[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ja kan een oplossing zijn. Doordat dubbele cores nog wel eens niet goed aangesproken kunnen worden kan dat voor verwarring binnen osx zorgen. Hetgeen rare vastlopers tot gevolg geeft. Sommige van die vastlopers zijn makkelijk reproduceerbaar (starten bepaalde applicaties). Hiermee kun je dan ook vrij snel testen of CPUS=1 een goede oplossing is voor je probleem.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
Atlas schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:39:
Heb je de nieuwe bios? (1004)
En heb je hem geinstalleerd via de 'cpus=1' methode? :)
Yep, bios 1004 en cpus=1. HD iedere keer gewist, dus schone install.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

OgWok schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:14:
[...]

Yep, bios 1004 en cpus=1. HD iedere keer gewist, dus schone install.
Hmm vaag...
Speel eens wat met je ACPI instellingen in de bios. Volgens mij had ik daar ook wat verandert.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
MR_VIPER schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:49:
[...]

Dit lijkt inderdaad verdacht veel op de KP ivm CPUS=1. Even voor de duidelijkheid. Hij boot wel tot het grafische gedeelte?
Boot niet tot in het grafische gedeelte, ook niet met cpus=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Heb je echt al deze stappen gevolgd: http://forum.insanelymac....php?showtopic=139464&st=0 ?
Nee ze staan niet in de goeie volgorde :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:21
ik heb een tijdje terug iAtkos v5i geinstaleerd maar deze was enkel in engels... toen maar weer iDeneb gebruikt deze werkt wel helemaal goed maar volgens mij kan je met iAtkos gewoon apple update gebruiken en bij iDeneb niet ? (dat is toch zo ofniet?)

en is het dan misschien mogelijk om bij iAtkos ee ntaal via de ideneb cd te instaleren of downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet zit in geen enkele distributie de zogenaamde "disabler.kext" die er voor zorgt dat je Software Update kan gebruiken. Als je hier mee aan de gang gaat, dan is de beste / mooiste methode nog altijd de Boot-132 methode. Zet op de CD onder andere de "disabler.kext" en je bent van een heleboel "gezeur" af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Zeer interessant interview met Davide Rutigliano over de nieuwe "Milestone Update" van EFI-X:

Nederlandstalig: link
Engelstalig: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Cybex schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:52:
Voor zover ik weet zit in geen enkele distributie de zogenaamde "disabler.kext" die er voor zorgt dat je Software Update kan gebruiken. Als je hier mee aan de gang gaat, dan is de beste / mooiste methode nog altijd de Boot-132 methode. Zet op de CD onder andere de "disabler.kext" en je bent van een heleboel "gezeur" af!
Ik kan met mijn iAktos gewoon de updates downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ook kernel updates? Bijv. van 10.5.4 naar 10.5.5?

En als klap op de vuurpijl ben ik benieuwd of je ook naar 10.5.6 hebt kunnen updaten, ivm de dsdt patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier starte iDeneb niet meer op van 5.5 -> 5.6 :'(

Naja gelukkig duurt een herinstallatie niet meer dan 15 minuten.

EDIT
Great... na een herinstallatie krijg ik het niet meer aan de praat :'( Still waiting for root device....
GRRRRR

EDIT
Hmmm dr begint me iets te dagen, volgens mij ben ik een Kext vergeten te selecteren bij het installeren...

EDIT
Volgens mij kan het handig zijn om ook de Intel chipset drivers te installeren :+

[ Voor 63% gewijzigd door HaterFrame op 18-12-2008 00:04 ]

I am the great Cornholio!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Ik snap er niets van....hij blijft bij mij (zelfs na het CPUS=1) om onverklaarbare redenen vastlopen. Zou dat iets met een verkeerde kext kunnen zijn? :-) Er zit niet echt logica in, net bij het aansluiten van m'n iPod...*poefff*...schermpje met melding dat ik moest rebooten.....jammer is dat :(

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Juiste USB Kext?

• OgWok
Het lijkt er dus wel op dat een gelukte installatie ook een kwestie van geluk is........ dus

• MR_VIPER

MR_VIPER

OgWok schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:25:
Het lijkt er dus wel op dat een gelukte installatie ook een kwestie van geluk is........ dus
Das vrij bot om te stellen. Een succesvolle installatie gaat schuil in de juiste voorbereiding en weten waar je mee te maken hebt.

Ik heb inmiddels OSX op verschillende systemen aan de praat gekregen. Niet allemaal even stabiel. Maar de systemen die ik nu permanent met OSX heb draaien zijn dat wel. Dat komt niet in 1 keer. Daarvoor moet je soms wat rondspelen. Maar je moet wel weten waar je mee te maken hebt. Je moet niet denken dat je met OSX klakkeloos een distro kunt downloaden die perfect voor jouw setup werkt. Dat doet windows oook niet in alle gevallen.

*empty*

• Atlas
  • Niet online

Atlas

OgWok schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:25:
Ik heb hem nu 4x geinstalleerd (jaja er ging 3x wat 'mis' :+ ) en alle 3 de keren kreeg ik gewoon beeld?
Heb je na het flashen van je bios ook de default bios instellingen geladen?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Nog maar even een update. Gisteravond weer geprobeerd iAtkos te installeren. Eerst op een externe USB drive, maar dit lukte niet. De guide die ik gebruikte zei dat ik eerst een mac partitie moest maken, dit heb ik gedaan, en daarna moest ik naar de 'darwin boot loader' en die kon ik niet vinden.
Daarna nog een keer geprobeerd, maar dan vanaf mijn normale hardeschijf waar ik een partitie heb aangemaakt van 10GB. Toen de installatieprocedure gevolgd, maar hier heb ik iets doms gedaan waardoor ik mijn windows partitie niet meer kan benaderen. Verder dan de melding dat er geen OS gevonden kan worden kom ik niet meer. Ik zal dus mijn MBR moeten fixen met een tooltje. Gisternacht ook geprobeerd met de Vista Premium DVD het OS te herstellen, maar deze werd niet herkend dus dan wordt het lastig fixen. Als ik weer thuis ga ik weer verder, zo'n ramp zal het niet zijn. Desnoods installeer ik Vista opnieuw op een andere schijf en ga ik van daaruit verder met het herstellen van mijn belangrijke documenten. Maar waarschijnlijk lukt het wel als ik mijn MBR kan fixen.

Gelukkig komt vandaag ook mijn 1.5TB schijf binnen, dan kan ik makkelijker twee OSen draaien zonder het risico dat ik mijn primaire partitie kapot gaat volgens mij. Ik houd u op de hoogte.

• OgWok
Atlas schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:23:
[...]

Ik heb hem nu 4x geinstalleerd (jaja er ging 3x wat 'mis' :+ ) en alle 3 de keren kreeg ik gewoon beeld?
Heb je na het flashen van je bios ook de default bios instellingen geladen?
Daar zeg je wat. Da's een goed idee, ik ga ermee aan de slag.

Heb OSX nu een keer of 10 geinstalleerd (op de B202), waarvan 1 keer goed met iDeneb V1.3, 2 keer goed met iAkos 5i. Op een Gigabyte X48-DQ6 met een EN7300GT na 2x installeren goed, stabiel en retesnel.

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 18-12-2008 10:51 ]

Verwijderd

Ik krijg nog steeds de aloude "Still waiting for root device" error. Wat kan er toch misgaan? Ik heb mijn DVD drive al in de eerste S-ATA slot, en ik heb zo'n beetje bijna alles geprobeert wat er te proberen valt.

- Q6600
- 8800GTS 512MB
- Asus P5K
- Kingston HyperX 2048MB

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:36:
Ik krijg nog steeds de aloude "Still waiting for root device" error. Wat kan er toch misgaan? Ik heb mijn DVD drive al in de eerste S-ATA slot, en ik heb zo'n beetje bijna alles geprobeert wat er te proberen valt.

- Q6600
- 8800GTS 512MB
- Asus P5K
- Kingston HyperX 2048MB
Welke distro gebruik je?

Met iDeneb krijg ik met hetzelfde mobo alles aan de praat.
Vergeet niet via customize de volgende drivers aan te vinken:
Nvidia 512MB
Intel ICHX >> Deze ben ik gister vergeten en kreeg diezelfde melding
Jmicron
AtteclansicL1
ALC883

En zet in je bios sata op compatible IDE en plug and play OS uit, dan moet het volgens mij wel gaan...

Verwijderd

MetaFrame schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:49:
[...]

Welke distro gebruik je?

Nvidia 512MB
Jmicron
AtteclansicL1
ALC883

En zet in je bios sata op compatible IDE en plug and play OS uit, dan moet het volgens mij wel gaan...
Ik ben nu iDeneb aan het binnenhalen, ik zal het gelijk proberen als hij eenmaal binnen is. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:54

Mad_Demon

de dokter

Ik zal mezelf voorlopig moeten temmen met het motto "It ain't broken, don't fix it." De upgradee naar 10.5.6 laat ik even voorbij gaan. Als 10.6 uitkomt kijken we wel weer verder als blijkt dat de performance er zo veel beter van wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mad_Demon op 19-12-2008 09:49 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:49:
[...]

Welke distro gebruik je?

Nvidia 512MB
Jmicron
AtteclansicL1
ALC883

Kerel, ik wil je graag hardstikke bedanken, ik typ dit bericht nu op mijn slinternieuwe "Mac":D

Dankjewel, alles werkte perfect nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mad_Demon schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:49:
Ik zal mezelf voorlopig moeten temmen met het motto "It ain't broken, don't fix it." De upgradee naar 10.5.6 laat ik even voorbij gaan. Als 10.6 uitkomt kijken we wel weer verder als blijkt dat de performance er zo veel beter van wordt.
Dat had ik beter ook kunnen doen, ik heb eergisternacht de boel opnieuw mogen installeren :'( iDeneb vind die update niet leuk iig.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:01:
[...]

Kerel, ik wil je graag hardstikke bedanken, ik typ dit bericht nu op mijn slinternieuwe "Mac":D
Dankjewel, alles werkte perfect nu!
No problem!
Je hebt toch wel een licentie he? anders als een speer naar de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
ik ben nu bezig met de boot 132 methode te instaleren... tot nu toe werkt het. Maar kan ik gewoon kext blijven instaleren via kext helper? Volgens mij moet dit nu anders?

Of moet eerst EFI 9 instaleren en gaan dan mijn kext wel werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame, heb jij er ook last van dat je de PC niet uit kan zetten? Het systeem is wel uit maar dingen zoals de fans blijven maar draaien. Ik ben niet een echte "Tweaker" dus ik ook dat er ook wat makkelijke oplossingen zijn:)

Ik kan wel heel goed tutorials volgen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

RVE_NL schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:22:
ik ben nu bezig met de boot 132 methode te instaleren... tot nu toe werkt het. Maar kan ik gewoon kext blijven instaleren via kext helper? Volgens mij moet dit nu anders?

Of moet eerst EFI 9 instaleren en gaan dan mijn kext wel werken ?
Kexts installeren is volgens mij onafhankelijk en kan dus gewoon gebeuren.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:16:
MetaFrame, heb jij er ook last van dat je de PC niet uit kan zetten? Het systeem is wel uit maar dingen zoals de fans blijven maar draaien. Ik ben niet een echte "Tweaker" dus ik ook dat er ook wat makkelijke oplossingen zijn:)

Ik kan wel heel goed tutorials volgen:p
Ja en nee, het heeft bij mij wel gewerkt maar nu dus idd ook niet meer.

Ikzelf heb het vermoeden dat het wat in het bios aangezien die nu weer op default staat maar heb nog geen tijd gehad om dat uit te zoeken... Mocht ik er een oplossing voor vinden dan hoor je dat wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door HaterFrame op 19-12-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee want ik weet niet meer hoe of waar ik moet kijken :P

Ik heb succesvol: Vista + OSx d.m.v boot-132 geinstalleerd (3 partities op dezelfde schijf: 1 Vista 50 GB, 2 Data Windows 150 GB, 3 OSx 100GB)

Ik heb de OSx retail dvd aangepast zodat ik deze MBR kon instaleren, anders kan ik namelijk niet dualbooten.

Het probleem is het volgende: Windows Vista start automatisch zonder dat ik de keuze krijg tussen osx en vista (ik zie de darwin bootloader dus niet?
Het is echter toch mogelijk om in osx te komen als ik mijn boot-132 cd gebruik.
Dus ik denk dat ik dus een bootloader moet instaleren, hoe?

Ik heb chameleon in osx geinstalleerd maar ik zie nog altijd geen boot menu? Wat doe ik verkeerd? wat sla ik over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:16:
Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee want ik weet niet meer hoe of waar ik moet kijken :P

Ik heb succesvol: Vista + OSx d.m.v boot-132 geinstalleerd (3 partities op dezelfde schijf: 1 Vista 50 GB, 2 Data Windows 150 GB, 3 OSx 100GB)

Ik heb de OSx retail dvd aangepast zodat ik deze MBR kon instaleren, anders kan ik namelijk niet dualbooten.

Het probleem is het volgende: Windows Vista start automatisch zonder dat ik de keuze krijg tussen osx en vista (ik zie de darwin bootloader dus niet?
Het is echter toch mogelijk om in osx te komen als ik mijn boot-132 cd gebruik.
Dus ik denk dat ik dus een bootloader moet instaleren, hoe?

Ik heb chameleon in osx geinstalleerd maar ik zie nog altijd geen boot menu? Wat doe ik verkeerd? wat sla ik over?
voor chameleon (EFI loader) moet je HDD in GUIDE staan (niet MBR)

die loader komt op een geheime partitie te staan die standaard bij GUID zit

(OFZOIETS , ben ook geen expert :) )

+zon boot132 is ipv chameleon, dus dat klopt.

boot 132 is wel handig om de eerste keer osx te installeren op een lege HDD..
en dan chameleon/EFI 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
dus ik moet nu altijd die boot 132 cd gebruiken dat kan toch niet waar zijn?

BTW: dan zou het ook onmogelijk zijn om up te daten naar 10.5.6? want zover ik weet moet je daar EFI9 voor downloaden toch...

[ Voor 45% gewijzigd door RVE_NL op 19-12-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:38:
dus ik moet nu altijd die boot 132 cd gebruiken dat kan toch niet waar zijn?

BTW: dan zou het ook onmogelijk zijn om up te daten naar 10.5.6? want zover ik weet moet je daar EFI9 voor downloaden toch...
nee, MBR zou toch moeten kunnen (alleen is GUID standaard)..

geen idee of de automatische EFI installeer programmas dit ook kunnen..

of 132 USBstick-boot ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:54:
[...]

Ja en nee, het heeft bij mij wel gewerkt maar nu dus idd ook niet meer.

Ikzelf heb het vermoeden dat het wat in het bios aangezien die nu weer op default staat maar heb nog geen tijd gehad om dat uit te zoeken... Mocht ik er een oplossing voor vinden dan hoor je dat wel :)
Ik heb een beetje rondgekeken op het internet en ik vermoed dat het iets met SMC heeft te maken, meer informatie:

http://support.apple.com/kb/HT1543?viewlocale=en_US

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:22:
[...]

Ik heb een beetje rondgekeken op het internet en ik vermoed dat het iets met SMC heeft te maken, meer informatie:

http://support.apple.com/kb/HT1543?viewlocale=en_US

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:)
Ik weet niet of dit voor jullie ook het geval is. Maar precies dit probleemis er bij veel osx86 pc's/laptops.
Vaak werkt de restart/ shutdown perfect totdat er de videokaart kext geinstaleerd zijn. Hier is nog geen oplossing voor.

Maar misschien dat het bij jullie wel hoort te werken, dat kan maar ik zeg het maar even ter info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het heeft bij mij wel gewerkt volgens mij. Opzich is het verder geen probleem, het systeem sluit netjes af en OSX zorgt er voor dat alle HDDS uitgeschakeld worden, kan dus veilig de pc "hard" uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chud.pkg en restart en shutdown fix?

http://pcwizcomputer.com/...ask=view&id=104&Itemid=48

- en 10.5.6 hoeft nog helemaal geen DSDT... :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb het weer voor elkaar gekregen: iDeneb V1.3 1.5.5 op de EeeBox 202. Nu nog zonder geluid (had ik niet aangevinkt), nog niet de goede grafisch driver.

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/pict0123mac.jpg

Ga kijken of het te herhalen is; eerst even de kerstboom afmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:42:
chud.pkg en restart en shutdown fix?

http://pcwizcomputer.com/...ask=view&id=104&Itemid=48

- en 10.5.6 hoeft nog helemaal geen DSDT... :)
Het wazige is; gister deed ie het gewoon weer :S

Maar die patch hierboven lijkt mij alleen voor dat gigabyte mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:51:
Je moet niet denken dat je met OSX klakkeloos een distro kunt downloaden die perfect voor jouw setup werkt. Dat doet windows oook niet in alle gevallen.
die laatste zin is grappig; koop je nou een echte Mac, dan werkt het altijd vlekkeloos, daar zit hem dat verschil :)

maar goed, ik ben zelf ook ooit eens begonnen met OSX86, zo'n 2 jaar geleden, het blijft behelpen, daarna maar een iMac aangeschaft om van het gezeik af te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:54

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:48:
[...]

die laatste zin is grappig; koop je nou een echte Mac, dan werkt het altijd vlekkeloos, daar zit hem dat verschil :)

maar goed, ik ben zelf ook ooit eens begonnen met OSX86, zo'n 2 jaar geleden, het blijft behelpen, daarna maar een iMac aangeschaft om van het gezeik af te zijn ;)
Mijn rekening liet het niet toe om kieskeurig te zijn waardoor ik om moest leren gaan met de nukken van OSX86 :P Maar over een paar jaar ga ik zeker aan een echte Mac Pro.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:48:
[...]

Was het maar waar dat een mac altijd vlekkeloos werkt. Ik hou van mijn Macbook Pro, maar vlekkeloos werkt hij zeker niet, en dat is voor een apparaat van bijna €2000 (early 2007), toch wel redelijk gortig. Ik kreeg onlangs zonder verklaarbare reden last van "sibling link" errors op mijn HDD, hierdoor valt mijn Macbook Pro steeds uit bij het buiten, tenzij ik dus CMD + S ingedrukt hou, daarna mount en hdd check commands intoets en weer verder boot, dit elke keer opnieuw. Het is niet iets wat erg hinderlijk is, omdat het apparaat voor de rest gewoon "redelijk" functioneert, maar ik heb dit soort rare problemen zelden tot nooit op een windows machine meegemaakt. Na veel gepruts en gezoek op google wordt je dan geadviseerd om diskwarrior te kopen, en nadat je redelijk veel geld hebt geïnvesteerd in een commerciëel programma, blijkt dat het probleem ook niet op te kunnen lossen. De oplossing blijkt nu redelijk eenvoudig te zijn; alles te backupen en mijn disk te wipen, maar daar heb ik nu geen zin meer in, te veel moeite voor een bootprobleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi verhaal, het is ruk, mee eens, maar zal je met elk willekeurig systeem houden. (jouw probleem is niet met fsck oplosbaar ?)

Ik heb windows 1000x meer problemen gehad en dat beperkte zich niet tot 1 probleem, het is vaak ook nog van de regen in de drup.

met m'n mac nog nooit problemen gehad (keeps fingers crossed), very heppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al tijdje OSX86 en nu kom ik pas tegen een echt probleem aan. Ik heb namelijk de Nvidia 512MB driver geinstalleerd van de iDeneb CD maar bij System Profiler staat niet echt mijn type videokaart etc. Als ik bijvoorbeeld Screenflow installeer op video op te nemen van mijn scherm geeft hij een error omdat hij denkt dat er geen grafische kaart is geinstalleerd. Ik krijg enkel bij system profiler te zien dat het een Nvidia 512MB kaart is.

Specs:
- Q6600
- 8800GTS 512MB
- Asus P5K
- Kingston HyperX 2048MB

Alvast bedankt luitjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:50:
[...]

Was het maar waar dat een mac altijd vlekkeloos werkt. Ik hou van mijn Macbook Pro, maar vlekkeloos werkt hij zeker niet, en dat is voor een apparaat van bijna €2000 (early 2007), toch wel redelijk gortig. Ik kreeg onlangs zonder verklaarbare reden last van "sibling link" errors op mijn HDD, hierdoor valt mijn Macbook Pro steeds uit bij het buiten, tenzij ik dus CMD + S ingedrukt hou, daarna mount en hdd check commands intoets en weer verder boot, dit elke keer opnieuw. Het is niet iets wat erg hinderlijk is, omdat het apparaat voor de rest gewoon "redelijk" functioneert, maar ik heb dit soort rare problemen zelden tot nooit op een windows machine meegemaakt. Na veel gepruts en gezoek op google wordt je dan geadviseerd om diskwarrior te kopen, en nadat je redelijk veel geld hebt geïnvesteerd in een commerciëel programma, blijkt dat het probleem ook niet op te kunnen lossen. De oplossing blijkt nu redelijk eenvoudig te zijn; alles te backupen en mijn disk te wipen, maar daar heb ik nu geen zin meer in, te veel moeite voor een bootprobleempje.
Hier nog een, heb ook een MacBook Pro, februari 2007. Die van mij koste iets van 2300, had de midden model. Sinds een ruim half jaar, heb ik last van spontane vastlopers. (linkje) Eerst dacht ik dat het de SMS en de sensor van de harddisk was, maar laatst weer een spontane vastloper, terwijl mijn laptop stil stond op tafel. Ik kan er mee leven, maar het is super irritant, en als je veel geld neerlegt voor een echte apple, wil je dat soort dingen niet. Al twee keer herinstalleerd, maar dat werkt ook niet...

Dus een mac kopen omdat het vlekkeloos werkt ....

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

webmail schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:36:
[...]

Hier nog een, heb ook een MacBook Pro, februari 2007. Die van mij koste iets van 2300, had de midden model. Sinds een ruim half jaar, heb ik last van spontane vastlopers. (linkje)
....... etc.
Dus een mac kopen omdat het vlekkeloos werkt ....
Offtopic en misschien moeten we oppassen dat dit topic niet uitmond in een Mac-bash, in je andere topic dat je je MBP in feb 2007 hebt gekocht en er geopperd word om de disk te vervangen? Zit toch wel minsten 2 jaar garantie op zo'n ding?
Verder werk ik op mijn werk met eMacs en die dingen zijn niet vooruit te branden en gaan ook om de haverklap op hun bek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:13:
Ik gebruik al tijdje OSX86 en nu kom ik pas tegen een echt probleem aan. Ik heb namelijk de Nvidia 512MB driver geinstalleerd van de iDeneb CD maar bij System Profiler staat niet echt mijn type videokaart etc. Als ik bijvoorbeeld Screenflow installeer op video op te nemen van mijn scherm geeft hij een error omdat hij denkt dat er geen grafische kaart is geinstalleerd. Ik krijg enkel bij system profiler te zien dat het een Nvidia 512MB kaart is.

Specs:
- Q6600
- 8800GTS 512MB
- Asus P5K
- Kingston HyperX 2048MB

Alvast bedankt luitjes!
Welke kext heb je daar voor gebruikt dan?

Volgens mij moet het gewoon goed gaan met NVInject 512MB, ik krijg overigens ook niet het type nr (8800GTS) te zien in de system profiler. Verder nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:13:
[...]

Welke kext heb je daar voor gebruikt dan?

Volgens mij moet het gewoon goed gaan met NVInject 512MB, ik krijg overigens ook niet het type nr (8800GTS) te zien in de system profiler. Verder nergens problemen mee.
Volgens mij heette de driver NvidiaGo 512MB, ik heb dacht ik geen andere driver erbij zien staan. Ook met het afspelen van DVD's krijg ik een error (Apple DVD player). Met VLC en Quicktime heb ik geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:40:
[...]

Volgens mij heette de driver NvidiaGo 512MB, ik heb dacht ik geen andere driver erbij zien staan. Ook met het afspelen van DVD's krijg ik een error (Apple DVD player). Met VLC en Quicktime heb ik geen problemen..
volgens mij is de go series de portable series van de videokaarten...

die moet je dus niet hebben.

NVinject idd, en dan dropdown en dan staan er alle varianten (256 ,512 etc..)

download dit http://pcwizcomputer.com/...ask=view&id=149&Itemid=48

en vink alleen de EFI 9 bootloader en de JUISTE videokaart opties aan.. :)
en selecteer de HDD waar leopard op staat.....
en native boot resolution kan je ook meteen doen (gewoon je standaard resolutie van de LCD.)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je hulp. Ik heb het programma gedownload en alleen de opties aangevinkt die je had aangegeven. Na een restart startte OSX netjes op met de schermresolutie die ik had aangegeven.

Helaas na een quick look bij 'System Profiler' staat er niets aangepast bij. Gewoon weer hetzelfde als eerst en DVD player werkt helaas nog steeds niet. Trouwens dit staat er allemaal:

Chipset Model: Graphics by NVIDIA
Type: Display
Bus: PCIe
PCIe Lane Width: x16
VRAM (Total): 512 MB
Vendor: NVIDIA (0x10de)
Device ID: 0x0600
Revision ID: 0x00a2
ROM Revision: NVinjectGo 0.2.0
Displays:
SyncMaster:
Resolution: 1280 x 1024 @ 60 Hz
Depth: 32-bit Color
Core Image: Software
Main Display: Yes
Mirror: Off
Online: Yes
Quartz Extreme: Not Supported
Display Connector:
Status: No display connected

Iemand een ideetje? Alvast bedankt hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:18:
Bedankt voor je hulp. Ik heb het programma gedownload en alleen de opties aangevinkt die je had aangegeven. Na een restart startte OSX netjes op met de schermresolutie die ik had aangegeven.

Helaas na een quick look bij 'System Profiler' staat er niets aangepast bij. Gewoon weer hetzelfde als eerst en DVD player werkt helaas nog steeds niet. Trouwens dit staat er allemaal:

Chipset Model: Graphics by NVIDIA
Type: Display
Bus: PCIe
PCIe Lane Width: x16
VRAM (Total): 512 MB
Vendor: NVIDIA (0x10de)
Device ID: 0x0600
Revision ID: 0x00a2
ROM Revision: NVinjectGo 0.2.0
Displays:
SyncMaster:
Resolution: 1280 x 1024 @ 60 Hz
Depth: 32-bit Color
Main Display: Yes
Mirror: Off
Online: Yes
Display Connector:
Status: No display connected

die NVinjectGo 0.2.0 is gewoon niet goed, die is voor notebooks ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om dit nu nog aan te passen of is het telaat? Stel ik moet OSX86 opnieuw installeren, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik al mijn Applications en instellingen hou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:06:
Is er een mogelijkheid om dit nu nog aan te passen of is het telaat? Stel ik moet OSX86 opnieuw installeren, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik al mijn Applications en instellingen hou?
zou best wel mogelijk zijn, maar ik ben ook niet zon expert :P

voor apps en instellingen zou ik ff een Timemachine backup maken van alles (eventueel eerst ff nieuwe partitie maken..

en dan opnieuw installeren (als het goed is kan je dan zoiezo kiezen op upgrade ipv alles eerst wissen,maar met een timemachine backup ben je daar bijna helemaal zeker van ...

en dan op het einde van nieuwe installatie kiezen dat je bep. dingen wil uh... "importeren"

of probeer nog eens zon losse NVidia incjet app te downloaden

(google: INSANELY LEOPARD SOUP dan bij die guide zit die app wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon even mijn bestanden opgeslagen en gewoon alles opnieuw geinstalleerd. Nu wel de goede driver gekozen! Nu werkt alles perfect, kan netjes DVDs kijken etc:)

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Aardig pakket dat Screenflow en draait goed op mijn EeeBox.

ScreenFlow _/-\o_

Vanmiddag een verkeerde ACPI.kext geinstalleerd en ja, niet meer opstarten....

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 23-12-2008 22:38 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Klopt het dat screensavers niet lekker werken op de OSx86?
Ik heb hem op 'never' gezet, en toch zie ik telkens via VNC toch een screensaver.... Of ligt dat aan VNC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb nu een EN7300GT silent kaart. Is een 9800GT een zinvolle aanschaf voor OS X??

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 26-12-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 18:49:
Heb nu een EN7300GT silent kaart. Is een 9800GT een zinvolle aanschaf voor OS X??
Ik heb hier even gekeken, maar hij staat er niet bij. Volgens mij wordt 'ie (nog) niet gesupport, maar ik weet het niet zeker.

--

Zelf ben ik opzoek naar een goed, klein, moederbordje (micro-ATX?). Vond op insanelymac het Intel D945GCNL bordje. Iemand hier, of met andere micro-ATX moederbordjes ervaring mee? Wil zoveel mogelijk werkend hebben zonder te patchen. Moet ook meteen dienen als HTPC, maar dat is niet zo'n probleem, daarvoor prik ik er wel een goedkoop videokaartje bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Ik heb weer tijd om te sleutelen aan mijn OSX installatie, maar het lukt nog voor geen meter. Mijn einddoel is een tripleboot met vista/osx/ubuntu. Ik heb het geprobeert met iAtkos, iDeneb en Kalyway. Met Kalyway heb ik volgens mij het meeste succes, installatie ging goed en zonder fouten. Toch ben ik na een reboot nog niet in MacOSX gekomen. Bij alle installaties blijft hij hangen op een grijs scherm waarin mij in meerdere talen wordt gevraagd om te rebooten. Verder dan dit scherm ben ik nog niet gekomen. Ik heb begrepen dat zo'n scherm een soort BSOD is voor macs, dus mijn vraag: waar moet ik naar zoeken om de oorzaak van dat scherm te achterhalen en is er een soort workaround?

Intel® Core 2 Duo Processor E7300 (2,66 GHz, 3 MB L2 Cache, 1066 MHz FSB)
NVIDIA® GEFORCE® 9500 GS
geïntegreerde network controller Ethernet LAN 10/100 Mbit/s
8 kanaals High Definition Audio
type moederbord kan ik nu nog niet achterhalen, als ik thuis ben wel weer.

edit: Het is een MS-7502 moederbord van MSI.

edit: Ik start met dit zinnetje op in Grub: title Mac OSX kernel /boot/boot_v5. Hiermee kom ik in de darwin bootloader. Vanaf daar kan ik -v Verbose, -s single user mode, -x safemode, -F ignore boot config files kiezen. Allemaal geprobeerd zonder succes.

[ Voor 13% gewijzigd door HenkEisDS op 29-12-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ok, een type mobo is wel handig.
Start ook eens op met de -v optie, dan kun je zien waar hij op blijft hangen met opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Laatst online: 13-09 22:31
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:50:
[...]

Mijn timemachine-disk gaf ook zulke meldingen. Twee uur later begon 'ie opeens te tikken. Het duidt bij jou mogelijk ook op een hardware-probleem en als je niet regelmatig backups maakt, zou ik je willen adviseren dat te gaan doen. HFS+ is een heel fatsoenlijk bestandssysteem en dergelijke problemen zijn waarschijnlijk dan ook vaak het gevolg van een hardware-probleem.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:18:
...
...
Deze twee regels zijn het "probleem". CI/QE-ondersteuning is vergelijkbaar met Direct3D- of OpenGL-ondersteuning in windows. Zonder hardware-acceleratie zullen grafisch 'intensieve' zaken niet werken. Ook screensavers doen het daardoor niet.

Ik heb zelf uitgebreid met NVInject en NVdarwin geëxperimenteerd, maar ben uiteindelijk op een "EFI string" uit gekomen. Ik heb geen idee of dat bij een iDeneb-installatie ook mogelijk is. Software als EFI Studio maakt het heel eenvoudig om dat toe te passen. Het is dan wel erg belangrijk dat NVdarwin en NVinject geen sporen achterlaten. Dat is blijkbaar lastiger dan het lijkt, want ik heb zelf op 'n gegeven moment moeten herinstalleren, omdat ik met geen mogelijkheid CI/QE-ondersteuning werkend kreeg. Na die herinstallatie was het met EFI Studio in een paar minuten gepiept.

[ Voor 25% gewijzigd door T_E_O op 28-12-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb eergisteren met EFI studio de string voor de 8800GT toegepast. Daarna boot Cameleon nog wel; kan -v of -x opgeven.
Dan krijg ik een meteen knipperende regel: "Loading Darwin/OSX en cannot find" en dat blijft zo.

Heb een tijdelijke schijf in het systeem gehangen met een werkende OS X erop en via PCIWiz UInstaller geprobeerd Chameleon en EFI te herstellen op de niet goed bootende schijf, een WD 250 GB.

Ook nog Chameleon van het net gehaald en opnieuw geinstalleerd en een check met Schijfhulpprogramma van Apple zelf. (Al zal die wel raar kijken naar Chameleon :*) ) Geboot met een 132 boot cd: zelfde resultaat.

De schijf is dus in orde; alleen is er iets dat goed booten in de weg staat (van Chameleon naar Darwin). Iemand een idee of een tool die dit gaat oplossen ?

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 29-12-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Laatst online: 13-09 22:31
Het klinkt alsof com.apple.Boot.plist niet helemaal in orde is. Kun je met de werkende OSX eens kijken wat er in /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.Boot.plist staat ? Er moet iets instaan wat hierop lijkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple Computer//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
        <key>Kernel</key>
        <string>mach_kernel</string>
        <key>Kernel Flags</key>
        <string></string>
</dict>
</plist>

(Er zal door de EFI-string bij jou nog een <key> en een <string> bij staan, maar deze copy/paste komt van 'n echte Mac, vandaar)

Edit: en dan bedoel ik natuurlijk de /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.Boot.plist op je niet-bootende partitie :)

[ Voor 8% gewijzigd door T_E_O op 29-12-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
T_E_O schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:01:
Het klinkt alsof com.apple.Boot.plist niet helemaal in orde is. Kun je met de werkende OSX eens kijken wat er in /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.Boot.plist staat ? Er moet iets instaan wat hierop lijkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple Computer//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
        <key>Kernel</key>
        <string>mach_kernel</string>
        <key>Kernel Flags</key>
        <string></string>
</dict>
</plist>

(Er zal door de EFI-string bij jou nog een <key> en een <string> bij staan, maar deze copy/paste komt van 'n echte Mac, vandaar)

Edit: en dan bedoel ik natuurlijk de /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.Boot.plist op je niet-bootende partitie :)
Dit staat erin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
    <key>Graphics Mode</key>
    <string></string>
    <key>Kernel</key>
    <string></string>
    <key>Kernel Flags</key>
    <string>None</string>
    <key>device-properties</key>
    <string>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</string>
</dict>
</plist>

De string zal van de 8800GT zijn.

Edit: heb de string eruit gehaald en mach_kernel toegevoegd en ja de WD250 GB start weer goed op.

Snap er geen boule van dat mach_kernel verwijderd kon zijn..... _/-\o_ T_E_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5469/fototf8.jpg

Kijk, zo hoort het.. })

Maar ik was wel een half uur bezig om uit te zoeken hoe een screenshot te maken. :+

Nu nog een driver voor het beeld installeren, een driver voor het geluid vinden, en een goede wirelessadapter vinden, want wat ik hier allemaal heb liggen werkt voor geen meter met OSX... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
SChief schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:42:
[afbeelding]

Kijk, zo hoort het.. })

Maar ik was wel een half uur bezig om uit te zoeken hoe een screenshot te maken. :+

Nu nog een driver voor het beeld installeren, een driver voor het geluid vinden, en een goede wirelessadapter vinden, want wat ik hier allemaal heb liggen werkt voor geen meter met OSX... :)
-shift-3 voor een screenshot,
-shift-4 voor een specifiekere screenshot (ook in combinatie met de spatiebalk te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Heb ik weer; ben bezig om iATKOS 5i te installeren op een Vaio VGN NR11S/S; installatie verloopt voorspoedig .... totdat het toetsenbord niet werkt.

In single user mode (-s) werkt hij prima, maar zodra ik de installatie doorloop vanaf de schijf begroet hij iedere keypress met een "beep" (standaard alert sound). Het frappante is; de Fn-volume keys werken wél :?
x86 ACPI / losse PS2 support verhielpen het niet. Dat leek me sowieso al vreemd, omdat hij de keypress wél registreerd. Hij doet er alleen niets mee :?

Morgens eens verder kijken... :)

offtopic:
Heb overigens wel de X3100 .kext's weg moeten gooien uit /Sytem/Library/Extensions (AppleIntelGMA*), maar dat kan er toch niet mee te maken hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 30-12-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Laatst online: 08-09 14:16
Voor degenen die geinteresseerd zijn in een osx86 core i7 systeem: gisteren wat mooi nieuwe Core i7 spul gehaald en een osx86 install goed werkend gekregen, draai nu 10.5.6 met Voodoo kernel.

Moederbord: Gigabyte GA-EX58-DS4
CPU: Core i7 920
RAM: 3 x 2GB Kingston value (1333MHz)
Video: NVidia 8800GTS 320MB (QE/CI werkt, dual-screen ook)

Heb de install-method gebruikt die hier beschreven staat (eigenlijk voor GA-EX58-UD5, maar werkt ook prima met dit bord):
http://forum.insanelymac....p?showtopic=132960&st=160

Loopt als een zonnetje, echt rete-snel die CPU, en 8 cores ziet altijd sexy uit he _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18

mokumouse

LOLstoel User

Voor de geïnteresseerden (en weet niet of dit al gepost is). Afgelopen weekend bezig geweest om Leopard (10.5.4) op mijn MSI wind ( U100) te installeren. Dit met de Kaliway image. Na een middag kloten werkt alles prima op de webcam, microfoon ingang en microfoon na. Het draait als een tiet en ben er erg tevreden over.

Gedaan aan de hand van deze guide: http://netbooks.modaco.co...our-msi-wind-advent-4211/

Voor het wireless is pas een onofficiele versie van de realtek wireless manager voor OS X gereleased (Wel van realtek maar nix 'officieels'). Deze werkt prima, hij slaat alleen de settings niet op.

Andere kleine issues waren:

de custom resolutie van 1024x600. Dit is aan te passen via het volgende:

code:
1
2
3
4
5
Open Terminal and type: sudo nano /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.Boot.plist
and add this:
<key>Graphics Mode</key>
<string>1024x600x32</string>
press Ctrl+O to save (and then press Enter to save) and Ctrl+X to close.

In eerste instantie werkte me batterij icon niet, maar na een reboot werkte dat wel. let op werkt dus niet nadat de kext daarvoor geinstalleerd is.

Al met al ging het met behulp van die guide soepel en is het resultaat beter dan verwacht. :)

[ Voor 53% gewijzigd door mokumouse op 31-12-2008 10:48 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finwe schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:38:
Voor degenen die geinteresseerd zijn in een osx86 core i7 systeem: gisteren wat mooi nieuwe Core i7 spul gehaald en een osx86 install goed werkend gekregen, draai nu 10.5.6 met Voodoo kernel.

Moederbord: Gigabyte GA-EX58-DS4
CPU: Core i7 920
RAM: 3 x 2GB Kingston value (1333MHz)
Video: NVidia 8800GTS 320MB (QE/CI werkt, dual-screen ook)

Heb de install-method gebruikt die hier beschreven staat (eigenlijk voor GA-EX58-UD5, maar werkt ook prima met dit bord):
http://forum.insanelymac....p?showtopic=132960&st=160

Loopt als een zonnetje, echt rete-snel die CPU, en 8 cores ziet altijd sexy uit he _/-\o_
geeft ie dan ook echt 8 cores/processor dingen aan bij dat osx progje... :P ?

(technisch gezien zijn het toch 4 cores met HT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:51:
[...]

geeft ie dan ook echt 8 cores/processor dingen aan bij dat osx progje... :P ?

(technisch gezien zijn het toch 4 cores met HT)
Mmm, in activity monitor zie je maar 1CPU meter (dit schijnt normaal te zijn), maar als je erop dubbelklikt krijg je 8 losse grafiekjes te zien, een voor iedere (virtuele) core inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finwe schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:21:
[...]

Mmm, in activity monitor zie je maar 1CPU meter (dit schijnt normaal te zijn), maar als je erop dubbelklikt krijg je 8 losse grafiekjes te zien, een voor iedere (virtuele) core inderdaad.
en bij system pref... en dan processor.. hoeveel CPU/processors staan daar?

(het kan zijn dat niet elke mac dat progje auto. heeft, ligt beetje aan de osx86 install...)

heb je al een xbench score?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:21:
[...]

en bij system pref... en dan processor.. hoeveel CPU/processors staan daar?

(het kan zijn dat niet elke mac dat progje auto. heeft, ligt beetje aan de osx86 install...)

heb je al een xbench score?
Bij system prefs kan ik niks over mn CPU opvragen; maar "About this Mac" zegt 4 cores (wat klopt), en de cache hoeveelheden lijken daar ook te kloppen. Xbench net gedraaid, total is 221.37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
kan iemand mij helpen?
ik heb de iPC osx 10.5.6 dvd gedownload en de ppf 1 & 2 patches toegepast.
nou ben ik al een paar uur bezig om te proberen deze dvd te installeren op mijn computer, maar elke keer na de installatie krijg ik het apple opstart scherm (grijs scherm met appeltje en draaiend rondje) en na poosje krijg ik allemaal gekleurde vakjes in beeld, en hier blijft hij hangen.
wat voor installatie opties ik ook kies.

heb ook al paar instellingen in mn bios veranderd, maar dit wilt ook niet helpen.
bijv deze bios instellingen:
http://lifehacker.com/348...sh-pc-no-hacking-required

heb zowel GUID als MBR partitie schema geprobeerd
en 'vanilla' en de voodoo kernel geprobeerd.
met en zonder ATi 2900XT driver geselecteerd.

kan iemand mij zeggen wat ik fout doe, of wat ik moet doen??
alvast bedankt!!

EDIT:
dit zijn mijn specs:
Asus P5W-dh-Deluxe
Core 2 Duo E6600
ATi HD 2900XT
4 GB ddr 2 667 geheugen
500 GB SATA 2 HDD

[ Voor 16% gewijzigd door edgarf28 op 02-01-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Opstarten in verbose mode (-v), en kijken op welke regel hij niet verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
na 10x herstarten weet ik nog niet wat er staat :P
het gaat te snel om te lezen...

ik krijg een hele rits dezelfde soort regels in beeld en dan 3 andere regels waarna hij gelijk het scherm met die gekleurde vakjes weergeeft (en vast loopt)
die laatste 3 regels geeft hij te kort weer om te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybex schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:52:
Heb nog ongebruikte Acer aspire 7110 liggen (heb zelf iMac)
voor de grap weer eens iAtkos v5 gebprobeerd.... alles werkt op webcam na
updaten van 10.5.5 naar 10.5.6 ook zonder problemen (wel de combo update van apple gedraaid ipv de update die met de software update binnenkomt)
conclusie: kan dus wel :)

Moet eerlijk zeggen OSX loopt op dit kreng (1,4Ghz core proc boven verwachting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
edgarf28 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:38:
na 10x herstarten weet ik nog niet wat er staat :P
het gaat te snel om te lezen...

ik krijg een hele rits dezelfde soort regels in beeld en dan 3 andere regels waarna hij gelijk het scherm met die gekleurde vakjes weergeeft (en vast loopt)
die laatste 3 regels geeft hij te kort weer om te kunnen lezen.
En als je eens F8 drukt en dan invult:

code:
1
 "Graphics Mode"="1024x768x32" -v

Dan zie je op een gegeven moment wel waar het zaakje stopt. Eventueel met een foutmelding.

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 03-01-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Staat "Execute Disable" aangezet in de BIOS? OS X komt in een eeuwige reboot terecht als dat uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ja die had ik aan staan (heb ook met uit geprobeerd, dan start hij idd constant opnieuw op inplaats van vast lopen)
heb inmiddels weer m'n ATi HD 4870 video kaart er in (die het niet doet met mac osx86), en windows er op staan.
probeer het over een tijdje weer wel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Nadat ik vandaag tijd had om OS X op mijn nieuwe systeem te installeren, wil het nog niet erg vlotten. Ik ben nu de database van Insanelymac en OSX en heb gezien dat ik mijn bios moet flashen die de CPUS=1 flag aanpast (betreft de P45 chipset i.c.m. de ICH10R-chip). Dat lijkt mij nog zeker wel te doen ;). Echter, zijn er meer mensen die deze warrige tutorial hebben doorgenomen en ja, met succes? Mijn moederbord wordt namelijk niet zo vaak genoemd. Het gaat om de P5Q SE/R.

[ Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 04-01-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
me_mrtn schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:53:
Nadat ik vandaag tijd had om OS X op mijn nieuwe systeem te installeren, wil het nog niet erg vlotten. Ik ben nu de database van Insanelymac en OSX en heb gezien dat ik mijn bios moet flashen die de CPUS=1 flag aanpast (betreft de P45 chipset i.c.m. de ICH10R-chip). Dat lijkt mij nog zeker wel te doen ;). Echter, zijn er meer mensen die deze warrige tutorial hebben doorgenomen en ja, met succes? Mijn moederbord wordt namelijk niet zo vaak genoemd. Het gaat om de P5Q SE/R.
Maar wat vlot er niet? Welke vga-kaart gebruik je? Welke OS X? Al eens opgestart met -v of met cpus=1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ah, vergeten uiteraard. Ik gebruik de iDeneb 1.3 installatie (10.5.5). Installeren gaat prima verder, maar bij het booten naar OS X gaat het mis. Bij -v is onderstaande te zien (niet mijn foto, wel betreffende fout). Verder booten doet ie niet. Cpus=1 maakt verder niet. Videokaart is een 8600GT 512MB, maar het betreft geen fout in de kext. De ICH10R is ditmaal de boosdoener en in vermelde topic is te lezen dat de oplossing is het flashen naar een OS X-compatible BIOS. Echter, er staan meer onduidelijke stappen in die tutorial. Verder een E8400 en 4GB RAM.

Afbeeldingslocatie: http://xs135.xs.to/xs135/09010/osxfout352.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
me_mrtn schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:46:
Ah, vergeten uiteraard. Ik gebruik de iDeneb 1.3 installatie (10.5.5). Installeren gaat prima verder, maar bij het booten naar OS X gaat het mis. Bij -v is onderstaande te zien (niet mijn foto, wel betreffende fout). Verder booten doet ie niet. Cpus=1 maakt verder niet. Videokaart is een 8600GT 512MB, maar het betreft geen fout in de kext. De ICH10R is ditmaal de boosdoener en in vermelde topic is te lezen dat de oplossing is het flashen naar een OS X-compatible BIOS. Echter, er staan meer onduidelijke stappen in die tutorial. Verder een E8400 en 4GB RAM.

[afbeelding]
Heb je de 0807 bios al geflasht? Onderaan staat nog een READ ME FOR NOOB.doc. Lijkt me dat Engels niet de sterkste kant van de makers is, maar daar moet toch wel uit te komen zijn...... lijkt me.
offtopic:
(ja, het leest erg lastig al die gekleurde en grote lettertypen door elkaar heen)

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 05-01-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ah, die heb ik over het hoofd gezien. Maar dat gaat over het flashen, wat ik wel kan. ;) Ik zal zo eens even mijn OS X schijf er bij pakken en eerst gaan flashen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
offtopic:
er gaat wat mis

[ Voor 48% gewijzigd door OgWok op 05-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
OgWok schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:36:
offtopic:
Wat heeft die Clarkson een hoofd zeg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is er ook zo'n bios voor de MSI P45 Platinum want hij blijft hier falen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

OgWok schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:36:
offtopic:
Wat heeft die Clarkson een vervelend hoofd zeg......
Volgens mij is dat in een aflevering waarin ie met een snelle Mercedes door Europa scheurt en de Nederlanders afzeikt met een geintje over drugs :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
FiXeR.nl schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:40:
Is er ook zo'n bios voor de MSI P45 Platinum want hij blijft hier falen :(
Kijk hier eens even. Heb nog geen tijd gehad om OS X te installeren. Flash is goed verlopen, dat wel.

offtopic:
JC heeft inderdaad een fugly hoofd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Exirion schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:44:
[...]

Volgens mij is dat in een aflevering waarin ie met een snelle Mercedes door Europa scheurt en de Nederlanders afzeikt met een geintje over drugs :P
offtopic:
Gisteravond was hij weer bezig.... Met zijn maten Alfa's slopen...... nou ja, nu zijn Alfa's niet van die vreselijk goede auto's; wel leuke auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo allemaal,

Dankzij een hele goede handleiding van EEEmac.com heb ik het voor elkaar om een compleet werkende LEGALE Leopard installatie met audio/wifi/functie toetsen werkend op mijn gloedjenieuwe EEE PC1000H. Hier ben ik echt super blij mee!!

echter is er 1 minpuntje, en dat vind ik de bootloader. Nu heb ik zo'n mooi systeem en dan zit er zo'n bootloader voor uit de jaren 80 (DOS uiterlijk). Nou heb ik hier en daar wat gelezen over een bootloader/selector die te installeren is op een Apple Intelmac, namelijk rEFIt...

Nou is mijn vraag natuurlijk kan deze ook draaien onder een PC en dan met nadruk op een EEE pc??

of is er iets met een soortgelijk uiterlijk, zodat ik makkelijk tussen windows/mac/linux kan gaan kiezen??

en nu ik toch bezig ben, welke wifi adapter (liefst met Wireless "N") is volledig ondersteund door apple, en werkt dus direct vanuit het OS als ik hem erin gebouwd zou hebben, zodat ik dus net als op mijn Macbook Pro het Airport Icoontje kan gebruiken bij het selecteren van netwerken, ipv de nu VEEL TE UITGEBREIDE Ralink driver...??

Het moet hierbij wel om een inbouw kaartje gaan of iets wat niet buiten de kast van de EEE pc uit steekt (dus SD of iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al Maccer sinds OS X 10.0.0 maar had nog nooit geprobeerd de boel op een niet-mac te installeren. Vorige week voor het eerst geprobeerd!

Het was een heel gekloot om alles stabiel te krijgen maar het is me gelukt om een stabiele OS X (iATKOS 5i) installatie op mijn IBM ThinkPad T41 aan de praat te krijgen (filmpje waarin ie opstart).

De graphics zijn een beetje traag omdat CI/QE niet werkt met de oude brakke Radeon 9000 maar voor surfen enzo werkt het verrassend goed. Beter dan Windows XP!

Voor WiFi gebruik ik een NetGear WG111v3 usb dongle omdat de iw2100 in de laptop zelf niet ondersteund wordt.

Begin er nu sterk over te denken een MSI Wind te kopen en hier hetzelfde mee te doen. Ik heb een MacBook Pro maar dat ding is toch regelmatig net een beetje te zwaar om overal heen te sjouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 05:38:

Voor WiFi gebruik ik een NetGear WG111v3 usb dongle omdat de iw2100 in de laptop zelf niet ondersteund wordt.
Hoeveel heeft die dongle je gekost en waar heb je em gehaald?

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RamO schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:13:
[...]

Hoeveel heeft die dongle je gekost en waar heb je em gehaald?
Gekocht bij Frys bij mij om de hoek voor $37.

(noot: Ik woon in Sunnyvale, CA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:02:
[...]

Gekocht bij Frys bij mij om de hoek voor $37.

(noot: Ik woon in Sunnyvale, CA)
Note: voor hetzelfde geld kan je een mini-PCI(-E) kaartje scoren op eBay
* r0b heeft net voor 5 pond + 7 pond verzendskosten een Dell TrueMobile 1505 (802.11b/g/n) kaartje gekocht Wordt herkend alszijnde Broadcom BCM4342, wat weer een Airport is; zelfs de aan/uit schakelaar op m'n laptop werkt. :)

Enige 'problemen' waar ik nu nog mee zit is:
1. Het toetsenbord mist soms aanslagen, vrij frapant. Gebeurt in Windows / Ubuntu niet
2. Af en toe lijkt het alsof spontaan Num Lock ingeschakeld wordt, waardoor ik nummers tik ipv letters 8)7 (laptop, dus ingebouwd numpad in het normale toetsenbord)
3. MX3100 drivers werken - eindelijk! - maar geen 1280x800 resolutie in de lijst, wel 1280x768. (Ook geen QE/CI)
4. Touchpad drivers onder Ubuntu / Windows hebben zo'n fijne "accidental touch" bescherming; touchpad uitgeschakeld voor ~ 2 seconden als je aan het typen bent. Zou fijn zijn onder OS X.

Oh well, allang blij dat het werkt! Nu nog even doorsparen voor een echte mac :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0b schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:48:
[...]

Note: voor hetzelfde geld kan je een mini-PCI(-E) kaartje scoren op eBay
/me heeft net voor 5 pond + 7 pond verzendskosten een Dell TrueMobile 1505 (802.11b/g/n) kaartje gekocht Wordt herkend alszijnde Broadcom BCM4342, wat weer een Airport is; zelfs de aan/uit schakelaar op m'n laptop werkt. :)
Uiteraard. Maar ik wilde het makkelijk houden. Ander voordeel van deze dongle is dat ik nu verwijderbaar OS X compatible wifi heb dat ik dus ook makkelijk in andere computers kan proppen wanneer dit van pas komt :)

Dat keyboard probleem klinkt wel heel wazig zeg. Dat heb ik nog niet eerder gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:47:
[...]

Uiteraard. Maar ik wilde het makkelijk houden. Ander voordeel van deze dongle is dat ik nu verwijderbaar OS X compatible wifi heb dat ik dus ook makkelijk in andere computers kan proppen wanneer dit van pas komt :)

Dat keyboard probleem klinkt wel heel wazig zeg. Dat heb ik nog niet eerder gehoord!
True; ik was al van plan om m'n WiFi te upgraden naar 802.11n, dus het was hier alleen maar gemakkelijker. :)

Toetsenbord probleem is inderdaad wat vreemd; Num Lock werkt ook niet meer (niet dat ik die ooit gebruikt heb).
Ik ga eens keyboard layout wisselen en kijken wat dat brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Yay! Een klein succes. Mac OSX86 boot, maar hij blijft nu hangen in een blauw scherm met een muis die ik wel kan rondbewegen.

Voor de rest laad er niks meer, wat zou het kunnen zijn? Van google wordt ik niet echt wijzer, want er komt niet veel zinnigs uit dan dat je kexts moet verwijderen in single user mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
FiXeR.nl schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:04:
Yay! Een klein succes. Mac OSX86 boot, maar hij blijft nu hangen in een blauw scherm met een muis die ik wel kan rondbewegen.

Voor de rest laad er niks meer, wat zou het kunnen zijn? Van google wordt ik niet echt wijzer, want er komt niet veel zinnigs uit dan dat je kexts moet verwijderen in single user mode.
Start eens met -v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dat maakt niet uit, ook -x of in combinatie maakt het helaas niks uit.

Hij boot, het scherm wordt zwart voor een minuut, en dan wordt ie blauw met een muis. Meer niet.
Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.