Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:50:
[...]

Volgens onderstaande link
http://forum.wifisound.nl...3baab46c53b305354f8306085
moet je de SB eerst instellen zodat ie weet waar SlimServer te vinden is. Dit gaat niet (gemakkelijk) zonder controller. Ik heb een perl-script gevonden wat dit kan doen:
http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac
maar dit wordt waarschijnlijk te technisch voor me..

maar goed, ik ben net een varken wat dat betreft: net zolang proberen tot ik het aan de gang krijg.
Update:
Het werkt! Met SVN de repository gedownload en daarna met Perl de SBR geactiveerd, _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Wat ik mij afvraag:

Ik wil de Squeezebox duet icm NAS aanschaffen en deze aansluiten op mijn versterk.

Dat kan op 2 manieren: of analoog middels RCA of digitaal via component of optisch. Ik heb een Yamaha RXV630 versterker. De digitale component is ingebruik, optische aansluitingen heb ik er nog over. Analoog aansluiten kan ik ook.

Maar nu de hamvraag: welke DAC is beter. Die ingebouwd is in de Squeezebox, of die die ingebouwd is in de versterker?

Uitgangspunt hierbij is dat op beide kabels niet wordt bezuinigd.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
Probeer het, je hoort vanzelf wat jij beter vindt klinken? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Xander schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:22:
Probeer het, je hoort vanzelf wat jij beter vindt klinken? :)
Dat is een optie, maar:
Dat betekend wel dat ik moet investeren in een dubbele set met kabels. Want dropveters aansluiten doe ik niet.

Om nu meteen 2 Oehlbach kabels te kopen (optisch en rca) vind ik iets te ver gaan. Ik hoop hier in ieder geval mensen te vinden die dit wel eens hebben geprobeerd en hun ervaringen kunnen delen.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Digitaal is denk ik technisch het minst storingsgevoelig, dus ik zou daar gewoon voor gaan. Laten we svp dit topic niet vervuilen met een kabeldiscussie, die hebben we al genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jivecar schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:21:
[...]

Dat is een optie, maar:
Dat betekend wel dat ik moet investeren in een dubbele set met kabels. Want dropveters aansluiten doe ik niet.
Ik ging er even van uit dat je even een kabeltje kon lenen van een ander apparaat. Als dat niet zo is zou ik idd ook geen dubbele set kabels kopen...
Ik hoop hier in ieder geval mensen te vinden die dit wel eens hebben geprobeerd en hun ervaringen kunnen delen.
Dit soort discussies hebben op GoT alleen de neiging om oneindig lang door te gaan, vandaar dat ik me liever even tot een "luister en beslis zelf" advies beperkte. :+

* Xander is zelf voor coaxiaal digitaal gegaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mijn Squeezebox is ook binnen. Draait allemaal goed. Ik moet zeggen dat ik de afwerking van de remote niet al te best vind; het voelt allemaal wat slapjes aan. Voor het geld had ik meer verwacht. De docking station is dan weer wel netjes afgewerkt, al was het handiger geweest als de voedingskabel los was geweest, ik kan hem nu niet door de openingen in mijn hifi rek krijgen en de draad zit dus in het zicht.

Geluid over de analoge uitgang bevalt me prima, beter dan ik verwacht had. Er is wel iets minder controle en het hoog is een tikje minder mooi dan mijn Arcam CD92T, maar dat is dan ook een erg goede CD-speler. Ik heb alleen nog maar wat popmuziek geluisterd en veel daarvan is niet al te best gemixed, van het weekend test ik hem wat uitgebreider met goede opnames en LPs, ik ben benieuwd of ik dan nog zo positief ben.

Softwarematig is het allemaal redelijk ok, al is de integratie met iTunes beperkt. Zo heb ik geen album art en alle workarounds om het wél werkend te krijgen zijn erg time consuming.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 07:50
Nog niet aangesloten gehad op je externe DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Cyberpope schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:43:
Voor de liefhebbers. De SB3 is morgen 129 ex btw bij office centre
nog steeds zie ik op de website... ik vraag me wel af of je bij dergelijke acties altijd versie 3 geleverd krijgt, of dat ze op deze manier van de oude versies proberen af te komen.. iemand aangeschaft bij office center?

kan iemand mij informeren over de afstand waarop het display van de squeezebox classic nog goed leesbaar is? Dit zal bij mij straks circa 4 meter zijn.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Loek Rots schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:22:
[...]

nog steeds zie ik op de website... ik vraag me wel af of je bij dergelijke acties altijd versie 3 geleverd krijgt, of dat ze op deze manier van de oude versies proberen af te komen.. iemand aangeschaft bij office center?

kan iemand mij informeren over de afstand waarop het display van de squeezebox classic nog goed leesbaar is? Dit zal bij mij straks circa 4 meter zijn.

alvast bedankt!
Je kunt verschillende groottes instellen. De grootste is wat onhandig omdat de titel veel moet scrollen, en de kleinste kan ik in het donker nog net op 3 meter lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
129 ex btw is wel maar net iets minder dan de €154,70 incl.btw waarvoor hij ondertussen in de pricewatch staat...

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 09-11-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik heb een probleempje met Squeezecenter. Ik gebruik iTunes om mijn muziek te beheren, en als ik mijn iTunes library scan in Squeezecenter mis ik een paar artiesten in de squeezecenter library. Als ik onder artist of via genre naar ze zoek verschijnen ze niet, maar als ik de naam invul bij search komen ze vreemd genoeg wel op.

Ik heb de library gecleared en opnieuw gescanned, en ik heb ook de iTunes library opnieuw opgebouwd, zonder resultaat.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Xander schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:02:
129 ex btw is wel maar net iets minder dan de €154,70 incl.btw waarvoor hij ondertussen in de pricewatch staat...
klopt, bij Azerty volgens mij. Ik heb hun dus gemaild.. en zij konden niet verzekeren dat het versie 3 van de classic is. Dit is afhankelijk van de leverancier.. vandaar mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01
Loek Rots schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:22:
[...]

alvast bedankt!
Ik had gewoon de laatste/huidige Logitech versie. Versie 2 is al lang niet meer te krijgen volgens mij. Ook is de Slimdevices versie 3 al lang niet meer te krijgen.
Er lagen er bovendien nog meer dan genoeg in het schap (Amersfoort).
Op 4 meter afstand is het scherm nog vrij goed te lezen vind ik.

[ Voor 7% gewijzigd door FatalError op 10-11-2008 12:07 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Loek Rots schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:22:
[...]

klopt, bij Azerty volgens mij. Ik heb hun dus gemaild.. en zij konden niet verzekeren dat het versie 3 van de classic is. Dit is afhankelijk van de leverancier.. vandaar mijn vraag ;)
Ken je versie 1 en 2 überhaupt?

SB1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bzx9NRHrPr20OpAV048EoXS3/full.jpg
November 2003

SB2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wvJDlPyGZOy3oEQde3T0uot2/full.jpg
April 2005

SB3:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RzIccEVnQDX5bb980mSnJXsq/full.jpg
November 2005

Ik zou erg vreemd opkijken als je het nog voor elkaar krijgt om een sb1 of sb2 geleverd te krijgen. En ik denk dat azerty er gezien het productplaatje niet al te moeilijk over zou doen mocht je die terug willen sturen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Ah kijk, dit verklaart een hoop.. ik had mij inderdaad niet goed genoeg geinformeerd over versie 1 en 2, ik ging ervan uit dat deze er hetzelfde uit zouden zien, echter met een andere 'binnenkant'.

Top, dan ga ik hem maar eens bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Zijn er eigenlijk ook andere apparaten die kunnen connecten naar de Squeezecenter? Bijvoorbeeld kleine draagbare radiootjes voor buiten in de tuin of in de badkamer.

[ Voor 33% gewijzigd door smeerbartje op 12-11-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Release Squeezecenter V7.3 aangekondigd voor 3 december 2008. Met o.a.audio playback support voor de Squeezebox Controller!

v7.3
Tentative release date: 2008-12-03

SqueezeCenter
Major rewrite of streaming control system:
Gapless synchronization - there will no longer be a pause and resync between tracks when players are synchronized (except for SB1 and SliMP3s).
Cross-fade (and fade-in, fade-out, etc.) will work with synchronized players.
A player joining a sync-group will cause the current track to restart from the current position, for sources and formats that support seeking.
Seeking (SongScanner) will work with transcoded streams so long as the source and format supports it.
SoftSqueeze will be deprecated. See SqueezePlay below.
Reorganized Radio menu
Streamlined setup for first-time users
Windows and Mac installers
Wizard
Slider to adjust brightness of Boom display
Slider to adjust sensitivity of Boom light sensor
New desktop icon for SqueezeCenter
SqueezeboxController
Audio playback Beta on the SqueezeboxController
Party mode
Playlist mode
Squeezebox sync user interface now consistent with players
Squeezebox Firmware
Factory reset option now on all setup menus
SqueezePlay Beta (Optional)
Desktop application for control of SqueezeCenter and all players, including streaming playback on desktop (replaces SoftSqueeze)
Reskinning of SqueezePlay for fullscreen desktop application
Ability to change between skins easily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

smeerbartje schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:34:
Zijn er eigenlijk ook andere apparaten die kunnen connecten naar de Squeezecenter? Bijvoorbeeld kleine draagbare radiootjes voor buiten in de tuin of in de badkamer.
Squeezecenter kan ook een shoutcast achtige stream aanbieden. Dat wordt door zo ongeveer elke netwerkspeler wel ondersteund. Het probleem is echter wel dat deze devices vaak een buffer hebben van een paar seconden waardoor een zap actie pas na paar seconden efect heeft. Verder zul je het besturen via de remote of de webinterface moeten doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
smeerbartje schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:34:
Voor die toepassingen is de Squeezebox Boom ideaal lijkt mij. Voor een badkamer is het lastiger vanwege vocht. Ik heb ooit foto's gezien van iemand die een Squeezebox V2 ingebouwd had in een verlaagd plafond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Squeezert schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:55:
Release Squeezecenter V7.3 aangekondigd voor 3 december 2008. Met o.a.audio playback support voor de Squeezebox Controller!
Tof! :)

Ben alleen benieuwd hoe 7.3 me gaat bevallen. Toen ik updatte naar 7.2 kreeg ik random netwerkfouten, terug naar 7.1 en ze waren weg, weer naar 7.2 en ze kwamen terug... :X Ik draai nu dus 7.1. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dat ik dit topic niet eerder gezien heb, zoek al een tijdje naar zoeist als de squeezebox. Zit alleen met een aantal (ervarings)vragen.

Allereerst, ik heb ook een popcornhour (A-100) en aangezien deze wel mp's kan afspelen, maar dit bijzonder matig is in de praktijk, lijkt me de squeezebox wel een mooie toevoeging. Maar dan wel in combinatie met een nog te kopen NAS. Nu lees ik hier en daar dat die NAS een "slimserver" moet kunnen draaien. Nu ben ik een totale noob op het gebied van servers en NAS. Is zo'n slimserver iets wat de meeste/alle NAS'sen wel kunnen draaien? Moet dat specifiek gemeld worden, en kan zo'n NAS naast het gebruik in een netwerk met die squeezebox ook nog gekoppeld worden aan de popcornhour? (is echt voor mij onduidelijk)

Ten tweede, hoe duidelijk is het scherm? Als ik de reviews mag geloven is het navigeren door je muziekcollectie een fluitje van een cent. Klopt dat ook? Als je bv. 2500 muziek"cd's" op je server hebt staan, hoe makkelijk vind je dan die ene CD van de havenzangers (nee, niet mijn favoriet).. En is dat schermpje nog te lezen op een meter of 3 afstand, of moet ik elke keer dat ik iets anders wil opzetten richting de kast lopen om op mijn knieen voor dat ding te "zappen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Fly-guy schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:33:
Dat ik dit topic niet eerder gezien heb, zoek al een tijdje naar zoeist als de squeezebox. Zit alleen met een aantal (ervarings)vragen.

Allereerst, ik heb ook een popcornhour (A-100) en aangezien deze wel mp's kan afspelen, maar dit bijzonder matig is in de praktijk, lijkt me de squeezebox wel een mooie toevoeging. Maar dan wel in combinatie met een nog te kopen NAS. Nu lees ik hier en daar dat die NAS een "slimserver" moet kunnen draaien. Nu ben ik een totale noob op het gebied van servers en NAS. Is zo'n slimserver iets wat de meeste/alle NAS'sen wel kunnen draaien? Moet dat specifiek gemeld worden, en kan zo'n NAS naast het gebruik in een netwerk met die squeezebox ook nog gekoppeld worden aan de popcornhour? (is echt voor mij onduidelijk)
Niet ieder NAS is geschikt. De Ready NAS van Netgear zeker wel en werkt erg mooi. Er zijn echter ook een stuk goedkopere oplossingen die ook prima werken.
Ten tweede, hoe duidelijk is het scherm? Als ik de reviews mag geloven is het navigeren door je muziekcollectie een fluitje van een cent. Klopt dat ook? Als je bv. 2500 muziek"cd's" op je server hebt staan, hoe makkelijk vind je dan die ene CD van de havenzangers (nee, niet mijn favoriet).. En is dat schermpje nog te lezen op een meter of 3 afstand, of moet ik elke keer dat ik iets anders wil opzetten richting de kast lopen om op mijn knieen voor dat ding te "zappen"?
Heb zelf een collectie van ruim 35000 tracks. Navigeren is echt een fluitje van een cent! Het schermpje heeft drie standen voor lettergrootte. De middelste stand is tot een meter of drie prima te lezen. Op grootste stand toch zeker een meter of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Squeezert schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:46:
[...]

Niet ieder NAS is geschikt. De Ready NAS van Netgear zeker wel en werkt erg mooi. Er zijn echter ook een stuk goedkopere oplossingen die ook prima werken.

[...]

Heb zelf een collectie van ruim 35000 tracks. Navigeren is echt een fluitje van een cent! Het schermpje heeft drie standen voor lettergrootte. De middelste stand is tot een meter of drie prima te lezen. Op grootste stand toch zeker een meter of 5.
Dank je wel, zal eens wat reviews gaan zoeken voor die duizenden NAS'sen die er bestaan :D Ook maar even kijken of er op de site van de squeezebox nog iets staat over compatible servers, maakt het lijstje al wat kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Fly-guy schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:33:
Maar dan wel in combinatie met een nog te kopen NAS. Nu lees ik hier en daar dat die NAS een "slimserver" moet kunnen draaien. Nu ben ik een totale noob op het gebied van servers en NAS. Is zo'n slimserver iets wat de meeste/alle NAS'sen wel kunnen draaien? Moet dat specifiek gemeld worden
Niet iedere NAS kan SlimServer draaien, ik vermoed dat het merendeel het niet kan. Een beetje vlotte NAS is daarnaast ook wel aan te raden geloof ik.

De NASsen die op deze pagina staan zijn geschikt (en mocht je daar kopen, kun je het laten voorinstalleren volgens mij) en de NASsen waarvoor een Installation Guide beschikbaar is zullen ook wel werken. Voor meer ervaringen zou je eens op het SlimDevices forum kunnen kijken.
en kan zo'n NAS naast het gebruik in een netwerk met die squeezebox ook nog gekoppeld worden aan de popcornhour? (is echt voor mij onduidelijk)
Kan die popcornhour met een NAS werken? Dan moet dat lukken ja, de NAS verliest zijn normale functionaliteit niet. :)
Daar kan ik je niet echt mee helpen, aangezien ik een Duet heb. Daarmee gaat zoeken naar een specifieke artiest prima trouwens, gewoon naar Music Library » Artists en scrollen maar. Bij snel scrollen komen de beginletters groot voorbij vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:49:
[...]

Daar kan ik je niet echt mee helpen, aangezien ik een Duet heb. Daarmee gaat zoeken naar een specifieke artiest prima trouwens, gewoon naar Music Library » Artists en scrollen maar. Bij snel scrollen komen de beginletters groot voorbij vliegen.
Of in SMS-stijl, je kunt ook de 1-9 toetsen gebruiken (1=ABC etc). Persoonlijk vind het het navigeren op Music Folder het handigst, hiermee browse door defolders die ook op de NAS staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Xander schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:18:
[...]

Tof! :)

Ben alleen benieuwd hoe 7.3 me gaat bevallen. Toen ik updatte naar 7.2 kreeg ik random netwerkfouten, terug naar 7.1 en ze waren weg, weer naar 7.2 en ze kwamen terug... :X Ik draai nu dus 7.1. :P
Had ook problemen met 7.2. Op Ubuntu 8.10 draaide het echt voor geen meter. Afhankelijk van het platform waarop je het draait is 7.2 niet de meest stabiele versie van Squeezecneter. Op Debian draait 7.2 gek genoeg wel als een zonnetje en is super snel. Mijn server draait op een 1ghz mini tix bordje van Via

[ Voor 4% gewijzigd door Squeezert op 12-11-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:49:
[...]

Niet iedere NAS kan SlimServer draaien, ik vermoed dat het merendeel het niet kan. Een beetje vlotte NAS is daarnaast ook wel aan te raden geloof ik.

De NASsen die op deze pagina staan zijn geschikt (en mocht je daar kopen, kun je het laten voorinstalleren volgens mij) en de NASsen waarvoor een Installation Guide beschikbaar is zullen ook wel werken. Voor meer ervaringen zou je eens op het SlimDevices forum kunnen kijken.

[...]

Kan die popcornhour met een NAS werken? Dan moet dat lukken ja, de NAS verliest zijn normale functionaliteit niet. :)

[...]

Ook bedankt, kom nu al een stuk verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Squeezert schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:56:
[...]

Had ook problemen met 7.2. Op Ubuntu 8.10 draaide het echt voor geen meter. Afhankelijk van het platform waarop je het draait is 7.2 niet de meest stabiele versie van Squeezecneter. (Op Debian draait 7.2 gek genoeg wel als een zonnetje en is super snel)
Windows 2003 SP2 hier. 7.0.1 en 7.1. hebben hier altijd als een zonnetje gedraaid, 7.2 niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik ben met 7.2 ook onverklaarbare problemen tegengekomen in ubuntu 8.10. Inmiddels is 7.2.1 gelanceerd met in de release notes: Various bug fixes when using Ubuntu Linux system.

Met 7.2.1 ben ik heel tevreden totnutoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Roamor schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:52:
[...]
Persoonlijk vind het het navigeren op Music Folder het handigst, hiermee browse door defolders die ook op de NAS staan.
Dit kan ook met de Duet?
(ik heb een hekel aan programma's als Itunes en MediaPlayer die m'n collectie willen beheren... moet ik mp3-tags gaan fixen als ik een nieuwe 'a state of trance' bijv. toevoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
pelican schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:32:
[...]
Dit kan ook met de Duet?
(ik heb een hekel aan programma's als Itunes en MediaPlayer die m'n collectie willen beheren... moet ik mp3-tags gaan fixen als ik een nieuwe 'a state of trance' bijv. toevoeg...
Yep, Je kunt ook hiermee bladeren door je mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
pelican schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:32:
[...]

Dit kan ook met de Duet?
Het kan. Maar navigeren op tags werkt imo toch prettiger. Zoveel moeite is het toch niet om die tags even goed te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
knakworst schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:30:
Ik ben met 7.2 ook onverklaarbare problemen tegengekomen in ubuntu 8.10. Inmiddels is 7.2.1 gelanceerd met in de release notes: Various bug fixes when using Ubuntu Linux system.

Met 7.2.1 ben ik heel tevreden totnutoe.
7.2.1 werkte bij mij prima met Unbuntu 8.10 op een P4 machine. Op mijn NAS met Via mini itx bordje niet. Zodra ik een nummer startte sprong de CPU load naar 100% en liep squeezecenter volledig vast. Het platform heeft er dus blijkbaar ook mee te maken. Toch maar weer terug naar trusty old Debian. Draait super! Zo stabiel heeft squeezecenter nog nooit gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Xander schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:04:
[...]
Het kan. Maar navigeren op tags werkt imo toch prettiger. Zoveel moeite is het toch niet om die tags even goed te zetten?
Dat niet, en gaat meestal vanzelf bij het rippen. Alleen heb ik bijvoorbeeld mijn verzameling Lossloss (flac) albums in een andere map dan mijn MP3 albums. Ik luister het liefst naar lossless muziek en dan is voor het zoeken bladeren door mappen gewoon veel handiger. Consequent mappen aanmaken per artiest en daarin mappen met de albums. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb hier ook netjes mappen per artiest met daarin mappen per album. Navigeren via 'Artists' of 'Albums' gaat dus exact hetzelfde als navigeren via 'Music Folder'. :P Alleen via Artists/Albums heb ik coverart erbij op de Controller.

Maar ik vind het toch ook wel leuke features dat je bij de eigenschappen van een track zo ongeveer alles 'aan kunt klikken' en direct meer muziek van dezelfde artiest of uit hetzelfde jaar etc kunt zoeken. Dat mis je zonder goede tags...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Xander schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:04:
[...]
Ik moet toegeven dat ik het nog niet geprobeerd heb.
Maar ik heb bijv. de albom top 1000 staan op m'n nas (een langzame diskstation 106j) en het duurt een eeuwigheid voordat media player dat in z'n library heeft gezet.
Daarbij heb ik soms gewoon wat mp3tjes die ik lekker vind en ff in een mapje 'lekker' gooi.
Of een dir met nieuwe mp3tjes die ik wil uitproberen.

Die wil ik direct luisteren, niet bij allemaal hun tags nalopen om ze in 1 lijstje te kunnen zien.
Op m'n desktop heb ik dan wel 'tag and rename' staan,
maar dan moet ik dat ook weer op m'n laptop zetten.

Ik ben er achter gekomen na een jaar - 'm'n htpc werkt toch niet 100% naar wens, we proberen maar eens een nieuwe build van mediaportal / catalyst drivers / ac97 drivers / xp danwel vista - dat ease-of-use ook heel wat waard is. Elke handeling minder is er een minder.

Maar bedankt voor de info,
blij dat het wel kan met Duet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Als ik een nieuw album in mijn Squeezcenter map gooi en even op "Scan for new and changed music" klik staat het 15s later netjes in de db erbij. ;)

Maargoed, ik draai Squeezecenter op een servertje met C2D E7200 en 2GB RAM... misschien draait dat ook wel iets vlotter dan op een NAS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
pelican schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:20:
[...]
Maar ik heb bijv. de albom top 1000 staan op m'n nas (een langzame diskstation 106j) en het duurt een eeuwigheid voordat media player dat in z'n library heeft gezet.
Daarbij heb ik soms gewoon wat mp3tjes die ik lekker vind en ff in een mapje 'lekker' gooi.
Of een dir met nieuwe mp3tjes die ik wil uitproberen.
Met je squeezebox selecteer je een track uit je lijst (mapje met top 1000 bv) In de tijd dat je luisterd naar de track zet squeezecenter alles wat in de map staat in de que. Je hoeft er dus niet op te wachten

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Squeezert schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:11:
[...]

Dat niet, en gaat meestal vanzelf bij het rippen. Alleen heb ik bijvoorbeeld mijn verzameling Lossloss (flac) albums in een andere map dan mijn MP3 albums. Ik luister het liefst naar lossless muziek en dan is voor het zoeken bladeren door mappen gewoon veel handiger. Consequent mappen aanmaken per artiest en daarin mappen met de albums. Werkt super.
Ik zat ook met het dilemma, en heb idd 2 mappen, 1 voor MP3 en 1 voor lossless.
Wat ik echter wel consequent heb gedaan, is als ik een album in lossless kreeg, ik het mp3 album delete. Dat, in combinatie met tags goedzetten, werkt uitstekend. Je kan op artiest zoeken, en krijgt alle albums, mp3 en lossless door elkaar, of als je een lossless album wil luisteren, kun je via browse en de dir structuur werken :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Roamor
  • Niet online
Ik mis alleen de optie om te selecteren op welk gedeelte van de tag er geselecteerd moet worden. Bij albums van Rage Against The Machine begint het dus altijd met de bandnaam, waardoor ik de titel niet meer zie bij het scrollen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Roamor schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:30:
Ik mis alleen de optie om te selecteren op welk gedeelte van de tag er geselecteerd moet worden. Bij albums van Rage Against The Machine begint het dus altijd met de bandnaam, waardoor ik de titel niet meer zie bij het scrollen. :P
Rage Against The Machine taggen als RATM een idee ;)
Het Limp Bizkit album 'Chocolate starfish and the hotdog flavored water' is ook zo een fiijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:24

servies

Veni Vidi Servici

Squeezert schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:11:
[...]

Rage Against The Machine taggen als RATM een idee ;)
Het Limp Bizkit album 'Chocolate starfish and the hotdog flavored water' is ook zo een fiijne...
En dan voor de overtreffende trap:
Pink Floyd, van het album Ummagumma:
Several Species Of Small Furry Animals Gathered Together In A Cave And Grooving With A Pict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 13:15
Heb sinds dit weekend ook een Squeezebox Duet, erg handig!
Heb het nu nog een testopstelling staan en sluit het strak aan om m'n stereo.
Wel lastig om netjes die album covers erbij te krijgen, rename nu alles naar cover.jpg
Heb alle muziek in mappen staan, gekke is dat de ene keer de naam wel netjes verschijnt en de andere keer niet. Kijkt Squeezecenter naar de naam (Artist - naam album) van de mappen of naar de liedjes die erin staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
quizmaster schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:23:
Heb sinds dit weekend ook een Squeezebox Duet, erg handig!
Heb het nu nog een testopstelling staan en sluit het strak aan om m'n stereo.
Wel lastig om netjes die album covers erbij te krijgen, rename nu alles naar cover.jpg
Heb alle muziek in mappen staan, gekke is dat de ene keer de naam wel netjes verschijnt en de andere keer niet. Kijkt Squeezecenter naar de naam (Artist - naam album) van de mappen of naar de liedjes die erin staan?
Gebruik je Winamp? Dan kun je de albums heel makkelijk laten taggen dmv AutoTag. Nummers in de bibliotheek selecteren, Send To: AutoTag.

En hoe SC kijkt kun je zelf in het Browse submenu kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24
Iemand wel eens het volgende meegemaakt: ik heb een Squeezebox Duet, heeft altijd prima gewerkt. Sinds eergisteren kan ik via de afstandbediening geen verbinding meer leggen. Het basisstation heeft wel verbinding (licht aan de voorkant is wit).

Ik krijg op de afstandbediening wel de keuze "muziekbron kiezen", en hier staan ook netjes mijn NAS (Netgear Readynas Duo) en mijn PC vermeld maar als ik een van beide selecteer gebeurt er niets. Wat ik ook merk is dat er de melding is dat er nog een update is maar wanneer ik deze probeer te installeren mislukt dit ook.

Er is de afgelopen week een nieuwe update uitgebracht, deze heb ik toen ook geinstalleerd maar volgens mij heeft het daarna nog wel gewerkt. Kan het zijn dat het hier toch mee te maken en heeft en is er een manier om terug te gaan naar een oudere versie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:24

servies

Veni Vidi Servici

Ik denk dat je meer hulp zult vinden op het slimdevices forum. Ik meen me te herinneren dat ik dit probleem daar ook al voorbij heb zien komen, maar ik ben er niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Is er na het installeren van die nieuwe Squeezecenter versie ook een firmware-update op je controller gebeurd?

Heb je je controller al eens gereboot?

Teruggaan naar een oude versie is natuurlijk gewoon mogelijk, kwestie van de oude squeezecenter versie downloaden en installeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24
Xander schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:59:
Is er na het installeren van die nieuwe Squeezecenter versie ook een firmware-update op je controller gebeurd?

Heb je je controller al eens gereboot?

Teruggaan naar een oude versie is natuurlijk gewoon mogelijk, kwestie van de oude squeezecenter versie downloaden en installeren? :)
Ik had het inderdaad over een update van de firmware van de controller. Rebooten had ik geprobeerd maar hielp niets. Het probleem is inmiddels gelukkig verholpen, uiteindelijke oplossing was het resetten naar fabrieksinstellingen en de setup nogmaals doorlopen.

Het enige vreemde is dat de controller nog wel steeds aangeeft dat er nieuwe firmware beschikbaar is, maar het updaten zelf lukt niet. In de melding staat ook "Wil je updaten naar versie ?', dus dat vraagteken is ook al een teken dat er iets niet helemaal lekker loopt. Zal idd wel eens op het Slimdevices forum kijken. In ieder geval dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Zojuist squeezecenter versie 7.3 geïnstalleerd en alle players + controller geupdate met de laatste firmware. Audio playback op de Squeezebox controller werkt echt perfect!! koptelefoon in de controller en overall in huis wireless je muziek luisteren. Gewoon top!

edit: de webapplicatie is veel sneller geworden.

[ Voor 34% gewijzigd door Squeezert op 22-11-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Sparhawk schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:35:
[...]

Ik zat ook met het dilemma, en heb idd 2 mappen, 1 voor MP3 en 1 voor lossless.
Wat ik echter wel consequent heb gedaan, is als ik een album in lossless kreeg, ik het mp3 album delete. Dat, in combinatie met tags goedzetten, werkt uitstekend. Je kan op artiest zoeken, en krijgt alle albums, mp3 en lossless door elkaar, of als je een lossless album wil luisteren, kun je via browse en de dir structuur werken :)
Zo heb ik vb 2 verschillende versies van Jean-Michel Jarres "Aero" album, namelijk een "gewone" FLAC lossless 2.0 stereo versie en ook een DTS 5.1 versie.
Die staan dus als 2 albums "Aero" en "Aero (DTS)" in m'n lijst en dat is toch volkomen netjes.

Als je zowel MP3 als FLAC versies heb zou ik gelijk de MP3 versies wissen.
Moest je ooit MP3 terug willen om snel op een playertje te stoppen gebruik je toch effe MediaMonkey om effe te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Squeezert schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:43:
Zojuist squeezecenter versie 7.3 geïnstalleerd en alle players + controller geupdate met de laatste firmware. Audio playback op de Squeezebox controller werkt echt perfect!! koptelefoon in de controller en overall in huis wireless je muziek luisteren. Gewoon top!

edit: de webapplicatie is veel sneller geworden.
Ik heb ook sinds gister een duet, maar muziek via de remote lukt niet door inpluggen koptelefoon..
ik hen volgens de remote de laatste firmware, 7.2r3191
doe ik iets fout?

edit: ik zie net dat de laatste officiële versie 7.2 is. 7.3 is nog in beta, vandaar dat ik die niet geinstalleerd heb.
dacht dat 7.3 al gereleased was.

[ Voor 11% gewijzigd door DarkChylde op 28-11-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
>ik hen volgens de remote de laatste firmware, 7.2r3191
>doe ik iets fout?

Ja, je werkt met SqueezeCenter 7.2 ;-)
Vanaf 7.3 kan je controller gebruiken als walkman ;-)

7.3 is natuurlijk nog BETA, vandaar dat 7.2 de laatste stabiele versie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:34:
[...]

Update:
Het werkt! Met SVN de repository gedownload en daarna met Perl de SBR geactiveerd, _/-\o_ .
kun je zeggen hoe je dat gedaan hebt.

mij lukt het niet..... :'(

ben er al even mee bezig.

Ad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis al gelukt ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu m'n Squeezebox analoog op m'n receiver, maar dat wil ik digitaal. Kan ik het beste digital optical of digital coaxial gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
DarkChylde schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:02:
[...]
Ik heb ook sinds gister een duet, maar muziek via de remote lukt niet door inpluggen koptelefoon..
ik hen volgens de remote de laatste firmware, 7.2r3191
doe ik iets fout?

edit: ik zie net dat de laatste officiële versie 7.2 is. 7.3 is nog in beta, vandaar dat ik die niet geinstalleerd heb.
dacht dat 7.3 al gereleased was.
De Beta releases van Squeezecenter zijn eigelijk altijd super stabiel. Alleen de testing releases zijn soms wat buggy. Zou mij niet verbazen dat de huidige beta zonder wijzigingen de stabel release wordt

[ Voor 6% gewijzigd door Squeezert op 05-12-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Mijn digitale coaxiaal was al bezet door mijn dvd speler.
Heb dus de digital optical uitgang gekozen. Een "simpele" Oehlbach Optostar Red kost rond de 35 euro en is kwalitatief een goede kabel.

Bezuiniging iig niet op kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Climbon schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:22:
Iemand wel eens het volgende meegemaakt: ik heb een Squeezebox Duet, heeft altijd prima gewerkt. Sinds eergisteren kan ik via de afstandbediening geen verbinding meer leggen. Het basisstation heeft wel verbinding (licht aan de voorkant is wit).

Ik krijg op de afstandbediening wel de keuze "muziekbron kiezen", en hier staan ook netjes mijn NAS (Netgear Readynas Duo) en mijn PC vermeld maar als ik een van beide selecteer gebeurt er niets. Wat ik ook merk is dat er de melding is dat er nog een update is maar wanneer ik deze probeer te installeren mislukt dit ook.

Er is de afgelopen week een nieuwe update uitgebracht, deze heb ik toen ook geinstalleerd maar volgens mij heeft het daarna nog wel gewerkt. Kan het zijn dat het hier toch mee te maken en heeft en is er een manier om terug te gaan naar een oudere versie? :?
Is mij ook wel eens overkomen. Volgende heeft het verholpen:
Knop aan de voorkant van het basisstation indrukken totdat er een rood lampje gaat knipperen, afstandsbediening uit/aan, muzieksysteem selecteren, muziekbron kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Climbon schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:15:
Het enige vreemde is dat de controller nog wel steeds aangeeft dat er nieuwe firmware beschikbaar is, maar het updaten zelf lukt niet. In de melding staat ook "Wil je updaten naar versie ?', dus dat vraagteken is ook al een teken dat er iets niet helemaal lekker loopt. Zal idd wel eens op het Slimdevices forum kijken. In ieder geval dank!
Is dit mischien iets?:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=53815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Alleen even melden dat squeezecenter V7.3 stable vandaag released is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Ben benieuwd, ik wacht nog even af op het Synology pack.
Draai nu zelfs nog op 7.2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 17:09
Er is al een 7.2.1 .spk van Synology. Staat er net 2 dagen op.

Helaas nog geen update mogelijkheid. Puur uninstallen en reinstallen, alle settings gaan verloren.Tenzij je via telnet wat zaken backupt.

Ik denk dat ik deze wel meepak, dan ben ik helemaal up-to-date als m'n duet volgende week binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb toch maar eens geupdate naar 7.3. Was wat huiverig, aangezien zowel 7.2 als 7.2.1 willekeurige netwerkfouten gaven (was weer teruggegaan naar 7.1), maar 7.3 lijkt weer gewoon goed te werken... 8)7

Grappig dat ik nu geluid uit mijn controller kan krijgen ook. Als ik individueel muziek er op speel werkt het gewoon goed. Synchroniseer ik hem met mijn Receiver gaat het in eerste instantie ook goed, maar als ik dan ook maar iets met de muziek op mijn Receiver doe (bijvoorbeeld een nummer skippen) komt er geen geluid meer uit de Controller. Dat krijg ik ook niet meer terug...

Misschien dat ik LAME ook eens moet installeren op mijn muziekserver trouwens, FLAC-jes streamen naar een afstandsbediening lijkt me een beetje overkill. :X

edit:
Oh, en wie verzint dat die "PlaylistMode" (notabene een beta-feature) vanzelf moet activeren als je de add-button gebruikt? :(

Meteen maar even compleet gedisabled... gekke feature. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 14-12-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Heb nu een week of wat een Squeezebox Duet,
het werkt echt heel fijn!
Heb alleen een vraagje over Wake-On-Lan (WOL).

WOL werkt als ik bijv verbonden ben met squeezecenter op m'n pc.
Als ik dan de pc uitzet, en iets probeer af te spelen op de duet dan springt ie weer aan.
Prima dus.
Maar als ik bijv verbinding maak met SqueezeNetwork (niet via m'n pc dus, maar via internet) om bijv naar internetradio te luisteren, dan kan ik daarna niet meer verbinding maken met sqeezecenter op m'n pc.
M'n pc wordt niet als muziek bron meer gezien. Het ip adres intypen biedt ook geen soelaas. Dan springt m'n pc niet aan.

WOL werkt dus wel, maar alleen als m'n pc de vorige keer ook als muziekbron stond ingesteld. Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat het ook werkt als dit niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
7.3 werkt toch niet helemaal vlekkeloos... Wat ik in een dag gemerkt heb:

- De synchronise optie staat in het menu op de controller, ook al heb ik maar 1 speler. Aanklikken resulteert in vastlopen van de controller
- De Factory Test voor het Keypad op de Controller werkt niet meer, hij reageert niet op het scrollwiel en met het terugpijltje verlaat ik de hele test
- Op play klikken voor een heel album in de webinterface gaat vreemd: Bij Now Playing staat dan eerst één van de latere nummers, pas na een kleine vertraging springt 'ie naar nummer 1. Het geluid begint wel bij het goede nummer

De audio playback (waar ik 7.3 voor installeerde) werkt ook niet vlekkeloos (zie mijn vorige post), dus misschien ga ik wel weer lekker terug naar 7.1... Al kan ik hier zo ook best mee leven, de gekke dingen kom ik pas tegen als ik diep in het menu duik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
@Xander,

Ik vind de Playlistmode juist super handig. Er tot nu toe was geen manier, om met de afstandbediening, een track als eerst volgende in de que te zetten. Tijdje terug heb ik hiervoor een feature request gedaan. Blijkbaar hebben ze het opgepakt :-)

Audio playback voor de remote is nog in Beta, maar des al niet te min ondervind ik geen problemen. Syncen gaat prima en Flac's afspelen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik kan me voorstellen dat mensen die Playlistmode superhandig vinden, maar waarom moet dat by default nou enabled zijn? Zo'n update verandert dan meteen weer het hele gedrag van de controller, kostte me toch weer 20 minuten om uit te zoeken waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Is er een mogelijkheid om de Squeezebox-Remote als universele afstandbediening te gebruiken?
Het hoeft niet als vervanger van de huidige te dienen, maar het zou geweldig zijn als ik de versterker zou kunnen aan/uitzetten, de source-select en volume kan bedienen...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ejorne schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:00:
Is er een mogelijkheid om de Squeezebox-Remote als universele afstandbediening te gebruiken?
Het hoeft niet als vervanger van de huidige te dienen, maar het zou geweldig zijn als ik de versterker zou kunnen aan/uitzetten, de source-select en volume kan bedienen...
Welke remote bedoel je? De Squeezebox Controller van de Duet of een normale IR afstandsbediening zoals die bij de Squeezebox Classic enzo zit?

In beide gevallen is het in ieder geval niet mogelijk voor zover ik weet, maar als je een Classic (v2 of v3) hebt zou je eens naar de IR Blaster plugin kunnen kijken? :)

Ik heb weer gedowngrade naar Squeezecenter 7.1... :X Naast de eerder genoemde onvolkomenheden had ik de laatste 2 dagen ineens 3 spook-albums erbij. Geen albumart, geen artiest, geen naam, geen tracks erin... alleen 3 lege entries in mijn album-lijst. Een complete rescan van mijn library verhielp het niet, nu ik weer terug ben bij 7.1 zijn ze weer weg...

Volgens mij moet ik maar gewoon eens van die updates afblijven, dit werkt prima en al die nieuwe features gebruik ik toch niet. :P Snap alleen niet dat ik steeds problemen ondervind bij updates. :X

Overigens: De Squeezecenter Webinterface reageert hier met 7.1 een stuk vlotter dan met 7.3?! Da's een beetje tegenstrijdig met eerdere berichten. 8)7

Vandaag mijn Squeezebox Receiver trouwens ook eens geopereerd, ik werd de oranje verlichte muur 's nachts een beetje zat (die led naast de netwerkpoort is fel... :X). 4 smalle strookjes ducttape over de hoeken van de netwerkpoort (2 per kant, 1 liet het licht nog door) en dat was opgelost, een klein stukje karton en 4 stukjes schildertape verder was de led op de voorkant ook donker.

Ik heb het ding ooit bewust uit het zicht weggezet, dan hoeven de ledjes zijn locatie wat mij betreft niet te verraden... :+

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 21-12-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Ik ben even benieuwd naar de infobrowser op de Duet.
Als ik bij extra's, infobrowser deze open krijg ik niets. Ik heb wel begrepen dat het mogelijk moet zijn bv. rss feeds of iig info te krijgen.

Het lijkt me bv. wel handig om de bbc weather plugin te gebruiken. Maar geen idee hoe. Ik heb de opml wel gedownload maar ik heb geen idee hoe ik die uberhaupt in de squeezebox krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
RSS feeds werken hier prima in de infobrowser. Als je met de webinterface naar Exta's > Info Browser gaat (dus niet in de setup!) kun je feeds toevoegen.

Maar, volgens mij staan daar standaard al een aantal feeds in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
@Xander,

Op welk OS draai je Squeezecenter? Ik draai het op Linux(Debian) en heb echt zelden een probleem, zelfs niet met de 35.000+ tracks die ik momenteel heb. Draait allemaal erg soepel en snel op mijn server(tje)
1Ghz Via mini itx bordje en 2x 1TB HD in raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik draai Squeezecenter op Windows 2003 op een PC met een Core 2 Duo E7200, 2B RAM en 4x 500GB in RAID5. 7.1 draait hier vlot zat, 7.3 draait ook niet echt traag, maar het lijkt allemaal net wat minder vlot te reageren. Ook op de Controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Squeezecenter 7.3.1 is uit. Draait tot nog toe prima met mn SB3 Classics en Duet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
@Xander

Missshien toch een keer overwegen on om SC op linux te gaan draaien. Met mijn VIA 1Ghz itx bordje en Debian install draait het super. Ik heb een SB3, transporter en een controller. Zelfs als ik alle drie verschillnde muziek laat afspelen trekt de server het prima. De CPU komt zelden boven 15%. Een core2duo draait idle nog sneller denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Aaaaarrgghh, mijn DUET controller heeft het begeven ... enkel nog een fel wit scherm op het LCD ... hij start wel op hoor, hoor het geluidje bij "boot" en ook het "clicks" als je aan het wieltje draait.
Heb alle soorten "reset" een poging gegeven (factory reset en booten previous firmware) maar het fel witte scherm wilde maar niet weggaan...

Logitech support was zeer behulpzaam, ik heb m'n oude unit moeten vernietigen en foto's van de stukgeslagen spullen uploaden en ik krijg een nieuwe DUET set.
Spijtig dat de receiver ook stuk moest ... daar was niet mis mee ;-)

Ondanks deze problemen blijft ik het een prima ding vinden! Electronica kan altijd wel eens falen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Squeezert schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:44:
@Xander

Missshien toch een keer overwegen on om SC op linux te gaan draaien. Met mijn VIA 1Ghz itx bordje en Debian install draait het super. Ik heb een SB3, transporter en een controller. Zelfs als ik alle drie verschillnde muziek laat afspelen trekt de server het prima. De CPU komt zelden boven 15%. Een core2duo draait idle nog sneller denk ik zo.
Wat ik al zei, 7.1 draait perfect, 7.3 draait ook vlot, maar net iets minder, het zijn de kleine dingetjes...

Bijvoorbeeld:
- Als ik via de webinterface een album speel ('playknop' naast het album dus => playlist leegmaken, vullen met het album dat ik aanklikte en vooraan beginnen te spelen) reageert de webinterface met 7.3 vreemder: In het "now playing"-vlak (boven de playlist) komt eerst een willekeurig nummer van de cd te staan (vaak 6). Ik hoor al wel nummer 1. Het duurt een seconde of 3 voordat er ook daadwerkelijk staat wat hij speelt.
- Als ik op de afstandsbediening een album toevoeg aan de queue (met de +-knop, PlayListMode is disabled) moet ik wachten tot het "Adding..." venstertje onderin weg is voordat ik verder kan scrollen. Met 7.1 ging dat nog in 1x door.

Zeker dat laatste zit hem gewoon in de controller-firmware, daar gaat een ander OS voor Squeezecenter niets aan veranderen. Het lijkt me ook geen performanceprobleem, Squeecenter staat mooi stabiel op een CPU-verbruik van 0%, tenzij de scanner actief is natuurlijk. :+ Gekke dingen als die "spookalbums"... dat zou toch ook niet aan het OS mogen liggen? :X

't is niet dat 7.3 onbruikbaar is ofzo, maar de nieuwe features werkte niet of gebruikte ik niet, en 7.1 draait net ietsje lekkerder. Ik zou prima met 7.3 overweg kunnen, maar waarom zou ik als 7.1 net ietsje lekkerder werkt? :P

Er draait trouwens meer op die PC, dus zomaar even switchen naar linux is niet echt een optie... Ik zou hooguit een VM kunnen inrichten voor squeezecenter.

@jvanhambelgium: Is de receiver ook echt onherstelbaar stuk? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 24-12-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:31

Ethirty

Who...me?

Mensen hier die squeezenetwork gebruiken en die daarmee ook connectieproblemen ondervinden? Op het officiele forum zie ik dat ik niet de enige ben, maar email-support heeft tot op heden geen reactie opgeleverd. Ik heb het 3 jaar lang elke dag uren gebruikt en nu kan ik er al weken geen gebruik meer van maken. ;(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Xander schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:53:
[...]
@jvanhambelgium: Is de receiver ook echt onherstelbaar stuk? O-)
Hmm, ja hij is ook redelijk stuk ... als je daar nog muziek door kan krijgen _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.vanham-franck.be/pics/ECHTKAPOT1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
De PCB lijkt nog intact, kwestie van dat (wifi?)kaartje terugsteken en misschien wat connectors terug vastsolderen? :+

Ik denk dat ik het zou proberen als het mij overkwam (of misschien zou ik hem wat minder grondig slopen :X). Niet netjes om misbruik te maken van de garantieverlening van Logitech, maar dan moeten ze maar niet zo'n belachelijk garantiebeleid hanteren... :+ Waarom zouden ze je een apparaat dat nog prima in orde is laten slopen, stuur dan een losse controller op... Of laat het gewoon terugsturen... *insert "Let's go recycle" tune*

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 24-12-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Het is wel een beetje een gek geval, in plaats van enkel een controller op te sturen sturen ze altijd een volledig nieuwe DUET set op...."let's go recycle" is hier wel aan de orde ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
jvanhambelgium schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:07:
Het is wel een beetje een gek geval, in plaats van enkel een controller op te sturen sturen ze altijd een volledig nieuwe DUET set op...."let's go recycle" is hier wel aan de orde ja...
Schijnbaar zijn de administratieve kosten van het opsturen van een enkel component duurder dan het altijd vervangen voor een standaard retailproduct. Het heeft mijns inziens wel wat. Anders moesten ze iemand inhuren om die aparte onderdelen te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
PHiXioN schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:32:
[...]

Schijnbaar zijn de administratieve kosten van het opsturen van een enkel component duurder dan het altijd vervangen voor een standaard retailproduct. Het heeft mijns inziens wel wat. Anders moesten ze iemand inhuren om die aparte onderdelen te verzamelen.
De Squeezebox Controller is echter gewoon los te krijgen, als retailproduct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:21
PHiXioN schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:32:
Maar je kunt de controller en de receiver toch ook los kopen? Of zijn die sets door handelaren uit elkaar gehaald? Zie bijvoorbeeld hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het wordt meer gedaan om het administratief allemaal makkelijker te houden. SqueezeBox Duet kapot? SqueezeBox Duet ter vervanging sturen. SqueezeBox Controller stuk? Dan een SqueezeBox Controller ter vervanging sturen.
Er is wel iets voor te zeggen in ieder geval, het is bij Logitech op die manier tenminste niet zo'n zooi als bij 99% van alle andere bedrijven. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
DJ Henk schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:05:
[...]

Maar je kunt de controller en de receiver toch ook los kopen? Of zijn die sets door handelaren uit elkaar gehaald? Zie bijvoorbeeld hier
Dan snap ik het nut van de regeling ook niet. Wellicht dat garantie administratief gekoppeld is aan een productsoort en dat de bundel als apart productsoort wordt aangemerkt.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
jvanhambelgium schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:26:
[...]

Hmm, ja hij is ook redelijk stuk ... als je daar nog muziek door kan krijgen _/-\o_ _/-\o_

[afbeelding]
bewaar je kapotte receiver, kun je voor ons ook nog eens foto's maken als wij garantie moeten claimen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb sinds enkele dagen een Squeezebox Duet waar ik nu al veel gebruik van maak. Ik merk een irritante eigenschap waarvan ik mij niet kan voorstellen dat het de bedoeling is. Wanneer ik de receiver uit zet (led op voorkant is dan ook uit) en hierna mijn computer waarop Squeezecenter is geïnstalleerd uitzet gaat de receiver weer aan. De led op de voorkant springt over naar blauw. Hoe los ik dit op / hoe zet ik de receiver zo uit dat het lampje op de voorkant ook echt uit blijft totdat ik de receiver weer aanzet?
Xander schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:01:
[...]

De Squeezebox Controller is echter gewoon los te krijgen, als retailproduct...
Ja, voor de prijs waarvoor je ook een Duet in huis haalt 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 31-12-2008 12:26 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Ik zit me nu al een uur suf te zoeken, maar kan geen oplossing vinden.
Ik heb voor vanavond een playlist aangemaakt, met een paar albums.
Maar nu wil ik dat hij die playlist willekeurig (geshuffeld) af gaat spelen.
Als ik willekeurig kies doet hij dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ik zit al jaren te azen op een Squeezebox, en misschien is nu eindelijk het moment gekomen. Samen met m'n nieuwe NAS lijkt het me een geniaal duo.
Ik kijk naar de Duet, prachtig ding lijkt me. Ik kan echter niet veel vinden over de batterijduur van de remote. In dit topic is wel een post die vermeld dat het ding ongeveer 4 uur meegaat, maar dat is het dan ook wel.

Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur van de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mijn Squeezebox Controller staat vrijwel altijd in het dockingstation, dus een korte batterijduur heb ik in ieder geval geen last van. ;)

Ik laat het ding soms wel eens rondslingeren, dan houdt 'ie het 2-3 dagen vol. Alle powersave-opties staan wel aan (gewoon de default settings), dus hij verbreekt na verloop van tijd zijn wifi-verbinding e.d, dan duurt het een paar seconden voordat de controller gebruiksklaar is als je hem oppakt.

4 uur... misschien als je er constant mee zit te werken, ja, maar wie doet dat? Ik grijp af en toe naar die afstandsbediening om 2-3 albums in de playlist te zetten en vervolgens laat ik hem weer een paar uur met rust...
DarkChylde schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:51:
Ik zit me nu al een uur suf te zoeken, maar kan geen oplossing vinden.
Ik heb voor vanavond een playlist aangemaakt, met een paar albums.
Maar nu wil ik dat hij die playlist willekeurig (geshuffeld) af gaat spelen.
Als ik willekeurig kies doet hij dat niet...
Waar kies je willekeurig? In de webinterface? Op een Squeezebox Classic? Met een Squeezebox Controller?

Als ik Shuffle: Song kies op mijn Controller werkt het gewoon goed hoor. Hij shuffelt trouwens de playlist, die hij vervolgens weer op volgorde afspeelt, misschien interpreteer je dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
Even voor de iPhone/iPod Touch bezitters onder ons:

Er zijn twee mooie apps te koop in de app store om de squeezebox te bedienen.

Zelf heb ik Squeemote: gelikte interface, niet zo uitgebreid als de duet controller. (en crasht af en toe). Maar er zit een update aan te komen waardoor internetradio wordt toegevoegd en bugs opgelost.
Dan is er nog iPeng: zelf geen ervaring mee, maar minder gelikt en nagenoeg alle functionaliteiten van de controller.

Hier een draadje over de Squeemote. Hier wat screens van de radio in de volgende update.

Dus maak voor respectievelijk €5.99 en €7.99 een squeezebox controller van je telefoon/ipod! Ik gebruik t iig met veel plezier, ongeveer 50/50 met de squeezebox controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39
is er niet zo iets te krijgen voor windows mobile voor op m,n smartphone ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Xander schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:20:
Waar kies je willekeurig? In de webinterface? Op een Squeezebox Classic? Met een Squeezebox Controller?

Als ik Shuffle: Song kies op mijn Controller werkt het gewoon goed hoor. Hij shuffelt trouwens de playlist, die hij vervolgens weer op volgorde afspeelt, misschien interpreteer je dat verkeerd?
Ik kies het op de remote. Hij shuffled de lijst niet van te voren. De nummers houden nl dezelfde volgorde
Hij doet dit ook niet tijdens het afspelen.

Ik heb zelf de ervaring dat als ik de remote een avond gebruik, hij eind van de avond bijna leeg is (volgens de batterij indicator). Krijg nog geen low batterij waarschuwing of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
dirk38 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:57:
is er niet zo iets te krijgen voor windows mobile voor op m,n smartphone ?.
Je kan slimremote proberen, maar dat stamt uit 2006. Even googelen voor iets (evt) nieuwers. Ik kwam zo snel niet veel tegen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Ik heb nu dit schermpje besteld om aan de muur te hangen. Van dit schermpje maak ik nu een touchscreen controller voor mijn Squeezebox via Squeezecenter dat op mijn Synology NAS draait. Misschien een idee voor mensen die een SQ zonder AB. Daarnaast kun je er ook een leuke foto-slideshow van maken en tal van andere leuke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Wat voor software ga je daarvoor gebruiken dan? Gewoon de webinterface of iets mooiers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Oeh, daar is Moose wel mooi voor!

Afbeeldingslocatie: http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/nowplaying069t1.jpg
Pagina: 1 ... 4 ... 38 Laatste