Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Het Logitech 'Squeezebox' Topic.

Het is de droom van elke man (denk ik zo ongeveer) je huis volledig geautomatiseerd, het liefst in elke muur 3 touch-screens om alles te bedienen, met 1 druk op de knop dat 't vrouwtje een lekker kopje koffie komt brengen of een lekker koud biertje.

Dat konden wij ons 30 jaar geleden niet voorstellen, toen bestonden er nog een mp3 bestanden. Laat staat 802.11 b/g/n.

Tegenwoordig kennen we dat gelukkig wel en kunnen wij ook steeds meer op het gebied van alles automatisch, zo ook draadloos muziek streamen.

In 2006 kocht Logitech het bedrijf Slimdevices, het bedrijf wat verandwoordelijk is voor de Squeezebox en de Transporter. In dit topic zullen we het alleen hebben over de Squeezebox, de transporter kost meer dan €1000,- en is niet reeël.

Misschien niet eerlijk, heb de Squeezebox de deur uit gedaan en nu een Hifidelio By Hermstedt

Wat is de Squeezebox precies?
De Squeezebox is een wire(less) audio speler die je kan aansluiten op vrijwel alle versterkers. Het apparaat kan via 802.11 worden aangesloten of via een draadje. Tevens beschikt het over meerdere audio aansluiting namelijk de volgende, analoog, digital coax, optical (toslink) en jack (voor op de camping?)

Wat doe je als hij aangeschaft is?
Nadat je hem gekocht hebt, ga je eerst de software downloaden en installeren. Ondertussen kan je de Squeezebox opstarten, je moet dan eerst ook wat informatie invoeren.

De installatie zal vrij snel klaar zijn, maar wat het langst duur is het feit dat hij de complete muziek collectie gaat scannen. Afhankelijk van het aantal gb kan het duren. Ik deed het met 114gb aan muziek en de software had het in ongeveer 15 minutjes voor elkaar.

Ondertussen sluiten we de Squeezebox aan, ik heb het getest met een paar goedkope luidspekertjes en dus het klonk voor geen meter!

Zodra alles geconfigureerd is zal je direct opvallen hoe vloeiend alles werkt, en nog belangrijker hoe simpel het werkt.

De Squeezebox kent een aantal menu's, waaronder 't menu 'Muziek', en als je dan op het pijltje naar rechts drukt zal je een aantal opties zien, waarbij 'Speelt nu', 'Genres', 'Artiesten', 'Albums', 'Zoeken', etc. De Squeezebox kan ook de complete itunes libary overnemen!

We gaan even een artiest zoeken, de afstands bediening werkt net zoals T9 op je telefoon, voor b druk 2 maal op de 2, spreekt voor zich?

Ga nu onderuit gezakt op je stoel zitten en geniet van die ongelofelijke geluids kwaliteit.

Wat is er zo speciaal aan de Squeezebox?
Het is één van de eerste wireless media spelers ter wereld, daarnaast heeft hij ook een Burr Brown PCM1792, 24 bit 192 kHz D/A converter. De echte audiofiel zegt dit wel wat, bv de High-end cd spelers van Denon zijn hier ook mee uitgerust!!

Is dit alles?
Nee, bijna wel. Het enigste wat jullie moeten weten is dat er 2 versies zijn van de Squeezebox, De Squeezebox Display op apparaat en de Squeezebox Duet Display op remote

Tijd voor foto's!!

Squeezebox Classic
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/422/jpg/4886.1.0.jpg

Squeezebox Classic
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/422/jpg/4888.1.0.jpg

Squeezebox Duet (Remote)
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/619/jpg/5792.1.0.jpg

Squeezebox Duet (Front)
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/619/jpg/5796.1.0.jpg

Squeezebox Duet (Rear)
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/619/jpg/5797.1.0.jpg

Squeezebox Duet (Dock)
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/619/jpg/5798.1.0.jpg

Voor vragen, stel ze gerust. Ik heb hem thuis staan en het is zeker de moeite waard (momenteel ingepakt vanwege verhuizing)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:19
Je bent de Transporter vergeten te noemen en verder is dit volgens mij een overbodig topic. Wellicht heb ik het mis. Verder bevalt mijn Squeezebox icm Synology DS107+ 128mb prima!

*edit*

Ik had het mis, ik las over het stukje van de transporter heen. Maar toch is een topic over streaming media / audio devices in het algemeen nuttiger.

[ Voor 31% gewijzigd door PHiXioN op 05-05-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hee,

Denkje? Er moet wat aandacht worden besteed aan dit ding:D later kan ik over stappen naar wireless audio algemeen!

Mooi dat ie bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Op zich is er niets tegen een los Squeezebox topic natuurlijk. Het zou echter mooi zijn als de TS wat uitgebreider zou zijn. Verschillen en overeenkomsten tussen de verschillende modellen, links met info, dat soort dingen.

Er is bovendien geen enkele Squeezebox met in de TS genoemde PCM1792! En ook geen enkele Squeezebox kan materiaal in 24 bit/192 Khz afspelen. Slimdevices (Logitech) gebruikt bovendien niet alleen BB DAC's maar ook die van AKM, Crystal en Micronas, en kwaliteit van de gebruikte DAC's is afgezien van die in de transporter zeker niet het hoogst haalbare.

Vind je de output dus niet goed genoeg is het altijd aan te raden een externe DAC te gebruiken.

Verder is het natuurlijk een mooi uitziend kastje dat prima werkt, en vooral de duet lijkt me een erg interessant product.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Toppe schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:53:
...
met 1 druk op de knop dat 't vrouwtje een lekker kopje koffie komt brengen of een lekker koud biertje.
...
offtopic:
lekker denigrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zullen we het lekker over de Squeezebox hebben :?

[ Voor 83% gewijzigd door voodooless op 05-05-2008 16:40 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51
Zie wel onwijze prijsverschillen,ik betaalde begin dit jaar nog ruim 200 euro voor de squeezebox 3 wat al goedkoop was, en zie hem nu al in de pw staan voor minder dan 150. en de duet voor ruim 200 euro wat volgens mij niet klopt omdat de adviesprijs bijna 400 euro is. maar veder een geweldig apperaat.
misschien dat ik in de toekomst die losse controller er nog bij haal als die leverbaar, en een beetje betaalbaar is.

[ Voor 16% gewijzigd door dirk38 op 05-05-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Met betreft de prijzen, dat kan kloppen. Is een beetje gek van Logitech (en ik ben het niet gewend, maar goed) je kan dus de Duet in onderdelen kopen (dus een losse remote en een los device)

Ik ga het topic zometeen aanpassen, eerst even mijn audio collectie op orde maken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04

Falcon10

Hit it i would !

zou nog interessanter zijn inderdaad als er meer info over de software enz in de openingspost staat en de combinatie met NAS etc.

Ik ben nog altijd aan het twijfelen tussen de Squeezebox Duet en het Sonos multiroomsysteem.

Want nadeel aan squeezebox is dat je eigenlijk nog steeds een extra versterker erachter moet hangen omdat ze geen ingebouwde versterker hebben zoals bij Sonos.
Tevens zijn ze dat niet direct van plan, want had hen daar al over gemaild.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Falcon10 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:34:

Want nadeel aan squeezebox is dat je eigenlijk nog steeds een extra versterker erachter moet hangen omdat ze geen ingebouwde versterker hebben zoals bij Sonos.
Tevens zijn ze dat niet direct van plan, want had hen daar al over gemaild.
Als je over een goede audioset (versterker en luidsprekers) beschikt, is dit eerder een zegen dan een nadeel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Houden we het even ontopic?

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 13-05-2008 07:31 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:23
dirk38 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:58:
Zie wel onwijze prijsverschillen,ik betaalde begin dit jaar nog ruim 200 euro voor de squeezebox 3 wat al goedkoop was, en zie hem nu al in de pw staan voor minder dan 150. en de duet voor ruim 200 euro wat volgens mij niet klopt omdat de adviesprijs bijna 400 euro is. maar veder een geweldig apperaat.
misschien dat ik in de toekomst die losse controller er nog bij haal als die leverbaar, en een beetje betaalbaar is.
Dat van die duet klopt wel hoor, ik heb er juist afgelopen zaterdag eentje besteld. Ik wil het apparaat al vanaf dat ik het eerste plaatje heb gezien, maar de hoge prijs hield mij ook tegen. Uiteindelijk heb ik hem toch besteld bij electronicagigant.nl voor 219,45, inclusief btw en verzendkosten.

Voor degenen die het ook proberen: let op dat de bestelling goed verloopt. Bij mij leek alles goed te gaan, maar bij later inloggen waren er geen orders en zat het apparaat nog in mijn winkelmand. En het geld was wel al van mijn rekening geschreven. Na mailcontact vanochtend lijkt alles wel goed in het systeem te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Ben zelf geinteresseerd in de Squeezebox en heb hem vorige week even in mijn handen mogen bij RAF. Daar zag ik tevens de Sonos staan. Vond het jammer dat ik er geen tijd voor had om hem te testen, beiden zijn in gebruik te testen. De afstandsbediening voelde prettig aan en voor zover ik weet is het het eerste model, of 2de Sonos die er eindelijk voor zorgen dat je vanaf de bank je muziek kan opzetten.

Daar waar ik al jaren Winamp gebruik en versie 5.5 al een hele verademing vond, doormiddel van de zoekfunctie erin, waren we al een heel eind op weg. Geen cd's meer hoeven op te zoeken en overal wireless streamen in huis waar je maar wil, gebruik zelf voor mijn muziek een server. Als client voorheen gebrukte ik altijd een laptop of de gewone pc. Maar bij deze nieuwe ontwikkeling hoeft dat dus niet meer en je hebt waar je ook bent of zit altijd duidelijk de informatie in je handen, vergelijkbaar bij de mp3 spelers zoals Zen en de iPod. Een gewone mp3 speler als muziek speler thuis was voor mij nooit een optie, vanwege de beperkte mogelijkheden.

Al met al denk ik dat ik hem binnenkort gaan aanschaffen in combinatie met een Popcornhour, muziek en video steramers zonder tussenkomst van een client pc. Stroombesparend en beide machine's ondersteunen veel codecs waardoor de pc/laptop voor dit soort doeleinden tot het verleden gaan behoren en beide geven aan dat ze upgradable zijn voor nieuwere codecs.

De prijs van Logitech is een pusher om zo meer Diet receivers af te laten nemen maar de openings prijs is netjes te noemen. Het pakket prijs kost 399euro en wil je een extra controller hebben dan betaal je daar 299euro voor. Voor een extra receiver 149euro.

Een aangename verwelkoming binnen het audio segment en het zal de stap tot CD vervanging dichter bij brengen. Hierbij sluit het ook aan bij diverse andere bedrijven, waaronder MS, die zich meer zullen richten op de streaming markt. Wat me wel opvalt, ook gezien de iTunes ondersteuning en de looks van de controller lijkt het wel of Apple zich zijdelings er mee bemoeit heeft.

Wel ga ik nog even met Logitech kontakt opnemen omtrend de software en server support en of toekomstige firmware update's niet teveel, of zelf niets, aan het basis principe gaan veranderen. Ben zelf al een jaar lang een tevreden gebruiker van de Logitech Harmony 1000 en laatste update had Logitech bedacht om alle aan/uit knoppen van de verschillende devices weg te halen. Hun motto was, het is een aktiviteiten center waarmee ze op doelen, en dat kan het apparaat ook, met 1 druk op de knop een aktiviteit starten zoals een film kijken of muziek spelen. Echter, allemaal leuk en aardig, maar hoe stel ik dan mijn harddisk recorder in voor opname wat niet binnen een aktiviteit valt :?

Ik zeg altijd maar zo, never change a good thing. Hieruit leerde ik echter wel dat Logitech het gebruik van apperatuur bijhoud, zonder ook maar daarvan de gebruiker in kennis te stellen. De medewerker die mijn klacht afwerkte kon tijdens het gesprek in mijn profiel de aan/uit en de power toggle functie terugzetten. Dat zette mij aan het denken, wat doet Logitech met die informatie ? Je mag gerust mijn data gebruiken hoe ik mijn Harmony gebruik, maar dan wel graag met toestemming. Zouden ze hetzelfde doen met de Squeezebox dan kunnen ze ook hier informatie verkopen aan de muziekindustrie. Welk genre, wie, hoeveel speeluur per dag etc etc.

Let echter wel, de Harmony 1000 is een multi functionele afstandsbediening en werkt tijdens installatie met merk en typenummers. Het is natuurlijk heel makkelijk de cijfers van hier rechtstreeks te verkopen aan geinteresseerden. Ik zal dan openlijk gaan vragen wat Logitech doet met al deze informatie, aangezien ik niet wil dat mijn, lees ons, gebruikers de omgang met media in de gaten worden gehouden voor commerciele doeleinden.

Verder heb ik net de Logitech MX5500 Revolution aangeschaft en het valt me behoorlijk tegen. Het gebruik van materialen, de afwerking en de goedkoopheid van nog steeds opgeplakte stickertjes deed mij vol ongeloof aan. Al jaren gebruik ik Logitech en op zich maken ze goeie producten maar ze blijven kiezen voor de goedkoopste oplossingen en geven wederom geen gehoor aan hun gebruikers, hou eens op met die stickertjes die al na 3-6 maanden vervagen. Ook de Logitech G15 toetsebord had hier last van. Nu zal de 1 er wat meer last van hebben dan een ander aangezien bij iedereen de zuurgraad verschilt.

Het is verder een leuk bedrijf wat goeie spullen goedkoop in de markt zet maar ik vind het jammer om te zien dat je als gebruiker weinig inbreng hebt en dat de kwaliteit toch wel wat terugloopt. Maar ik hoop dat de Squeezebox zijn verwachtingen waar maakt. Als de volgende toetsenborden weer net zo slordig worden weggezet, de MX5500 na een half jaar te zijn uitgesteld, dan vrees ik dat ze een stukje markt gaan verliezen aan andere merken die juist weer aan hun imago bouwen, zoals Razor en MS.

Maar goed, misschien een leuk idee om er een algemene Logitech topic van te maken om zo wat meer ervaringen van andere Logitech gebruikers te krijgen/delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:04
voodooless schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:46:

Er is bovendien geen enkele Squeezebox met in de TS genoemde PCM1792! En ook geen enkele Squeezebox kan materiaal in 24 bit/192 Khz afspelen. Slimdevices (Logitech) gebruikt bovendien niet alleen BB DAC's maar ook die van AKM, Crystal en Micronas, en kwaliteit van de gebruikte DAC's is afgezien van die in de transporter zeker niet het hoogst haalbare.
Is er een groot (hoorbaar) verschil tussen deze diverse DAC's en hoe kom ik er achter welk merk en type DAC er in mijn nieuw te kopen Squeezebox (classic) zit?
Wanneer er geen aanmerkelijk verschil in kwaliteit is dan zal het merk en type me worst zijn.

Ik mag aannemen dat de kwaliteit van de Squeezebox aanmerkelijk beter is dan de oude Airport van Apple waarmee ik voorheen mijn muziek streamde, zonder een externe DAC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 11:29
al vanaf dat ik het eerste plaatje heb gezien, maar de hoge prijs hield mij ook tegen. Uiteindelijk heb ik hem toch besteld bij electronicagigant.nl voor 219,45, inclusief btw en
had een mailtje gestuurd om te checken maar de prijs was een fout volgens hun. Site is vandaag aangepast: Is nu 271 en op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
:( een zogenaamd "foute" prijsstelling komt tegenwoordig meer dan regelmatig bij verschillende aanbieders voor, ik wordt er zo moe van... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

dikke man schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:34:
Is er een groot (hoorbaar) verschil tussen deze diverse DAC's en hoe kom ik er achter welk merk en type DAC er in mijn nieuw te kopen Squeezebox (classic) zit?
Wanneer er geen aanmerkelijk verschil in kwaliteit is dan zal het merk en type me worst zijn.
Hier vind je een lijstje: http://wiki.slimdevices.com/index.php/HardwareComparison . Buiten de transporter worden er eigenlijk niet echt hoogstaande DAC's gebruikt. Slecht is het natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
dikke man schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:51:
:( een zogenaamd "foute" prijsstelling komt tegenwoordig meer dan regelmatig bij verschillende aanbieders voor, ik wordt er zo moe van... :O
Ha, dan heb ik geluk gehad! Hij ligt namelijk al op mijn bureau en ik heb toch echt maar die 219,45 euro betaald.

Eerst indruk is goed! Alleen jammer dat ik nu op mijn werk zit en dat ik vanavond al andere bezigheden heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:19
voodooless schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:46:
Op zich is er niets tegen een los Squeezebox topic natuurlijk. Het zou echter mooi zijn als de TS wat uitgebreider zou zijn. Verschillen en overeenkomsten tussen de verschillende modellen, links met info, dat soort dingen.

Vind je de output dus niet goed genoeg is het altijd aan te raden een externe DAC te gebruiken.

Verder is het natuurlijk een mooi uitziend kastje dat prima werkt, en vooral de duet lijkt me een erg interessant product.
Weet je toevallig hoe je kan checken welke DAC er in je SB zit? Ik ben namelijk wel benieuwd, er wordt geadverteerd met een Burr Brown DAC, het zou wel een schande zijn als deze er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zie lijstje in de link in mijn vorige post. Squeezebox 2 en 3 bevatten een PCM1748E, inderdaad een BB Dac.

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 08-05-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

voodooless schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:52:
Zie lijstje in de link in mijn vorige post. Squeezebox 2 en 3 bevatten een PCM1748E, inderdaad een BB Dac.
Maar Voodooless wat heb je nou aan die BB dac als je toch alles kwa mp3 streamt vanaf een media server? Of zie ik nu echt iets fundamenteels over hoofd?
Maar even dat terzijde, wat is het bereik van die remote? Probleem bij ons is dat we muren van een dikke 80cm dik oude puur hardsteen hebben. We hebben nu al problemen met wifi. Wel hebben we in elke kamer ethernet aansluiting. Dus kan het ook zijn dat de remote bij de dichtbijziende station een signaal toe zend en dat over ethernet naar de andere box zend en daar de nummer veranderdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:15:
Maar Voodooless wat heb je nou aan die BB dac als je toch alles kwa mp3 streamt vanaf een media server? Of zie ik nu echt iets fundamenteels over hoofd?
BB maakt alles van super cheap ass 50 eurocent DAC's tot DAC's die 50 euro/stuk kosten. Daarom is het ook zinloos om hier waarde aan te hechten zonder dat je weet wat er daadwerkelijk in zit. Naarnaast heeft ook een goede DAC met mp3 voordelen natuurlijk. Verder kun je natuurlijk niet alleen mp3 gebruiken maar ook verschillende lossless formaten.
Maar even dat terzijde, wat is het bereik van die remote? Probleem bij ons is dat we muren van een dikke 80cm dik oude puur hardsteen hebben. We hebben nu al problemen met wifi. Wel hebben we in elke kamer ethernet aansluiting.
Remote is WiFi, dus als je met Wifi problemen hebt zal de remote die ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Ik snap niet dat jullie de squeezbox allemaal zo interesant vinden, voor die 150 euro! De airport express van apple vind ik er persoonlijk mooier uitzien, en deze is al verkrijgbaar voor 79(!) euro ;)

[ Voor 1% gewijzigd door teacher op 13-05-2008 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 238860 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:45:
Ik snap niet dat jullie de squeezbox allemaal zo interesant vinden, voor die 150 euro! De airport express van apple vind ik er persoonlijk mooier uitzien, en deze is al verkrijgbaar voor 79(!) euro ;)
Dat is ook een totaal ander product. 't heeft geen display, je kunt er niets op instellen, doet niet aan andere formaten dan iTunes kan, en kan enkel en alleen met iTunes overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 238860 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:45:
Ik ben het opzich met je eens, maar je vergelijkt appels met peren. De queezebox is een stand-alone apparaatje met afstandsbediening en display, of zelfs met een afstandsbediening met display en touchwheel. Dat is toch iets heel anders? Het is maar net wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Squeezebox is toch niet stand-alone, in ieder geval niet de essentiële onderdelen. Je hebt nog altijd een slimserver nodig om val alle mooie dingen te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:58:
Squeezebox is toch niet stand-alone, in ieder geval niet de essentiële onderdelen. Je hebt nog altijd een slimserver nodig om val alle mooie dingen te genieten.
I know, maar het apparaatje is te bedienen en heeft een display. De Airport Express is een geweldig ding, maar een heel ander concept: in geen enkel opzicht stand-alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat zeg ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Nee, jij zei dat de Squeezebox niet stand-alone is :) Dat is ie qua bediening wel, in tegenstelling tot de AEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:25:
Nee, jij zei dat de Squeezebox niet stand-alone is :) Dat is ie qua bediening wel, in tegenstelling tot de AEX.
Ik had het dan ook niet over de bediening.
quote: voodooless
je kunt er niets op instellen
Zegt natuurlijk al dat de bediening stand-alone is.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 08-05-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik ben ook geinteresseerd in deze gadget, alleen is er 1 ding waar ik niet helemaal uit kom.
Ik wil voornamelijk graag dat ik mijn muziekcollectie via een externe HD met ethernetaansluiting (aangesloten op router) direct kan afspelen via de squeezebox, zonder tussenkomst van een pc. Maar als ik de gebruiksaanwijzing zo lees kan dat denk ik niet, je hebt dan altijd nog de squeezebox center software nodig op de pc om dat aan te sturen....Am I correct? iemand die dat exact weet?

En als dat dus inderdaad zo is, meer mensen die dat een probleem vinden, en belangrijker, hoe zou dat te ondervangen / op te lossen zijn?

edit:

hmmz, ondertussen uitgevonden dat je er idd een NAS oid voor nodig hebt....wellicht die popcornhour eens bekijken :)

[ Voor 9% gewijzigd door kamstra op 09-05-2008 12:20 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt inderdaad de slimserver nodig. Die kun je echter vaak op een NAS installeren als die op Linux basis is en perl heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:36:
Je hebt inderdaad de slimserver nodig. Die kun je echter vaak op een NAS installeren als die op Linux basis is en perl heeft.
Idd, ik kan 'm op mijn NAS (Buffalo Linkstation Pro) zo installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:07

flanger

That Guy

Onbegrijpelijk dat de Harmony-remotes die, normaliter, honderden apparaten kunnen aansturen, niet afgestemd zijn op de Squeezebox Duet reeks. Nu ben je verplicht om die bijhorende remote te gebruiken terwijl een Harmony One of 1000 deze functie perfect kan vervullen.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Exirion schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:56:
[...]

Idd, ik kan 'm op mijn NAS (Buffalo Linkstation Pro) zo installeren.
Ik zat te kijken naar die Popcornhour, nog niet uitgevonden of t daar ook op kan overigens.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik ben heel blij met mijn Squeezebox duet. Helaas heb ik er wel flink meer voor betaald in de pre-order fase, maar ik vond en vind 'm het geld waard.

De afstandsbediening maakt het ding voor mij helemaal compleet. Squeezecenter haalde mijn complete audiocollectie uit iTunes. Daardoor hoefde ik helemaal niets in te stellen, de playlists werken direct, alle albumcovers werken. Dat werkt lekker op de AB.

Als gadget kan ik de squeezebox ook nog bedienen met mijn iPhone door een plugin. Dat werkt niet zo gelikt als met de AB, maar leuk is het wel.

Ik heb lang gezocht naar een goed apparaat, zoveel apparaten steken schril af bij dit ding.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik heb het apparaat tijdje terug ook aangeschaft, en ben zeer tevreden.

Nu heb ik echter een probleem. Ik heb een enorme collectie MP3's (>500GB) en ben langzaam bezig dit ook op lossless formaat te krijgen. Stel dat ik een album zowel op mp3 als lossless heb, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik altijd het lossless album af laat spelen ? Wel gedacht aan extra item toevoegen aan de tags maar ik heb nog geen idee hoe dit handig kan, iemand goede ideen?
Anoniem: 238860 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:32:
Oke, mijn stelling dat de apple airport express hetzelfde is, is inderdaad onjuist. Had vluchtig over de TS gelezen, de Squeezbox is inderdaad een heel ander apparaat. Maar ik denk dat voor de meesten mensen die een squeezebox bezitten, een airport express ook zou voldoen. Want de hoofd functie is toch wel het draadloos aansturen van een boxen set o.i.d. of sla ik nu weer de plank mis?
Het is niet het draadloze gebeuren, maar het feit dat ik geen computer hoef op te starten (behalve mijn server, maar die staat in het kruipluik en 24u/dag aan, en het feit dat ik binnen 2 seconden met 1 afstandsbediening mijn hele muziekverzameling kan gaan luisteren :)

[ Voor 45% gewijzigd door Sparhawk op 09-05-2008 14:46 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, mijn stelling dat de apple airport express hetzelfde is, is inderdaad onjuist. Had vluchtig over de TS gelezen, de Squeezbox is inderdaad een heel ander apparaat. Maar ik denk dat voor de meesten mensen die een squeezebox bezitten, een airport express ook zou voldoen. Want de hoofd functie is toch wel het draadloos aansturen van een boxen set o.i.d. of sla ik nu weer de plank mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 238860 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:32:
Want de hoofd functie is toch wel het draadloos aansturen van een boxen set o.i.d. of sla ik nu weer de plank mis?
Ja ;) De gein is juist dat je het ding kunt bedienen zonder naar je PC te hoeven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:13:
[...]

Ja ;) De gein is juist dat je het ding kunt bedienen zonder naar je PC te hoeven lopen.
Heb net even kontakt gehad met Logitech Nederland omtrend het online zetten van een .pdf file van de Squeezebox Duet, aangezien de file op de www.slimdevices.com niet toereikend is. Waarom ik graag een uitgebreide handleiding online wil hebben is om te kijken of binnen bepaalde .cfg's een Squeezebox wel wil werken. De logitech link zelf geeft het volgende weer over slimline servers :

http://logitech-en-amr.cu...jA1OA**&p_li=&p_topview=1

Zelf heb ik een WHS server draaien en vroeg me af of de software ook daar via kan lopen. Logitech geeft daar geen uitsluitsel over. Verder bevreemd het mij dat niet iedere NAS gewoon er in ondersteund word want het is juist de bedoeling, voor mij althans, om muziek te streamen zonder tussenkomst van een client pc.

Zelf ben ik nogal enthiousast over het produkt maar wil niet weer mijn neus stoten dat het niet werkt binnen mijn setup of dat ik er weer apart hardware voor moet aanschaffen, daar waar ik al een server en een paar NAS toko's heb draaien.

Iemand ervaring met de Squeezebox en WHS/2003 ?

Logitech heeft aangegeven dat er over 6 weken een .pdf file online komt, waarbij ik me afvraag waarom het zo lang moet duren voordat het gebeurd en niet gelijk van meet af aan is gedaan, aangezien ik denk dat er nu een hoop mensen bedrogen uitkomen doordat niet iedere NAS Wireless router etc. zomaar even te streamen valt. Logitech "schïjnt" met nieuwe software bezeig te zijn waardoor het bereik van externe apperatuur verbreed zou worden in ondersteuning/gebruik. Afwachten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:13:
[...]

Macbook + zo'n front row afstandsbediening en een airport expres komt dan op het zelfde neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
Anoniem: 238860 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Macbook + zo'n front row afstandsbediening en een airport expres komt dan op het zelfde neer?
feit blijft dat die prachtige Airport (hij werkt hier ook) de kwaliteit heeft van een onboard geluidskaart; de squeezebox dus voor de wat meer verwende oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:22

Ethirty

Who...me?

Ik heb nu al een aantal jaar de Squeezebox 2 staan, deze had nog een minder mooie behuizing, maar het binnenwerk is gelijk aan de v3.

Afbeeldingslocatie: http://www.techdose.com/reviews/Squeezebox2/squeezebox2.jpg

Ik luister *alleen* nog maar muziek via de Squeezebox, zeker sinds ze SqueezeNetwork hebben geïntroduceerd, waarmee je 10.000-en radiozenders online (bijv Shoutcast, Last.fm of Pandora) kan streamen zonder tussenkomst van je pc. Wil je ook eigen mp3's zonder pc spelen dan kan je bijvoorbeeld een Synology neerzetten, maar er zijn meer NAS-devices die Slimserver ondersteunen, zoals QNAP of ReadyNAS.

De afstandsbedieningen van Harmony kunnen wel degelijk met de Squeezebox overweg, ik heb zelf de Harmon Kardon TC30 en deze is op basis van dezelfde database als de Logitech afstandsbedieningen. Anders kan je altijd nog een JVC DVD speler pakken, die is ook compatible met de Squeezebox door een meegeleverde plugin.
edit:
Leesfoutje: de Duet ondersteunt inderdaad geen Harmony ivm de wifi-remote

Sluit de Squeezebox met een digitale aansluiting op een fatsoenlijke versterker aan (heb je de DAC's - goed óf minder goed - niet eens nodig) en het geluid klinkt ook met een 128kbps stream aanzienlijk beter dan welke FM zender dan ook. Wil je meer kwaliteit dan je met mp3 kan halen, rip dan je cd's naar bijv FLAC, dan heb je geen kwaliteitsverlies, maar wel alle voordelen! Maar met zulke goeie oren zal je waarschijnlijk toch de Transporter willen halen om op een passende high-end versterker en bijbehorende speakers te luisteren :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ethirty schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:40:
maar er zijn meer NAS-devices die Slimserver ondersteunen, zoals QNAP of ReadyNAS.
Logitech maakt met de Squeezebox documentatie toch wel een radicale fout imho, er word gesproken over streamen vanaf je PC en er word nergens gesproken over een "slim" server. Voor de wat doorgewinterde gebruiker is het wat vanzelf sprekender maar niet voor de computer leek.

Maar zoals eerder gezegd, over 6 weken komt er pas uitgebreidere documentatie online over het rijlen en zeilen over het streamen zonder de tussenkomst van een PC. Voorlopig zullen verkopen partijen een hoop vragen krijgen en heel wat retourtjes tegemoet mogen zien, wat mij onnodig lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

dikke man schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:10:
feit blijft dat die prachtige Airport (hij werkt hier ook) de kwaliteit heeft van een onboard geluidskaart; de squeezebox dus voor de wat meer verwende oortjes.
Hangt er vanaf hoe je 'm gebruikt. Hij hangt bij mij via TOSLINK aan een voorversterker met Wolfson converters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Anoniem: 50893 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:08:
Logitech maakt met de Squeezebox documentatie toch wel een radicale fout imho, er word gesproken over streamen vanaf je PC en er word nergens gesproken over een "slim" server.
Zie eigenlijk net pas dat de website gerestyled is. Jammer, de oude van Slim Devices was beter. Daar was duidelijk te lezen dat de Squeezebox werkt en afhankelijk is van de software op je computer, maar dat deze voor alle mainstream OS'en te krijgen is. En dat betekend dat het - in het begin alleen voor de diehard tweaker - ook op een linux based NAS te zetten was.

Uit de handleiding van de Squeezebox 2:
Squeezebox2 is powered by the Open Source SlimServer software
Dus niet zozeer een "slim" server als in een NAS, maar SlimServer als in naam van de software. ;) Tegenwoordig heet het trouwens SqueezeCenter

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Laatst online: 03-09-2024

Onno b

Heilige iRacing data koeien

In dit topic zullen we het alleen hebben over de Squeezebox, de transporter kost meer dan €1000,- en is niet reeël.
De transporter is inderdaad 1999 euro om precies te zijn, maar waarom is dit niet reeël? De DAC die in de transporter gebruikt wordt zorgt voor een zeer goede vertaling van de digitale data naar een analoog signaal waarbij het detaile en ruimte in de opnamen worden weergegeven zoals ze zijn opgenomen. Dat dit product misschien niet in dit topic past is natuurlijk een ander verhaal, gezien de prijs van het product, maar om het product daarom een niet reeële prijs/kwaliteit verhouding mee te geven vind ik net een stapje te ver gaan ;).
Menig review, mijn eigen luisterervaringen en die van klanten in de winkel waar ik werk hebben het tegendeel (voor mij) bewezen dat de transporter menig cd speler, die soms vele malen duurder zijn dan de transporter, alle hoeken van de luisterruimte laten zien :)

@ voodooless
Dat de squeezebox 3 geen ultra high end audiostreamer is ben ik helemaal met je eens, maar voor het geld dat hij nu kost presteerd hij echt bovengemiddeld. Logitech heeft slimdevices overgenomen mede om de goede naam die de squeezebox en de transporter hadden in de audiophiele wereld.
Om de squeezebox meer mainstraim te krijgen heeft logitech naast de bestaande squeezebox nu ook de duet geintroduceerd die beschikt over een minder DAC. Daar in tegen heeft de duet wel een WiFi afstandbediening en een kleurendisplay.
Immers niet iedere consument stelt even hoge eissen aan de kwaliteit van zijn audio. Wanneer je MP3`s luisterd heeft een SB3 al weinig voordeel ten aanzien van een duet.

Review over de SB3 door stereohpile.com:
http://stereophile.com/digitalprocessors/906slim/

Luistertest SB3, Sonos en een Transporter getest met high-end materiaal:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61993.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 238860 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Een audiokabeltje trekken vanaf je PC is dan ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

voodooless schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:36:
Vergeet niet dat de slimserver (voor SB3 en voorgaande modellen) of het squeezecentre (voor duet en voorgaande modellen) wel echt voldoende geheugen nodig hebben. Een NAS met 128MB intern geheugen is over het algemeen voldoende, al zal je bij een muziekcollectie met meer dan 25K nummers er toch verstandig aan doen om een NAS met meer geheugen te overwegen. Dit om swappen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Even een kort vraagje aan de andere tevreden gebruikers: is het mogelijk om na het aflopen van een playlist automatisch op 'willekeurige mix' over te schakelen?

Ik zet mijn mp3-spelers altijd op random en af en toe selecteer ik wat nummers of albums die ik direct wil horen. Als ik dat op mijn Duet doe, dan zijn die gekozen nummer de nieuwe playlist en speelt hij alleen nog maar die af.

Edit: ah, ik heb inmiddels iets bedacht wat erop lijkt. Bij die willekeurige mix kun je instellen hoever hij vooruit selecteert. Als je dat op 1 nummer zet, kun je daarna met de +-toets zelf nummers of albums achteraan toevoegen. Aan het einde van de lijst zorgt de squeezebox steeds dat er weer willekeurig 1 nieuw nummer uitgekozen wordt..

[ Voor 30% gewijzigd door DJ Henk op 12-05-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 23:55
Heeft er iemand wat meer info over de te installeren software?

Mijn zwager heeft de Sonos met wat sattelieten en die heeft dan behoudens de hogere prijs toch wel wat meer voordelen.

De software, dient die altijd te draaien of alleen maar bij het toevoegen van muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

jantje.vlaam schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:31:

Mijn zwager heeft de Sonos met wat sattelieten en die heeft dan behoudens de hogere prijs toch wel wat meer voordelen.

De software, dient die altijd te draaien of alleen maar bij het toevoegen van muziek?
Sonos <> Squeezbox.

Dus dit soort vraag hoort niet in dit topic ;)
In elk geval voor Sonos moet je de sonos software gebruiken.
En die draait altijd,anders kan je geen muziek toevoegen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Falcon10 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:17:
[...]

Sonos <> Squeezbox.

Dus dit soort vraag hoort niet in dit topic ;)
In elk geval voor Sonos moet je de sonos software gebruiken.
En die draait altijd,anders kan je geen muziek toevoegen.
Mijn vraag ging dus over de Squeezebox software. Nier over de Sonos software, die hebben geen te installeren software.

Ik vindt het ontbreken van software voor de werking van een stand alone apparaat een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zoals hierboven uitgelegd: ook de Squeezebox is afhankelijk van de software voor *alles*. Voordeel voor internetradio is SqueezeNetwork, waarbij zij in feite de software hosten.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08

TF

bla bla

ik heb een Squeezebox Duet gekocht. Met een beetje geluk is hij morgen al binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleMX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:56
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/619/jpg/5790.1.0.jpg
wat is het doel van dat dock dat er bij zit ? Is dit allen opladen of ontvangt deze de signalen van de afstandsbediening en stuurt ze door naar het kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:14
jantje.vlaam schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:31:

Probeer het eens, je kunt squeezecenter prima installeren zonder squeezebox.
DoubleMX schreef op zondag 18 mei 2008 @ 08:54:
[afbeelding]
wat is het doel van dat dock dat er bij zit ? Is dit allen opladen of ontvangt deze de signalen van de afstandsbediening en stuurt ze door naar het kastje?
Alleen voor het opladen. :)

Afstandsbediening zelf werkt via wifi.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleMX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:56
Xander schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:16:

Alleen voor het opladen. :)

Afstandsbediening zelf werkt via wifi.
dit komt wel goed uit want dit gaat gewoon door de muur, tog?
moet je hier een wireless modem voor aanschaffen of werkt dit via de antenne van de Squeezebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Duet is binnen! Wat een mooi apparaat. Hij is erg duur, maar ik heb er absoluut geen spijt van.

Ik heb 4000 mp3's in Squeezecenter en hij leest alles snel in. De geluidskwaliteit is uitstekend. Heb hem via glas aangesloten.

De controller is wel wat groter dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

DoubleMX schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:39:
[...]

dit komt wel goed uit want dit gaat gewoon door de muur, tog?
moet je hier een wireless modem voor aanschaffen of werkt dit via de antenne van de Squeezebox?
Gaat gewoon door muren, net als je wireless laptop bijvoorbeeld. Zowel de ontvanger als de controller hebben een eigen netwerkkaart aan boord. Daar had ik nog even niet bij nagedacht want ik heb nml een ACL op MAC adressen op mijn WIFI router.

En ja je hebt een WIFI router nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
TF schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:12:
[...]
En ja je hebt een WIFI router nodig.
Niet waar. :)

Je kunt de Squeezebox Duet op meerdere manieren gebruiken.
An “all-wireless” installation, where you already have a wireless network in your home and you will connect both Squeezebox Controller and Squeezebox Receiver to it.
A “hybrid” installation, where you have both a wireless and wired network in your home, and you will be connecting Squeezebox Controller wirelessly and Squeezebox Receiver with an ethernet
cable.
A “bridged” installation, used when you only have a wired network. In this configuration, Squeezebox Receiver is connected to your network with an ethernet cable, and Squeezebox Controller uses the Receiver as a “bridge” back to your network.
Ik heb vorige week zondag (de 11e) trouwens ook een Duet besteld. Vanwege de lage prijs (€271) bij electronicagigant besteld. 6 tot 11 werkdagen levertijd stond erbij, zou uiterlijk dinsdag de 27e moeten binnen zijn dus. Maargoed, voor 60 euro verschil wil ik wel even wachten. ;)

Ben nog een beetje aan het nadenken hoe ik het ga opzetten trouwens. All-wireless is natuurlijk het simpelste (heb al wifi), maar eigenlijk wil ik voor vaste apparatuur (de receiver) gewoon een kabeltje leggen. Ik zal voornamelijk flac's gaan streamen en ik heb er eigenlijk geen zin in dat mijn muziek gaat stotteren als iemand hier een wifi voip telefoon gebruikt ofzo... :+

Maar stel dat ik de receiver met een kabeltje verbindt, wat zou dan het beste zijn? Hybrid of bridged? Oftewel, meld ik de controller rechtstreeks op de receiver aan of gewoon op mijn netwerk? Het kan beide...

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 18-05-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 18:44
Zou het niet handiger zijn geweest van Logitech om een afstandbediening te nemen met een ingebouwde fkash-geheugen zodat je de pc uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
cc12 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 03:28:
Zou het niet handiger zijn geweest van Logitech om een afstandbediening te nemen met een ingebouwde fkash-geheugen zodat je de pc uit kan zetten?
Tja, imo niet...

Ik heb meer dan 500GB muziek. Die wil ik juist allemaal beschikbaar hebben, en dat gaat wat lastig met een flashkaartje. Ipv een PC kun je natuurlijk ook een NAS gebruiken, dan kan je PC uit én heb je een fatsoenlijke hoeveelheid muziek tot je beschikking.

Overigens heeft de Duet-remote een SD kaartslot. Wie weet komt de mogelijkheid er nog wel eens met een firmware update. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Xander schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 07:57:
[...]
Overigens heeft de Duet-remote een SD kaartslot. Wie weet komt de mogelijkheid er nog wel eens met een firmware update. ;)
SD kaartslotje ? Meen je dat ? :)
En wat kan je er momenteel dan mee ?
Of steekt dat er enkel voor de lol in ? :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Het spul is officieel nog in beta-stadium he. Volgens mij kun je er nog niets mee op het moment, misschien de firmware updaten vanaf een kaartje ofzo?

Afstandsbediening heeft trouwens ook een 3,5mm minijack aansluiting. Die doet ook nog niets, maar misschien kun je over een tijdje je koptelefoon wel rechtstreeks in de afstandsbediening stoppen. :)

Heb de mijne nog steeds niet binnen trouwens ;(

edit:
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eNp31shDt0OlogTyrnT2Axqe/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 27-05-2008 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik heb deze week een Logitech Harmony One gekocht voor mijn TV, Samsung HD decoder en twee DVD spelers.
Heeft iemand ervaring met de Harmony one en de Duet?

Wel goed dat twee niet Logitech producten nu zijn overgenomen door Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Wil je ervaringen met de Harmony one en met de Duet? Of ervaringen met de combinatie van beide? :+

Voor zover ik weet zijn ze helemaal niet te combineren namelijk. De Duet receiver heeft (itt tot de SB3 ed) helemaal geen infraroodoogje meer en is alleen via wifi te bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de Squeezebox net een weekje in gebruik en het bevalt me prima. Beide zijn wireless aangesloten op mijn router en via de MAC adress ingesteld. Ik draai zelf een WHS/2003 server en de software word daarin ook goed ondersteund, ondanks dat ze tot Win2000 ondersteunen.

De batterij leeftijd vind ik persoonlijk een beetje tegen vallen, afhankelijk hoe vaak je iets erin op zoekt bepaald de batterij duur, die bij mij gemiddeld op 4 uur neer komt. Aan de ene kant begrijp ik wel dat Logitech graag voor 1 accu voor al hun hardware wil gebruiken maar ik denk dat de accu een beetje te kort schiet voor LCD scherm gebruik, aangezien er dezelfde accu in zit zoals in hun muizen die betrekkelijk minder stroom gebruiken. Ik denk dat er nog wel stevig doorgesleuteld gaat worden middels firmware's om de afstandsbediening nog zuiniger te maken.

Firmware word automatisch geupdate via je (slim)server>transporter>afstandsbediening.

Betreffende de andere afstandsbedieningen, zoals de Harmony 1000 betwijfel ik of dat deze alle functie's gaat ondersteunen, heb er zelf ook 1. Heb met Logitech kontakt gehad en die vertelde dat het ondersteund gaat worden maar hoe zit het dan met de tags etc, aangezien de Harmony in principe alleen hun eigen RF formaat ondersteund, Z-Wave en geen open RF of WiFi. Misschien dat ze dat gaan doen middels een firmware update maar een jaar geleden vertelde Logitech mij al dat ze zullen vasthouden aan Z-Wave.

Op zich vind ik het prettig om van de bank af mijn muziek te kunnen streamen en voor ogen direct zie wat ik kan afspelen. Je ziet nu steeds meer receivers opduiken met netwerk capaciteiten maar het nadeel daarvan blijft dat je afhankelijk blijft van de receiver display. De Sonos heb ik ook in mijn handen gehad, heeft meer optie's en is logger + dat ik het design wat lomp vind, met name de kleuren wit/grijs.

Met de Squeezebox word een nieuwe weg in geslagen en zal de CD denk ik op korte termijn verdringen en meer fabrikanten zullen er op in gaan spelen dus het is een kwestie van tijd. Ongetwijfeld zullen er in de toekomst betere produkten op de markt komen maar de Squeeze is al een hele verademing. Ik heb zelf ook veel lossless formaten zoals FLAC en er word goed door gebufferd, nog niet 1 keer een stottertje of iets dergelijks meegemaakt.

Verder vind ik het aantal radio stations en de Winamp shoutcast een verademing tov. de reguliere Nederlandse stations, goeie muziek en veel minder reclame's, al blijf je afhankelijk in wat voor bitrate er word uitgezonden. De betere stations zenden in 128 uit en het geluid is goed. Met gewone mp3 of andere lossless formaten geen enkel probleem en goeie kwaliteit.

Voorheen gebruikte in Winamp 5.5 op een laptop op de receiver en dat was het ook niet helemaal plus dat het nu ook qua energie verbuik wat goedkoper is.

Al met al ben ik er tevreden mee al hoop ik dat ze wat gaan doen aan de accuduur. Mocht je nog een oude wireless Logitech muis hebben, zoals bijvoorbeeld de MX1000 en die gebrui je niet meer dan kun je de accu daar uit plukken en als reserve gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Xander schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:56:
Wil je ervaringen met de Harmony one en met de Duet? Of ervaringen met de combinatie van beide? :+

Voor zover ik weet zijn ze helemaal niet te combineren namelijk. De Duet receiver heeft (itt tot de SB3 ed) helemaal geen infraroodoogje meer en is alleen via wifi te bedienen...
Duidelijk, het ging inderdaad om de combinatie. Het is jammer dat de Duet niet ook nog een infrarood poortje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canardo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb mij vorige week een squeezebox gekocht bij Het Computerwinkeltje (in Belgie) voor 199EURO. Super tof aparaatje! Deze wordt nu ook bediend met de Logitech Harmony. Ik prefereer de squeezebox boven de duet door het goed zichtbare display en het feit dat ik juist geen extra afstandsbediening erbij krijg. Het is gewoon een hifi component die mijn CD speler zal vervangen (als alles uiteindelijk geripped is). Als ik echt doorheen mijn muziekcollectie wil surfen log ik wel in op de squeezecenter server. Er is nu trouwens ook een mobile skin voor squeezecenter zodat je met je iPhone of iets dergelijks op je server doorheen je collectie kan surfen. Iemand die dit al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online

orf

Er is nu trouwens ook een mobile skin voor squeezecenter zodat je met je iPhone of iets dergelijks op je server doorheen je collectie kan surfen. Iemand die dit al geprobeerd heeft?
Ja, maar deze werkt lang niet zo fijn als de duet controller. Ik gebruik het eigenlijk nooit op m'n iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
Is het nou wel of niet mogelijk om met de duet controller muziek af te spelen via de ingebouwde hoofdtelefoon ingang? lees nl tegenstrijdige berichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
(nog) niet dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online

orf

Inderdaad, je hoort op de hoofdtelefoon alleen de geluiden die de afstandsbediening maakt (opstart muziekje / geluid en afsluitmuziekje).

Ik ben erg benieuwd wat er in de toekomst allemaal mogelijk is met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 21:50
Ik zie een aantal mensen die het wilden proberen i.s.m. een PopcornHour. Is dit gelukt of is het mogelijk? Zit er ook aan te denken, aangezien de MP3 functie van de PopcornHour waardeloos is ingebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoe ze je dat eigenlijk voor je? Het combineren met PopcornHour? Ik zie niet wat daar nu zo speciaal aan is. Je zet ze gewoon naast elkaar en sluit ze beiden op de versterker aan en klaar toch?

Andere vragen...

Is de sqeezebox classic ook te bedienen met de duet afstandsbediening?
Kan de linux software ook op een headless server draaien? Ik zie het hier overal wel genoemd worden, maar op de logitech site was ik het eerder nog niet tegen gekomen. (sowieso is een kopje waarin de serversoftware behandeld wordt wel handig lijkt me)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Janoz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:25:
Andere vragen...

Is de sqeezebox classic ook te bedienen met de duet afstandsbediening?
SB3 iig wel. Geen idee hoe het met de oudere zit, maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken.
Kan de linux software ook op een headless server draaien? Ik zie het hier overal wel genoemd worden, maar op de logitech site was ik het eerder nog niet tegen gekomen. (sowieso is een kopje waarin de serversoftware behandeld wordt wel handig lijkt me)
Neem eens een kijkje op http://www.slimdevices.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hebt gelijk. Ik zat al wat te zoeken bij Logitecvh, maar de meeste van mijn vragen worden bij slimdevices beantwoord.

Blijft staan dat er nog best wel wat meer over de software in de TS kan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 21:50
Hoe ze je dat eigenlijk voor je? Het combineren met PopcornHour? Ik zie niet wat daar nu zo speciaal aan is. Je zet ze gewoon naast elkaar en sluit ze beiden op de versterker aan en klaar toch?
Hoe zie ik dat voor me? In de Popcornhour zit een hardeschijf, ik vroeg me dus af of het mogelijk is om van die harde schijf af via de squeezebox muziek te luisteren. Aangezien er een aantal keer PopcornHour een aantal keer genoemd is in dit topic. Vraag ik me af of dit al is geprobeerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99716

Ik heb ook de Duet en die bevalt me prima.
Ik vind alleen dat de Wifi ontvangst van de controller niet echt een feest is.

De controller zit ongeveer 6 meter van mijn Sitecom Wifi router af en geeft dan al dat ie 44% ontvangst heeft.
Op zolder eentje aanschaffen hoef ik dus niet te proberen.
En dat terwijl mijn IBM laptop op zolder een ontvangst van 80% heeft.

Zijn er meerdere die dit hebben, of zoou mijn antenne niet zo best zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canardo
Ik heb squeezecenter headless draaien op Debian etch op mijn server. Perfect te bedienen met de webinterface. Heropstarten/starten/stoppen met /etc/init.d/squeezecenter via ssh. De muziek staat op dezelfde server op een raid 5 array. Perfect mogelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 99716 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:11:
De controller zit ongeveer 6 meter van mijn Sitecom Wifi router af en geeft dan al dat ie 44% ontvangst heeft.
Op zolder eentje aanschaffen hoef ik dus niet te proberen.
Je kunt eens spelen met de channels. Sommige channels zijn vervuilerder in een bepaalde omgeving dan andere. Ook is Sitecom niet echt een supermerk als het over wifi gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

canardo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:06:
[...]

Ik heb squeezecenter headless draaien op Debian etch op mijn server. Perfect te bedienen met de webinterface. Heropstarten/starten/stoppen met /etc/init.d/squeezecenter via ssh. De muziek staat op dezelfde server op een raid 5 array. Perfect mogelijk dus.
Dit klinkt super (vooral omdat ik zelf ook een in de meterkast opgehangen headless debian server met bergen media heb).

Nu moet ik eigenlijk alleen nog een squeezebox hebben :D. Ik denk dat ik eerst maar eens even ga expirimenteren met softsqueeze en hopen dat ik ergens nog iets kan vinden om mijn XBMC XBox in te zetten als een client. Ikzelf vind de afspeelmogelijkheden van muziek een beetje beperkt (geen shuffle, behalve in party mode, maar dan heb je weer alle muziek en het zoeken vind ik soms wat irritant)

@DiMacho:
Owh, ik wist niet dat de PopcornHour zelf ook een dikke HD aan boord had. Ik dacht dat dat meer een netwerk speler was. Vandaar dat ik je opmerking niet helemaal begreep.

[ Voor 9% gewijzigd door Janoz op 06-06-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canardo
Janoz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:19:
[...]
Ikzelf vind de afspeelmogelijkheden van muziek een beetje beperkt (geen shuffle, behalve in party mode, maar dan heb je weer alle muziek en het zoeken vind ik soms wat irritant)
Geen shuffle? Op mijn afstandsbediening en op de webinterface staat toch wel degelijk een shuffle knop hoor. Of mis ik hier iets? Ik gebruik dit eigenlijk constant. Probeer maar eens met softsqueeze, je zal wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De beperkingen gaan over XBMC, niet squeezebox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zo, ik heb de serversoftware geinstalleerd en ga straks de clientsoftware installeren. Eigenlijk ging het installeren heel simpel op debia, alleen het draaien was moeizaam. In het log stond enkel de melding 'squeezecenter died, restarting', en dat dan de hele tijd. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik al iets had draaien op poort 9000, maar dat bleek het niet te zien.

Na wat zoeken bleek dit een bug te zijn icm perl 5.10. Door versie 7.1 (unstable ipv stable) te instaleren was dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-04 15:24
Ik heb ook twee SB3's en 1 Duet. Ik ben zeer tevreden over alle twee. SB3 in de keuken/duet in de badkamer, elke morgen half 8, studio brussel streamen, sync op alle twee.

Echt geweldig. Heb ook een Harmony 1000 die ook de SB3 kan bedienen.

Stel gerust vragen over de werking en ervaring.

Zie trouwens ook : Dit topic

[ Voor 14% gewijzigd door Klein_Kipje op 07-06-2008 15:02 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb het nu draaien met een softsqueeze client. Het is even een beetje priegelen (waarom weet ik niet, maar pas bij de derde keer ging de server de collectie scannen) maar dan doet hij het ook.

Ik heb geprobeert om de q-music stream erin te krijgen, maar dit lukte niet helemaal, ondanks dat deze wel gewoon in winamp werkt. (Niet dat ik zelf zo'n q-music fan ben, maar dat is vooral voor de 'vrouw des huises acceptatie mogelijkheid' :) )

Tot slot zou het nog mooi zijn wanneer er een client voor XBMC was die geen vertraging heeft en waarbij de sync optie werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Janoz schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:32:
Zo, ik heb de serversoftware geinstalleerd en ga straks de clientsoftware installeren. Eigenlijk ging het installeren heel simpel op debia, alleen het draaien was moeizaam. In het log stond enkel de melding 'squeezecenter died, restarting', en dat dan de hele tijd. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik al iets had draaien op poort 9000, maar dat bleek het niet te zien.
Dat had ik ook. Erg vervelend is dat. Het ding hield er tijdens het wisselen van een nummer spontaan mee op. Bij het troubleshooten liep ik tegen een ander probleem aan dat bekend blijkt te zijn: dankzij apparmor kon er geen verbinding gemaakt worden met de database. Inmiddels werkt het allemaal weer. Geen idee wat ik nu precies gedaan heb, maar ik ben er wel een uur of drie zoet mee geweest.

Laatst was ik ook al 2,5 uur bezig, toen het updaten van de firmware in mijn afstandsbediening mislukte. Toen ging de boel uiteindelijk weer werken toen ik mijn speler een andere naam gaf :? |:(

Inmiddels is mijn consumentenbeleving wel enigszins negatief beinvloed door deze twee gevallen. Aan de andere kant: als ik merk hoe chagrijnig ik word als het niet werkt, dan blijkt toch wel dat dit apparaatje heel snel een hele belangrijke plaats heeft ingenomen in mijn dagelijks leven. Voor muziekverslaafden als ik is het een werelduitvinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04 18:08
Klein_Kipje schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:00:
Ik heb ook twee SB3's en 1 Duet. Ik ben zeer tevreden over alle twee. SB3 in de keuken/duet in de badkamer, elke morgen half 8, studio brussel streamen, sync op alle twee.

Echt geweldig. Heb ook een Harmony 1000 die ook de SB3 kan bedienen.

Stel gerust vragen over de werking en ervaring.

Zie trouwens ook : Dit topic
Vraagje, ik verhuis in oktober/november naar een nieuwbouw woning, wil dan compleet nieuwe apparatuur. TV Loewe connect, audio, waarschijnlijk Philips HTS8100 en naast een NAS in de meterkast wil ik de mp3 collectie kunnen streamen naar de HTS8100 en eigenlijk alles met 1 afstandbediening bedienen, hoewel de Loewe hoeft niet eens perse.

Kan je met de Harmony 1000 (en eventueel ander model) de squeezebox bedienen, is het mogelijk om op de afstandbediening gewoon door mijn mp3 mappen structuur te bladeren en af te spelen wat ik wil.

En moet de squeezebox hiervoor in het zicht staan, of kan hij ook de kast in.
Aangezien ik de Loewe aan de muur hang met de Philips eronder en eigenlijk niets anders wil zien, onder druk van de vrouw des huizes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Roynaldinho schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:09:
[...]
Kan je met de Harmony 1000 (en eventueel ander model) de squeezebox bedienen, is het mogelijk om op de afstandbediening gewoon door mijn mp3 mappen structuur te bladeren en af te spelen wat ik wil.

En moet de squeezebox hiervoor in het zicht staan, of kan hij ook de kast in.
Dit is al meerdere keren in het topic voorbij gekomen!

De klassieke Squeezeboxes (SB3 en eerder) zijn te bedienen met een IR afstandsbediening, dus ook met de universele Harmony afstandsbedieningen. Je zult dan echter op het schermpje van de SB zelf moeten kijken tijdens het bladeren.

De Squeezebox Duet (die met de remote met het schermpje erop) is alleen bedienbaar via wifi. Dat is dus niet te bedienen met een Harmony remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Xander schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:12:
[...]

Dit is al meerdere keren in het topic voorbij gekomen!

De klassieke Squeezeboxes (SB3 en eerder) zijn te bedienen met een IR afstandsbediening, dus ook met de universele Harmony afstandsbedieningen. Je zult dan echter op het schermpje van de SB zelf moeten kijken tijdens het bladeren.

De Squeezebox Duet (die met de remote met het schermpje erop) is alleen bedienbaar via wifi. Dat is dus niet te bedienen met een Harmony remote.
Het scherm van de SB geeft in feite een representatie van de squeezecentre software weer. Wifiapparatuur kan dus, indien er een draadloos netwerk aanwezig is, inloggen op de squeezecentre software waarin ook de SB te bedienen valt. Een goede skin voor de weergave van de software is dan nog een volgend punt.

De duet remote heeft overigens ook een IR zender en beschikt tevens over een DAC. De remote is geprogammeerd in Jive dat een opensourse programmeertaal is. De DAC en de IR zender hebben tot op heden geen functie maar de verwachting is dat de duet nog vele leuke extra functies gaat krijgen.
Al ben ik wel benieuwt wat de accuduur gaat doen als de DAC in de remote wordt geactiveerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57
Opzet:

Squeezebox
Synology DS207+
Squeezecenter 7.01
Slimserver

Maak zelf ook sinds kort gebruik van de Squeezebox maar wat een heerlijk ding is dat zeg!
Het geluid is al zeer goed te noemen alleen ben ik er nog niet uit wat de uiteindelijke opzet zal worden. Analoog en dan gebruik maken van de interne SB DAC naar de Sony 3200ES receiver of toch digitaal doormiddel van een coax en dan de Receiver het werk laten doen.

Als ik kijk op het forum van Slimserver dan zie je toch meestal analoog als voorkeur maar dan hebben ze ook meestal een aparte voeding plus een externe DAC er op aangesloten.

Heb je een ruim budget dan is dat natuurlijk een mooie set maar goed ik ben zelf al blij met de mogelijkheden die de SB mij op dit moment aanbied.

Die analoge VU meters vind ik persoonlijk zelf heel mooi al vind ik wel dat squeezecenter soms erg traag kan reageren en dan vooral als je deze webbased wilt benaderen.
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mabili schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:40:
Als ik kijk op het forum van Slimserver dan zie je toch meestal analoog als voorkeur maar dan hebben ze ook meestal een aparte voeding plus een externe DAC er op aangesloten.
Come again? 8)7

Ik zou het beide gewoon eens proberen. Ik heb mijn Squeezebox Duet sinds een weekje ofzo ook binnen, geweldig apparaat. :D Maar over de kwaliteit van de ingebouwde DAC ben ik niet echt tevreden. Moet toegeven dat ik de analoge uitgangen ook alleen met de bijgeleverde dropveter heb uitgeprobeerd, maar ik heb hem toen toch maar snel digitaal aangesloten op mijn receiver. En 't is niet alosf mijn Pioneer receiver zulke geweldige DAC's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik heb ook een Duet, geweldig zeg. streamer de steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb de squeezebox3, echt een geweldig concept. Het enige dat mij niet fijn wil lukken, is het doorspoelen. Is er maar 1 snelheid (welke ik nogal traag vind) of is er een manier voor? Want het gebeurt mij regelmatig dat ik 'hard' doorspoel naar het volgende nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Laatst online: 24-04 16:30
Heeft iemand weet van leverproblemen ivm de squeezebox? Ik heb eind mei eentje besteld, maar dat ding wil maar niet binnenkomen in de shop...

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Het ligt er heel erg aan waar je besteld...

Ik zie zo bij een aantal winkels waarvan ik weet dat de voorraadstatus iets betekent staan dat ie op voorraad is (CoolBlue bijvoorbeeld, nu besteld = morgen in huis). Dat zijn alleen vaak niet echt de prijsvechters. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

cman schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:37:
Heeft iemand weet van leverproblemen ivm de squeezebox? Ik heb eind mei eentje besteld, maar dat ding wil maar niet binnenkomen in de shop...
Wat Xander eigenlijk ook al zegt. Veel winkels gaan erg onder de adviesprijs zitten en bouwen op die manier backorders op. In Juni was de duet twee weken niet leverbaar, maar nu is hij gewoon weer in het land. Bedrijven die `m onder de adviesprijs van 389,- (voor de duet) verkopen, kunnen wel eens leveringsproblemen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:17
Xander schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:36:
Het ligt er heel erg aan waar je besteld...

Ik zie zo bij een aantal winkels waarvan ik weet dat de voorraadstatus iets betekent staan dat ie op voorraad is (CoolBlue bijvoorbeeld, nu besteld = morgen in huis). Dat zijn alleen vaak niet echt de prijsvechters. ;)
Toevallig net bij http://www.sallandautomatisering.nl besteld, kreeg meteen een mail dat ie verstuurd was, voor 190 euro inclusief verzendkosten.
Pagina: 1 2 ... 38 Laatste