Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heeft iemand een idee hoe ik VLC als externe player kan instellen, automatisch naar m'n secondary X screen?

Systeem:
Ubuntu 10.04
XBMC laatste versie

Het zou moeten kunnen via de player xml, maar als ik daar VLC instel, crasht XBMC continu.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn er mogelijkheden om SD content te upscalen in XBMC? Ik heb gezocht maar kom dan steeds op de 'high quality upscaling (GL only)' uit, wat er uitgehaald lijkt te zijn in versie 10.1 of niet ondersteund wordt door mijn systeem, betekent dit Open GL? Het probleem is namelijk dat SD content zoals TV-series kwalitatief erg onder doen voor mij Asus O!Play media speler. En laat ik die nu net willen vervangen :)

Het viel me eigenlijk direct al op, maar ik heb een scene van een .iso file zowel op mijn HTPC als mediaspeler afgespeeld. Waar de mediaspeler 'normaal' beeld geeft, zie ik bij mijn HTPC XBMC versie wat meer blokjes/pixels. Beide aangesloten op HDMI op mijn Sony Bravia.

Zal zo de XBMC settings posten:

Render method: Auto Detect
Allow Hardware Acceleration: False
Adjust display refresh rate to match video: True
Sync Playback to display: False
Allowed error in aspect ratio to minimize black bars: None
Display 4:3 Video as: Normal
Video Post Processing: SD Content (alle settings geprobeerd)
Activate Teletext: True

Setup:
Asus P5KPL-vm
4 GB DDR 2
Intel Core 2 Duo E4400
Ati Radeon 4550 (hdmi)
Win 7 X64

[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 30-05-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Iemand misschien ubuntu server draaien met als resp. ppa:mario-sitz/ppa ?

Ik krijg de volgende error:

Errors were encountered while processing: xbmc-live E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dpkg is package management, heeft niks met Xbmc te maken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 16:27
thunder8 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:15:
Dus voor mensen die problemen hebben met 24p draaiende te krijgen, als je beeld via je receiver gaat, probeer dan in ieder geval eens een nightly build uit!
Ik update zo nu en dan altijd mijn nightly build met de huidige, ook zitten er inderdaad nog wat bugs in. Liever 24p en de bugs dan zonder 24p ;)
Enige wat nog niet klopt is dat de weergave van die iso's DVD is (terwijl ik geen DVD's op schijf heb staan) en dat het Recently added script over zijn nek gaat in het main menu. Maar deze 2 "problemen" neem ik nog wel voor lief, gezien het feit wat ik nu een stuk beter heb! :)
_/-\o_
Kan niet wachten totdat HD audio werkt in XBMC, zodat ik naast FullHD beeld ook kan genieten van 7.1 HD audio! :9~
Ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:14:
Zijn er mogelijkheden om SD content te upscalen in XBMC? Ik heb gezocht maar kom dan steeds op de 'high quality upscaling (GL only)' uit, wat er uitgehaald lijkt te zijn in versie 10.1 of niet ondersteund wordt door mijn systeem, betekent dit Open GL? Het probleem is namelijk dat SD content zoals TV-series kwalitatief erg onder doen voor mij Asus O!Play media speler. En laat ik die nu net willen vervangen :)
Heb je al de volgende instelling al geprobeerd:

Render method: Pixel Shaders.

Ik las ergens dat de shaders de vervanging zijn voor upscaling via de oude manier. Misschien dat de auto render Method die jij hebt deze door een bug niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
karstnl schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:50:
[...]

Ik update zo nu en dan altijd mijn nightly build met de huidige, ook zitten er inderdaad nog wat bugs in. Liever 24p en de bugs dan zonder 24p ;)

[...]

_/-\o_

[...]

Ik ook
Is er een nightly repository (PPA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Pff nu een nieuw probleem. Ik kan alles van de ppa downloaden maar het komt allemaal in /usr/share/xbmc/ terecht en niet in mijn home map:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
thunder8 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:15:
Afgelopen weekend me laatste vakantiegeld uitgegeven voor een betere versterker om al voorbereid te zijn voor HD Audio. Had nog een Onkyo TX-SR501E versterker zonder HDMI en deze heb ik nu vervangen door een Onkyo TX-NR609.

Na alles aangesloten te hebben, kwam ik erachter dat mijn HTPC met XMBC geen 24p meer doorstuurde. Voorheen was mijn HTPC direct aan de TV gekoppeld en nu zit de versterker er tussen. Ook Windows7 ziet de versterker als zijnde een monitor. Van alles bekeken, gezocht op internet, maar met geen mogelijkheid kreeg ik 24p weer aan de praat. Ook kan in vanuit windows niet kiezen voor 24Hz verversing op deze "monitor". Al met al begon ik al behoorlijk te balen, want 24p modus gebruik ik eigenlijk altijd met films kijken....

Gister kwam ik er ook achter dat XBMC problemen heeft met het afspelen van Iso files, voornamelijk ISO's van BluRay Rips. Dit snapte ik ook al niet en heb even getest door een ISO uit te pakken naar een map. Daarna kon ik deze wel goed afspelen.

Affijn, met deze 2 problemen heb ik toch maar een gekozen om de 10.1 Dharma Final te vervangen door een Nightly Build, om te kijken of deze de bovenstaande zaken wel beter handled, vooral het iso verhaal. Backup gemaakt van de Library, laatste nightly build gedownload en geïnstalleerd. Hierna weer een paar tests gedraaid en wat denk je? Weer netjes 24p op de TV en ik kan nu gewoon de iso's afspelen zonder problemen. Dus voor mensen die problemen hebben met 24p draaiende te krijgen, als je beeld via je receiver gaat, probeer dan in ieder geval eens een nightly build uit!

Enige wat nog niet klopt is dat de weergave van die iso's DVD is (terwijl ik geen DVD's op schijf heb staan) en dat het Recently added script over zijn nek gaat in het main menu. Maar deze 2 "problemen" neem ik nog wel voor lief, gezien het feit wat ik nu een stuk beter heb! :)

Kan niet wachten totdat HD audio werkt in XBMC, zodat ik naast FullHD beeld ook kan genieten van 7.1 HD audio! :9~
Draai je nu Linux of Windows? Uit jouw post komt dat niet erg duidelijk naar voren. Je hebt het wel over Windows 7, maar je zegt niet of dit een controletest is of dat het daadwerkelijk het OS is waarop XBMC draait.

Onder Linux zou 24p namelijk geen enkel probleem mogen zijn. Niet als je een nvidia-kaartje hebt althans. De AMD-drivers schijnen nog steeds een stuk slechter te zijn, en dan met name voor een Linux-gebaseerde HTPC. Als hij 24p kan doorsturen naar de TV kan hij dat ook naar de receiver, tenzij er een bug in de receiver zit en deze aangeeft geen 24p te kunnen verwerken (wat niet het geval is bij Onkyo).

Ook het weergeven van DVD-menu's zou geen enkel probleem mogen zijn. Wel heb je ooit dat het menu niet helemaal goed wordt geauthored tijdens/na het rippen. Het kan hierdoor voorkomen dat het menu het op de ene combinatie wel goed doet en op bijvoorbeeld XBMC niet. Echter zou het op zichzelf geen enkel probleem mogen zijn.

En dat geldt ook voor het afspelen van HD audio. De enige lossless multichannel codec die niet als zodanig kan worden afgespeeld is DTS-HD Master Audio. In plaats daarvan zal de DTS Core worden gepassthroughd naar je receiver (mits je hebt aangegeven dat hij DTS capable is, anders wordt hij gedecode en als LPCM doorgestuurd. TrueHD, LPCM en FLAC zijn sowieso geen enkel probleem.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:05

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb het schokken met zeker 80% gereduceert..

Ik kwam erachter dat xbmc wel degelijk een page file nodig heeft
Ik heb 8GB ram dus dacht het wel op 16mb te kunnen zetten.
niet dus

Leer hiervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:20:
[...]

Heb je al de volgende instelling al geprobeerd:

Render method: Pixel Shaders.

Ik las ergens dat de shaders de vervanging zijn voor upscaling via de oude manier. Misschien dat de auto render Method die jij hebt deze door een bug niet gebruikt.
Ja heb ik geprobeerd, maar heeft geen effect. Geldt overigens ook voor de upscaling types die je kunt kiezen tijdens het afspelen in het drop down menu. (billinear, xxxxxx2, xxxxx3 optimized). Mogelijk heb ik slechte ogen maar beter wordt het er niet op. Dit, terwijl mijn mediaplayer echter haarscherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 09:26
DragonFly schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:02:
[...]

Yep, werkt prima..............onder Linux dan met XBMC live. Werkt ook onder windows, echter met een hele hoop workarounds.

Draai al jaren XBMC soepeltjes met die Scaleo E i.s.m. een Geforce 210 (ook met de nieuwere versies draait de VFD). Optie om "aan" te zetten zit in de laatste versies niet meer in de XBMC interface maar moet je handmatig aanzetten in de guisettings.xml onder <videoscreen> en toevoegen <haslcd>true</haslcd>.
werkt dit ook voor w7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:13

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
lowfi schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:36:
[...]

Is er een nightly repository (PPA)?
ppa:team-xbmc/unstable
https://launchpad.net/~team-xbmc/+archive/unstable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Aghanim schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:14:

Het viel me eigenlijk direct al op, maar ik heb een scene van een .iso file zowel op mijn HTPC als mediaspeler afgespeeld. Waar de mediaspeler 'normaal' beeld geeft, zie ik bij mijn HTPC XBMC versie wat meer blokjes/pixels. Beide aangesloten op HDMI op mijn Sony Bravia.

Zal zo de XBMC settings posten:

Render method: Auto Detect
Allow Hardware Acceleration: False
Adjust display refresh rate to match video: True
Sync Playback to display: False
Allowed error in aspect ratio to minimize black bars: None
Display 4:3 Video as: Normal
Video Post Processing: SD Content (alle settings geprobeerd)
Activate Teletext: True

Setup:
Asus P5KPL-vm
4 GB DDR 2
Intel Core 2 Duo E4400
Ati Radeon 4550 (hdmi)
Win 7 X64
Bestaan de DSPlayer builds nog? In dat geval zou je die kunnen pakken. Daarmee kan je namelijk kiezen om (bepaalde) content altijd via FFDShow te laten weergeven. En FFDShow is zo'n beetje de tool voor realtime postprocessing.. kan je erg goede resultaten mee behalen.
DSPlayer bood de mogelijkheid om afhankelijk van bepaalde eigenschappen te bepalen of je FFDShow of iets anders wil gebruiken. Volgens mij kan je FFDShow dan het makkelijkst voor alles gebruiken (ondersteund ook gewoon DXVA voor h264, vc-1 en mpeg2) en in FFDShow zelf regelen dat voor bepaalde filmresoluties upscaling etc aan moet.

edit, yep bestaat nog, hier veel info incl links naar latest builds:
http://wiki.xbmc.org/?title=HOW-TO:_Using_DSPlayer

edit: ontwikkeling is een paar maanden terug gestaakt maar volgens mij werkt het prima icm FFDShow. (deed het bijna jaar geleden namelijk al, toen gebruikte ik nog winXP en dan was DSPlayer een must aangezien xbmc geen dxva op xp ondersteund).
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=61355

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 31-05-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:54

EaS

buildlog:

------------------------
XBMC Configuration:
------------------------
Debugging: Yes
Profiling: No
Optimization: Yes
Crosscomp.: No
target ARCH: no
target CPU: no
OpenGL: Yes
VDPAU: Yes
VAAPI: No
CrystalHD: Yes
VDADecoder: No
VTBDecoder: No
OpenMax: No
Joystick: Yes
XRandR: Yes
GOOM: Yes
Bluray: No
TexturePacker:Yes
MID Support: No
ccache: No
PulseAudio: Yes
HAL Support: No
DVDCSS: Yes
Avahi: Yes
Non-free: Yes
ASAP Codec: No
Webserver: Yes
libRTMP support: Yes
Optical drive: Yes
External FFmpeg: No
prefix: /usr
------------------------

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hebben mensen ervaringen met een touchscreen skin voor XBMC, en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mensen,

Ik post redelijk weinig omdat ik meestal het antwoord eigenlijk altijd wel kan vinden hier. Alleen deze keer loop ik helemaal vast. Het probleem is RTL gemist op XBMC. Ik heb de XOT addon geïnstalleerd en de 'normale' RTL gemist werkt, zoals meerdere malen aangegeven bijna niet meer door het DRM verhaal.

Nu zou de oplossing iRTL moeten zijn... maar het probleem is dat ik deze met geen mogelijkheid aan de praat krijg. Simpel gezegd kan ik op het plaatje klikken en dan blijft het daar ook bij, ik zie alleen heel kort rechtsonder in beeld "Bezig..." wat direct weer verdwijnt.

Daarnaast vind ik het vreemd dat RTL op Boxee prima werkt en ook in hoge kwaliteit. Een enkel programma wat op XBMC wil starten ziet er op Boxee geweldig uit!Als ik Bartsidee Repository installeer op XBMC dan installeert RTL helaas niet :(.

Nu vind ik XBMC een veel fijnere media centre dus wil eigenlijk niet "terug"/overstappen naar Boxee.

Heeft iemand (@grotebozewolf? ;) ) een oplossing voor het iRTL probleem en daarnaast een uitleg over Boxee icm RTL Gemist.

Gr. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Volgens mij heeft RTL zelf de stekker uit iRTL getrokken. Dat is tegenwoordig vervangen door RTL-XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Nee, onder windows is een stuk lastiger.
Je moet eerst drivers hebben geinstalleerd en een programma hebben welke tussen xbmc en je lcd zit.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 31-05-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

HarmoniousVibe schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:58:
[...]

Draai je nu Linux of Windows? Uit jouw post komt dat niet erg duidelijk naar voren. Je hebt het wel over Windows 7, maar je zegt niet of dit een controletest is of dat het daadwerkelijk het OS is waarop XBMC draait.

Onder Linux zou 24p namelijk geen enkel probleem mogen zijn. Niet als je een nvidia-kaartje hebt althans. De AMD-drivers schijnen nog steeds een stuk slechter te zijn, en dan met name voor een Linux-gebaseerde HTPC. Als hij 24p kan doorsturen naar de TV kan hij dat ook naar de receiver, tenzij er een bug in de receiver zit en deze aangeeft geen 24p te kunnen verwerken (wat niet het geval is bij Onkyo).

Ook het weergeven van DVD-menu's zou geen enkel probleem mogen zijn. Wel heb je ooit dat het menu niet helemaal goed wordt geauthored tijdens/na het rippen. Het kan hierdoor voorkomen dat het menu het op de ene combinatie wel goed doet en op bijvoorbeeld XBMC niet. Echter zou het op zichzelf geen enkel probleem mogen zijn.

En dat geldt ook voor het afspelen van HD audio. De enige lossless multichannel codec die niet als zodanig kan worden afgespeeld is DTS-HD Master Audio. In plaats daarvan zal de DTS Core worden gepassthroughd naar je receiver (mits je hebt aangegeven dat hij DTS capable is, anders wordt hij gedecode en als LPCM doorgestuurd. TrueHD, LPCM en FLAC zijn sowieso geen enkel probleem.
Ik draai Windows7. Leek mij wel duidelijk genoeg in mijn post, maar blijkbaar niet. Verder is het een op een i3 gebaseerd systeem met onboard graphics. 24p modus werkte bij rechtstreekse verbinding naar de TV wel, maar via mijn nieuwe NR609 versterker niet, totdat ik de nightly build gebruikte. Ergens had XBMC problemen met het herkennen dat de versterker deze modus aan kon, dus werd er gewoon 50Hz uitgestuurd. Na het installeren van de Nightly build, werkte het gewoon weer, zonder enige setting aan te passen.

Het probleem met de iso's heeft niets met DVD menu's te maken, daar ik geen enkele DVD op me schijven heb staan. Alle iso's die ik bezit, zijn BluRay Rips, alleen ziet de scraper ze als zijnde een DVD, wat dus niet correct is.

Ik heb in XMBC aangegeven dat de versterker met alle formaten audio overweg kan. Dolby TrueHD wordt wel ondersteund, maar moet via S/PDIF? (kan want ik heb een optische aansluiting op zowel de versterker als de htpc) Dat TrueHD ondersteund werd, wist ik niet trouwens, zal eens kijken of ik een film heb die met zich draagt.

Update: Dit vond ik op het forum van XMBC:
As it currently stands:

XBMC will decode TrueHD to Multi-Channel PCM losslessly and send that to your receiver.
XBMC will extract the lossy core of DTS-HD and decode that to Multi-Channel PCM and send that to your receiver.

XBMC current does not support bit-streaming of either format, but that, along with a load of other enhancements will be coming eventually when the AudioEngine system is done and tested.
Bitstreaming werkt dus voor beide HD formaten nog niet en dat is wat je wil naar je versterker lijkt me. Het blijft dan wachten op het voltooien van de AudioEngine en dat wordt volgens mij opgeleverd in de Eden release?

[ Voor 12% gewijzigd door thunder8 op 31-05-2011 12:27 . Reden: XBMC quote toegevoegd ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:54:
Hee mensen,

Ik post redelijk weinig omdat ik meestal het antwoord eigenlijk altijd wel kan vinden hier. Alleen deze keer loop ik helemaal vast. Het probleem is RTL gemist op XBMC. Ik heb de XOT addon geïnstalleerd en de 'normale' RTL gemist werkt, zoals meerdere malen aangegeven bijna niet meer door het DRM verhaal.

Nu zou de oplossing iRTL moeten zijn... maar het probleem is dat ik deze met geen mogelijkheid aan de praat krijg. Simpel gezegd kan ik op het plaatje klikken en dan blijft het daar ook bij, ik zie alleen heel kort rechtsonder in beeld "Bezig..." wat direct weer verdwijnt.

Daarnaast vind ik het vreemd dat RTL op Boxee prima werkt en ook in hoge kwaliteit. Een enkel programma wat op XBMC wil starten ziet er op Boxee geweldig uit!Als ik Bartsidee Repository installeer op XBMC dan installeert RTL helaas niet :(.

Nu vind ik XBMC een veel fijnere media centre dus wil eigenlijk niet "terug"/overstappen naar Boxee.

Heeft iemand (@grotebozewolf? ;) ) een oplossing voor het iRTL probleem en daarnaast een uitleg over Boxee icm RTL Gemist.

Gr. Jeroen
De nieuwe versie van XOT gaat weer een nieuwe iRTL kanaal hebben! Ik ben de laatste zaken aan het afmaken en dan zal ik de versie releasen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere mensen ook problemen met de officiele Youtube plugin? Xbmc loopt vaak compleet vast bij het gebruik van de plugin met browsen door filmpjes, zoeken, etc. Soms werkt het 1 minuut en soms een half uur maar de plugin loopt altijd vast en neem xbmc mee in de val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Westmania schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:33:
Doet trouwens beta.uitzendinggemist en bv the daily show het wel bij mensen die iets anders gebruiken dan openelec?
Voor ion 330 ht bezitters die gebruik maken van openelec, check dit:

http://openelec.tv/forum/...ideo-add-on-failures#6705

En scroll helemaal naar beneden. Er lijkt een oplossing te zijn... Zijn er moedige testers hier?

[ Voor 11% gewijzigd door Westmania op 31-05-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:18:
[...]

De nieuwe versie van XOT gaat weer een nieuwe iRTL kanaal hebben! Ik ben de laatste zaken aan het afmaken en dan zal ik de versie releasen.
Ah super! Snel antwoord ook! :D Ben heel benieuwd, vooralsnog draai ik boxee, maar als RTL weer gaat werken dan schakel ik snel weer terug!

Thnx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
thunder8 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:00:
[...]

Update: Dit vond ik op het forum van XMBC:

[...]

Bitstreaming werkt dus voor beide HD formaten nog niet en dat is wat je wil naar je versterker lijkt me. Het blijft dan wachten op het voltooien van de AudioEngine en dat wordt volgens mij opgeleverd in de Eden release?
Nee. Het maakt helemaal niet uit of je TrueHD bitstreamt of niet. Het enige verschil is dat je dan op je receiver een Dolby TrueHD-lampje ziet branden en dat er een paar % meer CPU-belasting is, omdat het geluid door je CPU gedecode moet worden. Maar afgezien daarvan is er geen verschil tussen LPCM en TrueHD (of DTS-MA zodra dat wordt ondersteunt). Dat is nou het mooie van lossless geluid. Het maakt bijvoorbeeld ook niets uit of je WAV, flac, alac of een ander lossless formaat afspeelt. Het zal precies hetzelfde klinken.

Over S/PDIF kan simpelweg geen meerkanaals lossless geluid worden verstuurd (misschien flac, omdat dat @16/48 net zoveel bandbreedte gebruikt als lossy DTS, maar dat wordt door de receiver weer niet ondersteund). Je hebt daar hdmi voor nodig.

Mijn verhaal ging trouwens over Linux. Het zou kunnen dat onder Windows wel alles wordt ondersteund, of juist helemaal niet. Geen flauw idee.

[ Voor 52% gewijzigd door HarmoniousVibe op 31-05-2011 15:51 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:47:
.....op je receiver geen Dolby TrueHD-lampje ziet branden...........
FIFY

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:52
GroteBozewolf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:18:
[...]

Betekent dat dan ook dat veronica weer zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
--

[ Voor 105% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2011 18:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
martijn1985 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:47:
[...]Betekent dat dan ook dat veronica weer zal werken?
Veronica werkt nog steeds voor zover ik weet.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
GroteBozewolf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:58:
[...]

Ik had ergens gelezen dat Veronica het niet deed op XBMClive omdat veronica nu met silverlight werkt. Ik dacht dat het daarom bij mij niet werkte.

Ik heb een recente installatie van Live met de confluence skin, en ik kan veronica wel uitlezen, maar als ik een uitzending wil afspelen dan krijg ik de foutmelding: "een of meerdere bestanden kan niet worden afgespeeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
martijn1985 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:57:
[...]Ik had ergens gelezen dat Veronica het niet deed op XBMClive omdat veronica nu met silverlight werkt. Ik dacht dat het daarom bij mij niet werkte.

Ik heb een recente installatie van Live met de confluence skin, en ik kan veronica wel uitlezen, maar als ik een uitzending wil afspelen dan krijg ik de foutmelding: "een of meerdere bestanden kan niet worden afgespeeld".
Veronica en SBS werken echt al heel lang met MMS streams, net als de NOS en dat werkt volgens mij allemaal nog. Ik zal mijn VM eens even starten om te kijken. To Be Continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

GroteBozewolf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:58:
[...]

Ik heb net de nieuwe installed, veronica werkt wel, maar radio start neit meer op, enig idee?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
GroteBozewolf schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:01:
[...]

Veronica en SBS werken echt al heel lang met MMS streams, net als de NOS en dat werkt volgens mij allemaal nog. Ik zal mijn VM eens even starten om te kijken. To Be Continued....
In afwachting daarvan hier alvast een gedeelte van mijn xbmc.log (in de rest staat alleen DEBUG en INFO informatie, over hoe ik xbmc opstart en in Xot-Uzg navigeer). Als je een idee hebt waar dit aan ligt hoor ik het graag, dit is namelijk best jammer.

http://pastebin.com/KhZah7Ax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
ZOOOO na lang pielen heb ik het volgende draaiend:

Ubuntu server 11.04
xbmc met mario-sitz:ppa (bluray )
geluid ( geen menu geluiden ), remote

Ik heb echter het volgende probleem:

Als ik shutdown doe via xbmc dan krijgt ik een zwart scherm met een witte kruis. Ik zie geen command prompt of iets dergelijks. Als ik CTRL+ALT+F1 indruk krijg ik de command prompt te zien waar ik inlog.

Weet iemand misschien een oplossing zodat de HTPC in 1 stap uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Roeligan schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:35:
[...]

Ik heb net de nieuwe installed, veronica werkt wel, maar radio start neit meer op, enig idee?
Heb je alle kanalen bijgewerkt met updates? Volgens mij had ik dat gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
martijn1985 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:34:
[...]

In afwachting daarvan hier alvast een gedeelte van mijn xbmc.log (in de rest staat alleen DEBUG en INFO informatie, over hoe ik xbmc opstart en in Xot-Uzg navigeer). Als je een idee hebt waar dit aan ligt hoor ik het graag, dit is namelijk best jammer.

http://pastebin.com/KhZah7Ax
Ik heb echt een complete uzg.log nodig en een xbmc.log. In jouw stukje heel veel extra (systeem) informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Weet iemand enige manier om een notification icon te voorzien voor externe notifiers zoals sick beard of couchpotato?

Ik zou het namelijk leuk vinden dat deze elk hun eigen icoon krijgen wanneer ik op xbmc een notificatie van één van deze programma's ontvang.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Er is misschien een addon om via internet fanart en thumbnails te kunnen veranderen? Nu kun je alleen maar lokaal browsen. Of ben je dan toch aangewezen op een programma als Ember?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

FiXeR.nl schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:17:
Hebben mensen ervaringen met een touchscreen skin voor XBMC, en zo ja, welke?
Ik heb een hele tijd "gewoon" Confluence-touch gebruikt. Die is niet meer beschikbaar voor de laatste versie, maar Confluence werkt prima, als je even de dingen die je niet gebruikt uit het main-menu haalt.

Verder heb ik nog nooit een echt goede touch-skin kunnen vinden helaas.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Henkske schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:49:

Ubuntu server 11.04

Als ik shutdown doe via xbmc dan krijgt ik een zwart scherm met een witte kruis. Ik zie geen command prompt of iets dergelijks. Als ik CTRL+ALT+F1 indruk krijg ik de command prompt te zien waar ik inlog.

Kun je misschien je Xorg log nakijken? Of je dmesg. Nadat je hebt "uit" gezet en ingelogd op de terminal. Misschien dat je daar een foutmelding ziet.

Wat ook zou kunnen, xbmc heeft geen rechten om af te sluiten. Het sluit zelf wel af, maar de procedure wordt dan afgekapt door de init-handler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 19:47

Snuffel

Vroem!

GroteBozewolf schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:00:
[...]

Heb je alle kanalen bijgewerkt met updates? Volgens mij had ik dat gefixed.
Gisteren was ik ook bezig met radio en XOT (W7), maar werken ho maar.
Kan niet eens de radio button indrukken, hij gata gewoon niet verder.
Update gedraaid, maar zelfde effect.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Snuffel schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 07:28:
[...]

Gisteren was ik ook bezig met radio en XOT (W7), maar werken ho maar.
Kan niet eens de radio button indrukken, hij gata gewoon niet verder.
Update gedraaid, maar zelfde effect.
Post even een uzg.log op pastebin.ca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 26-09 14:54

EaS

Henkske schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:49:

Ubuntu server 11.04

Shutdown (suspend etc.) schijnt niet meer te werken vanwege een of andere policykit (stukje autorisatie software in Ubuntu) wijziging of iets van problemen met consolekit. Duidelijk is het allemaal niet echt, maar er hebben er wel meer last van als je zo even wat draadjes bij langs gaat op het xbmc forum. Allemaal gevallen van een verse Ubuntu (dan wel arch linux) install en een van de laatste xbmc builds waarbij shutdown etc. niet meer werkt. Heb het hier ook. Verse Ubuntu 10.10 minimal install + ook een XBMC build van mario-sitz:ppa - en shutdown is ook niet meer aan de praat te krijgen.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=101847

Ook vervelend is dat er een of ander wijziging is doorgevoerd in het skinning systeem, waardoor Aeon MQ2 (en ook wat andere skins) geen submenu's meer vertonen. Hopen die skin ook snel bijgewerkt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Iemand nog tips voor wat betreft het vloeiend afspelen van SD/HD content? Om de een of andere reden lijkt zowat alles dat ik afspeel in een soort van slowmotion te lopen, een klein beetje langzamer, maar je merkt wel echt dat het beeld niet vloeiend loopt. Dit had ik al vanaf het begin met MKV's en nu ontstaat het probleem ook bij het kijken van DVD's (Video_TS). Lijkt wel een soort van lag

Ik heb alle XBMC instellingen op standaard staan voor wat betreft video en heb hier ook mee gespeeld, helaas zonder resultaat. Ook heb ik een aantal videokaart drivers geprobeerd en gekeken hoe het systeem wordt belast (15% cpu en 100mb RAM), zonder resultaat.

Als ik dezelfde serie met VLC afspeel gaat het wel vloeiend, MKV's draaien op VLC echter ook niet vloeiend. Nu is mijn pc niet meer de nieuwste, maar ik geloof niet dat ik met deze specs geen HD materiaal vloeiend af kan spelen. Omdat het probleem zich nu ook voordoet bij SD lijkt het alsof er iets anders aan de hand is. Iemand een idee?

Asus P5KPL-vm
Core 2 Duo E4400
3 GB DDR2
Ati Radeon 4550
Samsung Spinpoint 1TB 7200 RPM
XBMC 10.1 Win7 64 bit

Ga zo eens kijken naar de WMP classic add-on voor XBMC, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
VLC doet voor zover ik weet geen GPU-acceleratie. En met een E4400 kom je niet ver als het gaat om fatsoenlijk HD-materiaal met een beetje bitrate.

[ Voor 36% gewijzigd door HarmoniousVibe op 03-06-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
XBMC heeft standaard niet hd acceleratie aanstaan... dat moet je wel aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
SidewalkSuper schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:30:
XBMC heeft standaard niet hd acceleratie aanstaan... dat moet je wel aanzetten
Ja? @Linux iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:53:
VLC doet voor zover ik weet geen GPU-acceleratie. En met een E4400 kom je niet ver als het gaat om fatsoenlijk HD-materiaal met een beetje bitrate.
Maar is het aannemelijk te stellen dat het aan mijn CPU ligt, terwijl de load bij lange na geen 100% is? Had ook wel verwacht dat mijn CPU sneller zou zijn dan mijn mediaspeler, maar die speelt wel alle mkv's vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
Aghanim schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:41:
[...]
Maar is het aannemelijk te stellen dat het aan mijn CPU ligt, terwijl de load bij lange na geen 100% is? Had ook wel verwacht dat mijn CPU sneller zou zijn dan mijn mediaspeler, maar die speelt wel alle mkv's vloeiend.
Mediaspelers hebben dedicated videochips, die kun je op geen enkele manier vergelijken met een CPU-chips van een pc. Als je al wilt vergelijken dat moet dat met je Ati Radeon 4550. Die kan wel een 720p/1080p video via z'n GPU afspelen maar dan moet-ie correct aangestuurd worden via de ATI-drivers. Met de juiste settings in bijvoorbeeld Media Player Classic Theatre kun je ook ATI-kaarten laten versnellen. Mijn onboard ATI HD3200 lukte het ook.

Nvidia-kaarten hebben het iets makkelijker omdat de aansturing via CUDA en VDPAU vaker toegepast wordt. In XBMC bijvoorbeeld wordt zoiets meteen opgepikt. XBMC en AMD/ATI-kaarten blijft wat dat aangaat een lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een klein vervelend probleempje met XBMC op Windows 7. Hij start prima op in fullscreen maar na een tijdje verliest hij focus en zie ik mijn taakbalk. Ik moet dan met de muis op XBMC klikken om hem weer te focussen. Geen ramp natuurlijk maar het zorgt er wel voor dat ik altijd een muis aan mijn HTPC gekoppeld moet hebben. Iemand een idee of dit een standaard probleempje is?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Als een programma de focus verliest, dan is er dus een ander programma actief.
De voor de hand liggende vraag is, welk programma.
En is het na steeds een exact zelfde aantal minuten, of is het willekeurig?
Welke programma's / tools heb je in de achtergrond lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het gebeurt direct bij het opstarten, XBMC laad en zodra hij even in het menu is krijg ik dus de taakbalk op de voorgrond te zien. Er is voor zover ik zie geen enkel programma actief. Niks start op en het enige wat in de achtergrond draait is mijn display driver en mijn geluidsdriver. Er is verder geen programma dat opstart en op silverlight en de drivers na is er ook geen enkel programma geïnstalleerd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Controleer ook op spyware/virussen. (ook windows updates uitvoeren)
Dat was bij mij het probleem waarbij een nieuwe windows install nodig bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Er zijn tooltjes om de opstartvolgorde van windows services/programma's te bepalen. Je zou daarmee XBMC als allerlaatste kunnen laten opstarten, en voorkomen dat andere, startende programma's (met splash-screens enzo) de boel in de war gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja ik zou niet weten wat start met een splashscreen, er is namelijk geen enkel ander programma geinstalleerd.
Een virus of spyware lijkt mij niet waarschijnlijk. Maar het kan geen kwaad het eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26
Taakbalk eigenschappen aanklikken en altijd op voorgrond uitzetten???

[ Voor 11% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 04-06-2011 00:45 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:40:
Ik heb een klein vervelend probleempje met XBMC op Windows 7. Hij start prima op in fullscreen maar na een tijdje verliest hij focus en zie ik mijn taakbalk. Ik moet dan met de muis op XBMC klikken om hem weer te focussen. Geen ramp natuurlijk maar het zorgt er wel voor dat ik altijd een muis aan mijn HTPC gekoppeld moet hebben. Iemand een idee of dit een standaard probleempje is?
Dit probleem is nog niet zo lang geleden hier ook besproken, en daar was de oplossing om een delay toe te voegen aan de snelkoppeling van xbmc. Zoek even op 'delay' in dit topic om de oplssing te vinden. :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Undeclinable schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 07:56:
[...]

Dit probleem is nog niet zo lang geleden hier ook besproken, en daar was de oplossing om een delay toe te voegen aan de snelkoppeling van xbmc. Zoek even op 'delay' in dit topic om de oplssing te vinden. :)
Indeed:
Can I start XBMC with a delay of X seconds?
When starting XBMC on Windows startup it can be that some sub services weren't started when XBMC is up. To delay XBMC just add the parameter -d X with X equal to the startup delay in seconds.
Ga het ook gelijk proberen :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
DXVA2 aangezet en alles loopt nu vloeiend, zelfs de bvirdscene op de hoogste kwaliteits haakt bijna niet meer :D Had dit eerder geprobeerd, maar omdat ik ook met die vervelende roze kleuren zit (scherm springt af en toe over op roze gloed) en dit gebeurde toen ik DXVA2 aanzette, dacht ik dat deze optie beter uit kon staan. Nu blijken de roze kleuren niks met DXVA2 te maken te hebben, dus ik heb eindelijk vloeiend 1080P :)

Begin XBMC steeds meer te waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mooi dat het is opgelost, alhoewel je zonder DXVA volgens mij de CPU gebruikt en dat zou je terug moeten zien in de usage, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:08:
Mooi dat het is opgelost, alhoewel je zonder DXVA volgens mij de CPU gebruikt en dat zou je terug moeten zien in de usage, maar goed.
Klopt, zonder DXVA is de CPU actief en nu neemt de Radeon het over. Het enige vreemde is dat donderdag de 1080p films haperden en CPU load 100% was, terwijl CPU load nu zo'n 35% is met DXVA uit. Dus het werkt in principe vandaag ook zonder DXVA, echter laat ik deze optie nu aan staan zodat ik geen omkijken meer heb naar het afspelen van bluray content (bluray iso van 38gb draait nu ook perfect)! Bij de bird scene zag ik wel direct een verschillen tussen DXVA aan en uit.

Nu nog op zoek naar een mooi mediacenter keyboard en ik ben helemaal klaar. Jammer dat hier weinig keuze in is en dat bijvoorbeeld de Media Markt slechts 1 bord heeft van Trust. Vind het altijd prettig een keyboard eerst te proberen in de winkel alvorens ik deze koop. Vandaag maar eens op pad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:37
Hoe gaan jullie om met niet films of series zoals cabaret of zo iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik probeer mijn muziek toe te voegen in XBMC inclusief Fanart. Nu zijn sommige albums automatisch voorzien van een thumbnail per mp3, terwijl andere albums dit niet hebben. Via MediaMonkey heb ik de albums waarbij ik niet automatisch een thumbnail krijg bekeken en het volgende valt mij op:

Titel: U2 - One
Artiest: 0003 (dit is nummer 3 van de top 1000)
Bestandsnaam: 0003 - U2 - One

In MediaMonkey via diverse methoden geprobeerd automatisch de top 1000 te renamen, zodat in elk geval Artiest gevuld wordt met de artiest van het nummer, want door MM te laten zoeken op 0003 wordt er uiteraard geen artiest gevonden. Ik weet niet of MM de functie biedt, maar in het editen van mp3's kan ik het niet vinden.

Wat ik dus zoek is een programma (of instelling in MediaMonkey) die automatisch albums kan editen om bijvoorbeeld de Titel in het veld Artiest te krijgen.

Ga nu mp3tag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36
Ik zie dat in dit topic nog regelmatig de vraag voorbij komt hoe je het beste een Harmony remote kunt installen voor XBMC op Windows 7. Ik heb zelf verschillende methodes geprobeerd, en vond de volgende manier het fijnste werken. Geen extra tooltjes of scripts nodig;

http://forum.xbmc.org/sho...ighlight=logitech+harmony

Truc is dus om MCE Remote te gebruiken voor standaard knoppen (zoals play, forward etc.) en voor de overige knoppen het MCE keyboard SE te gebruiken.

De MCE Keyboard SE ondersteunt ook de Windows key zodat je ook een knop kunt maken om XBMC op te starten vanuit de taakbalk (bij mij is dit Win+3), en dezelfde knop kunt gebruiken om op XBMC te focusen / XBMC maximaliseren als hij geminimaliseerd is.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XeNeRgY Speelt de SD content nu ook scherp af met XBMC? Of is je mediaplayer nog steeds beter hierin?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:34:
@XeNeRgY Speelt de SD content nu ook scherp af met XBMC? Of is je mediaplayer nog steeds beter hierin?
Je moet daarvoor Post Processing op "Always enabled" of "SD only" zetten en als algoritme zou ik Lanczos3 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:59:
[...]

Je moet daarvoor Post Processing op "Always enabled" of "SD only" zetten en als algoritme zou ik Lanczos3 doen.
Dat had XeNeRgY aanstaan maar maakte niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga het eens met de delay proberen, kijken of dat werkt. Zal wel vanavond worden, tis nu mooi weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:19
Aghanim schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:58:
Ik probeer mijn muziek toe te voegen in XBMC inclusief Fanart. Nu zijn sommige albums automatisch voorzien van een thumbnail per mp3, terwijl andere albums dit niet hebben. Via MediaMonkey heb ik de albums waarbij ik niet automatisch een thumbnail krijg bekeken en het volgende valt mij op:

Titel: U2 - One
Artiest: 0003 (dit is nummer 3 van de top 1000)
Bestandsnaam: 0003 - U2 - One

In MediaMonkey via diverse methoden geprobeerd automatisch de top 1000 te renamen, zodat in elk geval Artiest gevuld wordt met de artiest van het nummer, want door MM te laten zoeken op 0003 wordt er uiteraard geen artiest gevonden. Ik weet niet of MM de functie biedt, maar in het editen van mp3's kan ik het niet vinden.

Wat ik dus zoek is een programma (of instelling in MediaMonkey) die automatisch albums kan editen om bijvoorbeeld de Titel in het veld Artiest te krijgen.

Ga nu mp3tag proberen.
Voor album art gebruik ik een folder.jpg in elke album directory. XBMC pakt dit prima op ('local thumb'). Bijkomend voordeel is dat je ook meteen een mooi folder image hebt voor windows explorer.
Qua tags is het inderdaad een flinke klus om alles goed te zetten. MP3tag kan een hoop informatie automatisch binnenhalen, maar de uiteindelijke controle qua consistentheid ligt altijd nog bij jezelf. Ik vond het bijvoorbeeld handig om het aantal (sub)genres te vereenvoudigen, zodat er geen wildgroei aan genres ontstaat in XBMC met allemaal maar 1 album/artist daaronder.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
peppie71 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:52:
Hoe gaan jullie om met niet films of series zoals cabaret of zo iets dergelijks?
Vooralsnog is en blijft XBMC slechts toegespitst op 2 onderdelen: Movies en TV Series, als het om de in te lezen libraries gaat.

Alle groepen kun je in zelf aparte hoofdfolders/-schijven plaatsen:
- MOVIES
- TV SERIES
- CABARET
- HOMEMOVIES
enzovoorts.

Ik zou er dan ook aparte secties voor maken binnen XBMC, die dan wel alleen via de Files-sectie te benaderen zijn. Sommige 'cabaret'-shows zijn ook bekend bij IMDB en kun je dus onder TV-Series plaatsen, zoals de shows van George Carlin (niet de tv-afleveringen, maar z'n theatershows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:19
Zo doe ik het inderdaad ook. In het Home scherm heb je Movies en TV Shows welke shortcuts zijn naar de respectievelijke Library views. Daarnaast heb ik de shortcut Video welke naar de file list view gaat van de overige folders. Cabaret, Videoclips, Documentaires (die niet onder TV shows vallen), homevideos, etc.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:30:
[...]

Dat had XeNeRgY aanstaan maar maakte niets uit.
Inderdaad, alle opties geprobeerd maar totaal geen verschil, of ik heb slechte ogen....mediaspeler is in SD upscaling echt een stuk beter. Misschien zo eens MPCHC proberen, misschien dat die wel upscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:46:
[...]

Inderdaad, alle opties geprobeerd maar totaal geen verschil, of ik heb slechte ogen....mediaspeler is in SD upscaling echt een stuk beter. Misschien zo eens MPCHC proberen, misschien dat die wel upscaled.
Je TV kan ook het upscalen doen. Dan moet de bron helemaal niets aan upscalen doen. Misschien dat iemand hier weet hoe je upscalen van XBMC uitzet. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 16:33
Ik gebruik al een een tijdje xbmc ,werkt geweldig echter ik heb 1 irritatie puntje.
Dvd,s met name video ts folders laden erg traag ,bij starten duurt het ongeveer 20 a 30 seconden voordat ik beeld heb.
Ook het navigeren van de dvd zelf gaat vrij traag,ik snap niet waarom dat is ik kan echter wel een 1080p film moeiteloos afspelen.
Ik gebruik de laatste versie van xbmc live ,heb ook openelec geprobeert maar dat maakte niks uit.
De verbinding is bedraad met een gigabit router.

Intel G6950 cpu
Intel DH57JG mainboard
4 gig ram
8 gig usbstick

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:05:
[...]

Je TV kan ook het upscalen doen. Dan moet de bron helemaal niets aan upscalen doen. Misschien dat iemand hier weet hoe je upscalen van XBMC uitzet. Is dat mogelijk?
Op zich wel, maar handig is het niet. Je moet elke keer voordat je een film start de resolutie handmatig op de native resolutie van dat materaal zetten. Er is geen "Adjust display resolution to match video", net zoals er wel een "Adjust display refresh rate to match video" is. Er loopt wel een feature request geloof ik.

Overigens is dit vooral nuttig als je een goede AV-receiver of zelfs een dedicated scaler hebt. Gewone TV's zijn daar over het algemeen niet erg goed in. Vaak is het gewoon bilinear of nearest neighbour scaling. Lanczos3 zou veel beter moeten zijn, misschien dat deze scaling onder Windows niet goed functioneert? Geen idee.

[ Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-06-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
alias-pb schreef op zondag 05 juni 2011 @ 08:06:
Ik gebruik al een een tijdje xbmc ,werkt geweldig echter ik heb 1 irritatie puntje.
Dvd,s met name video ts folders laden erg traag ,bij starten duurt het ongeveer 20 a 30 seconden voordat ik beeld heb.
Ook het navigeren van de dvd zelf gaat vrij traag,ik snap niet waarom dat is ik kan echter wel een 1080p film moeiteloos afspelen.
Ik gebruik de laatste versie van xbmc live ,heb ook openelec geprobeert maar dat maakte niks uit.
De verbinding is bedraad met een gigabit router.

Intel G6950 cpu
Intel DH57JG mainboard
4 gig ram
8 gig usbstick

iemand tips?
Update je automatisch je library at startup? Gebeurt het ook zonder USB stick met files op je hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 16:33
Aghanim schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:05:
[...]

Update je automatisch je library at startup? Gebeurt het ook zonder USB stick met files op je hdd?
Libary update bij startup staat aan,Ik heb nu een film op een hd gezet en dat gaat een stuk sneller?
Ik heb hier een powerline zetje liggen ,en daar is het ook traag mee maar het vreemde is alleen dvd,s
De rest speelt gewoon snel en goed af,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Aghanim schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:58:

Ga nu mp3tag proberen.
Extractfields kan precies dat wat jij wil:
http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic.php?t=10566

Je kunt obv een mask uit een bepaald veld b.v. de titel en album naam halen.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 16:16
Beetje aan het zoeken naar een stukje hardware om XBMC direct op te draaien (bv Asrock). Wat is op dit moment nou de beste kant en klare optie voor XBMC? Of moet ik aan de Apple TV?

Mijn eisen:
- XBMC als OS op interne HDD/flash
- HD playback
- HDMI, optisch en tulp audio out, LAN GB, 2 x usb ook voor HDD
- Support voor NAS
- Remote Control erop aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat bedoel je met 'support voor NAS'. Wil je dat je HTPC zelf ook een NAS is, of moet hij verbinding kunnen maken met een NAS.

En de remote? Moet er al infrarood ingebouwd zijn? Want als dat niet zo is voldoet elke mogelijke hardware met een usb aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Janoz schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:04:
Wat bedoel je met 'support voor NAS'. Wil je dat je HTPC zelf ook een NAS is, of moet hij verbinding kunnen maken met een NAS.

En de remote? Moet er al infrarood ingebouwd zijn? Want als dat niet zo is voldoet elke mogelijke hardware met een usb aansluiting.
NAS heb ik al (wired) dus alleen een verbinding naar. Infrarood support zou wel handig zijn. Als een remote met een usb connector ook werkt dan is dat ook prima natuurlijk. Als er maar een degelijke remote op kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In dat geval zijn je laatste twee eisen equivalent aan de eis voor USB en GBit lan. Maar in principe voeldoet zo ongeveer elke atom + ion combinatie. Je hoeft alleen even te kijken of de aansluitingen erop zitten die je wilt. Ikzelf heb deze http://tweakers.net/price...3/zotac-zbox-hd-id11.html en wanneer je er een losse ab + ontvanger bij haalt voldoet hij keurig aan je eisen. XBMCLive of OpenElec erop (ikzelf heb de laatste op een SD kaartje geinstalleerd) en gaan met de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Janoz schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:32:
In dat geval zijn je laatste twee eisen equivalent aan de eis voor USB en GBit lan. Maar in principe voeldoet zo ongeveer elke atom + ion combinatie. Je hoeft alleen even te kijken of de aansluitingen erop zitten die je wilt. Ikzelf heb deze http://tweakers.net/price...3/zotac-zbox-hd-id11.html en wanneer je er een losse ab + ontvanger bij haalt voldoet hij keurig aan je eisen. XBMCLive of OpenElec erop (ikzelf heb de laatste op een SD kaartje geinstalleerd) en gaan met de banaan.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 07:33
En ik heb juist vorige week een asrock Ion 3d 152D gekocht, daar zat al een remote bij en werkt perfect.

- hardwarematige versnelling
- remote
- alles vanaf mijn nas streamen
- eindelijk een mooie interface

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Rainesh schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:49:
En ik heb juist vorige week een asrock Ion 3d 152D gekocht, daar zat al een remote bij en werkt perfect.

- remote
Mooi ding hoor! Ik twijfel ook. Waar staat xbmc op geïnstalleerd? HD of aparte flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rainesh schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:49:

- remote
In hoeverre is deze te customizen? En vooral, uit te breiden?

Verder, wat is je base-OS? Windows of Linux? En zou Ubuntu er probleemloos op moeten kunnen draaien denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik maak gebruik van Openelec, deze heb ik op de hardeschijf installed. Xbmc start in ongeveer 15sec op, wat stuk sneller is dan mn voormalige Acryan!

Je kan em makkelijk customizen door skins te downloaden via het add-on systeem of gewoon op een usbstick zetten en dan via file explorer naar de juiste makken kopieren:)

remote reageert goed, ookal maak ik gebruik van een Harmony.

Daarnaast is het aangesloten via hdmi en optisch, geluid wordt gewoon goed doorgestuurd zonder problemen.

Out-of-the-box inc Openelec install was echt serieus piece of cake! Meeste werk is om alles te customizen naar jouw eigen smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik lijk de oplossing gevonden te hebben voor de lag in de films. Had niet met Hardware Acceleration te maken, maar met de optie om je TV automatisch de refreshrate van de film te laten kiezen. Bij series had ik hier problemen mee, maar nu de optie uit staat draait alles vloeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:43
Nog steeds mensen met ervaring met de xbox versie van xbmc aanwezig hier?

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn SMB shares van mij (vista) pc te benaderen. Ik deel ze gewoon aan everyone, mijn playon HD kan alles gewoon benaderen, maar mijn xbox blijft om inloggegevens vragen en laat vervolgens niets zien.

Ook als ik een user aanmaak op mijn pc en een folder voor die user share dan kan ik met die credentials niet in de folder komen via de xbox.

Zie ik iets stoms over het hoofd, of zit er een bugje in, of is het iets anders?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Was het niet de Live Login Assistant of zoiets dat je moest uninstallen?

[edit]
Speel jij dvd-iso's af met je xbox? Dat lukt mij dus al sinds een lange tijd niet meer. Lijkt wel of er sinds een bepaalde build iets veranderd is, waardoor het niet meer lukt? :'(

[ Voor 57% gewijzigd door Fire69 op 05-06-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Fire69 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:20:
Was het niet de Live Login Assistant of zoiets dat je moest uninstallen?
Ik heb dit probleem idd gevonden. Dit zou echter al geruime tijd gepatcht moeten zijn in XBMC4XBOX. Ik heb namelijk zojuiswt de laatste versie 3.0.1 geinstalleerd.
Ook heb ik die live login assistant uberhaupt niet op mijn pc staan. (en draai ik vista en geen windows 7)
Het moet dus iets anders zijn.

hoezé Het probleem is opgelost.
Voor anderen: Het heeft met de Samba versie te maken. op te lossen door het volgende te doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1. Run "regedit"
2. Expand and locate the sub tree as follows. 

HKLM\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServe r\Parameters

3. Add a new REG_DWORD key with the name of "Smb2" (without quotation mark) Value name: Smb2 Value type: REG_DWORD 0 = disabled, 1 = enabled 

4. Set the value to 0 to disable SMB 2.0, or set it to 1 to re-enable SMB 2.0.
5. Reboot the Machine
[edit]
Speel jij dvd-iso's af met je xbox? Dat lukt mij dus al sinds een lange tijd niet meer. Lijkt wel of er sinds een bepaalde build iets veranderd is, waardoor het niet meer lukt? :'(
Nope, alleen dvd's vanuit de tray, maar dat werkt gewoon. (moet technisch gezien hetzelfde zijn als vanaf de hdd lijkt me)

[ Voor 24% gewijzigd door Maverick op 05-06-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Maverick schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:59:
Nog steeds mensen met ervaring met de xbox versie van xbmc aanwezig hier?

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn SMB shares van mij (vista) pc te benaderen. Ik deel ze gewoon aan everyone, mijn playon HD kan alles gewoon benaderen, maar mijn xbox blijft om inloggegevens vragen en laat vervolgens niets zien.

Ook als ik een user aanmaak op mijn pc en een folder voor die user share dan kan ik met die credentials niet in de folder komen via de xbox.

Zie ik iets stoms over het hoofd, of zit er een bugje in, of is het iets anders?
Zit je wel in de juiste netwerkgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Aghanim schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:57:
Ik lijk de oplossing gevonden te hebben voor de lag in de films. Had niet met Hardware Acceleration te maken, maar met de optie om je TV automatisch de refreshrate van de film te laten kiezen. Bij series had ik hier problemen mee, maar nu de optie uit staat draait alles vloeiend!
Zometeen ff proberen, want ik had er ook aardig last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Maverick schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:36:
[...]
hoezé Het probleem is opgelost.
Voor anderen: Het heeft met de Samba versie te maken. op te lossen door het volgende te doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1. Run "regedit"
2. Expand and locate the sub tree as follows. 

HKLM\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServe r\Parameters

3. Add a new REG_DWORD key with the name of "Smb2" (without quotation mark) Value name: Smb2 Value type: REG_DWORD 0 = disabled, 1 = enabled 

4. Set the value to 0 to disable SMB 2.0, or set it to 1 to re-enable SMB 2.0.
5. Reboot the Machine
Shit, ik heb te vroeg gejuicht, nu gaat mijn PLayon HD ineens om een wachtwoord vragen :Z Nu eens zien hoe we dat gaan oplossen.

Ook opgelost
Hoort niet echt in dit topic, maar voor de geintereseerden en de volledigheid: http://www.mediafire.com/?z4n0k8szj9yn7u4 registry aanpassing
inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]

"everyoneincludesanonymous"=dword:00000001
"NoLmHash"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]

"restrictnullsessaccess"=dword:00000000

Nu kan alles op ieder apparaat in huis afgespeeld worden :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Maverick op 05-06-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:43
Voor de mensen die xbmc/openelec op een sd kaart hebben draaien:
Wat is een aan te raden snelheid van de kaart en hoe groot moet deze zijn?

In mijn geval zal alle content op een nas staan, het enige dat op de sd kaart komt is xbmc zelf voor het afspelen van films/series/muziek en het verwerken van een tvheadend stream. Als htpc ga ik waarschijnlijk voor een zotac zbox id41 (atom + ion2).

Is http://tweakers.net/price...isk-extreme-iii-sdhc.html bijv. ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Maverick schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:36:
[...]
Nope, alleen dvd's vanuit de tray, maar dat werkt gewoon. (moet technisch gezien hetzelfde zijn als vanaf de hdd lijkt me)
Tja, maar ik speel ze niet van HD, maar vanaf een Windows-share.
En dat lukt dus absoluut niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 20:43
IntToStr schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:37:
Voor de mensen die xbmc/openelec op een sd kaart hebben draaien:
Wat is een aan te raden snelheid van de kaart en hoe groot moet deze zijn?

In mijn geval zal alle content op een nas staan, het enige dat op de sd kaart komt is xbmc zelf voor het afspelen van films/series/muziek en het verwerken van een tvheadend stream. Als htpc ga ik waarschijnlijk voor een zotac zbox id41 (atom + ion2).

Is http://tweakers.net/price...isk-extreme-iii-sdhc.html bijv. ok?
Voor XBMC Live heb je minstens 2 Gb nodig en OpenELEC heeft een footprint van 80 Mb.
Dus dat 4 Gb sandisk kaartje is meer dan voldoende.
De snelheid boeit volgens mij nauwelijks.
Zeker bij OpenELEC want die is zo klein dat het slechts seconden duurt voordat die gestart is.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Mijn volgende install wordt ook openelec. Mijn HTPC (in een mooie Silverstonde Grandia GD02B) gaat de deur uit, is te groot voor in mijn kast, ik kom daar chronisch ruimte tekort.

Op zoek dus naar een klein maar krachtig boxje, iemand een idee buiten de zbox of asrock Ion om?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Janoz schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:32:
Ik heb zelf de twee keer zo prijzige ion asrock 330ht, maar heb geen idee of ie nou ook beter is dan de zbox? Maakt het in prestatie iets uit? (stel dat ik een tweede xbmc-doosje wil hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 09:22
Iemand ervaring met XBMC remote voor iphone ? Voor het opstarten van een bestand heb ik geen probleem maar wanneer ik bv een film na een half uur op pauze wil zetten is xmbc remote zijn connectie kwijt met mijn macbook pro. Ik moet mijn wifi verbinding op mijn iphone uitzetten en terug aanzetten en de app opnieuw opstarten op mijn iphone..Dan werkt het terug...
Pagina: 1 ... 62 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.