Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan ook altijd .nfo-bestanden gebruiken als je denkt dat de naam van je bestanden de scraper in de war brengt. Dan kijkt ie gewoon naar de URL in dat bestand en haalt daar alle info op. Erg handig, en een minimale inspanning :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Anoniem: 408416 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:10:
Ik heb xmbc draaien op mijn htpc en aangesloten via hdmi naar mijn pioneer receiver.
Het probleem is nu dat alle dts-hd master en dolby truehd worden weergegeven als gewone dts en dd streams.
Blijkbaar ziiten er in xmbc geen filters die dat door kunnen geven,is er een manier om toch via xmbc deze streams werkend te krijgen?

Marco
XBMC ondersteunt nog geen HD-audio. Dit komt als het goed met de Eden versie. Tot die tijd zal je het met de standaard dts en dd streams moeten doen of een externe player gebruiken die het wel ondersteund.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:11
thunder8 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:47:
[...]

XBMC ondersteunt nog geen HD-audio. Dit komt als het goed met de Eden versie. Tot die tijd zal je het met de standaard dts en dd streams moeten doen of een externe player gebruiken die het wel ondersteund.
Jawel hoor. TrueHD, FLAC en LPCM (duh) geworden gewoon ondersteund. DTS-HD MA transcode ik zelf altijd naar FLAC (dmv eac3to en TMT)

[ Voor 7% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-06-2011 18:54 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-07 16:49
DragonFly schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:00:
[...]

pastebin.ca ligt er even uit.......

Ik krijg in iedersgeval python errors. Dit zijn de logs die ik kon verkrijgen alvorens Openelec vast liep:
XBMC.log - http://justpaste.it/d7g
UZG.log - http://justpaste.it/d7h

Je hoeft trouwens Openelec niet te installeren (en te runnen in een virtuele omgeving) zoals vermeld wordt op de openelec site (daar heb je twee USB sticks nodig en eenmaal geinstalleerd kan je niet veel met die stick onder windows).

Er is een quick'n'dirty manier zodat je je USB stick gewoon kan blijven gebruiken als Openelec bootstick op een willekeurige computer en deze daarna kan uitlezen/gebruiken onder een ander OS

De gebruik alleen de stick manier:
  • Partioneer een stick in 2 partities (met acronis DD of het gratis Partition Wizard)
  • 1 primaire FAT32 partitie van 500 mb of zo en noem deze BOOT
  • 1 logische Fat32 partitie ter grootte van het resterende deel en noem deze STORAGE
  • Installeer Grub4dos met de grub4dos GUI en kopieer "grldr"
  • kopieer de twee openelec bestanden "kernel" en "system" naar de root van de primaire 1e partitie
  • maak een menu.lst met de inhoud:
    kernel /KERNEL boot=LABEL=BOOT disk=LABEL=STORAGE quiet
  • Boot van de stick
De gebruik stick en interne HD manier:
  • Er hoeft geen 2e partitie op de USB stick te worden aangemaakt
  • Noem de stick wel "BOOT"
  • Installeer Grub4dos met de grub4dos GUI en kopieer "grldr"
  • kopieer de twee openelec bestanden "kernel" en "system" naar de root van de primaire 1e partitie
  • Kijk of je een FAT32 (helaas alleen FAT32) partitie hebt op de HD van de target computer en noteerde naam. bv. "Data"
  • maak een menu.lst met de inhoud"
    kernel /KERNEL boot=LABEL=BOOT disk=LABEL=DATA quiet
  • Boot van de stick op de computer die een partitie genaamd "data" bevat
Omdat de stick de bootloader Grub4Dos bevat kan je meer starten van die stick dan alleen OpenElec, bv XBMC-live of Ubuntu. Maak dan wel de primaire partitie groter.
De Errors zijn de subtitles die hij niet kan vinden. Heb net de exact dezelfde aflevering geprobeerd en hij gaat hier als een trein: met subtitles, dus ik gok dat er iets bij de NOS niet goed was. Zou je het nog eens kunnen proberen.

Wat betreft openelec: ik wil openelec in een virtuele machine draaien omdat ik mijn eigen PC niet om zeep wil helpen. Vandaar. Maar dat lukt dus niet, dus kan ik ook niet echt testen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408416

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:53:
[...]

Jawel hoor. TrueHD, FLAC en LPCM (duh) geworden gewoon ondersteund. DTS-HD MA transcode ik zelf altijd naar FLAC (dmv eac3to en TMT)
Ook niet,truehd wordt ook weergegeven als DD op mijn receiver!
En ik wil niets transcoden,ik wil graag de HD bitstream horen en geen lpcm.

Marco

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 408416 op 21-06-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 11:36
Goh.... nieuws: Sigma Designs bouwt mediaspeler-soc met HomePlug

Ben benieuwd. Hoop eigenlijk dat ze snel met een mediaspeler zonder die homeplug uitkomen, als daar XBMC inderdaad soepel op draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:25:
[...]

De Errors zijn de subtitles die hij niet kan vinden. Heb net de exact dezelfde aflevering geprobeerd en hij gaat hier als een trein: met subtitles, dus ik gok dat er iets bij de NOS niet goed was. Zou je het nog eens kunnen proberen.

Wat betreft openelec: ik wil openelec in een virtuele machine draaien omdat ik mijn eigen PC niet om zeep wil helpen. Vandaar. Maar dat lukt dus niet, dus kan ik ook niet echt testen.
Hoezo zou je je systeem om zeep helpen? Je boot van USB . Desnoods koppel je de HDD los. Testen op een VM heeft niet veel zin omdat het toch echt op jouw eigen hardware moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Anoniem: 408416 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:38:
[...]

Ook niet,truehd wordt ook weergegeven als DD op mijn receiver!
En ik wil niets transcoden,ik wil graag de HD bitstream horen en geen lpcm.

Marco
Zucht... Waar denk je dat TrueHD/DTS-HD MA/FLAC door je receiver dan wel door je PC naar wordt gedecode? Juist. LPCM. En dat proces is volledig lossless. Ik word een beetje moe van mensen die denken dat Dolby/DTS superieur is enkel en alleen omdat er dan een lichtje gaat branden op je receiver.

TrueHD doet het hier overigens prima. Het wordt netjes gedecode naar 24-bits multichannel LPCM.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 09:05
GroteBozewolf schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:25:
[...]

De Errors zijn de subtitles die hij niet kan vinden. Heb net de exact dezelfde aflevering geprobeerd en hij gaat hier als een trein: met subtitles
Ja. het loopt bij mij ook..............op een "gewone" XBMC (live of windows) maar dus niet op Openelec.

Gebruik je echter de 1e USB boot manier, dan wordt er niets op je PC geinstaleerd en kan je die dus niet om zeep helpen. Als je het niet op je eigen PC wilt proberen, neem dan een oude testPC. Ik voorzie je weer van logfiles, maar ik denk dat je het zelf moet ervaren.

Hier de 2e poging. stappen:
  • XBMC debug log aan
  • XOT video addon -> NOS journaal ->laatste journaal. Wordt afgespeeld
  • XOT program addon ->NOS journaal -> laatste journaal. Vastloper
XBMC log: http://justpaste.it/d86
UZG log: http://justpaste.it/d87
UZGplugin log: http://justpaste.it/d88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Nog meer mensen die Bierdopje.com niet kunnen gebruiken bij de subtitle plugin? Dit icm de laatste xbmc versie van de mario-sitz/ppa?

Nevermind, zal aan de nightly gelegen hebben. Werkt na de update weer naar behoren

[ Voor 26% gewijzigd door Eoghlear op 21-06-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vanavond om 20.00 deed hij het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:01:
[...]

Zucht... Waar denk je dat TrueHD/DTS-HD MA/FLAC door je receiver dan wel door je PC naar wordt gedecode? Juist. LPCM. En dat proces is volledig lossless. Ik word een beetje moe van mensen die denken dat Dolby/DTS superieur is enkel en alleen omdat er dan een lichtje gaat branden op je receiver.

TrueHD doet het hier overigens prima. Het wordt netjes gedecode naar 24-bits multichannel LPCM.
Niemand beweert hier dat het superieur is, dat maak jij ervan. Daarnaast is het gewoon feit dat de Dharma release geen TrueHD of DTS-HD MA rechtstreeks doorstuurt (bitstreamt). Dit veroorzaakt ook dat het lampje niet gaat branden op je versterker. Het decoden moet niet door de PC gebeuren maar door de receiver. Dit kan alleen als de audiostream door de PC/software met rust wordt gelaten en wordt gebitstreamt naar je receiver.

Het transcoden naar LPCM is een mogelijkheid, maar is niet zoals veel mensen willen. Wil je persé de streams als TrueHD of DTS-HD MA aangeboden hebben op aan je receiver, dan moet je wachten op de Eden release met de nieuw gebouwde AudioEngine. Of je zal een momenteel een externe player moeten gebruiken die het wel kan.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
thunder8 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:08:
[...]

Niemand beweert hier dat het superieur is, dat maak jij ervan. Daarnaast is het gewoon feit dat de Dharma release geen TrueHD of DTS-HD MA rechtstreeks doorstuurt (bitstreamt). Dit veroorzaakt ook dat het lampje niet gaat branden op je versterker. Het decoden moet niet door de PC gebeuren maar door de receiver. Dit kan alleen als de audiostream door de PC/software met rust wordt gelaten en wordt gebitstreamt naar je receiver.

Het transcoden naar LPCM is een mogelijkheid, maar is niet zoals veel mensen willen. Wil je persé de streams als TrueHD of DTS-HD MA aangeboden hebben op aan je receiver, dan moet je wachten op de Eden release met de nieuw gebouwde AudioEngine. Of je zal een momenteel een externe player moeten gebruiken die het wel kan.
Nou het lijkt me toch dat je een reden moet hebben om zo graag te willen bitstreamen en geen genoegen te nemen het decoden op de PC. Dat doet mij vermoeden dat jij meent dat dat op de één of andere manier superieur is.

Waar anders moet het decoden niet door de PC maar door de receiver gebeuren? Waarom, waarin zit het verschil? Dat verschil zit hem in mijn ogen in het lampje, een paar tiende procent CPU usage extra en verder voor 99% tussen je oren.

Wat denk je dat die receiver doet? Juist, die decode de stream naar LPCM, zodat hij kan worden omgezet naar analoog signaal door de DAC. En guess what, dat is precies hetzelfde als wat je PC doet. De stream wordt gedecode naar LPCM, over hdmi verstuurd naar je receiver, waar de receiver vervolgens de omzetting van digitaal naar analoog doet.

Transcoden is dus ook niet echt een goed woord. Het is decoden. Tenzij het het simpelweg afspelen van een mp3, flac, aac, wma of wat dan ook, ook transcoden wilt noemen. Transcoden naar LPCM is decoden.

Volgens mij ben jij, en met jou vele anderen, zwaar in de war tussen het decoden van een codec (welke codec dan ook) naar LPCM en het omzetten van LPCM naar golven door de DAC. Dat zijn 2 afzonderlijke stappen die in beginsel niks met elkaar te maken hebben. Dat láátste moet inderdaad gebeuren door het apparaat wat er het beste in is. En dat is meestal de receiver. Echter maakt het niks uit wie de stap daarvoor doet. Het wordt een andere verhaal als je je HTPC analoog aansluit. Dan wordt zowel het decoden als het DAC'en door je HTPC gedaan is dát is doorgaans wel inferieur als je een receiver met een goede DAC hebt.

Maar ik ben benieuwd waarom jij vindt het dat decoden van DTS/Dolby, al dan niet in HD-vorm, door de receiver moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

HarmoniousVibe schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:30:
Maar ik ben benieuwd waarom jij vindt het dat decoden van DTS/Dolby, al dan niet in HD-vorm, door de receiver moet gebeuren.
De enige reden om dat te vinden was omdat spdif (coax en optisch) niet genoeg bandbreedte gespecificeerd gekregen heeft om meer dan twee kanalen LPCM over te sturen. Hierdoor waren DTS en DD de enige manieren om een echt digitaal meerkanaalsgeluidssignaal bij de versterker te krijgen.

Op 1 of andere manier vertalen veel mensen dat vervolgens door naar HDMI zonder te beseffen dat HDMI wel genoeg bandbreedte heeft om alle LPCM kanalen over te sturen.

[/stating the obvious]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Janoz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:55:
[...]

De enige reden om dat te vinden was omdat spdif (coax en optisch) niet genoeg bandbreedte gespecificeerd gekregen heeft om meer dan twee kanalen LPCM over te sturen. Hierdoor waren DTS en DD de enige manieren om een echt digitaal meerkanaalsgeluidssignaal bij de versterker te krijgen.

Op 1 of andere manier vertalen veel mensen dat vervolgens door naar HDMI zonder te beseffen dat HDMI wel genoeg bandbreedte heeft om alle LPCM kanalen over te sturen.

\[/stating the obvious]
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar aangezien we het over bitstreamen van DTS-MA en TrueHD hadden, is HDMI wel implied :).

Als S/PDIF nu gewoon nooit was uitgevonden dan was er nooit een noodzaak geweest voor S/PDIF-passthrough/bitstreamen, waren er nooit receivers met codecsupport uitgebracht (behalve dan tegenwoordig voor USB- en netwerkfunctionaliteit) en waren er niet hele volksstammen geweest die meenden dat een receiver beter kan decoden naar LPCM dan een (HT)PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:27
Ik ben bezig een htpc te bouwen, tenminste, ik had een pc over eigenlijk..

er zit deze videokaart in: Point of View GeForce 210 1GB, maar ik kan niet terugvinden of deze geschikt is voor de xbmc, het is er wel een met hdmi out in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nickstad schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:27:
Ik ben bezig een htpc te bouwen, tenminste, ik had een pc over eigenlijk..

er zit deze videokaart in: Point of View GeForce 210 1GB, maar ik kan niet terugvinden of deze geschikt is voor de xbmc, het is er wel een met hdmi out in ieder geval.
Ja, maar je zult geen 1080i kunnen deinterlacen met spatial-temporal (2x). Maar afgezien daarvan zou hij het gewoon moeten doen. Zie http://www.mythtv.org/wiki/VDPAU#Card_status. Is geen XBMC, maar dat is weinig relevant.

Verder zou het een beetje lastig kunnen zijn het geluid ook over hdmi te sturen, afhankelijk van het precieze type en het OS.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-06-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408416

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:01:
[...]

Als je zo snel moe wordt zou ik maar ergens anders gaan "helpen" !
Ik bedoel dat mijn receiver wel truehd en dts hdmaster weergeeft als ik via mijn blurayspeler speel,dat wil ik dus ook via de pc thats it.
Als dat nog niet kan met xmbc en alleen lpcm kan spelen prima,dan weet ik dat.
Of het 1 beter is dan het ander is een andere discussie en voor ieder persoonlijk!

Marco
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je doet net alsof we het hier over mening, smaak of perceptie hebben, maar dat is niet het geval. Het gaat hier over feitelijkheden. Over feiten kunnen we discussiëren, maar jij voert totaal geen feiten aan.

[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-06-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
HarmoniousVibe schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:36:
[...]

Ja, maar je zult geen 1080i kunnen deinterlacen met spatial-temporal (2x). Maar afgezien daarvan zou hij het gewoon moeten doen. Zie http://www.mythtv.org/wiki/VDPAU#Card_status. Is geen XBMC, maar dat is weinig relevant.

Verder zou het een beetje lastig kunnen zijn het geluid ook over hdmi te sturen, afhankelijk van het precieze type en het OS.
okee, dat is ook waar, daar had ik niet eens rekening mee gehouden, ik heb nu nog een xbox 1, maar ik wil juist 1080i gaan afspelen, vandaar de overstap. Een geluidskaart had ik ook geen rekening mee gehouden, de htpc moet wel werken met mijn receiver natuurlijk. Is er nog een soort best buy combinatie van videokaart met geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nickstad schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:29:
[...]

okee, dat is ook waar, daar had ik niet eens rekening mee gehouden, ik heb nu nog een xbox 1, maar ik wil juist 1080i gaan afspelen, vandaar de overstap. Een geluidskaart had ik ook geen rekening mee gehouden, de htpc moet wel werken met mijn receiver natuurlijk. Is er nog een soort best buy combinatie van videokaart met geluidskaart?
Even om misverstanden te voorkomen: ik heb het over 1080i streams hè. 1080p zou geen enkel probleem mogen zijn. 1080 interlaced zijn bijna altijd 1:1 rips van HDTV-streams. Deze zitten bijna altijd in een TS-container. Op de één of andere manier bekruipt met het gevoel dat jij het over 1080p hebt :).

Mocht ik het mis hebben: elke Geforce vanaf de GT220 voldoet voor 1080i volgens mij. Zelf heb ik naar alle tevredenheid een passieve GT430.

Overigens kun je nog steeds 1080i prima afspelen met een G210, maar dan moet je gewoon een simpeler en kwalitatief minder goed deinterlacing-algoritme gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
HarmoniousVibe schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:35:
[...]

Even om misverstanden te voorkomen: ik heb het over 1080i streams hè. 1080p zou geen enkel probleem mogen zijn. 1080 interlaced zijn bijna altijd 1:1 rips van HDTV-streams. Deze zitten bijna altijd in een TS-container. Op de één of andere manier bekruipt met het gevoel dat jij het over 1080p hebt :).

Mocht ik het mis hebben: elke Geforce vanaf de GT220 voldoet voor 1080i volgens mij. Zelf heb ik naar alle tevredenheid een passieve GT430.

Overigens kun je nog steeds 1080i prima afspelen met een G210, maar dan moet je gewoon een simpeler en kwalitatief minder goed deinterlacing-algoritme gebruiken.
Het verschil weet ik inderdaad niet zo goed, ik weet alleen dat ik het nu niet af kan spelen... :)

Ik heb net nog even gekeken naar mijn videokaart, want er zat een gek lipje aan, maar het is 'gewoon' een afgebroken onderdeeltje, dus ik kan toch een andere uit gaan zoeken.

Een Point of View GeForce GT430 1GB GDDR3 PCI-e, is hier vlakbij te krijgen, enige wat overblijft is een geluidskaart, gelden daar nog bepaalde regels, of is elke met een digitale uitgang goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 408416 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:24:
[...]

Als je zo snel moe wordt zou ik maar ergens anders gaan "helpen" !
Ik bedoel dat mijn receiver wel truehd en dts hdmaster weergeeft als ik via mijn blurayspeler speel,dat wil ik dus ook via de pc thats it.
Als dat nog niet kan met xmbc en alleen lpcm kan spelen prima,dan weet ik dat.
Of het 1 beter is dan het ander is een andere discussie en voor ieder persoonlijk!

Marco
1 stream word uit het bestand gelezen
2 stream word gedecomprimeerd
3 stream wordt van digitaal naar analoog omgezet
4 signaal wordt versterkt
5 signaal wordt over de speakers afgespeeld

Alleen bij stap 3 t/m 5 treed verlies in kwaliteit op. Bij de blu ray zit de knip in de devices tussen stap 1 en 2 terwijl bij de htpc de knip zit tussen stap 2 en 3. Kwaliteittechnisch gezien is er feitelijk geen enkel verschil, anders dan het wel en niet branden van het lampje op de versterker.

[ Voor 0% gewijzigd door Janoz op 22-06-2011 14:57 . Reden: Verbetering nav opmerking HarmoniousVibe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nickstad schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:56:
[...]

Het verschil weet ik inderdaad niet zo goed, ik weet alleen dat ik het nu niet af kan spelen... :)

Ik heb net nog even gekeken naar mijn videokaart, want er zat een gek lipje aan, maar het is 'gewoon' een afgebroken onderdeeltje, dus ik kan toch een andere uit gaan zoeken.

Een Point of View GeForce GT430 1GB GDDR3 PCI-e, is hier vlakbij te krijgen, enige wat overblijft is een geluidskaart, gelden daar nog bepaalde regels, of is elke met een digitale uitgang goed?
Ga er maar vanuit dat de G210 gewoon geschikt is. Waarschijnlijk heb je helemaal geen 1080i.

Dat lipje, zit/zat dat aan het uiteinde van de kaart aan de kant waar de PCIE-aansluiting zit? Dat is alleen om het vast te klikken en die heb je niet persé nodig.

Met een videokaart kun je tegenwoordig ook prima geluid versturen. Een geluidskaart is tegenwoordig veel veel toepassingen min of meer overbodig geworden. Tenminste, mits je een receiver hebt en je geen analoge aparte (microfoon ofzo) hoeft aan te sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-06-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Janoz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:14:
[...]

1 stream word uit het bestand gelezen
2 stream word gecomprimeerd
3 stream wordt van digitaal naar analoog omgezet
4 signaal wordt versterkt
5 signaal wordt over de speakers afgespeeld

Alleen bij stap 3 t/m 5 treed verlies in kwaliteit op. Bij de blu ray zit de knip in de devices tussen stap 1 en 2 terwijl bij de htpc de knip zit tussen stap 2 en 3. Kwaliteittechnisch gezien is er feitelijk geen enkel verschil, anders dan het wel en niet branden van het lampje op de versterker.
Juist, dat zei ik ook. Ik neem overigens aan dat je bij stap 2 decomprimeren bedoelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:11
HarmoniousVibe schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:46:
[...]

Ga er maar vanuit dat de G210 gewoon geschikt is. Waarschijnlijk heb je helemaal geen 1080i.

Dat lipje, zit/zat dat aan het uiteinde van de kaart aan de kant waar de PCIE-aansluiting zit? Dat is alleen om het vast te klikken en die heb je niet persé nodig.

Met een videokaart kun je tegenwoordig ook prima geluid versturen. Een geluidskaart is tegenwoordig veel veel toepassingen min of meer overbodig geworden. Tenminste, mits je een receiver hebt en je geen analoge aparte (microfoon ofzo) hoeft aan te sluiten.
In de tabel op deze wikipedia pagina: Wikipedia: Nvidia PureVideo kan je zien dat de 210 de nieuwste PureVideo HD en VDPAU featureset ondersteund.
Dus die is prima geschikt om in XBMC het video decodeerwerk te offloaden van de CPU naar de GPU van de 210.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mr_Blobby schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:37:
[...]
In de tabel op deze wikipedia pagina: Wikipedia: Nvidia PureVideo kan je zien dat de 210 de nieuwste PureVideo HD en VDPAU featureset ondersteund.
Dus die is prima geschikt om in XBMC het video decodeerwerk te offloaden van de CPU naar de GPU van de 210.
Ik weet welke featureset de G210 heeft. Mbt 1080i gaat het echter niet om de featureset, maar het gebrek aan shaders. Deinterlacing dmv Spatial en/of Temporal (2x) gebeurt namelijk dmv GL shaders (dacht ik, of het zit net als VDPAU ingebakken). Dit wordt dus ook geoffload, maar de G210 is net niet 'snel' genoeg om dit vloeiend te kunnen met 1080i-materiaal. Dat een bepaalde feature aanwezig is wil niet per definite zeggen dat het op alle resoluties/framerates vloeiend werkt.

Maar zoals ik ook al zei gaat 1080p geen probleem vormen.

[ Voor 12% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-06-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Er is inmiddels al erg veel over scrapers geschreven, niet alleen hier maar op meer plekken op het web. Of er wordt niet geschreven over mijn probleem, of ik zie tussen de bomen het bos niet meer.

Een tijdje nu vind mijn XBMC scraper wel de film (althans de cover en de plot) maar laat hij de Titel, genre, directeor. ... .. .. .. en runtime leeg. Maakt niet uit welke source ik gebruik bij "set content", blijft hetzelfde laken en pak.

iemand bekend met dit fenomeen?
(vroeger kreeg m'n xbmc iedere maand een upgrade, loop nu al een tijdje achter... zit nu op 9.11 R26018, zou het daar aan kunnen liggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:34
10.1 is al een tijdje uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:04:
[...]Hoezo zou je je systeem om zeep helpen? Je boot van USB . Desnoods koppel je de HDD los. Testen op een VM heeft niet veel zin omdat het toch echt op jouw eigen hardware moet draaien.
Heel simpel: ik kan niks fixen als ik mijn python Eclipse omgeving niet heb draaien. Als ik dus mijn pc reboot in openelec, dan zie ik wat er daar fout gaat. Dan moet ik rebooten naar Windows. Wat aanpasen, rebooten, testen, rebooten, aanpassen, rebooten......etc, etc. Dat gaat dus niet werken. Vandaar dat een VM de enige oplossing is. Dat doe ik ook met Linux.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DragonFly schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:16:
[...]

Ja. het loopt bij mij ook..............op een "gewone" XBMC (live of windows) maar dus niet op Openelec.

Gebruik je echter de 1e USB boot manier, dan wordt er niets op je PC geinstaleerd en kan je die dus niet om zeep helpen. Als je het niet op je eigen PC wilt proberen, neem dan een oude testPC. Ik voorzie je weer van logfiles, maar ik denk dat je het zelf moet ervaren.

Hier de 2e poging. stappen:
  • XBMC debug log aan
  • XOT video addon -> NOS journaal ->laatste journaal. Wordt afgespeeld
  • XOT program addon ->NOS journaal -> laatste journaal. Vastloper
XBMC log: http://justpaste.it/d86
UZG log: http://justpaste.it/d87
UZGplugin log: http://justpaste.it/d88
Ik zal het nog een keer onder linux testen, maar het lijkt erop dat XOT echt de juiste URL weet te herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
GroteBozewolf schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:11:
[...]

Ik zal het nog een keer onder linux testen, maar het lijkt erop dat XOT echt de juiste URL weet te herleiden.
Onder Linux is het OK. Dus ik zal toch echt OpenElec moeten hebben voor ik je verder kan helpen dan dat kan dus alleen maar via een VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 09:05
GroteBozewolf schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:27:
[...]

Onder Linux is het OK. Dus ik zal toch echt OpenElec moeten hebben voor ik je verder kan helpen dan dat kan dus alleen maar via een VM.
Ik leg de "schuld" ook helemaal niet bij XOT neer. Daar het op alle andere "distro's" wel draait, had ik al een vermoeden dat dit aan het ontbreken van dependencies van Openelec ligt. Ik heb dit maanden terug al eens in het forum van openelec geopperd. XOT is helaas internationaal niet zo bekend, dus bijval of testen van de openelec developers gebeurd niet echt. Je ziet dan dat er dan al gauw wordt opgegeven. :-(

Vandaar de vraag open een NL forum.

Probeer toch eens de USB stick optie zoals ik al aangaf (werkt echt en non-destructief), of maak een ISO (dat heb je in het openelec forum kunnen lezen) en start deze in VMWARE, maar niet in Vbox.

Je kan ook de een "officiele" OpenElec LIVE stick maken natuurlijk volgens de intructies op hun site. Dit heeft ook geen impact op je computer.

[ Voor 7% gewijzigd door DragonFly op 22-06-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 10:10

EaS

Henkske schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:04:
[...]

Hmm dit mooie aanbod sla ik zeker niet af. Ik wil zoiezo dat compilen goed onder de knie krijgen maar jou debs als backup is niet verkeerd
Is het nog gelukt via https://launchpad.net/~ma...ld.series_filter=maverick ;)?. Was iig wel een tip voor mij. Wist niet dat veel eerdere ppa builds ook nog terug te vinden zijn via launchpad zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DragonFly schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:05:
[...]

Ik leg de "schuld" ook helemaal niet bij XOT neer. Daar het op alle andere "distro's" wel draait, had ik al een vermoeden dat dit aan het ontbreken van dependencies van Openelec ligt. Ik heb dit maanden terug al eens in het forum van openelec geopperd. XOT is helaas internationaal niet zo bekend, dus bijval of testen van de openelec developers gebeurd niet echt. Je ziet dan dat er dan al gauw wordt opgegeven. :-(

Vandaar de vraag open een NL forum.

Probeer toch eens de USB stick optie zoals ik al aangaf (werkt echt en non-destructief), of maak een ISO (dat heb je in het openelec forum kunnen lezen) en start deze in VMWARE, maar niet in Vbox.

Je kan ook de een "officiele" OpenElec LIVE stick maken natuurlijk volgens de intructies op hun site. Dit heeft ook geen impact op je computer.
De volgende versie van XOT-Uzg.v3 heeft als het goed is Apple Movie Trailers erin zitten (enkel de trailers, zonder al te veel extra's). Wellicht dat er dan meer mensen gebruik van gaan maken.

Wat betreft de die USB boot optie: ik heb er niet zo veel aan als ik steeds moet rebooten om iets te testen. Het moet eigenlijk gewoon gelijktijdig draaien, zodat ik snel wat kan aanpassen en dan kan testen. Heb inmiddels ook al op het OpenElec forum gepost, wellicht komen we er binnenkort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 14:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zit me nu al een tijdje suf te zoeken, maar kan het niet echt vinden :?
Hoe zorg ik er voor dat Library mode naar een specifiek genre gaat? Ik kan in library mode de view wel op een specifiek genre zetten, maar als ik deze afsluit en weer naar library mode ga, laat hij weer alle movies op Title zien :?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
HarmoniousVibe schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:46:
[...]

Nee, het lipje zit op de videokaart, het was een ijzer dingetje, op de printplaat.
Ik wil graag via toslink of coax naar mijn reciever toe, nu heb ik ook toslink via de xbox 1.
Geluid versturen via hdmi denk ik dan? is het wel digitaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Euh HDMI is toch echt wel digitaal hoor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 23-06-2011 11:49 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nickstad schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:59:
[...]

Nee, het lipje zit op de videokaart, het was een ijzer dingetje, op de printplaat.
Ik wil graag via toslink of coax naar mijn reciever toe, nu heb ik ook toslink via de xbox 1.
Geluid versturen via hdmi denk ik dan? is het wel digitaal dan?
HDMI is min of meer de opvolger van S/PDIF. Gewoon digitaal dus. Een videokaart heeft echt geen D/A-Converter :). HDMI is bijna in alle opzichten superieur aan S/PDIF.
offtopic:
Afgezien van het feit dat hdmi twisted pair is, maar daar zal ik dit topic verder niet meer lastig vallen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-06-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-07 02:32
Koffie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:18:
Ik zit me nu al een tijdje suf te zoeken, maar kan het niet echt vinden :?
Hoe zorg ik er voor dat Library mode naar een specifiek genre gaat? Ik kan in library mode de view wel op een specifiek genre zetten, maar als ik deze afsluit en weer naar library mode ga, laat hij weer alle movies op Title zien :?
Ik gebruik mq2, en daarin kan ik van de meeste dingen wel een "favoriet" maken (rechterklik, en dan in het menu). Deze favorieten kun je dan als new item in het hoofdmenu laten weergeven. Op deze manier heb ik zelf ook een item new movies gemaakt waar altijd de nieuwst toegevoegde films staat. (wat groter dan de recent box die er altijd al bij komt te staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
EaS schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 02:40:
[...]

Is het nog gelukt via https://launchpad.net/~ma...ld.series_filter=maverick ;)?. Was iig wel een tip voor mij. Wist niet dat veel eerdere ppa builds ook nog terug te vinden zijn via launchpad zelf.
Krijg het echt niet 100% werkend. Ben echt al de hele week bezig maar de aanhouder wint gvd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Zo, ik wil toch graag even mededelen dat ik het na een paar uur puzzelen dan toch voor elkaar heb gekregen mijn remote aan de gang te krijgen met XBMC. Helemaal precies zoals ik dat wil. Ik heb een paar weken geleden een receiver (Onkyo TX-NR509) gekocht, waar een AB bij zat met verschillende modi (receiver/TVs/DVDs/Consoles/BRs/STUs/etc). Deze modi kun je toewijzen aan bepaalde ingangen en/of knoppen. Voor mijn TV en Xbox 360 waren er natuurlijk kant-en-klare codes, waardoor alles meteen werkte.

Nu wilde ik ook graag met die AB mijn HTPC bedienen, dus heb ik een IR-mceusb-module gekocht, die out-of-the-box zou moeten werken. Maar helaas, lirc ving simpelweg geen signalen op (getest met irw). Na enige tijd zoeken ben ik terecht gekomen bij ir-keytable, die ik in plaats van lirc kan gebruiken. Het voordeel is dat deze bepaalde events (het indrukken van knoppen) kan mappen naar bepaalde keystrokes (op een keyboard).

Hierdoor was de basis snel gelegd en kon ik eigenlijk al mijn knoppen instellen. Dmv een custom XML voor keymaps heb ik het zelfs de functionaliteit van bepaalde knoppen op mijn AB afhankelijk kunnen maken van de context. Zo roep je bijvoorbeeld met de O-toets codec-info op tijdens het afspelen en met de C een contextmenu tijdens het browsen. Nu kan ik echter met één knop deze twee zaken aanroepen, afhankelijk van de context en dat is precies wat ik wilde (de remote app voor Android doet dat bijvoorbeeld ook, daardoor heb je veel minder toetsen nodig die toch 70% van de tijd geen functie hebben).

Voor de geïnteresseerden, hier mijn custom keymap.xml (dit is een uitbreiding/overschrijving van de standaard global keymap.xml):

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<keymap>

<global>
                <keyboard>
                        <h>XBMC.ActivateWindow(Home)</h>
                </keyboard>
        </global>

<FullscreenVideo>
                <keyboard>
                        <h>ShowVideoMenu</h>
                        <c>CodecInfo</c> <!-- Default: ContextMenu -->
                        <backspace>SmallStepBack</backspace> <!-- Default: ParentDir -->
                </keyboard>
        </FullscreenVideo>

<FullscreenInfo>
                <keyboard>
                        <h>ShowVideoMenu</h>
                        <c>CodecInfo</c> <!-- Default: ContextMenu -->
                        <left>StepBack</left>
                        <right>StepForward</right>
                        <up>BigStepForward</up>
                        <down>BigStepBack</down>
                        <backspace>SmallStepBack</backspace> <!-- Default: ParentDir -->
                </keyboard>
        </FullscreenInfo>

<PlayerControls>
                <keyboard>
                        <h>ShowVideoMenu</h>
                </keyboard>
        </PlayerControls>

</keymap>

Dus ik heb een bepaalde toets op mijn AB gemapped naar de 'c' en de 'c' vuurt normaalgesproken het contextmenu aan, maar dankzij deze xml tijdens de playback de codecinformatie. Of de 'Home' button op mijn AB laat ik naar het hoofdmenu gaan, behalve tijdens het afspelen; dan gaat hij naar het DVD-Menu (indien van toepassing). Erg handig :).

Enfin, ik ben een tevreden man. Mocht iemand specifieke vragen hebben: fire away.

[ Voor 33% gewijzigd door HarmoniousVibe op 24-06-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397602

Hi all!
Even 2 korte vraagjes: werkt de MCE afstandsbediening nu gewoon wanneer ik op een Asrock ION 152 de laatste versie van OpenElec installeer? Of zijn er nog goedkopere systemen met een vergelijkbare specs/snelheid op de markt waar ik OpenElec op kan draaien?

Groeten,
Anjer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-07 14:16
Afstandsbediening werkt gewoon perfect met openelec, er zijn goedkopere oplossingen zoals een Zotac, maar daar moet je weer een remote/geheugen/hardeschijf bij kopen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:36:
Afstandsbediening werkt gewoon perfect met openelec, er zijn goedkopere oplossingen zoals een Zotac, maar daar moet je weer een remote/geheugen/hardeschijf bij kopen.
Thanks voor je reactie. Op zich lijkt me zo'n Zotac ook wel wat! Een afstandsbediening heb ik al, geheugen is goedkoop en zo kan ik er ook meteen een SSD inzetten. Of is dat niet echt nodig als je er geen zwaar OS op zet? Ik kan alleen nog niet echt wijs uit alle modellen die er wel niet zijn van Zotac? In principe wil ik alleen OpenElec eropzetten en dan 1080p video's vanaf mijn NAS afspelen... Dus moet ik kijken bij de goedkopere modellen, maar dan moet hij ook weer niet te traag zijn voor 1080p :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Rainesh schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:36:
SD kaartje of USB stick is in principe genoeg.

En mijn zotac zit voornamelijk uit zijn neus te eten bij het afspelen. 1080p gaat gewoon goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 24-06-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Janoz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:27:
[...]

SD kaartje of USB stick is in principe genoeg.

En mijn zotac zit voornamelijk uit zijn neus te eten bij het afspelen. 1080p gaat gewoon goed.
Oke, zou ik hier dan genoeg aan hebben om 1080p vanaf mijn NAS te draaien met OpenElec en WMC remote:

- Zotac ZBOX HD-ID11 €135.50
- Kingston ValueRAM KVR800D2S6/2G €24
- Sandisk Extreme HD Video SDHC 4GB Class 6 €12
------------------------------------------
- Totaal €171.50

Of mis ik dan nog iets? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zolang je hem bedraad aansluit zou dat geen probleem moeten zijn. Ikzelf heb maar 1G intern en dat is ook meer dan genoeg. Ikzelf heb ook de thumbs (via nfs) en de library (middels MySQL) op mijn NAS staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm en als ik dat het liefst lokaal wil hebben, is een wat grotere SD dan voldoende voor de libary/thumbs of ga ik dat merken in de performance? Anders zet ik er ipv dat SD kaartje gewoon een goedkope SSD drive in zoals:
Kingston SSDNow S100 SS100S2/8G (€35).

Hoe zit het eigenlijk met geluid via HDMI? In oudere posts hoor ik dat dit niet direct goed gaat? Is dit inmiddels wel het geval met de laatste OpenElec build?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-07 12:03

Devil103

Coffee need more coffee

Ik draai hier een XBMC mediacenter / homeserver op een Asus E35M1 Deluxe Zacate onder Ubuntu 11.04 (kernel 2.6.39) met vaapi enabled xbmc-pvr build.

Maar nu zit ik nog met één vraagje: hoe zorg ik ervoor dat XBMC automatisch start ipv GDM en de Unity interface? Het login scherm te verzetten naar sessie 'XBMC' blijkt niet te werken onder natty.

Ik heb de stappen uit http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=820927&postcount=193 overlopen en XBMC staat zogezegd te draaien bij een ps aux | grep xbmc. Maar toch geen XBMC te zien op het scherm!

Enige tips iemand?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar mijn .xbmc dir is 1,3GiB. Ik heb denk ik wel ongeveer een gemiddeld aantal items in mijn library staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees net ergens van iemand dat zijn Zotac zo snel boot met SSD/openelec dat bepaalde drivers niet op tijd worden ingeladen. Misschien toch beter een SD kaartje te gebruiken? Iemand ervaringen met de eventuele vertraging die dit met zich meebrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een driver die 'niet snel genoeg' geladen wordt lijkt me eerder een configuratiefout dan wat anders. De hardware wordt in principe geïnitialiseerd tijdens het booten en drivers worden voor zover ik weet niet op de achtergrond geladen, tenzij Upstart of een andere init-methode dat gebruikt als foefje om je wijs te maken dat je 'snel' boot :).

Ik zou wel es willen weten met welke distro dat 'probleem' zich voordoet. Lijkt me eerder PEBKAC dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:16
Is het ook mogelijk om verbinding te maken van een draadloos netwerk in openelec? Zo ja waar kan ik dan mijn connectie gegevens invullen? Zijn hier verder nog beperkingen aan welke stick wel werkt en welke niet?

Na de goede verhalen heb ik besloten om maar is een USB stick op te offeren aan openelec. De installatie is in ieder geval succesvol verlopen ik zie de confluence skin. Helaas heb ik geen verbinding met het netwerk, de htpc machine is slechts enkel draadloos verbonden met het netwerk (helaas). Misschien toch maar is een netwerkkabel gaan leggen :+ .

Ik heb trouwens een ION systeem en specifiek daarop gebaseerd openelec gedownload en geïnstalleerd :) .

Edit:
Ik zie dat er wel een beperkt aantal sticks ondersteund worden. Zie http://www.openelec.tv/fi...ed-hardware/network-cards
Mijn AC Ryan Stick wordt dus niet ondersteund (deze had ik nog over).

Als ik nu een van de werkende sticks koop, kan ik dan wel verbinding maken met het netwerk? En hoe stel ik de gegevens van mijn draadloze toegangspunt in?
Edit 2
Ah de wifi guide is weggestopt op het Forum... http://www.openelec.tv/fo...3-wireless-networking-101

Edit 3
Helaas wordt mijn driver niet out of the box ondersteund... Nu opzoek naar andere stickie die wel ondersteund wordt of kabeltje trekken!

[ Voor 33% gewijzigd door noodel1988 op 25-06-2011 14:15 . Reden: Compatability list gevonden... ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

noodel1988 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:58:
Ik heb trouwens een ION systeem en specifiek daarop gebaseerd openelec gedownload en geïnstalleerd :) .

Edit:
Ik zie dat er wel een beperkt aantal sticks ondersteund worden
Dat zijn de modellen waarvan bekend is dat ze werken - en er wordt niet actief gezocht naar zo'n modellen ;).
. Zie http://www.openelec.tv/fi...ed-hardware/network-cards
Mijn AC Ryan Stick wordt dus niet ondersteund (deze had ik nog over).
Je verkijkt je op de modelnamen, maar waar het om gaat is de chip die in je stick zit. De vuistregel is: elke chip die door de Linux-kernel wordt ondersteund wordt ook ondersteund door de distributie (in dit geval OpenELEC).

De referentie hiervoor is deze site. Met wat online opzoekwerk kan je meestal wel uitvissen welke chip (of chips, want fabrikanten reviseren hun modellen soms en wijzigen dan vaak van leverancier en dus chip) er in de stick zitten die je kan kopen. Eén tip: koop een stick met een Atheros-chip (die ondersteund wordt door de ath9k driver in Linux), TP-Link heeft een paar modellen met Atheros-chip, maar er zijn heel wat andere producenten die ze gebruiken.

Een voorbeeldje:

http://linuxwireless.org/en/users/Drivers/ath9k/devices

De chip waar je naar op zoek bent is de Atheros 92xx/93xx, maar check sowieso altijd de lijst van Linuxwireless.org voor je beslist om 'm te kopen of google het modelnummer om te zien of er al anderen dat ding onder Linux aan de praat gekregen hebben.

Edit: heb even bij de jongens van OpenELEC gecheckt, de recentere images zouden 2.6.39 of zelfs 3.0 RC4 moeten gebruiken, dus je hebt echt wel een heel recente kernel.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 25-06-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Ik heb niet de RC, die kan ik anders ook wel nog even proberen :9 .

Wel goede tip om openelec op een stick te installeren. Ik heb op de HD gewoon Windows met XBMC staan. Dus ik kan zo wisselen... :9

Edit
Ik heb gekeken hier: http://linuxwireless.org/en/users/Drivers/ath9k/devices maar geen van die dingen zijn verkrijgbaar op USB... :+

[ Voor 26% gewijzigd door noodel1988 op 25-06-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag de library flink onder handen genomen.
Eerst heb ik in AdvancedSettings.xml aangegeven dat ik mijn movie en music library op een externe MySQL server draai.
Vervolgens alles opnieuw door scrapers gehaald en bijgeschaaf. Als laatste nog de totaal onvindbare meuk handmatig ingevoerd.
Vervolgens heb ik alle kindermeuk aan een nieuw gemaakt genre 'kinder' toevgevoegd.
Vervolgens mijn thumbnails dir naar mijn fileserver verplaatst, en in de userdata een symlink naar de dir op mijn fileserver gemaakt.

Ik kan nu heel simpel een film aan de library toevoegen, en dan staat hij er overal meteen goed in (nu nog op laptop en PC voor de woonkamer, straks ook de slaapkamer).

De PC in de woonkamer staat op een thumbnail view op het genre kinder, zodat alleen films in dat genre getoond worden.

Het was ff wat werk, maar nu heb ik m'n setup dus redelijk zoals ik wil :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Borromini schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:34:
Een driver die 'niet snel genoeg' geladen wordt lijkt me eerder een configuratiefout dan wat anders. De hardware wordt in principe geïnitialiseerd tijdens het booten en drivers worden voor zover ik weet niet op de achtergrond geladen, tenzij Upstart of een andere init-methode dat gebruikt als foefje om je wijs te maken dat je 'snel' boot :).

Ik zou wel es willen weten met welke distro dat 'probleem' zich voordoet. Lijkt me eerder PEBKAC dan wat anders.
Ok, nou daar ga ik me dan maar niet te veel van aan trekken en er gewoon een SSD inzetten :)

Laatste vraag: Hier op het forum zie ik vooral veel 'buzz' rond de ZBOX AD02, maarja die is wel weer €55 duurder dan die ZBOX ID11. Is het verschil tussen deze 2 op gebied van performance noemenswaardig wanneer je toch van plan bent enkel Openelec te gebruiken (met Aeon Nox skin)? Anders ga ik uiteraard voor de goedkopere oplossing :)

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:47

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Net als anjerarts ben ik op zoek naar een goede oplossing om XBMC of Openelec op te gebruiken. Ik twijfel alleen tussen de zotac HD-ND22 en de AD02. Ik ga sowieso niet voor de ID11 omdat die moeite heeft met de zwaardere skins en je wil toch ook een beetje voorbereid zijn op de toekomst. Ik vraag me alleen de volgende zaken nog af:

1) Zit er nog performance verschil tussen de HD-ND22 en de AD02
2) Kan ik de zotac gewoon aanzetten met een harmony afstandbediening
3) Hoe zit het met bit stream audio? Kan een van beide modellen dat?
4) De AD02 lijkt slecht leverbaar heeft iemand daar recente ervaring mee?
5) Zie ik misschien een goed stukje hardware over het hoofd in dezelfde prijsklasse en compact design?

[ Voor 0% gewijzigd door Mystic Spirit op 25-06-2011 18:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

noodel1988 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:17:
Ik heb niet de RC, die kan ik anders ook wel nog even proberen :9 .

Wel goede tip om openelec op een stick te installeren. Ik heb op de HD gewoon Windows met XBMC staan. Dus ik kan zo wisselen... :9

Edit
Ik heb gekeken hier: http://linuxwireless.org/en/users/Drivers/ath9k/devices maar geen van die dingen zijn verkrijgbaar op USB... :+
Ik had die link niet moeten geven, die lijst is zeker niet exhaustief.

Deze TP-Link adapter gebruikt een Atheros-chip ;).

Deze bijvoorbeeld gebruikt een Ralink RT2800 chip, en die wordt ondersteund door Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:51:
Net als anjerarts ben ik op zoek naar een goede oplossing om XBMC of Openelec op te gebruiken. Ik twijfel alleen tussen de zotac HD-ND22 en de AD02. Ik ga sowieso niet voor de ID11 omdat die moeite heeft met de zwaardere skins en je wil toch ook een beetje voorbereid zijn op de toekomst. Ik vraag me alleen de volgende zaken nog af:

5) Zie ik misschien een goed stukje hardware over het hoofd in dezelfde prijsklasse en compact design?
Ik heb laatst ook een nieuwe htpc in elkaar gezet. Ik zou je aanraden om op de volgende zaken te letten bij je aanschaf:
- ondersteuning van de videokaart-drivers in linux (de linux catalyst ondersteunt mijn videokaart nog niet, dus ik moet wel windows gebruiken
- wake on usb mogelijkheden van je moederbord. Mijn moederbord ondersteunt dat helaas ook niet, dus moet ik hem met de hand aanzetten. Dat is op zich geen ramp, maar als je de keuze hebt, kan je er wel op letten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

martynvs schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:05:
[...]

Ik heb laatst ook een nieuwe htpc in elkaar gezet. Ik zou je aanraden om op de volgende zaken te letten bij je aanschaf:
- ondersteuning van de videokaart-drivers in linux (de linux catalyst ondersteunt mijn videokaart nog niet, dus ik moet wel windows gebruiken
- wake on usb mogelijkheden van je moederbord. Mijn moederbord ondersteunt dat helaas ook niet, dus moet ik hem met de hand aanzetten. Dat is op zich geen ramp, maar als je de keuze hebt, kan je er wel op letten.

Succes!
Goede tip! Volgens mij hebben de meeste zotacs wake on usb.
Mijn frans is wat roestig, maar de nd22 heeft volgens dit forum zeker wake on usb linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:40
Ik zit nog steeds in dubio, een XBMC installatie op bijvoorbeeld een ZBOX of toch een Dune HD Smart... momenteel gebruik ik een XBMC installatie op een "oude" laptop, die het net trekt om hd materiaal af te spelen, maar de HDMI uitgang ondersteunt geen dolby digital of dts, kan dus alleen maar kiezen voor stereo analoog (wat raar is omdat het over hdmi gaat).

Een groot probleem waar ik nu tegenaan loop is het streamen van media. Ik heb bijvoorbeeld HD materiaal op mijn pc staan, welke met gemiddeld 240+ Mbps verbonden is met mijn router, en mijn XBMC laptop welke met 150 Mbps verbonden is met mijn router. Beide draadloos dus.
Als ik een lan snelheids test doe dan haal ik van laptop naar pc een snelheid van ruim 100 Mbps qua bestandsoverdracht.

Echter ga ik video streamen, dan trekt XBMC zelfs niet eens een SD bestand? Ook niet als ik 1 van de twee met een kabel verbind met de router... Zitten er ergens nog instellingen die ik kan proberen die het beter maken?

Overigens gebruik ik de AEON skin, leuk, maar what is up met die irritant WARNING mouse is not supported... moet ik toch zelf weten of ik een muis wil gebruiken? Zucht.
Sowieso mis ik in deze skin alle customization opties die ik wel in de video op de xbmc site zie langskomen. Kan hem wel van hun site afhalen, maar dan vind ik nergens waar ik die map neer moet zetten, dus heb de skin maar gedownload via xbmc zelf.

Oh ja, want dat is nog een irritant punt; ik bedien mijn xbmc dus met de android app, maar die komt echt om de 3-5 seconden met een time-out melding... zucht, mega irritant.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
Mystic Spirit schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Goede tip! Volgens mij hebben de meeste zotacs wake on usb.
Mijn frans is wat roestig, maar de nd22 heeft volgens dit forum zeker wake on usb linkje
Le Wake on usb marche bien chez moi, mais seulement quand il est en veille et non éteint.
Vertaling:
"De Wake on usb werkt goed bij mij, maar enkel als hij in standby staat, niet als hij uit staat"
Phusebox schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:29:
[...]

Echter ga ik video streamen, dan trekt XBMC zelfs niet eens een SD bestand? Ook niet als ik 1 van de twee met een kabel verbind met de router... Zitten er ergens nog instellingen die ik kan proberen die het beter maken?

[...]
Oh ja, want dat is nog een irritant punt; ik bedien mijn xbmc dus met de android app, maar die komt echt om de 3-5 seconden met een time-out melding... zucht, mega irritant.
Volgens mij is er iets mis met je netwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik zit nog steeds in dubio, een XBMC installatie op bijvoorbeeld een ZBOX of toch een Dune HD Smart... momenteel gebruik ik een XBMC installatie op een "oude" laptop, die het net trekt om hd materiaal af te spelen, maar de HDMI uitgang ondersteunt geen dolby digital of dts, kan dus alleen maar kiezen voor stereo analoog (wat raar is omdat het over hdmi gaat).
Je kunt proberen of hij wel multichannel LPCM kan. Je kunt "DTS/DD Capable Receiver" uit zetten. Dan zal je laptop 5.1 decoden en kan het wellicht zo worden verstuurd. Kwaliteitstechnisch maakt het niet uit.
Een groot probleem waar ik nu tegenaan loop is het streamen van media. Ik heb bijvoorbeeld HD materiaal op mijn pc staan, welke met gemiddeld 240+ Mbps verbonden is met mijn router, en mijn XBMC laptop welke met 150 Mbps verbonden is met mijn router. Beide draadloos dus.
Als ik een lan snelheids test doe dan haal ik van laptop naar pc een snelheid van ruim 100 Mbps qua bestandsoverdracht.

Hoe stream je die video dan?
Overigens gebruik ik de AEON skin, leuk, maar what is up met die irritant WARNING mouse is not supported... moet ik toch zelf weten of ik een muis wil gebruiken? Zucht.
Sowieso mis ik in deze skin alle customization opties die ik wel in de video op de xbmc site zie langskomen. Kan hem wel van hun site afhalen, maar dan vind ik nergens waar ik die map neer moet zetten, dus heb de skin maar gedownload via xbmc zelf.
Dat kan komen doordat je niet de laatste versie hebt van XBMC en/of van de skin zelf. De meeste dingen zitten er echter gewoon in. Het enige wat ik niet kan terugvinden is dat "furniture"-gedeelte, waarbij je elementen kunt verslepen ahw. Ik draai gewoon 10.1-STABLE icm Aeon Nox 1.3.0 (gedownload via de Addons section in XBMC zelf). Beide volgens mij niet de nieuwste versie, maar ik neem aan dat deze in ieder geval wel op elkaar zijn afgestemd.
Is je netwerk wel helemaal goed? Heb ook een hele tijd lang de Andoid Remote app (deze) op mijn Desire gebruikt, maar van timeouts had ik helemaal geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Noid
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-07 12:43
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:33:
Dat kan komen doordat je niet de laatste versie hebt van XBMC en/of van de skin zelf. De meeste dingen zitten er echter gewoon in. Het enige wat ik niet kan terugvinden is dat "furniture"-gedeelte, waarbij je elementen kunt verslepen ahw. Ik draai gewoon 10.1-STABLE icm Aeon Nox 1.3.0 (gedownload via de Addons section in XBMC zelf). Beide volgens mij niet de nieuwste versie, maar ik neem aan dat deze in ieder geval wel op elkaar zijn afgestemd.
Bijna alles van de originele Aeon zit ook in Aeon Nox (plus veel meer). Het zit alleen wel op een andere manier in elkaar omdat de skin van de grond af opnieuw is opgebouwd en er andere keuzes zijn gemaakt.
De skin settings bv zijn gebaseerd op Confluence en niet op Aeon. Furniture verplaatsen kan door "Detach Library stats from main menu" aan te zetten, zelfde geldt voor RSS en Timepanel.
Sommige settings zijn wel goed verstopt in de skin, daarom heb ik een recommended options setting gemaakt die de meeste eye candy gelijk aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Haha nice, ik zag je credits in de skin staan. Leuk dat de ontwikkelaar van mijn favoriete skin een Nederlander (of Belg) is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:33:
[...]

Je kunt proberen of hij wel multichannel LPCM kan. Je kunt "DTS/DD Capable Receiver" uit zetten. Dan zal je laptop 5.1 decoden en kan het wellicht zo worden verstuurd. Kwaliteitstechnisch maakt het niet uit.
Volgens mij werkt dat wel, thanks.
Hoe stream je die video dan?
Van een desktop pc, waarop ik een netwerkshare heb aangemaakt, via wlan (via router), over een 150 Mbps verbinding.
Heb XBMC vandaag van de site gehaald, laatste stable release. Aeon heb ik ook van de XBMC site gehaald, maar geen idee waar ik die map moet plaatsen, er is geen mapje met skins, en hem in de map add-ons plaatsen doet niks. Dus heb ik hem maar via XBMC zelf gedownload bij de Settings.
Is je netwerk wel helemaal goed? Heb ook een hele tijd lang de Andoid Remote app (deze) op mijn Desire gebruikt, maar van timeouts had ik helemaal geen last.
Tja geen idee, verder heb ik geen last van trage verbinding of lag. Wat ik nu ook had vanavond was dat 1 input of meerdere gewoon bleven hangen, er dus steeds vanalles langs bleef flitsen. Hij bleef zeg maar commando's uitvoeren alsof je een knop ingedrukt houdt op je toetsenbordddddddddddddddddd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dat laatste is toch iets anders dan een time-outmelding? Dat er een knop 'vast' zat had ik ook wel eens inderdaad. Dat is een bug in de Android App.

Je kunt hier volgens mij omheen werken door "Explicitely send repeats" en als dat niet werkt "send single keypress" ook nog aan te zetten in de settings van je app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:34:
Dat laatste is toch iets anders dan een time-outmelding? Dat er een knop 'vast' zat had ik ook wel eens inderdaad. Dat is een bug in de Android App.

Je kunt hier volgens mij omheen werken door "Explicitely send repeats" en als dat niet werkt "send single keypress" ook nog aan te zetten in de settings van je app.
Ja dat laatste komt nog bovenop die time-out meldingen. Heb net mijn hele router nog eens nagelopen, maar zie niet waar het fout zou moeten gaan...

Ga de voorgestelde instellingen testen, als ik nog zin heb om me weer een avond te ergeren op xbmc.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 25-06-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mystic Spirit schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:51:
Net als anjerarts ben ik op zoek naar een goede oplossing om XBMC of Openelec op te gebruiken. Ik twijfel alleen tussen de zotac HD-ND22 en de AD02. Ik ga sowieso niet voor de ID11 omdat die moeite heeft met de zwaardere skins en je wil toch ook een beetje voorbereid zijn op de toekomst.
Voor zover ik kan terugvinden is tot op heden de support voor openelec op zowel de ND22 als de AD02 nog niet optimaal. In het geval van de ID11 is dat wel het geval. Kan iemand bevestigen of de ID11 moeite heeft met de zwaardere skins? Als hij Aeon Nox gewoon soepeltjes draait is de keuze voor mij namelijk zo gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

De AD02 wordt inderdaad nog niet genoemd op de site van openelec, maar volgens deze pagina zou de ND22 gewoon moeten werken na hdmi audiofix en splash screen fix.
Misschien dat dat de keuze wel een stukje makkelijker maakt voor mij.

Even een recapje van mijn vragen omdat het anders ondergesneeuwd raakt:
Antwoord:
Performance nog onduidelijk, maar AD02 officieel niet gessupport volgens openelec site dit ligt misschien aan het ontbreken van de catalyst videodrivers voor linux zie antwoord martynvs in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Antwoord:
Op verschillende fora wordt gemeld van wel, maar misschien alleen vanuit standby (zie vertaling Fire69 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV" thnx fire69)

Aanvullingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Zojuist besteld. Ik ben benieuwd. Ik neem aan dat de stick het ook onder Windows 7 doet?

Wel oplichting 33% van de totaalprijs is verzendkosten... terwijl die normaal gesproken slechts 1 a 2 euro zouden zijn :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:15:
De AD02 wordt inderdaad nog niet genoemd op de site van openelec, maar volgens deze pagina zou de ND22 gewoon moeten werken na hdmi audiofix en splash screen fix.
Misschien dat dat de keuze wel een stukje makkelijker maakt voor mij.

Even een recapje van mijn vragen omdat het anders ondergesneeuwd raakt:
Antwoord:
Performance nog onduidelijk, maar AD02 officieel niet gessupport volgens openelec site dit ligt misschien aan het ontbreken van de catalyst videodrivers voor linux zie antwoord martynvs in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Antwoord:
Op verschillende fora wordt gemeld van wel, maar misschien alleen vanuit standby (zie vertaling Fire69 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV" thnx fire69)

Aanvullingen zijn welkom :)
1) Nighly builds zijn er al een tijdje voor de AMD Fusion (AD-02)
http://www.mediafire.com/openelec#d5pmbbb0ay9at,1

2) via IR kan de AD02 vanuit standby 100% zeker wakker gemaakt worden. Of dat ook met een Harmony zal kunnen zal aan het type Harmony liggen.

3) De AD-02 kan HD-audio in origineel format naar een geschikte receiver doorgeven, ik doel dus niet op lpcm, dat kan de ND-22 namelijk ook.

4) de AD-02 is nog steeds lastig verkrijgbaar, zie het Zotac zbox topic.
[HTPC] Zotac ZBOX

5) geen idee....

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 26-06-2011 13:39 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Koffie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:26:
Vandaag de library flink onder handen genomen.
Eerst heb ik in AdvancedSettings.xml aangegeven dat ik mijn movie en music library op een externe MySQL server draai.
Vervolgens alles opnieuw door scrapers gehaald en bijgeschaaf. Als laatste nog de totaal onvindbare meuk handmatig ingevoerd.
Vervolgens heb ik alle kindermeuk aan een nieuw gemaakt genre 'kinder' toevgevoegd.
Vervolgens mijn thumbnails dir naar mijn fileserver verplaatst, en in de userdata een symlink naar de dir op mijn fileserver gemaakt.

Ik kan nu heel simpel een film aan de library toevoegen, en dan staat hij er overal meteen goed in (nu nog op laptop en PC voor de woonkamer, straks ook de slaapkamer).

De PC in de woonkamer staat op een thumbnail view op het genre kinder, zodat alleen films in dat genre getoond worden.

Het was ff wat werk, maar nu heb ik m'n setup dus redelijk zoals ik wil :Y)
Heb je een bepaalde handleiding gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-07 04:14
Pfoe, ben al de hele dag bezig met het voormekaar krijgen van surround geluid via HDMI op ubuntu, maar ik kom alleen maar verder van huis.

Stereo geluid lukt wel, maar als er surround aan te pas komt, dat ook nog doorgegeven moet worden, dan geeft hij meteen niet thuis (Check settings).

Wat ik al geprobeerd heb:

- PulseAudio verwijderen
- alles in Alsa op hdmi zetten
- Ongeveer alle instellingcombinaties in XBMC

Ik probeer het met een Zacate (E-350). Iemand ervaring mee? Wat zie ik over het hoofd?

Ubuntu Natty, nieuwste XBMC (svn)

EDIT:

LOL, ik reboot 1 keer, en nu blijkbaar werkt het..

Oplossing:
- PulseAudio eraf (geen geluid meer buiten xbmc nu, maar ach)
- allebei op HDMI zetten
- DTS/DD able

[ Voor 37% gewijzigd door supreme tweaker op 26-06-2011 15:10 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

OK, ik zie iets over het hoofd denk ik. Ik heb XBMC installed op mijn HTPC (Windows 7 x64).

Ik heb via netwerkshares van mijn server meerdere folders toegevoegd. Een van die folders heet 'HD' en bevat logischerwijs alle HD films, ieder in zijn eigen map met correcte bestandsnaam. Content staat op movies, scraper is IMDb en die haalt wel de info op. Ik wil echter in één oogopslag alle films kunnen zien + poster/art, nu zie ik alleen maar de hoofdfolder HD, en in die folder bij doorklikken alle subfolders.

Ik gebruik de default interface van XMBC, die de meesten hier gebruiken. Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 16:11
Exorcist schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:34:
OK, ik zie iets over het hoofd denk ik. Ik heb XBMC installed op mijn HTPC.

Ik heb via netwerkshares van mijn server meerdere folders toegevoegd. Een van die folders heet 'HD' en bevat logischerwijs alle HD films, ieder in zijn eigen map met correcte bestandsnaam. Content staat op movies, scraper is IMDb en die haalt wel de info op. Ik wil echter in één oogopslag alle films kunnen zien + poster/art, nu zie ik alleen maar de hoofdfolder HD, en in die folder bij doorklikken alle subfolders.

Ik gebruik de default interface van XMBC, die de meesten hier gebruiken. Wat mis ik?
In het home menu niet Video maar Movies gebruiken.
Als je Movies niet ziet staan, dan moet je via System -> Settings -> Skin -> Home window de optie "Hide Movies" uitzetten.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mr_Blobby schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:48:
[...]
In het home menu niet Video maar Movies gebruiken.
Als je Movies niet ziet staan, dan moet je via System -> Settings -> Skin -> Home window de optie "Hide Movies" uitzetten.
Thanks, zie nu in ieder geval alles onder elkaar. Zag alleen gisteren bij een maatje met een (denk ik Asrock device) dat hij aan de linkerzijde een soort rood theather-doek zag, en alle films rechts. Bij het browsen werden er links afbeeldingen geladen van de (Blu-Ray) boxart dacht ik.

Eveneens zie ik sommige films heel vaak erin staan, maar zal er nog even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 26-07 01:54

duderuud

Sliden is koel

Vraagje, op mijn htpc draait XBMC prima. Alleen heb ik al vanaf het begin last dat na het scrapen van een directory de thumbnails niet goed geladen worden.
Kijk ik naar de details van een film of serie dan zie ik 'm wel. Maar toch moet ik nogmaals scannen naar een thumbnail en de internet-versie (nogmaals dus) downloaden. De "local" versie werkt gewoon niet.

Iemand enig idee hoe ik in één keer de thumbnails goed kan laden na scrapen?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Koffie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:26:
Worden de thumbnails nu niet dubbel aangemaakt, aangezien (dacht ik) XBMC de thumbnail-benaming vaststelt op basis van de volledige verwijzing inclusief het hele path. Dus als de boel eerst lokaal staat en daarna op een netwerklocatie, dan krijg je verschillende berekende thumbnailnamen.

Maar misschien zit ik ernaast. Wellicht kun je in een (klein) stappenplan aangeven hoe je een en ander ingesteld hebt, want mijn plannen om de XBMC-zooi via een NAS te draaien krijg ik nog steeds niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Exorcist schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:13:
[...]

Thanks, zie nu in ieder geval alles onder elkaar. Zag alleen gisteren bij een maatje met een (denk ik Asrock device) dat hij aan de linkerzijde een soort rood theather-doek zag, en alle films rechts. Bij het browsen werden er links afbeeldingen geladen van de (Blu-Ray) boxart dacht ik.

Eveneens zie ik sommige films heel vaak erin staan, maar zal er nog even induiken.
Dat kan een andere skin zijn of een andere view van die skin. Je moet eens een paar keer op rechts of op beneden drukken als je in de library zit. Daar kun je kiezen welke "view" je wilt. Bijv list, wall of zo'n soort cover flow-achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

hardware-lover schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:14:
[...]

1) Nighly builds zijn er al een tijdje voor de AMD Fusion (AD-02)
http://www.mediafire.com/openelec#d5pmbbb0ay9at,1

2) via IR kan de AD02 vanuit standby 100% zeker wakker gemaakt worden. Of dat ook met een Harmony zal kunnen zal aan het type Harmony liggen.

3) De AD-02 kan HD-audio in origineel format naar een geschikte receiver doorgeven, ik doel dus niet op lpcm, dat kan de ND-22 namelijk ook.

4) de AD-02 is nog steeds lastig verkrijgbaar, zie het Zotac zbox topic.
[HTPC] Zotac ZBOX

5) geen idee....
Thnx! Ik denk dat ik voor mezelf wel uit ben. De audio geeft voor mij wel de doorslag. Nog 1 recap zodat iemand die dezelfde vragen heeft als ik het makkelijk terug kan vinden.

Antwoord:
Scheelt weinig zie Tweakers netbook round-up

Antwoord:

Antwoord:
De AD02 geeft HD audio raw door en dit mist de ion chipset in de ND22 zit.

Antwoord:
Klopt maar bij amazon .de of co.uk is hij wel te krijgen. Zelf inmiddels bij conrad besteld tot en met 27 juni 10% korting dus prijsverschil vond ik te overbruggen.

Ik ben het tijdens mijn research niet tegengekomen...

Allemaal bedankt. Ik zal mijn ervaringen posten als ik er één heb :9~

[ Voor 2% gewijzigd door Mystic Spirit op 26-06-2011 22:57 . Reden: info aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:56
Is er iemand die gebruik maakt van moviesets die hij aanmaakt, wijzigt en beheert in XBMC zelf? Ik scrape in XBMC met moviemeter wat uitstekend werkt. Nu weet ik wel dat ik handmatig die nfo's kan exporteren en kan aanpassen om moviesets te creëren of de films in MediaCompanion kan laden maar ik wil het graag in XBMC zelf doen. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Henkske schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Volgens mij is het gewoon een kwestie van de .xbmc-dir centraliseren. Volgens mij kun je gewoon de hele directory op je NAS zetten en exporteren naar alle clients dmv NFS/SMB/SSHFS/whatever. Op die clients mount je die directory dan als ~/.xbmc. Hiermee heb je de database en alle customdata gecentraliseerd afaik. Aangezien SQLite ACID-compliant is, is het niet eens persé nodig om een 'echte' DB-server te gebruiken, al is dat vanuit het oogpunt van performance wellicht aan te raden. SQLite over NFS/SMB is wellicht niet de beste keuze.

Ook is het wellicht handig om overal dezelfde username te gebruiken, aangezien het mogelijk is dat er harde paden worden gebruikt, e.g. /home/harmoniousvibe/.xbmc/

[ Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-06-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik weet niet of de versie van SQLite die XBMC gebruikt wel ACID compliant is. In veel handleidingen wordt aangegeven dat dat zeer afgeraden wordt. Daarnaast, zo moeilijk is het draaien van een mysql servertje ook weer niet natuurlijk.

@Klojum:

De thumbhashes worden inderdaad aangemaakt op basis van het volledige pad en bestandsnaam. Maar als je de map met thumbs ergens anders neerzet veranderd er helemaal niks aan de locatie (dus de hash) van de originele bestanden. De originele media staat immers nog gewoon op dezelfde plek. Je zult er alleen voor moeten zorgen dat alle XBMC instanties bij je thuis dezelfde sources gebruiken (Dus niet een map die voor de ene xbmc lokaal is terwijl hij bij de andere xbmc via smb benaderd moet worden). (Daarnaast, middels mounting lijkt het voor XBMC alsof de thumbs nog steeds op dezelfde plek staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Klojum schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:47:
[...]

Worden de thumbnails nu niet dubbel aangemaakt, aangezien (dacht ik) XBMC de thumbnail-benaming vaststelt op basis van de volledige verwijzing inclusief het hele path. Dus als de boel eerst lokaal staat en daarna op een netwerklocatie, dan krijg je verschillende berekende thumbnailnamen.
Omdat het een symlink is, heeft XBMC niet in de gaten dat het op een share staat.
Hij vraagt aan Windows de directory 'thumbnails' en krijgt van Windows de inhoud van een netwerkshare.
Maar misschien zit ik ernaast. Wellicht kun je in een (klein) stappenplan aangeven hoe je een en ander ingesteld hebt, want mijn plannen om de XBMC-zooi via een NAS te draaien krijg ik nog steeds niet werkend.
Henkske schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:39:
[...]

Bij elkaar geschraapt vin internet.
Quick guide:

- zorg voor een MySQL server
- Maak database voor video en een voor music aan
- regel de rechten van de DB's
- zet het volgende in je AdvancedSettings.xml :

<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>***.***.***.***</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_video</name>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>***.***.***.***</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_music</name>
    </musicdatabase>
</advancedsettings>

- Je hebt nu een centrale MySQL DB waar XBMC zijn meuk in zet.
- Verplaats je Thumbnails naar een share op het het netwerk.
- dubbelcheck dat je dus nu geen Thumbnail dir meer hebt.
- Maak een symlink aan voor je thumbnail dir dmv het commando "mklink /D Thumbnails \\server\share\Thumbnails"

Klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Oh, er slingeren op internet nog wel een paar command's voor het aanmaken van enkele indexen op de mysql tabellen (voornamelijk de muziek tabellen) om de boel een beetje te versnellen. Geen idee of ze nog steeds nodig zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat zal deze wel zijn: http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=746519&postcount=90 ik zal ze eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kijk anders eerst ff of ze er misschien al zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt 1 van jullie het al met een 3D TV ?

Ik heb al wat lopen zoeken op het forum van XBMC zelf, maar daar staan nog geen echt concrete dingen.

Zojuist een LED 3D TV gekocht, dus zou mooi zijn als het ondersteund werd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
hardware-lover schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:14:
[...]

Dat is geen probleem hoor, als je nog een vrij apparaat hebt (Harmonys hebben allemaal een max. aantal apparaten) kun je hem gewoon als HTPC afstandsbediening instellen. Als je mobo USB aan uit ondersteunt en power op de USB houdt, dan kan de Harmony geen probleem zijn want die kan elke functie leren die je normale afstandsbediening ook geeft.

Ik heb zelf een 330HT met een Harmony, maar die werkt ook op een kanon-oud in elkaar gefladderde HTPC op de slaapkamer uit restjes computer en USB-IR poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:34:
Gebruikt 1 van jullie het al met een 3D TV ?

Ik heb al wat lopen zoeken op het forum van XBMC zelf, maar daar staan nog geen echt concrete dingen.

Zojuist een LED 3D TV gekocht, dus zou mooi zijn als het ondersteund werd!
Heb sinds enkele weken een 3D TV in huis en heb precies één 3D film bekeken met XBMC.
Het ging om een SBS (side by side) film en XBMC geeft keurig twee beelden door, eentje links en eentje rechts.
De TV staat standaard ingesteld op auto zodat 3D automatisch gedecteerd zou moeten maar dat werkte in dit geval niet.
Na handmatig omschakelen naar 3D SBS werkte bijna alles naar behoren, de film was goed te bekijken maar de ondertitels (extern srt bestand) werd één grote puinhoop.
De ondertitels begonnen in de rechterhelft van het scherm, liepen er rechts uit en kwamen links weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25
Vind het niet raar dat het met een srt misgaat. :D
sbs schijnt (als ik zo snel even zoek) tot nu toe ook de enige variant van 3d te zien wat xbmc kan laten zien.

[ Voor 71% gewijzigd door job op 28-06-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
Lijkt me logisch, SBS is toch gewoon het beeld 2 keer naast elkaar, en zo gewoon in het bestand ge-encodeerd?
Dus dat kan je met eender welke mediaspeler afspelen, het is je tv die het gewoon in 2 knipt en over elkaar plakt... (imo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
ybastiaans schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:32:
[...]

Dat is geen probleem hoor, als je nog een vrij apparaat hebt (Harmonys hebben allemaal een max. aantal apparaten) kun je hem gewoon als HTPC afstandsbediening instellen. Als je mobo USB aan uit ondersteunt en power op de USB houdt, dan kan de Harmony geen probleem zijn want die kan elke functie leren die je normale afstandsbediening ook geeft.

Ik heb zelf een 330HT met een Harmony, maar die werkt ook op een kanon-oud in elkaar gefladderde HTPC op de slaapkamer uit restjes computer en USB-IR poort.
Een quote van mij uit het Zotac topic in reactie op de vraag wat wel/niet werkt op de Zotac Zbox AD02:
AmonTobin schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:20:
[...]
  • Wake on WLAN sowieso niet.
  • Wake on LAN zal ik straks even testen als ik tijd heb.
  • Wake on USB nog niet helemaal zoals het moet:
Ontwaken uit S3 m.b.v. een USB keyboard werkt bij mij, maar dat werkt niet als ik de PC in slaapstand zet vanuit XBMC. Het werkt alleen als ik de PC vanuit de Windows omgeving in slaapstand zet. Ontwaken uit S4 is me niet gelukt.

Ontwaken uit S3/S4 m.b.v. een MCE IR ontvanger + Logitech Harmony One is me niet gelukt. Wanneer je de PC in slaapstand zet, reageert de MCE ontvanger niet meer op input van de Harmony One. Je moet dan de MCE ontvanger loskoppelen en weer aankoppelen en dan reageert ie (lees: ledje knippert) weer op input van de Harmony One. Maar..ik krijg 'm dan nog steeds niet uit S3 ontwaakt.

Ik draai Windows 7 Ultimate x64 en heb in Device Manager voor de relevante hardware de optie "allow this device to wake the computer" aangevinkt. Ook in de (meest recente) BIOS van de Zotac heb ik 'Wake on' support voor S3/S4 ingeschakeld. Wellicht dat iemand met meer know-how of geduld het wel aan de praat krijgt, maar ik heb het intussen opgegeven.

Edit: Wake on LAN werkt op S3 en S4, ook wanneer ik de PC afsluit/op sleep zet vanuit XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
AmonTobin schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:22:
[...]

Een quote van mij uit het Zotac topic in reactie op de vraag wat wel/niet werkt op de Zotac Zbox AD02:

[...]
Jup. Precies wat ik bedoelde: je HTPC kan het probleem zijn, maar de Harmony maakt geen verschil met de normale afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ybastiaans schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:01:
[...]

Jup. Precies wat ik bedoelde: je HTPC kan het probleem zijn, maar de Harmony maakt geen verschil met de normale afstandsbediening.
Mag je dit zomaar concluderen? Er zijn ik weet niet hoeveel verschillende Harmony's waarbij de communicatie via IR/RF en mogelijk nog andere technieken plaatsvind. En wat via IR te realiseren is hoeft via RF mogelijk niet te lukken, of zal dat allemaal niet uitmaken zolang de verbinding maar via USB tot stand komt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18
Zijn er hier meer mensen waar de Aeon mq2 skin na de laatste update volledig van het pad is?

-achtergronden zijn weg
- De moviedatabase blijft constant scrapen
- Bij het selecteren van een bestand is het nu niet meer duidelijk te zien welk bestand je selecteerd. Het geselecteerde bestand word niet meer donker.
- De controlbalk tijdens het afspelen van een video mist de symbolen. De tekst staat er nog wel.
Pagina: 1 ... 66 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.