Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Nou, ik was van plan de gewone webinterface van Squeezecenter te gebruiken, maar nu ik inderdaad naar Moose heb gekeken ziet dat er veel gelikter uit!
Ik wil eigenlijk maar een paar dingen met dat schermpje bereiken:
1. Bediening van Squeezecenter (via Moose O-) )
2. RSS newsfeeds laten afspelen
3. Mijn usenet downloads beheren
4. Kijken wie er aan de deur staat als er gebeld wordt >:)

Uiteraard is punt 1 het belangrijkste, de rest is alleen maar spielerei. Thanks voor die tip van Moose iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39
De webinterface gebruiken is natuurlijk wel de simpelste oplossing, maar ik zou het zonde vinden. Dan heb je een mooi touchscreen waarmee de bediening minder lekker werkt als met een standaard squeezebox controller...

Moose ziet er inderdaad wel leuk uit. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Kun je beter de Burr Brown DAC gebruiken en analoog aansluiten, of digitaal aansluiten aan een standaard speakerset (Onkyo THX-22HD in mijn geval) en die 't zelf laten converten?

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 09-01-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Patriek schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:49:
Kun je beter de Burr Brown DAC gebruiken en analoog aansluiten, of digitaal aansluiten aan een standaard speakerset (Onkyo THX-22HD in mijn geval) en die 't zelf laten converten?
Kwestie van proberen lijkt mij? En doen wat je zelf het beste in de oren klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Ik heb er nog geen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 17:54
hoewel ik denk dat analoog het beste resultaat gaat opleveren in dit geval , is het toch een kwestie van expirementeren met geluid ( net zoals hierboven staat)

[ Voor 155% gewijzigd door Donster op 10-01-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
Het hangt er vooral vanaf wat jij het mooist vindt klinken :) Technisch gezien zijn die Burr Brown-DACs natuurlijk super, maar als jij ze niet mooi vindt houdt't op :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bor de Wollef schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:25:
Ik heb sinds enkele dagen een Squeezebox Duet waar ik nu al veel gebruik van maak. Ik merk een irritante eigenschap waarvan ik mij niet kan voorstellen dat het de bedoeling is. Wanneer ik de receiver uit zet (led op voorkant is dan ook uit) en hierna mijn computer waarop Squeezecenter is geïnstalleerd uitzet gaat de receiver weer aan. De led op de voorkant springt over naar blauw. Hoe los ik dit op / hoe zet ik de receiver zo uit dat het lampje op de voorkant ook echt uit blijft totdat ik de receiver weer aanzet?
Inmiddels heb ik nog geen antwoord op mijn vraag ontvangen maar ben ik wel in staat mijn eigen vraag te beantwoorden. De hierboven geschetste werking is normaal: de receiver kan niet uitgezet worden behalve door de stekker er uit te trekken. Het enige wat het " turn off ..." dingetje in het menu van de afstandsbediening doet is het lampje op de voorkant uitzetten. De receiver zelf blijft echter aan staan. Als je nu de pc waar squeezecenter op is geinstalleerd uit zet merkt de receiver dit en zal zijn irritante lampje weer blauw maken. Jammer dat er geen echte uitstand is, nu blijft de receiver altijd maar stroom eten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Xander schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:32:
De webinterface gebruiken is natuurlijk wel de simpelste oplossing, maar ik zou het zonde vinden. Dan heb je een mooi touchscreen waarmee de bediening minder lekker werkt als met een standaard squeezebox controller...

Moose ziet er inderdaad wel leuk uit. :)
Moose lijkt me tot zover de beste oplossing. Weet iemand of hier ook een package voor is om dit op een Synology Diskstation te krijgen? Heb al gezocht, heb echter nog niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Uhm, Moose installeer je toch alleen clientside? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Xander schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:10:
Uhm, Moose installeer je toch alleen clientside? :?
Ja, dat klopt ook, maar ik wilde kijken hoe ik dit aan de praat krijg:
- Mijn SB staat in de woonkamer
- Op mijn Maxtor NAS staat 100GB aan muziek
- Op mijn Synology NAS staat Squeezecenter
- Aan mijn Dell Optiplex hangt dat touchscreen en draait Moose.

- Ik wil dus via mijn touchscreen Moose bedienen. Dit kan, want hangt op dezelfde PC.
- Echter, Squeezecenter draait op NAS
- Muziek staat op weer een andere NAS (koppelingen tussen beide NASsen gemaakt met symlink)
- Ik weet dat ik die NAS met Squeezecenter niet nodig heb, want Moose zoekt naar de files op de andere NAS. Ik vind die UI van Squeezecenter wel heel handig, dus ik wil die wel kunnen blijven gebruiken, of ik moet kijken of Moose ook URL's ondersteunt voor internetradio (Shoutcast??).

Edit: ik kan natuurlijk ook Squeezecenter op die Optiplex rammen, aangezien die toch aan blijft staan, dan hoef ik niet moeilijk te doen. Reden om Squeezecenter op die NAS te zetten was dat dan de server niet aan hoeft te blijven staan. Maar goed, deze Optiplex vreet toch maar 40W, dus kan aan blijven staan.

[ Voor 14% gewijzigd door giohardcore op 12-01-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Moose installeren op die Optiplex en de rest gewoon zo laten?

Met Moose kun je toch niet ineens zonder Squeezecenter? :? Je kunt moose gebruiken om squeezecenter te bedienen, net als met je squeezebox zelf of met een squeezebox controller. Ik zie niet waar je nu zo'n probleem van maakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 16:30
vind het jammer dat schermpje niet draadloos is, had anders wel heeel mooie oplossing gezien.
Nu moet er altijd nog een Pc naast/bij, al kun je voor een paar centen zo'n intel mini itx bordje eraan hangen met bijv een compactflash kaartje er daar de OS op, maar toch net niet wat ik ik gedachten heb.

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Xander schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:26:
Moose installeren op die Optiplex en de rest gewoon zo laten?

Met Moose kun je toch niet ineens zonder Squeezecenter? :? Je kunt moose gebruiken om squeezecenter te bedienen, net als met je squeezebox zelf of met een squeezebox controller. Ik zie niet waar je nu zo'n probleem van maakt? :P
Nee, dat begrijp ik allemaal. Je kunt zeker niet zonder Squeezecenter, aangezien Moose niet meer is dan een GUI voor Squeezecenter. Ik had het alleen wel handig gevonden om ook Moose op die Synology NAS te duwen, dan had ik alles bij elkaar gehad (ook handig als je die NAS een keer wilt mee nemen naar feestjes oid). Maar ik gooi ze nu allebei wel op die Optiplex, heb ik ook alles bij elkaar.

Iig toch weer bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Weet niet of dit de goeie plek is hiervoor maar voor diegene die een squeezebox classic wil gaan kopen en in de buurt wonen van groningen: bij de saturn verkopen ze hem nu voor €171,75 (25% korting van hun oorspronkelijke prijs). Das maar iets duurder dan de goedkoopste in de pricewatch! :D Het stond op een handgeschreven kaartje dus ik denk dat het een lokale aanbieding is..

Hoe werkt de last.fm scrobbler plugin eigenlijk? ik heb via de web-interface bij die plugin m'n username en pass ingevuld en de plugin staat aangevinkt maar hij scrobbelt niets? Zie ik wat over het hoofd?

[ Voor 34% gewijzigd door Labman op 13-01-2009 22:10 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn zoontje heeft vanochtend met de remote van de Squeezebox Duet zitten spelen en 'm tot 2 keer toe weten te locken (wist niet eens dat dat kon :P).
De AB geeft aan dat ADD en PLAY tegelijkertijd moet indrukken om te unlocken. Het lijkt mij dat dat gewoon het plusje (linksbovenin) en het play knopje (rechtsbovenin) is, maar dat werkt dus niet :?
Overigens wel raar dat je de AB gewoon uit kunt zetten als deze gelocked is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Labman schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:22:
Hoe werkt de last.fm scrobbler plugin eigenlijk? ik heb via de web-interface bij die plugin m'n username en pass ingevuld en de plugin staat aangevinkt maar hij scrobbelt niets? Zie ik wat over het hoofd?
Je moet 'm ook nog ergens bij de settings voor de squeezebox zelf activeren.
Je kunt op de plek waar jij je naam en password hebt ingevuld ook meerdere accounts invoeren. Zodoende kun je verschillende squeezeboxen aan verschillende accounts koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Is er een manier op de artiestnaam prioriteit te geven boven artiestnaamalbum? Ik heb voor het grootste deel van mijn muziek alleen de artiestnaam ingevuld, maar voor klassieke muziek heb ik bij artiestnaam de componist ingevuld en bij artiestnaamalbum de uitvoering. Resultaat is dat ik niet goed kan zoeken op componist, omdat Squeezecenter ondert 'Artist' eerst kijkt of de kolom artiestnaamalbum is gebruikt en dan pas sorteert op artiest.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-01-2009 15:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
al mensen hier die hun SB3 hebben gemod ?
Schijnt dat je door het vervangen van een kristal al best veel kan bereiken, en de SB3 erg dicht in de buurt van de transporter kan komen (kwa geluidsweergave) met deze mod.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 14:44
waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
Pimmetje651 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:51:
al mensen hier die hun SB3 hebben gemod ?
Schijnt dat je door het vervangen van een kristal al best veel kan bereiken, en de SB3 erg dicht in de buurt van de transporter kan komen (kwa geluidsweergave) met deze mod.
Iemand?
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik denk dat de grootste verbeteringen in het voedingsgedeelte te behalen zijn.
Maar dan nog.. of je die kan horen... Al helemaal niet als je de SB3 digitaal aansluit.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 19:46
Ik heb dit topic eens op mijn gemak door zitten lezen. Ik ben ook heel erg gecharmeerd van de Squeezebox Boom van Logitech

Maar ik weet nog niet zeker of dit product dus aan mijn wensen voldoet.

Ik heb één PC in mijn ( draadloze ) netwerk staan. Hierop staat mijn complete collectie MP3's. Ik wil deze MP3's dus waar ik ook in huis ben kunnen afspelen via een ander apparaat.

Hiervoor zou ik dus de Logitech Squeezebox kunnen gebruiken ? Er moet dus een stukje software op de PC waarop mijn MP3's staan worden geïnstalleerd ( Squeeze Centre o.i.d. ) ? Zodoende kan die Squeezebox Boom een connectie maken met mijn PC en alle daarop aanwezige MP3's afspelen ? Tenminste, dat is wat ik uit dit topic heb begrepen.

Ik wil het namelijk wel zeker weten voor ik een redelijk bedrag uitgeef. Meerdere Squeezeboxen zijn dus ook mogelijk in één netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
nextware schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:47:
Ik heb dit topic eens op mijn gemak door zitten lezen. Ik ben ook heel erg gecharmeerd van de Squeezebox Boom van Logitech

Maar ik weet nog niet zeker of dit product dus aan mijn wensen voldoet.

Ik heb één PC in mijn ( draadloze ) netwerk staan. Hierop staat mijn complete collectie MP3's. Ik wil deze MP3's dus waar ik ook in huis ben kunnen afspelen via een ander apparaat.

Hiervoor zou ik dus de Logitech Squeezebox kunnen gebruiken ? Er moet dus een stukje software op de PC waarop mijn MP3's staan worden geïnstalleerd ( Squeeze Centre o.i.d. ) ? Zodoende kan die Squeezebox Boom een connectie maken met mijn PC en alle daarop aanwezige MP3's afspelen ? Tenminste, dat is wat ik uit dit topic heb begrepen.

Ik wil het namelijk wel zeker weten voor ik een redelijk bedrag uitgeef. Meerdere Squeezeboxen zijn dus ook mogelijk in één netwerk ?
Yups, gaat allemaal prima werken.
Of je zet de SqueezeCenter op een NAS waar audio op staat OF je doet de installatie op je XP/Vista PC natuurlijk. Wel effe checken met de Firewall settings of je kan problems hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Precies, en je kan meerdere squeezeboxes verschillende dingen laten afspelen of juist synchroon, in alle kamers dezelfde muziek... Mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
giohardcore schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:05:
[...]

Nee, dat begrijp ik allemaal. Je kunt zeker niet zonder Squeezecenter, aangezien Moose niet meer is dan een GUI voor Squeezecenter. Ik had het alleen wel handig gevonden om ook Moose op die Synology NAS te duwen, dan had ik alles bij elkaar gehad (ook handig als je die NAS een keer wilt mee nemen naar feestjes oid). Maar ik gooi ze nu allebei wel op die Optiplex, heb ik ook alles bij elkaar.
Maar wat heb je dan aan Moose op je NAS? Ik moet de eerste NAS waar je een monitor op aan kunt sluiten nog tegenkomen geloof ik? :P

edit:
Waaaaaaaaaaah... ik word echt gek van SqueezeCenter.
Ik had begin deze week twee kapotte HDD's in mijn server, als gevolg daarvan alles opnieuw geinstalleerd... Ik denk: Laat ik squeezecenter 7.3.1 weer eens een kans geven. Springt het ding tijdens het spelen af en toe spontaan naar de volgende track terwijl de huildige nog helemaal niet afgelopen was... :X

Geen idee wat het is met mij en SqueezeCenter, maar ik heb maar weer eens gedowngrade naar 7.1 :X

[ Voor 27% gewijzigd door Xander op 16-01-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Xander schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:04:
[...]

Maar wat heb je dan aan Moose op je NAS? Ik moet de eerste NAS waar je een monitor op aan kunt sluiten nog tegenkomen geloof ik? :P
Daar heb je volledig gelijk in, maar als je Moose op je NAS hebt, dan kun je die NAS zo meenemen naar feestjes e.d. Je hoeft daar dan alleen maar even je NAS in het netwerk te hangen en je hebt je muziek en je Moose GUI. Je hebt uiteraard nog steeds een PC/monitor nodig om Moose te kunnen zien. Voordeel is dat je dan ter plekke geen Moose niet meer hoeft te installeren en geen config meer hoeft te doen.
Anyway, dat is allemaal niet meer interessant. Moose gaat gewoon op die Optiplex, via touchscreen te bedienen en ik laat mijn muziek gewoon op de NAS staan. Jammer van die handigheid bij die feestjes, maar dat doe je toch niet vaak ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb wat informatie opgezocht over de power consumption van de squeezebox Duet. Dit omdat er volgens mij nooit officiele cijfers zijn vrijgegeven en er geen goede mogelijkheid is om de receiver uit te zetten. Wellicht interessant voor de topicstart:
I hooked up my Duet samples to a Kill-a-Watt tonight (which
unfortunately rounds power usage to the nearest watt, not terribly
precise for low-draw devices). The Receiver uses 3 watts when idle or
off, and 4 watts when playing music. The Controller base registers 1
watt when charging the Controller, 0 watts when empty. So 3-5 watts
total usage for a Duet setup: slightly better than a Squeezebox v3. Not
bad. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mijn pa heeft twee verbruiksmeters, ik zal er ook eens naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n Duet en heb al wat posts hier doorgenomen.

Maar heb nog een vraag over het volgende: als ik het goed begrijp kun je op de controller ook een hoofdtelefoon aansluiten en zo naar muziek luisteren. Nu heb ik een hekel aan hoofdtelefoons. Zou het dan ook mogelijk zijn om op die hoofdtelefoonaansluiting van die mini-mp3-speakertjes aan te sluiten -zoals deze Xmini Capsule- en zo naar muziek te luisteren?

:?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Waarom niet?
#
3.5 mm minijack voor aansluiting op iedere mp3-speler, laptop of PDA
Bedenk wel dat de controller audio-playback nog in een bèta-stadium is. Geen garanties dat het vlekkeloos werkt, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Xander schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:45:
Bedenk wel dat de controller audio-playback nog in een bèta-stadium is. Geen garanties dat het vlekkeloos werkt, dus.
Iemand al wat langer ervaring met de audio-playback via de controller?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
wvexeltweakers schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:29:
[...]
Iemand al wat langer ervaring met de audio-playback via de controller?
Ik ben nog geen problemen tegengekomen hiermee. Maar ik gebruik het niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

TF

bla bla

Doet die koptelefoonaansluiting van de Duet het al dan? Ik mis denk ik wat nightly builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ja, maar je moet hem eerst ergens aanzetten in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:14
Ik heb vorige week een SqueezeBox Classic gekocht, wat een pracht van een apparaat :9~
Deze staat momenteel in verbinding met mijn vaste huis computer.

Graag zou ik al mijn MP3 willen plaatsen op een Nas zoals bv een synology 207+, zodat mijn werkcomputer niet steeds hoeft op te staan om een liedje af te spelen.

Toch stel ik mij de vraag of ik voor dezelfde prijs, met een barbone (MiniPc) beter resultaat kan bereiken :?

Ik vermoed dat een barbone toch veel sneller zal/kan werken als een Synology 207+ 500Mhz en 128MB en ik bijna aan dezelfde prijs zit of zie ik de dingen verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Je ziet het goed. In een NAS zit vaak een 1 of andere arm cpu. Je betaald voor het gemak.

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 22-01-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
lowfi schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:45:
Je ziet het goed. In een NAS zit vaak een 1 of andere arm cpu. Je betaald voor het gemak.
Ik ben blij dat te horen :)

Misschien een gekke vraag!
Om Squeezecenter te kunnen laten werken op een barbone, moet ik hiervoor een OS (Windows) hebben.
Of is het installeren van Slimserver en Squeezecenter op de barbone voldoende om de heleboel te kunnen laten werken, zoals bij een Nas :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Moris schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:51:
[...]

Ik ben blij dat te horen :)

Misschien een gekke vraag!
Om Squeezecenter te kunnen laten werken op een barbone, moet ik hiervoor een OS (Windows) hebben.
Of is het installeren van Slimserver en Squeezecenter op de barbone voldoende om de heleboel te kunnen laten werken, zoals bij een Nas :?
Ja, je hebt een OS nodig, maar als je 'm puur als servertje gaat gebruiken zou ik niet eens naar Windows kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

FatalError schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:42:
Kun jij aangeven waar de menuoptie voor de koptelefoonaansluiting van de duet precies zit? Ik heb de nieuwste nightly build en heb wel een optie gevonden maar dat levert niets op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

lowfi schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:45:
En voor het stroomgebruik natuurlijk. Zo'n nas is lekker zuinig. Ik heb zelf de 107+ en die is echt goed genoeg voor squeezecenter. Geen problemen met traagheid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
servies schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:42:
[...]

Ja, je hebt een OS nodig, maar als je 'm puur als servertje gaat gebruiken zou ik niet eens naar Windows kijken...
Welke OS alternatief raad u bv nog aan :?

Dus ik kan net zo goed voor de Squeezebox, ook een mini-server gebruiken die heeft een veel lager energieverbruik :?

Alleen moet ik eens uitzoeken welke mini-server ik voor de Squeezebox kan gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Moris schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:16:
[...]

Dus ik kan net zo goed voor de Squeezebox, ook een mini-server gebruiken die heeft een veel lager energieverbruik :?

Alleen moet ik eens uitzoeken welke mini-server ik voor de Squeezebox kan gebruiken :?
Ubuntu of andere linux distributies.
Een NAS is overigens veel energiezuiniger dan menig mini server, kan dus zomaar zijn dat je met een mini server veel duurder uitbent.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Jivecar schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:19:
[...]

Ubuntu of andere linux distributies.
Een NAS is overigens veel energiezuiniger dan menig mini server, kan dus zomaar zijn dat je met een mini server veel duurder uitbent.
Bv. De Synology heeft een"wake on LAN" functie aan boord, hij kan dus altijd aan staan of je moet deze in de slaapstand zetten via de Squeezebox. De Squeezebox haalt hem gewoon uit de slaapstand als je hem weer wil gebruiken.

In de slaapstand van een Synology:

Is het energieverbruik nog steeds zo'n 14 Watt.

Slaapstand van een kleine pc:

Als mijn pc uitstaat verbruikt hij nog 3 Watt vanwege de Wake On Lan functie.

[ Voor 38% gewijzigd door Moris op 23-01-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Moris schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:16:
[...]

Ik heb zelf een NAS. Een readynas nv+. Fijn ding. Maar goedkoop is ie niet. Had toendertijd ook geen zin/tijd om te hobbieen met hardware.

In de tussentijd heb ik gekeken naar FreeNAS en als ik nu een NAS zou aanschaffen zou ik zelf een pctje inelkaar schroeven met FreeNAS erop. Draait vanaf USB stick of compact flash. Volgens mij ook squeezecenter functies erop. Ik heb het getest op een athlon xp en daarmee haal ik 60MB/s met een raid 0 setup. Met mijn readynas haal ik 40MB/s max voor raid5.

Windows wil je echt niet. Om je server te onderhouden met je dan aan de slag met remote desktop etc :'(

Anyhoe... genoeg offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
zeker is er een deel te halen met een betere voeding, maar heb ookal gelezen dat er aan de digitale coax uit div mods zijn, en dat er 11..... Mhz kristal vervangen kan worden door een tentlabs XO klok en dit zeer zeker een groot verschil geeft.Zo schijnt de SB 3 in de buurt te komen van de transporter kwam weergave !
Wil dit toch eens gaan probere, een tentklok kost iets van 29 euro en een ongeschakelde voeding iets van 30 euro.
Voor eventueel info pimmio_at_gmail.com
FatalError schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:09:
[...]

Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik denk dat de grootste verbeteringen in het voedingsgedeelte te behalen zijn.
Maar dan nog.. of je die kan horen... Al helemaal niet als je de SB3 digitaal aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
ik gebruik mijn SB3 met windows homeserver dit tesamen met een Intel mini ITX bordje.Hetgeen gaat via lights out elke avond netjes uit, en via een CRON commando vanuit mijn linksys wrt router netjes elka dag op bepaald tijdstip aan.Ik zeg IDEAAL !!
Moris schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:33:
[...]

Bv. De Synology heeft een"wake on LAN" functie aan boord, hij kan dus altijd aan staan of je moet deze in de slaapstand zetten via de Squeezebox. De Squeezebox haalt hem gewoon uit de slaapstand als je hem weer wil gebruiken.

Slaapstand van een kleine pc:

Als mijn pc uitstaat verbruikt hij nog 3 Watt vanwege de Wake On Lan functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
lowfi schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:57:
[...]
Windows wil je echt niet. Om je server te onderhouden met je dan aan de slag met remote desktop etc :'(
Maar het gemak enz .....
En hoe moelijk is een remote desktop opzetten ??
En hoe handig is het als er overal bijkan, en als je kijkt hoeveel plugins er zijn voor WHS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik draai Squeezecenter op Windows 2003 sp r2. Gewoon via RDP vanaf mijn laptop richting de 'server' die op een pc is geinstalleerd in de meterkast.

Gaat perfect en is zeer eenvoudig te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Gemak is maar betrekkelijk. Aan een windows setup heb je gewoon veel meer onderhoud aan als een freebsd/linux bak. WHS is bv weer beroerd voor NFS/AFP etc en mist rsync. Misschien kan dat wel maar niet out the box. Iets wat een kant en klare NAS of FreeNAS/Openfiler wel kan.

Remote desktop vind ik persoonlijk omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Pimmetje651 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:04:
ik gebruik mijn SB3 met windows homeserver dit tesamen met een Intel mini ITX bordje.Hetgeen gaat via lights out elke avond netjes uit, en via een CRON commando vanuit mijn linksys wrt router netjes elka dag op bepaald tijdstip aan.Ik zeg IDEAAL !!

[...]
Misschien is een wat oudere notebook (of bv Acer One A150) ook een oplossing om als audio-server te kunnen werken :?
Deze kan ik dan bv bij de meterkast plaatsen aan mijn router gekoppeld en heb dan ook steeds een scherm, toetsenbord en muis ter beschikking.
En nog een belangrijk voordeel misschien is het laag energieverbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Moris schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:33:

Oh? Weet je zeker dat 'ie slaapt? Mijn 107+ trekt 14W met draaiende schijf en lopende torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het nog altijd niet.. Ik heb bijvoorbeeld een PC die ik coaxaal heb aangesloten met mijn receiver. Start Winamp op et voila muziek over mijn speakers. Wat is dan het nut van dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21:22

job

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:24:
Ik snap het nog altijd niet.. Ik heb bijvoorbeeld een PC die ik coaxaal heb aangesloten met mijn receiver. Start Winamp op et voila muziek over mijn speakers. Wat is dan het nut van dit ding?
Niet iedereen heeft zijn pc in dezelfde ruimte staan als zijn muziekinstallatie.
Met dit ding kan je je muziek die op je pc staat (of op je nas) afspelen op je muziekinstallatie zonder dat je telkens naar je pc hoeft te lopen om de muziek te veranderen. Gewoon op de bank zitten en met een afstandbediening je favoriete muziek uitkiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 26-01-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:27:
[...]

Niet iedereen heeft zijn pc in dezelfde ruimte staan als zijn muziekinstallatie.
Met dit ding kan je je muziek die op je pc staat (of op je nas) afspelen op je muziekinstallatie zonder dat je telkens naar je pc hoeft te lopen om de muziek te veranderen.
Mja, ik heb gewoon een 5 meter lange coax kabel naar de receiver liggen ism met een Audigy 2 kaart (en een X-Fi kan zelfs ook optisch toch?). Heb geen verstand van dat al, maar als ik mijn stereo analoog aansluit op die Audigy 2 (die in mijn PC kamer staat) en de receiver dus coaxaal, hoor ik ook in 2 kamers geluid. Mijn receiver heeft ook multi-room uitgangen, dus zou eventueel nog een kamer van geluid kunnen voorzien. Kan deze squeezebox ook streamen als je je PC uit hebt staan dan? En hoe streamt ie dan draadloos? Gaat er dan een of andere draadloos usb ontvangertje achterin de PC? Verder kent Winamp ook playlists .. dus tja veel hoeft er niet heen en weer gelopen te worden dan.

Of is het zo, dat bijvoorbeeld met die Philips WACS7500 je in elke kamer een ander geluid kan krijgen door middel van verschillende stations? Heeft de squeezebox ook zoiets? Dat zou wel mooi zijn.

Zoals je ziet, vind ik het machtig interessant, en heb al best veel erover in gelezen, maar vat het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:24:
Ik snap het nog altijd niet.. Ik heb bijvoorbeeld een PC die ik coaxaal heb aangesloten met mijn receiver.
Ik ook...
Start Winamp op et voila muziek over mijn speakers.
Euh, maar wat als ik 's avonds op bed lig en nog even een muziekje aan wil zetten? Dan moet ik overeind komen, mijn computer opstarten, wachten etc. voordat ik muziek hoor? :o :+
Wat is dan het nut van dit ding?
Ik persoonlijk vind het gewoon erg fijn dat ik niet afhankelijk ben van mijn PC om een muziekje op te zetten.

Misschien ervaar jij dat anders, dat kan. Maar zo kun je je ook afvragen wat het nut is van een TV, een standalone cd/dvd-speler, een telefoon, een klok, pen en papier... dat kan toch ook allemaal met je PC?
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:41:
Kan deze squeezebox ook streamen als je je PC uit hebt staan dan? En hoe streamt ie dan draadloos? Gaat er dan een of andere draadloos usb ontvangertje achterin de PC?
De Squeezebox is in principe bruikbaar zonder PC ja, dan kun je diverse online muziekdiensten gebruiken. Wil je je eigen muziekcollectie spelen zul je iets aan moeten hebben staan, maar dat kan een NAS zijn.
Verder kent Winamp ook playlists .. dus tja veel hoeft er niet heen en weer gelopen te worden dan.
En jij voelt nooit de behoefte om eens een nummer te skippen?
Of is het zo, dat bijvoorbeeld met die Philips WACS7500 je in elke kamer een ander geluid kan krijgen door middel van verschillende stations? Heeft de squeezebox ook zoiets? Dat zou wel mooi zijn.
Je kunt inderdaad een multi-room setup maken, en dan kun je in iedere ruimte andere muziek spelen. Of juist dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
job schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:27:
[...]

Met dit ding kan je je muziek die op je pc staat (of op je nas) afspelen op je muziekinstallatie zonder dat je telkens naar je pc hoeft te lopen om de muziek te veranderen. Gewoon op de bank zitten en met een afstandbediening je favoriete muziek uitkiezen.
Als je de huidige multimedia's computers als extra toestel steeds moet opzetten voor enkel maar wat MP3 muziek te beluisteren, vraagt dat naar mijn persoonlijke mening toch teveel stroom.
Hiervoor kan je dan beter opteren voor een NAS, een oudere zuinigere computer/laptop of een zelf samengestelde energiezuinige computer met een minimum aan zware enegieverbruikende hardware.

Zelf zat ik hierbij te denken aan bv een Acer One 150 :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 26-01-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xander schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:16:
Mijn pa heeft twee verbruiksmeters, ik zal er ook eens naar kijken. :)
En , nog gedaan? Ben benieuwd naar de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Bor de Wollef schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:48:
[...]

En , nog gedaan? Ben benieuwd naar de bevindingen.
Oja, ik wist dat ik iets vergeten was...

Vooruit dan:

Mijn Squeezebox receiver is bedraad aangesloten (alsin, geen wifi), verder gebruik ik allebei de digitale uitgangen, de analoge zijn leeg.

"Uitgeschakeld" is het verbruik 3,2W (6,4VA), voor dat verbruik maakt het niets uit hoe de "Turn Off Audio"-instelling staat, "Outputs Always On" zorgt niet voor een hoger verbruik.
Ingeschakeld, maar zonder af te spelen, stijgt dit naar 3,3W (6,6VA).
• Zet je een muziekje aan, stijgt het verbruik naar 4,3W (8,1VA), tot dat hij klaar is met bufferen,
Spelend daalt het verbruik ietsje naar 4,1W (7,7VA).

En dan het Controller-laadstation...

Leeg is het verbruik netjes 0,0W
• Met een opgeladen controller erin is het verbruik 1,3W (2,5VA)
Tijdens het opladen van de Controller stijgt dit naar 6,7W (13,4VA)

Dit alles volgens een Voltcraft Energy Monitor 3000.

Als je het verschil tussen het werkelijk vermogen (in W) en het schijnbaar vermogen (in VA) wilt begrijpen moet je dit Wikipedia-artikel eens doorlezen.

Verbruik valt mij in ieder geval totaal niet tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Iemand die mij aan een duidelijk antwoord kan helpen betreffende het luisteren naar Nederlandse online radiostations? Alle reviews spreken over online radio functionaliteit via Shoutcast e.d.
Daar ik in het buitenland woon, zou ik graag willen weten of ik ook gewoon via de Squeezebox naar zenders als 538 (WMV), Veronica (WMV) e.d. kan luisteren? Dat is in feite namelijk de enige reden waarom ik een Squeezebox zou kopen (ik hou me aanbevolen indien er andere oplossingen zijn hiervoor, zonder tussenkomst van een PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:47
MaZo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:57:
Iemand die mij aan een duidelijk antwoord kan helpen betreffende het luisteren naar Nederlandse online radiostations? Alle reviews spreken over online radio functionaliteit via Shoutcast e.d.
Daar ik in het buitenland woon, zou ik graag willen weten of ik ook gewoon via de Squeezebox naar zenders als 538 (WMV), Veronica (WMV) e.d. kan luisteren? Dat is in feite namelijk de enige reden waarom ik een Squeezebox zou kopen (ik hou me aanbevolen indien er andere oplossingen zijn hiervoor, zonder tussenkomst van een PC).
Je hebt zowiezo de mogelijkheid om zelf urls van stations in te vullen, weet niet precies welke formaten er tegenwoordig worden ondersteund, is vast wel te vinden op de site van slimdevices.

Daarnaast heb ik net even gezocht in squeezecenter bij "internet radio" op "538" en "Veronica" en die vond hij allebei wel.
Volgens mij kan je dan via het squeezenetwerk instellen welke radiostations favoriet zijn, zodat je deze ook kan luisteren zonder tussenkomst van een pc. zie pagina 17 : http://www.slimdevices.co...v3-Owners-Guide-older.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Ik zit er aan te denken om een Logitech Harmony One te gaan kopen. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een universele remote in combinatie met de Squeezebox?

Daarnaast ben ik benieuwd, gezien ik geen remote dan nodig heb. Heb ik dan voldoende aan alleen een reciever, of is die alleen bedoeld als je al een complete squeezebox hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
cardinal808 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:35:
Ik zit er aan te denken om een Logitech Harmony One te gaan kopen. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een universele remote in combinatie met de Squeezebox?
Met Squeezebox? Je bedoelt een Boom? Of een SB3? Of misschien een Duet?
Daarnaast ben ik benieuwd, gezien ik geen remote dan nodig heb. Heb ik dan voldoende aan alleen een reciever, of is die alleen bedoeld als je al een complete squeezebox hebt?
Ah, een Receiver! :P

De Duet (de Receiver dus) is nou net de enige Squeezebox die niet gaat werken met een harmony afstandsbediening. Infrarood en wifi zijn niet echt hetzelfde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Ik had mijn vraag anders moeten formuleren, maar het antwoord is duidelijk. Een SB3 kan ik wel koppelen aan een Harmony en een Duet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
cardinal808 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:20:
Ik had mijn vraag anders moeten formuleren, maar het antwoord is duidelijk. Een SB3 kan ik wel koppelen aan een Harmony en een Duet niet
Inderdaad. :) De SB3, de Boom en de Transporter hebben nog gewoon een infrarood afstandsbediening, die kun je dus prima bedienen met iedere lerende universele afstandsbediening, inclusief de Harmony reeks. De Duet heeft niet eens een infraroodoogje...

Wel jammer eigenlijk, dat Logitech daar niet op inhaakt. Maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
PaveloW schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:21:
[...]
Je hebt zowiezo de mogelijkheid om zelf urls van stations in te vullen, weet niet precies welke formaten er tegenwoordig worden ondersteund, is vast wel te vinden op de site van slimdevices.

Daarnaast heb ik net even gezocht in squeezecenter bij "internet radio" op "538" en "Veronica" en die vond hij allebei wel.
Volgens mij kan je dan via het squeezenetwerk instellen welke radiostations favoriet zijn, zodat je deze ook kan luisteren zonder tussenkomst van een pc. zie pagina 17 : http://www.slimdevices.co...v3-Owners-Guide-older.pdf
Mijn dank is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiezeL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03 12:39
Kan iemand mij vertellen over de squeezebox als je via mp3tunes iets gaat doen of dat je dan nog gewoon nummers kan kiezen?

of moet je op mp3tunes een playlist maken en gaat ie dat als radio streamen? Met andere woorden heb ik dan ECHT geen pc meer nodig of stiekem dus eigenlijk nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb nu een Duet en ben al 1 dag bezig om het geconfigureerd te krijgen. Maar begin er helemaal moedeloos van te worden. Wat een ramp-set. Na de eerste -volledig draadloze- configuratie speelde hij 2 nummers af, en was de verbinding ineens kwijt.

Alles een paar keer helemaal opnieuw opgestart, en toen "zagen" controller, receiver en squeezecenter elkaar weer. En kon ik weer naar muziek luisteren. Daarna de controller uitgezet.

Vanmorgen wilde ik weer naar muziek luisteren, dus controller aan. En ja hoor, de hele boel zag elkaar weer niet! Squeezecenter: "kan uw muzieksysteem niet vinden". En de controller blijft maar "verbinding maken met box xxxxxx". Inmiddels heb ik mijn Firewall al uitstaan, mijn router helemaal open, zelfs de WEP uitgezet, maar vergeet het maar....nada.

Heb ook de receiver al van de spanning gehaald en weer opgestart.
Router idem.

Het bereik van het netwerk zou het probleem niet mogen zijn. Toen hij het gisteren deed, had ik 68% volgens de Info op de controller...

Zijn dit bekende problemen??

Ik heb direct bij de installatie toegestaan dat een nieuwe firmware werd geinstalleerd (v7.3r3476). Die zou dus ook up-to-date moeten zijn.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24
Heb zelf één keer ook iets dergelijks meegemaakt, dus niet structureel. Je zou het volgende kunnen proberen:

Er zit een knop aan de voorkant van het basisstation, deze indrukken totdat er een rood lampje gaat knipperen. Vervolgens de afstandsbediening uit- en weer aan, muzieksysteem selecteren en de muziekbron kiezen.

Dit heeft bij mij het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn Squeezebox Classic verbindingsproblemen als ik gebruik maak van DHCP: de Squeezebox krijgt om voor mij onverklaarbare redenen geen IP-adres. Door een static-IP te gebruiken heb ik dat 'opgelost'. Belangrijk verschil met jouw probleem is dat ik helemaal geen verbinding krijg, dus ik denk niet dat het bij jou iets oplost maar je zou ook eens een static-IP kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Climbon schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:27:
[...]
Heb zelf één keer ook iets dergelijks meegemaakt, dus niet structureel. Je zou het volgende kunnen proberen:

Er zit een knop aan de voorkant van het basisstation, deze indrukken totdat er een rood lampje gaat knipperen. Vervolgens de afstandsbediening uit- en weer aan, muzieksysteem selecteren en de muziekbron kiezen.

Dit heeft bij mij het probleem opgelost.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:35:
[...]
Ik heb met mijn Squeezebox Classic verbindingsproblemen als ik gebruik maak van DHCP: de Squeezebox krijgt om voor mij onverklaarbare redenen geen IP-adres. Door een static-IP te gebruiken heb ik dat 'opgelost'. Belangrijk verschil met jouw probleem is dat ik helemaal geen verbinding krijg, dus ik denk niet dat het bij jou iets oplost maar je zou ook eens een static-IP kunnen proberen
Ik heb de receiver maar eens naast de router gezet en alles weer opgestart...en gelijk weer verbinding. Daarna de receiver weer beneden bij de stereoset en toen weer gewoon verbinding. Ik hoop niet dat dit zo doorgaat, want daar heb ik 'm niet voor. Zoals ik al zei zou het bereik van mijn WLan het probleem niet mogen zijn, heb een MIMO-router met 3 antenne's en overal goed bereik.

In ieder geval: bedankt voor het meedenken!
:9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik herken je problemen totaal niet. Het lijkt mij een compatabiliteitsprobleem met je router o.i.d...?

Of er is daadwerkelijk iets mis met je squeezebox, maar zowel een probleem met de receiver als met de controller lijkt me sterk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiezeL schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:51:
Kan iemand mij vertellen over de squeezebox als je via mp3tunes iets gaat doen of dat je dan nog gewoon nummers kan kiezen?

of moet je op mp3tunes een playlist maken en gaat ie dat als radio streamen? Met andere woorden heb ik dan ECHT geen pc meer nodig of stiekem dus eigenlijk nog wel.
Nee, je hebt geen pc meer nodig. Via MP3Tunes kun je per album, artiest of genre afdalen naar het nummer wat je wilt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiezeL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03 12:39
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:39:
[...]

Nee, je hebt geen pc meer nodig. Via MP3Tunes kun je per album, artiest of genre afdalen naar het nummer wat je wilt afspelen.
Ja via MP3Tunes of echt op je Squeezebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gebruiken jullie ook 3rd party plugins? Ik gebruik alleen een itunes plugin tot nu toe. Zijn er nog andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
last.fm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 20:41

-Stef-

Slainthe!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 20:41

-Stef-

Slainthe!

MiezeL schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:42:
[...]

Ja via MP3Tunes of echt op je Squeezebox?
Via je SB.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Vanmiddag startte ik de controller van mijn Duet en kreeg de melding dat er een update v7.3r3993 beschikbaar was. Ik gaf aan dat hij moest updaten, en na 10 sec krijg ik vervolgens de melding dat er "een probleem is opgetreden tijdens het upgraden van deze afstandsbediening".... En iedere keer dat ik het probeer krijg ik dezelfde melding.

Anderen dit ook??

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Bor de Wollef schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:56:
Gebruiken jullie ook 3rd party plugins? Ik gebruik alleen een itunes plugin tot nu toe. Zijn er nog andere aanraders?
Trackstat
Sql Playlist
Dynamic Playlists
[url="[http://www.tux.org/%7Epeterw/#slim"]Autodim[/url]
Weathertime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:29:
Vanmiddag startte ik de controller van mijn Duet en kreeg de melding dat er een update v7.3r3993 beschikbaar was. Ik gaf aan dat hij moest updaten, en na 10 sec krijg ik vervolgens de melding dat er "een probleem is opgetreden tijdens het upgraden van deze afstandsbediening".... En iedere keer dat ik het probeer krijg ik dezelfde melding.

Anderen dit ook??
Geen last van gehad de update voerde die hier perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 23:58
wvexeltweakers schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:29:

Anderen dit ook??
Nee, ook bij mij ging de update goed.
Even naar de uitstekende helpdesk bellen:
+31 (0)20 200 84 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 23:58
FatalError schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:42:
Heb ik gedaan, maar ik hoor nix :?
Er zit in dezelfde menu optie de optie "Afspelen debuggen".
Ik zie daar: 'Indeling ?' en allemaal nullen.
Zie ik wat over het hoofd, behalve dat het beta is?

Update: na wat gepriegel met instellingen komt er nu geluid uit uit de remote.
Maar een ingeplugd hoofdtelefoontje is stil. Vreemd :?

[ Voor 15% gewijzigd door twaeker op 06-02-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb nu de update ook binnen! Hoe?

Ik heb eerst de muziekbron op SqueezeNetwork gezet, en toen laten updaten, en toen werkte het wèl!
Erg vreemd....

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

servies schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:48:
[...]

Trackstat
Sql Playlist
Dynamic Playlists
[url="[http://www.tux.org/%7Epeterw/#slim"]Autodim[/url]
Weathertime
@servies: ik heb de WeatherTime plugin gedownload en uitgepakt. Die map (WeatherTime) heb ik in de map c:\Program Files\SqueezeCenter\server\Plugins\ gezet. Daarna heb ik Squeezecenter afgesloten en opnieuw opgestart. Toen zag ik in het tabblad Plug-ins van Squeezecenter de plug-in "Weer, datum en tijd (v2.2.1)" staan. Die heb ik aangevinkt en ingesteld. Vervolgens heb ik Squeezecenter weer afgesloten en opgestart. Ook de controller van de Duet heb ik afgesloten en weer opgestart.
Maar ik kom de plug-in niet tegen op de controller. Niet onder Display> Schermbeveiligers> Tijdens afspelen, en ook niet onder Geavanceerd> Applet-installatie-progr.

Ik doe vast iets niet goed, maar begrijp niet wat.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Is die WeatherTime-plugin niet enkel voor de SB Classic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

De Squeezebox is volgens mij een razend populaire reeks. Ik wil de classic aan gaan schaffen, maar ik wil degene zonder logo van logitech. Zijn die nog beschikbaar?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Volgens mij worden ze niet meer gemaakt en zijn de reguliere winkels ondertussen door hun voorraad heen. Misschien kun je eens op ebay zoeken? Voeg dan eens "white" toe aan je zoekterm, naast het logo is de kleur het enige verschil afaik.

Waarom wil je eigenlijk per sé de slim-devices versie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Xander schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:10:
Volgens mij worden ze niet meer gemaakt en zijn de reguliere winkels ondertussen door hun voorraad heen. Misschien kun je eens op ebay zoeken? Voeg dan eens "white" toe aan je zoekterm, naast het logo is de kleur het enige verschil afaik.

Waarom wil je eigenlijk per sé de slim-devices versie? :P
Dat is een puur gevoelsmatige kwestie, want met logitech heb ik de associatie dat het mainstream huis tuin en keuken gebruik is. Voor de simpele mens. Gewoon gevoel dus... Daarom vind ik het orgineel 'mooier'. Verder geen reden voor mij die van enige invloed is, want als ik het orgineel gewoon niet kan vinden, dan neem ik de logitech versie. Beide identiek aan elkaar op de behuizing na. :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
En Slimdevices was industriele kwaliteit? Voor zover ik ervaring heb met Logitech heeft het mij nog nooit teleurgesteld qua kwaliteit, dus ik zou mij ook niet schamen voor het merk in mijn huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Roamor schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:24:
En Slimdevices was industriele kwaliteit? Voor zover ik ervaring heb met Logitech heeft het mij nog nooit teleurgesteld qua kwaliteit, dus ik zou mij ook niet schamen voor het merk in mijn huiskamer.
Nee, dat beweer ik niet, want ik zeg nog: Beide identiek aan elkaar op de behuizing na.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix303
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 16:00
Goedendag,

gisteren heb ik mijn Squeezebox Duet ontvangen, ik had er heel veel zin in, maar het ding drijft me tot waanzin.
Ik ben tot vannacht 2 uur bezig geweest, toen maar gaan slapen, en vanmorgen weer opnieuw een paar uur geprobeerd, maar ik heb nog geen toon gehoord uit het ding.

Ben begonnen het allemaal precies zo aan te sluiten als aangegeven in de handleiding, in precies die volgorde.
Alles wil ik draadloos aansluiten. Dus squeezecenter geinstalleerd op mijn laptop, met de controller aangemeld op het draadloos netwerk (wat verder prima gaat). Daarna gaat het mis.

Het aanmelden van de receiver op het netwerk lijkt goed te gaan (hij doorloopt bijna alle kleuren), maar stopt bij blauw, waarna de controller de melding geeft dat er een verbindingsfout is.

Ik heb de volgende hardware:

Linksys WRT-160N router
Sony Vaio laptop, windows XP, draadloos G (Windows Firewall)
PC met Vista, draadloos N (met Kaspersky Internet Security)

Geprobeerd heb ik:

- De firewalls uit te schakelen
- Virusscanners uit te schakelen
- Vaste IP adressen toe te wijzen aan controller en receiver, buiten de range van DHCP.
- Squeezecenter opnieuw te installeren
- Squeezecenter zowel op laptop als op vaste PC installeren
- Router, PC's en Squeezebox uit en weer aan zetten
- Receiver met netwerkkabel verbonden met router (ook toen werd het Squeezecenter niet gevonden, alleen squeezenetwork voor radiostations); ik heb trouwens ook in de buurt van mijn stereoset niet de beschikking over een ethernetaansluiting, dus dit is geen optie verder.

Het moge duidelijk zijn, voor mij is dit de worst buy ever (tot op heden). :(
Ik ben alleen niet zo van het snel opgeven, dus als iemand me nog een suggestie zou kunnen geven zou dit super zijn :)

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Apart. Kun je wel vanaf de pc de server op de laptop benaderen? Volgens mij is er ook een gewoon PC player beschikbaar waarmee je dit even kunt testen, maar ik ben helaas de naam vergeten.

Gevonden: Softsqueeze. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 07-02-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@Felix303: Je hebt al een hoop uitgeprobeerd zo te zien, zelfs dingen die je niet had hoeven uitproberen (vaste IP's, netwerkkabel), je receiver verbindt namelijk wel goed met het netwerk...

Deze kleurvolgorde doorlopt hij:
RED (solid)Booting up
RED (blinking slow)Awaiting to be setup
YELLOWWaiting for wireless to connect / Link down on ethernet
GREENNetwork connected, waiting for DHCP to get IP address (skipped when using static IP)
BLUEWaiting to connect to SqueezeCenter or SqueezeNetwork
WHITEConnected to SqueezeCenter or SqueezeNetwork

Het maken van een netwerkverbinding, verkrijgen van een IP en alles gaat dus gewoon goed, pas bij het verbinden naar SqueezeCenter gaat het fout...

- Probeer zoals Roamor zegt inderdaad eens of SoftSqueeze wel werkt, maar doe dat dat ook eens op een andere computer! (SqueezeCenter op je PC, SoftSqueeze op je laptop, of andersom)

- Misschien kun je ook eens proberen om zowel je laptop als je Receiver bedraad aan te sluiten, werkt het dan wel?

- Sommige Linksys-routers hebben een enge "AP isolation" modus die al je wireless clients in een eigen vlan mikt, staat dat niet toevallig aan? Kun je misschien eens het IP Adres + subnetmasker van zowel de SB Receiver als de PC met Squeezecenter posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix303
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 16:00
hij werkt!!! :D:D

AP isolation stond inderdaad AAN, na het uitzetten gaat nu alles wel gewoon goed...er klinkt muziek!!

heel erg bedankt voor de tips! sorry voor de vele uitroeptekens maar man, man 1 instelling fout kan een verschil maken zeg...super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
:P En de Squeezebox maar de schuld geven he?

Je stelt zelf in dat wireless apparaten geen contact met elkaar mogen hebben, wat verwacht je dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
veel plezier met je squeezeboxje hoor.. het is echt fantastisch spul (zelf paar dagen in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Xander schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:43:
- Sommige Linksys-routers hebben een enge "AP isolation" modus die al je wireless clients in een eigen vlan mikt, staat dat niet toevallig aan? Kun je misschien eens het IP Adres + subnetmasker van zowel de SB Receiver als de PC met Squeezecenter posten?
Scherp. :)

Ander vraagje; mensen ervaringen met meerdere Squeezeboxen op 1 slimserver? Ik heb zelf een SB3 Classic, en mijn ouders willen een Boom erbij. Ik vraag mij nu of hoe de webinterface er dan uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Roamor schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:21:
[...]

Scherp. :)

Ander vraagje; mensen ervaringen met meerdere Squeezeboxen op 1 slimserver? Ik heb zelf een SB3 Classic, en mijn ouders willen een Boom erbij. Ik vraag mij nu of hoe de webinterface er dan uit ziet?
Om jou maar eens te quoten...
Roamor schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:33:
Volgens mij is er ook een gewoon PC player beschikbaar waarmee je dit even kunt testen, maar ik ben helaas de naam vergeten.

Gevonden: Softsqueeze. :)
:P

Maar zoveel verandert er niet aan de webinterface, de dropdownlist rechtsbovenin wordt gevuld met een extra speler...

Ik vrees trouwens dat mijn pa ook een keer een Squeezebox gaat kopen, en ik weet nog niet of ik daar blij mee ben. :X Zijn muziek zal dan ook op de centrale server hier thuis moeten komen (als hij alsnog zijn PC moet opstarten is de Squeezebox niet meer nuttig...), maar ik zit eigenlijk niet te wachten op zijn muziek door mijne heen. Er zijn wel multilibrary plugins te vinden, maar die zien er erg omslachtig uit. Ik denk dat ik tegen die tijd voor een Squeezecenter-installatie in een VM ga ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verrek; je bent wel erg scherp vandaag. :D

Ik gooi overigens alle muziek van hen onder een aparte map. Hoofdmap is dan "Muziek", en daaronder hangt mijn naam en "Pa en Ma". Daaronder dan ieder zijn meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat is natuurlijk ook een oplossing, maar dan moet je op directory-structuur gaan bladeren als je alleen je eigen muziek wilt zien. Navigatie op artiest, album of genre is dan ineens "onbruikbaar". En dat wil ik natuurlijk ook niet... :P

Pagina: 1 ... 5 ... 38 Laatste