Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Heeft hier iemand LMS op een Raspberry Pi draaien? Ik heb vandaag Squeezeplug op de originele Rpi model B geinstalleerd en merk dat die toch echt te traag is. Het menu is traag, maar veel erger: hij kan m'n players niet synchroniseren. Ik heb er 6 waarvan ik er meestal 4 synchroon heb draaien.
Omdat m'n HTPC waar LMS op draaide het begeven heeft zoek ik nu naar een alternatief dat wel soepel draait, niet te duur is en weinig stroom verbruikt. Ik ben benieuwd of de nieuwe RpI wel snel genoeg is. Of zijn er misschien betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 08:39
xburchartz schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:29:
Heeft hier iemand LMS op een Raspberry Pi draaien?
Ik heb 'm al een tijdje draaien op mijn Raspberry Pi B. Ik heb maar één player, het is niet supersnel maar erg acceptabel vind ik.
Ik gebruik de Raspbian image en daarop heb ik LMS geïnstalleerd mbv deze tutorial: http://allthingspi.webspace.virginmedia.com/lms.php. Hiermee heb ik ook versie 7.9 van LMS geïnstalleerd (een paar stappen overgeslagen van de tut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Bij 1 player loopt het bij mij ook acceptabel. Maar zodra ik er meer synchroon probeer te laten lopen dan krijg ik elke 2 minuten een pauze van 10 seconden. Vandaar dat ik toch iets anders nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 15:48
Hoi gizmobinky,

Nee, ik heb hem doorverkocht. Ik heb er eerlijk gezegd weinig hoop op. Ik heb nu een nieuwe gekocht. Maar die is gevallen en nu is het scherm kapot. Hij doet het echter prima. Ik heb nog geen serieuze vervanger voor deze mooie machine gezien. Je kunt overwegen een rapberry Pi te voorzien van een goede piggyback DA converter. Er schijnt software te bestaan waarmee je verbinding met je Logitech server kunt maken.

Veel succes,

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:49
Heeft hier iemand LMS op een Raspberry Pi draaien? Ik heb vandaag Squeezeplug op de originele Rpi model B geinstalleerd en merk dat die toch echt te traag is. Het menu is traag, maar veel erger: hij kan m'n players niet synchroniseren. Ik heb er 6 waarvan ik er meestal 4 synchroon heb draaien.
Omdat m'n HTPC waar LMS op draaide het begeven heeft zoek ik nu naar een alternatief dat wel soepel draait, niet te duur is en weinig stroom verbruikt. Ik ben benieuwd of de nieuwe RpI wel snel genoeg is. Of zijn er misschien betere alternatieven?
Squeezeplug is een alternatieve server (mede) ontworpen voor de Pi. Ik heb het zelf een tijdje gebruikt, maar als je teveel nummers hebt dan werkt het redelijk maar ook niet echt snel (op mijn Rpi model B). Een ander systeem dat daar genoemd wordt is de Odroid - wellicht kun je daar wat meer power uit halen. Rpi 2 zal ook al schelen.
http://www.max2play.com/e...on-max2play-announcement/

Ik zie wel dat ze tegenwoordig Max2Play heten en dat je nu ook een betaalde versie / licentie hebt. Wat dat is en hoe dat werkt heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48

servies

Veni Vidi Servici

wouter12345 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:28:
[...]

Squeezeplug is een alternatieve server (mede) ontworpen voor de Pi. Ik heb het zelf een tijdje gebruikt, maar als je teveel nummers hebt dan werkt het redelijk maar ook niet echt snel (op mijn Rpi model B). Een ander systeem dat daar genoemd wordt is de Odroid - wellicht kun je daar wat meer power uit halen. Rpi 2 zal ook al schelen.
http://www.max2play.com/e...on-max2play-announcement/

Ik zie wel dat ze tegenwoordig Max2Play heten en dat je nu ook een betaalde versie / licentie hebt. Wat dat is en hoe dat werkt heb ik geen ervaring mee.
Voor zover ik het me kan herinneren is er niet zo heel veel alternatiefs aan.
Het enige wat squeezeplug eigenlijk is/was, is een voorgeconfigureerde image waarbij squeezeserver voorgeinstalleerd is.
Eigenlijk is het heel simpel: als je OS een Perl interpreter (versie >= 5.8) heeft en een implementatie van BerkeleyDB (minimale versie even onbekend) dan kun je Squeezeserver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Ook met oudere versies van Perl gaat dat nog wel, m'n Linux Debian 'stable' draait squeezebox en perl 5.20.

Edit: oh, wacht - 5.8 < 5.20. Never mind, onzin wat ik schreef.

[ Voor 23% gewijzigd door vanaalten op 20-01-2016 16:11 . Reden: 5.8 != 5.80 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb 6 boomboxen (nu nog 3) en 1 Touch synchroon draaiende gehad op een Raspberry Pi B. Dat ging op zich net, maar kost wel de nodige CPU load. Het ding zat aardig tegen z'n max aan kwa CPU. Streamen van internet radio kost overigens meer CPU als een mp3 vanaf een USB stick is mijn ervaring.

Inmiddels op een Raspberry Pi 2 overgestapt en die draait nu LMS met 4 SqueezeBoxen (3x boom en 1x Touch) zonder problemen. Ook de bediening is een stuk sneller/vloeiender.

Overstappen naar een PI2 is wat mij betreft dus zeker aan te raden.
Heeft hier iemand LMS op een Raspberry Pi draaien?
... <knip> ...
Of zijn er misschien betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Krijg je de 4 sb'en ook goed synchroon op een radio stream op de pi2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Jazeker, geen probleem. Op dezelfde Pi2 draait ook Domoticz en ik gebruik het ding als dhcp/dns server en VLAN router.

Vier squeezeboxen is appeltje eitje voor de Pi2. Met alle vier de SB gesynchroniseerd draaiend kom ik met een internetradiostream van 128Kbit op continu zo'n 27% CPU belasting.

En de bediening (webinterface) reageert ook nog steeds snel.
xburchartz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:21:
Krijg je de 4 sb'en ook goed synchroon op een radio stream op de pi2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Top. Ik wil hem ook daarnaast als Domoticz server inzetten. Goed om te lezen dat dat werkt! Ik ga hem meteen bestellen :)

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd in 'productreview: Logitech UE Smart Radio Wit review door biomass'
amateurCees schreef op 18 februari 2016 14:47[:
Op mijn Logitech UE Smart radio verschijnt op het display een verkeerde afbeelding. Om een voorbeeld te noemen: de afbeelding die hoort bij Omroep Brabant verschijnt bij NPO Radio 1. Hoe kan ik de juiste afbeelding bij een bepaalde zender krijgen?
Welke firmware gebruik je? Hoe is je internet verbinding? De afbeeldingen hebben niet de hoogste prio op een streaming netwerk, dus het kan zijn dat je de afbeelding gewoon niet (vaak genoeg) krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internetverbinding is vis wifi en wordt goed ontvangen als je dat bedoeld. Overigens blijft het probleem bestaan als ik de verbinding met het modem via een kabel maak. Hoe kom ik er achter welke firmware ik gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Nu online
@amateurCees: Ik bedoelde niet een specifieke versie, die wordt bij LMS firmware bepaald door de LMS server of door squeezebox.com, bij de UE firmware wordt dat bepaald door de uesmartradio.com.

Gebruik je de originele firmware van je SmartRadio; of heb je een 'downgrade' gedaan om muziek van een NAS af te spelen? Als je de originele firmware gebruikt weet ik niet zo goed waar het aan zo kunnen liggen; anders dan de verwachting te uiten dat er wat streams betreft niet veel verschillen zouden moeten zijn per platform (UE/LMS).

Ik merk zelf dat ik bij mijn SmartRadio (met LMS firmware )op de 2e verdieping ook wel eens last heb van dit verschijnsel, ik verdenk daarbij mijn eigen wifi. NPO Radio 2 (via TuneIn) heeft veel afbeelding updates per uur, daar worden albumcovers gestreamed. Hoe goed werkt dat bij jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de orginele firmware van uesmartradio.com. Waar ik ook vaak last van heb is het wegvallen van de internetverbinding. De ontvangststreepjes veranderen dan van wit in rood. De oplossing die ik dan toepas en bijna altijd succesvol verloopt is dan de uitknop lang ingedrukt houden en daarna weer aanzetten, dus resetten. Zou dit een vastlopertje zijn? Bij mijn ipad heb ik nooit problemen met de wifi verbinding. Wat de albumcovers betreft, dat werkt zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:39
servies schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:00:
[...]

Voor zover ik het me kan herinneren is er niet zo heel veel alternatiefs aan.
Het enige wat squeezeplug eigenlijk is/was, is een voorgeconfigureerde image waarbij squeezeserver voorgeinstalleerd is.
Eigenlijk is het heel simpel: als je OS een Perl interpreter (versie >= 5.8) heeft en een implementatie van BerkeleyDB (minimale versie even onbekend) dan kun je Squeezeserver installeren.
Je hebt ook een vergelijkbare variant die gratis is, maar nog niet onder Pi3 werkt:
piCorePlayer

Daar ik een Pi3 heb, gebruik ik nu wel Max2Play.
Voor puur geluid streamen zonder Jivelite weergave (daar moet je voor betalen en dat wil ik pas als Max2Play mij echt bevalt) is het prima.
Webinterface werkt vriendelijk/relaxt.

Ter info: geluid komt naar mijn receiver via HDMI.
Muziek klinkt prima, maar wanneer ik mijn TV aanzet zie ik op dat HDMI kanaal zwart beeld. Zelf vind ik dat geen ramp, maar mocht men er beeld bij willen hebben: betaal voor Max2Play of neem een <Pi3 met piCorePlayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:45:
Zou dit een vastlopertje zijn? Bij mijn ipad heb ik nooit problemen met de wifi verbinding. Wat de albumcovers betreft, dat werkt zeer slecht.
Ik ben het eens in de gaten gaan houden, ik dacht de stream van NPO 2 bij mij wel redelijk coverart doorgaf, maar dat valt tegen. Ik heb er nooit zo'n punt van gemaakt, bij mij staan de displays uit als de radio uit staat, met een klok screensaver als ze aanstaan. Anyway, ik heb een onafhankelijk radio station (radioparadise.com) gevonden op tunein, waar bij elk nummer, direct bij start van de song, de coverart aangepast wordt. Het kan dus heel goed aan tunein/NPO liggen dat je coverart maar matig refresht.

En de wifi is lastig in de zin dat de plaatsing natuurlijk belangrijk is. Gebruik je hetzelfde wifikanaal als je buren?

[ Voor 0% gewijzigd door biomass op 28-03-2016 19:39 . Reden: aanstaam? ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
Ik heb zelf een boom! gemaakt voor op mijn dochter der kamer. Met een rasp B+, schermpje, en een tal knopjes om te bedienen. Werkt via JiveLite.

Afbeeldingslocatie: http://www.juulvanhanegem.nl/radio.jpg

Een vriendin heeft hem versierd.

Mocht iemand meer info willen, vraag het gerust dat stuur ik alle info door of post het hier.

Totale kosten +/- 75 euro

[ Voor 34% gewijzigd door Klein_Kipje op 21-03-2016 10:31 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartMan1968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Zojuist update gedaan op mijn Synology op Logitech Media Service (v7.7.6-112)
en nu krijg ik vanuit de browser:

Fout tijdens laden van externe feed voor Spotify: (Zonder een verbonden muzieksysteem kunnen services van mysqueezebox.com niet worden opgeroepen.).

Dit is alleen via de browser als ik naar de (web)applicatie van de Logitech op mijn NAS ga.
Vanuit de Squeezebox zelf, werkt het (gelukkig) wel.

[ Voor 3% gewijzigd door BartMan1968 op 01-04-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
ezra070 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:29:
[...]

Je hebt ook een vergelijkbare variant die gratis is, maar nog niet onder Pi3 werkt:
piCorePlayer
piCorePlayer version 2.04 is pas uitgekomen en deze werkt ook op de Pi3.
Heb hem zelf, tot op heden, zonder problemen draaien.

Grootste voordeel op Max2Play, behalve dat die gratis is, is dat JiveLite passend op je TV is te zien. Onder Max2Play miste ik altijd de rechter-onder-hoek. Daarnaast herstart piCorePlayer lekker snel en is de admin in de browser duidelijk.
Overigens kon ik onder Max2Play wel Kodi draaien en dat kan niet direct onder piCorePlayer (dat vind ik geen ramp :) )

[ Voor 5% gewijzigd door ezra070 op 07-04-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Ik heb van 2 streamingsdiensten een trial-premium account aangevraagd, te weten Tidal en Spotify. Ik heb beide werkend op mijn Squeezebox classic nu even via LMS 7.7.5 draaiende vanaf mijn Surface Pro 1 (win10, 64bit). Niks te klagen over de snelheid en geluidskwaliteit. Spotify komt binnen als 320kbit .ogg, en Tidal 320kbit .aac. Daarmee heb ik dus met Tidal wat problemen dat mijn nummers worden afgebroken op 90-95% (laatste paar seconden missen). Ik lees her en der dat dit een bekende bug is, maar ik vind geen oplossingen. Ja de oplossingen die gegeven worden vallen in de categorie: converteer je muziekcollectie naar mp3 oid. Maar das lastig met een streamingdienst.
Ik begrijp niet helemaal wat de bug is maar er wordt gezegd dat dit met Windows te maken heeft. Ik was sowieso al bezig een RaspberryPi3 te bestellen (oa. hier voor) en was nu ook van plan daar LMS op te zetten. Enig idee of dat mijn Tidal aac bug verhelpt? Zo niet dan wordt het Spotify... (ben iets meer gecharmeerd van Tidal, plus dat de integratie van je account (favorieten e.d.) in LMS beter werkt dan Spotify)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
eswa schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:24:
Ik heb van 2 streamingsdiensten een trial-premium account aangevraagd, te weten Tidal en Spotify. Ik heb beide werkend op mijn Squeezebox classic nu even via LMS 7.7.5 draaiende vanaf mijn Surface Pro 1 (win10, 64bit). Niks te klagen over de snelheid en geluidskwaliteit. Spotify komt binnen als 320kbit .ogg, en Tidal 320kbit .aac. Daarmee heb ik dus met Tidal wat problemen dat mijn nummers worden afgebroken op 90-95% (laatste paar seconden missen). Ik lees her en der dat dit een bekende bug is, maar ik vind geen oplossingen. Ja de oplossingen die gegeven worden vallen in de categorie: converteer je muziekcollectie naar mp3 oid. Maar das lastig met een streamingdienst.
Ik begrijp niet helemaal wat de bug is maar er wordt gezegd dat dit met Windows te maken heeft. Ik was sowieso al bezig een RaspberryPi3 te bestellen (oa. hier voor) en was nu ook van plan daar LMS op te zetten. Enig idee of dat mijn Tidal aac bug verhelpt? Zo niet dan wordt het Spotify... (ben iets meer gecharmeerd van Tidal, plus dat de integratie van je account (favorieten e.d.) in LMS beter werkt dan Spotify)
Niet direct een reactie op je probleem, maar de 320kbit aac bestanden op mijn NAS worden zonder problemen volledig afgespeeld.

Ik weet niet of het converteren naar mp3 sowieso de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Heb nu een raspberry pi met LMS draaiend en het afbreken van nummers van Tidal is voorbij. Lijkt dus iets met Windows te maken te hebben. Briljant systeempje zo, blijft apart dat dit >10 jaar geleden ook al kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-10 09:22
Klein_Kipje schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:27:
Ik heb zelf een boom! gemaakt voor op mijn dochter der kamer. Met een rasp B+, schermpje, en een tal knopjes om te bedienen. Werkt via JiveLite.

[afbeelding]

Mocht iemand meer info willen, vraag het gerust dat stuur ik alle info door of post het hier.

Ziet er goed uit! Lijkt me erg fijn voor in de tuin, zou je mij de info kunnen sturen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 15:48
Deze tevreden gebruiker van een Squeezebox Touch zit de laatste tijd toch met een probleempje.

Dit probleem is eerder voorbij gekomen maar daar is geen bruikbaar antwoord op gekomen.

Als ik in mijn webinterface kijk sorteert hij de albumtitels keurig alfabetisch op de naam van het album maar in de controller en via squeezecomander sorteert hij op de naam van de artiest. Het ligt niet aan de tags en ik kan geen optie vinden om dit te manipuleren.

Weet iemand hoe ik hem ook om mijn spelers op de juiste manier kan laten sorteren? het heeft altijd probleemloos gewerkt. Ik draai met de laatste versie van LMS, 7.9

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 09:11
Ik probeer Spotify op mijn Squeezebox Duet en Radio te gebruiken maar tot nu toe zonder succes. Voor de Duet schijn ik een onofficiële plugin te moeten gebruiken omdat de originele niet ondersteund wordt.Deze plugin moet ik nog testen dus hier kan ik nog niks over zeggen.

De radio zou wel met de officiële plugin moeten werken maar na installatie krijg ik steeds de foutmelding dat ik in moet loggen op mysqueezebox.com (wat ik al gedaan heb). Wat doe ik fout?

Met een herinstallatie van LMS is het gelukt om spotify op beide apparaten werkend te krijgen. Bijzonder is dat na de installatie van de 3rd party app ook de officiele spotify app werkt op de duet. Mij hoor je niet klagen het werkt prima _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Zitilites op 01-07-2016 10:12 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek de Lion
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03-2021
Ik heb bij de herinrichting van mijn kast de stekkers van de Horizon box en de Squeezbox touch verwisseld. De Horizon box doet het nog maar de Squeezebox Touch blijft op zwart. Heeft iemand nog een suggestie of is het einde oefening voor dit apparaat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Van de voeding bedoel je? Da's klote, Openmaken is lastig volgens mij. Als je mazzel hebt, is alleen de electronica bij binnenkomst van de voeding stuk en niet de rest...

Mocht je een vervanger zoeken, ik heb sinds kort een Touch over (en een Duet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek de Lion
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03-2021
Beste gizmobinky,

Heb jij al een oplossing gevonden. Mijn Squeezebox touch is er door het aansluiten van een verkeerde voeding ook mee opgehouden. Ik hoop dat ik 'm nog kan repareren.

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Zitilites schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:31:
Ik probeer Spotify op mijn Squeezebox Duet en Radio te gebruiken maar tot nu toe zonder succes. Voor de Duet schijn ik een onofficiële plugin te moeten gebruiken omdat de originele niet ondersteund wordt.Deze plugin moet ik nog testen dus hier kan ik nog niks over zeggen.

De radio zou wel met de officiële plugin moeten werken maar na installatie krijg ik steeds de foutmelding dat ik in moet loggen op mysqueezebox.com (wat ik al gedaan heb). Wat doe ik fout?

Met een herinstallatie van LMS is het gelukt om spotify op beide apparaten werkend te krijgen. Bijzonder is dat na de installatie van de 3rd party app ook de officiele spotify app werkt op de duet. Mij hoor je niet klagen het werkt prima _/-\o_
Welke 3rd party app heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:18

Videopac

Rommelt wat aan.

Freek de Lion schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:56:
Ik heb bij de herinrichting van mijn kast de stekkers van de Horizon box en de Squeezbox touch verwisseld. De Horizon box doet het nog maar de Squeezebox Touch blijft op zwart. Heeft iemand nog een suggestie of is het einde oefening voor dit apparaat. :(
Ga even na wat de spanning en de polariteit van de uitgang van beide voedingen zijn. Mocht die van de Horizon box anders zijn (hogere spanning en/of omgekeerde polariteit) dan is de kans groot dat de interne voeding van de Squeezebox Touch defect is geraakt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:02
Dat zal wel geen app zijn maar een plugin, de onofficiele is van triode.
pacificocean schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:07:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Laatst online: 08-10 09:11
pacificocean schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:07:
[...]

Met 3rd party app bedoelde ik inderdaad de plug-in van Triode (in het Squeezebox menu heten ze apps). Maar doordat ik deze plug-in heb geïnstalleerd kan ik de officiële plug-in ook weer gebruiken. De Triode plug in heeft namelijk geen moods-afspeellijsten e.d.

Op mijn telefoon/tablet gebruik ik trouwens iPeng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor zover mij bekend heb je voor Spotify sinds eind 2015 niet langer Triode nodig. (Hij updatet het ook niet meer.)

http://forums.slimdevices...-the-official-Spotify-app

En voor de oudere spelers:
http://forums.slimdevices...-on-all-your-Squeezeboxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 11:25
Heeft iemand ook het volgende probleem?

Sinds vorige week kan ik geen enkele zender meer ontvangen van VRT radio (België). Dit gaat om volgende zenders: Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM, VRT Nieuws, Klara continuo, MNM Hits en Ketnetradio.

Deze zijn allemaal verdwenen en niet meer terug te vinden, een vriend die ook een squeezebox heeft heeft hetzelfde probleem.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
IceQbe75 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:29:
Sinds vorige week kan ik geen enkele zender meer ontvangen van VRT radio (België). Dit gaat om volgende zenders: Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM, VRT Nieuws, Klara continuo, MNM Hits en Ketnetradio.
Deze zijn allemaal verdwenen en niet meer terug te vinden, een vriend die ook een squeezebox heeft heeft hetzelfde probleem.
Iemand enig idee?
Dat heb ik hier gisteren ook gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

IceQbe75 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:29:

Iemand enig idee?
Even Googlen leert dat het aan TuneIn lijkt te liggen:
http://www.vrt.be/nieuws/...rs-streamingsdienst-sonos

Ik vond TuneIn moeilijk te peilen: het is wel makkelijk, maar ook een extra, kwetsbare schakel.
En is TuneIn opensource / liefdadigheid of de zoveelste commerciële dataverzamelaar?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 07:35
ik heb sinds enkele dagen dat mijn UE smart radio buffer problemen heeft met alleen spotify. 30 sec bufferen en dan 5sec afspelen.
alle anedere apps werken wel goed.
Ik heb mijn router al gereset maar hielp niets...

Hebben jullie hier ook last van? of weten iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:01
Is volgens mij een spotify probleem. Ik heb er ook sinds zaterdag last van.
Ik zie deze melding ook terug komen op andere platforms icm Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
polson schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:30:
Is volgens mij een spotify probleem. Ik heb er ook sinds zaterdag last van.
Ik zie deze melding ook terug komen op andere platforms icm Spotify.
Klopt. Mijn Philips tv app werkt ook zeeeeeeer traaaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 20:13
Bij mij werkt het systeem al een tijd niet lekker meer, moet iedere keer de Spotify plugin opnieuw installeren. Heb een Arm bordje met een debian en lms daar werkt de plugin nu helemaal niet meer. Ik had tijdelijk lms op mijn pc gezet daar hetzelfde verhaal.
Heb nu een Chromecast audio gekocht, dit werkt echt perfect. Gewoon met de Spotify en tidal app. Lekker snel en geluidskwaliteit is goed. Er zit schijnbaar een goede dac in, voor €39 klaar. Vanmiddag bij mijn vader zijn logitech touch ook maar vervangen. Heb er veel plezier van gehad maar ik was er klaar mee.

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 12:16
We hebben hier een Boom, Radio en een Touch. Ik had met de laatste 'stable' van Logitech op een gegeven moment wel vreemde problemen. Af en toe crashde de server software en sommige plugins werkte niet goed meer. Ik heb een jaar geleden ofzo een nieuwere LMS gedownload van github en geinstalleerd op mijn Linux machine. Sindsdien heb ik maar 1 probleem gehad en daarvoor moest ik mijn Spotify account gegevens opnieuw invullen op mysqueezebox.com.

Ik baal er nog steeds van dat ze gestopt zijn met de Squeezeboxes. Als ze een airplay/cast functionaliteit toegevoegd hadden zouden ze echt iets moois in handen gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik vind het ook jammer, en vind het tegelijkertijd bijzonder dat zulke inmiddels alweer wat oudere apparatuur nog zo kan meekomen met het huidige aanbod. Heb zelf drie touches, een boom (heerlijk geluid in de keuken!) en radio in gebruik en ik geniet er dagelijks van! Gelukkige werken ze allemaal nog...
Ook tof dat er mensen zijn geweest die bijvoorbeeld Yidal werkzaam hebben gemaakt op het squeezebox systeem, en de mogelijkheid een externe DAC aan te sluiten op de USB poort van de touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Het geeft meer aan hoe vooruitstrevend Slim Devices was. Ik ben ook nog steeds op zoek naar een opvolger voor mijn Touch. Ik ben me nu op zelfbouw aan het orienteren, onder andere omdat ik ook een (eind)versterker wil integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Videopac schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:29:
Het geeft meer aan hoe vooruitstrevend Slim Devices was. Ik ben ook nog steeds op zoek naar een opvolger voor mijn Touch. Ik ben me nu op zelfbouw aan het orienteren, onder andere omdat ik ook een (eind)versterker wil integreren.
Als 1 van mijn 2 huidige spelers kapot zou gaan, dan ga ik wel aan zelfbouw doen met behulp van een Raspberry, een hifiberry DAC en een bijbehorend touchscreen... Qua flexibiliteit en bruikbaarheid kan geen van de andere platformen concurreren met Squeezebox... Overal ontbreken gedeeltes van de functionaliteit die standaard of via eenvoudige plugins zo te krijgen is bij Squeezebox...
Logitech had de grote speler op dit gebied kunnen zijn, maar ze hebben het gewoon enorm verprutst.
Daar moet gewoon een enorme nitwit van een manager hebben gezeten...

[ Voor 10% gewijzigd door servies op 25-12-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

servies schreef op zondag 25 december 2016 @ 18:21:
[...]

Als 1 van mijn 2 huidige spelers kapot zou gaan, dan ga ik wel aan zelfbouw doen met behulp van een Raspberry, een hifiberry DAC en een bijbehorend touchscreen... Qua flexibiliteit en bruikbaarheid kan geen van de andere platformen concurreren met Squeezebox... Overal ontbreken gedeeltes van de functionaliteit die standaard of via eenvoudige plugins zo te krijgen is bij Squeezebox...
Logitech had de grote speler op dit gebied kunnen zijn, maar ze hebben het gewoon enorm verprutst.
Daar moet gewoon een enorme nitwit van een manager hebben gezeten...
Hier al een tijdje (jaar/anderhalf jaar) in gebruik. rpi met HiFiBerry Digi+ https://www.sossolutions....IX2scPfkdECFQML0wodufkFpw Oude squeezebox classic ging defect en daarna vervangen door de pi.

LMS had ik al op ubuntu draaien en daarnaast nog een SB touch in huis die vaak met nog een andere pi gesynchroniseerd alles afspelen.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Gebruik zelf de Synology versie van LMS, werkt prima. Heb nog een Classic, 2x Radio en een Boom in gebruikt.
Daarnaast nu 3x een RPI3 met IQaudio hardware, een met de Pi-DigiAMP+, een met de Pi-Digi+ en tenslotte een Pi-DAC+. Allen met Picoplayer en zonder touchscreen (gebruik toch alleen apps om het aan te sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Maakt iemand hier gebruik van Tidal op z'n squeezebox? Ik heb mijn SB touch aan een Arcam irDAC gekoppeld via de USB aansluiting. Op de Touch draait de Enhance digital output plugin zodat ik in 192kHz / 24bit kan streamen.

Helaas hoor ik geen geluid als ik flac or mp3 als streaming quality selecteer. Het lijkt erop dat ik op een of andere manier geen flac bestanden kan afspelen. Selecteer ik alleen mp3 dan hoor ik wel muziek, maar dan in lagere kwaliteit.

Ik heb gelezen dat je via het track informatie menu wat details kan zien wat je afspeelt, maar ik weet niet waar ik dit menu kan vinden. Misschien heb ik hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Vraagje: hoe is jullie ervaring met de laatste Logitech Media Server en Windows 10? Ik heb mijn mediaserver opnieuw opgebouwd met versie 7.7.5 maar naast het feit dat instellen als service al via een extra handeling moet valt de service ook nog eens om de haverklap uit. Ik zat hiervoor op 7.5 en die was zo stabiel als wat, ook op een Windows 10 machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

D-e-n schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:42:
Vraagje: hoe is jullie ervaring met de laatste Logitech Media Server en Windows 10? Ik heb mijn mediaserver opnieuw opgebouwd met versie 7.7.5 maar naast het feit dat instellen als service al via een extra handeling moet valt de service ook nog eens om de haverklap uit. Ik zat hiervoor op 7.5 en die was zo stabiel als wat, ook op een Windows 10 machine.
Waarom probeer je niet een 7.9 nightly build?
Ik heb die draaien op een Synology NAS, OK, geen W10, maar het is zeer stabiel. De kans is groot dat ze 7.9 ook op een Windows 10 omgeving getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Videopac schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Waarom probeer je niet een 7.9 nightly build?
Ik heb die draaien op een Synology NAS, OK, geen W10, maar het is zeer stabiel. De kans is groot dat ze 7.9 ook op een Windows 10 omgeving getest hebben.
Ik zag hem langskomen maar ik had inderdaad mijn twijfels over de stabiliteit. Upgraden is wel makkelijker dan downgraden waarschijnlijk :)

Ik ga toch downgraden. Net heb ik nog even met de huidige versie gespeeld maar hij slaat iedere keer weer af. Logitech heeft naast een goed product dus kennelijk ook de stabiele software om zeep geholpen. Ik verwacht niet dat die nightly het dan wel gaat doen

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 20-02-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Klein_Kipje schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:27:

[afbeelding]

Zeer interessant! Ik ben ook op zoek naar iets voor mijn dochters. Het valt me op dat er erg weinigs te krijgen is: alles-in-een met wifi/dlna bestaat zo goed als niet. Zoiets als dit, met touch screen spreekt me erg aan. Ik heb zelf ook nog 4 goede autoluidsprekers die me geschikt lijken voor dit doel. Wat heb je als versterker gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
Videopac schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:28:
[...]

Zeer interessant! Ik ben ook op zoek naar iets voor mijn dochters. Het valt me op dat er erg weinigs te krijgen is: alles-in-een met wifi/dlna bestaat zo goed als niet. Zoiets als dit, met touch screen spreekt me erg aan. Ik heb zelf ook nog 4 goede autoluidsprekers die me geschikt lijken voor dit doel. Wat heb je als versterker gebruikt?
Voor dit project een hele cheap ass zelfbouw versterkertje van de Conrad, maar als je iets degelijks wil is er vanalles te koop natuurlijk. Je zou hier eens kunnen buurten, bij de kistradio's, alleen de bron is tenslotte anders

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Van de week een Pi 3 met touchscreen en Hifiberry DAC+ gescoord.
Nu op naar een Squeezebox touch achtige oplossing voor op mijn slaapkamer/tijdens het klussen.

Nog een originele Classic en een Radio, waarbij van de eerste vorige week de adapter het heeft begeven.
Helaas verkeerde adapter gehaald (minder ampere) omdat ik scheel had lopen kijken. I.p.v. output keek ik naar de input (DO'H!). Deed het er wel mee, echter ging het scherm uit en het geluid heel zacht. Daarna meteen er uit gehaald en een goede besteld. Gelukkig deed het beestje het nog. :)

Nu maar eens kijken wat de zelfbouw gaat doen, ziet er in ieder geval al wel leuk uit. :D
Na al die jaren houd ik nog steeds van deze muziekoplossing in huis. Zal ook niet zo snel wat anders voor in de plaats gaan komen denk ik zo.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

ElectricHead schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:52:
Van de week een Pi 3 met touchscreen en Hifiberry DAC+ gescoord.
Nu op naar een Squeezebox touch achtige oplossing voor op mijn slaapkamer/tijdens het klussen.

Nog een originele Classic en een Radio, waarbij van de eerste vorige week de adapter het heeft begeven.
Helaas verkeerde adapter gehaald (minder ampere) omdat ik scheel had lopen kijken. I.p.v. output keek ik naar de input (DO'H!). Deed het er wel mee, echter ging het scherm uit en het geluid heel zacht. Daarna meteen er uit gehaald en een goede besteld. Gelukkig deed het beestje het nog. :)

Nu maar eens kijken wat de zelfbouw gaat doen, ziet er in ieder geval al wel leuk uit. :D
Na al die jaren houd ik nog steeds van deze muziekoplossing in huis. Zal ook niet zo snel wat anders voor in de plaats gaan komen denk ik zo.
welk touchscreen heb je gekocht? Ik zit zelf ook al een tijdje te kijken/zoeken naar zoiets, maar kan niet echt wijs worden uit de touchscreens etc..

Misschien is dit wat hulp:
http://archimago.blogspot...installing-raspberry.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

servies schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:15:
[...]

welk touchscreen heb je gekocht? Ik zit zelf ook al een tijdje te kijken/zoeken naar zoiets, maar kan niet echt wijs worden uit de touchscreens etc..

Misschien is dit wat hulp:
http://archimago.blogspot...installing-raspberry.html
Ik heb gewoon het schermpje dat de foundation heeft uitgebracht gebruikt, zoals in de blogpost die jij hebt gelinkt. :) Zal eens naar die post kijken, ben zelf bezig gewoon de Picore site te volgen. Echter zal ik de boel eerst nog even bedraad moeten aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat laatste is niet meer echt nodig, met de nieuwste Picoreplayer versie kan je de wifi settings in een text bestandje zetten en bij de eerste boot up wordt deze dan automatisch geconfigureerd:
http://picoreplayer.sourc...cp_without_ethernet.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Klopt, echter had ik eerst Picore Audio distro gedownload. Deze vond om de een of andere vage reden de Wifi niet...... Las daarna dat er vaak problemen waren met de interne wifi op die variant.
Daarna de normal versie gepakt en nog geen Wifi.... Dafu... M'n beide Pi 3's pakken normaal altijd mijn Wifi (?!??!?!) Daarna maar even een channel switch gedaan op mijn router en toen deed hij het wel. M'n touch Squeezypi is nu draadloos. :D Ik ga overigens voor de grap dan nog wel weer de Audio uitvoering proberen....

[ Voor 8% gewijzigd door ElectricHead op 20-05-2017 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:30
Voor degenen die een mail van Spotify hebben gekregen:
Er is een nieuwe plugin. Werkt perfect:

Spotty v1.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 18:48
mpx200_05 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:31:

Spotty v1.1.0
ja heb die mail ook gehad moet ik me "zorgen" maken ? en wat is binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riembo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-11-2022
20 juli..

https://support.spotify.c...potify-app-on-my-speaker/

Werkt spotty ook als plugin op een lms-server die op mijn synology nas staat? En zie ik dat als een app in mijn squeezebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
riembo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:34:
20 juli..

https://support.spotify.c...potify-app-on-my-speaker/

Werkt spotty ook als plugin op een lms-server die op mijn synology nas staat? En zie ik dat als een app in mijn squeezebox?
Ik heb geen Synology NAS, maar Spotty werkt op mijn WHS 2011 server nog gemakkelijker. Alle premium accounts zijn aan te maken en te selecteren.
Kijk even in het topic waar ik naar linkte en probeer het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
mpx200_05 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:31:

Spotty v1.1.0
en hoe zet je die erop? hij update normaal gesproken toch zelf? (ps: ik heb de UE smartradio firmware er op staan en niet de squeezebox. heb wel de mail gehad)

[ Voor 9% gewijzigd door BlueSS50 op 12-07-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
The Spotify integration will be completely removed from the Squeezebox speakers on July 20th, 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb die mail niet gehad en mis de info hierover. Ik gebruik Spotify via de Triode plugin, werkt dat ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik heb een mail gehad van spotify dat de squeezebox ondersteuning vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
BlueSS50 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:07:
Ik heb een mail gehad van spotify dat de squeezebox ondersteuning vervalt.
Dat snap ik, maar dat zegt nog niet direct iets over de 3th party Triode plugin. Dat is namelijk een alternatieve manier om Spotify te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Maar dat kun je denk ik niet op de UE smartradio gebruiken.... enkel op de squeezebox firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

BlueSS50 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:01:
Maar dat kun je denk ik niet op de UE smartradio gebruiken.... enkel op de squeezebox firmware.
En dat is dus het voordeel van het LMS open source / plug-in systeem: je bent niet helemaal overgeleverd aan de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ElisabethM schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:30:
[...]

Dat snap ik, maar dat zegt nog niet direct iets over de 3th party Triode plugin. Dat is namelijk een alternatieve manier om Spotify te gebruiken
Met de Spotty v1.1 plug-in waar Mpx200_05 hierboven aan refereert zou het moeten blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik heb mij er nog niet in verdiept maar ik weet wel dat ik mijn UE smartradio kan downgraden naar de oude squeezebox firmware.
Begrijp ik goed dat ik met de squeezebox meer apps kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Laatst online: 24-09 22:10
Ja je ziet Spotty na installatie gewoon als een app.
Heb ook een synology nas en heb gisterenavond spotty erop gezet, was zo klaar..

Je kan via de web based interface van je lms-server de boel installeren, instellingen, tabblad plugins,onderin aanvinken "Alle plug-ins van derden weergeven", toepassen.
Nu staat bij "Other 3rd party plugins" ook de spotty plugin, aanvinken en weer toepassen.
Dan kun je de oude spotify app deinstalleren. Vervolgens moet je weer in de webbased lms server settings wezen, deze keer bij tabblad Geavanceerd, pulldown menu kiezen voor Spotty en dan staat daar hoe je verder moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riembo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-11-2022
Gelukt idd! Thx!! Maar oude apps nog niet gedeinstalleerd. Maakt dat wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
riembo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:15:
Gelukt idd! Thx!! Maar oude apps nog niet gedeinstalleerd. Maakt dat wat uit?
Maakt niet uit zolang Spotify nog ondersteund wordt. Je hebt alleen twee pictogrammen.
Deinstalleren kan ook. Ook je Spotify account op mysqueezebox kan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31
Heb hier de Triode plugin maar eens vervangen voor Spotty. Eerste indruk is goed. Zoeken gaat beter, hij neemt alle artiesten, albums en playlists uit Spotify netjes over (met Triode zag ik alleen de playlists volgens mij?).

"Transfer Playback" is ook geinig. Muziek op mijn telefoon spelen (of dus in de auto via Bluetooth), thuis op de squeezebox verder waar hij gebleven was. Nice d:)b

Alleen de coverart lijkt niet altijd te werken... Jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 12-07-2017 20:49 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:33

FeaR

In GoT we trust

20 juli..
Spotty laat zich inderdaad zien als app. Echter krijg ik het op mijn QNAP niet werkend. Telkens de foutmelding dat "IO::Socket::SSL module not installed" is. Toch heb ik PERL draaien en de module geïnstalleerd. Heb voor nu het maar even laten liggen en ga eerst testen met een Google Chromecast. Dan heb je meteen Spotify Connect implementatie ten opzichte van een eigen interface/GUI van in dit geval Spotty.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 15:20

bebopper

I'm an absolute beginner...

Heb hetzelfde probleem op mijn QNAP (hoewel ik ook geen PERL heb draaien, dat zou ik ook nog uit moeten gaan zoeken, maar als ik nu begrijp dat het daarna nog steeds niet werkt heb ik daar eigenlijk al niet zo'n zin meer in).

Kwam echter Daphile tegen en heb dat op een VM op mijn QNAP gezet, hierop draait Spotty wel zonder problemen :) Is gebasseerd op LMS.

Ben nog even aan het stoeien om mijn (DUET) receivers ermee te connecteren maar dat gaat vast wel lukken.
FeaR schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:57:
[...]

Spotty laat zich inderdaad zien als app. Echter krijg ik het op mijn QNAP niet werkend. Telkens de foutmelding dat "IO::Socket::SSL module not installed" is. Toch heb ik PERL draaien en de module geïnstalleerd. Heb voor nu het maar even laten liggen en ga eerst testen met een Google Chromecast. Dan heb je meteen Spotify Connect implementatie ten opzichte van een eigen interface/GUI van in dit geval Spotty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 18:48
hmmm wil ook super graag dat spotify nog na de 20ste blijft werken, dank voor de link nog.
nu als ik spotty erop zet in lms (windows) start ie niet omdat vcruntime140.dll ontbreekt, hadden meer mesnen dat hier ? Ik heb 3 duetjes en 4 radios dus zou fijn zijn als ik nog leuke muziek kan kiezen :)

thx

edit:
ah lijkt met deze opgelost https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=48145 en dan de x86 versie. Hij loopt nu wel kan het op afstand alleen nog niet horen.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroenvtec op 13-07-2017 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anwo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 12:52
Werkt spotty ook standalone op de squeezebox touch zonder PC / LMS te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
Anwo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:26:
Werkt spotty ook standalone op de squeezebox touch zonder PC / LMS te gebruiken?
zou ik ook graag willen weten. vanochtend de smartradio omgezet naar squeezebox. lms geistalleerd op laptop met trodes spotify. helemaal bij toen spotify werkte totdat ik de laptop uitzette....

heb geen server om hem op te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Inmiddels hier Spotify met de Spotty plugin, de LMS server moest daarvoor wel op de PI, maar eigenlijk is dat een grote verbetering tov de wat trage NAS. Echt super dat LMS en plugins nog ontwikkeld en onderhouden worden nu Logitech ermee gestopt is. _/-\o_

@BlueSS50 Ik ben bang dat je toch echt een server nodig gaat hebben, maar een Pi is een goedkope en handige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Nee, dat werkt niet... de Touch heeft überhaupt te trage hardware om fatsoenlijk als zelfstandige server te functioneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Nu online
Geheugen zal ook een issue zijn, dat is/was de voornaamste reden dat je op de Touch niet zo veel nut hebt van het SD kaart slot of de USB poort, de library data past al heel snel niet meer in het geheugen, met corruptie en crashes tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb nog steeds het plan zelf een opvolger voor de Touch te maken, met touchscreen. Vrijwel alle nu verkrijgbare alternatieven kun je alleen met een smartphone of tablet bedienen:dat vind ik niet handig. E ik vind het gewoon leuk om in een oogopslag te zien wat er speelt. Momenteel is het plan: Odroid C2 + Soekris DAC + Hypex eindversterker in een Hifi2000 behuizing en dan met Squeezelite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Nu online
Videopac schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:50:
Ik heb nog steeds het plan zelf een opvolger voor de Touch te maken, met touchscreen. Vrijwel alle nu verkrijgbare alternatieven kun je alleen met een smartphone of tablet bedienen:dat vind ik niet handig. E ik vind het gewoon leuk om in een oogopslag te zien wat er speelt. Momenteel is het plan: Odroid C2 + Soekris DAC + Hypex eindversterker in een Hifi2000 behuizing en dan met Squeezelite.
Lijkt me ook wel ook leuk om zoiets een keer te doen, alleen met een ander budget. Die DACs zijn niet bepaald goedkoop, ook niet als je er 20 bestelt. http://soekris.eu/shop/dac_modules_diyline_dam1021_en/

Due to declining sales, limited resources available to design new products, and increased competition from Asia, Soekris Engineering, Inc. has suspended operations in the USA as of today.?

Omdat je keuze voor een eindtrap, kast en touchscreen niet helemaal duidelijk zijn, zit ik er ver naast als je een budget van 1000 euro in gedachten had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dit werkt dus niet, geldt dat antwoord ook voor de Squeezebox radio en boom? Moet je LMS server draaien op je NAS of laptop om de nieuwe Spotify plugin te kunnen gebruiken? Ik vrees haast van wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

biomass schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:29:
[...]

Lijkt me ook wel ook leuk om zoiets een keer te doen, alleen met een ander budget. Die DACs zijn niet bepaald goedkoop, ook niet als je er 20 bestelt. http://soekris.eu/shop/dac_modules_diyline_dam1021_en/

Due to declining sales, limited resources available to design new products, and increased competition from Asia, Soekris Engineering, Inc. has suspended operations in the USA as of today.?

Omdat je keuze voor een eindtrap, kast en touchscreen niet helemaal duidelijk zijn, zit ik er ver naast als je een budget van 1000 euro in gedachten had?
Nee, dan zit je er niet ver naast. Maar ik ben nogal eigenwijs en het biedt dan nog steeds veel waar voor het geld, relatief dan. En het kan veel goedkoper:
http://www.audiophonics.f...teur-tpa3118-p-12102.html

[ Voor 0% gewijzigd door Videopac op 16-07-2017 22:44 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Nu online
Eigenwijs zijn mag :) Ik volg dit topic nog af en toe om te zien welke zelfbouw alternatieven er zijn gebouwd/worden gepland door tweakers. Voorlopig is heb ik het niet echt nodig, omdat m'n Touch het nog steeds netjes doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

biomass schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:49:
Eigenwijs zijn mag :) Ik volg dit topic nog af en toe om te zien welke zelfbouw alternatieven er zijn gebouwd/worden gepland door tweakers. Voorlopig is heb ik het niet echt nodig, omdat m'n Touch het nog steeds netjes doet.
Ter info: als je (t.z.t.) geen scherm nodig hebt kun je veel goedkoper uit zijn met een RPi i.c.m. een DAC die je er zo op kunt schuiven zoals van IQAudio, Allo of Hifiberry. Van wat ik zo lees lijkt IQAudio qua geluidskwaliteit net iets beter dan Hifiberry. In Allo heb ik me nog niet genoeg verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
heb zojuist mijn pi2 voorzien van ubumtu mate. echter krijg ik de LMS niet geinstalleerd... ik krijg de melding "pluma kon de tekenset niet detecteren". weet iemand hoe je dit op kunt lossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Videopac schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:50:
Wat vind je dan niet handig aan bediening met smartphone of tablet?
Ik heb hier een SBT staan die ik nu bedien via mijn tablet ... de SBT staat in m'n rack op zo'n 3 meter afstand van luisterplaats.
De info van het SBT scherm is vanop die afstand niet meer leesbaar, de tablet met met daarop Squeezecontroller geeft de informatie op dezelfde manier als op het SBT scherm en is, omdat deze zich bij me op de luisterplaats bevind, natuurlijk wel leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

BlueSS50 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:01:
heb zojuist mijn pi2 voorzien van ubumtu mate. echter krijg ik de LMS niet geinstalleerd... ik krijg de melding "pluma kon de tekenset niet detecteren". weet iemand hoe je dit op kunt lossen?

Alvast bedankt!
Mogelijk niet als binair bestand opgeslagen?

Als ik zoek op pluma could not detect character set(/encoding) krijg ik dat idee.
Mogelijke andere oorzaak, ben je het bestand via sudo aan het installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
nee, gewoon via de website van logitech. heb nog niet zo veel vestand van ubuntu....
ik klik op de downloadlink en dan begint de download voor ubuntu/debian. na de download krijg ik de foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

BlueSS50 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:47:
nee, gewoon via de website van logitech. heb nog niet zo veel vestand van ubuntu....
ik klik op de downloadlink en dan begint de download voor ubuntu/debian. na de download krijg ik de foutmelding
Ik gok dan even dat je dat na de download krijgt en dat je er dan op dubbel klikt voordat je gaat installeren?
Als het goed is is het een .deb bestand, toch?

Installeren zul je moeten doen via de terminal.

Je opent daarvoor het terminal scherm en daar ga je dan eerst naar de download map. Meestal is dit Downloads.

dan tik je sudo dpkg -i <naamvanhetpakket> en dan gaat ie installeren.

Dit is in ieder geval wat je mag doen bij een gewone ubuntu/debian installatie.
Heb zelf helaas geen Pi waar ik de LMS op heb draaien maar een dedicated ubuntu server.
Wel een Pi die ik aanstuur via PiCore als Touch clone.
Ik kan je dus ook niet aangeven of dit pakket werkt of dat je ergens anders het pakket moet downloaden zodat het wel werkt op een Pi.

Hier even de eerste link vanuit Google.

https://www.raspberrypi.o...ewtopic.php?f=35&t=156575

Hier de link waar ik op heb gezocht. :)

https://www.google.nl/sea...5i39k1j0i10k1.4s7ntwCMmUg

Daarmee zou je volgens mij voldoende info moeten kunnen hebben om een installatie te wagen.

[ Voor 8% gewijzigd door ElectricHead op 22-07-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Hij heeft de applicatie geinstalleerd. als ik via de package installer kijk die eerst niet werkte zegt i dat i reeds is geinstalleerd. echter kan ik hem nu niet bij de pulldowns links boven in beeld terugvinden.
ga nu ff via de verkenner zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

BlueSS50 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:12:
bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Hij heeft de applicatie geinstalleerd. als ik via de package installer kijk die eerst niet werkte zegt i dat i reeds is geinstalleerd. echter kan ik hem nu niet bij de pulldowns links boven in beeld terugvinden.
ga nu ff via de verkenner zoeken.
Geen probleem. :)

LMS draait als een server, zul je dus niet terug vinden in de menu's.
Er is wel als het goed is een webpagina die je kunt benaderen op de pi. Probeer de browser eens te starten en navigeer eens naar http://127.0.0.1:9000. Kan ook https zijn, bedenk ik me net.

eerst wel zorgen dat LMS draait.
Via de terminal uitvoeren sudo /etc/init.d/logitechmediaserver start (vermoedelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Nu online
poort 9002 is default toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

In al mijn installaties op Ubuntu server 9000. Geen idee hoe het op de Pi zit, zoals ik al zei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
werken allebei niet.... ik stop ermee voor vandaag!
bij windows kom je toch in een menu waar je je ww in moet stellen voordat je naar de webomgeving van de server gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

BlueSS50 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:04:
werken allebei niet.... ik stop ermee voor vandaag!
bij windows kom je toch in een menu waar je je ww in moet stellen voordat je naar de webomgeving van de server gaat?
Ik heb net even de windows versie geinstalleerd om te kijken of ik daar wijs uit kan worden. Die is zeg maar een stuk gebruiksvriendelijker opgebouwd dan de Linux versie.... Heb je gekeken of de server gestart is zoals ik in mijn post aangaf door dat commando uit te voeren in de terminal?
Als ie al runt krijg je sowieso een foutmelding. Anders is mijn advies: Lees eens rustig die links door die ik je heb gegeven.

Voor mij is Linux en het installeren van LMS gesneden koek. Al zo vaak gedaan, kan het blindelings. Kan me voorstellen voor iemand die nog nooit met Linux heeft gewerkt stap-voor-stap beter werkt.

Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste