• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:40
Nvidia-driver. Die moet ook compilen tegen de kernel. Misschien helpt een aptitude reinstall nvidia-current.

[Voor 95% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-07-2011 22:14]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 16:12
https://x3webworx.wordpre...te-lucid-all-kernels-fix/

Er zwerft ergens een one installer fits all voor die nuvoton rond, maar ik weet niet meer waar sinds ik al mijn oude bladwijzers kwijt ben. Bovenstaande link is misschien een begin?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:29:
[...]

Ik ken de ID41 niet, maar als dat een recente nvidia is in principe wel. Waarom wil je eigenlijk bitstreaming? Dat biedt eigenlijk geen voordelen tov decoden. Het decoden van TrueHD kan bijvoorbeeld al. Dat gaat niet beter klinken door bitstreaming.

Of laten we het zo zeggen. LPCM bitstreaming kan altijd natuurlijk, en van TrueHD kun je losslessly LPCM maken.
Daar heb je ook weer een punt.
Zotac ID41 is een Nvidia ION2

• Gonadan
  • Laatst online: 17:31

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:06:
Nvidia-driver. Die moet ook compilen tegen de kernel. Misschien helpt een aptitude reinstall nvidia-current.
Dan denk ik dat het onderhand verstandiger is om weer vanaf nul te beginnen en dan vanaf het begin een kernel versie uit te zoeken waar een driver voor klaarligt. Waarschijnlijk is NVIDIA namelijk niet het enige wat tegen de kernel aan gecompileerd is, dan wordt het al meer een zootje.
Mar2zz schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:20:
https://x3webworx.wordpre...te-lucid-all-kernels-fix/

Er zwerft ergens een one installer fits all voor die nuvoton rond, maar ik weet niet meer waar sinds ik al mijn oude bladwijzers kwijt ben. Bovenstaande link is misschien een begin?
Doel je daarmee op die .deb speciaal gemaakt voor alle versies boven de 2.6.32-23 of weer iets anders?

Edit: Iets anders zo te lezen, en niet verkeerd want irw ontvang nu ook op de nieuwste kernel. :D

En na een reboot ook XBMC, hulde voor die link! _/-\o_

[Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 26-07-2011 22:30]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
job schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:41:
Je kan in de skin settings een "knop" toevoegen voor films en een knop voor tv-shows.
Zie ook de eerste screenshot hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89151

De "knop" videos hoef je dan niet meer te gebruiken en kan je zelfs verbergen.
1. Waar in de skin kan ik videos deactiveren en movies en tv-shows activeren?
2. Is het mogelijk om meer dan 1 fan-art plaatje toe te voegen aan een film (automatisch) en dat hij dan roteert tussen bijv. 3 fan-art plaatjes?
3. Zodra ik een trailer wil bekijken, werkt XBMC erg traag. Hij blijft bufferen en het verloopt allemaal niet soepel. Zijn er mogelijkheden dit te verbeteren?

[Voor 31% gewijzigd door Ferra op 26-07-2011 23:12]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33
1. Beetje afhankelijk van de gebruikte skin, maar waarschijnlijk bij: system> skin > homescreen. Het is in elk geval een instelling die alleen in desbetreffende skin werkt, dus het moet bij system > skin te vinden zijn.
Let op dat deze knoppen alleen werken als je xbmc hebt vertelt dat de source (de map met je films) films bevat. Dat doe je via set content: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_Library
2. Meerdere fan-art afbeeldingen ophalen doet xbmc niet, maar wellicht dat er een plugin voor is.
Verschillende fanarts tonen per film schijnt al wel te kunnen. Op het xbmc forum kan je wellicht een antwoord vinden hoe.
3. Waar haal je die trailer vandaan? Misschien is de server waar je het vandaan haalt niet snel genoeg.
Buffering geeft aan dat de bron de trailer niet snel genoeg kan aanvoeren.

[Voor 71% gewijzigd door job op 26-07-2011 23:37]

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 11:00
Ik heb sinds gisteren ook XBMC (stable) geïnstalleerd omdat ik sinds kort een Plasma heb en ik toch wel graag wil genieten van films en series in Full HD. Ik heb geen mediacenter gekocht omdat ik reeds een pc in m’n woonkamer heb staan die praktisch dag en nacht aan staat (geluid hindert mij niet). De situatie is als volgt;

Windows XP
Processor: AMD Athlon II X4 620 op 3100 Mhz
Geheugen: 3 Gig
Videokaart: Ati Radeon HD4890
DVI kabel naar monitor op 1650x1050
HDMI kabel naar Panasonic TX-P42G20 op 1920x1080

Het lijkt me dat dit voldoende moet zijn om beelden in HD door te kunnen geven naar m'n tv, maar opmerkingen zijn welkom.

Nu heb ik een paar vragen:

- kan de videokaart 2 verschillende resoluties kan doorgeven, dus dat het voor zowel m'n monitor als voor m'n tv goed staat?
- zijn er nog andere belangrijke instellingen die ik na moet gaan of settings waar ik aan moet denken om dit goed te laten werken als ik het op deze manier aansluit. (zowel binnen XP als in XBMC)?

Ik ben m'n druk aan het inlezen op dit gebied maar kwa mediacenters etc. ben ik echt een newbi. :/

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31

thunder8

Het gedonder begint weer.

JunkO schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:14:
Ik heb sinds gisteren ook XBMC (stable) geïnstalleerd omdat ik sinds kort een Plasma heb en ik toch wel graag wil genieten van films en series in Full HD. Ik heb geen mediacenter gekocht omdat ik reeds een pc in m’n woonkamer heb staan die praktisch dag en nacht aan staat (geluid hindert mij niet). De situatie is als volgt;

Windows XP
Processor: AMD Athlon II X4 620 op 3100 Mhz
Geheugen: 3 Gig
Videokaart: Ati Radeon HD4890
DVI kabel naar monitor op 1650x1050
HDMI kabel naar Panasonic TX-P42G20 op 1920x1080

Het lijkt me dat dit voldoende moet zijn om beelden in HD door te kunnen geven naar m'n tv, maar opmerkingen zijn welkom.

Nu heb ik een paar vragen:

- kan de videokaart 2 verschillende resoluties kan doorgeven, dus dat het voor zowel m'n monitor als voor m'n tv goed staat?
- zijn er nog andere belangrijke instellingen die ik na moet gaan of settings waar ik aan moet denken om dit goed te laten werken als ik het op deze manier aansluit. (zowel binnen XP als in XBMC)?

Ik ben m'n druk aan het inlezen op dit gebied maar kwa mediacenters etc. ben ik echt een newbi. :/
Als je 2 verschillende resoluties wil draaien op 2 schermen, dan moet je werken met een uitgebreid bureaublad. Dit veroorzaakt dat je slechts fullscreen applicaties als XBMC op 1 van de 2 zal zien. Als je gebruik maakt cloning (beide schermen zelfde beeld, dus ook fullscreen XBMC) dan zal je slechts 1 resolutie kunnen aanbieden aan beide.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• JunkO
thunder8 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:14:
[...]

Als je 2 verschillende resoluties wil draaien op 2 schermen, dan moet je werken met een uitgebreid bureaublad. Dit veroorzaakt dat je slechts fullscreen applicaties als XBMC op 1 van de 2 zal zien. Als je gebruik maakt cloning (beide schermen zelfde beeld, dus ook fullscreen XBMC) dan zal je slechts 1 resolutie kunnen aanbieden aan beide.
Dankje voor je toelichting, daar was ik al bang voor.. Ik begrijp dat ik het met behulp van de info in onderstaande link goed in kan stellen?

*edit

Ik heb inmiddels de tv als monitor 2 ingesteld en daarbij de resolutie vastgezet op 1920x1080. Ik heb de optie "het windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" uitgeschakeld, anders zit ik als ik de pc normaal gebruik steeds met m'n muiscursor op het andere scherm. So far so good denk ik...

Hoe zorg ik er nu voor dat XBMC correct op de TV (monitor 2) komt?

[Voor 24% gewijzigd door JunkO op 27-07-2011 19:25]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Anoniem: 326610

JunkO schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:15:
[...]

Dankje voor je toelichting, daar was ik al bang voor.. Ik begrijp dat ik het met behulp van de info in onderstaande link goed in kan stellen?

*edit

Ik heb inmiddels de tv als monitor 2 ingesteld en daarbij de resolutie vastgezet op 1920x1080. Ik heb de optie "het windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" uitgeschakeld, anders zit ik als ik de pc normaal gebruik steeds met m'n muiscursor op het andere scherm. So far so good denk ik...

Hoe zorg ik er nu voor dat XBMC correct op de TV (monitor 2) komt?
Ga naar je settings in XBMC en kies daar de resolutie in de lijst. Je zal zien dat je daar resoluties kan kiezen van 2 beeldschermen, kies die van je TV en XBMC zal verhuizen naar je TV.

XBMC biedt ook een interessante optie voor multischermen gebruikers, namelijk de "use fullscreen window instead of fullscreen" of zoiets. het laat je toe te werken op de pc monitor terwijl XBMC op je TV altijd zichtbaar is.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

Ik heb een TV die HD Ready is, op mijn oude XBMC setup (win7 met XBMC) kon ik de resolutie wel op 1920*1080 zetten, nu heb ik openelec draaien en kan ik in XBMC alleen 1024*768 kiezen. In de config files zie ook geen file waarin ik de display properties kan aapassen. Op het Openelec forum kan ik niet direct iets vinden wat me de juiste richting in schopt. Iemand hier een idee :?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• thunder8

thunder8

Roeligan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:56:
Ik heb een TV die HD Ready is, op mijn oude XBMC setup (win7 met XBMC) kon ik de resolutie wel op 1920*1080 zetten, nu heb ik openelec draaien en kan ik in XBMC alleen 1024*768 kiezen. In de config files zie ook geen file waarin ik de display properties kan aapassen. Op het Openelec forum kan ik niet direct iets vinden wat me de juiste richting in schopt. Iemand hier een idee :?
Ik snap even niet waarom je 1080p wil aanbieden naar een scherm met 720p? Je TV moet dus het beeld weer downsizen naar zijn native resolutie en dit kost je beeldkwaliteit, waarbij de PC die het moet aanbieden meer moeite moet doen om het op die resolutie aan te bieden. Dubbel werk voor mindere kwaliteit beeld.

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Da's dan ook weer zo. Dan laat ik het maar zo. Wilde kijken of ik met br containers verschil zag.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 23:33

Arfman

Drome!

JunkO schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:14:

Windows XP
Windows XP ondersteunt toch geen hardwareacceleratie in XBMC :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Arfman schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:32:
[...]

Hoezo dat niet?? het meer te maken met Direct X en drivers dan met het OS.
Edit:
Omdat XP zoals @job hier onderal aangeeft dxva1 heeft en in xbmc er gebruik wordt gemaakt van dxva2.

Hebben er trouwens hier meer mensen last van dat de unstable ppa's niet meer te updaten zijn??
Krijg steeds signing errors op ubuntu Maverick...

[Voor 11% gewijzigd door Slurpie op 28-07-2011 10:54]

• job
Windows xp ondersteunt dxva, waar vista en windows 7 gebruik maken van dxva2.
dxva2 werkt probleemloos met xbmc, maar het staat mij bij dat dxva niet ondersteunt wordt.

Als dat zo is, is het wel op te lossen door gebruik te maken van een externe videoplayer.
En als dat niet werkt/lukt, gewoon alles via de cpu laten lopen, daar is de cpu wel snel genoeg voor.

[Voor 15% gewijzigd door job op 28-07-2011 11:38]

• JunkO
Arfman schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:32:
[...]

Hardwareacceleratie is toch ook niet nodig om full HD content te bekijken? En er is voor XP ook een workaround heb ik gelezen door gebruik te maken van MPC-HC. En wat doet DXVA nou precies, het zorgt ervoor dat alles soepeler draait?

• Slurpie
  • Laatst online: 00:31
JunkO schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:54:
[...]

Hardwareacceleratie is toch ook niet nodig om full HD content te bekijken? En er is voor XP ook een workaround heb ik gelezen door gebruik te maken van MPC-HC. En wat doet DXVA nou precies, het zorgt ervoor dat alles soepeler draait?
DXVA zorgt er voor dat je gebruik maakt van je videokaart voor rendering inplaats van je cpu ;)

• Gonadan

Gonadan

JunkO schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:54:
Dat hangt helemaal van de hardwareconfiguratie af. Aangezien velen een ION o.i.d. gebruiken is hardwareacceleratie vaak wel een pre.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JunkO
DXVA zorgt er voor dat je gebruik maakt van je videokaart voor rendering inplaats van je cpu ;)
Dat hangt helemaal van de hardwareconfiguratie af. Aangezien velen een ION o.i.d. gebruiken is hardwareacceleratie vaak wel een pre.
Ok, duidelijk. Ik zal 's kijken of ik MPC-HC kan instellen als default player, al ga ik er vanuit dat mijn quadcore CPU het wel trekt. (kan altijd nog switchen naar Windows7, draai dual-boot namelijk, maar ivm geluidskaartdriver issues gebruik ik nog XP)

• thunder8

thunder8

job schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:41:
dxva2 werkt probleemloos met xbmc, maar het staat mij bij dat dxva niet ondersteunt wordt.
DXVA2 werkt niet probleemloos. Sandy Bridge heeft last van macroblocking als je het hebt aanstaan in XBMC. Hierdoor wordt je hele videostream onkijkbaar. Gelukkig kan je zonder DXVA2 wel goed kijken en de CPU is er snel genoeg voor. :)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 22:23
Erg vreemd is dat XBMC niet meer op mijn NAS mag. Of ja, dat mag hij wel want films / muziek etc afspelen doet ie gewoon. In file mode kan ik ook door de relevante extensies die je dan kan zien heen kijken. Maar een ondertiteling wegschrijven, in (de harde) file browser naar de NAS gaan of een source toevoegen mislukt. De rechten op mijn NAS heb ik niet veranderd en ook aan mijn netwerkinstellingen binnen XBMC heb ik niets gedaan.

Iemand ideeën?

• Gonadan

Gonadan

Niet zonder dat we weten hoe je verbindt met de NAS. Protocollen, rechten, gebruikers etc. Foutmeldingen zijn ook nog wel eens handig. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
Gonadan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:07:
[...]

Niet zonder dat we weten hoe je verbindt met de NAS. Protocollen, rechten, gebruikers etc. Foutmeldingen zijn ook nog wel eens handig. :)
Daar heb je gelijk in.

Ik verbind in ieder geval met SMB, met een user die ik ook gebruik om op mijn Synology NAS via DSM in te loggen. Deze user heeft lees en schrijfrechten (ik gebruik deze user omdat ik via moviemeter scrape en dus wil kunnen schrijven, een aparte user is voor mij vrij nutteloos).

Vanavond als ik thuis ben zal ik eens kijken naar de overige netwerkinstellingen binnen XBMC en welke foutmelding ik precies krijg.

Als ik via ssh inlog op mijn NAS dan zijn de rechten behorende tot de root van mijn NAS gewoon goed.

[Voor 6% gewijzigd door Joster op 28-07-2011 13:25]

• job
thunder8 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:49:
DXVA2 werkt niet probleemloos. Sandy Bridge heeft last van macroblocking als je het hebt aanstaan in XBMC. Hierdoor wordt je hele videostream onkijkbaar. Gelukkig kan je zonder DXVA2 wel goed kijken en de CPU is er snel genoeg voor. :)
Dat ligt aan xbmc, met andere videoplayers werkt het probleemloos.

• thunder8

thunder8

job schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:50:
[...]

Dat ligt aan xbmc, met andere videoplayers werkt het probleemloos.
Heb ook nergens aangekaart dat het bij andere spelers niet goed werkt. Aangezien dit het XMBC topic is, haal ik aan dat DXVA2 niet probleemloos werkt met Sandy Bridge procs onder XMBC. Waar de "schuld" ligt, boeit op zich niet zo. Daarnaast is het niet noodzakelijk gezien het feit dat SB cpu's krachtig genoeg zijn het decoden voor hun rekening te nemen.

• Gonadan

Gonadan

Joster schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:45:
Daar heb je gelijk in.

Ik verbind in ieder geval met SMB, met een user die ik ook gebruik om op mijn Synology NAS via DSM in te loggen. Deze user heeft lees en schrijfrechten (ik gebruik deze user omdat ik via moviemeter scrape en dus wil kunnen schrijven, een aparte user is voor mij vrij nutteloos).

Vanavond als ik thuis ben zal ik eens kijken naar de overige netwerkinstellingen binnen XBMC en welke foutmelding ik precies krijg.

Als ik via ssh inlog op mijn NAS dan zijn de rechten behorende tot de root van mijn NAS gewoon goed.
En er is niets stiekem gewijzigd? Rechten van de mappen en/of bestanden die je wilt beschrijven? Eigenaar van de bestanden? Werkgroep van XBMC of SMB?

Werkt het wel als je guest mogelijk maakt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JunkO
Ik heb overigens nog een ander probleem, ditmaal met het geluid. Ik heb zoals gezegd m’n TV via HDMI aangesloten vanaf m’n PC. Via m’n TV-Out heb ik analoog 2 tulpstekkers die naar m’n receiver lopen zodat het geluid via m’n speaker afspeelt. Dit werkt altijd prima als ik TV of een DVD kijk (met het idee, alles wat ik op de TV af speel wordt automatisch doorgegeven aan mijn receiver).
Maar, als ik iets afspeel via XBMC krijg ik géén geluid. Het geluid komt wel uit m'n PC speakers, maar dat lijkt me logisch.. Ik gebruik overigens een M-Audio Revolution 5.1 geluidskaart, maar ik kan in XBMC kiezen tussen deze en Directsound. Beide geven geen sjoege.. :/

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

• Gonadan

Gonadan

Output in XBMC ook op HDMI zetten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JunkO
Gonadan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:34:
Output in XBMC ook op HDMI zetten?
Sorry, vergeten te melden; dit staat op HDMI.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Maar je standaard Windows audio-apparaat zal niet op HDMI staan?

Testing, one, two ...

• JunkO
Anoniem: 326610 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:23:
[...]

Ga naar je settings in XBMC en kies daar de resolutie in de lijst. Je zal zien dat je daar resoluties kan kiezen van 2 beeldschermen, kies die van je TV en XBMC zal verhuizen naar je TV.

XBMC biedt ook een interessante optie voor multischermen gebruikers, namelijk de "use fullscreen window instead of fullscreen" of zoiets. het laat je toe te werken op de pc monitor terwijl XBMC op je TV altijd zichtbaar is.
Ben zojuist thuis gekomen en heb dit geprobeerd. Ik kan inderdaad bij Display Mode de optie voor "Full Screen #1" veranderen naar "Full Screen #2". Even toepassen en hop, XBMC staat in ene op m'n TV! Ik kan hierna echter niks meer met m'n PC monitor doen, aangezien deze dan op zwart staat.

Daarom heb ik jouw tip gebruikt en de optie "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" aangezet, maar dit haalt niks uit. De monitor blijft zwart...

*edit|: na een keer opnieuw opstarten van XBMC werkt deze optie wél, ik kan nu ook gebruik maken van m'n PC.

Blijft dit probleem over:

Dan maar verder met XBMC.. Daar valt me wat op; er blijf een zwarte ruimte over van +/- 4 cm rond het gehele scherm, alsof hij 'm niet fullscreen pakt. Ik heb via de opties van de TV de beeldverhouding op Auto en 16:9 geprobeerd, maar er veranderd niets. "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" ook even uitgezet, maar geen resultaat.

Blijft lastig dit! :X

Wat betreft het audio probleem:
hardware-lover schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:32:
Maar je standaard Windows audio-apparaat zal niet op HDMI staan?
Hartelijk dank, standaard audio-apparaat op HDMI zetten did the trick! Ik heb nu geluid via de receiver. :)

[Voor 3% gewijzigd door JunkO op 28-07-2011 21:16]

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:46
@JunkO: Dat probleem had ik ook en heb het weten te verhelpen door mijn Samsung TV (PFL5405/H12) op PC-modus in te stellen.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:06
JunkO schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:00:
[...]
Blijft dit probleem over:

Dan maar verder met XBMC.. Daar valt me wat op; er blijf een zwarte ruimte over van +/- 4 cm rond het gehele scherm, alsof hij 'm niet fullscreen pakt. Ik heb via de opties van de TV de beeldverhouding op Auto en 16:9 geprobeerd, maar er veranderd niets. "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" ook even uitgezet, maar geen resultaat.

Blijft lastig dit! :X
Probeer de calibratie optie van XBMC eens: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_Calibration

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 21:25
Met de XBMC calibratie kun je het beeld nooit groter maken, alleen kleiner, dit is waarschijnlijk een overscan correctie in de videodriver.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 01:32

Contagio

Vullend

Hey fijne heren,

Ik heb van de week voor het eerst m'n LCD (Samsung LE32A756R1FXXC) op mijn PC aangesloten. Dit door middel van de DVI uitgang op de videokaart (HD4870), een verloopje naar HDMI en dan verder via een HDMI kabel naar de tv.
Op de andere DVI uitgang zit m'n pc scherm.
De desktop, youtube HD filmpjes etc. spelen prima af, alleen als ik een film/serie wil kijken via XBMC heb ik last van 'lag'. Dus het beeld stottert om de zoveel seconden; vaak bij een nieuwe scene/shot trekt hij het weer vlot.
Nu heb ik zelf een klein beetje lopen zoeken, maar er is zo ontzettend veel info voor XBMC te vinden, dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Als jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven, of het probleem weten zou dat enorm helpen!

De lag komt voor bij duplicate, de LCD het mainscreen maken, het pc scherm uitschakelen.
Ik heb het idee dat het iets met de tv te maken heeft, of dat ik nog wat kan tweaken in XBMC.
Eerst speelde ik de media af via mijn externe harde schijf -> aangesloten op PC -> door naar de LCD.
Toen bestanden afgespeeld via de HDD van mn pc, maar ook dat geeft hetzelfde resultaat.
(is het überhaupt mogelijk om via de externe HDD 720/1080 content af te spelen?)

info:
Vista 64x
4GB geheugen
4870 512mb
versie 10.0 stable
Confluence skin

• dfine
  • Laatst online: 15-11-2022
@ Junk0, net zoals bobo1on1 zei ligt het waarschijnlijk aan de overscan correctie in de videodriver... heb je een ATI videocard en welke versie van Catalyst Control Center heb je? ik had namelijk ook het probleem met mijn ATI (onboard) videocard.

check deze URL eens:
http://www.tomshardware.c...k-border-scrren-5770-hdmi

en met name deze regel:
Go into Catalyst control center. Go into your monitor settings. Set "overscan" to 0%.

[Voor 14% gewijzigd door dfine op 29-07-2011 07:08]

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41

jacobras

Developer

bobo1on1 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:15:
Met de XBMC calibratie kun je het beeld nooit groter maken, alleen kleiner, dit is waarschijnlijk een overscan correctie in de videodriver.
Ik had hetzelfde probleem, installeren van de videodrivers van de fabrikant van moederbord lostte het bij mij op. Daarnaast heeft onze tv ook 'n optie 'Breedbeeldmodus', daarmee wordt het beeld iets veranderd van grootte.

[Voor 12% gewijzigd door jacobras op 29-07-2011 10:57]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• JunkO
dfine schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 07:07:
@ Junk0, net zoals bobo1on1 zei ligt het waarschijnlijk aan de overscan correctie in de videodriver... heb je een ATI videocard en welke versie van Catalyst Control Center heb je? ik had namelijk ook het probleem met mijn ATI (onboard) videocard.

check deze URL eens:

en met name deze regel:
Go into Catalyst control center. Go into your monitor settings. Set "overscan" to 0%.
Ik zit nu op m'n werk maar ik zal het gelijk even checken als ik thuis kom. Ik heb inderdaad een Ati kaart en gebruik volgens mij Catalyst versie 10.12. Ontzettend bedankt weer! To be continued... :)

Video Calibration helpt inderdaad niet, als je 'm groter wilt maken verdwijnt het beeld achter de zwarte rand.

[Voor 6% gewijzigd door JunkO op 29-07-2011 11:15]

• Joster
Joster schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:45:
[...]

Daar heb je gelijk in.

Gaar. In XBMC heb ik mijn ftp en http toegang uitgevinkt, toen geprobeerd om een source van op de NAS toe te voegen en in file manager naar de NAS te gaan en dit lukte gewoon. Alles weer aangevinkt en het ging nog steeds hehe. Weet dus niet waar het aan gelegen heeft maar nu lukt het iig weer wel :)

Wat nog niet wil is het opslaan van ondertitels die ik middels een bierdopje plug in wil downloaden. Ik kan ze wel zoeken bij een bepaalde serie, hij komt ook met relevante opties maar hij zegt dat het mislukt om op te slaan. Nu dacht ik dat het wellicht kwam omdat er voor die bewuste aflevering al een ondertitel aanwezig is maar nu ik die verwijderd heb wil het nogsteeds niet.

De schrijf rechten staan goed want ik kan in de map van de serie wel een map aanmaken, bestanden verwijderen, etcetera. Ik denk dat er dus een fout in de plug in zit maar ik heb nog niet kunnen achterhalen wat er dan fout zit.

• davidBE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01-2019
davidBE schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:40:
http://dl.dropbox.com/u/19202413/Clipboard01.jpg

Hier een foto van het probleem (zie ook enkele pagina's terug!)

Iemand een oplossing?

Thanks in advance
Al wat verder maar nog steeds geen oplossing kunnen vinden.. zal moeten uitkijken naar een alternatief :(

• HarmoniousVibe
davidBE schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:40:
http://dl.dropbox.com/u/19202413/Clipboard01.jpg

Hier een foto van het probleem (zie ook enkele pagina's terug!)

Iemand een oplossing?

Thanks in advance
Heb je toevallig een Radeon of Sandy Bridge?

• davidBE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01-2019
Grafische kaart die er in steekt: EAH6450 SILENT/DI/512MD3(LP), is ATI
En een Sandy Bridge moederbord (i3)

Verklaart dit het probleem?

• HarmoniousVibe
Probeer eens nieuwe Catalyst drivers voor je GPU? Verder zie ik dat je Windows gebruikt, dus dan kan ik je niet echt verder helpen vrees ik.

[Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-07-2011 19:45]

• Mr_Blobby
Joster schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:56:
[...]
Wat nog niet wil is het opslaan van ondertitels die ik middels een bierdopje plug in wil downloaden. Ik kan ze wel zoeken bij een bepaalde serie, hij komt ook met relevante opties maar hij zegt dat het mislukt om op te slaan. Nu dacht ik dat het wellicht kwam omdat er voor die bewuste aflevering al een ondertitel aanwezig is maar nu ik die verwijderd heb wil het nogsteeds niet.

De schrijf rechten staan goed want ik kan in de map van de serie wel een map aanmaken, bestanden verwijderen, etcetera. Ik denk dat er dus een fout in de plug in zit maar ik heb nog niet kunnen achterhalen wat er dan fout zit.
Je hebt het over de bierdopje plugin, maar ik neem aan dat je de xbmc subtitles addon bedoelt.
Als dat niet het geval is: gebruik die dan en probeer daarin eens de optie "Subtitle Download Folder Same As Movie" uit te zetten in de "Advanced Options" van de addon en vul een "Custom Download Folder" in die lokaal op je xbmc machine staat en niet je nas.

• Joster
Nee ik bedoel deze / deze. Ik draai ook nog een xbmc op een oude xbox ;)

[Voor 22% gewijzigd door Joster op 29-07-2011 21:40]

Anoniem: 417001

Hallo,

Ben nieuw hier en nieuw met xbmc. heb nu een klein tijdje een media center met windows7 met een touch screen. nu zag ik xbmc en dat ziet er mooi uit ,allen ik loop tegen een paar dingen aan.
Ik hoop dat ik hier mee geholpen kan worden.

muziek wil hij niet afspelen, dit komt waarschijnlijk omdat al mijn muziek in wma heb. hoe kan ik dit oplossen?.

film heb ik bibiotheek aangevinkt om de films mooi gelijk af te laten spelen, als ik dit niet doe zie ik video_ts en moet ik 1 van de bestandje kiezen. het nadeel van bibiotheek is dat alle films door elkaar staan. Is dit opte lossen.

Ik heb ook nog een touch screen kan xbmc hier mee over weg zodat ik niet altijd de tv aan hoef te zetten als ik een muziekje op wil zetten. het touch screen draaid onder imon.

veel vragen in 1 keer maar als dit niet kan moet ik iets anders gaan zoeken ben ik bang.

graag uitleg in makkelijke taal.

vriendelijke dank en groet chris

• Mr_Blobby
Joster schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:38:
Nee ik bedoel deze / deze. Ik draai ook nog een xbmc op een oude xbox ;)
Ok, dat is mijn oude script. :)
Kies dan eens voor "Separate folder for subtitles" in de settings en vul een pad in dat lokaal op je xbox staat.

• JunkO
dfine schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 07:07:

check deze URL eens:

en met name deze regel:
Gelukt! Overscan op 0% gezet en ik heb nu een perfect fullscreen beeld, top! _/-\o_

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Anoniem: 417001 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:39:
Hallo,

Ben nieuw hier en nieuw met xbmc. heb nu een klein tijdje een media center met windows7 met een touch screen. nu zag ik xbmc en dat ziet er mooi uit ,allen ik loop tegen een paar dingen aan.
Ik hoop dat ik hier mee geholpen kan worden.

muziek wil hij niet afspelen, dit komt waarschijnlijk omdat al mijn muziek in wma heb. hoe kan ik dit oplossen?.

film heb ik bibiotheek aangevinkt om de films mooi gelijk af te laten spelen, als ik dit niet doe zie ik video_ts en moet ik 1 van de bestandje kiezen. het nadeel van bibiotheek is dat alle films door elkaar staan. Is dit opte lossen.

Ik heb ook nog een touch screen kan xbmc hier mee over weg zodat ik niet altijd de tv aan hoef te zetten als ik een muziekje op wil zetten. het touch screen draaid onder imon.

veel vragen in 1 keer maar als dit niet kan moet ik iets anders gaan zoeken ben ik bang.

graag uitleg in makkelijke taal.

vriendelijke dank en groet chris
Ik had YATSE draaien voor mijn 7"touchscreen in de Silverstone Grandia.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=68936

RatPack #814

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:38

B2

wa' seggie?

Welke scrapers gebruiken jullie voor Films en TV-series? Ik heb naast de standaard imdb en moviemeter geïnstalleerd. Maar nu krijg ik tijdens het scrapen telkens een melding dat een remote server niet gevonden kan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben sinds gisteravond bezig met XBMC en aan het bepalen of het is wat ik zoek. Tot nu toe ben ik onder de indruk en ga waarschijnlijk een Zbox met XBMC erop gebruiken als mediaspeler.

Wat me ook geweldig lijkt is om uitzending gemist te kunnen gebruiken. Nu heb ik daarvoor XOT-uzg voor geinstalleerd als Add-on. Helaas krijg ik bij alle kanalen de melding "no files". Helaas kan ik hierover niets in de FAQ en dit topic vinden. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Woei :) In navolging op mijn eerdere post zal ik even kort mijn ervaring delen over de HP infrarood ontvanger.

(foto van verkoper op eBay, zie eerdere post)

Installatie is supersimpel: aansluiten en de goede drivers worden automatisch geïnstalleerd. In de Harmony had ik een Media Center PC toegevoegd die ik direct kon gebruiken (navigeren over bureaublad) en ook meteen in XBMC werkte. Moet alleen nog even de juiste knoppen configureren, ik heb nog geen werkende info-knop (rechtermuisklik zegmaar) en als ik tijdens een video het OSD-menu oproep krijg ik 'm niet meer weg (nog geen escape-toets zegmaar) ;)

Ik heb een Start-knop op het scherm van de Harmony, die startte eerst Windows Media Center. Met behulp van dit tooltje start nu standaard XBMC als ik op de Start-knop drukt. Dat werkt dus ook met een gewone MCE Remote :)

Enige nadeeltje is dat het niet meer werkt als ik mijn infrarood-extender (van 20 euro bij de Aldi) op de ontvanger aansluit, de ontvanger reageert gewoon niet.

Maar al met al zeer tevreden, dit werkt veel fijner dan telkens je telefoon erbij pakken (voor XBMC remote).

[Voor 6% gewijzigd door jacobras op 31-07-2011 12:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218468

Heeft iemand enig idee hoe het zou kunnen komen dat sommige films letterlijk wel 20 keer worden toegevoegd aan mijn lijst met films, wanneer ik xbmc automatisch mijn film-map laat scannen (en de foldernamen laat gebruiken) ? Ik heb films die goed worden toegevoegd vergeleken met films waarmee het mis gaat, en ogenschijnlijk is alles hetzelfde.. snap er niks van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Betse schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:16:
Wat me ook geweldig lijkt is om uitzending gemist te kunnen gebruiken. Nu heb ik daarvoor XOT-uzg voor geinstalleerd als Add-on. Helaas krijg ik bij alle kanalen de melding "no files". Helaas kan ik hierover niets in de FAQ en dit topic vinden. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
Ik heb hetzelfde op mijn Apple TV 2. Nederland 24 add-on werkt wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Het scrapen van XBMC gaat ook helaas niet vlekkeloos. De films gaan redelijk goed, maar series is een heel ander verhaal.

Bijvoorbeeld Dexter. Mapindeling als volgt:
Video/Series/Dexter/Season 1/

Bestandsnamen verschillen:
dexter.1x01.dsr.xvid-notv.avi
dexter.s05e01.720p.hdtv.x264-orenji.mkv

Op http://wiki.xbmc.org/inde...Shows_%28Video_Library%29 staat dat onderstaande betandsnamen worden herkend door XBMC:
foo.s01e01.*
foo.s01.e01.*
foo.s01_e01.*
foo_[s01]_[e01]_*
foo.1x01.*
foo.101.*

Daar staan de filenames van Dexter gewoon bij. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om alleen seizoen 1 te laten herkennen, met de omschrijvingen en screenshots van seizoen 2.

Dit speelt ook bij andere series zoals The Big Bang Theory.

Wat doe ik fout?

[Voor 4% gewijzigd door Jeltel op 31-07-2011 13:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Betse schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:50:
Het scrapen van XBMC gaat ook helaas niet vlekkeloos. De films gaan redelijk goed, maar series is een heel ander verhaal.

Bijvoorbeeld Dexter. Mapindeling als volgt:
Video/Series/Dexter/Season 1/

Bestandsnamen verschillen:
dexter.1x01.dsr.xvid-notv.avi
dexter.s05e01.720p.hdtv.x264-orenji.mkv

Op http://wiki.xbmc.org/inde...Shows_%28Video_Library%29 staat dat onderstaande betandsnamen worden herkend door XBMC:
foo.s01e01.*
foo.s01.e01.*
foo.s01_e01.*
foo_[s01]_[e01]_*
foo.1x01.*
foo.101.*

Daar staan de filenames van Dexter gewoon bij. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om alleen seizoen 1 te laten herkennen, met de omschrijvingen en screenshots van seizoen 2.

Dit speelt ook bij andere series zoals The Big Bang Theory.

Wat doe ik fout?
Ik laat XBMC de volgende structuur scannen, en dat gaat prima

SMB share naam -> The.Big.Bang.Theory -> The.Big.Bang.Theory.S04E07.720p.HDTV.x264-CTU

Ik heb wel aan staan dat ie naar de folder naam moet kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Om een onverklaarbare reden is XBMC tot inkeer gekomen en is hij netjes alle files aan het scannen. Helaas weet ik niet waarom hij nu wel werkt. Het enige wat ik wilde proberen is de structuur zoals door jou voorgesteld proberen. Het lijkt me sterk dat het verplaatsen van wat files dit effect heeft.

edit: Helaas werkt het nog niet helemaal zoals zou moeten. De scraper is erg kieskeurig en het is me nog niet duidelijk wat hij nu wel en niet vreet. Soms lijkt het aan de foldername te liggen, soms aan de net iets andere opzet van de filename. In ieder geval kieskeuriger dan YAMJ voor de network media tanks.

edit2: XBMC pikte bijvoorbeeld eerst Breaking Bad - Season 3 - 720p\Breaking.Bad.S03E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION niet. Totdat ik de map Breaking_Bad_-_02 hernoemde naar Season 2. De logica is mij niet duidelijk.

edit3: Het is me inmiddels wel duidelijk dat de scraper alleen de naam van de folders van 1 niveau diep meeneemt en niet foldernaam van het 2 niveau's diep. Zelfs als de folder van het 1e niveau helemaal leeg is.

[Voor 58% gewijzigd door Jeltel op 31-07-2011 17:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 218468 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:14:
Heeft iemand enig idee hoe het zou kunnen komen dat sommige films letterlijk wel 20 keer worden toegevoegd aan mijn lijst met films, wanneer ik xbmc automatisch mijn film-map laat scannen (en de foldernamen laat gebruiken) ? Ik heb films die goed worden toegevoegd vergeleken met films waarmee het mis gaat, en ogenschijnlijk is alles hetzelfde.. snap er niks van.
Aangenomen dat je af en toe ook 'clean library' doet: Staan die mappen niet vol met verdwaalde nfo'tjes en andere zooi? Dat wil nog wel eens voor conflicten zorgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 12:23
Naar aanleiding van wat posts in het XMS topic ben ik me ook eens aan het inlezen of XBMC een goeie vervanger voor mijn huidige mediacenter kan zijn.

Momenteel draai ik Windows 7 met Windows Mediacenter. Via de IPTV app van DVBLogic kan ik hiermee live tv kijken (iptv via glasvezel, XMS). Mijn mediacenter wordt vooral gebruikt voor het bekijken van live-tv, het opnemen ervan, en het afspelen van muziek en tonen van foto's. Ik download niet zo heel vaak films, dus het opbouwen van een bibliotheek daarvan vindt ik niet zo heel belangrijk.

Bovenstaande zijn dus vooral mijn gebruikseisen, waarbij ik moet zeggen dat het bekijken van tv wel de eerste gebruikskeuze is. Het gemak om tv te kunnen bekijken speelt dus sterk mee. In Windows MediaCenter zit tv ook gewoon in het hoofdmenu, en kan je dus snel kijken. Ik heb XBMC al even geinstalleerd, en dan zit er uiteraard nog geen tv in. Nu begreep ik al wel dat ik hiervoor MythTV oid zou moeten gebruiken, maar op wat voor niveau komt dit dan in XBMC te hangen? Via programma's? Of kan je er dan ook een eigen menu-item voor aanmaken? En hoe gemakkelijk is het dan om opnamen te programmeren?

Daarnaast zou ik ook graag tv willen kijken op mijn iPad. Wanneer de MythTV backend op mijn htpc draait, zou dit volgens mij gewoon moeten kunnen, toch?

Gezien bovenstaande eisen/wensen, is XBMC dan een logische keuze, of zou ik beter mijn huidige setup kunnen blijven gebruiken (moet ik nog wat verzinnen voor m'n iPad..) of juist een overstap naar MediaPortal kunnen overwegen?

[edit]
Gezien dat vrouw en kinderen er ook mee overweg moeten kunnen is het gebruikersgemak dus wel noodzakelijk, voor het bekijken van tv, maar ook voor het opzoeken van een filmpje voor de kids.

In de toekomst zou ik misschien ook nog wel een andere tv in de slaapkamer willen hangen, waarbij ik dan ook gebruik zou willen maken van mijn media library, welke nu trouwens ook al grotendeels op mijn NAS staat (Gentoo Linux bak met 2,5TB)

[Voor 12% gewijzigd door L201 op 31-07-2011 17:43. Reden: Toevoegingen..]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 02-06 23:13
Betse schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:16:
Ik ben sinds gisteravond bezig met XBMC en aan het bepalen of het is wat ik zoek. Tot nu toe ben ik onder de indruk en ga waarschijnlijk een Zbox met XBMC erop gebruiken als mediaspeler.

Zou je een volledige uzg.log kunnen posten op pastebin.ca en hier dan een linkje zetten? Dan kan ik eens kijken. Als je overal deze error krijgt dan is er echt iets niet goed.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Joster
Even ingaande op de discussie hier boven over scrapen:

XBMC met scraper van Moviemeter gebruik ik voor films: werkt uitstekend.
SickBeard met TVDB (en prio 1 NL, prio 2 EN) gebruik ik voor scrapen (en downloaden / managen) van tv-series: werkt uitstekend.

:)
Mr_Blobby schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:44:
[...]
Ok, dat is mijn oude script. :)
Kies dan eens voor "Separate folder for subtitles" in de settings en vul een pad in dat lokaal op je xbox staat.
Thanks, dit heb ik geprobeerd en werkt inderdaad. Ik laat hem zo staan ook al is het misschien niet ideaal. In principe zijn alle series toch al voorzien van ondertiteling doordat ik ze mét download of via een script (SabToPeriscopeToSichbeard) laat lopen. Vaak zal het dus niet voor komen, het gaat om incidenten en dan vind ik dit een prima oplossing :)

Is er misschien ook een voor films op deze manier dat jij weet?

• Jeltel
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:50:
[...]

Zou je een volledige uzg.log kunnen posten op pastebin.ca en hier dan een linkje zetten? Dan kan ik eens kijken. Als je overal deze error krijgt dan is er echt iets niet goed.
Alsjeblieft: http://pastebin.com/ZvAji09B

Deze log is gemaakt terwijl ik de volgende kanalen heb proberen te openen met allemaal no-Files als resultaat:
- Beta uitzendinggemist
- NL1
- NL2
- Uitzendinggemist
- IRTL457
- SBS6
- 123video
- Dumpert

Verder heb ik tijdens de XBMC sessie niets gedaan.

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Vreemd, ik heb al een paar dagen een mleding tijdens het scrapen dat er geen connectie gemaakt kan worden met de scraper (Openelec). Ik kan echter geen andere scraper instellen (tvdb en moviedb zijn de enige 2 die ik kan kiezen als ik deze wil aanpassen). Iemand anders ook dit probleem?

RatPack #814

• Mar2zz
  • Laatst online: 04-04 16:12
Scrapers zijn addons, via addonmanager kan je er meer selecteren.

• Mr_Blobby
Joster schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 07:36:
[...]
Thanks, dit heb ik geprobeerd en werkt inderdaad. Ik laat hem zo staan ook al is het misschien niet ideaal. In principe zijn alle series toch al voorzien van ondertiteling doordat ik ze mét download of via een script (SabToPeriscopeToSichbeard) laat lopen. Vaak zal het dus niet voor komen, het gaat om incidenten en dan vind ik dit een prima oplossing :)

Is er misschien ook een voor films op deze manier dat jij weet?
Je zou deze kunnen proberen: http://code.google.com/p/opensubtitles-osd/

• Joster

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Mar2zz schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:26:
Scrapers zijn addons, via addonmanager kan je er meer selecteren.
Ok, thx. Vanmiddag gelijk even proberen.

RatPack #814

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 13:02

j1nx

Geek - Enjoying life

L201 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:20:
Naar aanleiding van wat posts in het XMS topic ben ik me ook eens aan het inlezen of XBMC een goeie vervanger voor mijn huidige mediacenter kan zijn.

Momenteel draai ik Windows 7 met Windows Mediacenter. Via de IPTV app van DVBLogic kan ik hiermee live tv kijken (iptv via glasvezel, XMS). Mijn mediacenter wordt vooral gebruikt voor het bekijken van live-tv, het opnemen ervan, en het afspelen van muziek en tonen van foto's. Ik download niet zo heel vaak films, dus het opbouwen van een bibliotheek daarvan vindt ik niet zo heel belangrijk.

Bovenstaande zijn dus vooral mijn gebruikseisen, waarbij ik moet zeggen dat het bekijken van tv wel de eerste gebruikskeuze is. Het gemak om tv te kunnen bekijken speelt dus sterk mee. In Windows MediaCenter zit tv ook gewoon in het hoofdmenu, en kan je dus snel kijken. Ik heb XBMC al even geinstalleerd, en dan zit er uiteraard nog geen tv in. Nu begreep ik al wel dat ik hiervoor MythTV oid zou moeten gebruiken, maar op wat voor niveau komt dit dan in XBMC te hangen? Via programma's? Of kan je er dan ook een eigen menu-item voor aanmaken? En hoe gemakkelijk is het dan om opnamen te programmeren?

Daarnaast zou ik ook graag tv willen kijken op mijn iPad. Wanneer de MythTV backend op mijn htpc draait, zou dit volgens mij gewoon moeten kunnen, toch?

Gezien bovenstaande eisen/wensen, is XBMC dan een logische keuze, of zou ik beter mijn huidige setup kunnen blijven gebruiken (moet ik nog wat verzinnen voor m'n iPad..) of juist een overstap naar MediaPortal kunnen overwegen?

[edit]
Gezien dat vrouw en kinderen er ook mee overweg moeten kunnen is het gebruikersgemak dus wel noodzakelijk, voor het bekijken van tv, maar ook voor het opzoeken van een filmpje voor de kids.

In de toekomst zou ik misschien ook nog wel een andere tv in de slaapkamer willen hangen, waarbij ik dan ook gebruik zou willen maken van mijn media library, welke nu trouwens ook al grotendeels op mijn NAS staat (Gentoo Linux bak met 2,5TB)
Howdy.

Een vraagje; Hoe belangrijk vind je het dat je op veel verschillende manieren opnames kan plannen. De opname functionaliteit van XBMC is nog HEEL pril.

Ikzelf heb de "TVHeadend" oplossing. Ik heb daar een 12 tal IPTV kanalen ingegooid, die ik vaak kijk en die zijn beschikbaar in XBMC. Opnemen doe ik zelden.

Als je op wilt nemen vanuit de EPG/GUI van je client dan is XBMC niet de oplossing voor jouw. TVHeadend heeft wel al een betere opname integratie in de WEBGUI interface. Die kun je eventueel eerst eens bekijken en dan beslissen of je dat genoeg vind. Zo niet ....

Dan kun je beter of bij MCE blijven of een nog uitgebreidere oplossing kiezen zoals mediaportal dan wel standalone of i.c.m 4therecord. Waarbij 4therecord bijna alles wat jij intressant vind wel geautomatiseerd opneemt. Vind jij CSI leuk, dan kan je zeggen, neem alle CSI op, maar dan alleen op deze kanalen. Doe maar niet de Miami versie want die vind ik niet leuk en sla afleveringen die je al opgenomen hebt maar over.

Als opnemen niet zo heel intressant is en XBMC en de WEBGUI samen voldoende zijn, dan zou ik gewoon "TVHeadend" nu installeren op je Gentoo bak. Dan kun je een XBMC-PVR versie installeren op je HTPC en een soort gelijke versie van een XBMC-PVR-iOS op je iPad. Zet alle media op je gentoo NAS en je kunt zowel via de htpc erbij als wel via de iPad.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• L201
  • Laatst online: 26-05 12:23
j1nx schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:06:
Een vraagje; Hoe belangrijk vind je het dat je op veel verschillende manieren opnames kan plannen. De opname functionaliteit van XBMC is nog HEEL pril.

Ikzelf heb de "TVHeadend" oplossing. Ik heb daar een 12 tal IPTV kanalen ingegooid, die ik vaak kijk en die zijn beschikbaar in XBMC. Opnemen doe ik zelden.
ik plan niet echt heel vaak opnames.. Meestal gebeurt het dan bijvoorbeeld dat ik Discovery zit te kijken een een aankondiging ergens van zie waarvan ik denk 'dat lijkt me leuk' om deze vervolgens in te programmeren.
Als je op wilt nemen vanuit de EPG/GUI van je client dan is XBMC niet de oplossing voor jouw. TVHeadend heeft wel al een betere opname integratie in de WEBGUI interface. Die kun je eventueel eerst eens bekijken en dan beslissen of je dat genoeg vind. Zo niet ....

Dan kun je beter of bij MCE blijven of een nog uitgebreidere oplossing kiezen zoals mediaportal dan wel standalone of i.c.m 4therecord. Waarbij 4therecord bijna alles wat jij intressant vind wel geautomatiseerd opneemt. Vind jij CSI leuk, dan kan je zeggen, neem alle CSI op, maar dan alleen op deze kanalen. Doe maar niet de Miami versie want die vind ik niet leuk en sla afleveringen die je al opgenomen hebt maar over.
Bovenstaande lezend denk ik dan inderdaad dat XBMC voor mij (nog) niks is.. Het is toch teveel op een bestaande medialibrary geschoeid heb ik het idee.. Live TV, via welke manier dan ook is nog wel een ondergeschoven kindje, terwijl die voor mij het meest belangrijk is op dit moment.
Als opnemen niet zo heel intressant is en XBMC en de WEBGUI samen voldoende zijn, dan zou ik gewoon "TVHeadend" nu installeren op je Gentoo bak. Dan kun je een XBMC-PVR versie installeren op je HTPC en een soort gelijke versie van een XBMC-PVR-iOS op je iPad. Zet alle media op je gentoo NAS en je kunt zowel via de htpc erbij als wel via de iPad.
Het probleem is dat mijn NAS niet op mijn IPTV netwerk zit, daardoor kan ik hierop ook niet lekker spelen met MythTV oid.
Ik denk dat ik misschien beter eerst maar eens kan zorgen voor een routertje met 3 NIC's, die mijn internet en iptv samenvoegd naar mijn interne lan. Dan zou ik daarop ook MythTV kunnen installeren (of dit op mijn NAS doen) om eens wat te spelen met XBMC op de iPad.

De wens om ook op mijn iPad tv te kunnen kijken speelt al wat langer, en voor zover ik kan zien zal ik dan toch iets als XBMC met een TV backend hiervoor nodig hebben (MythTV, TV-Headend, etc). Mijn mediacenter bevalt me op zich goed, al ben ik ook wel benieuwd of een andere geen betere gebruikerservaring geeft, in snelheid, gemak, etc... Zappen vindt ik namelijk niet heel snel gaan (3 a 4 seconden).

[Voor 0% gewijzigd door L201 op 01-08-2011 14:59. Reden: tikfout]

• jacobras

jacobras

Developer

Zo. In de Logitech Harmony software een MCE Keyboard toegevoegd, nu kan ik XBMC volledig met de afstandsbediening bedienen. Volgende stap is inschakelen met de ab, maar daar is gelukkig genoeg over te vinden :).

• schumi2004
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van bevestiging van het geen ik wil.

Ben voornemens van plan een Zotac ID41 aan te schaffen met 2GB geheugen bankje en 32GB ssd of een 8GB SDHC class 10.

Bedoeling is XBMX te draaien of met OpenElec of Win7, 1 voorwaarde is wel dat mijn PS3 remote het moet doen waar ik eigenlijk al mijn keuze gemaakt heb want dit schijnt alleen fatsoenlijk te werken met Win7, welke Win7 is overigens beste, gewoon Ultimate?
Win7 + PS3 remote schijnt redelijk te werken als in het aan en uit zetten van mijn XBMC machine wat via OpenElec alleen maar gedonder is heb ik begrepen. (permanent pairring)

Echter vraag ik me af of het opstarten van XBMC met OpenElec mss de brakke PS3 remote support doet vergeten aangezien OpenElec binnen no time opgestart en van Win7 weet ik dit niet.

Iemand die ervaring heeft met de opstart tijden (en manier van booten) van verschillende OS'en? En stel dat ik Win7 ga gebruiken start en stopt de machine (Zotac) dan net als een willekeurige mediaplayer (gewoon aan en uit) of blijft het Windows :( met all bijkomende problemen.
Note: Hij zal alleen gebruikt worden als mediaplayer niks meer en niks minder.

• HarmoniousVibe
Ik zou met Windows rekenen op een opstarttijd van een minuut met een SSD. Misschien kun je dingen doen met standby/hibernate ofzo. Wat voor remote is het overigens? Want operating systems ondersteunen niet zozeer remotes, maar IR-receivers. Het zou kunnen dat de keymappings voor zo'n PS3 remote niet bestaan onder Linux, maar die kun je altijd zelf mappen. Toegegeven, het is minder makkelijk, maar je hoeft het maar één keer te doen en zoveel knoppen heeft XBMC ook weer niet nodig.

[Voor 62% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-08-2011 18:32]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

schumi2004 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:22:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van bevestiging van het geen ik wil.

Ben voornemens van plan een Zotac ID41 aan te schaffen met 2GB geheugen bankje en 32GB ssd of een 8GB SDHC class 10.

Bedoeling is XBMX te draaien of met OpenElec of Win7, 1 voorwaarde is wel dat mijn PS3 remote het moet doen waar ik eigenlijk al mijn keuze gemaakt heb want dit schijnt alleen fatsoenlijk te werken met Win7, welke Win7 is overigens beste, gewoon Ultimate?
Ultimate is zonde van het geld, een gewone Home Premium heeft alle features die je nodig hebt voor een media-speler.
Win7 + PS3 remote schijnt redelijk te werken als in het aan en uit zetten van mijn XBMC machine wat via OpenElec alleen maar gedonder is heb ik begrepen. (permanent pairring)

Echter vraag ik me af of het opstarten van XBMC met OpenElec mss de brakke PS3 remote support doet vergeten aangezien OpenElec binnen no time opgestart en van Win7 weet ik dit niet.

Iemand die ervaring heeft met de opstart tijden (en manier van booten) van verschillende OS'en? En stel dat ik Win7 ga gebruiken start en stopt de machine (Zotac) dan net als een willekeurige mediaplayer (gewoon aan en uit) of blijft het Windows :( met all bijkomende problemen.
Note: Hij zal alleen gebruikt worden als mediaplayer niks meer en niks minder.
Hij zal altijd gewoon Windows opstarten, en dan XBMC uitvoeren, zonder enige problemen. Boottijd op mijn Pentium E6300 met 32gb OCZ Onyx SSD was ongeveer 30 seconden, vanuit suspend ongeveer 5, hibernate 10.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• HarmoniousVibe
Ligt er ook aan hoe snel de POST is. Verder is een Atom natuurlijk niet de snelste..

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 19:25
Heren,

Heeft iemand hier ook met het probleem gekampt XBMC icm Logitech harmony one. Als ik pijltje benden/boven indruk gaat hij vervolgens heel snel en slaat hij een paar titels over.

Ik heb de afstandbediening ingesteld als MCE keyboard.

• schumi2004
Het moet ook wel user friendly zijn zeg maar. De overige mensen in het huishouden moeten het zonder problemen kunnen bedienen dat is zeg maar meer het probleem.
Zer0 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Ultimate is zonde van het geld, een gewone Home Premium heeft alle features die je nodig hebt voor een media-speler.
Die heb ik toevallig nog liggen dus die kleed ik gewoon helemaal uit dan.

[Voor 49% gewijzigd door schumi2004 op 01-08-2011 18:43]

• HarmoniousVibe
Nu ja XBMC = XBMC.

• schumi2004
Ja maar als er allemaal capriolen uitgehaald moet worden om systeem fatsoenlijk te laten afsluiten?

Heb eigenlijk geen ervaring met een dergelijk systeem, ken XBMC wel maar dit zal mijn eerste systeem zo worden.

• HarmoniousVibe
Nee als XBMC draait en de remote werkt kun je daar gewoon een knopje voor instellen, net als in Windows. Dat moet JIJ dan doen en de rest kan er gewoon gebruik van maken. Dat bedoelde ik. Maar goed, je kunt het natuurlijk gewoon allebei proberen..

[Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-08-2011 18:47]

• schumi2004
HarmoniousVibe schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:46:
Nee als XBMC draait en de remote werkt kun je daar gewoon een knopje voor instellen, net als in Windows. Dat moet JIJ dan doen en de rest kan er gewoon gebruik van maken. Dat bedoelde ik. Maar goed, je kunt het natuurlijk gewoon allebei proberen..
Met dat gegeven zal het een systeem worden met ssd denk voornamelijk voor de ps3 remote.
Dat wordt even verder googlen voor reviews mbt tot windows 7 op mijn gewenste systeem dan maar.

Thanks voor de reply's

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Windows 7 is zo een beetje het makkelijkste OS voor XBMC
Het enige wat je eventueel nodig hebt aan extra info is:
http://www.xcomputers.info/windows7/automatische-inloggen/
http://www.websonic.nl/pc...ogrammasautoopstarten.php

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Zer0 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:05:
Windows 7 is zo een beetje het makkelijkste OS voor XBMC
Het enige wat je eventueel nodig hebt aan extra info is:
http://www.xcomputers.info/windows7/automatische-inloggen/
http://www.websonic.nl/pc...ogrammasautoopstarten.php
Yeah right... Probeer het eens met Openelec. Een mini-linux footprint met XBMC als enige applicatie. Met specifieke builds voor ION, Intel, Apple danwel generic Nvidia/ATI/Intel machines. Zo'n 512MB is genoeg voor de XBMC-partitie (en eventuele updates), en een tweede partitie voor alle data / thumbnails / lokale films. Opstarten in hooguit 15-20 seconden met een simpele notebookschijf, met een (kleine) SSD zal dat tegen de 4-6 seconden zijn. Helemaal gratis, en dus ook geen Win7-licentie nodig. Dat vind ik nou makkelijk.

• HarmoniousVibe
Als alles werkt wel ja. Als je nog dingen moet gaan configureren en je bent een Linux-n00b, dan is Win wellicht handiger. Kortom, het ligt er maar net aan. Ik denk dat voor de TS Windows makkelijker zal zijn, tenzij in OpenElec alles meteen werkt (wat te betwijfelen is).

• schumi2004
Klojum schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:21:
[...]

Yeah right... Probeer het eens met Openelec. Een mini-linux footprint met XBMC als enige applicatie. Met specifieke builds voor ION, Intel, Apple danwel generic Nvidia/ATI/Intel machines. Zo'n 512MB is genoeg voor de XBMC-partitie (en eventuele updates), en een tweede partitie voor alle data / thumbnails / lokale films. Opstarten in hooguit 15-20 seconden met een simpele notebookschijf, met een (kleine) SSD zal dat tegen de 4-6 seconden zijn. Helemaal gratis, en dus ook geen Win7-licentie nodig. Dat vind ik nou makkelijk.
En hoe zit het met bv een Aeon skin ?

• HarmoniousVibe
Als OpenElec die op een bepaalde machine niet trekt zal Windows dat zeker niet kunnen op diezelfde machine. Dat is een feit. Over welke nu het makkelijkste is kun je uitgebreide discussies over voeren, maar niet over welke de kleinste footprint heeft.

• hardware-lover
  • Niet online
@schumi2004, je hebt een DM, kijk of je van mijn uitnodiging gebruik zou kunnen maken. Beelden zeggen tenslotte meer dan woorden.

Testing, one, two ...

• Klojum
schumi2004 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:50:
[...]
En hoe zit het met bv een Aeon skin ?
Ik heb (nog) niet alle skins uitgetest. Ik werk nu met een Foxconn Atom ION (1) nt330i met een notebook harddrive, en default skin alsook Simplicity draaien in mijn ogen gewoon soepeltjes.

• schumi2004
Klojum schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:21:
[...]

Ik heb (nog) niet alle skins uitgetest. Ik werk nu met een Foxconn Atom ION (1) nt330i met een notebook harddrive, en default skin alsook Simplicity draaien in mijn ogen gewoon soepeltjes.
Ben eens aan het zoeken geweest naar een combi van mijn systeem os en aeon en kwam deze clip tegen:

YouTube: ‪XBMC Linux (OpenELEC) - Aeon MQ2 2.7.1‬‏ - YouTube

Het genoemde systeem (Lenovo Q110) welke niet eens meer leverbaar is volgens Lenovo, lijkt hem goed aan te kunnen.

Ik denk dat een Zotac icm OpenElec het ook wel moet trekken lijkt me.

Bij mijn weten hoeft een xbmc systeem niet veel te kosten.

Zijn er overigens gebruikers hier die een ps3 remote gebruiken en op welk OS ?

Waarom ik hier (vaak) op terug kom is omdat ik weet dat het werkt met xbmc (mss os afhankelijk) maar mooiste nog dat het via BT werkt en ik voornemens van plan ben systeem achter/in mijn TV(meubel) te plaatsen, dan is een IR remote niet zo handig.

• _VoiD_
  • Laatst online: 20-05 21:14
L201 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:47:
De wens om ook op mijn iPad tv te kunnen kijken speelt al wat langer, en voor zover ik kan zien zal ik dan toch iets als XBMC met een TV backend hiervoor nodig hebben (MythTV, TV-Headend, etc). Mijn mediacenter bevalt me op zich goed, al ben ik ook wel benieuwd of een andere geen betere gebruikerservaring geeft, in snelheid, gemak, etc... Zappen vindt ik namelijk niet heel snel gaan (3 a 4 seconden).
Uhm, DVB Logic heeft gewoon een webserver die je kan aanroepen via je iPad hoor. Kun je gewoon TV kijken op je iPad.

Ik heb zelf ook gestoeid met alternatieven voor media center icm dvblogic (zoals Mythbuntu, MediaPortal en XBMC met addons), maar het gemak van media center is niet te evenaren. MediaPortal was traag als dikke stront en buggy, en voor XBMC is het inderdaad nog extreem pril. En Linux is niet echt geschikt voor de leek imho (ik heb het niet alleen voor mezelf).

• hardware-lover
  • Niet online
Aeon MQ2 is een geweldig complete skin voor XBMC maar ook een van de zwaarste volgens mij met zijn +180MB (als zip). Op verzoek van een mede-tweaker getest op een Fusion E350 systeempje. Draait prima en is een lust voor het oog.

Edit: er zijn diverse MCE IR ontvangers waar een behoorlijk lang snoer aan zit. Je bent vrij om de ontvanger daar te plaatsen waar het je uitkomt. Hoeft ook niet direct in het oog geplaatst te zijn, de ontvangst via muur of plafond gaat over het algemeen meer dan prima. Ik heb mijn systeempje ook achter(op) mijn TV hangen.

[Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 01-08-2011 21:00]

Testing, one, two ...

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:56:
Aeon MQ2 is een geweldig complete skin voor XBMC maar ook een van de zwaarste volgens mij met zijn +180MB (als zip). Op verzoek van een mede-tweaker getest op een Fusion E350 systeempje. Draait prima en is een lust voor het oog.

Edit: er zijn diverse MCE IR ontvangers waar een behoorlijk lang snoer aan zit. Je bent vrij om de ontvanger daar te plaatsen waar het je uitkomt. Hoeft ook niet direct in het oog geplaatst te zijn, de ontvangst via muur of plafond gaat over het algemeen meer dan prima. Ik heb mijn systeempje ook achter(op) mijn TV hangen.
Een Fusion E350 is neem ik aan een moederbordje en dus zelfbouw ?

• jacobras

jacobras

Developer

schumi2004 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:03:
[...]

E350 is inderdaad een moederbord met AMD's E350 (Brazos) APU, dus zelfbouw. Hier een gelukkige eigenaar van 'n op E350-gebaseerde zelfbouw.
hardware-lover schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:56:
er zijn diverse MCE IR ontvangers waar een behoorlijk lang snoer aan zit. Je bent vrij om de ontvanger daar te plaatsen waar het je uitkomt. Hoeft ook niet direct in het oog geplaatst te zijn, de ontvangst via muur of plafond gaat over het algemeen meer dan prima. Ik heb mijn systeempje ook achter(op) mijn TV hangen.
I second that. Mijn HP infraroodontvanger heb ik achterop de tv geplakt, ontvangt alles zo prima.

[Voor 55% gewijzigd door jacobras op 01-08-2011 21:07]

• schumi2004
jacobras schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:06:
[...]

E350 is inderdaad een moederbord met AMD's E350 (Brazos) APU, dus zelfbouw. Hier een gelukkige eigenaar van 'n op E350-gebaseerde zelfbouw.
Tja, nu twijfel ik nog des te meer. In mijn ogen is zelfbouw = duurder (hogere prijs klasse).

Kijk ik naar een simpele noob topic van XBMC forum dan denk ik dat categorie #5 mij het beste schikt
http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=843683#post843683

En zou een AD02 voldoende zijn hoewel bitstream hd audio niet van toepassing is maar toekomst gezien mss wel.

Hoewel we nu afdwalen waar dit topic omgaat maak ik toch even mijn verhaal af.

Wat ik nu jammer vind aan deze list is dat er nu niet bij vermeld wordt wat nu maximale is.
Als Aeon de zwaarste skin is welke systeem, icm dit topic http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=94199 , is dan het meest geschikt.

Punt is als ik dan toch een XBMC based systeem ga maken moet hij iig het zwaarste item aan kunnen. (of dat nu de skin is weet ik niet maar volgens mij zijn ze allemaal instaat 1080p te draaien)

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Klojum schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:21:
[...]

OpenElec is leuk, tot je net iets andere hardware blijkt te hebben dan die ondersxteunt wordt. Aangezien OpenElec een van de grond opgebouwd distro is kun je niet terugvallen op standaard debian/ubuntu/fedora packages en moet je alles zelf bouwen, wat een drama is. Ook de manier waarop bijvoorbeeld nfs-shares gebruikt worden wijkt af standaarden. Het idee achter OpenElec heel erg applaince gericht, wat leuk is als alles goed functioneerd, maar een klein drama als je afwijkt, het is zo niet standaard linux
Een XBMCLive of XBMCFreak zijn dan veel handiger, beide gebaseerd op Ubuntu, wat betekend dat je terug kunt vallen op Ubunut packages en de duizenden topics over Ubuntu.
Ik heb XBMC op Windows, OpenElec, XBMCLive en XBMCFreak alle gedurende langer tijd getest, en draa nu een eigen installatie van XBMC op een Ubuntu JEOS. Windows was daarbij het snelste out-of-the box te draaien, OpenElec had problemen met nfs en veiligheid in het algemeen (het root wachtwoord is niet te veranderen zonder zelf te gaan compileren... wtf), XBMCLive had een te oude kernel voor mijn videokaart en was een drama om te upgraden, XBMCFreak heeft problemen met afsluiten/hibernate/suspend.

• Gonadan

Gonadan

HarmoniousVibe schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:37:
Ligt er ook aan hoe snel de POST is. Verder is een Atom natuurlijk niet de snelste..
Precies, bij mij is de POST verreweg het grootste deel van de opstarttijd. Daarna is het in een paar seconden gedaan.
limp_1983 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:42:
Heren,

Heeft iemand hier ook met het probleem gekampt XBMC icm Logitech harmony one. Als ik pijltje benden/boven indruk gaat hij vervolgens heel snel en slaat hij een paar titels over.

Ik heb de afstandbediening ingesteld als MCE keyboard.
Nooit gehad, maar volgens mij moet je dan naar de timings kijken. De tijd tussen de signalen vergroten of verkleinen. Dit kan in de harmony-software.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:03:
[...]

Nee, dat is geen zelfbouw, barebone.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:14:
[...]
Tja, nu twijfel ik nog des te meer. In mijn ogen is zelfbouw = duurder (hogere prijs klasse).

Kijk ik naar een simpele noob topic van XBMC forum dan denk ik dat categorie #5 mij het beste schikt
http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=843683#post843683

En zou een AD02 voldoende zijn hoewel bitstream hd audio niet van toepassing is maar toekomst gezien mss wel.

Hoewel we nu afdwalen waar dit topic omgaat maak ik toch even mijn verhaal af.

Wat ik nu jammer vind aan deze list is dat er nu niet bij vermeld wordt wat nu maximale is.
Als Aeon de zwaarste skin is welke systeem, icm dit topic http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=94199 , is dan het meest geschikt.

Punt is als ik dan toch een XBMC based systeem ga maken moet hij iig het zwaarste item aan kunnen. (of dat nu de skin is weet ik niet maar volgens mij zijn ze allemaal instaat 1080p te draaien)
Je hebt hierboven dus al een E-350 barebone systeem aangegeven. Is ook kant en klaar te krijgen met geheugen en schijf maar die uitvoering is gewoonweg niet interessant. HD Audio wordt ondersteund echter staat dit voor XBMC enkel nog in de test-fase (het werkt dan wel / dan niet / wel / niet /, enz.......).
Dus, theoretisch mogelijk, praktisch met XBMC eigenlijk nog niet.

Boottijden van zo'n E-350 met SSD eerste generatie(120MB/80MB);

Tja, ik schud hem meestal wakker, heeft dan in 5 seconden de ogen open en klaar om aan de slag te gaan.
Koude boot naar Windows desktop ± 45 seconden, herstart vanuit Windows ± 1 minuut.
Maar wat doen die boottijden er eigenlijk toe als men vervolgens een film gaat zitten kijken die 2 uur duurt?

[Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 01-08-2011 22:08]

Testing, one, two ...

• jacobras

jacobras

Developer

hardware-lover schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:55:
Nee, dat is geen zelfbouw, barebone.
Dat kan een zelfbouw zijn, maar er zijn ook E-350 barebones verkrijgbaar.
Fixed ;). Een E350-systeem is niet per definitie een barbone of zelfbouw.

[Voor 15% gewijzigd door jacobras op 01-08-2011 22:14]

• Klojum
Zer0 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:26:
[...]

OpenElec is leuk, tot je net iets andere hardware blijkt te hebben dan die ondersxteunt wordt.
..
OpenElec had problemen met nfs en veiligheid in het algemeen (het root wachtwoord is niet te veranderen zonder zelf te gaan compileren... wtf), XBMCLive had een te oude kernel voor mijn videokaart en was een drama om te upgraden, XBMCFreak heeft problemen met afsluiten/hibernate/suspend.
Natuurlijk, als je hardware op cruciale punten niet goed ondersteund wordt, dan kun je naar alternatieven gaan zoeken. Ondertussen wordt voor NFS een oplossing gezocht binnen Openelec, en moet het suspend-probleem ook opgepakt worden. Ik zie best nog mogelijkheden voor Openelec! ;)
Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee