Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joostp1 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:09:
Ik was het wachten op OpenELEC RC6 zat dus ik heb maar een schone installatie gedaan met een daily build (helaas wel iets verkloot zodat ik al mijn series en films - 1TB - kwijt was: oeps..).

De Sabnzbd suite (met Sickbeard en Couchpotato) werkt perfect. Nu is OpenELEC echt ideaal!
Nog even wachten op de subtitle integratie in Sickbeard en ik ben voorlopig nu echt klaar.
Werkt Xot-Uzg (al) in Openelec? :)

Overigens ben ik het wachten ook zat, maar ik kan nog het geduld opbrengen :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 09-07-2011 13:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 21:57
Ik zal het binnenkort even testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39

Nog even wachten op de subtitle integratie in Sickbeard en ik ben voorlopig nu echt klaar.
Lol, klaar ben je natuurlijk nooit... Als je denkt dat je er bent, komt er wel weer iets anders dat de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Gelukkig, anders zou ik me maar gaan vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414211

Vraagje

Ik heb van een kennis van mij een acer aspire x3200 gekregen en hier een mediacenter van gemaakt.
Het geheugen van 2 gig is vervangen door 4 gig 800mhz en ik heb er een sapphire hd6450 ingezet om de omdat de onboard video kaart niet zo was. Processor is overgens een amd athlon X2 5000+ 2.60 ghz besturingssysteem win7 home premium.

Nu de vraag nouja vraagjes : Als ik mkv bestanden afspeel dan blijf ik last houden van licht stotteren wat al beter is na het vervangen van het geheugen en de video kaart. Ik heb k-lite codec pakket geinstaleerd en windows 7 codec pakket.
Andere vraag mbt tot films van gewoone dvd's maak ik een iso van met ultra iso maar als ik een hd iso heb wordt deze niet afgespeeld door xmbc iemand een idee want ik kan nergens vinden aan welke eisen een iso moet voldoen om door xmbc afgespeeld te worden.
Laastste vraag kan je het volume afstellen in xmbc zodat dit gelijk loopt met windows. Ik speel vaak muziek af met xmbc maar zodra ik windows afsluit of internet radio luister gaat deze knetter hard terwijl in xmbc het volume gewoon normaal is.

Alvast bedankt grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 14:56

jacobras

Developer

Licht stotteren, alleen merkbaar op langzame pan-momenten? Dan zou je even kunnen kijken of auto refresh rate wel aan staat, dat loste het voor mij op. Te vinden onder Playback -> Adjust display refresh rate to match video.

[ Voor 4% gewijzigd door jacobras op 09-07-2011 17:45 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414211

Bij instellingen ---> afspelen heb ik de rendermethode van automatisch op software gezet kan ook pixershaders instellen maar ik weet niet wat beter is.
vervolgens heb ik hardwareversnelling inschakelen (DXVA2) aangezet
Verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video aangezet
afspelen video naar beeldscherm synchroniseren aangezet

Ik merk wel verbetering bij de source code heb ik in het begin dat ie nog lichtjes blijft stotteren idd op een langzaam pan moment (camera vlucht over de stad) maar bij tron is het helemaal weg. Ik denk dat in het eerste geval het aan de film ligt.

Dank je wel grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 17-06 13:55
Anoniem: 414211 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:08:
Vraagje

Ik heb van een kennis van mij een acer aspire x3200 gekregen en hier een mediacenter van gemaakt.
Het geheugen van 2 gig is vervangen door 4 gig 800mhz en ik heb er een sapphire hd6450 ingezet om de omdat de onboard video kaart niet zo was. Processor is overgens een amd athlon X2 5000+ 2.60 ghz besturingssysteem win7 home premium.

Nu de vraag nouja vraagjes : Als ik mkv bestanden afspeel dan blijf ik last houden van licht stotteren wat al beter is na het vervangen van het geheugen en de video kaart. Ik heb k-lite codec pakket geinstaleerd en windows 7 codec pakket.
Andere vraag mbt tot films van gewoone dvd's maak ik een iso van met ultra iso maar als ik een hd iso heb wordt deze niet afgespeeld door xmbc iemand een idee want ik kan nergens vinden aan welke eisen een iso moet voldoen om door xmbc afgespeeld te worden.
Laastste vraag kan je het volume afstellen in xmbc zodat dit gelijk loopt met windows. Ik speel vaak muziek af met xmbc maar zodra ik windows afsluit of internet radio luister gaat deze knetter hard terwijl in xmbc het volume gewoon normaal is.

Alvast bedankt grtz
Codec packs installeren heeft volgens mij weinig zin als je xbmc gebruikt. Gebruikt eigen codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anoniem: 414211 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:12:
Bij instellingen ---> afspelen heb ik de rendermethode van automatisch op software gezet kan ook pixershaders instellen maar ik weet niet wat beter is.

Ik merk wel verbetering bij de source code heb ik in het begin dat ie nog lichtjes blijft stotteren idd op een langzaam pan moment (camera vlucht over de stad) maar bij tron is het helemaal weg. Ik denk dat in het eerste geval het aan de film ligt.

Dank je wel grtz
Als je die Source Code HD versie hebt met hard-coded (china) subs dan is dat een versie die niet vloeiend is af te spelen, ongeacht je instellingen/software/codecs.
De instelling voor autorefreshrate is ideaal als je beeldscherm ook alle refreshrates ondersteund. Dit is niet bij elk beeldscherm het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 11-07-2011 02:42 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Anoniem: 414211 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:12:

Dank je wel grtz
Pixel shaders is vrijwel altijd beter dan software, render method is de manier waarop de YUV naar RGB conversie wordt gedaan, als je dit instelt op software dan wordt hiervoor de cpu gebruikt, als je dit instelt op pixel shaders dan wordt het gedaan met de gpu.

Deze instelling heeft alleen invloed als er een decoder wordt gebruikt die YUV videoframes maakt (dus software decoding of een crystal HD kaart), DXVA rendert zelf al direct naar een rgb buffer, dus is er geen verdere conversie nodig.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
anandus schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:36:
[...]
Werkt Xot-Uzg (al) in Openelec? :)
De komende versie (morgen of overmorgen) heeft wat fixes voor o.a. OpenElec. Maar zolang OpenElec niet in een Virtuele Machine kan draaien, kan ik niks testen en dus niks garanderen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 13:02
bobo1on1 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:03:
[...]

Pixel shaders is vrijwel altijd beter dan software, render method is de manier waarop de YUV naar RGB conversie wordt gedaan, als je dit instelt op software dan wordt hiervoor de cpu gebruikt, als je dit instelt op pixel shaders dan wordt het gedaan met de gpu.

Deze instelling heeft alleen invloed als er een decoder wordt gebruikt die YUV videoframes maakt (dus software decoding of een crystal HD kaart), DXVA rendert zelf al direct naar een rgb buffer, dus is er geen verdere conversie nodig.
Renderen DXVA en VDPAU naar een RGB limited of RGB full colour space?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Full color geloof ik (gebruik zelf nauwelijks windows).

[ Voor 44% gewijzigd door bobo1on1 op 11-07-2011 01:12 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.7 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes op v.3.2.6. Tevens is het Apple Movie Trailer kanaal iets veranderd zodat trailers niet meer gedownload hoeven te worden maar kunnen worden gestreamed (downloaden kan nog wel). Hier staan alle changes:

Changelog v3.2.7 - 2011-07-12
Works best with Dharma and later builds

Framework related
  • Added: ACTION_NAV_BACK in order to be compatible with commit 9ceddb029b0b01e67973.
  • Fixed: Default value for bitrate is 800 which is not in the list!
  • Fixed: context menu in some cases passed the index of the wrong list (favorites broke)
  • Fixed: Apparently showing your own progressbar breaks the normal plugin progressbar. Disabling it again. Thanks to Göran for pointing it out.
  • Changed: in plugin mode, we just pass the thumbUrl to XBMC instead of loading it.
  • Fixed: Download from Plugin
  • Updated: User-Agent handling changed so it can be passed on to XBMC
  • Moved: Cache folder to profile
  • Added: Setting for subtitle mode: show or not
  • Fixed: Change active channel index only on select.
Skin related
  • None
Channel related
  • Fixed: The regex in SVT searches for "ram" which matches "Program"! So a lot of false matches (Thanks again Göran)
  • Added: Refresh option for completed items. I some cases (NOS) the video URL expires and you will have to get a new one.
  • Changed: Apple Movie Trailers now starts playback immediately instead of downloading. Download is now a context menu option
  • Added: subtitles to SVT.se (Thanks to Göran for pointing it out)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Heb het net even snel getest op mijn OpenELEC (devel. build)
De beta uitzending gemist lijkt prima te werken. Verder doet Veronica het ook (heb niet alle zenders getest).
Moet wel zeggen dat de kwaliteit dusdanig matig is dat het voor mij geen optie is om zo tv te kijken.
Of moet ik dan gewoon mijn stream omhoog gooien?

iRTL doet t niet en de Apple Movie Trailers helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 14:10
Ik was het wachten op OpenELEC RC6 zat dus ik heb maar een schone installatie gedaan met een daily build (helaas wel iets verkloot zodat ik al mijn series en films - 1TB - kwijt was: oeps..).

De Sabnzbd suite (met Sickbeard en Couchpotato) werkt perfect. Nu is OpenELEC echt ideaal!
Heb je dat sabToSickbeard script kunnen instellen? Of is dit niet meer nodig? Ik heb een tutorial gevolgd om sab en sickbeard op xbmc live te installeren, en daar moest ik in sabnzbd de script folder ingeven en dan bij de categorie TV het sabtosickbeard script kiezen maar als ik dat deed bij de openelec RC6 kreeg ik fouten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Bij de nieuwe Sabnzbd suite staat de script folder al goed ingesteld. Je hoeft alleen bij de categorieën nog het script te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Joostp1 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:53:
Heb het net even snel getest op mijn OpenELEC (devel. build)
De beta uitzending gemist lijkt prima te werken. Verder doet Veronica het ook (heb niet alle zenders getest).
Moet wel zeggen dat de kwaliteit dusdanig matig is dat het voor mij geen optie is om zo tv te kijken.
Of moet ik dan gewoon mijn stream omhoog gooien?

iRTL doet t niet en de Apple Movie Trailers helaas ook niet.
SBS en Veronica hebben maar 1 kwaliteit, dus dat gaat je niet redden. Deed AMT het wel in 3.2.6 onder OpenElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Geen idee, dit is de eerste keer dat ik het heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25
Ik heb nogal last van screen tearing, en ik heb alle opties die je standaard in XBMC kunt vinden volgens mij al geprobeerd maar krijg het niet weg.

Hardware HTPC: i3 2100, asrock h67m b3, 4gb ddr3
TV: HD-Ready Toshiba 37WL68
Output in windows: 720p50hz en 720p60hz geprobeerd
Settings XBMC: fullscreen window ipv fullscreen

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Intel GPUs zijn berucht om hun tearing issues, al es met een niet-Intel GPU getest?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Borromini schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:53:
Intel GPUs zijn berucht om hun tearing issues, al es met een niet-Intel GPU getest?
Nee heb ik niet ter beschikking... hmmf, de beerput die Sandybridge heet gaat steeds verder open. Eerst hoor ik iedereen alleen maar Hallelujah roepen, en nu ik een systeem gebouwd hebt lijkt het de grootste troep die er is. Geen DVXA, tearing, heat issues, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Phusebox schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:14:
[...]

Nee heb ik niet ter beschikking... hmmf, de beerput die Sandybridge heet gaat steeds verder open. Eerst hoor ik iedereen alleen maar Hallelujah roepen, en nu ik een systeem gebouwd hebt lijkt het de grootste troep die er is. Geen DVXA, tearing, heat issues, etc.
Ik draai nu een maand of 2 met een i3-2100 op een H67 Mobo en ik heb alleen last van de DXVA bug. Tearing en Heat Issues kom ik niet tegen. Heb wel een Big Shuriken 2 erop zitten als koeler, maar deze staat qua fansnelheid minimaal en toch kom ik niet boven de 55C uit qua CPU. Enige tearing die ik ben tegengekomen in video was een probleem in de file zelf. DXVA is een probleem in XBMC of de Inteldriver. Zodra deze is opgelost, zal je gewoon HW acceleration moeten kunnen gebruiken, hoewel dit bij een 2100 eigenlijk al geen issue is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
thunder8 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:08:
[...]

Ik draai nu een maand of 2 met een i3-2100 op een H67 Mobo en ik heb alleen last van de DXVA bug. Tearing en Heat Issues kom ik niet tegen. Heb wel een Big Shuriken 2 erop zitten als koeler, maar deze staat qua fansnelheid minimaal en toch kom ik niet boven de 55C uit qua CPU. Enige tearing die ik ben tegengekomen in video was een probleem in de file zelf. DXVA is een probleem in XBMC of de Inteldriver. Zodra deze is opgelost, zal je gewoon HW acceleration moeten kunnen gebruiken, hoewel dit bij een 2100 eigenlijk al geen issue is.
Ik heb er ook een Big Shuriken op zitten, met fansnelheid op 2/9 (bios gaat in 9 stappen), en ik haal ook gemakkelijk 50 graden, maar dat vind ik eigenlijk al veel :X Misschien heb ik verkeerde verwachtingen.
Hoe heb jij verder dan alles ingesteld dat je geen tearing hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Phusebox schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:20:
[...]

Ik heb er ook een Big Shuriken op zitten, met fansnelheid op 2/9 (bios gaat in 9 stappen), en ik haal ook gemakkelijk 50 graden, maar dat vind ik eigenlijk al veel :X Misschien heb ik verkeerde verwachtingen.
Hoe heb jij verder dan alles ingesteld dat je geen tearing hebt?
Ik heb hem op 1 of 2 staan volgens mij. (ASrock Mobo)

Settings moet ik bekijken. Hoop dat ik er vanavond aan toe kom, want moet nog wat spullen ophalen voor mijn thuisbioscoop. 50-55C vind ik niet erg, Zolang hij onder 65C blijft is er weinig aan de hand. (72C is max volgens mij)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Phusebox schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:14:
Snap niet hoe je aan die conclusie bent gekomen... het mag toch wel bekend zijn dat nVidia / ION / ION2 the way to go is voor een HTPC met ATI... euh... AMD als alternatieve optie :)

Wat betreft je temperaturen : Niks aan doen zolang het zo blijft en je de cooler niet hoort !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou ION of ION2 the way to go zijn? Dat is the way to go als je niet veel geld uit wilt geven en graag goedkoop en traag spul wilt dat net voldoet. Sandy Bridge is wat mij betreft een veel betere oplossing voor een HTPC, het is echter vervelend dat er problemen zijn met de codec die XBMC gebruikt. Neem je andere software zoals MediaPortal waarbij je zelf je codecs kan uitkiezen is er niks aan de hand.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 22:43
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:21:
[...]

:? Jouw eerdere post deed mij vermoeden dat je wel gewoon hdmi kon:

[...]

Maar goed, dan wordt dat dus S/PDIF. Waarschijnlijk zit je op het mobo van die PC wel zo'n uitgang. Dan kun je daar het geluid over versturen.

[afbeelding]
Nou, een geluidskaart verder, want hij is kapot aangekomen...
nu maar een Sapphire Radeon HD6450,1GB besteld.

Ik heb me ook even ingelezen in geluid, maar ik kwam tot de conclusie dat een receiver met 2 speakers zowel analoog (met tulp ->3.5 jack) als digitaal (spdif/coax) aangesloten kan worden, maar is digitaal stereo beter dan analoog? Of snap ik er nu werkelijk niks meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een digitaal signaal zal omgezet moeten worden naar een analoog signaal. Dit kan door je computer gebeuren door de geluidskaart te gebruiken of dit kan door je reciever te gebruiken door het signaal onveranderd door te sturen naar je reciever en die het te laten decoden naar een analoog signaal. Wat beter is hangt af van de kwaliteit van de individuele componenten. Is je geluidskaart van goede kwaliteit maar je reciever erg zwak zal je geluidskaart betere kwaliteit kunnen geven. Is je geluidskaart van slechte kwaliteit en je reciever van goede kwaliteit zal de reciever betere geluidskwaliteit kunnen geven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nero355 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Snap niet hoe je aan die conclusie bent gekomen... het mag toch wel bekend zijn dat nVidia / ION / ION2 the way to go is voor een HTPC met ATI... euh... AMD als alternatieve optie :)

Wat betreft je temperaturen : Niks aan doen zolang het zo blijft en je de cooler niet hoort !!
De cooler niet hoort, haha. Mijn xbox360 (1e generatie) is er niks bij. Hoe ik aan die conclusie kwam; nou ja via het BBG topic alsmede andere forums.
En ion is leuk voor puur HTPC, maar ik wil er ook nog meer mee kunnen in de nabije toekomst zoals tv opnemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tsurany schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:48:
Waarom zou ION of ION2 the way to go zijn? Dat is the way to go als je niet veel geld uit wilt geven en graag goedkoop en traag spul wilt dat net voldoet. Sandy Bridge is wat mij betreft een veel betere oplossing voor een HTPC, het is echter vervelend dat er problemen zijn met de codec die XBMC gebruikt. Neem je andere software zoals MediaPortal waarbij je zelf je codecs kan uitkiezen is er niks aan de hand.
Dat is juist de kracht van XBMC, niks geen gezeik met codecs en weet ik wat. Gewoon out of the box werken.
Clean Windows install, XBMC eroverheen en klaar ben je :Y)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:47
Wil zelf na mijn vakantie een ION netbox kopen met 2GB ram en een 16GB SSD.
Kosten nog geen 220euro. Ubuntu 10.10 erop en XbMC en klaar. Een mediaplayer heb je ook voor 80euro maar die kunnen het niet winnen van een ION + XBMC en zo'n Dune speler is ook niet goedkoop. Ben zelf aardig bekend met Linux dus ik laat de share van mijn NAS mounten met opstarten en ik kan zo alles afspelen. Die netbox hang ik achter mijn tv en besturing gaat via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 20:32
Graag advies of deze zotac en verder configuratie voor XBMC de juiste configuratie is (eventuele tips zijn altijd welkom).

Ik heb reeds al een Asrock ION systeem helaas maakt deze nogal wat geluid... dus wil nu graag een stil exemplaar.

De pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX HD-ID11€ 135,50€ 135,50
1Kingston ValueRAM KVR800D2S6/2G€ 18,99€ 18,99
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 84,60€ 84,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,09

[ Voor 64% gewijzigd door noodel1988 op 13-07-2011 19:47 . Reden: Wensenlijst t.net gebruikt ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koffie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:27:
[...]

Dat is juist de kracht van XBMC, niks geen gezeik met codecs en weet ik wat. Gewoon out of the box werken.
Ik heb helaas nog nooit een out of the box werkende XBMC gehad. Alleen natuurlijk is het fijn geen gezeik met codecs te hebben, echter moeten dan wel de juiste codecs meegeleverd zijn voor jou systeem. Het grote nadeel van XBMC is dan ook direct dat zodra je wel problemen tegen komt er geen mogelijkheid is de codec te vervangen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.8 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes op v.3.2.7. Hier staan alle changes:

Changelog v3.2.8 - 2011-07-13

Framework related
  • Fixed: Sorting issue. list.sort() always returns None and caused errors updating already loaded channels.
  • Fixed: DimValue returned an error as it was not implemented yet.
  • Fixed: Plugin did not create Cache folder (Thanks to Göran)
  • Added: Error icon if update failed
  • Fixed: force close the logfile for script
Skin related
  • None
Channel related
  • None

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Phusebox schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:00:
En ion is leuk voor puur HTPC, maar ik wil er ook nog meer mee kunnen in de nabije toekomst zoals tv opnemen etc.
TV opnemen kan met ION ook, maar dan moet het een moederbord zijn waar ook nog een Socket 775 naast zit bijvoorbeeld :)
Hoe dan ook zou ik er nVidia in gooien : Minste gezeik met reference frames en dergelijke bij HD materiaal !!

En ik ben niet partijdig of wat dan ook : Mijn gamebak draait "CrossFinity" :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:27:
[...]

Dit is wel een hele kort door de bocht reactie. Er zijn nog meer dan genoeg gebruikers te vinden die daar anders over denken. Ik houd zelf meer van controle over de te gebruiken codecs. Je kunt net wat meer fine_tunen en er komen als voorbeeld meer audio_formaten beschikbaar bij weergave. Iets wat XBMC tot op dit moment nog steeds niet standaard ingebakken heeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 19:57
hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:21:
[...]

Dit is wel een hele kort door de bocht reactie. Er zijn nog meer dan genoeg gebruikers te vinden die daar anders over denken. Ik houd zelf meer van controle over de te gebruiken codecs. Je kunt net wat meer fine_tunen en er komen als voorbeeld meer audio_formaten beschikbaar bij weergave. Iets wat XBMC tot op dit moment nog steeds niet standaard ingebakken heeft.
Wat voor fine-tune opties en audio formaten mis je in XBMC?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De missende audio formaten zijn al ruimschoots besproken in dit en andere topics. Ik ga dat niet voor de zoveelste keer herhalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218468

Ik zie dat jullie het hier over audioformaten hebben, misschien heeft dat wel betrekking op de vraag die ik als xbmclive noob wilde gaan stellen..

ik draai xbmc nu enkele dagen, en het werkt op zich prima. Ik stream video's vanaf mijn windows pc naar mijn ht-pc (foxconn nt330i) met ION chipset. De meeste films doen het goed.. dan heb ik het over full hd mkv's. Nu probeerde ik echter wat avi's te openen, en het lijkt erop dat bij alle avi's er geen geluid is. Ik heb de instellingen al een paar keer nagelopen, maar volgens mij staat dat gewoon allemaal goed. Vooral ook aangezien het (via optical) prima werkt voor alle hd films die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Even een vraagje over Media Companion, ik ben er wat series mee aan het scrapen. Over het algemeen gaat dat goed, maar als je DVD's hebt waarop meerdere afleveringen per disc staan dan werken de 'thumbs' van de seizoenen niet goed. Plot e.d. worden in het bestand opgeslagen dus gaan goed, maar er wordt maar één 'thumb' opgeslagen, onder de naam van het videobestand, dus hebben alle afleveringen van die disc dezelfde 'thumb'. Kan je hier omheen werken? XBMC doet het zelf namelijk wel goed.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tsurany schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:20:
[...]

Ik heb helaas nog nooit een out of the box werkende XBMC gehad. Alleen natuurlijk is het fijn geen gezeik met codecs te hebben, echter moeten dan wel de juiste codecs meegeleverd zijn voor jou systeem. Het grote nadeel van XBMC is dan ook direct dat zodra je wel problemen tegen komt er geen mogelijkheid is de codec te vervangen voor een andere.
Dan doe je iets verkeerd :P

Recent nog een Zotac gekocht, clean Windows 7 erop en daarna XBMC. Geen enkel probleem met codecs of wat dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan, maar dan vraag ik me af wat.
Recent nog een Zotac gekocht, clean Windows 7 erop en daarna XBMC. Geen enkel probleem met codecs of wat dan ook :)
Hier mijn oude trouwe HTPC. Verse Windows 7 en verse XBMC. Het was gisteren dat hij opeens de banners van al mijn series kon laden, dat heeft hij weken niet gedaan. Voor films kan ik hem niet gebruiken aangezien hij gewoon niet in staat is fatsoenlijk de juiste films te scannen en ik met een database zit waar verkeerde films in staan die ik er niet uit krijg en ook niet via XBMC kan verwijderen.
Ik heb het maar opgegeven en gebruik gewoon de filebrowser en niet de filmbrowser om films af te spelen, dan maar geen IMDB informatie en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 17:37

Arfman

Drome!

hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:21:
[...]

Ik zou niet weten wat je nog meer wilt finetunen buiten wat XBMC je biedt. Ik snap dan ook niet dat mensen anno 2011 nog gaan lopen kloten (excusez le mot) met codecpacks, filters, custom instellingen en wat niet meer zij als er een pakket bestaat wat dat (imho) allemaal perfect voor je regelt, zoals XBMC.

Enlighten me :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Meer controle over post processing bijvoorbeeld, XBMC bied enkel een optie om het aan te zetten, verder kan je er niks aan instellen.
Maar als het werkt is XBMC een mooi pakket, zeker voor beginners. Ik heb enkel voor mijn problemen nog steeds geen oplossing gevonden en dat is toch wel irritant.

Maar goed, met MediaPortal ook enorm veel gezeik gehad, ook niet blij van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar als ik dus een ati grafische kaart erbij steek, is er geen oplossing voor wmv hd bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik gebruik de laatste stable build (10.1) met de Aeon Skin. Dit heb ik net geinstalleerd op m'n nieuwe htpc.
Het probleem dat ik heb, had ik nooit op m'n vorige systemen, en daar had ik volgens mij dezelfde instellingen gebruikt. Als het te wijzigen valt in Settings, dan moet ik erover kijken.

Als ik naar 'Videos' ga, dan wil ik enkel de Files View gebruiken, en niet de Library. Maar als ik eens naar Movies ga, waar ik dus wel de library gebruik, en daarna terug naar Videos; dan staat library weer geactiveerd.
Wat wil ik dus; als ik op Videos klik, dat hij dan direct naar Files gaat ipv naar Library.

Bij Shutdown ook, daar wil ik standaard dat hij Quit, en niet Suspend.

Kan ik ergens de default actie op de main menu items wijzigen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:04:
[...]

Ik zou niet weten wat je nog meer wilt finetunen buiten wat XBMC je biedt. Ik snap dan ook niet dat mensen anno 2011 nog gaan lopen kloten (excusez le mot) met codecpacks, filters, custom instellingen en wat niet meer zij als er een pakket bestaat wat dat (imho) allemaal perfect voor je regelt, zoals XBMC.

Enlighten me :)
Ik heb nergens gezegd dat ik het over fine_tunen van XBMC zelf heb, al valt er nog het nodige te optimaliseren, we zitten tenslotte niet voor niets deeltje 14 te vullen met zin en onzin. Ik zweer niet bij één bepaald Media Center softwarepakket. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en XBMC is er een van. Er zijn pakketten die op dit moment wat completer zijn en meer mogelijkheden bevatten maar daar hoort inderdaad wat meer werk bij al valt dat reuze mee als je op een gegeven moment de noodzakelijke kennis bezit. Ik draai diverse pakketten naast elkaar en blijf vergelijken. Op dit moment is XBMC numero 2 voor mij en ik val er vooral op terug als ik met mijn de andere software aan het testen ben.

Als aanvulling, XBMC is zeker niet zaligmakend als het bijvoorbeeld een nieuwe chipset betreft. Het valt blijkbaar niet altijd mee om de nieuwe AMD Fusion (E-350) chipset goed aan de praat te krijgen als men niet voor Windows (7) als OS wil kiezen. Ook met de nieuwe Intels lijkt het ergens mis te gaan.
Maar er wordt zoals hierboven al aangegeven, goed aan gewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 15-07-2011 01:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
hardware-lover schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 01:36:
[...]

Als aanvulling, XBMC is zeker niet zaligmakend als het bijvoorbeeld een nieuwe chipset betreft. Het valt blijkbaar niet altijd mee om de nieuwe AMD Fusion (E-350) chipset goed aan de praat te krijgen als men niet voor Windows (7) als OS wil kiezen. Ook met de nieuwe Intels lijkt het ergens mis te gaan.
Maar er wordt zoals hierboven al aangegeven, goed aan gewerkt.
Maar dat ligt dan toch volledig aan de onderliggende Linux waarvoor nog geen goeie drivers/kernel-support is?
Als je een ander mediacenter zou gebruiken, heb je dan niet hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb me rot gezocht om mijn probleem met tearing op te lossen in XBMC, gebruik makende van een i3 2100. Iemand hier zei dat de Intels er berucht om waren... helaas kan ik nergens ook maar 1 post of bericht vinden op internet hierover. Als het zo berucht was bestonden er vast topics in het xbmc forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 17:37

Arfman

Drome!

Fire69 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:04:
[...]

Maar dat ligt dan toch volledig aan de onderliggende Linux waarvoor nog geen goeie drivers/kernel-support is?
Als je een ander mediacenter zou gebruiken, heb je dan niet hetzelfde probleem?
Dat ligt volgens mij inderdaad daaraan. Met de juiste combinatie hardware en software (en welke dat zijn is erg gemakkelijk te vinden op Google) kun je 99.9% van alle bestanden probleemloos afspelen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:20
noodel1988 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:18:
Graag advies of deze zotac en verder configuratie voor XBMC de juiste configuratie is (eventuele tips zijn altijd welkom).

Ik heb reeds al een Asrock ION systeem helaas maakt deze nogal wat geluid... dus wil nu graag een stil exemplaar.

De pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX HD-ID11€ 135,50€ 135,50
1Kingston ValueRAM KVR800D2S6/2G€ 18,99€ 18,99
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 84,60€ 84,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,09
Ik heb precies dit, dezelfde Zotac en dezelfde SSD. BIOS updaten en je kunt de fan instellen zoals je wil mocht je hem luidruchtig vinden (vind ik niet).

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:30:
Ik heb me rot gezocht om mijn probleem met tearing op te lossen in XBMC, gebruik makende van een i3 2100. Iemand hier zei dat de Intels er berucht om waren... helaas kan ik nergens ook maar 1 post of bericht vinden op internet hierover. Als het zo berucht was bestonden er vast topics in het xbmc forum?
Is er uit dit topic geen bruikbare info te halen? http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=98037

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 18:47

J-P

Syntax erro....

Door de bomen zie het het bos niet meer.

Hoe kan ik XBMC (laatste versie) instellen dat alle media info (fanart, plottekst etc) in de map wordt opslagen waar de media bestanden ook staan.
Bij mij staan ze namelijk op de server. Deze items daadwerkelijk op de server opslaan geeft meerdere voordelen (filmbestanden kunnen makkelijker verplaatst worden (verwijzing naar het bestand hoeft binnen XBMC niet worden gewijzigd)), tevens kunnen meerdere XBMC systemen exact dezelfde database gebruiken.
Hier heb ik een oplossing gevonden waarbij gebruik wordt gemaakt van een apart programma, maar dat is niet precies wat ik zoek. Ik wil namelijk wel gewoon de scrape functie van XBMC behouden, alleen de opslag locatie moet veranderd worden.

Tevens, hoe zorgen jullie ervoor dat XBMC op de voorgrond blijft na opstarten. Hij staat bij mij in de startup folder maar na enkele seconden fullscreen op de voorgrond te hebben gestaan wordt die geminimaliseerd.

[ Voor 19% gewijzigd door J-P op 15-07-2011 14:12 . Reden: Nieuwe info gevonden ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 15-06 13:19
xbmc vetraagd op laten starten kan helpen.
Waarschijnlijk is xbmc opgestart, maar zijn er nog andere programma's die de focus wegnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

job schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:51:
xbmc vetraagd op laten starten kan helpen.
Waarschijnlijk is xbmc opgestart, maar zijn er nog andere programma's die de focus wegnemen..
Al geprobeerd met een .bat die hem pas na 5 seconden laat opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Bogey Dope schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:56:
[...]

Al geprobeerd met een .bat die hem pas na 5 seconden laat opstarten
http://wiki.xbmc.org/inde...h_a_delay_of_X_seconds.3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bogey Dope schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:20:
Tevens, hoe zorgen jullie ervoor dat XBMC op de voorgrond blijft na opstarten. Hij staat bij mij in de startup folder maar na enkele seconden fullscreen op de voorgrond te hebben gestaan wordt die geminimaliseerd.
Bron XBMC Windows Wiki.

Can I start XBMC with a delay of X seconds?

When starting XBMC on Windows startup it can be that some sub services weren't started when XBMC is up. To delay XBMC just add the parameter -d X with X equal to the startup delay in seconds.

Edit: iets met mosterd en zo...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

hardware-lover schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:11:
[...]

Bron XBMC Windows Wiki.

Can I start XBMC with a delay of X seconds?

When starting XBMC on Windows startup it can be that some sub services weren't started when XBMC is up. To delay XBMC just add the parameter -d X with X equal to the startup delay in seconds.

Edit: iets met mosterd en zo...
Bedankt, is in ieder geval wat netter dan een ouderwetse .bat file 8)

Nu nog de opslaglocaties van de mediafiles kunnen veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nee is helaas een compleet ander topic en heeft te maken met het feit dat Sandybridge en DXVA niet samengaan in XBMC.

Ik heb gewoon last van tearing; bij alle bestanden, of het nou sd of hd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 20:50
In een beta van XBMC Eden, heb ik DTS-HD MA, TrueHD aan de praat gekregen.

Via
http://voxcommando.com/fo...30pqeshm6&topic=479.0;all
heb ik: http://dl.dropbox.com/u/25170804/xbmc2.zip gedownload.

Uitgepakt op HTPC (in een andere directory dan de huidige versie). Opstarten, alle films worden direct herkend vanuit de huidige versie, en bij het afspelen wordt direct al HD-DTS MA meegezonden en herkent door de receiver.

HTPC is een AMD Fusion E-350 met windows 7. Ik maak daarbij gebruik van de Realtech HDMI audio drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:39:
Even een vraagje over Media Companion, ik ben er wat series mee aan het scrapen. Over het algemeen gaat dat goed, maar als je DVD's hebt waarop meerdere afleveringen per disc staan dan werken de 'thumbs' van de seizoenen niet goed. Plot e.d. worden in het bestand opgeslagen dus gaan goed, maar er wordt maar één 'thumb' opgeslagen, onder de naam van het videobestand, dus hebben alle afleveringen van die disc dezelfde 'thumb'. Kan je hier omheen werken? XBMC doet het zelf namelijk wel goed.
Ok, nog even verder getest maar XBMC doet het alleen goed als je het via de database regelt. Zodra je een export doet en zo ook info bij de bestanden zet krijg je hetzelfde probleem.

Jammer, ik had gehoopt dat je zo de gedeelde cachedirectory niet nodig had.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 20:32
Warbringer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:45:
[...]

Ik heb precies dit, dezelfde Zotac en dezelfde SSD. BIOS updaten en je kunt de fan instellen zoals je wil mocht je hem luidruchtig vinden (vind ik niet).
Ik kreeg nog als tip mee om niet te kiezen voor vertex 2 omdat deze niet stabiel is, is dit onzin of zit hier nog enige logica achter. Kan ik soms beter voor de 1 kiezen of gewoon voor de 2 gaan?

Ik dacht dat er geen fan in zat, maar goed Bios updaten, kan gewoon via usb stick dus? En dan iets als update en wachten tot hij klaar is?
Hoe zit het dan met de garantie?

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:20
noodel1988 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:54:
[...]

Ik kreeg nog als tip mee om niet te kiezen voor vertex 2 omdat deze niet stabiel is, is dit onzin of zit hier nog enige logica achter. Kan ik soms beter voor de 1 kiezen of gewoon voor de 2 gaan?

Ik dacht dat er geen fan in zat, maar goed Bios updaten, kan gewoon via usb stick dus? En dan iets als update en wachten tot hij klaar is?
Hoe zit het dan met de garantie?
Uit alle reviews die ik over de vertex 2 gelezen heb is deze juist een ontzettend goeie SSD. Heb er dan ook helemaal geen problemen mee.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Burns schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:41:
In een beta van XBMC Eden, heb ik DTS-HD MA, TrueHD aan de praat gekregen.

Via
http://voxcommando.com/fo...30pqeshm6&topic=479.0;all
heb ik: http://dl.dropbox.com/u/25170804/xbmc2.zip gedownload.

Uitgepakt op HTPC (in een andere directory dan de huidige versie). Opstarten, alle films worden direct herkend vanuit de huidige versie, en bij het afspelen wordt direct al HD-DTS MA meegezonden en herkent door de receiver.

HTPC is een AMD Fusion E-350 met windows 7. Ik maak daarbij gebruik van de Realtech HDMI audio drivers.
Kan ik bevestigen, diverse HD audio streams (uit MKV en Blu-Ray images) worden netjes in het display getoond van de receiver. Enkel bij DD+ (E-AC3) gaat deze versie door het lint maar dat HD audio format wordt weinig gebruikt. Daarnaast zitten er regelmatig hickup's in het geluid maar het lijkt de goede kant op te gaan met HD audio en XBMC.

Toevoeging: enkele avi's met mp3 audio geven geen geluid meer met bovenstaande build. De "oude" XBMC install en mijn andere Media software doen het wel goed met die avi's. Er is duidelijk nog werk aan de winkel.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2011 02:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb de tearing met intel cpu's vrijwel geheel weten te elimineren. Zal morgen mijn settings posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 19-06 11:14
Ik heb XMBC ook geïnstalleerd op een pc en aangesloten op mijn tv.

Ik vraag mij af of er een add-on is om Nederlandse radio zenders af te spelen in XMBC ? Via internet uiteraard ;) Heb vele add-ons gezien, maar voor Nederlandse radio nog niet.

Edit gevonden. Je kan ListenLiveEU daar voor gebruiken. Ben weer tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door StephanL op 16-07-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StephanL schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:04:
Ik heb XMBC ook geïnstalleerd op een pc en aangesloten op mijn tv.

Ik vraag mij af of er een add-on is om Nederlandse radio zenders af te spelen in XMBC ? Via internet uiteraard ;) Heb vele add-ons gezien, maar voor Nederlandse radio nog niet.

Edit gevonden. Je kan ListenLiveEU daar voor gebruiken. Ben weer tevreden.
Alleen jammer dat er geen gewone 3FM bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ben bepaalde films onder een moviest aan het onder brengen om het wat overzichtelijker te maken.
Aan de andere kant krijgen de kinderen alleen films in de library te zien die in een bepaalde (custom) genre zitten.
Echter .. moviesets zijn niet zichtbaar in een specifieke genre view. Hoe krijg ik dit toch voor elkaar :?

Wanneer alle films die in de set vallen, het genre bevatten waarop je sorteerd zal de movie set zichtbaar worden.
Als je dus 3 films in 1 set hebt zitten, en sorteerd op het genre 'action', maar 1 van de 3 films heeft niet dat genre dan zal de set niet in de library view zichtbaar worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Koffie op 17-07-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 19:51
Bogey Dope schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:15:
[...]
Nu nog de opslaglocaties van de mediafiles kunnen veranderen....
Maak alle nodige folders aan op je NAS.
Kopieer alle thumbnails, databases etc naar je NAS
Maak een symbolic link van je XBMC-machine folder(s) naar je NAS-folder(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407828

Draai nu xbmc op Ubuntu 11.04 maar reageert super traag .
En de films spelen ook niet goed af.
Heeft er nog iemand hier problemen mee?
En een oplossing voor?
Is trouwens de eerste keer dat ik gebruik maak van Ubuntu.
Dus zou het kunnen dat er nog andere dingen moet geïnstalleerd worden zodat het soepel loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:41

Mavamaarten

Omdat het kan!

Anoniem: 407828 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:20:
Draai nu xbmc op Ubuntu 11.04 maar reageert super traag .
En de films spelen ook niet goed af.
Heeft er nog iemand hier problemen mee?
En een oplossing voor?
Is trouwens de eerste keer dat ik gebruik maak van Ubuntu.
Dus zou het kunnen dat er nog andere dingen moet geïnstalleerd worden zodat het soepel loopt?
Heb je alle drivers enzo al geinstalleerd / geupdate ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 19-06 11:14
Phusebox schreef op zondag 17 juli 2011 @ 02:20:
[...]

Alleen jammer dat er geen gewone 3FM bij zit.
Oh is dat zo? Even testen vanavond of morgen. Lijkt mij niet al te moeilijk om die toe te voegen aan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand die weet wat het probleem kan zijn wanneer avi's allemaal zonder geluid afspelen? Of beter gezegd, hoe ik het op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 218468 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:56:
Niemand die weet wat het probleem kan zijn wanneer avi's allemaal zonder geluid afspelen? Of beter gezegd, hoe ik het op kan lossen.
Zoekfunctie? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al gebruikt.. net als Google. Staat het volgens jou wel ergens dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Klojum schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:40:
[...]

Maak alle nodige folders aan op je NAS.
Kopieer alle thumbnails, databases etc naar je NAS
Maak een symbolic link van je XBMC-machine folder(s) naar je NAS-folder(s).
Dat had ik al eerder gelezen en toegepast. Probleem is echter, als er een nieuwe film bijkomt en XBMC scrapt die, dan worden de gegevens weer lokaal opgeslagen. Ik zoek nou juist een manier zodat het standaard in de map wordt opgeslagen waarin de mediafile ook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407828

Mavamaarten schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:26:
[...]

Heb je alle drivers enzo al geinstalleerd / geupdate ?
_/-\o_
bedankt voor de tip, er waren nog een aantal drivers die moesten worden geinstalleerd.
xbmc werkt nu prima .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Phusebox schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:14:
Ik heb de tearing met intel cpu's vrijwel geheel weten te elimineren. Zal morgen mijn settings posten.
Ik ben wel benieuwd naar je oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 17-06 20:50
hardware-lover schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:27:
[...]

Toevoeging: enkele avi's met mp3 audio geven geen geluid meer met bovenstaande build. De "oude" XBMC install en mijn andere Media software doen het wel goed met die avi's. Er is duidelijk nog werk aan de winkel.
Bij mij was al het MP3 geluid stil. Door de volumeknop op de afstandsbediening van de XBMC in te drukken, kwam er wel geluid uit... Kennelijk kan je voor muziek nog wel het geluidsniveau regelen. Voor films e.d. kan ik het geluidsniveau niet regelen via XBMC. Dat kan alleen via de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Koffie schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:54:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je oplossing?
Sorry vandaag te druk gehad, ga hem zsm hier posten. Ik heb wat instellingen in de Intel graphics settings gewijzigd alsmede refreshrate van tv (op 59Hz ipv 50/50Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-06 16:55

EaS

GroteBozewolf schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:00:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.7 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes op v.3.2.6. Tevens is het Apple Movie Trailer kanaal iets veranderd zodat trailers niet meer gedownload hoeven te worden maar kunnen worden gestreamed (downloaden kan nog wel). Hier staan alle changes:

Changelog v3.2.7 - 2011-07-12

Channel related
  • Changed: Apple Movie Trailers now starts playback immediately instead of downloading. Download is now a context menu option
Werkt perfect! Net als AMT-Lite maar dan *wel* helemaal up-to-date. Mooi werk!! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zijn er mensen met een centrale database voor meerdere XBMC instanties? Ik heb één instantie draaien via die centrale database maar de tweede die ik probeer te koppelen weigert te lezen, de library blijft gewoon leeg. Verbinding vanaf die computer is gewoon te maken en ook heeft XBMC netwerktoegang. Zou het veel uitmaken als er verschil in versies zit tussen de XBMC-instanties? De database is bij mijn weten namelijk identiek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Laatst online: 15-06 18:50
Gonadan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:16:
Zijn er mensen met een centrale database voor meerdere XBMC instanties? Ik heb één instantie draaien via die centrale database maar de tweede die ik probeer te koppelen weigert te lezen, de library blijft gewoon leeg. Verbinding vanaf die computer is gewoon te maken en ook heeft XBMC netwerktoegang. Zou het veel uitmaken als er verschil in versies zit tussen de XBMC-instanties? De database is bij mijn weten namelijk identiek.
Yep, beide instanties moeten idealiter dezelfde versie zijn. Ik heb al een keer gemerkt dat slechts 1 dag verschil in de unstable build er voor zorgde dat de database niet compatible was met beide instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Juggels schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:41:
Yep, beide instanties moeten idealiter dezelfde versie zijn. Ik heb al een keer gemerkt dat slechts 1 dag verschil in de unstable build er voor zorgde dat de database niet compatible was met beide instanties.
Ok, en dan opent hij in plaats van de 'corrupte' gewoon zijn standaard, lokale, lege versie.

Gloeidendegloeiende, dat wordt nog lachen dan, ik wil het namelijk crossplatform toepassen. Dan moet ik eerst de versies maar eens gaan afstemmen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-06 11:51
Iemand enig idee of deze out of the box gaat werken met XBMC op een ZBOX ID41 met Openelec?

Ben op zoek naar een rf remote en kan eigenlijk alleen deze Emprex 3009ARF en de Conceptronic CLLRCMCE vinden. Andere suggesties zijn van harte welkom uiteraard.

Heb ook de android XBMC remote app geinstalleerd maar bij voorkeur heb ik er nog een dedicated remote naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
wmn79 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:22:
Iemand enig idee of deze out of the box gaat werken met XBMC op een ZBOX ID41 met Openelec?

Ben op zoek naar een rf remote en kan eigenlijk alleen deze Emprex 3009ARF en de Conceptronic CLLRCMCE vinden. Andere suggesties zijn van harte welkom uiteraard.
Ik gebruik hier de Conceptronic icm een Asrock ion330 en minimal ubuntu. Alle benodige toetsen werken out of the box. Heb alleen in een keyboard.xml nog een knop toegevoegd zodat de knop met * functioneert als de 'c' toets op een keyboard (de remote wordt namelijk herkent als keyboard). Zo heb ik iig alle functionaliteit die ik nodig heb binnen handbereik.
Nu heb ik openelec al even niet meer gebruikt, maar van wat ik me kan herinneren werkte daar ook alles. Weet alleen niet meer of je of je daar .xml bestanden op kunt aanpassen. Zal het straks even voor je nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
1. Hebben jullie nog tips voor add ons die je moet installeren? Ik wil graag dat hij per film de hoesjes, fan-art en nederlandse informatie ophaalt.

2. Kan Xmbc omgaan met mkv's waarin de subtitles al verwerkt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
2. Ja

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 15:49
1. Kan met Moviemeter addon volgens mij (gebruik ik nooit omdat imdb vollediger is)
2. Hoezo zou dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Is er iemand die ervaring heeft met Openelec en deze remote? Het is een PS3 remote met IR ontvanger.

Ik weet dat het een wat vreemde keus is, maar het is de enige remote met receiver die ik kan vinden voor een redelijke prijs die ook nog vlot leverbaar is. Deze usb IR receiver word veel genoemd op de fora, maar moet uit China komen en dat duurt zeker een maand. En deze remote kit op minigadgets maar die lijkt niet echt van top kwaliteit ;)

Suggesties zijn welkom!

[ Voor 13% gewijzigd door Mystic Spirit op 19-07-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Precies die receiver heb ik ook van EBay laten komen en dat duurde nog geen week. Je loopt alleen het riscio dat hij door de douane wordt onderschept en dan duurt het wel een maand ja. En dan moet je nog een paar centen belasting betalen.

[ Voor 50% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-07-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 19:51
Gonadan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:14:
[...]
Gloeidendegloeiende, dat wordt nog lachen dan, ik wil het namelijk crossplatform toepassen. Dan moet ik eerst de versies maar eens gaan afstemmen.
Hier hetzelfde... Windows / Ubuntu / Openelec machines, allemaal zie ik ze het liefst de movies en series vanaf dezelfde netwerklocatie verwerken. Maar ik geloof dat netwerkondersteuning door XBMC nog steeds op een laag pitje staat. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klojum schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:19:
Hier hetzelfde... Windows / Ubuntu / Openelec machines, allemaal zie ik ze het liefst de movies en series vanaf dezelfde netwerklocatie verwerken. Maar ik geloof dat netwerkondersteuning door XBMC nog steeds op een laag pitje staat. :-(
Is het jou niet gelukt? Of heb je het niet geprobeerd? Het zou moeten kunnen toch? Mits je de juiste versies weet te combineren.

Qua database dan, de netwerklocatie is nogal makkelijk gelijk te houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
[...]

Lees dit eens: guide-how-to-build-your-own-external-xbmc-library-and-use-it-for-multiple-boxes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ander URL, zelfde verhaal. Toch apart dat er nergens iets over versies gezegd wordt, terwijl dit dus blijkbaar wel problemen geeft. Of zou er nog wat anders mis kunnen zijn?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 14:56

jacobras

Developer

Ik ga ook een HP infrarood receiver bestellen. Let er wel op dat als je Linux gebruikt de ontvanger met serienummer (P/N) 5188-1667 wordt aangeraden.

Voor Windows schijnt het niet uit te maken:
it shouldn't matter what HP IR you have under Vista or Win 7
Bron: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=100828

Ik heb zojuist deze besteld: http://cgi.ebay.com/HP-US...3365022040#ht_1625wt_1270 .

[ Voor 20% gewijzigd door jacobras op 19-07-2011 16:29 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:52:
[...]

Ander URL, zelfde verhaal. Toch apart dat er nergens iets over versies gezegd wordt, terwijl dit dus blijkbaar wel problemen geeft. Of zou er nog wat anders mis kunnen zijn?
Ik heb meerdere XBMC's op dezelfde mysql server draaien, en had in het begin ook problemen met de versies. Ik ben dus overgegaan op de stable builds, heb ze tegelijk van de xbmc site afgehaald en geinstalleerd.

Je kunt in je log-file zien wat er aan de hand is, hij zal aangeven dat hij de mysql database opzoekt en als hij die gevonden heeft, zal hij ook aangeven of het inloggen gelukt is. Zo niet, geeft hij ook een omschrijving van wat er mis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 15-06 13:19
Niets moeilijks aan.
Ik heb al mijn films, series en fanart op mijn nas staan.
adv de volgende tweakers blog mijn database op de mysql server van mijn nas gezet (net iets anders dan de blog). Vervolgens op mijn openelec machine advancedsettings.xml aangepast, en deze aangepaste file samen met sources.xml op de andere pc's gezet (windows 7) en klaar.

En problemen met de netwerkondersteuning heb ik 1 maal gehad, maar dat had te maken met de msn live assistant, xbmc had er niets mee van doen en heeft altijd probleem gewerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 20-07-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167921

Heb zojuist ook een XBMC in elkaar gepropt (win7)
Kan iemand mij de volgende "nognietweetjes" vertellen

- Is er een add-on om bijvoorbeeld de youtube video of music video jukebox film te downloaden.
- Is er een add-on die alle add-ons afzoekt naar een bepaald filmpje. Ik kijk bijvoorbeeld naar two and a half men. Die staat niet volledig op icefilms. De nieuwere moet ik via hulu kijken.
Pagina: 1 ... 68 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.