Wat voor videokaart heb je? Is het een blauw flikkerend scherm?FiXeR.nl schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:50:
Dat maakt niet uit, ook -x of in combinatie maakt het helaas niks uit.
Hij boot, het scherm wordt zwart voor een minuut, en dan wordt ie blauw met een muis. Meer niet.
In dat geval moet je waarschijnlijk inderdaad even de videokaart kext's verwijderen; hierdoor start hij met een 1024x768 framebuffer driver en kan je de juiste zoeken.
De manier die na een week testen voor mij het beste werkte bij m'n Intel X3100:
- Start met -s
- mount -uw /
- rm -rf /System/Library/Extensions/AppleIntelGMAX3100* (let op de wildcard * )
- exit
Hiermee kwam ik in een 1024x768 desktop, vervolgens heb ik m.b.v. osx86tools een hardware check gedaan en de juiste kext's laten downloaden en uitgepakt op de Desktop.
Deze vervolgens geinstalleerd en gereboot. Na de reboot kreeg ik weer een blauw / hevig flikkerend scherm, _maar_ ik kon de icons nu wel uitmaken, dus navigeer naar System Settings in dock, Display en wijzig de resolutie.
Vervolgens had ik een prima werkende 1280x768 (native: 1280x800).
Binnenkort nog eens uitzoeken hoe ik 1280x800 enable, maar voorlopig werkt het meeste in ieder geval al
Als het overigens een statisch blauw scherm is kan het zijn dat hij wellicht de setup wizard niet kan doorlopen? (Die zou als eerste moeten starten na het installeren van OS X)
Dan zou je wellicht dit kunnen proberen (hiermee bypass je de setup wizard en creer je handmatig een account)