HDX-1000 Networked Media Tank Player Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 354.925 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
Nou zo te zien kunnen we beter een warning aanmaken om mensen eerst het topic te laten doorzoeken op standaard vragen, want zoals het er nu uitziet zullen we overspoeld worden door ibood kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

cypher21 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:25:
Idd, bij de PCH in december hebben sommige mensen bijna 2 maanden moeten wachten, dus doe maar kalm an en wacht rustig af.
2 maanden niet hoor. Hier werd hij na 3 weken geleverd. Veel te lang, daar niet van. Maar de feestdagen gooiden een beetje roet in het eten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:37
Def1ant schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:31:
2 maand is wel ff gewoon onacceptabel, als ze aangeven dat de levering tussen 1 en 7 werkdagen is.

[...]
... uit de bevestigingsmail.

Mag ik alvast een kabel gaan trekken en wegwerken. Maja, beter dan iedere keer de laptop aansluiten op tv, ernaast hangen en niet kunnen typen enzo.
Ik wil weinig zeggen, maar de vorige PCH (van 23 maart) is 1 april bezorgt bij de meeste mensen. Dat is dus 9 dagen (of 7 werkdagen). Netjes zoals in de mail vermeld dus.

Daarmee zou de hdx van 31 maart dus (7 werkdagen later) op 9 april aan moeten komen.

maar om even op te houden over levertijden, want daar zit niemand op te wachten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Katseviool schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:26:
Nou zo te zien kunnen we beter een warning aanmaken om mensen eerst het topic te laten doorzoeken op standaard vragen, want zoals het er nu uitziet zullen we overspoeld worden door ibood kopers.
He jmmr, heb hem ook net gekocht en wilde al weer heel veel vragen stellen :P Zal wel even lezen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Volgens een admin van iBood duurt het tussen de 5 en 7 werkdagen voordat de HDX1000's geleverd worden. Dus nog even wachten tot volgende week woensdag-vrijdag. En nu genoeg over levertijden, vervuild een beetje het topic :)

Ik krijg hem dus binnenkort ook binnen, maar je kan dus een draadloos toetsenbord erop aansluiten had ik gelezen. Is dat een grote verbetering qua gebruik? Kan je op deze manier veel sneller dingen zoeken?
En over de usenet client in nmt... Is het alleen mogelijk om een nzb via het netwerk in het geconfigureerde adres te kopieren? Zou makkelijk zijn als er een nzb getter of iets bestond welke gebruik maakt van nzb zoekmachines... (en toetsenbord komt dan zeker van pas)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Eergisteren dus aangeschaft, zit te twijfelen of ik er een hdd in ga proppen.

Als ik dat ga doen twijfel ik tussen twee HDD's:
1TB WD10EACS (16 MB cache)
1TB WD10EADS (32 MB cache).

Op het HDX Player Forum heb ik gelezen dat de EACS een prima optie is qua geluid, snelheid en hitte en dat de specs qua geluid etc. hetzelfde zijn voor de EADS (met meer cache dus geniet mijn voorkeur). Echter hier lees ik dat men toch nog hinder heeft van het geluid bij gebruik van de EADS.

Wie kan mij helpen bij deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik heb het juist andersom gelezen ;)
Dat juist de eads beter/stiller is... en er was ook nog een programma om deze nog stiller te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
mmm nog een keer lezen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 29-04 08:56
Qli-max schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:05:
Eergisteren dus aangeschaft, zit te twijfelen of ik er een hdd in ga proppen.

Als ik dat ga doen twijfel ik tussen twee HDD's:
1TB WD10EACS (16 MB cache)
1TB WD10EADS (32 MB cache).

Op het HDX Player Forum heb ik gelezen dat de EACS een prima optie is qua geluid, snelheid en hitte en dat de specs qua geluid etc. hetzelfde zijn voor de EADS (met meer cache dus geniet mijn voorkeur). Echter hier lees ik dat men toch nog hinder heeft van het geluid bij gebruik van de EADS.

Wie kan mij helpen bij deze keuze?
Ik zou gaan voor de EADS aangezien je het voor de prijs niet hoeft te laten (EACS, EADS), hij dubbel zoveel cache heeft én slechts 3 platters nodig heeft om de 1 TB te behalen (de EACS beschikt er over 4). Het voordeel daarvan kan je zien in onderstaand diagram:

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/P/5/169385/original/wd10eads-power-idle.png
Bron: Ome Tom

En nog een laatste om je te overtuigen :)
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/P/6/169386/original/wd10eads-temperature.png
Bron: Ome Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Thanks Rave17!!! :D

Heb ik dus de goede besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik ben voor de Samsung Ecogreen F2 gegaan (1 terrabyte met 2 platters, 32MB cache). Volgens mij kan je niet stiller krijgen dan dit. Ik las namelijk (volgens mij in het nmt topic) dat iemand eerst een WD had, welke luidruchtiger is dan de Samsung. De Samsung zou je alleen wat luider zijn bij het opspinnen. Maargoed, je kan natuurlijk allerlei dingen uithalen met accoustic management. De EcoGreen F2 heeft in ieder geval een leuke transferrate. Energieverbruik kan ik niet zo snel vinden.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 18:36
Ik heb sinds 2 dagen een WD10EADS in mijn Popcorn Hour zitten. Fluisterstil op 30cm afstand en op normale afstand onhoorbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
mwa, onhoorbaar. ik heb ook de WD10EADS en heb em met acustic management op silent gezet. Als de drive draait, dan hoor je em echt wel, zeker als er data verwerkt wordt, dan ratelt de drive zeker.
Maar vergeleken met mijn oudere drives in de pc is ie idd erg stil

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 11:15
Tutti-frutti schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:50:
Ik ben voor de Samsung Ecogreen F2 gegaan (1 terrabyte met 2 platters, 32MB cache). Volgens mij kan je niet stiller krijgen dan dit. Ik las namelijk (volgens mij in het nmt topic) dat iemand eerst een WD had, welke luidruchtiger is dan de Samsung. De Samsung zou je alleen wat luider zijn bij het opspinnen. Maargoed, je kan natuurlijk allerlei dingen uithalen met accoustic management. De EcoGreen F2 heeft in ieder geval een leuke transferrate. Energieverbruik kan ik niet zo snel vinden.
Same here, voor dezelfde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
voor de transferrate?
Dat is nu juist een van de dingen waar je in een NMT geen donder aan hebt :)

de dingen waar het in mijn optiek om draait, zijn op de eerste plaats warmte, dan geluid, en stroomverbruik is mooi meegenomen

[ Voor 39% gewijzigd door cypher21 op 02-04-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:51
Ik zie nu via Tweakers.net dan de HDX al voor 240 te krijgen is? Zo scherp is de aanbieding dan ook weer niet via Ibood? Wel gekocht overigens.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
:X Zou iemand misschien nog kunnen antwoorden op mijn vraag? Dat mag ik toch vragen na minimaal 24 uur? Als ik te voorbarig ben, excuus. :X
Dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:42
Katseviool schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:26:
Dat is de kracht van een goede startpost. Als er hier teveel (beginners)vragen gesteld worden, dan zouden deze dus opgenomen moeten zijn in de startpost. Die leest iedere tweaker wel denk ik :+ Voel je je geroepen?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 22:26

Ypho

Allround Nerd

Smarron schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:34:
[...]
2 maanden niet hoor. Hier werd hij na 3 weken geleverd. Veel te lang, daar niet van. Maar de feestdagen gooiden een beetje roet in het eten.
Ik had hem vrij snel, maar de mijne was kapot, heb daar maanden op moeten wachten. Heb afgelopen week geeist dat ik de HDX-1000 kreeg. Ik kan dus nog wel een paar daagjes wachten :) ... al begint het wel te kriebelen hier.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

a3aanm schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:10:
Ik heb even gegoogled en kwam niet iets tegen wat mij hielp.
Ik kan geen .vob en iso's afspelen vanaf m'n pc. Elk ander bestand wordt probleemloos afgespeeld behalve deze. Ze zijn niet zichtbaar.
Normaal als ik iets download en uitpak zie ik dit direct terug in het scherm op de HDX-1000 maar zodra ik een Video_ts map met vob's of een ISO heb heb gedownload of ge" dvdshrinked" kan ik deze niet meer vinden.
Ik heb gezocht op " hxd-1000 speelt geen .vob / iso en nog wat varianten daarop.
Iemand idee?
Met "vanaf je pc" bedoel je streamen naar de HDX? In dit forum staat een oplossing. Moet je even post #8 zoeken, ik heb het zelf nog niet getest, maar klinkt veelbelovend.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:51
Rave17 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:25:
Het lijkt wel of sinds de iBood-aanbieding de HDX-1000 opeens sterk in prijs aan het dalen is! Nog maar 236,12 euro in de reguliere handel 7(8)7
viel me ook al op, weet niet op de HDX me bevalt dan wel ik deze echt nodig heb. (heb ook xbox360) dacht is het niks dan verkoop ik deze weer door (Ibood gekocht) maar als het zo doorgaat wordt het nog lastig dezelfde prijs te halen. :)

Hoewle de biedingen op marktplaats nog wel boven de 200 zijn, maar hoelang blijft dit nog.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:21
Kees_frl schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:08:
Ik zie nu via Tweakers.net dan de HDX al voor 240 te krijgen is? Zo scherp is de aanbieding dan ook weer niet via Ibood? Wel gekocht overigens.
Nou ja, bij Ibood was hij 190. Dus 50 euro minder. Dat is een korting van 20%. Vind ik best scherp.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Laatst online: 25-11-2024
Ypho schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:08:
[...]

Met "vanaf je pc" bedoel je streamen naar de HDX? In dit forum staat een oplossing. Moet je even post #8 zoeken, ik heb het zelf nog niet getest, maar klinkt veelbelovend.
Ik bedoel inderdaad vanaf mijn pc. bedankt voor je tip, die ga ik proberen. Hopelijk werkt hij ook voor ISO's:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
zojuist een mail ontvangen van iBood dat ze verwachten de HDX-1000's maandag te kunnen versturen. Zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Thnx! Tis me nu wel duidelijk welke van die twee ik zou moeten nemen :)

Al begin ik wel een beetje te twijfelen door Tutti-frutti en JohnStaakke met hun Samsung Ecogreen F2 (1 terrabyte met 2 platters, 32MB cache). Even wat gelezen en deze HDD belooft ook wel goede dingen. Ik heb waarschijnlijk toch nog wel genoeg tijd voor mijn keuze door het wachten op ibood 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 14:04
Net ook mailtje van IBood gekregen, 1-7 dagen verzending.
Can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Qli-max schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:12:
[...]
Ik heb waarschijnlijk toch nog wel genoeg tijd voor mijn keuze door het wachten op ibood 8)7
Herstel dit laatste bericht. Net ook mailtje binnen. Moet dus snel HDD bestellen, zit alleen weer te twijfelen, wie kan mij overtuigen?

1TB WD10EADS vs. 1TB Samsung Ecogreen F2

[ Voor 8% gewijzigd door Qli-max op 03-04-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen een Samsung Spinpoint F1 en een WD Caviar Green, beide 1 TB varianten. Wat ik zoek: een koele en snelle harddisk. Geluid is belangrijk maar liever wat sneller met met meer geluid dan andersom. Energieverbruik hecht ik ook wel wat waarde aan maar is geen kritiek punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:40
CoDe-ReD schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:01:
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen een Samsung Spinpoint F1 en een WD Caviar Green, beide 1 TB varianten. Wat ik zoek: een koele en snelle harddisk. Geluid is belangrijk maar liever wat sneller met met meer geluid dan andersom. Energieverbruik hecht ik ook wel wat waarde aan maar is geen kritiek punt.
Ik begrijp je beweegreden niet om voor "snelheid" te gaan in een NMT. Aangezien je al streamend over een netwerk al HD content kunt afspelen lijkt het me zelfs met de traagst mogelijke schijven die je kunt kopen geen probleem om je content af te spelen. In een NMT zijn geluid (zodat je niet tijdens een stille scene in een film je de HDD hoort knorren) en energieverbruik (NMT's staan niet bekend om hun goede standby-modes) veel interessanter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
@ stefimke

Idd!
Voor mij is geluid, warmte en energieverbruik het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
catchingfire schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:45:
[...]

Ik begrijp je beweegreden niet om voor "snelheid" te gaan in een NMT. Aangezien je al streamend over een netwerk al HD content kunt afspelen lijkt het me zelfs met de traagst mogelijke schijven die je kunt kopen geen probleem om je content af te spelen. In een NMT zijn geluid (zodat je niet tijdens een stille scene in een film je de HDD hoort knorren) en energieverbruik (NMT's staan niet bekend om hun goede standby-modes) veel interessanter toch?
Ja, daar heb je wel een goed punt |:( . Ben nog redelijk nieuw op dit gebied. Goed, het wordt dus een koele, stille en energiezuinige harddisk. WD Caviar Green 1TB it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288974

Qli-max schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:31:
[...]

Herstel dit laatste bericht. Net ook mailtje binnen. Moet dus snel HDD bestellen, zit alleen weer te twijfelen, wie kan mij overtuigen?

1TB WD10EADS vs. 1TB Samsung Ecogreen F2
Iets zegt me dat het verschil tussen deze schijven redelijk klein is. Ik heb geen ervaring met de Samsung, maar die WD is, zeker icm de eerder genoemde acoustische tweak erg stil. Heb alleen de illusie niet dat je helemaal niks hoort; de behuizing van de hdx is nu eenmaal een klankkast ;) het spinnen van de drive is nauwelijks hoorbaar, wel hoor je zachtjes het ratelen als er random seeks gedaan worden of de bekende kalibratiegeluidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Appie Heijn schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:08:
[...]

Kon je niet mailen maar heb nog een wireless stick voor de HDX te koop.
pm ;)

Levertijd via ibood valt me 100% mee. Daarna wat gaan klooien met music players etc.. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tonkey op 03-04-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik had een paar weken geleden een Samsung F1 1TB ingebouwd in de HDX. Ik heb hem er na een week toch weer uitgehaald. De schijf gaat draaien als de HDX aangezet wordt, maar binnen 4 minuten ofzo stopt hij weer als hij niet gebruikt wordt. Dat is niet goed voor een harde schijf.

Wat mij ook enorm stoorde was dat ik eveneens nog veel via het netwerk wilde kijken en elke keer werd het browsen vertraagd doordat de harde schijf weer opspint. Ik heb de schijf toen maar weer ingebouwd in de PC.

Alles is nu weer lekker snel en buiten dat heb ik weer een compleet stille HDX. Ik vind het mooi dat er een harde schijf in kan, maar in combinatie met netwerkstreaming vind ik het niet prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 12:28

13art

Moderator Mobile
Heb uitgebreid contact gehad met Alex van HDX1080 over mijn vermeende hitte problemen. Uiteindelijk heeft die vandaag gezegd dat ik hem terug moet sturen voor een vervangend exemplaar omdat de problemen met de bijhorende harddisk (Samsung Spinpoint F1) niet horen. Nog even voor de zekerheid gevraagd of hij bedoeld dat ik de samsung schijf moet terug sturen of de HDX maar ik vermoed de HDX. En tegen de tijd dat ik jarig ben of misschien eerder, schaf ik een WD Green van 1TB aan, die zet ik dan in de HDX en de Samsung gaat dan in de externe eSata behuizing voor bij mn laptop.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik weer een HDX terug heb.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 21:51

Syzzer

Prutser

[b][message=31741611,noline][...]

En over de usenet client in nmt... Is het alleen mogelijk om een nzb via het netwerk in het geconfigureerde adres te kopieren? Zou makkelijk zijn als er een nzb getter of iets bestond welke gebruik maakt van nzb zoekmachines... (en toetsenbord komt dan zeker van pas)
Kijk eens naar deze firefox plugin: https://nzbdstatus.bountysource.com/ (of https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7617 ).

Ik vind het erg fijn werken icm nzbget! Als ik nu een nzb download, gaat nzbget hem automagisch downloaden. Heel relaxed.

[ Voor 5% gewijzigd door Syzzer op 03-04-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Stond onderstaande tekst al eerder op de HDX1080 website? Vroeg mij namelijk af of dit betrekking heeft op de iBood-actie?
Important News for Dutch Customers

Alleen resellers vermeld op www.hdx1080.nl zijn geautoriseerde Nederlandse dealers en HD Digitech garandeert alleen 24 maanden garantie op producten gekocht bij de hier vermelde dealers. Bij RMA (reparatie & Support) vragen zal er streng op serienummer en/of MAC adres gecontroleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

Op 2 april stond het er volgens Google cache nog niet.

Ik heb in het forum van iBOOD inmiddels gevraagd hoe het zit met de garantie.

Ik bedoel dit niet als flamebait }) , maar zou het kunnen zijn dat importeur(?) Divxplayer niet zo blij is met het feit dat de HDX-1000 steeds meer voor een lagere prijs dan de 299,- wordt verkocht die de 'geauthoriseerde' dealers vragen.

Voordat ik hem via iBOOD had gekocht, viel het me op dat de PCH en HDX in Nederland voor ongeveer 50 euro meer werden verkocht dan in omringende landen. (Marge voor ondersteuning door importeur Divxplayer?)

Als ik nu in de pricewatch kijk, zie ik dat er steeds meer 'ongeauthoriseerde' (?) dealers de HDX voor een lagere prijs aanbieden. De PCH is nu ook opeens 50 euro gedaald bij enkele 'officiële' dealers.

[ Voor 20% gewijzigd door javka op 03-04-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

CoDe-ReD schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:14:
[...]

Goed, het wordt dus een koele, stille en energiezuinige harddisk. WD Caviar Green 1TB it is!
Ik heb zelf gekozen voor de WD10EVDS (morgen binnen), die volgens enkele berichten in het NMT deel 3 draadje, speciaal voor 24x7 en video gebruik is. Specs bevestigen dat.

Maximale operationele temperatuur ligt 5 graden hoger, nl: 60oC. En gezien de mogelijke warmteproblemen in de HDX of PCH leek me dit ook wel een voordeel.

Hij staat gewoon in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

javka schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:09:
Op 2 april stond het er volgens Google cache nog niet.

Ik heb in het forum van iBOOD inmiddels gevraagd hoe het zit met de garantie.

Ik bedoel dit niet als flamebait }) , maar zou het kunnen zijn dat importeur(?) Divxplayer niet zo blij is met het feit dat de HDX-1000 steeds meer voor een lagere prijs dan de 299,- wordt verkocht die de 'geauthoriseerde' dealers vragen.

Voordat ik hem via iBOOD had gekocht, viel het me op dat de PCH en HDX in Nederland voor ongeveer 50 euro meer werden verkocht dan in omringende landen. (Marge voor ondersteuning door importeur Divxplayer?)

Als ik nu in de pricewatch kijk, zie ik dat er steeds meer 'ongeauthoriseerde' (?) dealers de HDX voor een lagere prijs aanbieden. De PCH is nu ook opeens 50 euro gedaald bij enkele 'officiële' dealers.
Dit vroeg ik mij dus ook af bij de Popcorn Hour van afgelopen december. De mijne is voor garantie opgestuurd, maar tot de dag van vandaag heb ik hem nog niet teruggekregen. Dat is ook de reden dat ik bij iBOOD eiste dat ik de HDX zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:34
javka schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:09:
Het kan wel zo zijn dat de geauthoriseerde dealers er niet zo blij mee zijn, maar dat is IMHO geen goede reden voor de fabrikant (HDX1080) om dan maar garantie te gaan weigeren. Het product is nog steeds hetzelfde en blijkbaar is HDX1080 niet te beroerd geweest om "grote" deals af te sluiten met een zogenaamde grijs-importeur als Ibood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh, dus de distribiteur wil de prijzen kunstmatig hoog houden? Ik ben niet te beroerd om dit bij de NMa te melden hoor O-) Zal eens even op zoek gaan naar concreet bewijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297804

Beste HDX gebruikers,

Mijn HDX werkt super! Echter kom ik na heel wat uurtjes zoeken op het internet er niet uit.

Mijn HDX is op mijn pc aangeslopen via een netwerkkaart met een crosscable en een vast IP adres.

Mijn PC is aangesloten via een LAN met het internet via een dynamisch IP adres.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om mat de HDX op internet te komen.

Hoe kan ik een vast IP en een Dynamisch IP koppelen zodat de HDX via mijn PC internet op kan???

Alvast bedankt... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36

timovd

Voorsprong door techniek

Waarom zet je er geen switch tussen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
DeZwerver: je zou moeten routeren. Maar idd, waarom geen switchje?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:37

FreakNL

Well do ya punk?

Het lijkt erop dat hij geen router heeft, maar zijn pc rechtstreeks aan het internet heeft hangen (kabel abbo ofzo?)

Dus niet een switch kopen, maar een 4-poorts router! :) (met ingebouwde switch dus)

PC en HDX op gewone poort, en de internet op de WAN aansluiting, en je bent klaar....

/Edit,
En als je dat niet wilt, routing en remote access aanslingeren op je PC (of heet dat Internet kenneksion sharing op een werkstation?)

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 04-04-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Ypho schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 09:08:
[...]

Dit vroeg ik mij dus ook af bij de Popcorn Hour van afgelopen december. De mijne is voor garantie opgestuurd, maar tot de dag van vandaag heb ik hem nog niet teruggekregen. Dat is ook de reden dat ik bij iBOOD eiste dat ik de HDX zou krijgen.
En hoe reageerde IBOOD daarop? Mijn PCH had ik daar in augustus gekocht, maar die begaf het. Inmiddels heb ik hem ook opgestuurd (in januari al), maar Ibood is allesbehalve assertief in de afhandeling. Hun eigen gestelde reparatietermijn van 4 weken is al ruim verstreken, maar met een oplossing komen ho maar.
Ik wacht nog een week en dan eis ik m'n geld terug en wacht ik wel op een aanbieding van een andere NMT.
Wat dat betreft is de prijs van IBOOD geregeld goed, maar ook de al beruchte serviceverlening klopt, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Anoniem: 38342 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:51:
[...]

En hoe reageerde IBOOD daarop? Mijn PCH had ik daar in augustus gekocht, maar die begaf het. Inmiddels heb ik hem ook opgestuurd (in januari al), maar Ibood is allesbehalve assertief in de afhandeling. Hun eigen gestelde reparatietermijn van 4 weken is al ruim verstreken, maar met een oplossing komen ho maar.
Ik wacht nog een week en dan eis ik m'n geld terug en wacht ik wel op een aanbieding van een andere NMT.
Wat dat betreft is de prijs van IBOOD geregeld goed, maar ook de al beruchte serviceverlening klopt, helaas...
Ik had (geirriteerd) gebeld omdat ik geen reactie kreeg op mijn (per email gestelde) vragen over de status, terwijl er die dag opnieuw de Popcorn Hour werd aangeboden. Zij wisten het niet, omdat de fabrikant niet of slecht communiceerde. De iBOOD medewerker zou mij terugbellen de dag erna met een update. Echter na een week nog niet teruggebeld, en toen zag ik dat ze een HDX-1000 verkochten. Toen weer gebeld, met dezelfde jongen gesproken, en gezegd dat ik het zat ben. Ik kon mijn geld terugkrijgen (die week ervoor ook, maar ik wilde een werkend apparaat). Maar nu zei ik, regel maar dat mijn geld niet terug gestort wordt, maar omgezet in een HDX. Dit was geen probleem. Gelukkig maar, want wachten op het geld zal ook wel lang duren.

/edit: Ik had ook een brief verstuurd, maar dit was de dag voor het eerste telefoontje, dit overlapte elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypho op 04-04-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Voor alle anderen die twijfelen 8)7 welke HDD in de HDX1000 te stoppen....

Ik kwam via Het stille PC topic deel IV op www.silentpcreview.com (daar komt bijvoorbeeld de WD10EACS erg goed uit de bus qua geluid) en vervolgens op:

http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php

Op deze site staan voor veel HDD's de benchmarks in vergelijkingsgrafieken, is misschien wel handig voor andere twijfelaars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2009
L.S.

Ik ben aan het rond kijken om gemakkelijker mijn content direct op de tv te laten zien. Nu gebruik ik Tversity samen met mijn PS3. Dit gaat wel aardig maar niet super in mijn beleving.

De HDX-1000 ziet er mooi uit, echter wat ik een groot nadeel vind is dat je een losse HD moet aansluiten en dat het apparaat niet standaard al wireless heeft. Kent iemand een aparaat met HDMI EN een interne HD EN wireless? Natuurlijk wel ideaal als je later nog externe disks zou kunnen koppelen, of de interne HD te kunnen vervangen voor een grotere.

Ik ben al even op zoek geweest op internet, maar tot op heden niets serieus gevonden.

Grt Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Eagleboy schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:09:
Kent iemand een aparaat met HDMI EN een interne HD EN wireless? Natuurlijk wel ideaal als je later nog externe disks zou kunnen koppelen, of de interne HD te kunnen vervangen voor een grotere.
Kijk eens in dit topic. Dat gaat over meer van dit soort apparaten dan alleen de HDX-1000.
Wat ik in ieder geval direct kan bedenken is bijv een mediacenter pc. Daar zit alles op wat jij wil, maar is ook wel duurder. Als je een beetje zoekt komt je ook echt wel mooie tegen die echt niet meer op een pc lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

De HDX-1000 ziet er mooi uit, echter wat ik een groot nadeel vind is dat je een losse HD moet aansluiten en dat het apparaat niet standaard al wireless heeft. Kent iemand een aparaat met HDMI EN een interne HD EN wireless? Natuurlijk wel ideaal als je later nog externe disks zou kunnen koppelen, of de interne HD te kunnen vervangen voor een grotere.

Ik ben al even op zoek geweest op internet, maar tot op heden niets serieus gevonden.
Eh? Ik begrijp het probleem niet? Je kan een HD _in_bouwen, dan _kan_ je er ook nog eens een externe aan vastknopen en voor wireless moet je even een kleine investering doen (lees het topic maar eens door) en dan heb je WIFI.

De HDX kan alles wat jij hierboven opnoemde. Je moet alleen zelf de HD inbouwen, dat is echt een makkie. Dan nog even uitpluizen (lees: topic doorbladeren) hoe je de HDX wireless kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sangroid schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:42:
[...]
De HDX kan alles wat jij hierboven opnoemde. Je moet alleen zelf de HD inbouwen, dat is echt een makkie. Dan nog even uitpluizen (lees: topic doorbladeren) hoe je de HDX wireless kan maken.
Volgens mij wist hij dat ook al wel, maar wil hij een kant en klaar apparaat hebben. Kan, maar denk wel dat hij dan meer geld kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279039

De wifi dongle die ondersteund wordt door de HDX-1000 stond vreemd genoeg nog niet in de pricewacht...dus ik heb afgelopen week de vrijheid genomen deze toe te voegen ;).

pricewatch: TP TL-WN821N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Grt Rick
Er is er een hoor. De HDX1000. die is gewoon te koop met ingebouwde harddisk. In verschillende grootes Gewoon even zoeken op internet en je vindt dit rijtje

http://www.divxplayer.nl/...4846cff4a618290857a61814f

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 21:42
Zou trouwens wel mooi zijn als de eps vanaf soutparkstudios.com gestreamd kunnen worden, probleem wordt denk alleen dat flash gebeuren wat die chip niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Qli-max schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:13:
Voor alle anderen die twijfelen 8)7 welke HDD in de HDX1000 te stoppen....

Ik kwam via Het stille PC topic deel IV op www.silentpcreview.com (daar komt bijvoorbeeld de WD10EACS erg goed uit de bus qua geluid) en vervolgens op:

http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php

Op deze site staan voor veel HDD's de benchmarks in vergelijkingsgrafieken, is misschien wel handig voor andere twijfelaars :P
De WD10EACS heeft problemen met de NMT (Zie NMT site) het best kun je de WD10EADS nemen

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 05-04-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 01-05 14:43

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Katseviool schreef op zondag 05 april 2009 @ 16:58:
Zou trouwens wel mooi zijn als de eps vanaf soutparkstudios.com gestreamd kunnen worden, probleem wordt denk alleen dat flash gebeuren wat die chip niet aankan.
Kwam er laatst achter dat bij de streaming sites ook VEOH.com stond, hier zijn ook veel episodes van series te vinden.

btw. ga van de week deel 2 van dit topic starten om het weer allemaal wat overzichtelijker te maken. Als mensen nog suggesties hebben mail het maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 15:03
Misschien een overzicht maken van de diverse custom software met pre's en con's die er ondertussen allemaal is voor de HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

misschien een kleine matrix van welke hardeschijven geschikt zijn? linken naar de site van de HDX wiki?

maar een overzicht van best tested apps lijkt me top.

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Sleepyhead schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:38:
[...]

Kwam er laatst achter dat bij de streaming sites ook VEOH.com stond, hier zijn ook veel episodes van series te vinden.

btw. ga van de week deel 2 van dit topic starten om het weer allemaal wat overzichtelijker te maken. Als mensen nog suggesties hebben mail het maar!
Mooi dat je een deel 2 gaat maken! :D
En ding wat ik miste (misschien meer), welke site's/services je kunt via je NMT (zoals youtube, radio etc..). Verder weinig op aan te merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor harddisks zou ik gewoon verwijzen naar de bestaande liijst van hdx1080.

Apps en services:
- community software installer
- harddisk tweaks (tweak voor silence en speed)
- Cidero (Upnp device control vanaf de laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297804

timovd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:04:
Waarom zet je er geen switch tussen?
Heb ik geprobeerd, maar dan kan ik de HDX niet meer vinden.

En ben bang dat ik niet meer mijn volle downloadspeed meer heb door de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 297804 schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:02:
[...]

Vreemd, ik heb ook een switch tussen de PC en de HDX en dat gaat prima samen. In principe zou de switch niks uit moeten maken, aangezien deze alleen een verbinding deelt en geen IP heeft ofzo. Werkt het misschien wel als je IP's toewijst op zowel je PC als HDX ?

Ook is mijn downloadsnelheid trouwens niet langzamer geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17

Laguna

Connaisseur

Vraag me af hoe het komt dat de HDX-1000 eigenlijk ongeveer even duur is als de PCH A-110, aangezien je bij laatst genoemde aanzienlijk betaalt voor de DTS licentie (die dus in de prijs zit inbegrepen) en dit niet het geval is bij de HDX (alleen pass-through), dan zou het alleen nog te verklaren zijn aan de hand van het design en de gebruikte materialen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Bij de HDX zit ook al de licentiekosten in de prijs. Alleen moet de firmware die het mogelijk maakt nog worden uitgebracht :(

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

punisher007 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 05:46:
Bij de HDX zit ook al de licentiekosten in de prijs. Alleen moet de firmware die het mogelijk maakt nog worden uitgebracht :(
De firmware is in de laatste fase voor de DTS-downmix, ze wachten enkel nog om alle papieren van de licenties in orde te krijgen. Maw, het kan heel snel gaan hoor.

Hier is een quote van de admin op het hdx forum:

"Right now, there are nearly 4 different companies involved in releasing our DTS license.
Nearly everyday, we are sending "chaser" email until i guess the other person reading is sick and tired of our nagging. What i can comment is, we are NEARLY there... very closed now, almost able to feel, touch and kiss it.
"

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 115951 op 07-04-2009 10:26 . Reden: bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sleepyhead schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:38:
[...]

Een lijstje met compatible harddisks zou handig zijn... ik kan zo'n lijst voor de hdx-1000 echt niet vinden, niet met google, in dit topic of op de hdx site zelf...

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 03-05 15:20

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kwam dit ook nog tegen : http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=11836

Lekker is dat. Zet je daar een nieuwe superluxe sata schijf in draait hij maar als een ide schijf .... :|

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is nu officieel, mijn HDX gaat terug gestuurd worden naar Frankrijk om vervangen te worden.
Helaas maar het is niet anders :( Hopelijk heb ik snel weer een nieuwe.
Met name balen omdat hij het wel gewoon doet, maar na een paar uur gebruiken hij opeens geen films meer wil afspelen en dan eerst uitgezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:26

M2M

medicijnman

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:09:
Kwam dit ook nog tegen : http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=11836

Lekker is dat. Zet je daar een nieuwe superluxe sata schijf in draait hij maar als een ide schijf .... :|
dat maakt toch niet uit? zolang het ding genoeg megabit kan leveren om elke film af te spelen (en 100mbit voor netwerk) heb je toch eigenlijk niet meer nodig. Zet anders de HD eerst in een pc, trek 'm daar vol en stop hem daarna in de mediatank.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:09:

Dat is zeker een interessant bericht, want het doet je toch afvragen welk voordelen er overblijven voor het plaatsen van een interne harde schijf ten opzichten van het gebruik van een externe harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Rave17 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:31:
[...]

Dat is zeker een interessant bericht, want het doet je toch afvragen welk voordelen er overblijven voor het plaatsen van een interne harde schijf ten opzichten van het gebruik van een externe harde schijf?
het oogt minder rommelig he als alles netjes in 1 doos zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Rave17 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:31:
Minder kabels, minder kastjes en een voeding minder dus ook iets energie vriendelijker.
En natuurlijk goedkoper. Een losse schijf kost minder dan dezelfde schijf in een kastje met een voeding er bj

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 07-04-2009 16:43 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gaat mij meer om het feit dat er een S-ATA aansluiting in zít en niet dus niet dat het apparaat de S-ATA snelheden aan kán.

Zoiets als een kale Fiat waar een Ferrari motor ingezet kan worden, die vervolgens niet harder kan dan 80 km/u (om in metaforen te blijven)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
M2M schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:28:
[...]

dat maakt toch niet uit? zolang het ding genoeg megabit kan leveren om elke film af te spelen (en 100mbit voor netwerk) heb je toch eigenlijk niet meer nodig. Zet anders de HD eerst in een pc, trek 'm daar vol en stop hem daarna in de mediatank.
Dat zal niet zo makkelijk gaan tenzij je een EXT3FS driver eerst installeert. De NMT wil namelijk een EXT3FS (linux) geformatteerde drive hebben om data te lezen en schrijven.

Het kan dus wel maar het vergt iets meer kennis en inspanning om het op die manier te doen :)

Hetzelfde geldt overigens wanneer je de NMT via USB aan het systeem wilt hangen.

Daarnaast maakt die snelheid van 33MB/sec echt helemaal niets uit voor de snelheid. De files die ik tot nu toe gezien hebben komen niet boven de 50mbit/sec uit, wat niet meer is dan een kleine 6MB/sec. De vogelscene uit Planet Earth is bijvoorbeeld om en nabij de 47mbit volgens de info van mijn HDX.
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:47:
Gaat mij meer om het feit dat er een S-ATA aansluiting in zít en niet dus niet dat het apparaat de S-ATA snelheden aan kán.

Zoiets als een kale Fiat waar een Ferrari motor ingezet kan worden, die vervolgens niet harder kan dan 80 km/u (om in metaforen te blijven)
In den beginnen ... toen S-ATA nog maar net uit was, was er niets anders. Vrijwel alle controllers waren toen P-ATA met een S-ATA bridge. Zoals uitgelegd in dat topic op het NMT forum heeft de Sigma chipset alleen P-ATA support maar word gebruik gemaakt van een S-ATA bridge om toch S-ATA schijven aan te sluiten. Waarom ze dat gedaan hebben? Ik gok omdat er momenteel alleen maar grote schijven met een S-ATA aansluiting worden gemaakt?

[ Voor 28% gewijzigd door redfoxert op 07-04-2009 16:52 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Anoniem: 115951 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:37:
[...]

het oogt minder rommelig he als alles netjes in 1 doos zit :)
Ortep schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:42:
[...]

Minder kabels, minder kastjes en een voeding minder dus ook iets energie vriendelijker.
En natuurlijk goedkoper. Een losse schijf kost minder dan dezelfde schijf in een kastje met een voeding er bj
Ja dat laatste is natuurlijk waar, maar ik bekeek het vanuit het standpunt van de concurrent van de NMT's: namelijk de WD TV. Deze beschikt natuurlijk niet over enkele functies die een NMT met interne harde schijf wel heeft. Echter het valt mij toch wel op dat er ook genoeg mensen zijn die de opslag extern regelen, wat je bij de WD TV wel verplicht bent om te doen :P Het punt dat ik wilde maken: de interne plaatsing van een harde schijf biedt blijkbaar geen echte voordelen op het gebied van snelheid, etcetera ten opzichten van een externe harde schijf. En dat vind ik er nou juist zo jammer aan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dit hoort hier niet thuis.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 08-04-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 08-04-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
JerNL schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:13:
misschien een kleine matrix van welke hardeschijven geschikt zijn? linken naar de site van de HDX wiki?

Als jij hier iets van een link van hebt?? Heb zelf namelijk geen HD erin zitten dus kan dit zelf niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 14:52
JerNL schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:13:

http://www.hdx1080.com/in...unc=view&catid=42&id=2767
http://www.networkedmedia...dex.php/HDD_Compatibility

[ Voor 11% gewijzigd door a casema user op 07-04-2009 18:53 ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Rave17 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:55:
[...]

[...]

Ja dat laatste is natuurlijk waar, maar ik bekeek het vanuit het standpunt van de concurrent van de NMT's: namelijk de WD TV. Deze beschikt natuurlijk niet over enkele functies die een NMT met interne harde schijf wel heeft. Echter het valt mij toch wel op dat er ook genoeg mensen zijn die de opslag extern regelen, wat je bij de WD TV wel verplicht bent om te doen :P Het punt dat ik wilde maken: de interne plaatsing van een harde schijf biedt blijkbaar geen echte voordelen op het gebied van snelheid, etcetera ten opzichten van een externe harde schijf. En dat vind ik er nou juist zo jammer aan :Y
Kun je aangeven waarom je dat jammer vindt?

Ik zie nml het nut niet van een snelle schijf. Via het netwerk haalt ie hier +/- 6-7mB/s en daarbij ligt de bottleneck niet bij de hdd.

Het ding staat bij de tv en ik zal toch via het netwerk bestanden erop zetten, of laat het ding s'nachts zelf de boel binnentrekken.

met een WD TV blijf je constant met het apparaat slepen om er films/muziek e.d. op te zetten. Dat is in mijn ogen pas een nadeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

cypher21 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:49:
[...]

Kun je aangeven waarom je dat jammer vindt?

Ik zie nml het nut niet van een snelle schijf. Via het netwerk haalt ie hier +/- 6-7mB/s en daarbij ligt de bottleneck niet bij de hdd.

Het ding staat bij de tv en ik zal toch via het netwerk bestanden erop zetten, of laat het ding s'nachts zelf de boel binnentrekken.

met een WD TV blijf je constant met het apparaat slepen om er films/muziek e.d. op te zetten. Dat is in mijn ogen pas een nadeel :)
Je sleept dan met de externe schijf die je eraan hangt, niet met de WD TV. En opzich is af en toe wat overpompen ook niet erg. Het duurt vaak wel even voordat je een terabyte aan video hebt bekeken.

Maar goed, gemak dient de mens, ik stream ook alles via het netwerk en heb voor de stilte en vertraging geen HD in de HDX gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja ieder zijn ding natuurlijk.
Zie zelf het probleem niet van het meeslepen van de harddisk aangezien deze toch in de HDX zit en niet er buiten. Als ik wil streamen moet ik eerst de computer aan zetten, is ook weer extra werk, kost extra energie, etc. En stilte, tja ik hoor de HDX echt niet als ik een film kijk. Maar ja wil dan ook bioscoop geluid dus volume gaat ook wel iets harder dan normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281564

Possible schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:19:
Zijn er mensen die soms ook sync problemen hebben? Bij een aantal films is de video / geluids syncronisatie niet 100% (Niet alle films)
Ik heb mijn HDX-1000 aangesloten op een SR-3001 Marantz versterker d.m.v. coax spdif.

Met de HTPC die ik hiervoor had kon ik een delay instellen van 200ms (wat perfect was)

Heeft iemand hier een oplossing voor? Met de Maranz kan ik helaas ook geen delay instellen.
Vraag zonder antwoord is alweer een poosje geleden, maar ik ben bang dat ik hetzelde probleem ga meemaken. Binnenkort arriveert mijn HDX, maar mijn receiver, een Denon AVR 3801 kent geen lip-sync-correctie. Dat heb ik van de Denon technoboys te horen gekregen. Zin in het kopen van een nieuwe receiver heb ik allerminst. Weet iemand of er een audio delay is in te stellen in de HDX1000? Zou namelijk een boel gedoe voorkomen.

Andere vraag met betrekking tot dit onderwerp, ik overweeg een Samsung LE37B650 te kopen. Die heeft een audio out in de vorm van SP/DIF, maar die doet alleen stereo. AC3 en DTS geeft de uitgang niet. Is er een televisie die het aangeboden HDMI-signaal (met de (brood)nodige vertraging) onveranderd doorgeeft aan de SP/DIF, zodat vraag hierboven onnodig wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 01:37

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 297804 schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:02:
[...]

Met een switch moet je GEEN crosscable gebruiken (zoals je nu wel doet, getuige je eerdere post)

Zal overigens geen snelheidsverschil opleveren, een gemiddelde fujitec switch heeft een hogere throughput dan je HDX-1000 nic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 281564 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:35:
[...]

Vraag zonder antwoord is alweer een poosje geleden, maar ik ben bang dat ik hetzelde probleem ga meemaken. Binnenkort arriveert mijn HDX, maar mijn receiver, een Denon AVR 3801 kent geen lip-sync-correctie. Dat heb ik van de Denon technoboys te horen gekregen. Zin in het kopen van een nieuwe receiver heb ik allerminst. Weet iemand of er een audio delay is in te stellen in de HDX1000? Zou namelijk een boel gedoe voorkomen.
Zit er niet in. Staat al 2 jaar op de NMT feature requests, maar geen enkele indicatie of dit ooit zal komen (dus nooit waarschijnlijk).
Je hebt dus een aantal opties :
- nieuwe receiver waarmee je wel audio-delay kan instellen ;)
- TV nemen die niet al te veel tijd kwijt is aan videoprocessing (<70ms is m.i. nog wel acceptabel. Neem dus geen Philips want die schijnen berucht te zijn voor de lange/trage videoprocessing (tot 200ms))
- Zet zoveel mogelijk videoprocessing uit (als je HD kijkt heb je die immers toch niet nodig)
- Schaf een digitale audio delay apparaat aan (bijv Felston). Duur!
- Remux de audio met een delay

Geen van allen dus ideaal..
Maar ik zie op dit forum nog erg weinig berichten over problemen met lipsync, dus waarschijnlijk valt het wel mee. Zelf heb ik er nu sowieso nog geen last van omdat ik mijn HDX nu alleen direct via HDMI op de TV in de slaapkamer heb aangesloten (daar geen receiver/surround etc), dus daar lost de TV zelf het lipsync probleem wel op. Straks ga ik m'n 2e HDX ook op eenzelfde Denon receiver+Panasonic plasma aansluiten. Ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen omdat ik die ook niet had met m'n huidige setup (met XBOX360). Ik heb daar ook nooit last gehad van lipsync problemen (uitgezonderd een enkele slechte rip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 09:59
Heb ook last van het lip sync probleem. M'n DVD speler heeft wel een audio delay functie, daar gaat het goed. Helaas met de HDX niet. Beeld & geluid via receiver lopen niet gelijk.

Wat wel gek is dat het bij .mkv bestanden met DTS geluid wel goed gaat. Dit loopt nagenoeg gelijk. Dus HD films met DTS hebben nu de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Smarron schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:18:
[...]
Je sleept dan met de externe schijf die je eraan hangt, niet met de WD TV. En opzich is af en toe wat overpompen ook niet erg. Het duurt vaak wel even voordat je een terabyte aan video hebt bekeken.

Maar goed, gemak dient de mens, ik stream ook alles via het netwerk en heb voor de stilte en vertraging geen HD in de HDX gezet.
Ik dacht dat de WDTV standaard een hdd had ingebouwd.
Maar goed, op zich is dat niet het punt. Rave17 geeft aan het jammer te vinden dat de HDX de SATA schijf niet op zijn volledige snelheid benut.

Ik vraag me af waarom aangezien de snelheid van een hdd in de HDX totaal geen rol speelt.

USB, WiFi, netwerk of wat voor manieren je de hdd in de HDX kunt voorzien van data zijn allemaal veel langzamer dan dat de HDX de sata hdd benut.

En tsja, de discussie om wel of geen schijf in de HDX te stoppen blijft idd persoonlijk. Ik heb de pc vaak wel aan staan, maar merk dat het streamen niet altijd top gaat als de pc video aan het renderen is of weet ik veel wat. Dat kleine beetje extra geluid, of die ene seconde dat de hdd opspint heb ik er wel voor over.
Tevens vind ik het wel makkelijk dat als de kids overdag een film willen kijken mijn vriendin niet eerst de pc aan hoeft te zetten, maar meteen een film opstart.
Zo heeft ieder natuurlijk zijn eigen ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
cypher21 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:57:
[...]

Ik dacht dat de WDTV standaard een hdd had ingebouwd.
Maar goed, op zich is dat niet het punt. Rave17 geeft aan het jammer te vinden dat de HDX de SATA schijf niet op zijn volledige snelheid benut.

Ik vraag me af waarom aangezien de snelheid van een hdd in de HDX totaal geen rol speelt.

USB, WiFi, netwerk of wat voor manieren je de hdd in de HDX kunt voorzien van data zijn allemaal veel langzamer dan dat de HDX de sata hdd benut.

En tsja, de discussie om wel of geen schijf in de HDX te stoppen blijft idd persoonlijk. Ik heb de pc vaak wel aan staan, maar merk dat het streamen niet altijd top gaat als de pc video aan het renderen is of weet ik veel wat. Dat kleine beetje extra geluid, of die ene seconde dat de hdd opspint heb ik er wel voor over.
Tevens vind ik het wel makkelijk dat als de kids overdag een film willen kijken mijn vriendin niet eerst de pc aan hoeft te zetten, maar meteen een film opstart.
Zo heeft ieder natuurlijk zijn eigen ding :)
Ik had achter snelheid ook expliciet "etcetera" gezet, omdat ik niet alleen op snelheid doelde maar op onderstaande bewering :)
As you can see my WD Caviar disk, which is perfectly capable of running at full SATA II speeds (300MB/s), is NOT attached to a dedicated SATA controller but to an old E-IDE controller. All the benefits of modern day SATA disks and controllers such as NCQ support, higher transfer speeds, error checking and even power saving etc. are completely forfeited.
Bron: HDX-1000: HDD intentionally not running at SATA speeds / only UDMA-2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Laatst online: 04-05 14:21
Sinds een aantal maandjes heb ik een HDX en het bevalt me erg goed.
Tot gister had ik nergens problemen mee en alle video formaten worden getoond.

Gister wou ik via mijn externe HD films Kopiëren naar mijn HDX.
Dit heb ik vaker gedaan en werkt goed.

Helaas liep gister het proces vast was de HDX gestopt met kopiëren....
Na een reboot starte alles weer op en zag ik dat er 1 movie folder leeg was. Hier was het kopiëren blijkbaar niet goeg gegaan. De folder verwijderd en vervolgens opnieuw kopiëren.

Helaas ging het hier mis. Wanneer ik nu weer deze film wil kopiëren, (selecteer de film en zet hem op de lijst, vervolgens naar de interne HD en doe dan weer filemode en zeg copy selected items) dan geeft de HDX een zwart beeld en gebeurt er niets....
Heb daarna de HDX nogmaals een reboot gegeven en weer gaf hij hetzelfde probleem.

Heeft een van jullie dit ook al eens meegemaakt en zo ja, wat zou je er aan kunnen doen?

andere suggesties hoor ik ook graag hoor :)

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet iemand al iets van Ibood ? Na het mailtje van maandag is het vrij stil gebleven...

Bestie iBOOD'ers

Wegens extreme drukte bij onze logistiek was de gestelde verzend datum te optimistisch. Wij gaan er echter van uit dat u de bestelling uiterlijk donderdag in huis hebt

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice iBOOD.com

[ Voor 56% gewijzigd door Frostbite op 08-04-2009 13:18 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 00:11
Sc0rPi0N schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:52:

Weet iemand al iets van Ibood ? Na het mailtje van maandag is het vrij stil gebleven...
Misschien even de moeite nemen om op ibood.nl te kijken. Daar vind je je antwoord nml gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:37
Het proberen waard voor die personen met lip sync problemen:

Je kan bij de HDMI opties aangeven dat het geluid mee moet komen. Mijn TV heeft dan weer een optische uitgang (42LG5020). Als de fabrikant zich bewust is van de delay, kan het signaal vertraagd worden uitgestuurd. Ik heb er geen last van, mijn LG is snel genoeg.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Laatst online: 07-09-2024
Als ik het zo lees allenmaal kun je dus beter een 5400 RPM disk erin doen van (Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB) Klopt dat?
Ik zoek eigenlijk een disk die het minst heet word. Zijn hier nog voorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:26

M2M

medicijnman

Smattie schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:53:
Als ik het zo lees allenmaal kun je dus beter een 5400 RPM disk erin doen van (Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB) Klopt dat?
volgens mij is de WD green een van de zuinigste schijven op dit moment.

Kijk anders even met google naar het verbruik en vergelijk de meest bezochte schijven in pricewatch.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Smattie schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:53:
Blader ff de laatste paar pagina's door. Er zijn tabellen met stroomverbruik en geluid gepost voor deze WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281564

asing schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:24:
Het proberen waard voor die personen met lip sync problemen:

Je kan bij de HDMI opties aangeven dat het geluid mee moet komen. Mijn TV heeft dan weer een optische uitgang (42LG5020). Als de fabrikant zich bewust is van de delay, kan het signaal vertraagd worden uitgestuurd. Ik heb er geen last van, mijn LG is snel genoeg.
Ja, klopt, maar de TV die ik op het oog heb (Samsung LE37B650), doet alleen 2.1 op de digitale uitgang, ook al stop je er 5.1 via HDMI in. Als er een TV is die gewoon 5.1 (AC3 en DTS) doorgeeft op de audio out verneem ik dat graag. Kan ik een nieuwe afweging maken. Dus kommmma kommmma kom maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Het is zo hard gegaan in dit topic dat we maar een verse zijn begonnen.

[Mediaplayer] HDX-1000 HDX-1000 Networked Media Tank deel 2

Deze mag op slot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Afbeeldingslocatie: http://www.medieval-fightclub.com/images/iron_medieval_lock.jpg
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!