Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
die downmix functionaliteit komt er wel, maar goed, ze zeggen al 4 maanden dat het "bijna" komt :)

Mocht iemand niet willen wachten en DTS willen downmixen op de HDX, dan kun je hier vinden hoe je de PCHA110 firmware op de HDX zet: (WEL INTERNE HDD NODIG)
http://www.hdx1080.com/in...unc=view&catid=43&id=6027

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 17-04-2009 10:28 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 17:07
Weet iemand of 't mogelijk is om altijd een pcm audio signaal naar je TV te sturen via HDMI, en dat de audio RAW via optical naar een receiver kan? (ik weet dat DTS downmixing nog niet kan)

Zou ideaal zijn voor m'n vriendin en kinderen, hdx aanzetten, tv aanzetten... klaar. Geen gefrot met de receiver in de juiste stand zetten, geluid tv uitzetten, ... (en dus met 3 afstandbedieningen in de weer zijn: hdx, tv, receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
volgens mij is dat niet mogelijk.

Tip: Logitech Harmony ;) (zelfs mijn schoonmoeder kan een filmpje voor de kids aanzetten als ze oppast!)

[ Voor 39% gewijzigd door cypher21 op 17-04-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:32:
volgens mij is dat niet mogelijk.

Tip: Logitech Harmony ;) (zelfs mijn schoonmoeder kan een filmpje voor de kids aanzetten als ze oppast!)
Klopt werkt perfect.
Al moert ik wel een keer op tv mode klikken om ook daadwerlelijk beeld te zien

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ja?
Geen last van. Via HDMI op de receiver, en van de receiver via HDMI naar de tv.
Ik heb die tvmode knop nog nooit ingedrukt eigenlijk. Is al een tijd terug dat ik de hdx ontving, en heb ooit wel wat instellingen veranderd, maar dat was dan ook alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279039

Snakeye2209 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:47:
[...]

Grappig, had dat nog niet eens gezien. Gaat dat automatisch?
Verlichte RC valt ook wel weer mee, de knopjes zijn "Glow in the Dark"...wat dus betekend dat er een lichtbron in de buurt moet zijn geweest.

En na een uurtje film kijken in mn thuisbios (=vrij donker) waren de knopjes weer lekker onleesbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-01 21:34
Welke Applicatie gebruiken jullie voor je homemovies, (zelf gemaakt video's) ?.

Ik wil niet via een pc werken (tversity/myihome oid)

Voor foto's gebruik ik nu Jalbum, voor films, YAMJ. Echter nu moet ik nog iets moois hebben voor mijn homevideo's

Ik heb movieflow geprobeerd, te lastig en te veel werk.
Iemand een leuke suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:52:
ja?
Geen last van. Via HDMI op de receiver, en van de receiver via HDMI naar de tv.
Op mijn receiver (Onkyo DR-S501) zit wel een HDMI input maar dat is geen audio-passthru naar HDMI output.
Ik heb nu dus de HDX HDMI output -> TV HDMI input en de HDX optical output -> receiver optical input. Wat ik graag zou willen is dat de HDMI output van de HDX altijd downmixed stereo zou uitsturen en onafhankelijk daarvan de optische output de RAW signalen. Maar dat gaat dus blijkbaar niet.

Wat betreft de Harmony, die heb ik ook nog een van ibood, maar daar wordt ik helemaal gek van. Tegelijk gekocht met een collega en die kan er ook totaal niet mee uit de voeten. Miskoop van 't jaar. Kan geeneens fastsoenlijk zappen op m'n tv met dat ding (Samsung 37" LCD van een jaar oud). Het zal allemaal wel mogelijk zijn maar dan moet ik blijkbaar een hele dag reserveren om de Harmony te tweaken, mbv de helpdesk. Geen zin in en geen tijd voor. Maar goed, voor de Harmony is een ander topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Volgens mij gaat dat idd niet. Je zou het eens kunnen proberen om hdmi audio aan te zetten, en op stereo ipv 5.1
En dan de andere outputs op digital raw.

Geen idee of dat werkt aangezien ik daar niets mee hoef te doen.

Voor de harmony is idd een ander topic, maar goed, ff tweaken en het werkt top (kostte mij ook een paar uurtjes in het begin, maar goed)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 11:49
Access denied voor mappen aangemaakt door torrents

Mijn hdx heb ik met "Map network drive" zichtbaar gemaaakt in windows explorer. Voor alle mappen heb ik rechten om bestanden te bekijken, verwijderen en toe te voegen. Behalve voor mappen die door torrents zijn toegevoegd. Als ik die probeer te openen krijg ik de melding "access is denied".
Weet iemand hoe ik die settings kan veranderen en hoe dit niet meer bij nieuwe torrents gebeurt. (De gedownloade bestanden zijn wel via hdx te benaderen)

Hellup :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 09:41
Casio fx-100 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:55:
Access denied voor mappen aangemaakt door torrents

Mijn hdx heb ik met "Map network drive" zichtbaar gemaaakt in windows explorer. Voor alle mappen heb ik rechten om bestanden te bekijken, verwijderen en toe te voegen. Behalve voor mappen die door torrents zijn toegevoegd. Als ik die probeer te openen krijg ik de melding "access is denied".
Weet iemand hoe ik die settings kan veranderen en hoe dit niet meer bij nieuwe torrents gebeurt. (De gedownloade bestanden zijn wel via hdx te benaderen)

Hellup :?
Misschien benaderen via FTP en dan de 777 (full control) rechten geven?

Zag verscheiden tuts voorbij komen die over deze manier spraken, maar of het verschil uit maakt met jouw methode....don't know...

[ Voor 8% gewijzigd door Snakeye2209 op 17-04-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Misschien offtopic, maar weet iemand nog een goede surroundset voor gebruik met deze HDX? Het liefst met draadloze boxen achter.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
"goed" en "draadloos" gaat niet echt samen :)

Tsja, wat is goed. Dat is sterk afhankelijk van het budget dat je hebt. Ik zou iig voor een versterker gaan die alles via HDMI kan verwerken. Dus ook TrueHD en DTS-MA. Maar da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 07:08
JohnStaakke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:20:
Misschien offtopic, maar weet iemand nog een goede surroundset voor gebruik met deze HDX? Het liefst met draadloze boxen achter.......
Ik heb zelf de Denon 1909 (mét TrueHD en DTS-MA en HDMI) en een HDX. Echter de HDX nog niet aangesloten, dus geen praktijkervaring. Géén draadloze boxen, maar wel futureproof (voor zover dat mogelijk is) vwb de nieuwe formaten. Kijk ook eens naar Onkyo, Marantz, Yamaha, HK, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Ben nu al een tijdje aan het kloten met YAMJ, gebruik de YAMJ GUI voor het aanmaken van het batch bestandje. Werkt allemaal vlekkeloos voor films, op paar kleine uitzonderingen na, maar dit was zo gefixt met zelfgemaakte nfo bestandjes.

Alleen krijg ik de Pixar Short Animation Collectie er niet goed tussen. Heb al gekeken naar het toevoegen van series, maar deze staat ook niet als serie op imdb... Nu komt het er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/5415/pixarshortanimations.jpg

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Aaaah Pixar.Short.Film.Collection! :o ik kan die nergens meer vinden op usenet :( heb retentie van 120 dagen.. waar hb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 23:08

Smarron

The bend

Anoniem: 115951 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:08:
[...]

Ik heb zelfs al gelezen dat je gewoon de firmware van de popcorn hour er op kan zetten... dan heb je van de eerste keer DTS-downmixing :9~
Het is wel handig voor de mensen die door die firmware wel geluid hebben, of een PCH ipv van een HDX (of de PCH firmware op de HDX), maar om er nou zo blij van te worden door dat met zp'n smiley te laten zien? DTS moet in mijn ogen DTS blijven. Maar goed.
JohnStaakke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:01:
[...]

Hm oke, ik had een film waarbij het geluid het niet deed, terwijl ik gewoon stereo in gebruik...(cinema set is er nog niet). Vanavond nog maar een keer proberen.

[...]

Volgens mij wel, zal vanavond nog een keer kijken.
Ik had van de week een film op USB-stick gezet met ingebakken subs, maar toen kon ik de subs ook niet selecteren. Een los srt-bestand werkte wel. Ik vermoed dat het aan de stick ligt. NTFS geformatteerd. Voor de rest speel ik alles via het netwerk af en daarin werken alle ingebouwde subs wel goed.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sleepyhead schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:47:
Ben nu al een tijdje aan het kloten met YAMJ, gebruik de YAMJ GUI voor het aanmaken van het batch bestandje. Werkt allemaal vlekkeloos voor films, op paar kleine uitzonderingen na, maar dit was zo gefixt met zelfgemaakte nfo bestandjes.

Alleen krijg ik de Pixar Short Animation Collectie er niet goed tussen. Heb al gekeken naar het toevoegen van series, maar deze staat ook niet als serie op imdb... Nu komt het er zo uit te zien:
[afbeelding]

Iemand hier een oplossing voor?
Hoe heb je ze opgeslagen?
Zijn het allemaal mt2s bestanden oid?

Zo ja, dan zul je er een paar mappen voor moeten zetten zoals deze op de bluray staan.
Oftewel: Pixar short Animation\BDMV\STREAM\1.mt2s; 2.mt2s enz

oeps, niet goed gelezen :)
Serie

Dan moet je ze anders gaan noemen.

Zie http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NFO_Files en dan ff naar beneden scrollen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
TV Series

For TV Series, the .NFO file should be named the same as the first episode of the series. There is no need to have an .NFO file for each episode.

Alternatively you can name the .NFO file the same as the directory that it is in.
Example

If you TV series is here:

C:\TV\Series Name\Series 1\file S01E01.avi
C:\TV\Series Name\Series 1\file S01E02.avi

Then your .NFO file name should be either of these options:

C:\TV\Series Name\Series 1\file S01E01.NFO
C:\TV\Series Name\Series 1\Series 1.NFO

[ Voor 28% gewijzigd door cypher21 op 17-04-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 09:33

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:05:
[...]

Hoe heb je ze opgeslagen?
Zijn het allemaal mt2s bestanden oid?

Zo ja, dan zul je er een paar mappen voor moeten zetten zoals deze op de bluray staan.
Oftewel: Pixar short Animation\BDMV\STREAM\1.mt2s; 2.mt2s enz
Heb het aan de praat!
Heb alle bestanden anders genoemd, in deze vorm:
Pixar Shorts S01E01-The Adventures of Andre and Wally B.mkv

Dan pakt hij hem wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
esvedebe schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:16:
[...]

Ik heb zelf de Denon 1909 (mét TrueHD en DTS-MA en HDMI) en een HDX. Echter de HDX nog niet aangesloten, dus geen praktijkervaring. Géén draadloze boxen, maar wel futureproof (voor zover dat mogelijk is) vwb de nieuwe formaten. Kijk ook eens naar Onkyo, Marantz, Yamaha, HK, ...
Ik ga eens kijken. De kabels voor de achterste 2 boxen moeten dan wel helemaal onder de vloer door, dus hopelijk krijg je er genoeg draad bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ehh,

Bij dat soort receivers krijg je geen kabels bij ;) die moet je los kopen.
Dat zijn goede receivers, en alles is los, dusch :) Ik heb iig naar mijn achterste speakers 2x20m onder de vloer liggen (van €5,50 per meter)

ga je maar eens verdiepen in het audio gedeelte op dit forum (dit topic is daar sowieso niet voor), bepaal iig eerst je budget! Als je een beetje fatsoendelijke receiver en aardige speakers wilt hebben, hou dan rekenrekening met minimaal 5 a 600 euro voor een beginnersset (beetje receiver kost al 250-400 euro, qua speakers heb je nog meer keus ;) )

[ Voor 44% gewijzigd door cypher21 op 17-04-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Snakeye2209 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:54:
[...]

Misschien benaderen via FTP en dan de 777 (full control) rechten geven?

Zag verscheiden tuts voorbij komen die over deze manier spraken, maar of het verschil uit maakt met jouw methode....don't know...
Dank voor je suggestie.
Ik heb het geprobeerd maar FTP prog gaf aan dat ik de permissie niet heb.

Uiteindelijk heb ik het wel opgelost. Alle mappen hadden een extentie (.avi). De extentie heb ik verwijderd en nu kan ik de mappen wel openen via Windows Verkenner en heb weer alle rechten.

[ Voor 1% gewijzigd door Casio fx-100 op 17-04-2009 15:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ah, er zat een punt in de naam van de directory :) dat verklaard een hoop. Tsja, linux hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:36:
"goed" en "draadloos" gaat niet echt samen :)

Tsja, wat is goed. Dat is sterk afhankelijk van het budget dat je hebt. Ik zou iig voor een versterker gaan die alles via HDMI kan verwerken. Dus ook TrueHD en DTS-MA. Maar da's mijn mening.
Oke, back. Heb even wat gespit, en ben tot de conclusie gekomen dat een 2.1 set voor mij voor nu voldoende is. Reden? Geluid vind ik belangrijk, maar niet zo belangrijk dat ik daarvoor mijn huis wil 'verbouwen'.

Mijn oog is gevallen op de Onkyo LS-V501, http://www.kieskeurig.nl/...o/ls-v501/reviews/315197/ ,

Enige vraag nu is; kan ik het geluid van de HDX en de receiver tegelijkertijd over deze speakers heen laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 14:43

13art

Moderator Mobile
Snelle service bij HDland in Frankrijk. Vlak voor pasen verstuurd en nu is een vervangend exemplaar alweer op de terugweg. Moest er alleen wel zelf voor mailen om er achter te komen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Die heb ik :)
Enige vraag nu is; kan ik het geluid van de HDX en de receiver tegelijkertijd over deze speakers heen laten lopen?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar je moet de optische/coax audio output van je HDX aansluiten op de desbetreffende inputs van de Onkyo. Hij kan geen geluid uit de HDMI naar z'n speakers sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@JohnStaakke
Ik zou ff wachten, er komen nieuwe onkyo modellen. +/- 450 uitgeven voor iets wat niet echt "futureproof" is, is in mijn optiek een beetje zonde.
Als je geld uit gaat geven, geef het dan uit aan een fatsoenlijke receiver (onkyo 606/7 of Denon 1909) en koop er vooralsnog een 2.1 set speakers bij.

Geen audio via HDMI is momenteel echt zonde (vind ik) aangezien alle nieuwe apparaten de boel via HDMI doorsturen

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 17-04-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Het enige nadeel van dat YAMJ is dat het progje een meuk aan html pagina's genereert, ik had liever gezien dat hij met xml's zou werken. Zou ook sneller moeten werken door de trage processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:18:
@JohnStaakke
Ik zou ff wachten, er komen nieuwe onkyo modellen. +/- 450 uitgeven voor iets wat niet echt "futureproof" is, is in mijn optiek een beetje zonde.
Als je geld uit gaat geven, geef het dan uit aan een fatsoenlijke receiver (onkyo 606/7 of Denon 1909) en koop er vooralsnog een 2.1 set speakers bij.

Geen audio via HDMI is momenteel echt zonde (vind ik) aangezien alle nieuwe apparaten de boel via HDMI doorsturen
Tsja, een receiver die al net zoveel kost als de hele LS-V501 set (receiver/dvd-speler + 2.1 speakerset) bij elkaar en dan nog een los 2.1 speakersetje erbij scoren, dan zit je wel in een iets andere prijsklasse te denken.
En je moet 't maar willen, zo'n enorm gedrocht bij je TV, 17.4cm hoog met een zee van knopjes op de voorkant (die kleine kinderen fantastisch vinden, mocht je die hebben).

Maar idd, dat ie geen HDMI-in sound kan handlen is wel jammer... maar ook weer niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:18:
@JohnStaakke

Hm thanks voor de info!
Ik hoor nu trouwens wel de hele tijd de harde schijf 'blazen', en het opspinnende ratelgeluid wat iemand al eerder in dit topic postte is ook terug.....ik wacht het nog even af, en anders ga ik hem ook terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Wat me vandaag na wat spelen opviel:

- Het vooruit spoelen gaat zo langzaam...... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 16:23
Na vandaag lekker gespeeld te hebben met myihome en yamj vroeg ik me af of er een plugin/webapp voor yamj/hdx is waarmee je de nieuwste trailers van apple kan bekijken? googlen gaf me vooral de mgoelijkheid om bij films de trailers te laten zien maar dat is niet wat ik zoek.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:16
Bij het instellen van yamj kwam ik een paar beren op de weg tegen, waarvan er nog eentje is blijven staan. Ik heb een Mac en daarop draait iTunes. Al mijn tv series staan op mijn externe HD en worden door iTunes beheerd.

Het pad is : /Volumes/My Book/Muziek/iTunes/iTunes Music/TV Shows

Je ziet al wat er misgaat natuurlijk. Er zitten 3 spaties in dat pad.
Ik wil nu deze locatie als network share instellen in de HDX. Echter gaat dat dus niet. Ook omdat de laatste map bestaat uit een naam met spatie, kan ik niet een smb share instellen op die map zodat ik rechstreeks daarnaar kan linken.

Iemand enig idee hoe ik óf in de HDX een spatie kan invoeren, óf hoe ik ervoor kan zorgen dat de HDX dit pad kan openen? Liever verander ik niets aan de namen van de schijf/mappen, want dan kan ik ook weer iTunes opnieuw gaan instellen.

Edit: het is gelukt! Eerst heb ik een NFS share aangemaakt met het programma NFS manager. Daarna kon ik die share toevoegen in de NMT en voor een spatie voerde ik %20 in (zelfde code als bij HTML dus). Nu pakte de HDX hem wel goed, en deed mijn Myihome het ineens wel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 17-04-2009 20:34 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Naar aanleiding van de goed hoorbare schijfactiviteit van m'n Samsung EcoGreen F2 schijf in de HDX1000, vraag ik me af of anderen hier ook last van hebben.
Wanneer de lees/schrijfkop van de hdd beweegt, oftewel het normale geratel wat je van hdd's kent, blijkt dit duidelijk hoorbaar te zijn wanneer mijn hdd gemonteerd is in de HDX.
Echter, heb ik de hdd gewoon op m'n bureau liggen en aangesloten op m'n desktop pc, dan kan ik het ongeveer alleen voelen wanneer de hdd bezig is (als ik hem in m'n hand houd). Op zich dus een stille hdd.

Tot zover kan ik eigenlijk alleen concluderen dat de behuizing van de HDX als dikke klankkast fungeert.

Maar mijn plan was om deze mediatank zo stil mogelijk te houden, aangezien deze niet ver van hem vandaan m'n bed staat ;)
Ik had gelezen dat de Samsung Ecogreen F2 net wat stiller zou zijn dan de WD's en daarom dus voor deze gekozen. Maar nu vraag ik me af of de schijfactiviteit bij andere HDD's ook goed hoorbaar is?
Even ter indicatie, in een stille omgeving hoor ik op 4 meter afstand de tikjes nog.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Tutti-frutti schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:33:
Naar aanleiding van de goed hoorbare schijfactiviteit van m'n Samsung EcoGreen F2 schijf in de HDX1000, vraag ik me af of anderen hier ook last van hebben.
Wanneer de lees/schrijfkop van de hdd beweegt, oftewel het normale geratel wat je van hdd's kent, blijkt dit duidelijk hoorbaar te zijn wanneer mijn hdd gemonteerd is in de HDX.
Echter, heb ik de hdd gewoon op m'n bureau liggen en aangesloten op m'n desktop pc, dan kan ik het ongeveer alleen voelen wanneer de hdd bezig is (als ik hem in m'n hand houd). Op zich dus een stille hdd.

Tot zover kan ik eigenlijk alleen concluderen dat de behuizing van de HDX als dikke klankkast fungeert.

Maar mijn plan was om deze mediatank zo stil mogelijk te houden, aangezien deze niet ver van hem vandaan m'n bed staat ;)
Ik had gelezen dat de Samsung Ecogreen F2 net wat stiller zou zijn dan de WD's en daarom dus voor deze gekozen. Maar nu vraag ik me af of de schijfactiviteit bij andere HDD's ook goed hoorbaar is?
Even ter indicatie, in een stille omgeving hoor ik op 4 meter afstand de tikjes nog.
+1, zelfde probleem hier. Ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:17

robertwebbe

Robert Webbe

Heb je de Automatic Acoustic Management Setting Changer al eens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Net geprobeerd even. Het scheelt misschien ietsjes, ik blijft het horen. Maar had verwacht een volledig stille setup te krijgen eigenlijk.
Ik zal morgen eens proberen de hdd dmv klitteband aan de binnenkant te monteren, zodat deze niet meer in direct contact staat met de behuizing. En dan hopen dat hij niet te warm wordt.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Smarron schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:54:
[...]
Het is wel handig voor de mensen die door die firmware wel geluid hebben, of een PCH ipv van een HDX (of de PCH firmware op de HDX), maar om er nou zo blij van te worden door dat met zp'n smiley te laten zien? DTS moet in mijn ogen DTS blijven. Maar goed.
Tja, het wil niet zeggen omdat jij massa's euro's kan spenderen aan een goede receiver en boxen dat iemand anders dat ook kan. Het is nog altijd beter om te roeien met de riemen die je hebt. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Laatst online: 28-02-2021
?

[ Voor 101% gewijzigd door ajblancke op 18-04-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
catchingfire schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:37:
[...]

Tsja, een receiver die al net zoveel kost als de hele LS-V501 set (receiver/dvd-speler + 2.1 speakerset) bij elkaar en dan nog een los 2.1 speakersetje erbij scoren, dan zit je wel in een iets andere prijsklasse te denken.
En je moet 't maar willen, zo'n enorm gedrocht bij je TV, 17.4cm hoog met een zee van knopjes op de voorkant (die kleine kinderen fantastisch vinden, mocht je die hebben).

Maar idd, dat ie geen HDMI-in sound kan handlen is wel jammer... maar ook weer niet meer dan dat.
ik heb een dochter van bijna 3 en een zoon van 5 maanden,
Aangezien mijn receiver zwart is vallen de knoppen niet op ;) de enige knop die interessant is is de volume knop, maar daar schrikt ze zich rot van als ze die omdraait :D dus dat was 1x ;)

Ik doelde niet per sé naar de "bakbeesten" maar naar de receivers die iig hdmi audio kunnen verwerken. Da's IMO een groot gemis! En Onkyo komt binnenkort met de kleinere modellen die wel hdmi audio verwerken
JohnStaakke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:51:
[...]

+1, zelfde probleem hier. Ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen!
met dat acoustic management tool en de WD heb ik nagenoeg geen geluid van de interne HDD
Tsja, als het hier stil is hoor ik dat ook, maar volgens mij bestaan er geen hdd;s die totaal geen geluid maken.
Dan zul je toch echt aan het flashgeheugen oid moeten

[ Voor 25% gewijzigd door cypher21 op 18-04-2009 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Snakeye2209 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:32:
Wat me vandaag na wat spelen opviel:

- Het vooruit spoelen gaat zo langzaam...... :/
Met de rechterpijl toets naast de Enter knop kun je sneller vooruitspoelen. Eén keer indrukken en je bent 30 sec. verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 10:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb eindelijk ook de knoop doorgehakt en een HDX 1000 gekocht en daarin een 1TB Samsung F1 geplaatst.

Alles leek in de eerste instantie fantastisch, vooral de beeldkwaliteit, maar na een aantal docu's, filmpjes en series viel mij op dat al het geluid out of sync was en dat bijna geen enkele DVD film opent (De HDX lijkt dan wel half te crashen). Dit zijn voornamelijk zelfgemaakte films. Ook avi filmpjes kan die niet openen... allemaal zelfgemaakte opnamen van een digitale videocamera.

De firmware heb ik laten updaten vanuit de HDX zelf en alles is aangesloten via HDMI naar mijn Samsung 456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ben sinds donderdag ook een trotse bezitter van de HDX1000. Heb er 1TB WD EADS ingezet. Nu ben ik via mijn netwerk wat films aan het overzetten op die interne harddisk, alleen dit gaat nogal traag. Ik haal met mazzel 4 mb/s. Mijn HDX hangt achter dezelfde switch als mijn computer. Zijn deze snelheden normaal? En hoe zou ik m'n transfer snelheden wat kunnen opkrikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
?

[ Voor 99% gewijzigd door ajblancke op 18-04-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@CoDe-ReD
FTP is het snelst, zelf haal ik meestal zo'n 6 a 7 mB/s
Dat is ook de max die de CPU kan verwerken

@hierboven:
Speel eens met de geluidsinstellingen. mijn receiver kan bijvoorbeeld geen AC3 aan, deze staat dus op analog

[ Voor 41% gewijzigd door cypher21 op 18-04-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 28-05 10:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nog een bug gevonden. Als ik een AVI probeer af te spelen die hij niet wil afspelen voor een vreemde rede, dan speelt hij daarna niks meer af wat die wel deed totdat je de HDX uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ergens gelezen dat er mensen last hadden van een luide WD Green harddisk. Dit kon je makkelijk oplossen door... hou u vast... een sd-kaartje in de hdx te stoppen.

Misschien lukt dit ook met de samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Ik ben serieus aan het kijken naar de HDX1000, er zijn alleen nogal wat onduidelijkheden(met name in de Wiki). Zo staat overal "up to 1080p" en ook in de review van tweakers.net staat "tot 1080p" wat eigenlijk zou betekenen dat 1080i het hoogste is, ik mag alleen aannemen dat hij wel degelijk 1080p60 kan outputten?

Daarnaast staat er in de wiki bijvoorbeeld ook een vraag of je HDMI via een firmware update kan updaten van spec 1.1 naar 1.3a, iets wat uiteraard niet kan aangezien dat hardwarematig geregeld is maar aangezien overal staat dat het apparaat 1.3a heeft snap ik niet wat die vraag daar doet. Of hadden eerdere revisies van de HDX1000 wel 1.1?

Aansluitend heb zie ik overal HDMI-pass through van HD audio staan, alleen over out-of-sync problemen met DTS staat er dan weer dat je hem via Toslink moet aansluiten. Iets wat nogal onlogisch is aangezien DTS-MA niet eens over Toslink kan, daarnaast staat er bij de codecs ook vrolijk dat hij FLAC kan afspelen maar dan staat er in de wiki ook weer dat je eerst iets moet aanpassen(maar goed dat hoeft geen probleem te zijn als tweaker ;) ). Ik heb overigens een versterker die DTS en Dolby Digital zelf kan encoden, dus dat DTS downmix verhaal is gelukkig niet echt van toepassing op mij...

Wat meer praktische vragen dan, hoe zit het tegenwoordig met de opstarttijd? Ik las in de review van t.net zelf dat de opstarttijd met interne HDD op zijn zachst gezegd nogal lang is, verschilt dit per HDD en is dit ook aangepakt in nieuwe firmwares? En als ik tot overschaf van de HDX1000 welke 1TB schijf zouden jullie dan aanraden?

Ook heb ik zeer veel interesse voor de Usent en Bittorrent functionaliteiten, kun je deze ook eenvoudig via internet beschikbaar maken zodat je bijvoorbeeld vanaf je werk of vanaf school eenvoudig een NZB/Torrent file kunt toevoegen?

Overigens zag ik ook DLNA nog bij de functies staan, betekent dit dat hij enkel vanaf een andere server files kan streamen of is het ook zelf een server zodat andere DLNA apparaten weer vanaf de HDX1000 kunnen streamen?

Als laatste heb ik nog de vraag of er wellicht ook een mogelijkheid is om Uitzending gemist te kijken via de HDX1000? Niet echt heel belangrijk, maar mijn PlayStation 3 kan het niet en anders moet ik alsnog mijn laptop(HP DV7-1090ed) aansluiten om op mijn tv te kijken...

Ik wil de HDX1000 gaan gebruiken in combinatie met Sony Bravia KDL-40W4500 met daarop aangesloten via HDMI-pass through van de versterker van Sony HT-SS1300 5.1 set: de Sony BDP-S350 en Sony PlayStation 3 60GB. Op de derde HDMI aansluiting van de versterker wil ik dan uiteraard de HDX1000 aansluiten.

Excuses als ik hele domme vragen stel, ik heb wel gezocht op google en ook hier in het eerste topic maar er zijn nogal wat berichten die elkaar tegenspreken dus ik zou graag wat duidelijkheid willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
kort samengevat :)

Ja, hdx heeft een output van 1080p60
HDMI is 1.3a, dus kan alle audio e.d. doorgeven, de 1000 heeft nooit 1.1 gehad, dus waar die info vandaan komt weet ik niet
Flac wordt standaard met de nieuwste firmware ondersteund
opstarttijd is +/- 1 minuut. Vanuit standby +/- 3 seconden (staat hier nooit echt uit, altijd standby)
Als je wat poorten forward, dan kun je ook van buitenaf NZB/torrents uploaden
DLNA werkt beide kanten op.
uitzending gemist kan bekeken worden.

Hopelijk beantwoord dit je vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Dank je voor je snelle reactie, daarmee zijn inderdaad de meeste van mijn vragen uitstekend beantwoord :) Nu kan ik het echt serieus overwegen ;) Vraag ik me alleen nog af welke HDD je persoonlijk geinstalled hebt? :)

Heb wel even deze lijst bekeken:
http://www.networkedmedia...dex.php/HDD_Compatibility

Maar die zijn uiteraard niet allemaal door dezelfde mensen getest dus dat bij de Seagate's staat dat ze heel stil zijn hoeft waarschijnlijk niet zoveel te zeggen(ja behalve dat ze minder geluid maken als de Raptors/VelociRaptors van deze wereld, maarja daar zit je sowieso niet op te wachten in een NMT denk ik :P ), aangezien ik hem in me slaapkamer wil gebruiken is geluid wel een belangrijk punt natuurlijk, betaal ik liever wat meer als ik dan maar zeker weet dat ie goed werkt en stil is :)

Owhja en hoe zit het trouwens met 1080p24 en CEC?

Edit: ik weet al waar die HDMI onzin vandaan kwam denk ik, die Wiki pagina is voor de HDX Player en daar zal de 900 serie ook wel onder vallen, en die heeft toevalligerwijs wel 1.1 :P

[ Voor 12% gewijzigd door Rctworld op 18-04-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-05 15:12
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:55:
@Snakeye2209: jij kan ook geen DTS geluid afspelen, daarvoor zul je ook moeten wachten tot de downmix functionaliteit er is (rood-wit tulp kan nml nooit DTS zijn)

ALS de MKV subs bevat, dan moeten deze het gewoon doe via de subtitle knop. Heb je de nieuwste firmware? Hierin is nml het een en ander veranderd.
Ik maak gebruik van mijn Coaxiale uitgang naar mijn Homecinemaset. Dan wordt netjes DTS aangestuurd...mits aanwezig in de film ;) . Op mijn Homecinema kan ik dit netjes zien op het disply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Satfreak schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 13:59:
[...]
Ik maak gebruik van mijn Coaxiale uitgang naar mijn Homecinemaset. Dan wordt netjes DTS aangestuurd...mits aanwezig in de film ;) . Op mijn Homecinema kan ik dit netjes zien op het disply
Als je het kan zien op je display is het ook bitstream, dan hoef je ook niet te downmixen volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 23-05 16:23
cybermans schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:34:
Na vandaag lekker gespeeld te hebben met myihome en yamj vroeg ik me af of er een plugin/webapp voor yamj/hdx is waarmee je de nieuwste trailers van apple kan bekijken? googlen gaf me vooral de mgoelijkheid om bij films de trailers te laten zien maar dat is niet wat ik zoek.
anyone?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279039 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:26:
Mja het probleem is dat ik niks uit kan sluiten op dit moment, HDMI heb ik getest op onze 720p 'HD Ready' TV, en component op mn XGA (1024x768) beamer.
Verder heb ik geen kabels in huis om eventuele andere combinaties te testen.

Heb nu een kabeltje besteld waarmee ik em op mn beamer ook via HDMI kan aansluiten, dan kan ik wel dingen gaan uitsluiten :).
Raaah, kabel is binnen...er komt goed beeld uit tijdens het booten...maar zodra het OS is geladen krijg ik geen beeld meer :(.

Ik heb dus HDMI -> DVI-D op een DVI-I aansluiting op mn beamer zitten...komt het door een verkeerde 'TV Mode'?

Beamer kan tot 1080i aan, maar zelfs op 'TV Auto mode' komt er geen beeld uit...en ik neem ook niet aan dat er opeens Analoog signaal uit komt zodra het OS geladen is?

Verder single/dual link, maakt dat nog iets uit? De kabel is dual link.

Specs van mn beamer: http://www.projectorcentral.com/BenQ-MP620.htm

Iemand nog suggesties mbt aansluitmogenlijkheden, of waarom deze hdmi->dvi koppeling niet werkt :?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 279039 op 18-04-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Rctworld schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:54:
Dank je voor je snelle reactie, daarmee zijn inderdaad de meeste van mijn vragen uitstekend beantwoord :) Nu kan ik het echt serieus overwegen ;) Vraag ik me alleen nog af welke HDD je persoonlijk geinstalled hebt? :)

Heb wel even deze lijst bekeken:
http://www.networkedmedia...dex.php/HDD_Compatibility

Maar die zijn uiteraard niet allemaal door dezelfde mensen getest dus dat bij de Seagate's staat dat ze heel stil zijn hoeft waarschijnlijk niet zoveel te zeggen(ja behalve dat ze minder geluid maken als de Raptors/VelociRaptors van deze wereld, maarja daar zit je sowieso niet op te wachten in een NMT denk ik :P ), aangezien ik hem in me slaapkamer wil gebruiken is geluid wel een belangrijk punt natuurlijk, betaal ik liever wat meer als ik dan maar zeker weet dat ie goed werkt en stil is :)

Owhja en hoe zit het trouwens met 1080p24 en CEC?

Edit: ik weet al waar die HDMI onzin vandaan kwam denk ik, die Wiki pagina is voor de HDX Player en daar zal de 900 serie ook wel onder vallen, en die heeft toevalligerwijs wel 1.1 :P
1080p24 werkt prima, daarop staat ie hier ook ingesteld. CEC durf ik niet te zeggen, maar da;s ook afhankelijk van je tv of receiver

Ik heb zelf de WD 1tb EADS schijf. Deze met acoustic management in de silent mode gezet. Ben erg tevreden over die schijf.
Staat hier iig in de woonkamer, en wanneer ik wat met de HDX doe, dan hoor ik de schijf niet (volume van de receiver staat dan ook redelijk hoog bij films)
Verwacht iig geen geluidsloze schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:41:
[...]

Net geprobeerd even. Het scheelt misschien ietsjes, ik blijft het horen. Maar had verwacht een volledig stille setup te krijgen eigenlijk.
Ik zal morgen eens proberen de hdd dmv klitteband aan de binnenkant te monteren, zodat deze niet meer in direct contact staat met de behuizing. En dan hopen dat hij niet te warm wordt.
Volgens mij werkt dat niet voor Samsung HD's, alleen voor Western Digitals. Het is een speciale setting in de firmware van de HDD, en die moet die setting ondersteunen. Ik kreeg een error met mijn Spinpoint F1 Eco 1TB.

Mijn HDX werkt ook als versterker van HDD geluiden. Vooral seeken en opspinnen hoor je goed. Het eerste heb ik een klein beetje weten te dempen door rubberen stukjes tussen de HDD en de onderplaat te plaatsen. Als ik de HDX naar beneden druk op zijn rubberen pootjes wordt het geluid ook enorm gedempt. Misschien dat ik er een stapel boeken of zo op ga zetten.

Toch heb ik er niet echt veel last van. Tijdens het afspelen seekt hij nauwelijks, en het geluid wat hij toch maakt wordt overstemd door de audio. Downloaden en vullen doe ik 's nachts, en dat maakt niet zoveel lawaai dat ik er wakker van word (ik slaap op 3m afstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uitzending gemist van RTL werkt trouwens niet op de HDX-1000 :(

Terwijl het op Mediaportal wel schijnt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
_Uploader_ schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:06:
[...]

Met de rechterpijl toets naast de Enter knop kun je sneller vooruitspoelen. Eén keer indrukken en je bent 30 sec. verder.
Thnx
Satfreak schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 13:59:
[...]

Ja die heeft de mijne dus helaas niet. Tis al een oudje van Pioneer... (pioneer dv303)

Had vandaag wel 1 ding gemerkt:
Speelde een divx aflevering van Patrick in Uruzgan en plots werd bij de 2e aflevering het beeld (oude lompe breedbeeld tv) grijs. Dus uitgezet (standby) werkte niet, dus ding helemaal uitgezet met de knop achterop. Toen had ik de kleur weer terug. Dus ik naar de aflevering toe en vooruitspoelen, want je "bookmarks" verdwijnen dus als je 'm helemaal uitzet. :( Maar bij het spoelen werd het beeld wéér grijs.... :(

Nog ff uitzoeken hoe dat dus kan gebeuren en hoe dit opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 26-05 09:36
n00bs schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:18:
Ik heb nog een bug gevonden. Als ik een AVI probeer af te spelen die hij niet wil afspelen voor een vreemde rede, dan speelt hij daarna niks meer af wat die wel deed totdat je de HDX uitzet
Dit probleem heb ik ook al meerder malen gehad. Bepaalde iso's (van dvd en avchd) wilt hij niet laaden, of hij komt niet verder als het menu. Beeld blijft dan even zwart en hij valt terug waar hij was gebleven. Als ik daarna een ander bestand wil openen dat normaal werkt gebeurd er niets of hij valt na het bufferen terug in het menu.

Als ik hem dan van de stroom afgooi en weer opnieuw opstart dan opent hij de bestanden weer op een normale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
cypher21 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:25:
[...]

1080p24 werkt prima, daarop staat ie hier ook ingesteld. CEC durf ik niet te zeggen, maar da;s ook afhankelijk van je tv of receiver

Ik heb zelf de WD 1tb EADS schijf. Deze met acoustic management in de silent mode gezet. Ben erg tevreden over die schijf.
Staat hier iig in de woonkamer, en wanneer ik wat met de HDX doe, dan hoor ik de schijf niet (volume van de receiver staat dan ook redelijk hoog bij films)
Verwacht iig geen geluidsloze schijf.
Bedankt weer voor je reactie uiteraard :) Maar heb je weleens iets van CEC gezien binnen de HDX ofzo, want aangezien het een standaard is die in HDMI 1.3 verwerkt zit zou het onafhankelijk van het merk gewoon samen moeten werken als er ook daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt. Mijn Bravia zit via Bravia Theathre Sync aangesloten op mijn receiver welke ook weer aangesloten zit op mijn BDP-S350 welke ik ook gewoon via mijn tv afstandsbediening kan bedienen(who need's Logitech Harmony 8)7 ), maar in werkelijkheid is dat ook gewoon HDMI CEC.

Anyway ik dwaal af, wat de hardeschijf betreft, het grote probleem ermee is dat het een onregelmatig geluid is, ik bedoel een fan staat aan(soms wat harder of zachter als die temperatuur geregeld is) of hij staat uit maar het is wel constant en als je midden in de nacht het enige dat je hoort is dat je iets hoort ratelen is dat denk ik toch irritanter als dat een ventilator gewoon staat te loeien. Maar goed neem aan dat Silent mode al een aardig verschil maakt :)

Neem trouwens niet aan dat die usenet/bittorrent clients op de achtergrond kunnen draaien wanneer je een HD film aan het kijken bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
als je een film kijkt is het idd niet handig tegelijk te downloaden.

Het is een video cpu dus eigenlijk niet voor dat soort dingen ontworpen, downloaden gaat nog wel, maar zodra het ding begint te unrarren of parren dan kun je de film met 1 frame per seconde bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
cypher21 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:59:
als je een film kijkt is het idd niet handig tegelijk te downloaden.

Het is een video cpu dus eigenlijk niet voor dat soort dingen ontworpen, downloaden gaat nog wel, maar zodra het ding begint te unrarren of parren dan kun je de film met 1 frame per seconde bekijken ;)
Domme vraag, maar duurt het veel langer als op een pc als die het aan het unrarren/parren is? 8)7 Als je niet aan het afspelen bent dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 23-05 17:42
@Rctworld: Ja duurt veel langer :)
@cypher21: Gelijktijdig downloaden en kijken is geen probleem. Tijden par/rar merk ik wel dat het initiele starten van de video langer duurt. Voor de rest geen problemen echter.

Verwonder me trouwens over het feit dat weinig mensen klagen over de blurry subtitles :) Ik ben dit tegengekomen: http://www.networkedmedia...light=subtitle+resolution

Deze werkt echter wel op mijn PCH-A110, maar niet op mijn HDX. Misschien dat iemand anders nog een idee heeft :)

[ Voor 43% gewijzigd door punisher007 op 18-04-2009 20:51 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:20
JohnStaakke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:29:
Ow en nog gelijk een vraag; vanmorgen had ik een mkv bestand, waarin nederlandse subtitles zouden moeten zitten. Echter, de HDX speelde de film zonder subtitles af. Op subtitles klikken gaf mij een uitroepteken linksbovenin. Iemand enig idee?
Bij mij werken subtitles die in een MKV opgenomen zijn ook niet. Ik krijg inderdaad ook een uitroepteken. Bij mijn vorige NMT (PCH-100) had ik hier geen problemen mee.

Het gaat zowel via een SMB share als via myiHome mis.

Als ik de subtitles extract uit de MKV en ze er naast zet met dezelfde naam als de film werken ze wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Ok, nou ben ik verder van huis. Ik heb nou helemaal geen beeld meer. Hij gaat wel aan enzo, maar krijg (bewegende) strepen in beeld grijs-zwart....

Alles wat ik druk geeft geen reactie op het beeld. Een harde reset (power knop + reset) werkt niet.

Damnit.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951

Mr Magic schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:36:
[...]

Bij mij werken subtitles die in een MKV opgenomen zijn ook niet. Ik krijg inderdaad ook een uitroepteken. Bij mijn vorige NMT (PCH-100) had ik hier geen problemen mee.

Het gaat zowel via een SMB share als via myiHome mis.

Als ik de subtitles extract uit de MKV en ze er naast zet met dezelfde naam als de film werken ze wel :?
Heb ook af en toe dat ik een uitroepteken krijg, maar dat is vaak aan het begin van de film. Wanneer er gesproken wordt dan werkt de sub prima en krijg ik geen uitroepteken meer. Dus probeer eens nadat je de subs ook verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
?

[ Voor 108% gewijzigd door ajblancke op 18-04-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:30

The Zep Man

🏴‍☠️

ajblancke schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:05:
SORRY HEB HET AL 2 KEER GEVRAAGD

IK HEB GEEN GELUID BIJ YOUTUB FILMS OF TRAILERS ?

WEL BIJ MUZIEK STATIONS
Schrijven in caps is irritant. Ik had je graag geholpen, maar dat gaat nu niet door. En 3 reacties over hetzelfde probleem binnen 24 uur is lichtjes overdreven.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 18-04-2009 23:17 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:20
Anoniem: 198951 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:55:
Heb ook af en toe dat ik een uitroepteken krijg, maar dat is vaak aan het begin van de film. Wanneer er gesproken wordt dan werkt de sub prima en krijg ik geen uitroepteken meer. Dus probeer eens nadat je de subs ook verwacht.
Klopt inderdaad! Wel vaag want zo hoort het niet. De firmware van de PCH-100 heeft deze bug niet. Nou ja, er is mee te leven in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:26

wontcachme

You catch me? No you wont

ajblancke schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:05:
SORRY HEB HET AL 2 KEER GEVRAAGD

IK HEB GEEN GELUID BIJ YOUTUB FILMS OF TRAILERS ?

WEL BIJ MUZIEK STATIONS

wie heeft er een tip ?? er zit 1 tb hd in en de fimware is 23-01-2008 ,zover ik kan zien , en wat is de laatste fimware

kan het daar aan liggen ??

mvg.ton
Leuk die caps, erg gezellig.......

En als je google gebruikt en zoekt op de website van HDX had je gezien dat de nieuwste firmware van 28 March 2009 is. Verder raad ik je aan dit eens te lezen: Het algemeen beleid. Had je als het goed is al eens moeten doen, maar blijkbaar niet gelukt

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
sorry mensen dat het wat schreeuwerig over kwam

maar er was nog iemand met dat probleem hier , en daar was geen antwoord op gegeven

maar ik dacht ik dus , niemand leest dat meer als het dan 10 posten ervoor staat ?

maar bedankt voor het commentaar hoor en , nogmaals sorry

mvr.gr.ton

[ Voor 27% gewijzigd door ajblancke op 18-04-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279039 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:17:
[...]

Iemand nog suggesties mbt aansluitmogenlijkheden, of waarom deze hdmi->dvi koppeling niet werkt :?
Hmm ik geef het maar op, firmwire update gedaan, van 0808xx naar 090201...meer video output opties wat mij enige hoop gaf, maar het mag niet baten.

Nog steeds hetzelfde verhaal, tijdens het booten krijg ik keurig op mn beamer te zien: Input signal 1280x720, 59Hz. Haarscherp bootlogo dus :').

Daarna krijg ik met geen mogelijkheid meer beeld over dezelfde setup (als we eenmaal in het menu/een film zitten dus).

Heb em nu maar over composite video aangesloten, dan kan ik er tenminste nog gebruik van maken...maar daarmee haal ik wel gelijk alle voordelen die ik eventueel had weg :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 23:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartvZ
  • Laatst online: 28-05 20:43
Vraagje,

Ik heb mijn HDX geformatteerd als ext3 formaat. Het probleem is dat ik er niet bij kan via usb op mijn mac, osx 10.5. Ik zie hem bij de schijfhulpprogramma wel staan maar niet op de desktop. Ik ben er geen held in dus kan iemand me helpen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951

Waarschijnlijk hebt het al geprobeerd, maar je weet maar nooit ;)

Van de hdx wiki: http://www.hdx1080.com/wi...X_1000_connected_via_HDMI
Help, my TV is not getting any signal from the HDX 1000 connected via HDMI

This is likely due to HDMI handshaking issue with your TV. To workaround this follow the below steps.

1. Turn of the HDX 1000 and unplug the HDMI cable
2. Connect the HDX 1000 via composite video (yellow socket) to your TV
3. Turn on the HDX 1000 and select composite input according to your TV specification.
4. Wait for the RED LED (bootup sequence) to turn BLUE. You should see the HDX 1000 menu screen.
5. Goto setup -> audio and video -> select the HDMI resolution suitable for your TV and SAVE.
6. Turn off your HDX 1000, connect the HDMI cable and turn back on.
7. Your TV should receive signal from the HDX 1000.
What are the TV-mode shortcut keys command?
!!!PLEASE WAIT TWO SECONDS BETWEEN PRESSING THE KEYS!!!
- TV Mode + 0 = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- TV Mode + 1 = Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p60
- TV Mode + 5 = Component 1080i60
- TV Mode + 6 = Component 1080p60
- TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Toggles between 50/60 Hz
Ik zou zowel composite en hdmi aansluiten. Composite om beeld te krijgen en de instellingen (SETUP van de HDX onder beeld) te wijzigen. HDMI om te kijken wanneer je beeld hebt. Zodra je beeld hebt via HDMI heb je het probleem opgelost ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 198951 op 19-04-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Snakeye2209 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:47:
Ok, nou ben ik verder van huis. Ik heb nou helemaal geen beeld meer. Hij gaat wel aan enzo, maar krijg (bewegende) strepen in beeld grijs-zwart....

Alles wat ik druk geeft geen reactie op het beeld. Een harde reset (power knop + reset) werkt niet.

Damnit.... :(
Ow, gewoon tv-mode en 2 kiezen.... dom , dat ik dat niet eerder heb gezien :/

[ Voor 135% gewijzigd door Snakeye2209 op 19-04-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Ik maak gebruik van MovieJukebox YAMJ.
Het werkt erg goed en je krijgt een overzichtelijk geheel.

Wat ik niet werkend krijg is dat mijn nmt automatisch de index.htm start. Ik moet hem altijd handmatig selecteren.
Weet iemand hoe je dat werkend krijgt?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Snakeye2209 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:38:

Had vandaag wel 1 ding gemerkt:
Speelde een divx aflevering van Patrick in Uruzgan en plots werd bij de 2e aflevering het beeld (oude lompe breedbeeld tv) grijs. Dus uitgezet (standby) werkte niet, dus ding helemaal uitgezet met de knop achterop. Toen had ik de kleur weer terug. Dus ik naar de aflevering toe en vooruitspoelen, want je "bookmarks" verdwijnen dus als je 'm helemaal uitzet. :( Maar bij het spoelen werd het beeld wéér grijs.... :(

Nog ff uitzoeken hoe dat dus kan gebeuren en hoe dit opgelost kan worden.
Ik heb het afspelen van een .ISO ook.... :/

Heeft niemand anders er last van? :(

edit-

Het gebeurd dus ook gewoon als ik in het menu blader.... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Snakeye2209 op 19-04-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 23-05 17:42
Casio fx-100 schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:56:
Ik maak gebruik van MovieJukebox YAMJ.
Het werkt erg goed en je krijgt een overzichtelijk geheel.

Wat ik niet werkend krijg is dat mijn nmt automatisch de index.htm start. Ik moet hem altijd handmatig selecteren.
Weet iemand hoe je dat werkend krijgt?

Thnx!
Index in de root van je hd zetten.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
punisher007 schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:12:
[...]

Index in de root van je hd zetten.
Het staat al in de root van mijn hdd. (In de partitie waar ook de mediabestanden staan). Maar ik moet gewoon index.htm selecteren voor YAMJ

[ Voor 9% gewijzigd door Casio fx-100 op 19-04-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo,

ik heb sinds 2 weken de hdx-1000 en ben er erg tevreden over. Ik heb echter 1 probleem en dat is dat de hdx constant vastloopt. Indien ik de netwerkkabel uittrek dan werkt hij perfect.

Weet er iemand een oplossing voor mijn probleem?

Enkel de ftp-server en de usenet client (nzb-get) zijn gestart, alle andere application zijn gestopt. Enkel myiHome server blijft "Starting".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastersInstinct
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 14:11
Ik heb sinds afgelopen week mijn HDX1000 binnen via iBood. Gelijk toen deze binnenkwam een Caviar Green 1TB ingeschroeft. Aan de televisie gehangen (via HDMI) en aangezet.

Ik heb nu het probleem dat de HDX1000 opstart, ik het laadscherm te zien krijg het scherm zwart wordt. Na 3 seconden zwart scherm springt het ledje op de HDX1000 op blauw en geeft mijn televisie een 'no signal' aan. Meerdere keren losgekoppelt en opnieuw aangezet maar geen verandering. Afstandbediening reageert niet, ik kan er helemaal niks mee dus.

Iemand hier ervaring mee en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
denk een instelling , maar ik heb dit gevonden

TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Wisselt tussen 50/60 Hz

je moet eerst de tv-mode indrukken dan vb 9 ,dan tv-mode loslaten en dan de 9

bij mij tenminste alle 2 tegelijk werkte niet ??

gr.ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
lees de wiki :)
"tv-mode indrukken, 2 sec wachten, dan het cijfer indrukken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 22:11

Syzzer

Prutser

Voor de mensen die de DTS downmixing toch wel missen (of andere dingen van de popcorn software / support relaxter vinden): je kunt je HDX1000 flashen met de firmware van de Popcorn Hour A-110. Dan gedraagt je HDX zich volledig als een A-110, hij ziet er alleen niet zo lelijk uit ;)

Een hele goede howto staat hier:
http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000

Wellicht handig om onder het kopje 'firmware' in de startpost te vermelden.

Enige nadeel dat ik tot nog toe heb kunnen vinden is dat de kleuren van het ledje omgedraaid worden. Dus blauw in standby en rood als hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299405

Hoi,

Ik heb een vraagje:

ik heb een HDX-1000 via mijn netwerk (bekabeld) gekoppeld aan mij NAS (Qnap TS-219).

Ik vraag me nu het volgende af: welke instelling geeft nu de beste prestaties bij het afspelen van HD-videofilms:

- nfs
- twonky
- upnp

etc.

Gaarne advies!

Vriendelijke groet,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951 schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:40:
[...]

Waarschijnlijk hebt het al geprobeerd, maar je weet maar nooit ;)

Van de hdx wiki: http://www.hdx1080.com/wi...X_1000_connected_via_HDMI

[...]

[...]

Ik zou zowel composite en hdmi aansluiten. Composite om beeld te krijgen en de instellingen (SETUP van de HDX onder beeld) te wijzigen. HDMI om te kijken wanneer je beeld hebt. Zodra je beeld hebt via HDMI heb je het probleem opgelost ;)
Wat jij beschreef had ik al ten treuren geprobeerd zonder resultaat, wat de WIKI beschreef niet...maargoed dat hielp ook niet.

Net nog even via component weer aangesloten, en voor even was/leek het storingsvrij beeld...maar hij blijft nog niet echt stabiel.
Even verder zoeken of ik de oorzaak kan vinden.

Edit; resultaat:

Beeld zoals ik het wil, en zoals hoort neem ik aan (helder en storingsvrij) bij:
- alleen power & component kabels verbonden

Trillingen ontstaan bij:
- aansluiten externe USB schijf (usb poort boven LAN poort)
- en/OF aansluiten coaxiale audio kabel richting versterker

Raah :D :(.

Op de planning om te proberen staat:
- Inbouwen sata schijf ter vervanging USB schijf
- Optische audio kabel richting versterker ( O+ aansluitmogelijkheden)

Mijn vermoeden is iets met het stroomnet, of iets zwevends tussen de 3 apparaten (HDX, versterker en USB schijf). Nu is optische audio wel ideaal, dan is er verder geen geleidende aansluiting :).

Hoop dat het gaat werken :X

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 279039 op 19-04-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 22:11

Syzzer

Prutser

Anoniem: 299405 schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:13:
[...]

ik heb een HDX-1000 via mijn netwerk (bekabeld) gekoppeld aan mij NAS (Qnap TS-219).

Ik vraag me nu het volgende af: welke instelling geeft nu de beste prestaties bij het afspelen van HD-videofilms:

[...]
Zie http://www.networkedmedia...x.php/Network_Performance

code:
1
2
3
4
5
6
SMB: ~38Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps

NFS schijnt wel iets stabieler te zijn dan SMB.

[ Voor 37% gewijzigd door Syzzer op 19-04-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-04 01:31
Ik heb sinds een paar dagen een HDX 1000. Ik wil ik hem graag aansluiten op een stekkerdoos met schakelaar zodat ik in 1 keer overal de spanning af kan halen. De HDX 1000 heeft echter een power button aan de achterkant. Kan ik deze power button gewoon aan laten staan en dan gewoon de stroom eraf halen?

Ik snap dat ik waarschijnlijk wel eerst met de remote naar standby mode moet zodat de HDX op een nette manier afsluit. Maar ik zou dus het liefst de power button op het kastje negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
De hDX draait op linux, zelfs in standby draait dat gewoon door. Je kunt de HDX "netjes" afsluiten door via de afstandsbediening Power + Delete\Clear tegelijk in te drukken.

Via de knop achterop sluit je de HDX ook niet "netjes" af.

Dus er zit geen verschil in het uitzetten met de knop achterop of de stroom eraf te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-04 01:31
Oke, bedankt. Dus ik doe voortaan: Standby knop -> Delete knop -> Stekker eruit.
Voor mijn gevoel nog wel een stap te veel. Ik hoop dat je met een volgende firmware ervoor kan kiezen dat de Standby knop het apparaat gewoon uitzet, dus dat je geen Delete knop hoeft te gebruiken.
Vreemd dat de HDX geen handleiding heeft waar dit soort dingen in staan. Verder een mooi apparaat hoor, maar de documentatie had een stuk beter gekund.

Als ik hem trouwens shutdown met de Delete knop blijf ik een hoge piep (van de harddisk?) horen totdat ik stroom eraf haal. Hebben meer mensen dit? Is dat normaal?
Ik heb er een WD6400AACS schijf in zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Franckey op 19-04-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
na wat ongeduldig te zijn geweest na het vast lopen van nzbget heb ik met csi een nieuwe nzbget er op gezet v1.3 welke aan te roepen is via 9999/NZBget_web ipv 8066.

Echter nu kan ik via beide urls in de interfaces komen v1.2 en v1.3 alleen geeft nzb get nu geen juiste info weer en loopt hij na enige tijd vast, ook duurt het lang voordat er info retour komt, en als hij wel werkt is dat maar eenmalig, want de refresh werkt dan niet meer. :'(

Nu net voor het typen van deze reactie heb ik de power en delete functie geprobeerd, en nu werkt deze op 8066 of te wel v1.2 op het eerste oog wel :*)
Ook de 1.3 interface http://192.168.1.102:9999/NZBget_web/ is nog aan te roepen en deze lijkt nu ook te werken. :*)

Iemand een idee hoe ik in de index oid één van beide kan verwijderen?

Hou jullie op de hoogte als de power + delete voor de stabiliteit in ieder geval voldoende was

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:34
Franckey schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:47:
Ik heb sinds een paar dagen een HDX 1000. Ik wil ik hem graag aansluiten op een stekkerdoos met schakelaar zodat ik in 1 keer overal de spanning af kan halen.
Dat wilde ik eerst ook. 't Is alleen jammer dat als je de stroom er weer opzet, de HDX meteen weer aan gaat/opstart. Dit in combinatie met een Harmony afstandbediening werkt niet goed (die denkt nml dat ie nog gewoon uitstaat als ik de HDX activity gebruik op de Harmony.. Met als gevolg dat de HDX uitgaat . Mocht iemand daar iets op weten dan houd ik me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284884

sverzijl schreef op maandag 20 april 2009 @ 07:29:
[...]

Dat wilde ik eerst ook. 't Is alleen jammer dat als je de stroom er weer opzet, de HDX meteen weer aan gaat/opstart. Dit in combinatie met een Harmony afstandbediening werkt niet goed (die denkt nml dat ie nog gewoon uitstaat als ik de HDX activity gebruik op de Harmony.. Met als gevolg dat de HDX uitgaat . Mocht iemand daar iets op weten dan houd ik me aanbevolen ;)
In je Harmony kan je zetten dat de HDX altijd aan staat. Dan heb je dit probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 18:54
Syzzer schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:44:
Voor de mensen die de DTS downmixing toch wel missen (of andere dingen van de popcorn software / support relaxter vinden): je kunt je HDX1000 flashen met de firmware van de Popcorn Hour A-110. Dan gedraagt je HDX zich volledig als een A-110, hij ziet er alleen niet zo lelijk uit ;)

Een hele goede howto staat hier:
http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000

Wellicht handig om onder het kopje 'firmware' in de startpost te vermelden.

Enige nadeel dat ik tot nog toe heb kunnen vinden is dat de kleuren van het ledje omgedraaid worden. Dus blauw in standby en rood als hij aanstaat.
Ben het hele weekend aan het klooien geweest met diverse tuts, waaronder deze, maar kreeg met geen mogelijkheid mijn telnet-sessie werkend (continu Connection Refused-message). Per toeval ben ik op een andere manier gestuit, die in principe makkelijker is dan alle andere tuts gezien je eigenlijk geen handmatige handelingen meer hoeft te verrichten:
  1. Download dit (bron), zet alles op een schone usb-stick (FAT32-geformatteerd), en via file mode open je het html-bestand. Probeer daarna je FW te restoren met de PCH-FW die in het pakket zit.
  2. Als je heel veel geluk hebt, loopt alles goed en heb je de FW van de PCH op je HDX staan. Zo niet, dan heb je een gebrickte HDX :) (dat laatste overkwam mij dus).
  3. Download nu het FW-recovery-pack van de PCH-site (link), volg de aanwijzingen op, en geniet van de PCH-FW.
Naar mijn idee moet op dezelfde manier weer terug te gaan zijn naar de HDX-FW, kan op dit moment echter geen reden verzinnen waarom dat nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:34
Anoniem: 284884 schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:27:
[...]

In je Harmony kan je zetten dat de HDX altijd aan staat. Dan heb je dit probleem niet meer.
ah thanks, dat ga ik eens proberen.

[ Voor 75% gewijzigd door sverzijl op 20-04-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
een mooi aparaat maar na een weekend rommelen een paar dingen ?

ik zie op de hdx1000 twee keer mijn eigen computer staan ??

interne hd 1T ? daar kan ik dus niks op zetten , en blijft steeds draaien , denk dat die er maar uit moet dan

geen geluid op yutoub en andere films ?

radio zenders een perfect geluid

voor de rest met een externe hd , werkt hij prima , beeld en het geluid perfect

gr.ton

[ Voor 26% gewijzigd door ajblancke op 20-04-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Gisteren een HDX1000 aangeschaft en gelijk mee aan de slag gegaan uiteraard, helaas nog geen interne HDD. Toch viel me wel op hoe goed hij 1080p kon streamen via mijn laptop(en me laptop was via wireless naar de router, waarna de HDX weer op een kabeltje zit uiteraard) terwijl dit met mijn PlayStation 3 altijd begon te haperen na een tijdje. DTS doet het bij mij overigens ook perfect, maar dat is zoals eerder gemeldt omdat ik een versterker heb die DTS kan decoden :)

Gelijk ook even gaan testen met YouTube(met geluid ;) ) en Uitzendinggemist, al liep die bij die laatste nog weleens vast om onbekende redenen. Klopt het trouwens dat de hele interface van de HDX/NMT's webbased is?

Voor de rest tot nu toe snel apparaatje wat doet wat het moet doen, voor uitgebreidere mogelijkheden moet ik nog even wachten op mijn Seagate Baracuda 7200.11 1TB die morgen zou moeten komen, tegen beter weten in toch maar beteld ook al weet ik dat er nogal wat problemen mee zijn maar voor zover ik ben tegengekomen is dat vooral firmware en flashen is nou ook weer niet zo moeilijk ;) Kan ik morgen iig hopelijk aan de slag met de Usenet en Bittorrent clients :) Nog aanraders voor community software trouwens? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rctworld op 20-04-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
.

[ Voor 96% gewijzigd door ajblancke op 20-04-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:26

wontcachme

You catch me? No you wont

ajblancke schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:12:
vraagje rctworld

heb jij geluid op yutoub

gr.ton
Lastig he, lezen B)
Rctworld schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:07:
Gelijk ook even gaan testen met YouTube(met geluid ;) )

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Pagina: 1 2 ... 38 Laatste