PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
BOE
En toch zie ik een hoop groene vrachtwagentjes ind e pricewatch staan...cman schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:50:
Ik heb geen Duet besteld, maar een SB3. De Duet is gewoon verkrijgbaar, echter de SB3 komt maar niet binnen. Nu staat hij verwacht op 17 juli.. Ik hoop dat het niet weer opschuift..
Als ik de squeezebox uit doe en geen enkele screensaver zoals klok bijvoorbeeld actief heb staan dan blijft het display aan de zijkanten toch enigzins verticaal licht geven (het flikkerd een beetje) is dit normaal?
Ik had de klok ook eerst actief staan op het moment dat ik de squeezebox uit had staan maar ook dan zie ik in de uiterste hoeken van de display verticaal 2 blauwe strepen. Toen eens een test gedaan om alles in het menu uit te schakelen op het moment dat ik de squeezebox uit doe maar dan nog de 2 verticale strepen zichtbaar. Heb zelf het vermoeden dat mijn squeezebox niet helemaal lekker is. Dit weekend maar eens naar de winkel terug om te kijken of een andere squeezebox het ook heeft.Roamor schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:33:
Volgens mij is de screensaver alleen actief als het apparaat aanstaat (dus idle muziek luisteren). Bij mij is de klok altijd actief als de Squeezebox uit staat. Als de slimserver niet actief is, zie ik niets op het display.
De mijne heeft het ook, zelf heb ik het nooit echt als een probleem gezien. Ik heb de screensaver op none staan zodra het apparaat stil staat. Zelf heb ik het idee dat het backlight aan blijft staan, laten we hopen dat dit ooit gefixed wordt zodra er een nieuwe firmware komt.Mabili schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:30:
Sinds een paar dagen heb ik een vreemd probleem met de display van de squeezebox.
Als ik de squeezebox uit doe en geen enkele screensaver zoals klok bijvoorbeeld actief heb staan dan blijft het display aan de zijkanten toch enigzins verticaal licht geven (het flikkerd een beetje) is dit normaal?
Heeft er iemand info om een "uitgeklede" / lagere versie van SSODS op een DS-106j te krijgen? Ik heb vantevoren wel versie 2.19 geprobeerd, maar dit werkte weer niet met de FW versie van de DS. Handmatig starten via Telnet wilde ook niet lukken omdat volgens de DS geen SS geinstalleerd was. Met de FW versie van de DS die ik heb kom je niet in de management console van SS versie 2.19.
Iemand een idee om dit toch aan de praat te krijgen? Anders wordt het een andere NAS, ik neem aan dat SS ook niet werkend te krijgen is op een Maxtor Shared Storage (heb ik ook nog staan namelijk)?
Je haalt SSODS en Slimserver (nu Squeezecenter) door elkaar. SSODS gebruik je om Squeezecenter op je NAS te kunnen draaien. Verder had je als je onderzoek had gedaan voor je aanschaf uitgevonden dat de DS-106j een langzame processor heeft en wordt afgeraden als hardware voor Squeezecenter. Over het algemeen is alleen de DS-X07+ 128mb lijn van de kleinere diskstations geschikt om vlekkeloos Squeezecenter te draaien.giohardcore schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:00:
Weet niet zeker of dit hier thuishoort, maar ik heb de Squeezebox gisteren gekregen en aangesloten en geprobeerd SlimServer (3.0 beta 11) te draaien op een DS-106j. Dit werkte wel, maar zoals verwacht heel traag en dus niet werkbaar.
Heeft er iemand info om een "uitgeklede" / lagere versie van SSODS op een DS-106j te krijgen? Ik heb vantevoren wel versie 2.19 geprobeerd, maar dit werkte weer niet met de FW versie van de DS. Handmatig starten via Telnet wilde ook niet lukken omdat volgens de DS geen SS geinstalleerd was. Met de FW versie van de DS die ik heb kom je niet in de management console van SS versie 2.19.
Iemand een idee om dit toch aan de praat te krijgen? Anders wordt het een andere NAS, ik neem aan dat SS ook niet werkend te krijgen is op een Maxtor Shared Storage (heb ik ook nog staan namelijk)?
Wat je wél zou kunnen proberen is het draaien van een heel oude versie van Slimserver. Dan profiteer je niet van bugfixes, maar dat schijnt toch wel een stuk lichtere programmatuur te zijn.
Ik heb wel degelijk onderzoek gedaan, maar wilde toch een SB. Dat ik daar dan wellicht een andere NAS voor moet kopen is dan jammer, maar niet geschoten is altijd mis. Ik zoek nu nog uit hoe ik die tarball erin krijg, omdat ik met die oude versie (2.19) van SS die tarball niet kan installeren (ik kom niet in de webinterface). Ga dat straks nog eens proberen. Weet iemand wellicht een telnet commando om dit voor elkaar te krijgen. Als dat allemaal niet werkt, dan wordt het maar een DS-107+.PHiXioN schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:09:
[...]
Je haalt SSODS en Slimserver (nu Squeezecenter) door elkaar. SSODS gebruik je om Squeezecenter op je NAS te kunnen draaien. Verder had je als je onderzoek had gedaan voor je aanschaf uitgevonden dat de DS-106j een langzame processor heeft en wordt afgeraden als hardware voor Squeezecenter. Over het algemeen is alleen de DS-X07+ 128mb lijn van de kleinere diskstations geschikt om vlekkeloos Squeezecenter te draaien.
Wat je wél zou kunnen proberen is het draaien van een heel oude versie van Slimserver. Dan profiteer je niet van bugfixes, maar dat schijnt toch wel een stuk lichtere programmatuur te zijn.
Toch gaat hij in de webinterface vaak erg traag, de Squuezebox zelf (duet) brult erover.
Klopt het dat de volgende setup haalbaar is:
De squeezebox receiver laat ik met mijn WPA2-PSK WiFi babbelen. De controller laat ik ook met WiFi babbelen, terwijl de receiver weer zijn files van een synology DS-107+ haalt welke op het wired netwerk aangesloten zit (waar wireless bij kan).
En dit alles dus zonder dat ik ook nog maar (behalve eventuele configuratie) een PC aan hoef te laten staan.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Heb ik ook, icm een Linksys WRTGL.Koffie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:50:
Ik ben me aan het orienteren op een squeezebox, en denk dat ik het nu allemaal een beetje bevat maar heb er toch even een (obvious?) vraag over
Klopt het dat de volgende setup haalbaar is:
De squeezebox receiver laat ik met mijn WPA2-PSK WiFi babbelen.
Deze heb ik dus niet, kan ik ook niets over zeggen. Ik heb de Squeezebox3, geen Duet.De controller laat ik ook met WiFi babbelen,
Die heb ik ook, en de Slimserver draait daar prima op. Dit is overigens dé site die je zoekt voor alle info hierover: http://oinkzwurgl.org/ssodsterwijl de receiver weer zijn files van een synology DS-107+ haalt welke op het wired netwerk aangesloten zit (waar wireless bij kan).
Yep.En dit alles dus zonder dat ik ook nog maar (behalve eventuele configuratie) een PC aan hoef te laten staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 23-07-2008 20:17 ]
Ik zit net nog even de squeezebox handleiding door te bladeren en voorzie een probleem. Ze gaan er vanuit dat je de squeezebox aan je stereo installatie hangt. Ik wilde 'm eigenlijk gebruiken voor de in badkamer, en dus de squeezebox rechtstreeks op de speakers aansluiten.
Dat gaat dus niet werken. Ik zou dus of actieve speakers moeten hebben, of een versterker er tussen hangen.
En om even helemaal offtopic te gaan; wat zou nu het beste zijn/makkelijkste/goedkoopste zijn ?
- auto versterker gebruiken
- actieve speakers gebruiken
- speciale badkamer versterker gebruiken
Volgens mij is het simpelste en goedkoopste om een auto versterker te gebruiken. Een 'speciale' badkamer versterker vinden zal een stuk moeilijker en duurder zijn.
Ook actieve badkamer speakers zullen moeilijker te vinden zijn en duurder zijn lijkt mij.
Zou ik gewoon een simpele auto versterker kunnen gebruiken voor zoiets ?
[/offtopic :P]
Ik heb ook wel eens zo'n badkamerset gehoord, maar ik vind dat zonde, omdat de meeste badkamers alleen maar een hoop galm veroorzaken.
Met SoftSqueeze kan ik al een beetje oefenen, want mijn Squeezebox is nog niet bezorgd

Ik heb echter (tot nog toe
Zoekacties leveren alleen maar info op over hoe je met een Premium account DI.fm kunt beluisteren op de Squeezebox, niet welke URL je nou voor de graties kanalen moet invoeren.
Iemand hier enig ervaring mee ?
Nevermind, hij doet het. Niet mijn muziek.
[ Voor 65% gewijzigd door Roamor op 01-08-2008 21:43 ]
Dus je hebt gewoon vanuit DI.fm menu een willekeurig kanaal gekozen en dan copy shortcut gedaan, welke je daarna geplakt hebt.
Welk formaat heb je daar gekozen ? Kun je eens de URL plakken van welke het bij jou doet ?
Ik heb gewoon de bovenste van de site gepakt. Dit is overigens de tekst die in de webinterface staat ter ondersteuning:
Dit hoef je overigens maar 1 keer te doen natuurlijk, als je hem gewoon aan je favorieten toevoegd.Tuned into station: http://www.di.fm/mp3/electro.pls
If you already know the URL of the station you would like to listen to, enter it below and click on the "Tune In" button. You can enter the URL of either the radio stream itself (e.g. http://62.49.59.50:8000) or the playlist file that is pointing to the stream (e.g. http://www.hitzradio.com/hitzradio.pls).
[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 01-08-2008 21:59 ]
Iemand ideeen? De Duet is trouwens niet traag, de webinterface die ik stiekem ook vaak gebruik.
Softsqueeze is als je het mij vraagt dan ook een beetje brak. Misschien dat het met je squeezebox zelf wel gewoon werkt?Koffie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:03:
Vreemd, ik krijg dan : "error: No items found in playlist" op de SoftSqueeze player
http://penguinlovesmusic.de/?page_id=3
Deze skin voor Squeezecenter laat je je iPhone of Touch gebruiken als afstandsbediening voor de Receiver of SB3. Aangezien de receiver slechts 125 euro kost en de kosten van de Duet dus vooral in de afstandsbediening zitten is dit best interessant lijkt me. Ik heb geen behoefte aan afstandsbediening nummer 12 en zeker niet voor een meerprijs van 200 euro (een absurd bedrag voor dat ding vind ik zelf).
Ik heb al wat filmpjes gezien en het lijkt goed te werken, maar misschien zijn hier ook wat mensen die hands-on ervaring hebben of die wel willen krijgen.
Ondertussen ben ik wel gestart met mijn gehele verzameling CDs om te zetten naar .wav, een lekker klusje maar dan heb je ook wat
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik heb alleen een probleem met de oplader. Wanneer ik de AB in de oplader steek (welke op een vlakke ondergrond staat) gaat hij niet opladen.
Pas wanneer ik de AB naar voren trekt gaat hij opladen. Laat ik 'm weer los is hij het contact weer kwijt.
Het is overigens echt de helling naar voren toe, simpelweg goed erin duwen (naar beneden toe) maakt geen verschil.
Ze zijn op zaterdag dicht, dus maandag maar eens bellen. Hopen dat de support net zo goed is als bij de Harmony producten.
Kan dit? Ik heb het o.a. al geprobeerd met winamp (Streaming op afstand) maar dit krijg ik niet voor elkaar.
Overigens doet DI.fm het op mijn Duet ook niet, maar nog niet echt tijd gehad om daar naar te kijken.
Dank je voor de tip, het werkt d.m.v. softsqueeze!Koffie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:30:
Je zou de SoftSqueeze player kunnen proberen?
Overigens doet DI.fm het op mijn Duet ook niet, maar nog niet echt tijd gehad om daar naar te kijken.
Ik heb bij broerlijf een mooi alternatief gezien: Namelijk iTunes op je PC met je iPod touch bedienen.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:44:
Fijner en sneller is natuurlijk leuk, maar het kost wel 200 euro. Het gaat me erom of het werkt; dat het wat trager is omdat het een webbased interface is neem ik dan wel op de koop toe. Zo vaak speel ik er niet mee, het gaat er simpelweg om om een CD aan te zetten.
Die Duet was een beetje mijn 'droom', maar dit ziet er nog aantrekkelijker uit
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Mijn 'droom' was om ooit eens een leuk Sonos systeem te hebben staan. Of Sooloos ofzo, ook tof spul. Maar voor een Sonos setje ben je snel €1000 kwijt, voor de Sooloos kun je het nog eens 10x gekker maken.
Toen ik de Duet zag was mijn eerste gedachte dan ook "Whut, zo goedkoop?!".

Dat valt toch wel mee ?Dr. Strangelove schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:39:
Zijn er al mensen die hun Squeezebox met hun iPhone of iPod Touch bedienen?
http://penguinlovesmusic.de/?page_id=3
Deze skin voor Squeezecenter laat je je iPhone of Touch gebruiken als afstandsbediening voor de Receiver of SB3. Aangezien de receiver slechts 125 euro kost en de kosten van de Duet dus vooral in de afstandsbediening zitten is dit best interessant lijkt me. Ik heb geen behoefte aan afstandsbediening nummer 12 en zeker niet voor een meerprijs van 200 euro (een absurd bedrag voor dat ding vind ik zelf).
Ik heb al wat filmpjes gezien en het lijkt goed te werken, maar misschien zijn hier ook wat mensen die hands-on ervaring hebben of die wel willen krijgen.
Ondertussen ben ik wel gestart met mijn gehele verzameling CDs om te zetten naar .wav, een lekker klusje maar dan heb je ook wat
Ik heb mijn duet voor 267,- gekocht, dus dan betaal je maar een meerprijs van 142,- voor de AB.
Hetis een wereld van verschil of je via Java (oid) de Squeezecenter bestuurt of rechtstreeks via de AB.
Waarom eigenlijk naar .wav? Ruimte over? Geld voor hardeschijven over?Dr. Strangelove schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:39:
Ik zou lekker flac gebruiken. Al was het alleen maar omdat je wav's niet kunt taggen en je de hele tag-based navigatie van de squeezebox overhoop gaat gooien...
De MP3 .PLS van DI.fm krijg ik dus niet aan de praat. De WMA streams dan weer wel (lukte ook niet met Softsqueeze).
Ik was overigens zeer verbaasd dat er met een koptelefoon nog een zeer acceptabel en luid geluid uit de receiver te horen valt, had dat veel minder verwacht.
Normaal reageer ik niet op prijzen, maar ik kan hem niet goedkoper dan 325 vinden, dus waar haal je de duet voor 267?
Noem eens een stream die niet werkt? Eens kijken of die van mij het ook niet wil doen.Koffie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:06:
Vreemd.
De MP3 .PLS van DI.fm krijg ik dus niet aan de praat. De WMA streams dan weer wel (lukte ook niet met Softsqueeze).
Ik was overigens zeer verbaasd dat er met een koptelefoon nog een zeer acceptabel en luid geluid uit de receiver te horen valt, had dat veel minder verwacht.
Een brakke webshop die 'm inmiddels niet meer in het assortiment heeftknakworst schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:31:
[...]
Normaal reageer ik niet op prijzen, maar ik kan hem niet goedkoper dan 325 vinden, dus waar haal je de duet voor 267?
Deze : Roamor in "[WA] Squeezebox"Roamor schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:39:
[...]
Noem eens een stream die niet werkt? Eens kijken of die van mij het ook niet wil doen.
Eigenlijk al die DI.fm MP3 playlists.
Roamor in "[WA] Squeezebox"
Ik gebruik een synology DS-107+ met SSODS en de nieuwste Squeezecenter icm een nieuwe Squeezebox receiver en AB (AB heeft de laatste firmware).
edit: ik gaa naar SqueezeCenter, kies voor TuneIn en plak daar die .pls en klik op 'play' vervolgens komt er een popup op AB met eerst de URL en daarna die error.
Dit geld voor alle DI.fm MP3 pls URL's. Van dezelfde zenders de WMA stream kiezen werkt wel.
Ook de AAC .pls URL's daarvan werken niet.
[ Voor 37% gewijzigd door Koffie op 09-08-2008 15:33 ]
Zal 'm straks ff invoeren.
edit: Zelfde error
[ Voor 29% gewijzigd door Koffie op 09-08-2008 17:19 ]
Dan moet je PC naast je versterker staan en ik wil dat ding juist weghouden uit de huiskamer.JvS schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:09:
[...]
Ik heb bij broerlijf een mooi alternatief gezien: Namelijk iTunes op je PC met je iPod touch bedienen.
Die Duet was een beetje mijn 'droom', maar dit ziet er nog aantrekkelijker uit.
Ik vind 142 euro een fors bedrag voor iets dat in principe geen toegevoegde waarde heeft als ik mijn iPhone ook kan gebruiken. Bovendien is de goedkoopste Duet in de Pricewatch toch echt 325 euro.Koffie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:34:
[...]
Dat valt toch wel mee ?
Ik heb mijn duet voor 267,- gekocht, dus dan betaal je maar een meerprijs van 142,- voor de AB.
Hetis een wereld van verschil of je via Java (oid) de Squeezecenter bestuurt of rechtstreeks via de AB.
Ruimte is niet meer zo duur. Mijn hele verzameling is zo'n 300Gb in .wav, dus als ik een 2x een 500Gb schijf koop dedicated voor muziek (eentje voor backup) dan is dat niet zo'n probleem. iTunes ondersteunt native geen flac. Met flac bespaar ik misschien 40% van de ruimte, daar koop ik zeker geen remote voorXander schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:49:
[...]
Waarom eigenlijk naar .wav? Ruimte over? Geld voor hardeschijven over?(besteed dat geld dan aan een duet remote
).
Ik zou lekker flac gebruiken. Al was het alleen maar omdat je wav's niet kunt taggen en je de hele tag-based navigatie van de squeezebox overhoop gaat gooien...
Wat bedoel je met tag-based navigatie? Dat is helemaal nieuw voor me. Ik heb squeezecenter geinstalleerd en navigatie via import van de iTunes library loopt prima.
Maar goed, ik kan altijd de hele boel nog naar flac converteren, het meeste werk is continu schijfjes wisselen
Overigens zag ik dat de Duet voor zo'n 300 dollar in de VS te krijgen is, dat is zo'n 200 euro. Dat komt tenminste in de buurt. Misschien dat ik hem daar dan haal.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-08-2008 17:25 ]
Het heeft wel degelijk toegevoegde waarde. Als het echt een skin om die squeezecenter website is, is het onwerkbaar traag.Dr. Strangelove schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:22:
[...]
Ik vind 142 euro een fors bedrag voor iets dat in principe geen toegevoegde waarde heeft als ik mijn iPhone ook kan gebruiken. Bovendien is de goedkoopste Duet in de Pricewatch toch echt 325 euro.
Ik heb er mee zitten spelen (de squeezecenter site), maar het is in geen vergelijking met de soepelheid van de AB.
De shop waar ik 'm gekocht heb, heeft 'm niet meer maar ik heb wel degelijk voor 267,-
Maar again, ze verkopen 'm niet meer (staat niet meer op de site).Artikel
------------------------------------------------------
1 x HARMONY :: SQUEEZEBOX DUET (SQUEEZEBOXDUET) = 267,60EUR
------------------------------------------------------
Subtotaal: 267,60EUR
Besides, je iPhone is ook niet gratis he
En dan hopen dat je niet door de douane gesnapt wordt.Overigens zag ik dat de Duet voor zo'n 300 dollar in de VS te krijgen is, dat is zo'n 200 euro. Dat komt tenminste in de buurt. Misschien dat ik hem daar dan haal.
If not, heb je idd mooi een goedkope.
Ik geloof je wel hoor, maar al had je er 10 cent voor betaald, feit is dat hij mij 325 euro kost.Koffie schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:11:
[...]
Het heeft wel degelijk toegevoegde waarde. Als het echt een skin om die squeezecenter website is, is het onwerkbaar traag.
Ik heb er mee zitten spelen (de squeezecenter site), maar het is in geen vergelijking met de soepelheid van de AB.
De shop waar ik 'm gekocht heb, heeft 'm niet meer maar ik heb wel degelijk voor 267,-
Dat de webbased interface traag is begrijp ik wel, maar ik vind dat dat wel 200 euro waard is.
Zucht. De speakers en versterker en kabels ook niet, maar net als de iPhone heb ik die al he? Lastig te begrijpen blijkbaar dat ik 200 knaken voor een AB veel geld vind...Besides, je iPhone is ook niet gratis he
Daar ben ik niet zo bang voor, heb zo mijn methodesEn dan hopen dat je niet door de douane gesnapt wordt.
If not, heb je idd mooi een goedkope.
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-08-2008 18:36 ]
Inmiddels neig ik echter naar de optie om de Duet in de VS te kopen. De levertijd van een losse receiver is ook vrij lang hier, en als ik voor 200 euro een Duet kan krijgen, moet het wel lukken om de controller (die ik wel of niet nodig heb om de setup te doen) hier op Marktplaats te verpatsen voor een leuk bedrag, waardoor ik voor een paar tientjes een receiver over hou
Kun je een link posten naar screenshots, want ik kan niets vindenDr. Strangelove schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:49:
Zal met de iPhone of een PC ook wel lukken denk ik. Als ik de screens bekijk van iPeng is dat geen issue.
Inmiddels neig ik echter naar de optie om de Duet in de VS te kopen. De levertijd van een losse receiver is ook vrij lang hier, en als ik voor 200 euro een Duet kan krijgen, moet het wel lukken om de controller (die ik wel of niet nodig heb om de setup te doen) hier op Marktplaats te verpatsen voor een leuk bedrag, waardoor ik voor een paar tientjes een receiver over hou
Iemand enig idee hoe ik plugins installeer op mijn SqueezeCenter welke op een DS-107+ draait ?
Volgens de handleiding van SSODS moet er een share genaamd 'SqueezeCenter' zijn op je DiskSation, echter heb ik deze niet.
Ook als ik FTP enable zie ik alleen mijn normale shares?
Iemand enig idee hoe ik bij de SqueeCenter files kan komen ?
edit : OK, als ik via SSODS telnet enable kan ik inloggen en vind ik idd een /volume1/SqueezeCenter/Plugins terug. Nu nog uitvogelen hoe ik of dat (tijdelijk) 'share' of daar bestanden heen krijg
[ Voor 19% gewijzigd door Koffie op 12-08-2008 09:19 ]
Anoniem: 66358
Configureren ging niet zonder slag of stoot, het heeft een uurtje of vier geduurd voor ik het setje aan de praat kreeg, maar dat had meer met mijn netwerk te maken dan met het apparaat zelf. Via SSH kon ik inloggen op de Controller en kwam er toen achter dat de DNS niet goed stond. Inmiddels werkt de Duet perfekt en ben ik er erg tevreden over.
De geluidskwaliteit valt me een heel klein beetje tegen. Mijn FLAC's klinken net iets minder dan de originele CD's via mijn simpele middenklasse CD-spelertje. Versterker is een NAD en luidsprekers Monitor Audio RS-8. Er wordt op internet veel gezegd over de kwaliteit van de DAC. Ik mis een beetje power in het midden en laag, het hoog klinkt net wat te schel.
Internetradio valt me niet tegen, zeker als je in je achterhoofd houd dat het meestel lage bitrate mp3's zijn.
Maar het is fantastisch om nu je hele CD verzameling + downloads via de controller onder handbereik te hebben.
Maar ik ben wel benieuwd of een goede externe DAc inderdaad een groot verschil zou maken.
Welke shop is het dan?Anoniem: 66358 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:40:
Ik heb hem ook gehaald voor € 267, de webwinkel ziet er inderdaad niet uit maar ik ben goed geholpen. Binnen een week had ik de Duet thuis. Hij is daar overigens nog steeds te krijgen alleen niet als je zoekt op Duet (o.i.d.) . Brakke webshop dus want dan vind hij niks. Als je 'Toon alle produkten' kiest staat hij daar gewoon tussen, als Harmony Squeezebox Duet.
...
Want ik was aan het overwegen om 'm te kopen in New York, als ik daar op vakantie ben.
Maar misschien dat ik 'm dan gewoon hier koop.
Was er verschil tussen de US en EU versie?
Die webshop waar ik het over had is viptronics.nl
Als je in de buurt van den haag woont, mag je een keer komen luisterenAnoniem: 66358 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:25:
Ik zat er al aan te denken. Bij wifisound kun je een leuk setje kopen plus nog een betere voeding. Maar ja dan ben ik weer 1000 euro verder, dat zit nog even niet in.
Maar ik ben wel benieuwd of een goede externe DAc inderdaad een groot verschil zou maken.
Als je serieus interesse hebt, DM maar.
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
De discussie over een externe DAC volg ik ook met veel interesse; ik ben bang dat dat toch een noodzakelijke aankoop wordt voor me, maar het lijkt me vreemd als dat 1000 euro moet kosten. Middenklasse CD-spelers van rond de 500 euro geven al een heel behoorlijke weergave van het geluid, dus dan zou je toch een DAC moet kunnen krijgen voor hooguit een vergelijkbaar bedrag...
Ik denk dat e.e.a. wel afhankelijk is van je stereo setje. Op een goedkope set zul het waarschijnlijk niet horen. Ik heb vrij redelijke speakers (a € 1300) die het geluid accuraat weergeven en dan klinkt de Squeezebox toch wat flets en blikkerig vind ik.
Die hebben toch altijd een DAC?
Ik ben van plan om de duet digitaal op mijn denon 3805, en dus de DAC van de receiver te gebruiken.
Kan alleen pas over een paar maanden aangeven of het beter is. Heb nog geen duet
Kan natuurlijk ook, maar ik ken niet veel stereoversterkers met ingebouwde DAC. Dan kom je 9 v/d 10 keer weer terecht op 5.1 of versterkers, en voor sommige mensen (zoals ik) is dat veel teveel van het goede. Dat is dus een afweging die ieder voor zich moet maken...DarkChylde schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:06:
is het niet handiger om gewoon een goede receiver te kopen?
Die hebben toch altijd een DAC?
Ik ben van plan om de duet digitaal op mijn denon 3805, en dus de DAC van de receiver te gebruiken.
Kan alleen pas over een paar maanden aangeven of het beter is. Heb nog geen duet
Dat kan natuurlijk ook. Ik heb er nog niet aan gedacht om dat via de CD speler te doen, ik dacht steeds alleen aan de versterker. Misschien heeft mijn CD speler al een digital IN. Vanavond even kijken.. Al was het natuurlijk wel mijn bedoeling om de CD speler + CD's na de aanschaf van de Duet uit de kamer te verwijderenSparhawk schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:53:
Wat Koffie ook al meldde, je kan ook een cdspeler upgrade overwegen, en er dan 1 zoeken die ook een digital in heeft.
En in plaats daarvan heb je dan een DAC staanAnoniem: 66358 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:14:
[...]
Dat kan natuurlijk ook. Ik heb er nog niet aan gedacht om dat via de CD speler te doen, ik dacht steeds alleen aan de versterker. Misschien heeft mijn CD speler al een digital IN. Vanavond even kijken.. Al was het natuurlijk wel mijn bedoeling om de CD speler + CD's na de aanschaf van de Duet uit de kamer te verwijderen
Een externe DAC is dus echt de beste oplossing. Ik denk nu aan een Arcam Black Box, die zijn rond de 100 euro te vinden. Een alternatief is dit:
http://www.diykits.com.hk/dac_super_pro_dac707.htm
Maar menig modern 5.1 / 7.1 versterker heeft een stereo only knop hoorSparhawk schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:09:
[...]
Kan natuurlijk ook, maar ik ken niet veel stereoversterkers met ingebouwde DAC. Dan kom je 9 v/d 10 keer weer terecht op 5.1 of versterkers, en voor sommige mensen (zoals ik) is dat veel teveel van het goede. Dat is dus een afweging die ieder voor zich moet maken...
Weet alleen niet of je daarmee ook je DAC uitschakeld.
Ik denk dat hij het eerder heeft over prijs en dergelijke. Beetje zonde een losse surround versterker te kopen als je alleen stereo luistert en al een set hebt staan.Koffie schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:25:
[...]
Maar menig modern 5.1 / 7.1 versterker heeft een stereo only knop hoor
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Maar de echte stereo liefhebber wil geen multi-channel surround versterkerKoffie schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:25:
[...]
Maar menig modern 5.1 / 7.1 versterker heeft een stereo only knop hoor
* DarkChylde luistert radio op 5ch stereo

* Koffie kijkt zelfs journaal met 5.1 aan. Sterker nog, ik heb geneens speakers aan mijn TVDarkChylde schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:00:
[...]
Maar de echte stereo liefhebber wil geen multi-channel surround versterker![]()
* DarkChylde luistert radio op 5ch stereo
Anoniem: 143259
En ik verwijs hier niet alleen naar de reviews, ik heb er zelf ook één, waarvan ik de coax-ingang gebruik voor mijn Hifidelio-Pro muziekserver.
Verder: MP3 weergave en CD-tekst.
Nadelen?
-Leest nogal traag ingevoerde CD (DVD-loopwerk..), wat mij niet echt stoort.
-Bediening op het frontpaneel lastig, door de kleine knopjes. Met de lelijke, maar duidelijke afstandsbediening geen probleem.
Technische specs:
Technische specificaties - HD 970:- 24 bit/384 kHz Asynchronous Sample Rate Converter (ASRC)- 24 bits Resolution Enhancer for Lowest Possible Noise Level and Inter-Modulation Distortion (IMD)- Real-time Linear Smoothing III (RLS-III) Resulting in a Total Linear Phase Processing and Highest Jitter Rejection- Direct 8fs Interface between Analog Device® Blackfin DSP and Analog Device DAC for Optimum Performance- High Grade Analog Device AD1955 D/A Converter, Capable of Highlighting the Outstanding Performance of the ASRC- Two Digital Inputs (One Optical and One Coaxial) with High Jitter Rejection for Dramatic Sound Quality Improvement of...
(*) De HD970 blijkt inmiddels opgevolgd te zijn door de HD990, die bovendien over een gebalanceerde (XLR) aansluitingen beschikt.
Anoniem: 143259
Anoniem: 143259 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:48:
Als je aan een nieuwe cd-speler toe bent, kan je de Harman Kardon HD970 (*) voor 400€ in overweging nemen (400€). Deze beschikt volgens diverse reviews over een bovengemiddelde DAC mèt 1 coax + 1 optische INgang ! Voor deze prijs ongeëvenaard.
En ik verwijs hier niet alleen naar de reviews, ik heb er zelf ook één, waarvan ik de coax-ingang gebruik voor mijn Hifidelio-Pro muziekserver.
Verder: MP3 weergave en CD-tekst.
Nadelen?
-Leest nogal traag ingevoerde CD (DVD-loopwerk..), wat mij niet echt stoort.
-Bediening op het frontpaneel lastig, door de kleine knopjes. Met de lelijke, maar duidelijke afstandsbediening geen probleem.
Technische specificaties - HD 970:- 24 bit/384 kHz Asynchronous Sample Rate Converter (ASRC)- 24 bits Resolution Enhancer for Lowest Possible Noise Level and Inter-Modulation Distortion (IMD)- Real-time Linear Smoothing III (RLS-III) Resulting in a Total Linear Phase Processing and Highest Jitter Rejection- Direct 8fs Interface between Analog Device® Blackfin DSP and Analog Device DAC for Optimum Performance- High Grade Analog Device AD1955 D/A Converter, Capable of Highlighting the Outstanding Performance of the ASRC- Two Digital Inputs (One Optical and One Coaxial) with High Jitter Rejection for Dramatic Sound Quality Improvement of...
(*) De HD970 blijkt inmiddels opgevolgd te zijn door de HD990, die bovendien over een paar gebalanceerde (XLR) aansluitingen beschikt.
Verder heel tevreden over mijn Duet.
Ben benieuwd of het veel verschil gaat uitmaken, over 5-9 weken is hij hier. Ik laat nog wel een berichtje achter met mijn bevindingen.
Daar ben ik zeer benieuwd naar!!Anoniem: 66358 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:37:
Ik heb dit weekend toch maar een externe DAC besteld (bedankt trouwens Sparhawk voor je luisteraanbod). Geinspireerd door een ander draadje hier, HiFi uit China, heb ik een Xindak DAC-5 via Ebay op de kop getikt. Op zich een mooi prijs (€ 125) maar met verzendkosten, verzekering en mogelijke invoerrechten, zal ik er denk ik toch zo'n € 350 aan kwijt zijn. Meer nog dan mijn Duet dus.
Ben benieuwd of het veel verschil gaat uitmaken, over 5-9 weken is hij hier. Ik laat nog wel een berichtje achter met mijn bevindingen.
Anoniem: 48989
Toen ik de 2de keer Squeezebox aanzette (de remote) kreeg ik de melding dat er een firmware update beschikbaar was en installeerde die. Bij het herbooten van de remote kreeg ik dan een foutmelding op het scherm "invalid mac address or uuid, please contact support".
Gelukkig kreeg ik nog de mogelijkheid "continue". Alles bleek toch nog normaal te werken maar ik kon geen enkele online dienst (lastfm, mp3tunes,... ) gebruiken met mijn Squeezebox. Ook wilde de afstandsbediening niet altijd de albumhoezen tonen op het scherm. Als ik vanop de pc een album afspeel op de Duet dan toont hij de albumhoes wel (push naar duet) maar bij het afspelen van een album dat ik heb opgevraagd via de afstandsbediening toont hij de coverart maar niet.
Heb dan maar informatie gezocht op het slim devices forum en daar vroegen ze of ik een Beta unit heb. Voor zover ik weet heb ik geen beta en heb dan maar contact opgenomen met logitech. Deze helpdesk medewerkers weten ook van toeten of blazen en heb het toestel dan maar binnen gebracht in de winkel. En heb het nu nog altijd niet terug en/of een ander gekregen
Conclusie: goed concept, kan hier en daar nog wat verbeterd worden. Helaas heb ik weer eens pech en de support tot nu toe is echt om van te huilen

Enige nadeel van de 707 is de crappy PSU, die moet eigenlijk wel vervangen worden...
Ben ook op zoek naar een DAC die in de buurt komt van mijn Arcam D137...
Edit: De Super Pro 707 USB is voor 140 dollar inc. verzending te krijgen... ik twijfel toch nog een beetje. Omgerekend is dat 95 euro, ongeveer wat ik voor een Black Box kwijt zou zijn. Jammer dat ik nergens een vergelijking tussen de twee kan vinden.
[ Voor 57% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-08-2008 09:07 ]
Is het ook mogelijk om hier de muziek doorheen te krijgen?
[ Voor 79% gewijzigd door Xander op 20-08-2008 21:54 ]
Kijk anders eens met tag and rename of een ander willekeurig tag programma of de tags ook echt goed staan ?Dr. Strangelove schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 08:51:
Ik heb mijn library in iTunes nu redelijk op orde, maar als hem scan in Squeezecenter worden sommige albums niet weergegeven. Het totaal aantal gescande files klopt wel, maar zo'n 100 albums en de files waaruit ze bestaan kan ik niet vinden als ik door Squeezecenter browse. Ze staan netjes in iTunes. Verder heb ik ook in iTunes voor elke track het genre aangegeven, maar als ik klik op genre in Squeezecenter is de lijst leeg en staat er simpelweg 'no genre'.
Als je Squeezecenter gebruikt met iTunes leest ie toch direct uit de iTunes library? Dan worden de tags volgens mij helemaal niet gebruiken.Sparhawk schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:19:
[...]
Kijk anders eens met tag and rename of een ander willekeurig tag programma of de tags ook echt goed staan ?
Ik heb sinds ik mijn squeezebox had Squeezecenter 7.0.1 gedraaid, niet de moeite genomen om te upgraden. Installeer ik gisteren een nieuwe server, download ik speciaal voor die gelegenheid versie 7.1, zie ik vandaag ineens 7.2 staan.

[edit]
Woei, Albums kunnen sorteren op Artiest > Album is wel nice! Zat dat al in 7.1? (Die heb ik maar een paar uur gebruikt
[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 28-08-2008 22:49 ]
Nu nog album art overzetten... dat schijnt ook nog een crime te zijn vanuit iTunes
Anoniem: 50893
Heb het zelfde probleem gehad en de afstandsbediening even teruggezet naar fabrieksinstellingen, update opnieuw opgehaald, even opnieuw de settings ingevoerd en deed het daarna gewoon weer. Kan komen door een slechte wireless verbinding of internet verbinding waardoor de firmware niet goed pakt. Heb daarna kontakt opgenomen met Logitech om deze "bug" aan te geven zodat het in de toekomst niet meer voorkomt. Beetje lullig om het iedere keer te resetten na een crappy firmware update, het apparaat moet geen werkpaard wordenAnoniem: 48989 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:42:
Conclusie: goed concept, kan hier en daar nog wat verbeterd worden. Helaas heb ik weer eens pech en de support tot nu toe is echt om van te huilen![]()
Verder draai ik nog steeds op 7.01 naar tevredenheid en ik zeg altijd maar zo, never change a good thing
Via squeezecenter op mijn pc werkt de duet prima, maar via squeezenetwerk (SQN) heb ik connectie problemen : Na een tijdje krijg ik op de controller alleen nog maar "settings" en "choose player" te zien. Op SQN kan ik dan de receiver niet meer zien en de controller ziet de receiver ook niet.
Dit probleem krijg ik alleen opgelost met het volledig resetten van zowel de receiver als de controller. Dit gebeurt met alle software releases (7.01,7.1,7.2).
Ondetussen natuurlijk al dagen in de weer met support, maar helaas die is heel erg slecht. Ondanks dat ik al 3 routers heb geprobeerd blijven die het zoeken buiten de duet. Dat al mijn andere netwerk apperatuur het prima doet en alleen de duet moeilijkheden veroorzaakt, rinkelt kennelijk geen belletje bij de logitech jongens.
Nog gekker is dat mijn vorige squeezebox, een classic, dit soort problemen niet had.
Hebben meer mensen hier dit soort problemen met de duet ? Het is een leuk ding hoor, maar als ik SQN niet aan de praat krijg moet ik mijn pc laten lopen voor een muziekje en dat is niet de bedoeling.
nieuws: Logitech toont nieuwe Squeezebox-speler met speakers
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Deze gaat eigenlijk bijna niemand kopen. 'k vind em pokkelelijk

-| Hit it i would ! |-
Zelf kijk ik uit naar het moment dat ze met een vernieuwde Squeezebox komen en niet met allerlei aftakkingen. Dat Squeezecenter in ontwikkeling blijft juich ik echter enorm toe.
Van wat ik begrepen heb is de Wolfson DAC in de Duet minderwaardig ten opzichte van de Burr-Brown in de Classic. Ik heb het zelf niet onderworpen aan een luistertest, dus ik heb zelf niet ervaren of je verschil hoort.Koffie schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:52:
In welk opzicht is de Duet minderwaardiger aan de classic
Het lijkt mij in ieder geval logisch aangezien Slimdevices producten maakte voor audio enthusiast, terwijl Logitech een electronicabedrijf is dat meer op de wat minder kritische consument (lees: computergebruiker) stuurt.
[ Voor 22% gewijzigd door PHiXioN op 30-08-2008 17:55 ]