Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik neig zelf overigens naar Sonos vanwege het gebruiksgemak en het aanbod aan apps. Een Ipad mini zouden we dan gebruiken als gezamenlijke afstandsbediening. Dat vind ik dus het nadeel van al die audiostreamers: ze zijn heel gericht op privé aansturing via je telefoon
Ondersteund Sonos inmiddels hoge resolutiebestanden?D-e-n schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:57:
@Laguna
Ik neig zelf overigens naar Sonos vanwege het gebruiksgemak en het aanbod aan apps. Een Ipad mini zouden we dan gebruiken als gezamenlijke afstandsbediening. Dat vind ik dus het nadeel van al die audiostreamers: ze zijn heel gericht op privé aansturing via je telefoon
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Wat is de reden dat je je Squeezebox wil vervangen?Laguna schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:59:
[...]
Ik kwam toevallig jouw recente topic tegen:
Nieuwe audiostreamer in huidige setup
Eigenlijk ben ik ook op zoek naar een nieuwe audiostreamer als vervanging van m'n Squeezebox Classic (die rechtstreeks is aangesloten op mijn Marantz CR503 met Boston Acoustics A25 speakers). Ik gebruikte namelijk eigenlijk vrijwel alleen mysqueezebox.com voor internetradio en de Squeezebox server nauwelijks.
Alleen blijkt er best veel keus op dit gebied. Ik lees veel goede verhalen over de WiiM Mini (identieke DAC als de WiiM Pro), maar vrijwel iedereen gebruikt 'm in combinatie met een losse DAC. Aangezien ik geen behoefte heb aan een losse DAC vraag ik mij af of ik dan niet beter kan kiezen voor bijvoorbeeld de Argon Audio Solo (de Stream 3 MK2 heeft ook nog een display maar vermoedelijk toch te klein om op afstand te lezen en qua looks bevalt de Solo beter). Al schijnt de WiiM Home app prettig in gebruik te zijn en heeft Argon Audio geen eigen app.
Aangezien je mijn set niet high-end kan noemen, maar voor mijn eisen voldoet, vraag ik mij af of ik überhaupt verschil zal horen tussen digitaal aangesloten via mijn Marantz of analoog aangesloten via de WiiM Mini of de Argon Audio Solo (en mijn huidige Squeezebox Classic).
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Staat in mijn eerdere post, maar ben al bezig een topic in het koopadvies forum te maken, aangezien het hier eigenlijk niet op zijn plek is. Gaat teveel offtopic mijns inziens.Videopac schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:47:
[...]
Wat is de reden dat je je Squeezebox wil vervangen?
@D-e-n privé aansturing is in mijn geval geen probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door Laguna op 29-11-2023 00:15 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Downgrade al geprobeerd? Bij mij in 2021 nog gedaan. En de Logitech frontpage van de UE Smartradio meldt ook nog gewoonSp33dFr34k schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:10:
Ik heb een UE Squeezebox Radio die ik niet kan verbinden met mijn LMS server door de te nieuwe firmware. Is downgraden (naar? 7.7.3?) nog steeds the way to go? Mijn andere Squeezebox Radio heeft 7.7.3 en werkt prima met de LMS server.
"Nevertheless, you will still be able to use your UE SmartRadio/Squeezebox by accessing the Logitech Media Server locally. UE SmartRadio users will need to migrate to Squeezebox, and all users will need to download and run some software locally, which can be found here. To initiate the transition, navigate to "Advanced Settings" on your Smart Radio and scroll down to select "Switch to Squeezebox". That means you can continue to enjoy much of the functionality you love."
Het is inmiddels wel gelukt, maar niet via die optie, dat was wel makkelijker geweest denk ik...biomass schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:31:
[...]
Downgrade al geprobeerd? Bij mij in 2021 nog gedaan. En de Logitech frontpage van de UE Smartradio meldt ook nog gewoon
[...]
Ik heb hem helemaal handmatig zitten flashen met firmware, was best een klusje.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
nieuws: Logitech haalt servers UESmartRadio.com en MySqueezebox.com in februa...
Ik snap Logitech echt niet meer: eerst de beste afstandsbedieningen van de markt halen en nu dit,,Zo jammer.musicfreak schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:25:
Erg jammer... Best korte termijn ook.
nieuws: Logitech haalt servers UESmartRadio.com en MySqueezebox.com in februa...
Lijkt mij logisch dat dat er ooit aan zat te komen. Die servers kosten geld en ze zijn al meer dan 10 jaar geleden gestopt met de verkoop van de Squeezebox apparatuur. Er komt dus allang geen geld meer binnen om die servers te bekostigen. Dat het nog zo lang heeft geduurd vind ik behoorlijk coulant.Arjantje72 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:48:
[...]
Ik snap Logitech echt niet meer: eerste de beste afstandsbedieningen van de markt halen en nu dit,,Zo jammer.
Mijn Squeezebox Classic heb ik toevallig eind vorig jaar vervangen voor een Argon Audio Solo, aangezien mijn SC meerdere keren per dag spontaan herstartte en dat begon vrij vervelend te worden. Ik zat nog wel op Marktplaats te kijken voor een vervangend exemplaar maar daar kan ik nu wel mee stoppen. Ik gebruikte mijn SC namelijk enkel nog voor online radio en dat ging via mysqueezebox.com met streams van TuneIn, dus dat werkt nu niet meer. Ik was niet van plan om mijn PC als server te gebruiken dus vervanging was dan sowieso noodzakelijk.
Ik mis wel het retro display van de SC bij de AAS, maar qua kant-en-klare oplossingen is het aanbod nou eenmaal beperkt. Verder uiterst tevreden met de AAS.
Ha! Dat is de reden dat de Squeezebox Touch hier nog in de woonkamer staat, dient als klok. Voelt ook als een achteruitgang als je vanaf een device met (touch)screen gaat naar iets als genoemde Argon, Bluesound, etc. Vriend van me heeft een player van HiFi ROSE gekocht om een display te hebben, prijzen waren mij toch iets too much....Laguna schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:26:
[...]
Ik mis wel het retro display van de SC bij de AAS, maar qua kant-en-klare oplossingen is het aanbod nou eenmaal beperkt. Verder uiterst tevreden met de AAS.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Daar gebruikten wij SBT de afgelopen jaren ook alleen maar voor (muziek gaat via een Bluesound Node) maar nu helaas dus geen klok meer. Moet je voor die klok ook perse een externe LMS server installeren of zou je die toch nog op een standalone SB Touch aan de praat kunnen krijgen?FeaR schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:42:
[...]
Ha! Dat is de reden dat de Squeezebox Touch hier nog in de woonkamer staat, dient als klok. Voelt ook als een achteruitgang als je vanaf een device met (touch)screen gaat naar iets als genoemde Argon, Bluesound, etc. Vriend van me heeft een player van HiFi ROSE gekocht om een display te hebben, prijzen waren mij toch iets too much....
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Probeer het nu nog eens. Hier nu geen mogelijkheid meer voor internetradio en geen klok meer.Laguna schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:29:
@-Stef- toevallig van de week nog even mijn Squeezebox Classic aangesloten en die toont nog gewoon de tijd en datum in standby. Tot mijn verrassing kan ik ook nog internetradio luisteren. Ik kon alleen niet bij mijn favorieten, daarvoor werd ik verwezen naar de website.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Wel jammer dit.
Een Windows machine is niet perse nodig.
De server software draait op een Raspberry Pi en een aantal andere systemen.
Er is zelfs al een methode om een (oude) Android telefoon in te zetten als Logitech mediaserver.
Radio ParadiseArjantje72 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:35:
Gelukkig werken de locale radiostations nog wel, evenals Radio Paradise. En kan ik ook mijn muziekbibliotheek streamen.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 23-03-2024 01:16 ]
Die had ik juist ontdekt dankzij de squeezebox

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Hier een soortgelijk gebruik met af en toe Radio Paradise. Mbt klok, de moeite waard om te proberen!-Stef- schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:50:
Voor iedereen die de SBT alleen als klok gebruikte en uit gewoonte nog steeds even naar het (nu zwarte) schermpje kijkt: ik heb LMS 8.5.0 op mijn Windows laptop geïnstalleerd en verbinding gemaakt met de SB Touch. Vervolgens LMS afgesloten en wat blijkt, de klok blijft werken!
Zou de omschakeling van winter naar zomertijd dan ook een handmatige actie zijn?
Ben benieuwd hoe dat gaat volgend weekend.
https://www.daphile.com/#download
Laatst geïnstalleerd op een oude NUC, werkt perfect in samenwerking met een Boom als klus muziek optie op locatie. Je kan direct verbinden met de NUC die dan werkt als AP, briljant gewoon. Maar kan ook gewoon in je netwerk opgenomen worden.
Hier Squeezebox Radio thuis nog dagelijks in gebruik als wekker via een LMS installatie op een RPI4. Verder nog eentje in de garage staan voor wat muziek.
Mijn oudste hardware inmiddels die nog regelmatig naar tevredenheid gebruikt wordt!
Ik deel je ervaring. Ik heb nu ook een paar jaar LMS zelf draaien. In combinatie met de Material Skin ziet het er (ook op je iPhone) echt heel strak en modern uit. Na jaren omzwervingen met Daphile, MoOde audio, Volumio, tijdelijk zelfs Roon, vind ik LMS echt een verademing. Ook de Spotify-plugin werkt snel en goed.mpx200_05 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:53:
Ik draai al jaren de LMS software op een homeserver en met de ondersteuning van https://forums.slimdevices.com/ werken alle Squeezeboxen hier nog prima.
Een Windows machine is niet perse nodig.
De server software draait op een Raspberry Pi en een aantal andere systemen.
Er is zelfs al een methode om een (oude) Android telefoon in te zetten als Logitech mediaserver.
Afgelopen week heb ik mijn collectie nog met 2 SB Radio's uitgebreid, die iemand gratis aanbood omdat hij er niets meer aan had sinds Logitech de servers offline heeft gehaald. Gelukkig kan ik er nog wel wat mee
Ik zou ook graag via de LMS op een oud mobieltje als lokale LMS mijn SB willen aansturen.
Het lukt me wel via een Windows 10 PC, die dan 24/7 moet draaien, wat ik liever niet doe, als het ook via een android mobieltje kan.
Kan jij me advies geven hoe ik (als leek) zoiets voor elkaar kan krijgen?
Ik gebruik de SB alleen om 6 favoriete radiostations te beluisteren, misschien maakt dat de installatie op een android toestel wel eenvoudiger.
Bij voorbaat veel dank!
Kees
Als je @Rapedapeda tagt, dan krijgt hij een meldingKees.oudshoorn schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:42:
Beste Rapedapeda,
Ik zou ook graag via de LMS op een oud mobieltje als lokale LMS mijn SB willen aansturen.
Het lukt me wel via een Windows 10 PC, die dan 24/7 moet draaien, wat ik liever niet doe, als het ook via een android mobieltje kan.
Ik gebruik de SB alleen om 6 favoriete radiostations te beluisteren, misschien maakt dat de installatie op een android toestel wel eenvoudiger.
Bij voorbaat veel dank!
Kees
Goede vraag, waar ik je eerlijk gezegd het antwoord op schuldig moet blijven. Ik heb zelf een energiezuinig servertje draaien (ook met o.a. Home Assistant) waar ik LMS op draai. Verder heb ik ook geen Android-apparaten thuis.Kees.oudshoorn schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:42:
Beste Rapedapeda,
Bij voorbaat veel dank!
Kees
Volgens mij is de LMS-software alleen te draaien op linux/Windows. Maar wellicht dat er iemand anders hier (of op het officiële LMS-forum) daar meer van weet… mijn enige idee zou zijn om een (oude) Raspberry Pi te proberen. Daar draait het wel op, en die trekken gelukkig erg weinig stroom.
Kees, lees hier eens verder. Ik heb het op een (oude) android tablet uitgeprobeerd, en dat werkte primaKees.oudshoorn schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:42:
Beste Rapedapeda,
Bij voorbaat veel dank!
Kees
Bijvoorbeeld onderaan de startpost hier:
https://forums.lyrion.org...o-fix-for-wifi-disconnect
[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 05-02-2025 13:50 ]
Ckeck dit: https://forums.lyrion.org...ity-firmware-step-by-stepSp33dFr34k schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:49:
Ik heb een probleem waar ik even niet van weet waar ik het moet zoeken. Ik heb een dik jaar geleden mijn Squeezebox Radio gedowngrade naar 7.7.3 om te kunnen verbinden met LMS. Dit werkte heel lang prima, echter sinds een week of 2 heb ik constant na een paar uur last van wifi disconnects. Hij verbindt p
Welke versie van LMS draai je?Sp33dFr34k schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:49:
Ik heb een probleem waar ik even niet van weet waar ik het moet zoeken. Ik heb een dik jaar geleden mijn Squeezebox Radio gedowngrade naar 7.7.3 om te kunnen verbinden met LMS. Dit werkte heel lang prima, echter sinds een week of 2 heb ik constant na een paar uur last van wifi disconnects. Hij verbindt probleemloos bij het booten, maar na een paar uur verliest hij de verbinding en dan komt ie ook niet meer terug. Ik kwam er vandaag achter dat Logitech Media Server vervangen is door Lyrion Media Server (draai deze in Docker), die maar geupdate, maar dat is het probleem niet denk ik. Het probleem ligt bij de wifi connectie. Ik heb een Unifi setup met verschillende access points (U6 Pro en U6 In-Wall), deze specifieke Squeezebox Radio staat maar zo'n 5 meter af van een AP, zonder tussenkomst van muren of iets dergelijks, dus dat mag het probleem ook niet zijn lijkt mij. Iemand een idee wat ik kan proberen? Ik kom verschillende topics tegen over firmwares die wifi verbindingsproblemen oplossen, maar bij mijn weten is 7.7.3 de laatste die werkt met LMS?
Bijvoorbeeld onderaan de startpost hier:
https://forums.lyrion.org...o-fix-for-wifi-disconnect
De nieuwste community firmware schijnt de wifiproblemen op te lossen, zie hier en de pagina hiervoor (pagina 28): https://forums.lyrion.org...ild-radio-firmware/page29
Ik heb net de nieuwe versie gepulled:Videopac schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:08:
[...]
Welke versie van LMS draai je?
De nieuwste community firmware schijnt de wifiproblemen op te lossen, zie hier en de pagina hiervoor (pagina 28): https://forums.lyrion.org...ild-radio-firmware/page29
1
2
| Lyrion Music Server Status Lyrion Music Server Version: 9.0.2 - 1738651295 @ Wed Feb 5 04:44:37 UTC 2025 |
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon de nieuwste community versie installeren, en die blijft werken met mijn lokale LMS? Voorheen kon ik niet verder upgraden dan 7.7.3, tenzij ik iets over het hoofd gezien heb...
Ja, dat klopt. Al heb ik geen ervaring met de Radio.Sp33dFr34k schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:17:
[...]
Ik heb net de nieuwe versie gepulled:
code:
1 2 Lyrion Music Server Status Lyrion Music Server Version: 9.0.2 - 1738651295 @ Wed Feb 5 04:44:37 UTC 2025
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon de nieuwste community versie installeren, en die blijft werken met mijn lokale LMS? Voorheen kon ik niet verder upgraden dan 7.7.3, tenzij ik iets over het hoofd gezien heb...
Ik heb mijn 3 Touch-es wel succesvol geüpdate en heb nu zelfs het Lyrion logo op het schermpje tijdens het opstarten.
Top, ga ik dat proberen met het stappen met het stappenplan uit de link van @polson, bedankt beide!Videopac schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:20:
[...]
Ja, dat klopt. Al heb ik geen ervaring met de Radio.
Ik heb mijn 3 Touch-es wel succesvol geüpdate en heb nu zelfs het Lyrion logo op het schermpje tijdens het opstarten.
EDIT: @polson @Videopac gister even snel de firmware geupdate (dat was heel makkelijk dit keer, geen SSH gedoe), en tot nu toe werkt de wifi weer perfect, nogmaals dank!
[ Voor 18% gewijzigd door Sp33dFr34k op 06-02-2025 14:50 ]
Oh top dan ga ik mn radio's updaten.Videopac schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:08:
[...]
Welke versie van LMS draai je?
De squeezebox boom heb ik eigenlijk nooit issues met de Wifi gehad, tis echt die radio's.
PSN: proditaki specs
Het lukt mij niet om via Lyrion -> Apps -> Spotty -> Search nummers/artiesten/etc te zoeken.
Heb gezocht of hier meer mensen last van hebben, maar kan zo 123 niet vergelijkbare situaties vinden. Lukt het jullie wel om de zoekfunctie te gebruiken?
update: dit is allemaal op de laatste versie van LMS (maar met de 8.xx had ik het ook).
[ Voor 9% gewijzigd door DeTjuk op 21-02-2025 09:37 ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Ik gebruik de volgende versies:
Lyrion Music Server Version: 9.0.2
Spotty (v4.11.4)
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Bedankt voor de bevestiging dat het wel zou moeten werken.GoTman schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:56:
Bij mij werkt dit wel.
Ik gebruik de volgende versies:
Lyrion Music Server Version: 9.0.2
Spotty (v4.11.4)
Ik heb wel een vermoeden waar het aan kan liggen, vanavond maar even testen.
update gefixt ik had de verkeerde developer client id staan.

Ik kan weer zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door DeTjuk op 21-02-2025 21:29 ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Dikke prima, want ik heb al een Radio en een O2 Joggler (waar Squeezeplay op staat) in huis.
Helaas heeft hij de verkeerde adapter meegegeven en kan hij niet meer de juiste vinden.
Via Amazon heb ik deze kabel gekocht: die past ook niet.
Weet iemand waar ik de juiste adapter en/of kabel kan scoren?
Ik had een vergelijkbare uitdaging met een nieuwe voeding voor de receiver. Ik zou aanraden om eens op het Lyrion forum te kijkenezra070 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:59:
Van een vriend van mij heb ik een Squeezebox touch gekregen.
Dikke prima, want ik heb al een Radio en een O2 Joggler (waar Squeezeplay op staat) in huis.
Helaas heeft hij de verkeerde adapter meegegeven en kan hij niet meer de juiste vinden.
5V - 3A minimaal. En dan een DC Jack van 5.5mm x 2.5mm (ODxID)ezra070 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:59:
Lees goede verhalen over een TeraDak, staat ook op het Lyrion forum, ongeveer 100 euro dacht ik.
Hier het topic op het forum
https://forums.lyrion.org...eplacement-power-adapter=
Btw, een adapter van 100 Euro is pure overkill en hoort in het elfjes topic thuis...
[ Voor 16% gewijzigd door servies op 03-03-2025 14:48 ]
Het kan nog vééél erger beter: https://www.mcru.co.uk/pr...s-r-us-dc-power-supply-8/servies schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:38:
Btw, een adapter van 100 Euro is pure overkill en hoort in het elfjes topic thuis...
An unbreakable toy is useful to break other toys
Ik doe nog een Squeezebox Classic weg inclusief afstandsbediening en adapter voor enkel de verzendkosten (bij de speler gaat het scherm niet aan, dus zou enkel voor onderdelen zijn voor een handige Harry), maar ik weet even niet of die adapter dezelfde specs heeft.ezra070 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:59:
De Classic is destijds geleverd met een voeding van matige kwaliteit, zowel wat de uitgangsspanning als duurzaamheid betreft. Het zou kunnen dat je voeding niet goed meer is.Laguna schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 01:22:
[...]
Ik doe nog een Squeezebox Classic weg inclusief afstandsbediening en adapter voor enkel de verzendkosten (bij de speler gaat het scherm niet aan, dus zou enkel voor onderdelen zijn voor een handige Harry), maar ik weet even niet of die adapter dezelfde specs heeft.
De tip(s) om voor een 5.5mm x 2.5mm plug te gaan, was inderdaad de oplossing!

Gaat zonder gedoe aan -> factory reset -> firmware geupdate -> klaar
De oplossing?
Uiteindelijk heb ik een 5V - 3A USB adapter gepakt en deze kabel voor gebruikt.
"Vroegâh", toen ik weleens een Chinese t-amp versterker kocht.
Heb ik weleens gare stroomadapters meegeleverd gekregen. Het vervangen met een oude laptop oplader, was dan vaak de oplossing.
Een goede stroomvoorziening is een pré, maar ben niet zo van de "elfjes bij maanlicht"-kwaliteit
Enfin, kan weer relaxt muziek luisteren in de keuken.
Klopt dat had ik ook vaker gelezen, maar zowel met een nieuwe oplader van MyVolts als van VHBW ging het scherm niet aan.Videopac schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:58:
[...]
De Classic is destijds geleverd met een voeding van matige kwaliteit, zowel wat de uitgangsspanning als duurzaamheid betreft. Het zou kunnen dat je voeding niet goed meer is.
@ezra070 mooi dat het opgelost is, maar mijn oplader overnemen was goedkoper geweest
[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 04-03-2025 23:43 ]
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Eerder dit jaar geeft mijn originele adapter zichzelf ook gefrituurdVideopac schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:58:
[...]
De Classic is destijds geleverd met een voeding van matige kwaliteit, zowel wat de uitgangsspanning als duurzaamheid betreft. Het zou kunnen dat je voeding niet goed meer is.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Even zodat de vraag niet wegvalt :xKlauwhamer schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:36:
Ik gebruik Lyrion Music Server 9.0.2 en zou graag de buffer van radio streams iets willen verhogen (met name om de crappy infra van NPO te mitigeren) -- alleen kan ik nergens vinden waar of hoe ik dat zou kunnen doen -- ik heb de interface doorgeakkerd en ook links en rechts op backend zitten greppen, maar niets kunnen vinden. Heeft iemand enig idee?
Even wat rondgeklikt en geen idee of het precies is wat je zoekt:Klauwhamer schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:36:
Ik gebruik Lyrion Music Server 9.0.2 en zou graag de buffer van radio streams iets willen verhogen (met name om de crappy infra van NPO te mitigeren) -- alleen kan ik nergens vinden waar of hoe ik dat zou kunnen doen -- ik heb de interface doorgeakkerd en ook links en rechts op backend zitten greppen, maar niets kunnen vinden. Heeft iemand enig idee?
Ga naar Lyrion Music Server settings
Daarbinnen de tab 'advanced'
Daar 'Network' kiezen voor het dropdown menu
Daar zie ik dan o.a. 'Radio station buffer seconds'
/f/image/6r1A8PEd1D80iP3tXWiqqv7p.png?f=fotoalbum_medium)
OK ik heb dus die dropdown Basic -> Advanced volledig over het hoofd gezien :x Het is gelukt, dank.vanaalten schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:55:
[...]
Even wat rondgeklikt en geen idee of het precies is wat je zoekt:
Ga naar Lyrion Music Server settings
Daarbinnen de tab 'advanced'
Daar 'Network' kiezen voor het dropdown menu
Daar zie ik dan o.a. 'Radio station buffer seconds'
[Afbeelding]
Edit: mijn interface ziet er trouwens zo uit:
/f/image/q5Ripl2ybdYzZOSHTD4K4DV2.png?f=fotoalbum_large)
Met in het rood de fucker die ik niet herkende als dropdown door de breedte
[ Voor 26% gewijzigd door Klauwhamer op 11-04-2025 16:40 ]
Werkt dat ding op 5 volt dan? Ik heb een Duet en volgens mij moet daar een 9 volt voeding op.ezra070 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:14:
Beste mensen,
De tip(s) om voor een 5.5mm x 2.5mm plug te gaan, was inderdaad de oplossing!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaat zonder gedoe aan -> factory reset -> firmware geupdate -> klaar
De oplossing?
Uiteindelijk heb ik een 5V - 3A USB adapter gepakt en deze kabel voor gebruikt.
"Vroegâh", toen ik weleens een Chinese t-amp versterker kocht.
Heb ik weleens gare stroomadapters meegeleverd gekregen. Het vervangen met een oude laptop oplader, was dan vaak de oplossing.
Een goede stroomvoorziening is een pré, maar ben niet zo van de "elfjes bij maanlicht"-kwaliteit
Enfin, kan weer relaxt muziek luisteren in de keuken.
Hij werkt hier weken zonder problemen.pacificocean schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:41:
[...]
Werkt dat ding op 5 volt dan? Ik heb een Duet en volgens mij moet daar een 9 volt voeding op.
Dacht in het begin dat er problemen waren met het netwerk, want hij happerde, maar ik moest mijn picoreplayer (server) upgraden van 8 naar 10.
In ieder geval; de touch draait als een zonnetje.
Altijd heel goed naar de voltages kijken! Veel squeezeboxen hebben verschillende voltages.pacificocean schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:41:
[...]
Werkt dat ding op 5 volt dan? Ik heb een Duet en volgens mij moet daar een 9 volt voeding op.
Omdat ik zelf een aantal verschillende typen heb, toch maar even de tijd genomen om de onderstaande tabel te maken. Source: https://wiki.lyrion.org/index.php/Hardware_comparison.html
Device name | Voltage |
---|---|
SLIMP3 | 5V DC, 1600mA power supply, player uses 700ma (max) |
Squeezebox Squeezebox 2 Squeezebox 3 Squeezebox Classic | 5V DC, regulated Center positive, sleeve ground Connector: 2.5mm ID, 5.5mm OD, 11mm long Min supply rating: 1000mA |
Transporter | Built-in super-linear power supplies, auto ranging 100-240VAC |
Squeezebox Receiver | 9V DC, regulated, center positive, sleeve ground. Connector: 1.05mm ID, 3.5mm OD, 7mm long. Min supply rating: 550mA |
Squeezebox Boom | 12V DC, 2500mA power supply |
Squeezebox Radio | 18V DC, 1A, optional battery pack available |
Squeezebox Touch | 5V DC, 3A |
[ Voor 139% gewijzigd door DaSuperGrover op 24-04-2025 21:18 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nee geen last van, niet met de mp3 en ook niet met de bb-aac.Klauwhamer schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:50:
Nou, ik heb de buffering en stream-modi allemaal opgehoogd en geprobeerd maar ik blijf issues houden met de stream van NPO 1 -- deze valt meerdere keren domweg uit. Is het nou echt zo'n ramp bij de NPO? Hebben meer mensen hier last van?
Om een andere mogelijke oorzaak uit te sluiten: luister je de stream op Squeeze-hardware, of via andere hard-/software? Zelf heb ik een aantal non-Squeeze hardwareplayers via UPnP (en de UPnP bridge-plugin) aan Lyrion gekoppeld. Ik merk dat het met sommige players nogal nauw luistert wat ik als "stream length" instel; chunked of unknown of iets anders. Bij de ene setting haperen radiostreams voortdurend, bij de andere is alles perfect.
Ik stuur de Squeezebox Classic aan via LMS 9.0.2, ik gebruik de stream-URL als 'Favorite'. NPO1 is de enige stream waar ik issues merk, StuBru/Radio Grolloo/.. heb ik nooit problemen. Ook Tidal en Spotify gaan probleemloos.glaswerk schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:37:
[...]
Nee geen last van, niet met de mp3 en ook niet met de bb-aac.
Om een andere mogelijke oorzaak uit te sluiten: luister je de stream op Squeeze-hardware, of via andere hard-/software? Zelf heb ik een aantal non-Squeeze hardwareplayers via UPnP (en de UPnP bridge-plugin) aan Lyrion gekoppeld. Ik merk dat het met sommige players nogal nauw luistert wat ik als "stream length" instel; chunked of unknown of iets anders. Bij de ene setting haperen radiostreams voortdurend, bij de andere is alles perfect.
:strip_exif()/f/image/Z1Z08OJflT7BEf3AVbQsrMy1.png?f=user_large)
Ik heb de drie smaken geprobeerd maar niets lijkt enig effect te hebben.
Stukje uit mijn log:
1
2
3
4
5
6
7
| [25-04-25 21:12:37.0884] Slim::Utils::Scanner::Remote::__ANON__ (225) Error: Can't connect to remote server to retrieve playlist for, https://icecast.omroep.nl/radio4-bb-aac: Couldn't resolve IP address for: icecast.omroep.nl. [25-04-25 21:12:39.3166] Slim::Utils::Scanner::Remote::__ANON__ (225) Error: Can't connect to remote server to retrieve playlist for, https://icecast.omroep.nl/radio4-bb-aac: Couldn't resolve IP address for: icecast.omroep.nl. [25-04-25 21:12:40.0021] Slim::Formats::XML::gotErrorViaHTTP (294) Error: getting http://opml.radiotime.com/Index.aspx?partnerId=16 Couldn't resolve IP address for: opml.radiotime.com [25-04-25 21:12:40.0023] Slim::Plugin::InternetRadio::Plugin::_gotRadioError (71) Unable to retrieve radio directory: Couldn't resolve IP address for: opml.radiotime.com [25-04-25 21:12:40.0458] Slim::Utils::Scanner::Remote::__ANON__ (225) Error: Can't connect to remote server to retrieve playlist for, https://icecast.omroep.nl/radio4-bb-aac: Couldn't resolve IP address for: icecast.omroep.nl. [25-04-25 21:12:42.9403] Slim::Utils::Misc::msg (1324) Warning: [21:12:42.9401] Use of uninitialized value in concatenation (.) or string at /lms/HTML/Default/ajaxProgress.txt line 10. |
(opml.)radiotime.com is prima te bereiken via de brower en wordt niet geblokkeerd door mijn AdGuardHome servers.
Ik snap ook niet waar die radiotime.com door opgeroepen wordt; het lijkt gerelateerd te zijn aan TuneIn, maar als je de internetradiostream-url direct invoert als favoriet zou je toch niets met de dataverzamelende en reclame-injecterende TuneIn te maken moeten hebben?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
https://github.com/CDrumm...ki/Squeezelite-via-Termux
Dat is Squeezelite geworden neem ik aan? Wat me tegen houdt is dat die in 2022 voor het laatst geupdatet is. Wat is de andere optie?Cyberpope schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:56:
Was me te veel moeite, bedacht dat het me de 4 euro wel waard was.