Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59
Koffie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:22:
Je hebt wel een scraper er op losgelaten?
Zover kom ik niet.
De synology zie ik staan in het lijstje, maar ik wil op de synology naar de map movies maar daar kom ik niet, dan is het: operation not permitted.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59
Volgens mij ben ik erachter. De smb optie uit het lijstje werkt niet. Ik moet het met de hand ingeven inclusief username en password voor de synology.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Noid
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 16:45
Koffie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:13:
[...]

Gisteren mijn Dell RC6 IR binnengekregen, en het werkt als een trein :Y)
Ik had van tevoren mijn Harmony 1000 al geconfigureerd voor een MCE KEyboard, en eigenlijk was het enige was ik vandaag hoefde te doen de USB IR er in te prikken.
Alles werkte in 1 keer vlekkeloos in XBMC.

Overigens ben ik nog steeds op zoek naar de ideale skin welke geschikt is voor echt huiskamer gebruik in combinatie met kinderen.
Ik draai nu Rapier met een thumbnail view, maar bij het scrollen naar beneden is hij soms wat schokkerig, al is het tot nu de beste skin met een dergelijke library view.
Skins zijn zo persoonlijk. Probeer gewoon de skins uit die in de repo staan, er is vast wel iets bij wat aan je eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Roeligan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:43:
[...]

Ik heb hem net installed, duurde een minuutje ofzo. Hij boot in 15 seconden in XBMC echter de AB (en toetsenbord wat er nog aanhing) doen niets.
Dat is raar. bij mij deed de remote het direct zonder problemen. Asrock ion 3d 152d toch?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

ja, maar de AB werkt inmiddels (tobo ook), miss was er met installen iets misgegaan, na een reinstall was alles ok.

Heb wel een probleem met sommige series dat ie dan geen sound device kan vinden (die op mijn oude win7/xbmc HTPC wel met geluid afspeelde). Ook duurt het een seconde of 30 als ik een film af wil spelen vanaf library tot movie start.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
Rainesh schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:55:
[...]

Dat is raar. bij mij deed de remote het direct zonder problemen. Asrock ion 3d 152d toch?
Een vriend van me heeft ook de 3D 152D, maar de AB deed het ook simpelweg niet. Het ligt er denk ik ook maar net aan welk OS/distro je draait. De IR-receiver van die Asrock gebruikt de iMON-driver en die zit niet in de kerneltree. Daardoor kunnen er compatibiliteitsproblemen optreden, omdat die drivers bijvoorbeeld niet geschikt zijn voor een nieuwe kernelversie. Hij had hem gekocht net nadat Ubuntu Natty uitkwam en er waren/zijn nog geen drivers voor Natty, maar alleen voor Maverick. Bovendien moest hij aan de slag met dkms e.d. Wellicht dat OpenELEC dit probleem heeft opgelost, omdat het een HTPC-distro is, maar normale distro's doen het niet out-of-the-box.

Eerlijk gezegd viel me dit een beetje tegen. Volgens mij weten ze bij Asrock best dat deze dingen heel veel voor HTPC's worden gebruikt. Sterker nog, zo worden ze ook geprofileerd. De vorige versie heette de 330HT en deze versie de 3D. Dat zal geen toeval zijn. In de 330HT zit een module met de meestgebruikte IR-driver ooit: mceusb, maar dat is in de 3D dus niet zo.

edit: hmm. Heb het zelf even nagekeken (draai net als hij Natty) en het lijkt erop dat ze dus wel in de standaard kerneltree zitten (lirc_imon.ko). Dan weet ik ook niet waarom hij het niet zonder hackwerk werkend heeft gekregen.

edit2: Oh, toch niet, maar ze zitten in de package lirc-modules-source, welke automatisch door dkms wordt gecompiled. Wellicht moet je dat package gewoon even installeren.

Zelf heb ik overigens een HP MCE-module besteld op ebay voor een tiente (ik heb helemaal geen asrock, maar gewoon een zelfbouw-HTPC). Ik wil hem gaan gebruiken met de AB die ik bij mijn Onkyo-receiver heb gekregen. Ik moet hem waarschijnlijk wel handmatig gaan programmeren, omdat ik op die AB een device moet kiezen dat ik wil aansturen. Daarbij kan ik alleen kiezen uit Cable/SAT-STU's TV's en BR/(HD)DVD-spelers. Ik moet er dus gewoon maar eentje at random kiezen volgens mij (ik doe maar een BR-speler, om overlap met andere apparaten te vermijden) en er zal waarschijnlijk geen mooie preset voor te vinden zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-06-2011 08:57 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ook nog een probleem met sabnzb onder openelec ik krijg elke keer de melding Invalid server address als ik mijn nieuws server instel (en ja ip/hostname zijn correct :+ ) iemand ervaring met sabnzb in openelec?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Big_Noid schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:01:
[...]

Skins zijn zo persoonlijk. Probeer gewoon de skins uit die in de repo staan, er is vast wel iets bij wat aan je eisen voldoet.
Dat is het probleem, de rest staat me niet aan :P

Het gaat mij vooral om een goede library view. De meeste skins blinken uit in fancy high-glossy movie info, maar daar hebben (jonge) kids niets aan.
Een thumbnail/wall achtige view is voor hun ideaal. Een groot scherm vol met covers, waar ze met alleen maar doorheen hoeven te navigeren (waarbij het dus ook belangrijk is dat je al weet wat de volgende film is als je 'links' of 'naar beneden' drukt).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Dan is de standaard confluence skin toch al voldoende? Afbeeldingslocatie: http://xbmc.org/wp-content/gallery/confluence/screenshot001.jpg

Volgens mij zijn er ook mods voor die er een complete wall van maken.

[edit]
Zoals HIER

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/640/wallstreamwithcases.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Roeligan op 18-06-2011 09:37 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Roeligan schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:34:
Dan is de standaard confluence skin toch al voldoende? Afbeeldingslocatie: http://xbmc.org/wp-content/gallery/confluence/screenshot001.jpg
Veel teveel tekst/info voor kinderen die niet kunnen lezen. 75% is movie info, en een klein rijtje aan films ;)
Volgens mij zijn er ook mods voor die er een complete wall van maken.

Zoals HIER

[afbeelding]
Thanks, ga ik eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:13:
[...]

Gisteren mijn Dell RC6 IR binnengekregen, en het werkt als een trein :Y)
Ik had van tevoren mijn Harmony 1000 al geconfigureerd voor een MCE KEyboard, en eigenlijk was het enige was ik vandaag hoefde te doen de USB IR er in te prikken.
Alles werkte in 1 keer vlekkeloos in XBMC.
Nice! Ik wacht helaas nog steeds op mijn oogje, maar ben blij te lezen dat het dus goed werkt! Kun je me vertellen of je gebruik hebt gemaakt van 'die ene link van een paar dagen terug' waarbij je een aantal registerzaken moet controleren, een modified keyboard.xml moet downloaden etc. of heb je enkel je Harmony ingesteld als MCE keyboard? Heb je je keyboard.xml nog aangepast of was dit niet nodig? (ivm combinatieknoppen voor acties, zoals ctrl+shift+a etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Koffie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:47:
[...]

Dat is het probleem, de rest staat me niet aan :P

Het gaat mij vooral om een goede library view. De meeste skins blinken uit in fancy high-glossy movie info, maar daar hebben (jonge) kids niets aan.
Een thumbnail/wall achtige view is voor hun ideaal. Een groot scherm vol met covers, waar ze met alleen maar doorheen hoeven te navigeren (waarbij het dus ook belangrijk is dat je al weet wat de volgende film is als je 'links' of 'naar beneden' drukt).
Night ook geprobeerd? Die gebruik ik en voor de movies gebruik ik daar een skin waarbij alle hoesje gewoon op een rijtje staan. Extra hoofdmenu items voor de kids (snelkoppeling naar films en tv series met genre 'Children') en gaan met de banaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Koffie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:12:
[...]

Veel teveel tekst/info voor kinderen die niet kunnen lezen. 75% is movie info, en een klein rijtje aan films ;)
Je kan die info tekst uitzetten (hide info), tevens kan de rij eronder groter in het midden van het scherm plaatsen (view: poster wrap).

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 07:44:
Dat zal geen toeval zijn. In de 330HT zit een module met de meestgebruikte IR-driver ooit: mceusb, maar dat is in de 3D dus niet zo.
In de 330HT zit geen mceusb, daar zit een nuvoton in. Van die driver heeft het lang geduurd voorwat ze toegevoegd waren aan de kernel. De imon is overigens al veel ouder en is ook niet zo moeilijk om aan de praat te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 18-06-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

imon doet het verder best met harmony remotes. Ik had een losse imon adapter, en later in mijn SilverStone Grandia GD02 zat ook een imon controller, mijn harmony 525 deed het daar best mee. Nu doet mijn harmony het ook gewoon met de 152b, alleen mis ik wat buttons die mijn silverstone (ingesteld als mce) wel had (context menu en back, alhoewel back ook via de menu button op de remote werkt (soms gaat ie back soms gewoon naar hoofdmenu)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm...
Ik wil mijn mediacenter migreren van een Windows-systeem met XBMC erop (als 'shell') naar een meer dedicated systeem. Dus XBMC Live erop installeren.

Maar nu is er ook OpenElec, wat zegt een stripped down versie van Linux te zijn met XBMC erop. Maar dat is XBMC Live toch al? Of zitten er nog bepaalde dingen in Live die in OpenElec niet zitten?
En zijn die dingen dan niet heel erg noodzakelijk als men het in XBMC Live heeft laten zitten, ze zullen het er niet voor niets in hebben gelaten?
Of zijn het nutteloze dingen zoals (ik noem maar wat) een mailprogramma en een browser wat gestript is?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Geen idee wat nu echt het verschil is, ik weet wel dat ik met de live versie (al is dat wel een jaar of anderhalf geleden) een cold boot had van bijna een minuut of 2 voordat ik in xbmc zat, met openelec is dat 15 seconden.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
anandus schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:03:
Hmmm...
Ik wil mijn mediacenter migreren van een Windows-systeem met XBMC erop (als 'shell') naar een meer dedicated systeem. Dus XBMC Live erop installeren.

Maar nu is er ook OpenElec, wat zegt een stripped down versie van Linux te zijn met XBMC erop. Maar dat is XBMC Live toch al? Of zitten er nog bepaalde dingen in Live die in OpenElec niet zitten?
En zijn die dingen dan niet heel erg noodzakelijk als men het in XBMC Live heeft laten zitten, ze zullen het er niet voor niets in hebben gelaten?
Of zijn het nutteloze dingen zoals (ik noem maar wat) een mailprogramma en een browser wat gestript is?
Het verschil staat op de website van openelec zelf

http://www.openelec.tv/home/what-is-openelec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Inderdaad dus een hoop shizzle in live die je niet nodig hebt.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
job schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:58:
[...]
In de 330HT zit geen mceusb, daar zit een nuvoton in. Van die driver heeft het lang geduurd voorwat ze toegevoegd waren aan de kernel. De imon is overigens al veel ouder en is ook niet zo moeilijk om aan de praat te krijgen.
My bad :). Meen het ooit ergens gelezen te hebben maar je hebt inderdaad gelijk.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ah, overheen gelezen, dank :)

Maar wat vreemd dat al die 'onzin' dan wel in XBMC Live zit. Had XBMC Live dan niet beter kunnen zijn wat OpenElec is? Het lijkt me dat mensen die een volledige Ubuntu willen met XBMC erop dat ook gewoon zelf kunnen doen en dat mensen die een Live-systeem willen juist een zo kaal mogelijk systeem willen hebben?
Ach, misschien heeft XBMC gewoon een zakje geld gekregen van Ubuntu om het op deze manier te promoten ofzo. Ubuntu als malware, zeg maar :P

Maar ik kan dus met een gerust hart OpenElec installeren zonder bang te zijn dat er cruciale dingen missen? :) (los van eventuele hardwarespecifieke driverproblemen die weleens bij Linux-distro's voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Openelec installen was bij mij een kwestie van 4 minuten waarvan 3/3.5 voor het voorbereiden van de usb stick waarvan ik heb geinstalleerd.

[edit]
En zo vreemd is het niet dat ze een standaard distro voor hebben gepakt. Het is niet de "core business" om een distro te maken, dan maar 1 pakken en xbmc integreren, dat is "zo gebeurd".

[ Voor 41% gewijzigd door Roeligan op 18-06-2011 11:50 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:26
BertusG schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:36:
Ik heb een probleem met die moviemeter scraper. Ik laat alle nieuwe films automatisch scrappen waardoor ze netjes worden toegevoegd aan de bibliotheek met een NL omschrijving. Helaas wordt er steeds vaker geen fan-art van moviedb ingeladen. Als ik de film laat scrapen met de imdb addon heb ik hier geen last mee.

Is dit een bekend probleem en is er eventueel een oplossing voor?
Meldt je probleem even op http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=28297 (MovieMeter.nl (Dutch Movies) Scraper development...)

Edit,
Zie dat je dat zelf ook al gevonden had 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door _Mitchie_ op 18-06-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
_Mitchie_ schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:53:
[...]

Meldt je probleem even op http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=28297 (MovieMeter.nl (Dutch Movies) Scraper development...)
Heb ik inmiddels gedaan, zelfde probleem komt ook voor bij een andere gebruiker met dezelfde film. Helaas biedt de logfile weinig uitkomst op de oorzaak van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Als je enkel XBMC zelf gebruikt met de mogelijke skins en addons ben je veel beter af met OpenElec, start ontzettend snel op. Als je echter zelf extra python scriptjes wil installeren (zoals Airplayer) of dergelijke dan kan je OpenElec niet gebruiken.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Python zit er toch wel in (hoop ik)? Een hele hoop addons voor XBMC gebruiken dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 19:58
anandus schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:55:
Python zit er toch wel in (hoop ik)? Een hele hoop addons voor XBMC gebruiken dat toch?
Ja (sterker nog: alle addons gebruiken pyhton).
Je kan zelf daarom SickBeard en/of CoachPotato erbij installeren (zie Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV").
Doordat OpenElec standaard al SabNZBD (voor usenet downloads) en Transmission (voor torrent downloads) heeft, is OpenElec ook ideaal als download machine.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

anandus schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:55:
Xbmc heeft standaard een eigen Python-implementatie aan boord, gebaseerd op Python 2.4. Het is gewoon onmogelijk om Xbmc zonder interne of externe Python stack te draaien.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Heb nog geen xbmc, maar heb even zitten kijken bij de addons, maar jeetje wat een opties.

Klopt het dat je door middel van sommige addons gewoon complete seizoenen kan terug zien van bijv. The Simpsons en national geograpich? Of moet je dan toch echt alles zelf downloaden.

Verder lijkt het mij een mooi pakket icm openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Borromini schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:39:
[...]

Xbmc heeft standaard een eigen Python-implementatie aan boord, gebaseerd op Python 2.4. Het is gewoon onmogelijk om Xbmc zonder interne of externe Python stack te draaien.
In de volgende versie Eden is dit opgelost. Python is dan geen onderdeel van xbmc maar kan los worden aangesproken

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

anandus schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:30:
[...]
Ah, overheen gelezen, dank :)

Maar wat vreemd dat al die 'onzin' dan wel in XBMC Live zit. Had XBMC Live dan niet beter kunnen zijn wat OpenElec is? Het lijkt me dat mensen die een volledige Ubuntu willen met XBMC erop dat ook gewoon zelf kunnen doen en dat mensen die een Live-systeem willen juist een zo kaal mogelijk systeem willen hebben?
Ach, misschien heeft XBMC gewoon een zakje geld gekregen van Ubuntu om het op deze manier te promoten ofzo. Ubuntu als malware, zeg maar :P

Maar ik kan dus met een gerust hart OpenElec installeren zonder bang te zijn dat er cruciale dingen missen? :) (los van eventuele hardwarespecifieke driverproblemen die weleens bij Linux-distro's voorkomen).
XbmcLive geeft je wel de mogelijkheid om extra onderdelen te installeren. De opzet is anders, waardoor het systeem groter is.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik stoorde me de laatste tijd erg aan dat via mn MCE remote + EventGhost het scrollen en volume veranderen zo schokkerig verliep. Daarom ben ik even wat gaan opzoeken om het te verhelpen en kwam ik deze post tegen. Het werkt echt ideaal! Daarom post ik het ook maar even hier, wie weet heeft iemand er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Net even Openelec geïnstalleerd op een SD-kaartje dat ik nog had rondslingeren.
1 woord: Wow :)

Loopt enorm lekker, start vlot op, alles werkt uit de box (inclusief mijn MCE Remote, had ik niet verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Zou het met Openelec ook mogelijk zijn om daarnaast nog bv Squeezebox Server te draaien? (al dan niet zelf gecompileerd)
En VLC? (Die schijnt nodig te zijn voor de Multiroom Audio Plugin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aghanim schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:24:
[...]

Nice! Ik wacht helaas nog steeds op mijn oogje, maar ben blij te lezen dat het dus goed werkt! Kun je me vertellen of je gebruik hebt gemaakt van 'die ene link van een paar dagen terug' waarbij je een aantal registerzaken moet controleren, een modified keyboard.xml moet downloaden etc. of heb je enkel je Harmony ingesteld als MCE keyboard? Heb je je keyboard.xml nog aangepast of was dit niet nodig? (ivm combinatieknoppen voor acties, zoals ctrl+shift+a etc.)?
Ik heb niets aangepast aan mijn OS of XBMC.
Ik probeerde XBMC al zoveel mogelijk via het toetsenbord te bedienen via de toetsen die in de wiki terug zijn te vinden.
Vervolgens op voorhand de knoppen van de harmony gekoppeld aan de toetsen (stop is X, play is SPACE, etc.).
Na ontvangst alleende USB-IR erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
xburchartz schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:40:
Zou het met Openelec ook mogelijk zijn om daarnaast nog bv Squeezebox Server te draaien? (al dan niet zelf gecompileerd)
En VLC? (Die schijnt nodig te zijn voor de Multiroom Audio Plugin)
Nee, dan kan je beter voor XBMC Live gaan, die biedt je wel die mogelijkheden.
Het is bij Openelec heel simpel, je draait XBMC en kan de addons draaien die er voor XBMC zijn.
Eventuele andere python-programma's kunnen ook, maar daar eindigt het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Heeft iemand misschien een *.deb van een compile VOOR 10juni van de mario ppa?
Ik heb een oudere versie nodig maar handmatig compilen wil nog niet echt lukken:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:11:
Ook nog een probleem met sabnzb onder openelec ik krijg elke keer de melding Invalid server address als ik mijn nieuws server instel (en ja ip/hostname zijn correct :+ ) iemand ervaring met sabnzb in openelec?
Ik weet niet of je er al achter was, maar het is een bug in die versie van Sabnzbd. De check gaat niet goed, maar het downloaden werkt wel gewoon.

Wat ik zo geweldig vind aan Openelec is dat als ik bij XBMC (live) iets wilde upgraden (XBMC, Sabnzbd, nvidia drivers, linux kernel, etc) dat ik dan vaak gezeik kreeg waar ik wel weer uitkwam maar het koste mij zoveel tijd. En stiekem liepen films daarna toch niet helemaal goed. OpenElec zorgt gewoon voor een gehele package waar alles op elkaar is afgestemd en is getest. Upgraden is simpel omdat hij een soort van firmware flash doet waarbij je settings op de "Storage" partitie gewoon blijven staan. De ION build werkte trouwens 100% direct op mijn Asrock Ion 330ht, inclusief remote drivers, sound settings, sab en transmission. Ik boot trouwens in ongeveer 30 seconden van een Corsair Voyager 4GB flash drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

thx voor de heads-up, zo even een nzb-tje proberen :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Laatst online: 22-09 16:41
Mijn vader heeft een tijdje geleden een thuisbioscoop laten bouwen. Om hem van wat leuke content te voorzien heb ik toen een mediaplayer voor hem aangeschaft, een Xtreamer Pro.
Nu ik zelf op OpenElec draai stoor ik me steeds meer aan de traagheid en instabiliteit van de Xtreamer. Ik zit er dan ook over te denken om iets met OpenElec voor mijn vader in elkaar te zetten.
Ik zou dan ook graag toegang hebben tot zijn Couchpotato, Sickbeard en Sabnzbd zodat ik alles lokaal bij hem kan downloaden en niet steeds met een usb schijf hoef te zeulen.

Nou heb ik zelf alleen maar ervaring hiermee over een lokaal netwerk.
Kan ik dit allemaal over afstand regelen of is dit niet handig/onveilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grote bestanden wil je niet over het internet rondpompen tenzij je een dikke lijn hebt. Of tenzij je er uren op wil wachten ;). Hij moet een goede uploadsnelheid hebben.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Hij hoeft ook geen grote bestanden te versturen. een enkele poort in de router openzetten is genoeg: via een webinterface naar bv Mediafrontpage kun je dan de downloads managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand enig idee hoe je het onscreen keyboard ook daadwerkelijk kan gebruiken zonder toetsenbord?
Bij sommige configs moet je een user/pass invoeren of soms heb je een manual search field om in te vullen.
Het zou mooi zijn als je dan op de een of andere manier met een pijltje naar beneden naar de letters kunt gaan en zo iets in typen.
Is zoiets mogelijk?

Grrr .. waarom vind je altijd het juiste antwoord, 2 tellen na het posten? :X
System -> Settins -> System -> Input devices -> Remote Control sends keyboard presses

8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Koffie op 19-06-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
De pijltjes op mijn afstandbediening werken prima icm het onscreen toetsenbord. Daarnaast gebruik ik regelmatig de numerieke toetsen om via de "sms methode" te typen.

Wat voor remote heb jij dan die geen van beide (pijltjes & nummers) heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

xburchartz schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:55:
Hij hoeft ook geen grote bestanden te versturen. een enkele poort in de router openzetten is genoeg: via een webinterface naar bv Mediafrontpage kun je dan de downloads managen.
Joostp1 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:33:
Ik zou dan ook graag toegang hebben tot zijn Couchpotato, Sickbeard en Sabnzbd zodat ik alles lokaal bij hem kan downloaden en niet steeds met een usb schijf hoef te zeulen.
Emphasis mine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Misschien een beetje een kromme zin...
Ik bedoel dat ik toegang heb tot zijn Couchpotato wishlist, zodat de films op zijn htpc worden gedownload.

Als het een kwestie is van een simpele poort open zetten ga ik zeker de Xtreamer de deur uit schoppen. Nu nog bedenken of ik zelf iets ga samenstellen of dat ik voor een kant en klaar oplossing ga. Maar daar is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je bedoelt dat je dingen bij hem wil downloaden en niet bij jou en dan naar hem moet meenemen, dan is een webinterface inderdaad voldoende. De meeste torrentclients hebben ondertussen wel zo'n functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik deed de watch folder van SABNZB toegankelijk maken via FTP, kon ik vanaf mijn werk of whatever via FTP NZB=tjes plaatsen, als ik dan thuiskwam was alles gedowned en uitgepakt, ideaal.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Joostp1 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:33:
Nou heb ik zelf alleen maar ervaring hiermee over een lokaal netwerk.
Kan ik dit allemaal over afstand regelen of is dit niet handig/onveilig?
Apache, vhosts en SSL enforcen, zet je poort 443 open en klaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Hmm daar zal ik me even in moeten verdiepen.. Klinkt ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo klinkt het wel, is het niet ;) Een standaard xampp installatie, wat gepruts in twee config files en je bent feitelijk al klaar. Je moet even weten wat aan te passen maar dat is ook alles. Zie ook het spotweb topic hiervoor.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Thanks. Zal dat topic even gaan doorspitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Nu het daar toch over gaat...

Ik kom met mijn apache en vhosts pogingen hopeloos in de knoop omdat ik niet goed begrijp hoe vanuit verschillende processen een site/poort aangesproken wordt.

Vanuit python worden sickbeard, couchpotato, sabnzbdplus, tvheadend, xbmc, headphones e.d. aangesproken. Daarnaast draait vanuit apache mediafrontpage.
De poorten van de eerstgenoemden zijn niet via apache in te stellen toch? Hoe zorg je dan dat alles vanuit 1 plek aangestuurd kan worden? Zodat je bv alles ook via 1 poort kunt benaderen op verschillende subsites? bv http://localhost/sickbeard en localhost/sabnzbd ipv localhost:8081 en localhost:8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is dus precies waar vhosts ter sprake komt.
Wat je doet is elk programma zijn eigen poort geven en die ergens noteren zodat je het kan onthouden. Dan moet je in Apache dus vhosts gebruiken om verkeer te redirecten naar zo'n interne URL op basis van de servername die gebruikt wordt. Onderstaande is wat ik in mijn httpd-vhosts.conf heb neergezet.

code:
1
2
3
4
5
<VirtualHost *:80>
        RewriteEngine on
        ReWriteCond %{SERVER_PORT} !^443$
        RewriteRule ^/(.*) https://%{HTTP_HOST}/$1 [NC,R,L]
</VirtualHost>

Dit zorgt dat al het verkeer op poort 80 wordt omgezet naar verkeer op poort 443, dit is puur voor externe toegang, dat je wachtwoorden niet over HTTP heen gaan maar over HTTPS.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<VirtualHost *:443>
        ServerName spotweb.mijndomein.nl
    DocumentRoot "C:/xampp/htdocs/spotweb/"
    ErrorDocument 503 /errors/503.php
    SSLEngine on
    SSLCertificateFile "conf/ssl.crt/server.crt"
        SSLCertificateKeyFile "conf/ssl.key/server.key"
</VirtualHost>

Verwijst al het verkeer op spotweb.mijndomein.nl door naar de spotweb map.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<VirtualHost *:443>
        ServerName sabnzbd.mijndomein.nl
    ProxyPass /errors/ !
        ProxyPass / http://192.168.1.100:8006/
        ProxyPassReverse / http://192.168.1.100:8006/
    DocumentRoot /volume1/web
    ErrorDocument 503 /errors/503.php
    SSLEngine on
    SSLCertificateFile "conf/ssl.crt/server.crt"
        SSLCertificateKeyFile "conf/ssl.key/server.key"
</VirtualHost>

Verwijst al het verkeer op sabnzbd.mijndomein.nl door naar 192.168.1.100:8006, dit is het IP adres van de server (localhost kan dus ook prima) en poort 8006 die ik in SABnzbd heb ingesteld.

Ik gebruik hier dus mijn eigen domeinnaam voor omdat ik het ook extern gebruik en zo alles ook van buitenaf toegankelijk is. Je zou domeinnaam natuurlijk prima kunnen vervangen voor localhost/spotweb lijkt mij. Anders 192.168.1.100/spotweb en dus het IP adres van de machine gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:54

EaS

Henkske schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:29:
Heeft iemand misschien een *.deb van een compile VOOR 10juni van de mario ppa?
Ik heb een oudere versie nodig maar handmatig compilen wil nog niet echt lukken:D
Als je geen complete re-install gedaan hebt (linux opnieuw etc.) kun je in de volgende directory vaak alle eerder geinstalleerde *.deb bestanden weervinden:

/var/cache/apt/archives

Is daar niets weer te vinden, dan heb ik eventueel nog een setje deb files van mario's ppa van 24 februari (de "nieuwste" die ik nog heb van vóór 10 juni). Wel x64 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Bedankt voor de uitleg. Volgens mij gaat dit alleen niet lukken met OpenElec, aangezien je daar (zover ik weet) geen Apache op krijgt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Joostp1 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:29:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Volgens mij gaat dit alleen niet lukken met OpenElec, aangezien je daar (zover ik weet) geen Apache op krijgt geïnstalleerd.
Ik weet niet of het makkelijk of de bedoeling is, maar als je dingen kunt downloaden en je hebt toegang tot de command line als root kun je álles installeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb een aantal vragen over XBMC. Momenteel heb ik een WD tv live, die redelijk bevalt. Eigenlijk wil ik hiervan overstappen naar een htpc met XBMC. Voordat ik voerga tot aankoop van mn htpc ben ik nu eea aan het testen op mn desktop mbt XBMC.

De films toevoegen aan de library werkt perfect.
Ik heb aleen ook ongeveer 60 muziekdvd's. Die worden niet herkend als ik ze scrape als music video. Een andere optie is dan scrapen als video, maar dan staan ze tussen mn andere films en bovendien wordt de helft niet herkend. Weten jullie hier een oplossing voor?

Het tweede punt waar is tegenaan loop zijn de series die op dvd staan. Deze worden niet herkend. Dat is op te lossen door onderstaande.
Techno Overlord schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 02:48:

Je moet als eerst het bestand advancedsettings.xml aanmaken in de map C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\XBMC\userdata
Hierin zet je de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<advancedsettings>
  <tvshowmatching>
    <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
  </tvshowmatching>
</advancedsettings>

(...)
Zo ziet bijvoorbeeld een map uit:
D:\TV Series\The King of Queens\S01\S01e01e02e03e04e05e06\VIDEO_TS
In deze map staan dus de eerste 6 afleveringen van Seizoen 1 van The King of Queens
Ik moet dan alleen richting de 50 dvd´s gaan afspelen, kijken welke afleveringen er op staan en vervolgens de folder renamen. Is hier niet een mooi tooltje of een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

HarmoniousVibe schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:47:
[...]

Ik weet niet of het makkelijk of de bedoeling is, maar als je dingen kunt downloaden en je hebt toegang tot de command line als root kun je álles installeren :).
Dat is wel een erg grote aanname. Opelelec is een van scratch af gebouwd (*nix gebaseerd) OS, of alle libs ed. aanwezig zijn om apache te installen betwijfel ik.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Roeligan schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:32:
[...]

Dat is wel een erg grote aanname. Opelelec is een van scratch af gebouwd (*nix gebaseerd) OS, of alle libs ed. aanwezig zijn om apache te installen betwijfel ik.
Van mijn ervaring van gisteren zat er niet eens apt op, dus dat is al een aardige drempel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

vhosts werken alleen wanneer je zelf een domein hebt. Je kunt beter reversed proxies gebruiken. Ik weet iig dat sabnzbd, transmission en EpisodeButler dat keurig ondersteunen. Vervolgens gooi je er voor de extra veiligheid nog een digest authentication overheen.

Zo kan ik op mijn werk bij alle drie komen door gewoon http://mijn.thuis.adres/sabnzbd/, http://mijn.thuis.adres/episodebutler/ of http://mijn.thuis.adres/transmission/web/ te doen.

edit: Even de configuratie erbij gepakt

in httpd.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
ProxyPreserveHost On

#
# Transmission
#
<Location /transmission>
  Include /etc/apache2/prive.security.include
  ProxyPass http://127.0.0.1:9091/transmission
  ProxyPassReverse http://127.0.0.1:9091/transmission
</Location>

#
# Episode Butler
#
<Location /episodebutler/>
  ProxyPass http://127.0.0.1:8077/
</Location>

#
# Sabnzbd
#
<Location /sabnzbd>
  ProxyPass http://127.0.0.1:8080/sabnzbd
  ProxyPassReverse http://127.0.0.1:8080/sabnzbd
</Location>

Beveiliging van de mapjes is geregeld in prive.security.include
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  Order deny,allow
  Deny from all
  AuthType Digest
  AuthName "Prive"
  AuthUserFile /etc/apache2/digests
  Require user GebruikersNaamVanDegeneDieErExternBijMag
  Allow from 192.168
  Satisfy Any

Die is wat utigebreider zodat je alleen een wachtwoord nodig hebt wanener je van buiten komt. Via het interne netwerk heb je geen wachtwoord nodig.

[ Voor 56% gewijzigd door Janoz op 20-06-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

pieterrr schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:23:
Ik heb een aantal vragen over XBMC. Momenteel heb ik een WD tv live, die redelijk bevalt. Eigenlijk wil ik hiervan overstappen naar een htpc met XBMC. Voordat ik voerga tot aankoop van mn htpc ben ik nu eea aan het testen op mn desktop mbt XBMC.

De films toevoegen aan de library werkt perfect.
Ik heb aleen ook ongeveer 60 muziekdvd's. Die worden niet herkend als ik ze scrape als music video. Een andere optie is dan scrapen als video, maar dan staan ze tussen mn andere films en bovendien wordt de helft niet herkend. Weten jullie hier een oplossing voor?
Probeer het eens met de MyMovies.DK scraper?
Het tweede punt waar is tegenaan loop zijn de series die op dvd staan. Deze worden niet herkend. Dat is op te lossen door onderstaande.

[...]

Ik moet dan alleen richting de 50 dvd´s gaan afspelen, kijken welke afleveringen er op staan en vervolgens de folder renamen. Is hier niet een mooi tooltje of een andere oplossing voor?
Dat zal 'm ook niet worden, omdat met deze truuk 1 DVD 4 keer gevonden word (indien er 4 afleveringen op 1 DVD staan).
Je krijgt dus wel netjes alle afleveringen van een seizoen in je lijst, maar als je 1 van die 4 afleveringen kijkt, worden ze alle 4 als played gemarkeerd.
Ik vind het iig totaal niet fijn werken en gebruik het hele TV Shows gedeelte niet, omdat die volledig uitgaat van losse afleveringen. Alles daarbuiten vergt veel te veel handmatig werk met haken en ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Zijn er hier mensen die OpenElec aan de gang hebben gekregen met een ATI Mobility Radeon HD5470 512MB kaart?
Heb hier een Sony Vaio (VPCEB2X5E) met FullHD scherm, maar OpenElec wil niet echt werken.
Na een 30 seconden naar SYSLINUX 4.03 2010-10-22 ....... et al te hebben gekeken krijg ik een bootscreen te zien, dat na een paar seconden een keer flikkert en dan wordt het zwart en stil...

Ik probeer het te booten van Sandisk Cruzer Blade USB2.0 8 GB.

[ Voor 0% gewijzigd door Arie-Kanarie op 20-06-2011 13:17 . Reden: typo ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Arie-Kanarie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:14:
Zijn er hier mensen die OpenElec aan de gang hebben gekregen met een ATI Mobility Radeon HD5470 512MB kaart?
Heb hier een Sony Vaio (VPCEB2X5E) met FullHD scherm, maar OpenElec wil niet echt werken.
Na een 30 seconden naar SYSLINUX 4.03 2010-10-22 ....... et al te hebben gekeken krijg ik een bootscreen te zien, dat na een paar seconden een keer flikkert en dan wordt het zwart en stil...

Ik probeer het te booten van Sandisk Cruzer Blade USB2.0 8 GB.
Heb hetzelfde probleem met een radeon kaart, schijnt dat ATI support nogal beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Koffie en @Pieterrr

Waarom houdeb jullie zo vast aan dat DVD gebeuren? Losse afleveringen zijn toch eigenlijk veel makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Janoz schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:47:
@Koffie en @Pieterrr

Waarom houdeb jullie zo vast aan dat DVD gebeuren? Losse afleveringen zijn toch eigenlijk veel makkelijker?
Klopt. Als ik vanaf nu een serie download let ik er ook op, maar ik heb ze nu eenmaal, en omzetten naar losse afleveringen zie ik niet echt zitten.
Koffie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:22:
[...]
Probeer het eens met de MyMovies.DK scraper?

[...]
Dan worden ze misschien wel herkend, maar staan ze nog steeds tussen de speelfilms..

@Koffie, wat doe je dan wel qua series?

[ Voor 30% gewijzigd door pieterrr op 20-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Heeft iemand ervaring met XBMC en m2ts bestanden? Ik kan deze keurig afspelen, maar de embedded ondertitel krijg ik niet te zien. In VLC player kan ik keurig subtitles->dutch selecteren en werkt alles, maar in XBMC kan ik nergens de ondertitel selecteren. Bij opties staat dat het systeem standaard de Nederlandse ondertitels zal selecteren maar dit werkt niet.

Iemand een tip? :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 15:47
Iemand ook wel eens problemen met de Android afstandsbediening, dat wanneer je ergens op klikt dat de "knop blijft hangen"?
Dan druk ik 1 keer op back en dan blijft hij dat doen tot ik wederom op back klik.

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Joepv schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met XBMC en m2ts bestanden? Ik kan deze keurig afspelen, maar de embedded ondertitel krijg ik niet te zien. In VLC player kan ik keurig subtitles->dutch selecteren en werkt alles, maar in XBMC kan ik nergens de ondertitel selecteren. Bij opties staat dat het systeem standaard de Nederlandse ondertitels zal selecteren maar dit werkt niet.

Ik pak dan altijd even het menu erbij tijdens de film (toetsenbord -> M) Daar kun je dan de instellingen voor geluid en video aanpassen. Daar heb je dus ook de ondertitels bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby

Via het knopje met het luidsprekertje in het OSD menu, kan je tijdens het afspelen zien welke ondertitels XBMC "ziet". Als de embedded ondertitel daar niet staat, ondersteund XBMC het waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
coolz schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:42:
Iemand ook wel eens problemen met de Android afstandsbediening, dat wanneer je ergens op klikt dat de "knop blijft hangen"?
Dan druk ik 1 keer op back en dan blijft hij dat doen tot ik wederom op back klik.
Dit heb ik nog niet mee gemaakt. Welke setup heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Janoz schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:47:
@Koffie en @Pieterrr

Vind ik persoonlijk niet. Ik ga meestal voor normale retail NL DVD's en dit zijn dus gewone DVD's met menu en x aantal afleveringen.

@pieterrr nu nog niets, het seriewerk heb ik nog niet in XBMC zitten (op de slaapkamer staat nog een mediaplayer ipv XBMC en series kijk ik alleen in bed :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Mr_Blobby schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:48:
[...]
Via het knopje met het luidsprekertje in het OSD menu, kan je tijdens het afspelen zien welke ondertitels XBMC "ziet". Als de embedded ondertitel daar niet staat, ondersteund XBMC het waarschijnlijk niet.
Bij die optie staat Dutch, maar er komt geen ondertitel in beeld. Dan zal het wel niet ondersteund worden. :(

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
coolz schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:42:
Regelmatig zelfs. Ben daarom maar overgestapt op een mce remote, dat werkt toch een stuk prettiger vind ik.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Joepv schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:00:
[...]

Bij die optie staat Dutch, maar er komt geen ondertitel in beeld. Dan zal het wel niet ondersteund worden. :(
Ik neem aan dat je de ondertiteling ook heb geactiveerd in datzelfde menu?
En misschien verschijnen de ondertitels wel, maar verdwijnen ze te snel?:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=88823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ja ondertitel staat aan. Met srt subs en embedded mkv subs werkt het zonder iets aan te zetten, omdat ik in heb gesteld dat die standaard de Nederlandse moet pakken. Heb 2 films in m2ts, dan kijk ik die maar met vlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Koffie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:56:
[...]

Vind ik persoonlijk niet. Ik ga meestal voor normale retail NL DVD's en dit zijn dus gewone DVD's met menu en x aantal afleveringen.
Op zich zijn ze met makeMKV redelijk simpel om te zetten naar losse afleveringen. De levert gewoon een mpeg2 mkv op dus er is geen sprake van hercoderen (omzetten is daarom lekker vlot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Joepv schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:52:
Ja ondertitel staat aan. Met srt subs en embedded mkv subs werkt het zonder iets aan te zetten, omdat ik in heb gesteld dat die standaard de Nederlandse moet pakken. Heb 2 films in m2ts, dan kijk ik die maar met vlc.
Je kan nog kijken of je een geschikte "srt" ondertitel kan vinden m.b.v. de XBMC subtitle addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43
Ben vanavond maar weer eens begonnen om mijn media library met een extern programma te bekijken en te bepalen waarom sommige films niet gescraped worden. Gebruik UMM hiervoor werkt wel aardig al kun je goed merken dat het nog een beta produkt is.

N.a.v. dit bekijken zag ik dat de scrapers het niet fijn vinden als ik in een bluray folder twee discs heb staan.
...\XBCM\FIlms\Movies\BD\Great Migrations\Disk 1
...\XBCM\FIlms\Movies\BD\Great Migrations\Disk 2

Weet iemand hoe ik dit wel op de juiste manier (scraper compatibel) moet plaatsen?

En hoe je het resultaat van Scan for Movies weer leeg kunt maken in UMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 21:44
Iemand OpenElec en XOT-UZG al eens knap aan de gang gekregen?. Het feit dat XOT niet draait, althans het streamen, is zo'n beetje wat mij tegenhoud XBMC-live te vervangen.

De XOT interface draait wel maar zodra ik iets probreer te streamen, resulteert dat in een complete lock-up van Openelec. Vanaf dag 1 met alle versies van Openelec en XOT vastlopers.

In XBMC-live heb ik nog de mogelijkheid hier uit te komen met een "panic button" op de remote, zodat de XBMC-gui herstart. In Openelec kan dit helaas (nog) niet..............vervelend. :-(

Is dit nu incompatibiliteit van XOT of van Openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Vandaag is op de XBMC site een Interessante ontwikkeling gemeld over het renderen van beeld. (dirty region rendering). Het algoritme is opnieuw onder de loep genomen waarbij simplistisch gezegd alleen de pixels die gewijzigd zijn CPU-kracht kosten. Het CPU/GPU-gebruik gaat dus omlaag, wat met name bij de minder krachtige systemen erg interessant is!

Meer info: http://xbmc.org/theuni/20...rking-with-dirty-regions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16
DragonFly schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:41:
Op een kale Ubuntu installatie had ik bijna hetzelfde effect, geen lock-up maar wel zwart beeld. Bij mij was opgelost nadat ik alle codecs van gstreamer had geïnstalleerd. Geen idee hoe kaal Openelec is, maar kijk eens of alle gstreamer codecs die onder XBMC live aanwezig zijn ook onder Openelec aanwezig zijn. Misschien is het installeren van Moonlight nog van invloed (vanwege de bijbehorende codecs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DragonFly schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:41:
Iemand OpenElec en XOT-UZG al eens knap aan de gang gekregen?. Het feit dat XOT niet draait, althans het streamen, is zo'n beetje wat mij tegenhoud XBMC-live te vervangen.

De XOT interface draait wel maar zodra ik iets probreer te streamen, resulteert dat in een complete lock-up van Openelec. Vanaf dag 1 met alle versies van Openelec en XOT vastlopers.

In XBMC-live heb ik nog de mogelijkheid hier uit te komen met een "panic button" op de remote, zodat de XBMC-gui herstart. In Openelec kan dit helaas (nog) niet..............vervelend. :-(

De nieuwe versie draait bij mij ook niet goed. tenminste, wanneer ik hem als addon start. Wanneer ik via video's ga en het als 'plugin' start werkt hij keurig (ook irtl457 incl GTST werk. Goed voor de WAF). Nadeel is dan wel dat de sortering ruk is, maar dat komt omdat het alfabetisch gebeurt, en dan komt woensdag nu eenmaal na vrijdag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Iemand ervaring met sabnzb onder openelec? Ik wil dat de films uitgepakt worden op mijn NAS: 192.168.0.192/Volume_1/media/movies maar krijg bij categories in sabnzb dit niet aan de praat, hij maakt daar /storage/downloads/192.168.0.192/Volume_1/media/movies van.

Kan ik anders een mount maken naar mijn NAS?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Roeligan schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:20:
Iemand ervaring met sabnzb onder openelec? Ik wil dat de films uitgepakt worden op mijn NAS: 192.168.0.192/Volume_1/media/movies maar krijg bij categories in sabnzb dit niet aan de praat, hij maakt daar /storage/downloads/192.168.0.192/Volume_1/media/movies van.

Kan ik anders een mount maken naar mijn NAS?
Ja, je moet even een mount maken via een config file.
Zie de handleiding op de OpenELEC site "Mounting network shares".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
llevering schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:12:
[...]

Op een kale Ubuntu installatie had ik bijna hetzelfde effect, geen lock-up maar wel zwart beeld. Bij mij was opgelost nadat ik alle codecs van gstreamer had geïnstalleerd. Geen idee hoe kaal Openelec is, maar kijk eens of alle gstreamer codecs die onder XBMC live aanwezig zijn ook onder Openelec aanwezig zijn. Misschien is het installeren van Moonlight nog van invloed (vanwege de bijbehorende codecs)?
Ik geloof dat ik ergens bij de Openelec-addons in XBMC een codec-pakket had gezien, zoiets meen ik in ieder geval gezien te hebben toen ik aan het rondkijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Exocet schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:34:
[...]

Heb hetzelfde probleem met een radeon kaart, schijnt dat ATI support nogal beperkt is.
Zoiets werd op het forum van OpenElec ook al vermeld. Ga eens kijken of het aan mijn USBstick ligt en dan eens proberen of ik misschien wat logfiles boven water kan krijgen waaruit blijkt dat mijn graka+resolutie niet (goed) ondersteund wordt.
Heb XBMClive nog als alternatief.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
EaS schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:29:
[...]

Als je geen complete re-install gedaan hebt (linux opnieuw etc.) kun je in de volgende directory vaak alle eerder geinstalleerde *.deb bestanden weervinden:

/var/cache/apt/archives

Is daar niets weer te vinden, dan heb ik eventueel nog een setje deb files van mario's ppa van 24 februari (de "nieuwste" die ik nog heb van vóór 10 juni). Wel x64 trouwens.
Hmm dit mooie aanbod sla ik zeker niet af. Ik wil zoiezo dat compilen goed onder de knie krijgen maar jou debs als backup is niet verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Mr_Blobby schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:50:
[...]
Ja, je moet even een mount maken via een config file.
Zie de handleiding op de OpenELEC site "Mounting network shares".
Thx.

Net geprobeerd, netmount.conf.sample naar netmount.conf gerenamed. Toegevoegd:

cifs | //192.168.0.192/Volume_1/media/tv shows | /storage/nastv
cifs | //192.168.0.192/Volume_1/media/music | /storage/nasmusic
cifs | //192.168.0.192/Volume_1/media/movies | /storage/nasmovies

in sabnzb de categories naar /storage/nasmovies etc. gezet. Reboot, maar op mijn nas geen resultaat. Wel lokaal op /storage/nasmovies, iemand een idee?

[edit]
Als ik op de htpc met ssh inlog en een zoekopdracht geef zie ik op de shares wel mijn NAS inhoud:

bijvoorbeeld: /storage/nasmovies/Rango (2011) waarbij Rango (2011) op \\192.168.0.192\Volume_1\media\movies\Rango (2011) staat. Hij mount hem dus wel, maar blijkbaar doet sabnzb hem niet naar de juiste lokatie zetten :?

[ Voor 17% gewijzigd door Roeligan op 20-06-2011 23:06 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Ik heb net de laatste nightly build (van 20-6) geinstalleerd en krijg nu bij het opstarten steeds de melding
"unable to connect to remote server would you like to continue scanning"
Volgens mij is het probleem bij mij intern. Ik krijg de melding zowel bij het zoeken naar series als naar films. (verschillende scrapers)

Onderstaand de link naar mijn xbmc log (als die werkt):
http://encodable.com/uploaddemo/files/xbmc.log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 26-09 14:54

EaS

Henkske schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:04:
[...]

Hmm dit mooie aanbod sla ik zeker niet af. Ik wil zoiezo dat compilen goed onder de knie krijgen maar jou debs als backup is niet verkeerd
Ik heb de deb files (inclusief bestanden benodigd voor dependency toestanden) hier even geupload:

https://rapidshare.com/files/1969293145/XBMC.rar

Mochten er nog bestanden ontbreken m.b.t. dependecies waarschuw dan even. Upload ik die ook. Maar volgens mij zou het compleet moeten zijn.

Zelf compilen stelt eigenlijk ook niet veel voor. Als je maar eenmaal de juiste start te pakken hebt. Toen ik nog een HD5550 (plus VAAPI en VAAPI surface reuse patch etc.) kaart gebruikte i.c.m met xbmc was het alleen maar zelf compilen wat de klok sloeg. Nadeel is de extra software etc. die voor het compilen geinstalleerd moet worden. Sinds de overstap op een SSD wou ik het allemaal zo 'clean' mogelijk. De ppa van mario was (is) de perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb het ook, en volgens mij iedereen.
Vooral als ik de m2ts uit een BDMV/stream map haal (de 00000.m2ts)
Wat bij mij een workaround biedt is inderdaad zoals vermeld alternatieve subs downloaden via OSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen probleem hier. Het enige 'probleempje' wat ik met m2ts heb is dat alle subtitle streams "Unknown" zijn, tenzij ik libbluray installeer en XBMC daar tegenaan compile. Echter doen ze het hoe dan ook.

Overigens remux ik ze vrijwel altijd naar MKV, omdat ik dan zelf kan weten welke streams ik erbij wil en welke niet. Meestal zijn untouched bluray-rips ook films die ik erg goed vind, dus dan ben ik ook wel bereid er wat tijd aan te spenderen om netjes named chapters, subs en de relevante audio streams in te muxen :). Bovendien kan ik (met XBMC) geen DTS-HD MA bitstreamen of decoden, dus doorgaans transcode ik ze naar FLAC. En een remux is vaak toch wat kleiner dan de disc. Een Bluray is meestal 35-40GiB, terwijl een remux toch net wat kleiner is, omdat ik bijvoorbeeld dubs (:')) kan weglaten.

[ Voor 59% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-06-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Janoz schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:13:
[...]

De nieuwe versie draait bij mij ook niet goed. tenminste, wanneer ik hem als addon start. Wanneer ik via video's ga en het als 'plugin' start werkt hij keurig (ook irtl457 incl GTST werk. Goed voor de WAF). Nadeel is dan wel dat de sortering ruk is, maar dat komt omdat het alfabetisch gebeurt, en dan komt woensdag nu eenmaal na vrijdag ;).
Ik zal een kijken of ik OpenElec aan de praat krijgen binnen Virtualbox zodat ik wat kan testen. Geen beloftes. Wellicht dat iemand een uzg.log kan posten op pastebin.ca?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zal vanavond even kijken, zeg maar wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:24:
Geen probleem hier. Het enige 'probleempje' wat ik met m2ts heb is dat alle subtitle streams "Unknown" zijn, tenzij ik libbluray installeer en XBMC daar tegenaan compile. Echter doen ze het hoe dan ook.

Overigens remux ik ze vrijwel altijd naar MKV, omdat ik dan zelf kan weten welke streams ik erbij wil en welke niet. Meestal zijn untouched bluray-rips ook films die ik erg goed vind, dus dan ben ik ook wel bereid er wat tijd aan te spenderen om netjes named chapters, subs en de relevante audio streams in te muxen :). Bovendien kan ik (met XBMC) geen DTS-HD MA bitstreamen of decoden, dus doorgaans transcode ik ze naar FLAC. En een remux is vaak toch wat kleiner dan de disc. Een Bluray is meestal 35-40GiB, terwijl een remux toch net wat kleiner is, omdat ik bijvoorbeeld dubs (:')) kan weglaten.
Heb inderdaad het idee dat hij de subtitle stream niet ziet. Want zie alleen "dutch" staan en die doet niets. Ik wil alles best naar mkv omzetten met de subs er netjes in of naast in srt, maar heb geen idee hoe dat te doen (op een iMac) met behoud van kwaliteit (maar dat is buiten het topic) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb xmbc draaien op mijn htpc en aangesloten via hdmi naar mijn pioneer receiver.
Het probleem is nu dat alle dts-hd master en dolby truehd worden weergegeven als gewone dts en dd streams.
Blijkbaar ziiten er in xmbc geen filters die dat door kunnen geven,is er een manier om toch via xmbc deze streams werkend te krijgen?

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
Ik heb een probleem met m'n 2 mce's. Op de ene draai ik Windows 7(=Server) en mysql voor de centrale DB waarin ook m'n raid array hangt. Het pad naar de files op de server is gewoon \\192.168.1.8\d\blabla\. De advanced settings zijn op beide pc's gelijk en als ik de library uitzet kan ik ook gewoon de client de boel benaderen op de server.

Nu het probleem. Regelmatig kan ik via de library de server niet benaderen, dan geeft ie de fout dat de content niet beschikbaar is. Rechtstreeks benaderen kan uiteraard gewoon. Door de server en client te rebooten werkt het vaak weer maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?

Op de client draaide altijd XP, dit vervangen door windows 7 lost het probleem niet op. (concluderend, het ligt aan de server?)

XBMC versie is gelijk van beide (nieuwste)

[ Voor 3% gewijzigd door 3p0x op 21-06-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 21:44
GroteBozewolf schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:17:
[...]
Wellicht dat iemand een uzg.log kan posten op pastebin.ca?
pastebin.ca ligt er even uit.......

Ik krijg in iedersgeval python errors. Dit zijn de logs die ik kon verkrijgen alvorens Openelec vast liep:
XBMC.log - http://justpaste.it/d7g
UZG.log - http://justpaste.it/d7h

Je hoeft trouwens Openelec niet te installeren (en te runnen in een virtuele omgeving) zoals vermeld wordt op de openelec site (daar heb je twee USB sticks nodig en eenmaal geinstalleerd kan je niet veel met die stick onder windows).

Er is een quick'n'dirty manier zodat je je USB stick gewoon kan blijven gebruiken als Openelec bootstick op een willekeurige computer en deze daarna kan uitlezen/gebruiken onder een ander OS

De gebruik alleen de stick manier:
  • Partioneer een stick in 2 partities (met acronis DD of het gratis Partition Wizard)
  • 1 primaire FAT32 partitie van 500 mb of zo en noem deze BOOT
  • 1 logische Fat32 partitie ter grootte van het resterende deel en noem deze STORAGE
  • Installeer Grub4dos met de grub4dos GUI en kopieer "grldr"
  • kopieer de twee openelec bestanden "kernel" en "system" naar de root van de primaire 1e partitie
  • maak een menu.lst met de inhoud:
    kernel /KERNEL boot=LABEL=BOOT disk=LABEL=STORAGE quiet
  • Boot van de stick
De gebruik stick en interne HD manier:
  • Er hoeft geen 2e partitie op de USB stick te worden aangemaakt
  • Noem de stick wel "BOOT"
  • Installeer Grub4dos met de grub4dos GUI en kopieer "grldr"
  • kopieer de twee openelec bestanden "kernel" en "system" naar de root van de primaire partitie
  • Kijk of je een FAT32 (helaas alleen FAT32) partitie hebt op de HD van de target computer en noteer de naam. bv. "Data"
  • maak een menu.lst met de inhoud:
    kernel /KERNEL boot=LABEL=BOOT disk=LABEL=DATA quiet
  • Boot van de stick op de computer die een partitie genaamd "data" bevat
De noodzaak voor een EXT/2/3/4 geformatteerde USB stick is dus zo overbodig. >:)
Omdat de stick de bootloader Grub4Dos bevat die kan omgaan met ISO bestanden of linux filessystems onder FAT32, kan je meer starten van die stick dan alleen OpenElec, bv XBMC-live of Ubuntu. Maak dan wel de primaire partitie groter.

[ Voor 3% gewijzigd door DragonFly op 21-06-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
warcow schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 01:02:
Ik heb net de laatste nightly build (van 20-6) geinstalleerd en krijg nu bij het opstarten steeds de melding
"unable to connect to remote server would you like to continue scanning"
Volgens mij is het probleem bij mij intern. Ik krijg de melding zowel bij het zoeken naar series als naar films. (verschillende scrapers)

Onderstaand de link naar mijn xbmc log (als die werkt):
http://encodable.com/uploaddemo/files/xbmc.log
Bij mij wil ook sinds een tijdje het scrapen niet doorlopen, maar ik verdenk de scraper van TheMovieDB en/of IMDB. Dezelfde film houdt volgens mij de boel steeds op. In mijn geval "2001 - A Space Odyssey", en misschien wel omdat ik de filmtitel gerenamed heb.

Misschien valt de scraper over het ' - ' gedeelte, terwijl de werkelijke filmnaam '2001: A Space Odyssey' is. Misschien valt de scraper over het ': ' gedeelte bij het uitlezen van filmsite.

Ik weet het even niet meer. Misschien de database deleten en opnieuw beginnen?!?
Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.