Networked Media Tank - deel 2

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 182.141 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Topicstarter
JinZa schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:44:
Hebben meerdere mensen last dat SMB (Vista filesharing) niet meer werkt met de nieuwe firmware van 30 oktober? Gelukkig loste een downgrade het probleem voor mij weer op.
Klopt. Sinds de nieuwe firmware werken SMB shares alleen nog maar op ipadres ipv hostname.

Ik kan MKV files die spelen niet terugspoelen. Herkenbaar?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 02-11-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:24
Anoniem: 76570 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:24:
[...]
Dat geloof ik niet. Er komt inderdaad wel 1080p signaal uit, maar als je goed naar de interface kijkt zie je dat dit geupscaled is vanaf 720p. Je zult dus niet 1920*1080 pixels zien van bijvoorbeeld webpagina's.
Ah, ok. Ik wist niet dat je dat bedoelde. Dat zal inderdaad wel zo zijn. In zie zelf het verschil tussen 720p en 1080p niet vanuit mijn kijkpositie. Maar de TV geeft inderdaad aan een 1080p signaal te ontvangen. Het zal wel een interne beperking zijn van de PCH dat het interface/de webbrowser maximaal in 720p gebruikt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152229

Ik ben opzoek naar een goede mediaspeler, waarbij stream en gebruik van een HDD beide mogelijk zijn.

Ik zal hem veel gebruiken voor video. WMVHD, H264, DVD's etc.. Voorwaarde moet wel zijn dat de bestanden goed afspelen en niet schokken. Snelheid en weinig gebruikersproblemen zijn ook erg belangrijk

Krijg nu ook mee dat youtube, uitzending gemist etc via sommige spelers te bereiken zijn (als je deze hebt aangesloten hebt via het internet)? Dit zal wel erg handig zijn.

Ook het downloaden via nieuwsgroepen klinkt als muziek in de oren. (neem aan alleen bij spelers met een HDD)

Verder zag ik dat er een mooi programma is voor spelers. Movie jukebox. Lijkt mij ook ideaal.

Over opnemen is mij nog niks bekend..

Ik heb het idee dat de popcorn hour a-110, de HDX-1000, Egreat en de Conceptronic CM3GPP goed scoren.
Vooral over de popcorn en de HDX hoor ik veel positiefs.

Nu zit ik in dubio welke keuze het beste zou zijn als je kijkt naar mijn wensen. Kan iemand mij verder helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 152229 op 02-11-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278817

JinZa schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:44:
Hebben meerdere mensen last dat SMB (Vista filesharing) niet meer werkt met de nieuwe firmware van 30 oktober? Gelukkig loste een downgrade het probleem voor mij weer op.
Heb begrepen dat dit te maken heeft met "VMware" (wat het ook moge zijn). Als je de beide netwerkverbindingen van VMware deactiveert dan werkt SMB weer als vanouds.

Zie: http://www.hdd-player.de/...d=4712&pid=64384#pid64384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 278817 schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:11:
[...]

Heb begrepen dat dit te maken heeft met "VMware" (wat het ook moge zijn). Als je de beide netwerkverbindingen van VMware deactiveert dan werkt SMB weer als vanouds.

Zie: http://www.hdd-player.de/...d=4712&pid=64384#pid64384
VMWare is virtualisatie software, dus dit is alleen van toepassing als zijn Vista installatie een virtuele is. Iets waar volgens mij geen sprake van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:34
MaZo schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:59:
[...]
VMWare is virtualisatie software, dus dit is alleen van toepassing als zijn Vista installatie een virtuele is. Iets waar volgens mij geen sprake van is.
Dat bedoelen ze hier niet. Als je VMWare Server installeert krijg je op de host (dus de fysieke computer) er twee virtuele VMWare-netwerkkaarten bij. Blijkbaar werkt de name resolution weer als je die netwerkkaarten uitschakelt. Ik zal het eens proberen, want ik heb er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo lees ik het inderdaad ook!

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmm, zag net dat ik mijn PCH niet kon benaderen via explorer. Toen keek ik op kastje en zag ik dat ie uitstond en niet aanging. Dus ik met ab aan proberen te zetten, maar dat werkte niet (kon wel horen dat schijf nog draaide), dus toen stroom eraf gehaald en als ik die er nu weer op doe dan gebeurt er helemaal niks noppes nada. Er gaat geen lichtje branden, geen schijf spinnen en hij reageert niet op AB.

Is er nog iets dat ik kan doen? Want zoveel knoppen zitten er niet op apparaat waar je iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt niet best. :S

Is het misschien de net-adapter? Wordt die wel warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bij adapter brand het groene lampje gewoon. Heb ook even met mijn digitale camera gecontroleerd of de AB het doet en die werkt ook gewoon, dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonder AB moet de PCH gewoon aangaan als je de stroom er weer op zet. Zelfs in stand-by moet je via het LAN bij de interne schijf kunnen komen. Tenminste dat is bij mijn A-100 zo. Als er geen enkele led brandt dan vrees ik eerlijk gezegd het ergste. :?

Edit: Je zou misschien de interne HD kunnen verwijderen en kijken of ie dan wel wil opstarten?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 278817 op 05-11-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

HD verwijderd, maar hij blijft zo dood als een pier... vrees idd dat ie echt overleden is. Wel snel zeg, heb dat ding nog geen jaar. Maar er zal natuurlijk alleen maar een VS garantie van 90 dagen op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe dat met garantie zit als je de PCH in de VS hebt gekocht, weet ik niet. Wellicht kun je toch daar proberen te reclameren of anders bij de fabrikant zelf?

Bij het opsturen kun je waarschijnlijk volstaan met alleen de printplaat (zonder kast).

Misschien dat iemand anders nog een idee heeft?

Succes in ieder geval!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 278817 op 05-11-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja dank je, ik ga het uitzoeken.

Maar hoe zit het met het bestandsysteem? Kan ik de schijf die erin zat gewoon in een andere externe behuizing gooien en dan alles benaderen? Of heeft de PCH een exotisch bestandsysteem waardoor dat niet kan?

Heb namelijk alleen een notebook vereder, dus kan de schijf niet meer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:20:
Maar hoe zit het met het bestandsysteem? Kan ik de schijf die erin zat gewoon in een andere externe behuizing gooien en dan alles benaderen? Of heeft de PCH een exotisch bestandsysteem waardoor dat niet kan?
Net zo exotisch als Linux. Het linux ext3 bestandssysteem draait erop. Hier zijn drivers voor te vinden voor windows

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 22:43
Een popcorn hour a-110 kan toch gewoon een externe NTFS harddisk benaderen of niet? Via usb. Alleen lezen heb ik begrepen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb nu vijf media sources in de lijst staan (A100). Volgens mij is er 1 standaard en drie heb ik er zelf toegevoegd. De laatste is zo'n Windows Media Player-share-ding (ik zat in het begin daarmee te klooien, vandaar).

In de network shares settings in de setup heb ik nu naast de drie die ik zelf had toegevoegd een vierde toegevoegd (net als die andere drie is het een NFS share). Dat lukt allemaal maar hij verschijnt niet in de media source lijst, hier blijf ik er de eerdergenoemde vijf zien. Doe ik iets verkeerd, of moet ik er eerst weer 1 weghalen? En zo ja, hoe doe ik dit?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wiene schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:18:
Een popcorn hour a-110 kan toch gewoon een externe NTFS harddisk benaderen of niet? Via usb. Alleen lezen heb ik begrepen, klopt dat?
Elke NMT kan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 20:24
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:20:
Ja dank je, ik ga het uitzoeken.

Heb namelijk alleen een notebook vereder, dus kan de schijf niet meer benaderen.
Google op 'EXT2FSD'. Dat is een driver voor Windows waarmee je je PCH schijf (EXT3) kunt benaderen in een USB behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb ook interesse in een NMT met name voor het HD materiaal. Kan de PCH of de HDX ook overweg met de HD films die voor de xbox 360 zijn (wmvhd) die ik veel gepost zie worden. En hoe zit het met de 40GB grote blu-ray films? Vormen die een probleem?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 09:14

Simkin

Bzzzzz

DarkSide schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:06:
Ik heb ook interesse in een NMT met name voor het HD materiaal. Kan de PCH of de HDX ook overweg met de HD films die voor de xbox 360 zijn (wmvhd) die ik veel gepost zie worden. En hoe zit het met de 40GB grote blu-ray films? Vormen die een probleem?
Kan met (hd)WMV overweg ik weet alleen niet of hij ook overweg kan met raw blueray rips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
wiene schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:18:
Ja.
Je kunt een externe harddisk ook formatteren op EXT3, dan kun je er ook op schrijven via de PCH.
Ik heb voor het formatteren gebruik gemaakt van Gparted. Dat is een linux partition editor (in een startbare CD image') waar je allerlei soorten partities kunt manipuleren (EXT2/3. NTFS, FAT16, FAT 32 etc).
Het is een betrouwbare manier om een disk op EXT3 te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27

DarkSide

theres no place like ::1

Simkin schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:26:
[...]

Kan met (hd)WMV overweg ik weet alleen niet of hij ook overweg kan met raw blueray rips.
Ok tnx. Opzich niet zo heel erg als hij niet overwegkan met raw blu-ray rips. De (hd)wmv is veel belangrijker.
Denk dat ik mezelf maar een leuk kerstcadeu geef.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

De blu-ray rips moet je omzetten naar een .ts bestand m.b.v. tsmuxer. Ik weet dan eigenlijk niet of je de surround blijft houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26328

Sinds de nieuwe firmware heb ik een raar probleem met de popcorn 100. Ik kan via m''n netwerk wel files op de interne harddisk zetten en andersom kan ik via de pocorn wel avi files afspelen die op de computer staan maar als ik via het netwerk een dvd probeer af te spelen crashed de pocorn en blijft alles op zwart.
Zijn er meer die hier last van hebben ?
Wel mooi dat deze firmware eindelijk ook subs heeft bij het afspelen van een dvd zonder menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vanmiddag nog even geprobeerd om een DVD ( VIDEO_TS file) via het netwerk (SMB) af te spelen en dat gaat prima. Dit was een file die met de oude firmware steeds vastliep maar nu ging het helemaal goed.

Ik vermoed dat je bij het afspelen van dit soort files de grenzen van de PCH soms bereikt. Waar dat aan ligt, weet ik ook niet.

Probeer eens een paar andere TS-files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Anoniem: 26328 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:40:
Wel mooi dat deze firmware eindelijk ook subs heeft bij het afspelen van een dvd zonder menu :)
Uh? Ik had dit altijd al. Menu of geen menu, zolang de subs maar meegeript zijn kun je ze gewoon oproepen met de "subtitle" knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In dvd's werkte dat niet. In ieder geval niet bij de A-100.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 278817 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:16:
Hoe dat met garantie zit als je de PCH in de VS hebt gekocht, weet ik niet. Wellicht kun je toch daar proberen te reclameren of anders bij de fabrikant zelf?

Bij het opsturen kun je waarschijnlijk volstaan met alleen de printplaat (zonder kast).

Misschien dat iemand anders nog een idee heeft?

Succes in ieder geval!
Er zit gelukkig een jaar garantie op en de helpdesk reageert supersnel. Ze hadden nog gezegd dat ik kon proberen de PCH te flashen met nieuwe firmware. Maar goed de PCH start in geheel niet op, dus dat werkte natuurlijk niet.

Heb hem nu RMA gestuurd en je mag inderdaad alleen de printplaat sturen, dus dat scheelt gelukkig weer wat in de kosten. Ben benieuwd hoe snel het verder afgehandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, mooi dat het op deze manier kan.

Ook goed om te weten voor anderen die hun PCH in de VS hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:24
Anoniem: 199898 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:03:
De blu-ray rips moet je omzetten naar een .ts bestand m.b.v. tsmuxer. Ik weet dan eigenlijk niet of je de surround blijft houden ;)
Ik heb net van een blu-ray rip direct (via het netwerk) de m2ts files afgespeeld. Dat werkt perfect. Helaas was het geluid van de hoofdfilm in TrueHD, dus moet ik dat toch weer even omzetten naar AC3 met tsmuxer. Surround blijft dan als het goed is behouden.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26328

Anoniem: 278817 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:06:
Heb vanmiddag nog even geprobeerd om een DVD ( VIDEO_TS file) via het netwerk (SMB) af te spelen en dat gaat prima. Dit was een file die met de oude firmware steeds vastliep maar nu ging het helemaal goed.

Ik vermoed dat je bij het afspelen van dit soort files de grenzen van de PCH soms bereikt. Waar dat aan ligt, weet ik ook niet.

Probeer eens een paar andere TS-files.
Ik heb verschillende dvd's geprobeerd vanaf verschillende harde schijven van de computer maar dat loopt steeds vast. Avi's geen probleem, ik heb ook nog een dvd iso geprobeerd wel beeld maar geen geluid.

Heb ook nog een reset naar de fabrieksinstelling gedaan en alles opnieuw ingesteld maar dat hielp ook niet behalve dat ik weer geluid had bij de webservice's bv. Cranky Geeks.
Maar goed het is niet echt een probleem ik kopëer ze wel naar de interne harde schijf, prettig is dat de subs nu weer beschikbaar zijn en ik de Freecom eindelijk de deur uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:10
Ik heb nu ook hetzelfde probleem. ISO + Video_TS files op de harde schijf starten niet (maar dat was al zo), of ze blijven meteen op een zwart scherm hangen. De ISO's die ik heb uitgeprobeerd waren niet alleen DVD-5 maar ook DVD-9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

Bij mij werkt het helaas ook niet :(. Misschien toch maar weer de oude firmware erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Interessant topic dit. Ben nu aan het twijfelen een PCH A100 of A110 aan te schaffen, maar lees dat de A110 nogal wat problemen hebben, klopt dat? Weet iemand een NL shop waar ze de A100 verkopen? Behalve bij divxplayer dan, daar hebben ze alleen de A110 voor maar liefst €299.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Sp33dFr34k schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:18:
Interessant topic dit. Ben nu aan het twijfelen een PCH A100 of A110 aan te schaffen, maar lees dat de A110 nogal wat problemen hebben, klopt dat? Weet iemand een NL shop waar ze de A100 verkopen? Behalve bij divxplayer dan, daar hebben ze alleen de A110 voor maar liefst €299.
Ik zou hem gewoon bij popcornhour.com bestellen. kom je uiteindelijk goedkoper uit en hij wordt ook netjes thuis bezorgd.
Ik zou zelf voor de A110 gaan omdat deze meer biedt qua hardware dan de A100 (SATA disk i.p.v. IDE, powerknop etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Anoniem: 199898 schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:57:
Bij mij werkt het helaas ook niet :(. Misschien toch maar weer de oude firmware erop zetten.
Hier werkt alles top op een A-100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

OK, dus de A110 is de meerpijs wel waard volgens jou? En de problemen zijn op te lossen met een firmware upgrade oid?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De belangrijkste voordelen van een A110 zijn:

1. Interne HD-aansluiting is SATA
2. Aan-uit knop
3. DTS en DD5.1 kan worden uitgegeven als PCM stereo.
4. USB Host (ipv. slave) (weet dit niet zeker maar denk het wel)

Het prijsverschil zit voornamelijk in de derde. Daarvoor moeten licentiekosten worden betaald.
Als je een receiver hebt die DTS en DD5.1 kan verwerken, is punt 3 minder belangrijk.

De andere 3 voordelen wegen ook voor iedereen weer anders.

Als deze voordelen voor jou de meerprijs waard zijn dan zou ik de A110 nemen. Anders kun je ook prima de A100 kopen.

Verder is het zo dat de A100 als eerste van deze serie altijd als eerste (moeder-NMT) een nieuwe firmware krijgt en de andere versies volgen daarna. Uiteindelijk zal de firmware op alle versies zoveel mogelijk gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 278817 schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:14:
De belangrijkste voordelen van een A110 zijn:

1. Interne HD-aansluiting is SATA
2. Aan-uit knop
3. DTS en DD5.1 kan worden uitgegeven als PCM stereo.
4. USB Host (ipv. slave) (weet dit niet zeker maar denk het wel)
Punt 1 heeft weinig voordelen behalve dat je makkelijker (en misschien goedkoper) aan schijven kan komen omdat IDE aan het uitsterven is (al valt dat ook nog wel mee)
En punt 4 kan de A-100 ook. USB-host is toch dat je er bijvoorbeeld een schijf aan kan hangen? En usb-slave is wat die hardeschijf heeft (wat de meeste mobiele telefoons hebben)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Marzman schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:43:
[...]

Punt 1 heeft weinig voordelen behalve dat je makkelijker (en misschien goedkoper) aan schijven kan komen omdat IDE aan het uitsterven is (al valt dat ook nog wel mee)
En punt 4 kan de A-100 ook. USB-host is toch dat je er bijvoorbeeld een schijf aan kan hangen? En usb-slave is wat die hardeschijf heeft (wat de meeste mobiele telefoons hebben)
USB Host : De PCH kan zelf USB apparaten lezen en schrijven zoals USD disk, sticks, WIFI dongle etc
USB Slave : Je kunt de interne disk van de PCH benaderen via een USB kabel b.v. om content te kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

OutofFocus schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:41:
[...]

USB Host : De PCH kan zelf USB apparaten lezen en schrijven zoals USD disk, sticks, WIFI dongle etc
USB Slave : Je kunt de interne disk van de PCH benaderen via een USB kabel b.v. om content te kopieeren.
Dan kan de A-100 ook USB-host en is het geen voordeel van de A-110.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Maar de A-110 kan ook USB-slave. Als je veel data in één keer wilt overzetten naar de interne schijf dan hang je hem even aan je PC. Gaat veel sneller dan over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie hebben helemaal gelijk.

De A100 heeft inderdaad USB-Host functionaliteit. Je kunt er wel USB-apparaten op aansluiten maar je kunt de A100 niet zelf als USB-apparaat aan een PC hangen. Met de A110 kan dat wel omdat die een USB-Slave functionaliteit heeft.

Doet verder niets af aan mijn verhaal dat de weging van de voordelen van de A110 t.o.v. de A100 voor iedereen weer anders kan zijn. Voor mij persoonlijk zouden de voordelen niet opwegen tegen de hogere prijs van de A110. Ik heb één van de allereerste PCH's en hij bevalt me steeds beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ah okeej, dus de A110 heeft de mogelijkheid om aangesloten te worden aan een PC zodat je gegevens kunt uitwisselen, wat bij de A100 dus niet kan als ik het goed begrijp. Alleen dat is al een groot voordeel voor mij :) Daarnaast ook de sata interface, want ide schijven heb ik al een tijdje niet meer rondslingeren helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gegevens uitwisselen kan ook bij de A100 wel, alleen dan via het netwerk (is langzamer) of via een aan de USB aangesloten HD.

Ik gebruik in de A100 een Samsung 2,5" notebook schijf van 160 GB. Koel en stil. Hier zet ik via het netwerk (SMB) een aantal vaker te gebruiken HD-video's op. Vooral muziek. Verder gebruik ik een externe USB-schijf van 500 GB die ik even aan de PC (eSATA) kan hangen om snel te vullen met de resterende video's. Bevalt mij goed.

Overigens gebruik ik alleen 720p video's omdat ik een HD-Ready TV heb. 1080p files zijn nog een stuk groter. Als je die veel gebruikt, zullen je eisen ook anders zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 278817 op 11-11-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
malinwa001 schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:14:
[...]

Kijk eens op deze website :http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm.

Ik gebruik die nu al vanaf rev3 en vind dit topwerk.
voor meer info en ondersteuning moet je hier zijn :http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7742
Wel een nadeel dat je alles wat je ff download in Movie Collector moet hangen. Vooral voor losse eps van series :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:26
Het enige wat mij tegenhoud een NMT te kopen ipv een media center pc is de (voor mij) onduidelijkheid hoeveel procent van de films die je op usenet vindt (mkv: 1080p) je niet (vloeiend) kunt afspelen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

[FrEEzEr] schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:26:
Het enige wat mij tegenhoud een NMT te kopen ipv een media center pc is de (voor mij) onduidelijkheid hoeveel procent van de films die je op usenet vindt (mkv: 1080p) je niet (vloeiend) kunt afspelen.

Zie http://networkedmediatank...and_FAQ.2FTroubleshooting, vooral onder MKV RE-ENCODING. Mijn ervaring is dat vrijwel alle (nieuwe) releases in het L4.1 profile zijn, en die dus prima werken.

Overigens heb ik mijn PCH recentelijk verkocht, omdat ik ervan baal dat de UI in 720p is. En dan ga ik toch voor een WMC box :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:37:
[...]Overigens heb ik mijn PCH recentelijk verkocht, omdat ik ervan baal dat de UI in 720p is. En dan ga ik toch voor een WMC box :).
Vind je de weergave van de UI zo belangrijk? De 1080p video's worden toch gewoon native op 1080p uitgestuurd als je e.e.a goed instelt? Daar gaat het uiteindelijk toch om of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[FrEEzEr] schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:26:

Ik heb zelf alleen ervaring met 720p MKV's en die lopen allemaal zonder problemen. Met de oudere firmwares had ik bij hogere bitrates problemen met streamen via het netwerk (SMB) maar sinds de versie van juni gaat dat ook prima.

Op het Duitse NMT-forum lees ik dat ook de meeste 1080p mkv's probleemloos lopen. Zeker vanaf een USB HD of vanaf de interne HD. Problemen met TS en ISO zijn er nog wel, maar daar wordt aan gewerkt.

Maar met een MC PC heb je natuurlijk meer mogelijkheden, maar ik zou mijn PCH niet meer willen missen. Ik moet er niet aan denken dat ik een PC in de kamer moet zetten. Maar dat kan voor jou anders zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 278817 op 12-11-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Anoniem: 278817 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:57:
[...]

Vind je de weergave van de UI zo belangrijk? De 1080p video's worden toch gewoon native op 1080p uitgestuurd als je e.e.a goed instelt? Daar gaat het uiteindelijk toch om of heb ik iets gemist?
Het gaat inderdaad alleen om de resolutie van de interface (hij wordt zelfs intern opgeschaald naar 1080p, dus er komt gewoon 1080p signaal uit). Maar ik vind de interface, zeker vergeleken met WMC Vista, gewoon niet toereikend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 16-06 11:26
Anoniem: 76570 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:16:
[...]

Het gaat inderdaad alleen om de resolutie van de interface (hij wordt zelfs intern opgeschaald naar 1080p, dus er komt gewoon 1080p signaal uit). Maar ik vind de interface, zeker vergeleken met WMC Vista, gewoon niet toereikend :).
Ik vind media portal ook veel mooier en was ook echt van plan een HTPC te kopen, alleen vind ik het ook zeer belangrijk dat het een stille oplossing is. Een HTPC zo stil krijgen als een NMT gaat niet lukken en als ik jullie ervaringen hoor betreffende de compatibiliteit met 1080p files denk ik dat ik voor een NMT ga.

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55347

Heb sinds gisteren de PCH A110, maar zit met 2 problemen.

1) SMB netwerk werkt niet. Ik had hier al wel gelezen dat met de nieuwste firmware de pc alleen via IP te benaderen is of dat VMWare network connections uitgezet moet worden. Beide nog niet kunnen proberen maar zal het zeker doen als ik thuis ben. Zijn er misschien nog meer ervaring hiermee met de laatste firmware? Kan zo verder niks vinden.

2) NFS network. Misschien niet gepast om hier te plaatsen, maar kon het niet ergens anders vinden (iemand tip? ben daar nog niet zo thuis is). Ik kan hier dus weinig over vinden. Ben er ondertussen achter gekomen dat in Vista Ultimate de NFS kunt toevoegen als extra module in Vista. Daarna kun je hier gebruik van maken? Ik had begrepen dat NFS sneller zou zijn dan SMB. Misschien iemand meer ervaring me al? Of tips?

Verder werkt alles goed, vind het alleen zo jammer van de langzame start/interface, zeker als je net de xbox media center al 3 jaar gebruikt (ongeveer) maar hij speelt echt alles af, maakt niet uit wat je er tegen aan gooit (nee, niet letterlijk opvatten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55347 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:59:
Ik had begrepen dat NFS sneller zou zijn dan SMB
Sinds de eennalaatste firmware is SMB even snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:47:
[...]

Sinds de eennalaatste firmware is SMB even snel ;)
Dit kan ik bevestigen. Voor mij is er geen enkele reden om iets anders als SMB te gebruiken. Zit gewoon standaard in Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

....Verder werkt alles goed, vind het alleen zo jammer van de langzame start/interface, zeker als je net de xbox media center al 3 jaar gebruikt (ongeveer) maar hij speelt echt alles af, maakt niet uit wat je er tegen aan gooit (nee, niet letterlijk opvatten ;) )
Aan de snelheid van de interface wordt ook gewerkt. Ik heb de A-100 al vanaf december 2007 en sinds die tijd heb ik al legio nieuwe firmware updates gezien. Het wordt steeds beter. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1) SMB netwerk werkt niet. Ik had hier al wel gelezen dat met de nieuwste firmware de pc alleen via IP te benaderen is of dat VMWare network connections uitgezet moet worden. Beide nog niet kunnen proberen maar zal het zeker doen als ik thuis ben. Zijn er misschien nog meer ervaring hiermee met de laatste firmware? Kan zo verder niks vinden.
In de nieuwe Beta van de firmware (ja die is er al weer, zie MPC-club) is dit probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

2) NFS network. Misschien niet gepast om hier te plaatsen, maar kon het niet ergens anders vinden (iemand tip? ben daar nog niet zo thuis is). Ik kan hier dus weinig over vinden. Ben er ondertussen achter gekomen dat in Vista Ultimate de NFS kunt toevoegen als extra module in Vista. Daarna kun je hier gebruik van maken? Ik had begrepen dat NFS sneller zou zijn dan SMB. Misschien iemand meer ervaring me al? Of tips?

Verder werkt alles goed, vind het alleen zo jammer van de langzame start/interface, zeker als je net de xbox media center al 3 jaar gebruikt (ongeveer) maar hij speelt echt alles af, maakt niet uit wat je er tegen aan gooit (nee, niet letterlijk opvatten ;) )
Waar heb jij 'm gehaald als ik vragen mag?

• GeeBee
  • Laatst online: 23:35

GeeBee

Oddball

Ik heb mij een TP-Link TL-WN821N WiFi-USB adapter aangeschaft, maar het simpelweg inpluggen en instellen heeft nog niet tot resultaat geleid. Kan iemand een how-to posten van die combinatie?
Volgens mij staat die hier in in deze draad...

ik heb dit gedaan:
- nieuwste firmware geïnstalleerd
- NMT ook, HD op EXT3 geformatteerd
- Handmatig IP, wireless: IP 10.0.0.xxx / 255.255.255.0 / 10.0.0.138 zoals bij alle PC's hier
- Security: WPA2 TKIP + AES, Router staat op WPA2-PSK
- SSID wordt goed herkend evenals de netwerken van de diverse buren :)
- workgroup veranderd naar werkgroep
- myiHome gestart en mappen gedeeld via Watchmap

Ik heb het idee dat je dan via de network browser van de PCH toch op de smb-shares moet komen of niet?

---
ik heb geprobeerd te pingen van de server naar de PCH, maar dat geeft een time-out. Toch verkeerde netwerkinstellingen denk ik dan....??

---
Ik kan inmiddels de werkgroep doorzoeken, die heb ik op de PCH met hoofdletters ingevuld (móét dat inderdaad eigenlijk?) maar dan zie ik alleen de netwerkshares. De via myiHome gedeelde mappen zie ik nog steeds niet.

[ Voor 74% gewijzigd door GeeBee op 14-11-2008 00:13 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-07 21:56
[FrEEzEr] schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:33:
[...]

Ik vind media portal ook veel mooier en was ook echt van plan een HTPC te kopen, alleen vind ik het ook zeer belangrijk dat het een stille oplossing is. Een HTPC zo stil krijgen als een NMT gaat niet lukken en als ik jullie ervaringen hoor betreffende de compatibiliteit met 1080p files denk ik dat ik voor een NMT ga.
om je even aan het twijvelen te zetten. Met een GA-MA78GM-S2H. een amd 4850 en een ninja mini cooler kan je toch een heel stil systeem maken. als htpc erg populair.
maargoed, ik gebruik voorlopig nog steeds mijn popcorn aangezien het "gewoon werkt". Als de interface eens sneller word en browsen op het netwerk dan ben ik helemaal blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
MisterE schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:03:
[...]

om je even aan het twijvelen te zetten. Met een GA-MA78GM-S2H. een amd 4850 en een ninja mini cooler kan je toch een heel stil systeem maken. als htpc erg populair.
maargoed, ik gebruik voorlopig nog steeds mijn popcorn aangezien het "gewoon werkt". Als de interface eens sneller word en browsen op het netwerk dan ben ik helemaal blij...
Op mijn HDX-1000 is het browsen op het netwerk anders bijzonder snel, maar ik vergelijk die snelheid dan met de snelheid waarmee je met windows zelf op het netwerk browsed.
Maar net wat je er van verwacht he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279962

Zo wat een informatie. Ik heb de laatste dagen besteed aan het lezen maar hoe meer ik lees hoe minder ik weet krijg ik het gevoel:)

Ik heb nu laatst een nieuwe full hd (1080p en 24h) tv gekocht. Ben net aan het verhuizen en heb er nog helemaal geen randapparatuur bij. Ga digitale tv kijken via ziggo.

ik meen dat ik enkele opties heb, maar ben niet overdreven handig in computers dus sommige functies zullen voor mij overbodig zijn. Ik zou graag het volgende willen kunnen:

- digitale tv opnemen / kijken (als het even kan hd kwaliteit)
- vanaf een harde schijf films e.d. kijken in hd kwaliteit
- youtube etc kijken op mijn tv (mits een goede kwaliteit haalbaar is)

Ik begrijp dat ik enkele opties heb:

- htpc. Lijkt me wat overkill voor mij. Digitale tv kijken/opnemen werkt niet echt heb ik gelezen, en wil je opnemen en kijken tegelijk (2 verschillende zenders) dan ben je 500euro alleen al kwijt aan floppytv + cam.

- media tank + hdd recorder.
Media tank-->> Hier zijn weer verschillende van, en sommige kunnen als webserver dienst doen etc. Maar dat hoeft niet. Ik wil er makkelijk films/dvd's/blue rays vanaf mijn pc op kunnen zetten en afspelen (evt met externe harde schijf indien dat niet ten koste gaan van kwaliteit) Wel zou een intern netwerk waarmee ik evt ffilmpjes via internet kan kijken leuk zijn, alhoewel zeker niet perse. (kan net zo goed de filmpjes van internet , eerst op de harde schijf van de media tank zetten en daarna kijken toch?) welke media tank zou voor mij dan voldoende zijn.

- hdd recorder. ik moet er dan wel een hdd recorder aangezien media tank niet kan opnemen. Welke hd recorder kan ik hd kwaliteit digitale tv opnemen terwijl ik iets anders kan kijken?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties. heb echt me best gedaan om er zelf uit te komen, maar op een gegeven ogenblik raakte ik gewoon verstrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik kan je alleen vertellen wat ik zelf gedaan heb, de keuze zal je zelf moeten maken.

Ik heb een heel goedkope en heel zuinige (45 Watt vollast, als hij niets te doen heeft gaan de disken uit en nog wat later gaat hij in hibernate ) PC met daarop Win 2003 als server in mijn netwerk staan. Twee disken in Raid 1 om het een tikje robuust te houden. Die heeft verder niets te doen dus die trekt het makkelijk. Al het andere spul hangt daar aan. Een stevige desktop en de laptops van mijn vrouw, mijn zoon en mij gaan er draadloos heen. Zodra iemand de server benadert komt hij op toeren of uit hibernate. Daar merk je weinig van, omdat hibernaten pas na een uur gebeurt en het starten duurt minder dan een minuut. Dus zolang er mensen met minder dan 60 minuten aan het 'werk' zijn blijft hij gewoon actief. Alleen 's nachts en overdag als iedereen weg is gaat hij echt in slaap.

Alle multimedia staat op die server. Dus iedereeen kan vanaf iedere plaats er een verbinding heen maken en en doen wat hij/zij wil. Draadloos kijken op een laptop is mogelijk en ook de backups komen daar terrecht. Het enorme voordeel is dat je het maar op één plaats hebt staan, maar dat je het oeveral vandaan kan benaderen of beheren.

Vroeger had ik een HTPC, maar dat was best lastig om die op orde te houden. Ook dingen als afstandsbediening werkten wel, maar niet echt optimaal. Hij trok het inmiddels niet meer omdat de processor de H264's niet meer aan kon. Ik ben aan het kijken geweest voor een nieuwe, maar dat was veel duurder dan een NMT die er speciaal voor is gemaakt en die veel stiller is

Ik heb een nu HDX1000 als NMT en die pikt gewoon bedraad vanaf de multimedia share zijn data op als we op TV willen kijken Heel eenvoudig via SMB. Er zit wel eens schijfje in (80 Gig 2.5" ) maar dat heb ik eigenlijk niet nodig. Veel eleganter dan een HTPC. Youtube, Picasa en nog een hele andere zooi werkt er ook prima op

Voor mij werkt het prima

[ Voor 16% gewijzigd door Ortep op 14-11-2008 14:59 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-07 20:38
Wat ik nog jammer vind bij de networked media tanks is het beperkte aantal webservices. Mediaportal is leuk, vooral met youtube. Maar ik vond de manier waarop xbmc het deed toch fijner. Per webservice een linkje.

En waar zijn uitzendinggemist en apple trailers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Per service een linkje werkt sneller inderdaad. Maar die linkjes naar Youtube en Uitzending gemist die kan je ook zelf maken natuurlijk :)

Youtube
Uitzending gemist

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 15-11-2008 10:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146794

Ik heb mijn Popcorn hour A110 al een tijdje maar heb telkens problemen met het afspelen van de films via de USB.

Al mijn films staan op een externe USB harddisk. Het komt heel vaak voor dat de film begint te haperen, geluid valt dan ook voor een tijdje weg.

8)7 8)7

Iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je kunt die linkjes bij "Webservices" toevoegen.

Je kunt ook per link een html-bestandje maken en die in de root van je interne schijf zetten. Deze kun je dan aanklikken via de het "file-knopje" (de meest rechtse) op je keuzescherm met Video, Muziek enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146794 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:17:
Ik heb mijn Popcorn hour A110 al een tijdje maar heb telkens problemen met het afspelen van de films via de USB.

Al mijn films staan op een externe USB harddisk. Het komt heel vaak voor dat de film begint te haperen, geluid valt dan ook voor een tijdje weg.

8)7 8)7

Iemand dezelfde ervaringen?
Bij mij werkt het afspelen van films via USB op een A100 probleemloos. Ik gebruik diverse formaten (MKV's, AVI's en Divx films.) De MKV's zijn wel allemaal maximaal 720p.

Het kan zijn dat je problemen krijgt met 1080p films met een zeer hoge bitrate. Ik weet niet precies waar de grens ligt, maar als je over die grens komt dan kun je de problemen krijgen die je beschrijft.

Verder zijn er ook nog problemen met ISO en TS-files, maar die gebruik ik bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het wil mij niet lukken om terug te spoelen in MKV's.
Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat lukt mij wel.

Je moet niet de <<-knop gebruiken. Die werkt inderdaad niet, maar als je op de ronde navigatieschijf het pijltje links gebruikt, kun je soepel terugspoelen :P en uiteraard met pijltje rechts vooruit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ahhhh zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:56
Hoe werkt het afspelen van muziek met de popcorn hour a110 ?
Kun je zelf playlists aanmaken ? En tijdens het luisteren van muziek al naar andere nummers browsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sideburn948 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:52:
Hoe werkt het afspelen van muziek met de popcorn hour a110 ?
Kun je zelf playlists aanmaken ? En tijdens het luisteren van muziek al naar andere nummers browsen??
Nee en nee. Je kan wel met Itunes playlists aanmaken en die afspelen maar verder is het vrij beperkt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146794

Anoniem: 278817 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:43:
[...]

Bij mij werkt het afspelen van films via USB op een A100 probleemloos. Ik gebruik diverse formaten (MKV's, AVI's en Divx films.) De MKV's zijn wel allemaal maximaal 720p.

Het kan zijn dat je problemen krijgt met 1080p films met een zeer hoge bitrate. Ik weet niet precies waar de grens ligt, maar als je over die grens komt dan kun je de problemen krijgen die je beschrijft.

Verder zijn er ook nog problemen met ISO en TS-files, maar die gebruik ik bijna niet.
Het gaat zelfs mis bij gewone TS files, dus geen HD films. Zou het aan mijn externe HD liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
Marzman schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:09:
[...]

Nee en nee. Je kan wel met Itunes playlists aanmaken en die afspelen maar verder is het vrij beperkt.
mmm, das jammer. Moet ik toch maar eens verder kijken weer.

Wil toch wel op zijn minst kunnen browsen tijdens het luisteren naar muziek.
Iemand sugesties for een media tank met een betere music player aan boord ?

Anders toch maar een HTPC alleen is dat weer zo''n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280781

Wie kan mij even op weg helpen?

Ik heb een A-110, tot grote tevredenheid overigens, en heb problemen met de srt ondertitels.
Van twee blurayfilms heb ik de srt bestanden gedowload van ondertitels.nl. Deze heb ik dezelfde naam
gegeven als het streambestand, bijv. 0002.m2ts en 0002.srt en in dezelfde map gezet. Via de subtitlesknop
staat de subtitle op "on". Ik zie echter geen ondertitels.

Wie kan mij uit de brand helpen en even uitleggen hoe nu precies in z'n werk gaat met de srt ondertitels.
Doe ik iets verkeerd of zijn er nog hardware- of softwarematige beperkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 27-06 08:07

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Anoniem: 146794 schreef op zondag 16 november 2008 @ 06:58:
[...]

Het gaat zelfs mis bij gewone TS files, dus geen HD films. Zou het aan mijn externe HD liggen.
Lees dit stukje review eens: reviews: Eminent hdMedia-mediaspeler: vervanger van de htpc?

Heeft met de chipset te maken als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sideburn948 schreef op zondag 16 november 2008 @ 08:25:
[...]mmm, das jammer. Moet ik toch maar eens verder kijken weer.

Dat is inderdaad jammer. Misschien dat het nog ooit goed komt met een firmwareupdate maar de nadruk ligt op videobestanden afspelen bij de PCH. Afgezien daarvan is het een geniaal apparaat dat zelfstandig mediabestanden download. Zelfs de Youtube optie gebruik ik wel eens (had ik niet verwacht toen ik hem kocht), het is best leuk om snel clips op te kunnen zoeken als je voor je tv zit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280781 schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:24:

Ik heb een A-110, tot grote tevredenheid overigens, en heb problemen met de srt ondertitels.
Van twee blurayfilms heb ik de srt bestanden gedowload van ondertitels.nl. Deze heb ik dezelfde naam
gegeven als het streambestand, bijv. 0002.m2ts en 0002.srt en in dezelfde map gezet. Via de subtitlesknop

Wie kan mij uit de brand helpen en even uitleggen hoe nu precies in z'n werk gaat met de srt ondertitels.
Volgens mij moet je ergens bij voorkeuren ook nog het gebruik van ondertitels aangeven. Weet niet meer precies waar, maar ik meen dat je daar "geen" of een taal kunt instellen. Bij mij staat daar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

mmm, das jammer. Moet ik toch maar eens verder kijken weer.

Volgens mij hebben alle NMT's dat probleem. Ze zijn heel goed in Video's maar voor muziek en foto's niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 280781 schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:24:

Dat werkt niet bij m2ts (vergelijkbaar met vob's van DVD's).
Alleen dus bij mkv's, wmv's en avi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:03:
[...]

Dat werkt niet bij m2ts (vergelijkbaar met vob's van DVD's).
Alleen dus bij mkv's, wmv's en avi's.
Dat is niet juist. Dat werkt ook bij m2ts, alleen moet je dan wel "textfiles" gebruiken, zoals .srt . De zogenaamde binary files werken op de PCH niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij gebruikt textfiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280781

Anoniem: 278817 schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:12:
[...]

Dat is niet juist. Dat werkt ook bij m2ts, alleen moet je dan wel "textfiles" gebruiken, zoals .srt . De zogenaamde binary files werken op de PCH niet.
Ik gebruik .srt bestanden; als dat textfiles zijn dan gebruik ik die inderdaad.
Werken de srt bestanden wel bij jou in combinatie met een m2ts stream??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Op mijn TViX 6500a kan ik een map met mp3's (of flacs) afspelen en ondertussen bladeren in andere mappen. Hij speelt ook automatisch de volgende bestanden in de originele map af, totdat je iets anders selecteert. Mist alleen de internetmogelijkheden van een NMT, maar is weer wat sneller in de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280781 schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:13:
[...]
Ik gebruik .srt bestanden; als dat textfiles zijn dan gebruik ik die inderdaad.
Werken de srt bestanden wel bij jou in combinatie met een m2ts stream??
Ik heb het zelf niet getest met m2ts streams maar ik lees op het Duitse NMT-forum dat dit bij diverse forumleden wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 23:35

GeeBee

Oddball

Marzman schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:27:
[...]

Dat is inderdaad jammer. Misschien dat het nog ooit goed komt met een firmwareupdate maar de nadruk ligt op videobestanden afspelen bij de PCH. Afgezien daarvan is het een geniaal apparaat dat zelfstandig mediabestanden download. Zelfs de Youtube optie gebruik ik wel eens (had ik niet verwacht toen ik hem kocht), het is best leuk om snel clips op te kunnen zoeken als je voor je tv zit.
Dan mag je er wel een draadloos toetsenbord aan hebben hangen, want zoeken met die afstandsbediening is niet écht snel te noemen... SMSsen met je afstandsbediening :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GeeBee schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:05:
[...]

Dan mag je er wel een draadloos toetsenbord aan hebben hangen, want zoeken met die afstandsbediening is niet écht snel te noemen... SMSsen met je afstandsbediening :)
Tja, dat smsen ben ik wel een beetje verleerd met de qwerty telefoons van tegenwoordig. Maar als je niet te lange zoektermen gebruikt is het best te doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
drfruit schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:15:
[...]

Op mijn TViX 6500a kan ik een map met mp3's (of flacs) afspelen en ondertussen bladeren in andere mappen. Hij speelt ook automatisch de volgende bestanden in de originele map af, totdat je iets anders selecteert. Mist alleen de internetmogelijkheden van een NMT, maar is weer wat sneller in de menu's.
Oke ziet er goed uit alleen de prijs is behoorlijk vergeleken met de popcorn.
Toch nog maar effe verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
ik wil graag een hd in mijn PCH A-100 plaatsen, maar heb er geen voedingskabeltje bij. Wie kan mij vertellen waar ik (omgeving Rotterdam) zo'n kabeltje kan kopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-07 13:00

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heeft iemand hier ervaring met het updaten van de torrent client in de PCH? En dan in combinatie met torrentwatch (RSS watcher)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masvma schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:21:
ik wil graag een hd in mijn PCH A-100 plaatsen, maar heb er geen voedingskabeltje bij. Wie kan mij vertellen waar ik (omgeving Rotterdam) zo'n kabeltje kan kopen???
Die zit toch standaard in de A-100? (IDE-aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik weet dat ik zulke vragen hier in principe niet zou mogen stellen, maar ik doe het toch even.. Hoe zorgen jullie ervoor dat de Popcorn a100 je desktop als mediaserver herkend zodat je draadloos sd materiaal kan streamen tussen beide? M'n TP-LINK wifi usb stick steekt vooraan in, myiHome draait op desktop pc, maar a 100 blijkt desktop pc precies niet te herkennen. Programma myiHome geeft ip adres 192.168.1.3 op, ik stel dit in op de a100 (draadloos, manuele IP) en hij blijft hangen.. Ik doe het compleet fout neem ik aan 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door CarLL op 18-11-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

masvma schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:21:
www.informatique.nl aan de noordkant van Rotterdam

www.alternate.nl Aan de zuidkant van Rotterdam

www.kleinspul.nl Als je de deur niet uit wil, ze verzenden voor 2.25 en dat ben je anders aan benzine kwijt

[ Voor 20% gewijzigd door Ortep op 18-11-2008 08:11 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of knip een oude voeding kapot waar twee van diezelfde connectortjes op doorgelust zitten. Het hoort er trouwens wel bij te zitten zo'n kabeltje.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CarLL schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 01:26:
Ik weet dat ik zulke vragen hier in principe niet zou mogen stellen, maar ik doe het toch even.. Hoe zorgen jullie ervoor dat de Popcorn a100 je desktop als mediaserver herkend zodat je draadloos sd materiaal kan streamen tussen beide? M'n TP-LINK wifi usb stick steekt vooraan in, myiHome draait op desktop pc, maar a 100 blijkt desktop pc precies niet te herkennen. Programma myiHome geeft ip adres 192.168.1.3 op, ik stel dit in op de a100 (draadloos, manuele IP) en hij blijft hangen.. Ik doe het compleet fout neem ik aan 8)7
Waarom zou je die vraag niet mogen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280988

Ik ben sinds zaterdag de trotse bezitter van een HDX 1000. Besteld in Frankrijk (nmtank.fr) omdat ik de 50 euro die het ding in Nederland meer kost toch overdreven vind, maar het risico met de douane als je het in China of Amerika bestelt ook niet wil lopen. Ik heb het ding vorige week woensdag besteld en kreeg dezelfde dag nog een mail dat het apparaat verstuurd was. Aangezien ik het zaterdag ochtend dus al in huis had ben ik erg tevreden over de service :).

De doos van de HDX was dik verpakt in bubbelplastic met een soort van vuilniszak en tape er om heen. Niet de meest professioneel ogende verpakking, maar wel efficient. Ondanks deze bescherming was de doos enigzins gedeukt, maar de HDX 1000 was onbeschadigd, dus ook daar niets te klagen.

Qua uiterlijk vind ik het een super strak apparaat en zelfs mijn vriendin vindt het acceptabel om zichtbaar in de woonkamer te hebben staan (groot compliment voor het design). Enige slechte aan de geleverde hardware was de HDMI kabel, deze ziet er op zich stevig uit, maar bij gebruik vertoonde het beeld duidelijke verticale strepen. Gelukkig had ik nog een HQ HDMI kabel liggen waarmee dit probleem direct verholpen was (maar ik werd er toch even zenuwachtig van).

Over het gebruiksgemak ben ik zeer te spreken. De interface is erg overzichtelijk en alles werkte direct. Als media bron gebruik ik mijn met dd-wrt (een linux variant) geflashte WLAN router waar een 700GB USB schijf aan hangt. Op deze router draai ik llink, een soort van webserver met geintegreerde pagina die mooi aansluit op de standaard interface van het apparaat. Op deze manier kan ik heel snel door al mijn media browsen, je merkt eigenlijk niet eens dat de bestanden niet lokaal staan.

Het voordeel van deze aanpak vind ik dat dd-wrt heel makkelijk aan te passen is, ik ben b.v. nog bezig met een php webinterface om een heleboel downloads te automatiseren. Verder worden er geen resources op de HDX 1000 gebruikt voor het downloaden, de sigma processor van de NMT's schijnt hier niet zo goed in te zijn. Bovendien heeft de HDX 1000 zo geen schijf nodig heeft zodat het ding 100% stil blijft.

Bijna alle bestanden die ik heb worden goed afgespeeld, er waren eerst een paar 1080p mkv's die werden geweigerd, maar na de upgrade naar firmware 50-17-081023-15-HDD-403-000 leveren die ook geen probleem meer op, ik heb nog 1 1080p .mov bestand (Big Buck Bunny) wat hapert, maar die is ook in andere formaten verkrijgbaar. De netwerk bandbreedte is voor mij dus zeker genoeg om alle films over te kunnen streamen (Ik gebruik de ethernet aansluiting van de HDX, deze zit via 2 Linksys homeplug AV kastjes via het elektriciteitsnet met de router verbonden).

DTS audio is nog wel een probleem op dit moment, de HDX 1000 kan dit nog niet downmixen naar PCM stereo, de PopcornHour A-110 heeft dit al wel maar HDX heeft nog wat license problemen op dat gebied. Volgens de website (www.hdx1080.com) zijn deze in december verholpen. Laten we dus hopen dat dat idd gebeurt.

Al met al ben ik erg tevreden met deze aankoop. Al het gedoe met steeds een laptop aansluiten om een film te kijken vond ik maar niets, en bovendien kreeg ik H264 1080p video's niet echt soepel aan de praat op m'n Core2 2.5Ghz. Deze oplossing is mooier, stiller, gebruikt minder energie, werkt beter en is makkelijker. Flinke vooruitgang dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 10:30
Ik heb sinds de firmwareupgrade een probleem met mijn A-110. Voor de firmwareupdate werkte hij prima, nu doet de NIC niets meer. Ik heb geprobeerd hem te resetten naar factory settings, ik heb de oude FW van augustus er weer opgezet en toen dat ook niet hielp zelfs de FW die daarvoor was (volgens mij juni).
De NIC doet het echter nog steeds niet, terwijl de rest van de A-110 wel prima werkt. Als hij opstart gaan de lampjes wel heel even aan, daarna niets meer. Een IP adres krijgt hij ook niet en uiteraard kan hij ook geen netwerkshares of het internet benaderen.
Heeft iemand een idee wat ik nu nog zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kun je een fixed IP ingeven en zien of je dan wel in je netwerk zit? Wellicht deelt je DHCP niets uit.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..