|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
- Nee, doen we niet.
- Staat gepland, maar wanneer weten we nog niet.
- Laten we wel effe snel iemand erbij hacken.
- Het is al zo lang zoals het is dat het niet meer boeiend is...
- Dubbel met een ander topic!
- enz.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Omdat het netter staat dan de titel van het topic natuurlijk!Wat ik eigenlijk vooral mis is waarom je zou dit zou willen?
Het elke keer moeten bewerken van de URL code en daarnaast moedigt het hopelijk nieuwe leden aan om wat vaker die Search bovenaan te gebruiken i.p.v. voor de 1001ste keer dezelfde vraag te stellen die al minimaal 101 keer is beantwoord!Welk probleem lost het voor je op?
Dat ligt er maar net aan hoe je GoT gebruikt of in welke topics je rondhangt naar mijn mening!Het linken naar de zoekresultaten van een topic klinkt namelijk niet heel alledaags, in tegenstelling tot het linken naar een topic of specifieke reactie.
En eigenlijk als verbaast het me een beetje dat je die vragen stelt als ik heel eerlijk ben, want IMHO is dit iets wat al lang zo had moeten zijn op GoT vanuit het perspectief van een member die al zo lang op GoT zit gezien...
Eens, maar wat lost dat op? Het is voor een gebruiker dan duidelijker dat het om zoekresultaten gaat, en dan? Don't get me wrong, ik vraag dit niet om alleen maar lastige vragen te stellen, ik probeer de use case gewoon goed te begrijpennero355 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:29:
Omdat het netter staat dan de titel van het topic natuurlijk!
Begrijp ik je goed dat je nu handmatig de URL bewerkt om te laten zien dat het om de zoekfunctie/zoekresultaten gaat? Wat het tweede betreft: het is zeker een goede zaak als de zoekfunctie vaker wordt gebruikt, maar de vraag is of dit daar echt aan zou bijdragen of dat er dan betere oplossingen te verzinnen zijn.Het elke keer moeten bewerken van de URL code en daarnaast moedigt het hopelijk nieuwe leden aan om wat vaker die Search bovenaan te gebruiken i.p.v. voor de 1001ste keer dezelfde vraag te stellen die al minimaal 101 keer is beantwoord!
Wat voor jou logischer, mooier of beter is, kan door een andere gebruiker heel anders ervaren wordenEn eigenlijk als verbaast het me een beetje dat je die vragen stelt als ik heel eerlijk ben, want IMHO is dit iets wat al lang zo had moeten zijn op GoT vanuit het perspectief van een member die al zo lang op GoT zit gezien...
Mijn hemel...jelle. schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:45:
Eens, maar wat lost dat op? Het is voor een gebruiker dan duidelijker dat het om zoekresultaten gaat, en dan? Don't get me wrong, ik vraag dit niet om alleen maar lastige vragen te stellen, ik probeer de use case gewoon goed te begrijpen
Ik vraag enkel een fix voor een simpel schoonheidsfoutje dat al veel te lang bestaat : Is dat zo'n ramp ?!
Elke keer... Veel te vaak...Begrijp ik je goed dat je nu handmatig de URL bewerkt om te laten zien dat het om de zoekfunctie/zoekresultaten gaat?
Inclusief een vriendelijk verzoek om de Search bovenaan het Topic wat vaker te gebruiken, want dat lijkt iets te zijn wat een zeer kleine groep nog doet helaas...
Je mag van mij ook iets mooiers verzinnen hoor! Helemaal geen probleem!Wat het tweede betreft: het is zeker een goede zaak als de zoekfunctie vaker wordt gebruikt, maar de vraag is of dit daar echt aan zou bijdragen of dat er dan betere oplossingen te verzinnen zijn.
Ik heb het zelfs erbij gezet :
Kan jij serieus eerlijk zeggen dat het prima is zoals het op dit moment is dan ?!Wat voor jou logischer, mooier of beter is, kan door een andere gebruiker heel anders ervaren worden
Uiteraard, maar...Zoveel gebruikers, zoveel wensen.
Ik vraag niet om een nieuwe obscure feature!In het kader van Mooie features beleid (nieuwe aanpak) stellen we dit soort vragen om écht te begrijpen wat het (achterliggende) probleem is. Alleen dan kunnen we beoordelen of dit waardevol genoeg is. Als we elke feature request die voorbijkomt gewoon zouden bouwen, dan wordt Tweakers een niet onderhoudbaar Frankenstein-monster waar niemand bij gebaat is.
Gewoon het fixen van een bestaande...
Om dan maar in jullie nieuwe stijl te antwoorden :
Dat de linkjes naar Topic Search queries alleen maar de titel van het topic laten zien en niet hetgene waar naar wordt gezocht.Probeer in je topic de volgende vragen te beantwoorden:
- Welk probleem ervaar je?
Omdat het overkomt bij een (nieuwe) gebruikers als een link naar het topic waarin hij/zij post.- Waarom is dat een probleem?
Veel te vaak helaas en omdat er maar geen verandering in kwam ben ik dus dit topic gestart.- Hoe vaak loop je er tegenaan?
Dus als je zoiets hebt : [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2- Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Dat er dan zoiets wordt weergegeven : [Caiway Glasvezel] Ervaring & Discussie - Deel 2 | Zoekterm 'ziggo'
Of zoiets : Zoeken naar 'ziggo' in [Caiway Glasvezel] Ervaring & Discussie - Deel 2
Of whatever jullie leuk(er) vinden natuurlijk!
Renamen naar iets van V&A Categorie : Barebones
of
Vraag & Aanbod Categorie : Barebones
Zou ook niet verkeerd zijn!
Kan er ook maar iemand uitsluitsel geven over het wel of niet toepassen van de gesuggereerde dingen :
- nero355 in "Topic Search link de term laten weergeven ?"
- nero355 in "Topic Search link de term laten weergeven ?"
@crisp bijvoorbeeld ??
Nu kan ik niet uit mijn hoofd zeggen hoe lastig het is om bij een zoekquery in de url ook de zoektermen in de titel te vermelden, maar dat lijkt me niet iets wat meer dan een paar uur zou moeten kosten. Het is echter aan een productowner om te bepalen of dat het ook waard is, en wat de prioriteit zou moeten zijn tegenover alle andere zaken die we nog hebben liggen
Intentionally left blank
Sommige fora hebben daardoor ook een zoekfunctie die via Google loopt.
Soms ben ik bijna gelukkig
Dat klinkt hoopvolcrisp schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:43:
Nu kan ik niet uit mijn hoofd zeggen hoe lastig het is om bij een zoekquery in de url ook de zoektermen in de titel te vermelden, maar dat lijkt me niet iets wat meer dan een paar uur zou moeten kosten.
Ben je het met me eens dat het in feite aanpassen is van bestaande functionaliteit en niet iets nieuws ?
Want daar leek het in de vorige discussie vooral over te gaan en dat vond ik erg jammer...
Hmm... nou ja... dat zien we dan vanzelf wel denk ik dan maarHet is echter aan een productowner om te bepalen of dat het ook waard is, en wat de prioriteit zou moeten zijn tegenover alle andere zaken die we nog hebben liggen
Ik gebruik vrijwel uitsluitend DuckDuckGo voor van alles, maar...JukeboxBill schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:51:
Niet helemaal wat je vraagt, maar ik vind vaker een topic op Tweakers door te zoeken met DDG dan dat ik met de zoekfunctie van Tweakers iets bruikbaars vind.
Zoiets vind ik dan weer echt ronduit verschrikkelijk om te gebruiken en zie liever een Native Search op GoT die gelukkig voorlopig niet gaat verdwijnenSommige fora hebben daardoor ook een zoekfunctie die via Google loopt.
En als ik heel eerlijk ben :
Soms mis ik best wel wat "tools" op DuckDuckGo op het moment dat je een Search wilt optimaliseren/filteren dus daar wil je ook niet al teveel van afhankelijk worden...
We hebben een bestaande service die aan de hand van een url een titel kan genereren, voor url's waar herkenning voor is ingebouwd. Het zou dan inderdaad een uitbreiding daarvan zijn.nero355 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:06:
[...]
Dat klinkt hoopvol
Ben je het met me eens dat het in feite aanpassen is van bestaande functionaliteit en niet iets nieuws ?
Intentionally left blank