaakt en hoe kan het geen succes met installeren van iDeneb meer. Maar het gaat goed komen !
Even de hd schoon gemaakt en hoe kan het geen succes met installeren van iDeneb meer. Maar het gaat goed komen !
Het is mijn gelukt met de 10.5.5 van iAktosOgWok schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:55:
Snel een Asus EEEBox 202 gehaald en met iDeneb 1.3 meteen goed draaien. Daarna een GMA950 kext geinstalleerd en daarna alleen nog in safe modus een desktop.
Volgens die link van mij een paar posts hierboven.
Weet iemand hoe het nu zit met het werkend krijgen van de Mobility X1600?
Ik las op insanelymac dat je een kext moest aanpassen met het EDID van het beeldscherm, nu had ik dat geprobeerd op mijn Asus A6Ja en kreeg ik een zwart scherm
Ik las op insanelymac dat je een kext moest aanpassen met het EDID van het beeldscherm, nu had ik dat geprobeerd op mijn Asus A6Ja en kreeg ik een zwart scherm
Gisteravond voor het eerst begonnen met iAtkos. Ging goed, maar toen kreeg ik slaap. Eerst iAtkos op DVD gebrand, hierna geboot vanaf deze DVD, OSX geinstalleerd op een externe 30GB drive, hierna rebootte mijn computer zich en begon hij weer opnieuw leek het. Dus ik heb hierna geprobeerd de DVD te verwijderen zodat hij naar het tweede boot apparaat zou zoeken mij externe HD. Maar daar kon hij nog niet vanaf booten of mijn bootorder was toch niet goed ingesteld oftewel ik kwam weer in vista. Ik miste met mijn slaperige hoofd telkens de mogelijkheid om naar het BIOS te gaan.
Vanavond weer verder proberen, desnoods met een andere image of een vergelijkbaar pakket als iAtkos. Maar ik denk dat het wel gaat lukken.
Het gekke is dat het me nu niet meer lukt; niet met iDeneb V1.3 en iAtkos 5. Snap niet waar het aan kan liggen. Na installatie wel booten van hd maar vrij snel stopt het zaakje.Atlas schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:57:
[...]
Het is mijn gelukt met de 10.5.5 van iAktos
Volgens die link van mij een paar posts hierboven.
Heb je de nieuwe bios? (1004)
En heb je hem geinstalleerd via de 'cpus=1' methode?
En heb je hem geinstalleerd via de 'cpus=1' methode?
Dit lijkt inderdaad verdacht veel op de KP ivm CPUS=1. Even voor de duidelijkheid. Hij boot wel tot het grafische gedeelte?OgWok schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:36:
[...]
Het gekke is dat het me nu niet meer lukt; niet met iDeneb V1.3 en iAtkos 5. Snap niet waar het aan kan liggen. Na installatie wel booten van hd maar vrij snel stopt het zaakje.
*empty*
Zou het CPUS=1 ook een oplossing kunnen zijn voor het feit dat mijn OSX installatie vaak vastloopt op willekeurige momenten, maar altijd net NA dat ik bv. een applicatie gestart heb etc..
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.