☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
En ja, het is een beta-functie. Ik zie niet wat er vreemd is aan de omschrijving?
[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 21-06-2009 01:01 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Tja WAT voor afspelen inschakelen
Controller inschakelen (BETA) was beter geweest, en ja, het is duidelijk nog BETA. Tijdens het luisteren sprong hij opeens ongewild en ongemerkt terug naar de Squeezebox waarna ik bij het kiezen van een volgend nummer weer over de geluidsboxen in de huiskamer ging
Weet iemand of je de shoutcast lijst ook een menu eerder te voorschijn kunt toveren? Het zit nu wel erg diep in het menu verstopt.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..
Wacht de aankondigen af.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Wel jammer als je de controller als handig afspelertje wilt gebruiken als de computer uit staat.
Ik hoopte dat dit met de nieuwe software 7.3.3. opgelost zou zijn, zie:
Squeezebox Controller
Wireless connection
Wake up from suspend and connect to SqueezeCenter or SqueezeNetwork reliably
Switch between SqueezeCenter and SqueezeNetwork reliably even if SqueezeCenter computer turned off previously. This can be done manually by choosing Settings->Music Source. At this time, there is no automatic switching to SqueezeNetwork when your SqueezeCenter computer is turned off.
Improve compatibility with known problem wireless access points and routers, as well as other connectivity issues. (busybox and file structure updated)
Better status reporting by wireless icon
Of moet ik nog wat anders instellen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 11:23 ]
Een eerste poging daarmee een tijd terug mislukte, de verbinding tussen mijn router en mijn controller is kennelijk zo brak dat een FLACje spelen onmogelijk is.
Nu om te beginnen dus maar de stream richting de controller laten comprimeren. Dus LAME geïnstalleerd en de maximale bitrate voor naar de controller op 192kbps gezet. Dat werkt prima en het heeft geen gevolgen voor afspelen op de Receiver, dat gaat nog steeds gewoon ongecomprimeerd. Tenzij je ze met elkaar synchroniseert... (zet het straks nog wel wat hoger, 320kbps zal ook geen probleem zijn mag ik hopen... maargoed als ik goed geluid wil ga ik toch niet met een koptelefoon aan de Controller luisteren.
1 ding snap ik alleen niet:
Bij Advanced > File Types staat dit:

Als je het mij vraagt betekent dit dat hij "FLAC" gebruikt om een WAV-stream van een FLAC-bestand te bouwen, "FLAC" en "LAME" gebruikt om van een FLAC-bestand een MP3-stream te bouwen en dat hij native een FLAC-stream van een FLAC-bestand kan bouwen...
Alleen, doet 'ie dat laatste ooit wel?

Dus:
Als ik geen limiet instel (zoals bij mijn SB Receiver) decomprimeert hij de FLAC's eerst? Dat heb ik nooit geweten, ik dacht dat de SqueezeBox zelf die flacs mocht ontcijferen.If you choose No Limit, SqueezeCenter will stream your MP3 files without conversion and your other file types as uncompressed PCM Audio.
Maar wat doet deze instelling dan nog?

Ben ook nog even aan het prutsen om de Controller synchroon te krijgen met de Receiver. Standaard loopt de Controler ietsje achter, maar daar hebben ze schuifjes voor gemaakt:

Zo met 215ms klopt het *bijna*. Naja, echt belangrijk is het niet aangezien ik die Synchronize-functie niet echt denk te gebruiken.

Hoe moet ik horen van welke vertraging ik last heb?
Er is zo te lezen wel het een en ander veranderd in dit gebied: http://www.mail-archive.c...devices.com/msg19762.html. Maar dat zou het béter moeten maken dacht ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Xander op 23-06-2009 20:08 ]
Binnenkort krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Daarin komt een homecinema setup te staan en in de studeerkamer een iMac. Graag zou ik de muziek vanuit iTunes kunnen afspelen op mijn homecinemaset.
Een optie zou zijn om de iMac met een optische kabel te verbinden met de receiver, maar dan heb ik een optische kabel nodig van meer dan 10 meter en dat is wat te storingsgevoelig, plus dat ik geen speakers meer op mijn iMac kan aansluiten (voor wat geluid in de studeerkamer).
Nu vroeg ik mij dus af of een Squeezebox in dit geval een oplossing is. Kan ik mijn hele iTunes bibliotheek draadloos van mijn iMac naar de Squeezebox sturen en dit beluisteren op mijn homecinema set?
PSN: Sluuz
Edit: gevonden
If you already have a wireless network in place, you can use AirPort Express to add music to its capabilities. Let’s say, for example, you have AirPort Extreme set up in your den. There’s no need to scrap this setup and create a whole new network. Simply connect AirPort Express to your stereo in your favorite music room and plug it into an electrical outlet — it wirelessly links to your existing network, letting you play your music in your room of choice without moving anything or connecting anything else.
Dit dus
[ Voor 73% gewijzigd door Sluuz op 24-06-2009 14:37 ]
Verwijderd
Een Squeezebox is in dit geval een mooie oplossing. Wellicht een mooiere oplossing dan de Airport Express oplossing, omdat je met de Squeezebox in tegenstelling tot de Airport Express een afstandsbediening heb. Zo hoef je je niet naar de studeerkamer te begeven om tracks te skippen e.d.Sluuz schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:12:
Hier een n00b met een vraag.
Binnenkort krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Daarin komt een homecinema setup te staan en in de studeerkamer een iMac. Graag zou ik de muziek vanuit iTunes kunnen afspelen op mijn homecinemaset.
Een optie zou zijn om de iMac met een optische kabel te verbinden met de receiver, maar dan heb ik een optische kabel nodig van meer dan 10 meter en dat is wat te storingsgevoelig, plus dat ik geen speakers meer op mijn iMac kan aansluiten (voor wat geluid in de studeerkamer).
Nu vroeg ik mij dus af of een Squeezebox in dit geval een oplossing is. Kan ik mijn hele iTunes bibliotheek draadloos van mijn iMac naar de Squeezebox sturen en dit beluisteren op mijn homecinema set?
Tja ik heb ook een iPhone en de app "Remote" van Apple zelf. Daarmee kan ik door mijn iTunes bladeren alsof het op mijn iPhone staat. Ook playlists maken is mogelijk enz. Dus dat is toch weer net iets mooierVerwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:48:
[...]
Een Squeezebox is in dit geval een mooie oplossing. Wellicht een mooiere oplossing dan de Airport Express oplossing, omdat je met de Squeezebox in tegenstelling tot de Airport Express een afstandsbediening heb. Zo hoef je je niet naar de studeerkamer te begeven om tracks te skippen e.d.
Het feit dat Airtunes alleen de iTunes formaten ondersteund is geen probleem, de formaten die de Squeezebox ondersteunt gebruik ik niet.
Squeezecenter draait op een ubuntu linux doos (met lame). Softsqueeze op OSX.
Hier een stukje uit de log files:
1
2
3
4
| [09-07-07 19:10:29.2969] Slim::Control::XMLBrowser::_cliQuery_error (1159) Error: While retrieving [http://news.bbc.co.uk/rss/newsonline_world_edition/front_page/rss.xml]: [Couldn't resolve IP address for: news.bbc.co.uk] [09-07-07 19:10:58.1161] Slim::Formats::XML::gotErrorViaHTTP (306) Error: getting http://content.squeezenetwork.com/opml/odeo.opml Couldn't resolve IP address for: content.squeezenetwork.com [09-07-07 19:10:58.1164] Slim::Control::XMLBrowser::_cliQuery_error (1159) Error: While retrieving [http://content.squeezenetwork.com/opml/odeo.opml]: [Couldn't resolve IP address for: content.squeezenetwork.com] |
Iemand enig idee waar dit probleem van IP resolving aan kan liggen? Dit probleem heb ik alleen met de squeezebox. IP resolving werkt voor de rest dus prima binnen mijn netwerk.
[ Voor 5% gewijzigd door mmedia op 07-07-2009 19:37 ]
Info:Xander schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:20:
En waar draai je SqueezeCenter op?
Zie nu dat veel meer mensen hier last van hebben: klik. Wellicht heeft het iets te maken met versie 7.3.3 van squeezecenter.. Ga die thread eens helemaal doorpluizen.Version: 7.3.3 - 27044 @ Mon Jun 15 15:14:08 PDT 2009
Hostname: blabla
Server IP Address: 127.0.0.1
Server HTTP Port Number: 9000
Operating system: Windows XP - EN - cp1252
Platform Architecture: 586
Perl Version: 5.8.8 - MSWin32-x86-multi-thread
MySQL Version: 5.0.22-community-nt
Total Players Recognized: 1
Heb de thread eens doorgelezen, maar helaas is er op dit moment geen oplossing voor het probleem. Wellicht kunnen andere tweakers ook even testen of dit probleem zich ook bij hen voordoet. Het gaat hier dan over squeezecenter versie 7.3.3 of hoger. Een tijdelijk oplossing is het restarten van squeezecenter. Als je daarna je PC opnieuw opstart, onstaat het probleem weer
[ Voor 40% gewijzigd door mmedia op 07-07-2009 19:48 ]
Moet ik eerst Squeezecenter updaten dan? (wat nogal een karwei lijkt i.c.m SSOTS op de QNAP
[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 08-07-2009 09:00 ]
Ja, de updates voor de Squeezebox (2|3)/Boom/Duet/Controller/Transporter komen vanaf squeezecenter zelf. Als je squeezecenter update dan zal bijvoorbeeld de Squeezebox zelf aangeven dat deze geupdate moet worden.AW_Bos schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:59:
Als ik op de controller kies voor de Firmware Update dan blijft hij aangeven dat hij up-to-date is terwijl er sinds kort echt een nieuwe Firmware voor uitgekomen is?
Moet ik eerst Squeezecenter updaten dan? (wat nogal een karwei lijkt i.c.m SSOTS op de QNAP)
Misschien dat de squeze box dute hier inderdaad offtopic is, maar je zult de SqueezeBox Duet bedoelen? Dan ben je hier exact op de goede plaats.Xander84 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:49:
Ik heb een vraagje over de squeze box dute (ik hoop dat dat mag aangezien het niet helemaal ontopic is).
Standaard niet, maar dat kun je wel zo instellen. Bij Settings -> Screen -> Dimming zit een "Dim When Charging" vinkje. Vinkje uit en het scherm zou aan moeten blijven met de afstandsbediening in de dock.Wanneer je je een mp3 met albumart hebt gescelecteerd dan laat de afstandbediening in het scherm "now playing" de album hoes zien. Nu vroeg ik mij af als je vervolgens de afstandbedinging in de houder/lader terug zet blijft het schermpje (met de albumart) dan aan? Ik zou het een nadeel vinden wanneer het schermpje dan in standby modus zou gaan omdat je dan niet meer kan aflezen wat er speelt en omdat je dan de albumart niet meer kan zien.
Heb ook maar meteen de tijd genomen om mijn server nu ook om te configgen naar desktop (server staat 24/7 aan zonder een echt doel te hebben). Dus door er een desktop van te maken die 24/7 draait heb ik een desktop minder.
Hoe dan ook: installatie was een eitje en ondanks dat ik dacht dat ik mijn tags redelijk goed in orde heb zijn er toch enkele tussen de mazen van het net geglipt. Heb toch nog wat werk om het in orde te maken maar 85% van de folder die ik had gedeeld werkt naar behoren
Snap niet dat ik zolang zonder een SB heb kunnen werken (gebruikte een Dreambox om muziek af te spelen)
[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 16-07-2009 12:40 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Alles boven de 500kbps faalt hier, met 2 verschillende accesspoints. Ik zou denken dat 5Mbps (de maximale test-rate) nog geen probleem zou moeten zijn?

@Chevy: Een Squeezebox is een mooi excuus om je tags op orde te krijgen, ja.
[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 16-07-2009 12:44 ]
Reviews van beide speakers zijn goed, maar ik kan even geen combi-review vinden met een SB. Wifimedia verkoopt ze, maar het is even een stukje rijden om daar ff te gaan luisteren, dus ik hoop op wat ervaring op dit forum
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ze gaan ongetwijfeld prima werken in combinatie met een SB.
If it ain't broken, tweak it!
Mijn post was niet helemaal compleet zie ik nu.FatalError schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:22:
Luidspreker reviews lezen is onzinnig. Ga gewoon zelf luisteren.
Ze gaan ongetwijfeld prima werken in combinatie met een SB.
Icm Sonos worden nog wel eens problemen gemeld met powered speakers omdat deze iha zichzelf uitschakelen bij laag input volume (standby dus) waardoor er in ieder geval icm een Sonos systeem stiltes kunnen vallen. Dus vandaar de vraag of iemand ervaring heeft met een SB.
Klank is inderdaad iets persoonlijks en haal je niet uit een review.
Late kick, maar ben er eindelijk achter. Na updaten naar versie 7.3.3 heb ik ook het probleem dat .cue files het niet meer doen. Ik vind uberhaupt 7.3.3 een stuk minder werken dan 7.2 Ik ga downgraden....Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:45:
[...]
Ook op deze manier wordt iedere keer het 1e nummer gestart. Ik ga in ieder geval deze wav splitsen naar losse files en zal het in de toekomst nog wel even met een andere cue file testen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Verwijderd
Ik kom momenteel niet verder dan iPeng, maar dat is specifiek voor ipod/iphone en die heb ik niet.
Heeft iemand enig idee of hier een oplossing voor is ?

Ja, SlimControl: http://www.sciatec.de/SlimControl/slimcontrol.shtmlVerwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:56:
Kan ik de receiver van de squeezebox duet ook besturen via een programmaatje op mijn pda (windows mobile) in plaats van met de controller?
Ik kom momenteel niet verder dan iPeng, maar dat is specifiek voor ipod/iphone en die heb ik niet.
Ik gebruik deze ook en het werkt prima.
De classic komt niet voorbij op de homepage als je die pijltjes klikt. Hoop dat nieuwe producten aanstaande zijn?
Ik hou op dit moment een koop af iig...
Hoe kan dat?
Weet iemand hier een plugin/oplossing voor?
-- om even op mijn eigen post terug te komen, volgens mij gaat het me hiermee lukken
http://code.google.com/p/srvrpowerctrl/
[ Voor 20% gewijzigd door disinfector op 04-08-2009 19:51 ]
About Facebook
Millions of people use Facebook everyday to keep up with friends, upload an unlimited number of photos, share links and videos, and learn more about the people they meet.
Facebook is a social utility that helps people communicate more efficiently with their friends, family and coworkers. The company develops technologies that facilitate the sharing of information through the social graph, the digital mapping of people's real-world social connections. Anyone can sign up for Facebook and interact with the people they know in a trusted environment.
With Facebook and Squeezebox you can*
Share your favorite music with family and friends
Discover new friends with similar music interests
Communicate with friends away from your computer
*Photo feature not available on products without a color display (Squeezebox Boom, Classic or Transporter).
Verwijderd
Uit forums en FAQs heb ik gelezen dat firewalls en virusscanners vaak een probleem geven. Ik heb reeds in de Windows Firewall de poorten toestemming gegeven die in de manual genoemd worden (3483 en 9000), geen verschil. Ook met de Windows Firewall uigeschakeld is er geen verschil.
Misschien zoek ik het helemaal verkeerd (en dan hoor ik het graag, ik ben geen software/internet epxert), maar kan een externe firewall een probleem opleveren? Als ik via Squeezecenter communiceer, gaat de communicatie dan rechtstreeks van SB<>router<>Laptop of is het SB<>router<>internet<>Laptop ? Ik ben bij al deze testen gewoon "aangesloten" via de provider (XS4ALL) en heb geen VPN client draaien.
Kloppen de IP adressen die je hebt opgegeven?Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:14:
Na halve dag zoeken in FAQs, forum en zelfs supportdesk US bellen voor Squeezebox hoop ik dat hier mij iemand kan helpen. Heb een Squeezebox (classic) en een draadloze router (Fritzbox). Muziek via SqueezeNetwork werkt perfect, dus ik weet dat er in iedergeval geen hardware problemen of verbindingsproblemen met de router zijn. Ik krijg echter met geen mogelijkheid verbinding met Squeezecenter. Ik doorloop het menu in Squeezebox, laat hem netwerk en IP adres ophalen (werkt) maar als hij dan verbinding moet leggen met Squeezecenter loopt de timer af en is er geen verbindingen. Als Squeezecenter gebruik ik mijn laptop. Squeezecenter ziet echter de SB niet (geen muziekbron aangesloten) en in de SB zie ik SC niet als muziekbron.
Uit forums en FAQs heb ik gelezen dat firewalls en virusscanners vaak een probleem geven. Ik heb reeds in de Windows Firewall de poorten toestemming gegeven die in de manual genoemd worden (3483 en 9000), geen verschil. Ook met de Windows Firewall uigeschakeld is er geen verschil.
Misschien zoek ik het helemaal verkeerd (en dan hoor ik het graag, ik ben geen software/internet epxert), maar kan een externe firewall een probleem opleveren? Als ik via Squeezecenter communiceer, gaat de communicatie dan rechtstreeks van SB<>router<>Laptop of is het SB<>router<>internet<>Laptop ? Ik ben bij al deze testen gewoon "aangesloten" via de provider (XS4ALL) en heb geen VPN client draaien.
Heeft je laptop een vast IP adres, want anders kan de SB mogelijk SC niet vinden na een herstart van je laptop (omdat die een ander IP adres krijgt van je modem)?
Staat er niet perongelijk geen vinkje bij 'Advanced Settings > WLAN > Radio Settings > WLAN devices may communicate with each other' in je Fritz!Box?
Zie je beide apparaten gewoon staan bij 'Advanced Settings > System > Network'? Hebben ze een IP in dezelfde range?
Kun je vanaf je laptop pingen naar het IP van je SqueezeBox?
Indien Vista: Hoe benoemt Vista je netwerkverbinding in het netwerkcentrum? Is dit een "particuliar netwerk" of een "openbaar netwerk"? In het laatste geval zou ik dat eens naar "particulier netwerk" veranderen.
[ Voor 25% gewijzigd door Xander op 08-08-2009 22:54 ]
Verwijderd
>> Ja. Maar zelfde ook geprobeerd met een ethernet kabel rechtstreeks van laptop naar SB en ook dan geen verbinding tussen SB en SC
Staat er niet perongelijk geen vinkje bij 'Advanced Settings > WLAN > Radio Settings > WLAN devices may communicate with each other' in je Fritz!Box?
>>Ik heb nieuwste firmware versie 58.04.67. In die settings heb ik als enige opties "Enable wireless network" en "Enable AVM Stick & Surf" en die zijn beide aangevinkt
Zie je beide apparaten gewoon staan bij 'Advanced Settings > System > Network'? Hebben ze een IP in dezelfde range?
>> Ja. Beide IP adres en MAC adres en ik zou zeggen dat communicatie goed is want hij noemt hem automatisch Squeezebox
Kun je vanaf je laptop pingen naar het IP van je SqueezeBox?
>> Ja, krijg ook meteen reply.
edit:
Welk OS gebruik je eigenlijk op je laptop?
>> Vista
Indien Vista: Hoe benoemt Vista je netwerkverbinding in het netwerkcentrum? Is dit een "particuliar netwerk" of een "openbaar netwerk"? In het laatste geval zou ik dat eens naar "particulier netwerk" veranderen.
>> Ik gebruik Odyssey Acces Client voor beheer van de netwerken. Ik heb onder de properties van mijn netwerk gekeken, maar heb geen keuzemogelijkheid die lijkt op particulier of openbaar
Bedankt voor je snelle reactie op mijn eerste mail overigens !
Verwijderd
Op zich een goede test, maar je hebt dan geen DHCP-server meer. Dan zou je eigenlijk beide apparaten even handmatig een IP moeten toewijzen (in dezelfde range, met hetzelfde subnet).Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:42:
>> Ja. Maar zelfde ook geprobeerd met een ethernet kabel rechtstreeks van laptop naar SB en ook dan geen verbinding tussen SB en SC
Heb je ook al eens je laptop en de squeezebox bedraad op de router aangesloten als test?
Vreemd. Ik weet zeker dat ik niet de nieuwste versie heb, maar ik heb wel een nieuwere dan jij.>>Ik heb nieuwste firmware versie 58.04.67. In die settings heb ik als enige opties "Enable wireless network" en "Enable AVM Stick & Surf" en die zijn beide aangevinkt
Maar:
Dan zal die setting wel niet uitstaan, als je hem al had...>> Ja, krijg ook meteen reply.
Zou het kunnen dat die Access Client moeilijk doet?>> Ik gebruik Odyssey Acces Client voor beheer van de netwerken. Ik heb onder de properties van mijn netwerk gekeken, maar heb geen keuzemogelijkheid die lijkt op particulier of openbaar
Probeer trouwens voor de grap eens de

Verwijderd
PS: dat met die "quote knopjes" moet ik als ouwe lul nog even oefenen, ik gebruik nu QuickReply en daar zit die optie geloof ik niet in.
Verwijderd
Xander schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:55:
[...]
Heb je ook al eens je laptop en de squeezebox bedraad op de router aangesloten als test?
Dan kun je ook SqueezeCenter op die andere PC installeren als test... werkt dat wel dan ben je ook meteen een stuk wijzer.Roamor schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:05:
Heb je de beschikking over een andere pc waarop je softsqueeze http://softsqueeze.sourceforge.net/ op kunt installeren? Dan kun je namelijk de Squeezebox uitsluiten. Ik heb zo'n vermoeden dat Vista namelijk lastig doet.
Verwijderd
a) voor het eerst Linux geïnstalleerd (Ubuntu 9.04) en
b) Squeeze center aan de praat gekregen onder Ubuntu
Ik ontdek alleen wat raars net; als ik als muziekbron de Squeezebox zelf, of mijn (windows) laptop selecteer kan ik wél naar Internet radio luisteren, als ik echter m'n Linux machine selecteer als muziekbron krijg ik geen Internet radio optie.
Iemand een idee?
Je kunt je squeezeboxen toch namen geven?? Die van mij heten slaapkamer en woonkamer.D-e-n schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:27:
Bedraad aan proberen te sluiten, vast IP: daar zou ik ook eerst aan denken. Mijn beide Squeezeboxen heb ik een vast IP laten verkrijgen via de router. Zo hou je DHCP. Als ik dat niet doe weet je ook nooit welke Squeezebox welke is
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Ik heb een software update gedaan, een complete reset, maar lijken niet te werken.
Wat kan ik het beste doen? Terugbrengen ? Of is dit een bekend probleem?
Verwijderd
MVC schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:06:
Ik heb onlangs een Squeezebox Duet aangeschaft, Squeezecenter 7.3.2 draait op mijn Synology diskstation. Alles werkt redelijk goed, alleen krijg ik podcasts niet werkend. Zo heb ik bijv. de podcast van Tiesto's clublife toegevoegd. Wanneer ik deze wil afspelen, krijg ik op de remote de melding Fout geen items in playlist.
Heeft iemand enig idee of hier een oplossing voor is ?
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Mocht iemand ditzelfde probleem ervaren, ik heb het opgelost;Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:31:
Ik heb sinds gisteren
a) voor het eerst Linux geïnstalleerd (Ubuntu 9.04) en
b) Squeeze center aan de praat gekregen onder Ubuntu
Ik ontdek alleen wat raars net; als ik als muziekbron de Squeezebox zelf, of mijn (windows) laptop selecteer kan ik wél naar Internet radio luisteren, als ik echter m'n Linux machine selecteer als muziekbron krijg ik geen Internet radio optie.
Iemand een idee?
Squeezecenter was onder zijn eigen user geïnstalleerd, en had daardoor geen lees en schrijfrechten op de /Plugins directory. Deze rechten aangepast et voila :-)
Hmm, vraagje. Ik heb alles bedraad thuis, en ik heb geen WiFi. Nu heb ik wel de squeezebox classic, en een windows based mobile, met WiFi. Kan ik nu met mijn mobiel alsnog de squeezebox classic direct bedienen via Wifi?FvZ schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:48:
[...]
Ja, SlimControl: http://www.sciatec.de/SlimControl/slimcontrol.shtml
Ik gebruik deze ook en het werkt prima.
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Zie hier:
http://www.slimdevices.com/documentation/Squeezebox-v3-Owners-Guide.pdf
Op pagina 19 staat beschreven hoe het moet.
Verwijderd
Chips! Server verplaatst, en nu werkt het dus weer niet en krijg ik het met geen mogelijkheid meer werkend.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:27:
[...]
Mocht iemand ditzelfde probleem ervaren, ik heb het opgelost;
Squeezecenter was onder zijn eigen user geïnstalleerd, en had daardoor geen lees en schrijfrechten op de /Plugins directory. Deze rechten aangepast et voila :-)
Iemand een idee?
http://gullfoss2.fcc.gov/...1156864&native_or_pdf=pdf
En deze is waarschijnlijk ook al bekend:
[ Voor 54% gewijzigd door lowfi op 21-08-2009 15:19 ]
Yep, die waren mij al bekend in ieder geval.lowfi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:15:
ZOMG
http://gullfoss2.fcc.gov/...1156864&native_or_pdf=pdf
En deze is waarschijnlijk ook al bekend:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het gekke is dat de apparaten zelf nog niet op de "Buy" Logitech site staan, maar de adapters en afstandbedieningen voor de Touch en de Radio (weliswaar nog zonder plaatje) al wel gekocht/besteld kunnen worden!
[ Voor 3% gewijzigd door Mars Warrior op 21-08-2009 21:42 ]
Fucking vet. Heb SqueezeCenter geinstalleerd op de Linux-server die in de meterkast hangen en kan nu heel relaxed alle muziek daar vanaf streamen.
Rustacean

Rustacean
En nee, dit is niet bedoeld om de muziek op de PC te luisteren. Trouwens, daar heb je immers je Winamp voor
[ Voor 72% gewijzigd door AW_Bos op 28-08-2009 09:15 ]
Draai al enkele weekjes de 7.4 en die is hier toch wel stabiel op m'n ReadyNAS Duo / Squeezbox Duet hoor.knakworst schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:40:
Tijdje geleden begonnen aan 7.4 (beta) maar dat is nog echt een regelrechte ramp. Controller lijkt niet goed met receiver te communiceren. Er is nu iedere dag een update van de controller firmware, maar totnutoe helpt het niet veel
Er zijn inderdaad nogal updates voor de controller, maar 7.4 is precies toch een stuk beter als 7.3
Werk nu met controller direct op m'n WLAN router, op 7.3 werkte ik met een bridged setup (waar dus de receiver als AP speelde voor de remote)
M'n receiver is WIRED op het LAN aangesloten...
Is er inmiddels toevallig al ergens wat bekend wanneer die touch gaat komen en wat hij gaat kosten ?
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
9001? Bij mij luistert er niets op die poort hoor, bedoel je niet 9000?AW_Bos schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:14:
http://[server]:9001
Maar hij vraagt nou net wel om een manier om er op zijn PC naar te kunnen luisteren.En nee, dit is niet bedoeld om de muziek op de PC te luisteren. Trouwens, daar heb je immers je Winamp voor
En die is er ook: http://[server]:9000/stream.mp3 toevoegen in je favoriete speler. Let wel: SqueezeCenter ziet die stream als apart apparaat, je hoort dus niet hetzelfde als door je SqueezeBox tenzij je ze synchroniseert!
[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 28-08-2009 17:39 ]
Erg traag. Terwijl ik het draai op goede hardware!
De Duet is wel geweldig trouwens!
Hmm... ik draai squeezecenter op een dual core Ubuntu servertje en dat loopt echt wel smooth.TF schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:17:
Ik gebruik de Duet nu al bijna 2 jaar met veel plezier! Ik vindt Squeezecenter echter wel een draak van een programma.
Erg traag. Terwijl ik het draai op goede hardware!
De Duet is wel geweldig trouwens!
Flacs streamen na selectie onmiddelijk, terwijl de hele setup wireless G is.
En idd, de duet is helemaal geweldig!
Nadeel aan de duel vind ik het scrollwiel op de remote welke gewoon niet zo lekker werkt als bv een scrollwiel op een iPod. Het geheel is wat traag en onhandig wanneer je tekst wilt ingeven. Bij een grote library reageert het browsen door bv de albums ook niet altijd even snel.
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 30-08-2009 17:44 ]
Ik draai SqueezeCenter hier op Windows (2003 R2), ook een dualcore systeem (Core 2 Duo E7200). Ook nooit klachten gehad over de snelheid van het geheel.Patchoro schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:31:
[...]
Hmm... ik draai squeezecenter op een dual core Ubuntu servertje en dat loopt echt wel smooth.
Flacs streamen na selectie onmiddelijk, terwijl de hele setup wireless G is.
En idd, de duet is helemaal geweldig!
Volgens een Nederlandse distributeur kan het nog wel 2-3 maanden duren voordat de Touch in NL zal arriveren voor een stukje onder de €300... De SB3 zou vervolgens uitgefaseerd worden...Pimmetje651 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:49:
7.4 draait bij mij ook prima op mijn WHS hoor komen vaak zat updates voor uit .
Is er inmiddels toevallig al ergens wat bekend wanneer die touch gaat komen en wat hij gaat kosten ?
Yep, en dat ding staat volgens de eigenaar vast in een firmware upgrade... (kan de link even zo snel niet vinden) en Logitech support wil hem niet helpen omdat het volgens hun om een onbekend apparaat gaatlowfi schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:52:
Iemand heeft al wel de touch gekocht:
http://www.engadget.com/2...h-unboxed-and-in-the-wild
[ Voor 31% gewijzigd door Mars Warrior op 30-08-2009 23:08 ]
Dat zou zonde zijn. Die Duet lijkt me namelijk niet altijd handig. Ik heb zelf de Classic doe nu alles met mijn Harmony remote en bij de Duet heb je toch die controller nodig of niet?Mars Warrior schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:07:
[...]
De SB3 zou vervolgens uitgefaseerd worden...
Ook is het dacht ik zo dat die betere DAC alleen maar in de Classic zit en niet in de nieuwere uitvoeringen.
Ik kan je de oorzaak wel aanwijzen van jouw problemen, en dat is niet squeezecenter, maar dat brakke stuk software dat iTunes heet.Bor de Wollef schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:42:
Squeezecenter is soms wat ondhandig en buggy inderdaad. Bovendien vind ik het bijhouden van Squeezecenter naast iTunes ook niet altijd even wenselijk. De iTunes plugin werkt niet altijd even lekker en het importeren van albums die in iTunes goed staan levert hier regelmatig een dubbel album in Squeezecenter op helaas.
Oplossing: stop met het gebruik van iTunes, zorg dat de tags goed zijn en dan heb je nergens problemen meer mee.
Hiermee zou je een SQbox receiver in kunnen stellen zonder controller...
Aan mijn bovenbuurman. Ik heb ook vaak gehad dat programmas waardonder itunes de tags wel goed konden lezen en SC niet. Logitech maakt mooie hardware de software is vaak niet al te best.
[ Voor 35% gewijzigd door lowfi op 31-08-2009 11:20 ]
Yep, heb het al gebruikt maar in mijn geval niet evident omdat ik met een bridged-setup zat.lowfi schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:15:
Heeft iemand dit wel eens getest: http://projects.robinbowe.../trac/wiki/GettingStarted ?
Sommige parameters hebben weinig uitleg. Het zetten van een fixed-IP etc is niet echt een probleem en het werkt ook. Indien het niet goed is, gewoon effe knop ingedruk houden op de receiver tot de snel-knipperende rode LED en opnieuw beginnen ;-)
Geen ervaring mee, maar als ik de verhalen lees op forums.slimdevices.com dan zou het redelijk moeten werken.lowfi schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:15:
Heeft iemand dit wel eens getest: http://projects.robinbowe.../trac/wiki/GettingStarted ?
Tja, als je bedenkt dat de software niet door Logitech is gemaakt maar door (voormalig) Slim Devices en een lading vrijwilligers gaat je stelling niet op.Aan mijn bovenbuurman. Ik heb ook vaak gehad dat programmas waardonder itunes de tags wel goed konden lezen en SC niet. Logitech maakt mooie hardware de software is vaak niet al te best.
Ik heb nu al een aantal jaar slimserver/squeezecenter draaien en wanneer ik met m'n muziekverzameling problemen had, dan kwam het altijd doordat de tags toch niet goed waren.
Squeezecenter is hier enorm kritisch aan, maar heb je ze eenmaal goed staan dan is het door de onderliggende database ook erg gemakkelijk om bijvoorbeeld dynamische/sql playlists etc. aan te maken.
Één ding heb ik intussen wel geleerd: vaar NOOIT blind op de tags die je krijgt vanuit de diverse CD rip software. Al die databases die er op internet voor zijn, zijn gigantisch vervuild...
Dat is wel heel kort door de bocht. iTunes gaat namelijk wel goed met de tags om die ook goed zijn in andere programma's / tag editors. Alleen Squeezecenter maakt er regelmatig een puinhoop van. Hoe verklaar je dat dan?servies schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:50:
[...]
Ik kan je de oorzaak wel aanwijzen van jouw problemen, en dat is niet squeezecenter, maar dat brakke stuk software dat iTunes heet.
Oplossing: stop met het gebruik van iTunes, zorg dat de tags goed zijn en dan heb je nergens problemen meer mee.
Hmm, ik heb inmiddels wel redelijke ervaringen opgedaan met MusicBrainz/Picard.servies schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:14:
Één ding heb ik intussen wel geleerd: vaar NOOIT blind op de tags die je krijgt vanuit de diverse CD rip software. Al die databases die er op internet voor zijn, zijn gigantisch vervuild...
Wel een vreemde zaak: ik heb ergens het album Moon Safari van Air staan. Die had ik dus met behulp van Picard goed getagged, daarna de library leeggegooid en opnieuw gescand, maar nu zie ik in de albumlijst op de SQbox 11 of 12 keer "Moon Safari" staan, alsof elke track een ander album heeft. Iemand enig idee hoe ik dat kan debuggen? Kan wel weer gaan kutten met MySQL, maar zoiets moet de software natuurlijk gewoon goed doen.
Rustacean
Zoals ik al zei: alle keren dat ik problemen met squeezecenter heb gehad met betrekking tot de tags van m'n muziekbestanden lag het altijd aan de tags zelf, nooit aan squeezecenter. Altijd was er ergens wel wat ongelijk aan de tags, hoofdletters, accentuering, jaar, noem maar op. Uiteindelijk was het nooit Squeezecenter/Slimserver die fout was.Bor de Wollef schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:00:
[...]
Dat is wel heel kort door de bocht. iTunes gaat namelijk wel goed met de tags om die ook goed zijn in andere programma's / tag editors. Alleen Squeezecenter maakt er regelmatig een puinhoop van. Hoe verklaar je dat dan?
Het enige probleem wat ik wel eens heb gehad is een niet goed verlopen herscan waardoor records dubbel voorkwamen. De oplossing was eenvoudig, database leeggooien en een nieuwe scan doen.
Squeezecenter is blijkbaar gewoon veel kritischer dan iTunes en ziet volgens mij 2 tracks van dezelfde artiest met dezelfde albumnaam maar met bijvoorbeeld een verschillend jaartal als 2 tracks van 2 verschillende albums, terwijl iTunes misschien dat jaar negeert...
Mijn ervaring is ondertussen dat zeker wanneer je muziek download van internet, in 99% van de gevallen er ergens wel een fout in de tags zit. Ook de verschillende online databases bevatten een enorme hoeveelheid rotzooi...
Apple maakt veel mooie dingen, maar iTunes reken ik daar zeker niet toe...
Da's een eigenschap die ik wel kan waarderen trouwens...servies schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:31:
[...]
Squeezecenter is blijkbaar gewoon veel kritischer dan iTunes en ziet volgens mij 2 tracks van dezelfde artiest met dezelfde albumnaam maar met bijvoorbeeld een verschillend jaartal als 2 tracks van 2 verschillende albums, terwijl iTunes misschien dat jaar negeert...
Wat kun je wel waarderen? de handelswijze van Squeezecenter of die van iTunes?Xander schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:36:
[...]
Da's een eigenschap die ik wel kan waarderen trouwens...
Ik heb volgens mij best wel albums waarvan ik een origineel en een 'remastered' editie heb. Zou wat zijn als die door elkaar gemikt werden...
En ja, rotzooi als [REMASTERED] [UK RELEASE] mik ik altijd vrij snel uit m'n tags, het jaartal is dan echt de enige manier om en album te onderscheiden.
[ Voor 32% gewijzigd door Xander op 01-09-2009 22:29 ]
Maar goed... Radio en Touch zijn officieel aangekondigd. Radio komt hier zo snel mogelijk in de slaapkamer
Als daar een wekker met fatsoenlijke klok op zit dan komt deze zeker in m'n slaapkamerlowfi schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:47:
Maar goed... Radio en Touch zijn officieel aangekondigd. Radio komt hier zo snel mogelijk in de slaapkamer
[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 03-09-2009 11:56 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Je krijgt er overigens geen batterij en AB bij (los verkrijgbaar in nov voor 50 euro).
[ Voor 22% gewijzigd door lowfi op 03-09-2009 12:05 ]
Tja, ik heb hier tracks waar geen verschil te zien is in bv iTunes maar ook in diverse tag editors maar die door Squeezecenter toch als 2 albums worden weergegeven. Het is niet altijd Squeezecenter welke het bij het rechte eind heeft.servies schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:31:
[...]
Zoals ik al zei: alle keren dat ik problemen met squeezecenter heb gehad met betrekking tot de tags van m'n muziekbestanden lag het altijd aan de tags zelf, nooit aan squeezecenter. Altijd was er ergens wel wat ongelijk aan de tags, hoofdletters, accentuering, jaar, noem maar op. Uiteindelijk was het nooit Squeezecenter/Slimserver die fout was.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 03-09-2009 12:18 ]
Doe dan maar eens een copy/paste van de tags... of heb je soms je iTunes library gekoppeld aan squeezecenter en laat je squeezecenter ook nog eens zelf scannen?Bor de Wollef schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:13:
[...]
Tja, ik heb hier tracks waar geen verschil te zien is in bv iTunes maar ook in diverse tag editors maar die door Squeezecenter toch als 2 albums worden weergegeven..
dat is voor de classic, maar kan dit ook voor de receiver?servies schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:00:
Ja, je kunt de squeezebox Classic gebruiken als een wireless bridge.
Zie hier:
http://www.slimdevices.com/documentation/Squeezebox-v3-Owners-Guide.pdf
Op pagina 19 staat beschreven hoe het moet.
de beschrijving in de handleiding van de receiver heeft het alleen als dienen als bridge voor het verbinden van de Squeezebox duet, niet voor andere apparaten op de ethernetpoort (zoals bijvoorbeeld een xbox). Iemand die weet of dit te activeren is?
Alleen, hoe ga je om met je collectie van losse nummers ? Ik heb zo'n 13.000 losse nummers die netjes getagged zijn op artist/title/year maar ik kan het alleen voor elkaar krijgen om via de artiest het nummer op te zoeken via de scroll ?
Is hier een plugin voor ofzo
Verwijderd
Niet de Duet, maar de Touch wordt volgens mij gezien als opvolger van de Classic. Die heeft een Classic-achtige remote, dus daar zou je de Harmony gewoon bij moeten kunnen gebruiken.D-e-n schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:36:
Dat zou zonde zijn. Die Duet lijkt me namelijk niet altijd handig. Ik heb zelf de Classic doe nu alles met mijn Harmony remote en bij de Duet heb je toch die controller nodig of niet?
(Een controller is wel handiger, vind ik, maar als je hem los koopt vaak vrijwel net zo duur als een huidige Classic. Zelf gebruik ik een zilverkleurige Slimdevices Squeezebox 3 i.c.m. met iPeng op een iPod Touch en dat werkt perfect, vind ik.)
Ik heb juist begrepen dat de Touch een betere DAC heeft dan de Classic (en de Duet), met native support voor 24 bit / 96 kHz encoding - de Classic moet dat soort files nog downsampelen. Ik las ergens dat ze in de Touch een DAC van hetzelfde merk gebruiken als in de Transporter, maar wel van een ander - goedkoper - type (Touch versus Transporter), maar ik heb dit niet zelf gecheckt.Ook is het dacht ik zo dat die betere DAC alleen maar in de Classic zit en niet in de nieuwere uitvoeringen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 23:43 ]
Volgens mij is dit mogelijk met de custom browse plugin, hier te vinden.Vegas schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:39:
Zojuist een Squeezebox duet gekocht. Erg fijn allemaal. Squeezecenter draait als een zonnetje op mijn Synology 107+ als servert.
Alleen, hoe ga je om met je collectie van losse nummers ? Ik heb zo'n 13.000 losse nummers die netjes getagged zijn op artist/title/year maar ik kan het alleen voor elkaar krijgen om via de artiest het nummer op te zoeken via de scroll ?
Is hier een plugin voor ofzo
Ik heb hem zelf nooit geinstalleerd, maar mocht je de plugin proberen hoor ik graag je ervaringen.
heb hetzelfde probleem, heeft iemand dit op weten te lossen? draai een duet op mn synology 109Beetje vaag probleem. Ik heb een squeezebox duet. Wanneer ik inlog op mijn eigen squeezecenter/server dan kan ik geen rss-feeds bekijken en podcasts beluisteren.
Hier een stukje uit de log files:
code:
[09-07-07 19:10:29.2969] Slim::Control::XMLBrowser::_cliQuery_error (1159) Error: While retrieving [http://news.bbc.co.uk/rss/newsonline_world_edition/front_page/rss.xml]: [Couldn't resolve IP address for: news.bbc.co.uk]
[09-07-07 19:10:58.1161] Slim::Formats::XML::gotErrorViaHTTP (306) Error: getting http://content.squeezenetwork.com/opml/odeo.opml
Couldn't resolve IP address for: content.squeezenetwork.com
[09-07-07 19:10:58.1164] Slim::Control::XMLBrowser::_cliQuery_error (1159) Error: While retrieving [http://content.squeezenetwork.com/opml/odeo.opml]: [Couldn't resolve IP address for: content.squeezenetwork.com]
Iemand enig idee waar dit probleem van IP resolving aan kan liggen? Dit probleem heb ik alleen met de squeezebox. IP resolving werkt voor de rest dus prima binnen mijn netwerk.
[ Voor 94% gewijzigd door RobWijnhoven op 24-09-2009 00:01 ]
Dus sowieso kan je Synology perfect DNS lookups maken ? Kan je op de cli met zo'n ding een ping-test doen naar een hostname ?RobWijnhoven schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:58:
[...]
heb hetzelfde probleem, heeft iemand dit op weten te lossen? draai een duet op mn synology 109

Squeezeserver 7.4 is trouwens wel een stukkie sneller dan de 7.3 versie... prettig
Verwijderd
Verwijderd
Thanx!Xander schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:51:
Geen foefje, wel een instelling.SqueezeCenter Settings > Advanced > Rescan Music Library.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC