Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Helaas loop ik nu (zoals eerder ook een keer gezegd) toch wel tegen beperkingen aan. TV is en blijft interlaced materiaal en zeker bij HD, maar ook bij SD heeft XBMC in combinatie met ION2 gewoon geen fatsoenlijke de-interlacer. Het de-interlaced wel maar op een vrij lelijke manier. In mijn gewone ubuntu-desktop heb ik een losse GT-430 zitten en deze weet (althans met mplayer) wel een mooie VDPAU-deinterlacing te realiseren. Maar ook hier wil XBMC die functionaliteit nog niet echt goed benutten, lijkt het.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Toevallig je Iphone op 4.3.3 staan? Dan heb je problemen met je wifi en niet zozeer met je XBMC remote app. Ik draai op me iphone nog steeds 4.3.2 en ik heb nergens problemen mee.Rebbelx schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:02:
Iemand ervaring met XBMC remote voor iphone ? Voor het opstarten van een bestand heb ik geen probleem maar wanneer ik bv een film na een half uur op pauze wil zetten is xmbc remote zijn connectie kwijt met mijn macbook pro. Ik moet mijn wifi verbinding op mijn iphone uitzetten en terug aanzetten en de app opnieuw opstarten op mijn iphone..Dan werkt het terug...
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
1. Bij VC-1 video's krijg ik wel goed geluid, maar alleen maar groene blokken te zien. Het lijkt erop alsof de codec het niet goed doet ofzo. Op de wiki / forum van xbmc kon ik gene oplossing vinden aangezien de codec bij WMP meegeleverd zou zijn. Hebben jullie hier een oplossing voor?
2. Ik heb xbmc nu in de startup van windows staan, maar heel vaak start hij wel op, maar gaat hij weer terug naar de desktop omdat hij ook nog bezig is met andere dingen opstarten. Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat xbmc altijd het laatste is wat hij opstart?
Ik heb de laatste stable build van xbmc op Windows7 draaien.
erhmm.
Je kunt ook zelf een systeem in een sugo sg05 bouwen, dat is een stuk groter dan een asrock ion oid, maar een stuk kleiner dan een GD02B. Verder heb je qua configuraties wat meer keuze.Roeligan schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:12:
Mijn volgende install wordt ook openelec. Mijn HTPC (in een mooie Silverstonde Grandia GD02B) gaat de deur uit, is te groot voor in mijn kast, ik kom daar chronisch ruimte tekort.
Op zoek dus naar een klein maar krachtig boxje, iemand een idee buiten de zbox of asrock Ion om?
Edit: je kunt dit natuurlijk beter vragen in het BBG HTPC topic
[ Voor 5% gewijzigd door Bastard op 06-06-2011 13:34 ]
Zeer gebruiksvriendelijk kubusje en voor mij zeer belangrijk. Muis stil door de op lage toeren draaiende 120mm fan. Het apparaat staat in mijn relatief kleine woonkamer. en is echt onhoorbaar. Om een beetje context te geven aan mijn eisen. De Asrock ION is naar mijn idee niet stil te noemen.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Bedoel je met "zoals ook eerder een keer gezegd" onderstaand post:eymey schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:36:
ION2 is en blijft gewoon een mooi en zuinig platform voor XBMC. En idd, zeker als je alleen de standaard HD-codecs gebruikt en alleen maar progressive materiaal hebt, dan is het een mooie oplossing.
Helaas loop ik nu (zoals eerder ook een keer gezegd) toch wel tegen beperkingen aan. TV is en blijft interlaced materiaal en zeker bij HD, maar ook bij SD heeft XBMC in combinatie met ION2 gewoon geen fatsoenlijke de-interlacer. Het de-interlaced wel maar op een vrij lelijke manier. In mijn gewone ubuntu-desktop heb ik een losse GT-430 zitten en deze weet (althans met mplayer) wel een mooie VDPAU-deinterlacing te realiseren. Maar ook hier wil XBMC die functionaliteit nog niet echt goed benutten, lijkt het.
Dan is het probleem van XeNeRgY dus het feit dat ie DVD's en SD TV .avi files bekijkt die altijd interlaced zijn en aangezien XBMC niet goed deinterlaced ziet het er slecht uit. Zijn Mediaspeler doet echter wel goed deinterlacing dus dat ziet er goed uit.Aghanim schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:14:
Zijn er mogelijkheden om SD content te upscalen in XBMC? Ik heb gezocht maar kom dan steeds op de 'high quality upscaling (GL only)' uit, wat er uitgehaald lijkt te zijn in versie 10.1 of niet ondersteund wordt door mijn systeem, betekent dit Open GL? Het probleem is namelijk dat SD content zoals TV-series kwalitatief erg onder doen voor mij Asus O!Play media speler. En laat ik die nu net willen vervangen
Het viel me eigenlijk direct al op, maar ik heb een scene van een .iso file zowel op mijn HTPC als mediaspeler afgespeeld. Waar de mediaspeler 'normaal' beeld geeft, zie ik bij mijn HTPC XBMC versie wat meer blokjes/pixels. Beide aangesloten op HDMI op mijn Sony Bravia.
Klopt dat?
Ik zal alleen Spotify moeten missen, maar daar verzin ik ook nog wel wat op
Draait iemand anders ook OpenElec? Ik heb nu namelijk een (volle) ext4 2TB HDD, welke ik gewoon opnieuw wil laten mounten en indexeren door OpenElec. Gaat dat makkelijk?
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ik heb enkel de Asrock ion 330 ervaren. hoe de nieuwe presteren weet ik niet.Roeligan schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:26:
Ik heb net een aantal reviews gelezen waarin de stilte van de ASRock (ION 3D 152D) juist om zijn stilte werd geprezen.
Maar in de regel is een 30mm fan niet stil, met name op de langetermijn
De Asrock 152D is zeker stil, want ik hoor em helemaal niet eens!virtualjoe schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:09:
Asrock 152D besteldNu uitpluizen hoe Openelec en XBMC erop te zetten, en dat als Windows man...
Hier staat vast al ergens een start handleidingkje. Leuk projectje!
Openelec installen is echt paar minuten werk. Zorg wel dat je een toetsenbord klaar hebt liggen om ff via usb te booten. Op Openelec.tv staat een simpele handleiding.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
1. DXVA aanstaan toevallig? Probeer het eens met deze setting uit. Werkt het dan wel, dan is dit een probleem die al langer bekend is, er waar aan gewerkt wordt volgens mij.Multensor schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:25:
Sinds een poosje geleden (maandje) draai ik ook xbmc op mijn htpc. Ik zit alleen nog met een paar kleine probleempjes.
1. Bij VC-1 video's krijg ik wel goed geluid, maar alleen maar groene blokken te zien. Het lijkt erop alsof de codec het niet goed doet ofzo. Op de wiki / forum van xbmc kon ik gene oplossing vinden aangezien de codec bij WMP meegeleverd zou zijn. Hebben jullie hier een oplossing voor?
2. Ik heb xbmc nu in de startup van windows staan, maar heel vaak start hij wel op, maar gaat hij weer terug naar de desktop omdat hij ook nog bezig is met andere dingen opstarten. Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat xbmc altijd het laatste is wat hij opstart?
Ik heb de laatste stable build van xbmc op Windows7 draaien.
2. Er is een optie die je aan het programma kan meegeven, zodat hij een x aantal seconden wacht met opstarten van XBMC.
Staat gewoon in de XBMC wiki Windows FAQCan I start XBMC with a delay of X seconds?
When starting XBMC on Windows startup it can be that some sub services weren't started when XBMC is up. To delay XBMC just add the parameter -d X with X equal to the startup delay in seconds.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Zoals de titel al zegt kun je hiermee XBMC addons installeren op XBMC4XBOX. Heb van de gewone XBMC repository zo Nederland24 en subtitles kunnen installeren. Ook kan je via de install from zip een repo toevoegen alleen is het me zo nog niet gelukt om via de zip uitzendinggemist te installeren. De repository wordt wel toegevoegd maar als ik wil installeren krijg ik de melding dat de map al bestaat.
Je kunt de addons4xbox installer ook installeren via de svn repo installer. Kies dan eerst Passion XBMC en dan programs en hij staat in het lijstje.
Mijn ervaring is ronduit bagger. Ik gebruik de (robinson?) iPhone web-interface, die werkt stukken beter is mijn ervaring (hoewel ook niet echt je-van-het, maar toch)Rebbelx schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:02:
Iemand ervaring met XBMC remote voor iphone ? Voor het opstarten van een bestand heb ik geen probleem maar wanneer ik bv een film na een half uur op pauze wil zetten is xmbc remote zijn connectie kwijt met mijn macbook pro. Ik moet mijn wifi verbinding op mijn iphone uitzetten en terug aanzetten en de app opnieuw opstarten op mijn iphone..Dan werkt het terug...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Weet nog niet of ik via ssd of sata schijf ga werken. Beetje afhankelijk van de opstarttijden?
CPU zal een Athlon 64 X2,OEM, 6000+ zijn met 4GB geheugen.
Twijfel over een ssd schijf van 30gb van OZC of een sata van 2tb op 5400rpm.
Welke build moet ik precies op de Asrock 152D zetten? Sowieso de ION build maar kan ook de X64 of gewoon de i386? En raad je aan op de HDD te installeren of toch op een aparte flashje?Rainesh schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:47:
[...]
De Asrock 152D is zeker stil, want ik hoor em helemaal niet eens!
Openelec installen is echt paar minuten werk. Zorg wel dat je een toetsenbord klaar hebt liggen om ff via usb te booten. Op Openelec.tv staat een simpele handleiding.
De specs van de ASRock zeggen bij OS ondersteuning:Rainesh schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:28:
Ik heb de x64 build genomen (wist ook niet welke, had maar eentje gekozen) en heb het op mn hdd installed. Eigenlijk zou een flashkaartje/usbstick van 4gb ofzo wel voldoende moeten zijn, misschien dat ik dat later in de toekomst alsnog doe.
Microsoft® Windows® 7 / 7 64-bit / Vista™ / Vista™ 64-bit / XP / XP 64-bit compliant
64 bits, dus X64 is de juiste versie.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
onder het main menu staat een kopje. games. nu linkt deze het zelfde als programma's.
ik wil eigenlijk programma's weg doen en games linken naar rom collection browser.
op google en xbmc forum heb ik al verschillende zoektochten gehouden. maar ik krijg het niet gevonden
heet iemand nog een andere optie/idee het lijkt me toch niet dat ik de enige was met dit probleem ?
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Kun je programma's niet gewoon renamen en dan linken aan rom collection browser? Dat kan toch in skin settings?Proxx schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:01:
ik heb mijn xbmc met aeon MQ2 aan de praat maar een ding kijken ik niet gevonden.
onder het main menu staat een kopje. games. nu linkt deze het zelfde als programma's.
ik wil eigenlijk programma's weg doen en games linken naar rom collection browser.
op google en xbmc forum heb ik al verschillende zoektochten gehouden. maar ik krijg het niet gevonden
heet iemand nog een andere optie/idee het lijkt me toch niet dat ik de enige was met dit probleem ?
maar toch vind ik het raar dat die games en programmas linken naar het zelfde menu
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Je hoeft niet op de nieuwe versie te wachten voor die zaken: Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"Joostp1 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:25:
OpenElec wordt steeds interessanter, helemaal nu er binnenkort een versie komt met Sabnzbd, Sickbeard en Couchpotato. Ik wacht daar nog even op..
En vier weken geleden werd al gezegd dat de nieuwe versie "soon" zou komen: http://openelec.tv/forum/...support/6084-next-release
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Of 32 bits, want 64 bits is alleen noodzakelijk als je 4 Gb of meer intern geheugen heb:Roeligan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:33:
[...]
De specs van de ASRock zeggen bij OS ondersteuning:
Microsoft® Windows® 7 / 7 64-bit / Vista™ / Vista™ 64-bit / XP / XP 64-bit compliant
64 bits, dus X64 is de juiste versie.
http://openelec.tv/forum/...664-on-a-shuttle-xs35gtv2
Neem aan dat je ook een 64 bits versie van XBMC nodig hebt dan?Mr_Blobby schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:07:
[...]
Of 32 bits, want 64 bits is alleen noodzakelijk als je 4 Gb of meer intern geheugen heb:
http://openelec.tv/forum/...664-on-a-shuttle-xs35gtv2
Ik zeg dat de 32 bits versie in principe voldoende is en dan heb jij het over 64 bits ...virtualjoe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:52:
[...]
Neem aan dat je ook een 64 bits versie van XBMC nodig hebt dan?
En OpenELEC is niks meer dan XBMC met een minimaal OS eromheen, dus je kan niet eens een eigen XBMC kiezen.
Volgens hadden we het over 32 versus 64 bits maar goed. Dat xbmc in openelec zit had ik nog niet begrepen. Dan is het simpel voor mij, de x64 32 bits erop en knallen maar.Mr_Blobby schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:04:
[...]
Ik zeg dat de 32 bits versie in principe voldoende is en dan heb jij het over 64 bits ...![]()
En OpenELEC is niks meer dan XBMC met een minimaal OS eromheen, dus je kan niet eens een eigen XBMC kiezen.
Thanks, ik zal het vanavond gelijk even proberen. Die 2e had ik idd zelf wel even achter kunnen komen. Het eerste probleem heb ik wel een poos naar zitten zoeken, maar je krijgt zoveel zooi terug dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Misschien ook handig voor in de topicstart hier?thunder8 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:58:
[...]
1. DXVA aanstaan toevallig? Probeer het eens met deze setting uit. Werkt het dan wel, dan is dit een probleem die al langer bekend is, er waar aan gewerkt wordt volgens mij.
2. Er is een optie die je aan het programma kan meegeven, zodat hij een x aantal seconden wacht met opstarten van XBMC.
[...]
Staat gewoon in de XBMC wiki Windows FAQ
erhmm.
En dan bij de instellingen van mq2 kun je een new item toevoegen.
Dit werkt met een hoop dingen, zo heb ik zelf een item "new movies" aangemaakt zodat je meteen een lijst van de nieuwst toegevoegde films krijgt. (groter dan de recent tab die bij movies al staat)
http://www.openelec.tv/G.Scholtens schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:14:
Hoor veel mensen hier met positieve reacties over Openelec, maar dit is nu precies? Kan ik dit zien als een standalone besturingssysteem?
What is OpenELEC?
Open Embedded Linux Entertainment Center, or OpenELEC for short, is a small Linux distribution built from scratch as a platform to turn your computer into a complete XBMC media center. OpenELEC is designed to make your system boot as fast as possible and the install is so easy that anyone can turn a blank PC into a media machine in less than 15 minutes.
[ Voor 41% gewijzigd door virtualjoe op 07-06-2011 14:39 ]
Heb geen kennis van linux, dus weet niet of dit wel iets voor mij is. Aangezien je ook wel een addons wilt installeren of andere skins.
Sorry maar het is gewoon een kwestie van lezen. Zie ook: http://www.openelec.tv/installation/install-2G.Scholtens schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:51:
Maar houd dit ook in dat ik het gewoon op een ssd schijf of sata schijf kan installeren. En daarop dus xbmc zetten?
Heb geen kennis van linux, dus weet niet of dit wel iets voor mij is. Aangezien je ook wel een addons wilt installeren of andere skins.
Edit:
Om het even te quoten:
Installing OpenELEC Part 2 | OpenELEC - The living room PC for everyone
•Somewhere to install to (a CF/SD card in an adapter, USB key or hard disk)
[ Voor 18% gewijzigd door Manuel op 07-06-2011 14:55 ]
OpenElec is alles bij elkaar, OS + XBMC. Het is wat XBMCLive had moeten zijn. Juist voor mensen zonder linux kennis is het ideaal. Alle configuratie gebeurt grotendeels vanuit xbmc zelf en ook addons en skins kun je gewoon vanuit xbmc zelf installeren. Voor de wat meer 'advanced' dingen kun je gewoon vanaf een andere computer op shares op de openelec machine komen om configuratie bestanden aan te passen.G.Scholtens schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:51:
Maar houd dit ook in dat ik het gewoon op een ssd schijf of sata schijf kan installeren. En daarop dus xbmc zetten?
Hoop in de zomer aan mijn htpc te kunnen beginnen, maar ben vast aan het oriënteren.
Er zijn overigens ook 'sticks' ter grootte van een postzegel. Dat moet ongetwijfeld passen. Dan heb je in principe ook geen schijf/ssd nodig in je systeem.G.Scholtens schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:29:
Nee stick is niks voor mij, dan past de htpc niet meer in het tv meubel. En van ssd of sata lijkt mij sneller werken dan usb.
Hoop in de zomer aan mijn htpc te kunnen beginnen, maar ben vast aan het oriënteren.
Je heb ook nano usb memory sticks.G.Scholtens schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:29:
Nee stick is niks voor mij, dan past de htpc niet meer in het tv meubel. En van ssd of sata lijkt mij sneller werken dan usb.
Kewl! Maar een gemiddelde HDMI stekker heeft toch ook wel de lengte van een kleine USB stick...
afentoe schokt het beeld, terwijl mn tv wel gewoon op 24p staat en hardwarematige versnelling aanstaat. Ik speel alles af vanaf mn nas server, dus via smb stream ik alles. Had wel gelezen dat samba performance laag is en dat hardwarematige versnelling niet optimaal is.
wie heeft ook last hiervan en heeft eventueel oplossingen hiervoor?
Het lijkt me niet dat het aan de I/O ligt. Over het netwerk zou dat nog kunnen, maar niet over een powered USB-schijf die toch zeker wel 30MiB/s moet halen (de peak bitrate is een fractie daarvan). Sowieso zou een te lage I/O veel zichtbaarder moeten zijn dat dat het beeld een beetje schokkerig gaat af en toe.
Zelf heb ik een HTPC met inmiddels een GT430, maar waar eerst een G210 in zat. Alleen het deinterlacen van 1080i met (2x) spatial-temporal ging niet goed (te weinig shaders), maar verder ging alles vloeiend. En in de Asrock zit een GT218-ION2 volgens mij, die grotendeels gelijk zou moeten zijn aan de desktopversie van de G210. Dus het lijkt me sterk dat het verschil daarin zit. Echter zijn de core en shader clock wel wat lager geclocked vanwege vermogens- en hitterestricties volgens mij. Maar of dat de oorzaak is..?
Kun je alle postprocessing in XBMC eens uitzetten (deinterlacing op off, geen upscaling) en dan nog eens proberen? En heb je er met low-bitrate 1080p, 720p of SD ook last van? Kun je ook eens kijken of de framerate wel enigszins constant op 23,97fps blijft? Af en toe een beetje afwijken mag wel, maar niet lager dan ~21fps en gemiddeld gewoon rond de 23,97fps. Dit kun je ook testen door even een 1080p-iets te draaien met een hoge bitrate (zeg >30Mbit/s). Dan weer naar de framerate kijken en ook gewoon kijken of je merkbaar meer schokken ziet dan anders.
Als de framerate namelijk gewoon goed is of er weinig verschil is tussen zware 1080p en minder zware 1080p, betwijfel ik ten zeerste of het aan de GPU ligt. Dan denk ik dat er iets niet goed gaat tijdens of nadat je Asrock het signaal naar de TV stuurt.
[ Voor 33% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-06-2011 18:47 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Over welke hardware gaat de optische SPDIF port eigenlijk?
[ Voor 12% gewijzigd door virtualjoe op 07-06-2011 20:10 ]
- Full bd (50gb) films met hoge bitrates
- 1080p rips
- 720p rips
- anime mkv's
allemaal doen t wel goed, maar soms zie ik gewoon een lichte stottering.
Wat betreft audio output:
Ik heb gekozen voor HDA Intel nog wat en ook voor passthrough 5.1
Werkt perfect, geen problemen mee.
Audio output neem ik aan? Waarschijnlijk iets van Optical/Coax als output device en iec958 als passthrough device. En natuurlijk aangeven of je receiver DTS/DD-capable is.virtualjoe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:08:
Weet iemand de goede Audio input instellingen om SPDIF geluid werkend te krijgen op de Asrock 152D? Het lukt me maar niet een goede combi te vinden. Zoek het goede audio input device en Passthrough device..
Over welke hardware gaat de optische SPDIF port eigenlijk?
Je optische uitgang kan op je mobo zitten of op je geluidskaart.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Dus het maakt niks uit hoe 'zwaar' het materiaal is? Dan is er waarschijnlijk een (kleine) mismatch tussen de refresh rate van je HTPC en die van je TV. Dit heet judder. Idealiter zijn beide apparaten afgesteld op precies 24000/1001Hz en zijn ze dus ook helemaal in alignment. Dat is echter lang niet altijd het geval. Dit kan aan je TV liggen, of (aan de instellingen van) je HTPC (of beide).Rainesh schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:08:
Ik heb al verschillende soorten films geprobeerd:
- Full bd (50gb) films met hoge bitrates
- 1080p rips
- 720p rips
- anime mkv's
allemaal doen t wel goed, maar soms zie ik gewoon een lichte stottering.
Heb je overigens een beetje verstand van Linux? Dan kan ik je misschien wel helpen.
[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-06-2011 21:35 ]
Output uiteraard. Maar goed, ik had ook gelijk het optische kabeltje er helemaal goed in kunnen doen, dan had het gelijk gewerktHarmoniousVibe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:10:
[...]
Audio output neem ik aan? Waarschijnlijk iets van Optical/Coax als output device en iec958 als passthrough device. En natuurlijk aangeven of je receiver DTS/DD-capable is.
Je optische uitgang kan op je mobo zitten of op je geluidskaart.

Ben er nog niet helaas met het geluid... Mijn setup is dus Optisch naar mijn 3.1 setje (Panasonic BT100). Audio output settings zijn:virtualjoe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:35:
[...]
Output uiteraard. Maar goed, ik had ook gelijk het optische kabeltje er helemaal goed in kunnen doen, dan had het gelijk gewerkt![]()
- Optica
- 3.1
- Boost aan
- Digital aan
- DTS aan
- Audio output: HDA Intel iec958
- Passthrough device: HDA Intel iec958
Wat werkt wel? Mp3, Avi en MKV in ACC
Wat werkt niet? MKV in DTS
Nu heb ik DTS uitgezet en een MKV met DTS geluid werkt wel
Even een klein offtopic vraagje. Is er ergens een topic over htpc-cases? Kan zo direkt niks vinden...
Ik weet wat Judder is. Het rare is, dat ik voorheen een Dune smart D1 had en daarop alles wel vloeiend en helemaal perfect liep. Echt geen enkel schokje of wat dan ook! Dus alignment was helemaal goed, tv schakelde ook netjes over. Mijn tv schakelt nu ook gewoon netjes over maar ik denk toch dat het aan de asrock ligt. Maar ik wilde weer zo graag xbmc hebben omdat ik vroeger xbmc/Mediaportal op mn windowsbak had en verslaafd was geraakt aan de oh-zo-mooie filmkaarten/database/interface:DHarmoniousVibe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:15:
[...]
Dus het maakt niks uit hoe 'zwaar' het materiaal is? Dan is er waarschijnlijk een (kleine) mismatch tussen de refresh rate van je HTPC en die van je TV. Dit heet judder. Idealiter zijn beide apparaten afgesteld op precies 24000/1001Hz en zijn ze dus ook helemaal in alignment. Dat is echter lang niet altijd het geval. Dit kan aan je TV liggen, of (aan de instellingen van) je HTPC (of beide).
Heb je overigens een beetje verstand van Linux? Dan kan ik je misschien wel helpen.
Ik heb geen verstand van linux, althans nooit mee gewerkt...maar hoe kun je me helpen dan? Kan het altijd wel proberen
[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 07-06-2011 23:05 ]
In het BBG HTPC topic komt regelmatig wat voorbij. Waar ben je naar op zoek?Fire69 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:03:
offtopic:
Even een klein offtopic vraagje. Is er ergens een topic over htpc-cases? Kan zo direkt niks vinden...
[BBG aanschaf] HTPC
RatPack #814
Dat zou inderdaad wijzen op een probleempje met de Asrock.Rainesh schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:04:
[...]
Ik weet wat Judder is. Het rare is, dat ik voorheen een Dune smart D1 had en daarop alles wel vloeiend en helemaal perfect liep. Echt geen enkel schokje of wat dan ook! Dus alignment was helemaal goed, tv schakelde ook netjes over. Mijn tv schakelt nu ook gewoon netjes over maar ik denk toch dat het aan de asrock ligt. Maar ik wilde weer zo graag xbmc hebben omdat ik vroeger xbmc/Mediaportal op mn windowsbak had en verslaafd was geraakt aan de oh-zo-mooie filmkaarten/database/interface:D
Ik heb geen verstand van linux, althans nooit mee gewerkt...maar hoe kun je me helpen dan? Kan het altijd wel proberen
Zou je eens via SSH of SMB kunnen kijken of je een bestand hebt wat /etc/X11/xorg.conf heet en de inhoud hier kunnen neerplakken (evt in pastebin)? Vervolgens een backup maken en dan de regel
1
| Option "ModeDebug" "true" |
Als je dat bestand, kun je dan het volgende bestand neerzetten op die exacte locatie (/etc/X11/xorg.conf): http://pastebin.com/NVxsbQ2a
Dan even XBMC opnieuw opstarten of voor de zekerheid helemaal rebooten. Dan de output van de HELE /var/log/Xorg.0.log even in de pastebin plakken en in dit topic een link plaatsen.
Met die informatie kan ik misschien wat meer. Ik zie het wel verschijnen
Een HTPC-case...Roeligan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:16:
[...]
In het BBG HTPC topic komt regelmatig wat voorbij. Waar ben je naar op zoek?
[BBG aanschaf] HTPC
Seriously, een heel klein kastje voor een mATX-bordje. Alles onboard, 1 laptopschijfje, geen dvd en een picopsu.
Echt zo mini mogelijk dus
Verwijderd
1. Speel een HD film lokaal af, niet via samba. Probleem opgelost? Dan ligt het dus aan Samba
2. Op xbmcfreak.nl staat een artikel over het instellen van modelines. Dit is een ouderwetse X11 instelling maar die heb je wel nodig om schokvrij af te spelen. Start X11 in verbose mode en kijk wel modelines je TV ondersteund, het artikel legt uit hoe dit moet.
3. Gebruik de meest recente xbmc versie en nvidia divers, alle versie van Xbmc stotteren bij mij, behalve de laatste versie.
virtualjoe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:04:
Zometeen heb ik een setup op basis van de Asrock 152Dmet openelec en XBMC. Nu vraag ik me af of ik hier ook nog DVB-C HD tuner van kan maken. Wat zijn daar de mogelijkheden voor?
Maar ook DVB-C PVR die ondersteund worden door linux zijn schaars.
Het is denk ik even wachten tot er een soort van standaard ontstaat. Maar daarvoor moet de PVR-testing branch wat verder uitgewerkt zijn.
Je kan beter scp gebruiken om je bestanden aan te passen.
[ Voor 0% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-06-2011 17:48 . Reden: foutje! ]
HarmoniousVibe je hebt nu 2 maal sftp in je post staan, die 2e sftp moet denk ik ftps zijn??
[ Voor 19% gewijzigd door job op 08-06-2011 17:28 ]
Fixed, ik weet overigens niet hoe je inlogt, maar om wijzigingen aan te brengen in xorg.conf moet je waarschijnlijk wel root zijn. Geen idee hoe OpenElec dat doet.job schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:28:
ssh staat standaard al aan bij openelec.
HarmoniousVibe je hebt nu 2 maal sftp in je post staan, die 2e sftp moet denk ik ftps zijn??
- Sata stond niet op AHCI, dus dat ff gefixt.
- Heb de turbofunctie aangezet
- GPU op auto speeds, stond eerst op manual.
Ik heb het daarna even getest...het is iets vloeiender geworden! Waarom precies weet ik niet, maar hij schokt ook iets minder.
Bij openelec kun je gewoon als root inloggen met het wachtwoord 'openelec'. Je kunt echter geen aanpassingen doen aangezien het filesystem read only is. Je zelf de standaard configuratie bestanden moeten downloaden en aanpassen en daarna in een speciaal config mapje moeten plaatsen. OpenElec kijkt eerst of bepaalde configbestanden in dat mapje staat voordat er naar de default locatie gekeken wordt.HarmoniousVibe schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:52:
[...]
Fixed, ik weet overigens niet hoe je inlogt, maar om wijzigingen aan te brengen in xorg.conf moet je waarschijnlijk wel root zijn. Geen idee hoe OpenElec dat doet.
Op de site staan een paar voorbeeldjes van aanpassingen aan de xorg.conf. Hier staat hoe je dual screen aanzet, maar andere aanpassingen aan xorg gaan natuurlijk op een vergelijkbare manier. (Bij bovenstaande worden alle handelingen via SSH gedaan, maar zodra je xorg.conf gekopieerd hebt naar /storage/.config/xorg.conf kun je natuurlijk ook gewoon bij dat bestand via de config share. Dan kun je gewoon je favoriete editor op je pc gebruiken om aanpassingen te doen.)
[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 09-06-2011 09:58 ]
Verwijderd
(Gebruik xbmc op windows 7)
Verwijderd
Het wil wel eens gebeuren dat thetvdb (even) uit de lucht is. Als dat het is dan zou het probleem vanzelf wel weer over gaan.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:59:
Zijn er meer mensen die de series in xbmc niet meer kunnen scannen? Ik probeer nieuwe afleveringen toe te voegen, en krijg dan de melding dat er geen verbinding mogelijk is met de remote server. Heb al heel de bibliotheek verwijderd, helpt allemaal niet helaas. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om het weer te fixen? Ik gebruik de standaard tvdb scraper.
(Gebruik xbmc op windows 7)
Is het dan ook mogelijk om de bibliotheken te syncen? Bijvoorbeeld dmv Dropbox? Of is daar een slimmere manier voor?
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 23:12 ]
Een PCH heeft namelijk wel alle aansluitingen: van hdmi tot composite.
[ Voor 29% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 00:50 ]
Verwijderd
Dat zal dan toch nog eventjes duren, vrees ik. De port naar ARM structuren is verre van af.HarmoniousVibe schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:49:
Of je zou hierop kunnen wachten: http://xbmc.org/theuni/2011/01/05/xbmc-port-from-sigma/
Een PCH heeft namelijk wel alle aansluitingen: van hdmi tot composite.
En aan de ontwikkeling van XBMC kan wellicht ook worden bijgedragen. Het is allemaal GPL, dus de code zal ook moeten worden teruggegeven. Om maar eens iets te noemen, XBMC (tenminste de Linux-versie) ondersteunt geen DTS-HD MA. Hij kan het niet decoden en niet bistreamen. In plaats daarvan bitstreamt of decode hij alleen de lossy core, afhankelijk van hoe je XBMC hebt ingesteld. En de PCH bijvoorbeeld, kan wel DTS-HD MA. En zo zijn er nog wel een zaken waar XBMC van zou kunnen profiteren. Ik zie wel wat leuke dingen in mijn glazen bol
@noodel1988 Je zou heel misschien ook een hdmi/VGA (VGA is waarschijnlijker) -> svideo/composite converter kunnen gebruiken. Daar gaat waarschijnlijk wel wat kwaliteit bij verloren, maar dat zie je op een ouderwetse CRT volgens mij toch bijna niet. Zodra je een nieuwe TV hebt kun je dat kastje er tussenuit halen en overstappen op hdmi. Ik denk niet dat een simpel verloopje gaat werken, maar zo'n soort kastje wellicht wel: http://www.amazon.com/PC-...B001CJOLBW/ref=pd_sim_e_2
[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 09:17 ]
Dat ben ik niet met je eens. Op de AppleTV2 draait XBMC erg goed. Verder weet je niet wat er achter de schermen allemaal gebeurtVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:38:
[...]
Dat zal dan toch nog eventjes duren, vrees ik. De port naar ARM structuren is verre van af.
[ Voor 24% gewijzigd door Erhnam op 10-06-2011 09:21 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Bij ATI kan dit met alle generaties geloof ik en bij nVidia de laatste 5 of 6 of zo. Moet je effe opzoeken als je het zeker wilt weten !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Heb een Apple TV 1gen, daarop ATVflash etc geinstalleerd Boxe / XBMC erop en gaan met die banaan.
Werkt allemaal prima streamed alles geweldig van me nas af ( behalve 720P en 1080P ) heb nog geen crystal HD kaartje.
Maar hoe krijg ik het voor elkaar om XBMC ondertiteling te laten pakken ?.
In de Map file's op me nas staan in de folder's bij de afgespeelde bestanden de .srt bestanden, ik heb XBMC bij Addons geinstalleerd dat hij XBMC subtitles moet gebruiken etc, maar toch pakt hij geen subtitles.
Iemand een idee ?
Hmm, oh ja, VGA is natuurlijk ook gewoon RGBnero355 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:23:
ION gewoon via VGA > SCART aansluiten op een CRT
Bij ATI kan dit met alle generaties geloof ik en bij nVidia de laatste 5 of 6 of zo. Moet je effe opzoeken als je het zeker wilt weten !!
[ Voor 17% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 11:21 ]
Dat heb ik dus gedaan, maar hoe kom ik in browse subtitles gaan ?, want ik heb maar een paar knoppen met de Apple TV remote.HarmoniousVibe schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:19:
Je hebt geen addon nodig voor subs. Je moet de SRT dezelfde naam geven als de film, of je kunt tijdens het kijken naar het menu gaan en dan naar "browse subtitles" oid gaan.
Ik heb de files hetzelfde genoemd als de "film / serie aflevering" maar hij speelde het dus niet af, ook staat de SRT in de lijst bij selecteren van wat je wilt kijken, wat ik ook al weird gevonden had.
Verwijderd
Goede tip, ik ga zo even opnieuw installerenVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:18:
Ik had dat probleem met de moviemeter scraper. Wat ik ook deed niets hielp. Totdat ik op het forum ging kijken waar ze voorstelde om XBMC opnieuw te instaleren om het probleem te verhelpen. Ze zeiden dat waarschijnljik een bestand beschadigd was. Herinstallatie verhelpt dat. Dat werkte.
Heb de site gecheckt en die doet het wel, denk niet dat dat de reden isJanoz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:30:
[...]
Het wil wel eens gebeuren dat thetvdb (even) uit de lucht is. Als dat het is dan zou het probleem vanzelf wel weer over gaan.
Die remote lijkt me ook bijzonder ongeschikt voor XBMC, maar goed. Waarschijnlijk heb je het weergeven van subs uitstaan. Je kunt even een tobo aansluiten, tijdens het spelen om 'm' drukken -> "audio & subtitle setting" -> "Enable Subs".Mektheb schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:29:
[...]
Dat heb ik dus gedaan, maar hoe kom ik in browse subtitles gaan ?, want ik heb maar een paar knoppen met de Apple TV remote.
Ik heb de files hetzelfde genoemd als de "film / serie aflevering" maar hij speelde het dus niet af, ook staat de SRT in de lijst bij selecteren van wat je wilt kijken, wat ik ook al weird gevonden had.
En dan als 'set as default for all movies'
[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 14:12 ]
Dus ik kan ook geen xorf.conf uploaden/downloaden.
Doe het via scp.
winscp is een handige windows tool.
[ Voor 23% gewijzigd door job op 10-06-2011 15:16 ]
Ik had een guide gevonden op Openelec over 24p, dus wilde dat even proberen.
Daarnaast een ander ding...ik zie dat ik 1,7gb ram over heb van de 2gb. Dus ik kan aannemen dat mn videomemory 256mb is? Maar ik kan het nergens in de bios vinden, heb ook de laatste bios versie en wil mn video-ram op 512mb zetten.
Ook in de manual staat het er niet in.
http://europe.asrock.com/...ual/ION%203D%20Series.pdf
[ Voor 38% gewijzigd door Rainesh op 10-06-2011 16:19 ]
Dat er 1,7GB vrij is betekent niets meer of minder dan dat er 300MB in gebruik is. Nu geloof ik ook niet dat het grafisch geheugen zo heel veel boeit voor XBMC.
[ Voor 84% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 17:18 ]
nou hierbij pastebin van /var/log etcetc
http://pastebin.com/P7rmk7MJ
Bij modes, heb ik zelf deze toegevoegd in xorg.conf omdat in mn modes.txt het meest overeen kwam met de tutorial op openelec.com.
"1920x1080_24_0" : 1920 x 1080 @ 23.97/24 Hz (CEA-861B Format 32)
Heb ook gelijk mn splashscreen gefixt:D
Nog een pastebin van mn modes.txt
http://pastebin.com/t9LH72p6
Heb trouwens de volgende guide gebruikt:
http://www.openelec.tv/fi...to-configure-24p-playback
Hoe zie je Modes line er nu uit? Moet zoiets zijn:
1
| Modes "1920x1080_60" "1920x1080_50" "1920x1080_24_0" |
En je moet de regel over ModeValidation vervangen door:
1
| Option "ModeValidation" "NoVesaModes, NoXServerModes, NoVertRefreshCheck" |
[ Voor 26% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 17:34 ]
http://pastebin.com/D9anV9D6
Dit keer wel goed:)
[ Voor 39% gewijzigd door Rainesh op 10-06-2011 17:36 ]
heb ff weer modedebug terugveranderd naar false en gelijk ff je line toegevoegd.
http://pastebin.com/VJZyreq3
Oh ja en ik zou voordat je dat doet ook nog even de regel
1
| Option "ExactModeTimingsDVI" "true" |
[ Voor 36% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 18:16 ]
Met X bedoel je xbmc toch?
Je kan ook deze post volgen.Rainesh schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:10:
Ok zometeen ff weer doen dan.
Met X bedoel je xbmc toch?ik maak dan gewoon mn asrock uit en dan weer aan:)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70068
Het script downloaden en uitvoeren werkt perfect.
Ja, die ken ik, maar dat levert gewoon de xorg.conf op uit die tutorial van openelec. Waar het mij om gaat is of de timings wel goed zijn. Een Philips wil soms nog wel eens gare EDIDs doorgeven. En dat kan tot judder leiden.Tito129 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:14:
[...]
Je kan ook deze post volgen.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70068
Het script downloaden en uitvoeren werkt perfect.
Verder een belangrijke vraag waar ik eigenlijk mee had moeten beginnen: je TV geeft wel aan dat hij naar 24p springt als je een film start?
[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 18:19 ]
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.