Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdpiet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:33
Hallo,

Ik ben een tevreden gebruiker van een classic en sinds kort ook een boom.
Er is echter 1 kleinigheidje waar ik me soms aan stoor.

Vrijwel mijn hele muziekcollectie heb ik mbv replay gain genormalizeerd waardoor het volume altijd gelijkwaardig is.
Echter internet radiozenders klinken relatief een heel stuk harder.

Weet iemand een oplossing om het volume van internet radio te beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

http://forums.slimdevices.com/announcement.php?f=2
7.4 and SqueezeNetwork Change Coming Soon – Please Read

Coincident with the availability of Squeezebox Radio on Monday September 28 2009 will be the release of 7.4 software and an update to SqueezeNetwork.

We currently plan to update SqueezeNetwork software for this release. No downtime is currently expected.

SqueezeNetwork Update Schedule

Here’s the update schedule for September 28. All times are PDT (California).

* 6 pm Begin update of SqueezeNetwork servers
* 9 pm Complete update of SqueezeNetwork servers

What Happens After SqueezeNetwork Update?

The following will occur immediately after the update completes:

* Your SqueezeCenter will prompt for an update. Prompt occurs usually within 24 hours.
* Squeezebox players will prompt you to initiate a software update
* Logging into www.squeezenetwork.com will redirect you to the new and improved www.mysqueezebox.com
* All players currently running 7.4 will be redirected to www.mysqueezebox.com.

What Do I Do Next?

Due to the significant improvements made throughout the Squeezebox ecosystem in this release, we strongly suggest that you find out more about this release beforehand by going to

http://wiki.slimdevices.com/index.ph...ase_Highlights

There’s no need to update to 7.4 any earlier unless you want to get started sooner!

Mickey

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Yep, en als ik zie wat SqueezePlay 7.4 allemaal gaat kunnen en eruit ziet dan beloofd dat wel heel wat, al zullen ze het eerst nog waar moeten maken natuurlijk vwb de stabiliteit van het geheel...

Een van de mooiste zaken vind ik toch wel dat je tussen servers/libraries kunt switchen, iets waarvoor je eerst nog plugins moest hebben wordt dat nu native ondersteund. Echt heel mooi!

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Waarom zou je meedere libraries/servers op hetzelfde netwerk hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Het lijkt me wel wat, staan de kinderliedjes straks niet meer tussen mijn collectie. Die van mijn vriendin gaan ook mooi in een aparte library dan. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door troftnom op 28-09-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Wij hebben hier op kantoor de Squeezebox Duet. Wij hebben hier geen router/draadloos internet.
Nu is mijn vraag; is de Squeezebox ook te gebruiken als router? Zodat we met de squeezebox draadloos het web op kunnen? Mijn laptop en iphone vinden via wifi het Squeezebox netwerk en nu heb ik al geprobeerd om de codes die onder op de Squeezebox staan in te voeren als wachtwoord, helaas zonder enig succes.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Groetjes, Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:42:
Hallo allemaal,

Wij hebben hier op kantoor de Squeezebox Duet. Wij hebben hier geen router/draadloos internet.
Nu is mijn vraag; is de Squeezebox ook te gebruiken als router?
Nee.

Als je de Receiver met kabel aansluit, dan kan de Controller daar wel draadloos verbinding mee maken. Andere apparaten dan de Controller kunnen -niet- draadloos verbinding maken met de Receiver, het is dus geen wireless AP.

Andersom kan wel, als je de Receiver draadloos verbonden hebt met je draadloze netwerk, dan kan je (bijvoorbeeld) een PC aansluiten op de Ethernet ingang/uitgan van de Receiver en de PC heeft dan gewoon een netwerk verbinding via de Receiver. Deze functionaliteit moet je echter wel handmatig aanzetten door middel van NET::UDAP. In de oudere SB' en staat deze functionaliteit wel gewoon standaard aan. (De nieuwe SB Radio heeft het echter -nog- niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Geen ervaring maar volgens http://wiki.slimdevices.com/index.php/NetworkDesign
Finally, note that wireless bridging and wireless access point technology are not identical. A Squeezebox functioning as a wireless bridge will not act as a WAP - a wireless client cannot see the Squeezebox as a wireless network access point.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Qnap TS=219 met daarop squeezecenter 7.3 en SSOTS.

Ik wil graag upgraden naar Squeezebox Server 7.4.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou een upgrade naar 7.4 zo lang mogelijk uitstellen. Het regent echt klachten op de slimdevices fora. Ook ikzelf heb last van meerdere bugs (ook na een factory reset en complete reinstall). Zo kan ik niet connecten naar mysqueezebox.com, werkt bij mij zowel de sky.fm als shoutcast application niet vanuit het hoofdmenu maar wel vanuit " applications ", start de duet remote veel trager op, gaat het omhoog schroeven van het volume veel trager. En als laatste (niet echt een bug maar wel jammer) werkt de itunesupdate plugin niet met 7.4

Er loopt zelfs al een speciaal topic over de verbindingsproblemen met enkel de Duet: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=68446

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 04-10-2009 12:42 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld programma gemist op bijvoorbeeld 3fm af te spelen?

(heb al veel gezocht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:40:
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld programma gemist op bijvoorbeeld 3fm af te spelen?

(heb al veel gezocht...)
Je kunt streams afspelen als dit bijvoorbeeld shoutcast streams zijn. Ook kun je podcasts streamen hoewel ik daar nog niet mee gespeeld heb. Hoe word de programma gemist op 3fm aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:12
Is er ook een SB waar je een externe hardeschijf op aan kunt sluiten?

[ Voor 12% gewijzigd door Cobb op 05-10-2009 17:39 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
De Touch. Komt in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:12
Thanks, I'll look into that.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,
Is het mogelijk als mijn vader een squeezebox aanschaft, om deze via internet te verbinden met mijn nas, zodat hij ook gebruik kan maken van mijn muziekcollectie?
Zou wel super zijn!
Ik hoor het graag!
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja.. als je een vpn met je eigen netwerk opzet, dan zou het moeten lukken.
Puur via internet kan het geloof ik niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdpiet
Cyberpope schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:44:
Ja.. als je een vpn met je eigen netwerk opzet, dan zou het moeten lukken.
Puur via internet kan het geloof ik niet.
Volgens de wiki zou het moeten kunnen. Ik ben zelf nog nooit verder gekomen dan alleen het idee, maar in het forum van slimdevices is er ook wel iets over te vinden, sommigen is het blijkbaar gelukt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Ik zit met een raar fenomeen,

Heb een flink aantal bestanden die met een cue file werken. Hij herkent de cue file wel want zie de losse nummers als ik er doorheen scroll. Maar klik ik het nummer aan dan begint het complete wav bestand van vooraf aan ongeacht welk nummer ik ook selecteer van de desbetreffende cd. Voorheen deed het het wel maar sinds kort doet die dit.

Is iemand bekend met dit probleem? En de oplossing hiervoor?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Wicked-Game schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:35:
Ik zit met een raar fenomeen,

Heb een flink aantal bestanden die met een cue file werken. Hij herkent de cue file wel want zie de losse nummers als ik er doorheen scroll. Maar klik ik het nummer aan dan begint het complete wav bestand van vooraf aan ongeacht welk nummer ik ook selecteer van de desbetreffende cd. Voorheen deed het het wel maar sinds kort doet die dit.

Is iemand bekend met dit probleem? En de oplossing hiervoor?
Jups, zie mijn reactie een tijdje terug :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Zal vanavond eens kijken welke versie ik heb draaien op de NAS. Anders word het ook tijd voor een downgrade want dit is irritant :) Heb het inderdaad vanaf het moment dat ik de nieuwe Synology NAS heb staan, geen idee welke software waar is opgezet. Ik ga maar op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb een Squeezebox Duet systeem draaien. Nu zou ik ook nog een Logitech Squeezebox Radio willen aanschaffen.
Kan ik nu de zelfde audio stream (vanaf de Duet) beluisteren op een Squeezebox Radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
Sure, je kunt twee spelers met elkaar synchroniseren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:04:
[...]

Je kunt streams afspelen als dit bijvoorbeeld shoutcast streams zijn. Ook kun je podcasts streamen hoewel ik daar nog niet mee gespeeld heb. Hoe word de programma gemist op 3fm aangeboden?
De 3 FM steaks zijn WMA files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Je had gelijk, ben gedowngrade naar 7.2 en nu werkt het weer perfect. Is er wel iets bekend in welke release dit weer gaat werken. 7.4 mogelijk al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Net de Radio besteld direct bij logitech voor 150 euro incl verzenden :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mag ik vragen hoe? De Logitech website heeft zelden scherpe prijzen, en ook nu zie ik gewoon de standaard prijs staan...

Mijne gisteren besteld bij wifimedia, daar was hij inmiddels op voorraad, hopelijk voor het weekend in huis als de buren meewerken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
RELAUNCH2009 als coupon/code :)

Logitech zelf is inderdaad vaak (veel) duurder dan de internet winkels. De goedkoopste Radio die ik heb gezien is bij zercom voor 170. Dat is slechts 9 euro goedkoper dan adviesprijs :S

[ Voor 75% gewijzigd door lowfi op 08-10-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Thanks, ik heb er weinig meer aan, maar andere hopelijk wel. Werkt die alleen voor de Radio of ook op andere Squeezebox modellen (wil misschien nog wel een Boom ;) )?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 17:09
troftnom schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:12:
Werkt die alleen voor de Radio of ook op andere Squeezebox modellen (wil misschien nog wel een Boom ;) )?.
Heb t even voor je (en mezelf) getest. Werkt op alle artikelen op de Logitech site, geeft je 20% korting.
De radio is de enige volgens mij waarbij t nuttig is, een Harmony One bijvoorbeeld blijft veel te duur via Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Thanks, 20% korting dus, de Boom is inderdaad een stuk goedkoper elders te krijgen zag ik al in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 16:30
jammer dat het voor/met te touch nog niet kan :D

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb de Squeezebox Radio binnen! Leuke toevoeging, vanavond eens een alarm configureren voor morgenvroeg. Staat nu lekker in de keuken te spelen, prima geluid daarvoor, krijg al meteen zin om er eentje bij te nemen voor daar. Synchroniseren met de Classic in de woonkamer werkt ook super. :)

[ Voor 14% gewijzigd door troftnom op 09-10-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het lukt mij maar niet om multi cd's als een enkel album weer te geven. Ik heb bij de instellingen gekozen voor " sets met meerdere schijven als één album behandelen" echter blijf ik het houden dat bv een dubbelcd als 2 cd's met identieke naam bij een artiest word weergegeven in Squeezebox Server 7.4.

Wat ik ook jammer vind is dat Squeezebox Server 7.4 automatisch een library rescan doet bij het opstarten. Ik maak gebruik van iTunes integratie en heb gekozen om zelf te rescannen als mij dat uit komt. Heeft iemand enig idee hoe je de standaard rescan bij het starten uitgezet krijgt?

Iemand die een idee of tip heeft?

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 11-10-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Is het met die iTunes integratie mogelijk om de playcount mee te nemen? Ik denk dat bij de itunes integratie zowel squeezeserver als itunes op dezelfde pc moet draaien? Denk dat het in mijn geval eventueel wat moeilijker wordt…

Ik heb een ubuntubox met daarop Squeezebox server. Path naar de muziek is daar: /nmt/Media/Music/Library/

iTunes draait op een mac pro. De itunes lib staat daar gewoon in de user account (~/Music/iTunes/) en de verwijzingen naar /Volumes/Media/Music/Library/ . Teveel hooi? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Bor de Wollef schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:25:
Het lukt mij maar niet om multi cd's als een enkel album weer te geven. Ik heb bij de instellingen gekozen voor " sets met meerdere schijven als één album behandelen" echter blijf ik het houden dat bv een dubbelcd als 2 cd's met identieke naam bij een artiest word weergegeven in Squeezebox Server 7.4.
De CD's hebben dezelfde titel (dus zónder toevoegingen als "CD 1") en hebben netjes een disknummer op de daarvoor bedoelde plek in de tags staan?
Wat ik ook jammer vind is dat Squeezebox Server 7.4 automatisch een library rescan doet bij het opstarten. Ik maak gebruik van iTunes integratie en heb gekozen om zelf te rescannen als mij dat uit komt. Heeft iemand enig idee hoe je de standaard rescan bij het starten uitgezet krijgt?

Iemand die een idee of tip heeft?
Raar. Dat doet SqueezecenterBox Server hier niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xander schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:23:
[...]

De CD's hebben dezelfde titel (dus zónder toevoegingen als "CD 1") en hebben netjes een disknummer op de daarvoor bedoelde plek in de tags staan?
In iTunes wel inderdaad. Daar worden ze ook netjes als 1 weergegeven trouwens.
lowfi schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:32:
Is het met die iTunes integratie mogelijk om de playcount mee te nemen? I
Standaard kan dat niet. Met plugins als iTunesUpdate kan dit wel maar ik weet niet of dat ook op een Mac goed wil draaien.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 11-10-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
En als je de filetags bekijkt?

Ik heb stiekem helemaal geen idee hoe die iTunes-integratie werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xander schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:26:
En als je de filetags bekijkt?

Ik heb stiekem helemaal geen idee hoe die iTunes-integratie werkt...
Is er een goede manier om dat vanuit Squeezebox server te doen? Dan kan ik gelijk kijken of voor deze toepassing nog iets ontbreekt wat bv iTunes niet nodig heeft oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Nee, in SqueezeBox server zie je alleen hoe het geïndexeerd is, maar dat weet je al. :P

Bekijk de bestanden eens met Tag&Rename of Mp3tag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Vandaag mijn Radio binnen gekregen. Ook mijn iPhone dus kon gelijk aan de slag met iPeng :P

Erg leuk ding. Geluid is voor zon klein doosje erg goed te noemen. Misschien iets teveel lage tonen maar goed… Wel een vingerafdrukmagneet met die pianolak achtige afwerking. Ambient light sensor werkt goed al gaat dat niet zo vloeiend als ik van andere apparaten (telefoons, apple notebook) gewend ben.

Voor de rest niet anders dan positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Logitech levert ook netjes snel dan, denk dat ik met de couponcode voor het eind van de maand er nog eentje bij ga bestellen voor in de keuken. :)
Ipeng, zeker de laatste versie is top! Heb je geen losse remote meer nodig voor je Squeezebox hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Meer mensen problemen met de wekker sinds 7.4??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:12:
Sinds de upgrade en downgrade van 7.4 problemen met de wekker van de Boom. Alle instellingen staan goed, incl. volume. Op de wektijd staat de wekker netjes te knipperen, maar geen geluid.
Gelukkig werkt mijn interne klokje beter dan de Boom. Nog geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ik wacht waarschijnlijk totdat de versie van 7.4. op de Synology gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 07:46:
[...]

Sinds de upgrade en downgrade van 7.4 problemen met de wekker van de Boom. Alle instellingen staan goed, incl. volume. Op de wektijd staat de wekker netjes te knipperen, maar geen geluid.
Gelukkig werkt mijn interne klokje beter dan de Boom. Nog geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ik wacht waarschijnlijk totdat de versie van 7.4. op de Synology gaat werken.
Dat is dus herkenbaar. Ik heb exact hetzelfde SB3.

Iemand al een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Kadettilac schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:01:
[...]
Heb t even voor je (en mezelf) getest. Werkt op alle artikelen op de Logitech site, geeft je 20% korting.
Krijg hem in de NL store niet meer werkend, wordt wel geaccepteerd maar geen korting. Iemand nog succes gehad hiermee recentelijk? In de UK store werkt de coupon wel trouwens, lijkt erop dat ze hem specifiek voor dat land gemaakt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Cyberpope schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:12:
Met de Squeezebox Radio heb ik nog geen alarm problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
troftnom schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:15:
[...]

Krijg hem in de NL store niet meer werkend, wordt wel geaccepteerd maar geen korting. Iemand nog succes gehad hiermee recentelijk? ...
ja, za 10/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:16:
[...]

Met de Squeezebox Radio heb ik nog geen alarm problemen ondervonden.
De SB radio is gemaakt voor 7.4, de rest niet specifiek. Waarschijnlijk werkt de SB Radio daarom wel en de de andere versies (nog) niet.

Even geduld hebben tot een stabiele 7.4 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Er is al een beta van 7.4.1. Ik heb inmiddels ook een receiver besteld zonder controller. Deze is de laatste tijd ook aardig in prijs gezakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Is deze wel zonder de controller in gebruik te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

troftnom schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:55:
Is deze wel zonder de controller in gebruik te nemen?
Met squeezeboxserver moet dat prima kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
knakworst schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:00:
[...]

Met squeezeboxserver moet dat prima kunnen toch?
Bedienen? Ja. Installeren? Nee. ;)

Maar er zijn wel workarounds om een receiver zonder controller te installeren dacht ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mmm, daar moet ik me eens in verdiepen dan. Als hij maar geconfigureerd kan worden is er verder geen probleem, bedienen doe ik toch altijd via iPeng (iPhone) tegenwoordig. Kan nog wel een goedkope receiver gebruiken in de studeerkamer. :)

[ Voor 5% gewijzigd door troftnom op 15-10-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Installeren kan met net daap oid. Staat wel op slim devices forum. Ik wil idd ook mijn iPhone gebruiken om de boel te bedienen... Controller heb ik wel eens gebruikt maar vind het geen handig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dan de bezitter nu geworden van de duet en loop gelijk al weer tegen wat dingen op waarvan ik nu denk of het wel kan..

Wat ik gedaan heb is een netwerkbrug gemaaakt van de lan1 op m'n moederbord en een wireless nic in een pci-sleuf.

Ik dacht even wat slim te zijn met de gedachten van hier dat ik routervrij ben en alleen een bezit heb van een kabelmodem..

Vraag: Kan dit uberhaupt wel, een wireless nic zo geconfigureerd zonder draadloze router waarop internet binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik ben al een tijdje op zoek naar een goede manier om mijn muziek te streamen.

Nu ben ik gekomen op de squeezebox classic of de duet.

Ik heb zelf een onkyo txsr507 staan om heel het zooitje op aan te sluiten. Nu heb ik alleen een vraag over de afstandsbediening van de classic en de duet.

Kan ik met de afstandsbediening van de classic of de duet het volume van mijn reciever bedienen?
Of zit ik gewoon vast aan 2 verschillende afstandsbedieningen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Helaas, je zal twee verschillende afstandsbedieningen moeten gebruiken. Daarom ben ik ook zo blij met mijn Logitech Harmony-afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Heb m'n Squeezebox zo ingesteld dat het volume een beetje overeenkomt met de meeste tv kanalen.
Daar zit soms al een groot verschil in. Verder regel ik het dan bij met m'n receiver.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt! voor mij geen squeezebox dus ... jammer
gemiste kans van logitech...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:21:
Er zijn wel bundels te koop waarmee dit wel kan hoor..

http://www.wifimedia.eu/c...?cPath=36&products_id=268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik begrijp dat het met de logitech harmony remotes wel kan.
Maar op mijn onkyo remote zit ook de mogelijkheid om andere apparaten aan te sturen. Dan is dat toch ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hangt van je onkyo remote af...

Overigens waarom wil perse 1 remote. Ik gebruik de remote van mijn SB zelden (zeg maar nooit) om volume te regelen.
Alleen om muziek te selecteren (bij een cd wisselen, moet ik ook naar het kastje lopen).

Anders vraag het even aan : productreview: Onkyo TX-SR507 Zwart review door dafo via een DM of zo.

[ Voor 105% gewijzigd door Cyberpope op 18-10-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:55:
Hangt van je onkyo remote af...

Overigens waarom wil perse 1 remote. Ik gebruik de remote van mijn SB zelden (zeg maar nooit) om volume te regelen.
Alleen om muziek te selecteren (bij een cd wisselen, moet ik ook naar het kastje lopen).

Anders vraag het even aan : productreview: Onkyo TX-SR507 Zwart review door dafo via een DM of zo.
Ik vind het wel fijn om maar 1 remote te hebben. Want als ik zou kiezen voor de duet zal ik die remote best veel gebruiken door het scherm wat erop zit. En dan zou het wel heel erg fijn zijn om het volume van mijn reciever te kunnen bedienen. (ik lees overgins wel dat er een IR functie zit op de duet remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:53:
dus ik begrijp dat het met de logitech harmony remotes wel kan.
Maar op mijn onkyo remote zit ook de mogelijkheid om andere apparaten aan te sturen. Dan is dat toch ook mogelijk?
De goedkopere harmony remotes kunnen de duet niet aansturen gezien dit middels WIFI gaat. Of de duurdere versies dit wel kunnen betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:02:
[...]

Ik vind het wel fijn om maar 1 remote te hebben. Want als ik zou kiezen voor de duet zal ik die remote best veel gebruiken door het scherm wat erop zit. En dan zou het wel heel erg fijn zijn om het volume van mijn reciever te kunnen bedienen. (ik lees overgins wel dat er een IR functie zit op de duet remote)
Als aansturen met de IR zo belangrijk is, moet je voor de touch gaan, niet voor de duet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben een beetje gaan lezen over de touch, en ik moet zeggen dat die er veelbelovend uitziet! Ik denk dat ik daar even op wacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:15:
ik ben een beetje gaan lezen over de touch, en ik moet zeggen dat die er veelbelovend uitziet! Ik denk dat ik daar even op wacht :)
Yes! Klopt 't dat ie wereldwijd pas in december gereleased wordt? Ben half-nov in de States, hoopte 'm daar te kunnen scoren met de fijne dollarkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Je kunt wel het volume van de Squeezebox regelen via de remote. Komt zo'n beetje op hetzelfde neer: harder en zachter gaat prima binnen een redelijke bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:35:
[...]

Yes! Klopt 't dat ie wereldwijd pas in december gereleased wordt? Ben half-nov in de States, hoopte 'm daar te kunnen scoren met de fijne dollarkoers.
eind november volgens mij... maar pin me er niet op vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
heb de touch gisteren in real live gezien op de VAD-Beurs. Een erg leuk apparaat met een mooi display. Qua geluidsverschillen tussen de Touch en de Classic kon er nog niks worden gezegd. Uberhaupt zou in mijn geval de geluidskwaliteit niet uitmaken want gebruik een externe dac.

het display wat erop zit kan ook gebruikt worden als photoviewer. Moet zeggen veel belovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik vind het ding eruit zien als een goedkoop photoframe. Rand om het scherm is veel te breed.

Voordeel van een receiver vind ik juist dat je het ergens kan wegh moffelen omdat ie zo klein is. Invoeren van tekens op een normale AB is sws een crime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben toch maar voor de duet gegaan. Morgen heb ik em binnen. Die touch is wel cool natuurlijk, maar voor mij niet van belang denk ik. Met de duet heb ik alles lekker in de hand :) lui he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdpiet
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:09:
ik ben toch maar voor de duet gegaan. Morgen heb ik em binnen. Die touch is wel cool natuurlijk, maar voor mij niet van belang denk ik. Met de duet heb ik alles lekker in de hand :) lui he ;)
Jij wilde toch van alles met 1 afstandbediening (van de SB) gaan doen?
Kijk dan eens hier naar, wellicht heb je er iets aan.

Ik heb zelf de harmony (die bij de SB classic zat) en dat bevalt eigenlijk zo goed, dat ik niet meer met deze plugin ben gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Weet iemand hoe je een receiver van de laatste firmware voorziet zonder controller? Via de webinterface zie ik geen optie hiervoor....

Ok dat gaat dus automagisch :)

[ Voor 12% gewijzigd door lowfi op 21-10-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heel het spul binnen gekregen en alles geinstalleerd. Zonder problemen binnen een aantal minuten alles up en running! (ik had de server al geinstalleerd)

Ik moet zeggen in 1 woord geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
lowfi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:18:
Weet iemand hoe je een receiver van de laatste firmware voorziet zonder controller? Via de webinterface zie ik geen optie hiervoor....

Ok dat gaat dus automagisch :)
Jij hebt toch de receiver zonder controller genomen? Was het eenvoudig om deze te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mwah...

Dat NET::UDAP werkte bij mij niet in windows 7 rtm. En ook niet in OSX 10.6.1. Uiteindelijk heb ik dat perl scriptje gedraaid op het ubuntu servertje waar squeezebox ook op draait. Verder installeren is dan een eitje.

http://projects.robinbowe...DAP/trac/wiki/SampleUsage

http://forums.slimdevices...hp?p=475124&postcount=114

[ Voor 21% gewijzigd door lowfi op 22-10-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Laatst online: 12-09 08:26
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:21:
[b]ik ben toch maar voor de duet gegaan. Morgen heb ik em binnen.
Dat heeft ook niet echt lang geduurd he, voordat je overstag ging. ?? :P

Ik ben begonnen met een SB3, ondertussen 2 SB3, 1 duet en sinds vorige een radio erbij. En als mijn kinder groot zijn komen er nog wel 2 boom's bij ook.

Dus ik voorspel dat het bij jou ook niet bij die ene blijft

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein_Kipje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:07:
[...]

[...]

Dat heeft ook niet echt lang geduurd he, voordat je overstag ging. ?? :P

Ik ben begonnen met een SB3, ondertussen 2 SB3, 1 duet en sinds vorige een radio erbij. En als mijn kinder groot zijn komen er nog wel 2 boom's bij ook.

Dus ik voorspel dat het bij jou ook niet bij die ene blijft
hahhaa... nee dat is waar.... maar ik ben iig blij dat ik dat ding gekocht heb :)
Een radio zou ook wel tof zijn voor men slaapkamer denk ik :)
kinderen heb ik nog niet, dus een boom zal er nog niet komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Is er iemand hier die een synology nas heeft en een squeezebox met versie 7.4 die mij kan vertellen of in die versie het fenomeen wav of flac file met een cue werkt? Want ik heb 7.3.2 gehad en daar werkte het niet en ben toen naar 7.2.1 gegaan om het weer werken te krijgen. nu is 7.4 gelanceerd en vraag ik me af of die het probleem niet meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealchipie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:30
Wicked-Game schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:34:
Is er iemand hier die een synology nas heeft en een squeezebox met versie 7.4 die mij kan vertellen of in die versie het fenomeen wav of flac file met een cue werkt? Want ik heb 7.3.2 gehad en daar werkte het niet en ben toen naar 7.2.1 gegaan om het weer werken te krijgen. nu is 7.4 gelanceerd en vraag ik me af of die het probleem niet meer heeft.
Ik heb een synology nas met sqeezebox, hier 7.4 opgezet en niets anders dan problemen ondervonden. Wireless verbinding maken was niet meer mogelijk van de squeezebox naar de nas. Na 2 keer resetten kon ik wel wireless verbinding maken maar de volgende dag mocht ik alles weer opnieuw doen. Na meerdere dagen achter elkaar, elke dag weer opnieuw instellen en resetten ben ik terug gegaan naar de voorgaande versie. Ik heb het idee dat de 7.4 versie meer problemen met zich meebrengt dan functionaliteiten verbeterd.

Nu draait de configuratie op de oude versie gewoon weer uitstekend! Helaas heb ik het wav of flac met cue fenomeen niet kunnen bekijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

heb je 7.4 of de 7.4.1 geprobeerd. Die laatste is net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
7.4 upgrade ik ook niet meer, 7.4.1 zou optie zijn zolang het cue files en wav probleem is opgelost. Maar zover ik kan achterhalen in Bugzilla van Logitech/Slimdevices word dit pas in versie 8 opgelost. Geen idee wanneer zij die plannen, maar dat kan nog wel betekenen dat ik nog even moet wachten.

Echt onbegrijpelijk dat een dergelijke functie eerst wel werkte (t/m 7.2.1) en daarna consequent een bug heeft. Weet niet of iemand kan bevestigen of 7.4.1. alsnog wel werkt met een grote wav file en een *.cue file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb wel vrijwel meteen naar 7.4 geupgrade, nog geen moment spijt van gehad. De nieuwe UI van de Controller vind ik persoonlijk een stuk fijner werken en de webinterface voelt een stuk vlotter aan. :)

Wel heb ik gemerkt dat de Controller af en toe wat minder responsief werd, maar dat is nu met 7.4.1 voor zover ik kan beoordelen ook allemaal opgelost.

Als je geen last hebt van enkele bugs die al langer bestaan (ik noem het cue/wav-probleem, de niet werkende pre-amp volume controle) is 7.4.1 imo de beste versie tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xander schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:55:
Als je geen last hebt van enkele bugs die al langer bestaan (ik noem het cue/wav-probleem, de niet werkende pre-amp volume controle) is 7.4.1 imo de beste versie tot nu toe...
Niet helemaal mee eens. Echt grote groepen gebruikers kunnen bijvoorbeeld met 7.4 en 7.4.1 niet naar mysqueezebox connecten en ook diverse andere slepende problemen zijn breed uitgemeten op het squeezebox forum. 7.4.1 heeft ook last van bugs mbt FLAC bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Misschien had ik de 'imo' moeten benadrukken. ;)

Verbinden nar mysqueezebox.com werkt hier (vraag me alleen nog steeds af wat ik er mee moet...) en ik speel niets anders dan FLAC's. 7.4.1 lost volgens de changelogs een hoop van de problemen met FLAC's op?
# Improved speed of FLAC scanning.
# Improved accuracy of FLAC seeking.
# Re-added support for ID3v2 tags in FLAC files.
#14241 - Fixed Win32 crash when seeking in FLAC files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xander schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:15:
Misschien had ik de 'imo' moeten benadrukken. ;)

Verbinden nar mysqueezebox.com werkt hier (vraag me alleen nog steeds af wat ik er mee moet...) en ik speel niets anders dan FLAC's. 7.4.1 lost volgens de changelogs een hoop van de problemen met FLAC's op?

[...]
Check o.a. http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=70131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat je de squeezebox met een Nokia N95 of 97 kan bedienen.
Is dat zo en welke software is nodig?

Groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier al iemand die in het bezit is van een Squeezebox Boom en een Squeezebox Radio? Ik wil één van beide aanschaffen voor op de badkamer, maar ben er nog niet over uit wat de beste optie is.

De Radio heeft een hogere gadget factor, terwijl de Boom weer een betere geluidskwaliteit schijnt te hebben. Lastig dat er hier in de regio Leiden niet direct winkels zijn waar e.e.a. bekeken en beluisterd kan worden.

Ter zijner tijd wellicht een Touch voor in de woonkamer, dan kan ik de Classic verhuizen van woonkamer naar slaapkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb volgens mij wel eens een Boom bij Dixons zien staan, die shop zullen ze in Leiden ook wel hebben. Misschien dat die winkels ook wel een Radio hebben tegenwoordig. De Boom heeft natuurlijk het voordeel van stereo. Een beetje redelijke audio(fiele) zaak heeft ze wellicht ook wel.

Op het slimdevices forum staat wel het een en ander of de geschiktheid van de spelers in een badkamer. Bij hoge luchtvochtigheid wordt het afgeraden, maar de Radio met accu leek dan de veiligste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:27:
Is er hier al iemand die in het bezit is van een Squeezebox Boom en een Squeezebox Radio? Ik wil één van beide aanschaffen voor op de badkamer, maar ben er nog niet over uit wat de beste optie is.
Ik heb een radio op mijn nachtkastje staan. Ik weet niet hoeveel plek je hebt in de badkamer maar een boom neemt algauw 4 keer zoveel plaats in als een boom. Kwa geluidskwaliteit zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Over een tijdje komt er een batterijpack uit voor de radio dus dat pleit wel meer voor de radio omdat je hem dan ook makkelijker meeneemt naar buiten ofzo.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39

koboy

Heb een idee voor een icon

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:27:

De Radio heeft een hogere gadget factor, terwijl de Boom weer een betere geluidskwaliteit schijnt te hebben. Lastig dat er hier in de regio Leiden niet direct winkels zijn waar e.e.a. bekeken en beluisterd kan worden.

Ter zijner tijd wellicht een Touch voor in de woonkamer, dan kan ik de Classic verhuizen van woonkamer naar slaapkamer...
De Boom wordt net als de classic met een gewone euro stekker aangesloten. Door het ontbreken van een randaarde is deze dus NIET geschikt voor vochtige ruimtes zoals badkamers.

Als er een batterij pack beschikbaar is, zou dat een optie kunnen zijn. Ik weet alleen niet of de speakers ook vochtbestendig zijn.

Zelf houden we gewoon de deur van de douche en de slaapkamer (daar staat de Boom) open, en gooien het volume wat open :)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Weet iemand of het mogelijk is om favouriten aangemaakt op mysqueezebox.com te syncen met Squeezebox server? Ik kan geen optie of instelling vinden om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Sonos en met de squeezebox? Zit namelijk in een twijfel wat ik moet kopen en welke het beste geluid overbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:36:
Heeft iemand ervaring met de Sonos en met de squeezebox? Zit namelijk in een twijfel wat ik moet kopen en welke het beste geluid overbrengt.
Ik heb geen ervaring met de Sonos, wel met de Squeezebox. Er zijn op het forum van wifimedia.eu diverse draadjes te vinden waarin de Squeezebox vergeleken wordt met high-end cd spelers en de Squeezebox komt daar over het algemeen heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:15:
Het schijnt dat je de squeezebox met een Nokia N95 of 97 kan bedienen.
Is dat zo en welke software is nodig?

Groeten Rob
Volgens mij kan dat heel goed, ik doe het ook met mijn Nokia E71 en het is zelfs eenvoudiger dan je denkt. Zo even uit mijn hoofd want ik ben m'n telefoon vergeten mee te nemen: je gaat via je browser op de Nokia naar http://ip-adres server:9000/handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het proberen,klinkt inderdaad wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Climbon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:37:
[...]

Volgens mij kan dat heel goed, ik doe het ook met mijn Nokia E71 en het is zelfs eenvoudiger dan je denkt. Zo even uit mijn hoofd want ik ben m'n telefoon vergeten mee te nemen: je gaat via je browser op de Nokia naar http://ip-adres server:9000/handheld.
hee thks, die wist ik ook nog niet :)

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein_Kipje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:43:
[...]

hee thks, die wist ik ook nog niet :)
Dan zou het op elke telefoon of handheld met of zonder wifi moeten kunnen? Met wifi heb je geen internetkosten en zonder moet je het juiste abonnement hebben :-))
Pagina: 1 ... 10 ... 38 Laatste