Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Alsjeblieft, dit keer met debug op true, je modline toegevoegd en nieuwe logfile

http://pastebin.com/0Uab12BU

Mijn tv "springt" wel, maar laat het niet zien. Als je info drukt dan zie je geen @ 60hz of @ 50hz etc.

Maar als ik via xbmc kijk naar wat huidige resolutie is van de tv, dan staat er 1920x1080@24hz

Update:

ik merk wel dat het wat vloeiender is geworden sinds de modes aanpassing

[ Voor 59% gewijzigd door Rainesh op 10-06-2011 18:32 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:33
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:12:
@noodel1988 Je zou heel misschien ook een hdmi/VGA (VGA is waarschijnlijker) -> svideo/composite converter kunnen gebruiken. Daar gaat waarschijnlijk wel wat kwaliteit bij verloren, maar dat zie je op een ouderwetse CRT volgens mij toch bijna niet. Zodra je een nieuwe TV hebt kun je dat kastje er tussenuit halen en overstappen op hdmi. Ik denk niet dat een simpel verloopje gaat werken, maar zo'n soort kastje wellicht wel: http://www.amazon.com/PC-...B001CJOLBW/ref=pd_sim_e_2
Dat kastje is wel goede tip... Even kijken of mijn ION wel een VGA poort heteft kan ik het namelijk eerst even uitproberen... Koop ik voor mezelf wel nieuwe media center (met SSD ipv een HD).

Wireless sticky kan ik dan weer mooi van mijn Mini pakken:P.

[ Voor 7% gewijzigd door noodel1988 op 10-06-2011 18:45 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
noodel1988 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:44:
[...]

Dat kastje is wel goede tip... Even kijken of mijn ION wel een VGA poort heteft kan ik het namelijk eerst even uitproberen... Koop ik voor mezelf wel nieuwe media center (met SSD ipv een HD).

Wireless sticky kan ik dan weer mooi van mijn Mini pakken:P.
VGA -> SCART is waarschijnlijk beter. Dat kan wellicht passief.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Ik heb dit gevonden: http://eijlander.nl/article.php?group=2114&id=327889

Volgens mijn is dit een goede oplossing + alles netjes bijgeleverd.

Zal nog even naar de bovenstaande reactie kijken :) .
Als ik het goed begrijp is VGA naar SCART no go... + RCA is makkelijker:).

Mijn ION heeft een VGA poort, dus ik ga die pc verhuizing naar beneden (daar staat al XBMC op) en koop ik een nieuwe leuke zeer stille pctje met SSD voor mezelf:). Iemand nog goede tips... Ik vind mijn ION te veel herrie maken in ieder geval.

Helaas heeft deze ion dan beetje overkill... Er zit een Blueray speler in... maja op CRT heeft dat weinig zin :P .

[ Voor 54% gewijzigd door noodel1988 op 10-06-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ok serieus..mn films zijn nu stuk vloeiender!

Framerate is ook stuk stabieler, normaal gesproken schommelde het vaak tussen 23.95 en 24 en soms 23.98. Nu blijft t voornamelijk op 23.98fps!

Ik heb gelijk een aantal films getest waar soms last had van judder.

Hopelijk blijft het zo!

maar iig:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 11:02
d3vlin schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:40:
Zo doe ik het inderdaad ook. In het Home scherm heb je Movies en TV Shows welke shortcuts zijn naar de respectievelijke Library views. Daarnaast heb ik de shortcut Video welke naar de file list view gaat van de overige folders. Cabaret, Videoclips, Documentaires (die niet onder TV shows vallen), homevideos, etc.
Het is mogelijk je homescreen uit te breiden met meer onderdelen dan alleen Movies of TV series. Daarnaast is het ook mogelijk je Video te voorzien van een submenu met daarin playlists naar bijvoorbeeld al je cabaret / docu's / tekenfilms / etc. Wellicht is het met een hoop getweak mogelijk om je Video submenu te voorzien van meer library links dan alleen de standaard (Movies, TV Series, Music Video's) of play lists. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.wuala.com/en/api/preview/saRpe/Images/Confluence%20BRS%20screens/screenshot004.jpg/?mode=gallery

Afbeeldingslocatie: http://www.wuala.com/en/api/preview/saRpe/Images/Confluence%20BRS%20screens/menu3.png/?mode=gallery

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg689/scaled.php?server=689&filename=screenshot001zm.png&xsize=640&ysize=640

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg709/scaled.php?server=709&filename=screenshot000l.png&xsize=640&ysize=640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En daar was ik gisteravond mee bezig, maar hij zegt steeds can't find favorites.xml. Dus moet eerst favorites script installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57
De mogelijkheid om het Home screen uit te breiden met custom categorieën zit niet in elke skin. Vergt dus in sommige skins enig hax0r werk. ;) Los daarvan; de basis van de categorieën ligt bij de smart playlists. Deze werken niet altijd lekker; zo probeerde ik laatst een playlist te maken van films korter dan 90 minuten. DURATION LESS THAN 1:30 sorteerde ook gewoon films die veel langer duren..

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ik ben me aan het orienteren voor een andere tv. Met de judder opmerkingen over hierboven en de rare EDID's van Philips tv's vraag ik me af: zijn er tv's/merken bekend waarvan bekend is dat ze erg goed of juist erg slecht samenwerken met XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
xburchartz schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:23:
Ik ben me aan het orienteren voor een andere tv. Met de judder opmerkingen over hierboven en de rare EDID's van Philips tv's vraag ik me af: zijn er tv's/merken bekend waarvan bekend is dat ze erg goed of juist erg slecht samenwerken met XBMC?
De EDID van de Philips was niet raar. X was gewoon slecht ingesteld volgens mij. Op http://www.hdtvtest.co.uk/ staat bij alle reviews vermeld op er sprake is van judder bij 24p-signaal. Sowieso een goede site imo.

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 11-06-2011 12:25 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 23:52
Ik heb een vraag over openelec (kan evt op openelec forum, maar moet ik account aan maken etc.., misschien dat jullie me ook kunnen helpen).

Ik wil het instaleren (op usb gezet), maar vervolgens gaat het mis.

Mijn oude pc (p4, 768mb, nvidea agp) leest in eerste instantie de usb niet bij het opstarten (usb hdd, usb fdd etc..) Ok, dat kan. Een progje gevonden dat ik middels opstarten cd-rom toch de usb kan bereiken. Het werkt, ok, ik blij.

Kom ik bij quick install, 'no devices were found'. Geen harde schijf gevonden? Raar, ok, misschien ligt het aan een fout van de nieuwste versie van openelec, want die gaf een fout aan in agp of iets dergelijks. Dus een oude versie van openelec, geen fouten mbt agp in het scherm (nog steeds via opstarten via cd-rom hele riedel, etc.). Weer 'no devices were found'. Ligt het dan aan de harde schijven? Via Gparted alles op ext3 geformatteerd (voorzover ik dat al niet had gedaan of uberhaupt nodig is?), had ik ergens op openelec forum gelezen.

Valse hoop want weer 'no devices were found'. Waarom worden de harde schijven niet weergegeven of een eventuele usb/sdcard waarop ik openelec kan instaleren?

Dus zie ik wat over het hoofd? |:( (Ben niet heel into linux, dat jullie het weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je weet wel dat AGP-kaarten sowieso geen hardware-acceleratie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Heeft iemand nog een tip voor het synchroon houden van de xbmc lib op 2 pc's?

Ik zat te denken aan dropbox en de lib dan in dropbox te plaatsen (al weet ik niet hoe snel dropbox de update doet en of XBMC dan niet al gestart is... maja is op te lossen met delay in te bouwen bij het opstarten).

Edit:
Welke skin gebruiken de mensen die XBMC gebruiken op hun CRT TV? Moet je nog bepaalde instellingen wijzigen die essentieel zijn voor het gebruik van XBMC op CRT TV's?

[ Voor 22% gewijzigd door noodel1988 op 11-06-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:11:
[...]

Die remote lijkt me ook bijzonder ongeschikt voor XBMC, maar goed. Waarschijnlijk heb je het weergeven van subs uitstaan. Je kunt even een tobo aansluiten, tijdens het spelen om 'm' drukken -> "audio & subtitle setting" -> "Enable Subs".

En dan als 'set as default for all movies'
Allemaal geprobeerd maar hij pakt de sub's gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ook niet als je browst naar het juiste bestand? En je weet zeker dat je goede subs hebt? Doen ze het in VLC wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 07:52
Tijdens de film kan je hem zelf laten zoeken naar subs met de juiste ondertitel.com app, dit werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Foidz0r schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:16:
Ik heb een vraag over openelec (kan evt op openelec forum, maar moet ik account aan maken etc.., misschien dat jullie me ook kunnen helpen).

Ik wil het instaleren (op usb gezet), maar vervolgens gaat het mis.

Mijn oude pc (p4, 768mb, nvidea agp)
De live/linux distributies werken volgens mij het beste op nieuwere systemen. Zelfs met mijn amd x2 6000+ am2 systeem waren er enkele dingen die ik gewoon niet fatsoenlijk aan de praat kreeg.
Met zo'n oudere computer haal je volgens mij niet betere prestaties dan met een standaard xbox (Waar laatst een nieuwe xbmc versie voor verscheen). Een xbox kun je tegenwoordig voor enkele tientjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Weetje zeker dit allemaal kan met XBMC op een Apple tv ?.
En ja ik heb de juiste sub's, via me ps3 / xbox en pc laad hij wel de sub's alleen ik wil het via xbmc omdat het menu gewoon mooier is.( en de Apple tv niet zoveel stroom eet als die andere 3 )
En ondertitel.com app heb ik geinstalleerd van bierdopje maar die download niks.
marz01 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:34:
Tijdens de film kan je hem zelf laten zoeken naar subs met de juiste ondertitel.com app, dit werkt goed
Hoe kan ik dat doen dan vraag ik me af ?, aangezien er 2 knoppen zijn play / menu en geluid harder en zachter en spoelen naar links en rechts op een apple remote ( gebruik de standaard confluence skin )
Afbeeldingslocatie: http://www.rf-a.com/wp-content/uploads/2009/10/apple-remote-control.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Mektheb op 11-06-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43
Mektheb schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:51:
Hoe kan ik dat doen dan vraag ik me af ?, aangezien er 2 knoppen zijn play / menu en geluid harder en zachter en spoelen naar links en rechts op een apple remote ( gebruik de standaard confluence skin )
[afbeelding]
Je moet de XBMC Subtitles addon gebruiken.
Kijk hier hoe je die installeert: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=75437
En hier kan je zien hoe de apple remote buttons werken binnen XMBC: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Global_Apple_Remote
Dus bij het afspelen van een film kan je door de knop Play ingedrukt te houden het OSD (On Screen Display) menu tonen.
Kijk verder hier: Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noodel1988 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:57:
Welke skin gebruiken de mensen die XBMC gebruiken op hun CRT TV? Moet je nog bepaalde instellingen wijzigen die essentieel zijn voor het gebruik van XBMC op CRT TV's?
Er zijn niet echt goede skin's voor CRT TV's. Soms zijn ze wel begonnen met de ontwikkeling ervan een tijd terug maar zijn er mee opgehouden omdat er teweinig belangstelling voor is en iedereen een HDTV heeft.

Ik zelf heb een CRT TV en gebruik de skin Aeon Nox en heb de groote van de fonts aangepast zodat ik ze kan lezen op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
@hierboven

Dank.

Zal het vanavond is uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mr_Blobby schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:39:
[...]
En hier kan je zien hoe de apple remote buttons werken binnen XMBC: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Global_Apple_Remote
Dus bij het afspelen van een film kan je door de knop Play ingedrukt te houden het OSD (On Screen Display) menu tonen.
Ga het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Heeft iemand nog een tip voor het synchroon houden van de xbmc lib op 2 pc's?

Ik zat te denken aan dropbox en de lib dan in dropbox te plaatsen (al weet ik niet hoe snel dropbox de update doet en of XBMC dan niet al gestart is... maja is op te lossen met delay in te bouwen bij het opstarten).

Edit:
hier een guide om 1 DB op te zetten voor meerder XBMC's xbmc one database to rule them all

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mr_Blobby schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:39:
[...]
Gelukt, nu werkt het wel had blijkbaar een oude versie van de addon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
noodel1988 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:17:
@hierboven

Dank.

Zal het vanavond is uitproberen!
BIG Alaska is ook nog een mogelijkheid, deze is speciaal voor dit doel ontworpen (voor kleinere TVs):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
@Mektheb & @nistuf

Bedankt, bedankt!

Ik ga dit vandaag gelijk is even bekijken.

Het toepassen van 1 database voor meerdere machine's kan ik helaas pas later in praktijk brengen... gezien ik nog een 2e machine aan het uitzoeken ben :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Ik gebruik nu een tijdje XBMC, maar heb nog steeds last van wat 'judders' tijdens het afspelen. Eerst was het veel erger, maar na het aanpassen van wat instellingen is het minimaal geworden, maar nog wel aanwezig.. en het liefst zie ik dus helemaal geen 'judders' meer.

Mijn htpc beschikt over een Radeon HD6450, deze stuurt alles via HDMI naar een Marantz NR1501, deze weer via HDMI naar Sony KDL 40v4000

In XBMC gebruik ik de volgende opties;
- Render Method; Auto
- DXVA2; enabled
- Adjust display refresh rate; enabled
- Sync playback to display; Video Clock [drop/dupe audio)
- Video post-processing; Disabled

In CCC gebruik ik auto-deinterlacing, en pull-down detection staat aan. Daarnaast wat overige opties als dynamic range, maar denk niet dat deze relevant zijn.

Ik heb ook wat gelezen dat dit veroorzaakt kan worden doordat bepaalde refreshrates niet kloppen, maar voorheen speelde ik dezelfde films af via mijn DuneD1 en dit werkte prima. Sinds XBMC heb ik dus wat last van 'judders'. Het lijkt me dus niet te zitten in m'n tv / bestanden.. maar meer een softwarematig probleem van XBMC zelf, maar weet niet hoe ik dit kan verhelpen.

Bijna al mijn bestanden zijn h.264 in verschillende containers. Ze variëren van 1:1 rips tot mkv compressies.

Ideeën / tips zijn welkom!

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ralf Bimbo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:59:
Ik gebruik nu een tijdje XBMC, maar heb nog steeds last van wat 'judders' tijdens het afspelen. Eerst was het veel erger, maar na het aanpassen van wat instellingen is het minimaal geworden, maar nog wel aanwezig.. en het liefst zie ik dus helemaal geen 'judders' meer.

Mijn htpc beschikt over een Radeon HD6450, deze stuurt alles via HDMI naar een Marantz NR1501, deze weer via HDMI naar Sony KDL 40v4000

In XBMC gebruik ik de volgende opties;
- Render Method; Auto
- DXVA2; enabled
- Adjust display refresh rate; enabled
- Sync playback to display; Video Clock [drop/dupe audio)
- Video post-processing; Disabled

In CCC gebruik ik auto-deinterlacing, en pull-down detection staat aan. Daarnaast wat overige opties als dynamic range, maar denk niet dat deze relevant zijn.

Ik heb ook wat gelezen dat dit veroorzaakt kan worden doordat bepaalde refreshrates niet kloppen, maar voorheen speelde ik dezelfde films af via mijn DuneD1 en dit werkte prima. Sinds XBMC heb ik dus wat last van 'judders'. Het lijkt me dus niet te zitten in m'n tv / bestanden.. maar meer een softwarematig probleem van XBMC zelf, maar weet niet hoe ik dit kan verhelpen.

Bijna al mijn bestanden zijn h.264 in verschillende containers. Ze variëren van 1:1 rips tot mkv compressies.

Ideeën / tips zijn welkom!
Zet de auto refresh rate eens uit. Eventueel kun je met Powerstrip ook de refresh rates per resolutie vastleggen. Wordt dan wel switchen als je een film kijkt, maar het zou dan wel vloeiend moeten gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 13-06-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Aghanim schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:06:
[...]

Zet de auto refresh rate eens uit. Eventueel kun je met Powerstrip ook de refresh rates per resolutie vastleggen. Wordt dan wel switchen als je een film kijkt, maar het zou dan wel vloeiend moeten gaan.
Heb net auto refreshrate uitgezet, maar dan wordt het niet echt beter. Hij hapert dan eigenlijk veel vaker, wel korter... maar vind dat persoonlijk nog veel storender.
M'n tv staat ingesteld op 50hz, wanneer ik deze zet op 60hz is het nog net iets erger.
Zet ik autorefreshrate weer aan loopt t stukke beter, met af en toe nog een hapering.

Dat wat je voorstelt met powerstrip.. is dat eigenlijk niet hetzelfde als vanuit XBMC de refreshrate aan laten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ralf Bimbo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:16:
[...]

Heb net auto refreshrate uitgezet, maar dan wordt het niet echt beter. Hij hapert dan eigenlijk veel vaker, wel korter... maar vind dat persoonlijk nog veel storender.
M'n tv staat ingesteld op 50hz, wanneer ik deze zet op 60hz is het nog net iets erger.
Zet ik autorefreshrate weer aan loopt t stukke beter, met af en toe nog een hapering.

Dat wat je voorstelt met powerstrip.. is dat eigenlijk niet hetzelfde als vanuit XBMC de refreshrate aan laten passen?
Dat weet ik niet zeker, maar dat las ik toevallig net op internet toen ik op 'judder' zocht. Heb je er ook last van met andere programma's (VLC, MPCHC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Aghanim schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:05:
[...]

Dat weet ik niet zeker, maar dat las ik toevallig net op internet toen ik op 'judder' zocht. Heb je er ook last van met andere programma's (VLC, MPCHC)?
Ja, had er ook al wat van gelezen, maar niet echt wijzer geworden. Heb het nog niet geprobeerd in een ander programma.. eigenlijk met als reden omdat t op de Dune wel vlekkeloos liep.
Ga het binnenkort toch maar een proberen of dat helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Iemand hier die nightly's gebruikt?
heads-up, hier crashed xbmc bij library update sinds de 11 juni update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Kan je TV wel 24p? En switch hij voor het starten van een film wel over naar 24p-modus? Kun je XBMC ook handmatig instellen op 24Hz onder Settings -> System -> Video output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:51:
[...]

Goede tip, ik ga zo even opnieuw installeren

[...]

Heb de site gecheckt en die doet het wel, denk niet dat dat de reden is
Ik was van de week bezig om voor het eerst TV Series in te stellen in XBMC. Dus alles gedaan volgens het boekje zegmaar, en zag daarna dat ik geen afbeeldingen e.d. van series heb. Ik ging eerst zoeken wat ik fout had gedaan, maar volgens mij ligt The TVDB er al een tijdje uit?

De website doet het wel, maar bij geen enkele serie zijn afbeeldingen te zien. Iemand enig idee die weet hoe lang dit al zo is, en of dit tijdelijk is?
Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
Buffalo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:15:
[...]

Ik was van de week bezig om voor het eerst TV Series in te stellen in XBMC. Dus alles gedaan volgens het boekje zegmaar, en zag daarna dat ik geen afbeeldingen e.d. van series heb. Ik ging eerst zoeken wat ik fout had gedaan, maar volgens mij ligt The TVDB er al een tijdje uit?

De website doet het wel, maar bij geen enkele serie zijn afbeeldingen te zien. Iemand enig idee die weet hoe lang dit al zo is, en of dit tijdelijk is?
Zijn er alternatieven?
Hmm geen idee eigenlijk want ik heb hier laatst nog afbeeldingen toegevoegd aan series. En ook nog een nieuwe serie toegevoegd inclusief afbeeldingen. De website doet het bij mij hier ook prima. Ik zie verder alle banners en posters.

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 13-06-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:58
Heb je misschien nfo's in die mappen staan? Als je dat hebt haalt XBMC de gegevens uit de nfo's, en niet van TVDB. Dus ook geen afbeeldingen enzo. Kun je wel oplossen door manueel te updaten. Dan wordt je gevraagd of je via internet wilt updaten en dan kies je voor ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat nfo probleem had ik ook, was ik niet zo blij mee. Moest 600 films handmatig doen dan, dus heb maar alle nfo's verwijderd. Ging gelijk goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Nee, er staan geen nfo bestanden in de mappen. Maar wat zien jullie dan als jullie naar www.thetvdb.com gaan? Ik zie op de hoofdpagina een aantal populaire series staan, met boven de titel een rechthoekig vakje. Volgens mij zouden hier de afbeeldingen in moeten staan?

Klik ik op zo'n rechthoekig vakje dan krijg ik meer info te zien over de betreffende serie, maar ik zie alleen maar tekst en een rating, geen plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ralf Bimbo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:16:
[...]

Ja, had er ook al wat van gelezen, maar niet echt wijzer geworden. Heb het nog niet geprobeerd in een ander programma.. eigenlijk met als reden omdat t op de Dune wel vlekkeloos liep.
Ga het binnenkort toch maar een proberen of dat helpt..
Dat is geen vergelijk natuurlijk, die mediaspeler werkt heel anders dan een pc. Je moet even kijken of het buiten xbmc ook optreedt, met meerdere bestandstypen en of je TV 24p ondersteunt. Vaak ligt het aan de finetuning van xbmc, heeft mij ook 2 weken gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Buffalo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:43:
Nee, er staan geen nfo bestanden in de mappen. Maar wat zien jullie dan als jullie naar www.thetvdb.com gaan? Ik zie op de hoofdpagina een aantal populaire series staan, met boven de titel een rechthoekig vakje. Volgens mij zouden hier de afbeeldingen in moeten staan?
Daar zouden inderdaad banners moeten staan. Bij mij staan ze er gewoon. Blijkbaar gaat er iets mis met jouw internet verbinding.

Wat nfo's betreft. Ook als je nfo's in je mappen hebt staan haalt xbmc gewoon plaatjes op.
Alles wat ontbreekt wordt gewoon opgehaald (mits de scraper je serie kan identificeren).

[ Voor 3% gewijzigd door job op 13-06-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
@Mr_Blobby,

Kan het zijn dat er nog steeds problemen zijn met de werking van de ondertitel.com service in de subtitle plugin?
Alle andere services werken namelijk wel, alleen ondertitel.com vertoont de laatste tijd geen resultaten meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
job schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:20:
[...]
Daar zouden inderdaad banners moeten staan. Bij mij staan ze er gewoon. Blijkbaar gaat er iets mis met jouw internet verbinding.

Wat nfo's betreft. Ook als je nfo's in je mappen hebt staan haalt xbmc gewoon plaatjes op.
Alles wat ontbreekt wordt gewoon opgehaald (mits de scraper je serie kan identificeren).
Heel stom, ik ben er al achter. Ik gebruik Kaspersky Internet Security, en ik dacht er ineens aan om die eens uit te schakelen, om te kijken of dat helpt. En ja hoor dat was de boosdoener. Dus ik moet in KIS even die website toevoegen bij vertrouwd. Dan is het opgelost denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Eoghlear schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:42:
@Mr_Blobby,

Kan het zijn dat er nog steeds problemen zijn met de werking van de ondertitel.com service in de subtitle plugin?
Alle andere services werken namelijk wel, alleen ondertitel.com vertoont de laatste tijd geen resultaten meer?
Verhoog de time-out in de addon configuratie (onder "advanced options") naar de maximum waarde van 25 seconden. Ik merk dat ondertitel.com soms zo traag is dat de pagina met de zoekresultaten niet binnen de time-out waarde wordt gegeven (en dan zie je geen resultaten in xbmc).
Zojuist nog geprobeerd en met een time-out van 10 seconden geen resultaten en met 25 wel.
Als je debug logging aanzet in XBMC, kan je in de XBMC log ook zien dat het opvragen mislukt na precies de time-out waarde (in dit geval 10 seconden):
code:
1
2
20:38:09 T:2364 M:2777595904   DEBUG: ### [XBMC Subtitles-services.Ondertitel.service] -  Getting url:http://www.ondertitel.com/?type=1+CD&p=zoek&trefwoord=127+Hours
20:38:19 T:2364 M:2778177536   DEBUG: ### [XBMC Subtitles-services.Ondertitel.service] -  Failed to get url:http://www.ondertitel.com/?type=1+CD&p=zoek&trefwoord=127+Hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 11:02
d3vlin schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:02:
De mogelijkheid om het Home screen uit te breiden met custom categorieën zit niet in elke skin. Vergt dus in sommige skins enig hax0r werk. ;) Los daarvan; de basis van de categorieën ligt bij de smart playlists. Deze werken niet altijd lekker; zo probeerde ik laatst een playlist te maken van films korter dan 90 minuten. DURATION LESS THAN 1:30 sorteerde ook gewoon films die veel langer duren..
Oh daar heb ik opzich nog geen problemen mee gehad. Wel vind ik het gewoonweg een "matige" oplossing om een uitgebreider submenu onder video te krijgen. Ik wil gewoon verschillende bronnen hebben (waarvan ik sommige niet scrape dus what's in it voor XBMC zou je denken) zoals kinder / teken films, homevideo's, cabaret, docu's en dan mijn normale tv series en films. Maar goed, die mogelijkheid bied XBMC nu niet echt want alles wat je wil inladen moet sowieso in de library van ofwel je films ofwel je tv series ofwel musicvideo's staan...
Ik gebruik gewoon Confluence en vind die prima werken hoor :)

Ik baal er van dat mijn XBMC .mts bestanden bagger afspeelt. Moet ze nu handmatig gaan converteren maar daar heb ik helemaal geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Aghanim schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:23:
[...]

Dat is geen vergelijk natuurlijk, die mediaspeler werkt heel anders dan een pc. Je moet even kijken of het buiten xbmc ook optreedt, met meerdere bestandstypen en of je TV 24p ondersteunt. Vaak ligt het aan de finetuning van xbmc, heeft mij ook 2 weken gekost.
Ga ik proberen. Tv ondersteund 24p gewoon.. hij switched ook zodra ik de film start, dus dat doetie goed.
Ik zal andere programma's eens gaan uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ralf Bimbo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:44:
[...]

Ga ik proberen. Tv ondersteund 24p gewoon.. hij switched ook zodra ik de film start, dus dat doetie goed.
Ik zal andere programma's eens gaan uitproberen :)
Ik ben beniewd wat je als oplosing hebt.. ik heb het ook. van alles geprobeert.
Misschien ligt het toch aan de ati/amd kaart?
Ik heb het ook (in mindere mate) met wmp HC.
Als je tijdens de judder op pauze klikt en 3 sec daarna weer op play dan is ie weer helder bij mij.
Is niet echt een oplossing, maar het lijkt alsof er ergens een 'buffer' volloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 09:22
Gisteren 2 films gekeken via xbmc op mijn macbook pro 13". 2de film begon na verloop van tijd te stotteren. Waarschijnlijk was mijn macbook pro overhit. Heeft er nog iemand dit probleem ? Hoe kan je dit oplossen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 05:50
Rebbelx schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:49:
Gisteren 2 films gekeken via xbmc op mijn macbook pro 13". 2de film begon na verloop van tijd te stotteren. Waarschijnlijk was mijn macbook pro overhit. Heeft er nog iemand dit probleem ? Hoe kan je dit oplossen .
Wat heeft dit precies met XBMC te maken? Je Mac wordt te warm, XBMC niet. ;)

Een tip voor iedereen: Kijk eens naar de Fusion-skin. Werkt echt goed, is simpel en overzichtelijk. Wat filmpjes over deze skin:

YouTube: ‪Fusion (XBMC) Big List Media Flags‬‏
YouTube: ‪Fusion (XBMC) Big List Test‬‏
YouTube: ‪Fusion (XBMC) Wall Test‬‏
YouTube: ‪Fusion (XBMC) Wall Test 2‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Rainesh schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:47:
[...]

De Asrock 152D is zeker stil, want ik hoor em helemaal niet eens!

Openelec installen is echt paar minuten werk. Zorg wel dat je een toetsenbord klaar hebt liggen om ff via usb te booten. Op Openelec.tv staat een simpele handleiding.
Hoe doet ie het eigenlijk? Ik wil hem vandaag gaan bestellen, maar ben toch even benieuwd naar een hands-on ervaring. Alles speelt vlekkeloos af?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
ApC_IcE schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:00:
[...]

Ik ben beniewd wat je als oplosing hebt.. ik heb het ook. van alles geprobeert.
Misschien ligt het toch aan de ati/amd kaart?
Ik heb het ook (in mindere mate) met wmp HC.
Als je tijdens de judder op pauze klikt en 3 sec daarna weer op play dan is ie weer helder bij mij.
Is niet echt een oplossing, maar het lijkt alsof er ergens een 'buffer' volloopt..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat wij hetzelfde probleem hebben als ik jouw beschrijving goed begrijp. Het beeld blijft bij mij in alle gevallen gewoon helder.. alles loopt ook gewoon door.. er zit heel af en toe gewoon een kleine hapering in; judder. Het is allemaal geen wereldramp, maar ik stoor me er wel aan (heb je wel eens).
Het op pauze zetten o.i.d. is bij mij dus niet nodig of van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Roeligan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:14:
[...]

Hoe doet ie het eigenlijk? Ik wil hem vandaag gaan bestellen, maar ben toch even benieuwd naar een hands-on ervaring. Alles speelt vlekkeloos af?
Ik ben hartstikke blij met mn Asrock! Hij speelt alles perfect af, ik hoor em ook amper en start ook snel op (15sec). Ik ga denk ik wel de hd vervangen door een kleine ssd en wellicht wat meer ram erbij zodat ik later eventueel een OS erop kan installen.

Menu's zijn hartstikke vloeiend, soms moet je wachten omdat mijn nas dan weer moet opstarten uit sleep.

Remote, spidf, hdmi deden het direct out-of-the-box met Openelec.

In het begin had ik last van judder, maar kwam doordat mijn philips tv rare eid waardes door gaf en xbmc niet de juiste oppakte. Imagequality is ook ontzettend goed!

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 14-06-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok, thx. Ik heb nog een 1GB reepje liggen die ik erbij kan proppen en een 30GB SSD die ik erin gooi ipv de 320GB HDD. Zo maar bestellen dan :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ralf Bimbo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:14:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat wij hetzelfde probleem hebben als ik jouw beschrijving goed begrijp. Het beeld blijft bij mij in alle gevallen gewoon helder.. alles loopt ook gewoon door.. er zit heel af en toe gewoon een kleine hapering in; judder. Het is allemaal geen wereldramp, maar ik stoor me er wel aan (heb je wel eens).
Het op pauze zetten o.i.d. is bij mij dus niet nodig of van toepassing.
helder is verkeerde woordkeuze.
Ik bedoelde daar mee dat ie dan geen judder meer heeft. Beeld blijft bij mij ook helder, alleen hapert ie af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 14:56
Hier ook mensen problemen met video bij een soort gelijke config?: XBMC icm een Sandy Bridge CPU en DXVA2 enabled binnen XBMC geeft "scrambled" beeld. Audio gaat wel goed.

Heb namelijk sinds dit weekend een i3 Sandy Bridge HTPC en als ik DXVA2 enable dan heb ik bij alle video's het beeld "scrambled". Vol met artefacten dus. Als DXVA2 disabled is werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:45:
[...]
In het begin had ik last van judder, maar kwam doordat mijn philips tv rare eid waardes door gaf en xbmc niet de juiste oppakte. Imagequality is ook ontzettend goed!
Hoe heb je dat edid probleem opgelost? Mijn Samsung TV geeft ook verkeerde edid waardes door, waardoor ik niet de juiste native resolutie kan selecteren via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

[...]

Ik ben hartstikke blij met mn Asrock! Hij speelt alles perfect af, ik hoor em ook amper en start ook snel op (15sec). Ik ga denk ik wel de hd vervangen door een kleine ssd en wellicht wat meer ram erbij zodat ik later eventueel een OS erop kan installen.

Menu's zijn hartstikke vloeiend, soms moet je wachten omdat mijn nas dan weer moet opstarten uit sleep.

Heb hem net besteld, vraagje, is er ruimte om de SSD naast de HDD erin te plaatsen? de SSD is maar 30GB nu is dat genoeg voor het uitpakken van gewone films, maar blu-ray images nemen wat meer in beslag.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Roeligan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:54:
[...]

Heb hem net besteld, vraagje, is er ruimte om de SSD naast de HDD erin te plaatsen? de SSD is maar 30GB nu is dat genoeg voor het uitpakken van gewone films, maar blu-ray images nemen wat meer in beslag.
Dat hangt er van af of je op die 30gb ook Windows hebt staan want dan wordt het erg krap icm program files en pagefile. Dan kan je mkv max 10gb zijn om hem ook te kunnen unrarren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 20:30
Ik ga m'n Asrock ION 330 ook maar eens ombouwen denk ik. Ga binnekort over op een NAS om te downloaden/uit te pakken dus ga een 40GB SSD in de Asrock bouwen zodat alles een stuk sneller werkt met opstarten etc. Kan helaas geen Linux gebruiken omdat ik AMBX lichten gebruik..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Aghanim schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:36:
[...]

Dat hangt er van af of je op die 30gb ook Windows hebt staan want dan wordt het erg krap icm program files en pagefile. Dan kan je mkv max 10gb zijn om hem ook te kunnen unrarren
Ik ga openelec draaien, die is zo'n 100MB, dus dat neemt de ruimte niet in.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
C00KW4US schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:42:
Hier ook mensen problemen met video bij een soort gelijke config?: XBMC icm een Sandy Bridge CPU en DXVA2 enabled binnen XBMC geeft "scrambled" beeld. Audio gaat wel goed.

Heb namelijk sinds dit weekend een i3 Sandy Bridge HTPC en als ik DXVA2 enable dan heb ik bij alle video's het beeld "scrambled". Vol met artefacten dus. Als DXVA2 disabled is werkt het prima.
Ik heb hetzelfde probleem als jij. Snelle google search levert meer soortgelijke gevallen op.... Beetje jammer dat XBMC niet erg lekker werkt met Sandy Bridge. MPC-HC heeft geen problemen met dxva op dezelfde config...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Terugkomend op mijn TVDB scraper 'probleem'. Nu de website gewoon werkt komen er inderdaad ook afbeeldingen in XBMC bij de series. Maar wie kan mij vertellen hoe ik de juiste banner krijg te zien? Ik heb namelijk ingesteld in XBMC dat je banners van series ziet, zoals ze ook op de website staan.
Maar het probleem is nu dat in XBMC op de plek van de banner een uitgerekte poster afbeelding staat. Bovendien lijkt het dat niet overal een afbeelding wordt weergegeven waar dat zou moeten.

Ik heb al een paar keer opnieuw gescant enzo, en de locatie een keer opnieuw toegevoegd en inhoud toegewezen, maar dat helpt niet.

Tweede dingetje is nu ook: Is er een 'mooie' manier om Programma Gemist van XOT op de een of andere manier te integreren in XBMC? Bijvoorbeeld door een aparte knop 'TV' oid aan de zijkant van het hoofdmenu, en zodra je daar op klikt je de verschillende zenders naast elkaar ziet weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je toevallig plaatjes van posters lokaal in de map staan? Dan pakt XBMC deze, en rekt deze uit naar banner-verhoudingen. Dan moet je of handmatig banners downloaden, of de posters lokaal verwijderen en XBMC opnieuw laten scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
ApC_IcE schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:56:
[...]

helder is verkeerde woordkeuze.
Ik bedoelde daar mee dat ie dan geen judder meer heeft. Beeld blijft bij mij ook helder, alleen hapert ie af en toe.
Het is bij mij zojuist verholpen.. maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet hoe. Ik heb de refreshrate in CCC aangepast naar 60hz (de waarde waar ik ooit mee ben begonnen). Ik heb 2 opties uitgezet in XBMC;
- Adjust refreshrate
- sync display

Nu loopt alles prima! Heb meerdere films 10 minuten lang gekeken, geen enkele hapering.

Zet ik de 2 opties weer aan.. of pas ik mijn refreshrate aan naar 50hz zijn de problemen weer terug.

Wat ik niet begrijp is dat ik qua instellingen weer terug bij af ben, maar nu alles wel werkt. Dat terwijl ik niks aan de software heb veranderd. Het enige wat vanavond is gebeurd is dat mijn 'Aeon Nox' skin een update heeft gehad, maar betwijfel dat dit daar ook maar een beetje invloed op kan hebben.
Daarnaast viel me op dat de 'fps' wat stabieler waren. Voorheen schommelde deze nogal.. nu is dit echt minimaal... maar waarom, geen idee.

Ik ben bang dat jullie hier vrij weinig aan hebben.. mochten jullie nog vragen hebben hoor ik t graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.4 online gezet. Grootste changes in deze release zijn een nieuwe skin layout en een rewrite van de stream handling. Hieronder staan alle changes:

Changelog v3.2.4 - 2011-06-14
Works best with Dharma and later builds

Skin related
  • Added: skin.xot is not the default skin and reworked the complete skinning engine of XOT
  • Removed: all other skins
Channel related
  • Added: Channel 9 @ MSDN
  • Added: Toppers to dumpert (Issue 263)
  • Fixed: UZG for IOS (Issue 261)
  • Added: NOS Beta now has subtitle support
  • Updated: NOS Beta Channel fixes (regex + date lookup)
  • Fixed: Workaround for bug in geo-checking in NOS site (thanks to Reinoud).
  • Added: Norwegian channels thanks to Rbiez (Jan Christian Liby)
  • Fixed: RTL-Ipad channel
  • Added: TV Stations (Issue 255)
  • Fixed: Radiostations would not list (Issue 254)
  • Fixed: Freecaster channel (Issue 241,149)
  • Fixed: Freecaster changed their site again, so I had to update the channel
  • Removed: SBS and RTL backgrounds
  • Fixed: Southpark channel (still Type mismatch: client sent 6, server answered 9)
Framework related
  • Changed: MediaItems now have MediaItemParts which again have MediaStreams
  • Added: caching of retrieved items and pre-adding option
  • Added: Log the language of channels.
  • Changed: Sorting of channels moved to Channel class
  • Fixed: Unicode logging issues
  • Fixed: Chuncked data no longer causes empty data to return. It now returns up to where the opener got.
  • Added: RawEncode and IngoreEncode methods
  • Added: date sorting option for items with dates (selectable via via the Addon settings, requires XOT restart)
  • Fixed: Menu now returns to channel window instead of going up (Issue 142)
  • Fixed: Deprecated warnings for Eden Repository API
  • Changed: os.getcwd() to addon.getAddonInfo('path') (Compatibility for the new Eden Repository API)
  • Added: Subtitle support to channels, including caching
  • Added: Channel deployer can now deleted old channels
  • Added: Norwegian language
  • Added: French and English Canadian language options
  • Removed: XOT User Agent (too tricky for tracing)
  • Fixed: Hopefully fixed UTF-8 text displaying corrupt
  • Fixed: deployment on other than net.rieter.xot folder locations

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
EaS schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:25:
[...]

Gewoon even de volgende PPA repository toevoegen, en de nieuwste XBMC vanuit die repository installeren:
https://launchpad.net/~mario-sitz/+archive/ppa

Heb het zojuist even getest en bluray & AVCHD iso/mappen worden perfect ondersteund (nog geen menu ondersteuning).
Heb jij nog problemen met de ppa van mario sitz? Heb nu zelf mijn huidige xbmc install verwijderd en de ppa van mario toegevoegd. Daarna die versie geinstalleerd.
Na het starten van xbmc stopt ie na 3 sec en ben ik weer terug op de desktop. (minimal 10.04) Ook problemen gehad nog nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
GroteBozewolf schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:14:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.4 online gezet. Grootste changes in deze release zijn een nieuwe skin layout en een rewrite van de stream handling. Hieronder staan alle changes:

Changelog v3.2.4 - 2010-06-14
Hoi GroteBozewolf. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of Uitzending Gemist nu gewoon werkt. XOT-Uzg is de enige manier om dit in XBMC te krijgen. In het verleden werkte bepaalde dingen niet (..helemaal goed). En de installatiemethode afwijkend van andere Addons. Net weer XBMC geinstalleerd. Nu weer ff checken wat de juiste methode is... maar hoe komt het toch dat UZG zo'n lastig geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Eoghlear schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:19:
[...]

Heb jij nog problemen met de ppa van mario sitz? Heb nu zelf mijn huidige xbmc install verwijderd en de ppa van mario toegevoegd. Daarna die versie geinstalleerd.
Na het starten van xbmc stopt ie na 3 sec en ben ik weer terug op de desktop. (minimal 10.04) Ook problemen gehad nog nog steeds?
Staat je automatische library update aan? Er was nl een bug dat xbmc crashte als je update deed. Deze bug is vandaag verholpen en zou bij de eerst volgende build van mario gefixed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cool!
Nog specifieke dingen waar ik op zou moeten letten onder Ubuntu?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jazco2nd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:16:
[...]

Hoi GroteBozewolf. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of Uitzending Gemist nu gewoon werkt. XOT-Uzg is de enige manier om dit in XBMC te krijgen. In het verleden werkte bepaalde dingen niet (..helemaal goed). En de installatiemethode afwijkend van andere Addons. Net weer XBMC geinstalleerd. Nu weer ff checken wat de juiste methode is... maar hoe komt het toch dat UZG zo'n lastig geval is?
Het probleem is dat dit allemaal online streams zijn. Vooral Linux en ATV hebben daar problemen mee. In principe zou dus alles moeten werken. Ik test het op Windows en de Xbox.

Wat betreft de installatie: het is niet anders dan andere Repo's. Repo installeren en daarna vanuit de Repo XOT. de Repo zorgt ook voor de updates. Op de Xbox is het lastiger omdat daar geen repo's zijn. Maar op de XOT site staat alles piekfijn uitgelegd.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 14:42
zijn er meer mensen met een XBMC Live CD met een grote memory leak er in?

Heb een Nuvoton XBMCFreak Live CD van ik denk 6 maanden oud. Op een Asrock ION systeem. Sinds enkele weken loopt na 1,5 uur spelen de speler vast / traag / haperend beeld. Gezien dat geheugen geheel op is, op 80 mb na. (Is een 2 GB systeempje)

Een reboot en kan er weer 1,5 uur tegen aan (ik zie in systeem info geheugen met zo'n 0,5 MB per seconde afnemen)

Kan ik een update doen van het systeem zonder dingen kwijt te raken? Geheel nieuwe cd maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
De installatie van xbmc live werkt dmv een format en herinstall (oftewel je verliest alles).
Maar je kan ook prima updaten dmv apt-get update & apt-get dist-upgrade.

Kan je zelf kiezen, backup, nieuwe install, backup terugzetten of een upgrade.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 15-06-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Ben een beginnende gebruiker van XBMC, maar vind het nu al een super programma. Nou vraag ik me het volgende af. Wat zijn nou add-ons die je niet mag missen?

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Je kunt voor jou smaak natuurlijk even door de addon browser heenwandelen, zo gek veel zijn het er ook niet.

Maar hoe mijn xbmc installatie eruitziet:
- Alaska Revisited (skin)
- XOT-uzg (uitzending gemist)
- Apple Trailers
- Moviemeter Scraper
- XBMC subtitles
- Youtube (deze zit er standaard in)

Redelijk lean en mean dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 15-06-2011 10:44 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Mijn xbmc installatie:
- reFocus (skin)
- XOT-uzg (uitzending gemist)
- Apple Trailers
- Moviemeter Scraper
- XBMC subtitles
- Trakt.tv (voor het scrobblen van gekeken series en films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Redelijk hetzelfde zo te zien. Die van uitzending gemist kwam ik een paar posts eerder al tegen en die wil ik vanavond er in ieder geval eens opzetten. Dat XBMC subtitle werkt goed? Hoe moet ik het zien. Een engelstalige film of tv serie wordt automatisch voorzien van subtitle indien beschikbaar?

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor trailers kan je ook nog Trailer Addict erbij doen. Soms is de kwaliteit wat minder, maar het aanbod is wel groter. (ivm Apple Movie Trailers Lite)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
De XBMC subtitle addon kan on-the-fly subs opzoeken bij de bekende sites (bierdopje, podnapisi, opensubtitles.org, etc). Ik heb op m'n server zelf Periscope lopen die elke nacht op zoek gaat naar subtitles, alleen sommige subs vindt 'ie niet omdat het bestand anders heet, of die release net geen ondertiteling heeft. Met de XBMC plugin kan ik 'm dan alsnog handmatig opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
r3v0ss schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:00:
De XBMC subtitle addon kan on-the-fly subs opzoeken bij de bekende sites (bierdopje, podnapisi, opensubtitles.org, etc). Ik heb op m'n server zelf Periscope lopen die elke nacht op zoek gaat naar subtitles, alleen sommige subs vindt 'ie niet omdat het bestand anders heet, of die release net geen ondertiteling heeft. Met de XBMC plugin kan ik 'm dan alsnog handmatig opzoeken.
Hier kan je een beetje zien hoe de XBMC subtitle addon werkt: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=75437
De laatste screenshot laat zien hoe je de addon moet instellen.
Als die goed staat ingesteld, dan kan je via een knop in het OSD (On Screen Display) menu de knop gebruiken met een liggend streepje, om de addon te starten.
Tip: stel bierdopje.com in als standaard zoeksite voor tv series en ondertitel.com voor films.
Omdat ondertitel.com de laatste tijd erg traag is, moet je de time-out in de addon maximaliseren naar 25 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Vergeet ook pseudo tv niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ralf Bimbo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:45:
[...]

Het is bij mij zojuist verholpen.. maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet hoe. Ik heb de refreshrate in CCC aangepast naar 60hz (de waarde waar ik ooit mee ben begonnen). Ik heb 2 opties uitgezet in XBMC;
- Adjust refreshrate
- sync display

Nu loopt alles prima! Heb meerdere films 10 minuten lang gekeken, geen enkele hapering.

Zet ik de 2 opties weer aan.. of pas ik mijn refreshrate aan naar 50hz zijn de problemen weer terug.

Wat ik niet begrijp is dat ik qua instellingen weer terug bij af ben, maar nu alles wel werkt. Dat terwijl ik niks aan de software heb veranderd. Het enige wat vanavond is gebeurd is dat mijn 'Aeon Nox' skin een update heeft gehad, maar betwijfel dat dit daar ook maar een beetje invloed op kan hebben.
Daarnaast viel me op dat de 'fps' wat stabieler waren. Voorheen schommelde deze nogal.. nu is dit echt minimaal... maar waarom, geen idee.

Ik ben bang dat jullie hier vrij weinig aan hebben.. mochten jullie nog vragen hebben hoor ik t graag!
Ik heb zojuist mijn pagefile ipv uit, naar windows beheerde grote gezet.
En het judder is nog iets minder.
Wat jij deed had ik ook, alleen 1 film verder kwam het gewoon weer terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Henkske schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:18:
[...]

Staat je automatische library update aan? Er was nl een bug dat xbmc crashte als je update deed. Deze bug is vandaag verholpen en zou bij de eerst volgende build van mario gefixed zijn
Heb ik niet aan staan. Ga ik de volgende build van de ppa van sitz uitproberen.
Edit: Net weer geprobeerd onder lucid minimal. Geen succes.
Nu eens onde live proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Eoghlear op 15-06-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Minor bugfix update: XOT-Uzg.v3.2.5:

Changelog v3.2.5 - 2011-06-15

Framework related
  • Changed: MediaItems now have MediaItemParts which again have MediaStreams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Al een tijdje ook fervent gebruiker van XBMC, en het heeft de standalone mediaplayer in de woonkamer al verdreven.
Ik gebruik de Rapier skin, in combinatie met een thumbnail library view. Ideaal voor de kids :Y)
Ik verwacht elk moment mijn MCE RC6 USB infrarood oogje en dan kan ik eindelijk alles bedienen via mijn Harmony (en kan het tobo uit het zicht).

Een vraag voor een probleem waar ik nog niet tegen aangelopen ben, maar wel voor wil zijn : hoe ga ik met subs om wanneer ik via icefilms een film kijk die in meerdere parts verdeeld is? Ik wil natuurlijk niet handmatig subs knippen of delen aan elkaar plakken :)

Iemand die een (nog) betere scraper weet dan MyMovies.DK (en dus een scraper die op DVD/Disc niveau werkt en niet op film)?

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 15-06-2011 21:43 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:42:
Ik gebruik de Rapier skin, in combinatie met een thumbnail library view. Ideaal voor de kids :Y)
Ik verwacht elk moment mijn MCE RC6 USB infrarood oogje en dan kan ik eindelijk alles bedienen via mijn Harmony (en kan het tobo uit het zicht).
Ga je je Harmony handmatig programmeren of heb je een andere truc? Ik wacht namelijk ook nog op mijn oogje voor mijn Harmony ;)

Ik heb overigens net de subtitle download add-on geinstalleerd. Hoe kom ik nu aan die subtitles? Ik heb de stappen gedaan op deze site maar niet de laatste screen, shortcuts. Is deze noodzakelijk? Ik dacht namelijk dat je hier shortcuts voor je home screen maakte.

Gebruikt overigens iemand de Alaska skin? Wat ik hier in die plaatjes zie is ontzettend mooi! Ben alleen benieuwd in hoeverre het out-of-the-box al zo is. Straks maar eens proberen.

[ Voor 66% gewijzigd door Aghanim op 15-06-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 07:10
Aghanim schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:54:
[...]

Ga je je Harmony handmatig programmeren of heb je een andere truc? Ik wacht namelijk ook nog op mijn oogje voor mijn Harmony ;)

Ik heb overigens net de subtitle download add-on geinstalleerd. Hoe kom ik nu aan die subtitles? Ik heb de stappen gedaan op deze site maar niet de laatste screen, shortcuts. Is deze noodzakelijk? Ik dacht namelijk dat je hier shortcuts voor je home screen maakte.

Gebruikt overigens iemand de Alaska skin? Wat ik hier in die plaatjes zie is ontzettend mooi! Ben alleen benieuwd in hoeverre het out-of-the-box al zo is. Straks maar eens proberen.
je kunt dit gebruiken voor je harmorny
http://forum.xbmc.org/sho...79597&posted=1#post579597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In je Harmony een computer instellen van microsoft, type "MCE Keyboard" en dan kun je zo'n beetje alle toetsen van een toetsenbord aan de knoppen toewijzen.
Een RC6 IR zou daar vlekkeloos mee moeten werken, heb ik mij laten vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
[...]
Ja, die stap shortcuts is noodzakelijk.
Daarmee geef je aan wat de knop met het liggende streepje in het OSD menu moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Bij veel skins is de subtitles plugin al gekoppeld aan die knop. Ik heb het iig nog nooit zelf moeten doen

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 16-06-2011 09:14 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Magic schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:14:
Bij veel skins is de subtitles plugin al gekoppeld aan die knop. Ik heb het iig nog nooit zelf moeten doen
De standaard confluence skin koppelt in ieder geval niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
[...]
Qua vormgeving inderdaad wel één van de mooiere skins. Draait inderdaad out-of-the-box zo, voor zover ik me kan herinneren. Ben namelijk alweer een tijdje terug op die MediaStream variant (kan even niet op de exacte naam komen). Vraag me alleen niet waarom, begin alweer stevig te twijfelen of ik niet weer de switch naar Alaska ga maken, hehe... :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Jammer dat Alaska geen mouse support heeft. Dat vind ik fijner werken dan met een keyboard omdat ik de shortcuts niet ken. Afstandsbediening is nog in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

[...]

Ik heb hem net installed, duurde een minuutje ofzo. Hij boot in 15 seconden in XBMC echter de AB (en toetsenbord wat er nog aanhing) doen niets.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Thx! Heb de guide gevolgd en de keyboard.xml en bijbehorende scripts gedownload. Ondertussen mijn Harmony afgestoft en aangesloten. Hier heb ik een nieuw apparaat toegevoegd, namelijk: Media Center PC, Microsoft, met als apparaat Microsoft MCE Keyboard (wordt aangeraden op diverse fora). Als ik het goed begrijp bevat keyboard.xml de keymappings in XBMC.

Klopt het nu dat ik dit bestand moet openen en in de Harmony software moet aangeven welke Harmony knop ik wilde gebruiken voor welke 'key-mapping knop'?

Voorbeeld uit keyboard.xml:

<p>Play</p>
<q>Queue</q>
<f>FastForward</f>
<r>Rewind</r>

Als ik het goed heb moet ik nu dus in de Harmony software de volgende instellingen doen:

Play button: keyboard toets P
Queue button: keyboard toets Q
FastForw button: F
etc.

Hiermee bereik ik toch dat als ik op de Harmony op 'Play' druk, de afstandsbediening eigenlijk de letter P uitzendt naar de PC, waarmee XBMC dit commando als 'Play' behandelt?

-EDIT-
Wil het graag zelf testen, maar wacht nog op mijn IR oogje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Roeligan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:43:
[...]

Ik heb hem net installed, duurde een minuutje ofzo. Hij boot in 15 seconden in XBMC echter de AB (en toetsenbord wat er nog aanhing) doen niets.
AB werkt, hij pakt mijn samba shares, alles goed.... bijna dan. Ik heb via optisch nog geen geluid, @Rainesh waar heb jij je sound settings op staan?

Na pielen met de sound settings even de kabel gechecked... die was er weer eens uit geschoten ($#@%%@ glas kabel)

Ik zie wel dat alles op 1024*768 staat, daar moet ik nog even achteraan.

[ Voor 19% gewijzigd door Roeligan op 16-06-2011 19:15 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:41
Door een update ben ik nu mijn HDMI audio kwijt op Ubuntu 10.10.
Ik heb dit moment aangegrepen om me maar eens te verdiepen in Openelec.

Net geinstalleerd en mijn Harmony werkt in ieder geval out of the box. Ideaal.
Ik snap alleen nog niet helemaal hoe ik mijn interne harde schijf moet benaderen (Openelec staat op een usb stick). Bij "Add source" kom ik er niet helemaal uit..

*Edit* Hmm na een reboot kon ik wel gewoon mijn schijf vinden bij "sources". En mijn hdmi audio werkt ook gelijk! Fantastisch tot nu toe..

[ Voor 15% gewijzigd door Joostp1 op 16-06-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik probeer custom home items aan te maken met Confluence skin, maar dat wilt maar niet lukken. Zegt ook steeds dat ie favorites.xml niet kan vinden, heb al internet afgespeurd maar kom er niet echt uit. Volgens mij mis ik favorites script?

Wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met die moviemeter scraper. Ik laat alle nieuwe films automatisch scrappen waardoor ze netjes worden toegevoegd aan de bibliotheek met een NL omschrijving. Helaas wordt er steeds vaker geen fan-art van moviedb ingeladen. Als ik de film laat scrapen met de imdb addon heb ik hier geen last mee.

Is dit een bekend probleem en is er eventueel een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 07:13:
In je Harmony een computer instellen van microsoft, type "MCE Keyboard" en dan kun je zo'n beetje alle toetsen van een toetsenbord aan de knoppen toewijzen.
Een RC6 IR zou daar vlekkeloos mee moeten werken, heb ik mij laten vertellen :)
Gisteren mijn Dell RC6 IR binnengekregen, en het werkt als een trein :Y)
Ik had van tevoren mijn Harmony 1000 al geconfigureerd voor een MCE KEyboard, en eigenlijk was het enige was ik vandaag hoefde te doen de USB IR er in te prikken.
Alles werkte in 1 keer vlekkeloos in XBMC.

Overigens ben ik nog steeds op zoek naar de ideale skin welke geschikt is voor echt huiskamer gebruik in combinatie met kinderen.
Ik draai nu Rapier met een thumbnail view, maar bij het scrollen naar beneden is hij soms wat schokkerig, al is het tot nu de beste skin met een dergelijke library view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
Ik wil in XMBC ook al die info over films en series die ik hier zo vaak in screenshots voorbij zie komen. Daarvoor ben ik nu ook overgestapt vanaf het streamen van de PS3 naar XMBC. Ik krijg het niet aan de praat.

Ik draai XMBC op een Apple TV 1st gen. Via Upnp kan ik sources adden, maar dan werkt het niet. Ik zie geen info over de series e.d. Via een ander forum gevonden dat ik SMB shares moet gebruiken. Ok, maar daar gaat het dus fout.

Ik haal de series en films van een Synology Diskstation 110J. Ik zie hem ook staan als ik smb als optie kies. Alleen als ik hem selecteer zegt ie: "Operation not permitted'. Wat nu?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt wel een scraper er op losgelaten?

Pagina: 1 ... 64 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.