Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01-2021
Hoi,

Al een tijd ben ik zeer tevreden over mijn Squeezebox Classic, ,aar ik begrijp echt niets van de playlist. Ik wil graag een playlist makenb zoals bijv in Media Player en deze afsprlen zomnder steed nieuwe keuze te hoeven maken tijdens een gezellig muziekavondje.
Ik krijg echter steeds een leeg dispaly te zien als ik "playlist" selecteer.

Oh ja, ik heb een fors aantal favorieten opgeslagen, maar er wordt er telkens maar een afgespeeld en dan stopt-ie weer.

Zou iemand me kunnen assisteren? De manual is echt k....

Groeten

Beezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kijk hier eens naar playlist managers: http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=4

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:40
Een eindje naar boven lees ik van meerdere mensen dat ze na een upgrade van SqueezeCenter/Squeezeboxserver problemen hebben met de wekkerfunctionaliteit van de Boom. Heeft iemand al uitgevonden hoe deze problemen (met name geen geluid meer bij de alarmfunctie) op te lossen zijn?

Ik heb sinds een upgrade van SqueezeCenter naar squeezeboxserver namelijk hetzelfde probleem; regelmatig (niet altijd gek genoeg) gaat mijn alarm niet af.

Mijn setup is als volgt:
Squeezeboxserver 7.4.1 op Linux servertje (Debian Lenny)
Squeezebox Classic
Squeezebox Boom

Met zowel de ingebouwde alarmgeluidjes (Meadowlark!) als Random Mix van muziek van mijn server gaat de wekker niet altijd af, vaker niet dan wel. Een restart van de squeezebox server daemon helpt iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
beezz13 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:02:
Hoi,

Al een tijd ben ik zeer tevreden over mijn Squeezebox Classic, ,aar ik begrijp echt niets van de playlist. Ik wil graag een playlist makenb zoals bijv in Media Player en deze afsprlen zomnder steed nieuwe keuze te hoeven maken tijdens een gezellig muziekavondje.
Ik krijg echter steeds een leeg dispaly te zien als ik "playlist" selecteer.
Dan heb je dus geen playlists... ;)

Als je muziek toevoegt aan je playlist (eh... gewoon afspelen dus) kun je de lijst opslaan. Geen idee hoe dat precies gaat met een classic, op mijn duet controller staat onderaan de huidige playlist, naast "Clear Playlist", ook "Save Playlist". In de webinterface is dat hetzelfde.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:36
Mirickle schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:38:
Een eindje naar boven lees ik van meerdere mensen dat ze na een upgrade van SqueezeCenter/Squeezeboxserver problemen hebben met de wekkerfunctionaliteit van de Boom. Heeft iemand al uitgevonden hoe deze problemen (met name geen geluid meer bij de alarmfunctie) op te lossen zijn?

Ik heb sinds een upgrade van SqueezeCenter naar squeezeboxserver namelijk hetzelfde probleem; regelmatig (niet altijd gek genoeg) gaat mijn alarm niet af.

Mijn setup is als volgt:
Squeezeboxserver 7.4.1 op Linux servertje (Debian Lenny)
Squeezebox Classic
Squeezebox Boom

Met zowel de ingebouwde alarmgeluidjes (Meadowlark!) als Random Mix van muziek van mijn server gaat de wekker niet altijd af, vaker niet dan wel. Een restart van de squeezebox server daemon helpt iig niet.
Ik draai 7.5.0 op debian squeeze en heb o.a. 3 booms. Tot dusverre geen alarm problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

xburchartz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:10:
Zijn er hier dan ook mensen met een DS 107+? Die heeft namelijk ook een Marvell op 500 Mhz en 128Mb intern en ik heb me altijd laten vertellen dat een Duet daar onwerkbaar op is. Ik zou graag willen weten of dat ook zo is. Met mijn Squeezebox boom werkt het allemaal prima, maar ik wil geen Duet kopen als de NAS hier niet zwaar genoeg voor is.
Ik heb een DS207+ volgens mij is het enige verschil dat er twee schijven inzitten? Bij mij draait de Duet uitstekend, het is geen snelheidsmonster maar onwerkbaar is het zeker niet. Ben er erg tevreden over.
Kadettilac schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:05:
[...]
Vooral de rescan (zoals hierboven gezegd, hoe vaak doe je dat) is een stuk sneller klaar, ongeveer 3x zo snel bij 100GB.
Ik rescan elke nacht, aangezien ik dan toch in bed lig maakt het mij niks uit hoe lang hij er over doet...

Ik zie in de openingspost een heel andere afbeelding op de Duet dan die ik zelf zie. Bestaan hier andere "skins" voor?

[ Voor 5% gewijzigd door DeFeCt op 29-01-2010 13:53 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:27

lordsnow

I know nothing

DeFeCt schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:09:
Ik zie in de openingspost een heel andere afbeelding op de Duet dan die ik zelf zie. Bestaan hier andere "skins" voor?
Plaatje maken van 240x320 en opslaan als BMP.

Dan naar SqueezeCenter > Settings > Advanced > Controller Interface (of zoiets). Daarna kan je een plaatje selecteren, en daar een naam aangeven. Vervolgens kan je dit plaatje nu selecteren op de Controller: Settings > Screen > Wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hebben jullie ook wel eens dat de tijd verdwijnt van het display tijdens de standby stand?
Had het gisteren weer eens, heb het gevoel dat de connectie dan weg is.
Is het ook mogelijk tijd weer te geven als internet plat is?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ben je dan verbonden met Squeezenetwork of met je eigen Squeezebox Server? In het laatste geval is een internetverbinding nergens voor nodig iig... (een netwerkverbinding wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
beezz13 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:02:
Hoi,

Ik doe het via de webinterface, dat is veruit het gemakkelijkste.

Om een Playlist te kunnen aanmaken of bewerken, moet je even op het icoontje klikken rechts naast Favorieten in het hoofdmenu (je ziet dan buttons met "Nieuwe favoriet", "Nieuwe map" en "Importeren").

De rest wijst dan zichzelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik lees behoorlijk wat verschillende verhalen over het gebruik van wat minder luxe nassen icm een Squeezebox. Zelf heb ik momenteel een Synology DS207+, geen snelheidsmonster dus, maar voor mijn gebruik voorlopig meer dan genoeg. Meer dan een mirror voor m'n belangrijke bestanden en een server voor m'n mp3'tjes is het niet, zolang hij nog mee kan wil ik hem dan ook liever niet vervangen. Icm m'n PS3 gaat het in ieder geval prima, zowel mp3 als flac speelt vlekkeloos af, bladeren gaat vlot en commando's worden vloeiend uitgevoerd.

Ik heb vandaag een Squeezebox receiver besteld, die ik wil gaan gebruiken icm een iPhone met iPeng. Na wat lezen her en der heb ik begrepen dat er gewoon een index wordt gemaakt, die vervolgens op je iPhone wordt opgeslagen. Zoals ik het me voorstel, wordt de snelheid in dat geval toch vooral bepaald door de manier waarop de iPhone door de index kan bladeren, geheel onafhankelijk van wat voor snelheid de server heeft, daar heeft hij op dat moment geen contact mee. En wanneer je een bestand in de index selecteert, dan stuurt hij gewoon een commando naar de server en wordt dat vervolgens afgespeeld. Tuurlijk zal het langer duren om de library te updaten als de server minder snel is, maar als hij dat elke nacht om 3u doet lig ik meestal toch al op 1 oor en heb ik er geen last van als hij er een uurtje langer over doet.

Is die versimpelde voorstelling juist, of heb je tijdens heb echte bladeren, zoeken en bedienen ook last van vertraging door een te langzame server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Xander schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:44:
Ben je dan verbonden met Squeezenetwork of met je eigen Squeezebox Server? In het laatste geval is een internetverbinding nergens voor nodig iig... (een netwerkverbinding wel)
Hij staat standaard verbonden met squeezeboxnetwork.com.
Connect hem wel eens met squeezecenter server op mn synology.

Denk dat er dan netwerk problemen waren oid. Gaat nu weer een tijd goed.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:08

Len

Leeg

HvB83 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:11:
Ik heb vandaag een Squeezebox receiver besteld, die ik wil gaan gebruiken icm een iPhone met iPeng.
Een wat? Is er weer wat nieuws uit? Heb je een linkje naar het apparaat, dan zou ik mee kunnen denken. ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Da's een halve Duet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Idd, in feite een Duet, maar dan zonder de controller. http://www.logitech.com/i...ems/devices/4098&cl=nl,nl

Af-fabriek werkt hij niet zonder de controller, maar er is een uitgebreide community, waar een perl-script rondzwerft waarmee je hem als het goed is kinderlijk eenvoudig kunt configureren om alsnog vanaf een iPhone/Touch te worden bediend. En voor wat ik heb gezien is het dan vergelijkbaar met een Sonos, alleen dan voor €100 ipv €350. Wat voor mij al een belangrijk verschil is met veel andere mediaspelers is dat ik geen tv aan hoef te hebben om hem fatsoenlijk te bedienen, vaak geen zin in en het kost bakken stroom om elke keer een 58" plasma aan te moeten slingeren om een muziekje te draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
[b][message=33393138,noline]Wat voor mij al een belangrijk verschil is met veel andere mediaspelers is dat ik geen tv aan hoef te hebben om hem fatsoenlijk te bedienen, vaak geen zin in en het kost bakken stroom om elke keer een 58" plasma aan te moeten slingeren om een muziekje te draaien. ;)
Daar heb ik 'm ook voor gekocht. :)
En voor het makkelijk kunnen luisteren van Internet radio. Echt daar is iedereen jaloers op. 8)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

HvB83 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:29:
Idd, in feite een Duet, maar dan zonder de controller. http://www.logitech.com/i...ems/devices/4098&cl=nl,nl

Af-fabriek werkt hij niet zonder de controller, maar er is een uitgebreide community, waar een perl-script rondzwerft waarmee je hem als het goed is kinderlijk eenvoudig kunt configureren om alsnog vanaf een iPhone/Touch te worden bediend. En voor wat ik heb gezien is het dan vergelijkbaar met een Sonos, alleen dan voor €100 ipv €350. Wat voor mij al een belangrijk verschil is met veel andere mediaspelers is dat ik geen tv aan hoef te hebben om hem fatsoenlijk te bedienen, vaak geen zin in en het kost bakken stroom om elke keer een 58" plasma aan te moeten slingeren om een muziekje te draaien. ;)
Ah! die kan je ook los kopen dus.. En ik neem aan dat je het via de web interface wel kan bedienen dan? Ik bedien mijn Squeezebox ook via mijn laptop of via mijn Android telefoon.
Maar is een database op de iPhone niet langzaam? Als je veel nummers hebt? Ik had mijn server eerst draaien op een langzame PC, maar alleen met het updaten merkte je dat echt. De web interface was wel nog goed te doen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
ik word behoorlijk gestoord van m'n duet. De problemen zijn voor mijn gevoel ontstaan na de laatste update die zonder dat ik dat gevraagd had toegepast heb. Er lijken twee oorzaken te zijn vandaar ook dat het me lang gekost heeft om er achter te komen. Mijn problemen hebben te maken met een virusscanner die ook firewall bleek te spelen (opgelost) en gewoon wifi-bereikproblemen. Als ik de duet receiver op 3 meter van de meterkast waarin zich een wireless N router bevindt plaats gaat het lampje binnen de kortste keren van geel naar blauw, groen en wit. Als ik de receiver op de plek zet waar hij altijd stond (7 meter van meterkast, twee muren er tussen) dan blijft hij voornamelijk geel.
Is er met de nieuwe software iets aan het bereik gewijzigd? Dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Probeer eens een ander kanaal, wellicht dat een van je buren net een nieuwe wireless router heeft bijgeplaatst en ook op jouw kanaal zit te zenden, dan kan je dit soort problemen krijgen. Beste blijft bedraad als dat enigszins praktisch op te lossen is in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 00:47
Ik ben me aan het orienteren op een Squeezebox maar zit nog te twijfelen tussen de Duet en Touch die rond April uitkomt.
Qua prijs lijken ze elkaar niet erg veel te gaan ontlopen. Wat me wel een beetje doet twijfelen aan de Touch is het uitstelgedrag van Logitech. Volgens mij zou het apparaat al een tijd geleden gereleased worden maar blijkbaar is het apparaat er toch nog niet helemaal klaar voor om aan de massa verkocht te worden.

Heeft iemand dezelfde afweging gemaakt of ideeen over de nieuwe Squeezebox Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Al gedacht aan een receiver plus ipod touch?

pricewatch: Apple iPod Touch V3 Zwart
pricewatch: Logitech Squeezebox Receiver

Totaal iets duurder maar je kan natuurlijk ook meer met een ipod dan alleen SB bedienen. De controller vind ik persoonlijk een onding vergeleken met een ipod touch/iphone.

Zelf blijf ik ver weg van de SB touch omdat ik deze simpelweg er heel lelijk uitvindt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:51

servies

Veni Vidi Servici

Markman85 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:23:
Ik ben me aan het orienteren op een Squeezebox maar zit nog te twijfelen tussen de Duet en Touch die rond April uitkomt.
Qua prijs lijken ze elkaar niet erg veel te gaan ontlopen. Wat me wel een beetje doet twijfelen aan de Touch is het uitstelgedrag van Logitech. Volgens mij zou het apparaat al een tijd geleden gereleased worden maar blijkbaar is het apparaat er toch nog niet helemaal klaar voor om aan de massa verkocht te worden.
Het probleem met de Touch is het volgende:
Zou je op een computer in je netwerk squeezeboxserver draaien, dan zijn er geen problemen om de Touch nu al te gebruiken (als deze verkrijgbaar zou zijn).
De Touch kan echter ook zelf als server dienst doen (met enkele beperkingen t.o.v. eerstgenoemde situatie) en hier is de firmware c.q. software nog niet voor klaar en dit houdt de release tegen.
Marketingtechnisch is hier een ENORME blunder gemaakt. Zeker gezien het feit dat de Classic al niet meer geproduceerd/verkocht wordt en daar is de Touch eigenlijk de vervanger van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
Ik ben al in het bezit van een iPhone dus met alleen een losse receiver en iPeng software zou ik ook al een eind komen. Ik dacht dat controller van de Duet wel een aardig apparaat was, maar ik kan uiteraard ook met zo'n losse receiver beginnen en mocht dat toch niet helemaal bevallen naderhand nog een controller erbij halen.
servies schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:38:
[...]

Het probleem met de Touch is het volgende:
Zou je op een computer in je netwerk squeezeboxserver draaien, dan zijn er geen problemen om de Touch nu al te gebruiken (als deze verkrijgbaar zou zijn).
De Touch kan echter ook zelf als server dienst doen (met enkele beperkingen t.o.v. eerstgenoemde situatie) en hier is de firmware c.q. software nog niet voor klaar en dit houdt de release tegen.
Marketingtechnisch is hier een ENORME blunder gemaakt. Zeker gezien het feit dat de Classic al niet meer geproduceerd/verkocht wordt en daar is de Touch eigenlijk de vervanger van...
Die server functionaliteit is iets wat ik helemaal niet zou gebruiken dus eigenlijk zonde om daarvoor te betalen.
Ik ga maar eens wat ervaringen van de iPeng software zoeken om daar een beter beeld bij te vormen.

[ Voor 58% gewijzigd door Markman85 op 05-02-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Een iPhone heeft als voordeel dat het een touchscreen heeft en je daarmee dus veel sneller tekens kan invoeren als zon onhandig scrollwiel achtige invoer. Bovendien ben je dan voor 90 euro klaar.

Instellen van een receiver zonder controller is wel wat ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

TF

bla bla

lowfi schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:43:
Een iPhone heeft als voordeel dat het een touchscreen heeft en je daarmee dus veel sneller tekens kan invoeren als zon onhandig scrollwiel achtige invoer. Bovendien ben je dan voor 90 euro klaar.

Instellen van een receiver zonder controller is wel wat ingewikkelder.
Het voordeel van de squeezebox controller is dat je hem thuis laat. En derhalve ook door anderen gebruikt kan worden.
Je plaatst heb in de oplader na gebruik en je weet dus altijd waar hij is.

Je telefoon gebruiken is leuk voor mensen die het alleen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
iPeng werkt ook op een iPod Touch, die laat je ook wat makkelijker thuis. Ideaal voor als je geen Controller hebt en makkelijker gebruik wil maken van je Classic/Boom/Radio op afstand, beter dan de meegeleverde afstandsbedieningen voor die Squeezebox modellen, Radio komt niet eens met een afstandbediening. Een iPod touch kan dus een mooi alternatief zijn voor een dure Controller.

Android en ook WindowsMobile heeft tegenwoordig Squeezencenter compatible software, maar iPeng is toch nog wel het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

iPeng is inderdaad echt de beste App OOIT!!! Ik meen gelezen te hebben dat een eerdere release coverflow heeft ondersteund? Klopt dat? En komt het er ook weer terug in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
TF schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:55:
[...]

Het voordeel van de squeezebox controller is dat je hem thuis laat. En derhalve ook door anderen gebruikt kan worden.
Je plaatst heb in de oplader na gebruik en je weet dus altijd waar hij is.

Je telefoon gebruiken is leuk voor mensen die het alleen gebruiken
M'n vriendin en ik hebben allebei een iPhone dus dat probleem is er alvast niet, en als er iemand anders is die hem wil bedienen, dan is er ook een telefoon thuis om dat mee te doen, want anders heeft diegene niks in mijn huis te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
Bedankt voor alle reacties, ik ben wel overtuigd van deze combinatie en ga maar eens kijken of ik ergens een squeezebox receiver op voorraad kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deleted - verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

TF

bla bla

HvB83 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:40:
[...]

M'n vriendin en ik hebben allebei een iPhone dus dat probleem is er alvast niet, en als er iemand anders is die hem wil bedienen, dan is er ook een telefoon thuis om dat mee te doen, want anders heeft diegene niks in mijn huis te zoeken. :)
en dus zit je vast aan de iPhone. En dat vind ik niet handig. Elke 2 jaar heb je een ander toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
TF schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:36:
[...]

en dus zit je vast aan de iPhone. En dat vind ik niet handig. Elke 2 jaar heb je een ander toestel
Elk jaar heb ik een ander toestel, maar dan heb ik dus tegen die tijd een iPhone over om permanent thuis te liggen. En verder dan 2 jaar strekt m'n horizon echt niet met elektronica, zou me verbazen als die Squeezebox hier langer staat dan dat, ongetwijfeld is er dan weer een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
TF schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:36:
[...]
Vergeet niet dat elk redelijk mobiel OS tegenwoordig al zijn Squeezebox remote client kent. ;)

De iPad kan trouwens nog wel eens de ideale Squeezebox/Home automation controller worden, iPeng en HStouch daarop met de juiste resolutie zijn mijn wensen voor dit jaar. Daar schaf ik graag een iPad voor aan die daarvoor thuis blijft liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ben op zoek naar een weergave voor de playlist op de remote die de komende tracks en de laatst gespeelde tracks laat zien op dezelfde manier zoals iTunes dat kan (dus in de vorm van een lijstje, onlangs gespeeld en komende tracks) bij bv een random playlist.

Heeft iemand een idee of dit makkelijk kan zonder al te veel zelf te ontwikkelen?

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 07-02-2010 09:56 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

ik zal mijn probleem hier ook maar plaatsen, misschien zitten hier ook user die het hebben meegemaakt.
Ik heb thuis een squeezebox radio en ch3snas nas, zoals jullie weten, werken die niet met elkaar
daarom heb ik op de ch3snas de squeezebox funplug geplaats(zat eerst de funplug0.5 op, die werkten overigs goed)
De squeezebox funplug werkt bij mij super, alleen lange laadtijd met indexeren van de muziek, maar dat doe je niet elke dag

nou het probleem; ik kan niet meer telnetten via putty, lijk net of de telnet niet geactiveerd is of de goede rechten heeft, dit heeft in ieder geval met de funplug te maken, want met de 0.5 kon ik dat wel
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

Edit;
Ik ben er eindelijk uit;
als je de speciale squeezebox funplug gebruikt, kan bij http://(ip-adres nas):90 de telnet aan/uitzetten
en als je twonky wilt gebruiken voor bv de ps3, moet je wel de http://(ip adres nas):9000 veranderen in bv :4000, twonky gebruik ook de :9000

[ Voor 17% gewijzigd door syrrah op 08-02-2010 17:26 ]

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Bor de Wollef schreef op zondag 07 februari 2010 @ 09:56:
Ik ben op zoek naar een weergave voor de playlist op de remote die de komende tracks en de laatst gespeelde tracks laat zien op dezelfde manier zoals iTunes dat kan (dus in de vorm van een lijstje, onlangs gespeeld en komende tracks) bij bv een random playlist.

Heeft iemand een idee of dit makkelijk kan zonder al te veel zelf te ontwikkelen?
trackstat
sqlplaylist

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:25

knakworst

Get more sats!

HvB83 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 23:32:
[...]

zou me verbazen als die Squeezebox hier langer staat dan dat, ongetwijfeld is er dan weer een beter alternatief.
Ik heb de squeezebox nu bijna 2 jaar. Ik ben er heel tevreden mee, ik moest alleen al de batterij van de controller vervangen. Maar ik hoop zeker dat hij nog 2 jaar meegaat. Voor mij voldoet hij prima, ik heb geen behoefte aan betere alternatieven, als die zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Mijn SqueezeBox Classic heeft af en toe een flits op het scherm, een paar keer per uur ofzo? Weet iemand wat dat is en of er wat aan te doen is? Mijn vriendin vindt het voornamelijk irritant.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Laatst online: 08-09 23:58
Business Nieuws Radio heeft iets veranderd aan hun livestream, zodat het niet meer werkt op de Squeezebox.
Ze doen nu iets met Javascript. Zou daar iets op te vinden zijn?

http://www.bnr.nl/static/jspx/play_live.jspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Gebruikt iemand hier 7.5 beta? Ik heb dat internet radio daar niet werkt… niet meer kunnen zoeken etc dat soort dingen.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ik draai al dik twee maanden 7.5 beta en nergens problemen mee. Moet wel mysb.com via het IP benaderen (truc staat ergens hier in het topic).

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er serieus over om een SB Duet aan te schaffen, samen met een synology-nas. Was nl al langer van plan om een mirror voor pc-bestanden op te zetten én zonder tussenkomst van PC en plasmascherm in de woonkamer, muziek te luisteren.

Ik denk erover om mijn HTC HD2 ook als controller te gaan gebruiken. Via Slimcontroller (http://www.sciatec.de). Iemand hier toevallig ervaringen mee? Elders op het forum vind ik er namelijk niet veel over terug.

Daarnaast is de Duet inmiddels al 2 jaar oud. Weet iemand of er al een opvolger voor de Duet zit aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

TrailBlazer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:33:
Sinds kort heeft mijn NAS Zyxel NSA-220 ook squeezebox ondersteuning. Enig idee hoe dat met performance zit op zo'n NAS. CPU is 500 MHz en er zit 128 MB geheugen in. Vind die duet wel erg mooi maar als de server te traag werkt op die NAS schiet het niet op natuurlijk
Beetje zitten klooien met die NAS en het lijkt geen gelukkige combinatie te zijn. Scannen duurt allejezus lang en de webinterface reageert regelmatig niet meer en dan moet ik rebooten. Gelukkig doet die NAS wel NFS tegenwoordig dus ik verhuis squuezecentre wel naar mijn naam mijn firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:43
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:52:
Ik denk er serieus over om een SB Duet aan te schaffen, samen met een synology-nas. Was nl al langer van plan om een mirror voor pc-bestanden op te zetten én zonder tussenkomst van PC en plasmascherm in de woonkamer, muziek te luisteren.

Ik denk erover om mijn HTC HD2 ook als controller te gaan gebruiken. Via Slimcontroller (http://www.sciatec.de). Iemand hier toevallig ervaringen mee? Elders op het forum vind ik er namelijk niet veel over terug.

Daarnaast is de Duet inmiddels al 2 jaar oud. Weet iemand of er al een opvolger voor de Duet zit aan te komen?
Logitech staat op het punt om zijn Squeezebox-lijn een upgrade te geven. Er komt onder andere een Squeezebox Touch met een 4,3"-touchschreen. Verder krijgt de Squeezebox Duet een update en komen er kleine Boom-varianten.

nieuws: Logitech breidt Squeezebox-lijn uit met Touch-model

Dus ik zou nog maar even wachten. De Squeezebox Touch wordt eind april verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De Squeezebox Touch is de opvolger van de Classic, voor de Duet heb ik nog geen aankondigingen van een opvolger gezien.

@jenzman
Zal slimcontrol vanavond eens testen op mijn HD2.
Maar eerlijk gezegd is de beste software toch iPeng op de iPod Touch of iPhone. Heb Slimcontrol al eens eerder getest op de SE X1, en SqueezeCommander op de HTC Hero (Android), maar die moesten het toch afleggen tegen iPeng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Dus ik zou nog maar even wachten. De Squeezebox Touch wordt eind april verwacht.
Hij werd natuurlijk eerst in juli 2009 verwacht, dus don't put up your hope too high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:43
maartend schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:51:
[...]

Hij werd natuurlijk eerst in juli 2009 verwacht, dus don't put up your hope too high.
Dat klopt. Hij had nu eigenlijk in februari moeten komen, maar dat is door technische problemen met 2 maanden uitgesteld. Uiteindelijk zal hij wel beschikbaar zijn, nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

@maartend: Keep me posted! Ik ben benieuwd. De HD2 bevalt me goed, dus als de app werkt, waarom niet? Om nou een ipod of iphone aan te schaffen gaat me ook een beetje te ver..;-) Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

@ Troftnom: Had ik idd ook al gelezen. Die Touch ziet er leuk uit, maar is een desktop-model toch? De wifi-controller van de Duet spreekt me juist aan! Iemand een idee waaruit de update zal bestaan? Softwarematig, of zal er qua hardware ook wat veranderen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Gisterenavond even getest en SlimControl op de HD2 werkt op zich prima. Niet de meest handige Squeezebox client misschien, en de resolutie van de programma iconen is nogal laag zodat het er niet altijd even mooi uitziet, maar het functioneert wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Is er ergens een instelling om CUE files te negeren? Als ik nu met als ingang 'Muziekmap' door mijn bestanden blader kan ik een bestand niet afspelen door erop te 'klikken' (iPeng ;) ) Ik kom dan in een vervolgscherm waar ik de keus heb tussen 'aan playlist toevoegen' of 'nu afspelen'. Als er geen CUE file in de map staat begint het nummer gelijk te spelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ja, die instelling is er... die vond ik net met 10 seconden rondklikken? :P

Settings > Advanced > File Types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Thanx ga ik eens even kijken. Ik heb er gisteren dus een hele avond net langs geklikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

lordsnow schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:34:
[...]
Plaatje maken van 240x320 en opslaan als BMP.

Dan naar SqueezeCenter > Settings > Advanced > Controller Interface (of zoiets). Daarna kan je een plaatje selecteren, en daar een naam aangeven. Vervolgens kan je dit plaatje nu selecteren op de Controller: Settings > Screen > Wallpaper.
Het gaat niet zozeer om de wallpaper als wel het now playing blokje en de iconen aan de onderkant, die zien er op mijn Duet heel anders uit dan die in de openingspost.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
7.4.2 final is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:13
(Repost) 'Logitech breidt Squeezebox-lijn uit met Touch-model'
http://tweakers.net/nieuw...-uit-met-touch-model.html

Dit is precies het gene wat ik nodig heb.
Dit in combinatie met de 4-bay Syn. nas zou super zijn. Waarschijnlijk krijg ik van m'n werk binnenkort ook de HD2 telefoon, dus altijd een afstandbediening bij de hand.

Kost wat maar kan er niet op wachten. Films en series ideaal via de Xtreamer en muziek via dit apparaat zou het helemaal afmaken.

Begint maar vast met sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Ik heb iets raars met de album-indeling van de Squeezebox-server. Heb alle albums netjes getagged met Tag&Rename, klopt verder allemaal, worden netjes gepresenteerd, geen rare dingen, op eentje na. Heb de top2000, waar alles lijkt te kloppen.

Albumnaam overal hetzelfde, discnummer is gelijk, tracknummering is logisch, itunescompilationtag staat op 1, Various Artists veld bij albumartiest is ingevuld. Dan zou je zeggen dat hij ze gewoon als 1 album zou moeten zien.

En toch doet hij dat niet, hij blijft ze als 2 verschillende albums zien, de eerste 28 nummers ziet hij als een afzonderlijk album. :S Ook met mp3tag heb ik al gekeken of er ergens nog een veld is wat roet in het eten zou kunnen gooien, maar ook daar is niks raars te zien.

Alle tags leeggooien en opnieuw vullen is een mogelijkheid, maar dan moet ik eigenlijk alles weer na gaan lopen en is dus een beetje zonde van het werk. Waar kan ik nog naar kijken om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:42:
Gisterenavond even getest en SlimControl op de HD2 werkt op zich prima. Niet de meest handige Squeezebox client misschien, en de resolutie van de programma iconen is nogal laag zodat het er niet altijd even mooi uitziet, maar het functioneert wel.
Leuk om te horen dat het werkt! Fijn dat je het wilde uitproberen. Functionaliteit is belangrijk! Echter, aangezien het oog ook wat wil, is het misschien ook een idee om de ipod touch (ipeng!) aan te schaffen met alleen een losse reciever.. Of is dit qua instellingen, installatie-setup ed, een slecht idee... ? ;)

Heb nog even rondgespit bij Logitech en hier op het forum, maar over de inhoud van de update van de Duet is niets te vinden... :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
HvB83 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:54:
Ik heb iets raars met de album-indeling van de Squeezebox-server. Heb alle albums netjes getagged met Tag&Rename, klopt verder allemaal, worden netjes gepresenteerd, geen rare dingen, op eentje na. Heb de top2000, waar alles lijkt te kloppen.

Albumnaam overal hetzelfde, discnummer is gelijk, tracknummering is logisch, itunescompilationtag staat op 1, Various Artists veld bij albumartiest is ingevuld. Dan zou je zeggen dat hij ze gewoon als 1 album zou moeten zien.

En toch doet hij dat niet, hij blijft ze als 2 verschillende albums zien, de eerste 28 nummers ziet hij als een afzonderlijk album. :S Ook met mp3tag heb ik al gekeken of er ergens nog een veld is wat roet in het eten zou kunnen gooien, maar ook daar is niks raars te zien.

Alle tags leeggooien en opnieuw vullen is een mogelijkheid, maar dan moet ik eigenlijk alles weer na gaan lopen en is dus een beetje zonde van het werk. Waar kan ik nog naar kijken om dit probleem op te lossen?
Had dit ook met sommige cd's. Bleek er nog een APE tag in de hangen. Of je ID1 en ID2 tags zijn niet hetzelfde en dan ziet de SB software ze als afzonderlijk.

Wat ik ook heb gehad is dat bij 1 nummer een album naam met hoofdletter was geschreven en bij de andere niet. Dat zag de software ook als twee albums. Erg suf, maar na het aanpassen en reloaden van mijn SB database was het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:36:
[...]
Leuk om te horen dat het werkt! Fijn dat je het wilde uitproberen. Functionaliteit is belangrijk! Echter, aangezien het oog ook wat wil, is het misschien ook een idee om de ipod touch (ipeng!) aan te schaffen met alleen een losse reciever.. Of is dit qua instellingen, installatie-setup ed, een slecht idee... ? ;)
Voor dagelijks gebruik is dat een prima optie lijkt me, echter moet je voor het installeren van je receiver dan wel een truukje uithalen waarvoor je normaliter de controller nodig hebt. Daar is een of ander script voor dat al eens eerder aangehaald is in dit draadje, maar heb daar verder geen ervaring mee , maar een ander kan je vast verder helpen.
Gebruik zelf andere Squeezebox hardware (classic, radio/boom), die eenvoudig met de meegeleverde hardware te installeren zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door troftnom op 24-02-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Joepv schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:58:
[...]

Had dit ook met sommige cd's. Bleek er nog een APE tag in de hangen. Of je ID1 en ID2 tags zijn niet hetzelfde en dan ziet de SB software ze als afzonderlijk.

Wat ik ook heb gehad is dat bij 1 nummer een album naam met hoofdletter was geschreven en bij de andere niet. Dat zag de software ook als twee albums. Erg suf, maar na het aanpassen en reloaden van mijn SB database was het verholpen.
APE-tag moet ik uitzoeken, nooit van gehoord, maar het is uiteraard een mogelijkheid. ID1 gooit hij bij mij automatisch leeg zodra ik ID2 aanpas, dus dat zou niet mogen. Albumnaam is in 1x voor alle nummers aangepast, dus ook niet. Anyway, SBS is kennelijk érg kritisch, want iTunes of andere bibliotheken zien hem gewoon als 1 album.

Denk dat er behalve nog een keer goed kijken of alle overige tags er echt uit zijn niks anders op zit dan het dan maar gewoon leeg te gooien. Zo jammer dat elk programma weer net een wat andere standaard gebruikt, blijft vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Is er een optie om mappen uit te sluiten van de scan? Standaard, of met een plugin? Ik heb wel dit gevonden, maar ik heb dat bestand niet (Squeezeserver op Windows Home Server), of kan het niet vinden....

[ Voor 18% gewijzigd door wizl op 24-02-2010 20:41 ]

Verwijderd

troftnom schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:42:
Ook geprobeerd op mijn HD2,inderdaad sommige icons slecht qua weergave.verder leuk proggie.
Nu nog ff nadenken of het me 10 Euro waard is voor de full version.
Vast en zeker als ik van de zomer in de tuin zit en mijn controller is weer leeg.
En ik haat die creditcard betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Nou ja, snap er niks van, tags helemaal leeg gegooid met Tag & Rename (niet handmatig, gewoon met de optie "remove tags", daarna opnieuw gevuld en alleen de voor mij belangrijke tags gevuld (artiest, tracknaam & nummer en albumnaam, en aangezet dat het een compilation is). Dan moet hij hem gewoon als 1 album zien, zou je zeggen.

Wederom pakt hij nu de eerste 51 nummers uit de lijst als zijnde een apart album, de rest gooit hij in een andere.

Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat T&R ergens een tagfield niet kan editten die wel door Squeezecenter wordt meegenomen, iemand een suggestie welk programma misschien wel succes kan geven? mp3tag bood op het eerst gezicht ook geen andere mogelijkheden. Dan heb ik de 2 koplopers toch wel gehad dacht ik zo. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Heb je na het verwijderen van de tags een rescan gedaan van je hele database? (geen update). Ik heb gemerkt dat anders rotte tags blijven staan. Bij een full-rescan zijn ze dan weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Nope, full-rescan had ik al gedaan en loste dit probleem ook niet op. Elke suggestie is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Staat er in een tag niet bij de nummers schijf 1/1 en perongeluk bij sommige nummers 2/2 terwijl het 1/1 moet zijn en dat in je SqueezeServer aan staat dat je dubbel-cd's als twee cd's wilt zien in je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik heb afgelopen weekend een squeezebox radio aangeschaft. Vrijwel alles werkt perfect ; heb de server software op mijn ubuntu servertje geinstalleerd en alle MP3's naar mijn NAS gekopieerd. Dus kan nu genieten van wifi internet en mijn eigen muziek collectie via mijn boxen (het radiotje zelf heeft alleen mono)

So far, so good...

Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de remote control optie via de website mysqueezebox.com
Ik kan inloggen op de site en die laat ook netjes mijn radio zien.
De flickr app kon ik ook gewoon installeren en was na een paar minuten zichtbaar op de radio.

Maar als ik bij my players kijk geeft ie het volgende resultaat ;

Type: Squeezebox Radio
Status: Not Connected

Moet er nog een poort geforward worden o.i.d. ?? :?
:?

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan een squeezebox connecten met een lokale server in jouw geval je ubuntu doos of met de remote squeezebox server (mysqueezebox.com). Alleen als hij op die remote server is ingelogd kan je die afstandsbediening op mysqb.com gebruiken.

Afaik dan :)

Als je de lokale server gebruikt kan je toch beter de webinterface van die server gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Joepv schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:51:
Staat er in een tag niet bij de nummers schijf 1/1 en perongeluk bij sommige nummers 2/2 terwijl het 1/1 moet zijn en dat in je SqueezeServer aan staat dat je dubbel-cd's als twee cd's wilt zien in je scherm?
Nope, heb 1, 1/1 en leeg geprobeerd, maar dat verandert niks. Raar vind ik dat hij het soms van de eerste t/m de 28 en soms 1 t/m 51 doet. Als er echt nummers ergens verkeerd getagged zouden staan, dan zou je eerder verwachten dat hij dan (ogenschijnlijk) willekeurige nummers aan het andere albums toevoegt. Ook het feit dat het een grote collectie is mag niks uitmaken, andere collectie van 1000 nummers gaat wel vlekkeloos.

Overigens heb ik de instelling zo staan dat hij dubbel-cd's gewoon als 1 album weergeeft.

Soms baal ik er wel van dat ik apart ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Geen vreemde tekens in namen? Heb ook ervaren dat de Sb vreemde dingen doet met tags of bestandsnamen met een ` (dus niet de '). Of een embedded plaatje van 2 mb ofzo. Gaf bij mij ook crashes.
Ik blijf maar wat roepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Maar zetten jullie je Squeezebox (Duet) nou uit? Ik heb niet zo'n goed gevoel bij uitzetten namelijk. Het lijkt dan net alsof ie maar met moeite weer weet bij welk Squeezecenter hij zich moet melden.

Ik heb mijn Duet ook bedraad aangesloten. Maar bij de instellingen is alleen sprake van draadloze verbinding. Is de verbinding nou bedraad of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat probleem heb ik dus ook. Als de receiver aanstaat maar in de tussentijd doe ik een server reboot dan kan de receiver niet meer automatisch verbinden met die server. Ik meot dan de receiver van de stroom trekken en even laten weer aansluiten en dan wil ie weer connecten.

Ik heb mijn receiver met een perl script ingesteld (heb geen controller). Je kiest daarin nadrukkelijk wired of wireless. Je kan het denk ik ook zien aan de achterzijde aan de ledjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ik heb de receiver bedraad aangesloten en deze heeft altijd super snel verbinding met mijn server. De Duet controller is natuurlijk draadloos en deze zit altijd ff te zoeken. Ik zet de controller altijd uit, behalve in het weekend.

Bij het initieel instellen van je Duet heb je gekozen voor bedrade of wireless connectie van de receiver. Wil je dit later aanpassen dan moet je zowel receiver als controller naar fabrieksinstellingen resetten. Je hebt in je controller alleen wireless opties omdat deze over de controller gaan en deze is draadloos ;)

@lowfi; ik zet de server 's nachts altijd uit, dan wordt het lampje op de receiver blauw. Maar zodra ik de computer start en de SB service is geladen wordt er meteen verbonden. Heb je de computer waar de SB software op draait op DHCP ingesteld? Ik heb gemerkt dat een vast IP sneller werkt. Als de computer nl. van IP wisselt moet de receiver weer gaan broadcasten ;)

Met een DHCP reservatie in mijn router heb ik ook de Duet controller en receiver vaste adressen gegeven. Of dit invloed heeft op de snelheid weet ik niet, maar volgens mij zoekt de controller altijd eerst op het oude adres en als dat hetzelfde is heb je snel verbinding. Kan de controller daar geen receiver vinden dan gaat deze broadcasten.

[ Voor 39% gewijzigd door Joepv op 02-03-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Alle apparaten bij mij thuis hebben een vast ip adres (ook hdcp gereseveerd). Bij de receiver heb ik ook nadrukkelijk ingesteld dat ie met 10.0.0.2 (mijn SBS) moet verbinden.

Misschien ligt het daaraan? Die optie open laten ofzo... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 08:53
Mijn sqb radio heeft sinds vandaag een vreemd probleem. De internet radio zenders via sqb server op mijn nas werken niet meer. De radio laat zien dat hij de stream probeert te openen maar dit lukt niet. "Can not resolve ip of opml.radio" scrolt voorbij.
Mp3 is geen probleem. Als ik de radio op mysqueezebox.com laat inloggen werken de zenders wel?!
Iemand een idee?

Nas heeft geen verbinding met internet?!
Opgelost!! :) DNS porbleem

[ Voor 8% gewijzigd door Bugs4Bugs op 05-03-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
Sinds vandaag (zeg 2 uur) de gelukkige eigenaar van een Duet, man wat mooi spul
snel aan een optical gelegd ipv de PS2 en spelen maar. De squeezecenter server stond al een tijdje te stampen op de muziek collectie.

Ik hoopte alleen op een soort iTunes interface van de server zodat ik ook individuele mappen er weer uit kon gooien? maar dat zie ik nog niet in.. en om nou mappen uit /mijn muziek/ te gaan slepen is ook zo wat.

Ik merk wel dat veel tags nog niet fris stonden... meh dat wordt weer taggen tot ik gek word :)

Wel top dat je ook gewoon met je controller door de mappen kan scrollen ala verkenner zeg! Dat had ik niet verwacht en dat vind ik ook reuzehandig aangezien alles netjes in mappen onder mijn muziek staat (per genre, subgenre, artiest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Om mappen toe te voegen of te verwijderen uit je library heb je 2 opties; de bibliotheek deels scannen met alleen de nieuwe of gewijzigde mappen, of een rescan van je hele library. De eerste optie is bij mij ongeveer 2/3 sneller, maar wil soms nog weleens rare dingen geven omdat hij niet alle veranderingen echt ziet, maar als je fysiek mappen toevoegt of verwijdert voldoet het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Volgens mij wil QwaftZefoni hetzelfde als ik wil. Namelijk bepaalde mappen uitsluiten van de bibliotheek. Ik wil ze alleen wel gewoon laten staan. Je kunt voor de bibliotheek alleen een hoofdmap opgeven. Alles daaronder gaat automagisch mee..... voorbeeldje van wat ik zou willen.

code:
1
2
3
4
Muziek\Pop\Verzamel\ -> wel in de bibliotheek
Muziek\Pop\Soundtracks\ -> niet in de bibliotheek
Muziek\Pop\Top40 -> wel in de bibliotheek
Muziek\Klassiek\Opera -> wel in de bibliotheek

Volgens mij eenvoudig? te realiseren door de implementatie van een .skip bestand. Als dat bestandje in de map staat mag Squeezecenter die map overslaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door wizl op 04-03-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Tja. Tot die tijd is het op te lossen door buiten je Muziek-map een mapje aan te maken met daarin links naar Muziek\Pop\Verzamel, Muziek\Pop\Top40 en Muziek\Klassiek\Opera. Zo lang het maar om 3 mappen gaat is dat best goed te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
wizl schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:31:
Volgens mij wil QwaftZefoni hetzelfde als ik wil.
klopt
en met 75+ genres over 250+ GB vind ik 't niet wenselijk om bepaalde mappen uit het archief te lichten en elders te plaatsen puur om ze excluden in de SQB server.

Ik los het nu maar op door die mappen (genres) tijdelijk een soort overall genre toe te kennen. Ik heb veel jaren 20 en 30 en dat varieert van jazz, swing, bigband, crooner tot weet ik veel wat, dus erg lastig op te delen. Die ongesorteerde ongtaggede meuk zat ook niet in iTunes voor de 80GB iPod Classic dus ik had er nooit 'last' van. Tot nu :) Luxe probleem.

Gisteren zitten spelen met de webinterface. Leuk.

Internetradio en eigen favo's even instellen ter test via Radiotime was ook een makkie. Ik vraag me af of de stream-kwaliteit van normale radio-zenders wordt benaderd? M.a.w. kan ik net zo goed 3FM luisteren via SQB als via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Is het mogelijk om de lettergrootte bij de radio in stanby te verhogen. Ik wil hem gebruiken als wekkerradio en ik zie niet zo heel best zonder bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een Squezebox Duet gekocht. WIl deze graag laten communiceren met Conceptronic CH3MNAS die op mijn netwerk als een harde schijf zit aangesloten zodat ik muziek op mijn versterker kan spelen..
Wil niet altijd mijn laptop of PC aan hebben staan.
Krijg wel contact zonder PC maar kan dan niet de data/muziek afspelen.
Als ik mijn laptop aansluit krijg ik contact en kan ik muziek afspelen.
Allerlei dingen al geprobeerd. Loop een beetje vast. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:09:
Hoi ik heb een Squezebox Duet gekocht. WIl deze graag laten communiceren met Conceptronic CH3MNAS die op mijn netwerk als een harde schijf zit aangesloten zodat ik muziek op mijn versterker kan spelen..
Wil niet altijd mijn laptop of PC aan hebben staan.
Krijg wel contact zonder PC maar kan dan niet de data/muziek afspelen.
Als ik mijn laptop aansluit krijg ik contact en kan ik muziek afspelen.
Allerlei dingen al geprobeerd. Loop een beetje vast. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Heb je wel de Squeezecenter software draaien op die NAS?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Je moet inderdaad de Squeezecenter Server op je NAS installeren, zonder dat stukje software doet geen van de Squeezebox-producten het. Jij hebt hem waarschijnlijk op je laptop geïnstalleerd, waarbij hij de data wel van je nas haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb software op laptop en op de NAS draaien. Vanavond haal ik eerst alles er af en dan installeer ik de software opnieuw op de NAS. Ik denk dat ik dat gister in eerste instantie ook had en dat daarna pas de software op de laptop heb gezet.
Als ik er niet uit kom meld ik me nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt contact met squeezebox en nas. De juiste poorten staan open.
Ik heb software gedraaid vanaf NAS (=Z:\) maar installeert ook een klein stukje op C:\.
Hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb alles er al drie keer afgegood maar krijg de volledige instalatie op de NAS niet kloppend. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:47

Nitai

Live the life you love.

Je moet het niet vanaf de NAS draaien, je moet hem funpluggen en daarna deze tutorial volgen:
http://www.aroundmyroom.c...ecenter-squeezebox-howto/

Als je specifieke vragen hebt over je CH3MNAS of CH3SNAS, dan kun je hier terecht:
Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3

[ Voor 30% gewijzigd door Nitai op 08-03-2010 22:18 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Papa van Arjun. Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu de schijven in RAID 1.
25% is beschreven. Als ik dat funplugen doe blijft de data dan nog aanwezig of moet ik voor de zekerheid deze op een andere schijf kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ligt eraan hoe belangrijk je jou data vindt..

[ Voor 3% gewijzigd door Len op 09-03-2010 19:57 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

HvB83 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:36:
Nope, full-rescan had ik al gedaan en loste dit probleem ook niet op. Elke suggestie is welkom! :)
Misschien eens contact opnemen met de maker van Tag&Rename? Ik heb ondervonden dat hij heel snel reageert en graag met je meedenkt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ondertussen weer wat verder gekomen.
Ondertussen een paar keer contact met Conceptronic gehad. Ze hebben weinig expertise en zijn dan ook weinig meewerkend. Logitech wil me wel helpen maar komt er niet uit.
Ik heb de installatieprocedure van funplu uitgevoerd. Het is me niet duidelijk of het nu werkt.
Ik ben aan de volgende stap begonnen. Volgens Logitech moet ik voor de ch3mnas de squeezeboxserver perl downloaden.
Weet iemand met welke commando's of programma's ik dit bestand kan openen en activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Niet om je nu te willen bashen, maar gezien het niveau van je vragen, vermoed ik ook dat het een behoorlijk ingewikkelde klus zou zijn om jou op afstand door een succesvolle installatie heen te praten. Als het product dan niet af-fabriek voor een dergelijke service wordt geleverd, dan snap ik best dat Conceptronic zegt dat je het zelf moet uitzoeken.

Beetje flauw wellicht, maar in jouw geval was een Synology waarschijnlijk een handigere keuze geweest. Gewoon pakketje installeren en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:16:
Ik ben aan de volgende stap begonnen. Volgens Logitech moet ik voor de ch3mnas de squeezeboxserver perl downloaden.
Weet iemand met welke commando's of programma's ik dit bestand kan openen en activeren?
Denk dat je meer hulp kunt krijgen in het draadje dat je eerder aangeraden is. ;)
Nitai schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:17:
Als je specifieke vragen hebt over je CH3MNAS of CH3SNAS, dan kun je hier terecht:
Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Ben ook weer eens wat aan het stoeien en hij werkt erg lekker (Duet). Gewoon IP op reserved gezet in de router en signaalsterkte blijft ook prima. No problems there...

Maar toch twee vragen (ik vind in de Duet handleiding het nog niet)

i) ik heb ge-upgrade naar 7.4.3.r8604. Elke keer als ik de controller nu aanzet, zie ik eerst een scherm dat me vertelt dat "je hebt zojuist een upgrade naar firmwareversie 7.4 uitgevoerd" meldt en dat die versie belangrijke vernieuwingen heeft. Ja duh ... iemand suggesties hoe ik dat leuke welkomst-scherm weg krijg?

ii) hoe speel ik hele mappen (met submappen eronder) via 'mijn muziekmap' of hele genres via 'mijn muziek' af? Als ik nu doorklik naar genre's kom ik uit bij de artiesten of individuele albums. En een hele genre toevoegen via de + doet ie volgens mij ook niet? Ik wil dus graag een heel genre afspelen met of zonder shuffle erbij.

Dus de functionaliteit van deze knop zoals in de web-interface:
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/9591/playall.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/7667/playall1.jpg

Ik ga op een genre staan en druk play en hij speelt de hele genre inhoud

[ Voor 13% gewijzigd door QwaftZefoni op 13-03-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 08:38

Halfkakkende

Vandring

Vraag 1 heb ik zelf ook last van. Volgens mij kan je vraag 2 realiseren door op het genre te gaan staan en simpelweg op de play knop te drukken.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Ik had het batterypack besteld voor de radio om hem ook (bv) buiten te kunnen gebruiken. Hij heeft 1 keer volledig opgeladen, nu is tie al dood. laadt niet meer op.

Ik bel vanmiddag naar Logitech,

Oke ik stuur u een nieuwe batterypack, even kijken of tie op voorraad is. Eehm, sorry meneer, ik kan hem niet vinden in de lijst van vervangende producten, ik stuur u wel een nieuwe radio.

ploink 8)7

_/-\o_ Volgende week heeft Mevrouw Kipje ook een radio wekker _/-\o_

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
geweldig :)

ik ga toch weer 'ns software upgraden
zo stom: ik schakel de squeezebox reciever uit met de ab, zet de ab uit... later gaat de PC waar de server op draait uit... en dan springt de reciever weer aan omdat ie geen netwerk heeft. Handmatig stekker eruit roppen is enige remedie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
maakt uiteindelijk niet uit want zolang hij geen netwerk heeft, weet hij ook niet welke update hij moet draaien.

Als je bedoelt, ik wil gewoon dat ie uit gaat, ja de stekker eruit roppen

www.weitjerock.com

Pagina: 1 ... 13 ... 38 Laatste