Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even drie korte vraagjes van een Squeezebox Duet newby bezitter.....

1. Als ik bij Geavanceerde Instellingen / Diagnostische Gegevens kijk, zie ik bij de Squeezebox Server bij de TCP-poort 9000 "kan geen verbinding maken", terwijl 6 items daarboven bij de TCP-poort 9000 "OK" staat. Wat betekent dit en waar is poort 9000 voor nodig ?

2. En bij het item "mysqueezebox.com registration" staat "Not Registered". Ik heb mezelf op de site geregistreerd maar hoe kan ik dit ook bij de Duet instellen zodat bovenstaande melding wijzigt in "Registered" ?

3. Bij Serverinstellingen / Basisinstellingen (op de Squeezebox Server settings site) kan je aangeven dat wanneer je nieuwe muziek in je muziekdirectory hebt gezet, dat er "nieuwe en gewijzigde muziek" gezocht moet worden. De lijst wordt dan bijgewerkt en de nieuwe of gewijzigde muziek is dan te zien op de Duet Controller. Maar is er een mogelijkheid om dit periodiek in te stellen op deze instel-site (dus niet handmatig), of is er een optie "handmatig nieuwe en gewijzigde muziek scannen" via de Squeezebox Duet Controller ?

Ik gebruik firmwareversie 7.4.1.r7915.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:53:

1. Als ik bij Geavanceerde Instellingen / Diagnostische Gegevens kijk, zie ik bij de Squeezebox Server bij de TCP-poort 9000 "kan geen verbinding maken", terwijl 6 items daarboven bij de TCP-poort 9000 "OK" staat. Wat betekent dit en waar is poort 9000 voor nodig ?

2. En bij het item "mysqueezebox.com registration" staat "Not Registered". Ik heb mezelf op de site geregistreerd maar hoe kan ik dit ook bij de Duet instellen zodat bovenstaande melding wijzigt in "Registered" ?

Je moet je duet zelf nog even aan melden dmv van een andere muziebron te kiezen en dan voor mysqueezebox.com

3. Bij Serverinstellingen / Basisinstellingen (op de Squeezebox Server settings site) kan je aangeven dat wanneer je nieuwe muziek in je muziekdirectory hebt gezet, dat er "nieuwe en gewijzigde muziek" gezocht moet worden. De lijst wordt dan bijgewerkt en de nieuwe of gewijzigde muziek is dan te zien op de Duet Controller. Maar is er een mogelijkheid om dit periodiek in te stellen op deze instel-site (dus niet handmatig), of is er een optie "handmatig nieuwe en gewijzigde muziek scannen" via de Squeezebox Duet Controller ?

hier is een plug inn voor dacht ik, dan kan je zelf instellen hoe vaak je wilt scannen

Ik gebruik firmwareversie 7.4.1.r7915.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Vorige week (naast de Receiver die ik al had) ook maar een Squeezebox Radio aangeschaft voor op de slaapkamer. Wat een heerlijk apparaat. Bediening werkt goed, zowel via het apparaat zelf als via iPeng. Geluidskwaliteit is gewoon ok, natuurlijk geen hifi-kwaliteit, maar wat mag je van een wekkerradio verwachten? Hij doet het in dat opzicht gewoon netjes.

Synchroniseren met de Receiver werkt prima, je kunt ze in iPeng koppelen en vervolgens speelt hij door het hele huis dezelfde muziek synchroon af. Ook als je een nieuw nummer/album vanaf de Radio kiest, volgt de Receiver keurig.

En ik vroeg me af hoe betrouwbaar de wekker zou zijn. Het kan immers zijn dat de NAS er een keer om wat voor reden dan ook uit ligt, zou toch lullig zijn als je zo een afspraak mist. Maar vanmorgen hoorde ik een pieptoon ipv de bnr-stream, kijk op iPeng "backup stream", kies 538, die deed het wel. Kortom, ze hebben er wel over nagedacht!

€150 voor een wekkerradio is best een hoop centjes, maar voor mij was het z'n geld waard, zeker omdat ik al een Squeezebox had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

is er al touch nieuws?.....tis immers bijna april :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Wifimedia verwacht hem op 10 april, en zij zijn volgens mij wel goed geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Als 7.5 live is kan je hem kopen denk ik.

Dit: http://wiki.slimdevices.com/index.php/Nightly_Builds belooft weinig goeds ;)

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 31-03-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

knakworst

Get more sats!

lowfi schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:23:
Als 7.5 live is kan je hem kopen denk ik.

Dit: http://wiki.slimdevices.com/index.php/Nightly_Builds belooft weinig goeds ;)
Leuke disclaimer maar 7.5 is al een tijdje in feature freeze. Bij mij draait het heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Stabiel wel maar ik mis dingen. Waar is browse local radio bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
gebruik zelf ookal maanden 7.5 en ben er tervreden over , mis idd wel wat dingen maar agh tis niet voor niks beta.

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Klein_Kipje schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:37:
Ik had het batterypack besteld voor de radio om hem ook (bv) buiten te kunnen gebruiken. Hij heeft 1 keer volledig opgeladen, nu is tie al dood. laadt niet meer op.

Ik bel vanmiddag naar Logitech,

Oke ik stuur u een nieuwe batterypack, even kijken of tie op voorraad is. Eehm, sorry meneer, ik kan hem niet vinden in de lijst van vervangende producten, ik stuur u wel een nieuwe radio.

ploink 8)7

_/-\o_ Volgende week heeft Mevrouw Kipje ook een radio wekker _/-\o_
vandaag mail

U heeft ondertussen hopelijk al de nieuwe SqueezeBox Radio ontvangen.

Omdat het batterij-pakket vrij nieuw is, en omdat u er een ongewone klacht over had, zouden wij graag de oude radio alsook het batterij-pak graag bij u op komen halen voor nader onderzoek. Zou het eventueel mogelijk zijn om een koerier langs te sturen om deze op te halen?

Jammer mevrouw Kipje, zal nog even wachten worden

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:27

lordsnow

I know nothing

QwaftZefoni schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:59:
zo stom: ik schakel de squeezebox reciever uit met de ab, zet de ab uit... later gaat de PC waar de server op draait uit... en dan springt de reciever weer aan omdat ie geen netwerk heeft. Handmatig stekker eruit roppen is enige remedie?
De Receiver gaat ook niet echt uit, maar op Standby (lampje uit). Als de Receiver de verbinding met de server verliest (omdat de server wordt uitgezet, of omdat de verbinding is verbroken) dan wordt het lampje blauw. Voor eventueel troubleshooten moet je namelijk gewoon weten of de Receiver is verbonden, of niet.

Een oplossing zou zijn om de server niet uit te zetten. En, aangezien mijn server ook gebruikt wordt voor FTP, P2P, Nieuwsgroepen, en CounterStrike staat 'ie bij mij inderdaad meestal aan.

[ Voor 41% gewijzigd door lordsnow op 02-04-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Ik kan sinds zondag niet meer met mijn Squeezebox Radio connectie maken met MySqueezebox.com
Wel heb ik verbinding met mijn router en via de computer werkt alles wel ???

*** Edit ***

Heb um al weer aan de praat,

Ben ingelogd op MySqueezebox.com toen me radio even uit en weer aan gedaan,
vervolgens stond internetradio weer in de lijst ook voor deze gekozen en hij deed het weer ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Albert020 op 06-04-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
lordsnow schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:45:
[...]

De Receiver gaat ook niet echt uit, maar op Standby (lampje uit). Als de Receiver de verbinding met de server verliest (omdat de server wordt uitgezet, of omdat de verbinding is verbroken) dan wordt het lampje blauw. Voor eventueel troubleshooten moet je namelijk gewoon weten of de Receiver is verbonden, of niet.

Een oplossing zou zijn om de server niet uit te zetten. En, aangezien mijn server ook gebruikt wordt voor FTP, P2P, Nieuwsgroepen, en CounterStrike staat 'ie bij mij inderdaad meestal aan.
Ik heb hier ook last van. Ik vind het heel erg onzinnig om mijn server onnodig aan te laten staan (staat uit tussen 2:00-16:00). Het is ook alleen de receiver die hier last van heeft een SB Radio heeft dit probleem niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
lowfi schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:44:
[...]

Ik heb hier ook last van. Ik vind het heel erg onzinnig om mijn server onnodig aan te laten staan (staat uit tussen 2:00-16:00). Het is ook alleen de receiver die hier last van heeft een SB Radio heeft dit probleem niet!
Heb hier alleen een SB Radio, deze had er het hele weekend last van !

Maar heb het volgende gedaan en weer aan de praat gekregen:

Ben ingelogd op MySqueezebox.com toen me radio even uit en weer aan gedaan,
vervolgens stond internetradio weer in de lijst ook voor deze gekozen en hij deed het weer

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 06-04-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Had er met mijn Duet ook last van. De receiver ging meteen over naar mysb.com, maar de afstandsbediening niet. Inderdaad even via mysb.com de receiver uitgezet.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 08:38

Halfkakkende

Vandring

Halfkakkende schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:40:
Ik ben nu enkele weken in het bezit van een Squeezebox Duet en ben daar redelijk tevreden over, maar ik heb toch een paar dingen waar ik maar niet uit kom:

1 Ik heb een Squeezeserver op mijn thuis mac'je geinstalleerd (NAS komt nog wel eens), maar deze heb ik niet 24/7 aan staan. Nu begrijp ik wel dat ik dan niet mijn eigen muziek kan benaderen, maar ik was in de veronderstelling dat ik wel gewoon Shoutcast streams kon luisteren. De grote vraag is: Waar vind ik deze dan (niet onder internetradio)? Ik heb een account bij My squeezecenter en heb daar de shoutcast app. geinstalleerd (ik vind overigens wel andere "locale" streams als 3fm e.d. en een hoop andere streams, maar deze lijken niet echt eits met de shoutcast streams te maken te hebben).`
QwaftZefoni schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:33:
Ben ook weer eens wat aan het stoeien en hij werkt erg lekker (Duet). Gewoon IP op reserved gezet in de router en signaalsterkte blijft ook prima. No problems there...

Maar toch twee vragen (ik vind in de Duet handleiding het nog niet)

i) ik heb ge-upgrade naar 7.4.3.r8604. Elke keer als ik de controller nu aanzet, zie ik eerst een scherm dat me vertelt dat "je hebt zojuist een upgrade naar firmwareversie 7.4 uitgevoerd" meldt en dat die versie belangrijke vernieuwingen heeft. Ja duh ... iemand suggesties hoe ik dat leuke welkomst-scherm weg krijg?
Om op bovenstaande punten toch nog even terug te komen. Ik heb van de week mijn Remote gereset naar factory defaults en toen werkte het allemaal prima. Geen meldingen van nieuwe versies, shoutcast (en andere apps) prima benaderbaar.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
7.5 final is uit. Touch volgt snel?

;)

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 07-04-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
10 april is de Touch leverbaar.
http://forum.wifimedia.eu/viewtopic.php?f=4&t=2495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Nou heb mijn receiver binnen :) maar het aan de praat krijgen lukt niet, ben het aan het proberen met dat UDAP perl script, maar om een of andere reden kan hij de receiver niet vinden. Kan niet pinpointen waar het aan ligt, of aan de mijn airport extreme of aan mijn laptop. Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Wie weet de maximale grootte van de SD kaarten die in de Touch kunnen? Ik kan het op Google helaas niet vinden....

Ik wil als het ff kan een 16gb kaart erin zetten met mijn hele cd collectie erop... Zou dat mogelijk zijn?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Er zal vast wel SDHC ondersteund worden en dat gaat tot 32Gb. De vraag is meer of hoger dan dat ondersteund zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
De Touch schijnt er nu toch echt te zijn: http://www.engadget.com/2...touch-ships-at-long-last/
De grootte van de geheugenkaarten ken ik niet, maar volgens een van de ontwikkelaars op het slimdevices forum is 2TB met een externe HD via USB op de touch geen probleem, maar toegegeven, dat is wat anders dan een geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Vind dat ding echt lelijk. Veel te veel rand, waardoor het schermpje nog kleiner lijkt.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

troftnom schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:50:
Er zal vast wel SDHC ondersteund worden en dat gaat tot 32Gb. De vraag is meer of hoger dan dat ondersteund zal worden.
Mooi, dat is voorlopig genoeg voor mij... Zou je een beetje snel door de lijst met albums kunnen bladeren vanaf SD kaart?

En nog één vraag: heeft deze ook weer een webinterface?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

en bingo :P het werkt, UDAP script met local address ip toevoeging deed the trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Kan de Squeezebox Controller op één of andere manier een slapende computer met SqueezePlay erop wekken (er vanuitgaande dat Squeezeserver draait op een andere computer). Wanneer de computer met SqueezePlay slaapt, verdwijnt de speler ook uit de lijst met Squeezebox apparaten. Ik heb tot hiertoe hier nog geen oplossing voor gevonden. Heeft iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Oli469 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:59:
Kan de Squeezebox Controller op één of andere manier een slapende computer met SqueezePlay erop wekken (er vanuitgaande dat Squeezeserver draait op een andere computer). Wanneer de computer met SqueezePlay slaapt, verdwijnt de speler ook uit de lijst met Squeezebox apparaten. Ik heb tot hiertoe hier nog geen oplossing voor gevonden. Heeft iemand raad?
http://forums.slimdevices...=76206&highlight=wake+lan

volgens mij is dit je oplossing.

Gisteravond 7.5 op mijn Qnap gezet, samen met ssots 4.7. Draait (voorlopig) nog stabiel

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nu heb ik zelf een Squeezebox Radio, ben hier heel erg tevreden mee,
en zou er nog graag een Squeezebox Duet bij willen kopen voor me Hifi installatie
Maar nu lees ik zo veel berichten over dat de Duet echt een ramp is, en je vaak geen verbinding,
kunt krijgen met de server, heb dit af en toe ook met mijn Squeezebox Radio, maar niet zo vaak,
is dit bij de Duet meer of kun je dit met elkaar vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

TF

bla bla

Albert020 schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:51:
en zou er nog graag een Squeezebox Duet bij willen kopen voor me Hifi installatie
Maar nu lees ik zo veel berichten over dat de Duet echt een ramp is, en je vaak geen verbinding,
kunt krijgen met de server, heb dit af en toe ook met mijn Squeezebox Radio, maar niet zo vaak,
Ik heb daar helemaal nooit last van. Mijn duet is werkelijk waar nog nooit zijn verbinding verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
De squeezebox-server is, van wat ik gelezen heb, via een webinterface te bedienen.

Wat ik mij meer afvraag: een Squeezebox-Touch (die ik overweeg te kopen) - is die ook via een webinterface te bedienen? Kan ik, vanaf de bank met een laptop, via een webinterface nummers/playlists selecteren om af te spelen? Afstandbediening haalt het vanaf de bank wel, maar dat scherm is op die afstand toch te klein om goed te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Ook hier geen problemen met mijn Duet tijdens gebruik... maar:

Door een crash van mijn laptop heb ik op een andere PC Squeezebox Server geïnstalleerd en toen maakte de receiver (of Duet?) geen verbinding met deze server. Op een gegeven moment werkte het wel, maar ik kreeg dus niet meteen verbinding.

Nu heb ik gisteren op een nieuwe laptop Squeezebox Server geïnstalleerd en zag ik dat de receiver wel verbinding leek te hebben met de server (lampje aan de voorkant was wit) maar de Duet kreeg geen verbinding en ook de webinterface gaf geen player aan.
Op dit moment zet ik de Duet weer aan en heb ik wel meteen verbinding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Canard schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:26:
[...]

Ook hier geen problemen met mijn Duet tijdens gebruik... maar:

Door een crash van mijn laptop heb ik op een andere PC Squeezebox Server geïnstalleerd en toen maakte de receiver (of Duet?) geen verbinding met deze server. Op een gegeven moment werkte het wel, maar ik kreeg dus niet meteen verbinding.

Nu heb ik gisteren op een nieuwe laptop Squeezebox Server geïnstalleerd en zag ik dat de receiver wel verbinding leek te hebben met de server (lampje aan de voorkant was wit) maar de Duet kreeg geen verbinding en ook de webinterface gaf geen player aan.
Op dit moment zet ik de Duet weer aan en heb ik wel meteen verbinding :?
Dan denk ik toch dat ik hem vandaag ga bestellen, BCC heeft
nu een mooie aanbieding voor 259 euro Incl. verzendkosten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

vanaalten schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:25:
De squeezebox-server is, van wat ik gelezen heb, via een webinterface te bedienen.

Wat ik mij meer afvraag: een Squeezebox-Touch (die ik overweeg te kopen) - is die ook via een webinterface te bedienen? Kan ik, vanaf de bank met een laptop, via een webinterface nummers/playlists selecteren om af te spelen? Afstandbediening haalt het vanaf de bank wel, maar dat scherm is op die afstand toch te klein om goed te zien...
Dat kan volgens mij met alle squeezebox producten.
Iig met de boom en duet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
@vanaalten
Ga je de server op andere hardware zetten? Dan verwacht ik dat het wel kan, op mijn Radio en Classic in ieder geval ook. De Touch kan ook zijn eigen server zijn heb ik begrepen, maar die zou niet zo volledig zijn, geen idee wat daar op mogelijk is verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 11:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

kunt krijgen met de server
De afstandsbediening van de Duet is vooral traag. Het opstarten duurt echt behoorlijk lang en het navigeren met het scroll wiel vind ik niet altijd even handig werken. Het is het wat betreft ergonomie net niet. De duet is een mooi apparaat maar bij vrijwel elke upgrade zijn er veel mensen die problemen krijgen met hun systeem. Op het officiele forum lees je tal van reacties.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Bor de Wollef schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:05:
[...]

De afstandsbediening van de Duet is vooral traag. Het opstarten duurt echt behoorlijk lang en het navigeren met het scroll wiel vind ik niet altijd even handig werken. Het is het wat betreft ergonomie net niet. De duet is een mooi apparaat maar bij vrijwel elke upgrade zijn er veel mensen die problemen krijgen met hun systeem. Op het officiele forum lees je tal van reacties.
Ik ben het ermee eens dat de Duet traag is met opstarten, maar je kunt 'm zo instellen dat ie in stand-by gaat (of staat ie dan gewoon aan zonder beeld?), dan is hij meteen klaar voor gebruik. Het scrollwheel is inderdaad niet echt gebruiksvriendelijk.
Overigens ervaar ik dit niet als grote problemen omdat ik 95% van de tijd de webinterface gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
troftnom schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:03:
@vanaalten
Ga je de server op andere hardware zetten? Dan verwacht ik dat het wel kan, op mijn Radio en Classic in ieder geval ook. De Touch kan ook zijn eigen server zijn heb ik begrepen, maar die zou niet zo volledig zijn, geen idee wat daar op mogelijk is verder.
Zeker! M'n muziekcollectie staat op een 24/7 server (met dus een niet al te stevige CPU er in), muziek wil ik ook vanaf andere systemen kunnen bereiken dus Squeezeserver op dat servertje zetten ligt voor de hand. Wat mij betreft had die Touch geen interne server hoeven te hebben...
pelican schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:27:
Dat kan volgens mij met alle squeezebox producten.
Iig met de boom en duet.
Mja, geen garantie dat de touch ook een webinterface voor bediening heeft. Vind 300 euro toch wat veel geld om mee te gaan gokken...

[ Voor 3% gewijzigd door vanaalten op 13-04-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Op de touch draait een lite varriant van de software. Plugins worden op dit moment bv niet ondersteunt.

Vind het een heel erg net niet product die touch. Qua software en ook kwa uiterlijk/hardware.

[ Voor 31% gewijzigd door lowfi op 13-04-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Enige keer wanneer bij mij de Duet / Receiver geen verbinding heeft met de server, is als de server is gereset. Aangezien het bij mij een 24/7 nas is, heb ik daar verder weinig last van, alleen vervelend als de spanning er een keer af is geweest, dan moet je er even aan denken om de Receiver van de spanning af te halen alvorens je hem weer kunt bedienen. De Radio is in dat opzicht wel wat beter, die gaat daar beter mee om en ziet de server weer uit zichzelf. Maar zonder dat de server uit de lucht is gegaan heb ik bij mij nog nooit verbindingsproblemen geconstateerd (Receiver via ethernet, Radio via wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
vanaalten schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:06:
[...]
Mja, geen garantie dat de touch ook een webinterface voor bediening heeft. Vind 300 euro toch wat veel geld om mee te gaan gokken...
Webinterface zal de Touch niet nodig hebben, bij al de Squeezebox hardware kun je tot nu toe de webinterface van de server gebruiken om de hardware aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
HvB83 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:46:
Enige keer wanneer bij mij de Duet / Receiver geen verbinding heeft met de server, is als de server is gereset. Aangezien het bij mij een 24/7 nas is, heb ik daar verder weinig last van, alleen vervelend als de spanning er een keer af is geweest, dan moet je er even aan denken om de Receiver van de spanning af te halen alvorens je hem weer kunt bedienen. De Radio is in dat opzicht wel wat beter, die gaat daar beter mee om en ziet de server weer uit zichzelf. Maar zonder dat de server uit de lucht is gegaan heb ik bij mij nog nooit verbindingsproblemen geconstateerd (Receiver via ethernet, Radio via wifi).
Hier heb ik geen last van, en zet de computer 's nachts en als ik niet thuis ben altijd uit. De enige keer dat mijn (duet) receiver de weg kwijt was, is toen ik mijn switch/router/ap gereset heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Zijn hier ook mensen die zich bezig houden met het programmeren van programma's die de SqueezeboxServer kunnen aansturen? Ik probeer zelf met C# wat te ontwikkelen met behulp van CLI commando's en JSON berichten. Gaat aardig maar zijn nog wel wat vragen ;) Dus benieuwd of er meer mensen zijn die daar mee bezig zijn :)

@mods: Uiteraard kan ik naar de Devschuur maar wilde eerst even polsen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
troftnom schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:26:
[...]

Webinterface zal de Touch niet nodig hebben, bij al de Squeezebox hardware kun je tot nu toe de webinterface van de server gebruiken om de hardware aan te sturen.
hier http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=74683 valt te lezen dat er geen/gebrekkige webinterface is voor de touch.

Ik snap zowiezo niet wat je met de touch server zou willen, hij is trager dan een nas en geen directe opslag

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Canard schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:47:
[...]

Ik ben het ermee eens dat de Duet traag is met opstarten, maar je kunt 'm zo instellen dat ie in stand-by gaat (of staat ie dan gewoon aan zonder beeld?), dan is hij meteen klaar voor gebruik. Het scrollwheel is inderdaad niet echt gebruiksvriendelijk.
Overigens ervaar ik dit niet als grote problemen omdat ik 95% van de tijd de webinterface gebruik.
Volgens mij is de slaapstand, voor zover aanwezig, niet meer dan het uitzetten van het scherm idd. Niet echt handig wanneer je de controller langere tijd (bv meer dan een dag) niet gebruikt. Hetzelfde met de "uit" stand op de receiver: dit doet niets meer dan het lampje uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ondanks dat ik al een tijd meekijk en mij als een echte nerd heb ingelezen zit ik toch met een echte newbie vraag:

De touch is voor mij het product waardoor ik de stap kan en wil wagen om mijn muziek collectie te rippen en te digitaliseren. Nu heeft de touch minimaal squeezeboxserver 7.5 nodig maar ik wil toch niet een computer de hele dag aan hebben staan.

- Draait deze Squeezebox server ook op een NAS met een stukje linux of iets dergelijks? Dus een stukje software op dezelfde schijf als waar de data staat.

- Nu schaf ik ook een TV aan die via het DNLA protocol kan communiceren met bv een mediaserver waar HD/Divx bestanden op draaien. Ik wil dit ook vanaf diezelfde NAS kunnen draaien maar is dit realistisch? Met andere woorden..kan je twee stukjes software op een NAS draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:48
Er zijn NASsen waar je Squeezebox Server op kunt draaien ja, maar het is niet vanzelfsprekend. Let er op bij het aanschaffen van een NAS dus...

(zonder reclame te willen maken, en zonder te willen suggereren dat je hem daar moet aanschaffen... wifimedia heeft een mooi overzicht van squeezecenter-geschikte NASsen staan)

Ik zie niet in waarom je niet tegelijkertijd DLNA zou kunnen gebruiken op diezelfde NAS. Moet je daar software voor installeren? Het klinkt als iets dat de gemiddelde NAS standaard kan...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 10:42
xon schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:00:
Ondanks dat ik al een tijd meekijk en mij als een echte nerd heb ingelezen zit ik toch met een echte newbie vraag:

De touch is voor mij het product waardoor ik de stap kan en wil wagen om mijn muziek collectie te rippen en te digitaliseren. Nu heeft de touch minimaal squeezeboxserver 7.5 nodig maar ik wil toch niet een computer de hele dag aan hebben staan.

- Draait deze Squeezebox server ook op een NAS met een stukje linux of iets dergelijks? Dus een stukje software op dezelfde schijf als waar de data staat.

- Nu schaf ik ook een TV aan die via het DNLA protocol kan communiceren met bv een mediaserver waar HD/Divx bestanden op draaien. Ik wil dit ook vanaf diezelfde NAS kunnen draaien maar is dit realistisch? Met andere woorden..kan je twee stukjes software op een NAS draaien?
Ik gebruik een sheevaplug om SBS 7.5 op te draaien, is krachtig genoeg en gebruikt 3 watt, samen met een 2,5" schijf heb je een verbruik van maximaal 5 watt. Er is zelfs een compleet linux distributie voor de sheevaplug kant en klaar met SBS erop.
Voor meer info: www.squeezeplug.de en http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=76466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Helemaal duidelijk..na nog wat verder gepuzzeld te hebben lijkt een NAS inderdaad gewoon meerdere servers tegelijk te kunnen draaien.

Squeezeboxserver installeer je dat gewoon op de harde schijf die je erin hangt trouwens? Want NAS zelf heeft geen opslagcapaciteit neem ik aan. Is dat op aparte partitie of zo? (geen ervaring met Linux (nog))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Hangt er vanaf welke Nas. Ik heb zelf een Qnap 109, hier kan je op inloggen (web) en via deze weg sbs installeren. Idd op de harde schijf

Ik stream er ondertussen ook films vanaf en gebruik hem af en toe om te downloaden. Maakt niets uit voor SBS. Alleen als hij je muziekcollectie scan heeft ie het even "zwaar"

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:43
Vandaag de Squeezebox Touch gekocht. Installatie ging erg makkelijk. Eerst taal, land en soort netwerk instellen. Daarna werd er automatisch een update binnengehaald.
Eerst even een USB stick erin met 16 GB muziek erop, scannen ging erg snel. Muziek afspelen gaat goed, maar heel af en toe een hapering. Toen oud SD kaartje geprobeerd, die werd niet herkend. Dat ligt waarschijnlijk aan de SD kaart. Is een kaart van 2 GB, maar op mijn PC geeft hij maar 1 GB aan. Dus moet nog een nieuw kaartje kopen.
Toen squeezebox server 7.5.0 op mijn PC gezet. Ging ook allemaal erg snel. Paar honderd albums werden erg snel gescand. Muziek afspelen gaat perfect, geen haperingen (FLAC bestanden over bedraad netwerk).
Geluidskwaliteit is erg goed.
De bediening gaat erg makkelijk via het touchscreen en ook erg snel. Verder gebruik ik mijn Harmony afstandsbediening. Scherm is net groot genoeg om vanaf de bank te kunnen lezen. Album covers worden weergegeven in het scherm tijdens het afspelen.
Internet radio werkt goed. Apps installeren gaat ook erg simpel via webbrowser.
Tot nu toe dus erg tevreden met de Touch! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-04-2023

FvZ

Op Engadget is nu een korte review van de Squeezebox Touch geplaatst: http://www.engadget.com/2...-squeezebox-touch-review/

Ik vind het er goed uitzien. Mocht ik in de toekomst een extra Squeezebox kopen, dan wordt het een Touch. Ik waardeer de duidelijk leesbare display van de Squeezebox classic die ik nu heb, maar de aanraakbediening in combinatie van het kunnen zien van de album art vind ik van grote toegevoegde waarde. Als ik de review bekijk, dan bedient het ook snel en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

lethargy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:07:
Vandaag de Squeezebox Touch gekocht.

<knip kwijlverhaal :P >
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag :) Heb ook wel interesse in eentje

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Sparhawk schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:40:
[...]

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag :) Heb ook wel interesse in eentje
Bij de Mediamarkt. Ze hadden er een aantal liggen.
Inmiddels heb ik nog getest met een SD kaart van 16 GB en die deed het goed. Maar ik doe nu eigenlijk alleen muziek streamen. Verder ook veel internetradio luisteren.
Geluidskwaliteit is echt heel goed. Bediening is erg makkelijk. Wat ook leuk is dat je verschillende achtergronden kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

lethargy schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:16:
[...]

Bij de Mediamarkt. Ze hadden er een aantal liggen.
Inmiddels heb ik nog getest met een SD kaart van 16 GB en die deed het goed. Maar ik doe nu eigenlijk alleen muziek streamen. Verder ook veel internetradio luisteren.
Geluidskwaliteit is echt heel goed. Bediening is erg makkelijk. Wat ook leuk is dat je verschillende achtergronden kan instellen.
299?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Hi All,

Wie weet hoe je SBS verbinding kan laten maken met het internet (voor internetradio en MySqueezebox.com) door een proxy heen. Op mijn werklokatie maken ze hier helaas gebruik van. Nu kan ik met andere software die ik draai prima door de proxy heen als ik de proxy en authenticatie gegevens invul. Nu kan je in SBS wel een proxy opgeven maar geen authenticatie gegevens invoeren.

Nu heb ik van iemand de tip gekregen om gebruik te maken van Squid maar hier word ik niet echt wijs uit.

Overigens is het wel een lopende bug die bekend is bij het team van Squeezebox. Er kan gestemd worden om de bug te fixxen: http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=6277

Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb squeezeboxserver op mijn linux server draaien maar ik kan geen playlists aanmaken. Ik denk een permissieprobleem maar weet iemand in welke directory hij ze probeert weg te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Die directory kun je zelf instellen bij de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat geef je volgens mij aan in de config. Eerste tabblad bij de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
Heb nu sinds vandaag het probleem (op m'n SB Radio) dat de soft-off knop niet meer werkt. Met andere woorden, hij gaat niet meer in standby modus.

Gewoon inhouden werkt wel (dan gaat ie uit) en in de factory test werkt ie ook gewoon. Alsof de soft-off niet meer geconfigureerd is...

Any thoughts?

edit:
this is a known 'feature' when the internal clock of the Radio gets reset.

See http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=74603 for more info.

You can bring the Radio back to normal behavior by syncing to SN or by setting the clock manually (trough SSH).
8)7

[ Voor 33% gewijzigd door party42 op 20-04-2010 19:18 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

sinds de ugprade van SBS 7.4 > 7.5 heb ik nu regelmatig dat opeens het geluid uitvalt op een willekeurig moment. Op mijn Ipod touch met ipeng ( tevens op de duet controller) zie ik dan dat de tijd wel doorloopt. Echter reageert SBS niet meer. Als ik dan op de pc kijk waar SBS draait heb ik een Faad.exe error report. Klik ik deze weg is alles weer ok en heb ik weer geluid.

Nu heb ik gezocht op faade.xe Dit schijnt een decoder te zijn. Maar goed veel wijzer word ik er dus niet van

Iemand dit probleem ook en weet of het komt door 7.5 ? dan zet in namelijk 7.4 er weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ray schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:56:
sinds de ugprade van SBS 7.4 > 7.5 heb ik nu regelmatig dat opeens het geluid uitvalt op een willekeurig moment. Op mijn Ipod touch met ipeng ( tevens op de duet controller) zie ik dan dat de tijd wel doorloopt. Echter reageert SBS niet meer. Als ik dan op de pc kijk waar SBS draait heb ik een Faad.exe error report. Klik ik deze weg is alles weer ok en heb ik weer geluid.

Nu heb ik gezocht op faade.xe Dit schijnt een decoder te zijn. Maar goed veel wijzer word ik er dus niet van

Iemand dit probleem ook en weet of het komt door 7.5 ? dan zet in namelijk 7.4 er weer op
Bij mij werkt 7.5 goed (Windows 7 32-bit). Is er niet toevallig iets anders veranderd op je pc, andere software of drivers geïnstalleerd? Ongeveer rond de tijd dat je 7.5 geïnstalleerd hebt, of misschien luister je andere streams?

Hier staat wel wat over faad.exe
http://comments.gmane.org...vices.squeezecenter/17021
http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=16025

Via de bugreport kwam ik weer uit op: http://svn.slimdevices.co...MSWin32-x86-multi-thread/ waar een updated faad.exe staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Canard op 20-04-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zo, ik heb vandaag met een Qnap-techneut eens de QNAP thuis even opnieuw geinstalleerd met een nieuwe HD omdat mijn harddisk kuren leek te vertonen.
Nu heb ik SSOTS 4.6 erop zitten en SBS 7.4.2 en het spul draait nu :). (Versie 7.5.0 wordt nog niet ondersteund met een Qpkg :-(, tenzij je in SSH wilt gaat klooien ).

Nu vroeg ik me af:
- Bij de Plugins-tab van Squeezebox-server lees ik iets over RSS-nieuwsberichten. Maar waar vind ik dit terug?
Ik zie deze niet terug op de controller bij Toep. Gallerie. Het zou tof zijn om de laatste Nu.nl beriichten erop te kunnen tonen.
Hoe krijg ik die op de controller?
- Ook lees ik iets over de Opdrachtregelinterface. Hiermee kan je dus via TCP/IP je Squezebox besturen via externe software. Als ik op http://qnap:9090 (lokaal) kijk zie ik een aantal leuke headers geoutputted staan, maar is er ook documentatie over hoe je die kan aansturen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Canard schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:08:
[...]

Bij mij werkt 7.5 goed (Windows 7 32-bit). Is er niet toevallig iets anders veranderd op je pc, andere software of drivers geïnstalleerd? Ongeveer rond de tijd dat je 7.5 geïnstalleerd hebt, of misschien luister je andere streams?

Hier staat wel wat over faad.exe
http://comments.gmane.org...vices.squeezecenter/17021
http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=16025

Via de bugreport kwam ik weer uit op: http://svn.slimdevices.co...MSWin32-x86-multi-thread/ waar een updated faad.exe staat.
bedankt! er zijn dus duidelijk meer problemen. Ik heb vrijwel alles in ALAC en daar zit ook het probleem met faad.exe
Het lijkt er namelijk ook op dat de kwaliteit van het geluid verminderd is. Ik begrijp uit de postings dat faad.exe de alac decoder is waar dit proces eerder anders was. Ik ga de update toepassen en als dit niet ook het geluid weer verbeterd fijn weer terug naar 7.4

Edit. Zojuist donwgrade naar 7.4.2 gedaan. Was binnen enkele minuten probleemloos gedaan. Nu heb ik in mijn 'file types' scherm weer de normale codecs instellingen beschikbaar. Ik blijf dus maar gewoon bij deze build.

[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 21-04-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Xander schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:19:
Die directory kun je zelf instellen bij de settings?
lowfi schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:20:
Dat geef je volgens mij aan in de config. Eerste tabblad bij de settings.
klopt inderdaad nu werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
AW_Bos schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:44:
Zo, ik heb vandaag met een Qnap-techneut eens de QNAP thuis even opnieuw geinstalleerd met een nieuwe HD omdat mijn harddisk kuren leek te vertonen.
Nu heb ik SSOTS 4.6 erop zitten en SBS 7.4.2 en het spul draait nu :). (Versie 7.5.0 wordt nog niet ondersteund met een Qpkg :-(, tenzij je in SSH wilt gaat klooien ).
??

Je kunt gewoon SSOTS 4.7 erop zetten via qpkg (te downloaden op het qnap forum) en dan de sbs 7.5 installeren (te downloaden op de sbs site)

Alles draait al twee weken als een zonnetje op een TS-109.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Klein_Kipje schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:52:
[...]

??

Je kunt gewoon SSOTS 4.7 erop zetten via qpkg (te downloaden op het qnap forum) en dan de sbs 7.5 installeren (te downloaden op de sbs site)

Alles draait al twee weken als een zonnetje op een TS-109.
Ah okee, die 'qpkg' stond nog niet in de package lijst blijkbaar. Thnx for notice. Nu ben ik benieuwd hoe die opdrachtregelinterface (3x woordwaarde) werkt, en die RSS feature.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 21-04-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
AW_Bos schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:44:
- Bij de Plugins-tab van Squeezebox-server lees ik iets over RSS-nieuwsberichten. Maar waar vind ik dit terug?
Ik zie deze niet terug op de controller bij Toep. Gallerie. Het zou tof zijn om de laatste Nu.nl beriichten erop te kunnen tonen.
Hoe krijg ik die op de controller?
De RSS news ticker werkt volgens mij niet met de Duet (Controller), maar je hebt wel de Information Browser. Die vind je op de controller onder Extra's, instellingen ervoor staan bij Advanced > Info Browser (in de SBS webinterface).
- Ook lees ik iets over de Opdrachtregelinterface. Hiermee kan je dus via TCP/IP je Squezebox besturen via externe software. Als ik op http://qnap:9090 (lokaal) kijk zie ik een aantal leuke headers geoutputted staan, maar is er ook documentatie over hoe je die kan aansturen?
Jawel, die vind je terug op http://qnap:9000/html/docs/cli-api.html. ;) (ja, da's geen publieke link, maar voor jou zou die moeten werken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
Ligt het nou aan mij of is de laatste software update een bron van problemen. Eerst al het standby probleem en vandaag heel veel problemen met het connecten naar m'n wifi... Volledige reset gedaan en toen vond 'ie em met moeite... raar hoor.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
ik heb echt helemaal nergens last van, ben tervreden over 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

party42 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:33:
Ligt het nou aan mij of is de laatste software update een bron van problemen. Eerst al het standby probleem en vandaag heel veel problemen met het connecten naar m'n wifi... Volledige reset gedaan en toen vond 'ie em met moeite... raar hoor.
Volgens mij is het niet zo zeer de nieuwste update maar zijn er bij elke update veel problemen. Dat is een beetje de tendens die ik in het Squeeze forum opmerk tenminste. De update procedure van de Duet heeft bijvoorbeeld al vaker voor problemen gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Xander schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:06:
[...]
Jawel, die vind je terug op http://qnap:9000/html/docs/cli-api.html. ;) (ja, da's geen publieke link, maar voor jou zou die moeten werken :P)
Wel op poort nummertje 9001 dan :).
Ik ga eens kijken of ik iets ermee kan doen. Leuk om mee te experimenteren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:54
Heeft iemand al een pdf van de user manual?
Op Google komt met alleen een feature guide, maar ik kan me niet voorstellen dat dat alles is :S
Ik ben zeker in de markt voor een Touch, maar ik wil via de manual kijken of alle vinkjes overeen komen met mijn wensen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

DavidZH schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:05:
Heeft iemand al een pdf van de user manual?
Is er een pdf dan?

Je kan wel de wiki raadplegen:
http://wiki.slimdevices.com/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:54
@ zefert

thanx! Die had ik zelf ook gevonden, maar de titel "Features Guide" vond ik niet direct duidelijk als zijnde een full user manual. Misschien dat ik er te licht over dacht. O-)
Ik zal hem eens rustig doornemen, wie weet vind ik wat ik zocht.
En de wiki daarbij ook natuurlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door DavidZH op 05-05-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier al iemand een Squeezebox Touch? En zo ja: wat ik
nergens kan vinden: Kun je met de Touch shoutcaststreams beluisteren
ZONDER dat er ergens een pc met software hoeft te draaien?

En geldt dat dan ook voor de Flickrapplicatie of moet je toch
altijd een pc hebben die ergens aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:49:
Heeft er hier al iemand een Squeezebox Touch? En zo ja: wat ik
nergens kan vinden: Kun je met de Touch shoutcaststreams beluisteren
ZONDER dat er ergens een pc met software hoeft te draaien?

En geldt dat dan ook voor de Flickrapplicatie of moet je toch
altijd een pc hebben die ergens aanstaat?
Ik heb hem over een paar dagen maar weet bijna wel zeker dat je rechtstreeks kan beluisteren. Je hebt immers ook standalone internetcontact met de buitenwereld en niet alleen met je Squeeze server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan een SB verbinden via een lokale server of via het internet via mysqueezebox.com. Mijn radio is bv altijd op deze manier verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
xon schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:53:
[...]

Ik heb hem over een paar dagen maar weet bijna wel zeker dat je rechtstreeks kan beluisteren. Je hebt immers ook standalone internetcontact met de buitenwereld en niet alleen met je Squeeze server.
Dit kan zeker, gewoon connecten naar mysqueezebox ipv naar je squeezeboxserver en dan kun je op de site vanalles instellen zoals favo's enz. Werkt (ook hier) prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Heeft hier iemand ervaring met het zelf maken van een accu-pack voor de squeezebox radio?
Ik las hier dat dat redelijk makkelijk te doen is, maar voor een n00b als ik, heb ik het gevoel dat ik nog net een beetje teveel risico loop de boel te slopen. (better safe than sorry) 8)
Ik heb hiervoor ook een topic aangemaakt, dus alle extra tips, foto's en guides zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

compleeet nuttenloze info maar ik zeg het toch..

net de touch binnen gekregen..sjeeezus wat een mooi apparaat..dan is er nog geen eens een stekker ingeweest haha. Voelt erg solide en dacht dat het veel meer plastic zou zijn.

Meteen al kritiek :-) schermpje had wel wat groter gekund meer in verhouding met de rest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:06
even een korte vraag:

Is het ook mogelijk om via directories( (mappen) albums te beluisteren, dus als de mp3tags niet goed zijn ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

korenpc schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:30:
even een korte vraag:

Is het ook mogelijk om via directories( (mappen) albums te beluisteren, dus als de mp3tags niet goed zijn ingevuld?
Ja. Ikzelf speel altijd albums af via mappen. (Alhoewel ik wel vrij veel tijd besteed om de tags goed te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort de squeezebox radio, maar heb er toch nog een paar vragen en opmerkingen over.
misschien is er iemand die er meer vanaf weet.
- als ik de radio uitzet, dan gaat hij soms spontaan weer even aan, zie je de laatst gekozen radiostation, en gaat na een aantal seconder weer uit, gewoon op de klok.Lijkt me niet normaal.....
- bij sommige zenders zie je wel het logo van die zender konstant in beeld, en bij andere alleen even de eerste paar seconden, en dan komt het standaard antennemastlogo in beeld.
het logo blijft bv in beeld bij slamfm en 100%, en verdwijnt bij bv radio538.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
- pas een tijdje laten spelen op een zender, en toen wilde ik wisselen van zender, toen bleef het oude logo staan, en hoorde je het geluid van de nieuwe zender. Nogmaals van zender wisselen hielp niet.
- soms als ik hem aanzet, gaat hij spontaan weer uit na een paar seconden

Komen dit soort dingen bekent voor?

Verder een vraag als ik een NAS wil aanschaffen.
Welke kan je adviseren, hoeveel geheugen en snelheid heb je nodig voor ongeveer 200cd's denk ik.
Maakt het wat uit als je later doorgroeit naar meer cd's??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Squeezebox Radio ken ik zelf niet maar de zaken die je beschrijft klinken mij vreemd in de oren. Lijkt mij dat daar toch iets niet helemaal goed is, maar of dat nou netwerkinstellingen zijn of buggy software in de Radio, daar durf ik niks over te zeggen.

Wat de NAS betreft: ik neem aan dat je ook Squeezecenter wilt draaien. Zoek dus een NAS die dat bv standaard al ondersteund of de mogelijkheid biedt om extra software te draaien. Twee hele bekende merken die hier op Tweakers ook veel worden gekozen zijn Synology en Qnap. Wat je eisen betreft qua aantallen cd's: zelfs de kleinste harde schijven zijn al vele malen voldoende voor 200 cd's. (Hele grove en onvolledige rekensom: stel dat je een cd ript naar mp3 van ong 3,5 MB per stuk en er staan gemiddeld 20 nummers op een cd, dan ben je 70 MB per cd kwijt. Voor het gemak ronden we dat even af naar 100 MB... 200 cd's is dan 20 GB. Je kunt dus ook nog alles losless op gaan slaan.
En bedenk welke verdere mogelijkheid zo'n NAS biedt (opslag en streamen van films en foto's bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, bedankt voor het antwoord op de nas.
maar met geheugen etc bedoelde ik meer de snelheid van de cpu en geheugen in de NAS.
ik zie er van 800mhz en 256 mb geheugen, maar ook van 1.2 ghz en 512mb geheugen.
Wat heb je echt nodig

En welk merk is het makkelijkst en prettigst om te installeren en te updaten?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:26:
ok, bedankt voor het antwoord op de nas.
maar met geheugen etc bedoelde ik meer de snelheid van de cpu en geheugen in de NAS.
ik zie er van 800mhz en 256 mb geheugen, maar ook van 1.2 ghz en 512mb geheugen.
Wat heb je echt nodig
In dit soort gevallen is meer geheugen en cpu-kracht ook echt beter.

Wat betreft je Squeezebox Radio. Heb er zelf ook eentje maar ik herken je problemen ook niet. Zou ook niet 1 2 3 kunnen vertellen waar het aan zou kunnen liggen. De logo's van radiostations blijven bij mij gewoon in beeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 21-05-2010 09:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Heeft iemand al iets vernomen over een Spotify App voor binnen Squeezcentre?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Volgens mij is dat alleen aan de praat te krijgen op de squeezeplay squeezeboxen (radio & touch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 09:56
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:52:
- als ik de radio uitzet, dan gaat hij soms spontaan weer even aan, zie je de laatst gekozen radiostation, en gaat na een aantal seconder weer uit, gewoon op de klok.Lijkt me niet normaal.....
Yep, mijn Duet doet dat ook soms. Ikzelf heb de laatste Firmware nog niet (moet dan eerst mijn NAS updaten), hopelijk gaat het daarmee weg
Ook al eens meegemaakt, ligt vaak aan het wifi signaal. Persoonlijk ondervind ik veel problemen met Wifi afspelen, ga dan ook een kabel trekken tussen de unit en mijn router (maar daar moet ik nog eerst 'even' door wat beton heen ;()
Verder een vraag als ik een NAS wil aanschaffen.
Welke kan je adviseren, hoeveel geheugen en snelheid heb je nodig voor ongeveer 200cd's denk ik.
Maakt het wat uit als je later doorgroeit naar meer cd's??
Als je alleen op wilt slaan is elke NAS voldoende, een Synology en QNAP (zoek maar eens verder op dit forum mbt info over de beide NASsen) kan je de squeezebox server op het apparaat zetten zodat je PC uit kan. Beide NASsen hebben veel meer features dus kijk wat je wensen zijn voordat je kiest. Verder is het aantal CD's alleen beinvloed door de grootte van de harddisk in de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Intheweb schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:41:
Heeft iemand al iets vernomen over een Spotify App voor binnen Squeezcentre?
Hier werd beweerd door iemand beweerd dat hij bij Spotify zou werken en zoiets zou gaan maken. Helaas is het bericht zelf niet meer te lezen.

Momenteel speel ik spotify af door een stream te laten lopen vanaf mijn compu (via dsbridge). Niet bepaald de handigste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb iets wat ik nog niet helemaal snap.
Ik heb nu een squeezebox radio, draadloos aangesloten.
Heb een router waarop je die dus kan aansluiten.
Ik heb begrepen dat ik daar 4 apparaten draadloos kan aansluiten.
Maar dat kan toch alleen als je niets bedraad hebt aangesloten?
Klopt dit?

En wat als je meer dan 4 apparaten draadloos wil aansluiten, moet je er dan een tweede router aansluiten?
zoja, moet je dan nog ergens op letten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:38:
Heb iets wat ik nog niet helemaal snap.
Ik heb nu een squeezebox radio, draadloos aangesloten.
Heb een router waarop je die dus kan aansluiten.
Ik heb begrepen dat ik daar 4 apparaten draadloos kan aansluiten.
Maar dat kan toch alleen als je niets bedraad hebt aangesloten?
Klopt dit?

En wat als je meer dan 4 apparaten draadloos wil aansluiten, moet je er dan een tweede router aansluiten?
zoja, moet je dan nog ergens op letten....
Maximaal 4 draadloze apparaten? Dat lijkt me sterk. Welk merk en type router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sitecom WL-341
Dit is wat me toen in de winkel verteld was, maar misschien klopt dat totaal niet en ik ben er niet zo in thuis, vandaar dat ik hier de vraag stelde.
Ik wil nl nog meer radios aansluiten.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Waarschijnlijk heb je 4 aansluitingen voor een bedrade verbinding, draadloze apparaten kan je zoveel aansluiten dat je daar in je huis nooit problemen mee mag verwachten (binnen grenzen natuurlijk, maar de meeste normale gebruikers zullen niet meer dan 10 apparaten aansluiten, en continu en simultaan grote datastreams verzenden doen de meeste mensen ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:52:

Komen dit soort dingen bekent voor?
Ik heb ook een Radio en dit komt ook geregeld bij mij voor. Lijkt me een software fout.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:58

Guldan

Thee-Nerd

saxion schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:29:
[...]

Ik heb ook een Radio en dit komt ook geregeld bij mij voor. Lijkt me een software fout.
Ik zelf heb ook een squeezebox radio, maar dit is mij eigenlijk nog nooit bewust opgevallen.. Wanneer treed het op dan? Als je hem lang hebt aanstaan?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Weet iemand waar er nog een Classic te krijgen is? Hij lijkt overal uitverkocht...
Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste