Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 14:10
Hoi,
Hier nog een grote fan van de Squeezebox. Zelf heb ik de Touch dagelijks in gebruik sinds hij uit kwam.
Mijn LMS server draait op een HP ML110 met vmWare en Windows 2008 server.
Nu ben ik bezig met een zelfbouw Squeezebox radio op basis van een Raspberry Pi. Het wordt een apparaat met houten kast en touchscreen, ingebouwde versterker en speakers.
Ik heb zo ongeveer alle audio distibuties uitgetest die ik kon vinden. Picoreplayer, Max2play, runeaudio, Volumio en nog een paar andere.
Ze hebben allemaal zo hun voor en nadelen. Het grootste nadeel was dat geen enkele het goedkope 5" touchscreen wat ik had aangeschaft ondersteunde. Sommigen gaven wel beeld zoals picoreplayer, maar de touch werkt dan niet en/of de resolutie is niet goed te krijgen. De chinese geluidskaart deed het ook niet op alle distributies. Het punt is dat al deze distributie net weer een andere Linux distributie gebruiken zodat drivers voor het standaard Raspbian niet werken.
Toen ben ik maar begonnen met Raspbian als basis. Zo kon ik eerst de drivers voor het touchscreen installeren en daarna ben ik de software voor squeezelite, jivelite en lms los gaan installeren. Nu heb ik er nog software aan toegevoegd zodat ik de wifi kan instellen met een tablet.
Een en ander heeft veel tijd en moeite gekost, het is ook erg leuk en leerzaam. Het werkt nu uiteindelijk goed. Hierdoor heb ik wel veel respect gekregen voor de ontwerpers van de originele Squeezebox die jaren terug al een prachtig audio streaming systeem hebben bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17

Videopac

Rommelt wat aan.

MvanS schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:15:
Hoi,
Hier nog een grote fan van de Squeezebox. Zelf heb ik de Touch dagelijks in gebruik sinds hij uit kwam.
Mijn LMS server draait op een HP ML110 met vmWare en Windows 2008 server.
Nu ben ik bezig met een zelfbouw Squeezebox radio op basis van een Raspberry Pi. Het wordt een apparaat met houten kast en touchscreen, ingebouwde versterker en speakers.
Ik heb zo ongeveer alle audio distibuties uitgetest die ik kon vinden. Picoreplayer, Max2play, runeaudio, Volumio en nog een paar andere.
Ze hebben allemaal zo hun voor en nadelen. Het grootste nadeel was dat geen enkele het goedkope 5" touchscreen wat ik had aangeschaft ondersteunde. Sommigen gaven wel beeld zoals picoreplayer, maar de touch werkt dan niet en/of de resolutie is niet goed te krijgen. De chinese geluidskaart deed het ook niet op alle distributies. Het punt is dat al deze distributie net weer een andere Linux distributie gebruiken zodat drivers voor het standaard Raspbian niet werken.
Toen ben ik maar begonnen met Raspbian als basis. Zo kon ik eerst de drivers voor het touchscreen installeren en daarna ben ik de software voor squeezelite, jivelite en lms los gaan installeren. Nu heb ik er nog software aan toegevoegd zodat ik de wifi kan instellen met een tablet.
Een en ander heeft veel tijd en moeite gekost, het is ook erg leuk en leerzaam. Het werkt nu uiteindelijk goed. Hierdoor heb ik wel veel respect gekregen voor de ontwerpers van de originele Squeezebox die jaren terug al een prachtig audio streaming systeem hebben bedacht.
Geweldig! Dit ben ik ook nog van plan. Ik heb nog 4 redelijk goede autoluidsprekers liggen die ik hier voor wil gebruiken. Heb je misschien ook foto's van het resultaat? Edit: ik begrijp dat je wellicht nog niet klaar bent.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Laguna schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:38:
[...]

Een voeding van slechte kwaliteit? Die van mij functioneert al zo'n 10 jaar zonder problemen.

[..]
servies schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:56:
[...]

Niks geen probleem mee, die van mij doet het al zo'n 13 jaar zonder problemen...
En nee... je hebt geen gouden oortjes... ;)
ElectricHead schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:03:
@Videopac Nooit problemen gehad met de voeding.... Hij heeft een blikseminslag en daarna een flinke stroomstoring overleefd..... Toen was het wel echt af gelopen met 'm. Dus slecht? Nah..
Begrijp me niet verkeerd: ik geloof zelf ook niet in High-end, door elfen gesmeedde voedingen en dergelijke, maar de SB3 is, qua kwaliteit van het uitgangssignaal, best slecht. De Squeezebox zelf doet het er niet minder om.

[ Voor 4% gewijzigd door Videopac op 25-03-2019 13:17 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Laguna schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:38:
[...]

[..]
Je andere opmerking is nogal nietszeggend. Ik heb ook wel eens een mindere pannenkoek gebakken.
Ik typte wat te snel/kort/onduidelijk. Ik bedoelde typen DAC's van een bepaald merk, niet exemplaren van exact hetzelfde type. Zo zijn de laatste jaren de ESS Sabre DAC's, eerst de 9018 en nu de 9028/9038 varianten erg populair en heb ik nog geen goede test gezien van een op de AKM 4490 DAC chip gebaseerde DAC. Die lijkt dus iets minder te zijn. Overigens is het wel van belang dat de kwaliteit van de DAC chip, de klok en de voeding allemaal van goede kwaliteit zijn om een goede geluidskwaliteit te leveren. Maar ik denk niet dat de verschillen tussen topklasse DAC's en een gewoon goede Pi-HAT DAC van een paar tientjes erg groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanS
Videopac schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:43:
[...]

Geweldig! Dit ben ik ook nog van plan. Ik heb nog 4 redelijk goede autoluidsprekers liggen die ik hier voor wil gebruiken. Heb je misschien ook foto's van het resultaat? Edit: ik begrijp dat je wellicht nog niet klaar bent.
Dank je voor de belangstelling. Lijkt me leuk om de ervaringen van mijn projectje te delen. Ik heb foto's van diverse onderdelen en fases van de bouw. Ik moet ze thuis nog even uitzoeken. Ook heb ik bijgehouden hoe de software te installeren dat was handig omdat ik in het begin een paar keer vast liep en ik weer van voren af aan moest starten met een schone raspbian.
Klaar nee het kan altijd weer uitgebreid worden maar op zich werkt het al.

[ Voor 5% gewijzigd door MvanS op 25-03-2019 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 11:23
De mijne staat hier ergens

[WA] Squeezebox

www.weitjerock.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MvanS
Die is zeker erg fraai geworden.

Dit is de mijne tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IWdHOVj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k8SDzeu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xiQ30Sv.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fJVhCzX.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kRpSToa.jpg

Bewust allemaal vrij low budget spul wat er in zit. Dat was ook een soort uitdaging van kan het wel met dit goedkope dingetje of moet ik echt een Hifiberry of een Allo Boss gebruiken. Uiteindelijk klinkt het erg goed.
Via de line-out kan hij op mijn serieuze hifi versterker en dan klinkt het echt top.
De on/off schakelaar schakelt direct de netstroom.
Er zit ook nog een zekering in de netstroom.
De speaker behuizing heeft een bas reflex poort.
Een volgend model zou een wat grotere speaker en versterker kunnen hebben maar dit voldoet zeker voor op kantoor.

Het doel was internet radio met touch screen en dat werkt prima op de wifi ook de hoge kwaliteit Radio Paradise flac stream.

- Raspberry Pi 3 B+
- Dac is een Teradac ES9023. Deze zit gesoldeerd op de gpio's
- 5 inch TFT-LCD Display 800*480 pixels met Touchscreen zit met HDMI koppelstuk en gpio connector op de pi aangesloten
- 2x3W stereo audio versterker mini 5V PAM8403
- speakertjes 4Ohm 3W
- Voeding 5V Mean Well voor de pi en versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Bleh! schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:
Leuk om te zien dat er nog leven in het topic zit :)

@Laguna prima oplossing lijkt mij!
Zelf een actief Touch gebruiker en het blijft een prettig systeem. Goed om te weten dat dit kan gebeuren.
ElisabethM schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:32:
[...]

+1
Hier nog een tevreden squeezebox-gebruiker, mijn SB classic is al meer dan 10 jaar oud en gebruik ik dagelijks. Daarnaast staan hier nog 2 duets en een radio. Allen doen het nog steeds goed
Helaas is mijn duet na veelvuldig in gebruik te hebben gehad, plots overleden. Het kastje (dus niet de controller van de duet) maakte een paar dagen een soort pieptoon (goed hoorbaar in de avond/ wanneer het stil is in de kamer) Ik dacht dat het de voeding was (het wifi lampje aan de voorkant brandde wel gewoon), dus ik haalde de stekker aan de achterkant eruit en het geluid stopte, ik stopte de stekker van de voeding weer terug in de duet en er gebeurde niets meer, ook geen pieptoon of lampje welke ging branden...

iemand een idee wat het intern zou kunnen zijn? Wellicht makkelijk te maken door iets te desolderen en te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Bleh!

:)

Je zou kunnen kijken of er duidelijke beschadigde condensatoren op de print zitten. Maar verder is het gissen.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Bleh! schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:41:
Je zou kunnen kijken of er duidelijke beschadigde condensatoren op de print zitten. Maar verder is het gissen.
Heb voor de grap toch een andere voeding geprobeerd, en toen deed ie het weer wel! Wel vreemd, want de originele voeding geeft wel 9 volt als ik hem op een multimeter aansluit... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

vwtune schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:59:
[...]

Heb voor de grap toch een andere voeding geprobeerd, en toen deed ie het weer wel! Wel vreemd, want de originele voeding geeft wel 9 volt als ik hem op een multimeter aansluit... 8)7
Fijn dat hij weer werkt. Het kan zijn dat de oude voeding niet genoeg stroom kon leveren of dat de gelijkspanning niet stabiel genoeg was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleh!
  • Nu online

Bleh!

[...]

Fijn dat het zo weer werkt! Veroudering van voedingen is in het algemeen ook wel een ding. Grote kans dat hij onder belasting niet stabiel meer is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Het volgende, het uit nogstalgie ,en omdat ik weer terug naar analoog (vinyl) wilde, op marktplaats een philips stereoset gekocht. De 900 serie. Nu wil ik daar graag ook een 'transporter achtige squeeze'bij.

Ik kon een kapotte cassettedeck krijgen uit de juiste serie, deze heb ik volledig gestript. 12 en 5 volt voeding er in. Rasp 3B met DAC, 2 old skool VU meters en een 3.5"schermpje. Via een Arduino Leonardo clone bordje 2 rotary encoders voor de bediening en volume en een aantal drukknopjes voor het overige.

Nu had ik heel mooi in autocad inventor een nieuwe voorkant getekend om door een vriend te laten cnc-en uit een blok aluminum. Alleen wil deze vriend er ineens de volle mep voor. 380,- (ex btw). Dat is me echt veel te veel voor een hobby project.

Nu eindelijk de vraag, jullie enig idee waar ik de voorkant of hoe ik deze kan maken/laten maken.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Klein_Kipje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:58:
Het volgende, het uit nogstalgie ,en omdat ik weer terug naar analoog (vinyl) wilde, op marktplaats een philips stereoset gekocht. De 900 serie. Nu wil ik daar graag ook een 'transporter achtige squeeze'bij.

Ik kon een kapotte cassettedeck krijgen uit de juiste serie, deze heb ik volledig gestript. 12 en 5 volt voeding er in. Rasp 3B met DAC, 2 old skool VU meters en een 3.5"schermpje. Via een Arduino Leonardo clone bordje 2 rotary encoders voor de bediening en volume en een aantal drukknopjes voor het overige.

Nu had ik heel mooi in autocad inventor een nieuwe voorkant getekend om door een vriend te laten cnc-en uit een blok aluminum. Alleen wil deze vriend er ineens de volle mep voor. 380,- (ex btw). Dat is me echt veel te veel voor een hobby project.

Nu eindelijk de vraag, jullie enig idee waar ik de voorkant of hoe ik deze kan maken/laten maken.
Erg interessant! Ik ben benieuwd naar de details en foto's, uiteraard.

Het enige dat ik zo weet is een Italiaanse fabrikant van doe-het-zelf behuizingen die ook voorpanelen kan bewerken: https://modushop.biz/site...product/category&path=187

Iets zegt me dat dit ook in Nederland wel voor minder dan 380 ex. BTW moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Videopac schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:23:
[...]

Erg interessant! Ik ben benieuwd naar de details en foto's, uiteraard.

Het enige dat ik zo weet is een Italiaanse fabrikant van doe-het-zelf behuizingen die ook voorpanelen kan bewerken: https://modushop.biz/site...product/category&path=187

Iets zegt me dat dit ook in Nederland wel voor minder dan 380 ex. BTW moet kunnen.
Ik ben ook zeker nog op zoek naar goedkopere cnc mensen.

Ik kan nu wel voor +/- 1 euro p/s aan gelaserd plexiglas komen (1/2 mm dik) als ik er hier van 8 op elkaar lijm heb ik ook een aangepaste voorkant. Voor dat geld wil ik wel eens een poging wagen.

Maar goed, het volgende doet zich voor. De VU meters en de uitgang naar de versterker staan parallel. Daardoor komt het signaal te zwak binnen bij de vu meter en slaan ze bij volume 100% op de pi maar half uit.

Nu zit ik te zoeken naar de beste oplossing.
* cheapass china versterker tussen uitgang Pi en ingang VU ?
* max2play heeft een multisqueeze, waarmee je 2 of meer squeezeplayer en elk hun eigen audiocard op 1 pi kan draaien, dan zou ik ze kunnen syncen en de dac richting versterker, een usb audiocard naar de VU.?
* VU meters kunnen ook op de uitgang van de versterker (bv tape out) maar als ik dan een andere ingang gebruik op de versterker gebruikt hij dat signaal , dat zou raar zijn. ?

Iemand anders een suggestie/oplossing ?

Link naar VU bordje https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.78c44c4dBcQpRq

www.weitjerock.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 21:14

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Heb je de potmetertjes voor de instelling van de VU meters wel opengedraaid?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
mentalmadnizz schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:49:
Heb je de potmetertjes voor de instelling van de VU meters wel opengedraaid?
Jazeker, haal ik de belasting van de uitgang af (versterker) slaan de vu meters wel goed uit

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
vwtune schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:05:
[...]

[...]

Helaas is mijn duet na veelvuldig in gebruik te hebben gehad, plots overleden. Het kastje (dus niet de controller van de duet) maakte een paar dagen een soort pieptoon (goed hoorbaar in de avond/ wanneer het stil is in de kamer) Ik dacht dat het de voeding was (het wifi lampje aan de voorkant brandde wel gewoon), dus ik haalde de stekker aan de achterkant eruit en het geluid stopte, ik stopte de stekker van de voeding weer terug in de duet en er gebeurde niets meer, ook geen pieptoon of lampje welke ging branden...

iemand een idee wat het intern zou kunnen zijn? Wellicht makkelijk te maken door iets te desolderen en te vervangen?
[...]

Dit heb ik dus nu ook... en de adapters blijken moeilijk te vinden...

[ Voor 15% gewijzigd door Canard op 04-11-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canard schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:20:
[...]

[...]

Wat is er zo bijzonder aan dan? :) Met dezelfde uitgangsspanning, minstens hetzelfde vermogen, dezelfde polariteit en dezelfde maat DC plug eraan ben je er toch?

Heb een tijd geleden een defecte SB Radio adapter vervangen voor een Meanwell. Heb zo geen idee wat er aan de Duet Receiver hoort.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:46

servies

Veni Vidi Servici

Xander schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:43:
[...]

Wat is er zo bijzonder aan dan? :) Met dezelfde uitgangsspanning, minstens hetzelfde vermogen, dezelfde polariteit en dezelfde maat DC plug eraan ben je er toch?
Er is inderdaad niets bijzonders aan. Als je aan jouw genoemde punten voldoet werkt het gewoon weer.
Er zijn er zoveel die hun voeding vervangen hebben. Al dan niet om audiofool redenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zelf laatst ook een adapter online besteld voor een Squeezebox Classic. Het was even zoeken maar uiteindelijk gewoon een webshop in Nederland gevonden met de juiste adapter, met dezelfde plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

D-e-n schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:44:
Zelf laatst ook een adapter online besteld voor een Squeezebox Classic. Het was even zoeken maar uiteindelijk gewoon een webshop in Nederland gevonden met de juiste adapter, met dezelfde plug
Slim, vooral de Squeezebox Classic is berucht v.w.b. de kwaliteit van de meegeleverde adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Videopac schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:12:
[...]

Slim, vooral de Squeezebox Classic is berucht v.w.b. de kwaliteit van de meegeleverde adapter.
Het was vooral noodzaak. De originele was stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Canard schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:20:
[...]

[...]

Je hebt vast wel ergens een oude 12 / 24 volt voeding liggen? Dan gewoon ff een voltage regulator ertussen en je hebt weer geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen Android 10 en helaas werkt Squeezecommander nu echt niet meer. Nu voorlopig even bekijken hoe Squeezer bevalt en anders wellicht Orange Squeeze aanschaffen. Zijn er mensen met ervaring met Orange Squeeze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElisabethM schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:05:
Ik heb sinds een paar dagen Android 10 en helaas werkt Squeezecommander nu echt niet meer. Nu voorlopig even bekijken hoe Squeezer bevalt en anders wellicht Orange Squeeze aanschaffen. Zijn er mensen met ervaring met Orange Squeeze?
:-( Gebruik SqueezeCommander ook nog dagelijks op Android 9. Dat zal binnenkort dan ook wel afgelopen zijn. :(

Ik heb geen recente ervaring met de alternatieven. Orange Squeeze heb ik jaren geleden wel eens geprobeerd en die beviel me destijds minder dan SqueezeCommander.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

ElisabethM schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:05:
Ik heb Orange Squeeze in gebruik en het bevalt me uitermate goed. Niets op aan te merken. Ik stuur er een Touch, een SB3 en een Boom mee aan. Mogelijk is SqueezeCtrl ook nog een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door servies op 08-11-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:49

Pierre

Van nature lui!

Hier ook iemand die Orange Sqeeze gebruikt en geen enkel probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:00
Ik ben tegenwoordig helemaal van de aparte app af (na heel lang Orange Squeeze overigens zonder problemen gebruikt te hebben), want er is een hele mooie (mobile) Material Design-skin voor de webinterface waar ik alles mee kan doen (players selecteren/aanzetten/synchroniseren etc):
https://forums.slimdevice...24-Announce-Material-Skin
https://github.com/CDrummond/lms-material

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
RandyLemaire schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:21:
Ik ben tegenwoordig helemaal van de aparte app af (na heel lang Orange Squeeze overigens zonder problemen gebruikt te hebben), want er is een hele mooie (mobile) Material Design-skin voor de webinterface waar ik alles mee kan doen (players selecteren/aanzetten/synchroniseren etc):
Ik heb je een +1 gegeven, maar zou zomaar veel meer dan dat waard kunnen zijn. :) Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ook ik dank je voor deze goede tip. Ik heb hem nu als webapp opgeslagen. Prima vervanging!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:00
vanaalten schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:21:
[...]

Ik heb je een +1 gegeven, maar zou zomaar veel meer dan dat waard kunnen zijn. :) Dank voor de tip!
Haha thanks. Het verbaasde me dat niemand hier de Material skin noemde. Het heeft het Squeezebox-gebruik hier in huis weer nieuw leven in geblazen -- ook mijn huisgenoten die minder-digitaal begaafd zijn kunnen er goed mee overweg ;)

Verder blijft het geweldig hoe het Squeezebox-ecosysteem overeind blijft staan na al die jaren. Ik gebruik het nog dagelijks icm. met mijn eigen muziekbibliotheek en Spotify/Spotty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

RandyLemaire schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:18:
Verder blijft het geweldig hoe het Squeezebox-ecosysteem overeind blijft staan na al die jaren. Ik gebruik het rnog dagelijks icm. met mijn eigen muziekbibliotheek en Spotify/Spotty.
Tja, in al die tijd die er is verstreken sinds Logitech er mee is gestopt is bijvoorbeeld Sonos nog geen stap dichterbij gekomen qua flexibiliteit of mogelijkheden... Er zijn ook duizenden mensen die een te grote muziekbibliotheek hebben om überhaupt over te kunnen stappen naar Sonos. En dan is het ook nog eens vrij eenvoudig om zelf een speler te bouwen op basis van een raspberry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

servies schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:14:
[...]

Tja, in al die tijd die er is verstreken sinds Logitech er mee is gestopt is bijvoorbeeld Sonos nog geen stap dichterbij gekomen qua flexibiliteit of mogelijkheden... Er zijn ook duizenden mensen die een te grote muziekbibliotheek hebben om überhaupt over te kunnen stappen naar Sonos. En dan is het ook nog eens vrij eenvoudig om zelf een speler te bouwen op basis van een raspberry....
Wat is de maximale bibliotheekgrootte bij Sonos?
Niet dat ik neig over te stappen, ik heb me er alleen nog nooit in verdiept.
Sonos is een beetje wat vroeger VHS was bij de videorecorders: de minste kwaliteit maar wel het populairst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Videopac schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:44:
[...]

Wat is de maximale bibliotheekgrootte bij Sonos?
Niet dat ik neig over te stappen, ik heb me er alleen nog nooit in verdiept.
Sonos is een beetje wat vroeger VHS was bij de videorecorders: de minste kwaliteit maar wel het populairst.
De maximale grootte van de muziekbibliotheek in Sonos is 65000 tracks.
Ik zelf zit ruim over de 30000 en vergeleken met velen op het slimdevices forum heb ik een gemiddeld aantal tracks... Duizenden mensen is waarschijnlijk wel een beetje overdreven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

servies schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:16:
[...]

De maximale grootte van de muziekbibliotheek in Sonos is 65000 tracks.
Ik zelf zit ruim over de 30000 en vergeleken met velen op het slimdevices forum heb ik een gemiddeld aantal tracks... Duizenden mensen is waarschijnlijk wel een beetje overdreven... ;)
Eigenlijk best schokkend dat een >10 jaar oud systeem meer kan (hoge resolutiebestanden afspelen, >65.000 bestanden-bibliotheekondersteuning) dan het huidige hippe merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:37
Ik wil op mijn Squeezebox Duet Tidal gaan streamen. Werkt goed, maar 1 probleempje: LMS toont flink wat Tidal albums van een artiest dubbel, nl. de gewone 44khz 16 bit versie en de hires versie als die er al is tenminste.

Als ik dus twee identieke albums onder elkaar zie, dan is het gokken welk van de twee de gewone is. Het is zo dat de Duet player maar tot 48khz muziek kan afspelen, dus als ik per ongeluk een 96 khz album te pakken heb dan hapert de muziek constant, zeer vervelend natuurlijk en moet ik switchen naar de andere versie.

Weet iemand een manier om in de lms server webinterface - of nog beter - in orange squeeze direct op het zicht onderscheid te maken dus gewone en (voor mij te vermijden) hi-res versie?

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:23

Ethirty

Who...me?

Videopac schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:48:
[...]

Eigenlijk best schokkend dat een >10 jaar oud systeem meer kan (hoge resolutiebestanden afspelen, >65.000 bestanden-bibliotheekondersteuning) dan het huidige hippe merk.
Ik heb in al die jaren nog geen enkel systeem gezien dat kan tippen aan de flexibiliteit en mogelijkheden van het toenmalige Squeezebox.

Ik heb nu een Marantz receiver met Heos, maar de software is echt om te huilen. Blijft niks over van het potentiële gemak van een all-in-one.

Logitech had echt goud in handen maar hebben het zorgvuldig om zeep geholpen en is zelf afgegleden naar een soort B-merk.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Beste tip ever!

Was al aan het kijken naar Glitch om zelf een PWA te maken voor de Squeezebox Classic... heeft iemand het al gedaan :-) Yay!

Kon em zo aanvinken in LMS. Hoefde niet eens de repo toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 21:58
Kan je met een app voor de squeezebox classic ook de squeezebox uit of aan zetten? Dat zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
Nu heb ik echt een reden om een andere LMS versie dan de officiele Synology package op m'n NAS te zetten... Nu nog kijken hoe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

biomass schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:33:
[...]

Nu heb ik echt een reden om een andere LMS versie dan de officiele Synology package op m'n NAS te zetten... Nu nog kijken hoe :+
Is niet moeilijk: haal het .pat bestand voor de architectuur van je NAS processor hier op:
https://sourceforge.net/p...#5db7e376e8ba7c19fcfd9972
De-installeer je huidige LMS pakket.
Installeer vanaf bestand het zojuist opgehaalde bestand.
Start LMS op en loop de instellingen bij langs (dat is hetzelfde als bij het officiële pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Bedankt @Videopac, ik had gisteren op het slimdevices forum deze opmerking gevonden:
https://forums.slimdevice...141&viewfull=1#post905141

Die post verwijst naar het beta Synology package en ook de sourceforge repo van forum user Pinkdot.
Ik ging voor makkelijk en draai nu de beta Synology package, daar kan je de Material add-on gewoon aanvinken. (Logitech Media Server Version: 7.9.1 - 1504317335 @ Mon Sep 4 22:13:00 UTC 2017).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:43

Zalmanman

So long,

@biomass, wat je eventueel ook nog kunt doen, als je niet zo van handmatig .pat files uploaden houdt is LMS Repack installeren: https://forums.slimdevice...113&viewfull=1#post955113

De bedoeling is dan dat je up-to-date loopt met Pinkdot z'n updates - want de Synology Beta package wordt een beetje once in a blue moon geüpdatet... Ik heb echt niets te klagen over deze packages. De Pinkdot builds zijn hartstikke stabiel hier, voor zowel m'n Squeezebox2 als Squeezebox Duet. De duet speelt nu zelfs DSD files af. Niet dat ik zeker weet of het nuttig is, maar het kan :+

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

biomass schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:04:
Bedankt @Videopac, ik had gisteren op het slimdevices forum deze opmerking gevonden:
https://forums.slimdevice...141&viewfull=1#post905141

Die post verwijst naar het beta Synology package en ook de sourceforge repo van forum user Pinkdot.
Ik ging voor makkelijk en draai nu de beta Synology package, daar kan je de Material add-on gewoon aanvinken. (Logitech Media Server Version: 7.9.1 - 1504317335 @ Mon Sep 4 22:13:00 UTC 2017).
Dat is inmiddels alweer een verouderd pakket. LMS wordt door Logitech niet meer onderhouden, de nieuwste en beste versie is 7.9.2-027 van Pinkdot. Er zijn nu ook plug-ins voor o.a. Spotify en Radio Paradise FLAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hier gebruik ik LMS op Windows10.
Is er nog update linkje daar voor.
Mijn versie is nu 7.9.1 - 1522219619

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Klein_Kipje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:58:

Update: Tis een soms ligt het maanden stil project geworden maar hier even een update met de voorkant. Ik heb de orginele voorkant van het cassette deck gepakt en deze verbouwd mbv een 3d printer. Ik kan alleen niet de juiste kleur grijs vinden maar dit gaat ook wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/9fosw3023ioazjw/Knipsel.JPG?dl=0

www.weitjerock.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:43

Zalmanman

So long,

KroontjesPen schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:03:
Je kunt 7.9.1 - 1522157629 hier vinden: http://downloads.slimdevices.com/LogitechMediaServer_v7.9.1/. Die is uit April 2018. Recentere builds kun je hier vinden: http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.9. Eventuele changelog staat hiero: http://htmlpreview.github...ublic/7.9/Changelog7.html

En dan voor nóg wat meer info kun je altijd hier nog even rondneuzen: https://forums.slimdevice...?27-Logitech-Media-Server

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
KroontjesPen schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:03:
Laatste versie is momenteel: Versie: 7.9.2 - 1574959426 @ Thu Nov 28 18:08:14 WEST 2019
Je kan via het pictogram in je werkbalk updaten.
Kan je aanzetten via server-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Nu online

KroontjesPen

@mpx200_05

Zowel bij het pictogram als Control Panel geen update zichtbaar.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
KroontjesPen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:17:
@mpx200_05

Zowel bij het pictogram als Control Panel geen update zichtbaar.
Download de laatste versie via de tweede link van Zalmanman: http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Nu online

KroontjesPen

mpx200_05 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:46:
[...]

Download de laatste versie via de tweede link van Zalmanman: http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.9
Maar dat is de nightly en die had ik wel gezien. ;)

Stem blanco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
KroontjesPen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:52:
[...]

Maar dat is de nightly en die had ik wel gezien. ;)
Dan kan je na installatie via serverinstellingen de instellingen voor software-updates vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Nu online

KroontjesPen

mpx200_05 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:57:
[...]

Dan kan je na installatie via serverinstellingen de instellingen voor software-updates vinden ;)
We zitten alweer op:
Logitech Media Server Versie: 7.9.2 - 1575296326 @ Mon Dec 2 15:38:15 WEST 2019

Er is zo te zien niet veel veranderd ook niet bij de serverinstelling voor software-updates.
Die zie je, denk ik, ook weer pas als er een wordt aangeboden.

Stem blanco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22
Videopac schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:47:
[...]
Is niet moeilijk: haal het .pat bestand voor de architectuur van je NAS processor hier op:
Dank voor deze link, heb inmiddels versie 7.9.2-168.0030 geïnstalleerd op mijn Synology. Ik hoefde de DSM versie niet te verwijderen (heb 'm wel gestopt). Na het uploaden van het .spk bestand werd mijn mijn versie geupgrade, mijn instellingen zijn behouden gebleven. Werkt tot op heden prima. Bij problemen ga ik wel een verse installatie doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Hij is klaar:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/gallery/bat3n1A

De afwerking had iets beter gemogen zie ik op de foto, in het echt valt dat niet zo op eigenlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Klein_Kipje op 09-02-2020 14:38 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
Eerder meldde ik hier dat ik vermoedde dat de adapter van mijn Duet receiver kapot was... bleek niets mis mee te zijn, dus de receiver is het probleem ;(

Nu miste ik de Squeezebox eigenlijk wel en ben ff gaan zoeken en kwam al snel op piCorePlayer :) Ik had de LMS al draaien op een Raspberry Pi 2, maar met die PCP image is het wel heeeel makkelijk geworden.
Van 't weekend dus ff de Pi verhuisd naar de versterker, netwerkkabel gelegd en ik heb weer een werkend muzieksysteem!

Mooi en handig systeem, piCorePlayer! _/-\o_

Alleen het mounten van een CIFS netwerkshare naar mijn NAS lukt nog niet.
Ik krijg een algemene fout nadat ik de mount heb in gesteld via de webinterface van PCP.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[ INFO ] Mount configuration changed for 192.168.1.100:/Volume_1
[ INFO ] Unmounting Old Mount Point: /mnt/nas.
[ INFO ] New Mount Point /mnt/nas is not in use.
[ INFO ] Checking new Mount Point /mnt/nas.
[ INFO ] New Mount Point /mnt/nas is not in use.
[ INFO ] Mounting Disk.
[INFO] mount -v -t cifs -o username=1,password=1,uid=1001,gid=50 //192.168.1.100/"Volume_1" /mnt/nas
[ERROR] Disk Mount Error, Try to Reboot.
[ INFO ] Backing up files to /mnt/mmcblk0p2/tce/mydata.tgz/- Done.
[ OK ] Backup successful.

Het mounten heeft met de standaard Raspberry Pi image wel gewerkt.
Ik heb de extensies voor extra file systemen geinstalleerd.
Toevallig iemand ervaring mee?

[ Voor 45% gewijzigd door Canard op 17-03-2020 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 14:17
Canard schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:53:
Alleen het mounten van een CIFS netwerkshare naar mijn NAS lukt nog niet.
Dat probleem had ik ook, de drive als NFS mounten loste het probleem op.
Ethirty schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:19:
[...]

Ik heb in al die jaren nog geen enkel systeem gezien dat kan tippen aan de flexibiliteit en mogelijkheden van het toenmalige Squeezebox.

Ik heb nu een Marantz receiver met Heos, maar de software is echt om te huilen. Blijft niks over van het potentiële gemak van een all-in-one.

Logitech had echt goud in handen maar hebben het zorgvuldig om zeep geholpen en is zelf afgegleden naar een soort B-merk.
Mijn squeezebox duet heeft het helaas ook begeven en heb 'm vervangen door een Marantz HEOS netwerk speler. Had al gelezen dat je bijna ieder UPNP apparaat kan toevoegen als speler in LMS door middel van het activeren van de UPnPBridge plug-in. Na wat initiele hick-ups met hulp van de developer op het Squeezebox forum draait het nu als een zonnetje. Heb nu de best of both worlds, zeker icm de Material skin _/-\o_

[ Voor 77% gewijzigd door eggda op 17-03-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door eggda op 17-03-2020 20:25 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:16
Ik krijg één van mijn Receivers niet meer verbonden met LMS.

Ik heb 2 duet spelers (receiver en controller) aangesloten op mijn Fritzbox 7390. Eén daarvan krijg ik echter niet meer verbonden met mijn LMS server op mijn Synology ds211

Logitech Media Server Versie: 7.9.1 - 1504317335 @ Mon Sep 4 22:13:00 UTC 2017
Hostnaam: DS211
IP-adres van server: 192.168.178.63
HTTP-poortnummer van server: 9002
Besturingssysteem: Synology DiskStation - NL - utf8
Platformarchitectuur: armle-linux
Perl-versie: 5.24.0 - armle-linux
Audio::Scan: 0.95
Databaseversie: DBD::SQLite 1.34_01 (sqlite 3.7.7.1)
Totaalaantal herkende muzieksystemen: 1

De receiver die niet meer wil verbinden verbindt echter wel met MySqueezebox.com en een andere server die ik heb opgezet op mijn laptop.

Logitech Media Server Version: 7.9.3 - 1597753178 @ Sun Aug 23 19:15:28 WEDT 2020
Hostname: LAPTOP
Server IP Address: 192.168.178.50
Server HTTP Port Number: 9000
Operating system: Windows 10 - EN - cp1252
Platform Architecture: 8664
Perl Version: 5.14.1 - MSWin32-x86-multi-thread
IO::Socket::SSL: 2.024
Database Version: DBD::SQLite 1.58 (sqlite 3.22.0)
Total Players Recognized: 1

Ik heb de receiver al diverse keren gereset en proberen over te zetten van de 1 naar de andere server, maar ik krijg het niet meer voor elkaar om deze te verbinden met de LMS op mijn Synolgy.

Volgens de logging lijkt dit het probleem te zijn:
Slim::Web::JSONRPC::requestMethod (443) 00:04:20:16:xx:xx: request not dispatchable!

Wie weet wat er fout gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 10-09-2020 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

pacificocean schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:12:

Ik heb 2 duet spelers (receiver en controller) aangesloten op mijn Fritzbox 7390. Eén daarvan krijg ik echter niet meer verbonden met mijn LMS server op mijn Synology ds211

De receiver die niet meer wil verbinden verbindt echter wel met MySqueezebox.com en een andere server die ik opgezet op mijn laptop

Logitech Media Server Version: 7.9.3 - 1597753178 @ Sun Aug 23 19:15:28 WEDT 2020

Ik heb de receiver al diverse keren gereset en proberen over te zetten van de 1 naar de andere server, maar ik krijg het niet meer voor elkaar om deze te verbinden met de LMS op mijn Synolgy.

Dat is wel raar. Het is geen oplossing, maar letterlijk om het probleem heen werken, maar je zou ook over kunnen gaan op LMS 8? Ik het dat van ponkdot en ik krijg in de app manager netjes elke paar weken een update. LMS 8.0 is trouwens een stuk sneller met door je eigen muziek bladeren en zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Videopac schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:23:
[...]

Dat is wel raar. Het is geen oplossing, maar letterlijk om het probleem heen werken, maar je zou ook over kunnen gaan op LMS 8? Ik het dat van ponkdot en ik krijg in de app manager netjes elke paar weken een update. LMS 8.0 is trouwens een stuk sneller met door je eigen muziek bladeren en zoeken.
Ik was inderdaad deze al tegengekomen
https://www.synology-foru...9f7dec901946c194de67f4fac

Ik ben nog een beetje huiverig omdat mijn nog werkende receiver ook mijn wekker is.

• pacificocean
Ik zit inmiddels op versie 8, maar het probleem blijft :(

Terug zou eventueel ook nog kunnen via:
https://archive.synology....echMediaServer/7.7.6-116/

Het probleem is hetzelfde als:
https://forums.slimdevice...eiver-stuck-on-blue-light

Het lijkt dus wel in de receiver te zitten en zou dus op te lossen moeten zijn met Net::UDAP
Dat zou dan dit moeten zijn: https://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac

Waarvan de code verplaatst is naar https://github.com/robinbowes/net-udap

Iemand anders die hier ervaring mee heeft?

edit: blijkbaar is er ook nog een android variant
https://sourceforge.net/projects/lms-udap-utility/

En deze blijkt ook nog te draaien in ARC Welder :)
https://chrome.google.com...gmfkkmkngdoccbadn/related

[ Voor 29% gewijzigd door pacificocean op 11-09-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:18

Laguna

Connaisseur

https://status.logitech.com

Reduced performance in US datacenter for mysqueezebox.com

Squeezebox US servers al enkele uren down en blijkbaar niet genoeg capaciteit in EU om het allemaal over te nemen. Aangezien mijn Classic sindsdien geen verbinding meer kan maken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Omdat ik niet echt tevreden ben met de mogelijkheden van mijn Yamaha R-N402D, ben ik aan het kijken of ik mijn oude Squeezeboxes aan de praat kan krijgen met de Logitech Media Server in een docker container (image: lmscommunity/logitechmediaserver:8.1.0-stable). Ik heb nu de muziek allemaal keurig netjes ingelezen, na een eerdere stommiteit met de rechten.
De Squeezebox Touch ziet ook keurig netjes dat op mijn DS918 LMS draait.

Zodra deze probeert te connecten, krijg ik de melding dat hij deze niet kan vinden. Ik kan de Squeezebox wel pingen dus het netwerk is goed (is ook bedraad ;) )

Ik heb de volgende poorten gemapt:
code:
1
2
3
4
0.0.0.0:3483 3483/tcp
0.0.0.0:3483 3483/udp
0.0.0.0:9002 9000/tcp
0.0.0.0:9092 9090/tcp

Moet ik in Synology nog iets instellen om de touch met LMS te laten connecten?

Iemand ervaring met deze combo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
HeSitated schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:25:
Omdat ik niet echt tevreden ben met de mogelijkheden van mijn Yamaha R-N402D, ben ik aan het kijken of ik mijn oude Squeezeboxes aan de praat kan krijgen met de Logitech Media Server in een docker container (image: lmscommunity/logitechmediaserver:8.1.0-stable). Ik heb nu de muziek allemaal keurig netjes ingelezen, na een eerdere stommiteit met de rechten.

Zodra deze probeert te connecten, krijg ik de melding dat hij deze niet kan vinden. Ik kan de Squeezebox wel pingen dus het netwerk is goed (is ook bedraad ;) )

code:
1
2
3
4

Geen verstand van Synology en zo, maar: klopt het dat je poort 9002 naar poort 9000, en poort 9092 naar poort 9090 probeert te mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

code:
1
2
3
4

De nieuwste LMS werkt weer via poort 9000. Volgens mij hoef je niets in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
vanaalten schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:44:
Geen verstand van Synology en zo, maar: klopt het dat je poort 9002 naar poort 9000, en poort 9092 naar poort 9090 probeert te mappen?
Ach f*ck. Die poorten worden natuurlijk ook daarvoor gebruikt en niet alleen de webinterface...

Ok, even een paar poortjes aanpassen... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
Omdat ik niet echt tevreden ben met de mogelijkheden van mijn Yamaha R-N402D, ben ik aan het kijken of ik mijn oude Squeezeboxes aan de praat kan krijgen met de Logitech Media Server in een docker container
Je zou de UPnPBridge plug-in eens kunnen activeren in LMS. Waarschijnlijk kan je je Yahama direct als speler gebruiken vanuit LMS en heb je de Touch niet nodig. Ik was ook niet tevreden met de mogelijkheden van HEOS, maar met behulp van deze plug-in en de material skin ben ik helemaal content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephanvdplas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-05 11:16
pacificocean schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:12:

De receiver die niet meer wil verbinden verbindt echter wel met MySqueezebox.com en een andere server die ik heb opgezet op mijn laptop.

Volgens de logging lijkt dit het probleem te zijn:
Slim::Web::JSONRPC::requestMethod (443) 00:04:20:16:xx:xx: request not dispatchable!

Slim::Web::JSONRPC::requestMethod (443) 00:04:20:16:xx:xx: request not dispatchable betekent dat er een ander systeem probeert deze receiver te bedienen. Misschien Domoticz?

Om de Receiver weer in de lucht te krijgen kun je het best Net::UDAP proberen (https://github.com/robinbowes/net-udap)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elissen
  • Laatst online: 24-02 12:16
Ik volg John Darko op youtube en in zijn laatste video had hij het over een DAC32 device die ook LMS ondersteund. Misschien wel een interessante optie als je gewoon een headless player wil. Ik zit serieus te overwegen om er een te kopen om gewoon eens uit te proberen.
https://polyvection.com/en/product/dac32/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geewizz25
  • Laatst online: 19-05 18:14
Omdat ik niet echt tevreden ben met de mogelijkheden van mijn Yamaha R-N402D.................,
Ik heb een Yamaha R-N803D en Logitech Media Server geïnstalleerd op een Synology NAS.
Via de upnp bridge "ziet" LMS de Yamaha zonder problemen als speler.
Vervolgens de Squeezer app geinstalleerd op mijn telefoon en tablet en dat werkt helemaal top.
Veel beter dan de MusicCast App van Yamaha zelf... dat je daar niet eens in kan zoeken is toch wel het toppunt van een gemiste kans... |:( .
Als ik in Squeezer een nummer selecteer of een playlist gebruik schakelt die vanzelf de Yamaha in...klein foutje is het feit dat ik de Yamaha niet uit kan zetten met Squeezer.
Niet echt een groot probleem want de Yamaha schakelt zichzelf na enige tijd zonder signaal vanzelf weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Goed om te lezen dat dit draaitje nog vol leven zit net zoals het LMS ecosysteem. Inmiddels is er een 8.2 versie en hebben zelfs miijn radio's en de Touch nieuwe firmware gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

mpx200_05 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:13:
Goed om te lezen dat dit draaitje nog vol leven zit net zoals het LMS ecosysteem. Inmiddels is er een 8.2 versie en hebben zelfs miijn radio's en de Touch nieuwe firmware gekregen.
Dan liep je qua firmware wel heel erg achter... bij mij heeft geen enkele speler een firmware update gekregen nadat ik van 7.9.2 naar 8.2.0 ging...
1 Classic, 1 Touch, 1 Boom en een Marantz versterker via de UPNPbridge plugin

[ Voor 8% gewijzigd door servies op 25-03-2021 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
Er is een Community Firmware plugin bechikbaar die nieuwe firmware bechikbaar maakt die gemaakt zijn door Ralphy, met een partij bug fixes. Zet je in het instellingen een vinkje bij deze plugin dan verschijnt de melding op je Squeezebox. ;)
De recentste versie komt daarmee op 8.0.1_r16844 voor de Touch en Radio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Crap.

Synology heeft de support van LMS gestopt. Iemand een goede guide om het weer werkend te krijgen?
Ik heel veel vinden op intranet maar weinig nuttigs.

Iemand een bruikbare guide met werkende links?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Cyberpope schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:29:
Crap.

Synology heeft de support van LMS gestopt. Iemand een goede guide om het weer werkend te krijgen?

De LMS versie die Synology leverde was erg gedateerd. Bij mij werken trouwens 8.1 en 8.2 ook niet meer. Het kan wel in een Docker container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, maar mijn 415play kan geen docker..

Ik heb het nu wel weer werkend (LMS + perl verwijderen en daarna weer installeren in de oude versie). Maar zou graag het pakket willen om 8.0 te installeren, zodat ik ook de material skin weer werkend krijg. Of de laatste 7.9 versie van de community,

Maar werkende links zijn er nergens meer te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 27-04-2021 18:43 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Cyberpope schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:42:
Ja, maar mijn 415play kan geen docker..

Ik heb het nu wel weer werkend (LMS + perl verwijderen en daarna weer installeren in de oude versie). Maar zou graag het pakket willen om 8.0 te installeren, zodat ik ook de material skin weer werkend krijg. Of de laatste 7.9 versie van de community,

Maar werkende links zijn er nergens meer te vinden.
Helaas is Pinkdot gestopt met het aanbieden van up-to-date versies voor Synology NASsen.
Zoek eens op het Squeezeboxforum, dat bestaat nog steeds:
https://forums.slimdevice...?27-Logitech-Media-Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Videopac schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:01:
[...]

Helaas is Pinkdot gestopt met het aanbieden van up-to-date versies voor Synology NASsen.
Zoek eens op het Squeezeboxforum, dat bestaat nog steeds:
https://forums.slimdevice...?27-Logitech-Media-Server
Daar heb ik aardig op gezocht afgelopen uren. maar primair dode links en verwijzingen naar Pinkdot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Cyberpope schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:28:
[...]

Daar heb ik aardig op gezocht afgelopen uren. maar primair dode links en verwijzingen naar Pinkdot.
Ik denk dat synology toch wel trekken aan een dood paard is. De beste oplossing is het te draaien op een raspberry en de synology bv via NFS aan te koppelen. Met PiCorePlayer heb je zelfs een geïntrigeerd player/server oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 28-04-2021 07:34 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Of docker dus. Ik had hetzelfde probleem en ben soepel overgestapt. Moet je wel een NAS hebben met docker support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:17
Cyberpope schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:29:
Crap.

Wat ik zelf een erg prettige vind is https://www.max2play.com/en/ deze heb ik op mijn RPi draaien en draait als een trein... Ik maak gebruik van de gratis variant met een DAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ed1703 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:26:
[...]

Ik denk dat synology toch wel trekken aan een dood paard is. De beste oplossing is het te draaien op een raspberry en de synology bv via NFS aan te koppelen. Met PiCorePlayer heb je zelfs een geïntrigeerd player/server oplossing.
Ja, dat denk ik ook, maar was fijn geweest als ik de nas draaiende had kunnen houden in de tussentijd. Had de aankondiging 1 jaar gelden totaal gemist.
JPS schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:47:
Of docker dus. Ik had hetzelfde probleem en ben soepel overgestapt. Moet je wel een NAS hebben met docker support.
De 415play support geen docker
Ik De Buurman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:46:
Wat ik zelf een erg prettige vind is https://www.max2play.com/en/ deze heb ik op mijn RPi draaien en draait als een trein... Ik maak gebruik van de gratis variant met een DAC
Mmm.. deze eens bekijken. Bij voorkeur zou ik er 1tje hebben die ik samen met een Pihole kan draaien.
Maar aan de andere kant heb ik het zo druk dat ik wellicht voor een picoreplayer ga. Maar ja, dat is uitzoeken 4 jaar werken en dan niet meer weten hoe het zat.. Nou ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:22
Een beetje late reactie, maar het volgende:

Ik maak al jaren gebruik van piCorePlayer als speler in de huiskamer (+ in de slaapkamer een radio en in de keuken een o2 Joggler). De piCorePlayer werkt prima, hij is aangesloten op onze receiver.

Ik had een Synology DS211, maar die werd te traag om Logitech Media Server (LMS) te draaien.
Dus heb ik een paar maanden geleden besloten om LMS op de Pi aan te zetten die al piCorePlayer draait.
De DS211 heb ik gemount als network disk.
Dit werk echt vlot en naar behoren. Een Pi 2 is echt prima om als speler en tegelijk als LMS te dienen.

Sterker nog, toen ik zo'n 2 maanden geleden naar een DS220+ ging, heb ik besloten dit zo te laten staan.
Ik skip Docker op mijn DS200+ voor LMS en vind het wel best zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Een zwart exemplaar van de UE Smart Radio die ik voor mijn werkkamer opzij had gezet, heb ik net uit de verpakking gehaald en bedraad aangesloten. De UE firmware werd netjes bijgewerkt naar de laatste versie en de downgrade procedure naar de LMS firmware werkte nog steeds.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram1nat0r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10-2024
knip, helaas helaas, dit mag echt niet

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 28-04-2022 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:12

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

ezra070 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:47:
Een beetje late reactie, maar het volgende:

Ik maak al jaren gebruik van piCorePlayer als speler in de huiskamer (+ in de slaapkamer een radio en in de keuken een o2 Joggler). De piCorePlayer werkt prima, hij is aangesloten op onze receiver.

Ik had een Synology DS211, maar die werd te traag om Logitech Media Server (LMS) te draaien.
Dus heb ik een paar maanden geleden besloten om LMS op de Pi aan te zetten die al piCorePlayer draait.
De DS211 heb ik gemount als network disk.
Dit werk echt vlot en naar behoren. Een Pi 2 is echt prima om als speler en tegelijk als LMS te dienen.
Ja, heb ik ook al een paar jaren. Een pi3 met picoreplayer en lms server op mijn bureau. Ik speel meestal muziek vanaf mijn pc maar ik heb nu de pc en de pi allebei op de dac aangesloten zodat ik ook muziek kan luisteren zonder de pc aan. Daarnaast nog een pi3 als headphone speler in de woonkamer (bedraad). En een pi zero via wifi in de slaapkamer voor het luisteren van muziek met een koptelefoon, werkt ook zonder problemen. Ideaal. Ik kan het iedereen aanraden. Je kunt zelfs tegenwoordig een bluetooth headset met picore player verbinden. Werkt wel wat omslachtig, althans de laatste keer dat ik het uit probeerde vorig jaar ergens. Hopelijk dat dat nog beter geïmplementeerd wordt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd...
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 20:59
dit wekt bij bij icm Synology DS215j en de Squeezebox classic
https://www.abacus-electr.../viewtopic.php?f=31&t=317

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• biomass
Ik opende mijn Squeezeplay Beta player en zag een verassende verandering in het menu. De andere spelers in het huis hadden hem ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMivOmoWQWOOnMOFdu8YBLg-DH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qYvjrHLLLDIh8rMvVnzaZ6SZ.png?f=user_large
Er is een Docker image van deze versie, dus ik kan dat rustig aan eens gaan proberen. Zijn we ook gelijk af van het niet mogen upgraden van Perl op de Synology NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ja die moet je hebben, wordt ook mooi onderhouden. Ik ben al een tijd geleden naar deze docker versie overgestapt. Watchtower installeren en je hebt ook geen omkijken naar updates van je dockers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mijn Squeezebox Classic uit 2009 begint helaas steeds meer mankementen te vertonen. Het begon met de rood/wit RCA aansluitingen waarmee ik de SC met m'n HiFi-set had verbonden, waar plots nog maar 1 kanaal geluid gaf. Vervolgens overgestapt naar de optische uitgang, maar sinds enkele weken herstart de SC nu op willekeurige momenten tijdens het afspelen en dit is toch vrij hinderlijk. Nog wel een andere adapter gekocht in de hoop dat dat het probleem zou oplossen, maar helaas. Ook nog een vervangende SC via Marktplaats gekocht maar daarvan ging het display niet eens aan.

Mijns inziens twee opties:
• Afwachten tot er wederom een exemplaar op Marktplaats wordt aangeboden in de wetenschap dat die het waarschijnlijk ook gaat begeven.
• Overstappen naar een alternatief.

Alleen zijn er eigenlijk geen vergelijkbare alternatieven. Alles is eigenlijk zonder display en ook vrij prijzig, zoals de Bluesound Node. Een Chromecast Audio wordt niet meer verkocht, behalve voor de hoofdprijs op Marktplaats/eBay. Een Logitech Bluetooth Audio adapter lijkt mij ook geen ideale oplossing.

Ik overweeg nu de WiiM Mini of Pro, waarbij de laatste volgens mij ook ondersteuning heeft gekregen voor Squeezelite/LMS. Misschien is dat de beste optie? Iemand hier die reeds ervaring heeft met alternatieven en tips heeft?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@Laguna
Ze komen toch nog wel regelmatig langs op Marktplaats? Andere optie is een Raspberry pi. Je hebt daar ook oplossingen voor met een kant en klare LMS speler erop. Je kunt er ook nog een display aan prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Laatst online: 11:31
Raspberry Pi met PicorePlayer, werkt top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Laguna schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:42:
Mijn Squeezebox Classic uit 2009 begint helaas steeds meer mankementen te vertonen. Het begon met de rood/wit RCA aansluitingen waarmee ik de SC met m'n HiFi-set had verbonden, waar plots nog maar 1 kanaal geluid gaf. Vervolgens overgestapt naar de optische uitgang, maar sinds enkele weken herstart de SC nu op willekeurige momenten tijdens het afspelen en dit is toch vrij hinderlijk. Nog wel een andere adapter gekocht in de hoop dat dat het probleem zou oplossen, maar helaas. Ook nog een vervangende SC via Marktplaats gekocht maar daarvan ging het display niet eens aan.

Mijns inziens twee opties:
• Afwachten tot er wederom een exemplaar op Marktplaats wordt aangeboden in de wetenschap dat die het waarschijnlijk ook gaat begeven.
• Overstappen naar een alternatief.

Alleen zijn er eigenlijk geen vergelijkbare alternatieven. Alles is eigenlijk zonder display en ook vrij prijzig, zoals de Bluesound Node. Een Chromecast Audio wordt niet meer verkocht, behalve voor de hoofdprijs op Marktplaats/eBay. Een Logitech Bluetooth Audio adapter lijkt mij ook geen ideale oplossing.

Ik overweeg nu de WiiM Mini of Pro, waarbij de laatste volgens mij ook ondersteuning heeft gekregen voor Squeezelite/LMS. Misschien is dat de beste optie? Iemand hier die reeds ervaring heeft met alternatieven en tips heeft?
De Squeezebox Classic heeft een slechte kwaliteit voedingsadaptor. Dit zou heel goed de oorzaak van je problemen kunnen zijn.
Als je nog steeds tevreden bent met Squeezebox dan zijn kun je het best een Squeezebox Touch proberen te scoren via Martkplaats. Die doen al jaren tussen de 50 en 100 euro. Dit is een wat nieuwe model met wel een normale kwaliteit voeding. Het alternatief is inderdaad zelf iets maken op basis van een Raspberry Pi met een DAC hat en Squeezeplay erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Bedankt voor de suggesties maar ik ben op zoek naar een plug&play oplossing en iets nieuws, dus zowel een Raspberry Pi als Touch valt af. Zoals reeds aangegeven had ik de voedingsadapter al vervangen. Het belangrijkste is een oplossing om via m'n HiFi-set online radiozenders te kunnen luisteren en de muziek op mijn PC kunnen afspelen is bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Laatst online: 11:31
Op de WiiM Pro (en Pro+) draait ook squeezelite, hetzelfde als op een Raspberry Pi met PiCore player. Zo te zien ondersteund de WiiM Pro Squeezelite vanaf firmware 4.8.526553.

Het lijkt erop, als ik deze website lees, dat het out-of-the-box zou moeten werken met je huidige LMS server. Daarnaast ondersteund dit apparaat zéér veel streaming platforms. Ik lees ook goede reviews over dit apparaat, de Pro+ ondersteund een hogere bitrate én heeft een analoge ingang, mocht je die nog nodig hebben.

Lijkt me een mooi alternatief, wel zonder display, dus bediening via telefoon, tablet of PC. Muziek op je PC afspelen kan via heel veel sites, apps e.d. Omdat ik zelf verknocht ben aan LMS, gebruik ik op de PC de Squeezelite-X app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Laguna schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:09:
Bedankt voor de suggesties maar ik ben op zoek naar een plug&play oplossing en iets nieuws, dus zowel een Raspberry Pi als Touch valt af.
Dan kun je er mee stoppen. Er komen geen nieuwe spelers. Het blijft zelf "knutselen" adhv goede online handleidingen of proberen een 2e hands speler op de kop te tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
Er zijn veel spelers die je vanuit LMS kan aansturen met de plugin UPnP Bridge. Werkt prima met mijn Marantz NA6006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Nu online

Bleh!

Laguna schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:09:
Bedankt voor de suggesties maar ik ben op zoek naar een plug&play oplossing en iets nieuws, dus zowel een Raspberry Pi als Touch valt af. Zoals reeds aangegeven had ik de voedingsadapter al vervangen. Het belangrijkste is een oplossing om via m'n HiFi-set online radiozenders te kunnen luisteren en de muziek op mijn PC kunnen afspelen is bonus.
Waarom is een Touch geen plug and play? Vanwege het formaat?

Edit: beter lezen :)
Maar wel benieuwd waar je op uitkomt voor het geval onze Touch ooit de geest geeft...

[ Voor 10% gewijzigd door Bleh! op 27-11-2023 10:16 ]

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste