• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
Betse schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 07:56:
[...]

Alsjeblieft: http://pastebin.com/ZvAji09B

Deze log is gemaakt terwijl ik de volgende kanalen heb proberen te openen met allemaal no-Files als resultaat:
- Beta uitzendinggemist
- NL1
- NL2
- Uitzendinggemist
- IRTL457
- SBS6
- 123video
- Dumpert

Verder heb ik tijdens de XBMC sessie niets gedaan.
Vanuit de log file maak ik op dat je geen enkele URL kunt openen vanuit XOT. In de logfile staat steeds:

code:
1
URLError: <urlopen error (10061, 'Connection refused')>

Heb je een firewall aan staan of zo die XBMC blocked? Of mis je een proxy instelling binnen XBMC? Kan je wel met andere scripts/scrapers binnen XBMC of XBMC zelf online (Weer gegevens, subtitle scrappers)?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
jacobras schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:13:
[...]

Fixed ;). Een E350-systeem is niet per definitie een barbone of zelfbouw.
Mijn reactie betrof eigenlijk enkel mijn eigen systeem, en dat is een barebone. Schumie ging uit van een zelfbouw systeem maar ik had inderdaad zeker wat duidelijker kunnen zijn met mijn antwoord.

Testing, one, two ...

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:26
hey hey,

Vorige week heb ik ook de overstap gemaakt van mijn oude trouwe HDX-1000 naar een XBMC systeempje. Ik heb voor zelf bouw gekozen en had daar de Antec fusion kast bij gepakt. Nu heb ik alles aan het draaien, had alleen wat problemen met de built-in ir receiver en mijn harmony one. Schijnt dat de meegeleverde ir receiver en remote niet het beste is.

Nu heb ik van een vriend zo'n oude originele microsoft MCE remote + receiver geleend en alles werkt meteen out of the box en zonder problemen. Probleem is dat deze niet meer worden gemaakt.

Op het xbmc forum zie ik dat veel mensen de HP MCE receiver + remote aanraden, maar die kan ik ook nergens vinden behalve op ebay uit china. Mijn vraag is weten jullie misschien waar deze IR receivers + remote te vinden zijn en/of een andere goede IR receiver, eis is wel dat hij moet samenwerken met mijn harmony one.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:40
Wat is er mis met Ebay en HK/China?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• Raven__NL
Zie soms levertijd van 2maanden, niet zo veel zin om daar op te wachten

• HarmoniousVibe
In de Antec Fusion zit toch zo'n iMon-ding? Die wordt ondersteund sinds 2.6.35.

Ik had mijn HP MCE receiver overigens binnen een week binnen uit HK.

[Voor 31% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-08-2011 11:17]

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41

jacobras

Developer

Raven__NL schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:53:
Ik heb deze HP infrarood ontvanger op 19-7-2011 besteld (voor omgerekend ongeveer 11 euro). Kreeg 20-7-2011 een mailtje dat 'ie verzonden was en 30-7-2011 (vorige week zaterdag) kreeg ik 'm binnen :)

Oh ja, werkt perfect samen met de Harmony (One) :)

[Voor 7% gewijzigd door jacobras op 02-08-2011 11:48. Reden: prijs + compatibiliteit met Harmony toegevoegd]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31

thunder8

Het gedonder begint weer.

Raven__NL schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:53:
De mijne was met een goede 2 weken binnen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• hardware-lover
  • Niet online
Raven__NL schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:38:
Op het xbmc forum zie ik dat veel mensen de HP MCE receiver + remote aanraden, maar die kan ik ook nergens vinden behalve op ebay uit china. Mijn vraag is weten jullie misschien waar deze IR receivers + remote te vinden zijn en/of een andere goede IR receiver, eis is wel dat hij moet samenwerken met mijn harmony one.
Uit een ander topic geleend: http://www.amazon.com/HP-...TF8&qid=1310748218&sr=1-2

Testing, one, two ...

• Raven__NL
@hardware-lover, die zoek ik, maar probeer die maar hier ergens vandaan te halen. Amerikaanse amazon levert niet uit naar nederland en de engelse heeft hem niet.

@jacobras, die receiver zoek ik idd, misschien dan toch maar een gokje wagen om hem via ebay dan maar te bestellen :)

• jacobras

jacobras

Developer

Raven__NL schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:21:
@jacobras, die receiver zoek ik idd, misschien dan toch maar een gokje wagen om hem via ebay dan maar te bestellen :)
Wil je 'm onder Linux of Windows gebruiken? Want onder Linux schijnt dat je beter die HP met een ander serienummer kan zoeken.

• HarmoniousVibe
5188-1667

• jacobras

jacobras

Developer

Dat is inderdaad het serienummer van de HP infrarood ontvangers die onder Linux goed werken.

• hardware-lover
  • Niet online
Hmm, die versie heb ik ook hier op mijn bureau liggen en dat is de originele HP MCE uitvoering zoals op de afbeelding bij Amazon.com maar mogelijk wordt die HP in verschillende versies geleverd?
Eerlijk gezegd verwacht ik dat niet, de HP wordt als Microsoft eHome IR ontvanger gezien en is v.w.b. interne hardware en stuurprogramma's dan ook volledig gelijk aan de Microsoft uitvoering.

Testing, one, two ...

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25
jacobras schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:34:
[...]

Dat is inderdaad het serienummer van de HP infrarood ontvangers die onder Linux goed werken.
Had die van jouw zelfde serienummer waar jij hem op ebay besteld had?

• tzzz
  • Laatst online: 06-06 12:35
_VoiD_ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:48:
[...]

Uhm, DVB Logic heeft gewoon een webserver die je kan aanroepen via je iPad hoor. Kun je gewoon TV kijken op je iPad.

Ik heb zelf ook gestoeid met alternatieven voor media center icm dvblogic (zoals Mythbuntu, MediaPortal en XBMC met addons), maar het gemak van media center is niet te evenaren. MediaPortal was traag als dikke stront en buggy, en voor XBMC is het inderdaad nog extreem pril. En Linux is niet echt geschikt voor de leek imho (ik heb het niet alleen voor mezelf).
Wanneer je in het bezit bent van een dreambox is er ook een hele mooie app voor de iPad, Dreambox LIVE. (http://www.dmliveapp.de) Misschien is dat een optie?

• jacobras

jacobras

Developer

schumi2004 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:45:
[...]

Had die van jouw zelfde serienummer waar jij hem op ebay besteld had?
Bij de advertentie op eBay stond geen serienummer, maar ik had al gelezen dat het serienummer voor Windows niet uitmaakt. Weet wel dat 't niet die ene Linux compatibele is iig.

• schumi2004
jacobras schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:16:
[...]

Bij de advertentie op eBay stond geen serienummer, maar ik had al gelezen dat het serienummer voor Windows niet uitmaakt. Weet wel dat 't niet die ene Linux compatibele is iig.
Dan zoek ik even verder. Bijna besteld maar mocht ik in de toekomst openelec proberen (ook linux based) dan kan ik beter een linux compatible device nemen, thanks.

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:57:
[...]

Vanuit de log file maak ik op dat je geen enkele URL kunt openen vanuit XOT. In de logfile staat steeds:

code:
1
URLError: <urlopen error (10061, 'Connection refused')>

Heb je een firewall aan staan of zo die XBMC blocked? Of mis je een proxy instelling binnen XBMC? Kan je wel met andere scripts/scrapers binnen XBMC of XBMC zelf online (Weer gegevens, subtitle scrappers)?
Scrapers werken ja. XBMC staat gewoon op mijn laptop geinstalleerd nu en verder heb ik geen problemen met internet. En welke poort wordt door XOT gebruikt?

• HarmoniousVibe
hardware-lover schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:47:
[...]

Hmm, die versie heb ik ook hier op mijn bureau liggen en dat is de originele HP MCE uitvoering zoals op de afbeelding bij Amazon.com maar mogelijk wordt die HP in verschillende versies geleverd?
Eerlijk gezegd verwacht ik dat niet, de HP wordt als Microsoft eHome IR ontvanger gezien en is v.w.b. interne hardware en stuurprogramma's dan ook volledig gelijk aan de Microsoft uitvoering.
Die van mij ziet er ook zo uit, maar die van mij ziet hij als een Philips:

ID 0471:0815 Philips (or NXP) eHome Infrared Receiver

Volgens mij heb je veel verschillende vendors (HP, MS, Philips, zie http://lxr.free-electrons...drivers/media/rc/mceusb.c) voor hetzelfde product. Die werken allemaal in Linux.

Volgens mij was er een tijdje geleden ook een HP-branded Fintek in de omloop die een ander vendor ID en product ID uitzendde, maar intern gewoon hetzelfde werkte. Je moest toen handmatig die ID's in de driver toevoegen en recompilen en dan deed ie het. Echter zijn die ID's inmiddels gewoon in de mainline kernel opgenomen, waardoor ook die het out-of-the-box doet. Alleen de detectie ging mis, dus.

Ik heb overigens nog een uitgebreide guide geschreven op het XBMC-forum over het instellen en het gebruik van remotes op nieuwe kernels (v.a. 2.6.35). Dit heeft overigens niks met hardware support te maken; om hem helemaal naar je zin te kunnen configureren zal de receiver immers gewoon ondersteund moeten worden.

Zie het XBMC-forum: [Linux] How-to get a seamless remote experience

• schumi2004
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:00:
[...]

Die van mij ziet er ook zo uit, maar die van mij ziet hij als een Philips:

ID 0471:0815 Philips (or NXP) eHome Infrared Receiver

Volgens mij heb je veel verschillende vendors (HP, MS, Philips, zie http://lxr.free-electrons...drivers/media/rc/mceusb.c) voor hetzelfde product. Die werken allemaal in Linux.

Volgens mij was er een tijdje geleden ook een HP-branded Fintek in de omloop die een ander vendor ID en product ID uitzendde, maar intern gewoon hetzelfde werkte. Je moest toen handmatig die ID's in de driver toevoegen en recompilen en dan deed ie het. Echter zijn die ID's inmiddels gewoon in de mainline kernel opgenomen, waardoor ook die het out-of-the-box doet. Alleen de detectie ging mis, dus.

Ik heb overigens nog een uitgebreide guide geschreven op het XBMC-forum over het instellen en het gebruik van remotes op nieuwe kernels (v.a. 2.6.35). Dit heeft overigens niks met hardware support te maken; om hem helemaal naar je zin te kunnen configureren zal de receiver immers gewoon ondersteund moeten worden.

Zie het XBMC-forum: [Linux] How-to get a seamless remote experience
Nou, ik zoek me de pleuris naar een HP reciever met P/N 5188-1667 maar op ebay vind ik ze alleen in de US en die shippen niet naar NL.

Iemand tips?

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:17:
[...]

Nou, ik zoek me de pleuris naar een HP reciever met P/N 5188-1667 maar op ebay vind ik ze alleen in de US en die shippen niet naar NL.

Iemand tips?
Ik heb wat besteld bij Amazon.de, zal over enkele dagen arriveren. Dan heb ik zeker een tip voor je maar of deze positief uit zal vallen kan ik nu nog niet zeggen ;)

Testing, one, two ...

• GroteBozewolf
Betse schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:14:
[...]

Scrapers werken ja. XBMC staat gewoon op mijn laptop geinstalleerd nu en verder heb ik geen problemen met internet. En welke poort wordt door XOT gebruikt?
XOT heeft enkel HTTP client verkeer (er zit dus niks van een server in of zo). Gebruik je iets van proxies of zo?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Jeltel
  • Niet online
Nope, gewoon een directe WLAN verbinding met een router (WNDR3700), die direct aan het modem hangt (XMS).

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:29
schumi2004 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:17:
[...]

Iemand tips?
Heb je al geprobeerd om die lui een mail te sturen met de vraag of ze hem niet toch naar nederland versturen? Heb van de week een RC auto uit Engeland gehaald, bedrijfje verstuurde volgens EBay niet naar NL, maar toen ik een mailtje stuurde bleek het geen probleem te zijn en het kostte niets meer dan via een Nederlands bedrijf!

• schumi2004
ybastiaans schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:31:
[...]

Heb je al geprobeerd om die lui een mail te sturen met de vraag of ze hem niet toch naar nederland versturen? Heb van de week een RC auto uit Engeland gehaald, bedrijfje verstuurde volgens EBay niet naar NL, maar toen ik een mailtje stuurde bleek het geen probleem te zijn en het kostte niets meer dan via een Nederlands bedrijf!
Had inderdaad al een mail gestuurd, de enigste reactie tot nu toe is dat de reciever authentiek is en serie nummer klopt, verder geen reactie op het verschepen naar NL.
Had direct op zijn reply gereageerd maar tot op heden nog niks gehoord.

Ik heb eventueel nog een andere optie achter de hand en dat is het product via bekende in de US naar mij te laten versturen. (als ze hier trek in hebben)

• GroteBozewolf
Betse schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 06:50:
Nope, gewoon een directe WLAN verbinding met een router (WNDR3700), die direct aan het modem hangt (XMS).
Heel raar hoor, want hij krijgt echt een Connection Refused. Kan een firewall het probleem veroorzaken?

• Jeltel
  • Niet online
Ik ga wel even opzoek naar dat soort zaken. Bij andere mensen doet uitzending gemist het wel gewoon?

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 15:38
Betse schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:16:

Wat me ook geweldig lijkt is om uitzending gemist te kunnen gebruiken. Nu heb ik daarvoor XOT-uzg voor geinstalleerd als Add-on. Helaas krijg ik bij alle kanalen de melding "no files". Helaas kan ik hierover niets in de FAQ en dit topic vinden. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
Ik heb dit ook enige tijd gehad. XOT opnieuw geïnstalleerd, nieuwe Nightly build erop gezet, het maakte allemaal niets uit. Totdat ik afgelopen week nogmaals mijn XBOX opnieuw voorzien heb van de laatste XOT versie en een Nightly build T3CH versie, tevens de file scriptdata.xml (o.i.d.) gewist. Nu werken alle kanalen weer.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:36

TFHfony

Professional Weirdo

Yep... Hier werkt XOT-UZG prima in de Live versie, maar wel pas na een update van libmms. Afhankelijk van wat de oorzaak van je probleem is, moet je wellicht dit draadje eens even doorlezen:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=106165

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 22:23
Nope, hij pakt hem niet. Hij installeert wel (is ook compatibel wordt gemeld) maar geeft een error op het einde. Vervolgens kan ik hem wel vinden en de settings aanpassen maar bij het starten krijg ik een melding zonder tekst waarbij ik alleen op "ok" kan klikken. Tijdens het afspelen van een film via display naar mijn menu gaan en het script proberen te starten levert een vastloper op..

Kan het zijn dat ik een toevoeging moet installeren vanwege mijn skin of dat er een conflict ontstaat vanwege mijn bierdopje script voor tv series?

En ja, ik draai deze xbmc op een oude xbox..

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:38

B2

wa' seggie?

Hmz ik heb ook nog steed problemen met XOT. Gebruik stable op een apple tv 2. Wanneer ik XOT selecteer vanuit Video's->add on's krijg ik een voortgangscherm wat op 60% staat en weergeeft dat er 0 items zijn ontvangen. Vervolgens verdwijnt het window en kom ik terug in het add-on overzicht.

• schumi2004
Kleine update m.b.t. mijn zoektocht naar de juiste reciever.

Uiteindelijk heb ik deze set besteld, en nu afwachten of hij aankomt en ook daadwerkelijk een 5188-1667 is.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:06
Joster schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:02:
[...]

Nope, hij pakt hem niet. Hij installeert wel (is ook compatibel wordt gemeld) maar geeft een error op het einde. Vervolgens kan ik hem wel vinden en de settings aanpassen maar bij het starten krijg ik een melding zonder tekst waarbij ik alleen op "ok" kan klikken. Tijdens het afspelen van een film via display naar mijn menu gaan en het script proberen te starten levert een vastloper op..

Kan het zijn dat ik een toevoeging moet installeren vanwege mijn skin of dat er een conflict ontstaat vanwege mijn bierdopje script voor tv series?

En ja, ik draai deze xbmc op een oude xbox..
Het script verwacht te worden uitgevoerd terwijl er een video fullscreen wordt afgespeeld.
Dus je zou de subtitles button van het OSD menu eens moeten koppelen aan het script.

Daarnaast zoekt het bierdopje script naar de aanwezigheid van het "opensubtitles-osd" script en zal die als optie toevoegen aan het bierdopje script:

Dit wordt gedaan vanaf regel 375 van het bierdopje script.
Als die koppeling niet automatisch goed wordt gedaan, kan je misschien het pad in die code aanpassen.

Verder kan ik geen ondersteuning meer geven op de scripts, omdat ze al meer dan een jaar oud zijn en we inmiddels met XBMC zoveel verder zijn.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• GroteBozewolf
B2 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:08:
Hmz ik heb ook nog steed problemen met XOT. Gebruik stable op een apple tv 2. Wanneer ik XOT selecteer vanuit Video's->add on's krijg ik een voortgangscherm wat op 60% staat en weergeeft dat er 0 items zijn ontvangen. Vervolgens verdwijnt het window en kom ik terug in het add-on overzicht.
Post ook even een uzg(plugin).log op pastebin.ca. Je kunt XOT ook altijd nog vanuit Programs proberen. Dat laatste is bij mij prio 1, de Video Addon is nice to have.

[Voor 11% gewijzigd door GroteBozewolf op 03-08-2011 22:36]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 22:23
Mr_Blobby schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:40:
[...]
Het script verwacht te worden uitgevoerd terwijl er een video fullscreen wordt afgespeeld.
Dus je zou de subtitles button van het OSD menu eens moeten koppelen aan het script.
Ah fijn, in mijn OSD menu kan ik nu niets dus daar zou ik een extra button moeten maken of hem op een of andere manier moeten linken aan het script ja? Ver boven mijn pet.
Daarnaast zoekt het bierdopje script naar de aanwezigheid van het "opensubtitles-osd" script en zal die als optie toevoegen aan het bierdopje script:
[afbeelding]
Dit wordt gedaan vanaf regel 375 van het bierdopje script.
Als die koppeling niet automatisch goed wordt gedaan, kan je misschien het pad in die code aanpassen.
Oké, nou ja pas als ik de eerste stap heb voltooid kan ik dit testen in feite :)
Verder kan ik geen ondersteuning meer geven op de scripts, omdat ze al meer dan een jaar oud zijn en we inmiddels met XBMC zoveel verder zijn.
In ieder geval bedankt, ik ga eens op zoek op http://www.xbmc4xbox.org/forum/ om te kijken of meer mensen dit geprobeerd hebben.

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee