Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 07:41:
[...]

Dan zou het op elke telefoon of handheld met of zonder wifi moeten kunnen? Met wifi heb je geen internetkosten en zonder moet je het juiste abonnement hebben :-))
En zonder moet je server van buiten bereikbaar zijn... wat meestal niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt wel op mijn Nokia e90,tergend langzaam.
Leuk maar geen optie dus.
Zo snel als me controller zal het niet werken.

Nu nog op zoek naar een goedkope aanbieding voor een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Squeezebox nu iets van 5 maanden in gebruik en de knoppen van de controller reageren steeds slechter. Ik moet ze steeds harder indrukken. De knoppen PLAY en volume- moet ik al heel hard indrukken.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:36:
Heeft iemand ervaring met de Sonos en met de squeezebox? Zit namelijk in een twijfel wat ik moet kopen en welke het beste geluid overbrengt.
Out of the box (analoog aangesloten) klinkt de Sonos ZP90 een stuk beter dan een Squeezebox Classic. Maar sluit je ze aan op een goede DAC (bv. die in een goede receiver) dan is het verschil nul komma nul.
Ik heb ze allebei een tijdje mogen lenen, en in mijn situatie (1 player, geen multiroom toestanden) was de conclusie vrij simpel: de Squeezebox.

200 Euro prijsverschil, en bij de Squeezebox zit een simpele maar goed bruikbare AB, terwijl die AB bij Sonos nog 's 300+ euro kost (ik heb geen iPhone of iPod Touch). Qua bedienbaarheid en mogelijkheden zijn beide spelers heel erg aan elkaar gewaagd. Al moet ik wel zeggen dat ik van beide de dingen als internet radio etc. nauwelijks heb gebruikt, alleen het beluisteren van m'n CD-verzameling die ik in FLAC op m'n PC heb staan.

Mocht je de Squeezebox met een iPhone willen besturen, dan is er iPeng, en voor Windows Mobile is SlimControl een aanrader. (Die laatste gebruik ikzelf op een iPaq, 't bladert wat handiger dan op een 2-regelig display)

En het display van de Squeezebox is voor mij ook wel een voordeel, staat 'ie uit dan is 't een klokje, en als 'screensaver' toont 'ie bij mij de laatste 10 RSS feeds van Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Stel ik koop naast m'n Squeezebox Classic in m'n woonkamer een Squeezebox Radio voor de kinderen... is het dan relatief eenvoudig mogelijk om voor de kinderen een aparte library (vanuit dezelfde server die op m'n Synology draait) te beheren? (met dus K3, Kabouter Plop, etc. etc).

Ik vond hier wel iets maar ik hoop dat het ook iets eenvoudiger kan tegenwoordig? http://wiki.slimdevices.c...etup_kids_room_SqueezeBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Climbon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:37:
Volgens mij kan dat heel goed, ik doe het ook met mijn Nokia E71 en het is zelfs eenvoudiger dan je denkt. Zo even uit mijn hoofd want ik ben m'n telefoon vergeten mee te nemen: je gaat via je browser op de Nokia naar http://ip-adres server:9000/handheld.
Grootste nadeel (op de looks na, maar die kun je aanpassen als je het echt wilt) is dat dan je browserscherm elke 30 seconden of zo opnieuw zichtbaar en storend wordt opgebouwd. Een applicatie als iPeng (iPhone) of SlimControl (WM) die via de CLI (poort 9090) de data bijhoudt en alleen HTTP (poort 9000) gebruikt voor de cover art werkt dan een stuk prettiger.

Nu nog iemand die zoiets schrijft voor Symbian of J2ME... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom de squeezebox controller op bol.com duurder is (289 euro) dan als je hem in een set koopt met receiver (259 euro) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:29
Sure: Wikipedia: Marktwerking

Er zal niet veel vraag zijn naar losse controllers...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
ElisabethM schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:36:
Helaas, je zal twee verschillende afstandsbedieningen moeten gebruiken. Daarom ben ik ook zo blij met mijn Logitech Harmony-afstandsbediening.
Met de duet zit je dan nog steeds met 2 afstandsbedieningen, aangezien je de duet via wifi bedient, toch?

(Ik heb een Harmony 895 en wil een duet aanschaffen maar de gedachte dat je dan nog steeds 2 ab's nodig hebt, weerhoudt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:39:
[...]
Out of the box (analoog aangesloten) klinkt de Sonos ZP90 een stuk beter dan een Squeezebox Classic.
Dit is gewoon niet waar. De Sonos en Squeezebox klinken analoog aangesloten nagenoeg identiek. Een Squeezebox klinkt voor zijn prijs zelfs erg goed. Je moet het vergelijken met een CD speler in de 300 euro klasse. In dat opzicht is Sonos way over priced.

Sterke punten van Sonos
Multiroom werkt met Sonos een stuk beter dan Squeezebox.
De Sonos interface (afstandsbediening) is solide en no nonsense.
Geen server nodig. Externe HD met netwerk aansluiting is voldoende.
Support van Sonos is zeer goed.

Sterke punten Squeezebox
gebruikt server software. Deze is krachtig en bied een stuk meer mogelijkheden dan Sonos
Wedinterface voor bediening
Ondersteund meerdere audioformaten, que files etc
De prijs

Ik heb zelf al een jaar of 5 een Squeezebox en sinds een jaar 3 een Transpoter. Het zijn mijn beste aankopen allertijden. Een tijdje Sonos gehad, maar dat was niet helemaal mijn ding. Vorig jaar ook een Squeezebox remote gekocht. Helaas een miskoop. Het is een ondoordacht en slecht product. Een Ipone/Ipod touh met Ipeng werkt een stuk beter.

[ Voor 46% gewijzigd door Squeezert op 06-11-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:32:
Ik heb de Squeezebox nu iets van 5 maanden in gebruik en de knoppen van de controller reageren steeds slechter. Ik moet ze steeds harder indrukken. De knoppen PLAY en volume- moet ik al heel hard indrukken.

Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik doe al vijf jaar met de zelfde afstandsbediening. Misschien lijkt het dat de toetsen slechter werken en moet je gewoon de batterijen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Bor de Wollef schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:58:
Weet iemand of het mogelijk is om favouriten aangemaakt op mysqueezebox.com te syncen met Squeezebox server? Ik kan geen optie of instelling vinden om dit te doen.
Gaat prima met de laatste versies van Squeezecenter / Squeezeboxserver. Zie tab mysqueezebox.com bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
xburchartz schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:05:
[...]

Met de duet zit je dan nog steeds met 2 afstandsbedieningen, aangezien je de duet via wifi bedient, toch?

(Ik heb een Harmony 895 en wil een duet aanschaffen maar de gedachte dat je dan nog steeds 2 ab's nodig hebt, weerhoudt me)
Daarom heb ik ook de squeezebox classic. De duet is best leuk hoor met zo'n schermpje op je afstandsbediening, maar als ik ingewikkeldere dingen wil met m'n classic, dan bedien ik hem wel via mijn computer. Bovendien kan ik nu altijd zien wat er afgespeeld wordt zonder eerst een afstandsbediening te hoeven pakken.
Je kunt ook de squeezbox touch kopen, daar zit ook een simpele afstandsbediening bij die je volledig kunt vervangen door je harmony en dan heb je toch een fancy schermpje (op je apparaat dan). Ik gebruik in ieder geval de originele afstandsbediening nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Squeezert schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:03:
[...]

Gaat prima met de laatste versies van Squeezecenter / Squeezeboxserver. Zie tab mysqueezebox.com bij instellingen.
Dat staat correct ingesteld maar syncen gebeurt helaas niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squeezert schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:36:
Dit is gewoon niet waar. De Sonos en Squeezebox klinken analoog aangesloten nagenoeg identiek. Een Squeezebox klinkt voor zijn prijs zelfs erg goed. Je moet het vergelijken met een CD speler in de 300 euro klasse. In dat opzicht is Sonos way over priced.
Ik heb ze niet tegelijkertijd naast elkaar kunnen vergelijken, maar heb ze wel beide vergeleken met m'n CD speler (NAD C 540).
Onderscheid tussen de Sonos en de NAD is verwaarloosbaar, de NAD is iets analytischer, en de Sonos heeft wat meer basfundament, maar dan heb je 't meer over 'anders' dan 'beter/slechter'.
Onderscheid tussen de Squeezebox Classic die ik nu heb en de NAD is veel duidelijker. Het stereobeeld is merkbaar een stuk kleiner bij de Squeezebox, en vooral het laag is veel minder gedetailleerd.

Mijn ervaring is puur persoonlijk en gebaseerd op 2 exemplaren, maar "dit is gewoon wel waar". :)
De analoge output van een Sonos kun je idd prima vergelijken met een 300 Euro CD speler, die van de Squeezebox eerder met de onboard audio van een budget-PC.
Op zich niks mis mee, en op een gemiddelde home cinema set hoor je het verschil niet eens, maar bij mijn waarnemingen was het verschil wel degelijk aanwezig.

Edit: Dat de Sonos way overpriced is is duidelijk, maar dat is de Duet met controller ook als je genoeg hebt aan een Classic. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squeezert schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:57:
[...]

Ik doe al vijf jaar met de zelfde afstandsbediening. Misschien lijkt het dat de toetsen slechter werken en moet je gewoon de batterijen vervangen.
Met volle accu is het ook, en het zijn maar twee toetsen die ik hard moet indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Volgens mij had je het ook over de controller toch?
Die was er vijf jaar geleden nog niet, dus dan wordt er een vergelijk gemaakt tussen twee verschillende afstandsbedieningen, dat helpt niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb het over de controller van Squeezebox Duet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05

Wallie

Herr

Ik heb sinds een paar weken een Squeezebox classic staan, mooi ding, alleen 1 probleem: Bij het beluisteren van radiostations (gewoon al bij een zender als Qmusic), wil hij nog wel eens spontaan naar "Stopped" springen (zo'n 1x per 2 uur). Je ziet hiervoor nog even een fractie van een seconde dat hij opnieuw wil bufferen, maar gaat gelijk naar stopped. Hierna moet je op play drukken, en hij gaat gewoon weer verder of er niks aan de hand was. Iemand meer met dit probleem?
Heb hem nu zo ingesteld dat hij Proxied streaming (via de server dus) doet ipv Direct, kijken of dat beter gaat, maar eigenlijk zou ik hem op direct willen laten. Verder zit hij gewoon via utp aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 08-11-2009 16:37 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Wallie schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:35:wil hij nog wel eens spontaan naar "Stopped" springen (zo'n 1x per 2 uur). Je ziet hiervoor nog even een fractie van een seconde dat hij opnieuw wil bufferen, maar gaat gelijk naar stopped.
Dat heb ik ook met Studio Brussel. Het schilt wel hoeveel bandbreedte er vrij is (downloaden bv). Als ik alleen de Sb heb aanstaan kan het ook wel eens zijn dat ie het 8 a 9 uur ononderbroken doet.

Dus hoe zit het met de bandbreedte ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Klein_Kipje schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:04:
[...]

Dat heb ik ook met Studio Brussel. Het schilt wel hoeveel bandbreedte er vrij is (downloaden bv). Als ik alleen de Sb heb aanstaan kan het ook wel eens zijn dat ie het 8 a 9 uur ononderbroken doet.

Dus hoe zit het met de bandbreedte ?
Eigenlijk was daar bijv afgelopen weekend niks mee aan de hand (tele2 20/1 mbit abbo), werd niet gedownload, toch sprong Qmusic er 3x uit op 1 dag.
Proxied afspelen maakte overigens niet uit, heb nu de rechtstreekse url's van de radiostations ingevoerd (dus http://www.q-music.nl/asx/q-music.asx ipv het radiotime.com adres), eens kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:40:
[...]
Ik heb ze niet tegelijkertijd naast elkaar kunnen vergelijken, maar heb ze wel beide vergeleken met m'n CD speler (NAD C 540).
Onderscheid tussen de Sonos en de NAD is verwaarloosbaar, de NAD is iets analytischer, en de Sonos heeft wat meer basfundament, maar dan heb je 't meer over 'anders' dan 'beter/slechter'.
Onderscheid tussen de Squeezebox Classic die ik nu heb en de NAD is veel duidelijker. Het stereobeeld is merkbaar een stuk kleiner bij de Squeezebox, en vooral het laag is veel minder gedetailleerd.

Mijn ervaring is puur persoonlijk en gebaseerd op 2 exemplaren, maar "dit is gewoon wel waar". :)
De analoge output van een Sonos kun je idd prima vergelijken met een 300 Euro CD speler, die van de Squeezebox eerder met de onboard audio van een budget-PC.
Op zich niks mis mee, en op een gemiddelde home cinema set hoor je het verschil niet eens, maar bij mijn waarnemingen was het verschil wel degelijk aanwezig.
Toch knap dat jij als een van de weinigen tot dit oordeel komt. Als je een beetje in de reviews rondkijkt dan wordt de DAC van de squeezebox juist geroemd om z'n geluid... en zeer zeker niet vergeleken met de onboard audio van een budget-PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

servies schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:35:
[...]

Toch knap dat jij als een van de weinigen tot dit oordeel komt. Als je een beetje in de reviews rondkijkt dan wordt de DAC van de squeezebox juist geroemd om z'n geluid... en zeer zeker niet vergeleken met de onboard audio van een budget-PC...
De waarneming kan natuurlijk ook erg afhankelijk zijn van wat je speelt via de squeezebox en hoe je dit speelt (bv met of zonder transcoding).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
[...]

Niet om je af te vallen, maar heb je voorbeelden waar dat uit blijkt? Ik weet dat dat sowieso het geval is voor de - veel duurdere - Transporter, maar 'geroemd worden' van de squeezebox Classic? (Want daar praten we hier over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd zijn mijn ervaringen gebaseerd op 2 exemplaren, 1x Sonos ZP90 en 1x SB Classic. Ik kon ze toen niet 1-op-1 vergelijken, en nu al helemaal niet meer, maar de Squeezebox blijft analoog aangesloten nog steeds beduidend achter bij m'n NAD C 540 CD speler analoog (toen 800+ gulden, vergelijkbaar met een goede 300 euro speler van nu). Digitaal aangesloten op m'n voorversterker is het verschil tussen de Squeezebox en NAD echter nihil.

Als ik voor de Sonos was gegaan had ik me je scepsis kunnen indenken, maar ik ben juist zeer tevreden met de Classic! :) Alleen niet met z'n analoge uitgang.

Apparatuur waarop de boel aangesloten is: Marantz AV9000 voorversterker, MM9000 eindversterker en T+A Criterion TMR80 speakers (3-weg transmissielijn vloerstaanders, ben ik al 20 jaar erg blij mee). Geen highend dus, maar wel spul dat heel goed geluid kan geven als de bron goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

xburchartz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:07:
[...]

Niet om je af te vallen, maar heb je voorbeelden waar dat uit blijkt? Ik weet dat dat sowieso het geval is voor de - veel duurdere - Transporter, maar 'geroemd worden' van de squeezebox Classic? (Want daar praten we hier over)
Doe eens een beetje zoeken op internet, je hebt zelf 2 handen met 5 vingers per stuk, daar kun je perfect een toetsenbord mee bedienen, dus ga ik niet alles voorkauwen...
Van de Transporter verwacht ik gewoon niet anders gezien de prijs...
En geroemd wil niet zeggen dat deze onverbeterbaar is of iets dergelijks, maar dat je meer krijgt dan je mag verwachten voor de prijs...

[ Voor 10% gewijzigd door servies op 11-11-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 13:18
Het beste is gewoon een losse DAC erop aan te sluiten. Cambridge DacMagic of een Musical Fidelity V-Dac zijn uitstekende alternatieven. En zo'n combo zit op een heel erg hoog niveau. Overigens deel ik de mening niet dat de SB Classic op analoog slecht klinkt.

Dat een NAD beter klinkt (800,- euro) tegenover een SB Classic (+/- 199,-) is altijd weer afhankelijk van vele factoren. Waaronder de bestanden, maar ook de DAC etc. Maar goed wil je echt een hoog niveau halen is de genoemde optie met een losse dac wel een hele leuke aanrader en nog niet eens zo prijzig.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:39:
Stel ik koop naast m'n Squeezebox Classic in m'n woonkamer een Squeezebox Radio voor de kinderen... is het dan relatief eenvoudig mogelijk om voor de kinderen een aparte library (vanuit dezelfde server die op m'n Synology draait) te beheren? (met dus K3, Kabouter Plop, etc. etc).

Ik vond hier wel iets maar ik hoop dat het ook iets eenvoudiger kan tegenwoordig? http://wiki.slimdevices.c...etup_kids_room_SqueezeBox
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
ik heb ook nog gezocht (zelfde "probleem") maar "makkelijker "als dit heb ik het niet kunnen vinden.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat wel mogelijk, maar stel je vraag ook eens op het forum van wifimedia.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 16:30
zijn er hier meer die last hebben bij het streamen van radio 538 ?Staat dat het een 129 Kpbs stream is maar kwaliteit is bagger ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
ik zal vragen op slimdevices forum , en volgens mij niet het kunnen .
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:41:
[...]

Volgens mij is dat wel mogelijk, maar stel je vraag ook eens op het forum van wifimedia.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Even wachten tot versie 8 van Squeezebox server. Zie de software roadmap op het slimdevices forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 06:38
Nieuwe speakers in de huiskamer geplaats bij mijn ouder en gelijk wat laten horen via mijn mp3 speler. Aangesloten op de versterker en genieten maar.
Dat willen ze dus ook, enkel niet het geprul van muziek op een mp3 speler zetten en die bedienen.
Zo zit ik te bedenken hoe dit no nonsense makkelij geregeld kan worden.

Lastfm subscribe en die radio's streamen naar onze versterker.
Nu is er een plugin voor de Squeezebox die je lastfm mogelijkheden geeft..

Echter, is dit handig... is er iemand die ervaring heeft met een lastfm plugin in je Squeezebox, en zoja werkt dit lekker?

Eenvoud staat voorop. Squeezebox aan de versterker. AB erbij, lastfm radio aan en met de AB nummertjes doorskippen.
Dure of goede oplossing..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:41:
En geroemd wil niet zeggen dat deze onverbeterbaar is of iets dergelijks, maar dat je meer krijgt dan je mag verwachten voor de prijs...
Meer dan je kan verwachten voor de 149 euro die de Classic mij kostte? Absoluut.
Maar komt 'ie analoog in de buurt van een goede CD-speler? Echt niet.

Maar aangesloten op een goede DAC is 't een non-issue, en blijft 't gewoon een fantastisch apparaat. Sinds ik 'm heb en de CD-verzameling naar FLAC heb omgezet staat m'n CD-speler vooral stof te verzamelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:13:
Nieuwe speakers in de huiskamer geplaats bij mijn ouder en gelijk wat laten horen via mijn mp3 speler. Aangesloten op de versterker en genieten maar.
Dat willen ze dus ook, enkel niet het geprul van muziek op een mp3 speler zetten en die bedienen.
Tja, geprul blijft 't altijd. Of je 't op de MP3-speler zet of toevoegt aan de library van SqueezeCenter (die je daarna weer moet refreshen). Daarna wordt het bedienen wel handiger omdat alles al in SqueezeCenter staat, maar het houdt wel in dat de PC/NAS waar SqueezeCenter op draait actief moet zijn.

Of dat acceptabel is voor jouw ouders kan ik niet beoordelen, maar ik zou 't zelf m'n moeder niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Willen jullie even meedenken.

Een vriend van mij heeft (straks) 2 kippenstallen voor biologische eieren. Deze kippen worden in de toekomst verblijd met muziek (jaja) om ze rustig te houden.

Er zijn een aantal oplossingen volgens mij. 1 daarvan is met gevoede (100volt) speakers. Die zijn best duur. Ik had als voorstel om een aantal kleine versterkers (2-4), goedkope boxen en een aantal SB te gebruiken. Oh ja, hoofdreden is dat alles regelbaar moet zijn vanaf zijn kantoor. Afstand is +/- 100/150 tot de verste stal.

Wat zouden jullie doen ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Tomino schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:13:
Lastfm subscribe en die radio's streamen naar onze versterker.
Nu is er een plugin voor de Squeezebox die je lastfm mogelijkheden geeft..

Echter, is dit handig... is er iemand die ervaring heeft met een lastfm plugin in je Squeezebox, en zoja werkt dit lekker?
Last.fm radio werkt toch niet in Nederland? Wat is dat voor plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Moet niet gekker worden, een Squeezebox voor kippen. :)
Maar ik denk dat een 100V oplossing hier het handigst is, en volgens mij moet daar 2e-hands ook wel betaalbaar aan te komen zijn. Maar open daarvoor een eigen topic, want ik vermoed dat de mensen die met PA (public address, van concert tot de V&D omroepster) werken niet allemaal dit topic lezen.

Ben overigens wel benieuwd, van welke muziek houden kippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
dat weet ik nog niet, ik hou jullie wel op de hoogte wat er besloten wordt en ook van de muziek keuze

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Wallie schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 06:45:
[...]

Eigenlijk was daar bijv afgelopen weekend niks mee aan de hand (tele2 20/1 mbit abbo), werd niet gedownload, toch sprong Qmusic er 3x uit op 1 dag.
Proxied afspelen maakte overigens niet uit, heb nu de rechtstreekse url's van de radiostations ingevoerd (dus http://www.q-music.nl/asx/q-music.asx ipv het radiotime.com adres), eens kijken of dat beter gaat.
Even voor de geintresseerden: dit is de oplossing, heb nu rechtstreekse URL's naar de radiostations gezet, en nu klappen ze er niet meer uit. Lijkt dus aan het radiotime.com adres te liggen. Helaas heb ik nu geen info meer over de title/artist die speelt (had ik bijv bij AbsoluteRadio UK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Voor de geïnteresseerden, een Squeezebox boom, nieuw voor 138euro, heb d'r net zelf eentje gehaald: http://www.polectro.nl/lo...cpc&utm_source=kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de laatste Squeezebox receiver gescoord voor 48 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
niemand zelfde?
Pimmetje651 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:33:
zijn er hier meer die last hebben bij het streamen van radio 538 ?Staat dat het een 129 Kpbs stream is maar kwaliteit is bagger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:28
Voor iedereen die een Synology NAS gebruikt als SqueezeBox, eergisteren is de update naar 7.4.1 uitgekomen:
http://www.synology.com/e...Note/SqueezeboxServer.php

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Wallie schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:46:
Voor de geïnteresseerden, een Squeezebox boom, nieuw voor 138euro, heb d'r net zelf eentje gehaald: http://www.polectro.nl/lo...cpc&utm_source=kieskeurig
@#!#$ Net gisteren de boom binnengekregen voor 205 euro incl. verzenden :'(

maar ik kan hem natuurlijk binnen 7 dagen terugsturen ?

even bekijken

Ah ik zie het al die zaak gaat dicht en de webshop is al gesloten. Alleen nog afhalen. Is iets te ver voor me.

Nou ja sommigen hebben mazzel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door jp73 op 18-11-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmetje651 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:33:
Luister maar 's op je PC naar de stream op radio538.nl, die is net zo bagger. Wanneer je er zo'n dikke compressie opgooit dat 't signaal ook prima met 48Kbps weer te geven is, is 128Kbps gewoon overbodig. Maar ja, datzelfde trucje doen ze op FM ook. :) Leuk voor in de auto, maar dramatisch slecht op een goede geluidsinstallatie thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 15:08
JA ik ook.
Maar ik heb een andere Stream url gevonden die we goed is.
http://ms.stream.garnierprojects.com/radio538?.wma

Als je die toevoegd, dan heb je weer goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Nog even een veer in de kont van de logitech support. Had een "kapotte"duet receiver. Alleen draadloos en niet meer bedraad aan te sluiten. Kapot volgens Logitech. Vandaag via de post: compleet nieuwe set. En (wat wel normaal is bij logitech) hoef ik niks terug te sturen. Dus de "kapotte"wat dichter bij het AP geplaatst, de nieuwe op de oude lokatie bedraad en een controller extra.

Hopla

www.weitjerock.com

• pksparks
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 17:32
Wallie schreef op zondag 15 november 2009 @ 10:17:
[...]

Even voor de geintresseerden: dit is de oplossing, heb nu rechtstreekse URL's naar de radiostations gezet, en nu klappen ze er niet meer uit. Lijkt dus aan het radiotime.com adres te liggen. Helaas heb ik nu geen info meer over de title/artist die speelt (had ik bijv bij AbsoluteRadio UK).
dit is de reden dat ik dit apparaat wil kopen: ik wil perse kink aardschok internetradio luisteren, en geen online dienst als last.fm of iets dergelijks. kan je mij vertellen waar ik via de controller een url (bv www.garnierstreamingmedia.com/asx/aardschok.asp) kan invoeren?/

alvast bedankt
Patrick

• Xander
Kan volgens mij niet via de Controller, maar je kunt in de Squeezebox Server webinterface wel een URL plakken (en vervolgens toevoegen aan je favorieten). Die URL speelt hier nu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
ok,

dus als ik het goed begrijp, via de software interface url's van stations invoeren, en dan later beneden in de woonkamer via de remote uit de favorieten het gewenste station kiezen?? dat zou voor mij een uitstekende oplossing zijn.

alvast bedankt voor je reactie

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ja, favorieten kun je wel kiezen vanaf de Controller. :)

Ik ga nu trouwens even uit van SqueezeBox Server, maar als je alleen webradio wilt luisteren is SqueezeNetwork misschien de logischere keuze. ;) Ik heb alleen geen idee hoe het daar zit met eigen URL's (ik gebruik het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Wallie schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:46:
Heel jammer dat ik dit niet eerder zag... Ben vanmorgen langs geweest, maar de laatste boom was al weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Squeezert schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:41:
Even wachten tot versie 8 van Squeezebox server. Zie de software roadmap op het slimdevices forum
"Multiple Libraries are in the planning for v8.0 which is the next big iteration of Squeezecenter.

However, no timeline on this yet and unlikely to be any user facing version any time soon given the work that is still being put into v7.4 right now."

Da's dus niet iets voor op de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
gisteren is er een plug in update geweest en probleem mbt bagger kwaliteit van 538 is ermee opgeloste (bij mij in iedergeval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
@ Xander,

bedankt voor de reacties, heb net bij wifimedia een bundelaanbieding van de duet besteld. serversoftware ondertussen geinstalleerd, en via zoeken de urls ingevoerd. staan nu als favourite. zal dus gaan lukken.

nogmaals bedankt
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is er iemand die mij kan helpen met onderstaand squeezebox server probleem?

Doel
===
http://muziek.example.com rewriten naar https://muziek.example.com en proxien naar port 9000

Systeem
=======
- Squeezebox Server 7.4.1
- Ubuntu 9.10 64bits server editie
- Server version: Apache/2.2.12
- Mods enabled o.a.: mod_ssl, mod_proxy, mod_proxy_http, mod_rewrite
- Er draaien meerdere vhosts onder hetzelfde domein op deze machine

Apache-config
==========
<VirtualHost *:80>
ServerName muziek.example.com

<IfModule mod_rewrite.c>
<IfModule mod_ssl.c>
<Location />
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteRule . https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L]
RewriteCond %{SERVER_NAME} !=muziek.example.com
RewriteRule . https://muziek.example.com%{REQUEST_URI} [R,L]
</Location>
</IfModule>
</IfModule>
</VirtualHost>

<VirtualHost *:443>
ServerName muziek.example.com

SSLEngine on
SSLCipherSuite ALL:!ADH:!EXPORT56:RC4+RSA:+HIGH:+MEDIUM:+LOW:+SSLv2:+EXP:+eNULL
SSLCertificateFile /etc/ssl/certs/server_crt.pem
SSLCertificateKeyFile /etc/ssl/private/server_key.pem
ProxyRequests Off
ProxyPreserveHost On

<Proxy *>
Order deny,allow
Allow from all
</Proxy>

ProxyPass / http://127.0.0.1:9000/
ProxyPassReverse / http://127.0.0.1:9000/
</VirtualHost>

Probleem
=======
Ik wil meerdere players tegelijk naar verschillende playlists laten luisteren. Alle players komen via de proxy binnen en worden dus als één en dezelfde player geidentificeerd waardoor ze niet naar verschillende playlists kunnen luisteren. 'ProxyPreserveHost On' zou dit moeten voorkomen, maar dat werkt niet.

N.B. Zonder proxy kunnen er wel meerdere players tegelijk actief zijn en de rewrite/proxy functioneert verder wel zoals gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
xburchartz schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:16:
[...]
Heel jammer dat ik dit niet eerder zag... Ben vanmorgen langs geweest, maar de laatste boom was al weg :(
Offtopic
Heb er woensdag een Boom gehaald, wilde ook nog een Duet meenemen, maar dat bleek bij nader inzien een demonstratie dummy te zijn. Blijkbaar is hun voorraadsysteem niet helemaal uptodate.

Kan nu de vergelijking met de Radio maken, en moet zeggen dat de Boom er door zijn scherm nu al gedateerd uitziet. Wordt tijd voor een refresh met een Radio lcd schermpje, zeker als ze er meer dan 200 euro voor willen blijven vragen.
De Radio heeft ook de betere afmetingen voor gebruik als wekker, of als speler in de keuken. De Boom zal dus dienst gaan doen op de studiekamer, ook gekoppeld aan mijn stereo voor de momenten dat ik er wat langer naar wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

troftnom schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:16:
[...]

Offtopic
Heb er woensdag een Boom gehaald, wilde ook nog een Duet meenemen, maar dat bleek bij nader inzien een demonstratie dummy te zijn. Blijkbaar is hun voorraadsysteem niet helemaal uptodate.

Kan nu de vergelijking met de Radio maken, en moet zeggen dat de Boom er door zijn scherm nu al gedateerd uitziet. Wordt tijd voor een refresh met een Radio lcd schermpje, zeker als ze er meer dan 200 euro voor willen blijven vragen.
De Radio heeft ook de betere afmetingen voor gebruik als wekker, of als speler in de keuken. De Boom zal dus dienst gaan doen op de studiekamer, ook gekoppeld aan mijn stereo voor de momenten dat ik er wat langer naar wil luisteren.
Heb de boom nu ook, en moet zeggen dat ik niet zo naar een LCD verlang... waarom? Zo'n VFD is veel duidelijker in mijn ogen, hoger contrast, hogere helderheid etc. Ik zie de meerwaarde van een LCD functioneel gezien niet zo. Maar ja, da's maar mijn mening hoor, is misschien net zo waarom ik niet snap dat alle mobieltjes een kleuren lcdtje moesten krijgen en je ze ineens in het zonlicht nauwelijks meer kon lezen tov de zwart/wit displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wallie schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:15:
[...]
Ik zie de meerwaarde van een LCD functioneel gezien niet zo. Maar ja, da's maar mijn mening hoor, is misschien net zo waarom ik niet snap dat alle mobieltjes een kleuren lcdtje moesten krijgen en je ze ineens in het zonlicht nauwelijks meer kon lezen tov de zwart/wit displays.
Het LCD scherm van de Radio is van zeer goede kwaliteit moet ik zeggen, in de zon heb ik hem nog niet gebruikt. Maar verwacht ook niet dat ik ze veel buiten zal gebruiken. De layout van het scherm zorgt voor aardig wat extra informatie. De cover van de cd die je draait bijvoorbeeld, en extra iconen voor hoe lang die speelt, huidige tijd, sleep functie aan, alarm aan, aantal songs in je playlist en welke er speelt etc worden allemaal tegelijk getoont. Niet verkeerd naar mijn mening.

De remote van de Boom werkt ook op de Radio trouwens.

Edit: Nog bedankt voor de polectro tip. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 22-11-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
troftnom schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:16:
[...]

KNIP
Nadeel van de Radio is voor mij dat hij mono is. Wil je die Boom niet aan me kwijt? :)

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

ik denk dat ik iets zoek wat er niet is...zucht..ik waag een poging..

Ik zoek een wonderapparaat die eigenlijk het allerdichtst in de buurt komt van de touch....sterker nog, misschien is het wel de touch.

Ik zoek echt iets met de looks van de touch omdat dat gewoon super mooi in de huiskamer staat. Nu weet ik dat het squeeze idee is dat je streamt van een pc naar een box maar ik wil graag ook af van mijn cd verzameling en deze rippen en overzetten naar "een " apparaat. Ik heb dus grote behoefte naar een touch maar MET Harde schijf.

Nu kan je wel een SD kaartje erin gooien zag ik of werken met een usb stick maar dat zet ook geen zoden aan de dijk en is relatief duur. Mijn vraag zou dan ook zijn of de touch genoeg stroom op de usb levert om een externe 3.5 usb drive kan ondersteunen en (ook belangrijk) kan herkennen.

En zo ja...zou je vanaf je pc de boel kunnen overgooien op het netwerk naar die schijf? Zie je hem dus in de software?

Mocht dit werken is het wel weer een extra kabeltje (usb verlengkabeltje zodat de drive uit het zicht is) maar dat is weg te werken.

Wat jullie?
of mis ik ergens nog een grandioos stuk electronica die precies heeft wat ik zoek?

• troftnom
De Touch is nog niet echt uit, maar ik zou denken dat het mogelijk is om er een externe harde schijf op aan te sluiten. Maar een 3.5 inch externe schijf van stroom voorzien zal niet mogelijk zijn, daar heb je altijd een eigen voeding bij nodig. Er is geen een apparaat dan via USB een 3.5 inch kan voeden, 2.5 inch wel, maar of de Touch dat zou kunnen weet ik niet (misschien dat er op het slimdevices forum al wel ervaringen staan van beta testers).

Je PC/netwerk/software/schijf vraag begrijp ik niet. In jou situatie zou ikje de externe harde schijf direct kunnen vullen via je PC en die daarna aansluiten op de Touch. Maar het hele squeezebox idee is eigenlijk dat je een server (kan je PC zijn, of een NAS, of een (WHS) server) vult met je MP3's en die al dan niet draadloos door de squeezecenter software streamed naar je speler (Touch). Dat is het meest flexibele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Waarom 3.5"? Een 500GB 2.5" disk kost nowadays 80 euro. Dat lijkt me meer dan genoeg.

Of is dit een dubbeltje eerste rang verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

lowfi schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 06:28:
Waarom 3.5"? Een 500GB 2.5" disk kost nowadays 80 euro. Dat lijkt me meer dan genoeg.

Of is dit een dubbeltje eerste rang verhaal?
haha niet zo negatief meteen he? ;) want daar gaat het niet om.

Ik ben ik de war en bedoel inderdaad een 2.5 inch die gevoed kan worden door USB stroompje. Ik werk al een tijdje met zo'n schijfje op een " dj mp3 speler" en die moet worden gevoed door een extra usb hubje omdat de standaard poort net niet powerfull genoeg is en het voor wat hikjes kan zorgen. Vandaar mijn vraag of er misschien ervaring is uit vorige boxen maar weet niet of daar ook al de mogelijkheid was. Ik ben alleen wat bang dat de usb aansluiting nou NET aan de zijkant zit en dat niet goed doet aan het design. (ik haat dingen die uitsteken en ik niet kan wegwerken :) )

En tuurlijk begrijp ik dat het idee van de Sueeeeze is om muziek vanuit een server aan te bieden. Toch wil ik liever alle cd's rippen en gewoon lokaal kunnen opslaan zodat niet altijd je pc aan hoeft te staan en mijn vriendin het ook nog begrijpt :-)

Philips heeft daar wel wat oplossingen voor maar ik vind dit gewoon veel mooier. Een paar actieve (met versterker) speakers eraan en je bent gewoon klaar met minimale ruimte.

edit: WEL een aansluiting netjes aan de achterkant voor USB

[ Voor 4% gewijzigd door xon op 27-11-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Wat zijn de ervaringen met SqueezeCenter 7.4.1? Ik las hier recentelijk slechte verhalen over met name 7.4.0, maar 7.4.1 komt binnenkort naar de Linux-distributie op de bak waar mijn server draait...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik ben er nog steeds uitermate tevreden over, maar da's blijkbaar raar ofzo... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:28
djc schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:46:
Wat zijn de ervaringen met SqueezeCenter 7.4.1? Ik las hier recentelijk slechte verhalen over met name 7.4.0, maar 7.4.1 komt binnenkort naar de Linux-distributie op de bak waar mijn server draait...
Ik ervaar er geen problemen mee... wel zijn er een aantal items in mijn menu erbij gekomen, maar verder geen klachten.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

Ik zoek een makkelijke manier om de bediening van mijn muziek aan te passen.
Nu gebruik ik de mediaspeler Eminent 7071, daar gaat de bediening via de tv. Vind ik niet makkelijk. (gebruik de eminent vooral als netwerkschijf en voor het downloaden van torrents zonder dat ik een server heb draaien ;) )

Via verschillende topics op GoT ben ik in dit topic aangekomen. Deze fantastische apparaatjes lijken exact wat ik zoek.

Kunnen deze apparaatjes op een netwerkschijf gedeelde muziek benaderen? Volgens jullie wel en dat geloof ik graag. Iemand per ongeluk de eminent 7071? Op de site van wifimedia die zich opwerken als de logitech en squeezebox specialist hebben het enkel over delen van muziek op de laptop wat hetzelfde principe is maar toch ;)

Het apparaat moet wireless werken. Zodat ik het kan bedienen vanaf de laptop als ik de afstandsbediening niet kan gebruiken. Kan volgens mij ook. In ieder geval las ik hier dat het kon om een radiozender toe te voegen.

Ben nu aan het twijfelen tussen de

Logitech Squeezebox Duet
259€
of
Logitech Squeezebox Touch
299€

Iemand een doorslaggevend argument?

Deze aanbieding snap ik niet?

Logitech Squeezebox & Controller Bundel
329€
Wat is daar het voordeel aan want die is veel duurder. enkel de display op de classic?

Deze is te gek en schaf ik zowieso aan ;)
Logitech Squeezebox Radio Limited Edition
179€

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

xon schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:48:
ik denk dat ik iets zoek wat er niet is...zucht..ik waag een poging..

Ik zoek een wonderapparaat die eigenlijk het allerdichtst in de buurt komt van de touch....sterker nog, misschien is het wel de touch.

Ik zoek echt iets met de looks van de touch omdat dat gewoon super mooi in de huiskamer staat. Nu weet ik dat het squeeze idee is dat je streamt van een pc naar een box maar ik wil graag ook af van mijn cd verzameling en deze rippen en overzetten naar "een " apparaat. Ik heb dus grote behoefte naar een touch maar MET Harde schijf.

Nu kan je wel een SD kaartje erin gooien zag ik of werken met een usb stick maar dat zet ook geen zoden aan de dijk en is relatief duur. Mijn vraag zou dan ook zijn of de touch genoeg stroom op de usb levert om een externe 3.5 usb drive kan ondersteunen en (ook belangrijk) kan herkennen.

En zo ja...zou je vanaf je pc de boel kunnen overgooien op het netwerk naar die schijf? Zie je hem dus in de software?

Mocht dit werken is het wel weer een extra kabeltje (usb verlengkabeltje zodat de drive uit het zicht is) maar dat is weg te werken.

Wat jullie?
of mis ik ergens nog een grandioos stuk electronica die precies heeft wat ik zoek?
Solos / sonos systeem? Kost je wel knaken

[ Voor 3% gewijzigd door Sparhawk op 27-11-2009 12:08 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
xon schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:37:
[...]
Ik ben ik de war en bedoel inderdaad een 2.5 inch die gevoed kan worden door USB stroompje.
Dat zou wel moeten lukken als ik de berichten op het slimdevices forum lees. Voor de zekerheid kun je nog even wachten tot hij echt uit is en er meer echte reviews komen. Wat kan 1 getalletje verschil een hoop uitmaken. ;)
Het schijnt dat de touch zelfs nog als server werkt als je er externe opslag op aansluit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
dread schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:00:
Kunnen deze apparaatjes op een netwerkschijf gedeelde muziek benaderen? Volgens jullie wel en dat geloof ik graag.

Deze is te gek en schaf ik zowieso aan ;)
Logitech Squeezebox Radio Limited Edition
179€
Lees je nog maar eens goed in, want helemaal goed zit je nog niet. Afgezien van de touch waar via USB opslag aan gehangen kan worden, moet je voor de andere squeezeboxen een server/pc hebben die aanstaat en waar Squeezebox software op draait. Dit kan ook een compatible NAS zijn, geen idee of je Eminent zoiets kan. Maar puur een gedeelde map uitlezen gaat dus niet lukken. De serversoftware heeft een webpage interface die je via elke browser kan benaderen en zo de speler kunt bedienen op afstand. Daarnaast zijn er clients die met die server kunnen werken voor oa. iPhone/iPod Touch en Windows Mobile.

Als je meerdere Squeezebox spelers wil nemen (zoals de radio erbij) is een server zeker handig, al zou het dus kunnen dat de Touch plus externe opslag die functie heeft. Maar heel krachtig zal die niet zijn, en er schijnt in ieder geval geen webinterface aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

troftnom schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:26:
[...]

Lees je nog maar eens goed in, want helemaal goed zit je nog niet. Afgezien van de touch waar via USB opslag aan gehangen kan worden, moet je voor de andere squeezeboxen een server/pc hebben die aanstaat en waar Squeezebox software op draait. Dit kan ook een compatible NAS zijn, geen idee of je Eminent zoiets kan. Maar puur een gedeelde map uitlezen gaat dus niet lukken. De serversoftware heeft een webpage interface die je via elke browser kan benaderen en zo de speler kunt bedienen op afstand. Daarnaast zijn er clients die met die server kunnen werken voor oa. iPhone/iPod Touch en Windows Mobile.

Als je meerdere Squeezebox spelers wil nemen (zoals de radio erbij) is een server zeker handig, al zou het dus kunnen dat de Touch plus externe opslag die functie heeft. Maar heel krachtig zal die niet zijn, en er schijnt in ieder geval geen webinterface aanwezig te zijn.
Aha, dat is idd belangrijke informatie. En erg balen. Jammer dat hij geen gedeelde schijven kan uitlezen. Dan gaat het verhaal niet door helaas. Ik heb opzettelijk geen server meer draaien omdat ik geen pc 24/24 wil laten draaien ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Gewoon een geschikte NAS erbij kopen dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Xander schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:09:
Gewoon een geschikte NAS erbij kopen dan? ;)
Ja klote, maar dan wordt het wel een duur plaatje. Ik heb nu die mediaspeler waar ook gewoon een schijf inzit. Waar ik toorents mee kan downen en films en series mee op de tv kan afspelen. Heb ook geen zin in 10 apparaten aan de tv ;)

Dit was trouwens het antwoord van eminent :( :
@Dread: De Squeezecenter-software is te veeleisend en heeft een redelijk zware CPU nodig. Je kunt uiteraard wel de UPnP server in de EM7071 aanzetten en met allerlei merken Internetradio er direct mee communiceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
dread schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:24:
[...]

Ja klote, maar dan wordt het wel een duur plaatje.
Tja, als je toch al van plan was om meerdere squeezeboxen te gaan kopen valt het toch wel mee op het totaalplaatje? De goedkoopste geschikte NAS in het assortiment van wifimedia kost maar €130. (Geen idee hoe goed SC draait op een relatief goedkope NAS, maar als ze het voorgeïnstalleerd verkopen zal het toch in ieder geval wel bruikbaar zijn. ;))
Ik heb nu die mediaspeler waar ook gewoon een schijf inzit. Waar ik toorents mee kan downen en films en series mee op de tv kan afspelen. Heb ook geen zin in 10 apparaten aan de tv ;)
Zo'n NAS hoeft dan ook niet aan / bij je TV.
Dit was trouwens het antwoord van eminent :( :
@Dread: De Squeezecenter-software is te veeleisend en heeft een redelijk zware CPU nodig. Je kunt uiteraard wel de UPnP server in de EM7071 aanzetten en met allerlei merken Internetradio er direct mee communiceren..
Betekent dat dat het installeren in theorie wel zou moeten kunnen? Probeer het dan gewoon eens, en kijk hoe traag het wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Xander schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:36:
[...]

Tja, als je toch al van plan was om meerdere squeezeboxen te gaan kopen valt het toch wel mee op het totaalplaatje? De goedkoopste geschikte NAS in het assortiment van wifimedia kost maar €130. (Geen idee hoe goed SC draait op een relatief goedkope NAS, maar als ze het voorgeïnstalleerd verkopen zal het toch in ieder geval wel bruikbaar zijn. ;))
Dat draait prima. Ik heb zelf een DS107+ met 128MB en een 500mhz processor. Daar draait het al prima op, dus op deze nieuwere versie zal het alleen maar beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
xon schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:37:
[...]

haha niet zo negatief meteen he? ;) want daar gaat het niet om.

En tuurlijk begrijp ik dat het idee van de Sueeeeze is om muziek vanuit een server aan te bieden. Toch wil ik liever alle cd's rippen en gewoon lokaal kunnen opslaan zodat niet altijd je pc aan hoeft te staan en mijn vriendin het ook nog begrijpt :-)

edit: WEL een aansluiting netjes aan de achterkant voor USB
Je kan toch gewoon een nas erbij zetten in de meterkast of waarever je router staat. Op je nas draait de server en staat al je cd's. Alles uit het zicht, benaderbaar via netwerk, eventueel kun je een externe hd ook op de nas aansluiten.

En je vriendin begrijpt het wel, dat doet ie van mij ook, :P

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Klein_Kipje schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 07:00:
[...]

Je kan toch gewoon een nas erbij zetten in de meterkast of waarever je router staat. Op je nas draait de server en staat al je cd's. Alles uit het zicht, benaderbaar via netwerk, eventueel kun je een externe hd ook op de nas aansluiten.

En je vriendin begrijpt het wel, dat doet ie van mij ook, :P
ja dat zou een optie zijn inderdaad! Die vriendin moppert nu overigens dat ze het wel charmant vind om gewoon cd'tjes in een gleuf te stoppen :X :X :X

echt...geef mij een handleiding voor vrouwen!

Stel ik haal haar over heb ik nog wel twee uitdagingen

- Actieve speakers zodat er geen versterker meer nodig is of anders een kleine versterker uit het zicht die aan gaat bij ontvangen van een audiosignaal en ook weer uitgaat (millljeeeuuww!)

- Geen FM radio dus genoege nemen met streams die (zoals je hierboven kan lezen) niet altijd de beste kwaliteit zijn om bandbreedte te sparen.

Vooral die eerste zit wel in me maag..ik haat extra snoertjes en apparaten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik weet niet hoe groot je kamer is, of wat voor geluidskwaliteit je zoekt. Maar ik gebruik actieve speakers van Audio Engine en die bevallen prima. Mooie van dat model is dat er een stopcontact optie op zit, je kunt je Squeezebox dus voeden vanuit de speaker zelf. Een snoertje naar de speaker is dus alles (en een tweede audioskabeltje naar je andere speaker natuurlijk). Compact en mooi genoeg om mijn vriendin te overtuigen. ;)

Radio beluister ik zelden, wil juist naar mijn geripte CD collectie luisteren tenslotte, maar heb mijn vriendin nog niet horen klagen over de radio kanalen waar ze naar luistert. Volgens mij is de kwaliteit over het algemeen wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

troftnom schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:44:
Ik weet niet hoe groot je kamer is, of wat voor geluidskwaliteit je zoekt. Maar ik gebruik actieve speakers van Audio Engine en die bevallen prima. Mooie van dat model is dat er een stopcontact optie op zit, je kunt je Squeezebox dus voeden vanuit de speaker zelf. Een snoertje naar de speaker is dus alles (en een tweede audioskabeltje naar je andere speaker natuurlijk). Compact en mooi genoeg om mijn vriendin te overtuigen. ;)

Radio beluister ik zelden, wil juist naar mijn geripte CD collectie luisteren tenslotte, maar heb mijn vriendin nog niet horen klagen over de radio kanalen waar ze naar luistert. Volgens mij is de kwaliteit over het algemeen wel voldoende.
ok..thanks voor je informatie!

ik was inderdaad al uitgekomen op die audioengine boxen. Ik vind ze behoorlijk aan de prijzige en ben ze wel eens wat goedkoper tegengekomen. Alleen weet ik daar de kwaliteit niet van en deze hebben zichtzelf wel bewezen zoals ik het begrijp. Hoe groot zou de ruimte zijn die ze kunnen trekken denk je? En is het wat betreft bass ook acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat voor geluidskwaliteit je wilt. Ik heb voor nu (met twee kleine kinderen die vroeg op bed liggen) plafond boxen en een klein versterkertje. Ik heb het eea hier gepost. Ondertussen heb ik er nog 3 extra (woonkamer/badkamer/radio op het nachtkastje) en de server is ipv een pc nu een nas.

Ik ben tevreden met de geluidskwaliteit. Als ik die apen ooit buiten geschopt heb schakel ik wel over naar een fatsoenlijke versterker met dito boxen.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
xon schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:47:
ik was inderdaad al uitgekomen op die audioengine boxen. Ik vind ze behoorlijk aan de prijzige en ben ze wel eens wat goedkoper tegengekomen. Alleen weet ik daar de kwaliteit niet van en deze hebben zichtzelf wel bewezen zoals ik het begrijp. Hoe groot zou de ruimte zijn die ze kunnen trekken denk je? En is het wat betreft bass ook acceptabel?
Goede vraag, gebruik ze nu in grote woonkamer/keuken (5x12meter) en die vul je niet helemaal optimaal met het geluid. Hij moet nogal hard om hem aan het uiterste einde ook vol te horen en dat is weer niet prettig als je dicht bij de boxen zit. Tot twee derde van de ruimte werkt het goed. Maximale volume is vrij hoog, zonder dat het gaat vervormen. Plaatsing van de boxen kan wel veel effect hebben op het geluid (afstand tot de achtermuur). Bass is voldoende naar mijn mening, maar dat is voor iedereen weer anders, er is eventueel ook een subwoofer te krijgen als je veel meer nodig hebt. Verwacht dat je ze bij wifimedia wel kan beluisteren, mocht je daar in de buurt wonen.

Heel duur vind ik ze trouwens niet eens, losse versterker/boxen zijn nu eenmaal ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren de Squeezebox Duet, heerlijk ding. Helaas loop ik nu al tegen een klein probleem aan.

Situatie:
Ik heb van meerdere Artists losse nummers, zonder Album-tag. Wanneer ik browse naar desbetreffende Artist, dan kies ik voor "No Album" (om de losse nummers te kunnen zien). Zodra ik een nummer (bijv. het tweede nummer in de lijst) heb gekozen speelt ie een heel ander nummer af, namelijk het tweede nummer uit de lijst met alle albumloze nummers. ;(

Stel je voor dat ik de volgende nummers heb:
Nummer 1 van Artiest A
Nummer 2 van Artiest B
Nummer 3 van Artiest B
Nummer 4 van Artiest C
Nummer 5 van Artiest D
Album 1 (met 10 nummers) van Artiest B
Album 2 (met 8 nummers) van Artiest D

Wanneer ik nummer 4 van Artiest C wil afspelen, dan ga ik naar Artists->Artiest C->No Album->Nummer 4 (dit is het eerste en enige nummer in de lijst). Het speelt dan echter Nummer 1 van Artiest A af. :(

Dit gedrag vertoont ie trouwens alleen als ik de optie "Play Other Songs In Album" op "Play other songs in album or directory" heb staan.

Ik heb zowat het hele topic doorgelezen, maar dit probleem heb ik nog niet kunnen terugvinden. Ook Google wist mij niet te helpen (tenzij ik de verkeerde keywords heb gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Vreemd. Staat het nummer dat je eigenlijk had willen spelen vervolgens wel in de playlist?

Ik heb zelf geen albumloze nummers, zou dus ook niet snel tegen zo'n probleem aanlopen. :)

edit:
Ik had vroeger wel iets vergelijkbaars met de zoekfunctie. Stel ik had een album, Album Y van artiest X, met 12 nummers. Ik navigeer via My Music > Search Music > Song en tik de naam van nummer 5 in, ga op het zoekresultaat staan en druk op play. Dan kwam heel album Y in de playlist en begon hij ook bij nummer 1 te spelen. Uiteraard ook alleen met "Play other songs in album or directory" ingeschakeld. Dit kan ik nu met 7.4.1 niet meer reproduceren, ik krijg nu bij datzelfde scenario alleen nummer 5 in de playlist, ongeacht van de "Play other songs in album or directory" setting.

[ Voor 61% gewijzigd door Xander op 29-11-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Xander schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:56:
Vreemd. Staat het nummer dat je eigenlijk had willen spelen vervolgens wel in de playlist?
Ja, evenals de honderden andere nummers zonder album...

Het lijkt wel alsof het volgende gebeurt: je selecteert het Xste nummer uit de lijst nummers zonder album van een bepaalde artiest. Vervolgens worden alle nummers zonder album toegevoegd aan de playlist, waarna het Xste nummer uit deze playlist wordt gespeeld.

Squeezebox Server Version: 7.4.1 - r28947

Dit is trouwens m'n directorystructuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
./Albums_Mixes/0
./Albums_Mixes/A
./Albums_Mixes/B
./Albums_Mixes/C
  ...
./Albums_Mixes/X
./Albums_Mixes/Y
./Albums_Mixes/Z
./Various_Unsorted
./Livesets
./Albums_Artists/0
./Albums_Artists/A
./Albums_Artists/B
./Albums_Artists/C
  ...
./Albums_Artists/X
./Albums_Artists/Y
./Albums_Artists/Z
./Singles/0
./Singles/A
./Singles/B
./Singles/C
  ...
./Singles/X
./Singles/Y
./Singles/Z

[ Voor 28% gewijzigd door Mawlana op 29-11-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teusdejong
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
xon schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:48:
'...
Mijn vraag zou dan ook zijn of de touch genoeg stroom op de usb levert om een externe 3.5 usb drive kan ondersteunen en (ook belangrijk) kan herkennen.

''
Als je in het forum van slim devices kijkt heeft de Touch alles wat je wilt.

Je kunt alleen geen 3.5" inch hard disk aansluiten zonder eigen voeding. Maar wel een 2.5" inch hard disk en die zijn er genoeg (500GB is nu 'main stream' en et zal niet lang meer duren voor ook hier de TB grens wordt bereikt).

De usb-schijf is via het netwerk te benaderen (Touch draait op linux met samba windows-sharing). Je kunt dus heel simpel muziekbestanden via je netwerk op die schijf zetten.

Ten slotte: met de Touch wijkt slim devices van het tot nu toe gevolgde pad af. Een externe muziek-server is niet meer nodig (ingebouwd in de Touch met als software Tiny SBS). Maar binnen een bestaande installatie met server kan de Touch ook gebruikt worden; de interne Tiny SBS wordt dan niet gebruikt.

Teus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

teusdejong schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:14:
[...]

Ten slotte: met de Touch wijkt slim devices van het tot nu toe gevolgde pad af. Een externe muziek-server is niet meer nodig (ingebouwd in de Touch met als software Tiny SBS). Maar binnen een bestaande installatie met server kan de Touch ook gebruikt worden; de interne Tiny SBS wordt dan niet gebruikt.
hmmm kan je dat iets meer uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Ik ben een fervent Last.fm gebruiker en wil graag een Squeezebox Duet aanschaffen en daarbij natuurlijk stabiel kunnen blijven scrobblen en Last.fm radiostations luisteren.

Kan iemand mij vertellen hoe heden ten dage de stabiliteit van het scrobblen vanuit de Squeezebox is? Is het nog steeds noodzakelijk om jezelf als ingezetene van de VS of Duitsland op te geven? Thanks!

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wat worden we hier in NL toch altijd weer getild:
http://www.amazon.com/Log...6X59V&colid=2ZILGSF2C9O3Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het verschil is iets kleiner door de belastingen hier, in de US wordt deze altijd apart erbij gerekend, want afhankelijk van de lokale belastingen. Maar scheelt inderdaad nogal wat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
troftnom schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:51:
Het verschil is iets kleiner door de belastingen hier, in de US wordt deze altijd apart erbij gerekend, want afhankelijk van de lokale belastingen. Maar scheelt inderdaad nogal wat zo.
Vaak heb je geen tax als je iets op internet besteld en het verscheept wordt naar een andere staat, zie in dit geval voor een verzending naar Florida:
Items: EUR 103,42
Shipping & Handling: EUR 5,09
Super Saver Discount: -EUR 5,09
Credit Upon Ship: -EUR 0,00
Reward Applied: -EUR 0,00

Total Before Tax: EUR 103,42
Estimated Tax: EUR 0,00

103,42 euro voor een Squeezebox Radio, inclusief shipping. Nogal een verschil met 179 euro exclusief shipping wat het ding hier kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Een andere staat waar de betreffende webshop geen kantoor of iets dergelijks heeft, anders moet er toch belasting betaald worden. Heb er 6 jaar gewoond en veel gebruik gemaakt van die regel, helaas niet voor Amazon want woonde in Seattle destijds.
Maar om nog even terug te komen op wat het belasting verhaal inhoudt voor de Nederlandse prijs, je moet dus corrigeren voor onze 19% BTW. Met een laagste prijs in de pricewatch van zo'n 165 euro kom je dan op 139 euro waarmee je de vergelijking aan moet gaan, niet 179 euro.

Komend weekend komt de Sint een extra Squeezebox Radio brengen voor in de keuken. Heb synchroniseren getest met de Classis die er nu al staat en dat werkt goed. Squeezebox server draait inmiddels op mijn nieuwe Windows Home Server, een mooie compacte server en met zijn dual Atom prima instaat om naar de 3 aanwezige clients te streamen.
Afbeeldingslocatie: http://www.tranquilpc-shop.co.uk/acatalog/SQA_main.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
troftnom schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:44:

KNIP
ik gebruik actieve speakers van Audio Engine en die bevallen prima.
KNIP
Ik heb hier op zicht wel interesse in. Ik vraag me alleen af hoe het verschil in geluidskwaliteit zou zijn met bv een mini/midi setje voor dezelfde prijs. Helaas staan er op Tweakers geen reviews en als ik naar deze speakers google, dan zie ik reviews van PC tijdschriften en die zijn enthousiast omdat het zulke goede PC speakers zijn. Maar dat lijkt me nou niet echt een goed vertrekpunt. Ik zou ze liever willen vergelijken met speakers uit een bestaande audioset of met middenklasse boekenplankspeakers.
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Werkt er hier iemand met een Squeezebox en de mp3tunes service? Ik wil graag mijn muziek collectie daar onderbrengen zodat ik volledig zonder computer mijn albums kan beluisteren, maar ik vraag me de stream kwaliteit af. 90% van mijn library is Apple Lossless en wil deze kwaliteit behouden. Iemand ervaring hiermee?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb het in het verleden wel eens getest, leek prima te werken. Maar nooit de original bitrate setting gebruikt, en zo ie zo al geen lossless files gebruikt. Ik weet niet of ze nog een trial optie hebben?

Verwacht eigenlijk dat ze niet echt lossless gaan streamen, dan zou hun business model niet echt winstgevend zijn. Is een NAS (Synology bijvoorbeeld) geen betere oplossing als je toch lossless wil streamen en geen PC aan wil laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
xburchartz schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:36:
[...]
Ik heb hier op zicht wel interesse in. Ik vraag me alleen af hoe het verschil in geluidskwaliteit zou zijn met bv een mini/midi setje voor dezelfde prijs. Helaas staan er op Tweakers geen reviews en als ik naar deze speakers google, dan zie ik reviews van PC tijdschriften en die zijn enthousiast omdat het zulke goede PC speakers zijn. Maar dat lijkt me nou niet echt een goed vertrekpunt. Ik zou ze liever willen vergelijken met speakers uit een bestaande audioset of met middenklasse boekenplankspeakers.
Enig idee?
Dat soort reviews ben ik destijds ook niet echt tegen gekomen, wel een waar ze als studio monitor getest werden en daar kwamen ze ook prima uit. Een directe vergelijking kan ik zelf ook niet maken, verwacht dat het zeker zo goed klinkt als een mini//midi setje maar het is 20 jaar geleden dat ik die nog een gebruikt hebt. Geen idee wat de kwaliteit daarvan is tegenwoordig.
Middenklasse boekenplank speakers hebben ook weer een versterker nodig en dan kom je al snel in een andere prijsklasse lijkt me.

Hier staat nog wel een review dat je misschien interresant vind: http://www.audioholics.co...d-portable/audioengine-a5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Is iemand al eens ergens een rss feed voor fileinformatie tegengekomen die de volledige file gegevens in de feed geeft. Zoek het voor op een Squeezebox Radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
kun je hier wat mee ?

www.weitjerock.com

Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste