Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik sta op het punt een NAS Qnap TS-219 + SB Duet aan te schaffen, na diverse vragen en informatie verzamelen
begint ook zo langzaam aan het plaatje een beetje vorm te krijgen hoe ik de bibliotheek graag geordend zou willen hebben op de HD in de NAS.
Gezien kwaliteitsverschillen zou ik bv zowieso een folder voor FLAC-, Mp3- en gedownloade muziekbestanden willen hebben.

Onder elke van deze folder komen dan weer de artiesten-->albums-->tracks enz.,uiteraard krijg hier je natuurlijk dubbelingen in.
Hoe vangt de Duet AB dit op vanuit de Squeezecenter?
Laat hij gewoon 1 keer de artiest zien en vervolgens welk nummer een flac, Mp3 of gedownload bestand is of gaat dit gewoon
op de grote hoop waardoor je via de AB geen onderscheid ziet tussen de verschillende bestanden of moet je in de AB al direct al kiezen
of je wilt zoeken in de flac-, Mp3- of gedownloade files?

Of is dit door jezelf op de gewenste manier in te stellen hoe de Duet hiermee om moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

noteboeki schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:04:
Ik sta op het punt een NAS Qnap TS-219 + SB Duet aan te schaffen, na diverse vragen en informatie verzamelen
begint ook zo langzaam aan het plaatje een beetje vorm te krijgen hoe ik de bibliotheek graag geordend zou willen hebben op de HD in de NAS.
Gezien kwaliteitsverschillen zou ik bv zowieso een folder voor FLAC-, Mp3- en gedownloade muziekbestanden willen hebben.

Of is dit door jezelf op de gewenste manier in te stellen hoe de Duet hiermee om moet gaan?
Wat werkt met betrekking tot bladeren (in dir structuur), is idd 2 mappen, 1 losless, 1 MP3. Zeker als je de albums die je als losless hebt, delete in je MP3 krijg je geen dubbelingen.

Als je bladert op artiest, krijg je alles dwars door elkaar, losless en MP3. Ik heb hiervoor ook een oplossing gezien met 2 databases, ga ik even voor je zoeken.

(hint, als je .cue en wav files hebt, hoef je die niet te splitsen. De squeezebox kan gewoon .cue files aan _/-\o_

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Sparhawk schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:42:
[...]

Wat werkt met betrekking tot bladeren (in dir structuur), is idd 2 mappen, 1 losless, 1 MP3. Zeker als je de albums die je als losless hebt, delete in je MP3 krijg je geen dubbelingen.

Als je bladert op artiest, krijg je alles dwars door elkaar, losless en MP3. Ik heb hiervoor ook een oplossing gezien met 2 databases, ga ik even voor je zoeken.

(hint, als je .cue en wav files hebt, hoef je die niet te splitsen. De squeezebox kan gewoon .cue files aan _/-\o_
Ben benieuwd naar de oplossing, het lijkt me toch wel erg fijn als ik kan zien wat wat is..., alvast bedankt.
Waar ikzelf al aan zat te denken is bv in de bestandsnaam zelf aan te geven of het om flac gaat of mp3 of anders...
Of laat hij ook niet de complete bestandsnaam zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Zelf ben ik alles over aan het zetten van CD naar flac. Had het meeste al wel in mp3 staan.

Als je na het overzetten van weer wat CD's naar flac de boel weer eerst even opnieuw laat scannen dan zie ik op mijn Squeezebox Basic onder 'Muziek collectie' Muziekmap staan, (7 van 9).
Dat is de map die je in Squeezecenter instelt.
Hier is dat 'D:\Mijn muziek'. Daar staan oa de Flac en mp3 mappen in.
Op den duur kan ik in Squeezecenter alleen voor de flac map laten kiezen door voor Muziekmap 'D:\Mijn muziek\flac' in te stellen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een nieuw album gedownload dat bestaat uit 1 grote wav file met een externe cue file. De losse tracks worden door m´n Squeezecenter herkend dus dat lijkt allemaal in orde.

Als ik nu b.v. track 4 wil afspelen op m´n squeezebox wordt iedere keer het eerste nummer van het album afgespeeld. Ook als ik het album afspeel en naar een volgend nummer wil skippen wordt het album opnieuw gestart.

Zie ik iets over het hoofd? Op de Logitech site lees ik dat cue files gewoon worden ondersteund. Tips zijn welkom! (Ook om eventueel deze wav file te splitsen naar losse flac files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Met de search kun je genoeg vinden over het splitten van een wav aan de hand van een cue file.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:14:
Ik heb zojuist een nieuw album gedownload dat bestaat uit 1 grote wav file met een externe cue file. De losse tracks worden door m´n Squeezecenter herkend dus dat lijkt allemaal in orde.

Als ik nu b.v. track 4 wil afspelen op m´n squeezebox wordt iedere keer het eerste nummer van het album afgespeeld. Ook als ik het album afspeel en naar een volgend nummer wil skippen wordt het album opnieuw gestart.

Zie ik iets over het hoofd? Op de Logitech site lees ik dat cue files gewoon worden ondersteund. Tips zijn welkom! (Ook om eventueel deze wav file te splitsen naar losse flac files).
Als je via de mappenstructuur naar de directory "bladert" waar de cue in staat, dan de cue file selecteren, dan pijltje naar rechts, en dan wordt de .cue gelezen. Dan 3 keer pijltje naar beneden (dan ben je bij nummer 4) en dan play?

Dit werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparhawk schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:57:
[...]

Als je via de mappenstructuur naar de directory "bladert" waar de cue in staat, dan de cue file selecteren, dan pijltje naar rechts, en dan wordt de .cue gelezen. Dan 3 keer pijltje naar beneden (dan ben je bij nummer 4) en dan play?

Dit werkt voor mij.
Ook op deze manier wordt iedere keer het 1e nummer gestart. Ik ga in ieder geval deze wav splitsen naar losse files en zal het in de toekomst nog wel even met een andere cue file testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:45:
[...]

Ook op deze manier wordt iedere keer het 1e nummer gestart. Ik ga in ieder geval deze wav splitsen naar losse files en zal het in de toekomst nog wel even met een andere cue file testen.
Sorry voor de late reactie, maar weet je zeker dat de .cue goed is? Werkt het wel als je die file mout met daemon tools, of brand? Open de .cue file anders eens met wordpad en kijk of regel (uit mijn hoofd 3) waar de " link " naar de wave file instaat ook goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparhawk schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:00:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar weet je zeker dat de .cue goed is? Werkt het wel als je die file mout met daemon tools, of brand? Open de .cue file anders eens met wordpad en kijk of regel (uit mijn hoofd 3) waar de " link " naar de wave file instaat ook goed is?
Die cue file wordt in ieder geval goed afgespeeld via Foobar2000. Overige mediaplayers heb ik nog niet geprobeerd. Wat mij betreft hoeven we hier verder geen aandacht meer aan te besteden. Zal in de toekomst nog wel een aantal overige cue files testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:32:
[...]

Die cue file wordt in ieder geval goed afgespeeld via Foobar2000. Overige mediaplayers heb ik nog niet geprobeerd. Wat mij betreft hoeven we hier verder geen aandacht meer aan te besteden. Zal in de toekomst nog wel een aantal overige cue files testen.
Van dat laatste heb ik ook last dus je bent niet de enige.

Verder is me iets anders opgevallen. Het volgende is namelijk het geval:
Ik heb een Studio Master FLAC 24bit audiobestand dat ik af wilde gaan spelen op via mijn SBC. Dit bestand heeft een Bitbnelheid: 3108kbps VBR. Als ik het afspeel klinkt het goed, maar in een andere opstelling klonk het veel sprankelender (ofzo). Het klonk in ieder geval veel dynamischer. Via de SBC klinkt het als alle andere FLAC's. Via Squeezecenter kun je meer informatie over een bestand krijgen en het volgende wordt gezegd over dit specifieke bestand: Het wordt afgespeeld op de volgende manier: (Geconverteerd naar 705.6kbps ABR). Dat is dus de reden dan ik ergens wat miste. Hoe kan dit? Kan ik dit ergens uitschakelen?

Momenteel ben ik een WAV versie van dit nummer aan het downloaden met dezelfde studio master 24bit kwaliteit aan het downloaden om te kijken of hetzelfde gebeurd. Ik moet namelijk niet hebben dat de boel geconverteerd wordt!

Edit:

Dat doorgestreepte was een WMA. Daar had ik me even in vergist. Het is een Studio Master WMA 24bit bestand met een ~ 2500kbps bitrate. Dat wordt sowieso niet ondersteunt door SBC...

[ Voor 6% gewijzigd door Younes op 15-05-2009 00:02 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 23:58
Even een vraagje over de controller van de Duet.
Als ik een radiozender kies, dan zie ik een keurig logo, maar ik zie niet de title-info die meegezonden wordt.
Daarvoor moet ik helemaal terug naar het hoofdmenu en naar 'speelt nu'.
Is dat de bedoeling? Het is zo omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:59
wouter12345 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:12:
na het updaten van de Duet naar de laatste firmware werkt het scrollen door mijn muziekcollectie niet goed meer. als ik omhoog of omlaag scroll springt hij steeds weer terug naar het nummer waar ik begon met scrollen. na een aantal zachte tikjes omhoog of omlaag werkt dit meestal weer.

bij de vorige firmware had ik hier geen last van. meer mensen met dit probleem? of heb ik ergens per ongeluk een instelling verkeerd aangepast?
Om even terug te komen op mijn eigen vraag (mocht iemand met hetzelfde probleem zitten): dit is een bekende bug en wordt opgelost in de nieuwe firmware. Het kan nu al worden opgelost door te upgraden naar de beta-versie van squeezecenter 7.3.3, daarna de controller even uit en weer aan te zetten waardoor ook hierop de laatste firmware geinstalleerd kon worden. vervolgens scrollt ie weer prima!

Overigens lijkt ook de betrouwbaarheid van mijn verbinding wat verbeterd te zijn met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31

nFo

Zo, zie ik nu pas die Sqeezebox.... :Z
Hehe, halve dag aan het zoeken heeft Logitech gewoon een Internet radio dinges die op de receiver kan. :')

In welke bitrate zenden de meeste internet radiozenders uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sinda vandaag heb ik ook de Squeezebox, maar werken doet hij niet.
Ik heb hem neergezet, de software op de computer geinstalleerd (later wordt het een QNAP), en zoeken naar mijn netwerk 'meukee'.
Hij zoekt, maar de ene keer vindt hij het netwerk wel, en de andere keer vindt hij het netwerk niet?

Ik heb het kanaal van 9 al naar 3 gegooid van mijn WiFi accespoint, gekeken naar de netwerksterkte (lijkt me voldoende), de WPA2 key klopt prima, SSID naam wordt geegestuurd door de accesspoint maar verbinden lukt de ene keer wel, en de andere keer niet met het netwerk.
En dan vindt hij hem eindelijk, dan is er weer een verbindingfout als hij zijn media zoekt in 'hobbykamer' ?

is dit ding nou defect, of????

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 22-05-2009 20:58 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je hem op een ander accesspoint kon proberen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb maar 1 accespoint dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31

nFo

AW_Bos schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:13:
Ik heb maar 1 accespoint dus dat is geen optie.
Of van de buren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, okee, maar of de buren het op prijs stellen vraag ik me af ;).
Maar andere devices aan mijn Accesspoint geven geen problemen, hebben netjes vol bereik, alleen de Squeezebox weigert.

Update:
Lijkt toch echt aan mijn AP te liggen, had er gelukkig toch nog eentje over (wel 11 Mbps, lekker sloom), maar nu werkt hij wel :).
Maar klopt het dat hij met 11 mbps aanzienlijk trager reageert, en zo ook de afstandsbediening?
WEP-key's (tjah, ik kan met deze oude router niet anders) zijn ook alleen in te vullen als deze expliciet 26 nummerieke tekens zijn :?

Verder komt er een goed geluid uit :9.

[ Voor 89% gewijzigd door AW_Bos op 23-05-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
De SqueezeBox Duet doet het steeds wel als ik hem net heb draaien, maar na verloop van tijd gaat ie weer 'Buffering...' waarna hij eruit knalt en ik alleen nog een fabrieksinstellingen reset kan doen op de remote, waarna ik dus weer alle instellingen van de APs en bronnen moet instellen!

Ik heb de nieuwste firmwares en software en ik heb 2 APs met een goed signaal. Ze staan beiden ingesteld maar ook bij beiden individueel blijft het probleem zich voordoen. Zeer irritant! |:(

Heeft iemand een idee hoe dit komt, of gelijke problemen? Het signaal kan het bijna niet zijn en ik heb nu gewoon een rotapparaat terwijl het werkend zo gaaf is... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:59

lordsnow

I know nothing

Voor Duet gebruikers met verbindingsproblemen, probeer anders eens SC 7.3.3: http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.3

De eerstvolgende keer dat de Duet dan verbinding maakt met je SqueezeCenter zal je een firmware update krijgen.

Zie de 7.3.3 release notes: http://wiki.slimdevices.com/index.php/Release_Notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Ik draai al een tijdje 7.4, loopt ook erg lekker. Vroeger had ik ook last van het volgende probleem maar dat was op een gegeven moment ook opgelost:

Switch between SqueezeCenter and SqueezeNetwork reliably even if SqueezeCenter computer turned off previously. This can be done manually by choosing Settings->Music Source. At this time, there is no automatic switching to SqueezeNetwork when your SqueezeCenter computer is turned off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

[b][message=31986978,noline]At this time, there is no automatic switching to SqueezeNetwork when your SqueezeCenter computer is turned off
Dat mis ik ook - dat m'n Duet niet automatisch overgaat naar SN als ik SC afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

TF

bla bla

Hoe gaan jullie eigenlijk om met radiozenders? Ik heb de streams onder 'favorieten' staan in Squeezecenter, maar heb het idee dat dit makkelijk moet kunnen.

-edit- Ik heb nu via 'internetradio' al mijn favorieten in favorieten gezet. Nu krijg ik ook logo's en meer info over de zenders.

[ Voor 27% gewijzigd door TF op 25-05-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:14
Edit: Opgelost !!

[ Voor 115% gewijzigd door robbinonline op 26-05-2009 19:26 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Wat is hoe opgelost? Wel zo handig als naslagwerk voor anderen op een later tijdstip :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over het gebruik van de squeezebox.

Heb je hier een router voor nodig of is de squeezebox ook draadloos te gebruiken met een draadloos modem? Bij de MM zegt men van wel... maar ik heb zo mijn twijfels.

Nog een vraag. Kan iemand iets zeggen over het verschil in geluidkwaliteit tussen een Sonos systeem en de Squeezebox? Is de Sonos werkelijk beter of is dat puur marketing?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Een draadloos modem fungeert meestal zoniet altijd tevens als router. Vaak zitten op die modems ook meerdere lan-poorten. Makkelijk gezegd heb je 2 componenten nodig: internet en lokaal bedraad/draadloos.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:03:
Nog een vraag. Kan iemand iets zeggen over het verschil in geluidkwaliteit tussen een Sonos systeem en de Squeezebox? Is de Sonos werkelijk beter of is dat puur marketing?
Duurder is niet altijd beter, maar de enige manier om zelf te oordelen is te gaan luisteren naar beide systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

Ik heb al zo'n anderhalf jaar een Squeezebox met Squeezecenter op een Qnap TS-109II. Ging altijd prima, totdat vandeweek ineens de Squeezebox geen connectie meer kon maken met SC.
De logfile vertelde mij dat SC niet meer kon starten en een herstart hielp helaas niks.

Opnieuw installeren van dezelfde versie hielp niet, dus ik heb de de hele installdir leeggehaald en meest recente versie van Squeezecenter erop gezet (7.3.2). Die draait weer goed, de SB kan connecten maar ik heb nu nog een probleem met mijn collectie.

Scannen op een collectie geeft alleen albums weer die ik eenmalig via 'Muziekmap' heb geopend:
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/muziekmap_sc.png
Hier zijn alle albums normaal zichtbaar en normaal af te spelen (zo'n 800 stuks).

Ik heb al meerdere malen geprobeerd om geforceerd de hele collectie opnieuw te scannen, maar hij blijft erbij dat ik niet meer albums heb dan degene die ik via 'Muziekmap' heb geopend.

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 15:22
Iemand die me kan vertellen hoe ik Last.fm op mijn squeezebox kan luisteren ?
In het SqueezeCenter kan ik hier niks over vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Korakal schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:44:
Scannen op een collectie geeft alleen albums weer die ik eenmalig via 'Muziekmap' heb geopend:
[afbeelding]
Hier zijn alle albums normaal zichtbaar en normaal af te spelen (zo'n 800 stuks).

Ik heb al meerdere malen geprobeerd om geforceerd de hele collectie opnieuw te scannen, maar hij blijft erbij dat ik niet meer albums heb dan degene die ik via 'Muziekmap' heb geopend.

Wat zou dit kunnen zijn?
Erg maf. Wat zegt je scanner.log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

daanNL schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:09:
Iemand die me kan vertellen hoe ik Last.fm op mijn squeezebox kan luisteren ?
In het SqueezeCenter kan ik hier niks over vinden :?
Dit kan officieel niet in nederland.. Maar wel via omwegen (als hij denk dat je uit VS of duitsland komt dacht ik). Maar dat moet je direct in het begin doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Xander schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:53:
[...]

Erg maf. Wat zegt je scanner.log?
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/scannerlog.png
Niks, zelfs de source van de pagina is leeg...

De server.log meldt het volgende:
[09-06-13 19:16:02     ] ssctrl SqueezeCenter stopped.
[09-06-13 19:16:04     ] ssctrl Starting SqueezeCenter 7.3.2-24695.
[09-06-13 19:16:06     ] ssctrl Command line = /volume1/SSODS/sbin/start-stop-daemon  --start --chuid ssods --exec /volume1/SqueezeCenter/slimserver.pl --  --daemon --pidfile /volume1/SqueezeCenter/Cache/squeezecenter.pid --cachedir /volume1/SqueezeCenter/Cache --logdir /volume1/SqueezeCenter/Logs --prefsdir /volume1/SqueezeCenter/prefs --noupnp --httpport 9001
[09-06-13 19:16:32     ] ssctrl SqueezeCenter started.
[09-06-13 19:17:42.2556] main::checkDataSource (911) Warning: Schema updated or no tracks in the database, initiating scan.
mDNSResponderPosix: Error reading service file /volume1/SqueezeCenter/Cache/mDNS.conf

Misschien dat die mDNS file iets niet doet wat het zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Even een andere aanpak: Het draait op een NAS. Daar heb je vast niet meer op draaien dan squeezecenter en eventueel iets van een downloadprogramma? Is het niet veel sneller om het ding even te resetten naar fabrieksinstellingen / de firmware opnieuw te installeren / wat je dan ook moet doen om geïnstalleerde software kwijt te raken? Kan een hoop frustratie schelen. ;)

Ik zie niet wat DNS met het benaderen van lokale bestanden te maken heeft trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nja, moest ik inderdaad dan maar eens proberen...
Gaat toch altijd meer tijd in zitten dan je denkt hoor :P

[edit]
Hmmm meer mensen met dit probleem dus:
http://forum.wifisound.nl...6a42e3e8f33c88f1c7817ce39

Ik heb nu gedowngrade naar qpkg v3.15 en hij installeert nu zowel SC zonder problemen, maar vooral ook scant 'ie nu weer netjes mijn music-dir! Even afwachten tot 'ie alles heeft doorgewerkt, maar het ziet er goed uit!

[ Voor 69% gewijzigd door Korakal op 14-06-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:57:
[...]

Duurder is niet altijd beter, maar de enige manier om zelf te oordelen is te gaan luisteren naar beide systemen.
Als je de squeezebox met een goede DAC (apart of ingebouwd in een AV-receiver) kan verbinden, zal de geluidskwaliteit niet hoeven onder te doen tov de sonos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:56:
[...]

Als je de squeezebox met een goede DAC (apart of ingebouwd in een AV-receiver) kan verbinden, zal de geluidskwaliteit niet onder te hoeven doen tov de sonos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 11:18
Ik ben benieuwd naar hoe jullie de Duet hebben aangesloten op de amp / receiver.
Ik heb de Squeezebox Duet optical aangesloten op een ouwe Denon AVC A1D (oud, maar ik zie me nog echt geen andere aanschaffen) die geweldig raad weet met de input. Via de analoge verbinding klonk alles net een fractie minder helder.

Of kan een externe DAC me nog meer hifi kwaliteit bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik ben mezelf ook in de markt het gooien voor een Squeeze Box Classic. Maar is de indexering van de bestanden realtime? Of te wel, als ik een nieuwe mp3 in de muziek map plaats, is deze dan ook direct beschikbaar voor de Squeeze Box Classic? Hier liep ik namelijk tegenaan met me Samsung TV, voor de correcte werking van deze moet je elke keer handmatig op 'update database' klikken.
En op een server is dit uiteraard niet handig.

Helaas kan ik dit niet testen omdat je na de installatie van de software alsnog een PIN nodig hebt. Anders had ik dit zelf getest uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
Je moet je database handmatig updaten, dus er is geen autoscan functie zoals bv bij mediatomb. Je kunt wel automatisch updaten maar dan op gezette tijden welke je zelf kunt aangeven.

Je hebt via je browser toegang tot de instellingen van squeezecenter. Het updaten op zich is easy en gaat behoorlijk snel.

ps: ook zonder PIN kun je een volwaardig squeezecenter draaien hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Patchoro op 14-06-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 15:22
Cyberpope schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:54:
[...]

Dit kan officieel niet in nederland.. Maar wel via omwegen (als hij denk dat je uit VS of duitsland komt dacht ik). Maar dat moet je direct in het begin doen.
Genaaid. Maar oke, dit heb ik in het begin dus niet gedaan. Is het opnieuw installeren van Squeezecenter dan de oplossing of is er meer nodig ?
En krijg ik dan een optie in Squeezecenter voor Last.fm erbij ? Of moeten er dan ook nog trucjes uitgehaald worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

AvanCade schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:39:
Ik ben mezelf ook in de markt het gooien voor een Squeeze Box Classic. Maar is de indexering van de bestanden realtime? Of te wel, als ik een nieuwe mp3 in de muziek map plaats, is deze dan ook direct beschikbaar voor de Squeeze Box Classic? ...
Dit kan wel, maar dan onder de optie 'Music Folder".
Daarmee browse je gewoon door de directories die er zijn, en dat is gewoon up-to-date.

Om de muziek via de music library te zien moet je idd wel eerst laten scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Patchoro schreef op zondag 14 juni 2009 @ 07:55:
ps: ook zonder PIN kun je een volwaardig squeezecenter draaien hoor.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het meteen getest en het werkt prima. Alleen handmatig het pad ingeven van de Windows Home Server music folder (gezien dit geen lokale folder is maar een netwerkpad) en het werkt prima zover je kan testen met de virtuele speler. _/-\o_
pelican schreef op zondag 14 juni 2009 @ 09:53:
[...]

Dit kan wel, maar dan onder de optie 'Music Folder".
Daarmee browse je gewoon door de directories die er zijn, en dat is gewoon up-to-date.

Om de muziek via de music library te zien moet je idd wel eerst laten scannen.
Nog beter. Meteen maar een bestellen.

[ Voor 30% gewijzigd door AvanCade op 14-06-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

daanNL schreef op zondag 14 juni 2009 @ 09:41:
[...]
Genaaid. Maar oke, dit heb ik in het begin dus niet gedaan. Is het opnieuw installeren van Squeezecenter dan de oplossing of is er meer nodig ?
En krijg ik dan een optie in Squeezecenter voor Last.fm erbij ? Of moeten er dan ook nog trucjes uitgehaald worden ?
Kijk even rond. Ik kwam er niet uit en heb het daarom erbij laten zitten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:05
Vraagje,

Kan ik die Squeezebox Duet ook rechtstreeks aansluiten op speakers? Of moet daar echt een versterker tussen staan.

Situatie,

Heb in de badkamer en keuken inbouwluidsprekers van B&W.

Ik zou 2 duets voorzien voor: Eentje in de Keuken en eentje in de Badkamer. Beide gaan wel op een centrale plaats staan en aangesloten worden op ethernet (de ontvangers).

Dan heb je 1 afstandbediening in de keuken liggen en eentje in de badkamer, het enige wat je ziet.
Maar ik zie het niet zitten om die dingen ook nog eens aan een versterker te hangen. Want dan gaat het voordeel van beide toestellen weer weg.

Kan dit?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@aem kei: Nee, je kunt niet zomaar direct passieve speakers aansluiten op een line-signaal. Dan moet je of actieve speakers gebruiken, of een versterker. 2 simpele versterkertjes ertussen lijkt me het simpelste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
Xander schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:23:
@aem kei: Nee, je kunt niet zomaar direct passieve speakers aansluiten op een line-signaal. Dan moet je of actieve speakers gebruiken, of een versterker. 2 simpele versterkertjes ertussen lijkt me het simpelste. :)
Thanks for the info...

Enige tips?
Moet echt het simpelste van het simpelste zijn om 2 Duets aan te sturen. Maar vermits ik al een Sony STR-DA6400ES heb wil ik daar niet nog eens een fortuin aan uitgeven, of kan ik deze gebruiken?

Dit zou natuurlijk wel ongelooflijk super zijn natuurlijk. Maar ik weet niet hoe ik deze dan moet aansluiten.
Want als ik dan naar TV kijk beneden kan de muziek niet aanstaan in de keuken natuurlijk.
Of zie ik het verkeerd?

Ik wil wel de 2 duets los van elkaar kunnen gebruiken. Dus die van de keuken moet iets anders kunnen afspelen dan die in de badkamer op dezelfde versterker.

(hopelijk kan ik dit met mijn Sony ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door aem kei op 15-06-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

aem kei schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:22:
Vraagje,

Kan ik die Squeezebox Duet ook rechtstreeks aansluiten op speakers? Of moet daar echt een versterker tussen staan.
Zie ook mijn reply in Badkamer speaker oplossing :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

aem kei schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:17:
Moet echt het simpelste van het simpelste zijn om 2 Duets aan te sturen.
Een duet is een controler en een reciever.
Het is mogelijk om met een controler meerdere recievers aan te sturen. Per reciever heb je een versterker nodig. Een squeezbox boom kan je ook met een controler aansturen en is eigenlijk een reciever+versterker+boxen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
super! exact waarnaar ik opzoek ben, ik denk dat ik me er zo 2 zal aanschaffen:

versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

- Ik vraag me af, ondersteunt de Squeezebox i.c.m. de QNAP 119 ook snelkoppelingen o.i.d naar een albums?
Ik vind het zonde om de muziekmappen dubbel op te slaan (eigen MP3/flac-map, en Squeezebox)....

- En wat zijn de criteria om een albumhoes te zien? Soms zie ik ze wel, en soms weer niet. Het gebeurt regelmatig met albummappen waarin wel een cover foto staat, maar hj doet er niks mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:17:
- Ik vraag me af, ondersteunt de Squeezebox i.c.m. de QNAP 119 ook snelkoppelingen o.i.d naar een albums?
Ik vind het zonde om de muziekmappen dubbel op te slaan (eigen MP3/flac-map, en Squeezebox)....
Hoezo dubbel? Je kunt toch van een bestaande mappenstructuur op jouw NAS gebruikmaken om met de Squeezebox doorheen te bladeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Is geen optie, ik houd FLAC en MP3 gescheiden vanwege de kwaliteit. En ik gebruik gewoon de albummappen-lijst om door de lijst te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Misschien kun je nog eens een keer opnieuw verwoorden wat je wil bereiken. Ik heb het idee dat ik niet de enige ben die de intentie van jouw post niet snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat snap je er dan niet aan? :?

Ik heb gewoon mijn albums centraal gescheiden in FLAC en MP3.
Voor de Squeezebox heb ik een aparte map waarin diverse albums staan (FLAC of MP3), en ik wou weten of je geen snelkoppeling kan maken zodat ik de albums niet dubbel heb opgeslagen.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 15-06-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Had hier veel van mijn cd's in MP3. Na de aanschaf van mijn Squeezebox alles omgezet in FLAC.
Er zijn nu dus twee mappen FLAC en MP3. Squeezebox kijkt nu alleen in die FLAC map.

[ Voor 3% gewijzigd door KroontjesPen op 15-06-2009 22:09 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
AW_Bos schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:17:
Jahoor, je kunt bepaalde albums toevoegen aan je favorieten in SqueezeCenter of met je SqueezeBox/Controller?
Ik ook. Maar volgens mij snap ook ik niet wat je probeert te bereiken.
- En wat zijn de criteria om een albumhoes te zien? Soms zie ik ze wel, en soms weer niet. Het gebeurt regelmatig met albummappen waarin wel een cover foto staat, maar hj doet er niks mee?
In je SqueezeCenter settings bij Advanced > Formatting kun je criteria opgeven voor bestandsnamen. Standaard pakt 'ie cover.jpg, folder.jpg, album.jpg en thumb.jpg. De oudere SqueezeCenter versies wilde ook wel eens wat coverart vergeten als je voor "Look for new & changed music" koos, maar dat is volgens mij verholpen.
AW_Bos schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:24:
Wat snap je er dan niet aan? :?

Ik heb gewoon mijn albums centraal gescheiden in FLAC en MP3.
Voor de Squeezebox heb ik een aparte map waarin diverse albums staan (FLAC of MP3), en ik wou weten of je geen snelkoppeling kan maken zodat ik de albums niet dubbel heb opgeslagen.
Ah. Je wilt een symlink maken? Dat kan waarschijnlijk wel ja, maar geen idee hoe. Kun je bij zo'n NAS een linux console tevoorschijn toveren?

(is het niet veel makkelijker om de bovenliggende dir van zowel je FLAC- als MP3-map door SC te laten scannen trouwens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik loop altijd namelijk door de 'Muziekmap' heen namelijk, en da's een drama straks met 500 artiesten (ik heb te veel muziek)
Ik ga eens kijken naar symlinks.... thnx

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 20-04-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

AW_Bos schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:57:
Ik loop altijd namelijk door de 'Muziekmap' heen namelijk.
Ik ga eens kijken naar symlinks.... thnx
Je kan in de opties van de Qnap aangeven dat je telnet toegang wil aanzetten. Dan kom je op een Linux-console uit. Zitten al symlinks in, dus ik denk dat je ze ook wel zou moeten kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

telnet toegang..
SSH is nog mooier, en dat zit ook op de QNAP.
Kan je me een voorbeeld geven waar al een Symlink staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik heb de mijne niet bij de hand, maar er zit in de folder waar je ook je zichbare shares ziet één (iets met HDAnogwat als ik me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

AW_Bos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:14:
Kan je me een voorbeeld geven waar al een Symlink staat?
Wikipedia: Symbolic link

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, dat snap ik, maar op de QNAP dan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-04-2023

FvZ

Zijn hier trouwens nog mensen die SlimControl gebruiken? Dit is een app die je op WindowsMobile kunt draaien (http://www.sciatec.de/SlimControl/slimcontrol.shtml).
Bij mij werkt dit meestal vrij goed en soms niet, maar waarom dat is weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

AW_Bos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:11:
Ja, dat snap ik, maar op de QNAP dan he?
Vragen over QNAP horen niet in dit topic thuis. Als het ding een of andere versie van linux draait kan je daar toch prima symlinks op maken.

Snap nog steeds niet wat je wilt bereiken. Je hebt een map mp3 en een map flac. Allen wat daar in staat komt in de squeezecenter database, en je bent klaar toch? Door met je squeezebox door de mappen te bladeren ipv de database maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik gebruik de 'Muziekmap' trouwens op de Squeezebox om door de muziek te bladeren i.p.v. door de database. Werkt prima hoor...
Maar dat had ik al verteld. Ik heb een losse map voor de Squeezebox waarin de MP3's of anders de FLACS van een album in staan.

Misschien een complex systeem van archiveren, maar als je goed leest is het zeker wel duidelijk :).
Vanavond eens spelen met de symlinks... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 17-06-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
AW_Bos schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:52:
Ik gebruik de 'Muziekmap' trouwens op de Squeezebox om door de muziek te bladeren i.p.v. door de database. Werkt prima hoor...
Maar dat had ik al verteld.
En dat was ook duidelijk. Neemt niet weg dat:
IorGie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:45:
[...]
Door met je squeezebox door de mappen te bladeren ipv de database maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
:P

Je realiseert je dat je een symlink per album moet maken voordat het voor de squeezebox "lijkt" alsof alles in dezelfde map staat? Met 1 symlink naar FLAC en 1 symlink naar MP3 krijg je als je op mappen bladert eerst de keuze tussen flac en mp3 te zien... En dat wil je niet denk ik?

[ Voor 21% gewijzigd door Xander op 17-06-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, daar ben ik bewust van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

AW_Bos schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:52:
Misschien een complex systeem van archiveren, maar als je goed leest is het zeker wel duidelijk :).
Als jij goed leest dan roepen meerdere mensen hier dat het wel mogelijk is maar
-niet handig
-omslachtig
-onnodig
enz.

Als je zo graag wilt "archiveren"; er zijn zat programma's die twee directory's op verschillende pc kunnen synchroniseren.

Maar ieder zijn ding natuurlijk....... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

[...]

Heeft iemand hier inmiddels een oplossing voor? Hier wordt alleen maar gesproken over een grote wav file met de bijbehorende cue file. Ik heb ook grote flac files met hetzelfde probleem als in de quote.

Iemand?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ

FvZ

Ik heb een Squeezebox3 en sinds kort ook een duet. Nu heeft die duet nogal wat problemen en ik denk dat deze wel eens defect zou kunnen zijn. Ik heb overigens alles bekabeld aangesloten en de kabels getest met een kabeltester en een laptop (dat laatste voor de zekerheid om te kijken of ik wel een internetverbinding kan krijgen).

De remote detecteert geen van beide squeezeboxes (ik leg de remote naast ieder van de squeezeboxes, er tussenin en op enige afstand maar de display blijft een rood wifisymbool weergeven) en ook via SqueezeCenter kan ik de receiver niet vinden (wel de Squeezebox3 die via SqueezeCenter ook volledig in te stellen is).

De Squeezebox3 doet alles dat hij zou moeten doen volledig naar wens.

Is de logische conclusie nu dat zowel receiver als remote van de Duet tegelijkertijd kapot zijn? Dit lijkt me toch wel een klein beetje onwaarschijnlijk maar het kan natuurlijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je hebt de initiele setup van de Duet wel braaf doorlopen? De Controller aangemeld op je draadloze netwerk en alles?

Ook de receiver doet daarvoor nog niets namelijk, als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ

FvZ

Ja dat klopt, dat heb ik zelfs twee keer gedaan. Hij deed het eerst een aantal keer wisselend wel/niet en nu helemaal niet meer. Ik heb zelfs de eerste keer de firmware geupdate. Daarna deed hij het aanvankelijk zonder problemen en daarna niet meer. Na veel pogingen uiteindelijk verbinding gekregen en een factory reset uitgevoerd. Gisteravond deed hij het prima en nu krijg ik helemaal geen verbinding meer.

Ik blijf het toch vreemd vinden dat de remote geen contact krijgt met mijn functionerende squeezebox en dat squeezecenter geen contact krijgt met de receiver... Er zijn verder geen apparaten uitgevallen dus een plotselinge stroompiek oid lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
De Controller maakt geen directe verbinding met je SqueezeBox natuurlijk, die verbindt met je wifi netwerk... Als dat niet werkt zou het net zo goed aan je Access Point kunnen liggen.

Maar dat verklaart niet dat je de Receiver ook niet meer ziet in SC. Die staat 100% zeker op wired ingesteld ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ

FvZ

Ik heb een draadloos accesspoint nodig voor de Duet? Dat vind ik vreemd. Gisteren kon ik de Squeezebox nog bedienen zonder accespoint (die had ik toen namelijk al ingepakt en in de doos gedaan om terug te brengen naar de winkel omdat het bereik me erg tegenviel).
Ik heb de Duet Receiver ingesteld op Wired maar is het mogelijk dat deze na een bepaald keer aan/uitzetten teruggaat naar de fabrieksinstellingen en dat Wired daarbij niet standaard aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ehm. Je kúnt de Duet ook in "bridged" mode gebruiken, dan verbindt de Controller rechtstreeks met de Receiver. Maar waarom antwoord je dan met "ja dat klopt" als ik je vraag of je de Controller op je draadloze netwerk hebt aangemeld? :P Je moet hier tijdens de initiële setup bewust voor kiezen in ieder geval.

Van wat ik heb begrepen is deze Bridged-mode niet aan te raden. Maar dat verklaart niet dat de Receiver ook niet meer gevonden wordt. Welke kleur heeft de statusled daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ

FvZ

Goede vraag... De statusled is groen.

De handleiding geeft aan:

"Green: Connected to your network and waiting to be
assigned an IP address by the DHCP server.
If the light remains green, confirm that your wireless
router is providing DHCP service. In some wireless
network installations, the router may be configured
to limit the number of IP addresses for security
purposes. If DHCP is running correctly, check to see if
the router has run out of IP addresses."

Gisteren was het ledje inderdaad wit (wat ook klopt met wat de handleiding aangeeft).

Is er een manier om de receiver te resetten zodat ie de bedrade verbinding oppakt? Als ik de conroller reset en ik alles weer opnieuw moet instellen, dan krijg ik (in tegenstelling tot wat de handleiding aangeeft) géén optie om iets anders te kiezen dan een "wireless network". Ik kan desnoods een IP-adres opgeven maar een optie voor "connect using squeezebox" is er niet.

Edit:

Nu begint de receiver ineens te spelen... Het ledje wordt ook wit. Ik heb met de remote nog geen contact met de speler of het netwerk kunnen krijgen. Ik heb geen idee hoe het komt dat de receiver nu ineens wel contact maakt.

Edit 2:

Nu geprobeerd de verbinding tot stand te brengen door de fabrieksinstellingen van de remote weer in te stellen nu de receiver gewoon muziek speelt. Dat resutleerde echter alleen in een rood ledje gevolg door een groene. De receiver detecteert nog steeds niets en een andere optie dan wireless is er niet...

[ Voor 22% gewijzigd door FvZ op 17-06-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je router lijkt de SqueezeBox geen IP te geven dus. Doet 'ie dat wel als je de router eens herstart?

De Receiver kun je resetten, maar dan gaat hij niet zelfstandig met je bedraadde netwerk verbinden totdat je hem weer configureert dmv de Controller.

Hoe je bridged mode precies instelt kan ik je zo niet vertellen. Staat er geen "Squeezebox_XXXXXX" in je netwerklijst toevallig?

edit:
Als ik jou was zou ik zowel de Receiver als de Controller resetten en even helemaal opnieuw beginnen. De laatste keer dat je dat deed had je nog een accesspoint als ik het goed begrijp?

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 17-06-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ

FvZ

Ik heb geen router maar het internet komt 'uit de muur'. Ik heb er als eerste apparaat wel een switch aan gehangen. Heb ik een router nodig? Kan het apparaatje anders de NAS niet goed vinden? Mijn SB3 heeft nergens last van.

Met mijn gsm kan ik inderdaad een apparaat vinden dat "Logitech*squeezebox*xxxxxxxxxxx" heet. Ik kan ermee verbinden (met mijn gsm dan, met de remote zie ik hem niet en kan ik er ook niet mee verbinden).

Ik zie nu trouwens ook dat mijn receiver af en toe aan gaat (wit lampje gaat branden) en af en toe valt hij uit en dan gaat het rode lampje branden. Met mijn netbook merkte ik net niet dat de verbinding slecht is. Streaming filmpjes kijken kon en een snelheidstest van een internetprovider toonde bijna mijn volledige snelheid met downloaden.

Edit:

Okay, dat ga ik eens doen... Remote en Receiver beiden resetten (ik had het idee dat ik dat al een paar keer heb gedaan maar het kan natuurlijk geen kwaad om het nog een keer heel bewust te doen :))

Edit 2:

Alles gereset, zelfde resultaat. Voor de zekerheid ook de andere SB even uitgezet tijdens het proces. Na het weghalen van mijn accespoint heb ik overigens ook mijn NAS gereset (die heb ik namelijk uitgezet, verplaatst en weer aangezet). De NAS is dus de laatste keer opgestart toen het accespoint al ingepakt was.

[ Voor 25% gewijzigd door FvZ op 17-06-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ

FvZ

Hey Xander, bedankt voor het meedenken! Ik stop er eventjes mee voor nu. Helaas het probleem niet kunnen verhelpen. Na de laatste reset blijft de SB receiver even rood knipperen en wordt daarna weer groen. De remote laat nergens een optie zien om op een andere manier dan draadloos te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Ik heb geen router maar het internet komt 'uit de muur'
- wat voor een IP adressen krijgen jou apparaten dan toegewezen?

De remote laat nergens een optie zien om op een andere manier dan draadloos te verbinden.
- je moet de Controller EN Receiver resetten:
- Controller: Instellingen > Geavanceerd > Fabrieksinstellingen > Doorgaan
- Receiver: knopje aan de voorkant 7 - 12 seconden ingedrukt houden

Op het moment van de reset moet er een netwerkkabel inzitten, anders krijg je geen optie tijdens de Setup om bedraad te werken. Om later weet terug te gaan naar draadloos (mocht je dat ooit willen) moet je de boel weer resetten en tijdens de Setup voor draadloos kiezen.

Met mijn gsm kan ik inderdaad een apparaat vinden dat "Logitech*squeezebox*xxxxxxxxxxx" heet
- de Controller zou dit ook moeten kunnen zien.

FvZ: als je een SD Card hebt, maak eens een map aan in de root met de naam "log". Daarna plaats je de SD Card in de Controller (SD Card slot zit achter de batterij). Probeer nogmaals eens verbinding te maken met je SB. Als het niet lukt: in de "log" map staat een bestand "messages" - zou je deze eens naar mij toe willen sturen? Oh, en een kopie van je "server.log" van SqueezeCenter kan ook wel handig zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door lordsnow op 18-06-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

7.3.3 available for download.
Release Notes

Hier onder ubuntu 9.04 geen problemen met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Vandaag een Sqeezebox (classic) gekocht en loop tegen twee problemen aan: :'(

- Krijg het wireless netwerk niet aan de praat. Ik kan de juiste SSID kiezen, kan het wachtwoord invoeren, maar daarna is het niet gelukt. Ik kan overigens alleen een WPA wachtwoord invoeren, terwijl de router (ZyXEL Prestige 2602HW-61) het heeft over WPA-PSK. Met draad lukt wel overigens.

Na wat gespeeld te hebben met de kanalen lukte het me nu wel. Nadien nog wel weer een keer moeten wijzigen, omdat er blijkbaar teveel accespoints van hetzelfde kanaal gebruik maakten....

- Tweede probleempje is dat een keyclick soms een of meerdere keren herhaald.

Ook dit probleem is na een nachtje slapen blijkbaar verdwenen...

Iemand ideeën?

[ Voor 22% gewijzigd door HeSitated op 19-06-2009 19:31 . Reden: Kaboutertjes? :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

[...]

Younes schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:53:
[...]
Heeft iemand hier inmiddels een oplossing voor? Hier wordt alleen maar gesproken over een grote wav file met de bijbehorende cue file. Ik heb ook grote flac files met hetzelfde probleem als in de quote.

Iemand?
Niemand? De cue files zijn gewoon goed.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
Idem +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ

FvZ

Ik geloof dat ik een beetje klaar ben met die Duet... zowel receiver als remote zijn nu aan het updaten en volgens mij zou dat niet een half uur hoeven duren... Nu heb ik in de tussentijd wel weer een paar CD's kunnen rippen, maar dat is weer een ander topic :)

@ Lordsnow: Dank je voor de hulp. Het gehele laatste proces is als het goed is opgeslagen op de SD-kaart. Ik stuur het bestand zodadelijk naar je toe.

Je gaf aan: "Op het moment van de reset moet er een netwerkkabel inzitten, anders krijg je geen optie tijdens de Setup om bedraad te werken. Om later weet terug te gaan naar draadloos (mocht je dat ooit willen) moet je de boel weer resetten en tijdens de Setup voor draadloos kiezen."

Dat is ook wat de handleiding zegt. De display van mijn remote zegt dit echter niet.

Verder staat in de handleiding bij het opzetten van een 'Bridged Network Configuration' bij stap 5:

'5. Next you’ll see the Wireless Connection screen, where you can choose to “Connect using Squeezebox” or “Connect using other wireless network”. Since you will be using the bridged installation, you should select “Connect using Squeezebox.”

Note: If you have no wireless networks in range, this screen will not appear. In most urban areas, Squeezebox Duet will see several wireless networks within range, so even though you do not have a wireless network in your home, you will still have to select “Connect using Squeezebox” to set up Squeezebox Duet correctly.'

Afgezien dat ik het raar vind dat het zo ontworpen is dat hij niet aanbiedt om bedraad te verbindenwanneer hij "het draadloze netwerk van de buren" niet detecteert, was de draadloze router van de buren duidelijk zichtbaar (zowel op de remote als op mijn netbook). In de handleiding wordt dit dus nog gerelativeerd, maar ik ken ook mensen (die wonen wel erg afgelegen) die geen draadloze netwerken in de buurt hebben. Die kunnen dus de Duet niet bedraad aansluiten 8)7

Edit:

Ook geupdate naar 7.3.3, mocht echter ook niet helpen :P Op de Netgear ReadyNAS Duo bleek dit een koud kunstje te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door FvZ op 18-06-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

FvZ schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:32:
Afgezien dat ik het raar vind dat het zo ontworpen is dat hij niet aanbiedt om bedraad te verbinden wanneer hij "het draadloze netwerk van de buren" niet detecteert...
Nee... andersom. De wireless van de Receiver gaat pas aan wanneer er tijdens de reset een netwerkkabel gedetecteerd wordt. En alleen als de wireless van de Receiver aan staat krijg je op de Controller de keuze om daar draadloos verbinding mee te maken.

'T draadloze netwerk van de buren, van jezelf, of wie dan ook, heeft er geen zak mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@FvZ: Nu interpreteer je het een en ander toch verkeerd hoor. :X

Ik heb gisteren even niet meer gereageerd omdat ik jouw reactie op dit afwachtte:
lordsnow schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:38:
Ik heb geen router maar het internet komt 'uit de muur'
- wat voor een IP adressen krijgen jou apparaten dan toegewezen?
"internet uit de muur" met alleen een switch erachter klinkt een beetje ehm... eng. Komt alles wel in hetzelfde subnet uit? Mag je onbeperkt apparaten aansluiten? Gezien de groene led op je receiver gaat er toch echt iets fout bij de DHCP-request...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ

FvZ

Eens kijken... Ik heb verschillende computers die allemaal tegelijkertijd via de switch op internet kunnen en ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ik weet eigenlijk niets van netwerken (dat blijkt volgens mij wel) maar mijn internet komt uit een walloutlet zoals (voor mij als leek) mijn computer op mijn werk ook verbonden is. Toen ik een draadloze router had aangesloten hadden de apparaten daarachter wel het bekende 192.168.0.xxx als adres. Daarvoor had alles een eigen IP-adres. Is dit raar? Kan dit de oorzaak van het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ

FvZ

Xander schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:45:
@FvZ: Nu interpreteer je het een en ander toch verkeerd hoor. :X

Ik heb gisteren even niet meer gereageerd omdat ik jouw reactie op dit afwachtte:

[...]

"internet uit de muur" met alleen een switch erachter klinkt een beetje ehm... eng. Komt alles wel in hetzelfde subnet uit? Mag je onbeperkt apparaten aansluiten? Gezien de groene led op je receiver gaat er toch echt iets fout bij de DHCP-request...
Ik interpreteer het inderdaad verkeerd. De optie om bedraad te verbinden kreeg ik overigens niet. Dat zou er op wijzen dat er een netwerkprobleem is? Mijn 'Squeezebox Classic' verbindt zonder enige probleem. Ik had bij de Duet toch eigenlijk hetzelfde gedrag verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ehm, ik vind het in ieder geval raar ja. Al jouw apparaten krijgen een eigen extern IP? Ik mag hopen dat je het een en ander wel beveiligd hebt, anders kan ik ook zo met jouw NAS verbinden? ;)

Welke provider / abonnement gaat het hier over, en hoeveel apparaten heb je op je switch aangesloten nu? Het zou me niet verbazen als het aantal externe IP's dat je kunt krijgen aan een maximum verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Ik zag in het logbestand van de Controller log dat de NAS met SqueezeCenter, en de Controller inderdaad Internet IP-adresen kregen toegewezen: 145.x.y.z

Oftewel, al het verkeer tussen de NAS / PC / Squeezebox gaat via de Provider?

Indien er een aparte PC was geweest waar SC op draaide, en de NAS was alleen maar de plek waar de muziek staat wordt het nog leuker: de NAS upload en download naar SC, die vervolgens upload en download naar de Squeezebox :) Voila, daar gaat je bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik had gisteren mijn theorie ook al even uitgetest. :+
Xander schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:03:
Al jouw apparaten krijgen een eigen extern IP? Ik mag hopen dat je het een en ander wel beveiligd hebt, anders kan ik ook zo met jouw NAS verbinden? ;)
Helaas deel ik FvZ's muzieksmaak toch niet echt. :+

Maar als het goed is was FvZ al van plan om een router te kopen. Ben benieuwd of dat ook zijn problemen met de Duet oplost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Hier maar even een lijstje met routers dan :)
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
http://www.smallnetbuilde...,com_wireless/Itemid,200/

Ikzelf zat te kijken naar de Linksys WRT400N, maar deze is in NL niet leverbaar? (Ik gebruik nu nog een Wireless G van Belkin. Wat wel werkt maar ik zoek toch iets nieuwers).

[ Voor 52% gewijzigd door lordsnow op 20-06-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Iemand enig idee waar ik kan instellen dat mijn Squeezebox controller als draadloze iPod like afspeler kan gebruiken als ik mijn koptelefoon erin doe.

Ik heb één keer een menu optie ervoor gevonden, maar nu vind ik die niet meer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Settings > Advanced > Audio Playback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Instellingen - Geavanceerd - Audio afspelen dus in het Nederlands ;)
Maar helaas vind ik daar alleen wat debug dingetjes en wat testtonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
En een vinkje om 't aan te zetten, als het goed is.....

Pagina: 1 ... 8 ... 38 Laatste