Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee, dat gaat dan moeilijk. Maar in de praktijk blader ik altijd al op Music Folder. Genre staat of valt bij het consequent bijhouden van tags (check....not), en ook de anderen zijn bij mij door de diversiteit al te vervuild om lekker door te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
Ja, dan is het natuurlijk een stuk simpeler. :) Ik heb in de praktijk de "Music Folder" al wel 1x aangeklikt om te concluderen dat het werkte, verder blader ik op tags dus.

Deze Multi Library Plugin zou in principe uitkomst bieden, maar als ik dit praktijkvoorbeeld zit te bekijken daalt mijn motivatie een beetje tot 0. :X Even VMWare / Virtual PC installeren lijkt me sneller. 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix303
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 16:00
Xander schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:44:
:P En de Squeezebox maar de schuld geven he?

Je stelt zelf in dat wireless apparaten geen contact met elkaar mogen hebben, wat verwacht je dan? :+
andere wireless apparaten (laptop, pc) doen het toch ook gewoon?
maar ik weet het, ik ben er geen expert in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Felix303 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:13:
[...]

andere wireless apparaten (laptop, pc) doen het toch ook gewoon?
Jawel, maar ze hadden geen contact met elkaar, enkel met het internet en misschien met bedraadde apparatuur... (geen idee wat die AP Isolation precies doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 23:58
Xander schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:17:
[...]

Jawel, maar ze hadden geen contact met elkaar, enkel met het internet en misschien met bedraadde apparatuur... (geen idee wat die AP Isolation precies doet)
AP isolation zorgt ervoor dat de draadloze clients elkaar niet kunnen 'zien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
beste mensen,

sinds vanochtend komt er ineens geen geluid meer uit mijn controller. Snap er helemaal niets van. Geen systeem geluid en ook geen muziek. ALs ik een koptelefoon inplug doet ie het wel (ik heb die BETA optie aanstaan). Kan de speaker kapot zijn? Ik heb hem net een week..

2 belangrijke details

- hij stond al bijna 2 dagen in de oplader (was niet thuis)
- toen ik hem vanochtend oppakte zag ik dat de wekker aan het afgaan was (maar ik hoorde dus niets). De wekker had ik wel ingeprogrammeerd dus dat klopt.

Ik heb al opnieuw opgestart en al de laatste firmware opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat.

Iemand een tip?

edit; nou het werkt weer, ik heb de BETA optie uitgezet en daarna de controller uitgezet. TOen maakte hij weer geluid. Daarna viel het geluid nog wel af en toe weg, het lijkt wel alsof de koptelefoon plug niet altijd goed door heeft of er nu een headphone in zit of niet. Vraag me af of dat nu een hardware of software probleem is..

[ Voor 20% gewijzigd door EvtK op 10-02-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Loek Rots schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:43:
beste mensen,

sinds vanochtend komt er ineens geen geluid meer uit mijn controller. Snap er helemaal niets van. Geen systeem geluid en ook geen muziek. ALs ik een koptelefoon inplug doet ie het wel (ik heb die BETA optie aanstaan). Kan de speaker kapot zijn? Ik heb hem net een week..

2 belangrijke details

- hij stond al bijna 2 dagen in de oplader (was niet thuis)
- toen ik hem vanochtend oppakte zag ik dat de wekker aan het afgaan was (maar ik hoorde dus niets). De wekker had ik wel ingeprogrammeerd dus dat klopt.

Ik heb al opnieuw opgestart en al de laatste firmware opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat.

Iemand een tip?

edit; nou het werkt weer, ik heb de BETA optie uitgezet en daarna de controller uitgezet. TOen maakte hij weer geluid. Daarna viel het geluid nog wel af en toe weg, het lijkt wel alsof de koptelefoon plug niet altijd goed door heeft of er nu een headphone in zit of niet. Vraag me af of dat nu een hardware of software probleem is..
Wat mij betreft is de Duet dè meest waardeloze aankoop die ik de laatste 5 jaar heb gedaan. Software erg buggy, verbinding valt steeds weg en dan stopt de muziek (ondanks dat ik volgens de statistieken van SqueezeCenter toch een goede verbinding heb). Ook de controller maakt een goedkope indruk (kraakt aan alle kanten, bediening scrollwiel is het nèt niet). Ik begrijp niet dat Logitech haar naam aan dit soort shitzooi verbindt. Ontwikkel het eerst uit, en zet het dàn pas op de markt, want dit levert zeer ontevreden klanten op.
:(

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wvexeltweakers schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:13:
[...]

Wat mij betreft is de Duet dè meest waardeloze aankoop die ik de laatste 5 jaar heb gedaan. Software erg buggy, verbinding valt steeds weg en dan stopt de muziek (ondanks dat ik volgens de statistieken van SqueezeCenter toch een goede verbinding heb). Ook de controller maakt een goedkope indruk (kraakt aan alle kanten, bediening scrollwiel is het nèt niet). Ik begrijp niet dat Logitech haar naam aan dit soort shitzooi verbindt. Ontwikkel het eerst uit, en zet het dàn pas op de markt, want dit levert zeer ontevreden klanten op.
Sorry maar dit komt over als een regelrechte rant. Ik heb zelf ook een duet, ondervind geen bugs, geen gekraak bij de controller, verbinding valt ook niet weg. Enige punt is dat het scrollwiel het inderdaad net niet is. Voor de rest zie ik niets in jou post.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
[...]

Enlighten me, hoe is dit een tip voor Loek Rots om weer geluid uit zijn Controller te krijgen?

Dat laatste (geluid uit de controller) werkt hier ook wel eens buggy ja, maargoed, er staan dan ook met grote letters BETA achter. Voor de rest werkt de software hier lekker stabiel. :)

Verder heb ik wel een aantal ideeën wat betreft die verbinding die wegvalt, maar daarin ben je niet geïnteresseerd? Ik zie namelijk geen vraag, alleen een dikke rant... (Mocht je daar wel hulp bij willen hebben, zou het toch erg handig zijn om op zijn minst even te posten wat voor meldingen je op je Controller of in je server.log krijgt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Ik begrijp niet dat Logitech haar naam aan dit soort shitzooi verbindt. Ontwikkel het eerst uit, en zet het dàn pas op de markt, want dit levert zeer ontevreden klanten op.
FYI, de Duet is onder de vlag van Logitech ontwikkeld, dus zorg eerst dat je je feiten op een rijtje heb voor je zo te keer gaat.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Bor de Wollef schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:22:
[...]
Sorry maar dit komt over als een regelrechte rant. Ik heb zelf ook een duet, ondervind geen bugs, geen gekraak bij de controller, verbinding valt ook niet weg. Enige punt is dat het scrollwiel het inderdaad net niet is. Voor de rest zie ik niets in jou post.
Ik begrijp niet wat je met "rant" bedoelt, maar uit de rest leid ik af dat je het er niet mee eens bent. Volgens mij worden de ervaringen met de SqueezeBox (ook Duet) in dit forum besproken. En dit waren mijn -helaas negatieve- ervaringen. Gelukkig voor jou dat jij die problemen niet hebt. Maar als ik volgens de statistieken van SqueezeCenter een gemiddelde verbinding van 48% heb, begrijp ik niet waarom de verbinding telkens verbroken wordt. Dat ligt niet aan de verbinding, maar aan de hardware/software van de Squeezebox, en dat zou niet mogen. Dezelfde verbinding gebruik ik ook met laptop en netbook, nooit enig probleem mee, vanuit dezelfde kamer.
Xander schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:52:
[...]
Enlighten me, hoe is dit een tip voor Loek Rots om weer geluid uit zijn Controller te krijgen?
Hoe kwam jij dan op het idee dat ik een tip gaf? Ik ondersteun hem enkel in zijn klacht over de werking van e.e.a.
Ethirty schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:56:
[...]
FYI, de Duet is onder de vlag van Logitech ontwikkeld, dus zorg eerst dat je je feiten op een rijtje heb voor je zo te keer gaat.
OMEWTN, kun jij me aangeven wat het verschil is tussen "je naam er aan verbinden" en "onder de vlag ontwikkeld"?
BTW: OMEWTN "Om Maar Eens Wat Te Noemen"
BTW: By The Way

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wvexeltweakers schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:55:
[...]

Maar als ik volgens de statistieken van SqueezeCenter een gemiddelde verbinding van 48% heb, begrijp ik niet waarom de verbinding telkens verbroken wordt. Dat ligt niet aan de verbinding, maar aan de hardware/software van de Squeezebox, en dat zou niet mogen.
Heb je het nu over signaalsterkte of signaal kwaliteit? Je schuift het probleem wel heel erg makkelijk af. Voor de rest noem je buggy software zonder ook maar bugs aan te wijzen. Het geheel van de post komt over als azijnpisserij omdat je niets onderbouwt of verder uitlegt. Wellicht heb je gelijk maar zonder meer info kan (punt 1) niemand je helpen en (punt 2) waarde hechten aan jouw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
[...]

Ik begrijp niet wat je met "rant" bedoelt, maar uit de rest leid ik af dat je het er niet mee eens bent. Volgens mij worden de ervaringen met de SqueezeBox (ook Duet) in dit forum besproken. En dit waren mijn -helaas negatieve- ervaringen. Gelukkig voor jou dat jij die problemen niet hebt. Maar als ik volgens de statistieken van SqueezeCenter een gemiddelde verbinding van 48% heb, begrijp ik niet waarom de verbinding telkens verbroken wordt. Dat ligt niet aan de verbinding, maar aan de hardware/software van de Squeezebox, en dat zou niet mogen. Dezelfde verbinding gebruik ik ook met laptop en netbook, nooit enig probleem mee, vanuit dezelfde kamer.
De eerste google-hit op "rant" omschrijft het wel goed volgens mij: Wikipedia: Rant

Je loopt een beetje hard van stapel door te claimen dat Logitech een waardeloos product op de markt gezet heeft. Hoe kom je tot die conclusie? Door jouw ervaringen met één Squeezebox? Al is die inderdaad defect, dan nog wil het niet zeggen dat Logitech rommel op de markt zet, van ieder product van iedere fabrikant zullen er een aantal defecten vertonen. Vraag dan een RMA aan.

Verder is dit inderdaad een topic om ervaringen te delen. Deel dan je ervaring, op een fatsoenlijke manier. Je loopt hier al 5 jaar op tweakers rond, dan moet je toch ook begrijpen dat "de software is buggy en de verbinding valt telkens weg" een probleemomschrijving van het kaliber "mijn computer is kapot" is.

Wat voor bugs kom je dan tegen in de software? :? Hoe concludeer je dat je squeezebox zijn verbinding kwijt is, door de statusled op de receiver? :? Krijg je een foutmelding op de Controller? :? Krijg je een foutmelding in de logfiles? :? Speelt de Squeezebox wel door als je hem dichter bij je accesspoint plaatst? :? Welke SqueezeCenter versie draai je en op welk OS? :? Welk Access-Point gebruik je? :?

Je laat ons nu achter met een hoop vragen. Vragen die je toch in ieder geval zult moeten beanwoorden als je verwacht dat we meedenken over een oplossing. En vragen die je toch eigenlijk ook moet beantwoorden als je iemand ervan wilt overtuigen dat een Squeezebox inderdaad zo'n rampenproduct is. Daar ben ik nu in ieder geval niet van overtuigd, niet nu het nog aan tig andere zaken zou kunnen liggen.
[...]

Hoe kwam jij dan op het idee dat ik een tip gaf? Ik ondersteun hem enkel in zijn klacht over de werking van e.e.a.
Hij klaagt niet, hij merkt een probleem (met een BETA-functie!) op en vraagt om tips. Ik gok dat zijn Squeezebox verder prima werkt en het ontgaat me even hoe die rant van jou hem moet ondersteunen. Maar dat kan aan mij liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

OMEWTN, kun jij me aangeven wat het verschil is tussen "je naam er aan verbinden" en "onder de vlag ontwikkeld"?
Aangezien Logitech het bedrijf dat de Squeezebox heeft ontwikkeld heeft opgekocht. Je naam eraan verbinden insinueert dat het product al slecht was voor ze het kochten.

Ik heb in de tijd dat het nog Slimdevices heette zelf ooit last gehad van 1 bug, waarbij het systeem bleef hangen en een harde reset nodig had. Deze netjes gemeld en was daarna vrij snel opgelost in een volgende release. Volgens mij kan je bugs nog steeds melden, dus wie houdt je tegen als je de software buggy vind?

[ Voor 39% gewijzigd door Ethirty op 15-02-2009 21:33 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Bor de Wollef schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:03:
[...]

Heb je het nu over signaalsterkte of signaal kwaliteit? Je schuift het probleem wel heel erg makkelijk af. Voor de rest noem je buggy software zonder ook maar bugs aan te wijzen. Het geheel van de post komt over als azijnpisserij omdat je niets onderbouwt of verder uitlegt. Wellicht heb je gelijk maar zonder meer info kan (punt 1) niemand je helpen en (punt 2) waarde hechten aan jouw post.
Als ik alles moet gaan onderbouwen, is het forum te klein.
Ik wil volstaan met een verwijzing naar http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=59863 lees dat maar eens door, zegt voldoende.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wvexeltweakers schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:55:
[...]

Ik wil volstaan met een verwijzing naar http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=59863 lees dat maar eens door, zegt voldoende.
Dat is nog steeds erg kort door de bocht. Hoewel je daar teleurgestelde mensen tegen komt zie je her en der ook andere reacties. Bovendien vertelt bijna niemand echt iets over de problemen die zij of hij heeft ervaren wat van technische aard is en kan helpen bij het oplossen van het probleem. Mensen posten hun mening als feit, onduidelijk is of veel van de genoemde problemen echt aan de software / hardware ligt. Ik lees bv amper tot geen reacties van mensen die het systeem met een andere router / pc hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
wvexeltweakers schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:55:
[...]

Ik heb dat topic gelezen, helaas ook daar geen post van jou met gedetailleerde informatie over wat nou precies je probleem is en waardoor je zo zeker denkt te weten dat het geen netwerkprobleem is.

Dan kan ik toch echt niet anders dan concluderen dat je het gewoon niet werkend wilt hebben. Toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Xander schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:17:
[...]

Ik heb dat topic gelezen, helaas ook daar geen post van jou met gedetailleerde informatie over wat nou precies je probleem is en waardoor je zo zeker denkt te weten dat het geen netwerkprobleem is.

Dan kan ik toch echt niet anders dan concluderen dat je het gewoon niet werkend wilt hebben. Toch zonde.
Okee, daar komen er een paar:

De eerste installatie verliep "probleemloos". Na een dik half uur had ik de eerste muziek uit de speakers. Maar dat ging slechts 2 nummers goed, toen werd het stil. Volgens de controller was hij echter nog steeds "bezig met afspelen". En de receiver gaf een witte led, dus dat zou geen probleem moeten zijn. De serverPC was niet met andere dingen bezig, dus dat kon ook geen oorzaak zijn. Wat ik daarna ook deed, het was onmogelijk om nog muziek afgespeeld te krijgen. Controller een aantal malen opnieuw gestart, maar die gaf steeds een beperkt menu waarin ik geen muziekcollectie meer kon kiezen. De receiver had gewoon een witte led. Ten einde raad na een paar uur proberen alles maar ge-de-installeerd, incl de software van SqueezeCenter op mijn PC. En weer opnieuw geinstalleerd. Daarna weer muziek uit de speakers.

Gebeurt regelmatig dat het spelen gewoon stopt, terwijl de controller aangeeft "bezig met afspelen". De secondenaanduiding van de muziek in de display loopt gewoon door, maar er is absoluut geen muziek te horen. De receiver-led staat dan ook gewoon op wit.

Andere softwarebug die ik al een paar keer heb gezien: start de controller op, begin muziek af te spelen, volgens display loopt de muziek 30 seconden maar er is uit de speakers niets te horen. En dan begint de muziek te spelen, gewoon vanaf startpunt, maar de display is al een halve minuut verder in het nummer. Dit gaat vaak ook op voor SqueezeCenter op mijn PC, die loopt zelden synchroon met de muziek die wordt afgespeeld.

05/02: Na het aanzetten van de controller kreeg ik de melding “er is bijgewerkte software beschikbaar voor deze afstandsbediening. Het kan enkele minuten duren om bij te werken naar versie 7.3r3993 beschikbaar”. Dit geaccepteerd, en kreeg na 10 seconden de melding “De update wordt gekopieerd” en daarna “Upgrade mislukt. Er is een probleem opgetreden tijdens het updaten van deze controller”. Gedurende 24 uur een keer of 10 opnieuw geprobeerd. Systeem compleet gesloten en opgestart. Niets mag baten. En het vervelende is, dat die melding van het updaten tijdens het gebruik van de Duet steeds terugkomt. Probleem gemeld bij Support. Krijg de volgende oplossing: accu eruit, opnieuw erin en opstarten met de ADD-toets ingedrukt. En dan na opnieuw alles instellen, de update binnenhalen. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen werkt het dus nog steeds niet, het updaten. En ondertussen weer een half uur kwijt met alles weer opnieuw instellen. Na nog een keer of 20 proberen te updaten en een aantal herstarts, ben ik maar eens wat onlogische dingen gaan proberen. Een van die onlogische stappen was om de muziekbron te wijzigen naar SqueezeNetwork. En toen liep de update wel gewoon door.
Dit is dus zo'n bug waar ik niet goed van wordt. Mooi dat ze updates maken, maar doe dat dan op een manier dat ik zelf kan kiezen wanneer ik die kan pakken, en niet op een manier dat als het niet lukt, je er steeds lastig mee wordt gevallen. Dit probleem heb ik overigens al in meer fora gezien, ook met voorgaande updates, dus ben ik niet de enige, en leert Logitech niet van fouten.

Jullie hebben wel gelijk dat mijn reactie wellicht heftig is, maar dit is niet wat ik verwacht van een consumentenproduct. Het wordt gepromoot als: binnen een half uur lekker je muziek streamen, maar dat gaat niet op. Als radio en TV net zoveel gedoe waren geweest als de Duet voor mij inmiddels al aan tijd heeft gekost, waren die wereldwijd nooit zo'n succes geworden zoals dat nu het geval is. Ik zocht een muziekstreamer die zonder al te veel gedoe afspeelde, niet een nieuwe dagtaak.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Een van de hardware-minpunten van de controller: bij het starten van de controller (Home-knop) gebeurt het regelmatig dat ik de toets wel goed indruk, maar dat hij dus niet start. Vaak dan bij de 2e keer weer wel. Kwestie van geen goede contacten.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

TF

bla bla

bij mij werkt die koptelefoonoptie nog niet met de Duet... Als ik die inplug hoor ik alleen het klikken van het wiel en de selecties etc etc.

Ik heb die beta optie wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

En nu dus weer: tijdens afspelen van een Playlist bij het 3e nummer al weer geen muziek uit de speakers, volgens de controller is hij het nummer gewoon aan het afspelen. Volgens SqueezeCenter statistieken: avg. signaalsterkte 56%, min. 39%; bufferniveau avg 46%; Controleverbinding 100% < 1.
Dit zijn dus dingen die niet voor mogen komen. Ik ben geen technicus, maar als een MP3 ongeveer 6MB groot is, bouw dan in de receiver een stukje eigen geheugen van 100 MB (kost geen drol meer tegenwoordig) en dan kan hij op momenten van goed signaal zijn geheugen volzetten, en bij wat minder signaal kan hij minuten vooruit, en is stoppen van muziek geen issue meer. Is volgens mij een principe dat bij discmans al jaren geleden werd toegepast, om eventuele schokken tijdens lopen op te vangen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

wvexeltweakers schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:57:
En nu dus weer: tijdens afspelen van een Playlist bij het 3e nummer al weer geen muziek uit de speakers, volgens de controller is hij het nummer gewoon aan het afspelen. Volgens SqueezeCenter statistieken: avg. signaalsterkte 56%, min. 39%; bufferniveau avg 46%; Controleverbinding 100% < 1.
Dit zijn dus dingen die niet voor mogen komen. Ik ben geen technicus, maar als een MP3 ongeveer 6MB groot is, bouw dan in de receiver een stukje eigen geheugen van 100 MB (kost geen drol meer tegenwoordig) en dan kan hij op momenten van goed signaal zijn geheugen volzetten, en bij wat minder signaal kan hij minuten vooruit, en is stoppen van muziek geen issue meer. Is volgens mij een principe dat bij discmans al jaren geleden werd toegepast, om eventuele schokken tijdens lopen op te vangen.
Je kunt ranten wat je wilt, ik deel jouw ervaringen helemaal niet. Mijn Duet werkt sinds dag 1 zoals het hoort, speelt al mijn flac bestanden af zonder enige hapering (en die zijn wat grootte betreft nog wel iets groter dan je mp3tjes). Ik zou eerst je eigen netwerk maar eens nalopen voor je hier het hele forum ondermoppert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
TF schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:45:
bij mij werkt die koptelefoonoptie nog niet met de Duet... Als ik die inplug hoor ik alleen het klikken van het wiel en de selecties etc etc.

Ik heb die beta optie wel aan staan.
Je moet wel de goede player kiezen om muziek af te spelen: De Controller zelf dus

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

baviaan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:02:
[...]

Je kunt ranten wat je wilt, ik deel jouw ervaringen helemaal niet. Mijn Duet werkt sinds dag 1 zoals het hoort, speelt al mijn flac bestanden af zonder enige hapering (en die zijn wat grootte betreft nog wel iets groter dan je mp3tjes). Ik zou eerst je eigen netwerk maar eens nalopen voor je hier het hele forum ondermoppert.
Netwerk is niets mis mee. Ik gebruik een kwaliteitsrouter Belkin N1 Vision die in heel het huis (en tuin) een supersignaal heeft. Beter dan 2 andere routers die ik hiervoor heb gehad. Voor het geval je dat niet mocht weten: dit is een mimo-router met 3 antenne's. Verder werkt al mijn andere wifi-apparatuur er goed mee (pda, Skype-telefoon, wireless fotolijst, 1 notebook en 1 netbook), dus kan ik echt niet anders concluderen dat het aan de Duet ligt. Dus.
Daarnaast zou het merk/type router niets uit mogen maken. Volgens de specs van de Duet (hier) "Supports all 802.11b and 802.11g access points".

Je kunt natuurlijk anderen gaan na-papegaaien met je "ranten" maar dat is nu toch niet meer vol te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door wvexeltweakers op 16-02-2009 13:46 . Reden: aanvulling specs ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
wvexeltweakers schreef op maandag 16 februari 2009 @ 08:56:
[...]
Een van die onlogische stappen was om de muziekbron te wijzigen naar SqueezeNetwork. En toen liep de update wel gewoon door.
Heb je ook al eens geprobeerd of de muziek doorspeelt als je SqueezeNetwork gebruikt? Dat zou een eventueel probleem met SqueezeCenter uitsluiten.
wvexeltweakers schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:57:
Alles wijst er dus op dat de Squeezebox gewoon speelt?

Hoe heb je de SB Receiver aangesloten op je audio-installatie, digitaal? Wellicht gaat je receiver op een of andere manier over z'n nek, en speelt de SB inderdaad door, maar hoor je gewoon niets? Even proberen met een analoog kabeltje zou dan ook geen gek idee zijn.
Een SB Receiver heeft een stukje eigen geheugen. Als ik de UTP-kabel eruit trek tijdens het afspelen van een FLACje speelt iig het huidige nummer nog gewoon helemaal door.
wvexeltweakers schreef op maandag 16 februari 2009 @ 08:56:
[...]
Jullie hebben wel gelijk dat mijn reactie wellicht heftig is, maar dit is niet wat ik verwacht van een consumentenproduct. Het wordt gepromoot als: binnen een half uur lekker je muziek streamen, maar dat gaat niet op. Als radio en TV net zoveel gedoe waren geweest als de Duet voor mij inmiddels al aan tijd heeft gekost, waren die wereldwijd nooit zo'n succes geworden zoals dat nu het geval is. Ik zocht een muziekstreamer die zonder al te veel gedoe afspeelde, niet een nieuwe dagtaak.
Tjah. Ik beweer ook helemaal niet dat het installeren van mijn SqueezeBox soepel ging. Ik ben genoeg problemen tegengekomen, maar geen daarvan kon ik Logitech verwijten...

- Af en toe stopte de muziek spontaan, of skipte hij halverwege een nummer al naar de volgende. Lag aan de drivers voor mijn netwerkkaart.
- Mijn Receiver en Controller kregen af en toe hetzelfde IP... :? Kennelijk vergat mijn router een apparaat als het een tijd aanstond (de receiver) en deelde hij het IP dan doodleuk uit aan een apparaat dat een IP-lease aanvroeg (de controller). Da's toch een netwerkprobleem, één die ik nooit eerder ben tegengekomen met andere wifi-apparaten, maar die ik wel heb kunnen reproduceren door mijn laptop een keer een paar dagen aan te laten staan. Heb toen maar vaste IP's uitgedeeld. :P
- Als ik flacjes speel naar mijn controller stopt de hele boel er soms mee, totdat ik mijn router een harde reset geef. Weer zoiets dat ik nooit ben tegengekomen met een ander apparaat, maar dat ik wel met een ander apparaat heb kunnen reproduceren: Toen ik een keer een aantal DVD-images naar mijn laptop aan het kopiëren was had ik namelijk precies hetzelfde. Tjah. wat kan ik daar over zeggen... ik gebruik normaalgesproken gewoon geen wifi om veel data te verplaatsen.

Zou de gemiddelde consument dit soort problemen kunnen verhelpen? Nee. Maar kan Logitech iets aan netwerkkaartdrivers of routers doen? Nogmaals nee. ;)
wvexeltweakers schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:19:
[...]

Netwerk is niets mis mee. Ik gebruik een kwaliteitsrouter Belkin N1 Vision die in heel het huis (en tuin) een supersignaal heeft. Beter dan 2 andere routers die ik hiervoor heb gehad. Voor het geval je dat niet mocht weten: dit is een mimo-router met 3 antenne's. Verder werkt al mijn andere wifi-apparatuur er goed mee (pda, Skype-telefoon, wireless fotolijst, 1 notebook en 1 netbook), dus kan ik echt niet anders concluderen dat het aan de Duet ligt. Dus.
Daarnaast zou het merk/type router niets uit mogen maken. Volgens de specs van de Duet (hier) "Supports all 802.11b and 802.11g access points".

Je kunt natuurlijk anderen gaan na-papegaaien met je "ranten" maar dat is nu toch niet meer vol te houden.
Ik denk ook niet dat de netwerkverbinding met je SB het probleem is. Dan zou je led toch echt anders moeten kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

@Xander:
- SqueezeCenter/SqueezeNetwork: nooit geprobeerd. Heb in het begin 3 minuten naar SqueezeNetwork geluisterd, maar daar ligt mijn interesse eigenlijk niet, ik wil muziek van m'n PC streamen. Ik zal morgen eens kijken wat er gebeurt als ik de hele dag SqueezeNetwork aanzet;
- ik heb de receiver analoog aangesloten. En dat zou mijn stereoset toch aan moeten kunnen qua signaal?
- intern geheugen receiver: dat zag ik vandaag op de site met specs. En daarom snap ik ook niet dat de muziek gewoon stopt;
- IP-adressen zijn verschillend, heb ik dagelijks cq. na herstart steeds gecheckt;
- het stoppen van afspelen bij jou waarbij dan een reset van je router nodig is, is toch op zijn minst vreemd te noemen voor de Duet waarvan wordt geclaimd dat hij met elke router werkt. En dat hij er mee werkt, daar versta ik onder dat ik niet regelmatig mijn router moet resetten. Is bij mij overigens ook (nog) niet aan de orde geweest. Als ik vervolgens op de controller kies voor volgend nummer, is er weer muziek.
- zelf heb ik met mijn notebook ook al weleens DVD's over wifi overgezet, en dat gaf geen problemen met mijn huidige netwerkconfig.
Misschien een rare vraag, maar zou het aan XP kunnen liggen? Gebruiken jullie Vista, of XP? Ik gebruik nu XP bijgewerkt met SP3.

Andere vraag: ik heb nu al verschillende malen langdurig de netwerkstatistieken gemeten en bekeken, maar krijg de indruk dat daar geen noemenswaardige problemen uit blijken. Kunnen jullie me iets aanraden om aan te zetten waarvan SqueezeCenter meldingen in de logboekbestanden zet, en waarmee ik wellicht dichter bij de oplossing van de onderbrekingen kan komen?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
het afspelen zonder geluid (wat dan ineens terug kan komen) heb ik ook, maar dan met muziek service deezer. Met gewone mp3s van mijn eigen server heb ik het geloof ik nog niet gehad. Wat er aan de hand is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
wvexeltweakers schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:13:
- het stoppen van afspelen bij jou waarbij dan een reset van je router nodig is, is toch op zijn minst vreemd te noemen voor de Duet waarvan wordt geclaimd dat hij met elke router werkt. En dat hij er mee werkt, daar versta ik onder dat ik niet regelmatig mijn router moet resetten. Is bij mij overigens ook (nog) niet aan de orde geweest. Als ik vervolgens op de controller kies voor volgend nummer, is er weer muziek.
Die problemen die ik daarmee ondervind liggen toch duidelijk aan mijn router en niet aan de squeezebox, aangezien ik ze ook ondervind als ik veel data via wifi naar mijn laptop kopiëer. ;) Kan er ook niet echt mee zitten, met normaal dagelijks gebruik heb ik nergens last van (data kopieren doe ik niet naar mijn laptop, of anders wel bedraad, sb zit ook bedraad aangesloten...)
Misschien een rare vraag, maar zou het aan XP kunnen liggen? Gebruiken jullie Vista, of XP? Ik gebruik nu XP bijgewerkt met SP3.
Ik heb SqueezeCenter hier op Windows 2003 SP2 draaien. Maar probeer eerst eens of afspelen via Squeezenetwork wel werkt, als het daar ook al fout gaat hoef je het niet in je SqueezeCenter-setup te zoeken.
Andere vraag: ik heb nu al verschillende malen langdurig de netwerkstatistieken gemeten en bekeken, maar krijg de indruk dat daar geen noemenswaardige problemen uit blijken. Kunnen jullie me iets aanraden om aan te zetten waarvan SqueezeCenter meldingen in de logboekbestanden zet, en waarmee ik wellicht dichter bij de oplossing van de onderbrekingen kan komen?
Ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat er met de standaard loginstellingen niets gelogd werd bij problemen. Maar jouw log blijft op het moment helemaal leeg dus?

Stopt 'ie toevallig altijd op hetzelfde punt met spelen als je dezelfde muziek speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wvexeltweakers schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:19:
Om (wellicht) toch nog wat zinnigs te zeggen: soms maakt het blijkbaar wel uit. Toen ik hier een tijdje terug een Wii neerzette die ondanks alle berichten wel op g moest werken maar dat niet deed mijn router van g-only naar b+g gezet en dan was streamen ondanks een bereik van 60% onmogelijk voor zelfs een 128k mp3'tje. Om over flac maar te zwijgen. Constant rebufferen etc. Router weer op g-only en probleem was weg. Wellicht schakelt de Squeezebox/Duet terug naar b als die dat detecteert? Waarop staat je router ingesteld?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
tjonge jonge, wat een berichtje van mij al niet teweeg kan brengen :)

ik heb nog een ander vraagje: kan iemand me uitleggen hoe je de instellingen onder muziekcollectie nu het beste kan instellen? Ik krijg het niet voor elkaar om albums met de artiest 'diverse artiesten' weer te geven. De controller geeft 'leeg' onder deze artiest.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

TF

bla bla

ik kies altijd via 'muziekmap'. Die indelingen met ID3 tags kost erg veel tijd en doe took niet altijd wat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ethirty schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:23:
[...]

Om (wellicht) toch nog wat zinnigs te zeggen: soms maakt het blijkbaar wel uit. Toen ik hier een tijdje terug een Wii neerzette die ondanks alle berichten wel op g moest werken maar dat niet deed mijn router van g-only naar b+g gezet en dan was streamen ondanks een bereik van 60% onmogelijk voor zelfs een 128k mp3'tje. Om over flac maar te zwijgen. Constant rebufferen etc. Router weer op g-only en probleem was weg. Wellicht schakelt de Squeezebox/Duet terug naar b als die dat detecteert? Waarop staat je router ingesteld?
Mijn router kent erg veel instellingen, maar dit kan ik niet wijzigen. Ik kan enkel kiezen tussen "b+g+n" of "Uit" waarbij er geen WAN meer is. Er is nog wel een optie om bij Bandwith te kiezen voor "20+40 Mhz auto" en "20 Mhz only".

Verder heb ik de QoS (Quality of Service) op Aan staan. Dit is bedoeld om gegevens als multimedia en Voip-bellen voorrang te geven op het andere netwerkverkeer.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Xander schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:34:
Heb je ook al eens geprobeerd of de muziek doorspeelt als je SqueezeNetwork gebruikt? Dat zou een eventueel probleem met SqueezeCenter uitsluiten.
Ik heb inmiddels een paar keer via SqueezeNetwork naar radio geluisterd, en daarbij viel het geluid ook af en toe weg. Soms al na een minuut, soms na een half uur.
- Af en toe stopte de muziek spontaan, of skipte hij halverwege een nummer al naar de volgende. Lag aan de drivers voor mijn netwerkkaart.
Ik ben ook maar op jacht gegaan voor een nieuwe driver voor mijn netwerkkaart, en een firmware-update voor mijn router. Dit allebei geinstalleerd, en nu eerst maar eens uittesten, wellicht geeft dat wat soelaas.

Voor SqeeuzeNetwork kun je de omvang van de buffer instellen (3-30).
Nu dacht ik me te herinneren dat je de omvang van de buffer voor gewoon afspelen vanaf je PC ook ergens in kon stellen, maar kan het niet vinden. Kan dat inderdaad, en moet dat via de controller of via SqueezeCenter?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

TF schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:58:
ik kies altijd via 'muziekmap'. Die indelingen met ID3 tags kost erg veel tijd en doe took niet altijd wat je wilt
Heb je "diverse artiesten" als ID-tag bij "artiest" staan of bij "Album-artiest"?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@wvexeltweakers: Als het nu nog niet werkt zijn er nog 2 dingen die ik zou proberen...

1) Je Squeezebox even naar de router verhuizen en er een UTP-kabeltje insteken.
2) SqueezeCenter op een andere PC installeren

Dan heb je toch wel alles geprobeerd dat men van je mag verwachten denk ik...

Heb je trouwens al eens contact gehad met de Logitech support?
wvexeltweakers schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:37:
[...]

Heb je "diverse artiesten" als ID-tag bij "artiest" staan of bij "Album-artiest"?
Je kunt gewoon de werkelijke artiest invullen bij de ID3-tags. Volgens mij ontdekt SC zelf dat er diverse artiesten in 1 album zitten dan, je zit in je settings ergens een tabje over dit onderwerp. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Xander op 17-02-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
wvexeltweakers schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:37:
[...]

Ik heb 'Diverse Artiesten' bij Album-artiest staan. Het probleem is volgens mij dat in de instellingen van Squeezecenter deze naam gereserveerd is (check maar onder instellingen bij muziekcollectie) waardoor ik dus 'leeg' krijg te zien onder deze artiesten naam in de controller.

Nu heb ik zojuist een nieuwe scan uitgevoerd van mijn muziekcollectie via de squeezecenter (methode playlist wissen) en heb ik onder muziekcollectie de instellingen staan: verzamelalbums bij individuele artiesten weergeven (dus niet groeperen) en heb ik de standaard naam voor groeperen van 'Diverse Artiesten' veranderd naar 'Various Artists'.. en nu krijg ik toch:

code:
1
Diverse artiesten samenvoegen   (287  van  287)   Voltooien  00:00:18

en onder artiesten>diverse artiesten verschijnt ie weer leeg.

EDIT: ik snap er niets van, maar paar minuten later zijn ineens toch de albums met 'diverse artiesten' onder artiest>diverse artiesten verschenen. Raar apparaat, maar goed het werkt.. toppie.
Volgens mij moet ik de tags maar veranderen van 'Diverse Artiesten' naar 'Various Artists' want die diverse artiesten zit volgens mij helemaal ingebakken in de squeezecenter.

[ Voor 7% gewijzigd door EvtK op 17-02-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Xander schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:47:
@wvexeltweakers: Als het nu nog niet werkt zijn er nog 2 dingen die ik zou proberen...

1) Je Squeezebox even naar de router verhuizen en er een UTP-kabeltje insteken.
2) SqueezeCenter op een andere PC installeren

Dan heb je toch wel alles geprobeerd dat men van je mag verwachten denk ik...

Heb je trouwens al eens contact gehad met de Logitech support?
Na de update driver netwerkkaart, en firmware router ben ik nu weer aan het testen. Het lijkt nu beter te lopen. Ik heb al contact gehad met Logitech (toen ik de firmware van de controller niet binnenkreeg) en dat antwoord vond ik zo tegenvallen, dat ik nu met jullie hulp eerst eens probeer helder te krijgen waar/ waardoor de problemen zitten/ ontstaan. Mocht ik er dan nog niet uitkomen, mag Logitech zijn best doen, ofwel het spul terugnemen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiezeL
  • Laatst online: 04-03 12:39
Hoe krijg ik in godsnaam audio uit die controller (koptelefoon of pc speakers zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Nieuwste firmware op je controller, audio playback enablen en een koptelefoon aansluiten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Xander schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:13:
Nieuwste firmware op je controller, audio playback enablen en een koptelefoon aansluiten? :?
en wel als muziekbron de controller selecteren ;) doet ie overigens automatisch als je een koptelefoon inplugt (werkt niet altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Loek Rots schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:14:
[...]

en wel als muziekbron de controller selecteren ;) doet ie overigens automatisch als je een koptelefoon inplugt (werkt niet altijd)
Heee, twintig keer m'n plugje in- en eruitgehaald, nu hoor ik de toontjes van de toetsen.
Maar alleen dat.
Ondanks Instellingen->geavanceerd->Audio Afspelen->Afspelen inschakelen (BETA)
Nog erg beta, geen radio, geen muziek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
En heb je dan al de goede muziekbron gekozen? Die controller verschijnt gewoon als extra speler dan...

• EvtK
het is overigens handig om via display instellingen voor de ontvanger en voor de controller een andere achtergrond afbeelding te selecteren. Zo weet direct welke je geselecteerd hebt.

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Na het upgraden van de netwerkkaartdriver en de firmware van mijn router, heb ik nu het signaal naast de receiver gemeten met Network Stumbler. Toen zag ik dat er in totaal 15 (!) draadloze netwerken op die plaats te ontvangen waren. Met Network Stumbler zag ik ook op welke kanalen die werkten. Daarbij bleek dat er 1 op hetzelfde kanaal werkte als ik. Nu heb ik mijn kanaal aangepast, waarop nog niemand werkte. Ook merkte ik dat het iets verbetering opleverde om de antennes van de router niet alledrie recht omhoog te zetten, maar de middelste omhoog, en de buitenste allebei naar buiten te richten. Dat is in tegenstelling tot wat meestal wordt geadviseerd, maar bij mij scheelde het weer een 3 à 4 % beter signaal, waarbij tevens de signaal/ruisverhouding nog wat verbeterde.

Met jullie aanwijzingen ben ik er nu uit, hij speelt goed, en de afgelopen 24 uur geen haperingen of onderbrekingen meer gehad! I'm happy..... :)

Samsung S23 Ultra 256GB

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Net als je denkt: alles opgelost, gaat het weer mis......

Na 24 uur probleemloos muziek afspelen via mijn stereoset (langs de Squeezebox receiver) kies ik een ander album, begint hij met afspelen, en ineens stokt de muziek. Op controller stond "bezig met opnieuw bufferen" en na 10 seconden "bufferen mislukt". De receiver had gewoon een witte led.

Controller uitgezet, ff wachten, weer opgestart. Kreeg een zeer beperkt menu (muziekbron kiezen, muzieksysteem kiezen). Bij muziekbron gekeken, stond mijn draadloos netwerk gewoon aangevinkt. Bij muziekbron zag ik de Squeezebox en de Controller staan. Voor Squeezebox gekozen en hij bleef vervolgens eindeloos "verbinding maken met Squeezebox". Receiver had nog steeds een witte led, dus verbinding.

Controller uitgezet, ff wachten, weer aangezet. Nog steeds beperkt menu. Receiver had nog steeds een witte led. Nu gekozen voor Controller als systeem en kreeg een wat uitgebreider menu met ook Muziekcollectie. Daarin een lied gekozen, en die speelde hij gewoon via de controller-speaker af. Terug naar menu, en daarin nergens de optie Muzieksysteem kiezen te vinden, dus kom ik niet terug naar de Squeezebox.....

In SqueezeCenter gekeken, en ook daarin alleen de Controller als muzieksysteem te vinden. SqueezeCenter opnieuw gestart, geen verschil, alleen Controller zichtbaar. Computer en router opnieuw gestart, geen verschil.
Wat ook vreemd is: als ik in SqueezeCenter op de knop Voeding druk, gaat die knop op UIT (Groen naar Grijs) maar de Squeezebox receiver blijft aan.

In mijn router is zichtbaar dat de receiver draadloos is aangesloten.
Ik begrijp er niks meer van, zo kan ik die receiver dus niet kiezen in de controller of SqueezeCenter...
Enige dat overblijft is stekker uit receiver, ff wachten en dan weer op stroom zetten.

Samsung S23 Ultra 256GB

• EvtK
ik heb ook wel eens wat vage problemen gehad met verbinden, juist een reset van je router kan wellicht wonderen doen..

• Xander
@vwexeltweakers: Wel apart dat het een en ander veel beter werkt na nieuwe netwerkkaartdrivers en een nieuwe firmware op je router. Ga jij zelf dan niet denken dat het probleem in de netwerkhoek zit? Ik wel namelijk...

Je hebt niet toevallig een voorraadje routers / access-points op zolder staan? ;)

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Loek Rots schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:08:
ik heb ook wel eens wat vage problemen gehad met verbinden, juist een reset van je router kan wellicht wonderen doen..
Zoals je kunt lezen heeft dat geen oplossing gebracht, helaas. Dat was een van de snelste dingen om te doen.

Samsung S23 Ultra 256GB

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Xander schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:27:
@vwexeltweakers: Wel apart dat het een en ander veel beter werkt na nieuwe netwerkkaartdrivers en een nieuwe firmware op je router. Ga jij zelf dan niet denken dat het probleem in de netwerkhoek zit? Ik wel namelijk...

Je hebt niet toevallig een voorraadje routers / access-points op zolder staan? ;)
Nee, ik denk daar juist niet aan.
Omdat de receiver een witte led geeft, is er een goede verbinding en de muziekbron gekozen.
Ik denk eerder dat het een probleem is met de receiver en die led niet te vertrouwen.
Anders zou ik hem toch moeten zien in SqueezeCenter èn de controller??
En daarbij komt dat ik de controller wèl gewoon kan verbinden met m'n netwerk, ook al ligt die naast de receiver....

Ik zat net op het Engels forum (hier) te lezen, en het is geen router-probleem. Gebruikers die van router zijn geswitched, tot en met de dure Linksys dualband WRT610N, en de problemen blijven.....
Blijft erg frustrerend. Heb het hele verslag aan Logitech gemaild, maar verwacht daar na mijn vorige teleurstellende ervaring niet veel van.

[ Voor 20% gewijzigd door wvexeltweakers op 19-02-2009 17:44 . Reden: Aanvulling ]

Samsung S23 Ultra 256GB

• twaeker
Xander schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:19:
En heb je dan al de goede muziekbron gekozen? Die controller verschijnt gewoon als extra speler dan...
Bij 'muziekbron' kan ik alleen kiezen tussen mijn Squeezeserver en 'Squeezenetworks'.
Bedoel je dat wel?

• Xander
Uh, de goede speler dus. :P

• Xander
wvexeltweakers schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:33:
[...]

Omdat de receiver een witte led geeft, is er een goede verbinding en de muziekbron gekozen.
Ik denk eerder dat het een probleem is met de receiver en die led niet te vertrouwen.
Anders zou ik hem toch moeten zien in SqueezeCenter èn de controller??
En daarbij komt dat ik de controller wèl gewoon kan verbinden met m'n netwerk, ook al ligt die naast de receiver....
Tjah, de receiver verbindt toch ook goed naar het netwerk? Alleen werkt die verbinding naar verloop van tijd niet meer zo lekker op de een of andere manier.
Ik zat net op het Engels forum (hier) te lezen, en het is geen router-probleem. Gebruikers die van router zijn geswitched, tot en met de dure Linksys dualband WRT610N, en de problemen blijven.....
Blijft erg frustrerend. Heb het hele verslag aan Logitech gemaild, maar verwacht daar na mijn vorige teleurstellende ervaring niet veel van.
"Controller doesn't reconnect to network after sleep". Dat klinkt niet echt als "receiver doesn't stay connected to network", wel? ;) Da's een compleet verschillend probleem...

• twaeker
YES! Hij doet het!
De instelling die je bedoelde heet: "Muzieksysteem kiezen"

Edit:
Maar, na een paar minuten spelen met radiozenders crasht mijn Squeezecenter.
Zo zeer, dat alleen rebooten van de PC helpt.
Dus, nog wel erg beta.

[ Voor 26% gewijzigd door twaeker op 19-02-2009 19:34 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wvexeltweakers schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:33:
Volgens mij zegt die led niet veel meer dan dat er connectie met de server gemaakt kan worden. Niet dat je netwerk stabiel genoeg is voor veel data. Pas als je het netwerk met data (muziek) gaat belasten beginnen de problemen. Als je muziek na 30s stopt dan komt dat omdat je alleen muziek uit de buffer hoort die niet of niet snel genoeg 'bijgevuld' wordt.

Ik zelf zou het ook in de netwerk hoek zoeken. Heb je nu toevallig al eens met een draadje getest? De prijs van je router maakt niks uit. Als bijv de firmware slecht ontwikkeld/getest is blijft het gokken. Mijn router was ook duur zat destijds, maar van torrents raakt ie toch echt helemaal de kluts kwijt.

Veel draadloze netwerken in je bereik op dezelfde frequentie is ook bijna garantie voor ellende. Altijd proberen de minst gebruikte kanalen te pakken en altijd 1 kanaal ertussen laten: 3 bezet dan 5 pakken.

#team_UTC+1

• Bor

Bor

Een witte led zegt niet meer dan dat er een connectie gemaakt kan worden. Over de kwaliteit van de connectie zegt de led helemaal niets.

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Bor de Wollef schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:43:
Een witte led zegt niet meer dan dat er een connectie gemaakt kan worden. Over de kwaliteit van de connectie zegt de led helemaal niets.
Ja, mee eens, maar als ik een witte led heb en de controller blijft zeggen "bezig met verbinding maken" dan is er toch iets wat niet klopt aan die witte led?

Samsung S23 Ultra 256GB

• Bor

Bor

Die knop moet je niet anders zien dan een heel erg bassale connectie indicator. Bovendien maakt de controller zijn eigen connectie via Wifi. De witte led zegt helemaal niets over de connectie van de controller naar slimserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24
wvexeltweakers schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:49:
[...]

Ja, mee eens, maar als ik een witte led heb en de controller blijft zeggen "bezig met verbinding maken" dan is er toch iets wat niet klopt aan die witte led?
Kon het zo snel even niet uit je eerdere berichten halen, maar welke versie van Squeezecenter draai je op je PC en heb je ook geprobeerd om die te updaten?

De afgelopen dagen ben ik nl tegen vrijwel exact dezelfde issues aangelopen die jij beschrijft. Heb me ook redelijk gek gezocht (de Duet heeft nl maanden grotendeels probleemloos gedraaid...) en de oplossing lijkt nu te liggen in het updaten van Squeezecenter naar de laatste versie. Binnen Squeezecenter verscheen de melding dat er een update beschikbaar was (SqueezeCenter 7.3.2), na het installeren van deze versie lijken de problemen bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
* Intheweb meld zich ook als Squeezebox gebruiker :)

Zaterdag een erg scherpe aanbieding gevonden bij 4launch, voor 167 aangeschaft, terwijl die bij de MediaMarkt voor ruim 220 euro ligt.

Squeezecenter geinstalleerd op mijn Synology 107+ en Squeezebox Classic via wireless laten verbinden. De DHCP leverde wat problemen op en in het begin liep zelfs Squeezecenter vast.
De Squeezebox op static IP gezet en de Synology een herstart gegeven en sindsdien werkt alles goed.

Af en toe wel last van trage menu reacties, maar ach... je kan niet alles hebben denk ik aan. Ik vind de kwaliteit van de muziek erg goed via mijn simpele stereo installatie.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Intheweb schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:06:
* Intheweb meld zich ook als Squeezebox gebruiker :)

Af en toe wel last van trage menu reacties, maar ach... je kan niet alles hebben denk ik aan. Ik vind de kwaliteit van de muziek erg goed via mijn simpele stereo installatie.
Heb ik alleen met hele grote mappen, waar dus veel items in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Roamor schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:11:
[...]

Heb ik alleen met hele grote mappen, waar dus veel items in staan.
Dat nog niet eens... doet ie bijvoorbeeld ook met volume. Dan blijft de volume meter in beeld staan en dan kan ik drukken wat ik wil, maar geen verschil dan in het volume hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:03

servies

Veni Vidi Servici

Intheweb schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:06:

Squeezecenter geinstalleerd op mijn Synology 107+ en Squeezebox Classic via wireless laten verbinden. De DHCP leverde wat problemen op en in het begin liep zelfs Squeezecenter vast.
De Squeezebox op static IP gezet en de Synology een herstart gegeven en sindsdien werkt alles goed.

Tja... een synolgy 107+ is nou ook niet echt een snelheidsmonster... dan kun je ook niet alles verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Climbon schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:00:
[...]

Kon het zo snel even niet uit je eerdere berichten halen, maar welke versie van Squeezecenter draai je op je PC en heb je ook geprobeerd om die te updaten?

De afgelopen dagen ben ik nl tegen vrijwel exact dezelfde issues aangelopen die jij beschrijft. Heb me ook redelijk gek gezocht (de Duet heeft nl maanden grotendeels probleemloos gedraaid...) en de oplossing lijkt nu te liggen in het updaten van Squeezecenter naar de laatste versie. Binnen Squeezecenter verscheen de melding dat er een update beschikbaar was (SqueezeCenter 7.3.2), na het installeren van deze versie lijken de problemen bij mij opgelost.
Die versie heb ik vanaf het begin al (heb de Duet pas een paar weken). Had het hele verhaal naar Logitech gemaild en krijg een reactie waar ik weinig aan heb. Heb die dus teruggestuurd met opmerking dat ze wat beter hun best mogen doen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
servies schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:06:
[...]

Tja... een synolgy 107+ is nou ook niet echt een snelheidsmonster... dan kun je ook niet alles verwachten.
Nou, afgezien van de grote mappen (50+ MP3's) doet mijn 107+ het gewoon vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om een Squeezebox Boom bij mijn ouders te gaan plaatsen. Kan ik hen ook eens de 21e eeuw inhelpen ;-)

Ik heb eigenlijk geen zin om daar ook een hele NAS o.i.d. voor op te zetten, daarom ben ik op zoek gegaan om SlimServer op mijn server te plaatsen en hen daartoe toegang te geven via internet.

Helaas kan ik het nergens vinden of je een Squeezebox zo ver krijgt om te connecten met een IP buiten het eigen netwerk. Ik snap dat ik de betreffende poorten moet openzetten, maar weet niet of ik de Squeezebox op het juiste IP-adres kan wijzen. Is dat mogelijk? Moeten daar nog andere "speciale" handelingen voor worden uitgevoerd?

Wat ik wel heb gevonden is dat je SlimServer toegankelijk kan maken voor Winamp o.i.d. (zie http://wiki.slimdevices.com/index.php/RemoteStreaming), maar heb nog geen uitsluitsel over een "hardware" Squeezebox kunnen vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Big op 21-02-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Bor de Wollef schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:54:
Die knop moet je niet anders zien dan een heel erg bassale connectie indicator. Bovendien maakt de controller zijn eigen connectie via Wifi. De witte led zegt helemaal niets over de connectie van de controller naar slimserver.
Dit heeft de helpdesk van Slim inmiddels bevestigd: "de led op de receiver is niet te vertrouwen omtrent de info die erop wordt weergegeven".
Dat schiet dus niet op.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wvexeltweakers schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:04:
[...]

Dit heeft de helpdesk van Slim inmiddels bevestigd: "de led op de receiver is niet te vertrouwen omtrent de info die erop wordt weergegeven".
Dat schiet dus niet op.
Vreemde stelling als Logitech dit aangeeft. De led is immers prima te vertrouwen alleen geeft niet weer wat de meeste mensen denken. De led geeft namelijk de status aan van de receiver. De controller maakt zijn eigen WIFI connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mr_Big schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:29:
Ik ben van plan om een Squeezebox Boom bij mijn ouders te gaan plaatsen. Kan ik hen ook eens de 21e eeuw inhelpen ;-)

Ik heb eigenlijk geen zin om daar ook een hele NAS o.i.d. voor op te zetten, daarom ben ik op zoek gegaan om SlimServer op mijn server te plaatsen en hen daartoe toegang te geven via internet.

Helaas kan ik het nergens vinden of je een Squeezebox zo ver krijgt om te connecten met een IP buiten het eigen netwerk. Ik snap dat ik de betreffende poorten moet openzetten, maar weet niet of ik de Squeezebox op het juiste IP-adres kan wijzen. Is dat mogelijk? Moeten daar nog andere "speciale" handelingen voor worden uitgevoerd?

Wat ik wel heb gevonden is dat je SlimServer toegankelijk kan maken voor Winamp o.i.d. (zie http://wiki.slimdevices.com/index.php/RemoteStreaming), maar heb nog geen uitsluitsel over een "hardware" Squeezebox kunnen vinden.
Ik denk niet dat dat erg makkelijk gaat worden. De Squeezebox leunt erg sterk op de server voor oa de gehele interface. Het enige wat zo'n beetje in het apparaat zit ingebakken (naast audio decoden) zijn de netwerk mogelijkheden en wat software om ofwel verbinding te maken met een gedetecteerde server in het eigen lan ofwel de servers van Squeezenetwork.

Als niks gedetecteerd wordt kan je wel een IP opgeven, maar of dit ook werkt met een remote adres? Je zal dan minimaal een apaaraat moeten hebben dat het verkeer van de Squeezebox doorsluist (over een VPN) naar jouw server thuis. Beter zet je een NAS neer, of zet hem in als digitale wereldontvanger ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Bor de Wollef schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:29:
[...]

Vreemde stelling als Logitech dit aangeeft. De led is immers prima te vertrouwen alleen geeft niet weer wat de meeste mensen denken. De led geeft namelijk de status aan van de receiver. De controller maakt zijn eigen WIFI connectie.
Mee eens. Maar als de led wit is, en de receiver niet te kiezen is in SqueezeCenter ("muzieksysteem niet gevonden"), dan klopt er toch iets niet. Of haal ik nu zaken door elkaar?
:?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 22 februari 2009 @ 00:46:
[...]

Als niks gedetecteerd wordt kan je wel een IP opgeven, maar of dit ook werkt met een remote adres? Je zal dan minimaal een apaaraat moeten hebben dat het verkeer van de Squeezebox doorsluist (over een VPN) naar jouw server thuis. Beter zet je een NAS neer, of zet hem in als digitale wereldontvanger ;)
Als ik het geod begrijp, kan je dus wel zelf voor het Squeezecenter een hard IP adres opgeven in de Squeezebox zelf? Als ik dan de goede poorten forward in mijn router, dan moet dat toech verder geen probleem zijn? het zou toch niets moeten uitmaken of je je muziek ophaalt van punt x of punt y?
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of maak ik het mezelf weer moeilijk? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ware het niet dat een Squeezebox geen muziek 'ophaalt', hij vertelt tegen SqueezeCenter wat 'ie wil hebben en dat krijgt ie toegestreamed. Je zou al aan beide kanten poorten open moeten gaan zetten, en dan nog vrees ik dat het simpelweg niet werkt... :X

Simpelste oplossing als je de Squeezebox en Squeezecenter toch echt op een verschillende locatie wilt hebben is een VPN denk ik...

Enne, je kunt inderdaad met winamp naar SqueezeCenter luisteren, SC kan een mp3-stream genereren. Die kun je waarschijnlijk ook wel op een andere locatie afspelen met een Squeezebox, als zijnde een internetradiostation. Dan kun je je muziek echter niet bedienen via de squeezebox, dat zou dan met de webinterface moeten...

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 22-02-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Xander schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:12:
Ware het niet dat een Squeezebox geen muziek 'ophaalt', hij vertelt tegen SqueezeCenter wat 'ie wil hebben en dat krijgt ie toegestreamed. Je zou al aan beide kanten poorten open moeten gaan zetten, en dan nog vrees ik dat het simpelweg niet werkt... :X

Simpelste oplossing als je de Squeezebox en Squeezecenter toch echt op een verschillende locatie wilt hebben is een VPN denk ik...
Even voor mijn beeld. Ik heb het idee dat als je:
1. in de Box het IP-adres van de remote Center zet
2. je de juiste poorten (2* iets in 3000-range en 9000) open zet op de router van het netwerk (voor het zenden van de aanvraag van Box=>Center) van de Center én die van het netwerk van de Box (voor sturen muziek Center=>Box)
3. de Box dan de aanvraag naar het ingevoerde IP-adres stuurt op de opengezette poorten en de Center de muziek terugstuurt naar de opengezette poorten?

Helaas is dit een theorie die niemand nog heeft bevestigd of ontkracht. Hoe "vast" zit de Box vast aan een lokaal netwerk? Heeft niemand dit nog in de praktijk geprobeerd?

Als ik kijk op de eerder genoemde link, dan lijkt het er inderdaad op dat je dan alleen muziek kan wisselen vanaf de Center, maar daar wordt geen gebruikgemaakt van een Box, maar van Winamp en zijn de twee UDP poorten niet geopend. Ik heb het vermoeden dat daar de streams en commando's over worden gestuurd...

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Big op 22-02-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

2 dingen: met Winamp wordt alleen de muziek gestreamed, je kan met Winamp niet de Squeezecenter bedienen.

En het andere is dat je iets wil waarvoor het apparaat niet ontworpen is. Wellicht is het wel mogelijk, maar dan zal je zelf moeten gaan testen. Neem je eigen Squeezebox mee naar je ouders en test of je verbinding kan maken. Als je het werkend krijgt, dan lukt het met een Boom ook wel. Misschien is er iemand op het Slimdevices forum die zoiets ooit gedaan heeft, maar ik vermoed dat je hier niemand gaat vinden die je een definitief antwoord kan geven.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mr_Big schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:20:
[...]

2. je de juiste poorten (2* iets in 3000-range en 9000) open zet op de router van het netwerk (voor het zenden van de aanvraag van Box=>Center) van de Center én die van het netwerk van de Box (voor sturen muziek Center=>Box)
Op dit moment staat mijn server met poort 27085 van mijn Squeezebox te babbelen. Oh, en nu met poort 27523. Geen idee hoe het precies zit, maar met die 2 poorten ben je er niet iig? :P
Helaas is dit een theorie die niemand nog heeft bevestigd of ontkracht. Hoe "vast" zit de Box vast aan een lokaal netwerk? Heeft niemand dit nog in de praktijk geprobeerd?
Tjah, het is een theorie, en hij zou juist kunnen zijn. Ik vrees dat je het echt zelf moet gaan proberen. Kan ook met een laptop met SoftSqueeze natuurlijk. :)
Als ik kijk op de eerder genoemde link, dan lijkt het er inderdaad op dat je dan alleen muziek kan wisselen vanaf de Center, maar daar wordt geen gebruikgemaakt van een Box, maar van Winamp en zijn de twee UDP poorten niet geopend. Ik heb het vermoeden dat daar de streams en commando's over worden gestuurd...
Die stream (gewoon over het HTTP protocol) is iets heel anders dan hoe een SqueezeBox normaal gesproken werkt. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je die stream niet op een SqueezeBox zou kunnen afspelen. Je kunt dan alleen niets bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik zag op het Slim-forum een paar gebruikers die hun (Duet)controller een vast IP-adres hebben toegewezen, en claimen daarmee een stabielere verbinding te hebben.
Zijn hier gebruikers die daarmee ervaring hebben, en kunnen bevestigen/ontkrachten dat de verbinding daarmee stabieler is geworden?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Probeer het eerst gewoon met softsqueeze. Als dat werkt, moet de squeezebox ook werken.

Maar even iets anders. Heeft er iemand hier nog tips als ik mijn cd-speler vervang? Ik kan de post niet terug vinden, maar iemand had hier een goede cd-speler met de mogelijkheid voor digital in. Om als externe dac te gebruiken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Een cd-speler als externe dac? Waarom niet gewoon je versterker of een echte externe dac? En waarom je cd-speler überhaupt vervangen? Gewoon rippen naar flac op je pc en afspelen of je Squeezebox/Duet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
wvexeltweakers schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:30:
Ik zag op het Slim-forum een paar gebruikers die hun (Duet)controller een vast IP-adres hebben toegewezen, en claimen daarmee een stabielere verbinding te hebben.
Zijn hier gebruikers die daarmee ervaring hebben, en kunnen bevestigen/ontkrachten dat de verbinding daarmee stabieler is geworden?
Ik heb zowel mijn Receiver als mijn Controller een vast IP gegeven, omdat mijn router af en toe niet zo lekker werkt met DHCP. Ik merk niet echt dat de verbinding stabieler is (nouja, nu blijft hij wel werken, heet dat stabieler? ;)), merk wel dat mijn Controller nu sneller uit standby komt. :)
Ik zeg: gewoon doen. Waarom ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ethirty schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:55:
Een cd-speler als externe dac? Waarom niet gewoon je versterker of een echte externe dac? En waarom je cd-speler überhaupt vervangen? Gewoon rippen naar flac op je pc en afspelen of je Squeezebox/Duet.
Vanwege het gevoel van een cd erin leggen en afspelen. Maar ook omdat mijn cd speler op dit moment nog steeds beter klinkt als mijn squeezebox. Maar wellicht eens investeren in z'n zero dac die hier in dit topic genoemd wordt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Xander schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:59:

Die stream (gewoon over het HTTP protocol) is iets heel anders dan hoe een SqueezeBox normaal gesproken werkt. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je die stream niet op een SqueezeBox zou kunnen afspelen. Je kunt dan alleen niets bedienen...
Nog wat verder rondgesnuffeld op het Slimdevices forum en Wiki en ben de volgende twee posts tegengekomen:
1. http://wiki.slimdevices.com/index.php/ConnectingRemotely => Hier wordt beschreven hoe je het SqueezeCenter op afstand kan bereiken, ook via een beveiligde verbinding
2. http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=54006 => Hier geeft iemand aan dat het hem/haar is gelukt om zijn Boom op afstand te laten connecten met de Center, dus lijkt te werken!

Ik ga binnenkort maar eens naar de winkel om zo'n ding op te halen. Aangezien ik nu nog niet de beschikking heb over een Squeezebox, kan ik het ook nog niet uitproberen met SoftSqueeze, aangezien SqueezeCenter op een serienummer o.i.d. vraagt.
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
:? :?

SC kan ik hier prima installeren zonder serial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Xander schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:17:
:? :?

SC kan ik hier prima installeren zonder serial?
Installeren gaat inderdaad prima, maar je hebt een account nodig en daar moet je iets van een Device ID invullen. En dat is moeilijk gokken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ju kunt SqueezeCenter perfect gebruiken zonder SquezeNetwork, en volgens mij kun je zelfs een SqueezeNetwork-account aanmaken zonder een speler. Ik had de boel hier al lang geïnstalleerd voordat ik mijn Duet had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Dit weekend viel het signaal van het draadloze netwerk af en toe te veel weg waardoor de Squeezebox zich zelf begon op te hangen. Eens kijken hoe ik dit kan gaan verbeteren. Hemelsbreed is de afstand zo'n 6 meter met 1 muur ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Xander schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:24:
Ju kunt SqueezeCenter perfect gebruiken zonder SquezeNetwork, en volgens mij kun je zelfs een SqueezeNetwork-account aanmaken zonder een speler. Ik had de boel hier al lang geïnstalleerd voordat ik mijn Duet had...
Je hebt helemaal gelijk. Ik had de knop "overslaan" over het hoofd gezien ;-)

Daarnet even getest met SoftSqueeze om over het internet te conneacten en: succes!
Gewoon de juiste poorten openen (3843 en 9000), het juiste Ip-adres invoeren en je kan van een remote server afspelen, net alsof het een lokale server betreft. Erg relaxed. Dat wordt nu dus zeker een paar van die apparaatjes halen.

[ Voor 27% gewijzigd door Mr_Big op 24-02-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiezeL
  • Laatst online: 04-03 12:39
Ik heb nu 2 weken een squeezebox duet en op zich bevalt het prima maar heb 1 mega probleem.

Ik luister best vaak klassiek en filmmuziek, maar de componist staat er niet bij. En op artiest zoeken werkt gewoon echt NIET (bovendien weet ik die niet altijd). Via MP3Tunes is dit een nog grotere ramp aangezien hij niet eens wil uploaden als ik niet artiest/nummer/album invoer (via sync tool van hun).

Heeft iemand dit ook, en misschien een leuke oplossing bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:04:
[...]

Nuttige tip, dank je wel. Ik had de test in What Hifi ook gezien, en ik wilde voor één van de DACs daarin gaan, maar die was duurder en had een externe GSM-type PSU, wat het geluid niet ten goede zou komen. Dit ding heeft een ringkerntransformator, erg netjes. Hij is ook goedkoper, en mooier ;)

Zit nog steeds te wachten op mijn Duet; verwacht hem één dezer dagen toch wel. Maar goed, voor het geld dat ik bespaar door hem in de VS te kopen kan ik mooi een DAC halen :)
Weet iemand hoe de Tianyan ZERO DAC presteert t.o.v. de Beresford DAC? Ik heb namelijk laatsgenoemde. De afwerking is goedkoop en er hangt echt een prut powersupply aan. De geluidskwaliteit op zich redelijk en veel beter dan de interne DAC van mijn SB3, maar wel een flink stuk minder dan mijn Bluenote Koala CD speler. De Tianyan ziet er veel degelijker uit dan de Beresford en ook de ringkerntrafo spreekt me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, maar ik ben wel naar z'n ZERO DAC aan het kijken. Ben er ook erg benieuwd na. Wellicht in de komende weken er eentje kopen dan kan ik het je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MiezeL schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:15:
Ik heb nu 2 weken een squeezebox duet en op zich bevalt het prima maar heb 1 mega probleem.

Ik luister best vaak klassiek en filmmuziek, maar de componist staat er niet bij. En op artiest zoeken werkt gewoon echt NIET (bovendien weet ik die niet altijd). Via MP3Tunes is dit een nog grotere ramp aangezien hij niet eens wil uploaden als ik niet artiest/nummer/album invoer (via sync tool van hun).

In het "Music Library" tabje van je settings staat de optie om de Composer om te nemen bij het zoeken op Artist. Ik neem aan dat je die al geprobeerd hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

MiezeL schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:15:

Ik luister ook veel klassiek, en die heb ik zelf ingedeeld in muziekmappen. Vervolgens kun je met de duet gewoon bladeren.Met mp3tunes heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Iemand die nog een squeezebox wilt kopen?

V&A aangeboden: Logitech Squeezebox

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 17:09
De topicstarter verkoopt zijn squeezebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Kadettilac schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:28:
[...]

HAHA inmiddels heeft hij hopelijk een Duet of een Transporter :) Het blijft toch een ideaal kastje. Zelfs als ik een mediacenter heb, doe ik mijn Duet niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Kadettilac schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:28:
[...]

Nope, die heb ik gekocht...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
Younes schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:01:
[...]

Nope, die heb ik gekocht...
Dan heeft de topicstarter m toch verkocht? Of zie ik nog een topicstarter over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Kadettilac schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:19:
[...]

Dan heeft de topicstarter m toch verkocht? Of zie ik nog een topicstarter over het hoofd...
Denk de 'nope' even weg en je hebt wat je zien wilt.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
Younes schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:22:
[...]

Denk de 'nope' even weg en je hebt wat je zien wilt.
Precies.

Bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Zeker wel. Helemaal icm die prijs. Ik heb een Conceptronic CH3SNAS en daar heb ik al 1 poging op gedaan om squeezecenter te installeren, maar ik heb volgens mij ergens over heen gekeken, want het resultaat is 0. De installatie duurt mega lang en je moet er constant bij zijn om weer de volgende commando in te voeren. Daarnaast het ik ook nog eens geen ervaring met linux dus ik moet wel opnieuw beginnen ipv zoeken naar de fout. Ik zou namelijk niet weten waar ik moet beginnen. Heerlijk lijkt me dat: Muziek luisteren zonder het gezoem van de pc. Verder verwonderde ik me aan het feit dat de SC3 ook 96000hz 3000kbps FLAC bestanden af kon spelen. Nog een leuke feature: Je kunt plugins installeren. Heerlijk dat gepruts met zulke apparaten!

:D

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Younes,

Volgens mij (weet niet 100% zeker) moet je gewoon uitloggen als user (of als root of gewoon als #) en dan apt-get install slimserver

Misschien dat je er iets aan hebt: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=46150

Succes! Maar volgens mij was het enkel apt-get install slimserver

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
Mooi. Ik heb mijn duet aan mn synology NAS hangen en daar is een kant en klaar installpakket voor, dus ik kan je niet met de SC install helpen.

Maar als t eenmaal werkt, geloof me, dan ben je zo blij als een kind. Dat ben ik ook al een paar maanden ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 38 Laatste