Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je ergens anders dan bij logitech een batterij kan kopen voor de duet controller? Misschien kan je ergens anders een goedkopere en betere batterij kopen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43

koboy

Heb een idee voor een icon

Kadettilac schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:44:
[...]

Mooi. Ik heb mijn duet aan mn synology NAS hangen en daar is een kant en klaar installpakket voor, dus ik kan je niet met de SC install helpen.

Maar als t eenmaal werkt, geloof me, dan ben je zo blij als een kind. Dat ben ik ook al een paar maanden ;)
Alleen jammer dat Synology er 3 maanden over doet om een nieuwe versie van SC beschikbaar te stellen.
Om die reden dit weekend overgegaan op SSODS; nu ook geen verloren instellingen meer als ik SC upgrade...

Het blijft een super systeempje, 4x1T in een DS408, Squeezebox Classic in de huiskamer, en een Boom op de slaapkamer :)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 17:09
Daar heb ik ook al een paar keer met een schuin ook naar gekeken, maar heb de sprong nog niet gewaagd. Is het ingrijpend, of zo gepiept?

Als Synology zo blijft achter lopen en Logitech met veel nieuwe features in een release komt ga ik het misschien nog eens doen. De 7.3.1 die ik er nu op heb loopt prima, maar de upgrade knop in de Syno interface doet jammer genoeg nog niets. Twijfel, twijfel...

Overigens loopt de mijne op een 107+, de 408 is nog even toekomstmuziek. Je moet wat te dromen hebben he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 23:43

koboy

Heb een idee voor een icon

Kadettilac schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:17:
Daar heb ik ook al een paar keer met een schuin ook naar gekeken, maar heb de sprong nog niet gewaagd. Is het ingrijpend, of zo gepiept?

Als Synology zo blijft achter lopen en Logitech met veel nieuwe features in een release komt ga ik het misschien nog eens doen. De 7.3.1 die ik er nu op heb loopt prima, maar de upgrade knop in de Syno interface doet jammer genoeg nog niets. Twijfel, twijfel...

Overigens loopt de mijne op een 107+, de 408 is nog even toekomstmuziek. Je moet wat te dromen hebben he!
Was zo gepiept. De-installeren van het synology package via de webinterface, public share aanmaken met alleen permissie voor mezelf, perl-package downloaden naar de public share, SSODS als "firmware" installeren, SC installeren via SSODS management interface en klaar.
Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf, hoewel ik moet toegeven dat de documentatie op de SSODS site niet echt veel vertrouwen wekt in duidelijkheid.
Je bent wel al je instellingen binnen SC kwijt (maar dat ben je toch ook met een upgrade via de Synology route), en de SC webinterface was bij mij naar een ander portnummer gegaan (9000 ipv 9005 geloof ik).
Ook heb ik dezelfde directory opgegeven voor de playlists en de muziekbestanden (zo stond het ook).
Scannen van de muziek bibliotheek kostte meer tijd dan het installeren :)

De 408 was voor mij eigenlijk de enige route om te gaan. Schatting vooraf van de totale CD collectie in FLAC was een kleine 1T. Wilde we nog wat ruimte over houden voor een fileserver functie, en natuurlijk ook beschermd zijn tegen een enkele diskuitval zaten we er aan vast.
Aan de andere kant, lokale storage in de PC hoefde nu niet uitgebreid te worden.....

Succes!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb eigenlijk een eenvoudige vraag over de RSS-feeds die je in de Squeezebox Boom kunt laten zien - ik heb het apparaaat nog niet gekocht, maar ga het waarschijnlijk vanmiddag wel doen.

Kun je de RSS-feed 1x instellen (m.b.v. software die er bij zit?) en dat het apparaat die feed dan blijft gebruiken? Ik neem aan dat vervolgens je de software/PC niet meer nodig hebt om die feeds binnen te krijgen en dat het apparaat zelfstandig de RSS-feed binnenhaalt. En hoeveel RSS-feeds kun je opgeven?

Of heb je voor alle plugins die je gebruikt altijd draaiende serversoftware nodig? Zo'n vermoeden begin ik nou te krijgen namelijk. Dus SqueezeCenter uitzetten betekent: geen rss feeds, geen plugins enz?

[ Voor 17% gewijzigd door Tjeerd op 12-03-2009 13:23 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tjeerd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:56:
Ik heb eigenlijk een eenvoudige vraag over de RSS-feeds die je in de Squeezebox Boom kunt laten zien - ik heb het apparaaat nog niet gekocht, maar ga het waarschijnlijk vanmiddag wel doen.

Kun je de RSS-feed 1x instellen (m.b.v. software die er bij zit?) en dat het apparaat die feed dan blijft gebruiken? Ik neem aan dat vervolgens je de software/PC niet meer nodig hebt om die feeds binnen te krijgen en dat het apparaat zelfstandig de RSS-feed binnenhaalt. En hoeveel RSS-feeds kun je opgeven?

Of heb je voor alle plugins die je gebruikt altijd draaiende serversoftware nodig? Zo'n vermoeden begin ik nou te krijgen namelijk. Dus SqueezeCenter uitzetten betekent: geen rss feeds, geen plugins enz?
Volgens mij loopt dat via Squeezecenter en die moet dus altijd draaien.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben echt iemand die als het werkt, niet meer zoveel gaat rommelen in menu'tjes, maar ik zat goed fout. Wat kun je nog een hoop tweaken en rommelen via de webinterface zeg. :D

Een jaar in bezit ofzo, maar dat je dat nu pas tegen komt. Ik was eigenlijk op zoek naar de tijdinstellingen (die van mij loopt een uur voor), maar heb ik nog niet gevonden..... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
Dat syncht toch gewoon met de tijd die je in je OS hebt ingesteld?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:56:
Dat syncht toch gewoon met de tijd die je in je OS hebt ingesteld?
Ah, ok bedankt. Slimserver draait bij mij op een Synology NAS. Daar maar eens naar kijken dan.

Edit; dat was het idd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 12-03-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
7.3.2. is nu ook als package voor synology losgelaten.. helaas nog steeds geen upgrade mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Even het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3422/3362818313_3e75eb5180_o_d.jpg

Hoe los ik dit nou op?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Lijkt mij een gevalletje garantie of misschien dat een hard reset nog iets kan uithalen. Het makkelijkste is even contact op te nemen met support.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Over het algemeen kun je iets claimen als je er recht op hebt. De vraag is voor mij of ik dat heb. Ja ik weet dat niet eens zeker, want ik heb dit apparaat overgenomen van de topicstarter, Toppe (notabene :+ ) Volgens mij heb je op dit apparaat 2 jaar garantie, is het niet? Ik weet niet eens hoe oud deze SB3 is.

Ik heb desondanks een formulier ingevuld op de website van slimdevices. Gewoon ff kijken wat er gebeuren gaat.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Younes schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:32:
[...]

Over het algemeen kun je iets claimen als je er recht op hebt. De vraag is voor mij of ik dat heb. Ja ik weet dat niet eens zeker, want ik heb dit apparaat overgenomen van de topicstarter, Toppe (notabene :+ ) Volgens mij heb je op dit apparaat 2 jaar garantie, is het niet? Ik weet niet eens hoe oud deze SB3 is.
Tjah, dan moet je met meer info komen dan een foto en 1 zinnetje. 8)7

En wat maakt het uit hoe je aan je SqueezeBox gekomen bent? Ik dacht dat je een probleem had met je fototoestel? :+

De fabrieksgarantie is idd 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Xander schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:42:
[...]

Tjah, dan moet je met meer info komen dan een foto en 1 zinnetje. 8)7

En wat maakt het uit hoe je aan je SqueezeBox gekomen bent? Ik dacht dat je een probleem had met je fototoestel? :+

De fabrieksgarantie is idd 2 jaar.
Nou jah... Ik heb hem inmiddels een mailtje gestuurd.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:59

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wel raar, apparaat heb ik vroeger veel gebruikt, nooit problemen mee gehad, harde reset? anders garantie via Logitech, aangezien 't apparaat nu nog word verkocht.

Logitech was altijd met makkelijk met garanties, nu moet je hem kapot gooien en dan een foto maken |:(

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Toppe schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:40:
Wel raar, apparaat heb ik vroeger veel gebruikt, nooit problemen mee gehad, harde reset? anders garantie via Logitech, aangezien 't apparaat nu nog word verkocht.

Logitech was altijd met makkelijk met garanties, nu moet je hem kapot gooien en dan een foto maken |:(
Inderdaad raar! Hoe regel ik dat via Logitech en waarom zou ik het kapot moeten gooien? Wat bedoel je daarmee?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50
Younes schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:30:
[...]

Inderdaad raar! Hoe regel ik dat via Logitech en waarom zou ik het kapot moeten gooien? Wat bedoel je daarmee?
Logitech wil je het opsturen van het apparaat besparen. Je moet een foto maken van het apparaat in goede conditie met je rma nummer erbij. Vervolgens maak je een foto van het apparaat wat je bijvoorbeeld met een hamer hebt bewerkt en je rma nummer.
Hiermee toon je aan dat het apparaat daadwerkelijk kapot is en je niet zomaar garantie claimed om gratis een 2de te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:03

servies

Veni Vidi Servici

Aangezien jouw versie het Logitech logo heeft gok ik dat deze minder dan 2 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11
* RoelsRules meld zich ook als een trotse duet gebruiker!

Wat een mooi apparaat. We hebbben in de woonkamer een mediacenter maar om 'even muziek te luisteren' was dat te omslachtig; pc aan, tv aan, wachten tot vista up is en dan pas nr afspelen. Nu is het een kwestie van de afstandsbediening pakken en draaien maar. Zelfs de minder handige mensen weten er zo mee om te gaan, heerlijk.

De installatie was ook erg eenvoudig, ik had SC al draaien op mijn pc en dat ging aan 1 stuk goed. Nu zit ik alleen nog te denken om een NAS aan te schaffen, het wordt of een synology (en dan waarschijnlijk de 209+) of een readynas duo. Beide hebben SC als package dus dat moet geen probleem zijn en beide zijn met 2 schijven wat genoeg mogelijkheden biedt. Ze krijgen beide ook goede reviews, de synology vaak wat beter ivm de gui.
Prijsverschil in die 2 is alleen meer dan groot te noemen. Wat voor een NAS hebben jullie er aan hangen cq wat is verstandig in deze?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig een fysieke winkel in de buurt van Alphen aan den Rijn of Leiden waar de squeezebox(en) worden verkocht?

De Logitech website heeft wel een shop-locator, maar dat zijn winkels waar 'Logitech-producten' worden verkocht (daarbij denk ik meer aan toetsenborden e.d.). De doorsnee Dixons,Dynabyte of Mediamarkt heeft genoeg overig Logitech spul, maar de Squeezebox ben ik nog niet tegen gekomen.

(Ik weet het, bestellen via internet is vanzelfsprekend ook een optie, maar heb vandaag toevallig wat tijd over om met zo'n mooi apparaatje te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:25:
Weet iemand toevallig een fysieke winkel in de buurt van Alphen aan den Rijn of Leiden waar de squeezebox(en) worden verkocht?
Er zit toch een Mediamarkt in Alphen aan den Rijn, ik weet dat in de MM in Eindhoven ze wel staan, dus de kans is groot dat ze daar ook te vinden zijn voor de zeer belachelijke prijs van 220 euro!
Ik zelf heb hem gekocht voor 168 euro bij een webwinkel dus reken uit wat je winst is.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:59
Prijsverschil in die 2 is alleen meer dan groot te noemen. Wat voor een NAS hebben jullie er aan hangen cq wat is verstandig in deze?
ik heb het geprobeerd op een Conceptronic CH3SNAS, maar dit raad ik niet aan voor een duet. Alhoewel er een plug-in beschikbaar is die automatisch alles voor je installeert opde CH3SNAS, is het geheugen te beperkt om ook de album art weer te geven op de Duet, en erg snel werkt het ook niet. Heb wel andere mensen gehoord die er een thin client tussen hebben gezet, maar dat kost ook weer extra geld waarvoor je beter direct een betere NAS kunt kopen.

Hier een topic op het slimforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 17:09
Squeezecenter loopt bij mij op een Synology 107+.

Werkt goed, makkelijk te installeren met een synology pakket. De hardware is denk ik wel het minimum om mn Duet goed te laten werken (500Mhz en 128MB RAM).

Laatst bij iemand de Duet aan een 209+ gelinkt 2xWD1000EACS en dat liep als een zonnetje. Lekker snel en toch alle voordelen van een NAS ipv PC. Over een readynas kan ik niets zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.

Over Synology's GUI wat mij betreft niets dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Even een foto van een onklaar gemaakte SB3:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/thumb-D0E3_49C4B79D.jpg
Klik voor groter

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 21:48

TF

bla bla

als ik mijn duet harder of zachter zet....dan is dat schermpje van volume erg vreemd en maar half. Ziet er heel gek uit. MEer mensen die dithebben? Ik heb de nieuwest FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Viperke schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:44:
[...]

Logitech wil je het opsturen van het apparaat besparen.
Nee, Logitech wil fraude met RMA aanvragen tegengaan. Dat is de enige reden en het heeft niets met het besparen van het opsturen te maken op zich. Lange tijd waren zelfs hier op GoT posts te vinden waarin mensen anderen aanraadden om maar RMA te claimen met een goed werkend apparaat zodat je een gratis kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdpiet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:33
RoelsRules schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:21:

Ik heb Squeezecenter op een Qnap 109 draaien (nog de oude, met 128 Mb geheugen) Ik had in het begin wat problemen met de hdd spindown, maar sinds ik squeezecenter op een oud (512Mb) USB stickje laat draaien, loopt het als een zonnetje icm de squeezebox classic.

De webinterface van squeezecenter is wel wat traag, maar aangezien ik die mischien 1 keer per maand gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:59
na het updaten van de Duet naar de laatste firmware werkt het scrollen door mijn muziekcollectie niet goed meer. als ik omhoog of omlaag scroll springt hij steeds weer terug naar het nummer waar ik begon met scrollen. na een aantal zachte tikjes omhoog of omlaag werkt dit meestal weer.

bij de vorige firmware had ik hier geen last van. meer mensen met dit probleem? of heb ik ergens per ongeluk een instelling verkeerd aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kun je op de een of andere manier ook de filenamen achterhalen die bij een track horen? Ik vind onder "nieuwe albums" af en toe albums waarvan ik zeker weet dat ik ze niet in mijn library heb zitten. Een van de albums is bv The Posies. Krijg je wellicht enkele tracks pre-installed of met een update mee ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Bij een Duet?

Gewoon het album openen, op een track klikken, more info kiezen en daar staat je filename...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Younes schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:57:
Even een foto van een onklaar gemaakte SB3:

[afbeelding]
Klik voor groter
Inmiddels is mijn SB3 geleverd, maar wel bij de buren en die zijn niet thuis! :O

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xander schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:59:
Bij een Duet?

Gewoon het album openen, op een track klikken, more info kiezen en daar staat je filename...
Thanks, dat was inderdaad de oplossing. Het bleek dat er wat troep onder sample albums stond in my documents die Squeezecenter had meegenomen. Ik ben er nu vanaf gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxdwg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik zag wat vragen over de prestaties van de Tianyan ZERO DAC. Deze Digitaal/analoog converter heb ik aangesloten aan mijn Squeezebox Duet (met optische kabel). Wel de DAC ook met een prima interlink (MIT 330 S3) aangesloten aan mijn voorversterker, daarmee een heel goede kwaliteit geluid. Natuurlijk, ik hoor duidelijk het verschil met mijn cd-speler (Meridian G06), maar die kost dan ook Eur 2.600,=, zou erg teleurgesteld zijn als er geen verschil was te horen. Een vreemde echter die niet eerst de cd-speler heeft gehoord is verbaast over het geluid dat de Squeezebox in combinatie met de Zero Dac produceert. En die Dac kostte slechts 115 euro (inclusief transport), dus die kan ik iedereen aanraden. Er staan op het internet beschrijvingen hoe de kwaliteit van de Dac nog verder te vergroten (met name door vervangen componenten zoals condensatoren en zo) maar de kwaliteit vind ik momenteel al voldoende, dus daar ga ik mij niet aan wagen.
Ik heb de DAC ook met coax aangesloten aan de Squeezebox, maar ik hoor geen verschil t.o.v. optisch (lijkt ook logisch, digitaal is digitaal).

Meridian G06 cd-speler, 502 voorversterker, Quad 707 eindversterker en Audio Physic Libra boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fxdwg schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:55:
I
Ik heb de DAC ook met coax aangesloten aan de Squeezebox, maar ik hoor geen verschil t.o.v. optisch (lijkt ook logisch, digitaal is digitaal).
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuhh... even geen zin om alle 26 pagina te lezen ;) maar.. is het mogelijk om via de Squeezebox Classic of Duet eenvoudig naar bijvoorbeeld radio 1 t/m 5 te luisteren almede de nederlandse commerciele zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:35:
uuhh... even geen zin om alle 26 pagina te lezen ;) maar.. is het mogelijk om via de Squeezebox Classic of Duet eenvoudig naar bijvoorbeeld radio 1 t/m 5 te luisteren almede de nederlandse commerciele zenders?
Dan gebruik je de search toch even of google? Iets meer inzet mag wel hoor.

Je kunt streams beluisteren en toevoegen. Je kunt altijd de softwarematige speler testen om te kijken of alles lukt wat je precies wilt doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 29-03-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw op Tweakers. Ik poste dit bericht al als een nieuw topic maar wellicht is plaatsing hier beter.

Ruim een jaar gewerkt aan het omzetten van mijn CD collectie (en van een aantal vrienden) en nu de stap naar een wireless systeem.

Ik heb ruim 60.000 tracks op een IOMEGA netwerk schijf van 500GB. Kun je met een Squeezebox Duet door de hele collectie bladeren? Ik las ergens dat het aantal tracks waar je doorheen kunt bladeren beperkt is. De Sonos blijkt ongeveer 70.000 tracks aan te kunnen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb persoonlijk nog nooit van een limiet gehoord, maar wat let je om SqueezeCenter te downloaden en te kijken of deze die 60.000 tracks kan indexeren? :) Als SC de library op kan bouwen kan je er met je Duet doorheen bladeren.

Je zult overigens wel een PC aan moeten laten staan voor SqueezeCenter, tenzij SqueezeCenter op die IOmega-NAS draait (dat betwijfel ik?). Daarnaast zou ik zelf niet aan zo'n grote library beginnen op iets traags als een NAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 02:28:
Nieuw op Tweakers. Ik poste dit bericht al als een nieuw topic maar wellicht is plaatsing hier beter.

Ruim een jaar gewerkt aan het omzetten van mijn CD collectie (en van een aantal vrienden) en nu de stap naar een wireless systeem.

Ik heb ruim 60.000 tracks op een IOMEGA netwerk schijf van 500GB. Kun je met een Squeezebox Duet door de hele collectie bladeren? Ik las ergens dat het aantal tracks waar je doorheen kunt bladeren beperkt is. De Sonos blijkt ongeveer 70.000 tracks aan te kunnen.

Wie heeft hier ervaring mee?
Op het slimdevices forum heb ik mensen gezien met collecties groter dan 100.000 tracks, dus 60.000 zal geen probleem zijn...
Het scannen en opbouwen van de verzameling in de database zal alleen wat langer duren, maar dat valt in het algemeen ook wel mee...
Volgens mij draait squeezecenter niet op zo'n Iomega NAS. De tracks kun je er rustig op laten staan zolang ze maar bereikbaar zijn (via samba bv.) op machine waar squeezecenter op draait...
Er is echter 1 heel grote voorwaarde aan zo'n collectie: Zorg dat je tags in orde zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door servies op 30-03-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
servies schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:07:
[...]
Volgens mij draait squeezecenter niet op zo'n Iomega NAS. De tracks kun je er rustig op laten staan zolang ze maar bereikbaar zijn (via samba bv.) op machine waar squeezecenter op draait...
Mjah...
Het scannen en opbouwen van de verzameling in de database zal alleen wat langer duren, maar dat valt in het algemeen ook wel mee...
Dat scannen zal via een samba-share nog een stuk langzamer gaan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:07:
[...]

Op het slimdevices forum heb ik mensen gezien met collecties groter dan 100.000 tracks, dus 60.000 zal geen probleem zijn...
Er is echter 1 heel grote voorwaarde aan zo'n collectie: Zorg dat je tags in orde zijn...
Dank voor de feedback. Ik heb nu (ja, het bestaat nog) WinAmp op mijn Vaio laptop. Deze communiceert met de Iomega NAS waar mijn mp3 verzameling op staat. Ik kan iig moeiteloos door de collectie bladeren. Alleen als ik tracks toevoeg aan de NAS duurt het scannen in WinAmp behoorlijk lang. Vraag me af hoe het Squeeze Center dit aanpakt. Welke NAS communiceert overigens wel met SC? Tips?

Ik heb alle tags bijgewerkt, daar zal het niet aan liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:56:
Dank voor de feedback. Ik heb nu (ja, het bestaat nog) WinAmp op mijn Vaio laptop. Deze communiceert met de Iomega NAS waar mijn mp3 verzameling op staat. Ik kan iig moeiteloos door de collectie bladeren. Alleen als ik tracks toevoeg aan de NAS duurt het scannen in WinAmp behoorlijk lang. Vraag me af hoe het Squeeze Center dit aanpakt. Welke NAS communiceert overigens wel met SC? Tips?

Ik heb alle tags bijgewerkt, daar zal het niet aan liggen!
CS kan met elke nas communiceren. Je bedoeld op welke NAS draait SC?

En SC kun je automatisch elke nacht laten scannen. Net zo gemakkelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Ben nu een tijdje aan het kijken naar wireless audio (beneden enkel audio, bovenverdieping wellicht een keer video maar ik heb toch nauwelijks tijd om films te kijken, lage prioriteit) en kwam dus ook bij de Squeezebox uit. Dit is zo'n beetje wat ik wil: simpel en goed.
Nu is er maar een ding waar ik nog over twijfel: Youtube.

De video is dan duidelijk niet waar het mij om gaat, het gaat mij om het geluid. Ik vind het lekker om te browsen over Youtube en dan nieuwe muziek te vinden. Zou lekker zijn als ik dat dan ook meteen goed over m'n setje kan laten spelen. Voorzover ik weet werkt dat niet, of is daar een workaround voor, om youtube-audio te streamen?

Zie ook http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=54240
Ik kwam ook een VLC mediaplayer plugin tegen die mogelijk youtube zou implementeren voor de Squeezebox?

Iemand hier een idee of dat mogelijk werkend is te krijgen, of kan ik dan beter voor iets anders gaan (en dan wellicht meteen maar het video-gebeuren meenemen.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Zonder alles gelezen te hebben even mijn ervaringen met mijn duet:

Pluspunten:
-Grootste pluspunt was voor mij de folder view optie, waarmee je zonder dat je je mp3-tags op orde hebt gewoon in de mappenstructuur kan browsen.
-systeem werkt lekker snel
-zeer veel mogelijkheden
-3rd party plugins
-handig overzicht van internet radio stations, allemaal inclusief icoontje
-ideale oplossing in het algemeen!

Minpunten:
-Ab is zeer krasgevoelig, daarnaast hebben ze gepoogd de Ipod-besturing na te bootsen, maar dat is niet echt gelukt, dit voelt toch wat goedkoper aan. Je moet ook echt fysiek de schijf draaien, terwijl de Ipod aanraakgevoelig is. Met gladde vingers werkt dit minder prettig.
-Zoeken gaat niet heel snel omdat je niet direct letters kan invoeren, alleen scrollen in een lijst.
-Een bugje denk ik: af en toe lukt het niet om voor- of achteruit te spoelen binnen een nummer.
-Niet mogelijk te sorteren op bitrate van de internetradiostations. Jammer, want dan zou 3/4 voor mij afvallen (128 kbps of lager).

Over het algemeen heel tevreden mee! Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Vandaag ook een gelukkig eigenaar van een Sqeeuzebox Classic1. Installeren ging prima.
Kiezen wat je wilt horen is 'op zich' makkelijk. Dat 'op zich' komt door een scrollingsprobleem.
Zijn er andere waarvan de SB ineens als een gek gaat scrollen na kiezen van een van de pijl toetsen of is het exemplarisch en moet ik er gewoon mee terug naar de winkel.

Aanvulling.
Apparaat maar weer ingepakt. :(

1Sorry Xander was ik idd vergeten.

[ Voor 14% gewijzigd door KroontjesPen op 05-04-2009 23:04 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KroontjesPen schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:28:
Zijn er andere waarvan de SB ineens als een gek gaat scrollen na kiezen van een van de pijl toetsen of is het exemplarisch en moet ik er gewoon mee terug naar de winkel.
Dat heb ik nog nooit gehad. :) Mijn Squeezebox (Duet) Controller gaat helemaal niet scrollen als ik de pijltjestoetsen (prev en next) gebruik, scrollen werkt alleen met het scrollwiel...

Ja, ik snap dat je waarschijnlijk geen Duet hebt, maar misschien dat dat het handig is om te vermelden wat je dan wel hebt? Een Classic? Een Boom? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Kijk, Enige tijd geleden heb ik er 1 verkocht, Younes heeft nu een nieuwe super Younes!

Ik ben nu de trotse eigenaar van een Hifidelio (http://www.hihidelio.nl)

[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 07-04-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Nog maar een keertje dan: iemand een idee hoe ik youtube-geluid kan overblazen naar m'n stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KroontjesPen schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:28:
1Sorry Xander was ik idd vergeten.
Bij de Squeezebox Classic zou 1x op het pijltje drukken gewoon 1 regel verder moeten betekenen. Als je de pijltjestoets vasthoudt gaat 'ie wel sneller scrollen. Zie dit filmpje bijvoorbeeld.

Snel scrollen bij 1x kort drukken is niet goed iig. :)
MAher schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:32:
Nog maar een keertje dan: iemand een idee hoe ik youtube-geluid kan overblazen naar m'n stereo?
Leg een kabeltje? :?

Voor die toepassing zou ik geen Squeezebox overwegen. De enige manier om het met een SB voor elkaar te krijgen die ik zie is als je het geluid van je youtube-filmpje op de een of andere manier in een shoutcast-stream o.i.d. krijgt. Dat zal die winamp-plugin die je noemde ook wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Xander schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:13:

Voor die toepassing zou ik geen Squeezeboxo overwegen. De enige manier om het met een SB voor elkaar te krijgen die ik zie is als je het geluid van je youtube-filmpje op de een of andere manier in een shoutcast-stream o.i.d. krijgt. Dat zal die winamp-plugin die je noemde ook wel doen?
Dat wil je helemaal niet, want met A/V toepassingen is de latency op de audio heel hinderlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Voor die toepassing zou ik geen Squeezeboxo overwegen. De enige manier om het met een SB voor elkaar te krijgen die ik zie is als je het geluid van je youtube-filmpje op de een of andere manier in een shoutcast-stream o.i.d. krijgt. Dat zal die winamp-plugin die je noemde ook wel doen?
Nou, een kabeltje is juist wat ik wil voorkomen natuurlijk.
Ik zit in de woonkamer en wil eventjes een youtube-liedje luisteren, maar dan op mn stereo. Dan ga ik niet elke keer een kabeltje leggen zegmaar, dat is het hele idee van kastjes zoals de Squeezebox.

Misschien doet die plugin wat ik wil, misschien ook niet. Daar wil ik achterkomen voordat ik de box eventueel koop! Maar ik kan mij niet voorstellen dat er niemand is die dat niet al geprobeerd heeft, of op een andere manier elke willekeurige audio overgeblazen heeft naar de Squeezebox.

Ik wil gewoon alle geluid wat ik uit män laptop krijg ook via de Squeezebox (of vergelijkbaar) op mn setje krijgen. Draadloos.

(en de video interesseert mij momenteel niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MAher schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:53:
[...]
Ik wil gewoon alle geluid wat ik uit män laptop krijg ook via de Squeezebox (of vergelijkbaar) op mn setje krijgen. Draadloos.
Tja, daar is een Squeezebox gewoon simpelweg niet voor bedoeld. Een SB is meer een standalone audio-speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MAher schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:53:
Dat moet ook kunnen. Dan moet je je audio van je laptop laten omzet in een stream en die naar de squeezebox streamen. Zoek eens op het SC forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Bij de Squeezebox Classic zou 1x op het pijltje drukken gewoon 1 regel verder moeten betekenen. Als je de pijltjestoets vasthoudt gaat 'ie wel sneller scrollen. Zie dit filmpje bijvoorbeeld.

Snel scrollen bij 1x kort drukken is niet goed iig. :)
Bij de nieuwe heb ik nu hetzelfde probleem. Na gewoon 1x drukken schieten na een tijdje meerdere regels voorbij. Straks zal het dan wel zo worden dat dan alle mogelijke regels voorbijkomen.
Eerst langzaam en de sneller. Dit geldt ook voor links en rechts scrollen alleen hier zijn nooit zoveel scrol mogelijkheden.
Ga nu even bellen met Logitech.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Cyberpope schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:04:
[...]

Dat moet ook kunnen. Dan moet je je audio van je laptop laten omzet in een stream en die naar de squeezebox streamen. Zoek eens op het SC forum.
Maar dan heb je je geluid met een redelijke vertraging. Dat kan niet de bedoeling zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Probleem opgelost. :)
Bleek IR/RF hulp van mijn 'One for all' AB te zijn. Moet dus nu weer echt richten op mijn radio en tv.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAher schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:32:
Koop een Apple Airport Express en schaf Airfoil software aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Xander schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:23:
[...]

Maar dan heb je je geluid met een redelijke vertraging. Dat kan niet de bedoeling zijn. :)
Als het video niet uitmaakt (wat hij zelf stelt) moet het geen probleem zijn. Exact zal het gewoon niet gaan, tenzij je de laptop met een snoertje aan je stereo hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KroontjesPen schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:44:
Probleem opgelost. :)
Bleek IR/RF hulp van mijn 'One for all' AB te zijn. Moet dus nu weer echt richten op mijn radio en tv.
Probeerde je de Squeezebox dan ook met je One-for-all afstandsbediening te bedienen? Anders zou je toch geen last hebben van een RF -> IR omzetter? (of is het iets anders? ik vind alleen dit)

Mooi dat het is opgelost. :)
Cyberpope schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:19:
[...]

Als het video niet uitmaakt (wat hij zelf stelt) moet het geen probleem zijn. Exact zal het gewoon niet gaan, tenzij je de laptop met een snoertje aan je stereo hangt.
Ik dacht dat hij bedoelde dat het beeld niet meegestreamed hoeft te worden (eventueel later wel, voor boven). Als hij er ook op zijn laptop zelf niet meer naar kijkt ie een paar seconde vertraging misschien minder erg ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
He,

Zoals ik al zei heb nu een Hifidelio, maar wat een geweldig goed apparaat vergeleken bij de Squeezebox. Eerlijk waar, ik wil de Squeezebox niet afkraken....

Het grootste voordeel is de 80gb interne HDD, waarbij je gewoon de PC uit kan zetten zonder dat je muziek weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, zoals ik het zie zou het ding voor mij alleen nadelen hebben...

- Topmodel heeft maar 400GB, bovendien zit ik niet te wachten op een interne HDD, ik regel liever zelf m'n opslag (en backups)
- Geen native controller met schermpje zoals de Duet
- Groter, ik hoef helemaal geen cd-sleuf erin o.i.d. :P

Maar dat zijn allemaal persoonlijke afwegingen. :) Hoe bevalt 'ie verder in vergelijking met de Squeezebox? Qua geluidskwaliteit? Bedieningsgemak?

"Concurrenten" waar ik benieuwd naar ben zijn vooral de Sonos- en Sooloos-systemen. Maar ja, als je die prijzen ziet... ik hou het maar bij mijn Squeezebox. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 07-04-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Haha,

het apparaat bevalt mij super, inderdaad zonde van de native controller zoals je al aangeeft alleen het voordeel wat je wel weer hebt is PDA bediening, in feite komt werkt de bediening dus allebei via een 'portable device', moet het nog wel even uit vinden omdat er een ideale resolutie is van 800x480 maar ben vrij handig:) (ook eigen WAP site gemaakt etc)

Verder, zeg je 400gb is weinig, hoe groot is jou muziek collectie aan aantal GB en hoeveel GB heeft je squeezebox, get my point?

Het formaat, is vervelend. Helaas maar de meeste mensen met een Squeezebox hebben vaak ook nog een normale CD speler, gooi die de deur uit en zet de Hifidelio neer.

Is wel even wennen, maar omdat je ook de backligt uit kan zetten heb je er geen last van en valt het eigelijk niet op.

Wat je zegt, Sonos en Sooloos zijn gigantisch duur, maar wel ontzettend mooi. De Hifidelio is eigelijk wel relatief het zelfde, wat simpeler enkel zijn de onderdelen in een Hifidelio duurder dan de Sonos systemen.

Ik heb hem dan relatief goedkoop kunnen krijgen. Letterlijk en figuurlijk een kutprijs van nog geen 40 euro... Hehehe....

Rond uit een geweldig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Toppe schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:24:
het apparaat bevalt mij super, inderdaad zonde van de native controller zoals je al aangeeft alleen het voordeel wat je wel weer hebt is PDA bediening, in feite komt werkt de bediening dus allebei via een 'portable device', moet het nog wel even uit vinden omdat er een ideale resolutie is van 800x480 maar ben vrij handig:) (ook eigen WAP site gemaakt etc)
Werkt dat ook nog een beetje vlot dan? Als ik de werking van mijn Squeezebox Controller vergelijk met de SqueezeCenter webinterface (kan ook op een PDA) is de laatste toch een stuk trager... Maar dat kan aan SqueezeCenter liggen natuurlijk. ;)
Verder, zeg je 400gb is weinig, hoe groot is jou muziek collectie aan aantal GB
Meer dan die 400GB. ;)

Dat wat ik nu uitgezocht en getagged heb is 365GB, en ik heb nog dingen staan die ik eens goed moet uitzoeken...
en hoeveel GB heeft je squeezebox, get my point?
0. ;)

Maar opslag extern regelen vind ik persoonlijk eerder een voordeel. Hoe zit het bijvoorbeeld met de geluidsproductie van de HDD in die Hifidelio?
Wat je zegt, Sonos en Sooloos zijn gigantisch duur, maar wel ontzettend mooi. De Hifidelio is eigelijk wel relatief het zelfde, wat simpeler enkel zijn de onderdelen in een Hifidelio duurder dan de Sonos systemen.

Ik heb hem dan relatief goedkoop kunnen krijgen. Letterlijk en figuurlijk een kutprijs van nog geen 40 euro... Hehehe....

Rond uit een geweldig ding!
Da's geen geld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Werkt dat ook nog een beetje vlot dan? Als ik de werking van mijn Squeezebox Controller vergelijk met de SqueezeCenter webinterface (kan ook op een PDA) is de laatste toch een stuk trager... Maar dat kan aan SqueezeCenter liggen natuurlijk. ;)
Nouja, als je iemand bent die altijd haast heeft: Succes, ben je nou een Antiliaan die rustig aan doet? geen probleem! Overigens heb ik @ werk een duet, wat een kut ding. Kan ook zijn vanwege het grote pand maar eerlijk waar. als ik naast me router ga liggen en de antenne tegen de achterkant van de controller duw heeft ie bereik maar anders....
Meer dan die 400GB. ;)

Dat wat ik nu uitgezocht en getagged heb is 365GB, en ik heb nog dingen staan die ik eens goed moet uitzoeken...
Dat heb je ook allemaal gekocht;) haha just kidding. Netjes
0. ;)
Dat dacht ik ook!
Maar opslag extern regelen vind ik persoonlijk eerder een voordeel. Hoe zit het bijvoorbeeld met de geluidsproductie van de HDD in die Hifidelio?
Apparaat maakt weinig herrie IVM 4200 toeren. Wat betreft externe opslag? druk je USB stekker in de Hifidelio en speel maar! Het is gewoon een uit de kluiten gewassen MP3 speler:)
Da's geen geld. :D
Wil je er ook 1? haha nee 35 euro om precies te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 07-04-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat bereik-probleem van de Controller herken ik totaal niet? Mijn access-point hangt in de meterkast beneden, de Controller gebruik ik vrijwel altijd boven, dat gaat prima. Ook op zolder is het bereik nog 2 van de 3 streepjes. De Controller doet het niet slechter dan mijn laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wellicht een DOA gevalletje maar goed, ik zou hem zelf als consument niet kopen als je een verkoper ziet die met z'n porum op de grond ligt te zoeken naar signaal:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Voor diegene die denken hardwareproblemen te hebben met hun Squeezebox, bedenk dan dat de Squeezebox een 'dom' apparaat is. Alles wat je ziet op het display is eigenlijk niets meer dan een visuele waargave van wat de server feitelijk doet. Druk je op play, dan stuur je via de SB een signaal naar de server om het afspelen starten. Het zelfde geldt eigenlijk voor alles. 99% van alle problemen met een SB zijn daarom software/netwerk (of een combinatie) gerelateerd. Afgezien van de remote is de firmware van de SB en Transporter inmiddels zo stabiel als een huis. Ik gebruik mijn Squeezebox al een jaar of vijf en de Transporter een jaar of drie. Zelden tot nooit problemen gehad, zeker het laatste jaar niet.

Squuezecenter draait hier op een eigenbouw NAS en Debian Sid (Via 1Ghz mini itx)
Huis bedraad met CAT5E en gigabit router/switch (alleen wireless voor de laptops + SB remote)
Draait super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Xander schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:48:
Probeerde je de Squeezebox dan ook met je One-for-all afstandsbediening te bedienen? Anders zou je toch geen last hebben van een RF -> IR omzetter? (of is het iets anders? ik vind alleen dit)

Mooi dat het is opgelost. :)
Mijn One-for-all afstandsbediening is de Kameleon. Die zend ook gelijk een RF signaal uit.
Op een kast stond voor het gemak die RF -> IR omzetter. Daar vond ik het al vreemd van dat het rode ledje nooit helemaal uitging. Af en toe zag ik zelfs pulsjes terwijl ik niets deed met m'n ab.
Had daar verder geen last van tot nu.

Om te zien of de ab van de Squeezebox niet de boosdoener was had ik wel mijn Kameleon de 4 pijltjes geleerd te zenden wat prima gaat. Volgende Logitech apparaat wordt wel een ab van hun.

Voorlopig niets dan lof voor de Squeezebox Basic. Leuke internet radiostations. In mijn geval echte gouwe oude. Wel wordt het nu een klus om mijn CD's om te zetten in Flac. Merk nu toch wel verschil met de mp3 uitvoering tov internet radio. Hopelijk kan ik ook het volume dan wat harder krijgen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Squeezert schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:19:
Voor diegene die denken hardwareproblemen te hebben met hun Squeezebox, bedenk dan dat de Squeezebox een 'dom' apparaat is. Alles wat je ziet op het display is eigenlijk niets meer dan een visuele waargave van wat de server feitelijk doet. Druk je op play, dan stuur je via de SB een signaal naar de server om het afspelen starten. Het zelfde geldt eigenlijk voor alles. 99% van alle problemen met een SB zijn daarom software/netwerk (of een combinatie) gerelateerd. Afgezien van de remote is de firmware van de SB en Transporter inmiddels zo stabiel als een huis. Ik gebruik mijn Squeezebox al een jaar of vijf en de Transporter een jaar of drie. Zelden tot nooit problemen gehad, zeker het laatste jaar niet.

Squuezecenter draait hier op een eigenbouw NAS en Debian Sid (Via 1Ghz mini itx)
Huis bedraad met CAT5E en gigabit router/switch (alleen wireless voor de laptops + SB remote)
Draait super stabiel.
Hi,

Je kan wel zeggen dat de meeste problemen softwarematig zijn, maar als ik gewoon in een winkel geen bereik heb op WiFi is dat echt wel een DOA gevalletje.

Een apparaat moet aan bepaalde eisen voldoen. Onze SD doet dat niet en zal dan ook zo snel mogelijk terug richting logitech (ZES goes) gaan.

Verder ben ik niet met je eens dat je zegt dat 99%, aangezien je blijkbaar geen markt cijfers kent is bij jou het uitval percentage ook niet bekend, het zou inhouden dat het uitval percentage maar 1% zou bedragen, lijkt me leuk voor logitech alleen het is de waarheid niet.

Ongeveer 3 op de 100 verkocht SB stopt er toch echt mee. Nu zit je dus op 97%, en dan praat ik puur even over de Squeezebox Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Toppe schreef op woensdag 08 april 2009 @ 07:28:
Je kan wel zeggen dat de meeste problemen softwarematig zijn, maar als ik gewoon in een winkel geen bereik heb op WiFi is dat echt wel een DOA gevalletje.
Dat lijkt me ook...
Verder ben ik niet met je eens dat je zegt dat 99%, aangezien je blijkbaar geen markt cijfers kent is bij jou het uitval percentage ook niet bekend, het zou inhouden dat het uitval percentage maar 1% zou bedragen, lijkt me leuk voor logitech alleen het is de waarheid niet.

Ongeveer 3 op de 100 verkocht SB stopt er toch echt mee. Nu zit je dus op 97%, en dan praat ik puur even over de Squeezebox Classic.
1) Je bent cijfers met elkaar aan het vergelijken die je niet direct kunt vergelijken... Wat nu als er tegenover die 3 uitgevallen SB's 300 problemen worden aangemeld die allemaal zijn veroorzaakt door verkeerde instellingen/ netwerkproblemen / etc.? Dan zit je weer op 1%...
2) Eerst beschuldig je hem ervan dat hij de marktcijfers niet kent maar kun jij wel aantonen dat jij de marktcijfers hebt? Oftewel laat eens zien waar jij die 3 vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Xander schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:48:

[...]
Ik dacht dat hij bedoelde dat het beeld niet meegestreamed hoeft te worden (eventueel later wel, voor boven). Als hij er ook op zijn laptop zelf niet meer naar kijkt ie een paar seconde vertraging misschien minder erg ja. :)
Inderdaad, is enkel voor het luisteren. Die video's interesseren me niet zo eigenlijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:18:
[...]
Koop een Apple Airport Express en schaf Airfoil software aan.
Dat is een optie die ik ook overweeg inderdaad. Lijkt ook een flexibele oplossing, in samenwerking met m'n NAS is dat wellicht de beste optie. Maar vind de Squeezebox een mooi apparaat... zeker met de afstandbediening (Duet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:52
Heb nu een ruime maand SqueezeCenter op mijn Synology NAS draaien (DS107+) en daarnaast in de woonkamer een Squeezebox Duet staan. Wat een heerlijke combo! Wel aardig wat tijd kwijtgeweest om de ID3 tags bij te werken, maar met wat tooltjes lukt dat best redelijk. Zorgt er in elk geval voor dat je een mooi excuus hebt om eens kritisch door je muziekcollectie te lopen 8)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
servies schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:02:
[...]

Dat lijkt me ook...

[...]

1) Je bent cijfers met elkaar aan het vergelijken die je niet direct kunt vergelijken... Wat nu als er tegenover die 3 uitgevallen SB's 300 problemen worden aangemeld die allemaal zijn veroorzaakt door verkeerde instellingen/ netwerkproblemen / etc.? Dan zit je weer op 1%...
2) Eerst beschuldig je hem ervan dat hij de marktcijfers niet kent maar kun jij wel aantonen dat jij de marktcijfers hebt? Oftewel laat eens zien waar jij die 3 vandaan haalt?
Cijfers kan ik zo opvragen, als ik het niet vergeet zal ik morgen even kijken. Verder zeg ik dat als de apparaten er mee stoppen... Dus niet als ze wel werken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Toppe schreef op woensdag 08 april 2009 @ 07:28:
[...]
Uiteraard is het dan een DOA. Ik reageerde overigens niet specifiek naar jou, maar het algemeen.

LOL, Nooit iemand horen zeggen "ik weet voor 99% zeker dat..." Je moet het niet letterlijk, maar in de context van mijn verhaal lezen. De context van het verhaal is dat veel mensen een SB kopen en bij thuiskomst helaas squeezecenter niet lekker werkend krijgen of een bagger netwerk hebben. Vervolgens gefrustreerd de SB terug brengen alsof het aan het apparaat zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ik zeg ook, 3 op de 100 devices is stuk daarbij zitten dus geen RTFM consumenten maar puur DOA devices... 3 op 100 is overigens een nette score:)

spoiler: Betekenis RTFM
Read The Fucking Manuel

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 08-04-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Toppe schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:44:
Ik zeg ook, 3 op de 100 devices is stuk daarbij zitten dus geen RTFM consumenten maar puur DOA devices... 3 op 100 is overigens een nette score:)

Read The Fucking Manuel
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:22
Vandaag mijn Squeezebox binnengekregen en geinstalleerd. En wát een mooi apparaat zeg !

Echter één probleem. Bij het indexeren van mijn map mp3's gaat er iets mis.
De meeste van de albums worden goed geindexeerd (met artiest, albumnaam e.d.). Alleen bij ongeveer 10 albums word als artiest-naam "mp3" herkend. Dit is de naam van de map waar de mp3's opgeslagen staan. Dit terwijl de mp3-tag wel degelijk de juiste info bevat !

Het is best vervelend om bij het browsen op artiest, een aantal van je albums te missen en pas te zien te krijgen als op mp3 geklikt wordt.

Iemand bekend met dit probleem ? Of ideeën om dit op te lossen ?

EDIT: ik ben er al achter. De auto-tag functie van Winamp heeft het euvel verholpen. Blijkbaar stond er toch nog iets verkeerd in de mp3-tags

[ Voor 10% gewijzigd door daanNL op 11-04-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Toppe schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:44:

Read The Fucking Manuel
Eerlijk gezegd vind ik 3 op 100 een onacceptabel hoog percentage. Als (web)shop kun je dan beter elke Squeezebox controleren voor je ze verkoopt, scheelt je een hoop problemen later.

Spoiler: Het is manual, niet manuel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

troftnom schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:37:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik 3 op 100 een onacceptabel hoog percentage. Als (web)shop kun je dan beter elke Squeezebox controleren voor je ze verkoopt, scheelt je een hoop problemen later.

Ik meen ooit gelezen te hebben dat bij electronica alles lager dan 5% als goed wordt gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:37:
[...]

Troftnom: Spoiler heeft wél gelijk (mogelijk onbewust). manuel is nl de Franse uitdrukking voor manual... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:38:
[...]

Troftnom: Spoiler heeft wél gelijk (mogelijk onbewust). manuel is nl de Franse uitdrukking voor manual... :)
En dus nog steeds niet de goede vertaling voor de afkorting :O

Zullen we terug ontopic?

Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat de led op de voorkant ook echt uit is wanneer je de Squeezebox receiver uit zet? Ik heb al even gezocht naar plugins maar kan niets op dat vlak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Zojuist m'n Squeezebox Classic aangesloten... nog wat aan het stoeien met de settings maar een ding snap ik niet helemaal: Stel ik wil in m'n music library via "Artists" naar "Avril Lavigne" gaan. Dan neem ik aan dat ik op de A (1x de "2" toets) en dan de V (3x de "8" toets) moet drukken om er te komen? Echter, doe ik dat dan krijg ik eerst de eerste artist met een A (na de eerste druk op de A), als ik vervolgens op de V druk dan kom ik uit bij de eerste artist die met een V begint. Niet bij Av(ril Lavigne). Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Laatst online: 15-09 11:24
catchingfire schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:53:
Echter, doe ik dat dan krijg ik eerst de eerste artist met een A (na de eerste druk op de A), als ik vervolgens op de V druk dan kom ik uit bij de eerste artist die met een V begint. Niet bij Av(ril Lavigne). Wat doe ik fout?
Volgens mij werkt dat idd niet zo. Je kunt de eerste letter van de naam ingeven om vanuit daar verder te scrollen. Andere optie is om de zoekfunctie te gebruiken, daar kun je wel de eerste paar letters/volledige naam ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Bor de Wollef schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:42:

Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat de led op de voorkant ook echt uit is wanneer je de Squeezebox receiver uit zet? Ik heb al even gezocht naar plugins maar kan niets op dat vlak vinden.
Bij 7.4 is dat nu enigszins geregeld. Soms brandt het lampje dan weer wel, heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 21:48

TF

bla bla

ik kom gewoon even melden dat de SqueezeBox Duet die ik heb de beste gadget is die ik ooit gekocht heb.

Gebruik hem elke dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Laatst online: 11-09 00:25
Ik gebruik al tijden een squeezebox om mijn mp3 verzameling te beluisteren, maar luister ook vaak naar internetradio.

Ik zie echter steeds vaker dat een radiostation zijn online audiostream omzet naar Macromedia flash players... Deze maken gebruik van : Macromedia Flash Communication Server.

quote:
"By default, the Macromedia Flash Communication Server MX uses port 1935 for the RTMP (Real-Time Messaging Protocol). This is the port that has been assigned to Macromedia for the Flash Communication Server"

Fresh FM heeft nu bijvoorbeeld 7 nieuwe online streams gebaseert op RTMP.

Weet iemand of het mogelijk is om zulk soort streams af te spelen met squeezecenter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Volgens mij is dat (nog) niet mogelijk, maar laatst kon ik nog wel naar Fresh FM luisteren. Ze hadden ook een vermelding in Shoutcast. Hopelijk blijft die met het nieuwe systeem nog even staan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:00
werkt de Last.fm radio eigenlijk nog steeds nu zij enkel nog voor subscribers mogelijk zijn? Bedoel maar, als je subscriber bent, kan je dan nog altijd via Squeezebox je radio stations afspelen? Vroeg ik mij af omdat ik er een wil kopen en dit wel een erg leuke functie vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Voor de Android users onder ons:
Squeezecontrol

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds op zoek naar een soortgelijke applicatie die op Windows Mobile 6.1 draait. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Kun je hiermee je Squeezebox Duet ook bedienen? Ik heb een Android, maar vind de Squeezebox nog vrij duur voor wat het biedt. Als ik slechts een Duet basisstation zou kopen en deze bedienen met mijn Android zou dat natuurlijk heel erg mooie zijn.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurbe de n00b schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:04:
[...]

Kun je hiermee je Squeezebox Duet ook bedienen? Ik heb een Android, maar vind de Squeezebox nog vrij duur voor wat het biedt. Als ik slechts een Duet basisstation zou kopen en deze bedienen met mijn Android zou dat natuurlijk heel erg mooie zijn.
Ik heb gehoord dat het geen abc'tje is om een Duet basisstation te configureren zonder controller. Er zijn wel mogelijkheden, maar dan moet je even zoeken op het slimdevices forum.

Waarom ga je niet gewoon voor een squeezebox classic i.c.m. met deze Android app? (Heb je nog een mooi display voor rss feeds e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Gurbe de n00b schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:04:
[...]

Dat lijkt me wel moeten kunnen ja. Maar het is idd klote configgen zonder de remote, zoals hierboven gezegd. De basisstation is eigenlijk een squeezebox classic zonder display.
Houd wel in je achterhoofd dat de G1 software nog lang niet alle featuers van de webinterface of duet remote heeft. Ik moet het zelf nog testen trouwens, heb nog geen wireless thuis :o

[ Voor 5% gewijzigd door P5ycho op 02-05-2009 08:12 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
P5ycho schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 08:11:
[...]

Dat lijkt me wel moeten kunnen ja. Maar het is idd klote configgen zonder de remote, zoals hierboven gezegd. De basisstation is eigenlijk een squeezebox classic zonder display.
Houd wel in je achterhoofd dat de G1 software nog lang niet alle featuers van de webinterface of duet remote heeft. Ik moet het zelf nog testen trouwens, heb nog geen wireless thuis :o
Helemaal mee eens, zo ie zo horen bepaalde dingen bij elkaar... Zo ook de Duet en de controller....

Wireless heb ik dan wel, alleen bij mijn squeezebox had ik toch altijd een draadje lopen, wat zorgt voor een stabieler signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39
Ik heb nu slimcontrol draaien op m,n smartphone met windowsmobile 6, werkt af en toe wel wat traag maar werkt wel.

http://www.sciatec.de/SlimControl/slimcontrol.shtml
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:32:
[...]

Ik ben nog steeds op zoek naar een soortgelijke applicatie die op Windows Mobile 6.1 draait. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:17:
Ik heb nu slimcontrol draaien op m,n smartphone met windowsmobile 6, werkt af en toe wel wat traag maar werkt wel.

http://www.sciatec.de/SlimControl/slimcontrol.shtml

[...]
Ja. Toevallig heb ik dit gisteravond ook geinstalleerd. Grafisch kan het allemaal wel mooier en sommige functies kunnen uitgebreid worden, maar tot nu toe valt het me niet tegen.

Ik had nog een paar PDA's liggen dus die komen nu mooi van pas (scheelt me ook weer de aanschaf van een Ipod touch met Ipeng).

Op m'n al wat oudere Ipaq 4700 draait het overigens wel supersnel en reageert de Squeezecenter eigenlijk direct op de diverse commando's (Draadloos verbondenSqueezecenter PC staat op zolder en Squeezebox staat wired verbonden aan router in de woonkamer).

Overigens ben ik er nog niet achter of het nou echt praktisch is om gebruik te blijven maken van zo'n PDA als remote. Het blijft verbluffend hoe snel je met de standaard remote op een Squeezebox classic nummers kan zoeken en playlists kan aanmaken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 14:35 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste