Squeezert schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:44:
@Xander
Missshien toch een keer overwegen on om SC op linux te gaan draaien. Met mijn VIA 1Ghz itx bordje en Debian install draait het super. Ik heb een SB3, transporter en een controller. Zelfs als ik alle drie verschillnde muziek laat afspelen trekt de server het prima. De CPU komt zelden boven 15%. Een core2duo draait idle nog sneller denk ik zo.
Wat ik al zei, 7.1 draait perfect, 7.3 draait ook vlot, maar net iets minder, het zijn de kleine dingetjes...
Bijvoorbeeld:
- Als ik via de webinterface een album speel ('playknop' naast het album dus => playlist leegmaken, vullen met het album dat ik aanklikte en vooraan beginnen te spelen) reageert de webinterface met 7.3 vreemder: In het "now playing"-vlak (boven de playlist) komt eerst een willekeurig nummer van de cd te staan (vaak 6). Ik hoor al wel nummer 1. Het duurt een seconde of 3 voordat er ook daadwerkelijk staat wat hij speelt.
- Als ik op de afstandsbediening een album toevoeg aan de queue (met de +-knop, PlayListMode is disabled) moet ik wachten tot het "Adding..." venstertje onderin weg is voordat ik verder kan scrollen. Met 7.1 ging dat nog in 1x door.
Zeker dat laatste zit hem gewoon in de controller-firmware, daar gaat een ander OS voor Squeezecenter niets aan veranderen. Het lijkt me ook geen performanceprobleem, Squeecenter staat mooi stabiel op een CPU-verbruik van 0%, tenzij de scanner actief is natuurlijk.

Gekke dingen als die "spookalbums"... dat zou toch ook niet aan het OS mogen liggen?
't is niet dat 7.3 onbruikbaar is ofzo, maar de nieuwe features werkte niet of gebruikte ik niet, en 7.1 draait net ietsje lekkerder. Ik zou prima met 7.3 overweg kunnen, maar waarom zou ik als 7.1 net ietsje lekkerder werkt?
Er draait trouwens meer op die PC, dus zomaar even switchen naar linux is niet echt een optie... Ik zou hooguit een VM kunnen inrichten voor squeezecenter.
@jvanhambelgium: Is de receiver ook echt onherstelbaar stuk?
[
Voor 4% gewijzigd door
Xander op 24-12-2008 13:57
]