[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

FiXeR.nl schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:50:
Dat maakt niet uit, ook -x of in combinatie maakt het helaas niks uit.

Hij boot, het scherm wordt zwart voor een minuut, en dan wordt ie blauw met een muis. Meer niet.
Wat voor videokaart heb je? Is het een blauw flikkerend scherm?
In dat geval moet je waarschijnlijk inderdaad even de videokaart kext's verwijderen; hierdoor start hij met een 1024x768 framebuffer driver en kan je de juiste zoeken.

De manier die na een week testen voor mij het beste werkte bij m'n Intel X3100:
- Start met -s
- mount -uw /
- rm -rf /System/Library/Extensions/AppleIntelGMAX3100* (let op de wildcard * )
- exit

Hiermee kwam ik in een 1024x768 desktop, vervolgens heb ik m.b.v. osx86tools een hardware check gedaan en de juiste kext's laten downloaden en uitgepakt op de Desktop.
Deze vervolgens geinstalleerd en gereboot. Na de reboot kreeg ik weer een blauw / hevig flikkerend scherm, _maar_ ik kon de icons nu wel uitmaken, dus navigeer naar System Settings in dock, Display en wijzig de resolutie.
Vervolgens had ik een prima werkende 1280x768 (native: 1280x800).

Binnenkort nog eens uitzoeken hoe ik 1280x800 enable, maar voorlopig werkt het meeste in ieder geval al :)

Als het overigens een statisch blauw scherm is kan het zijn dat hij wellicht de setup wizard niet kan doorlopen? (Die zou als eerste moeten starten na het installeren van OS X)
Dan zou je wellicht dit kunnen proberen (hiermee bypass je de setup wizard en creer je handmatig een account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Helaas, allebei de oplossingen werken niet. Ik ga denk ik een herinstallatie proberen morgen en dan even wat andere kexts.

Ik heb namelijk 2x HD3870 (crossfire) maar welke ATi Driver moet ik dan installeren. De HD3870 of de X2 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Persoonlijk denk ik niet dat het werkt, aangezien ik ook geen SLI/Crossfire heb gezien op Mac Pro's. Maar don't shoot the messenger. :+ Kijk eens op InsanelyMac, zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
FiXeR.nl schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:36:
Helaas, allebei de oplossingen werken niet. Ik ga denk ik een herinstallatie proberen morgen en dan even wat andere kexts.

Ik heb namelijk 2x HD3870 (crossfire) maar welke ATi Driver moet ik dan installeren. De HD3870 of de X2 versie?
Nou heb ik een set HD4850's in crossfire opstelling gehad voor ik aan OSx86 begon. Heb eerst crossfire uitgezet, maar aan of uit gaf een niet startende OSx86. Div. geprobeerd: iDeneb, iAtkos, Kalyway. Uitgebreid gezocht naar kexts voor ATi en speciaal voor de 4850. Geen succes.

Vervolgens een goedkoop Geforce (EN7300GT pci-e) kaartje gekocht en OSx86 nog eens geïnstalleerd en meteen een desktop. Nog niet alles werkend maar in ieder geval een desktop, da's een stuk makkelijker werken dan single user modus. Nu al een tijd goed werkend met een 9800GT, al is daar nog geen 100% ondersteuning voor.

Lijkt er dus op dat het met ATi een stuk lastiger gaat; of helemaal niet....

offtopic:
De 4850's heb ik in een doos liggen. Crossfire werkte bij mij niet echt betrouwbaar (XP); ook na veel experimenteren

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 11-01-2009 11:10 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Tja, Apple maakt al een tijd geen gebruik meer van ATi graphics, dus het zal ook lastiger zijn om een werkende driver te vinden/maken voor de nieuwere ATi hardware.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm ik durf op dit moment nog niet te upgraden naar 5.6 aangezien dat vorige keer compleet mis ging, nu wil ik toch wel heel graag over. Draai op dit moment 10.5.5 (iDeneb).

Zijn hier goede tuts voor te vinden want met de software updater van OSXtools gaat het niet goed. De vorige keer wilde hij niet meer booten...

[ Voor 10% gewijzigd door HaterFrame op 11-01-2009 15:15 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
En wat is er zo fijn aan 5.6 t.o.v. 10.5.5 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
OgWok schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:05:
En wat is er zo fijn aan 5.6 t.o.v. 10.5.5 ??
iWork '09 is alleen te gebruiken i.c.m. 10.5.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
MetaFrame schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:13:
Hmmm ik durf op dit moment nog niet te upgraden naar 5.6 aangezien dat vorige keer compleet mis ging, nu wil ik toch wel heel graag over. Draai op dit moment 10.5.5 (iDeneb).

Zijn hier goede tuts voor te vinden want met de software updater van OSXtools gaat het niet goed. De vorige keer wilde hij niet meer booten...
Heb je deze update gebruikt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
iPC OSx86 Leopard 10.5.6 Intel AMD SSE2 SSE3

A new release on the OSx86 front, this is the first distro on the scene to include the new 9.5.0 Voodoo XNU kernel, 10.5.6, and more patches than you have ever seen for those who are not able to run a vanilla system.

ISO Size on Disk: 4.15GB 
Image capacity: 4.3GB (allowing 150MB of space for future expansion)
Compression: 3.3GB RAR compressed using WinRAR 3.7 at highest compression rate
DVD Base System: Mac OS X 10.5.4 9E25 Retail
Installed OS: Mac OS X 10.5.6 with AppleDecrypt.kext and Disabler.kext (every install)
Languages Included: Japanese, German, French, Spanish, Italian, Dutch, Danish, Finnish, Korean, Norwegian, Russian, Swedish, Brazilian Portuguese, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Portuguese, Polish
Items removed from DVD for Single Layer Slimming: Boot Camp (doesn’t work on PCs), AdditionalSpeechVoices, Printer Drivers
Updates Included: Mac OS X 10.5.6 Combo Update, Java for Mac OS X 10.5 Update 2, Remote Desktop Client 3.2.2
DVD Bootloader: Chameleon 1.0.11
Default installed bootloader: Chameleon 1.0.12 PC_EFI v9
DVD Boot Kernel: Voodoo Kernel 9.5.0 Final Release

You can run "Install Mac OS X.app" directly from within your existing Mac OS X installation should you have one, just unrar, mount the ISO and get started!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

me_mrtn schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:54:
[...]

iWork '09 is alleen te gebruiken i.c.m. 10.5.6.
Juist ;)
OgWok schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:05:
[...]

Heb je deze update gebruikt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
iPC OSx86 Leopard 10.5.6 Intel AMD SSE2 SSE3

A new release on the OSx86 front, this is the first distro on the scene to include the new 9.5.0 Voodoo XNU kernel, 10.5.6, and more patches than you have ever seen for those who are not able to run a vanilla system.

ISO Size on Disk: 4.15GB 
Image capacity: 4.3GB (allowing 150MB of space for future expansion)
Compression: 3.3GB RAR compressed using WinRAR 3.7 at highest compression rate
DVD Base System: Mac OS X 10.5.4 9E25 Retail
Installed OS: Mac OS X 10.5.6 with AppleDecrypt.kext and Disabler.kext (every install)
Languages Included: Japanese, German, French, Spanish, Italian, Dutch, Danish, Finnish, Korean, Norwegian, Russian, Swedish, Brazilian Portuguese, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Portuguese, Polish
Items removed from DVD for Single Layer Slimming: Boot Camp (doesn’t work on PCs), AdditionalSpeechVoices, Printer Drivers
Updates Included: Mac OS X 10.5.6 Combo Update, Java for Mac OS X 10.5 Update 2, Remote Desktop Client 3.2.2
DVD Bootloader: Chameleon 1.0.11
Default installed bootloader: Chameleon 1.0.12 PC_EFI v9
DVD Boot Kernel: Voodoo Kernel 9.5.0 Final Release

You can run "Install Mac OS X.app" directly from within your existing Mac OS X installation should you have one, just unrar, mount the ISO and get started!
Als ik de info hierboven begrijp kun je dus via die image je OSX updaten? Maar hoe gaat het dan met de bootloader en de nieuwe beveiliging? Aangezien ik een dualboot heb op 1 disk, wat ik gelezen had was dat daar problemen mee waren en zelf ook heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Vanavond nog maar eens iDeneb proberen.

Wat bij mij niet werkt:
- iPC (die hierboven dus)
- iATKOS
- Kalyway

Het probleem blijft dat hij niet verder boot dan een blauw scherm met een muis erop. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Let goed op dat je alle drivers (kext) selecteerd die je nodig hebt. Haal ook eens zo veel mogelijk randaparatuur uit je PC, soms blijft OSX bij mij hangen op USB apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
MetaFrame schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:34:
Let goed op dat je alle drivers (kext) selecteerd die je nodig hebt. Haal ook eens zo veel mogelijk randaparatuur uit je PC, soms blijft OSX bij mij hangen op USB apparaten.
Ik heb er alleen een muis en toetsenbord aan hangen.

Ik heb wel 2 videokaarten en een P45 chipset. Hiervoor had ik een ander moederbord (Asus P5E) waar het wel perfect op werkte met dezelfde setup.
Ach, het blijft een pielwerk tot het werkt. :) Maar als het werkt, heb je tenminste een gevoel dat je er wat voor hebt gedaan :P . Windows en Linux installeren kan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Probeer de andere poorten eens, misschien staat daar je Dock e.d. wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 10:40
Ben al langere tijd bezig met OSX86 en draait perfect.

Draai hier nu op me vaste pc Kalyway 10.5.2, ben nog beetje bang met updaten want iedere keer dat ik dat doe krijg ik kernel panics, hold down the power button .....

Wat ik alleen jammer vind is dat kalyway geen Nederlands taal pakket mee levert, iemand een idee om dat voor elkaar te krijgen? En als iemand een goeie manier heeft om te updaten, share the info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
YES!

Hij boot! Netwerk werkt direct, resolutie staat meteen goed. :D Alleen het geluid nog zien te fixen.

Ik heb er wel een videokaart voor moeten uithalen (zometeen weer erin proberen) en in safemode moeten booten.
Kijken of ie weer boot omdat hij nu geconfigureerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag een MSI Wind U100 (2gb,160HD), ding draait tadeloos met OSX86 (op basis van MSIWindosx86), zit nu op 10.5.6, alles werkt behalve de microfoon, en daar word aan gewerkt.

Zeer verbaasd dat ie nog 720p zonder stotteren afspeelt in Plex. Echt een leuk apparaat als storagedevice als je op vakantie bent :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
raytje192 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:46:
Ben al langere tijd bezig met OSX86 en draait perfect.

Draai hier nu op me vaste pc Kalyway 10.5.2, ben nog beetje bang met updaten want iedere keer dat ik dat doe krijg ik kernel panics, hold down the power button .....

Wat ik alleen jammer vind is dat kalyway geen Nederlands taal pakket mee levert, iemand een idee om dat voor elkaar te krijgen? En als iemand een goeie manier heeft om te updaten, share the info :)
Ik heb op Intel P4 geupdate zonder enige problemen, moet je wel voodoo kernel voor hebben anders gaat het mis. En als je helemaal zeker wilt zijn, kalyway heeft een update voor 10.5.3 die alles automatisch doet, maar die is ook alleen voor Intel.

Van 10.5.3 naar 10.5.4 evenals van 10.5.4 naar 10.5.5 heb ik deze dingen gebruikt (omdat toen voodoo kernel nog niet uit was):

Maak een backup van mach_kernel.

Start de volgende 2 commandoregels:
sudo -s
while sleep 1; do rm -rf /System/Library/Extensions/AppleIntelCPUPowerManagement.kext; done

En dan de installatie starten.

Er stond nog meer in de installation guide, maar dat heb ik niet nodig gehad. Hierna heb ik via de DVD terminal de oude kernel teruggezet in de root van de schijf (via de DVD dus /Volumes/<macschijf>/) waarna hij weer werkte.

De installation guide staat trouwens hier:
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=107340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey hallo,

Ik heb een intel P4 3 Ghz , op een msi moederbord,1 Gb ddr400, ati 1650 AGP 512 MB.
Ik heb 2 versie's of kalyway geprobeerd . de 10.5.1 en de 10.5.2.

het grote probleem is dat mijn pc telkens blijft rebooten na dat Kalyway een stukkie bezig is.
keer op keer op keer. dit kan eindeloos door blijven gaan.

ik heb voor de rest helemaal niks op mijn comp aangesloten. behalve mijn muis, toetsenbord en monitor.

heeft iemand hier ervaring mee?!?!?!

gr hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Start eens met -v (of lees eens dit topic door). Of kijk op InsanelyMac wat er met je hardware aan de gang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik dus al gedaan. en het het gaat te snel, als je wil weten waar de tekst ophoud.

en op insanelymac heb ik ook al alles door gezocht.. maar word er niet wijzer van.

ik moet trouwens ook zeggen, dat Kalyway versie 10.5.2 bij mij al meteen stopt als ik op enter druk ( of met -v )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:11:
dat heb ik dus al gedaan. en het het gaat te snel, als je wil weten waar de tekst ophoud.

en op insanelymac heb ik ook al alles door gezocht.. maar word er niet wijzer van.

ik moet trouwens ook zeggen, dat Kalyway versie 10.5.2 bij mij al meteen stopt als ik op enter druk ( of met -v )
Gebruik eens een andere kernel. Instant-rebooten is veelal een gevolg van een niet ondersteunde CPU, en een P4 heeft inderdaad wat hulp nodig meen ik

Lijstje:
Kernels
sleepkernel--(intel/amd/sse2/sse3)
speedstepkernel--(intel/amd/sse2/sse3)
nforcekernel--(intel/sse3)
modbinkernel--(intel/amd/sse3)
vanillakernel--(intel/sse3)
kabylkernel--(intel/sse3) with sleep support
Druk dus tijdens het booten op F8 / zorg dat je boot arguments in kan voeren (bij "boot:") en vul hier de naam van de kernel in.

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 13-01-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook geprobeerd, alle kernel namen.

en ik heb de harddisk uit me pc gehaald en even aangesloten op mijn imac. geformatteerd op HFS journaled.
dan weer terug in de PC.
ook dan nog steeds wil het niet. ook krijg ik nu de volgende melding
Library/preferences/systemconfiguration/com.apple.boot.plist' not found

met de naam van de kernel, gebeurd er ook zo goed als niks.

het is echt raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.s. als ik zelf reboot , met de powerbuton. blijft de melding gewoon staan.
ik moet eerst de dvd er uithalen, reboot'en en dan weer opnieuw de dvd er in doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Staat de harddisk op AHCI? En op boot #1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 : DVD drive
2 : Harddisk 250 GB
3 : Harddisk 160 GB

AHCi ?
ik heb BTW mijn harddisken weer op NTFS geformatteerd, en nu ben ik weer terug bij begin. het reboot zich telkens. ( en zo doet i dus meer als dat ik de harddisk op hfs geformatteerd had ) want dan gaf de pc de foutmelding : Library/preferences/systemconfiguration/com.apple.boot.plist' not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Zijn er mensen die OSx86 aan de praat hebben gekregen in VirtualBox (nieuwste versie)? Welke instellingen ik ook gebruik voor de VM, hij crashed direct bij het booten van OS X. Je ziet net het grijze beeld met het Apple logo... :(

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even primitief een foto gemaakt. en op me hyves neer geknalt.
dit krijg ik, als ik Kalyway 10.5.2 gebruik en op wil starten

http://sikkematie.hyves.nl/album/31941433/Iedereen/3Tfb/

(en nee, virtualbox is voor mij niet nodig, omdat ik deze pc als media pc wil laten draaien.
en want ik het zelf al een 24' imac.)

ik heb bijna geen ideeen meer, van wat het zou kunnen wezen. maar wil het erg graag aan de praat hebben!
want ik vind Mac osx fantastisch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:05:
ik heb even primitief een foto gemaakt. en op me hyves neer geknalt.
dit krijg ik, als ik Kalyway 10.5.2 gebruik en op wil starten

http://sikkematie.hyves.nl/album/31941433/Iedereen/3Tfb/

(en nee, virtualbox is voor mij niet nodig, omdat ik deze pc als media pc wil laten draaien.
en want ik het zelf al een 24' imac.)

ik heb bijna geen ideeen meer, van wat het zou kunnen wezen. maar wil het erg graag aan de praat hebben!
want ik vind Mac osx fantastisch! :)
uh , op enter klikken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die iPC versie zou toch voor een hoop mensen zonder issues moeten werken zou je denken met al z'n custom drivers als je hier kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op enter drukken is ook al heel wat keertjes gebeurd hoor.

wat je zo juist zie op die foto's , dat zijn de laatste regels. voor dat hij weer opnieuw gaat rebooten.

gr hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:53:
1 : DVD drive
2 : Harddisk 250 GB
3 : Harddisk 160 GB

AHCi ?
ik heb BTW mijn harddisken weer op NTFS geformatteerd, en nu ben ik weer terug bij begin. het reboot zich telkens. ( en zo doet i dus meer als dat ik de harddisk op hfs geformatteerd had ) want dan gaf de pc de foutmelding : Library/preferences/systemconfiguration/com.apple.boot.plist' not found
Harddisk mode moet op AHCI staan in de BIOS. ;) En voor de volledigheid moet je de bootschijf op nummer 1 zetten. :) En je moet een compatible chipset hebben met een sata schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

@sikkema. Zijn het IDE harde schijven en dvd speler. Controleer dan of je chameleon installert en de jmicron kext. Er zijn DVD's van kalyway in omloop geweest waarop dit niet goed ging. Probeer anders eens iDeneb 10.5.5 of iAtkos DVD.

@adoy. OSX in Vbox is momenteel niet mogelijk. OSX in VMware schijnt wel te werken met een premade VM die op de torrent sites rondzwerft.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn harddisk en mijn dvd speler zijn op IDE

en ik ben nu bijde versie's aan het downloaden ( iDeneb 10.5.5 en iAtkos DVD )
(alleen gaat het nog wel even duren ben ik bang, als ik zo naar me download snelheid ga kijken :P )

maar hoe installeer ik die Chameleon en de jmicronkext ?

grzz hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
@Sikkema, je moet een Sata DVD en een Sata schijf hebben helaas. Anders gaat hij vrijwel nooit werken ;)

@MR_VIPER, iDeneb werkt perfect onder VMWare. Behalve LAN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:18:

(alleen gaat het nog wel even duren ben ik bang, als ik zo naar me download snelheid ga kijken :P )

grzz hans
Chameleon boot de DVD automatisch mee. JMicron moet je tijdens installatie mee installeren. Meeste DVD's hebben de JMicron kexts meegenomen voor booten. En je bent niet verplicht SATA te hebben. Ikzelf heb een systeem werken gekregen met alleen IDE. Ook een P4.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

KroeT

[...]

Toevoeging van mijn kant mbt SATA/IDE: Ik kon prima installeren vanaf een IDE DVD-brander, maar er later daadwerkelijk mee branden leidde tot een kernel panic.

Nog iets leuks: op een hoop plaatsen wordt geadviseerd om bij videodriverproblemen (in mijn geval een X3100 in een laptop) een externe monitor aan te sluiten omdat die vaak wel werkt wanneer je notebookscherm dat niet doet. In mijn geval echter werkt het externe scherm sowieso niet, en geeft mijn interne scherm zwart beeld wanneer de VGA-kabel is aangesloten. Derhalve dacht ik constant dat de drivers die ik geïnstalleerd had het niet deden. Om die reden heb ik alle X3100 drivers die ik kon vinden geprobeerd, terwijl de oplossing simpeler was: verwijder de VGA-kabel. Tja. Smiley met kop tegen muur.

Hoe dan ook, probleem opgelost. Ik heb nu 10.5.6 draaien op een Dell Inspiron 1525 (2 GHz Core 2 Duo, X3100). Mocht je ook een dergelijk systeem hebben en het lukt niet, laat het me maar even weten.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar IDE is nou niet echt aan te raden...

met IDE DVD drive kreeg ik hem iig ook niet aan de praat en met SATA was het binnen een half uur klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

KroeT

[...]

Eens. Niet aan te raden, maar ook niet onmogelijk. Een IDE HD moeten vervangen door een SATA HD vind ik overdreven, maar een SATA dvd-speler is goedkoop genoeg om aan te schaffen :)

Overigens heb ik met de jmicron crap op mijn Gigabyte P35 moederbord ook genoeg problemen gehad om niet heel blij te worden van IDE, maar dat terzijde.

[ Voor 1% gewijzigd door KroeT op 15-01-2009 11:27 . Reden: SATA -> IDE, foutje :) ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik hoef alleen die OSX te installeren, want voor de rest heb ik geen ide dvd speler nodig.
alles doen we via internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 10:23
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:18:

grzz hans
IDE DVD fix for IATKOS
http://chameleon.osx86.hu...-ppf-patch-for-iatkos-20i

Chameleon (uitleg staat in download)
http://chameleon.osx86.hu...e2-amd-k10-phenom-support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harstikke bedankt voor je hulp, voor het vinden van de Fix.

maar waar ik telkens mee zit. is dat er niet duidelijk bij vermeld word. hoe je het moet doen.
want moet ik het samen nou op een dvd branden. als een Image. of moet ik het alleen op een cdtje branden en is het dan auto install ??
ik ben handig met computers, maar wel met duidelijk uitleg :P

groeten hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Begrijp ik het goed dat OSx86 moeilijk te installeren is op een IDE HD?

Op een Medion notebook ging het niet (IDE) en op een GA-X48-DQ6 en een EeeBox B202 wel, en die hebben allebei een SATA HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een "lange" ,maar heel leuke guide , met tal van handige programmas.

http://www.pcwizcomputer.com/weaksauce12/files/DS3Lkit.zip

bedoeld voor de ep35 ds3l,

maar voor iedereen erg handig, zeker als je een gigabyte mobo hebt... :)

en hier nog extra plugins mobos voor de universal osx86 installer :
http://pcwizcomputer.com/...&func=view&catid=5&id=409

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:07
Ben zelf ook bezig met een mac cloontje na het volgen van dit topic.

Als mobo heb ik een Asus P5Q PRO en met idened krijg ik bijna alles aan de praat.
Nvidia kaart werkt prima geluid is oook goed werkend te krijgen.

Alleen mijn probleem is de netwerkkaart. Krijg die geen mogelijkheid voor elkaar. Andere mensen ervaring met dit bord en die weten of er een driver voor is. Of moet ik maar gewoon bij een winkel langs gaan en een realtek kaartje kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Heb inmiddels iPC 10.5.6 volledig draaiend, heb enkel ook problemen met de netwerkkaart.
Heb een realtek 8139 er in zitten en deze zou goed ondersteunt moeten worden met drivers.
Het internet werkt ook, voor een uurtje/half uurtje en daarna werkt het plotseling niet meer, heb wel ip adres etc maar geen internet, een restart resulteert in een nog steeds niet werkende internet kaart waar dat ie of zichzelf een ip tot wijst en het niet werkt, of aangeeft dat de kabel niet aangesloten is.

Heb de instellingen ook al op handmatig gezet etc niks helpt. Heb gister goedkoop een apple usb ethernet adapter gekocht die oorspronkelijk voor de macbook air is uitgebruikt en ga deze van de week proberen als ie binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
raytje192 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:57:
Heb inmiddels iPC 10.5.6 volledig draaiend, heb enkel ook problemen met de netwerkkaart.
Heb een realtek 8139 er in zitten en deze zou goed ondersteunt moeten worden met drivers.
Het internet werkt ook, voor een uurtje/half uurtje en daarna werkt het plotseling niet meer, heb wel ip adres etc maar geen internet, een restart resulteert in een nog steeds niet werkende internet kaart waar dat ie of zichzelf een ip tot wijst en het niet werkt, of aangeeft dat de kabel niet aangesloten is.

Heb de instellingen ook al op handmatig gezet etc niks helpt. Heb gister goedkoop een apple usb ethernet adapter gekocht die oorspronkelijk voor de macbook air is uitgebruikt en ga deze van de week proberen als ie binnen is :)
Das wel een goed idee. Die zou zowiezo goed ondersteund moeten worden.
Laat even weten of het goed werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Mexikola schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:24:
[...]

Das wel een goed idee. Die zou zowiezo goed ondersteund moeten worden.
Laat even weten of het goed werkt. :P
Uit reacties die ik las op onder andere muzzle zou ie gewoon goed moeten werken mits je hoger dan 10.5.2 zit dus dat moet wel goed zitten :) Laat het wel even weten als het goed werkt, als het goed werkt kan je zo'n adapter gewoon nieuw bestellen bij Apple voor 29.99 en ben je van al je netwerk problemen af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Hier nog een succes story; Omdat mijn laptop (dell m1530) aan een reinstall toe was leek het me leuk om osx te draaien. Na wat minder succes met iAtkos (gray screens :( ) draai ik nu kalyway 10.5.2 die geupdate is naar 10.5.4. Verder updaten leidt tot kernel panics (het bekende powermanagement verhaal) dus daar wacht ik lekker mee tot er weer een keer een nieuwe kalyway uit is.
Helaas heeft mijn laptop een intel wifi chip dus voorlopig moet ik internetten met een usb wifi stick van sitecom. (Die overigens pas werd herkent na de combo update naar 10.5.3) Ik heb al wel een apple airport minipci kaartje besteld om te swappen met mijn huidige nic. Verder werkt nagenoeg alles. Zelfs visual studio onder parallels draait leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Stealth2000 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:03:
Hier nog een succes story; Omdat mijn laptop (dell m1530) aan een reinstall toe was leek het me leuk om osx te draaien. Na wat minder succes met iAtkos (gray screens :( ) draai ik nu kalyway 10.5.2 die geupdate is naar 10.5.4. Verder updaten leidt tot kernel panics (het bekende powermanagement verhaal) dus daar wacht ik lekker mee tot er weer een keer een nieuwe kalyway uit is.
Helaas heeft mijn laptop een intel wifi chip dus voorlopig moet ik internetten met een usb wifi stick van sitecom. (Die overigens pas werd herkent na de combo update naar 10.5.3) Ik heb al wel een apple airport minipci kaartje besteld om te swappen met mijn huidige nic. Verder werkt nagenoeg alles. Zelfs visual studio onder parallels draait leuk.
Heb ook dell m1530 (2,5Ghz, 4GB, WUXGA, 320GB(7200), 8600GT 256mb ddr3, Dell wireless N(niet intel), Blue-ray)
Je kunt ook iPC 10.5.6 downloaden, werkt perfect out of the box als je ff de juiste dingen aanklikt.

Heel gemakkelijk, net kinderspel
enige wat niet gaat is interne mic.. word aan gewerkt en voledig uitschakelen (harde schijf blijft aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Even een klein vraagje tussen door. Ik heb een heerlijk IBM tobo met een PS2 aansluiting. Nu weet ik dat die niet werken met OSX, maar werken de converters wel of ook niet?

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
RVE_NL schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:31:
[...]

Heb ook dell m1530 (2,5Ghz, 4GB, WUXGA, 320GB(7200), 8600GT 256mb ddr3, Dell wireless N(niet intel), Blue-ray)
Je kunt ook iPC 10.5.6 downloaden, werkt perfect out of the box als je ff de juiste dingen aanklikt.

Heel gemakkelijk, net kinderspel
enige wat niet gaat is interne mic.. word aan gewerkt en voledig uitschakelen (harde schijf blijft aan)
Ai, heb ik toch niet genoeg distro's uitgeprobeerd. Voor de volgende reinstall dan maar. Of zijn er belangrijke verschillen tussen 10.5.4 en 10.5.6 m.b.t. de M1530? Bij de kalyway versie werkt de interne mic inderdaad ook niet, verder ben ik nog niet tegen beperkingen aangelopen vanwege mijn mac os x versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Stealth2000 op 20-01-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Blonde Tux schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:06:
Even een klein vraagje tussen door. Ik heb een heerlijk IBM tobo met een PS2 aansluiting. Nu weet ik dat die niet werken met OSX, maar werken de converters wel of ook niet?
PS2 toetsenborden werken wel in OSX (op mijn Asrock 945GZ bordje out-of-the-box), al moet je bij sommige moederborden wel wat prutsen met kext's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

mijn ervaring met iDeneb en met Kalyway op mijn Atom bordje wijst anders uit. Ik heb genoeg kext's voorbij zien komen, dus nu geen behoefte meer aan. Iemand wel ervaring met die ps2 -> Usb converters in OSX? Dan kan ik hem ook meteen aan mijn MBP hangen

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
Zo mijn extra pc'tje draait nu OSX 10.5.5 :9
Had nog een oud realtek kaartje liggen om mijn netwerk problemen op te lossen.

mobo: Asus P5Q PRO
video: Asus 8800 Ultra 768mb
mem: 4gb
Hd: 500gb Sata
netwerk: Realtek 8001 uit me hoofd.
cdrom: sata Dvd speler.
Usb keyboard + muis

Ideneb install werkte prima geen extra commando's voor nodig gehad. Alleen het geluid werkte niet maar dat was me een kext op te lossen.

Heb nu alleen het probleem dat het me niet lukt om de installatie te starten van World of warcraft :(

Ach eht houd je van de straat :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mexikola op 21-01-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
@fixer, is dat iDeneb_v1.3_10.5.5 die je hebt draaien onder vmware?
en zou je mij kunnen hoe je vmware virtual machine hebt ingesteld?

en is toevallig ondertussen de lan al gefixed?

thx.

[ Voor 14% gewijzigd door SeenD op 21-01-2009 21:08 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
SeenD schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:08:
@fixer, is dat iDeneb_v1.3_10.5.5 die je hebt draaien onder vmware?
en zou je mij kunnen hoe je vmware virtual machine hebt ingesteld?

en is toevallig ondertussen de lan al gefixed?

thx.
Neem gewoon een van de vele VMware tutorials en volg die. LAN is nog niet gefixt.

Overigens moet je WEL de ISO branden naar een echte schijf en VMWare laten installeren van de ECHTE schijf. Dus niet een ISO mounten want dat lukt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb net iDeneb 10.5.5 een update laten doen van Quicktime naar 7.6, dus Osx is nog versie 10.5.5 en nu lopen constant verschillende programma`s vast.

Firefox start wel maar loopt na 25 seconden vast en sluit af, het zelfde geld voor Adium en nog een aantal andere programma`s. Iemand hier meer last van? Herinstalleren van de programma`s helpt niet.

anders is het natuurlijk een mooi excuus om iPC 10.5.6 te installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Heb vandaag me Apple USB ethernet adapter ontvangen :)
Gelijk testen natuurlijk op mijn hackintosh met iPC 10.5.6, werkte in eerste instantie niet heb toen opnieuw geinstalleerd zondere enige andere netwerkkaarten en werkt nou perfect :) Moet nog ff testen of het systeem ook stabiel blijft draaien (wanneer ik wat downloads aanzet etc) maar tot nu toe gaat het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jullie hebben allemaal behoolijk goede machines om OSx86 op te draaien.

Ik probeer het op een wat mindere machine:

Aopen Mobo
Geforce 2 MX400 32mb
40 GB Western Digital
256 MB ddr

Werk met de JaS 10.4.8 Tiger DVD. Mac Leopard werd me niet aangeraden ivm de system specs.

Nu heb ik een hele lange tijd lopen kloten met de

Waiting for root device fout.

En ik heb hem opgelost !

De IDE2 herkent hij namelijk niet, dus moest ik mijn dvd drive op dezelfde kabel hangen. En dan specifiek op de slave Géén jumpers installeren, en dus alles op IDE1.

Nu boot hij wel, en het installeren ging ook.

Nu kom ik bij de NVDA10hal.kext error.

Ik snap momenteel nog de balle van terminal, dus ik probeer die kext te verwijderen. Booten in safe mode lukt me nog niet (met -x).

Tevens als ik boot in -x -s met als bootdisk

rd=disk0s1

Dan krijg ik een 127.0.0.1 error. Ik heb geen netwerkkabel in de PC.

Overigens wordt de Microsoft wireless controller van mijn muis en keyboard meteen herkent. Dat moest ook wel, want anders moet ik naar een PS2 muis die niet werkt. Tenminste niet out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
w00fer:
Als ik die error zo zie heeft het te maken met een nvidea driver die geladen word waar het fout gaat.
Heb je videokaart drivers gekozen bij de installatie of niet?

Zelf een ander probleem gevonden, vandaag de Apple USB ethernet adapter in gebruik genomen werkt perfect. Kwam er alleen achter dat de fix die ik gebruikte voor timemachine er voor zorgt dat me internet niet meer werkt. Zonder fix krijg ik de melding: error obtaining mac adress, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Acronis True Image werkt goed om een image te maken van de partitie waar OSx86 op staat. Acronis noemt het "ShagOS swap". Maakt het experimenteren met updates weer wat makelijker als er een image is waar je op kan terugvallen.
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/AcronOSX.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
raytje192 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:38:
w00fer:
Als ik die error zo zie heeft het te maken met een nvidea driver die geladen word waar het fout gaat.
Heb je videokaart drivers gekozen bij de installatie of niet?

Zelf een ander probleem gevonden, vandaag de Apple USB ethernet adapter in gebruik genomen werkt perfect. Kwam er alleen achter dat de fix die ik gebruikte voor timemachine er voor zorgt dat me internet niet meer werkt. Zonder fix krijg ik de melding: error obtaining mac adress, iemand een idee?
Nee, niet gekozen. Dat waren Ati drivers voor de X1300 serie, of voor de Nvidia NV400 serie geloof ik.

Titan en Natit dus niet gekozen.

Vraagje: Ik las ook iets over AGPart.kext ? Moet ik die ook gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De NV10Hal.Kext error is weg, ik heb de kext verwijderd.

Nu is er iets met een ACPI error en de Mdnsresponder.

Vage bedoeling allemaal. De ACPI error is inmiddels weg.

EDIT: dit is de huidige error:

extension com.apple.iokit.IOUSBUserclient can not be found

[ Voor 31% gewijzigd door W00fer op 24-01-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gisteravond een uurtje zitten prutsen om iPC 10.5.6 aan de praat te krijgen, kreeg in het begin alleen maar een blauw of grijs scherm. Na de installatie opnieuw te hebben gedaan met de chameleon bootloader ging het wel goed.

Vervolgens wilde time machine niet draaien met mn usb disk, ook dat opgelost door IOnetwork.kext te vervangen door een andere.

* HaterFrame happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
MetaFrame schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:08:
Gisteravond een uurtje zitten prutsen om iPC 10.5.6 aan de praat te krijgen, kreeg in het begin alleen maar een blauw of grijs scherm. Na de installatie opnieuw te hebben gedaan met de chameleon bootloader ging het wel goed.

Vervolgens wilde time machine niet draaien met mn usb disk, ook dat opgelost door IOnetwork.kext te vervangen door een andere.

* raytje192 happy :)
Welke IOnetwork.kext heb je gebruikt? En wat voor error kreeg jij eerst?

Ik krijg namelijk de error: error obtaining mac adress
had op internet een fix gevonden maar zodra ik die gebruik doet me timemachine het wel, echter wanneer ik dan weer opnieuw opstart heb ik geen internet meer en geeft ie aan dat de kabel niet verbonden is.... (ook met me apple usb ethernet adapter, welke overigens perfect werkt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
W00fer schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:44:
[...]

Nee, niet gekozen. Dat waren Ati drivers voor de X1300 serie, of voor de Nvidia NV400 serie geloof ik.

Titan en Natit dus niet gekozen.

Vraagje: Ik las ook iets over AGPart.kext ? Moet ik die ook gebruiken ?
Ok, ja ben zelf niet zo thuis meer in de Tiger versies van osx86 al weer 2 jaar geleden ofzo dat ik dit op me Dell laptop had geinstalleerd ;) Volgens mij zorgt AGPart.kext er voor dat je standaard video kan krijgen met iedere agp videokaart maar weet niet zeker. Het is echt een kwestie van vallen en opstaan en iedere keer opnieuw installeren tot je een werkende configuratie krijgt, en verwacht dan niet dat alles gelijk werkt want daarna zal je ongetwijfeld nog wel wat fixes nodig hebben ;)

(Sorry voor de dubbele post maar is wat overzichtelijker zo denk ik ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door raytje192 op 24-01-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nu een errno=55 fout. Daardoor boot de disk niet gok ik.

Nog STEEDS een kernel panic error, en ik zou niet weten waarvan hij vandaan komt.

Edit= Hij boot nu wel via de DVD :D

Al is dat niet de meest ideale optie.

Edit2= ik mis wel de QE / CI opties. Je merkt duidelijk dat dit een standaard Apple video driver is. Ik kan niets doen ermee. En het loopt ook niet echt vloeiend.

Maar echt wel vet, zo OSX op je pc.

Edit 2= Heeft iets te maken met de Airport driver volgens mij.

[ Voor 62% gewijzigd door W00fer op 24-01-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:28
hmm ik kan nu met 2 partities werken, windows en os x. Ik wil echter nog 3x data partities erbij.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Windows ontdekt maar tot max 4 partities en dan kan ik windows al niet meer installeren..

Iemand een idee?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Bah, het werkt helemaal niet meer.

Iets met Diskarb, mount -uw en permissions enzo.

EDIT: De Diskarb is nu weg (tijdelijk denk ik). Maar nu is er nog gezanik met een usbhiddriver(0x27cfd00)

[ Voor 38% gewijzigd door W00fer op 25-01-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

raytje192 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:57:
[...]

Welke IOnetwork.kext heb je gebruikt? En wat voor error kreeg jij eerst?

Ik krijg namelijk de error: error obtaining mac adress
had op internet een fix gevonden maar zodra ik die gebruik doet me timemachine het wel, echter wanneer ik dan weer opnieuw opstart heb ik geen internet meer en geeft ie aan dat de kabel niet verbonden is.... (ook met me apple usb ethernet adapter, welke overigens perfect werkt :) )
Ben niet thuis maar bij mij ging het om een USB disk en geen netwerk disk he, denk dat je een ander probleem heb. Maar zogauw ik thuis ben zal ik wel ff zoeken voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
Heb hier mijn OSX86 helemaal werkend. *O*

Zover ik nu getest hebt werken all functies en kan nu ook alle programma's installeren.
World of warcraft draait ook prima. :Y)

Nu zit ik alleen te twijfelen of ik nu overstap naar een zogenoemde retail installatie of dat ik bij ideneb blijf.

Momenteel draait alles stabiel dus nu blijf ik gewoon even osx testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
MetaFrame schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:36:
[...]

Ben niet thuis maar bij mij ging het om een USB disk en geen netwerk disk he, denk dat je een ander probleem heb. Maar zogauw ik thuis ben zal ik wel ff zoeken voor je :)
Ok bedankt, misschien dat die kext het probleem wat ik heb ook wel oplost zonder me internet uit te schakelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:07
Ah, dit is cool, een eigen OSx86 topic.
Anderhalf jaar heb ik ooit eens voor de lol geprobeerd om OSx op een gewone PC te draaien, maar aangezien het toen niet in één keer lukte en het toch voor de lol was, was ik er maar weer mee gestopt. :p

Maar nu is de situatie anders. Direct na de introductie van de nieuwe unibody MacBooks heb ik er meteen één aangeschaft, en mensen... na twee dagen zei ik al "geen Windows meer voor mij".
Nu is dat niet helemaal waar, want op dit moment zit ik helaas nog op een Windows machine. :p
Nu is het mijn doel om zo snel mogelijk een iMac aan te schaffen, maar i.v.m. een aankomende verhuizing zal ik daar even mee moeten wachten.

Mijn probleem is echter dat ik OSx met geen mogelijkheid aan de praat krijg op mijn PC.
Ik heb al verschillende versies geprobeerd, zoals iDeneb, iAtkos en JaS. Bij elke versie, zowel 10.5.5 als 10.5.6, krijg ik de bekende "Still waiting for root device" halt code.
Zelfs als ik het via VMware probeer lukt het niet, ik krijg meteen een Kernel Panic waarbij de virtual machine zichzelf afsluit.
Nu heb ik al verschillende oplossingen gelezen m.b.t. het verplaatsen van de DVD S-ATA connector op het moederbord. Echter, ik heb nog een IDE DVD drive, dus dat past niet. ;)

Ik heb een Gigabyte EP45-DS4, met een Core 2 Duo 8400 en een ATI x1950 Pro.
Alle schijven zijn wel gewoon S-ATA en staan op dit moment gedeeltelijk in een RAID, maar die RAID hef ik uiteraard op voordat ik het probeer. De SATA instellingen in het BIOS heb ik ook allemaal al geprobeerd (Disabled / ACHI / RAID) en ook de Legacy / Native mode hebben niet mogen baten.
Zelfs het uitschakelen van alle schijven op ééntje (kanaal 0 en/of 1) heb ik geprobeerd, maar OSx blijft keihard weigeren.

Betekent dit simpelweg dat ik pech heb en een ongelukkige hardware combinatie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Lijkt me niet, de intel chipsets worden juist heel goed ondersteunt, kies je wel de juiste chipset driver?
Kan je uberhaupt in de installatie booten of dat ook niet?

Ik draai hier met een nog ongelukkigere hardware combinatie (heb nforce chipset) en dat draait perfect.
Draai zelf met iPC 10.5.6 perfecte distro, draai zelfs vanilla kernel (stock kernel van apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Hallo medetweakers,

Op zich heb ik wel wat ervaring met OSX86, heb het op diverse pc's en laptops van mij geinstalleerd en lukte behoorlijk, al zeg ik hetzelf ;)

Maar wil nu wel graag een advies?!

Op dit moment ben ik in het bezit van een Asus GTX260, wetende dat dit niet ondersteund word (wel in snow leopard), wil ik wel graag games blijven spelen op een goede kwaliteit. Ook wil ik Osx86, dus ga mijn kaart verkopen :(

Welke adviseren jullie? (geen ATI)
9800 GTX+
8800 ultra
of.....???

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Ik kom niet eens in de installatie nee. Als ik niet de -v optie mee geef, maar gewoon direct de grafische interface in ga, krijg ik na ongeveer 30 sec het Apple logo, met daarboven het bekende rondje met een streep erdoor.
Als ik het -v commando wel mee geef, gaat hij eerst de Firewire checken en daarna wacht hij op een root device. Ik heb hem voor de zekerheid voor een goede 20 min laten wachten, maar dat hielp ook niet.

In VMware heb ik het één keer tot de installatie geschopt en heeft hij ook wel geïnstalleerd, maar na de volgende reboot kreeg ik ook instant kernel panics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Hokkie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:24:
Hallo medetweakers,

Op zich heb ik wel wat ervaring met OSX86, heb het op diverse pc's en laptops van mij geinstalleerd en lukte behoorlijk, al zeg ik hetzelf ;)

Maar wil nu wel graag een advies?!

Op dit moment ben ik in het bezit van een Asus GTX260, wetende dat dit niet ondersteund word (wel in snow leopard), wil ik wel graag games blijven spelen op een goede kwaliteit. Ook wil ik Osx86, dus ga mijn kaart verkopen :(

Welke adviseren jullie? (geen ATI)
9800 GTX+
8800 ultra
of.....???
Gamen op Windows en een 9600GT als OSX graka.
internetinfo schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:31:
Ik kom niet eens in de installatie nee. Als ik niet de -v optie mee geef, maar gewoon direct de grafische interface in ga, krijg ik na ongeveer 30 sec het Apple logo, met daarboven het bekende rondje met een streep erdoor.
Als ik het -v commando wel mee geef, gaat hij eerst de Firewire checken en daarna wacht hij op een root device. Ik heb hem voor de zekerheid voor een goede 20 min laten wachten, maar dat hielp ook niet.

In VMware heb ik het één keer tot de installatie geschopt en heeft hij ook wel geïnstalleerd, maar na de volgende reboot kreeg ik ook instant kernel panics.
IDE en Sata modus op AHCI. Een Sata DVD-Lezer gebruiken en booten met: cpus=1 -v -x
Gebruik iDeneb of probeer de laatste XxX release. (10.5.6) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

9600GT??

Lijkt mij een wat slappe kaart in vergelijking met mijn GTX260.
Of bedoel je een 9800GT?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Nee, 9600GT. ;) Waarom zou je een dure kaart wegdoen ivm met OSX86 waar toch vrijwel niet op te gamen valt.

Als je wilt gamen > Windows met je GTX
Als je wilt officen > 9600GT

Je pakt een SLI mobo en doet daar 2 graka's op. Et Voila, je hebt een stuk minder dure uitgave. En behoudt performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Okee!?

Dan behoud ik de beide kaarten dus en prik ik op mijn mobo een 9600GT naast de GTX260. Het enige punt is dan dat mijn GTX260 volledig zal "blazen" op het moment dat ik OSX draai... valt mee te leven.

Zou ik dan de 9600GT als Physx kaart kunnen gebruiken als ik in windows zit??

Mijn specs:

P6T Deluxe
Core i7 920
3 GB @ 1333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb mijn IOUSBfamily.kext weggegooid met

mount -uw /
rm -rf /system/library/extensions/iousbfamily.kext

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze terug installeer (maar dan een goede versie) ?

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Hokkie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:58:
Okee!?

Dan behoud ik de beide kaarten dus en prik ik op mijn mobo een 9600GT naast de GTX260. Het enige punt is dan dat mijn GTX260 volledig zal "blazen" op het moment dat ik OSX draai... valt mee te leven.

Zou ik dan de 9600GT als Physx kaart kunnen gebruiken als ik in windows zit??

Mijn specs:

P6T Deluxe
Core i7 920
3 GB @ 1333
Ik snap zowiezo niet waarom je met zo'n setup OSX86 wilt draaien. Zoiets koop je om te gamen en niet om in OSX met garageband te gaan zitten spelen :P . Zoek een goedkope Dell Optiplex GX620 ergens en zet daarop Mac OSX. Dat draai supersnel en werk vrijwel direct out-of-the-box. Kost je een rip uit je lijf minder en draait net zo goed als OSX hier draaide op een Q9550 met 4GB ram ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
FiXeR.nl schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:34:

IDE en Sata modus op AHCI. Een Sata DVD-Lezer gebruiken en booten met: cpus=1 -v -x
Gebruik iDeneb of probeer de laatste XxX release. (10.5.6) :)
Dus een S-ATA DVD-drive kopen is volgens jou de oplossing?
Mooi moment om de huidige twee IDE DVD-drives te vervangen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Heb je er 2 inzitten? Probeer het dan eens met 1. Als je Distributie met Chameleon boot en JMicron dan zou het ook vanaf een IDE DVD drive moeten gaan. Dat was mij gelukt met een iDeneb installatie waarbij en een IDE HDD en DVD zijn gebruikt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

W00fer schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:15:
Aopen Mobo
Geforce 2 MX400 32mb
40 GB Western Digital
256 MB ddr

Werk met de JaS 10.4.8 Tiger DVD. Mac Leopard werd me niet aangeraden ivm de system specs.
Sowieso kan ik je OS X niet aanreden met die setup. GF2 (laat staan de MX) had ik in 2000 in m'n PC zitten, de 40GB is tegenwoordig traag (schijf uit 2001?) en 256MB is veel te weinig. Zelfs op een Mac Mini van Apple zelf met 512MB draaide Tiger niet helemaal lekker. 1GB is een verademing vergeleken daarmee.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Net als Hokkie zit ik ook met een videokaart probleem"pje".
Op dit moment gebruik ik een XFX 8600GT 512mb. De kaart werkt op de vga aansluiting prima maar op de DVI aansluiting iets minder lekker. Hij geeft bij aan of uitzetten of bij het veranderen van de input op de monitor (switchen tussen component en dvi) steevast een blauw scherm.

Ik heb werkelijk elke nvcap setting geprobeerd en alle topics doorlopen maar ik kom niet van dit probleem af.

Nu wil ik een andere videokaart gaan kopen maar deze moet standaard juist met zijn uitgangen omgaan.
Wat is nu wijsheid en welke kaart werkt het meest out of the box van alle kaarten..

Iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

FiXeR.nl schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:05:
[...]

Ik snap zowiezo niet waarom je met zo'n setup OSX86 wilt draaien. Zoiets koop je om te gamen en niet om in OSX met garageband te gaan zitten spelen :P . Zoek een goedkope Dell Optiplex GX620 ergens en zet daarop Mac OSX. Dat draai supersnel en werk vrijwel direct out-of-the-box. Kost je een rip uit je lijf minder en draait net zo goed als OSX hier draaide op een Q9550 met 4GB ram ;) .
Nee, misschien niet inderdaad, ik gebruik hem ook veel voor gamen. Maar mis mijn Macbook die ik heb verkocht. Ik mis iWork en iLife, dat zijn gewoon mooie programma's en OSX in het geheel werkt gewoon top. Het enige punt is dat Mac geen (of hele oude zooi) goede games heeft. Vandaar de overstap naar dit systeem (had geld over :P)

Maar nu wil ik een combi maken tussen twee goede werelden (snappie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:07:
[...]

Sowieso kan ik je OS X niet aanreden met die setup. GF2 (laat staan de MX) had ik in 2000 in m'n PC zitten, de 40GB is tegenwoordig traag (schijf uit 2001?) en 256MB is veel te weinig. Zelfs op een Mac Mini van Apple zelf met 512MB draaide Tiger niet helemaal lekker. 1GB is een verademing vergeleken daarmee.
Dat is juist de kunst ! Er zijn toch ook mensen die Windows XP op een Pentium 1 hebben weten te draaien ?

En bovendien lukt het om het te draaien, alleen niet van een leien dakkie. Maar het is me al gelukt, ik weet alleen nog niet hoe ik dat toen voor elkaar heb gekregen.

Ik heb al een vermoeden, maar het kost een ongelofelijke tijd om het allemaal te regelen, rebooten, bedenken waar het aan zou kunnen liggen etc.

Dus als het zou moeten zijn dat ik allemaal nieuw spul moet kopen, is er geen hobby meer aan. Dan kan ik net zo goed 500 euro uitgeven voor een beetje fatsoenlijke OSx86 setup (500GB hdd, fatsoenlijk scherm, PCI-express videokaartje enzovoorts).

[ Voor 12% gewijzigd door W00fer op 28-01-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

W00fer schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:01:
Dat is juist de kunst ! Er zijn toch ook mensen die Windows XP op een Pentium 1 hebben weten te draaien ?
Mjah, maar word je er ook blij van? ;) Ach, vast wel... Het is uiteraard hobby. Zelf heb ik dat allemaal een beetje gehad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja klopt het duurt ook wel lang, maar momenteel liggen mijn andere hobby's even stil. Dus dan ga ik maar hieraan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
  • Laatst online: 19-01 11:45
De aanhouder wint.. :)

Het is me uiteindelijk gelukt om Kalyway en WinXP te installeren op mijn ASUS M2A-VM moederbord! :)

Alles werkt prima, alleen nu heb ik mijn toetsenbord ingesteld als USA toetsenbord, echter wanneer ik tekens als Shift + ... (bijv. ë -> :e) indruk werkt dit niet onder Leopard.

Is hier toevallig geen fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Op een Mac werken speciale tekens boven letters anders: probeer bijvoorbeeld eens alt-E en dan een klinker. Zo kan dat ook met alt-u, alt-i enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ow, ik zie dat er al een OSx86 topic is, ik geloof dat ik als een van de eersten een OSx86 topic wilde maken een jaar of 2 geleden, na besprekingen met een Moderator.

Heb het nog steeds liggen, maar heb het nooit gepost, omdat ik was vergeten dat ik het had.
Vandaag opnieuw gevonden, maar er is blijkbaar al een ander topic :'(

Anyway, ik draai OSx86 op het moment op een Medion MD98200, en alles werkt schitterend !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
internetinfo schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:31:
Die 'waiting for root device' was bij mij opgelost op 't moment dat ik de DVD-rom speler als primary op 't IDE kanaal zette..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Jep, gewoon de dvd speler EN de harddrive op 1 ide kabel, op IDE channel 1. Later heb je je dvd drive toch niet meer nodig, of kan hij naar IDE 2. Bij mij werkte dat trouwens niet bij de installatie, het gebruik van IDE2.

Zoiezo zou ik beginnen met heel veel in je bios gewoon uit te zetten van periphicals en andere offboard zaken zoals geluid etc.

Het hele spul moet eerst draaien, en dan kun je het een voor een aanzetten om te kijken waar de schoen wringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:54

Mad_Demon

de dokter

Hehe, ik heb gisteravond een Dell Mini 9 aangeschaft, hier heeft welgeteld 30 minuten XP op gedraaid. Heb met deze guide 10.5.6 geinstalleerd en nu heb ik een heerlijk goedkope OSX86 netbook :D

Afbeeldingslocatie: http://zedomax.com/blog/wp-content/uploads/2008/10/mini-9.jpg

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Zijn er al mensen die OSX86 al in dual boot hebben met Win7, ik ben namelijk bang dat ik m'n win7 installatie verkloot als ik osx86 installeer (wat al meerdere keren in het verleden is gebeurd met XP).

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EEEBOX voor pakweg 230 euro draait prima MACOSX86!!
Zie hier de tutorial:)

http://www.enik.ch/2009/01/osx-leopard-1056-on-the-eeebox/
Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.