Oh, dat valt nog mee.
Sorry dat ik even aan het generaliseren ben, maar ik ken mensen die zo'n 5.1 set hebben, alle speakers op een rijtje op de vensterbank zetten en daar dan stereo-muziek op af gaan spelen (het liefst met ProLogic II actief

). Daar zijn ze vervolgens dan helemaal blij mee, ik kan niet wachten tot ik weer naar buiten mag.

Ik kan me voorstellen dat diezelfde mensen niet erg kritisch zijn en erg tevreden zijn met het geluid uit de analoge uitgang van de Squeezebox. Zo lang het maar hard kan en de ruiten meetrillen natuurlijk.
NOFI, maar zo'n alles-in-1 setje voor iets meer dan €600 is en blijft budgetspul (alsin, je hebt een complete set met HDD/DVD-recorder, draadloze luidsprekers etc voor de prijs van twee goedkope zuilluidsprekers). Natuurlijk prima zolang jij er tevreden mee bent.

Maar ik denk niet dat ik jou in de groep "echt kritische luisteraars" kan plaatsen. (Laat staan in de groep "audiofielen".)
Sommige mensen zijn kritischer, en daarnaast is geluidservaring compleet persoonlijk. Ik vind mijn Squeezebox al heel wat beter klinken als ik hem digitaal aansluit op mijn simpele Pioneer-receiver (en dus de DAC van de receiver gebruik, ipv de DAC van de squeezebox), ik kan me voorstellen dat een goede externe DAC daar nog een schepje bovenop gooit.

Zoiets komt er bij mij waarschijnlijk ook nog wel een keer, samen met een goede stereo-versterker. Langetermijnplanning, want ik gok dat zo'n setje rond de €2000 gaat uitkomen, dat heb ik niet zomaar liggen.
Ik wil je niet aanvallen met deze post, ik probeer alleen aan te geven dat smaken verschillen. Ik ben zeker als het op S-klankjes aankomt een zeikerd en ik ben nog nooit een set tegengekomen waarvan ik dacht "ja, kijk, dát is perfect!". Een stel oude Tannoy-speakers die ik ooit op een Audiomat Prelude buizenversterker gehoord heb kwamen in de buurt, maar dat gaat helaas wat boven mijn budget.
Heb je trouwens eens geprobeerd om je Squeezebox digitaal aan te sluiten op je Sony-set (via de coaxiale of optische uitgang)? Op zich een leuk experiment natuurlijk, zonder meteen kosten te gaan maken. Een externe DAC lijkt me in jouw geval in ieder geval compleet zinloos, met betere speakers en een betere versterker haal je veel meer winst.
Mag je tegenwoordig niet eens meer een minireview maken zonder dit soort verwijten naar je hoofd geslingerd te krijgen?

Ja dat houdt het in. Je sluit de squeezebox via de digitale uitgang (coaxiaal of optisch) aan op de DAC, de DAC sluit je met een cinchkabel aan op je versterker.
Ik heb alleen het vermoeden dat je geen losse DAC nodig hebt, als je al niet weet wat het is. Lekker ongefundeerd ja, sorry.