Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Weet iemand of het in Squeezebox server ook mogelijk is om bepaalde genres (bv Christmas) te excluden van random play?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
Kun je zoiets niet in elkaar knutsellen met de Custom Skip Plugin en/of de SQL Playlist Plugin? Hier staat het e.e.a. toegelicht om in de kinderkamer alleen kindermuziek te krijgen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xander schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:54:
Kun je zoiets niet in elkaar knutsellen met de Custom Skip Plugin en/of de SQL Playlist Plugin? Hier staat het e.e.a. toegelicht om in de kinderkamer alleen kindermuziek te krijgen.
Thanks, zal eens kijken of ik dat kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
troftnom schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:27:
Heb het in het verleden wel eens getest, leek prima te werken. Maar nooit de original bitrate setting gebruikt, en zo ie zo al geen lossless files gebruikt. Ik weet niet of ze nog een trial optie hebben?

Verwacht eigenlijk dat ze niet echt lossless gaan streamen, dan zou hun business model niet echt winstgevend zijn. Is een NAS (Synology bijvoorbeeld) geen betere oplossing als je toch lossless wil streamen en geen PC aan wil laten?
Hmmz, ja zou kunnen. Maar ben eens aan het rekenen gegaan met stroomkosten voor de Sqeezeserver afgezet tegen de mp3tunes kosten. Gemiddeld genomen dat ik muziek luister en dus de server heb lopen en dan kom ik ongeveer op het zelfde uit. Misschien dat met de eigen PC het nog wel zuiniger is, omdat je de PC niet optimaal gebruikt dus minder wattage trekt. B)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Heb eens naar die plugins gekeken, maar geloof niet dat er iets tussen zit wat ik daarvoor kan gebruiken. Jammer dat er zo bekrompen om gegaan wordt met de verkeers informatie dat er nergens een volledige RSS feed te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
troftnom schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:13:
[...]

Heb eens naar die plugins gekeken, maar geloof niet dat er iets tussen zit wat ik daarvoor kan gebruiken. Jammer dat er zo bekrompen om gegaan wordt met de verkeers informatie dat er nergens een volledige RSS feed te vinden is.
8)7 8)7 8)7

Ik dacht dat je file (bestands) informatie bedoelde ipv file -> auto's info

8)7 , sorry

edit:

Ik heb even op de site van de vid maar blijkbaar is het er niet kosteloos.

[ Voor 14% gewijzigd door Klein_Kipje op 06-12-2009 21:31 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
troftnom schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:22:
Is iemand al eens ergens een rss feed voor fileinformatie tegengekomen die de volledige file gegevens in de feed geeft. Zoek het voor op een Squeezebox Radio.
Wellicht kun je zelf iets in elkaar knutselen met een website naar keuze en yahoo pipes? Werkt best leuk als je het eenmaal doorhebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Xander schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:31:
[...]

Wellicht kun je zelf iets in elkaar knutselen met een website naar keuze en yahoo pipes? Werkt best leuk als je het eenmaal doorhebt. :)
Zie boven, file info is er niet gratis, dus moet je het weer van een derde site afhalen, en als die er voor betalen , zullen ze het wel niet gratis doorgeven.

Ik ga mezelf wel ff verdiepen in yahoo pipes, thks daarvoor

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Klein_Kipje schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:26:
[...]
8)7 8)7 8)7

Ik dacht dat je file (bestands) informatie bedoelde ipv file -> auto's info
Die indruk kreeg ik als een beetje, mijn bericht was ook niet zo helder in dat opzicht.

@Xander

Yahoo pipes is een goed idee, eens kijken of het daar mee lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Gelukkig nog een Squeezebox Classic kunnen bemachtigen, aangezien het erop lijkt dat dit model eruit gaat. Geweldig apparaat, maar om 1 of andere reden worden bepaalde menu items niet correct weergegeven, namelijk met hoofdletters en underscores. Squeezebox stond eerst op Nederlands, maar heb liever Engels, dus veranderd naar Engels en nu staat er in het menu Internet Radio: RADIOTIME_LOCAL, RADIOTIME_MUSIC, RADIOTIME_SEARCH, RADIOTIME_WORLD en STAFF_PICKS. Ook al verander ik de taal terug naar Nederlands deze items blijven deze naam en format houden. Heeft iemand hier een oplossing voor? (Ik gebruik overigens Squeezebox Server 7.4.1)

EDIT: opgelost het opnieuw starten van de Squeezebox Server was voldoende.

EDIT2: overigens wel jammer dat je pc aan moet blijven staan om bijvoorbeeld internet radio te luisteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 08-12-2009 09:40 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
xburchartz schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:36:
[...]

Ik heb hier op zicht wel interesse in. Ik vraag me alleen af hoe het verschil in geluidskwaliteit zou zijn met bv een mini/midi setje voor dezelfde prijs. Helaas staan er op Tweakers geen reviews en als ik naar deze speakers google, dan zie ik reviews van PC tijdschriften en die zijn enthousiast omdat het zulke goede PC speakers zijn. Maar dat lijkt me nou niet echt een goed vertrekpunt. Ik zou ze liever willen vergelijken met speakers uit een bestaande audioset of met middenklasse boekenplankspeakers.
Enig idee?
Ik heb deze laatst geluisterd in een serieuze audio zaak (RMR Soundsystems) en voor die 300 euro (per paar!) klinken ze echt FANTASTISCH! Ze kunnen wat mij betreft concurreren met serieuze boekenplank speakers in het segment van rond de 700 a 800 euro per paar! Een van de eigenaren van RMR Soundsystems zet ze lachend naast een merk als Epos of Amphion. Kan nog wel even doorgaan met 'ranten' over deze speaker, maar mijn mening is ondertussen wel duidelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Laguna schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:31:
EDIT2: overigens wel jammer dat je pc aan moet blijven staan om bijvoorbeeld internet radio te luisteren.
Daar hebben ze SqueezeNetwork / mysqueezebox.com voor uitgevonden toch? ;)
Capiyol schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:43:
[...]
Kan nog wel even doorgaan met 'ranten' over deze speaker, maar mijn mening is ondertussen wel duidelijk denk ik.
Uh, je post klinkt niet bepaald als een rant. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

@Xander

Blijkbaar heb ik te snel geoordeeld, zal me daar thuis eens in gaan verdiepen :D

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teusdejong
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
xon schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:04:
[...]

hmmm kan je dat iets meer uitleggen?
Tot nu toe maakte slim devices inderdaad slim devices: de apparaten (Squeezebox 1 t/m 3, transporter, Boom, Radio) kunnen alleen muziek afspelen die van een server wordt gehaald. Die server is óf squeezebox.com (geen computer thuis nodig), óf een computer thuis waar Squeezebox server op draait. Met de Touch wijken ze van dit model af: de Touch heeft een ingebouwde server die muziek van een aangesloten USB-drive kan spelen. Vergeleken met de andere spelers is de Touch een speler en server in één.

Omdat de Touch nou ook weer niet een al te snelle processor heeft, is de in de Touch ingebouwde server een soort uitgeklede versie van de squeezebox server: Tiny SC. Waar de 'grote' squeezebox server via de web browser is te benaderen en allerlei plugins kan gebruiken, kan Tiny SC niet via een browser worden benaderd.

Dit alles betekent dat je bij de Touch met het apparaat plus een 2.5 inch (usb-powered) USB-disk in pricipe klaar bent en niet ook nog een externe server hoeft aan te schaffen (NAS of niet).

De power user kan de Touch ook ouderwets als alleen speler gebruiken: je hebt dan je eigen server nodig (met Squeezebox Server) en de ingebouwde 'tiny' server wordt niet gebruikt.

Mij lijkt de Touch heerlijk als je op vakantie gaat: apparaat +kleine USB-drive en koptelefoon mee en je hebt cd-kwaliteit muziek bij je...

Teus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
maar je kan hem niet gebruiken als server voor de "rest" (boom,radio etc) ??

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teusdejong
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Klein_Kipje schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:11:
maar je kan hem niet gebruiken als server voor de "rest" (boom,radio etc) ??
Ja, dat kan wel. Of dit snel genoeg is zal moeten blijken. De release is uitgesteld tot februari; nog even wachten dus.

Teus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
oke dan. Dan hadden ze er beter een 2,5" of 1,8"hd ingebouwd.

Ik heb zelf een qnap 109 met 1Gb hd dus als ik een touch doe, gaat hij sowieso op die server.

Ik vind trouwens de Qnap al traag vergeleken met SBS draaiende op de pc, dus als de "server" op de touch nog trager is, denk ik dat het geen goed idee is om hem daarvoor te gebruiken

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Klein_Kipje schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:54:
Ik heb zelf een qnap 109 met 1Gb hd dus als ik een touch doe, gaat hij sowieso op die server.
Volgens mij kan je dan beter een 1Gb USB pen in de touch doen, scheelt vast een hoop in de energie kosten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Sinds kort heb ik Squeezebox Duet en heb er veel plezier van. Nu heb ik nog wel een vraag.

Na veel zoeken en proberen is het me nog niet gelukt om bv. WinAmp als client te gebruiken zoals beschreven in de FAQ:
Is it possible to stream from SlimServer to my computer using MP3 player software like WinAmp or iTunes?

Yes. Open this URL with your player application: http://localhost:9000/stream.mp3. (Replace "localhost" with the IP address of the computer that's acting as a server.) This will start the streaming from SlimServer. Initially, this will just be silence. Now use the web interface to control SlimServer. You'll see a new "player" corresponding to the IP address of the computer that's being streamed to. Now use the SlimServer web interface to browse and click on "Play" to choose some music to play back. You'll hear that music after a couple of seconds delay, due to buffering in the MP3 player software. If you are using SlimServer's password security, you'll need to use a slightly modified URL like this: http://username:password@localhost:9000/stream.mp3.
Ik kan dus niet vinden waar ik deze nieuwe player in de webinterface zou moeten vinden, jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Die hoor je daar ook neit te zien. Je kan winamp ook niet bedienen vanaf de webinterface afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Huh? Ik wil WinAmp ook niet besturen vanuit de webinterface, ik wil SS laten streamen naar WinAmp. Dit wordt toch zo beschreven in de FAQ? Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat lees je goed. Die nieuwe player zou rechtsbovenin in die dropdownbox moeten staan.

Volgens mij moet je wel LAME geinstalleerd hebben om die stream te kunnen gebruiken, btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Het is me gelukt om naar WinAmp te streamen. De reden dat het met WinAmp nu wel werkt is omdat ik nu http://127.0.0.1:9000/stream.mp3 gebruik i.p.v. http://localhost:9000/stream.mp3 :?

Volgend item is dat ik de muziek die aan het spelen is op de Squeezebox ook wil laten streamen naar WinAmp. Ik heb geëxperimenteerd met de optie "synchroniseren" maar dan is het zo dat óf de Squeezebox muziek afspeelt naar de aangesloten versterker óf naar WinAmp streamt, maar niet tegelijkertijd.

Nu kwam ik dit wel tegen, maar daar wordt ik niet echt wijzer van

[ Voor 102% gewijzigd door Canard op 16-12-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
troftnom schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:19:
[...]

Volgens mij kan je dan beter een 1Gb USB pen in de touch doen, scheelt vast een hoop in de energie kosten. :+
Dat wordt wel wat moeilijk met 90 Gb aan muziek.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:08
Volgens deze post heeft je NAS maar 1GB schijfruimte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Klein_Kipje schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:00:
[...]
Dat wordt wel wat moeilijk met 90 Gb aan muziek.
Sorry, klein grapje, je poste dat je een NAS had met een 1Gb schijf vandaar....
Wel knap dus, 90Gb muziek op een 1Gb schijf. ;)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
De Squeezebox Radio is het komende uur 149 euri bij de Wehkamp...

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Weet iemand hoe het nou zit met de touch? Ik loop er al een tijdje op te azen, maar volgens mij is de launch uitgesteld, klopt dat?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

Sparhawk schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:46:
Weet iemand hoe het nou zit met de touch? Ik loop er al een tijdje op te azen, maar volgens mij is de launch uitgesteld, klopt dat?
Voor zover bekend is, is de launch uitgesteld tot April 2010...

• troftnom
In de nieuwsbrief die ik gisteren van wifimedia ontving stond dat de launch uitgesteld is tot April. De software blijkt nog niet goed genoeg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

April? Jeetje, dat is wel erg lang voor iemand die hem al heeft besteld en betaald ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb sinds een paar dagen een Squeezebox Classic.
Nieuw waren ze niet meer verkrijgbaar, heb een 2dehands over kunnen nemen voor een mooie prijs.

Ben er lekker mee aan stoeien, heb op mn NAS squeezebox server draaien.
Werkt prima.

Mn nas heb ik niet 24u per dag aanstaan, ondervind problemen als hij uit staat, dan boot de squeezebox niet en geeft ie aan dat de squeezebox server niet te vinden is, kan je dit ook omzeilen? Gebruik hem ook veel voor internetradio en daar gebruik ik squeezenetwork voor.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde setup en dus ook hetzelfde "probleem".
Op dit moment laat ik de Classic verbinden met Squeezenetwork voor dat ik hem uit zet.
Dan kan de NAS gewoon uit en met aanzetten van de Classic verbind hij dan meteen met het (beschikbare) Squeezenetwork.

Het zou leuk zijn als de Classic automatisch overgaat naar Squeezenetwork zodra je hem uitzet of zodra er geen Squeezebox Server actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 16:39

Halfkakkende

Vandring

Ik ben nu enkele weken in het bezit van een Squeezebox Duet en ben daar redelijk tevreden over, maar ik heb toch een paar dingen waar ik maar niet uit kom:

1 Ik heb een Squeezeserver op mijn thuis mac'je geinstalleerd (NAS komt nog wel eens), maar deze heb ik niet 24/7 aan staan. Nu begrijp ik wel dat ik dan niet mijn eigen muziek kan benaderen, maar ik was in de veronderstelling dat ik wel gewoon Shoutcast streams kon luisteren. De grote vraag is: Waar vind ik deze dan (niet onder internetradio)? Ik heb een account bij My squeezecenter en heb daar de shoutcast app. geinstalleerd (ik vind overigens wel andere "locale" streams als 3fm e.d. en een hoop andere streams, maar deze lijken niet echt eits met de shoutcast streams te maken te hebben).

2 Is het mogelijk een tweede server in mijn netwerk te installeren (vriendin haar pc) en al naar gelang welke server er aan staat verbinding met de juiste server te maken? Ik kan namelijk maar niet vinden hoe ik een tweede server aan mijn Squeezebox ontvanger moet koppelen. Mijn vriendin heeft haar eigen pc met eigen muziekverzameling en wil hier ook gewoon naar kunnen luisteren met behulp van de Squeezebox en dan niet met mijn takkeherrie geconfronteerd worden ;) .

3 Kan ik, op het moment dat ik een NAS heb draaien met een Squeezeboxserver erop, ook 2 losse libraries maken, waarmee ik dus eigenlijk vraag 2 nogmaals wil bereiken? (om dus te voorkomen dat mijn vriendin eerst een hele waslijst van mijn muziek moet doorworstelen om iets van zichzelf te vinden of tijdens de shuffle weer met mijn takkeherrie geconfronteerd wordt)

4 Ik kreeg bij de eerste keer opstarten direct een update voorgeschoteld en heb deze geinstalleerd, maar nu krijg ik elke keer bij het starten van mijn controller de melding dat ik een nieuwe versie heb geinstalleerd...Na 2 keer herstarten weet ik dat zelf ook wel. Kan deze melding weg?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Halfkakkende schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:40:
2 Is het mogelijk een tweede server in mijn netwerk te installeren (vriendin haar pc) en al naar gelang welke server er aan staat verbinding met de juiste server te maken? Ik kan namelijk maar niet vinden hoe ik een tweede server aan mijn Squeezebox ontvanger moet koppelen. Mijn vriendin heeft haar eigen pc met eigen muziekverzameling en wil hier ook gewoon naar kunnen luisteren met behulp van de Squeezebox en dan niet met mijn takkeherrie geconfronteerd worden ;) .
Dit gaat zeker, je kan in je menu Andere muziekbron kiezen en dan een andere server. Ik heb in mijn test periode wel eens 3 gehad en dat werk gewoon.

De rest van de vragen kom ik op terug

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Halfkakkende schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:40:
Ik ben nu enkele weken in het bezit van een Squeezebox Duet en ben daar redelijk tevreden over, maar ik heb toch een paar dingen waar ik maar niet uit kom:

1 Ik heb een Squeezeserver op mijn thuis mac'je geinstalleerd (NAS komt nog wel eens), maar deze heb ik niet 24/7 aan staan. Nu begrijp ik wel dat ik dan niet mijn eigen muziek kan benaderen, maar ik was in de veronderstelling dat ik wel gewoon Shoutcast streams kon luisteren. De grote vraag is: Waar vind ik deze dan (niet onder internetradio)? Ik heb een account bij My squeezecenter en heb daar de shoutcast app. geinstalleerd (ik vind overigens wel andere "locale" streams als 3fm e.d. en een hoop andere streams, maar deze lijken niet echt eits met de shoutcast streams te maken te hebben).

3 Kan ik, op het moment dat ik een NAS heb draaien met een Squeezeboxserver erop, ook 2 losse libraries maken, waarmee ik dus eigenlijk vraag 2 nogmaals wil bereiken? (om dus te voorkomen dat mijn vriendin eerst een hele waslijst van mijn muziek moet doorworstelen om iets van zichzelf te vinden of tijdens de shuffle weer met mijn takkeherrie geconfronteerd wordt)
1 dit weet ik niet want ik doe niet aan shoutcast
3 Dit kan met een plug-in http://wiki.slimdevices.com/index.php/Multi_Library_plugin

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik ben op zoek naar een apparaat die mijn hifi setje draadloos op mijn netwerk zet.
zodat ik via de wifi een appraat heb in mijn netwerk die ik kan inzetten als audio afspeel aparaat.
dus een "netwerk to audio converter" (mag zowel bedraad als draadloos.) zit ik met een squeezbox dan op het juiste. want ik sleep nu iedere keer met een kabel door de kamer en daar wil ik vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
dezejongeman schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:53:
ik ben op zoek naar een apparaat die mijn hifi setje draadloos op mijn netwerk zet.
zodat ik via de wifi een appraat heb in mijn netwerk die ik kan inzetten als audio afspeel aparaat.
dus een "netwerk to audio converter" (mag zowel bedraad als draadloos.) zit ik met een squeezbox dan op het juiste. want ik sleep nu iedere keer met een kabel door de kamer en daar wil ik vanaf.
Volgens mij zit je op het goede spoor. Uit de topicstart:
Wat is de Squeezebox precies?
De Squeezebox is een wire(less) audio speler die je kan aansluiten op vrijwel alle versterkers. Het apparaat kan via 802.11 worden aangesloten of via een draadje. Tevens beschikt het over meerdere audio aansluiting namelijk de volgende, analoog, digital coax, optical (toslink) en jack (voor op de camping?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 16:39

Halfkakkende

Vandring

Klein_Kipje schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:40:
[...]

Dit gaat zeker, je kan in je menu Andere muziekbron kiezen en dan een andere server. Ik heb in mijn test periode wel eens 3 gehad en dat werk gewoon.

De rest van de vragen kom ik op terug
Hoi bedankt voor dit antwoord. Ik had dit al geprobeerd, maar toen kon ik de tweede server niet selecteren. Nu heb ik het nogmaals geprobeerd en zie ik inderdaad 2 servers staan. Perfect!
Klein_Kipje schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:44:
[...]

1 dit weet ik niet want ik doe niet aan shoutcast
3 Dit kan met een plug-in http://wiki.slimdevices.com/index.php/Multi_Library_plugin
Ik ga me gelijk even verdiepen in die plugin. Ik heb die al vaker voorbij zien komen, maar ik begreep dat in e laatste versie van de server software dit standaard was inbegrepen en zocht me dus een ongeluk naar die optie :+

Dank voor je vlugge antwoorden!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Heb sinds de kerst een Squeezebox Duet met een Squeezebox Controller. Wat werkt dat fantastisch zeg! Ik ben nu stukje bij beetje mijn muziek in een nieuw mapje SqueezeMe aan het kopieren nadat ik bestandsnamen, tags en coverart heb gecontroleerd.

Hoe groot is bij jullie de collectie eigenlijk zo'n beetje. Ik verwacht in totaal op zo'n 2000 albums uit te komen.... Werkt het dan ook nog een beetje (zit nu op 418 in de map SqueezeMe).

Andere vraag! Moet je de Squeezebox eigenlijk steeds uitschakelen? Ik kies nu in het menu van de controller, Squeezebox uitschakelen en dan schakel ik vervolgens de controller uit.

En.... is het mogelijk om de trackweergave op de controller aan te passen. Nu kies ik album, en dan krijg ik een lijstje met tracks. Als ik vervolgens het midden van de ronde knop nog een keer indruk terwijl de track speelt dan krijg ik weer een lijst met tracks, maar nu met meer info. Die zou ik graag default hebben.

Verder niets dan lof over het systeem. Wat werkt dit fantastisch!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
wizl schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:41:
Andere vraag! Moet je de Squeezebox eigenlijk steeds uitschakelen? Ik kies nu in het menu van de controller, Squeezebox uitschakelen en dan schakel ik vervolgens de controller uit.
Het knopje met het huisje inhouden werkt ook ;) Ik schakel de controller alleen uit door de week als ik werk en deze nauwelijks gebruik. In het weekend staat deze altijd aan (of in de sluimermodus). Als je de controller lang niet gestart hebt merk ik dat deze soms gaat hangen en zich automatisch herstart.

Wat ik wel irritant vind is dat het uit de sluimer modus komen echt lang duurt, perfect zou zijn als deze binnen een seconde of 2 te gebruiken was, maar soms duurt het wel een halve minuut tot een minuut.

Verder een top apparaat inderdaad. Nog nooit zoveel muziek geluisterd als sinds ik dat ding heb. Ben zelfs al mijn oude CD's aan het rippen :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:08

Len

Leeg

wizl schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:41:

Hoe groot is bij jullie de collectie eigenlijk zo'n beetje. Ik verwacht in totaal op zo'n 2000 albums uit te komen.... Werkt het dan ook nog een beetje (zit nu op 418 in de map SqueezeMe).
ik heb:

1173 albums with 15243 songs by 439 artists.

En ik merk niets van traagheid enz.. Alles loopt nog lekker vlot.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
Oh dat valt nog mee, ik merk met mn Classic ook niks van traagheid, terwijl ik inmiddels op 2150 albums, 24073 songs van 1430 artiesten zit. Dus je kunt nog even door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

fivepack schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:52:
Oh dat valt nog mee, ik merk met mn Classic ook niks van traagheid, terwijl ik inmiddels op 2150 albums, 24073 songs van 1430 artiesten zit. Dus je kunt nog even door :)
Ik zit op meer dan het dubbele van dat, en ook met een classic nergens last van. Zelfs een domme
zoekopdracht als "love" in de titel (met meer dan 2k hits) is binnen 1 a 2 seconden uitgezocht....

Edit: Draait op een atlon X2 PC, en dat is wel nodig ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sparhawk op 11-01-2010 16:12 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

En waar draaien jullie Squeezecenter dan op? Ik heb het nu op mijn PC draaien, maar neig sterk naar een Synology DS209+ II of een QNAP TS-419P. Het lijkt me dat de performance dan sterk afhankelijk is van de CPU van het NAS. Wat me ook wel wat lijkt is een HP StorageWorks X510 maar ik moet nog een beetje uitzoeken wat het stroomverbruik van zo'n ding is. Lijkt me weer gewoon een PC namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@wizl, heb Squeezecenter draaien op een DS210J, gaat prima!
Alleen veroorzaak squeezecenter wel hibernate problemen bij de Synologies. :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
wizl schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:56:
En waar draaien jullie Squeezecenter dan op? Ik heb het nu op mijn PC draaien, maar neig sterk naar een Synology DS209+ II of een QNAP TS-419P. Het lijkt me dat de performance dan sterk afhankelijk is van de CPU van het NAS. Wat me ook wel wat lijkt is een HP StorageWorks X510 maar ik moet nog een beetje uitzoeken wat het stroomverbruik van zo'n ding is. Lijkt me weer gewoon een PC namelijk
Ik draai het op een WHS als die HP ook lijkt te doen, maar dan een dual-core Atom systeem van Tranquil. Die verbruikt ook niet zo gek veel, alleen moet je geen WHS nemen als je alleen maar Squeezecenter wilt draaien. Dan ben je beter af met een krachtige NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 15-09 23:35
En waar draaien jullie Squeezecenter dan op? ...
Ik draai SBS op een Sheeva plugcomputer, heeft 1,2 Ghz arm cpu, 512mb ram en 512mb flash en is zo groot als een flinke adapter plug en kost ongeveer 100 euro. Ik gebruik een SD-card voor het root filesystem (debian).
Het ding gebruikt slechts 3 watt, en draait behalve SBS nog een aantal andere zaken waaronder webserver, imapsync, webmin en Tonido. Mijn muziek files staan op een CH3SNAS nas van conceptronic.

[ Voor 5% gewijzigd door raven22 op 05-01-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik op een amd 4850e dualcore linux bakje. 60watt met 5 disks. Doet uiterraard meer dan alleen sbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Heb de Storageworks Data Vault X510 besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
raven22 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:27:
[...]
Ik draai SBS op een Sheeva plugcomputer, heeft 1,2 Ghz arm cpu, 512mb ram en 512mb flash en is zo groot als een flinke adapter plug en kost ongeveer 100 euro. Ik gebruik een SD-card voor het root filesystem (debian).
Het ding gebruikt slechts 3 watt, en draait behalve SBS nog een aantal andere zaken waaronder webserver, imapsync, webmin en Tonido. Mijn muziek files staan op een CH3SNAS nas van conceptronic.
Als je toch een CH3SNAS hebt staan, waarom draai je daar dan geen SBS op? Bij mij werkte dat prima (paar honderd cd's in de database)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Heb sinds paar dagen de squeezebox radio (by mycom in de winkel gewoon 149). Prachtig apparaat! Paar dingen die me opvallen:

- op het moment dat de NAS aanstaat en ik naar "mijn muziek" wil luisteren zegt hij te moeten switchen van bron. Logisch. Op het moment dat de NAS uitstaat en ik gewoon naar internet radio wil luisteren zegt hij dat ik weer terug moet switchen naar "mysqueezebox.com". Waarom? De radio mag hij altijd via de mysqueezebox doen wat mij betreft?

- zijn er weather apps beschikbaar zodat ik in sluimer modus weather info (of liever nog: verkeersinfo :) ) te zien krijg?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Het is het 1 of het andere. Persoonlijk gebruik ik de radio alleen maar voor internet radio. Je kan wel een aantal mp3s van je collectie online zetten trouwens en die benaderen via mysqueezebox.com

Er zijn verschillende weather plugins te downloaden. Je moet dan wel de lokale sbs gebruiken afaik werkt dat niet als je op mysb.com zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Apart dat hij wel kan wisselen maar niet gewoon 2 bronnen voor 2 menu items kan aanhouden. lijkt me toch vrij logisch dat hij voor "internet radio" naar online bron gaat, en voor "my music" naar een squeezecenter in je WLAN? De naam suggereert dat toch wel?

Weather plugin: kun je daar wat meer over vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
mysb.com is verzonnen voor mensen die geen zin hebben om constant ergens een computer aan te hebben staan. Dat sommige content online staat heeft daar niets mee te maken. Je kan lokaal en online bv ook verschillende (radio)favorites hebben.

Ik tel bij mijn sbs server settings sws al 4 weatherplugins. Nog wat meer info: http://wiki.slimdevices.com/index.php/SqueezeCenter_Plugins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Dit vroeg ik me ook af.
Blijft de squeezebox in slaapstand polllen of er een squeezecenter actief is?
Gezien het feit dat mn NAS meestal in slaapstand staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 05-01-2010 17:06 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
he3763 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:12:
[...]

Als je toch een CH3SNAS hebt staan, waarom draai je daar dan geen SBS op? Bij mij werkte dat prima (paar honderd cd's in de database)
Veel te traag, problemen met plugins, disks die altijd blijven draaien...enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ik draai het op een Synology DS 107+. Een heel wat ouder model dus, maar qua performance vind ik het prima. Ik moet wel zeggen dat ik geen duet heb (alleen een squeezebox radio en een aantal squeezeplay/squeezeslave laptops die met hifi-systemen zijn verbonden).
Het schijnt dat de duet vanwege de interface te langzaam werkt op een 107+, maar ik kan dus niet bevestigen of dat daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
lowfi schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:03:
mysb.com is verzonnen voor mensen die geen zin hebben om constant ergens een computer aan te hebben staan. Dat sommige content online staat heeft daar niets mee te maken. Je kan lokaal en online bv ook verschillende (radio)favorites hebben.

Ik tel bij mijn sbs server settings sws al 4 weatherplugins. Nog wat meer info: http://wiki.slimdevices.com/index.php/SqueezeCenter_Plugins
dank u, helder verhaal. zal m'n NAS dan maar 24/7 aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:08

Len

Leeg

www.mysb.com? whut? Die linkt door naar http://www.mysportsbook.com/ :S

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
mysqueezebox.com mysb.com omdat ik lui ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Even een kleine waarschuwing mocht iemand van plan zijn een Draytek Vigor 2130n aan te schaffen, het is namelijk niet mogelijk om daar op dit moment een Squeezebox draadloos aan te hangen. Een Wii schijnt ook al niet te werken op deze nieuwe router en dit probleem word hopelijk snel met een firmware update opgelost.

Wel een domper, denk je een kwaliteits router/AP aan te schaffen en dan kan je er de meest simpele hardware niet draadloos op krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Even een kleine waarschuwing mocht iemand van plan zijn een Draytek Vigor 2130n aan te schaffen, het is namelijk niet mogelijk om daar op dit moment een Squeezebox draadloos aan te hangen
Bij mijn fritz.box wilde het allemaal ook niet zo werken, toen bleek dat ik de optie "draadloze apparaten mogen met elkaar communiceren" (oid) had ge-unchecked. Toen ik deze weer aanzette, werkte ales.
Misschien heeft die Draytek iets gelijks?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26
Voor de archieven:

Ik draai met mijn SB classic SC vanaf een QNAP TS-119 NAS. Draait als een zonnetje, heel af en toe een kleine delay (in menu's of bij zoeken) als de hd van de NAS in slaapstand hangt.

Ben nu op zoek naar iets nieuws, vooral voor meer overzicht in mijn bibliotheek ... misschien wel een Sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
JottemJ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:58:
Voor de archieven:

Ben nu op zoek naar iets nieuws, vooral voor meer overzicht in mijn bibliotheek ... misschien wel een Sonos?
Hoezo meer overzicht? Er zijn ook diverse plugins beschikbaar om je bibliotheek beter te kunnen beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
lowfi schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:40:
Je kan wel een aantal mp3s van je collectie online zetten trouwens en die benaderen via mysqueezebox.com
Hoe doe je dat? Zonder een duur mp3tunes.com account aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
JottemJ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:58:
Ik ken iemand met een Sonos en ik vind (persoonlijk) de Sonos-afstandsbediening niet zo heel erg veel beter om overzicht te hebben op een bibliotheek. Het grote voordeel van de SB Classic is dat ie een schermpje heeft en je niet de afstandsbediening hoeft te pakken om te zien wat er wordt gedraaid. En je kan toch overzicht creëren door middel van de webinterface voor de SB?

Misschien is de nieuwe SB Touch wel wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Joepv schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:45:
[...]

Hoe doe je dat? Zonder een duur mp3tunes.com account aan te vragen?
Bij mp3tunes kun je 1 of 2 gb gratis gebruiken voor meer gb's moet je betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 22:26
ElisabethM schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:09:
[...]

Ik ken iemand met een Sonos en ik vind (persoonlijk) de Sonos-afstandsbediening niet zo heel erg veel beter om overzicht te hebben op een bibliotheek. Het grote voordeel van de SB Classic is dat ie een schermpje heeft en je niet de afstandsbediening hoeft te pakken om te zien wat er wordt gedraaid. En je kan toch overzicht creëren door middel van de webinterface voor de SB?

Misschien is de nieuwe SB Touch wel wat voor je.
raven22 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 08:27:
[...]

Hoezo meer overzicht? Er zijn ook diverse plugins beschikbaar om je bibliotheek beter te kunnen beheren.
Het gaat mij vooral om het beperkte overzicht wat je hebt als je niet via de webinterface kijkt, maar juist via de SB zelf. Ik zou graag meer regels tekst willen zien dan nu mogelijk op het display van de SB classic. Misschien is de Touch of anders een Duet afstandsbediening bij de classic een goed idee? Iemand die wat nuttigs kan zeggen over de hoeveelheid albums e.d. die je kan zien op het scherm van de duet (aantal regels tekst)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Met de nieuwe interface (SBC 7.4+) passen er 6 entries op het Duet-display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
raven22 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:17:
[...]

Bij mp3tunes kun je 1 of 2 gb gratis gebruiken voor meer gb's moet je betalen
Ja, maar de gratis versie kun je niet aan je SB koppelen ;)

Check de tabel maar eens op hun website. Streaming to non pc-devices kan niet met de gratis versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Joepv schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:38:
[...]

Ja, maar de gratis versie kun je niet aan je SB koppelen ;)

Check de tabel maar eens op hun website. Streaming to non pc-devices kan niet met de gratis versie ;)
Bij mij werkt het prima, je moet wel de mp3tunes plugin gebruiken om muziek via je squeezebox te kunnen spelen (mp3 locker) heet die geloof ik. Je krijgt dan eerst een unlimited trial die na 60 dagen overgaat in een free 2GB account. Wel een nadeel is dat de upload van files naar je account errug langzaam gaat, maar als het eenmaal geupload is werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Hmmz en na 60 dagen werkt dat nog? Dan ga ik dat meteen proberen. Wat is de bitrate met streamen? Ik heb namelijk alles Apple Lossless geript. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Joepv schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:46:
Hmmz en na 60 dagen werkt dat nog? Dan ga ik dat meteen proberen. Wat is de bitrate met streamen? Ik heb namelijk alles Apple Lossless geript. :)
mijn 60 dagen is inmiddels voorbij,
ik heb alles naar 192kps mp3 omgezet en toen geupload anders is die 2gb zo vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Sinds kort heeft mijn NAS Zyxel NSA-220 ook squeezebox ondersteuning. Enig idee hoe dat met performance zit op zo'n NAS. CPU is 500 MHz en er zit 128 MB geheugen in. Vind die duet wel erg mooi maar als de server te traag werkt op die NAS schiet het niet op natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
TrailBlazer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:33:
Sinds kort heeft mijn NAS Zyxel NSA-220 ook squeezebox ondersteuning. Enig idee hoe dat met performance zit op zo'n NAS. CPU is 500 MHz en er zit 128 MB geheugen in. Vind die duet wel erg mooi maar als de server te traag werkt op die NAS schiet het niet op natuurlijk
Ik heb een hele tijd op een ReadyNAS Duo (met een trage SPARC CPU) gewerkt met een Duet en "dat ging wel" . Niet supersnel (zeker niet bij het zoeken etc) maar zeer zeker werkbaar.

Ik heb nu net een nieuwe NAS zelf opgezet op Ubuntu x64 / Dual Core 2.7GHz / 4GB en ja ,,, gaat hééééééééél wat vlotter natuurlijk als je een database rescan doet. Maar de GUI van de Duet is geen 10x zo snel geworden ofzo hoor, maar toch wel merkbaar sneller.

Die CPU is een Marvell 88F5182 Orion processor, 88F5182-A2 C500 (500 MHz) en zal zeker pittiger zijn als de "sparc" core op zo'n ReadyNAS.

Haal maar een Duet in huis ;-) het zal wel voldoende vlotjes lopen! (database-rescan doe je ook niet elke dag hé...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
TrailBlazer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:33:
Ik heb een conceptronic ch3snas met zelfde cpu, alleen slechts 64mb. SBS draait er wel op maar zeer traag, voor mij niet werkbaar. Ik heb er nu een Sheevaplug bij gekocht, deze plugcomputer gebruikt slechts 3 watt en heeft een 1,2Ghz CPU en 512mb geheugen. SBS draait uitstekend hierop, samen met nog een aantal andere programma's. De muziek files staan uiteraard nog op de nas. Dit bespaarde me een dure nieuwe nas, de sheeva kost ongeveer 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoe heb je dan die combinatie nas en sheeva gemaakt. Gewoon een share aangemaakt waarop je de muziek zet op je NAS. Ik heb ook nog wel een firewall/server op een mini-itx pc staan. Die is alleen niet veel sneller ben ik bang. Die wil ik toch gaan upgraden denk ik want die heeft het ook best zwaar de laatst tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
raven22 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:44:
[...]

Ik heb een conceptronic ch3snas met zelfde cpu, alleen slechts 64mb. SBS draait er wel op maar zeer traag, voor mij niet werkbaar. Ik heb er nu een Sheevaplug bij gekocht, deze plugcomputer gebruikt slechts 3 watt en heeft een 1,2Ghz CPU en 512mb geheugen. SBS draait uitstekend hierop, samen met nog een aantal andere programma's. De muziek files staan uiteraard nog op de nas. Dit bespaarde me een dure nieuwe nas, de sheeva kost ongeveer 100 euro.
64MB is wel echt krap hé. SBS draait ook nog mySQL
Mijn ReadyNAS heeft 1GB RAM..ook wat overkill, maar 64MB is dan weer wat weinig.
Een 256MB unit zal een pak vlotter bollen...

Ik las ergens dat er zeker een 90MB memory footprint is voor de Squeezeboxserver ... dus met jouw 64MB is het swappen geblazen wat de performance niet ten goede zal komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
TrailBlazer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:56:
Hoe heb je dan die combinatie nas en sheeva gemaakt. Gewoon een share aangemaakt waarop je de muziek zet op je NAS. Ik heb ook nog wel een firewall/server op een mini-itx pc staan. Die is alleen niet veel sneller ben ik bang. Die wil ik toch gaan upgraden denk ik want die heeft het ook best zwaar de laatst tijd.
ja gewoon een mount maken op de sheeva van je nas, via autofs en nfs gaat dit erg goed, maar gewoon samba shares werken ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat eventueel ook nog een optie lijkt te zijn is de MySQL database te moven naar mijn Linux server scheelt ook weer wat load waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
TrailBlazer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:07:
Wat eventueel ook nog een optie lijkt te zijn is de MySQL database te moven naar mijn Linux server scheelt ook weer wat load waarschijnlijk.
Installeer de package gewoon even op je NAS en speel wat met softsqueeze/webbrowser af. Je merkt dan wel hoe "responsief" dit is. Kost enkel wat tijd hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Zijn er hier dan ook mensen met een DS 107+? Die heeft namelijk ook een Marvell op 500 Mhz en 128Mb intern en ik heb me altijd laten vertellen dat een Duet daar onwerkbaar op is. Ik zou graag willen weten of dat ook zo is. Met mijn Squeezebox boom werkt het allemaal prima, maar ik wil geen Duet kopen als de NAS hier niet zwaar genoeg voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 17:09
xburchartz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:10:
Zijn er hier dan ook mensen met een DS 107+? ... maar ik wil geen Duet kopen als de NAS hier niet zwaar genoeg voor is.
Kijk hier eens: GOT zoekfunctie. Ja dus.

Ik ben zelf overgestapt op een mini-itx bord met atom 330 (oa voor xbmc) om de squeezebox server op te draaien.
Wel merkbaar sneller, geen wereld van verschil. Vooral de rescan (zoals hierboven gezegd, hoe vaak doe je dat) is een stuk sneller klaar, ongeveer 3x zo snel bij 100GB.

Die Duet is in de pocket dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn squeezebox Classic kan sinds kort geen DNS resolving meer doen.

Zowel vanaf mijn laptop als vanaf mijn NAS (Bubba Two) kan ik gewoon alles resolven....

Maar waarom dan niet de Sqeeuzebox? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Weet iemand of je bij het gebruik van de squeezebox software op een NAS als de Synology ook gebruik kunt maken van iTunes integratie zonder tussenkomst van een PC of is dat dan niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

Bor de Wollef schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:04:
Weet iemand of je bij het gebruik van de squeezebox software op een NAS als de Synology ook gebruik kunt maken van iTunes integratie zonder tussenkomst van een PC of is dat dan niet meer mogelijk?
Ik zou niet weten waarom, de Synology is toch ook een iTunes server? Alleen ik zou niet weten waarom je het wil gebruiken. Wat is het voordeel als al je tags gewoon op orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

knakworst schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:30:
[...]

Ik zou niet weten waarom, de Synology is toch ook een iTunes server? Alleen ik zou niet weten waarom je het wil gebruiken. Wat is het voordeel als al je tags gewoon op orde zijn?
Het voordeel is dat ik op de PC gewoon iTunes wil blijven gebruiken. Ik vind de web interface (daar houd ik zowiezo niet van) echt een draak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb al even zitten zoeken, maar krijg niet echt een eenduidig antwoord. Ik heb een iPhone en wil nu ik m'n harmony al alle apparaten laat bedienen niet nog een losse afstandsbediening op de salontafel erbij. Kan ik gewoon een losse Squeezebox receiver à €125 kopen en deze bedienen met de iPhone, of werkt dat niet zo? De site van Logitech zelf suggereert namelijk dat dit niet zou werken, maar ik zie even niet waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Ik gebruik iPeng op mijn iPhone om mijn Squeezebox Duet aan te sturen, en dat werkt BRILJANT! Beter dan de Squeezebox Controller. De interface reageert een stuk sneller, en je kunt gewoon zoeken door te typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
Maar de Squeezbox receiver is dus technisch gewoon exact hetzelfde als de Squeezbox duet, maar dan zonder dat ze de controller meeverkopen toch? Sorry voor de noob-question, maar ik vind Logitech op dat punt een beetje onduidelijk schieten in hun communicatie... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De setup van de Receiver zonder de Controller gaat blijkbaar wat lastig. Maar daar zijn blijkbaar ook al weer tools voor. Iemand in dit draadje heeft al eerder gepost dat die hem zo wel geconfigureerd kreeg, ik zou dat zeker eens nalezen. Na de eerste setup kan je dan moeiteloos met elk willekeurig afstandbedienings (programma) aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Is het eigenlijk de bedoeling dat je je Squeezebox uitzet? Ik heb dus een Duet die ergens onder in het audio-meubel verstopt ligt. Ik laat de controller nu eigenlijk ook altijd aanstaan omdat het (vind ik) lang duurt voordat hij opgestart is. In het menu van de controller heb ik de optie: Squeezebox uitzetten. Nu pauzeer ik gewoon het spelende nummer, zet de controller in de lader en zet de versterker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De receiver uitzetten vind ik geen ramp, het ding start binnen no time op. De controller doet er echter bijna een eeuwigheid over om op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als is een vraag tussendoor mag stellen: de Squeezebox Duet is al weer zo'n twee jaar oud. Wordt er binnenkort een opvolger verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
sylvesterrr schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:28:
De receiver uitzetten vind ik geen ramp, het ding start binnen no time op. De controller doet er echter bijna een eeuwigheid over om op te starten.
Volgens mij zet je de receiver ook niet echt uit, maar alleen het lampje. Want als je op het knopje drukt van de receiver dan begint die meteen met het spelen van het laatste nummer/radio station.

Ik zet de receiver altijd op mysb.com en dan uit. Maar dat is meer een tik dat het lampje uit is. Anders schijnt de hele avond een blauw of wit lampje. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat laatste heb ik opgelost met een stuk ducttape. Ding staat toch uit het zicht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Joepv schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:12:
[...]
Volgens mij zet je de receiver ook niet echt uit, maar alleen het lampje. Want als je op het knopje drukt van de receiver dan begint die meteen met het spelen van het laatste nummer/radio station.
Zo'n gevoel heb ik ook. In de settings van Squeezebox Server staat ook een optie om de uitgangen daadwerkelijk uit te schakelen bij het uitzetten (default laat hij ze dus actief?!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mijn tv-meubel heeft nog een gleufje tussen het plateau en de poten. De receiver past er goed tussen, hierdoor staat ie volledig uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Joepv schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:12:
[...]

Volgens mij zet je de receiver ook niet echt uit, maar alleen het lampje.
De receiver gaat inderdaad nooit helemaal uit maar blijft altijd in een soort slaap / wachtstand staan en blijft dus ook stroom verbruiken. De enige manier om de receiver echt uit te zetten is de stekker er uit te trekken helaas.

Pagina: 1 ... 12 ... 38 Laatste