Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:13
Ik vind het triest hoe Spotify met hun trouwe squeezebox klanten van het eerste uur omgaat. Je krijgt een mailtje dat ze binnen 7 dagen de stekker voor Spotify eruit trekken.
Maar ze zullen wel een rekensom hebben gemaakt, zoveel betalende gebruikers op de squeezebox, het kost zoveel per jaar om dat te blijven doorontwikkelen en als we het stoppen dan zullen zoveel gebruikers het abonnement opzeggen. Nu zal wel het omslagpunt bereikt zijn. Maar de squeezebox community heeft Spotify vanuit het eerste uur omarmt en om ze dan zo te laten vallen.
Ik heb nu geen zin en tijd om Spotty te gaan installeren op mijn NAS. Ik heb Spotify maar opgezegd en ik ben overgestapt op Deezer, zij ondersteunen de squeezebox nog wel. Laten we hopen dat ze dat nog een tijd blijven doen. Mijn squeezebox Touch doe ik voorlopig nog niet de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 09:19
ik kom ook niet in de pi met putty (refused) dus ik denk dat daar ook het probleem zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
BlueSS50 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:01:
"pluma kon de tekenset niet detecteren"
Pluma is een texteditor; zeg maar een soort notepad. Het lijkt alsof je een binair bestand (deb, zip, exe, etc.) probeert te openen terwijl een tekst bestand (xml, cfg, txt, nfo, ini, etc.) verwacht wordt.

Ik verwacht dat je meer success hebt door de (console) stappen te volgen op Instructions for Debian /Ubuntu /Raspbian.
BlueSS50 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:21:
ik kom ook niet in de pi met putty (refused)
Hmmm. Je hebt Ubuntu Mate op de pi installed. In Ubuntu een terminal starten, dan hoef je SSH ook niet te gebruiken. Maar lees ook How to setup SSH server for Ubuntu MATE Raspberry Pi 2 and Raspberry Pi 3.

[ Voor 28% gewijzigd door BelJoost op 23-07-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik heb Ubuntu er weer af gehaald en raspbian erop gezet. Zelfde probleem met putti.
Ik denk dat dat de oorzaak van alles is. Ik heb de pi ook in gebruik voor kodi met een vastgezet ip adres. Mogelijk is dat het probleem.... Zal eens een tweede pi ritselen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
lethargy schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:02:
Ik vind het triest hoe Spotify met hun trouwe squeezebox klanten van het eerste uur omgaat. Je krijgt een mailtje dat ze binnen 7 dagen de stekker voor Spotify eruit trekken.
Ik vind het persoonlijk nog steeds veel triester dat Logitech gestopt is met de squeezebox... Als Logitech niet gestopt was, dan zou Spotify ook niet stoppen met de ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik heb inmiddels ubuntu mate vervangen door Raspbian. Zelfde issue... kan inmiddels wel via Putty tercht op de Pi.
Via taakbeheer via de terminal zie ik wel dat de squeeze server actief is.
echter krijg ik via chromium op de desktop van de Pi en op de windows laptop de melding: err_connection_refused

heb al diverse instellingen in de xperiabox verzet maar zonder resultaat. (DHCP binding uitgezet dcp host aangezet. Er hoeven bij een intern netwerk toch geen poorten worden open gezet? hoefde op de windows installatie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

BlueSS50 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:23:
Ik heb inmiddels ubuntu mate vervangen door Raspbian. Zelfde issue... kan inmiddels wel via Putty tercht op de Pi.
Via taakbeheer via de terminal zie ik wel dat de squeeze server actief is.
echter krijg ik via chromium op de desktop van de Pi en op de windows laptop de melding: err_connection_refused

heb al diverse instellingen in de xperiabox verzet maar zonder resultaat. (DHCP binding uitgezet dcp host aangezet. Er hoeven bij een intern netwerk toch geen poorten worden open gezet? hoefde op de windows installatie ook niet.
Er hoeven inderdaad geen poorten open gezet te worden op je router voor intern gebruik.
Domme vraag, als het goed is kun je kiezen voor more info in Chromium bij de foutmelding.
Daar staat misschien iets meer info in.
Het zou er nu meer op lijken dat er iets op de Pi de verbinding actief blokkeert (lees: firewall).

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
daar geeft i aan dat het een proxy betreft en als het niet de bedoeling is dat je de instellingen moet aanpassen om de pagina alsnog weer te geven. Of de pagina herladen.

naar mijn weten is er ook geen firewall actief op de pi...

onderstaande poorten open zetten zou niets uithalen?
9000 TCP is used for the Web interface and streaming to Squeezebox players.
9000 UDP is not used for anything.
3483 TCP is the control channel for Squeezeboxen (display, IR, etc.)
3483 UDP is used for SB->SlimServer discovery, and all control and
streaming to the old SLIMP3 players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

BlueSS50 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:15:
daar geeft i aan dat het een proxy betreft en als het niet de bedoeling is dat je de instellingen moet aanpassen om de pagina alsnog weer te geven. Of de pagina herladen.

naar mijn weten is er ook geen firewall actief op de pi...

onderstaande poorten open zetten zou niets uithalen?
9000 TCP is used for the Web interface and streaming to Squeezebox players.
9000 UDP is not used for anything.
3483 TCP is the control channel for Squeezeboxen (display, IR, etc.)
3483 UDP is used for SB->SlimServer discovery, and all control and
streaming to the old SLIMP3 players.
Deze poorten hoef je niet op je router open te zetten. Dit is puur en alleen als je de boel van buiten wilt benaderen, niet op je interne netwerk. Dat heb ik zelf wel gehad om mijn Squeezebox Radio mee te nemen naar een andere locatie.

Vreemd dat ie klaagt over een proxy. Zelfde melding (foutcodes?) zowel op de Pi als op je desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
[b]

Vreemd dat ie klaagt over een proxy. Zelfde melding (foutcodes?) zowel op de Pi als op je desktop?
Op ieder device dezelfde melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Kun je eens kijken wat de volgende opdracht in de console oplevert?

sudo iptables -L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
pi@Raspbian:~ $ sudo iptables -L
Chain INPUT (policy ACCEPT)
target prot opt source destination

Chain FORWARD (policy ACCEPT)

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
pi@Raspbian:~ $ sudo netstat -tlnp
Active Internet connections (only servers)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State PID/Program name
tcp 0 0 0.0.0.0:22 0.0.0.0:* LISTEN 451/sshd
tcp6 0 0 :::22 :::* LISTEN 451/sshd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

BlueSS50 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:19:
pi@Raspbian:~ $ sudo iptables -L
Chain INPUT (policy ACCEPT)

Chain FORWARD (policy ACCEPT)

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
pi@Raspbian:~ $ sudo netstat -tlnp
Active Internet connections (only servers)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State PID/Program name
tcp 0 0 0.0.0.0:22 0.0.0.0:* LISTEN 451/sshd
tcp6 0 0 :::22 :::* LISTEN 451/sshd
Hmm.. Niet helemaal duidelijk waarom je de netstat er bij doet, gezien daar alleen de ssh server draait.

Probeer deze eens:
netstat -pnlt | grep ':9000'

en eventueel:
sudo nmap -sT -O localhost

Ik zal, mits de tijd en zin er is, vanavond thuis eens even proberen om LMS op een van m'n Pi's te installeren en eens kijken of ik iets tegen kom waarvan ik denk: "Da klopt nie".

[ Voor 10% gewijzigd door ElectricHead op 26-07-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
ElectricHead schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:15:
[...]

Hmm.. Niet helemaal duidelijk waarom je de netstat er bij doet, gezien daar alleen de ssh server draait.
Excuses voor er halverwege invallen, maar: dat is toch precies wat het interessant maakt? Zijn netstat output laat volgens mij zien dan er enkel iets naar poort 451 luistert en dus geen LMS luistert?
Probeer deze eens:
netstat -pnlt | grep ':9000'
...gaat dan toch geen resultaat geven? "netstat -pnlt" of "netstat -tlnp" doen hetzelfde en een grep op 9000 kan je op die geposte output ook al loslaten.
Ik zal, mits de tijd en zin er is, vanavond thuis eens even proberen om LMS op een van m'n Pi's te installeren en eens kijken of ik iets tegen kom waarvan ik denk: "Da klopt nie".
Geen pi hier, enkel een linux machine met LMS en daar draait een server die naar poort 9000 luistert.
Ofwel, ik denk dat het beste in de LMS logfile gekeken kan worden, lijkt mij dat daar toch wat hints in moeten staan over problemen tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
[b][
Geen pi hier, enkel een linux machine met LMS en daar draait een server die naar poort 9000 luistert.
Ofwel, ik denk dat het beste in de LMS logfile gekeken kan worden, lijkt mij dat daar toch wat hints in moeten staan over problemen tijdens het opstarten.
Hoe krijg ik dat Logfile? heb afgelopen vrijdag voor het eerst kennis gemaakt met linux (rasbian/ubuntu) dus het is voor mij allemaal nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

vanaalten schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:02:
[...]

Excuses voor er halverwege invallen, maar: dat is toch precies wat het interessant maakt? Zijn netstat output laat volgens mij zien dan er enkel iets naar poort 451 luistert en dus geen LMS luistert?

[...]

...gaat dan toch geen resultaat geven? "netstat -pnlt" of "netstat -tlnp" doen hetzelfde en een grep op 9000 kan je op die geposte output ook al loslaten.

[...]

Geen probleem, maar gezien hij aangeeft dat de LMS wel zou draaien, het misschien alleen de eerste regel van zijn netstat is ik vraag of hij die specificieke opdracht zou willen uitvoeren (dan kan ik echt zeker uitsluiten dat het ding echt niet open staat). Maar je hebt gelijk hoor. :)
De logfile was voor mij ook de eerst volgene logische optie.

Edit: Zoals ik al aannam (let op: niet goed) zie ik in de post hierboven dat dit de eerste keer Linux is dat wordt gebruikt en we met iemand te maken hebben die nog niet alles weet. Vandaar dus dat ik probeer zoveel mogelijk info in te winnen. ;)

@BlueSS50 De logfile kun je vinden onder: /var/log/squeezeboxserver/

[ Voor 12% gewijzigd door ElectricHead op 26-07-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
even nog een aanvulling van mij: als ik het commando "top" invoer dan staat iedere paar tellen de squeezeserver+ bovenaan en dan is i weer weg om de volgende refresh weer terug te komen,

In ieder geval allen al zeer bedankt voor de genomen moeite!

Ik heb zojuist op internet een versie 7.9.1 speciaal voor ARM gevonden ipv versie 7.7.5 die op de site van Logitech staat. vanavond even deze proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door BlueSS50 op 26-07-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

BlueSS50 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:51:
even nog een aanvulling van mij: als ik het commando "top" invoer dan staat iedere paar tellen de squeezeserver+ bovenaan en dan is i weer weg om de volgende refresh weer terug te komen,

In ieder geval allen al zeer bedankt voor de genomen moeite!

Ik heb zojuist op internet een versie 7.9.1 speciaal voor ARM gevonden ipv versie 7.7.5 die op de site van Logitech staat. vanavond even deze proberen.
Dat zou mogelijk best kunnen helpen. De 7.7.5 versie op de site van Logitech is oud. De community ontwikkeld nog steeds vrolijk door. De versie voor ARM is sowieso al een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik kwam ook elders dit topic tegen, wat hetzelfde probleem lijkt te zijn. En het is wat vaag allemaal, maar ook daar lijkt het alsof het met 7.9 wel of beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Spotify werkt nu definitief niet meer op de Squeezebox. Toch maar een Sonos-setje gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Of overstappen naar andere aanbieder, veel voordeliger dan een nieuwe streamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
Heren, ik kom thuis, eten, pi aan, vouw boos (heb je dat ding al weer aan), 7.5 eraf, 7.9 erop. werk weer niet. ik boos...
ff reboot en voila! hij doet het!!!!! Ik blij, vrouw blij!

al die moeite voor een verkeerde versie! ik heb weer spotify op mijn squeezebox en zelfs nog beter dan voorheen.

Heren enorm bedankt, met name Electrichead voor het geduld voor deze linux beginner!

@Finesse spotify zit gratis bij mijn kpn abo, en er zit jaren opbouw en verzamelen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Videopac

Rommelt wat aan.

Frank S schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:24:
Spotify werkt nu definitief niet meer op de Squeezebox. Toch maar een Sonos-setje gaan aanschaffen.
Koop dan BlueSound of Heos. Sonos is toch een beetje de VHS bij audiostreaming: wel populair maar duur en zeker niet de beste. Speelt o.a. geen highres bestanden af.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 14:00
werkt bij bij jullie spoelen wel met spotty ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ik ben net overgestapt op streamen via een RPI met max2play - LMS. Daarop gelijk ook Spotty geïnstalleerd. Dat werkt prima, ik zie nu ook dat Spotify alles lossless streamt (1411 kbps). Geluidskwaliteit via Hifiberry digi+ pro is verbluffend. Ik mis alleen de usability/functionaliteit van de Spotify app. Ik had verwacht dat ik het LMS vanuit de Spotify app zou kunnen zien en vanuit de spotify app (op laptop of android) zou kunnen streamen. Maar max2play - LMS blijft onzichtbaar ondanks dat het in hetzelfde netwerk hangt. Ik kan zelfs de app onafhankelijk van het LMS draaien, alsof ik twee accounts heb. Hebben jullie dit wel voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Als je vanuit spotify wilt streamen dan heb je een Spotify Connect optie nodig, volgens mij kan je die met max2play wel als een plugin installeren.

Dat heeft dan verder trouwens niets met LMS/Squeezebox te maken, de Spotify integratie daarin werkt niet met het Spotify Connect principe. Wel zijn er verschillende smartphone apps waarmee je een LMS client kan besturen (ipeng op IOS, sqzctrl op Android) en dus ook spotify dan, functionaliteit is dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Poecillia schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:49:
Ik ben net overgestapt op streamen via een RPI met max2play - LMS. Daarop gelijk ook Spotty geïnstalleerd. Dat werkt prima, ik zie nu ook dat Spotify alles lossless streamt (1411 kbps). Geluidskwaliteit via Hifiberry digi+ pro is verbluffend. Ik mis alleen de usability/functionaliteit van de Spotify app. Ik had verwacht dat ik het LMS vanuit de Spotify app zou kunnen zien en vanuit de spotify app (op laptop of android) zou kunnen streamen. Maar max2play - LMS blijft onzichtbaar ondanks dat het in hetzelfde netwerk hangt. Ik kan zelfs de app onafhankelijk van het LMS draaien, alsof ik twee accounts heb. Hebben jullie dit wel voor elkaar?
Kon je dit niet met piCorePlayer oplossen, in plaats van Max2Play, piCorePlayer werkt ook met HifiBerry volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 14-08-2017 07:37 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Bedankt voor de suggestie, ik ga ernaar kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Mooi dat dit topic nog steeds leeft en de squeezeboxen onuitroeibaar lijken :)
Ik las hierboven wat zaken over de Spotify Integratie voor LMS/squeezeboxen en dacht er maar even een post voor het nageslacht aan te wijden.
Frank S schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:24:
Hoe kom je daar bij?
jeroenvtec schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:58:
werkt bij bij jullie spoelen wel met spotty ?
Mijn Synology/LMS/Squeezebox setup, aangesloten op mijn highend audio set, draait al jaren stabiel en ik kijk er vrij weinig naar om. Vorig jaar heb ik de Spotify Handler/Triode plugin geinstalleerd om ook Spotify te kunnen gebruiken. Dat ging prima, maar doorspoelen in de Spotify nummers werkte niet meer en dat is best irritant.

Dit schijnt een bekend probleem te zijn en is met LMS versie 7.9.1 [nightly] op te lossen. Deze versie heeft ook de Spotty plugin voor Spotify, die allerlei verbeteringen heeft tov de Triode/spotify handler.

Omdat ik toch bezig was ging ik eens kijken of op de een of andere manier al gebruik kon worden gemaakt van het Connect protocol, zodat ik mijn squeezeboxen direct vanuit de Spotify App zou kunnen bedienen. En dat bleek te kunnen! _/-\o_

Zie hier de uitleg en let daarbij even goed op het laatste zinnetje:

If you prefer to use the official Spotify App, you can set the checkmark for Spotify Connect in the Squeezebox Server settings under “Spotty Spotify for Squeezebox” in the “player” tab. This allows your Spotify App to connect to the Spotify Player at any time via “Available Devices”.

Het werkt echt prima en geeft mijn LMS systeem nog meer gebruiksgemak!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

JPS schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:26:
Ik las hierboven wat zaken over de Spotify Integratie voor LMS/squeezeboxen en dacht er maar even een post voor het nageslacht aan te wijden.

[...]

Hoe kom je daar bij?

[...]

Mijn Synology/LMS/Squeezebox setup, aangesloten op mijn highend audio set, draait al jaren stabiel en ik kijk er vrij weinig naar om. Vorig jaar heb ik de Spotify Handler/Triode plugin geinstalleerd om ook Spotify te kunnen gebruiken. Dat ging prima, maar doorspoelen in de Spotify nummers werkte niet meer en dat is best irritant.

Dit schijnt een bekend probleem te zijn en is met LMS versie 7.9.1 [nightly] op te lossen. Deze versie heeft ook de Spotty plugin voor Spotify, die allerlei verbeteringen heeft tov de Triode/spotify handler.

...

Er wordt ook nog steeds aan LMS ontwikkeld. Welliswaar niet/nauwelijks door Logitech, maar meer door de community onder 'leiding' van Michael...

• JPS
  • Niet online

JPS

Klopt dat zag ik, geweldig werk, de community is vanaf het begin van SlimDevices al sterk geweest. Zelfs alle narigheid die Logitech uitgehaald heeft is overleefd. Geeft maar aan hoe sterk dit platform in de basis is en bizar hoe Logitech daar commercieel compleet de mist in is gegaan.

Ging mij er nu even om om de oplossing te posten voor degenen die nog dankbaar gebruik willen maken van LMS/SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:32
sinds kort heb ik 2 raspberry's draaien met max2play en squeezelite.
nu wil de vrouw dit graag met een afstandsbediening bedienen.
is hier een mogelijkheid voor? ik kan ze wel bedienen via domoticz maar kan ook nog niet viden hoe ik mijn harmony hub dmv domoticz kan koppelen aan de squeezebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49

Ethirty

Who...me?

JPS schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:26:

[...]

Hoe kom je daar bij?

[...]

Omdat ik toch bezig was ging ik eens kijken of op de een of andere manier al gebruik kon worden gemaakt van het Connect protocol, zodat ik mijn squeezeboxen direct vanuit de Spotify App zou kunnen bedienen. En dat bleek te kunnen! _/-\o_

Zie hier de uitleg en let daarbij even goed op het laatste zinnetje:

If you prefer to use the official Spotify App, you can set the checkmark for Spotify Connect in the Squeezebox Server settings under “Spotty Spotify for Squeezebox” in the “player” tab. This allows your Spotify App to connect to the Spotify Player at any time via “Available Devices”.

Hmm, als Spotify Connect tegenwoordig werkt, wordt het wellicht weer eens tijd om mijn bijna antieke, in onbruik geraakte, Squeezebox 2 uit het stof te trekken. De hardware zag er destijds niet uit, maar heb er zoveel jaar met plezier naar geluisterd, ik heb nog altijd niet iets beters gezien.

Binnenkort maar eens mee spelen. Ik mis nog steeds mijn VU-metertjes en het gemak van een gewone afstandsbediening.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

alexswart schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:00:
sinds kort heb ik 2 raspberry's draaien met max2play en squeezelite.
nu wil de vrouw dit graag met een afstandsbediening bedienen.
is hier een mogelijkheid voor? ik kan ze wel bedienen via domoticz maar kan ook nog niet viden hoe ik mijn harmony hub dmv domoticz kan koppelen aan de squeezebox
Squeezer installeren op een telefoon of tablet? Gebruik deze app zelf ook. Hoewel ik voor mijn Pi ben gegaan voor de optie met het touchscreen en PiCore. Is redelijk functioneel en lijkt ook redelijk op de webversie van de Squeezeserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ethirty schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:01:
[...]

Hmm, als Spotify Connect tegenwoordig werkt, wordt het wellicht weer eens tijd om mijn bijna antieke, in onbruik geraakte, Squeezebox 2 uit het stof te trekken. De hardware zag er destijds niet uit, maar heb er zoveel jaar met plezier naar geluisterd, ik heb nog altijd niet iets beters gezien.
Ja dat werkt dus, op mijn Synology met een recente Beta versie van LMS en Spotty geconfigureerd. Ben ik echt blij mee en geeft me echt het idee dat ik zo weer een tijd door kan.
Wel springt soms de muziek ineens naar een ander nummer of gebeuren en wat onverklaarbare dingen. Kan ook zijn dat dit wordt veroorzaakt door de Spotify app van mij huisgenoten icm 1 Spotify premium abo, maar kan ook een bug zijn. Meestal gaat het wel goed.

Alleen nu met iOS11 wekt de Logitech app niet meer voor je gewone muziekcollectie. Die app vond ik al niet heel best maar nu moet je wel iPeng kopen als je je iphone of ipad wil blijven gebruiken. Dit issue staat overigens los van de Spotify App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik vond die Logitech app juist een stuk plezieriger dan iPeng... overzichtelijker en - voor mij - genoeg mogelijkheden en geen noemenswaardige bugs.
iPeng zal vast veel meer kunnen, maar ik gebruik het niet vaak genoeg en merk dat ik nogal 'verzuip' in de vele mogelijkheden... je kan alle kanten op swipen, indrukken of ingedrukt houden, ALLES doet iets lijkt het wel. Maar ik denk dat als je een veelgebruiker bent, je met iPeng wel gelukkiger kan worden.

Dus, jammer dat iOS11 de support voor oude apps heet weggehaald.

Dank voor die tip van beta van LMS, trouwens! Spotify connect doet het bij mij dus niet (en ja, ik heb het vinkje in de settings aangezet), dus zal binnenkort eens die beta opzoeken en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

iPeng is ook nog niet mijn ding, maar Squeezepad vind ik ook niet perfect.

Wat ik zoek is vrij simpel:
- snel door mappen heen kunnen gaan.
- "voorkeuze" voor internetradio aan kunnen maken zonder mysqueezebox.com (extra kans op uitval, deze lag er vorig jaar of zo al eens uit).
- presents / favorieten per gebruiker; dat mijn vrouw en kinderen hun eigen meuk kunnen voorsorteren.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:43:
Dank voor die tip van beta van LMS, trouwens! Spotify connect doet het bij mij dus niet (en ja, ik heb het vinkje in de settings aangezet), dus zal binnenkort eens die beta opzoeken en proberen.
... en opgelost, Spotify Connect doet het bij mij nu ook.
Niet door de laatste beta van LMS te installeren dus, dat maakte geen verschil, maar het ging fout doordat ik de toegang tot LMS met username/wachtwoord beschermd had. Dat laatste was zodat andere mensen op m'n (W)LAN niet zomaar met de muziekkeuze zouden kunnen rommelen, maar blijkbaar kon Spotty daar niet goed tegen. Password access uitgeschakeld werkte het dus meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ik heb wel een rare bug met Spotty / Spotify Connect. Op de meest onverklaarbare momenten springt de muziek naar een andere track. Probleem is gemeld en bekend bij de ontwikkelaar op het slimdevices forum, maar wel erg irritant omdat het zo onvoorspelbaar is en best vaak voorkomt.
Maar als het werkt is het echt superfijn om gewoon de Spotify app te kunnen gebruiken!

iPeng heb ik nog niet gekocht. De logitech app voldeet op zich prima voor die paar keer dat ik het gebruikte en ik heb idd ook niet meer functionaliteit nodig. Laptop en de duet werken nog gewoon dus hopelijk redt ik het daar wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ja, dat merkte ik gisteren ook, toen ik met Spotify direct streamde naar spotty/spotify-connect: paar seconde spelen en meteen door naar de volgende track. Erg irritant, maar goed dat het bekend is bij de ontwikkelaar. :)

En iPeng heb ik dus echt nodig: mijn squeezebox 'touch' reageert praktisch niet meer op de afstandbediening, dus iPeng gebruik ik als aan/uitknop (en dan verder met Spotify, als 'ie betrouwbaar gaat werken)...

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Gewoon de eerder genoemde Squeezer installeren mocht het ooit niet meer werken.

Gebruik het al jaren zonder problemen en het is gratis (en advertentievrij).

[edit]
Nadeel is wel dat Squeezer alleen voor Android devices te verkrijgen is...

[ Voor 15% gewijzigd door ezra070 op 23-11-2017 09:34 ]

• JPS
  • Niet online

JPS

ezra070 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:23:

[edit]
Nadeel is wel dat Squeezer alleen voor Android devices te verkrijgen is...
Ja dat is het punt, voor iPhone is er geen alternatief behalve de relatief dure ipeng.
Mijn vrouw gebruikt al jaren met veel plezier squeezcommander op haar Android.

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

JPS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:49:
[...]

Ja dat is het punt, voor iPhone is er geen alternatief behalve de relatief dure ipeng.
Mijn vrouw gebruikt al jaren met veel plezier squeezcommander op haar Android.
Ik kan (nog) niet wennen aan iPeng.
Op de iPad gebruik ik meestal Squeezepad, ookal vind ik die ook niet ideaal.

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

vanaalten schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:26:
Ja, dat merkte ik gisteren ook, toen ik met Spotify direct streamde naar spotty/spotify-connect: paar seconde spelen en meteen door naar de volgende track. Erg irritant, maar goed dat het bekend is bij de ontwikkelaar. :)

En iPeng heb ik dus echt nodig: mijn squeezebox 'touch' reageert praktisch niet meer op de afstandbediening, dus iPeng gebruik ik als aan/uitknop (en dan verder met Spotify, als 'ie betrouwbaar gaat werken)...
Heb je het oog van de afstansbediening en de ontvanger al eens schoongemaakt?
En nieuwe batterijen geplaatst?

• vanaalten
Videopac schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:55:
Heb je het oog van de afstansbediening en de ontvanger al eens schoongemaakt?
En nieuwe batterijen geplaatst?
Ja, ja en ja. :)
Ook meerdere afstandbedieningen, meter afstand, meerdere hoeken geprobeerd. Als ik cursor-down ingedrukt hou, dan zal die een paar keer per minuut een keypress registreren. Is al een hele tijd, dus heb al geaccepteerd dat 'ie mank is. :(

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@vanaalten
Neus even in de blog rond die ik geschreven heb

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• vanaalten
Lip schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:53:
@vanaalten
Neus even in de blog rond die ik geschreven heb
Hmmm, welk bedoel je precies? In de Tweakblogs kom ik enkel deze tegen - waarbij je de afstandbediening schoonmaakt en resonantie in een TV verhelpt. Klinkt niet direct als iets dat een IR-ontvanger veel gaat helpen.

Overigens is het ding bij mij van de ene op de andere dag slecht gaan functioneren - dus niet dat 'ie over tijd gradueel steeds slechter werd. Daardoor denk ik dat het eerder een elektronica-probleem is dan een vuile sensor.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ah sorry , ik dacht dat het om een Ir afstandsbediening ging.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb sinds ik verhuisd ben (3 weken geleden) het probleem dat mijn squeezebox (duet) wel gewoon verbinding heeft met de squeezeserver (wanneer ik mijn NAS aan heb staan) maar na een onbepaalde tijd (dat kan na 2 minuten zijn, maar ook na een half uur) de verbinding verbreekt, dus dan gaat het blauwe lampje op de squeezeboz zelf, op blauw ipv wit. Er komt dan ook geeen geluid meer uit. Ik heb hem al naar fabrieksinstellingen gebracht (12 seconden de knop inhouden tot ie rood gaat flashen) en ik heb hem ook middels een draad/ Ethernet aangesloten, omdat ik dacht dat het misschien door slecht ontvangst was, maar hij blijft het doen. Wat kan het zijn? Ik vind het behoorlijk irritant dat ik nu steeds de stroom eraf moet halen om hem weer online te krijgen voor korte duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:57:
[...]
Spotty laat zich inderdaad zien als app. Echter krijg ik het op mijn QNAP niet werkend. Telkens de foutmelding dat "IO::Socket::SSL module not installed" is. Toch heb ik PERL draaien en de module geïnstalleerd. Heb voor nu het maar even laten liggen en ga eerst testen met een Google Chromecast. Dan heb je meteen Spotify Connect implementatie ten opzichte van een eigen interface/GUI van in dit geval Spotty.
Naar aanleiding van wat nieuwe software en posts op diverse fora heb ik toch maar weer eens de tijd genomen om de QNAP NAS te voorzien van een nieuwere Logitech Media Server in de hoop dat Spotify terug zou komen. Al was het maar in de vorm van Spotty zou dat al goed zijn, Spotify Connect zou het kersje op de spreekwoordelijke taart zijn.

"De tijd nemen" was eigenlijk niet eens nodig! Ik heb op de QNAP LogitechMediaServer for Qnap x86_64 with qts 4.2 or higher geïnstalleerd waardoor ik meteen alle extra software heb en dus geen "IO::Socket::SSL module not installed"-meldingen meer! Ik ben wel voor een schone installatie gegaan, dus het meeste werk ging nog zitten in alle settings opnieuw doen en de mediacollectie opnieuw scannen.

Getest en de gewone muziekcollectie werkt en ook de Spotty Plug-in lijkt zijn werk goed te doen. Via de (reeds hier voorbij gekomen) link van Max 2 Play heb ik nu ook Spotify Connect terug op de Squeeze Box Touch!

* FeaR is helemaal happy. Scheelt toch weer geld uitgeven aan iets van een BlueSound.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Mooi dat het is gelukt! Hoop dat je geen last krijgt van de vreemde doorspringende tracks, daar is helaas nog geen duidelijke oorzaak of oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JPS schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:26:
Mooi dat het is gelukt! Hoop dat je geen last krijgt van de vreemde doorspringende tracks, daar is helaas nog geen duidelijke oorzaak of oplossing voor gevonden.
Spotify gebruik ik vooral om een enkele track op te zoeken. Ik vertrouw meer op mijn eigen media collectie voor het langere tijd luisteren. Ik lag ook niet echt wakker toen de ondersteuning van Spotify stopte. Ik heb een (geleende) Chromecast liggen voor als ik eens wilde streamen maar echt vaak heb ik die niet gebruikt. Maar als je Spotify Connect (relatief makkelijk) toch kan fixen is het zeker mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:32
Was blij met het bericht dat Spotify weer zou gaan werken. Echter het is me nog niet gelukt.

Heb een Synology DS209+ (doet het nog steeds prima), maar het lukt me om de huidige versie van LMS 7.7.3 te upgraden naar 7.9.1 . Als ik handmatig het pakket wil installeren dan geeft die aan dat je DSM 6 nodig hebt. Helaas gaat de DS209+ niet verder dan 4.2

Iemand nog tips/Workarounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
vwtune schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:28:
Ik heb sinds ik verhuisd ben (3 weken geleden) het probleem dat mijn squeezebox (duet) wel gewoon verbinding heeft met de squeezeserver (wanneer ik mijn NAS aan heb staan) maar na een onbepaalde tijd (dat kan na 2 minuten zijn, maar ook na een half uur) de verbinding verbreekt, dus dan gaat het blauwe lampje op de squeezeboz zelf, op blauw ipv wit. Er komt dan ook geeen geluid meer uit. Ik heb hem al naar fabrieksinstellingen gebracht (12 seconden de knop inhouden tot ie rood gaat flashen) en ik heb hem ook middels een draad/ Ethernet aangesloten, omdat ik dacht dat het misschien door slecht ontvangst was, maar hij blijft het doen. Wat kan het zijn? Ik vind het behoorlijk irritant dat ik nu steeds de stroom eraf moet halen om hem weer online te krijgen voor korte duur...
Iemand een idee op tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Misschien eens de server software opnieuw installeren? Zelf geen ervaringen met de Duet en ook niet met een NAS als server. Zelf geen problemen met gewoon een Linux server de 24/7 aan staat en de Squeezebox Classic en een Radio.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:15:
Mensen hier met een squeezebox-touch die mijn probleem herkennen? Het apparaat reageert tegenwoordig zeer slecht op de afstandbediening, alsof 'ie nauwelijks ontvangst heeft. Uiteraard de voor de hand liggende dingen geprobeerd:
  • batterijen vervangen - geen verschil
  • andere afstandbediening (Logitech Harmony) - geen verschil
  • apparaat reset naar factory defaults - geen verschil
  • touchscreen werkt wel gewoon goed - maar ja, die gebruik ik nooit
... dus ik denk toch aan een hardware defect. Iemand andere ideeën?
En bijna vier jaar later: oOo *O* OPGELOST! *O* oOo

Afgelopen maanden druk bezig geweest met een Raspberry-Pi-3 met touchscreen & TinyTOSLink om te bouwen tot alternatieve Squeezebox Touch - en toen dat eenmaal werkte durfde ik de originele Touch eens uit elkaar te halen. En toen gegoogled voor schematics - helaas, niet gevonden. Maar wel, een van de allereerste hits:
IR sensor ALMOST dead - any cure? met op pagina 3 de oplossing. Lijkt dus een vaker voorkomend probleem te zijn.

Ofwel, ik heb zojuist de IR-sensor vervangen door een TSOP32238 - en nu reageert 'ie weer net zo goed op de afstandbediening als toen 'ie nieuw was. Blij!!

(Volgens dat topic zou een TSOP32240 wellicht een marginaal betere keuze zijn, maar daar lijkt erg moeilijk aan te komen te zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Grappig topic.

@ vanaalten: Leuk dat het weer werkt.

Hier ook een nog steeds tevreden Squeezebox (touch) gebruiker. Het apparaatje staat nu toch bijna een decennium bijna 24/7 aan en functioneert nog steeds prima. Van al die modernere apparaten zijn er eigenlijk weinig die echt verbetering brengen op de vlakken die ik belangrijk vindt. Ik heb enkele muziekstukken alleen in 24/96 dus dat is een must have en de squeezebox doet dat iig. Ooit nog een mod uitgevoerd met een betere voeding.

Enige jaren geleden moest ik wel een tijdje zoeken naar een nieuwe besturings app want de oude app deed het niet meer op mijn oude android tablet maar die heb ik toen gevonden in squeeze control (voor win10 mobile en win 10 op de PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06

Bob Popcorn

Plop!

Iemand ooit wel eens een goed alternatief gevonden voor een Squeezebox Radio die ook Spotify (connect) doet? :?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 09:37
Bob Popcorn schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:15:
Iemand ooit wel eens een goed alternatief gevonden voor een Squeezebox Radio die ook Spotify (connect) doet? :?
Waarom zoek je een alternatief? Met de spotty plugin heb je nu Spotify Connect op je Squeezebox. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 21:06

Bob Popcorn

Plop!

guidob schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:35:
[...]

Waarom zoek je een alternatief? Met de spotty plugin heb je nu Spotify Connect op je Squeezebox. ;)
Klinkt goed! Heb je meer informatie? :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:46
Bob Popcorn schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:25:
[...]
Klinkt goed! Heb je meer informatie? :)
Er staat al de nodige info in dit topic, zoek op Spotty :9. Eerste post erover is mpx200_05 in "[WA] Squeezebox".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Iemand enig idee waarom ik via TuneIn (radiotime.com) wel grafische informatie krijg over het programma van bv. NPO Radio en bij de rechtstreekse stream niet? Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat TuneIn dat allemaal zelf bij elkaar harkt, anders dan via de informatie die al in die stream zit.

Ik wil het liefst zo direct mogelijk van de bron internetradio luisteren, zonder tussenliggende dataverzamelaars (die ook nog eens niet beschikbaar kunnen zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:27
Er is tegenwoordig een FLAC stream van Radio Paradise _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:46
eggda schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:51:
Er is tegenwoordig een FLAC stream van Radio Paradise
Ontzettend bedankt voor deze tip! En wat leuk om een keer te lezen dat we voorlopen op de rest. Op de RP pagina staat: 'Users of Logitech Squeezebox devices can access it via this plugin' staat op de RP pagina'.

Zelf Bluesound, die volgens mij een deal heeft met RP aangezien RP bij hun in het hoofdmenu staat (ipv tussen de overige radiozenders) kan dit nog niet. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:42

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag anders mijn excuses.

Ik heb een Pi3 model B ingesteld met picoreplayer als LMS server (en squeezelite). Mijn muziek (MP3s en FLACs) staat op mijn Freenas server. Verder kan ik streamen naar een Pi3 model B met IQaudIO DAC+ en AMP+ en naar een Pi Zero W met IQaudIO DACZero. Op beide is Icoreplayer geinstalleerd. Als controller gebruik ik mijn oude Xiaomi met daarop zowel de Squeezer en Squeeze Controller apps.

Nou, had ik gisteravond dat alle muziek last had van stutter (op beide apps en devices) terwijl het daarvoor en ook vanochtend gewoon allemaal vloeiend draait.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Zou het kunnen dat die stutter komt omdat de batterij van mijn Xiaomi gisteravond bijna leeg was? Ik heb ook met insidder naar wifi interference gekeken maar mijn signaal was veruit het sterkste dus dat lijkt me niet het probleem geweeest te zijn. Verder zou ik zou geen redenen kunnen bedenken.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Dwarlorf schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:12:
Nou, had ik gisteravond dat alle muziek last had van stutter (op beide apps en devices) terwijl het daarvoor en ook vanochtend gewoon allemaal vloeiend draait.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Zou het kunnen dat die stutter komt omdat de batterij van mijn Xiaomi gisteravond bijna leeg was?
Nope, de Xiaomi is niets meer dan een afstandsbediening en heeft verder totaal geen invloed op de streams etc.
Ik heb ook met insidder naar wifi interference gekeken maar mijn signaal was veruit het sterkste dus dat lijkt me niet het probleem geweest te zijn. Verder zou ik zou geen redenen kunnen bedenken.
Het enige wat ik me zo snel kan bedenken is dat de Pi die als server dient de muziek aan het herscannen was en dat dan de rekenkracht net tekortschiet om ook nog eventueel 2 andere spelers te bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:42

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

servies schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:12:

Het enige wat ik me zo snel kan bedenken is dat de Pi die als server dient de muziek aan het herscannen was en dat dan de rekenkracht net tekortschiet om ook nog eventueel 2 andere spelers te bedienen...
Ik kan dat niet 100% uitsluiten maar ik had daarvoor de gehele collectie al gescand en dat scannen werd ook aangegeven in de Squeeze Controller. Dat was niet het geval tijdens het stutteren.
Nouja, hopelijk doet het zich niet meer voor, mocht het zich toch weer voordoen dan kijk ik eerst of er een library scan plaatsvindt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:57
Zijn er Tweakers die hun Logitech/Squeezebox server hebben draaien op een NAS en dan met name een Synology? Werkt dat nog een beetje? LMS-server staat nog steeds tussen de officiële apps op de site van Synology maar aangezien Logitech er niks meer mee doet maak ik me daar wel zorgen over.

Momenteel worden mijn twee Squeezeboxen (Classic) aangestuurd vanaf een Windows 10-pc die als server dient maar ik heb regelmatig gedoe met updates dus ik overweeg een NAS aan te schaffen. Maar mijn beide Squeezeboxen zijn erg belangrijk daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik ken er zelf weinig van, maar wat ik wel kan melden is dat hier de Squeezebox Touch / Synology NAS/ LMS configuratie nog steeds werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:17:
Zijn er Tweakers die hun Logitech/Squeezebox server hebben draaien op een NAS en dan met name een Synology? Werkt dat nog een beetje? LMS-server staat nog steeds tussen de officiële apps op de site van Synology maar aangezien Logitech er niks meer mee doet maak ik me daar wel zorgen over.

Momenteel worden mijn twee Squeezeboxen (Classic) aangestuurd vanaf een Windows 10-pc die als server dient maar ik heb regelmatig gedoe met updates dus ik overweeg een NAS aan te schaffen. Maar mijn beide Squeezeboxen zijn erg belangrijk daarbij.
Werkt prima hoor, tot op heden geen spijt van gehad om een oude windows server te laten vervallen. Poort nummer is wel iets anders en je moet python installeren. Verder geen issues. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

D-e-n schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:17:

Op forums.slimdevices.com post pinkdot met enige regelmaat nieuwe nightly builds van LMS voor de meest voorkomende archtecturen die door Synology gebruikt worden. Ik heb dit enige tijd geleden oom gedaan en dat werkt prima. Wil eigenlijk nog een keer updaten. Ik draai al 10 jaar LMS op mijn Synology NAS, zonder noemenswaardige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ja hier ook al 10 jaar SB/LMS gebruiker op een Synology. Nu op een DS712+, idd nu met de pinkdot releases, en sinds een tijdje ook met de Spotty plugin zodat Spotify te gebruiken is. Zelfs vanuit de Spotify App (Spotify Connect compatible dus) Soms wat buggy (skipt soms ineens nummer of de app ziet mijn SB niet), maar wel gaaf dat het kan en meestal wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaisho
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-09 08:55
Even goed de meldingen gelezen en mijn probleem opgelost.

[ Voor 79% gewijzigd door Kaisho op 18-04-2018 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Spotty heeft hier - helaas - wat kuren. Applicatie lang niet meer gebruikt, want mijn receiver in de woonkamer doet Spotify Connect, maar de receiver op de slaapkamer niet. Spotty is wel aanroepbaar en werkt vanuit de Squeezebox app, maar in Spotify zelf zie ik geen van mijn beide Squeezebox Touches meer.

Enige wat ik uit de logging haal is dit:
[18-12-10 20:05:46.9929] Plugins::Spotty::Connect::Daemon::_checkStartTimes (112) The spotty helper has crashed 3 times within less than 5 minutes - disable local announcement of the Connect daemon.
Helaas niet echt veel aanknopingspunten. Ook geen idee of het in een update van LMS of Spotty zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Voor Spotty-vragen moet je op dit forum zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Laatst online: 19-09 13:52
Ik gebruik de squeezer app voor het aansturen van de Squeezeboxen in huis. Sinds een paar dagen werkt de stream van radio538 niet meer. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:14
jan groen schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:42:
Ik gebruik de squeezer app voor het aansturen van de Squeezeboxen in huis. Sinds een paar dagen werkt de stream van radio538 niet meer. Hoe kan ik dit oplossen?
Bij mij werkt 538 gewoon via de Squeezer app. Krijg je een foutmelding? Logitech Media Server al een keer herstart?

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

FeaR schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:17:
Spotty heeft hier - helaas - wat kuren. Applicatie lang niet meer gebruikt, want mijn receiver in de woonkamer doet Spotify Connect, maar de receiver op de slaapkamer niet. Spotty is wel aanroepbaar en werkt vanuit de Squeezebox app, maar in Spotify zelf zie ik geen van mijn beide Squeezebox Touches meer.

Enige wat ik uit de logging haal is dit:

[...]

Helaas niet echt veel aanknopingspunten. Ook geen idee of het in een update van LMS of Spotty zit.
Misschien helpt reactie #187 je verder:
https://forums.slimdevice...or-your-Squeezebox/page19

En heb je de laatste LMS (v7.9.2-014 meen ik) en Spotty geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
jan groen schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:42:
Blijkt het bij mij ook niet meer te doen. Heb je gevonden waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Jab65 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:05:
[...]

In ieder geval de mp3 stream url (zoals vermeldt op https://www.538.nl/freque...-luisteren-naar-radio-538 ) doet het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 17:42
Hier geen problemen met 538.
Is dit een specifiek Squeezer probleem dan? Lukt het met de webinterface ook niet?

Dit is de URL die bij mij staat bij 538: http://opml.radiotime.com...86d82e4bc0ad01f8f2356aa60

(en die URL verwijst blijkbaar naar de mp3 stream die @Videopac noemt)

[ Voor 11% gewijzigd door Canard op 10-01-2019 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Laatst online: 19-09 13:52
Jab65 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:05:
[...]

Nee niet echt gevonden. Ik heb wel de 538 stream in mijn favorieten gezet. Dan werkt het wel weer uit de kunst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Videopac schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:17:
[...]

Misschien helpt reactie #187 je verder:
https://forums.slimdevice...or-your-Squeezebox/page19

En heb je de laatste LMS (v7.9.2-014 meen ik) en Spotty geïnstalleerd?
En goed de updates in de gaten houden. Spotty wordt met regelmaat geüpdate.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

Onlangs kwam ik erachter dat het volume van m'n rechter speaker een stuk lager was dan m'n linker speaker. Vervolgens wat testen gedaan en nu blijkt het een bekend issue te zijn bij de Squeezebox Classic/Touch (in mijn geval de SB3). Zie ook https://forums.slimdevice...3-common-faults-over-time.

Dit zou je dus moeten kunnen oplossen door bepaalde condensatoren te vervangen, maar dat brengt natuurlijk wel een risico met zich mee. Alternatief is een losse DAC er tussen te plaatsen, waar ik nu voor gekozen heb (van Oehlbach). Nu wel een Cirrus Logic chip ipv een Burr-Brown chip, maar ik kan eigenlijk geen verschil qua geluidskwaliteit ontdekken. Belangrijkste is dat het volume van beide kanalen weer gelijk is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22

Bleh!

:)

Leuk om te zien dat er nog leven in het topic zit :)

@Laguna prima oplossing lijkt mij!
Zelf een actief Touch gebruiker en het blijft een prettig systeem. Goed om te weten dat dit kan gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bleh! op 21-03-2019 08:37 . Reden: Tag ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bleh! schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:
+1
Hier nog een tevreden squeezebox-gebruiker, mijn SB classic is al meer dan 10 jaar oud en gebruik ik dagelijks. Daarnaast staan hier nog 2 duets en een radio. Allen doen het nog steeds goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49

Ethirty

Who...me?

Bleh! schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:
Ik volg het topic nog steeds en blijf stiekem hopen op een revival.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Ethirty schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:51:
[...]

Ik volg het topic nog steeds en blijf stiekem hopen op een revival.
Hij staat hier ook nog steeds op het volg lijstje. Heb diverse Squeezboxen en hoop ook dat iemand ooit nog weer eens het licht zal zien. Maar dat zal ijdele hoop zijn. Misschien moet iemand de rechten bij Logitech eens weg kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik gebruik hem ook nog bijna dagelijks. Nog geen goed alternatief gevonden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

De enige oplossing is zelf bouwen: er zijn heel veel mogelijkheden op basis van Raspberry Pi en andere SBC's met een DAC bordje dat je er op kan klikken. Ook een scherm is mogelijk.

Kant en klaar kan trouwens ook, onder andere bij Audiophonics.

[ Voor 13% gewijzigd door Videopac op 22-03-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Cyberpope schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:04:
Ik gebruik hem ook nog bijna dagelijks. Nog geen goed alternatief gevonden.
Inderdaad, zo jammer dat Logitech ermee gestopt is :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 08:37
Laguna schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 06:59:
Onlangs kwam ik erachter dat het volume van m'n rechter speaker een stuk lager was dan m'n linker speaker. Vervolgens wat testen gedaan en nu blijkt het een bekend issue te zijn bij de Squeezebox Classic/Touch (in mijn geval de SB3). Zie ook https://forums.slimdevice...3-common-faults-over-time.

Dit zou je dus moeten kunnen oplossen door bepaalde condensatoren te vervangen, maar dat brengt natuurlijk wel een risico met zich mee. Alternatief is een losse DAC er tussen te plaatsen, waar ik nu voor gekozen heb (van Oehlbach). Nu wel een Cirrus Logic chip ipv een Burr-Brown chip, maar ik kan eigenlijk geen verschil qua geluidskwaliteit ontdekken. Belangrijkste is dat het volume van beide kanalen weer gelijk is.
Ik had het een paar maanden geleden ook. Classic van +/- 10-11 jaar oud. Ik heb hem volledig vervangen door een pi met 5" lcd.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Laguna schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 06:59:
Ah.. Thanks! Mijn zus haar Squeezebox heeft dit probleem ook. En ze wil hem laten nakijken. Maar met een DAC er tussen vang je het probleem ook op. Hmm.. Zal het eens aankaarten bij haar.
Heb dat topic even door gebladerd, maar ben geen held met solderen en al helemaal niet op dat kleine priegel niveau. Helaas niemand in de omgeving die dit soort werk kan vervangen. :(

@Klein_Kipje Die route heb ik zelf ook bewandeld. Mijn Squeezebox deed het een keer na een blackout niet meer. Bleek uiteindelijk de voeding, maar toen heb ik me een Touch in elkaar gebouwd. Leuk apparaatje geworden wat best lekker werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door ElectricHead op 23-03-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

De Squeezebox 3 heeft een voeding van slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Videopac schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:55:
De Squeezebox 3 heeft een voeding van slechte kwaliteit, die zou je voordat je problemen krijgt kunnen vervangen. Bij problemen kun je ook overwegen om een ander exemplaar op Marktplaats zoeken. Of zelf iets bouwen, zoals gezegd.

Verder zegt het merk dac niet zoveel: alle merken hebben goede en minder goede dac chips gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

De Squeezebox 3 heeft een voeding van slechte kwaliteit, die zou je voordat je problemen krijgt kunnen vervangen. Bij problemen kun je ook overwegen om een ander exemplaar op Marktplaats zoeken. Of zelf iets bouwen, zoals gezegd.

Verder zegt het merk dac niet zoveel: alle merken hebben goede en minder goede dac chips gemaakt.
Een voeding van slechte kwaliteit? Die van mij functioneert al zo'n 10 jaar zonder problemen.

Je andere opmerking is nogal nietszeggend. Ik heb ook wel eens een mindere pannenkoek gebakken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

De Squeezebox 3 heeft een voeding van slechte kwaliteit.
Niks geen probleem mee, die van mij doet het al zo'n 13 jaar zonder problemen...
En nee... je hebt geen gouden oortjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@Videopac Nooit problemen gehad met de voeding.... Hij heeft een blikseminslag en daarna een flinke stroomstoring overleefd..... Toen was het wel echt af gelopen met 'm. Dus slecht? Nah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:57
Hier ook nog twee Squeezeboxen die we naar alle tevredenheid gebruiken. Alleen Google Home is er wel een bedreiging voor. Want de wens voor stembesturing is er wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

D-e-n schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:26:
Hier ook nog twee Squeezeboxen die we naar alle tevredenheid gebruiken. Alleen Google Home is er wel een bedreiging voor. Want de wens voor stembesturing is er wel
En dat is zelfs mogelijk... via plugins en nog wat extra software...

Alexa voice control

Google Home / Google Assistant
Pagina: 1 ... 36 ... 38 Laatste