Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik weet inderdaad niet welke conclusie je eraan mag hangen, behalve dan dat ik niet zomaar zou aannemen dat het op de Zotac Xbox AD02 werkt.

Zoals ik zelf al aangaf, krijg ik het niet voor elkaar, maar dat kan uiteraard heel goed aan mij liggen. Echter, ik zou toch even nagaan of er uberhaupt iemand is die het met de Zotac Zbox AD02 voor elkaar gekregen heeft.

Dat is eigenlijk het enige wat ik wilde aangeven met mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 20:10
peppie71 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:01:
Zijn er hier meer mensen waar de Aeon mq2 skin na de laatste update volledig van het pad is?

-achtergronden zijn weg
- De moviedatabase blijft constant scrapen
- Bij het selecteren van een bestand is het nu niet meer duidelijk te zien welk bestand je selecteerd. Het geselecteerde bestand word niet meer donker.
- De controlbalk tijdens het afspelen van een video mist de symbolen. De tekst staat er nog wel.
Het zou zo maar kunnen, gaat het wel goed wanneer een andere skin is ingeschakeld?

Ik heb zelf dat als ik mijn collectie laat schrapen, dat de TheMovieDB-plugin over z'n nek gaat wanneer er ' - ' (zonder de quotes) in de bestandsnaam voorkomt, en daarna claimt dat de internetverbinding is weggevallen. En of ik desondanks toch wil doorgaan met scrapen...

Voorbeeldje: "2001 - A Space Odessy.mkv" (omdat "2001: A Space Odyssey.mkv" niet mag vanwege dubbele punt). Vroeger was dat geen probleem bij het scrapen, maar nu kennelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Koffie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:55:
- Je hebt nu een centrale MySQL DB waar XBMC zijn meuk in zet.
- Verplaats je Thumbnails naar een share op het het netwerk.
- dubbelcheck dat je dus nu geen Thumbnail dir meer hebt.
- Maak een symlink aan voor je thumbnail dir dmv het commando "mklink /D Thumbnails \\server\share\Thumbnails"
Ik heb/had al wel een werkende XBMC-database op m'n Synologie nassie, maar die werkte eigenlijk niet 100% met XBMC 10.1 (zo leek het tenminste), waarna ik er eigenlijk op afgeknapt ben. Ondertussen werk voor het merendeel met Ubuntu en de nightly-versies van XBMC, maar daar heb ik nog geen externe database-ervaring mee.

Op de desktop staat nog wel Win XP, en daar kun je niet 1-2-3 symlinks mee maken, en NFS wordt ook niet ondersteund. NFS heeft mijn voorkeur, maar desnoods wordt alles weer als SMB geherschraapt ten faveure van de externe database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

nexhil

BAM!

Sinds een paar weken heb ik thuis XBMC draaien op:

AMD Athlon AM3 x3 420e (45 Watt) op 2.6 GHz
Foxconn Cinema 2 Deluxe moederbord met Ati HD4200, HDMI, optical out etc.
2x 2GB mem
Scythe Big Shuriken

1x 640 GB schijf
1x 1 TB Schijf
Geen optical drive
Windows 7 X64
En dit allemaal in een MS-Tech 1200 behuizing. productreview: MS-Tech MC-1200 review door iDont

Geheel aangesloten om een 60 inch Full HD plasma:
pricewatch: LG 60PK250

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/oqhj5i.jpg

Het enige probleem wat ik heb gehad was dat sommige video's met DXVA2 flikkerden.
Dit heb ik opgelost door in de bios UMA aan te passen.

Een mooie optie in XBMC vind dat je met de youtube plugin ook video's (indien beschikbaar in full-HD) naar je Computer kunt downloaden
Gebruik de radio plugin ook veel.

Nu nog even hopen dat blu-rays bekijken binnenkort goed geregeld is. (vanaf een optical drive)

[ Voor 17% gewijzigd door nexhil op 29-06-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 21:57
Ben ik de enige die hier met smart aan het wachten is op de nieuwe OpenElec build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:38

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Nee hoor ik wacht ook met smart! morgen wordt mijn Zotac AD02 bezorgt dus van mij mag ie vanavond nog komen :)

Welke build wordt hier het meest gebruikt voor AD02 / andere amd (fusion) based bordjes? ik heb nu de i386 generic build en de fusion i386 build. Ik verwacht zelf dat de generic build meer kans van slagen heeft.

[ Voor 2% gewijzigd door Mystic Spirit op 29-06-2011 20:48 . Reden: dubbele woorden woorden ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
Klinkt een beetje tegenstrijdig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ja dat zou je denken maar de fusion build zit nog behoorlijk in de ontwikkeling. Als ik de fora een beetje begrijp is de generic build waarschijnlijk niet optimaal qua performance, maar heeft wel de meeste drivers etc. ingebakken zitten dus denk ik dat die het meeste kans heeft op dat het daadwerkelijk werkt.

Ik begin hier ook nog maar net mee dus ik ben een redelijke noob, maar het leek een tegenstrijdige maar toch voor de hand liggende keus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:36
nexhil schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:22:
Sinds een paar weken heb ik thuis XBMC draaien op:

<KNIP> heel verhaal met de set-up </KNIP>
Mooie tv, maar zonde dat je die apparaten op dat meubel hebt staan. De strakheid gaat er door weg. Zet al die meuk toch gewoon in een kast en bedien alles via WiFi of RF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

nexhil

BAM!

xburchartz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:43:
[...]

Mooie tv, maar zonde dat je die apparaten op dat meubel hebt staan. De strakheid gaat er door weg. Zet al die meuk toch gewoon in een kast en bedien alles via WiFi of RF
Als het zou passen, zou ik dat doen. Maar de blu-ray/ home cinema set past er niet in, xbox 360 gebruik ik zo vaak dat het niet handig is + de hitte in de kast. het enige wat misschien in de kast kan is de UPC-HD box maar die wordt waarschijnlijk vervangen door een CI+ kaart.

Voor de kabels heb ik al ee ngootje trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door nexhil op 30-06-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 10:50
Mystic Spirit schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:47:
Nee hoor ik wacht ook met smart! morgen wordt mijn Zotac AD02 bezorgt dus van mij mag ie vanavond nog komen :)

Welke build wordt hier het meest gebruikt voor AD02 / andere amd (fusion) based bordjes? ik heb nu de i386 generic build en de fusion i386 build. Ik verwacht zelf dat de generic build meer kans van slagen heeft.
ik heb ook fusion based pc, maar heb gewoon win7 met xbmc erop staan

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:29
Sinds kort heb ik een vreemd probleem.

Als ik in het hoofdmenu VIDEO wil openen, dan blijft het beeld zwart. Alleen rechtsboven komt wel de tijd te staan. Met de pijltjestoetsen hoor je wel dat er wordt gebladerd, maar het beeld blijft behalve dat klokje gewoon zwart.
Het probleem ontstond zomaar zonder dat ik een setting had veranderd ofzo, en het komt in elke skin die ik selecteer terug. Nu kan ik ook geen nieuwe content toevoegen omdat ik dat altijd via het VIDEO-menu deed.

Iemand een idee om te voorkomen dat ik hem compleet moet wissen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

YMGV4LIFE schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:38:
[...]

ik heb ook fusion based pc, maar heb gewoon win7 met xbmc erop staan
Heb de Zotac inmiddels binnen. De laatste Fusion build draait wel, maar geeft geen audio en met de generic RC5 build kreeg ik geen beeld.

Iemand die openelec al zonder problemen aan de praat heeft op een AD02 en mij wat tips kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
nexhil schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:22:

Nu nog even hopen dat blu-rays bekijken binnenkort goed geregeld is. (vanaf een optical drive)
Hoe bedoel je dat? Ik sta ook op het punt om een XBMC samen te stellen, en wilde daar een Samsung blu-ray drive in stoppen, maar blijkbaar heb ik dar niks aan dan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn er mensen die een Harmony gebruiken in XBMC en de delay settings perfect hebben? Zo ja, zou diegene dan de juiste waarden in ms kunnen vertellen? Ben nu al een tijd aan het uitproberen, maar ik blijf de Harmony traag vinden. Moet echt klikken (wacht) klikken (wacht), want anders wordt er maar 1 klik geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 17:37
Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:23:
[...]

Hoe bedoel je dat? Ik sta ook op het punt om een XBMC samen te stellen, en wilde daar een Samsung blu-ray drive in stoppen, maar blijkbaar heb ik dar niks aan dan?
Je moet de copy protection kunnen verwijderen. Ik geloof dat onder Windows alleen PowerDVD dat kan en onder Linux alleen met libaacs en die is nog in ontwikkeling.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Noid
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 14:22
Aghanim schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:40:
Zijn er mensen die een Harmony gebruiken in XBMC en de delay settings perfect hebben? Zo ja, zou diegene dan de juiste waarden in ms kunnen vertellen? Ben nu al een tijd aan het uitproberen, maar ik blijf de Harmony traag vinden. Moet echt klikken (wacht) klikken (wacht), want anders wordt er maar 1 klik geregistreerd.
Perfect kan je vergeten. Je blijft atijd 250 ms vertraging houden omdat de logitech het signaal moet verwerken. Wat ook vervelend en niet op te lossen is dat de harmony 5 signalen stuurt als je 5 keer klikt, altijd. als je dat dus snel doet en stopt omdat je bij de juiste film bent, gaat de harmony nog even door. Hier valt enigzins omheen te werken door een knop ingedrukt te houden, maar zo soepel als het gaat met de originele afstandsbediening of een toetsenbord wordt het nooit.
Repeat op 0 en interkey op 300 ms heeft mij het leefstbare resultaat gegeven.

[ Voor 0% gewijzigd door Big_Noid op 30-06-2011 23:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397602

Hi all! Kan er iemand vertellen of er nu veel verschil zit in snelheid voor het afspelen van 1080P materiaal tussen de ID41 en de AD02. Ik hoor hier namelijk vooral veel mensen over de AD02, terwijl die ID41 op papier wel net zo snel lijkt. Of zit ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
de id41 speelt 1080p materiaal sneller af

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Lijkt me niet handig, dan kan je beter de AD02 nemen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397602

Hahah oh no! Wat is het nou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb mijn AD02 inmiddels binnen en ik weet eigenlijk niet of ik nu zo gelukkig ben met mijn keus. Ik krijg Openelec niet aan de praat. Het werkt wel maar hij is niet beeld vullend en het geluid werkt niet. Om hem dus goed te laten werken zit ik waarschijnlijk aan een windows licentie vast. Dan gaat je hele idee van een betaalbare mediacenter pc een beetje mee over boord.

Als ik nu een nieuwe keus zou maken dan zou ik waarschijnlijk toch voor een ion based platform kiezen omdat die wel goed gesupport wordt en niet in de exeperimentele fase zit. Als je toch een windows licentie over hebt dan zou ik wel de fusion kiezen. Hij presteerd volgens de benchmarks met name op video gebied een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:36
Ik ken de AD02 niet, maar waarom zou je aan Windows vast zitten? Waarom niet Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
hmmm niet beeld vullend. lijkt mij een klein probleempje wat wel op te lossen is. Hoewel ik geen ervaring heb in openelec.
Het valt mij zowieso op dat zoveel mensen xbmc op windows draaien.
Kijk als je er voor kiest om een universeel systeem neer te zetten dan begrijp ik het maar als dedicated htpc zou ik altijd voor xbmclive kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ah, het is AMD. Als je Linux wilt draaien is AMD simpelweg het overwegen niet waard eigenlijk. De Catalyst drivers zijn enorm brak. Ik heb gelezen dat AMD de XvBA API heeft vrijgegeven, maar ik weet niet hoe ver ze daarmee zijn.

Over je underscan-probleem:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=99961
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1409508

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Anoniem: 397602 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:23:
Hi all! Kan er iemand vertellen of er nu veel verschil zit in snelheid voor het afspelen van 1080P materiaal tussen de ID41 en de AD02. Ik hoor hier namelijk vooral veel mensen over de AD02, terwijl die ID41 op papier wel net zo snel lijkt. Of zit ik er naast?
Zeker de ID41 doen. Nvidia >>>>>>>> AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:50

jacobras

Developer

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Zeker de ID41 doen. Nvidia >>>>>>>> AMD
Komen we ook nog met een onderbouwing? ;)

Ik zou de AD02 kiezen. Heb zelf 'n zelfbouw gebaseerd op AMD Fusion, verkozen boven het ION-platform. Voornamelijk vanwege deze review.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
jacobras schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:29:
[...]

Komen we ook nog met een onderbouwing? ;)

Ik zou de AD02 kiezen. Heb zelf 'n zelfbouw gebaseerd op AMD Fusion, verkozen boven het ION-platform. Voornamelijk vanwege deze review.
Goh, als je nu letterlijk één post naar boven had gekeken:
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:08:
Ah, het is AMD. Als je Linux wilt draaien is AMD simpelweg het overwegen niet waard eigenlijk. De Catalyst drivers zijn enorm brak. Ik heb gelezen dat AMD de XvBA API heeft vrijgegeven, maar ik weet niet hoe ver ze daarmee zijn.

Hij wil OpenElec gaan draaien, dus dan is wat mij betreft AMD de moeite van het overwegen niet waard. Daar zijn redenen genoeg voor. Ga maar eens zoeken hoeveel problemen er zijn met Linux en AMD GPU's.

Eerlijk gezegd sta ik ervan te kijken dat mensen nog steeds AMD aanraden voor OpenElec/Live/Linux. Wat heb je nu aan low-cost, low-power, low-noise en redelijke performance als hij met de regelmaat van de klok crasht, hapert, flikkert, zwart, groen, maar of maar voor de helft beeld geeft, zware underscan heeft en andere gekke dingen gaat doen?

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-07-2011 13:17 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

xburchartz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:08:
Ik ken de AD02 niet, maar waarom zou je aan Windows vast zitten? Waarom niet Ubuntu?
Aan windows vast zitten is inderdaad misschien wat overdreven, maar de AMD linux support is niet echt je van het zoals HarmoniousVibe ook aangeeft. Een ander vervelende bijkomstigheid is dat ik van plan was om het geheel van een nog rond slingerend 4Gb flash kaartje te installen.

Heb nu wel een XBMC live versie gevonden die zou moeten werken op het XBMC forum ook staat erop hetzelfde forum een beschrijving hoe je het zelf zou kunnen doen met een ubutu minimal install llinkje
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:08:

Ze komen inderdaad steeds verder met de open source drivers, maar over het algemeen wordt er verwacht dat het nog wel een paar jaar duurt voordat die hetzelfde presteren als de closed source drivers.
Het is gewoon erg jammer dat de drivers van AMD zo achterblijven op linux want in windows presteren ze wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:50

jacobras

Developer

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:49:
[...]

Goh, als je nu letterlijk één post naar boven had gekeken:
[..]
Dat had ik niet gezien, dan heb je inderdaad gelijk. Die post erboven staat bij mij op de vorige pagina, was me niet opgevallen ;).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:23
HarmoniousVibe schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:58:
[...]

HDMI is min of meer de opvolger van S/PDIF. Gewoon digitaal dus. Een videokaart heeft echt geen D/A-Converter :). HDMI is bijna in alle opzichten superieur aan S/PDIF.
offtopic:
Afgezien van het feit dat hdmi twisted pair is, maar daar zal ik dit topic verder niet meer lastig vallen ;)
Oke, maar mijn reciever heeft geen hdmi, ik moet van de htpc naar tv met hdmi en vanaf de htpc naar reciever met ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ter Info:

Ik heb een fileserver pc in elkaar gezet waarvandaan ik mijn media naar mijn mediacenter pc stream. Nu is het zo dat de fileserver een AMD E350 gebaseerd systeem is dus ik heb even getest of ie ook goed 1080 materiaal afspeelt. Ja dus. Vlekkeloos- als ik tenminste geen andere taken heb lopen. Het beeld wordt stotterig als ik tegelijk ook nog aan het downloaden ben op hoge snelheid (5 MB/s) en unrarren etc. Ik draai er Windows 7 Ultimate op overigens.

Op mijn mediacenter met i3-530 en een Asus 5570 Silent kan ik downloaden en unrarren zonder stotteren. Daar zit wel een Scythe BIg Shuriken op wat een klein nadeel is tov de passief gekoelde E350.

Tzt ga ik de Mediacenter ook een E350 in zetten denk ik, met een SSD voor Windows en XBMC- toen ik dat systeem in elkaar zette bestond de E350 nog niet.

EDIt: Eigenlijk maakt de harde schijf nog meer geluid dan de Scythe- een Samsung HD154UI.

[ Voor 32% gewijzigd door flopdoc op 02-07-2011 21:40 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nickstad schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Oke, maar mijn reciever heeft geen hdmi, ik moet van de htpc naar tv met hdmi en vanaf de htpc naar reciever met ???
:? Jouw eerdere post deed mij vermoeden dat je wel gewoon hdmi kon:
Nickstad schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:59:
[...]
Ik wil graag via toslink of coax naar mijn reciever toe, nu heb ik ook toslink via de xbox 1.
Geluid versturen via hdmi denk ik dan? is het wel digitaal dan?
Maar goed, dan wordt dat dus S/PDIF. Waarschijnlijk zit je op het mobo van die PC wel zo'n uitgang. Dan kun je daar het geluid over versturen.

Afbeeldingslocatie: http://site.ambery.com/webgraph/ATC-Cables.gif

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-07-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Even mijn laatste ervaringen melden:

Heb een nachtje zitten prutsen met de AD02 maar krijg in geen geval XBMC aan de praat zonder windows als OS. Ik ben misschien niet de meest handige met linux, maar dit had gewoon een vrij probleemloos geheel moeten zijn en dat is het dus zeker niet.

De resultaten
> Laatste Openelec builds (fusion en generic) geven wel beeld maar geen geluid
> Een Ubuntu (minimal) install naar een usb stick loopt tijdens de install vast, maar naar een interne hdd werkt het wel
> Met een ubuntu minimal cli install komt de cli niet eens in beeld ondanks dat de install zonder errors wordt afgerond
> Met een full Ubuntu desktop install wil het proces om xbmc te compilen niet lukken
> De in deze post op xbmc forum genoemde xbmc live boot wel, maar geeft in live boot geen geluid en bij install loopt het proces vast op het ontbreken van files

Om de mogelijkheid uit te sluiten dat ik een brak apparaat opgestuurd heb gekregen heb ik verschillende bankjes memory geprobeerd die allemaal dezelfde problemen gaven. Een bankje staat op het lijstje dat Zotac als getest en werkend aangeeft, dus dat zou het niet mogen zijn.

Kortom: Wil je een htpc zonder windows kies dan niet voor een AD02 maar voor een op de ion gebaseerd systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door Mystic Spirit op 02-07-2011 11:36 . Reden: Stukje over mem toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyroq
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 15:30
Een vraag naar aanleiding van een post uit de vorige thread.
"Ik lees overal dat je ook radio kan afspelen middels XBMC. Ik heb de bestanden van Bigfoot gedownload maar ik kan echt nergens lezen hoe je dat nu in XBMC kunt importeren. Ik vermoed dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, maar zelfs de wiki geeft mij geen uitsluitsel.

Kortom, hoe importeer ik dat bestand in mijn XBMC?"

Ik heb XBMC al jaren geïnstalleerd staan op mijn XBox 1.0, maar op een of andere manier wil hij sommige scripts niet draaien. Ik heb Bigfoot kunnen installeren via ftp maar het start niet op als ik het script aanklik. Ook als ik direct de .strm link aanklik zie ik wat meldingen voorbij flitsen dat hij connect, maar vervolgens gebeurd er niets. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Ik heb zelf het vermoeden dat ik mijn XMBC moet updaten maar ik kan nergens vinden wat de laatste stabiele versie is en waar ik deze kan vinden. Kan iemand me helpen?

Filmpje uitzoeken? www.filmoftheday.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20
Waarmee klik je het script aan? Hoe probeer je de stream op te starten?
Het klinkt nu alsof je via je ftp client het een en ander probeert te installeren, maar dat gaat natuurlijk nooit werken. ftp kan je alleen gebruiken om bestanden te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyroq
Misschien is installeren het verkeerde woord. Ik heb de bestanden van Bigfoot overgezet via ftp naar de xbox. Als ik het goed heb is Bigfoot hiermee 'geïnstalleerd'.
Ik start het script door naar bestandsbeheer te gaan op XBMC, te bladeren naar de juiste map op de harde schijf en vervolgens het python script aan te klikken. Met sommige scripts werkte dit prima, sommigen hebben het ooit gedaan (zoals youtube) en sommigen doen dus helemaal niets. De .strm files start ik op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:21
Heeft iemand de TvTunes Add-on werkend in de Alaska revisited skin?
Het leek me namelijk wel leuk, maar het lukt maar niet.
Er staat wel op de eerste pagina dat je iets in je MyVideoNav.xml moet zetten, maar zelfs dan lukt het niet..

Waarom vind je het antwoord altijd als je je vraag net gepost hebt |:(
Ik zat in de verkeerde MyVideoNav, namelijk in de van de confluence skin :X

[ Voor 20% gewijzigd door Kefding op 03-07-2011 17:21 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 19:01
Ik ben weer begonnen met het gebruiken van XBMC, maar ik krijg het echt niet goed. Ik heb bij de meeste albums de albumart in de ID3 tag, maar als ik dan bij artist ga kijken dan pakt die soms ipv een artist plaatje een album art plaatje. Nou is dat niet zo erg, maar het is van een compleet andere artiest. Ik heb nu 300 artiesten ofzo, waarbij zo'n 200 met hetzelfde album art plaatje. Dus niet dezelfde artiest of wat, niets in de ID3 tag lijkt ook maar iets op enige informatie van de artiest.

Dus Artiest A, B, C, en D met plaatje van album artiest Z. Hoe krijg ik dat goed? ik heb meerdere keren geupdate, scraper veranderd van last.fm naar Allmusic. in Appdata de thumbmails verwijderd. Gegoogled, maar blijkbaar geen bekent probleem (wel een hit gevonden maar dat was uit 2005 en was iets anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyroq
Ik heb hetzelfde probleem, nooit de moeite genomen om er iets aan te doen maar als er een oplossing voor is hoor ik hem graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 19:01
Cyroq schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:53:
Ik heb hetzelfde probleem, nooit de moeite genomen om er iets aan te doen maar als er een oplossing voor is hoor ik hem graag.
de oplossing is soort van simpel maar duurt mij te lang. Je kunt bij de artist op I of rechtermuisknop artist information en dan get thumb en daar dan een goede selecteren. Dit is natuurlijk te doen bij 5-10 maar bij 100 natuurlijk niet. Waarom het gebeurd is mij ook een raadsel. Er moet haast een makkelijkere manier zijn om dit netjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 03:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een externe scraper gebruiken is voor deze issue eigenlijk de beste optie.

Daar zijn wel verschillende methodes voor te vinden op ook het XBMC forum geloof ik.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:21:
[...]

:? Jouw eerdere post deed mij vermoeden dat je wel gewoon hdmi kon:

[...]

Maar goed, dan wordt dat dus S/PDIF. Waarschijnlijk zit je op het mobo van die PC wel zo'n uitgang. Dan kun je daar het geluid over versturen.

[afbeelding]
Ja, het is wel verwarrend als ik het zo teruglees... 8)7

Afgelopen weekend nog even alles goed bekeken, maar ik heb geen digitale geluidsuitgang op de pc.

Dus ik moet aan gaan schaffen: videokaart met hdmi, en een geluidskaartje met spdif/coax.

Videokaart: asus EN210 SILENT/DI/512MD2(LP) of asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP).
Geluidskaart: ASUS Xonar DG.

Aanvullingen zijn welkom natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Als je toch nog een videokaart nodig hebt zou ik die GT520 doen. Geluidskaart maakt niet zoveel uit, zolang hij het maar doet icm het door jou uitgekozen OS en een functionele Coax- of Toslink-out heeft. Verder zo goedkoop mogelijk, aangezien een digitaal aangesloten geluidskaart geen enkel effect heeft op de geluidskwaliteit (behalve dan als er een rotte connector op zit :)).

Verder weet ik niet hoeveel ingangen jouw receiver heeft en hoeveel apparaten je (nog) aan wilt sluiten, maar je zou ook nog na kunnen denken of je in de toekomst geen ingangen tekort komt. Zo wordt optisch volgens mij iets vaker gebruikt (TV's, consoles enzo), dus als die al redelijk vol zitten zou je net zo goed voor coaxiaal kunnen gaan, als je dan toch nog kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Iemand anders ook problemen met XoT-uzg? De kanalenkiezer blijft leeg. Herinstallatie uit uit de repository hielp niet, alle net.rieter.xot mappen verwijderen en opnieuw met de hand installeren (uit zip) hielp ook niet. De log geeft aan 'Index out of range' error aan in ProgWindow. (Ubuntu 10.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
HarmoniousVibe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:58:
Als je toch nog een videokaart nodig hebt zou ik die GT520 doen. Geluidskaart maakt niet zoveel uit, zolang hij het maar doet icm het door jou uitgekozen OS en een functionele Coax- of Toslink-out heeft. Verder zo goedkoop mogelijk, aangezien een digitaal aangesloten geluidskaart geen enkel effect heeft op de geluidskwaliteit (behalve dan als er een rotte connector op zit :)).

Verder weet ik niet hoeveel ingangen jouw receiver heeft en hoeveel apparaten je (nog) aan wilt sluiten, maar je zou ook nog na kunnen denken of je in de toekomst geen ingangen tekort komt. Zo wordt optisch volgens mij iets vaker gebruikt (TV's, consoles enzo), dus als die al redelijk vol zitten zou je net zo goed voor coaxiaal kunnen gaan, als je dan toch nog kunt kiezen.
Ja dat is waar, deze komt ipv mijn oude xboxje, die ook via toslink aangesloten zat.
Kanalen heb ik nog wel genoeg, bedankt voor de tip!
Ik ga straks alles bestellen, wat zijn ervaringen qua besturing? Ik ben nu een controller gewend, maar een muisje is makkelijker denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Zelf gebruik ik gewoon een remote, omdat ik XBMC dan vanaf de bank kan bedienen, maar een keyboard werkt ook altijd. En een muis met de meeste skins ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 22:29
llevering schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:08:
Iemand anders ook problemen met XoT-uzg? De kanalenkiezer blijft leeg. Herinstallatie uit uit de repository hielp niet, alle net.rieter.xot mappen verwijderen en opnieuw met de hand installeren (uit zip) hielp ook niet. De log geeft aan 'Index out of range' error aan in ProgWindow. (Ubuntu 10.04)
Ja, 64 bit Linux gebruikers hebben dit probleem. Vanavond komt de fix uit. Even geduld nog.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.6 online gezet. Deze release bevat een groot aantal bugfixes op v.3.2.5. Tevens is het stream selection weer veranderd. High, Medium of Low was toch niet zo handig, omdat voor de ene site High 800 Kbps is en voor de andere 2400 Kbps. Nu kan je een maximum bitrate instellen die je wenst te ontvangen (dit zou van je internet connectie of hardware af kunnen hangen) en dan probeert XOT altijd voor jou zo hoog mogelijke stream bitrate af te spelen. Hier staan alle changes:

Changelog v3.2.6 - 2011-07-04
Works best with Dharma and later builds

Skin related
  • Fixed: Folder icon does not show under Linux due to CAPS issue in xot_DefaultFolder.png.
  • Fixed: Memory issues due to background
Channel related
  • Fixed: file:// issue under Linux preventing iRTL to work.
  • Fixed: SVT SWF verification (Thanks to Göran)
  • Added: Apple Movie Trailers
  • Fixed: NOS channels now show better bitrates
  • Fixed: Added Includes.xml to prevent error messages
  • Changed: XBMC4Xbox now loads its channels from the \channels\ path
  • Reverted: use none MMS stream for NOS2010
  • Fixed: TV4.se did not load images
Framework related
  • Fixed: in some cases Unicode was hidden in normal string and thus not correctly decoded. Hopefully the Unicode issues are now all solved (Thanks to Göran for pointing out the issue)
  • Added: Encoding info to startup
  • Added: json now replaces \uxxxx values with Unicode characters.
  • Fixed: Linux x64 caused an error due to the -1 value of 4294967295. This is now temporarily fixed with a workaround (Thanks to Maurizo and Cartaphilus @forum.xbmc.org)
  • Added: Settings logging
  • Fixed: HasMediaItemParts fixed (it now also checks for streams)
  • Fixed: resort mainlist after settings changed.
  • Fixed: Progressbar animation
  • Added: Download parts from plugin
  • Added: UriHandler now accepts an user-agent overwrite to it's download method.
  • Added: Date helper
  • Changed: Use bitrate instead of stream quality. This makes it more usefull (Thanks to Göran for the idea).
  • Changed: XBMC4Xbox should not deploy channels outside it's folder (thanks vriesm@XBMC4Xbox for the idea)
  • Changed: month lookup in DateHelper

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 10:10

EaS

GroteBozewolf schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:02:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.6 online gezet. Deze release bevat een groot aantal bugfixes op v.3.2.5. Tevens is het stream selection weer veranderd. High, Medium of Low was toch niet zo handig, omdat voor de ene site High 800 Kbps is en voor de andere 2400 Kbps. Nu kan je een maximum bitrate instellen die je wenst te ontvangen (dit zou van je internet connectie of hardware af kunnen hangen) en dan probeert XOT altijd voor jou zo hoog mogelijke stream bitrate af te spelen. Hier staan alle changes:
Mooi werk GroteBozewolf. Draait als een trein. Bedankt.
Nog wel even een vraagje betreffende Apple Movie Trailers. Bij de AMT Light plugin begint een geselecteerde trailer direct te spelen. Bij XOT-Uzg wordt eerst de hele trailer gedownload. Is hier iets aan te veranderen? Is trouwens ook de locatie te veranderen waar een trailer opgeslagen wordt? Heb een SSD als hoofdschijf, en wil het ding nu niet direct 'vervuilen' door em als tijdelijke opslag voor zulke zaken te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
EaS schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:08:
[...]

Mooi werk GroteBozewolf. Draait als een trein. Bedankt.
Nog wel even een vraagje betreffende Apple Movie Trailers. Bij de AMT Light plugin begint een geselecteerde trailer direct te spelen. Bij XOT-Uzg wordt eerst de hele trailer gedownload. Is hier iets aan te veranderen? Is trouwens ook de locatie te veranderen waar een trailer opgeslagen wordt? Heb een SSD als hoofdschijf, en wil het ding nu niet direct 'vervuilen' door em als tijdelijke opslag voor zulke zaken te gebruiken.
In theorie zou je in de config.py het cache pad kunnen aanpassen. Als je de cache in je XBMC profile wilt zetten dan kan je het veranderen in:
code:
1
cacheDir = os.path.join(profileDir,'cache','')  #: The cache directory.

anders gewoon een volledig pad.

Wat ik uit de files van AMT Light op maak, download deze ook gewoon en gaat daarna pas afspelen. Hij cached net als XOT dat doet.

EDIT: heb het cache pad default verplaatst naar de profile folder van XOT-Uzg.v3. Is eigenlijk wel zo net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408651

Bij de moviemeter scraper heb ik de situatie dat ie niet de IMDB rating van de film meer ophaalt. Er staat een -. Ik heb net een oude film die een rating had gerefreshed en die heeft nu ook niet de rating.

De moviemeter scraper is geconfigureerd om de imdb rating op te halen. Weet iemand hoe je de rating ook weer ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

GroteBozewolf schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:04:
[...]

In theorie zou je in de config.py het cache pad kunnen aanpassen. Als je de cache in je XBMC profile wilt zetten dan kan je het veranderen in:
code:
1
cacheDir = os.path.join(profileDir,'cache','')  #: The cache directory.

anders gewoon een volledig pad.

EDIT: heb het cache pad default verplaatst naar de profile folder van XOT-Uzg.v3. Is eigenlijk wel zo net.
Duidelijk.
Heb de verwijzing gevonden in config.py en zal er eens mee stoeien.
Vond de trailers terug in /home/xbmc/.xbmc/addons/net.rieter.xot/cache - is dat het (aangepaste) default profile cache pad wat je bedoelt?
Wat ik uit de files van AMT Light op maak, download deze ook gewoon en gaat daarna pas afspelen. Hij cached net als XOT dat doet.
Heb AMT Lite net weer even geinstalleerd (via deze repository, had een verse xbmc install) om even te controleren. Maar zo gauw je een trailer in AMTL selecteert is het afspelen 'instant'. Er zitten wel 2 opties in de AMT Lite instellingen, namelijk stream en download & save:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kr1ZN.jpg

De stream instelling doet ("uiteraard") wat ik bedoel.

De AMT Lite plugin is nogal gedateerd naar 't schijnt, en werkt niet helemaal ok meer. Zo refreshed ie bijv. de lijst met trailers niet meer correct. Daarom had ik het ook niet meer geinstalleerd, en vindt ik de AMT toevoeging aan XOT-Uzg zeer (!) welkom. :)
Misschien nog wat suggesties: AMT Lite liet bijvoorbeeld de movie posters zien, en info was oproepbaar. Zou prachtig zijn als XOT-Uzg dit in een toekomstige versie ook kan.

Maar voor de rest: Werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Wil iemand testen of deze fix van BarendB de problemen met Intel IGP en DVXA oplost?
BarendB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 06:48:
Hier, mensen met intel GPU: ik heb net deze DLL's gecompiled, overschrijf die uit je XBMC effe met deze en laat effe weten of 't probleem met H264 en dxva is opgelost. Oh ja, gebruik de officiele Dharma10.1 release icm deze dll's (dus niet de nightly builds).

http://www.speedyshare.com/files/29293622/.libs.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413824

sta op het punt een asrock ion 3d te kopen, om mijn hdx 1000 te vervangen. heb in mn setup ook nog een dreambox staan. is het mogelijk ook de dreambox te vervangen? moet ik iets van een satteliettuner hebben?

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
@dopa Weet niet of je daarvoor in de goede topic zit. Gaat je vraag over de mogelijkheden in XBMC? Heb zelf een Dreambox staan en geloof me, die wil je graag laten staan. Ervaringen die ik heb met het vervangen van een Dreambox door een HTPC oid zijn niet erg posititef. Veel gedoe met sat-kaarten enzo (dat doet een DB echt veel beter). Maar nogmaals, denk dat je hiervoor in dit topic niet echt een antwoord zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 413824 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:50:
sta op het punt een asrock ion 3d te kopen, om mijn hdx 1000 te vervangen. heb in mn setup ook nog een dreambox staan. is het mogelijk ook de dreambox te vervangen? moet ik iets van een satteliettuner hebben?

iemand enig idee?
Met MediaPortal kan het wel, maar het is niet echt 1,2,3 en het enige wat eigenlijk ECHT goed werkt zijn FTA kanalen.

Als je een los programma wil gebruiken om Satelliet te kijken dan kan je ProgDVB gebruiken bijvoorbeeld :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-07 03:04
Weer gedoe met XBMC.

1080p films werken prima
720p films werken prima...

Behalve het eerste seizoen van White Collar in 720p. Daarbij is de playback choppy (lijkt steeds tussendoor een paar frames heen en weer te springen).

Enige verschil wat ik kan vinden, is dat van een andere serie die wel werkt, de audiobitrate 448kbit AC3 is, en van deze 384kbit AC3(minder dus).

Ik kan verder geen enkel verschil vinden met andere 720p series die ik kijk, en die werken prima. Ook de CPU load is hetzelfde.

Ik heb een E350 gebaseerd systeem, ubuntu 11.04 en XBMC Dharma. Acceleratie met VAAPI. Audio word via passthrough doorgegeven via HDMI.

Video's werken trouwens prima als ik ze via samba afspeel met windows media player.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Mogelijk is het gewoon een slechte rip.
Hoewel veel opgepakt kan worden door XBMC is dat geen verzekering dat alles perfect loopt.

Laat maar, te snel gelezen

[ Voor 12% gewijzigd door Stien op 05-07-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

supreme tweaker schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:00:
Weer gedoe met XBMC.

1080p films werken prima
720p films werken prima...

Behalve het eerste seizoen van White Collar in 720p. Daarbij is de playback choppy (lijkt steeds tussendoor een paar frames heen en weer te springen).

Enige verschil wat ik kan vinden, is dat van een andere serie die wel werkt, de audiobitrate 448kbit AC3 is, en van deze 384kbit AC3(minder dus).

Ik kan verder geen enkel verschil vinden met andere 720p series die ik kijk, en die werken prima. Ook de CPU load is hetzelfde.

Ik heb een E350 gebaseerd systeem, ubuntu 11.04 en XBMC Dharma. Acceleratie met VAAPI. Audio word via passthrough doorgegeven via HDMI.

Video's werken trouwens prima als ik ze via samba afspeel met windows media player.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Klinkt als dit probleem. Is er geen nieuwere build te vinden met VAAPI enabled, en waar die patch is toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
EaS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:07:
[...]

Klinkt als dit probleem. Is er geen nieuwere build te vinden met VAAPI enabled, en waar die patch is toegepast?
Ik had ook al zoiets gevonden, maar zou dit probleem dan niet optreden bij alle of in ieder geval meer video bestanden?

Ik zal zo eens proberen om xbmc te builden van de laatste git revisie, als deze patch daar al in zit :)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

supreme tweaker schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:13:
[...]

Ik had ook al zoiets gevonden, maar zou dit probleem dan niet optreden bij alle of in ieder geval meer video bestanden?
Zou je wel denken. Maar proberen kan zeker geen kwaad.
Ik zal zo eens proberen om xbmc te builden van de laatste git revisie, als deze patch daar al in zit :)
De patch kun je zelf ook toepassen. Als laatste stap voor make geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
EaS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:09:
[...]

Zou je wel denken. Maar proberen kan zeker geen kwaad.

[...]

De patch kun je zelf ook toepassen. Als laatste stap voor make geloof ik.
Ik heb even gesnuffeld in de bestanden, en de patch zit al in de nieuwste versie (wel iets aangepast). Compilatie draait nu :).

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413824

nero355 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:26:
[...]

Met MediaPortal kan het wel, maar het is niet echt 1,2,3 en het enige wat eigenlijk ECHT goed werkt zijn FTA kanalen.

Als je een los programma wil gebruiken om Satelliet te kijken dan kan je ProgDVB gebruiken bijvoorbeeld :)
eh heb je daar aanvullende hardware voor nodig?
wil graag af van die dreambox, ding wat ik heb staan is oud en achterhaald.. en om nu weer 300 eur neer te tellen als ik een htpc koop, die meer cpupower heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 413824 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:28:
eh heb je daar aanvullende hardware voor nodig?
wil graag af van die dreambox, ding wat ik heb staan is oud en achterhaald.. en om nu weer 300 eur neer te tellen als ik een htpc koop, die meer cpupower heeft....
Een DVB-S/S2 kaart sowieso natuurlijk en verder eventueel CAM of Card Readers enz... enz... maar dus niet i.c.m. XBMC, want die heeft geen TV/PVR functies voorlopig helaas :)

Kijk eens rond op de fora van MediaPortal/ProgDVB/en alle andere DVB programma's voor info.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

nero355 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:38:
[...]

Een DVB-S/S2 kaart sowieso natuurlijk en verder eventueel CAM of Card Readers enz... enz... maar dus niet i.c.m. XBMC, want die heeft geen TV/PVR functies voorlopig helaas :)

Kijk eens rond op de fora van MediaPortal/ProgDVB/en alle andere DVB programma's voor info.
XBMC heeft wel degelijk TV functies, maar implementeerd alleen de client. Je zult daarnaast iets als TvHeadend of MythTv nodig hebben als server (welke uiteraard wel op dezelfde computer te draaien is)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie laatst zitten spelen met MediaPortal icm Digitenne en XBMC, leuk speelgoed :)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Janoz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:40:
XBMC heeft wel degelijk TV functies, maar implementeerd alleen de client. Je zult daarnaast iets als TvHeadend of MythTv nodig hebben als server (welke uiteraard wel op dezelfde computer te draaien is)
Dat weet ik, maar handig is anders zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Zijn er hier mensen die ook last hebben van het sandybridge-dxva probleem en eventueel iets zien in het doneren van een bedrag zodat iemand bij xbmc een test systeem kan kopen om een patch te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Yep, de nieuwste versie heeft mijn probleem opgelost :) Thanks guys.

Moet nu wel weer vanalles opnieuw instellen, maar ach :)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyroq
Mooi script! Werkt inderdaad goed, jammer dat ik de Southpark afleveringen niet kan afspelen. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Een andere vraag, ik heb een nieuwe versie van XBMC op mijn xbox gezet, maar hij start nog steeds op met de oude versie. Waar kan ik instellen welke xbe hij moet starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:16
Ik blijf me trouwens verbazen over dat die oude Xbox het nog steeds zo goed doet als mediaspeler. Helaas trekt ie het niet bij mij om de confluence skin + trakt.tv script fatsoenlijk te draaien zonder geheugenproblemen te krijgen, dus ik zit weer op de oude vertrouwde PM3 skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105554

Hoi allemaal,

Ik heb ubuntu geinstalleerd met de laatste xbmc versie erop, op mijn asrock ion 330.
Nu loop ik er soms tegenaan dat ik het geluid op analoog moet zetten vooraleer ik geluid krijg.

Geluid word doorgestuurd via hdmi naar mijn tv, die het dan doorstuurd via een coaxial naar de surround..

Tevens heb ik ook 1 film op mijn NAS staan (despicable me), als ik in het dvd-menu op 'start de film' druk kom ik terug in het xbmc scherm terecht

Ik wou deze vraag op het xbmcfreak forum posten, maar krijg daar geen topic gestart.
Ik begin er al over te denken om WMC te gaan gebruiken als dit blijft aanhouden.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geluid via je TV laten lopen is een zeer slecht idee. Deze maakt er bijna altijd stereogeluid van. Je kunt beter direct via coax aansluiten en in XBMC dan coax/optical kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, geluid direct naar versterker sturen, liefst via HDMI en dat de versterker het beeld splitst en naar de TV stuurt. En is die film wel goed? Lijkt mij dat er toch iets is waardoor XBMC crasht. Download anders gewoon de 720p versie, toch direct betere kwaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:39:
Geluid via je TV laten lopen is een zeer slecht idee. Deze maakt er bijna altijd stereogeluid van. Je kunt beter direct via coax aansluiten en in XBMC dan coax/optical kiezen.
Ik heb nog een oudere surround, een philips hts9800W, die heeft maar 1 optical in en heeft geen hdmi in .
I kweet dat dit niet de meest ideale optie is en dat ik beter een goede versterker koop, maar wil het proberen zo nog aan de praat te krijgen voor een jaartje ofzo... Versterkers zijn niet echt goedkoop vandaar...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105554 op 05-07-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023

Bulkzooi

Lexpert

supreme tweaker schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:13:
[...]

Als je van trunk build zit deze patch er gewoon in. 10.x moet je wel patchen.

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Anoniem: 105554 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:52:
[...]

Ik heb nog een oudere surround, een philips hts9800W, die heeft maar 1 optical in en heeft geen hdmi in .
I kweet dat dit niet de meest ideale optie is en dat ik beter een goede versterker koop, maar wil het proberen zo nog aan de praat te krijgen voor een jaartje ofzo... Versterkers zijn niet echt goedkoop vandaar...
Kun je je HTPC niet direct aansluiten en en je TV analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:00:
[...]

Kun je je HTPC niet direct aansluiten en en je TV analoog?
nee heb digitale tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Maakt niet uit :9

edit: Het geluid kun je gewoon analoog naar je versterker sturen hoor. Niet over je boxen dus maar gewoon via een line out of als je een kastje hebt via een scart-stekker

edit2: zoiets

Afbeeldingslocatie: http://www.frontx.com/pro/c216_042p2.gif

of zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/t-437-425.jpeg

De Asrock heeft optical out, maar die kun je omzetten naar coax dmv dit: http://www.kabeltje.com/c...isch-coaxiaal-p-1150.html

[ Voor 166% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-07-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt gewone tv via boxen van de tv dan?
btw heeft ion 330 een coaxial out? daar wringt het weer denk ik

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 105554 op 05-07-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:03:
Maakt niet uit :9

edit: Het geluid kun je gewoon analoog naar je versterker sturen hoor. Niet over je boxen dus maar gewoon via een line out of als je een kastje hebt via een scart-stekker
dat heb ik, das dus geen probleem, alleen denk ik dat de ion330 geen coax out heeft dus daar hebben we weer een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Anoniem: 105554 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:08:
[...]

dat heb ik, das dus geen probleem, alleen denk ik dat de ion330 geen coax out heeft dus daar hebben we weer een probleem
Zie mijn vorige post. Voor €20 heb je echt surround. Nu heb je waarschijnlijk stereo wat wellicht geupmixt wordt naar surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:10:
[...]

Zie mijn vorige post. Voor €20 heb je echt surround. Nu heb je waarschijnlijk stereo wat wellicht geupmixt wordt naar surround.
ok ga ik proberen dan, bedankt voor je reacties/hulp.
Ik dacht dat het echt surround was dat erdoor kwam 8)7

Dus met WMC ga ik waarschijnlijk zelfde probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Anoniem: 105554 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:13:
[...]

ok ga ik proberen dan, bedankt voor je reacties/hulp.
Ik dacht dat het echt surround was dat erdoor kwam 8)7

Dus met WMC ga ik waarschijnlijk zelfde probleem hebben?
Ja. Dat ligt aan je TV, niet aan je software. De meeste TV's laten geen 5.1 surround door wat via hdmi binnenkomt en er via spdif weer wordt uitgestuurd. Dit wordt bijna altijd gedownmixt naar stereo. Bij sommige TV's werkt het wel met Dolby Digital / AC3, maar DTS werkt eigenlijk nooit in 5.1.

Heeft je receiver geen lampje ofzo waaraan je kunt zien of dat er echt AC3/DTS binnenkomt? Je zou ook eens een test-bestand kunnen proberen te draaien. Zal er zo wel een paar online slingeren.

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-07-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
EaS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 01:32:
[...]

Duidelijk.
Heb de verwijzing gevonden in config.py en zal er eens mee stoeien.
Vond de trailers terug in /home/xbmc/.xbmc/addons/net.rieter.xot/cache - is dat het (aangepaste) default profile cache pad wat je bedoelt?
Nee, dat is niet het default profile pad. Dat zit onder Userdata\addon_data (of script_data). Dit pad is van XOT zelf.
Heb AMT Lite net weer even geinstalleerd (via deze repository, had een verse xbmc install) om even te controleren. Maar zo gauw je een trailer in AMTL selecteert is het afspelen 'instant'. Er zitten wel 2 opties in de AMT Lite instellingen, namelijk stream en download & save:
Oke, ik ben er uit, ze gebruiken een undocumentend feature van XBMC om het streamen werkend te krijgen. Ik zal het in de volgende versie van XOT ook toepassing.

De AMT Lite plugin is nogal gedateerd naar 't schijnt, en werkt niet helemaal ok meer. Zo refreshed ie bijv. de lijst met trailers niet meer correct. Daarom had ik het ook niet meer geinstalleerd, en vindt ik de AMT toevoeging aan XOT-Uzg zeer (!) welkom. :)
Misschien nog wat suggesties: AMT Lite liet bijvoorbeeld de movie posters zien, en info was oproepbaar. Zou prachtig zijn als XOT-Uzg dit in een toekomstige versie ook kan.
Ik was dit eigenlijk niet van plan. De poster heb ik wel toegevoegd, maar verder niet. Het gaat in XOT echt enkel om de streams, niet om film informatie. Ik heb nog gekeken of ik de Plot Line er makkelijk bij kan halen, maar als ik dat doe, dan kan ik niet gebruik maken van de meest recente JSON url's en krijg ik maar 1 trailer per film (dit heeft AMT Lite overigens ook als probleem). Met de huidige versie + streaming + posters hebben we naar mijn idee een mooi alternatief voor de trailers (niet de film info), en hebben we zelfs meer trailers dan in AMT Lite. Wellicht dat er in de toekomst meer info via de JSON url's komt en dan zal ik het toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:15:
[...]

Ja. Dat ligt aan je TV, niet aan je software. De meeste TV's laten geen 5.1 surround door wat via hdmi binnenkomt en er via spdif weer wordt uitgestuurd. Dit wordt bijna altijd gedownmixt naar stereo. Bij sommige TV's werkt het wel met Dolby Digital / AC3, maar DTS werkt eigenlijk nooit in 5.1.

Heeft je receiver geen lampje ofzo waaraan je kunt zien of dat er echt AC3/DTS binnenkomt? Je zou ook eens een test-bestand kunnen proberen te draaien. Zal er zo wel een paar online slingeren.
Zie http://vandenborne.net/soundcheck/

Er zit geen beeld bij en ik denk niet dat XBMC ze af wil spelen als muziek. Gebruik het volgende commando om te testen:

mplayer -ac hwac3,hwdts test.dts

Met echte surround krijg je de volgende regel te zien:

Opening audio decoder: [hwac3] AC3/DTS pass-through S/PDIF

Dit zal waarschijnlijk nog wel goed gaan, maar de vraag is nu of je bijvoorbeeld left surround ook echt alleen linksachter hoort. Waarschijnlijk niet.

edit: heb er voor de zekerheid ook maar een paar filmjes bijgezet die je wel met XBMC kunt afspelen. Beide alleen AC3. DTS kon ik zo niet vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-07-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:35:
[...]

Zie http://vandenborne.net/soundcheck/

Er zit geen beeld bij en ik denk niet dat XBMC ze af wil spelen als muziek. Gebruik het volgende commando om te testen:

mplayer -ac hwac3,hwdts test.dts

Dit zal waarschijnlijk nog wel goed gaan, maar de vraag is nu of je bijvoorbeeld left surround ook echt alleen linksachter hoort. Waarschijnlijk niet.

edit: heb er voor de zekerheid ook maar een paar filmjes bijgezet die je wel met XBMC kunt afspelen. Beide alleen AC3. DTS kon ik zo niet vinden.
De 2 filmpjes ga ik alvast proberen in xbmc, de andere weet ik niet goed hoe ik het moet doen.
Ben een leek in linux en heb via opstartscherm gekozen dat hij rechtstreeks in xbmc boot, dus hoe raak ik nu
uit xbmc zodat ik console kan starten? Aflsuiten sluit ubuntu ook...

edit: de 2 Avi filmpjes doen het perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Hmm, vreemd. Toevallig een Sony of een Philips-TV? Die willen het nog wel eens doen met AC3. Je komt vanuit XBMC in de commandline door op ctrl+alt+f2 te drukken. Je kunt weer terug naar XBMC door op ctrl+alt+f7 of f8 te drukken.

edit: afhankelijk van hoe oud je model is, wordt DTS wel of niet ondersteund: http://www.supportforum.p....php?623-DTS-pass-through

edit2: DTS wordt niet ondersteund op jouw TV: http://www.p4c.philips.co...Q&refnr=0079796&faqview=1
NOTE: The HDMI connection only supports the LPCM (Linear Pulse Code Modulation) and AC3 (Dolby Digital) audio formats. The DTS (Digital Theater Systems) audio format is not supported via HDMI.

[ Voor 63% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-07-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:13:
Hmm, vreemd. Toevallig een Sony of een Philips-TV? Die willen het nog wel eens doen met AC3. Je komt vanuit XBMC in de commandline door op ctrl+alt+f2 te drukken. Je kunt weer terug naar XBMC door op ctrl+alt+f7 of f8 te drukken.
Philips 42pfl8605 als k me ni vergis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:35:
[...]

Ik krijg deze regel te zien, maar krijg ook wat errors en geen geluid:

[format] Sample format big-endian AC3 not yet supported
[libaf] Reinitialization did not work, audio filter 'format' returned error
code -2
[libaf] Unable to setup filter system can not meet sound-card demands,
please send bugreport.
Couldn't find matching filter/ao format!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Laat maar, ik heb de DTS stream in een mkv gemuxed. Deze kan (wil) XBMC wel afspelen: http://vandenborne.net/soundcheck/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:54:
Laat maar, ik heb de DTS stream in een mkv gemuxed. Deze kan (wil) XBMC wel afspelen: http://vandenborne.net/soundcheck/
start niet in xbmc, gaat terug naar homescherm (crasht dus denk ik omdat geluid niet kan doorgeven!?)

edit: heb net op m'n andere pc geprobeerd (snel wmc geinstalleerd), start daar ook niet _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 105554 op 06-07-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

GroteBozewolf schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:18:

[...]

Oke, ik ben er uit, ze gebruiken een undocumentend feature van XBMC om het streamen werkend te krijgen. Ik zal het in de volgende versie van XOT ook toepassing.
Interessant. Ben benieuwd!
[...]

Ik was dit eigenlijk niet van plan. De poster heb ik wel toegevoegd, maar verder niet. Het gaat in XOT echt enkel om de streams, niet om film informatie. Ik heb nog gekeken of ik de Plot Line er makkelijk bij kan halen, maar als ik dat doe, dan kan ik niet gebruik maken van de meest recente JSON url's en krijg ik maar 1 trailer per film (dit heeft AMT Lite overigens ook als probleem). Met de huidige versie + streaming + posters hebben we naar mijn idee een mooi alternatief voor de trailers (niet de film info), en hebben we zelfs meer trailers dan in AMT Lite. Wellicht dat er in de toekomst meer info via de JSON url's komt en dan zal ik het toevoegen.
Zit zeker wat in. Eigenlijk draait het idd om de trailers zelf. Streaming zou al een perfecte toevoeging zijn (en mooi dat het er aan komt), en kwa aankleding ziet het er inclusief posters denk ik net even wat gelikter uit. Dus nog even afwachten tot de volgende versie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Anoniem: 105554 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:41:
[...]

start niet in xbmc, gaat terug naar homescherm (crasht dus denk ik omdat geluid niet kan doorgeven!?)

edit: heb net op m'n andere pc geprobeerd (snel wmc geinstalleerd), start daar ook niet _/-\o_
Nou ja WMC ondereunt toch geen MKV out of the box? Hele andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:01:
[...]

Nou ja WMC ondereunt toch geen MKV out of the box? Hele andere reden.
owja, codec pack vergeten installen 8)7

edit: xbmc (op win 7) speelt de file wel op mijn andere pc (geen hdmi ofzo aangesloten)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 105554 op 06-07-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:55
Ik had hier onlangs gepost dat ik problemen had met de library update. Hij vond wel nieuwe films en series maar ik kreeg toch elke keer de foutmelding dat er geen verbinding mogelijk was. Iemand hier postte dat het iets te maken kon hebben met de film "2001 a space odyssee"
Nadat ik gisteravond de nieuwste bleeding edge build had geïnstalleerd was dit probleem voorbij. :)
Hij vond toen de film 2001: a skate odysse, en nadat ik die fout had verbeterd was het weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
warcow schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:49:
Ik had hier onlangs gepost dat ik problemen had met de library update. Hij vond wel nieuwe films en series maar ik kreeg toch elke keer de foutmelding dat er geen verbinding mogelijk was. Iemand hier postte dat het iets te maken kon hebben met de film "2001 a space odyssee"
Nadat ik gisteravond de nieuwste bleeding edge build had geïnstalleerd was dit probleem voorbij. :)
Hij vond toen de film 2001: a skate odysse, en nadat ik die fout had verbeterd was het weer klaar.
Dat was ik dus... Op zich ben ik met meerdere instanties van XBMC aan te klooien, in Windows en Ubuntu. Ik had totnutoe de indruk dat het meer aan de scraper van TheMovieDB (en ook TheTVDB) lag, dan aan XBMC zelf. Daarbij leek het dat, zodra de fout eenmaal in een library is geslopen, deze niet makkelijk te omzeilen was. Enige oplossing was om de gehele library (dus databasefile) te wissen, en alles opnieuw in te lezen.

Ondertussen lijkt alles weer genormaliseerd in de nightly build die ik via Ubuntu binnensleep, al moet ik zeggen dat ik mijn videobestandsnamen ook heb hernoemd. Ik heb de streepjes verwijderd, en die zou ik nog eens terug kunnen zetten om de scraperbug te doublechecken. Maar voorlopig wacht ik nog effetjes op m'n moederbordje van mijn HTPC die nu in reparatie is. Daar moet alles m.b.v. XBMC Live, c.q. XBMCFreak Maverick, toch echt op gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:59
Ik wil nog steeds een HTPC of Mediaplayer. Gisterenavond toch maar weer XBMC op mijn Ubuntu 10.10 desktop geïnstalleerd.
Paar minuten mee gewerkt en wat series gestart en ik moet zeggen ben overtuigt. Ondertitel file werd meteen mee gestart en de snelheid waarmee XBMC werkt is ook gewoon relaxt.
Daarna me HTC Desire gepakt om een remote te installeren. Zag er 2 staan de Officiele van XBMC team en nog 1. De versie van het XBMC team reageerde niet maar die andere die gewoon XBMC remote heet werkt echt super. Erg vet om gewoon met je telefoon door de menu's te lopen zonder lag. Wil een Foxconn NetBox-nT330i kopen met 2GB ram en een 8GB SSD. Ga bijna op vakantie dus het gaat daarna gebeuren de bevindingen laat ik hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 21:57
Ik was het wachten op OpenELEC RC6 zat dus ik heb maar een schone installatie gedaan met een daily build (helaas wel iets verkloot zodat ik al mijn series en films - 1TB - kwijt was: oeps..).

De Sabnzbd suite (met Sickbeard en Couchpotato) werkt perfect. Nu is OpenELEC echt ideaal!
Nog even wachten op de subtitle integratie in Sickbeard en ik ben voorlopig nu echt klaar.
Pagina: 1 ... 67 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.