Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Ik heb wel luistertesten gelezen en daarin komt geen noemenswaardig verschil tussen de Classic en de Duet naar voren.

Bovendien vind ik het nogal hoogdravend om te stellen dat Slimdevices producten maakt voor de enthusiast; de DACs in beide apparaten zijn minder dan die in een CD-speler van 500 euro. Dat betekent dat mensen die een serieuze set hebben staan met een goede CD-speler altijd op de geluidskwaliteit zullen inleveren met een Squeezebox, tenzij ze een externe DAC gebruiken.

Het zijn voor mij simpele consumerproducten en ik vind het geen hifi. De kracht ligt in de integratie tussen computer en hifi en op dat vlak zijn ze een goede stap vooruit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Dr. Strangelove schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:58:
Ik heb wel luistertesten gelezen en daarin komt geen noemenswaardig verschil tussen de Classic en de Duet naar voren.

Bovendien vind ik het nogal hoogdravend om te stellen dat Slimdevices producten maakt voor de enthusiast; de DACs in beide apparaten zijn minder dan die in een CD-speler van 500 euro. Dat betekent dat mensen die een serieuze set hebben staan met een goede CD-speler altijd op de geluidskwaliteit zullen inleveren met een Squeezebox, tenzij ze een externe DAC gebruiken.

Het zijn voor mij simpele consumerproducten en ik vind het geen hifi. De kracht ligt in de integratie tussen computer en hifi en op dat vlak zijn ze een goede stap vooruit.
Wat je zegt is natuurlijk logisch. In een cd-speler van 500 euro zit natuurlijk ook een betere DAC dan in een cd-speler van 250 euro, wat de prijs van een Squeezebox nu is. Voor de doelgroep die jij noemt hebben ze bij Slim Devices ooit de Transporter op de markt gezet. Van een bedrijf als Logitech zou je zo'n product nooit hebben verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

PHiXioN schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:27:
Wat je zegt is natuurlijk logisch. In een cd-speler van 500 euro zit natuurlijk ook een betere DAC dan in een cd-speler van 250 euro
Mensen hebben altijd maar over de DACs, alsof dat allesbepalend is voor de geluidskwaliteit. De realiteit is verre van dat. Er zijn CD-spelers van 2000 euro die dezelfde DACs gebruiken als spelers die 3 keer zo goedkoop zijn. Er zit zoveel meer electronica in de signaalweg die van invloed is op de kwaliteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
PHiXioN schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:27:
[...]

Wat je zegt is natuurlijk logisch. In een cd-speler van 500 euro zit natuurlijk ook een betere DAC dan in een cd-speler van 250 euro, wat de prijs van een Squeezebox nu is. Voor de doelgroep die jij noemt hebben ze bij Slim Devices ooit de Transporter op de markt gezet. Van een bedrijf als Logitech zou je zo'n product nooit hebben verwacht.
Maar ook de transporter bevat geen exceptionele DACs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:38:Maar ook de transporter bevat geen exceptionele DACs.
Ik heb de squeezebox digitaal aan de receiver hangen, waarschijnlijk hebben de meesten dit zo ? Ik kan i.i.g. totaal geen verschil horen tussen de analoge en de digitale uitgang van de squeezebox. Misschien ben ik niet audiofiel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, ik ben weer teruggegaan van Squeezecenter 7.2 naar 7.1. 7.2 draaide hier niet stabiel, ik kreeg ongeveer ieder kwartier
- op mijn remote:
Connection reset by localhost
- in mijn squeezecenter log:
[08-08-31 15:15:17.5144] Slim::Player::Source::errorOpening (1759) Error: While opening current track, so mark it as already played!
[08-08-31 15:15:17.5148] Slim::Player::Source::errorOpening (1759) Backtrace:

frame 0: Slim::Utils::Log::logBacktrace (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Player/Source.pm line 1759)
frame 1: Slim::Player::Source::errorOpening (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Player/Squeezebox2.pm line 646)
frame 2: Slim::Player::Squeezebox2::failedDirectStream (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Networking/Slimproto.pm line 612)
frame 3: Slim::Networking::Slimproto::_disco_handler (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Networking/Slimproto.pm line 421)
frame 4: Slim::Networking::Slimproto::client_readable (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Networking/IO/Select.pm line 248)
frame 5: (eval) (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Networking/IO/Select.pm line 248)
frame 6: Slim::Networking::IO::Select::select (slimserver.pl line 531)
frame 7: main::idle (slimserver.pl line 481)
frame 8: main::main (slimserver.pl line 90)
frame 9: PerlSvc::Interactive (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>PerlSvc.pm line 99)
frame 10: PerlSvc::_interactive (slimserver.pl line 0)
frame 11: (eval) (slimserver.pl line 0)
En dan stopt mijn muziek. -O-

Met 7.1 lijkt alles weer prima te werken, ik krijg nu alleen nog veel meer zooi in mijn squeezecenterlog, deze komt regelmatig voorbij als ik de webinterface open heb staan:
[08-08-31 16:49:19.8079] Slim::Utils::Strings::string (410) Error: missing string SETUP_RESET_PLAYER_CONFIRM
[08-08-31 16:49:19.8084] Slim::Utils::Strings::string (410) Backtrace:

frame 0: Slim::Utils::Log::logBacktrace (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Utils/Strings.pm line 410)
frame 1: Slim::Utils::Strings::string (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Web/HTTP.pm line 2295)
frame 2: Slim::Web::HTTP::__ANON__ (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SqueezeCenter\Cache\templates\C\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\HTML\Default\cmdwrappers_Default line 134)
frame 3: (eval) (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SqueezeCenter\Cache\templates\C\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\HTML\Default\cmdwrappers_Default line 93)
frame 4: Template::Provider::__ANON__ (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Context.pm line 346)
frame 5: (eval) (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Context.pm line 320)
frame 6: Template::Context::process (C:/PROGRA~1/SQUEEZ~1/server/Slim/Web/Template/Context.pm line 40)
frame 7: Slim::Web::Template::Context::process (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SqueezeCenter\Cache\templates\C\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\HTML\Default\settings\header.html line 93)
frame 8: (eval) (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SqueezeCenter\Cache\templates\C\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\HTML\Default\settings\header.html line 18)
frame 9: Template::Provider::__ANON__ (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Document.pm line 155)
frame 10: (eval) (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Document.pm line 153)
frame 11: Template::Document::process (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Context.pm line 346)
frame 12: (eval) (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Context.pm line 320)
frame 13: Template::Context::process (C:/PROGRA~1/SQUEEZ~1/server/Slim/Web/Template/Context.pm line 40)
frame 14: Slim::Web::Template::Context::process (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SqueezeCenter\Cache\templates\C\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\HTML\EN\settings\server\debugging.html line 16)
frame 15: (eval) (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SqueezeCenter\Cache\templates\C\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\HTML\EN\settings\server\debugging.html line 16)
frame 16: Template::Provider::__ANON__ (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Document.pm line 155)
frame 17: (eval) (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Document.pm line 153)
frame 18: Template::Document::process (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Context.pm line 346)
frame 19: (eval) (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Context.pm line 320)
frame 20: Template::Context::process (C:/PROGRA~1/SQUEEZ~1/server/Slim/Web/Template/Context.pm line 40)
frame 21: Slim::Web::Template::Context::process (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Service.pm line 97)
frame 22: (eval) (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template/Service.pm line 94)
frame 23: Template::Service::process (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Template.pm line 71)
frame 24: Template::process (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Web/HTTP.pm line 2378)
frame 25: Slim::Web::HTTP::_generateContentFromFile (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Web/HTTP.pm line 2331)
frame 26: Slim::Web::HTTP::filltemplatefile (C:/PROGRA~1/SQUEEZ~1/server/Slim/Web/Settings.pm line 256)
frame 27: Slim::Web::Settings::handler (C:/PROGRA~1/SQUEEZ~1/server/Slim/Web/Settings/Server/Debugging.pm line 68)
frame 28: Slim::Web::Settings::Server::Debugging::handler (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Web/HTTP.pm line 1094)
frame 29: Slim::Web::HTTP::generateHTTPResponse (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Web/HTTP.pm line 941)
frame 30: Slim::Web::HTTP::processURL (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Web/HTTP.pm line 752)
frame 31: Slim::Web::HTTP::processHTTP (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Networking/IO/Select.pm line 248)
frame 32: (eval) (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>Slim/Networking/IO/Select.pm line 248)
frame 33: Slim::Networking::IO::Select::select (slimserver.pl line 514)
frame 34: main::idle (slimserver.pl line 464)
frame 35: main::main (slimserver.pl line 90)
frame 36: PerlSvc::Interactive (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~1.EXE>PerlSvc.pm line 99)
frame 37: PerlSvc::_interactive (slimserver.pl line 0)
frame 38: (eval) (slimserver.pl line 0)
Maar daar merk ik verder niets van... 8)7

Meer mensen die problemen ondervinden met 7.2? Ik vind op het slimdevices forum wel enkele vergelijkbare problemen:
- http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=49183
- http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=46248
- http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=41724

Maar in die topics gaat het niet specifiek om 7.2, sterker nog, bij mensen die dezelfde problemen ondervinden helpt het installeren van een andere versie niets.

Mijn setup:
Server -> HP Procurve 1800-8G switch -> Linksys WAG325N router -> Squeezebox receiver (wired) & Squeezebox controller (wireless)

Aan m'n wifi-verbinding kan het dus ook niet liggen.

Ik weet trouwens niet zeker of 7.2 sinds het begin problemen gaf, de eerste 2 dagen na installatie heb ik het nauwelijks gebruikt. Ik hoop wel dat ie het sinds het begin deed, want anders lag het niet aan SC7.2 en is het dadelijk weer stuk. :X :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Vraagje....

Ik zit eraan te denken om een SB Boom aan te schaffen voor de slaapkamer als wekker oa. maar ondersteunen deze dingen gapless playback?

Ik heb een NAS met daarop SC 7.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met 7.2 één keer gehad dat de muziek plotseling stopte.

Verder verliest de controller af en toe de verbinding met de server. Als ik hem een tijdje niet heb gebruikt en hem weer op pak moet hij eerst verbinding maken. Voor 7.2 heb ik nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat niet gewoon een energy-save functie? Dat doet de mijne ook als ik hem een tijdje naast de dock laat liggen, ook met 7.0.1 al. Kun je volgens mij ergens uitzetten, kan alleen zo snel even niet vinden waar...

Over instellingen die ik kwijt ben gesproken... ik wil mijn receiver een vast IP geven... waar vind ik die netwerkinstellingen? :X Ik ben ze volgens mij écht ergens tegengekomen, ik dacht in Squeezecenter bij Settings -> Player, maar ik zou durven zweren dat ik daar een aantal tabjes kwijt ben? :? Heb daar nu alleen maar Alarm, Audio, Basic Settings & Last.fm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 08:58
ik zit te twijfelen over de aankoop van een SB classic.
Wat ik niet helemaal uit alle verhalen kan halen is de noodzaak om de software aan de server kant altijd te draaien.

Ik heb een server staan met Win2003. Deze staat niet 24/7 aan, alleen als ik hem nodig heb.
De server heeft uiteraard geen monitor of tb/muis.

Als ik de software voor de 1e keer ga installeren doe ik dat remote via me laptop. Vervolgens zet ik de server weer uit als ik hem niet meer nodig heb. Zodra ik de volgende dag ofzo weer gebruik wil maken van de SB zal ik sowieso de server aan moeten zetten, maar moet ik dan ook inloggen (dus remote me laptop erbij pakken en inloggen zodat Squeezecenter draait) om gebruik te kunnen maken van de SB? Shares zijn natuurlijk wel te benaderen zonder in te loggen, maar ik betwijfel of dat voldoen is voor de SB.....

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je zorgt dat SC opstart zodra je de server aanzet, zal het gewoon moeten werken. Mijn SC draait op mijn Synology NAS, en het enige dat daarmee doen is simpelweg aandrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
Roamor schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:50:
Als je zorgt dat SC opstart zodra je de server aanzet, zal het gewoon moeten werken. Mijn SC draait op mijn Synology NAS, en het enige dat daarmee doen is simpelweg aandrukken.
dat werkt dus niet aangezien er een password op het account zit (anders kun je weer niet remote beheer uitvoeren). Ik denk dat ik SC dan maar op een andere pc moet installeren die gewoon kan doorstarten

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:47
Er zit een apart programma'tje bij ("Squeezecenter startup options") waarbij je je loginnaam en pwd kan opgeven zodat je zonder in te loggen toch squeezecenter kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
PaveloW schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:58:
Er zit een apart programma'tje bij ("Squeezecenter startup options") waarbij je je loginnaam en pwd kan opgeven zodat je zonder in te loggen toch squeezecenter kan draaien.
ja ok, maar dat gaat pas draaien als je met je Windows account bent ingelogd op je server neem ik aan? of start het daarvoor al op?

[ Voor 3% gewijzigd door rkrythe op 08-09-2008 14:02 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begrijpend lezen ftw:
PaveloW schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:58:
ruubruub schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:01:
[...]

ja ok, maar dat gaat pas draaien als je met je Windows account bent ingelogd op je server neem ik aan? of start het daarvoor al op?
:?

Het is dus mogelijk om SC als service te draaien (zelf niet geprobeerd trouwens, op mijn servertje is altijd wel een administrator-session actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
Xander schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:16:
Begrijpend lezen ftw:

[...]

[...]

:?

Het is dus mogelijk om SC als service te draaien (zelf niet geprobeerd trouwens, op mijn servertje is altijd wel een administrator-session actief)
ja ok, maar ik heb nog geen ervaring met SC. Mij was dus nog niet duidelijk over welke login of pwd hier gesproken wordt. Voor het zelfde geldt is SC zelf beveiligd met een pwd.

Maar goed het gaat dus om je Windows login. Zal het vanavond even testen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Ja, nog even voor de duidelijkheid:
- Draai zelf geen server maar Xp Pro.
- Heb hier wel altijd een login op aan staan (moet dus op naam klikken en ww intikken), anders blijft de computer 'steken' bij het login scherm.
- Met het bijgeleverde squeezecenter progje kan je dus je naam+ww ingeven waardoor squeezecenter wel wordt opgestart zonder dat je inlogd. Hij draait dan natuurlijk gewoon onder je eigen account.

Heb het hier dus zo dat ik alleen maar op de aan knop van mijn computer hoef te drukken en de boel wordt gestart, zonder dat ik hoef in te loggen.

Maar op zich kom je er snel genoeg achter wanneer je het probeert, weet niet of er nog andere zaken meespelen bij server versies.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
PaveloW schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:55:
Ja, nog even voor de duidelijkheid:
- Draai zelf geen server maar Xp Pro.
- Heb hier wel altijd een login op aan staan (moet dus op naam klikken en ww intikken), anders blijft de computer 'steken' bij het login scherm.
- Met het bijgeleverde squeezecenter progje kan je dus je naam+ww ingeven waardoor squeezecenter wel wordt opgestart zonder dat je inlogd. Hij draait dan natuurlijk gewoon onder je eigen account.

Heb het hier dus zo dat ik alleen maar op de aan knop van mijn computer hoef te drukken en de boel wordt gestart, zonder dat ik hoef in te loggen.

Maar op zich kom je er snel genoeg achter wanneer je het probeert, weet niet of er nog andere zaken meespelen bij server versies.....
das duidelijk :) zal onder Win2003 ook wel werken.
Wilde dit graag van te voren even checken voordat je dat ding al in huis hebt....

tnx voor je info

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kom even ergens niet uit.

Wanneer ik via SoftSqueeze (SS) of SqueezeCenter (SC) naar library -> Albums ga, zie ik een heel andere indeling dat via mijn Duet.
SS en SC sorteren namelijk op de titel van het album, de Duet controller op de naam van de artiest. Bij het scrollen zie je nl. bovenin de titel van het album en daaronder de uitvoerende groep/artiest. Echter sorteert hij dus op de onderste (artiest).
Hoe kan ik dat aanpassen :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor je Duet-controller kun je het instellen, op de controller zelf bij Settings » Advanced » Albums Sort Method. Geen idee of je het gedrag van SS en SC ook kunt wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mooi, zal zo ff kijken.
Instellen op de Duet is prima, want ik wil juist de sorting zoals SS en SC :)

Gek dat ik die sorting niet gezien heb, voor mijn gevoel al alle settings op de controller gehad |:(

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het ook pas een nieuwe feature sins SC7.1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik sorteer zelf meestal via de Music Folder (dus precies zoals ze ook in de Verkenner zouden staan). Dit omdat ik anders een enorm lange en onoverzichtelijke lijst krijg, zowel bij artiesten als bij albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-04-2023

FvZ

Ik heb een vraag over de Squeezebox: Is het met dit product mogelijk om in meerdere kamers tegelijkertijd dezelfde muziek te luisteren? Zo ja, wat heb ik daar voor nodig, is naast een NAS een Squeezebox per audioset voldoende?

In twee winkels waar ik geïnformeerd heb, werd aangegeven dat synchroon afspelen van muziek niet kon. Als dit wel kan, dan ben ik op zich benieuwd hoe de apparaten synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:59

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:59:
Ik heb met 7.2 één keer gehad dat de muziek plotseling stopte.

Verder verliest de controller af en toe de verbinding met de server. Als ik hem een tijdje niet heb gebruikt en hem weer op pak moet hij eerst verbinding maken. Voor 7.2 heb ik nooit last van gehad.
Dat heb ik ook, lijkt mij normaal, Wifi kost veel energie. Als je hem op de lader laat staan blijft hij verbinding houden.
---

Ik heb de squeezebox Duet nu een paar weken in bezit, ben er erg blij mee. Via ebay aageschaft, scheelde een hoop knaken. Ik heb hem digitaal aangesloten op de versterker.

Ik heb totnutoe de volgende ervaringen:

Na een herinstall van ubuntu kreeg ik mijn muziekbestanden niet in de database geladen. Ik bleek een password bij de installatie van mysql opgegeven te hebben, niet handig en volledig mijn eigen schuld dus. Maar het kostte wel wat tijd voordat ik in de logbestanden door had wat er aan de hand was.

Ik ben een keertje mijn favorieten kwijt geraakt, die waren spoorloos verdwenen.

Ik kan mij soms niet aanmelden op squeezenetwork. Dat wil je alleen als je computer uitstaat, dus dat is vervelend dan, het enige wat ik dan kan doen is mijn computer weer aanzetten. Dan merk je overigens wel hoe blij je met de squeezebox bent als die het niet doet.

De afstandsbediening voelt cheap aan. Het scrollwiel is inferieur aan Apple, en de achterkant van de afstandsbediening krast heel snel.

Verder is het gewoon een top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
FvZ schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:04:
Ik heb een vraag over de Squeezebox: Is het met dit product mogelijk om in meerdere kamers tegelijkertijd dezelfde muziek te luisteren? Zo ja, wat heb ik daar voor nodig, is naast een NAS een Squeezebox per audioset voldoende?

In twee winkels waar ik geïnformeerd heb, werd aangegeven dat synchroon afspelen van muziek niet kon. Als dit wel kan, dan ben ik op zich benieuwd hoe de apparaten synchroniseren.
Als je de faq leest op http://www.slimdevices.com/su_faq.html#about2-hwsync is het mogelijk.

Ik heb het hier zelf wel met een Squeezebox (hardware) en de software versie (softsqueeze) op de computer gedraaid. Dit werkt redelijk goed, er zit gewoon een optie 'synchronize' in een van de menus. Dacht dat het huidig spelende nummer dan wel geherstart wordt. Ik weet niet wat de maximale afwijking is/kan zijn tussen 2 devices (dus weet niet of ze 100% sync lopen). Hoe ze het doen kan je misschien wat in de forums over vinden, maar ik denk dat ze gewoon 2 streams (bijna) tegelijkertijd starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt idd synchroniseren. Het is voor zover ik weet alleen niet mogelijk om in kamer A en B hetzelfde te draaien, maar in kamer C iets anders. Het is alles synchroniseren of niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Ik heb ook nog even een vraagje over het muziekpad van Squeezecenter. Ik heb Squeezecenter draaien op mijn DS107+, dit werkt werkelijk perfect. Echter, ik heb ook nog een Maxtor Shared Storage drive staan, hier staat 110GB aan muziek op. Je kunt in Squeezecenter aangeven in welk pad de muziek staat. Echter, omdat SC op mijn DS-107+ is geinstalleerd, kan ik alleen mappen hierop selecteren. Ik heb geprobeerd het pad hard in te voeren in het tekstvak, dit lukt echter niet. Weet iemand of het mogelijk is om SC op de DS te draaien, terwijl hij als muziekpad de MSS gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een symlink maken naar je MSS en die als muziekpad kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dan in de map op de DS die je in SC hebt opgegeven als muziekmap, een symlink maken naar je muziekmap op de Maxtor.
Ik heb zelf geen DS dus ik weet niet of deze kan lezen van een externe (Windows?) schijf, maar zo ja zou de symlink optie moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Xander schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:38:
Je kunt idd synchroniseren. Het is voor zover ik weet alleen niet mogelijk om in kamer A en B hetzelfde te draaien, maar in kamer C iets anders. Het is alles synchroniseren of niets...
Volgens mij is klopt dat niet helemaal:
http://www.slimdevices.com/su_faq.html#about-multiple
Volgens mij kan je wanneer je de synchonize optie in het menu selecteert, kiezen met welke andere squeezebox je wil syncen. Net even geprobeerd met 1 squeezebox en 2* softsqueeze, en kan dus wel (A en B hetzelfde, en C iets anders) (squeezecenter versie 7.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
FvZ schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:04:

Dit kan wel, squeezeserver is de bron waarvan je muziek komt en die sync de diverse spelers.

Nas + squeezeserver, Squeezebox3 of Duet per kamer / versterker en boxen

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaveloW schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:38:
[...]

Volgens mij is klopt dat niet helemaal:
http://www.slimdevices.com/su_faq.html#about-multiple
Volgens mij kan je wanneer je de synchonize optie in het menu selecteert, kiezen met welke andere squeezebox je wil syncen. Net even geprobeerd met 1 squeezebox en 2* softsqueeze, en kan dus wel (A en B hetzelfde, en C iets anders) (squeezecenter versie 7.1)
Ah, ik heb het nooit geprobeerd dus (te weinig squeezeboxen :+). In de FAQ staat het niet echt duidelijk...
Can I use more than one Squeezebox with a single server?

Yes, you can have any number of Squeezeboxes on your LAN, using a single instance of the SlimServer software. Thanks to the efficient design of our software, even a low-end PC can service more than a dozen Squeezeboxes. Each player operates completely independently of the others, so you can have different music playing in your garage, kitchen, bed room, living room... wherever! In addition, if you have multiple Squeezeboxes, you can synchronize them so that they play back the same audio in every room of your house.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Xander schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:28:
[...]
Ah, ik heb het nooit geprobeerd dus (te weinig squeezeboxen :+). In de FAQ staat het niet echt duidelijk...
[...]
Ja, maar dus wel getest met maar 1 hardwarematige squeezebox (versie 2) en 2* softsqueeze, waarvan een draaide op de computer waar ook squeezecenter zelf op draait, en 1 op een andere laptop.
Zou zeggen dat het dan met meerdere squeezeboxen (maar bied geen garanties ;) ) ook zou moeten werken, maar inderdaad is de FAQ niet altijd even duidelijk over dat soort punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
PaveloW schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:10:
[...]
Zou zeggen dat het dan met meerdere squeezeboxen (maar bied geen garanties ;) ) ook zou moeten werken, maar inderdaad is de FAQ niet altijd even duidelijk over dat soort punten.
Ik heb er 3, 2 SB3 en een Duet en het kan allemaal. A,B hetzelfde C anders. A,B,C hetzelfde. A,C hetzelfde B anders. A,B,C verschillend.

www.weitjerock.com

• fxdwg
  • Laatst online: 28-11-2024
Afgelopen week een Squeezebox Duet aangeschaft en aangesloten aan mijn hifi. Heel handig apparaat, kwaliteit geluid (voor de prijs van circa 350,=) prima, echter minder (gelukkig) dan van mijn hifi installatie (Meridian G06 cd-speler en 502 voorversterker en Quad eindversterker). Maar ik las overal dat de Squeezebox veel beter kan presteren met een goede externe DAC. Adviezen voor een DAC overal gingen toch richting Eur 1.000,=, wat toch wel weer een boel geld is. Na wat zoeken op internet (o.a. uiteraard ook dit topic) via Ebay in HongKong een Tianyun Zero Digitaal/analoog converter (DAC) besteld. Gemodificeerd, met een OPA627 i.p.v. een OPA2604 (beiden van ex-Burr Brown, nu TI). De converter is een AD1852. De specificaties (DNR 117 Db en een S/N van 105 Db) klonken te goed om waar te zijn, kijkende naar de prijs van 128 USD. Met de vrachtkosten van 50 USD betekende dit een investering van Eur 125,=.
Gisteren (na 10 dagen) per post ontvangen met stempeltje "vrij van invoerbelasting". Gelukje bij een ongelukje.

Het apparaat met optische kabel aangesloten op de Squeezebox receiver. Speelt nu de hele dag, de kwaliteitsverbetering t.o.v. de standaard Squeezebox is verbazend. Het geluid is helder, alle details in de muziek zijn hoorbaar, er zit dynamiek in en ruim voldoende lage tonen. Ik wil niet zeggen dat het beter klinkt dan mijn G06 cd-speler, maar zeer zeker niet veel slechter. Anders. Maar ik heb nu wel een afstandsbediening (de duet) waarmee ik elke cd die ik heb (en die ik op mijn NAS heb gezet) vanuit elke plek in huis kan afspelen en dat is heel, heel comfortabel. Of, als je visite hebt, zet je een playlist aan en de hele avond heb je je favoriete muziek.

Ik kan iedereen deze configuratie aanraden, met het risico dat je je cd-speler nimmer meer gebruikt http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif .

Meridian G06 cd-speler, 502 voorversterker, Quad 707 eindversterker en Audio Physic Libra boxen.

• fxdwg
  • Laatst online: 28-11-2024
Betreft een oplossing (1 van de vele) voor een slechte draadloze verbinding met een Squeezebox:

Toen ik een paar weken terug mijn Squeezebox Duet kreeg en deze aansloot liep ik direct tegen een groot probleem aan. Mijn probleem was dat de Squeezebox controller in een kast, op de begane grond, in mijn (niet gebruikte)schoorsteen staat en het wireless accespoint aan de andere kant van het huis op de 1e verdieping. Dus vrijwel geen verbinding.
Ik heb geprobeerd om een vaste netwerkkabel naar de schoorsteen te krijgen, maar dat lukt niet (moet immers netjes, moet van mijn vrouw :) ).

Maar ik kreeg wel een kabel getrokken naar een kledingkast naast de schoorsteen op de 1e verdieping. Daar heb ik een oude Linksys draadloze router (WRT54g) neergezet en aangesloten op die net getrokken kabel. Werkt dus ook niet, met geen enkele instelling, want klaarblijkelijk werkt op die wijze die Linksys wireless router niet met meerdere apparaten (en de Squeezebox heeft er immers 2, de controller en de receiver). Na 1 week puzzelen en de hulp van mijn zwager is de oplossing:

De controller inloggen op die Linksys, daarna de Squeezebox activeren. Resultaat een prachtig blauw lampje (dus foute boel). Maar dan de controller het andere (oude) netwerk laten oppakken et voila! Het lampje wordt wit en alles werkt fantastisch. Een goede draadloze verbinding naar de receiver en een prima verbinding (helemaal aangezien ik meestal achter in het huis zit) met de controller.

Ik heb er een week over gedaan om dit uit te puzzelen...ik hoop hiermee mensen die week uit te sparen. Succes!

Meridian G06 cd-speler, 502 voorversterker, Quad 707 eindversterker en Audio Physic Libra boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

fxdwg schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:49:
Betreft een oplossing (1 van de vele) voor een slechte draadloze verbinding met een Squeezebox:

Toen ik een paar weken terug mijn Squeezebox Duet kreeg en deze aansloot liep ik direct tegen een groot probleem aan. Mijn probleem was dat de Squeezebox controller in een kast, op de begane grond, in mijn (niet gebruikte)schoorsteen staat en het wireless accespoint aan de andere kant van het huis op de 1e verdieping. Dus vrijwel geen verbinding.
Ik heb geprobeerd om een vaste netwerkkabel naar de schoorsteen te krijgen, maar dat lukt niet (moet immers netjes, moet van mijn vrouw :) ).

Maar ik kreeg wel een kabel getrokken naar een kledingkast naast de schoorsteen op de 1e verdieping. Daar heb ik een oude Linksys draadloze router (WRT54g) neergezet en aangesloten op die net getrokken kabel. Werkt dus ook niet, met geen enkele instelling, want klaarblijkelijk werkt op die wijze die Linksys wireless router niet met meerdere apparaten (en de Squeezebox heeft er immers 2, de controller en de receiver). Na 1 week puzzelen en de hulp van mijn zwager is de oplossing:

De controller inloggen op die Linksys, daarna de Squeezebox activeren. Resultaat een prachtig blauw lampje (dus foute boel). Maar dan de controller het andere (oude) netwerk laten oppakken et voila! Het lampje wordt wit en alles werkt fantastisch. Een goede draadloze verbinding naar de receiver en een prima verbinding (helemaal aangezien ik meestal achter in het huis zit) met de controller.

Ik heb er een week over gedaan om dit uit te puzzelen...ik hoop hiermee mensen die week uit te sparen. Succes!
Kom er niet aan, het werkt nu 8) ...maar je maakt het jezelf eenvoudiger als je de linksys router als access point inzet. Dan maak je er alleen een doorgeefluik van. Steek de kabel dan niet in de wan-poort maar in een ethernetpoort.

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

fxdwg schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:42:
Afgelopen week een Squeezebox Duet aangeschaft en aangesloten aan mijn hifi. Heel handig apparaat, kwaliteit geluid (voor de prijs van circa 350,=) prima, echter minder (gelukkig) dan van mijn hifi installatie (Meridian G06 cd-speler en 502 voorversterker en Quad eindversterker). Maar ik las overal dat de Squeezebox veel beter kan presteren met een goede externe DAC. Adviezen voor een DAC overal gingen toch richting Eur 1.000,=, wat toch wel weer een boel geld is. Na wat zoeken op internet (o.a. uiteraard ook dit topic) via Ebay in HongKong een Tianyun Zero Digitaal/analoog converter (DAC) besteld. Gemodificeerd, met een OPA627 i.p.v. een OPA2604 (beiden van ex-Burr Brown, nu TI). De converter is een AD1852. De specificaties (DNR 117 Db en een S/N van 105 Db) klonken te goed om waar te zijn, kijkende naar de prijs van 128 USD. Met de vrachtkosten van 50 USD betekende dit een investering van Eur 125,=.
Gisteren (na 10 dagen) per post ontvangen met stempeltje "vrij van invoerbelasting". Gelukje bij een ongelukje.

Het apparaat met optische kabel aangesloten op de Squeezebox receiver. Speelt nu de hele dag, de kwaliteitsverbetering t.o.v. de standaard Squeezebox is verbazend. Het geluid is helder, alle details in de muziek zijn hoorbaar, er zit dynamiek in en ruim voldoende lage tonen. Ik wil niet zeggen dat het beter klinkt dan mijn G06 cd-speler, maar zeer zeker niet veel slechter. Anders. Maar ik heb nu wel een afstandsbediening (de duet) waarmee ik elke cd die ik heb (en die ik op mijn NAS heb gezet) vanuit elke plek in huis kan afspelen en dat is heel, heel comfortabel. Of, als je visite hebt, zet je een playlist aan en de hele avond heb je je favoriete muziek.

Ik kan iedereen deze configuratie aanraden, met het risico dat je je cd-speler nimmer meer gebruikt http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif .
Dank voor het delen van je ervaring. Ben van plan later ook iets dergelijks in huis te halen. Voor anderen die nog een externe DAC zoeken; in WhatHiFi van deze maand staan enkele vergelijkende reviews van externe DAC's tussen de 100 en 300 euro.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
ik ben onlangs dit tegengekomen:

http://philips.hardware.be/p/PHILIPS/MCI500H%252F12

in het kort: een microketen waarmee je draadloos je muziek kan streamen. Zoiets zoek ik eigenlijk maar zijn er nog andere merken die dat aanbieden? Lijkt mij op die manier beter ipv een squeezebox, heb momenteel geen microketen.
pina schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:41:
ik ben onlangs dit tegengekomen:

http://philips.hardware.be/p/PHILIPS/MCI500H%252F12

in het kort: een microketen waarmee je draadloos je muziek kan streamen. Zoiets zoek ik eigenlijk maar zijn er nog andere merken die dat aanbieden? Lijkt mij op die manier beter ipv een squeezebox, heb momenteel geen microketen.
Hm, zoals ik het lees kun je daarbij dus geen muziek rechtstreeks van je computer spelen. Je kunt het van je computer op de ingebouwde (160GB) schijf zetten en daar vandaan spelen, maar da's iets anders natuurlijk.

Je zou ook eens naar de Squeezebox Boom kunnen kijken. Ik verwacht dat die slechter klinkt, maar dat baseer ik op plaatjes die ik er van gezien heb, niet echt onderbouwd dus. Of anders een actief speakersetje aan een Squeezebox Duet?

Belangrijkste argument voor mij om voor de Duet te gaan was de afstandsbediening die ik nog steeds gewoon geniaal vindt werken. Maar ik zocht dan dus ook duidelijk iets anders dan jij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
jawel, die kan je wel (draadloos) streamen. Het is eigenlijk zelfs de MCI300 die ik bedoelde. Die is goedkoper, geen HD maar kan ook wel draadloos streamen.

http://www.consumer.phili...s-Music-Station+MCI300-12

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Na een verse ubuntu intrepid install heb ik ineens een database probleem, hij wil mijn database niet meer inscannen, althans, iedere keer als ik op de knop opnieuw scannen druk komt er 1 nummer bij. Dat kan niet de bedoeling zijn. Wellicht heeft er iemand wel databasekennis, ik ben een noob op dat gebied. Ik heb de logbestanden daarom toegevoegd.
<knip>

Na een nieuwe install van squeezecenter was het probleem verholpen.

[ Voor 96% gewijzigd door knakworst op 24-09-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Iemand hier wel last.fm werkzaam gekregen op zijn SB? Ik heb nu alles ingesteld en kan in de menu's wel de instellingen van de last.fm wijzingen, maar de link om last.fm af te spelen is nergens te vinden.

Oke.. gevonden. Hij ziet blijkbaar dat ik uit nederland kom en dan mag je geen last.fm via de squeezebox luisteren.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyberpope op 05-10-2008 18:07 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om zonder afstandsbediening verbinding te maken met een Squeezebox receiver?

Ik heb een receiver aangeschaft om draadloos van mijn laptop muziek te kunnen spelen dus ik heb de afstandsbediening niet nodig. En zonder de afstandsbediening was de receiver een paar tientjes goedkoper dan de SB3... (dat is nou hollandse zuinigheid).

Alvast bedankt en hulde aan dit geweldige apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:09:
Weet iemand of het mogelijk is om zonder afstandsbediening verbinding te maken met een Squeezebox receiver?

Ik heb een receiver aangeschaft om draadloos van mijn laptop muziek te kunnen spelen dus ik heb de afstandsbediening niet nodig. En zonder de afstandsbediening was de receiver een paar tientjes goedkoper dan de SB3... (dat is nou hollandse zuinigheid).

Alvast bedankt en hulde aan dit geweldige apparaat!
Voor de duidelijkheid, ik heb de SB aan een draadloze router hangen. De SB heeft een IP adres toegewezen gekregen en het rode lampje knippert nog steeds langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Mijn Squeezebox begint gewoon te spelen en is te besturen dmv Slimserver. Dus ik kan hem beluisteren zonder AB, maar of het nu verstandig is om te bezuinigen op de AB? Ik vraag het mij af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:14:
Mijn Squeezebox begint gewoon te spelen en is te besturen dmv Slimserver. Dus ik kan hem beluisteren zonder AB, maar of het nu verstandig is om te bezuinigen op de AB? Ik vraag het mij af. ;)
Ik ben verkleefd aan winamp, vandaar.

Ik denk dat de SB instructies moet krijgen om naar netwerk te zoeken. Eerder kan ik de SB niet bedienen via SqueezeCenter. Ik heb gelukkig een Iphone dus ik zal het via die app eens proberen.. ik post een berichtje als het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Gaat dat niet automatisch dan? Als ik hem aanzet, gaat hij zelf op zoek naar een server. Eenmaal gevonden, gaat hij op standby (tijd in beeld). Als ik dan in Slimserver op play druk, springt hij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:20:
[...]

Ik ben verkleefd aan winamp, vandaar.
Uhm... je wilt dus de muziek die je in winamp speelt ook laten horen op je squeezebox? :?

Enige manier waarop ik dat zie werken is als je een shoutcastserver gaat draaien. Er zit dan echter wel een behoorlijke vertraging in je muziek, de buffer van je squeezebox voor het afspelen van shoutcaststrams kun je niet verkleinen afaik. Niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:25:
Gaat dat niet automatisch dan? Als ik hem aanzet, gaat hij zelf op zoek naar een server. Eenmaal gevonden, gaat hij op standby (tijd in beeld). Als ik dan in Slimserver op play druk, springt hij aan.
Volgens onderstaande link
http://forum.wifisound.nl...3baab46c53b305354f8306085
moet je de SB eerst instellen zodat ie weet waar SlimServer te vinden is. Dit gaat niet (gemakkelijk) zonder controller. Ik heb een perl-script gevonden wat dit kan doen:
http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac
maar dit wordt waarschijnlijk te technisch voor me..

maar goed, ik ben net een varken wat dat betreft: net zolang proberen tot ik het aan de gang krijg.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
fxdwg schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:42:

Nuttige tip, dank je wel. Ik had de test in What Hifi ook gezien, en ik wilde voor één van de DACs daarin gaan, maar die was duurder en had een externe GSM-type PSU, wat het geluid niet ten goede zou komen. Dit ding heeft een ringkerntransformator, erg netjes. Hij is ook goedkoper, en mooier ;)

Zit nog steeds te wachten op mijn Duet; verwacht hem één dezer dagen toch wel. Maar goed, voor het geld dat ik bespaar door hem in de VS te kopen kan ik mooi een DAC halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips MCi 300h

Weet iemand of dit nieuwe micro syseem van Philips wat is? Heeft onder andere ook internetradio. Een vraagje:
-welke formats kan de internetradio aan: mp3 uiteraard, maar ook wma e.d.?

Meindert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
is er trouwens al iets bekend over een mogelijk opvolger?
Ik sta op het punt om de duet te bestellen nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:41:
Philips MCi 300h

Weet iemand of dit nieuwe micro syseem van Philips wat is? Heeft onder andere ook internetradio. Een vraagje:
-welke formats kan de internetradio aan: mp3 uiteraard, maar ook wma e.d.?
Er is vast wel iemand die weet of het wat is, maar waarom vraag je dit in een topic over de Squeezebox? :? Straks ga je de Microsoft helpdesk nog bellen om te vragen of Mac OS X wat is?
DarkChylde schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:38:
is er trouwens al iets bekend over een mogelijk opvolger?
Ik sta op het punt om de duet te bestellen nl ;)
Ik zie de Duet niet zo snel compleet vervangen worden. De SB3, de Transporter, de Duet en de Boom bestaan nu gewoon naast elkaar, het zijn compleet verschillende producten. Ik denk dat ze eerder met een 5e soort product bijkomen dan dat ze de Duet gaan vervangen... Maarja, niemand is helderziend, van de Squeezebox Classic zijn ook al 3 revisies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog even terugkomen op mijn ervaringen met een externe DAC. De Squeezebox Duet is een fantastisch apparaat, ik was en ben er nog steeds heel blij mee, alleen het geluid viel me nogal tegen. Ik kreeg er gewoon de kriebels van, schel in de hoge tonen, slissende S-klanken, een magere bas. Niet fijn om (lang) naar te luisteren en daar is de Squeezebox natuurlijk wel voor bedoeld.

Na enig onderzoek dan toch maar een externe DAC aangeschaft. In China nog wel, een Xindak DAC-5. Al met al ben ik daar ruim € 300 euro aan kwijt geweest. Na een bootreis van 2 maanden kwam hij vorige week dan eindelijk binnen. De Squeezebox digitaal aangesloten en vol spanning gaan luisteren. En ik kan jullie vertellen dat het geluid er 100% van opknapt. Helemaal in balans, het hoog is niet zo krijsend meer maar mooi 'smooth'. Laag klinkt strak en diep. Details zijn weer hoorbaar. Het grote genieten van mijn Squeezebox gaat dan nu ook pas echt beginnen.

Kortom voor iedereen die een beetje kritisch is op de geluidskwaliteit - ik beschouw mezelf trouwens niet als audiofiel - kan ik de aanschaf van een DAC van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20

TF

bla bla

nou weet ik niet wat voor audio systeem jij hebt maar bij mij heb ik geen last van schelle hoge tonen of een magere bass. Hij klinkt helemaal geweldig. (Duet dus)

Op een Sony HTD-750SF aangesloten middels de tulpstekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TF schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:06:
nou weet ik niet wat voor audio systeem jij hebt maar bij mij heb ik geen last van schelle hoge tonen of een magere bass. Hij klinkt helemaal geweldig. (Duet dus)

Op een Sony HTD-750SF aangesloten middels de tulpstekkers
Laat me raden, je laat het ook nog eens over alle 5 de speakers afspelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder voor zich moet natuurlijk maar zelf uitmaken of het nodig is een extra investering te doen. Ik heb mijn verhaal opgeschreven in de hoop nuttige informatie te geven en voor mij is het die € 300 meer dan waard geweest.

Ik heb trouwens een NAD versterker (type weet ik even niet) en Monitor Audio RS8 speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20

TF

bla bla

Xander schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

Laat me raden, je laat het ook nog eens over alle 5 de speakers afspelen? :P
Ja en nee, de instelling voor de Squeezebox op de Sony is 'Multi-stereo' Dus dan worden de 2 voor en de 2 achter pilaartjes gebruikt + de sub. Maar uit de 4 pilaren komt hetzelfde geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:10:
Ik zou nog even terugkomen op mijn ervaringen met een externe DAC. De Squeezebox Duet is een fantastisch apparaat, ik was en ben er nog steeds heel blij mee, alleen het geluid viel me nogal tegen. Ik kreeg er gewoon de kriebels van, schel in de hoge tonen, slissende S-klanken, een magere bas. Niet fijn om (lang) naar te luisteren en daar is de Squeezebox natuurlijk wel voor bedoeld.

Na enig onderzoek dan toch maar een externe DAC aangeschaft. In China nog wel, een Xindak DAC-5. Al met al ben ik daar ruim € 300 euro aan kwijt geweest. Na een bootreis van 2 maanden kwam hij vorige week dan eindelijk binnen. De Squeezebox digitaal aangesloten en vol spanning gaan luisteren. En ik kan jullie vertellen dat het geluid er 100% van opknapt. Helemaal in balans, het hoog is niet zo krijsend meer maar mooi 'smooth'. Laag klinkt strak en diep. Details zijn weer hoorbaar. Het grote genieten van mijn Squeezebox gaat dan nu ook pas echt beginnen.

Kortom voor iedereen die een beetje kritisch is op de geluidskwaliteit - ik beschouw mezelf trouwens niet als audiofiel - kan ik de aanschaf van een DAC van harte aanbevelen.
Je verkoopt die DACs zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:53
Excuses, ik heb nog niet de tijd gehad om het hele topic te lezen... maar zo'n DAC houdt dus in dat je weer een extra kastje hebt staan ofniet? En hoe sluit je de Squeezebox aan op de DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TF schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:53:
[...]

Ja en nee, de instelling voor de Squeezebox op de Sony is 'Multi-stereo' Dus dan worden de 2 voor en de 2 achter pilaartjes gebruikt + de sub.
Oh, dat valt nog mee. :+

Sorry dat ik even aan het generaliseren ben, maar ik ken mensen die zo'n 5.1 set hebben, alle speakers op een rijtje op de vensterbank zetten en daar dan stereo-muziek op af gaan spelen (het liefst met ProLogic II actief :X). Daar zijn ze vervolgens dan helemaal blij mee, ik kan niet wachten tot ik weer naar buiten mag. :X Ik kan me voorstellen dat diezelfde mensen niet erg kritisch zijn en erg tevreden zijn met het geluid uit de analoge uitgang van de Squeezebox. Zo lang het maar hard kan en de ruiten meetrillen natuurlijk.

NOFI, maar zo'n alles-in-1 setje voor iets meer dan €600 is en blijft budgetspul (alsin, je hebt een complete set met HDD/DVD-recorder, draadloze luidsprekers etc voor de prijs van twee goedkope zuilluidsprekers). Natuurlijk prima zolang jij er tevreden mee bent. :) Maar ik denk niet dat ik jou in de groep "echt kritische luisteraars" kan plaatsen. (Laat staan in de groep "audiofielen".)

Sommige mensen zijn kritischer, en daarnaast is geluidservaring compleet persoonlijk. Ik vind mijn Squeezebox al heel wat beter klinken als ik hem digitaal aansluit op mijn simpele Pioneer-receiver (en dus de DAC van de receiver gebruik, ipv de DAC van de squeezebox), ik kan me voorstellen dat een goede externe DAC daar nog een schepje bovenop gooit. :) Zoiets komt er bij mij waarschijnlijk ook nog wel een keer, samen met een goede stereo-versterker. Langetermijnplanning, want ik gok dat zo'n setje rond de €2000 gaat uitkomen, dat heb ik niet zomaar liggen. ;)

Ik wil je niet aanvallen met deze post, ik probeer alleen aan te geven dat smaken verschillen. Ik ben zeker als het op S-klankjes aankomt een zeikerd en ik ben nog nooit een set tegengekomen waarvan ik dacht "ja, kijk, dát is perfect!". Een stel oude Tannoy-speakers die ik ooit op een Audiomat Prelude buizenversterker gehoord heb kwamen in de buurt, maar dat gaat helaas wat boven mijn budget. ;(

Heb je trouwens eens geprobeerd om je Squeezebox digitaal aan te sluiten op je Sony-set (via de coaxiale of optische uitgang)? Op zich een leuk experiment natuurlijk, zonder meteen kosten te gaan maken. Een externe DAC lijkt me in jouw geval in ieder geval compleet zinloos, met betere speakers en een betere versterker haal je veel meer winst.
PHiXioN schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:06:
[...]

Je verkoopt die DACs zeker?
Mag je tegenwoordig niet eens meer een minireview maken zonder dit soort verwijten naar je hoofd geslingerd te krijgen? :')
smeerbartje schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:47:
Excuses, ik heb nog niet de tijd gehad om het hele topic te lezen... maar zo'n DAC houdt dus in dat je weer een extra kastje hebt staan ofniet? En hoe sluit je de Squeezebox aan op de DAC?
Ja dat houdt het in. Je sluit de squeezebox via de digitale uitgang (coaxiaal of optisch) aan op de DAC, de DAC sluit je met een cinchkabel aan op je versterker.

Ik heb alleen het vermoeden dat je geen losse DAC nodig hebt, als je al niet weet wat het is. Lekker ongefundeerd ja, sorry. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:10:

Dank voor je ervaring. Stoor je maar niet aan die paar rare opmerkingen hierboven, er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die jouw ervaring met de DAC wél op prijs stellen. Zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week de SB 3 (classic) binnengehaald.
Gebruik de SB voorlopig enkel om internetradio te beluisteren (er staat nog maar weinig muziek op de PC).
De SB mits een ethernet kabel via een switch aangesloten op internet, slimservices op de PC geïnstalleerd en geniet nu van internetradio. Geen probleem dus, ware het niet dat als ik mijn PC uitschakel, de SB ook niet meer bedienbaar is( Het display gaat uit, ik kan wel nog blijven luisteren naar de ingeschakelde zender, maar daar blijft het bij ).
Nochtans zou de SB internetradio moeten kunnen streamen zonder tussenkomst van de PC volgens de specs, maar bij mij wil het niet lukken. De handleiding lijkt mij onduidelijk op dit punt....
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij moet je ergens de keuze maken tussen het gebruiken van je PC (Squeezecenter) of het gebruiken van Squeezenetwork. Die laatste moet je kiezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:32:
Volgens mij moet je ergens de keuze maken tussen het gebruiken van je PC (Squeezecenter) of het gebruiken van Squeezenetwork. Die laatste moet je kiezen dus.
Dat heb ik nu dus gedaan,...met succes!
Dat ik er zelf nog niet opgekomen was 8)7
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Waar ik even benieuwd naar ben: ik overweeg de aanschaf van de duet icm NAS hardeschijf. Maar ik lees hier veel over de DAC en de verbetering van de geluidskwaliteit.

Die DAC kost rond de 300 euro en daarmee komt de Duet op ongeveer 650-700 euro.

En laat daar Sonos nu om de hoek komen. 1 van de redenen om geen Sonos te kopen is de prijs, bij Hobo kost een set nu 899 euro. Daarmee is de set meer uitgebreidt (2 ruimtes ipv 1) dan de Duet.

Ook wordt Sonos in reviews best hoog aangeschreven en als duurdere (maar beter) alternatief van de Duet genoemd. Als de Duet nu duurder wordt door een DAC, waarom dan niet doorsparen en voor de Sonos gaan?

Of zie ik iets over het hoofd?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij krijg je in die kit twee verschillende spelers, één met analoge en digitale uitgangen (waar je weer een DAC aan kunt hangen :+) en één met geïntegreerde versterker (met *enkel* speakeruitgangen!).

Ik heb in alle ruimtes waar ik muziek wil al een bestaande audioset staan, dat zou voor mij dus reden zijn om iig niet de kit te kopen. :)

Ennuhm, je ziet over het hoofd dat je geen DAC *hoeft* te kopen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 28-10-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Xander schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:31:
Volgens mij krijg je in die kit twee verschillende spelers, één met analoge en digitale uitgangen (waar je weer een DAC aan kunt hangen :+) en één met geïntegreerde versterker (met *enkel* speakeruitgangen!).

Ik heb in alle ruimtes waar ik muziek wil al een bestaande audioset staan, dat zou voor mij dus reden zijn om iig niet de kit te kopen. :)

Ennuhm, je ziet over het hoofd dat je geen DAC *hoeft* te kopen. ;)
De versterker in de Sonos bundel kan naar een ruimte zonder hifiset (of naar Marktplaats).
En een BR100 (+100) zorgt voor de muziek in de air.

Dat je de DAC niet hoeft te kopen snap ik, maar als ik hier lees dat de geluidskwaliteit niet lekker is om lang naar te luisteren zonder DAC dan is dat niet geruststellend.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jivecar schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:42:
[...]
Dat je de DAC niet hoeft te kopen snap ik, maar als ik hier lees dat de geluidskwaliteit niet lekker is om lang naar te luisteren zonder DAC dan is dat niet geruststellend.
Ik denk dat je dat met een korreltje zou mag nemen hoor. ;) Er is altijd wel een inperfectie te vinden, sommige mensen zijn nooit tevreden... Ik ken iemand die duizenden euro's in een audioinstallatie gestopt heeft en nog niet tevreden is met de S-klankjes uit zijn B&W speakers op Sugden apparatuur... Koperen kabels ipv zilveren hielp al wel, maar toch.... ;) Je begrijpt waar ik naartoe wil hopelijk.

Stel: van iedere 100 Squeezebox-bezitters zijn 60 mensen tevreden zijn met het geluid uit de analoge uitgang, 35 mensen tevreden is met het geluid als ze de Squeezebox digitaal aansluiten op hun (A/V) Receiver en zijn er nog 5 mensen die het de moeite waard vinden om een losse DAC bij te kopen. Die laatste 5 zijn prima in staat om dit topic te krijgen waar het nu staat (een discussie over DAC's), maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen verschrikt opspringt zodra ze 3 tonen uit een Squeezebox horen...

Ik heb mijn Duet aangesloten op de DAC van mijn Receiver. En nee, mijn geluid is niet perfect, natuurlijk niet, alles kan altijd beter, maar met de Squeezebox ben ik 100% tevreden hoor, muziek daaruit klinkt immers exact hetzelfde als wanneer ik het op mijn CD-speler of computer afspeel (dezelfde DAC dus :+). Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit van de analoge uitgang nooit goed beoordeeld heb. Tijdens de installatie-fase heb ik ze heel even aangesloten gehad met de standaard dropveter die erbij geleverd zit, en ja, dat klonk minder. Maar da's geen eerlijke vergelijking.

Maargoed, er zijn vast winkels waar je zowel de Squeezebox als de Sonos kunt beluisteren. Wat let je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Jivecar schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:42:
[...]
Wie kan jou garanderen dat jij blij wordt van de DAC die in de SONOS apparatuur wordt gebruikt?
Ga het eerst eens ergens beluisteren en vel dan je oordeel. Mogeljk vindt jij de DAC die in de squeezebox wordt gebruikt juist wel goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
servies schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:02:
[...]

Wie kan jou garanderen dat jij blij wordt van de DAC die in de SONOS apparatuur wordt gebruikt?
Ga het eerst eens ergens beluisteren en vel dan je oordeel. Mogeljk vindt jij de DAC die in de squeezebox wordt gebruikt juist wel goed klinken.
Ik zal van het weekend eens naar HOBO gaan, so far één van de weinige winkels in het zuiden met zowel de squeezebox als de sonos.

Ik heb beide nog niet gehoord; de squeebox wel gezien en geprobeerd maar hierop zat geen NAS/pc opaangesloten dus bleef het bij de bediening en niet de klank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Over de Squeezebox en Sonos kan ik mijn steentje bijdragen in dit topic. Zelf bezit ik een Squeezebox en een Transporter. Ook heb ik een tijdje een Sonos gehad. Daarnaast heb ik meerdere Sonos installaties aangelegd bij klanten.

Mijn ervaringen: De Transpoter is echt high end. De kwaliteit is op het niveau van zeer dure spelers. Mijn Squeezebox V3, toen nog 299 euro (jaren geleden), klinkt serieus beter dan mijn (inmiddels verkochte) Denon CD speler van 600 euro. Ik moet er bij zeggen dat ik voor de Squuezebox een normale lineaire voeding gebruik, in plaats van de meegeleverde adapter. De Squeezebox klinkt gewoon echt goed voor zijn prijs. De Squeezebox Duet klinkt helaas niet zo mooi als de Squeezebox V3. Deze zit meer op het niveau van Sonos.

Sonos is niet echt bijzonder in geluidskwaliteit. Zowel de DAC als de ingebouwde versterkers zijn middelmatig. Voor de meesten van ons ongetwijfeld goed genoeg, maar ik stel hogere eisen.

Op het gebied van usability heeft ieder systeem voors en tegens. Ik noem er een paar:

De software van Sonos draait in de afstandbediening. Een simpele netwerk hardeschijf is eigenlijk voldoende.
Squuezebox maakt gebruik van software (Squeezecenter) dat je moet installeren op je PC of server. (er zijn ook NASjes waarop de software prima draait). De PC/Server moet dus aan staan als je naar muziek luistert. Dit kan voor sommigen een nadeel zijn. Het heeft echter ook voordelen. Sonos is veel beperkter aan mogelijkheden. Bijvoorbeeld kun je alleen audioformaten die native/hardwarematig ondersteund worden afspelen. De software voor de Squeezebox zet een niet native audioformaat gewoon realtime om in bijvoorbeeld WAV. Verder is er zo veel meer mogelijk met Squeezecenter dan met Sonos. Een connectie met LastFM, replay gain, gapless playback, RSS feeds op het display, vele handige plugins, bedienig van je systeem via de webbrowser, stream je muziek vanuit de software naar iedere computer over internet, menu's zijn volledig naar je eigen hand te zetten, enz, enz. Het zal de tweakers onder ons aanspreken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Squeezert schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:51:
Mijn ervaringen: De Transpoter is echt high end. De kwaliteit is op het niveau van zeer dure spelers. Mijn Squeezebox V3, toen nog 299 euro (jaren geleden), klinkt serieus beter dan mijn (inmiddels verkochte) Denon CD speler van 600 euro. Ik moet er bij zeggen dat ik voor de Squuezebox een normale lineaire voeding gebruik, in plaats van de meegeleverde adapter. De Squeezebox klinkt gewoon echt goed voor zijn prijs. De Squeezebox Duet klinkt helaas niet zo mooi als de Squeezebox V3. Deze zit meer op het niveau van Sonos.
Is het hierdoor een optie om de SB v3 te combineren met de duet afstandsbediening?
Dit kost wss rond de 450-480 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jivecar schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:32:
[...]

Is het hierdoor een optie om de SB v3 te combineren met de duet afstandsbediening?
Dat zou iig gewoon moeten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ennuhm, je ziet over het hoofd dat je geen DAC *hoeft* te kopen.
En dat een DAC geen 300 euro hoeft te kosten maar voor de helft ook te krijgen is.

Zelf heb ik de Sonos afgewezen omdat de proprietary technology me te gesloten was en omdat het gewoon een veel duurdere oplossing is, die in wezen niet beter scoort op de punten waar het mij om gaat: Geluidskwaliteit en gebruiksgemak.

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-10-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Jivecar schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:32:
[...]

Dit kost wss rond de 450-480 euro.
Ja hoor dat kan! Die afstandbediening is echt een cool dingetje. Je kunt hem tevens gebruiken als speler door er gewoon je koptelefoon in te stekenr!! Ideaal voor nog even iets luisteren in bed bijvoorbeeld. :)

edit: Als je een AV receiver hebt met goede Dacs, kun je de Duet ook digitaal aansluiten. Alleen heb je dan geen display en geen ' normale' remote. persoonlijk vind ik die sneller navigeren. De Controller heeft meer WOW factor.

[ Voor 20% gewijzigd door Squeezert op 29-10-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Squeezert schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:01:
[...]

Ja hoor dat kan! Die afstandbediening is echt een cool dingetje. Je kunt hem tevens gebruiken als speler door er gewoon je koptelefoon in te stekenr!! Ideaal voor nog even iets luisteren in bed bijvoorbeeld. :)
heb je dat getest? ik dacht dat die koptelefoon aansluiting nl. nog geen muziek afspeelde...

* DarkChylde hoopt dat je gelijk hebt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
DarkChylde schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:29:
[...]

heb je dat getest? ik dacht dat die koptelefoon aansluiting nl. nog geen muziek afspeelde...

* DarkChylde hoopt dat je gelijk hebt :Y)
Nope helaas werkt dat nog niet. Pas vanaf versie 7.3 maar die kun je dit jaar nog verwachten. De potentie is er zullen we maar zeggen.

http://wiki.slimdevices.com/index.php/SoftwareRoadmap

[ Voor 9% gewijzigd door Squeezert op 29-10-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Ik zit er al tijden aan te denken om een squeezebox te kopen. De classic wordt zo langzamerhand een stuk betaalbaarder, dus dat is positief. Op dit moment heb ik mijn versterker en mijn pc in een andere kamer staan (studiehok) dan de woonkamer. Het liefst heb ik versterker en boxen in de woonkamer staan. Dus wat dat betreft is de squeezebox ideaal.

Wat mij nog weerhoudt (en misschien dat jullie mij kunnen overhalen) is de praktische werking bij nieuw gedownloadde bestanden.
Op dit moment speel ik mp3's af op mijn pc welke digitaal (optisch) is gekoppeld aan mijn versterker.
Ook download ik regelmatig nieuwe mp3's albums via usenet/ed2k/torrents. Nu is het zo dat ik albums of mp's meteen in de juiste map gooi en dubbelklik: luisteren maar.

Hoe zit dat met de squeezebox (icm squeezecenter neem ik aan)? Kan ik simpelweg verwachten dat nieuwe bestanden meteen in squeezecenter beschikbaar zijn? Of moet ik de boel opnieuw scannen? Hebben jullie anders handige trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je gooit de bestanden in de goede map, bladert naar de Squeezecenter webinterface en klikt op "Look for new and changed music". 20sec later is je nieuwe muziek beschikbaar. ;)

Je kunt overigens ook niet geindexeerde bestanden spelen, via Music Library » Music Folder krijg je gewoon de mappenstructuur voor je neus (op de Duet iig). Volgens mij wordt iest wat je daaruit speelt ook direct toegevoegd aan de library. Maar even op dat knopje klikken is toch ook geen moeite? ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Xander op 29-10-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Tuurlijk kan ik wel even op het knopje drukken. Maar in mijn geval is het (als ik opzoek ben naar nieuwe muziek) het geval dat ik dan tig keer per uur op die knop moet drukken en dan telkens 20 seconden is dan ergerlijk lang. En uiteraard moet ik dat ook weer uitleggen aan mijn vriendin.

Je tweede manier klinkt al een stuk handiger, al neem ik aan dat ik bij elke nieuwe toevoeving van een nieuw bestand weer even een niveau hoger en weer terug moet.

De ideale oplossing voor mij zou zijn dat ik op winamp een liedje kan openen en dat de squeezebox dat gaat afspelen. Ik las al wat over shoutcast en vertragingen vanwege de buffer. Hoe lang is dan die vertraging? En onthoudy de squeezebox bij het afsluiten van de box zelf, de pc, winamp dat hij naar de stream zat te luiseteren? zodat hij meteen weer speel klaar is?
Gebruiksgemak is een belangrijk punt. Ik zet de squeezebox aan, ik zet de pc aan en ik moet muziek kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:13:
De ideale oplossing voor mij zou zijn dat ik op winamp een liedje kan openen en dat de squeezebox dat gaat afspelen.
Dan moet je geen Squeezebox kopen. De Squeezebox is juist zo handig omdat je hem compleet zonder PC kunt bedienen etc.

Het geluid van je PC in een andere kamer krijgen zijn andere (goedkopere) oplossingen voor. Iets à la Airport Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
job schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:13:
Je tweede manier klinkt al een stuk handiger, al neem ik aan dat ik bij elke nieuwe toevoeving van een nieuw bestand weer even een niveau hoger en weer terug moet.
Je kunt ook op New Music Browsen overigens, naast Artiest, Music Folder etc.
De ideale oplossing voor mij zou zijn dat ik op winamp een liedje kan openen en dat de squeezebox dat gaat afspelen. Ik las al wat over shoutcast en vertragingen vanwege de buffer. Hoe lang is dan die vertraging? En onthoudy de squeezebox bij het afsluiten van de box zelf, de pc, winamp dat hij naar de stream zat te luiseteren? zodat hij meteen weer speel klaar is?
Gebruiksgemak is een belangrijk punt. Ik zet de squeezebox aan, ik zet de pc aan en ik moet muziek kunnen draaien.
Hij pakt idd het laatst gespeelde nummer/stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roamor schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:16:
[...]

Je kunt ook op New Music Browsen overigens, naast Artiest, Music Folder etc.
Nadat je de muziek geindexeerd hebt dan, ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Xander schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:15:
Dan moet je geen Squeezebox kopen. De Squeezebox is juist zo handig omdat je hem compleet zonder PC kunt bedienen etc.

Het geluid van je PC in een andere kamer krijgen zijn andere (goedkopere) oplossingen voor. Iets à la Airport Express.
Dat ik hem zonder pc kan bedienen is uiteraard ook de bedoeling. Ik wil een apparaat dat dat kan.
(dan kan ik later ook nog eens overstappen naar een nas die mijn muziek bevat).
Maar ook dat ik op mijn oude vertrouwde manier aan de slag kan.
Het is lastig dat ik dan 2 dingen wil die niet te vereningen zijn in 1 apparaat.

Maar ik zal ook eens kijken naar de airport express. Ik dacht alleen dat dat ding iets heel anders deed, maar dat kan best aan mij liggen :D.
En of ik dan winamp gebruik of itunes maakt mij niet zoveel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 29-10-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:18:
[...]

Nadat je de muziek geindexeerd hebt dan, ja. ;)
Doet hij dat niet automatisch? Ik kan mij niet herinneren dat ik het ooit handmatig heb gedaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:23:
[...]
Maar ik zal ook eens kijken naar de airport express. Ik dacht alleen dat dat ding iets heel anders deed, maar dat kan best aan mij liggen :D.
Het doet ook iets heel anders. Je kunt er muziek naartoe streamen vanaf je PC.

Een Squeezebox kan het semi-zelfstandig afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 29-10-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Roamor schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:23:
[...]

Doet hij dat niet automatisch? Ik kan mij niet herinneren dat ik het ooit handmatig heb gedaan namelijk.
Ik weet wel dat squeezecenter kan synchronisern met itunes.. Gebruik je misschien itunes?
Xander schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:24:
[...]

Het doet ook iets heel anders. Je kunt er muziek naartoe streamen vanaf je PC.

Een Squeezebox kan het semi-zelfstandig afspelen.
Ik bedoel dat ik dacht dat het ding iets anders dan deed streamen. Ik dacht dat de airport express een router was.
Ik ga even op de applesite kijken :).
Desnoods koop ik beiden.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 29-10-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
job schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:25:
[...]

Ik weet wel dat squeezecenter kan synchronisern met itunes.. Gebruik je misschien itunes?
Nope. Ik gebruik overigens een slimserver op een NAS, dus geen winamp oid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Dat is ook wat ik wil aanschaffen als ik weer een eigen huis heb, fatsoenlijke NAS met een sqeezebox (of 2 :P ) Volg dit topic nu al een tijdje, en ben wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die zo'n opstelling hebben (met eventueel een externe DAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
^^ Wat wil je weten? ;) Ik ben er heel tevreden over in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
@ Job,

Wat je wilt kan allemaal. Je muziek is meteen beschikbaar als je zoekt via normale folderstructuur. En ja, je moet even een niveau ophoog. Dat doe je door 1x naar links en weer naar rechts te drukken.
Een ding is zeker. Koop geen Sonos als het niet meteen bechikbaar zijn van nieuwe muziek een probleem is.

Je kunt je squeezebox volledig bedienen vanaf je pc via de webbrowser of met Squeezeplay.
Winamp kun je hiervoor niet gebruiken. maar who cares? Met die gedachte is de Squeezebox niet ontworpen. Koop dan gewoon een airport o.i.d.

btw. Wie gebruikt Winamp nog? De laatste keer dat het bij mij geinstalleerd was, draaide ik Windows ME :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Squeezert op 29-10-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
lex schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:00:
Dat is ook wat ik wil aanschaffen als ik weer een eigen huis heb, fatsoenlijke NAS met een sqeezebox (of 2 :P ) Volg dit topic nu al een tijdje, en ben wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die zo'n opstelling hebben (met eventueel een externe DAC)
Ik heb een Squeezebox en een Transporter. Squeezecenter draait op een 1TB NAS en wil nooit meer wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
job schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:25:

Ik bedoel dat ik dacht dat het ding iets anders dan deed streamen. Ik dacht dat de airport express een router was.
Ik ga even op de applesite kijken :).
Desnoods koop ik beiden.
Hou er dan wel rekening mee dat je iTunes moet gaan gebruiken, dat je VEEL beperkter bent en dat de geluidskwliteit van een airport gewoon minder is dan van de Squeezebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Voor de liefhebbers. De SB3 is morgen 129 ex btw bij office centre

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squeezert schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:22:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat je iTunes moet gaan gebruiken
Nee hoor. :) Je kunt zo'n Airport Express met wat omwegen ook met winamp gebruiken. Zie deze pagina bijvoorbeeld.
dat je VEEL beperkter bent en dat de geluidskwliteit van een airport gewoon minder is dan van de Squeezebox
Tjah. Het is dan ook een heel ander product. Wel geschikter dan een squeezebox als je de muziek die je in winamp speelt in een andere ruimte wilt horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Cyberpope schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:43:
Voor de liefhebbers. De SB3 is morgen 129 ex btw bij office centre
Pagina 3 onderaan: http://folders.webinabox....ab332/J0J8217D66/?lang=nl

M'n vader luistert vaak naar webradio (country-fm of zoiets) op z'n PC. Ik wil hem zo'n boxje kado doen: een Squeezebox of een Freecom Musicpal, want hij wil ook wel eens in de keuken tijdens het kokkerellen luisteren.
Sleutelwoorden: makkelijk te bedienen (pa is 70) en liefst met speakertje(s). Het installeren van de webradio-zenders kan ik evt. wel voor hem doen.

Dus: Squeezebox of Musicpal? (gevaarlijk om dit in het hol van de leeuw te vragen ;))

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Pagina: 1 ... 3 ... 38 Laatste