• Mastoklep
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 12:14
SmoothTweaker schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:05:
Ik draai al een tijdje xbmc alleen sinds een clean install win7 64bit werkt youtube plugin niet meer.
Bij het openen van de search of iets anders krijg ik uncaught error.
Heb via xbmc forum al diverse settings geprobeerd maar krijg het gewoon niet werkend, ook als ik een film heb op info druk en watch trailer doe wilt deze niet spelen.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

System specs:
Asrock E350M
2gb ram
500gb hdd
radeon 6300 onboard
aangesloten via HDMI

OPGELOST:
Proxy instellingen stonden standaard aan zonder de juiste gegevens
Welke instellingen heb je veranderd? Ik heb hetzelfde probleem. Bij de proxy instellingen onder internet access staat access aangevinkt en enkel port op 8080.

[Voor 68% gewijzigd door Mastoklep op 20-07-2011 13:54]

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:33:
[...]
Is het jou niet gelukt? Of heb je het niet geprobeerd? Het zou moeten kunnen toch? Mits je de juiste versies weet te combineren.

Qua database dan, de netwerklocatie is nogal makkelijk gelijk te houden.
Niet 100% gelukt, wel geprobeerd met versie XBMC 10.0 geloof ik. De database-ondersteuning leek me nog niet optimaal, of het was gewoon een bug dat je films niet kon verwijderen. Het leek alsof XBMC toen steeds vastliep. Anyhow, omdat ik ook (nog steeds) vanuit XP de symbolic link niet werkend kreeg is de laatste poging gewoon gestrand en nooit echt weer opgepikt.

Ondertussen zit ik meer met de nightly builds via Ubuntu te kijken, en ook via OpenElec, misschien dat ik nu wel weer een nieuwe poging kan wagen.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bij mij blijft de youtube addon hangen. Als ik het wil opstarten, moet ik eerst settings instellen. Als ik dan oke doe, blijft hij hangen op een bepaalde status

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-04 21:23
Aangezien ik binnenkort een Zbox koop, en ik XBMC Live hiervoor wil gaan gebruiken, heb ik de bootable rom op een USB stick geplaatst, en boot ik mijn pc er mee.

Eenmaal in XBMC Live, add ik een locatie voor film, en dito voor muziek. Dit betreffen locaties op het netwerk; mijn NAS.

Muziek afspelen gaat prima. Browsen door de video bestanden ook, maar zodra ik er een selecteer, springt het beeld even op zwart, alsof hij wil gaan beginnen...wacht hij 2 seconden en retourneert hij weer naar het hoofdmenu.

Wat kan dit zijn?

• Ferra
  • Niet online
Mastoklep schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:52:
[...]

Welke instellingen heb je veranderd? Ik heb hetzelfde probleem. Bij de proxy instellingen onder internet access staat access aangevinkt en enkel port op 8080.
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de oplossing!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:25

OMX2000

By any means necessary...

Even een vraag die eigenlijk steeds opnieuw gevraagd kan worden, aangezien de hardware markt steeds in beweging is.

Maar wat is nu de goedkoopste hardware om met XBMC Live van een NAS te streamen. Ik zie zelf door de Zotac bomen het XBMC bos niet meer. Er zijn veel reviews en ervaringen van mensen, maar da's heel vaak van verschillende versies van bijv. Zotacs en XBMC (Linux/Windows).

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:40
OMX2000 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:59:
Even een vraag die eigenlijk steeds opnieuw gevraagd kan worden, aangezien de hardware markt steeds in beweging is.

Maar wat is nu de goedkoopste hardware om met XBMC Live van een NAS te streamen. Ik zie zelf door de Zotac bomen het XBMC bos niet meer. Er zijn veel reviews en ervaringen van mensen, maar da's heel vaak van verschillende versies van bijv. Zotacs en XBMC (Linux/Windows).
Zolang je maar Nvidia doet maakt het niks uit. Het enige waar je nog op zou kunnen letten is dat de IR-receiver gewoon werkt in Linux/Live.
Ferdyvw schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:56:
Aangezien ik binnenkort een Zbox koop, en ik XBMC Live hiervoor wil gaan gebruiken, heb ik de bootable rom op een USB stick geplaatst, en boot ik mijn pc er mee.

Eenmaal in XBMC Live, add ik een locatie voor film, en dito voor muziek. Dit betreffen locaties op het netwerk; mijn NAS.

Muziek afspelen gaat prima. Browsen door de video bestanden ook, maar zodra ik er een selecteer, springt het beeld even op zwart, alsof hij wil gaan beginnen...wacht hij 2 seconden en retourneert hij weer naar het hoofdmenu.

Wat kan dit zijn?
Volgens mij crasht hij. Gebruik je toevallig 24p icm nvidia? Bij ouder drivers crashte XBMC nog wel eens tijdens het wisselen van refresh rate. Eigenlijk is XBMC live een beetje oud aan het worden.

[Voor 99% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-07-2011 11:20]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 15:38
Hebben er meer mensen last van het feit dat XOT-UZG geen streams toont als je voor RTL of iRTL kiest? Er wordt altijd No Files aangegeven. Dit heb ik echt al hele lang, eens in de zoveel tijd probeer ik het weer met een nieuwe versie van XOT maar nog steeds heb ik dit probleem. Ik heb al een clean install gedaan van XBMC ik heb de userdata en librairies gewist. Ook heb ik de TDATA en UDATA folders gewist. Nog steeds krijg ik met geen mogelijkheid de RTL en iRTL kanalen aan de praat.

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
lexi schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:18:
Hebben er meer mensen last van het feit dat XOT-UZG geen streams toont als je voor RTL of iRTL kiest? Er wordt altijd No Files aangegeven. Dit heb ik echt al hele lang, eens in de zoveel tijd probeer ik het weer met een nieuwe versie van XOT maar nog steeds heb ik dit probleem. Ik heb al een clean install gedaan van XBMC ik heb de userdata en librairies gewist. Ook heb ik de TDATA en UDATA folders gewist. Nog steeds krijg ik met geen mogelijkheid de RTL en iRTL kanalen aan de praat.
Als je mij eens een uzg.log opstuurt nadat je hebt geprobeerd de RTL kanalen te openen, dan zal ik er eens naar kijken. Graag een complete log, dus niet een klein stukje posten hier, maar even een mailtje met attachement.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 15:15

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De goedkoopste oplossing is een ZBOX ID11 afaik, dit is echter wel een langzame singlecore ATOM @ een ION1 chipset (toch?). Er zijn heel veel mensen die deze combo van OpenElec (vergelijkbaar met XBMC Live, maar veel compacter en gestroomlijnder imho) en ID11 draaien en voor zover ik heb gelezen werkt dat prima, ik neem aan dat XBMC Live ook goed draait.
Zware skins (zoals bijv de diverse aeon skins) zullen minder soepel draaien op deze hardware.

Ik heb zelf 2 dagen terug mijn ZBOX ND22 ontvangen (ION2 met CULV CPU + 4GB Ram en Kingston 16GB SSD) en OpenElec draait er prima op. Boot binnen 10 sec (powerbutton > xbmc compleet opgestart) en draait supersmooth. OpenElec kan ook werken vanaf een USB stick als je dat zou willen (tis er zelfs voor ontworpen)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:19
StarLite schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:10:
[...]

De goedkoopste oplossing is een ZBOX ID11 afaik, dit is echter wel een langzame singlecore ATOM @ een ION1 chipset (toch?). Er zijn heel veel mensen die deze combo van OpenElec (vergelijkbaar met XBMC Live, maar veel compacter en gestroomlijnder imho) en ID11 draaien en voor zover ik heb gelezen werkt dat prima, ik neem aan dat XBMC Live ook goed draait.
Zware skins (zoals bijv de diverse aeon skins) zullen minder soepel draaien op deze hardware.

Ik heb zelf 2 dagen terug mijn ZBOX ND22 ontvangen (ION2 met CULV CPU + 4GB Ram en Kingston 16GB SSD) en OpenElec draait er prima op. Boot binnen 10 sec (powerbutton > xbmc compleet opgestart) en draait supersmooth. OpenElec kan ook werken vanaf een USB stick als je dat zou willen (tis er zelfs voor ontworpen)
Volgens mij is het net andersom: de N serie is de ION1, de I serie is ION2 en de A serie is AMD. De ID11 is de goedkoopste ION2 van Zotac met Dual core Atom D510 processor geklokt op 1.6 GHZ. Zie pricewatch voor huidige laagste prijs. Daarnaast heb je alleen nog geheugen nodig en kan je Openelec draaien van een usb stick of SD kaart.

Maar dit past misschien beter in het ZBOX topic.

[Voor 7% gewijzigd door wmn79 op 21-07-2011 13:44]

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 22:48
wmn79 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:41:
[...]

Volgens mij is het net andersom: de N serie is de ION1, de I serie is ION2 en de A serie is AMD. De ID11 is de goedkoopste ION2 van Zotac met Dual core Atom D510 processor geklokt op 1.6 GHZ. Zie pricewatch voor huidige laagste prijs. Daarnaast heb je alleen nog geheugen nodig en kan je Openelec draaien van een usb stick of SD kaart.

Maar dit past misschien beter in het ZBOX topic.
Let wel op dat deze slecht tot niet leverbaar is. Ik zit er namelijk ook naar te kijken afgelopen week en ik wou hem gisteren bestellen maar alle shops hebben zeer lange levertijd en als ze leverbaar zijn, zijn ze weer heel duur.

Trakt | Last.fm | discogs

• Ferra
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar dat XMBC film informatie automatisch ophaalt... ik heb 2 add-ons (imdb en moviedb) en ik ga er vanuit dat hij automatisch de informatie, fan-art en hoes ophaalt. Maar er gebeurt niks. Weet iemand hoe je dit moet doen?

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 11:34
draai je wel in library mode?

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 11:34

Volgens mij is de goedkoopste oplossing om via XBMC te streamen Niet via XBMC live maar met de iOS versie van XBMC op de ATV2 voor 105 euro. (als 720p weergave afdoende is)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:59
Ferra schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:05:
Ik krijg het niet voor elkaar dat XMBC film informatie automatisch ophaalt... ik heb 2 add-ons (imdb en moviedb) en ik ga er vanuit dat hij automatisch de informatie, fan-art en hoes ophaalt. Maar er gebeurt niks. Weet iemand hoe je dit moet doen?
Hoe heb je de sources toegevoegd? Heb je wel scrapers aan je sources gekoppeld?
zie je bij scannen rechtsboven in wel dat er de xbmc informatie binnenhaalt?

• Ferra
  • Niet online
job schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:23:
[...]

Hoe heb je de sources toegevoegd? Heb je wel scrapers aan je sources gekoppeld?
zie je bij scannen rechtsboven in wel dat er de xbmc informatie binnenhaalt?
Wat ik doe, ik laat couchpotato de film renamen naar de film titel. Hier kom ik denk al in de knel met het laten zoeken naar ondertiteling door XMBC. Verder krijg ik nu wel de hoesjes e.d, maar het werkt nog niet helemaal zoals het zou moeten denk ik zo.

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 22:48
Zojuist besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR800D2S6/2G€ 18,94€ 18,94
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 81,30€ 81,30
1Zotac ZBOX ID41€ 175,13€ 175,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,37

Toch maar voor de duurdere zotac gekozen omdat de eerder genoemde niet (goed) leverbaar is en deze meer voorbereid is op de toekomst.

Let op de Zotac ondersteund alleen DDR3 geheugen.. dus mijn bestelde geheugen past niet :) .

Trakt | Last.fm | discogs

• job
Ferra schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:34:
[...]

Wat ik doe, ik laat couchpotato de film renamen naar de film titel. Hier kom ik denk al in de knel met het laten zoeken naar ondertiteling door XMBC. Verder krijg ik nu wel de hoesjes e.d, maar het werkt nog niet helemaal zoals het zou moeten denk ik zo.
Ik heb het over sources en scrapen, ondertitels heb ik het niet over.
Leg nou eens uit wat je in xbmc doet.. wat daarvoor komt is niet heel interessant.

Je hebt je film bestanden, hoe heb je die in mappen ingedeeld? Dat moet namelijk op de juiste manier gebeuren. (als je dit door couchpotato laat doen ziet het er meestal prima uit)
Dan voeg je de film hoofdmap in xbmc toe als source en koppelt er een scraper aan, heb je dat gedaan?
Dan ga je scrapen, zie je dat gebeuren (rechtsboven in in xbmc)?
Dan doe je hetzelfde voor je series.
Oftewel, waar gaat het mis?

Hier een start guide: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Quick_Start_Guide

Als scrapen misgaat komt het of door een verkeerde directory structuur, of door verkeerde bestandsnamen.
Zolang je geen al te gekke bestandsnamen hebt komt het meestal wel goed. Je kan in nood altijd .nfo bestanden aanmaken.
Maar omdat wij niet weten hoe het en ander er bij jou uit ziet is hulp nogal lastig.

[Voor 26% gewijzigd door job op 21-07-2011 22:27]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:21
GroteBozewolf schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:00:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.7 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes op v.3.2.6. Tevens is het Apple Movie Trailer kanaal iets veranderd zodat trailers niet meer gedownload hoeven te worden maar kunnen worden gestreamed (downloaden kan nog wel). Hier staan alle changes:
Bij mij werkt eigenlijk niks behalve NL1,2,3. Ik kan beter gewoon een browser openen want het duurt heel lang voordat ik door alle menu's gezapt ben in XOT en dan retrieving list duurt meestal ook nog eens 5-30 sec of meer. Om er dan achter te komen dat niks werkt (heb Net5, SBS6, MTV en rtl getest buiten de publieke zenders).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• OMX2000

OMX2000

xburchartz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:21:
[...]

Volgens mij is de goedkoopste oplossing om via XBMC te streamen Niet via XBMC live maar met de iOS versie van XBMC op de ATV2 voor 105 euro. (als 720p weergave afdoende is)
Klopt, maar ik heb 2 eisen. Ik wil DTS HD en 1080P. De AppleTV 2 heb ik al, en qua stabiliteit laat het nu nogal wat te wensen over als je een beetje spannende skin gebruikt.

Maar ik weet dus ook niet of die Zotacjes DTS-HD MA of Dolby TrueHD ondersteunen.

• HarmoniousVibe
DTS-HD decoding/bitstreaming wordt pas geïmplementeerd door de nieuwe AudioEngine-engine. Deze zit nog niet in de mainline. In Windows kan het wel, maar dan moet je geloof ik een externe player gebruiken (e.g. TMT5 ofzo).

[Voor 1% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-07-2011 00:45. Reden: typo]

• OMX2000

OMX2000

HarmoniousVibe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:42:
DTS-HD decoding/bitstreaming wordt pas geïmplementeerd door de nieuwe AudioEngine-engine. Deze niet nog niet in de mainline. In Windows kan het wel, maar dan moet je geloof ik een externe player gebruiken (e.g. TMT5 ofzo).
Aah, dat wist ik niet eens. Maar is er dan hardware matig nog een beperking bij bepaalde moederborden?

• Ferra
  • Niet online
Heeft iemand nog tips voor een Afstandbediening met USB ir receiver die werkt met XMBC?

• Ferra
  • Niet online
job schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:20:
[...]

Ik heb het over sources en scrapen, ondertitels heb ik het niet over.
Leg nou eens uit wat je in xbmc doet.. wat daarvoor komt is niet heel interessant.

Je hebt je film bestanden, hoe heb je die in mappen ingedeeld? Dat moet namelijk op de juiste manier gebeuren. (als je dit door couchpotato laat doen ziet het er meestal prima uit)
Dan voeg je de film hoofdmap in xbmc toe als source en koppelt er een scraper aan, heb je dat gedaan?
Dan ga je scrapen, zie je dat gebeuren (rechtsboven in in xbmc)?
Dan doe je hetzelfde voor je series.
Oftewel, waar gaat het mis?

Hier een start guide: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Quick_Start_Guide

Als scrapen misgaat komt het of door een verkeerde directory structuur, of door verkeerde bestandsnamen.
Zolang je geen al te gekke bestandsnamen hebt komt het meestal wel goed. Je kan in nood altijd .nfo bestanden aanmaken.
Maar omdat wij niet weten hoe het en ander er bij jou uit ziet is hulp nogal lastig.
Het scrapen van de film info gaat prima. Maar hoe laat ik hem zoeken op NL ondertiteling? Ik heb www.ondertitel.com ingesteld en ik kan tijdens het afspelen van een film op de subtitle knop drukken. Vervolgens druk ik dan op zoeken maar hij vindt blijkbaar geen ondertitel op ondertitel.com. Dat terwijl als ik gewoon op de site kijk, die er wel zijn. Wat gaat hier fout?

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:06
Ferra schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:50:
[...]

Het scrapen van de film info gaat prima. Maar hoe laat ik hem zoeken op NL ondertiteling? Ik heb www.ondertitel.com ingesteld en ik kan tijdens het afspelen van een film op de subtitle knop drukken. Vervolgens druk ik dan op zoeken maar hij vindt blijkbaar geen ondertitel op ondertitel.com. Dat terwijl als ik gewoon op de site kijk, die er wel zijn. Wat gaat hier fout?
Verhoog de time-out in de addon eens en kan je wel wat vinden met bijv. de site "opensubtitels" in de addon?
Zet anders debug logging in de addon eens aan en plaats de xbmc log op pastebin.com.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 15:38
GroteBozewolf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:09:
[...]

Als je mij eens een uzg.log opstuurt nadat je hebt geprobeerd de RTL kanalen te openen, dan zal ik er eens naar kijken. Graag een complete log, dus niet een klein stukje posten hier, maar even een mailtje met attachement.
Top! Vanavond ga ik weer een poging wagen!

Het werkt nu wel met de nieuwste versie van XOT en de laatste Nightly Build T3CH versie!

[Voor 10% gewijzigd door lexi op 22-07-2011 21:08]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:31

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
ybastiaans schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:22:
Ik heb meerdere XBMC's op dezelfde mysql server draaien, en had in het begin ook problemen met de versies. Ik ben dus overgegaan op de stable builds, heb ze tegelijk van de xbmc site afgehaald en geinstalleerd.
Ik zag dat ik 10.0 met 10.1 aan het combineren was, dat lijkt mij niet genoeg voor problemen. Nu heb ik de 10.0 (welke de database ingevuld had) geupgrade en die werkt nog steeds prima, de ander die al 10.1 was doet nog steeds niets. Misschien moet je nog wat extra doen behalve advancedsettings.xml distribueren?
Je kunt in je log-file zien wat er aan de hand is, hij zal aangeven dat hij de mysql database opzoekt en als hij die gevonden heeft, zal hij ook aangeven of het inloggen gelukt is. Zo niet, geeft hij ook een omschrijving van wat er mis is!
De logfile zegt niets, alleen een waarschuwing dat de custom videodatabase experimenteel is, verder geen problemen. Hij lijkt hem dus wel te openen, geeft mij nog meer reden om te denken dat ik iets vergeten ben te doen.
Klojum schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:16:
Niet 100% gelukt, wel geprobeerd met versie XBMC 10.0 geloof ik. De database-ondersteuning leek me nog niet optimaal, of het was gewoon een bug dat je films niet kon verwijderen. Het leek alsof XBMC toen steeds vastliep. Anyhow, omdat ik ook (nog steeds) vanuit XP de symbolic link niet werkend kreeg is de laatste poging gewoon gestrand en nooit echt weer opgepikt.

Ondertussen zit ik meer met de nightly builds via Ubuntu te kijken, en ook via OpenElec, misschien dat ik nu wel weer een nieuwe poging kan wagen.
Nu heb ik op de windows PC's de nieuwste versie neergezet, als de databases daarmee lukken dan ga ik ook het mediacenter onder handen nemen. Die heeft nu nog veel te veel problemen. Als ik tussen twee windows PC's echter die database nog niet eens weet te delen dan is die stap me nog even te ver. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Possible
  • Laatst online: 17:06
Weet iemand of het mogelijk is om muziek naar je telefoon te streamen? a la Spotify style alleen dan van je eigen muziek collectie die ook in Xbmc staat.

Ik heb al een aantal upnp players gedownload via mijn HTC Inredible S, echter zorgen die ervoor dat de muziek op de Televisie zelf worden gestart en niet worden gestreamed naar de telefoon.

Is dit überhaupt mogelijk?

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:24

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Is niet mogelijk in xbmc maar ik maak hier zelf gebruik van subsonic. streamt al je muziek over het netwerk/internet. Net als xbmc multi platform. Zou je dus naast xbmc kunnen installeren of op je media server mocht je die hebben. Subsonic heeft voor de diverse telefoon ossen weer een app beschikbaar.

[Voor 40% gewijzigd door Sr_Ogel op 22-07-2011 23:15]

• Ferra
  • Niet online
Heeft iemand nog tips voor een Afstandbediening met USB ir receiver die werkt met XMBC?

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

Ik heb er nog 1 liggen, een Antec Veriz E-Z (info)

Voor een tientje is ie van jou (incl verz.)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
Phusebox schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:03:
[...]Bij mij werkt eigenlijk niks behalve NL1,2,3. Ik kan beter gewoon een browser openen want het duurt heel lang voordat ik door alle menu's gezapt ben in XOT en dan retrieving list duurt meestal ook nog eens 5-30 sec of meer. Om er dan achter te komen dat niks werkt (heb Net5, SBS6, MTV en rtl getest buiten de publieke zenders).
Dan is er iets mis met jouw XBMC. Als je wilt kan je mij een uzg.log mailen of op pastebin.ca zetten, dan kan ik eens kijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Phusebox schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:07:
[...]

Sorry vandaag te druk gehad, ga hem zsm hier posten. Ik heb wat instellingen in de Intel graphics settings gewijzigd alsmede refreshrate van tv (op 59Hz ipv 50/50Hz).
Zou je misschien de settings kunnen vermelden ?
bvd

• Phusebox
bird42 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Zou je misschien de settings kunnen vermelden ?
bvd
Ben gisteren nog even bezig geweest maar het lijkt erop dat voor mij het volgende de truc doet:

XBMC:
Render method: software
Display as full screen window

Windows:
Display refresh rate: 59Hz

Dat zijn voor mij de cruciale settings.

• HarmoniousVibe
Oh ja doh, dat is geen oplossing, dat is een workaround. Volgens mij disable je gewoon hardware acceleration.

• Phusebox
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:06:
Oh ja doh, dat is geen oplossing, dat is een workaround. Volgens mij disable je gewoon hardware acceleration.
Ehm hardware acceleration staat bij mij sowieso al uit omdat ik alleen een Intel i3 2100 gebruik, en die werkt niet goed met DXVA. Dus ook zonder hardware acceleration heb ik last van tearing.

• HarmoniousVibe
Vreemd.

• davidBE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01-2019
Heb wat opzoekingswerk verricht maar niets gevonden, tekst in XBMC wordt niet mooi weergegeven, de letters staan precies over elkaar.

Heb net een install achter de rug van een volledig nieuwe configuratie.

Iemand die dit probleem herkent en weet hoe aan te pakken?

Alles draait op windows i.c.m. i3100 en een HD 6450

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:45
Ik zoek al een tijdje naar de volgende oplossing

Ik gebruik XBMC voor windows. Mijn film structuur is
E:\DVD\FILM\Video bestanden

Nu heb ik als scraper moviemeter ingesteld en pakt hij alles netjes op. als ik op een titel ga staan zie ik het plaatje niet dan moet ik de film openen en video_ts.ifo aanklikken en nog een keer de gegevens van moviemeter inladen.

Met andere woorden hij pakt standaard VIDEO_TS.bup als informatie bron maar weergeeft dat niet in mijn dvd menu. ik moet handig elke keer VIDEO_TS.ifo aanklikken.

OPGELOST.
heb handmatig maar overal een NFO ingezet om ik las dat deze voorrang had op mijn films

[Voor 8% gewijzigd door SmoothTweaker op 24-07-2011 17:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 06-06 13:45
Mastoklep schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:52:
[...]

Acces uitschakelen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
*oeps*

[Voor 96% gewijzigd door Ferra op 24-07-2011 21:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:43:
[...]
Verhoog de time-out in de addon eens en kan je wel wat vinden met bijv. de site "opensubtitels" in de addon?
Zet anders debug logging in de addon eens aan en plaats de xbmc log op pastebin.com.
Het werkt na een clean install wel. aparte gewaarwording.

Ik heb even een vraag omtrent het afspelen van films. Ik heb net een mkv afgespeeld, wrecked, en het viel me op dat het beeld bij bepaalde scenes vrij schokkerig loopt... is daar binnen XMBC iets aan te doen?

[Voor 20% gewijzigd door Ferra op 24-07-2011 21:03]

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:29
Gonadan schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:14:
Ik zag dat ik 10.0 met 10.1 aan het combineren was, dat lijkt mij niet genoeg voor problemen. Nu heb ik de 10.0 (welke de database ingevuld had) geupgrade en die werkt nog steeds prima, de ander die al 10.1 was doet nog steeds niets. Misschien moet je nog wat extra doen behalve advancedsettings.xml distribueren?
[...]
De logfile zegt niets, alleen een waarschuwing dat de custom videodatabase experimenteel is, verder geen problemen. Hij lijkt hem dus wel te openen, geeft mij nog meer reden om te denken dat ik iets vergeten ben te doen.
Dat is nou net de grap, in de log kun je zien of hij hem opent (dan geeft hij namelijk alleen het experimentele verhaal en verder geen fouten), maar als hij hem niet kan vinden staat er een fout en als de database de verkeerde versie is geeft hij ook een rits foutmeldingen (dat hij bepaalde tabellen niet goed uit kan lezen). Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar zo werkte het bij mij. Nadat ik de nieuwste versie van XBMC op allebei gezet had (en mn database helemaal opnieuw kon laten scrapen... :S) snapten ze het allebei.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
XOT-Uzg kon bij mij de cache folder (en bij anderen ook trouwens) niet maken. Ik zag dit in uzg.log, heb 'm handmatig aangemaakt, en toen deed hij het wel. Wat klan het probleem zijn geweest? Het is op meerdere pc's met schone installaties...
20110725 09:05:45 - [881 MB] INFO - common.py - 131 - Creating cache folder at: C:\Users\Henk\AppData\Roaming\XBMC\userdata\addon_data\net.rieter.xot\cache\
20110725 09:05:45 - [881 MB] CRITICAL - default.py - 159 - Error initializing XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) script
20110725 09:05:45 - [881 MB] CRITICAL - default.py - 159 - | Traceback (most recent call last):
20110725 09:05:45 - [881 MB] CRITICAL - default.py - 159 - | File "C:\Users\Henk\AppData\Roaming\XBMC\addons\net.rieter.xot\default.py", line 133, in ?
20110725 09:05:45 - [881 MB] CRITICAL - default.py - 159 - | common.CacheCheck()
20110725 09:05:45 - [881 MB] CRITICAL - default.py - 159 - | File "C:\Users\Henk\AppData\Roaming\XBMC\addons\net.rieter.xot\resources\libs\common.py", line 132, in CacheCheck
20110725 09:05:45 - [881 MB] CRITICAL - default.py - 159 - | os.mkdir(config.cacheDir)
20110725 09:05:45 - [881 MB] CRITICAL - default.py - 159 - | OSError: [Errno 0] Error: 'C:\\Users\\Henk\\AppData\\Roaming\\XBMC\\userdata\\addon_data\\net.rieter.xot\\cache\\'
20110725 09:05:45 - [881 MB] INFO - logger.py - 115 - Flushing and closing logfile.

• Ferra
  • Niet online
Ik heb even een vraag omtrent het afspelen van films. Ik heb net een mkv afgespeeld, wrecked, en het viel me op dat het beeld bij bepaalde scenes vrij schokkerig loopt... is daar binnen XMBC iets aan te doen? Aan mn pc specs ligt het niet:

I7 950 3 ghz
6 gb 1333mhz ddr3
Asus p6x58d moederbord
Geforce gtx460

Iemand tips?

• Mr_Blobby
Ferra schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:26:
Ik heb even een vraag omtrent het afspelen van films. Ik heb net een mkv afgespeeld, wrecked, en het viel me op dat het beeld bij bepaalde scenes vrij schokkerig loopt... is daar binnen XMBC iets aan te doen? Aan mn pc specs ligt het niet:

I7 950 3 ghz
6 gb 1333mhz ddr3
Asus p6x58d moederbord
Geforce gtx460

Iemand tips?
Iets meer info is gewenst: welke besturings systeem?, waar staan de mkv's (lokaal of netwerk)?, indien netwerk: bedraad of draadloos?, heb je al gespeeld met de XBMC settings onder Videos -> Playback?, speelt het wel goed af in andere media player software?, wat voor soort scenes geven problemen: snelle actie of langzame pan-beweging?, wat zie je gebeuren in de codec-info (toet "o") tijdens de probleem scenes?, is het alleen deze ene mkv, of zie je het ook in andere mkv's? etc.

• HarmoniousVibe
Wat voor scènes? Wat voor OS gebruik je? En welke TV heb je?

Als je het voornamelijk ziet tijdens langzame panning scènes dan is het hoogstwaarschijnlijk telecine judder.

• Ferra
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:40:
[...]
Iets meer info is gewenst: welke besturings systeem?, waar staan de mkv's (lokaal of netwerk)?, indien netwerk: bedraad of draadloos?, heb je al gespeeld met de XBMC settings onder Videos -> Playback?, speelt het wel goed af in andere media player software?, wat voor soort scenes geven problemen: snelle actie of langzame pan-beweging?, wat zie je gebeuren in de codec-info (toet "o") tijdens de probleem scenes?, is het alleen deze ene mkv, of zie je het ook in andere mkv's? etc.
- win7
- lokale mkv's
- nog niet gespeeld met settings
- het leek op de langzame pan bewegingen

• HarmoniousVibe
Telecine judder. Kijk of je TV 24p ondersteunt en stel hem daarop in.

• Mr_Blobby
HarmoniousVibe schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:02:
Maar dan moet je ook de Video setting "Adjust display refresh rate to match video" aanzetten.

• HarmoniousVibe
True that

• Ferra
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:02:
Is er binnen xbmc geen instelling dat je tv zich aanpast aan de framerate van het film bestand?

• HarmoniousVibe
Ferra schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:26:
[...]

Is er binnen xbmc geen instelling dat je tv zich aanpast aan de framerate van het film bestand?
Ja, dat is bovengenoemde, maar de TV moet dat dan nog wel ondersteunen.

• Ferra
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:17:
[...]
Maar dan moet je ook de Video setting "Adjust display refresh rate to match video" aanzetten.
Ik heb een panasonic plasma p42g20. In de tijd dat ik mijn WD TV LIVE Hub 1TB gebruikte, zette hij netjes altijd bij het afspelen het beeld naar 1080p/24p... dus zodra ik deze instelling aanzet in xbmc, zou mijn tv hetzelfde moeten doen?

en vraag 2:

Allow hardware acceleration (DXVA2)
Windows Vista / 7 only, enables native hardware acceleration of high definition material.

wat doet deze optie eigenlijk precies? Ik kan het uit de uitleg niet echt opmaken.

[Voor 17% gewijzigd door Ferra op 25-07-2011 21:08]

• alex3305
  • Laatst online: 06-06 15:05
Ferra schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:07:
[...]

en vraag 2:

Allow hardware acceleration (DXVA2)
Windows Vista / 7 only, enables native hardware acceleration of high definition material.

wat doet deze optie eigenlijk precies? Ik kan het uit de uitleg niet echt opmaken.
Hardware acceleratie (videokaart) aanzetten voor (HD) video, in plaats dat daarvoor de processor gebruikt wordt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
About DXVA 2.0

WikiPedia info.

[Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2011 21:18]

Testing, one, two ...

• Ferra
  • Niet online
Als ik dan mijn situatie bekijk, een i7 950 3ghz processor met een geforce 460gtx videokaart, moet ik deze optie dan aanzetten voor het beste resultaat of niet?

• schumi2004
  • Laatst online: 16:25
Misschien niet de juiste plek om deze vraag te stellen maar leek mij de beste plek.

Naast Windows, Linux en ATV is er vast nog meer hardware waar XBMC op draaien kan, is hier ergens een overzicht van te vinden?

Wil graag mijn huidige media player vervangen voor een XBMC compatible device als de ATV echter ondersteund deze max 720p en laat soms nog te wensen over begreep ik.

• HarmoniousVibe
Windows en Linux zijn geen hardware. XBMC is geen dedicated OS ofzo. XBMC draait gewoon op een ander OS zoals Linux of Windows. Als je dus een XBMC box wilt, wil je dus eigenlijk gewoon een HTPC. Zotac schijnt populair te zijn. Maar nogmaals, je zult ook dan nog de keuze moeten maken tussen Windows of Linux.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je wat geduld hebt zullen nieuwere Sigma-based spelers Xbmc ook ondersteunen, maar hoe dat in de praktijk zal werken is nog niet duidelijk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• HarmoniousVibe
Borromini schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:40:
Als je wat geduld hebt zullen nieuwere Sigma-based spelers Xbmc ook ondersteunen, maar hoe dat in de praktijk zal werken is nog niet duidelijk.
Is daar al een ETA van? Ik ken wel wat mensen die daar blij van worden :). Ze hebben een PCH, maar zijn jaloers op XBMC :D

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• schumi2004
Er is naast de Apple TV toch wel meer wat XBMC support?

Ik heb ergens een keer een lijstje gevonden echter kan deze niet meer vinden en was vanuit dit lijstje blijven steken op Apple TV echter door de beperking van max 720p (wat ik toen nog niet zo'n ramp vond) zoek ik iets anders.

Stel dat het een HTPC zou worden zoals de Zotac, welk OS is dan het meest geschikt voor XBMC? Mijn gevoel gaat uit naar Linux. En wat zouden de minimalen system specs moeten zijn, ding hoeft het alleen maar naar mijn TV te streamen meer niet.

:update:
Lijkt weinig ontwikkeling in die Sigma port te zitten heb ik het idee.

[Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 25-07-2011 22:56]

• HarmoniousVibe
schumi2004 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:54:
Geen 'dedicated' devices in ieder geval. Zelf de Xbox1 wordt niet meer ondersteund.

[Voor 9% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-07-2011 00:27]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31

thunder8

Het gedonder begint weer.

schumi2004 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:54:

Ik heb ergens een keer een lijstje gevonden echter kan deze niet meer vinden en was vanuit dit lijstje blijven steken op Apple TV echter door de beperking van max 720p (wat ik toen nog niet zo'n ramp vond) zoek ik iets anders.

Stel dat het een HTPC zou worden zoals de Zotac, welk OS is dan het meest geschikt voor XBMC? Mijn gevoel gaat uit naar Linux. En wat zouden de minimalen system specs moeten zijn, ding hoeft het alleen maar naar mijn TV te streamen meer niet.

:update:
Lijkt weinig ontwikkeling in die Sigma port te zitten heb ik het idee.
Ik heb zelf gekozen een eigenbouw HTPC in elkaar te zetten om XMBC te draaien. Als je de machine puur gebruikt om af te spelen, dan kan een Zotac met ION2 chipset al genoeg zijn. Daar kan je XBMC Live op draaien. Daarnaast is er voor een select deel aan hardware ook de mogelijkheid om Ubuntu of OpenElec te draaien met daarop XMBC. Ikzelf heb een i2100 met SSD schijf en draai Win7x64 met XBMC. Maar dit is ook vanwege het feit dat ik er meer mee doe dan alleen maar films kijken. Deze oplossing is ook wat duurder dan een kleine Zotac met Linux/OpenElec (Windows licentie - Duurdere Hardware)

Ik zou gewoon eens kijken of het forum van XBMC en dan de hardware sectie. Daar staan heel wat setups en ook lees je dan de voor- en nadelen van die sets.

Ik zoek zelf nog een goede IR-ontvanger die niet al te duur is, zodat ik naast me Ipad 2 gewoon een AB heb voor de basic functies in XBMC. Remote zelf heb ik al wel.

[Voor 5% gewijzigd door thunder8 op 26-07-2011 06:48]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 16:37
Ik gebruik XBMC nu al een tijdje en wat mij opvalt is dat als ik een film kijk het geluid en het beeld naar mate de film verder komt niet meer synchroon lopen. In het begin is er dus niets aan de hand, maar in het midden loopt het niet meer synchroon. Zet ik de film dan op pauze en speel ik weer verder, loopt alles weer synchroon.

Alsof het beeld maar 59,99 seconden in een minuut heeft ofzo :P

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• HarmoniousVibe
@thunder8: de HP MCE S/N 5188-1667

@...4LIFE: Zet "Sync playback to display" aan en stel A/V sync method in op "Audio Clock"

[Voor 77% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-07-2011 10:30]

• schumi2004
thunder8 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 06:47:
[...]

Ik heb zelf gekozen een eigenbouw HTPC in elkaar te zetten om XMBC te draaien. Als je de machine puur gebruikt om af te spelen, dan kan een Zotac met ION2 chipset al genoeg zijn. Daar kan je XBMC Live op draaien. Daarnaast is er voor een select deel aan hardware ook de mogelijkheid om Ubuntu of OpenElec te draaien met daarop XMBC. Ikzelf heb een i2100 met SSD schijf en draai Win7x64 met XBMC. Maar dit is ook vanwege het feit dat ik er meer mee doe dan alleen maar films kijken. Deze oplossing is ook wat duurder dan een kleine Zotac met Linux/OpenElec (Windows licentie - Duurdere Hardware)

Ik zou gewoon eens kijken of het forum van XBMC en dan de hardware sectie. Daar staan heel wat setups en ook lees je dan de voor- en nadelen van die sets.

Ik zoek zelf nog een goede IR-ontvanger die niet al te duur is, zodat ik naast me Ipad 2 gewoon een AB heb voor de basic functies in XBMC. Remote zelf heb ik al wel.
Thanks voor de uitleg, zal me eens gaan inlezen in de verschillende setups en afwegen wat voor mij het belangrijkste is.

• Gonadan

Gonadan

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:27:
@...4LIFE: Zet "Sync playback to display" aan en stel A/V sync method in op "Audio Clock"
Goede tip, daar heb ik namelijk zelf ook wel eens last van gehad bij bepaalde media. Voorkomt dat ook dat sommige media op hol slaat na spoelen of is dat weer een ander probleem?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 16:37
@ HarmoniousVibe> thnx for the tip. Zal vanavond meteen proberen.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Heeft iemand een link naar de changelog van XBMC? Ik vind enkel die Timeline, maar dat lijkt me niet de echte changelog.

Ik wil namelijk weten welke held in de laatste nightlies de ISO-playback gefixed heeft!!! _o_
:P

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:38

B2

wa' seggie?

Voor XBMC op de Apple TV2 gebruiken jullie dan de officiele build of een nightlies versie? Ben namelijk ook van plan en binnenkort een aTV2 te kopen voor XBMC. Enige vereiste voor mij dat er .iso support voor dvd's in zit.

[Voor 42% gewijzigd door B2 op 26-07-2011 13:14]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31

thunder8

Het gedonder begint weer.

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:27:
@thunder8: de HP MCE S/N 5188-1667

1 gekocht op Ebay voor 9,90€. Nu even afwachten tot hij binnen is! _/-\o_

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Magic
  • Niet online
Ik vraag me af hoe jullie omgaan met offline media?

Er lopen op het XBMC forum een aantal threads over dit onderwerp, waarvan er zelfs een heleboel patches hebben lopen die het (nog) niet tot de master hebben gehaald. Maar helaas lijkt het alsof er nog niemand echt aandacht aan gegeven heeft.

Hebben jullie alles online staan, of werken jullie ook met externe harddisks (en zoja, hoe doen jullie dat dan)?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• HarmoniousVibe
Huh? Ik heb alleen maar offline media... 8 x 2TB MDADM raid 6 (intern), maar dat is vast niet wat je bedoelt?

Bedoel je fysieke dragers als BR? Dat is inderdaad een lastig verhaal. Daarvoor heb je een XBMC-install nodig die gecompiled is met libbluray. En dan nog kun je geen BR's uit de winkel spelen. Heel misschien met libaacs, maar dat betwijfel ik.

[Voor 98% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-07-2011 13:52]

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:19
Magic schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:22:
Ik vraag me af hoe jullie omgaan met offline media?

Er lopen op het XBMC forum een aantal threads over dit onderwerp, waarvan er zelfs een heleboel patches hebben lopen die het (nog) niet tot de master hebben gehaald. Maar helaas lijkt het alsof er nog niemand echt aandacht aan gegeven heeft.

Hebben jullie alles online staan, of werken jullie ook met externe harddisks (en zoja, hoe doen jullie dat dan)?
Bedoel je externe usb HD t.o.v. netwerk HD of NAS? Ik heb mijn media op m'n NAS staan iig.

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:28
Weet iemand of er ondertussen een oplossing bestaat om DXVA2 te gebruiken met een Sandy Bridge cpu?
Mijn G620 cpu doet het redelijk, maar heeft moeite met 1080P content. (framedrops bij snelle beelden)
Ik wil geen losse videokaart omdat ik dat overkill vind voor het afspelen van video. Ik lees dat heel veel mensen hier problemen mee hebben maar niemand schijnt aan een oplossing te werken.

• Magic
  • Niet online
wmn79 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:41:
[...]

Bedoel je externe usb HD t.o.v. netwerk HD of NAS? Ik heb mijn media op m'n NAS staan iig.
Inderdaad, ik bedoel externe harddisks. Mijn films die ik nog wil zien heb ik op m'n NAS staan, en mijn films die ik gezien heb (en misschien in de toekomst nog een keer wil zien) zet ik op een externe USB drive.

Nu zou ik het liefst willen dat als ik een film selecteer die op de HDD drive staat en hij is niet aangesloten dat XBMC zegt "plug HDD drive genaamd %naam" aan en druk op OK".

• HarmoniousVibe
Aha, dat is ook wel een vrij specifieke niche-feature :)

Waarom niet gewoon alles op je NAS? Desnoods sloop je die externe HDD uit z'n behuizing en bouw je hem in.

[Voor 49% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-07-2011 15:27]

• Magic
  • Niet online
Voornamelijk omdat mijn NAS niet oneindige opslag bied :P (heb maar een DS209)

Een andere reden is energiegebruik. Ik vind het onzin om een harddisk te laten draaien (okee, hij gaat vanzelf een keer op standby, maar toch) voor films die ik in de nabije toekomst toch niet kijk.

Ik snap niet dat het zo'n niche feature is. Niet alle XBMC gebruikers zijn mensen met een DS1511 met 15 keer 3TB opslag toch?

• HarmoniousVibe
Het gebruik van externe HDD's niet zozeer, maar het wel dynamisch willen kunnen aankoppelen van eerdergenoemde HDD's.

• davidBE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01-2019
http://dl.dropbox.com/u/19202413/Clipboard01.jpg

Hier een foto van het probleem (zie ook enkele pagina's terug!)

Iemand een oplossing?

Thanks in advance

• Gonadan

Gonadan

Man, man, man, is er geen manier om gewoon vanuit de source zelf drivers voor de Asrock ION remote te compilen? Dat hij gewoon voor elke kernel werkt? Nu zit ik keer op keer te kloten met de drivers om het überhaupt aan de praat te krijgen en de volgende keer dat ik het moet doen werkt de methode van ervoor niet meer en ben ik vergeten hoe precies ging. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ferra
  • Niet online
ik gebruik de skin aeon nox. Ik wil graag als ik op videos klik, dat hij dan meteen de bibliotheek opent (of speelfilms). Nu opent hij elke keer bij het opnieuw opstarten van XBMC de "files" structuur. Kan het ingesteld worden dat hij altijd de "movies" opent (dat is library modus en direct naar de films)

• job
Je kan in de skin settings een "knop" toevoegen voor films en een knop voor tv-shows.
Zie ook de eerste screenshot hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89151

De "knop" videos hoef je dan niet meer te gebruiken en kan je zelfs verbergen.

[Voor 97% gewijzigd door job op 26-07-2011 20:52]

• schumi2004
HarmoniousVibe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:42:
DTS-HD decoding/bitstreaming wordt pas geïmplementeerd door de nieuwe AudioEngine-engine. Deze zit nog niet in de mainline. In Windows kan het wel, maar dan moet je geloof ik een externe player gebruiken (e.g. TMT5 ofzo).
Met deze wetenschap is het misschien verstandiger nog even te wachten met de aanschaf van hardware?

• HarmoniousVibe
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:24:
Man, man, man, is er geen manier om gewoon vanuit de source zelf drivers voor de Asrock ION remote te compilen? Dat hij gewoon voor elke kernel werkt? Nu zit ik keer op keer te kloten met de drivers om het überhaupt aan de praat te krijgen en de volgende keer dat ik het moet doen werkt de methode van ervoor niet meer en ben ik vergeten hoe precies ging. :')
Als je het hebt over die nuvoton-drivers: die zijn opgenomen in de mainline 2.6.39 kernel. Dus vanaf die versie hoef je helemaal niks meer te compilen. Wel een beetje pauper van Asrock dat ze er niet voor hebben gezorgd dat die drivers in de mainline zaten vóórdat ze hun producten op de markt brachten, maar goed.

• HarmoniousVibe
schumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:05:
[...]

Met deze wetenschap is het misschien verstandiger nog even te wachten met de aanschaf van hardware?
Nee. De hardware kan het best (vanaf de 200 series geloof ik). De software alleen niet.

[Voor 9% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-07-2011 21:11]

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:24:
Probeer het eens met een specifieke ION build van Openelec, die werkt hier prima. Die kun je desnoods op je USB-stick of SD-card installeren, en 'm zo uitproberen. Ik heb zelf een Foxconn ION nt-330i, en daar word ik ook gestoord van het drivergepruts van Nvidia binnen Ubuntu en de Gstreamer codecs.

• schumi2004
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:07:
[...]

Nee. De hardware kan het best (vanaf de 200 series geloof ik). De software alleen niet.
Dus als als de nieuwe AudioEngine-engine geïmplementeerd is zou een ID41 bijvoorbeeld True HD aan kunnen?

Ik lees alleen tegenstrijdige berichten op xbmc fora's

• Gonadan

Gonadan

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:07:
Als je het hebt over die nuvoton-drivers: die zijn opgenomen in de mainline 2.6.39 kernel. Dus vanaf die versie hoef je helemaal niks meer te compilen. Wel een beetje pauper van Asrock dat ze er niet voor hebben gezorgd dat die drivers in de mainline zaten vóórdat ze hun producten op de markt brachten, maar goed.
De Nuvoton inderdaad. Ik had gekozen voor 10.04 vanwege LTS, alles is voor het eerst vlekkeloos gegaan maar ik zit nu met kernel 2.6.32-33 terwijl Asrock drivers heeft voor de -21, -23 en -25. Allen lijken niet te werken en de source wil ook al niet, licht frustrerend kan ik je vertellen. En om nu een kernel te gaan downgraden vind ik ook weer wat.
Klojum schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:11:
Probeer het eens met een specifieke ION build van Openelec, die werkt hier prima. Die kun je desnoods op je USB-stick of SD-card installeren, en 'm zo uitproberen. Ik heb zelf een Foxconn ION nt-330i, en daar word ik ook gestoord van het drivergepruts van Nvidia binnen Ubuntu en de Gstreamer codecs.
Tsja, ik ben tweaker, ik stel graag zelf alles samen. Maar zo'n uitdaging hoeft het ook weer niet te worden. :+

Het vervelende is dat ik hem op 9.10 gewoon werkend had.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HarmoniousVibe
Dat is het vervelende aan drivers die niet in mainline zitten. Niet downgraden dus, maar upgraden.

[Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-07-2011 21:27]

• HarmoniousVibe
schumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:14:
[...]
Dus als als de nieuwe AudioEngine-engine geïmplementeerd is zou een ID41 bijvoorbeeld True HD aan kunnen?

Ik lees alleen tegenstrijdige berichten op xbmc fora's
Ik ken de ID41 niet, maar als dat een recente nvidia is in principe wel. Waarom wil je eigenlijk bitstreaming? Dat biedt eigenlijk geen voordelen tov decoden. Het decoden van TrueHD kan bijvoorbeeld al. Dat gaat niet beter klinken door bitstreaming.

Of laten we het zo zeggen. LPCM bitstreaming kan altijd natuurlijk, en van TrueHD kun je losslessly LPCM maken.

[Voor 9% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-07-2011 21:30]

• Gonadan

Gonadan

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:26:
Dat is het vervelende aan drivers die niet in mainline zitten. Niet downgraden dus, maar upgraden.
Een distupgrade bedoel je? Ik ben zo bang dat er dan weer shit kapot gaat, maargoed, als dat helpt is het het overwegen waard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HarmoniousVibe
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:30:
[...]

Een distupgrade bedoel je? Ik ben zo bang dat er dan weer shit kapot gaat, maargoed, als dat helpt is het het overwegen waard.
Nee. Zelfs in de nieuwste release van Ubuntu zit standaard niet 2.6.39. Je kunt misschien ergens een PPA vandaan halen met 2.6.39 of 3.0.

• Gonadan

Gonadan

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:33:
Nee. Zelfs in de nieuwste release van Ubuntu zit standaard niet 2.6.39. Je kunt misschien ergens een PPA vandaan halen met 2.6.39 of 3.0,
Ah een custom kernel installeren bedoel je? Dan ben ik helemaal bang voor ellende om eerlijk te zijn. Is downgraden naar een kernel die direct ondersteund is niet veiliger?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HarmoniousVibe
Kan altijd natuurlijk, maar dan moet je wel de driver weer handmatig installeren.

• Gonadan

Gonadan

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:38:
Kan altijd natuurlijk, maar dan moet je wel de driver weer handmatig installeren.
Klopt, maar ik heb heel naieve hoop dat als ik een kernel kies die letterlijk op de website van asrock als .deb te krijgen is het misschien wel ineens gaat lukken.

Edit:
Ok, grub weigert zich te laten zien, maar op de default op twee stappen verder zetten en hij laadt de oudere kernel (wat een oplossing :') ). Nu is de driver lachend geinstalleerd en geeft irw eindelijk output.

Leuk detail is dat XBMC nu niet meer start }:|

Edit2:
Ah de kernelwijziging heeft de NVIDIA-drivers e.d. om zeep geholpen, nou ik kap er weer even mee voor vanavond. Hier wordt Bassie niet vrolijk van.

[Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 26-07-2011 22:11]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee