Naar aanleiding van wat posts in het XMS topic ben ik me ook eens aan het inlezen of XBMC een goeie vervanger voor mijn huidige mediacenter kan zijn.
Momenteel draai ik Windows 7 met Windows Mediacenter. Via de IPTV app van DVBLogic kan ik hiermee live tv kijken (iptv via glasvezel, XMS). Mijn mediacenter wordt vooral gebruikt voor het bekijken van live-tv, het opnemen ervan, en het afspelen van muziek en tonen van foto's. Ik download niet zo heel vaak films, dus het opbouwen van een bibliotheek daarvan vindt ik niet zo heel belangrijk.
Bovenstaande zijn dus vooral mijn gebruikseisen, waarbij ik moet zeggen dat het bekijken van tv wel de eerste gebruikskeuze is. Het gemak om tv te kunnen bekijken speelt dus sterk mee. In Windows MediaCenter zit tv ook gewoon in het hoofdmenu, en kan je dus snel kijken. Ik heb XBMC al even geinstalleerd, en dan zit er uiteraard nog geen tv in. Nu begreep ik al wel dat ik hiervoor MythTV oid zou moeten gebruiken, maar op wat voor niveau komt dit dan in XBMC te hangen? Via programma's? Of kan je er dan ook een eigen menu-item voor aanmaken? En hoe gemakkelijk is het dan om opnamen te programmeren?
Daarnaast zou ik ook graag tv willen kijken op mijn iPad. Wanneer de MythTV backend op mijn htpc draait, zou dit volgens mij gewoon moeten kunnen, toch?
Gezien bovenstaande eisen/wensen, is XBMC dan een logische keuze, of zou ik beter mijn huidige setup kunnen blijven gebruiken (moet ik nog wat verzinnen voor m'n iPad..) of juist een overstap naar MediaPortal kunnen overwegen?
[edit]
Gezien dat vrouw en kinderen er ook mee overweg moeten kunnen is het gebruikersgemak dus wel noodzakelijk, voor het bekijken van tv, maar ook voor het opzoeken van een filmpje voor de kids.
In de toekomst zou ik misschien ook nog wel een andere tv in de slaapkamer willen hangen, waarbij ik dan ook gebruik zou willen maken van mijn media library, welke nu trouwens ook al grotendeels op mijn NAS staat (Gentoo Linux bak met 2,5TB)
[
Voor 12% gewijzigd door
L201 op 31-07-2011 17:43
. Reden: Toevoegingen.. ]